• Ajkalla

    Začínám pomalu, ale jistě potřebovat světlo. Mohl by mi někdo doporučit něco okolo 1000 Kč? Nebráním se objednat z Číny. Díky

    • nooski  

      Pravda,že témat týkajících se světel, je zde jako šafránu… Já vozím toto http://www.ledshop.cz/…t~z3400.html v kombinaci s šikovným batterypackem se jedná o suprovní kombo.

      • MirosPikos  

        +1 Yinding z Gearbestu. Vozím místo Fénixe a maximální spokojenost.

        • Libores  

          jj, Yinding je za ty prachy fajn. Chce to to ale dobrej batterypack, ten co jsem dostal s tím byl brzy ko.

      • mastihuba  

        mne pred casem uhranula lupine piko, co byla na ksevte v xcr

        • nooski  

          Ten yinding ma srovnatelny vykon, lepsi barvu svetla a podstatne lepsi a odolnejsi konektor. Zase nejde programovat a uchyt na prilbu je u lupine super.

      • Roxteedy  

        Ty lumenvykony jsou vtipny :)

        • Ricci  

          skocila im tam jedna 0 navyse :-)))

          • xtonda  

            Tak Cree XM-L2 je použitá i ve Fenixu BC30R a umí dát až 1000 lm, čili 6000 lm sice přehnané je, ale určitě ne řádově.

            • Vilém  

              1000lm v laboratornich podminkach, s teplotou cipu nejakych 25st.

              V realu jestli v tom svetle bude mit jedna dioda 600lm tak je to moc.

              • xtonda  

                Fenix tvrdí, že to má 1800, tj 900 na diodu.

                • MlokCZ  

                  Ale to až ta nová revize, která se prodává pár týdnů. A tam bude i nová revize LED. Starší revize Fenixe měla uvedeno 1600, tedy 800 na diodu.

                  • Roxteedy  

                    Souhlas se vsema. Navic Fenix je trochu jina liga. I co se tyce kvality optiky, atd. Takze bych skrtnuti nuly videl taky jako realny…

                    Kazdopadne – vsicky se shodneme, ze ten udaj je nesmysl.

                  • Martinson  

                    verze BC30 má 1800 lm a 1200 lm bez turba. U R verze navýšili jen turbo režim, má 1800 a 1000 lm.

                • Vilém  

                  Tady neni rec o fenixu, ale o cinskych svetlech.

      • roupik  

        Mám ten solar storm a paráda, jsem spokojenej

        • atty  

          Solar Storm na plný kule chválí 99 ze 100 protijdou­cích/protijedou­cích, možná Stevie Wonderovi je to jedno… :)

          Do přírody nebo někam, kde moc lidí proti sobě nepotkáš je to asi OK, někam do „civilizace“ to prostě hodně oslňuje (čirá a nesměrovaná optika). Taky ne každej má rád baťůžek s battery packem. Prostě dnes asi lepší zvolit něco s integrovanou nebo výměnou baterií a směrovou optikou (kvůli oslnění). Ty výkony +1000 lumíků jsou dost brutální a míjet někoho proti s naplno puštěným Solar Stormem X-něco je o tom pak půl minuty nic nevidět.

          Výběr světel ala Gaciron V9S, V9D, Nitenumen X8, Fenixy i neznačkový „číny“… je dnes už dostatečněj.

          Teda pokud jseš alespoň trošku ohleduplnej k okolí :)

          • xtonda  

            Tak zrovna nitenumen x8 má úplně hladký reflektory. U V9D tam nějaká snaha je a trochu to funguje a do potkávaček u auta to má daleko, Fenixy podobně, od jen trochu populárnějších světel jsou na YT videa s ukázkama jak to svítí. Co funguje sou světla splňující německé stvzo, ale má to takovej divnej kužel světla, teď sem jako nouzovku koupil sadu v Lidlu a mám z toho jak to svítí rozpačitý pocit.

            • atty  

              Problém Solar Stormu jsou hlavně poměrně velký a hladký, úplně kulatý optiky s LEDkou celkem blízko skla, které prostě oslňujou fakt značně. U ostatních (asi s výjimkou té X8) jsou buď strukturované optiky nebo alespoň profilovaná skla, takže prostě většina světla jde řádově pod úroveň výšky montáže (pokud je světlo správně skloněné). StVZO je hlavně o tom, že kužel světla nesmí být „kulatý“, ale obdélníkový, s ohraničením horizontální roviny (aby to nesvítilo vejš, než maximálně rovnoběžně se zemí), světelný výkon do 10m před umístěním a pak samozřejmě nějaké omezení blikání atd. A tenhle osvit splňuje více světel (když neřeším blikací režimy), které na to sice nemají certifikaci podle téhle normy, ale z principu to splňují také. Takže ta stejná kulatá a hladká optika u malého světla s diodou vnořenou hlouběji do tubusu a jen minimálně skloněným reflektorem nemusí oslňovat vůbec, protože kužel bude užší, zatímco u Solar Stormu to velký reflektor pere v celkem širokém úhlu do všech stran.

              Prostě Solar Storm je příklad světla, které sice svítí dobře, ve smyslu světla je hodně, ale bohužel to není světlo do města nebo na silnici, kde jezděj/choděj auta nebo lidi proti.

              Bohužel je to asi nejoblíbenější model na cyklostezkách v Praze (když už se jede po tmě) a díky němu mám občas tendenci si objednat nějakou tu sedmitisícovou (v reálných lumenech) obludu s montáží na řídítka, abych to těm pacientům mohl vracet vlastní medicínou.

              Co maj v Lidlu za cyklo baterku? Já bych něco „nouzového“ taky potřeboval pro dcerku na kolo (občasný návrat z kroužku na kole po 18h). Maj tam něco zajímavého za slušnou cenu? Já teď Lidl nějak nesledoval…

              • xtonda  

                No možná je solarstorm ještě horší než ostatní, ale i ten Gaciron se musí dost sklopit aby to bylo jakž takž, ale asi je to rozumný kompromis mezi vidět i nějak do dálky a neoslňovat až tak moc. Co sem prohlížel videa s tím srovnatelným Fenixem, tuším BC30, tak osvětlená plocha byla kruhová a byly osvětlené i koruny stromů, nepřišlo mi že by kužel byl shora nějak oříznutý. Existují i silná světla co mají dva paprsky jeden splňující stvzo ale přesto silný a druhý dálkový jako třeba toto https://www.lupine.de/…lights/sl-af ale zrovna tohle stojí fakt nesmysl (400 €)

                Tenhle výrobce má u světel fotky jak vypadá osvětlená plocha a je to omezené nejen nahoru ale i do stran

                https://www.bumm.de/…kt/180l.html

                To je dobrý akorát na silnici, ale už na lesní polní cesty, kde mohou být ostré zatáčky nic moc.

                V Lidlu mají toto

                https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?…

                Mě teď chcípnul Gaciron V9D, tak sem potřeboval něco narychlo a náhradní zadní se taky hodí. Je to teda stvzo, takže to nebliká.

                • puffbodie  

                  Jak to svetlo sviti to z toho Lidlu? Jestli se to vubec vyplati.

                  • xtonda  

                    Těžko kvantifikovat, oproti V9D samozřejmě málo, otázka jestli existuje něco silnějšího za 400 i se zadním světlem.

                    • puffbodie  

                      Prave. Neporovnavam s Gaciron nebo Fenix, ale spise jesli se to za tech 400 vyplati, ze to neco ve meste osviti v ramci mesta a cyklostezek (ala 100 – 200 lumenu) a nebo je to uplne mrtva supermarketova bludicka, ze i mobil sviti vice.

                    • puffbodie  

                      Zajimalo by mne porovnani. Protoze dneska jsem koupil to svetlo z Lidlu pro mladeho na kolo a jel to rovnou i vyzkouset. Zadni svetlo je blbe, ze nejde na blikacku prepnout kvuli vydrzi a vetsi viditelnosti, ale jinak sviti rozumne a vydrz az 5,5 hodiny.

                      Co mne prekvapilo je to predni svetlo jak dobre sviti za ty prachy a taky to, ze to ma i senzor okolniho osvetleni. Zkusil jsem vecer po meste po chodnicich a cyklostezkach a zajel i do lesa do totalni tmy a fakt jsem koukal co svetlo za 4 stovky z obchodaku dovede. Bavime se o jizde na MTB nebo silnicce po meste, chodniky, cyklostezky a v lese teren ve smyslu rozbity asfalt nebo uslapana/ujeta hlina s vymoly a trochu vystupujici koreny. Chodci taky nikdo nenadaval ani nevytacel hlavu ze by jim to bylo neprijemne, bezce co meli reflexni pruhy na obleceni to osvitilo na dostatecnou vzdalenost.

                      Taky jsem testem v uplne tme pochopil proc se pouziva druhe svetlo na helme obzvlaste v zatackach. To svetlo z Lidlu asi nema tak siroky uhel jako jine znacky kde jsem videl i az 125 stupnu, ale do zatacky asi fakt pomuze jedine prisvitit svetlem na helme.

                      Tim padem mi vyvstalo dilema jestli misto Gaciron V9S nekoupit nejaky o neco nizsi model Gacironu (nebo podobne) a k tomu jeste svetlo na helmu, protoze vecerni jezdeni asi vyuziju vice uz jen kvuli tomu, ze tam clovek tezko potka tolik lidi jako ve dne :-) V tom smyslu je skoda, ze Lidl na webu ani v navodu u svetla neuvadi Lumeny, ale Luxy, takze netusim s cim porovnavat parametrove. Jestli to maximum co to da odpovida 200 lumenum treba nebo 400 lumenum (vice ale urcite ne, osobne tipuju 200 max)

                      • puffbodie  

                        Jen doplneni:

                        Uvnitr toho Lidl svetla ma byt OSRAM 2W LED. Nevim jaky typ, ale uvadi rezimy 15, 30 a 60 lux. Kdyz to porovnam s touhle svitilnou , ktera ma taky 2W LED OSRAM a 12 – 35 lux, pricemz na 35 lux je to 155 lumenu, tak ta Lidl by teoreticky mohla byt 265 lumenu.

                        Jo ja vim, ze zalezi na tom jaka tam je presne LED a vypocty lx vs lm, ale pro rychly odhad to snad staci a pocitove mi prijde, ze to odpovida.

                      • xtonda  

                        Já to zkoušel jen v místnosti proti zdi a tam mi přišlo, že to osvítí poměrně jasně dost malou plochu a zbytek kužele je poměrně slabý, ale taky to může být jen tím, že sem celkem běžně jezdil s Gacironem V9D na 800 lm a v reálu mi to na silnici bude stačit. Zadní je taky daleko slabší než moje http://bit.ly/2NPsYkI z ali, ale jako rezervní taky postačí.

                        U stvzo světel je předpokládám součástí zadání i omezení svitu do stran, v terénu do ostrých zatáček to nebude ono. Stejně tak se u nich udává osvětlení většinou v luxech, patrně to vychází z nějakého tou normou definovaného umístění a pak to dává smysl, akorát se blbě porovnává s údaji v lumenech. Když uvážím kapacity baterek u Lidlu (1300 mAh) a V9D (5000 mAh), výdrž Lidlu naplno cca 3 hodiny (zkoušeno) a V9D na 200 lm 9,5 h (uvádí led-expert) a budu předpokládat srovnatelnou účinnost diod, tak mi to u Lidlu vychází na nějakých 165 lm. Bohužel neudělám přímé srovnání, když mi V9D umřel.

                        Za ty prachy Lidl asi není špatné světlo, V9D na 1600 lm hodně hřeje a nevydrží ani 2h, takže nejvyšší reálně použitelný režim je 800 lm. Docela by se mi líbil ten V9S kdyby mezi režimy 400 a 1000 byl ještě jeden, nechápu, že to nemůže mít přírůstky třeba po 50 %.

                        • puffbodie  

                          Jo v mistnosti mi to prislo taky vice jako baterka, ale slo poznat, ze ten reflektor je jinak delany, tak jsem to vytahl ven. Prijde mi, ze to je udelane aby to splnilo StVZO, i kdyz to nikde neni uvedeno. Nejaka teorie k tomu tady na webu , ale tohle je hlavni cast:

                          Besides the specifications regarding the power and construction of lights, two fragments are important for a road user, who undergoes these regulations. One – minimal lighting value of the area 10m in front of the bike should be no less than 10 lux of light (10 lumens / m2), two – prevent blinding other road users. It requires a specific light construction and optimises light use, as it lights up a road, not the passing trees.

                          Musim rict, ze za ty prachy slusne svetlo. Je poznat, ze tyhle svetla podle normy jsou vylozene zamyslene do mesta a na cyklostezky aby clovek videl rozumne, ale pritom neoslnoval. V tom jsou pak ty limity, ze i v uplne tme v lese (ne v silenem terenu na sjezdu) to umoznuje clovekovi jet, ale do zatacek musi hodne ubrat pokud nema svetlo na helme. Tohle by meli mit ti co maji Solarstorm, ale pritom nesjedou z cyklostezky :-)

                          Nad jednou veci mne to ale prinutilo premyslet. Proc muze mit svetlo za 400 stovky cidlo, ktere nastavuje intenzitu osvetleni podle okolniho svetla a mnohem drazsi svetla to nemaji a clovek se musi jak osel proklikavat skrze klidne i 6 a vice ruznych modu..........

                          • puffbodie  

                            A na krycim skle ve predu to ma K-1505, coz ma byt ta nejnovejsi nemecka StVZO norma. Ale jeji presne zneni uz se mi ted nechce hledat a taky se to nejak blbe hleda. Spise najde clovek dalsi svetla treba od Buchelu co vypadaji uplne stejne a maji taky StVZO. Takze pritom kolik ty svetla jinak stoji, tak fakt dobra koupe no.

                            • atty  

                              Tak asi prubnu – na děckokolo pro občasné 2km přejezdy by to mohlo dostačovat.

                          • xtonda  

                            Na Německém shopu https://www.lidl.de/…nset/p294491 stvzo uvádějí a maj to tam prevíti levnější, stejně tak nabídka cyklověcí je daleko širší https://www.lidl.de/…28-02/c23767

                            • zdenek  

                              Asi nějaký lepší oddíl. Dokonce 3 modely přileb pro dospělé. Škoda, že u ultralight modelu nenapsali hmotnost. U nás jen jeden model…

                            • atty  

                              Je ten automatický mod vypínatelný nebo ne? Respektive funguje tak, že čím více světla (okolního), tím méně to svítí nebo naopak? Přiznám se, že návod jsem neprohlížel a spíš dám na zkušenost toho, kdo si to už koupil :)

                              • puffbodie  

                                Neni. Automaticky mod je prvni mod co naskoci po zapnuti. Nahore na svitilne blize k jezdci je pak senzor co meru intenzitu okolniho osvetleni a podle toho meni svit svetla. Dalsi zmacknuti tlacitka uz je pak rucni volba ze tri intenzit osvetleni (60, 30 a 15 lux)

                                • MlokCZ  

                                  A jak to čidlo funguje? Není mi totiž jasný, kdy by to vlastně mělo svítit více a kdy méně:

                                  • když je málo nebo žádné okolní světlo, tak potřebuju více svítit, abych sám viděl
                                  • když je více okolního světla, tak sice nepotřebuju tolik svítit, abych sám viděl, ale na druhou stranu je potřeba více svítit, abych byl vidět (bludička se při větším okolním světle zcela ztratí)
                                • atty  

                                  Díky, to je vyhovující.

                                  Já už ho taky nabíjím, jelikož jsme se s dcerkou celkem neplánovaně stavili v Lidlu a ona hrozně nutně potřebovala ještě tachometr a nový rukavice = zastávka původně pro nějakej rohlík do ruky za 700,– :)

                                  Kužel světla je fakt, no …„zajímavej“ :), má to celkem podobný tvar, jak potkávačka v autě – obdélníkovej výraznej střed a minimum světla do stran. Taky první baterka, co držím v ruce, co má diodu ne napřímo, ale kolmo k horní desce a světlo je tvořeno odrazem až od zrcdlového půlkruhového reflektoru. Když vedle toho posvítím baterkou, co má 160 lumenů, svítí to naplno o poznání lépe, řekl bych, že ten odhad cca 250–300 lumenů celkem sedí. Jediné mininegativum, co jsem zatím zjistil, že při nabíjení to nesvítí (nedá se tím pádem dobíjet za jízdy třeba powerbankou). Ale o tomhle tohle světýlko asi není – je to myslím přesně do města, na rovinku či do provozu,

                                  • xtonda  

                                    Diodu seshora má drtivá většina stvzo světel aby se shora ořízl kužel. To že nesvítí při napájení je škoda, i když při výdrži naplno 3h to až tak nevadí. V9D nastaví při zapojeném napájenínapevno 400 lm.

                                    • atty  

                                      Jo, za ty prachy je to celkem obstojné „městské světlo“ – zatím jsem si zkusmo svítil jen na garáž venku. Ten kužel je fakt poměrně ohraničenej a obdélníkovej, ale celkem dobře před sebe do rozumné vzdálenosti, jediné, co mi trochu vadí je, že při optimálním nastavení „do dálky“ je celkem málo osvětlený to místo cca. 2–3m před kolem – takováta vzdálenost, kdy se dá ještě většinou vyhnout díře, šutru, větvi – prostě něčemu nečekanému přímo před sebou. Ale v ceně cca. 300,– (když odečtu tu zadní „blikačku“ třeba za kilo, která teda jen svítí, ale taky celkem obstojně) to špatné opravdu není. Do terénu ne, ale do města a na cyklostezku myslím vcelku dobrý a použitelný.

                                      A z tachometru z Lidlu jsem byl celkem vyvrácenej, co všechno umí – dokonce jsem musel studovat návod :)

                                      Nastavení Easy a Advanced okruhu, kdy do Easy můžu ještě přidávat údaje, co chci vidět, zapínatelné rolování údajů, teploměr (celkem přesnej), podsvícení nastavitelné dokonce tak, že se zadává denní doba od – do, kdy se má po zmáčknutí aktivovat + hromada blbostí jako výpočty kalorií, ušetřenýho benzínu atp. :)

                                      • puffbodie  

                                        Otestuj venku i v uplne tme a budes prekvapen. Ja tedy uz objednal tu sadu Roxim X4 + Roxim R1, tak jsem zvedavy na to panorama sviceni.

                                        Cyklocomputer jsem vracel co mi z Lidlu dorazil, displej jen caj rozsypany, ale rikas jinak ok?

                                        • slavekRM  

                                          No dej vědět, ale neumím si představit, že bych byl nadšený z 1W svítilny.

                                          • puffbodie  

                                            Sviti to jako krava :-D Mysleno to predni. Zadni je taky pekne silne a je to nejak tvarovane, tak to i do boku dobre sviti. Je to nemecka verze i to zadni R1K, takze jen tri mody" svetelne bez blikani kvuli jejich predpisum:

                                            20 lumenu – 5 hodin

                                            10 lumenu – 8 hodin

                                            7 lumenu – 13 hodin

                                            ale i na tech 7 lumenu je to fakt i v dennim svetle dost jasne.

                                        • jIrI___  

                                          Odkud jsi objednával? U toho R1 mě zaujalo že jde pěkně vidět i z boku.

                                        • atty  

                                          Chystám se na to, ale počasí (prší, hnusně zima a vítr) to odsouvá na jindy :)

                                          Tachometr z Lidlu je klasickej plasťák, který bych asi provedením nebral za etalon odolnosti a spolehlivosti (i když tam maj hrdou nálepku IP45). Jen mne překvapilo, kolik funkcí je do toho nacpáno (podsvětlení s nastavením od-do, otřesové čidlo na zapínání, 5 minut autosleep, ty dva okruhy funkcí i s přidáním vlastních funkcí dle preference, teploměr, hodiny, datum, zálohování napájení – v klidu jsem vyměňoval baterku a po vložení nové bylo všechno zachováno – čas, datum, velikost kol, nastavení funkcí, pamatuje si po probrání se ze sleepu, co je nastaveno za funkci dole na displeji…).

                                          Spolehlivost nemohu hodnotit, když ho mám jeden den a půjde dcerce na kolo (která ho samozřejmě nepotřebuje, ale chtěla ho a už jen proto, že tam jsou hodiny, je to pro ní užitečné).

                                          • puffbodie  

                                            No spolehlivost toho tachometru uz muzu zhodnotit pomerne dobre, protoze jsem koupil 4 a na 100% funguje asi jen jeden :-D

                                            1. Ten byl pres eshop, displej jen rozsypany caj, jedno jaka baterka nebo jestli se provedl reset = vraceni penez
                                            2. Na mem kole dalsi chvili po montazi ukazoval, dneska jsem se byl projet a nemeril at jsem delal co delal, prehazoval baterky, daval cidlo uplne na tesno (2mm max mezera co ma byt se taky blbe dela na karbon vidlici s tim padlem, pardon cidlem). Co jej ale spolehlive startuje a meri kde co je rozsviceni toho svetla z Lidlu, pripadne jina LED baterka nebo jej jen polozit k PC :-) = koupen z obchodu, zitra pujde na vraceni penez
                                            3. Na jinem kole dalsi meri i ukazuje pri jizde v pohode, ale taky je citlivy na nektere zdroje svetla = uvidi se jestli se bude vracet nebo ne
                                            4. Na poslednim kole a dalsi computer meri i ukazuje pri jizde v pohode, nevadi mu Lidl svetlo ani jine LED = ten jediny asi zustane :-D
                                            • atty  

                                              Tak účet od tacháče mám, Lidl s reklamacema problém nedělá, když to chcípne, tak to chcípne :)

                                              Já když jsem do něj poprvé vložil baterku, tak mi to na stole asi metr od počítače furt ukazovalo, že „jedu“ i 99km/h, baterku jsem vyndal, zandal tu novou z balení (zkoušel jsem to na starší) a od výměny baterky to už na stejném místě nic nenačítalo – jen při přejetí čidla magnetem (což je samozřejmě správně). Tak uvidím, jak se to bude chovat na kole s blikačkama a tím světlem. Moje zkušenost s bezdráťáky několika značek je taková, že elektronický interference mi chytal v podstatě každej bezdráťák, co jsem vlastnil. Vyřešil to až model s ANT+, ale ty jsou samozřejmě cenově úplně jinde.

                                              Světlo jsem si na zkoušku hodil na zimáka a projel se ve tmě a jsem celkem překvapenej a spokojenej – výkon, jako ty obludy s ± 1000 lumeny to samozřejmě nemá, ale tím, že je ten kužel tvořený odrazem od „zrcadla“ a směřován jen do toho užšího pruhu před sebou, tak to ten pás osvětluje opravdu dobře, možná srovnatelně, jako by svítilo světlo kolem 400–500 lumenů. Do města a na nějaké popojížďky ve tmě vcelku dobře použitelné, do terénu samostatně ne, díky tomu užšímu pruhu. Jen je opravdu škoda té „černé díry“ ve vzdálenosti cca 1–3m před kolem – tam je světla opravdu celkem málo, od těch 3m a dál to svítí vcelku velmi dobře (vztaženo k ceně a té technologii shora odrazem).

                                              Jinak jsem celkem náhodou kouknul na Lidl e-shop (že bych to světlo vzal ještě jedno do foroty) a už je zdražili na 449,– stejně tak i tachometr na 249,– :)

                                              • puffbodie  

                                                No ja mam ten problem, ze to neukazuje nic. Vubec to nemeri. Jen ukazuje cas a datum a ostatni je ticho po pesine. A to to muzu resetovat jak chci, davat pocitac blize, prehazovat baterky, prejizdet magnetem po cidle a vubec to nereaguje. Vidim to asi tak, ze pokud, tak tam prijde klasicky dratovy, protoze bezdrat se zakodovanym prenosem bude mozna zbytecnost na me ucely, ale jeste se rozmyslim.

                                                Jeste ze to svetlo je povedene. A ano, uz ho zdrazili. Asi slo moc na odbyt. Taky my bohati cesi musime prispivat na chude nemce, kteri to svetlo maji za 319 :-D

                                                • ˘Ö˘ Krab  

                                                  Protože chudí Němci musejí přispívat na státní důchody a dovolenou přepracovaným Francouzům.

                                                  • atty  

                                                    A přepracovaní Francouzi na ještě přepracovanější Španěly a Řeky…:))

                                                • puffbodie  

                                                  „Problem“ s tachometrem jsem vyresil porizenim B'Twin 500 . Nic nemam na vidlici, nic ve vypletu, cidlo je na naboji (to jsem si ponadaval nez jsem to na ten muj siroky naboj navlikl :-)), dosah az 3m, tak to muze byt i na zadnim, nic to nerusi (ani zadne z mych svetel nebo notas). To asi pujde.

                                      • Oplt  

                                        Krámy z Lidlu mě už domů nesmí.

                                    • capo  

                                      Ta limitace při napájení z externího batterypacku na 400lm mě celkem štve, kdyby něco věděl jak to obejít a povolit i vyšší režimy (při použití externího nepotřebuju dobíjet ten interní ale svítit z externího)…

                                      • LM  

                                        Tak si kup Gaciron V13 – stejná optika ale externí napájení…

                                        • capo  

                                          Já mám V9D a vyhovuje mi interní pack kdyz jezdím do práce nebo z hospody na kratší vyjížďky, ale na delší by se právě hodilo připojit externí a mít možnost max výkonu…

                          • lemon  

                            Konecne diskuse venujici se i strance silnicniho provozu.

                            586 000 fci nejen blikacky, ktere nemaji absolutne zadny vyznam, zato je nutne se pres ne proklikavat… Proc?

                            Jedine co musi vykonne predni svetlo zpravidla umet je tlumene a dalkove svetlo, nic jineho. Fce stroboskopu je u vykonnych modelu zcela absurdni, zato vsudepritomna.

                            Vzhledem k absenci pouzitelneho svetla za rozumnou cenu se asi nevyhnu pridani /tlumene bludicky/, jako oddelene svitilny s prepinacem u gripu.

                            • puffbodie  

                              Udelal jsem zvlast vlakno na ty Roxim jestli nebude mit nekdo zkusenosti. RX5 treba vypada zajimave a v Nemecku na Ebay jsem to videl za cca 1100 na nase vcetne zadni Sigma blikacky. Tenhle smer prozkoumam vice.

                              Na Led expert je jen jedno a to Meilan X1 , ale tady o nem taky nic neni bohuzel. Divne je, ze ma funkci blikacky.

                              • xtonda  

                                Meilan je čína, tak ofic certifikaci asi nemají, ale blikačka se dá prostě nepoužít. Videí kde je vidět jak svítí je na YT dost.

                                • lemon  

                                  Ten plne automaticky mod vypada zajimave a opravdu to vypada, ze pro silnicni pouziti bude dostacujici. Pri pridani nejake supernovy pro jizdu v obtiznych podminkach to asi bude to co hledam. Moc nestoji, takze asi vyzkousim.

                                  Edit: jen je otazka, nakolik ztlumi svetlo pri zpomaleni kvuli prekazkam, ale pak lze zapnout /dalkove/.

              • lumyr  

                Ještě jsem neviděl světlo na kolo, co by neoslňovalo. Ono bohatě stačí, aby lidi neměli v hlavě nasran… a světlo v civilizaci sklopili dolů, místo toho, aby to pálili přímo na tebe.

                • xtonda  

                  A kolik si toho viděl, resp. kolik stvzo světel si viděl?

                • MlokCZ  

                  I ten zmiňovaný Fenix i když to nemá oříznuté úplně (směrem nahoru se nějaká část světelného toku dostane), tak lze už dobře nastavit do jedné pozice. Tedy tak, aby na 400lm (v provozu používám 400lm) nijak výrazně neoslňoval a současně v terénu na 1000lm (mimo provoz) svítil opravdu slušně do dálky.

                  Nemám potřebu (mám BC30R) s tím hýbat a jestli to pro moje nastavení sklonu oslňuje jsem aspoň trochu testoval s opřeným kolem a pohledem proti z různých vzdáleností. V reálu tedy budu oslňovat ještě o malinko méně než při tom testu, protože to mám na HT a sag vidlice to ještě nepatrně sklopí.

                  • lumyr  

                    Mám taky bc30 a taková hitparáda jak se tu píše to teda není. Jasně při 400lm je to jiný než 1000, ale to je u všech světel stejný. Fenix (měl jsem půjčený i gaciron s další ) ořezává vršek kuželu, nic víc nedělá. Protijedoucí tě komfortněji mine, ale jinak oslňje stejně jako jiný světlo. A ano, pokud to budeme srovnávat s čímkoliv, co má jen úzkou optiku na svícení do dálky, tak je tohle řešení lepší. Používám ještě Lucifera (ten horní hranu neořezáva) a splnění je při stejným výkonu srovnatelný. Na světlo můžu doplnit kšilt a docílím stejného (možná lepšího, efektu s oříznutým kuželem.

                    To jestli si myslíš že v reálu něco bude nebo nebude je hezký, ale já tu píšu o reálných zkušenostech.

                    Jezdím hodně v noci (cesty do práce) a tohle jsem dlouho řešil. Různých světel jsem dost zkusil a zůstal u Fenixe a Lucifera. Z podstaty svícení budeš oslňovat při přímém svícení vždy (ještě je dobrý to vylepšit strobo módem) a buď to řešit chceš nebo nechceš sklopením světla nebo snížením intenzity.

                    • MlokCZ  

                      To jestli si myslíš že v reálu něco bude nebo nebude je hezký, ale já tu píšu o reálných zkušenostech.

                      Tuhle větu opravdu nechápu. To jako 1,5 roku ježdění s BC30R kdy jezdím do práce i celou zimu (ještě i dnes jsem ráno vyjížděl za skoro úplné tmy, startoval jsem těsně před 6 a z práce sem tam také i teď ještě jedu už i za tmy) nejsou reálné zkušenosti? A co to tedy je?

                      O tom sklonu vs sag píšu jen, že si myslím, protože těžko budu testovat koukání proti vlastnímu světlu z různých vzdáleností na zatíženém kole (tedy cílené koukání proti světlu jsem mohl dělat jen na nezatíženém kole)…

                      Sag ale neudělá stejně moc velkou změnu sklonu, tak to bude skoro stejné.

                      Nebo ty máš snad nějaké rozsáhlé lepší testování koukání proti vlastním světlům, abys mohl lépe posoudit jak moc oslňují mimo samotnou jízdu (tam můžeš jen z reakce protijedoucích)?

                      A samozřejmě předtím jsem jezdil mnoho jiných světel, třeba Gaciron V5, který mi ale výkonem nestačil, proto jsem přešel na Fénixe, i cesty do práce jezdím hodně terénem (dle toho jak si to moc prodlužuju, po komunikaci s provozem musím jet jen 500m; více jen přes největší sračky přes zimu, kdy nejezdím terénem, kterým už jezdím od cca poloviny února).

                      • lumyr  

                        Sorry za blbě napsanou větu, v reálu myslím, že zkusíš jak to konkrétní světlo oslňuje, přesně jak píšeš, s někým si prohodíš kolo a zkusíš to.

                        Rozsáhlé v tvém pojetí nemám, nechtěl jsem oslňovat, protože jezdím celoročně do práce a více méně potkáváš ráno stejný lidi. Tak, když jsem řešil druhá světlo (střídám kola a nebavilo mě u Lucifera pořád přendavat battery pack a druhý světlo jsem chtěl all in one) pár světel jsem si půjčil po tom, co jsem našel zmíňky právě o optice, která by tak oslňovat nemusela.

                        Provedení jsem ale jako funkční moc neviděl.

                        • xtonda  

                          Pokud ti na tom záleží, stačí koupit nějaký stvzo světlo, u nás toho tolik neni, ale něco by se našlo, třeba ten Lidl nebo Meilan X1, ten sice umí blikat, takže požadavky nesplňuje zcela, ale reflektor má ten vhodný tvar. A nebo pak německý eshop, a jsou i hodně výkonná jako třeba toto

                          https://www.bumm.de/…kt/196l.html

                          A přitom kužel je tvarován tak aby nesvítil nahoru a do stran.

                        • MlokCZ  

                          Na pořádné otestování oslnění by se muselo stejně testovat v autě. Jsi jinak vysoko než na kole, při jiných okolních světelných podmínkách (tzn. světla v autě + případně další podmínky) je to také jiné.

                          Ale je jasné, že když to při testu s prohozením kol už oslňuje hodně, tak to bude v provozu jen ještě horší.

                          A co jezdím roky za tmy, tak mi nikdy nikdo ani jednou neprobliknul, takže určitě nijak výrazně neoslňuju s nastavením jak to vozím (tedy sklon + 400lm na Fenixu). A to jezdím často jeden úsek po levé straně (cca 50m před odbočkou doleva, kde je celých těch 50m oddělena část od silnice nízkým zábradlím, tedy nejedu přímo proti autům v protisměru, ale co se týká svícení, tak boční odstup od protijedoucích je menší, takže riziko oslnění větší).

                          • bezdratova.sprcha  

                            Jen bych se mezi vás vetřel a doplnil vlastní zkušenosti, hlavně Fenix BC30 a BC30R.

                            Není oslňování jako oslňování. V první řadě je zásadní se při potkávání dívat před sebe, ne na protijedoucí kolo. V druhé řadě je rozdíl jestli je světlo protijedoucího nepříjemné, nebo nesnesitelné. Kraviny typu Solar Storm oslňují tak, že skoro nic nevidíte, pokud si sami nedáte nějaký prasácký výkon.

                            To zakřivení světla nahoře funguje – protijedoucí nedostává do xichtu plný tok světla, každopádně vy pouštíte nahoru dostatek světla na to, abyste rozsvítili reflexní prvky i přes 100 metrů daleko.

                            Fenixy jsou do 200lm úplně v pohodě, ale nad 400 už umí být nepříjemné. Na BC30R jde jednoduše snížit výkon, u BC30 je to horší. Když náhodou najedu s 500 lm na někoho jiného, ať už jezdce nebo pěší (nepočítám auta, ta svítí stejně), tak ze slušnosti světlo natočím na stranu. Díky tomu, že Fenixy svítí i do boku, tak pořád vidím před sebe.

      • roman II  

        CoolChange mám, svítí dobře ALE nemá štelovatelnej kužel světla

    • KoudakT  

      Já vozím toto a za mne spokojenost. Je to Čína, takže Ebay nebo Ali se vejdou do limitu. Jenom k tomu potřebuješ nějaký mount na řidítka.

      http://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci

      • petyn  

        Já vozím X2 a v pohodě. Jenom jsem si dokoupil vroubkovaná skla pro širší kužel světla. Na dálku mám na helmě X1 s čirou optikou.

        • Fredos  

          Odkaz na ty skla? Potřeboval bych u origo X3 rozšířit kužel.

      • CannondaleF29carbon  

        Mám přesně tento model. Parádní. Dokoupil jsem ješte baterii, takže mám dvě. Svítí hodně, má 3 módy svítivosti + jedno blikání

        • Libores  

          to je jen špína zvenku, nebo to nějak hnije zevnitř?

        • Vilém  

          Odvod tepla od LED je u techto svetel vyresen naprosto tragicky, dalo by se to nazvat kurvitkem.

          • CannondaleF29carbon  

            Světlo používám pravidelně a žádný problem jsem zatím nezaznamenal. Asi máš jiné zkusenosti

            • Vilém  

              Jezdis furt na plny vykon? Nekolik hodin? Pokud ne, tak se to zas tak brzo neprojevi, ale z principu se mi to vubec nelibi. mam X2 a tam je to stejne debilne zkonstruovany.

              Jediny co to omlouva je cena.

              • mastihuba  

                jj mam taky x3 80% stáčí nejslabší mód, střední poustim z kopce a na max nejezdim vubec, ten pouzivam jen když nekomu machruju jak to svítí. :-)

                • CannondaleF29carbon  

                  Mám to úplně stejně. Nejslabší výkon stačí na valnou většinu lesních cest. Uvítal bych i slabší výkon, který ušetří energii. Oči si stejně po chvilce zvyknou.

                  Max power tam zapínám jen na frekventovaných cestách, kde nechci někoho přehlédnout. (viz. Kunratický les). Sklon světelného toku samozřejmě klopím. (frajeřinu jsi vystihl skvěle :)¨dělám to samé, ale má k tomu ještě jedno světlo, které zdvojnásobuje světelný výkon) Těžký, zbytečný, ale krásný

    • xtonda  

      Když silný, tak silný

      https://www.aliexpress.com/…6868305.html

      30 000 lm asi nebude reálných, ale nějakých 10 000 lm by 12 x Cree XM-L dát mohlo.

    • antares  

      ..kdyby nekdo chtel válí se mi doma ješte dynamo a světlo.6V. :)

    • kadlec  

      Ja mam solarstorm rx2 dual beam, sviti jako svina, ale kdyz spodni parabolu nasmeru trochu dopredu, tak me to pripada, ze horni parabola sviti letadlum na cestu

      Jak resite nasmerovani nebo omezeni toho kuzelu, aby to neslo tak vysoko? Rozptylkou? Kde ji sehnat? Nebo jinak?

    • CannondaleF29carbon  

      Solar storm 3 z Aliexpresu

    • Zaire  

      Když už se zde opět řeší světla, tak se chci zeptat. Mám SS x2 z ali, světlo super jen zdroj je na hovno. Máte někdo odkaz na lepší zdroj ??

      • capo  

        http://www.kaidomain.com/…sult.NCR/348

        Nic lepšího při poměru cena/výkon dle mého neseženeš.

        • capo  

          Tak to bude typicky další co bude na hovno… Je potřeba shánět něco kde se dá věřit té kapacitě, kde ta baterka ustojí to co se od ní při použití se světlem očekává. Je to jen dobrá rada, nikomu to nenutím.

          • CannondaleF29carbon  

            Záleží jakou výdrž potřebuješ. Pokud někomu stačí 3 hodiny svícení a neche investovat vysokou částku, nerozporoval bych jeho rozhodnutí. Na druhou stranu s tebou musím souhlasit. Jednou se mi při zapojování baterky do záskuvky stalo, že jsem viděl krátké zajiskření mezi kabelem a samotnou baterkou. Tu jsem okamžitě ze zásuvky vytáhnul a následně opravil.

    • Zdeněk M.78  

      Zkušenost ?"NITENUMEN X8 LED Bike Light – BLACK ":https://www.gearbest.com/…_504268.html?…

      Má to funkci blikání ? či stupně intenzity světla?(vidí nějaké režimy)

      • Bombos3  

        Vždyť je to tam napsaný ne?

        „Mode: 6 (Turbo; High; Mid; Low; Strobe; SOS)“

      • cyklon  

        Koupil jsem ho nedavno. Sviti pekne, ale trochu mi nevyhovuje ovladani.

        • prvni okruh ma jen 3 rezimy 30/700/1200 tedy jeden prilis slaby a dva nejsilnejsi
        • druhy neobsahuje pouzitelnou blikacku – strobo se da pouzit fakt jen ve dne a SOS je podle me uplne k nicemu

        idealni by bylo mit jeden okruh, misto SOS normalni blikani a ovladani dvema tlacitky jednim nahoru druhym dolu

        Dalsi dve drobnosti

        • nefunguje pamet, vdy po zapnuti je nastaveny 30lumen (prvni okruh)
        • zda se mi ze rozdil mezi 700 a 1200 je nepatrny

        Ale celkove fajn svetlo. Na silnici uplne staci,

      • xtonda  

        Něco se psalo tady http://www.bike-forum.cz/…-na-silnicku, převládl tam názor, že Gaciron V9D za podobné peníze je lepší volba.

    • l-e-t-o  

      zeptám se tady. Má někdo tip na spolehlivý držák na přilbu na Fenix PD35 TAC?

      Dík

    • Marcelson  

      Zdravím pánové, chci koupit nějaké solidní světlo, nechci objednávat z číny, akumulátor vyměnitelný, nebo externí, ale ne pevně zabudovaný...­...které by jste mi prosím doporučili z následujících…

      https://www.led-expert.cz/…-barva-cerna

      https://www.led-expert.cz/…0-predni-USB

      https://www.led-expert.cz/…vaci-dalkove

      budu klidně rád za jiné dopručení, díky, Marcel.

      • Vrci  

        Luciferlight.net

      • atty  

        Z výběru X9 – BlackBurn nesplňuje Tvojí podmínku vyměnitelné baterie (samozřejmě se dá rozebrat a vyměnit, ale né bez šroubováku), to poslední je s packem a ty šňůry na kole prostě nejsou ideální (alespoň já to tak vidím).

        Koukni ještě na Gacirony – podobná světla, podobná cena, podobný výkon, strukturovaná optika.

        • jaja01  

          taky hlasuji pro gaciron (v9d), optiku ma fain, neoslnuje a pritom sviti velice dobre … a svetlo s externim akupackem uz bych nechtel

          • matbiker  

            Ja mam V9S a jsem nadsen. I do lesa. A to mam i Sigmu Power led evo a tu uz vubec nevozim. Porad nekam pripevnovat baterku..... uz nikdy.

          • xtonda  

            Ten ale nemá vyměnitelnou baterii (bez šroubováku). A ty vroubky na optice nějaký efekt mají, ale i tak to svítí dost nahoru, je potřeba to sklopit, ale jinak jsem s tím taky spokojen, za těch 1100 Kč co mě to stálo.

          • Marcelson  

            Díky za doporučení pánové, jen ještě dodám, že cenový limit je cca do 1500,– a to už je možná nad limit.....kaž­dopádně věřím že Gacirony budou pecka, ale na to už nemám finance… :-(

      • Marcelson  

        Ještě mně napadl tenhle model......

        https://www.led-expert.cz/…predni-cerna

        sice baterie není uživatelsky vyměnitelná ale zase se mi líbí zároveň upevnění mobilního telefonu, ale bude 500 lumenu stačit?......(jízda gravel, pevná MTB 29, žádné trailové dovádění ve tmě)..... je fajn, že je světlo hezky dole a netrčí na řídítkách.....

        • atty  

          500 lumenů stačí (pokud je to na pohodu, mimo horší terén, nebo nějaké závratné rychlosti na silnice – ono před pár lety, když ještě nebyly tyhle extravýkonné LED čipy se jezdilo na řádově desítky lumenů maximálně). Ale ta rezerva (když má světlo kolem 800 lumenů) je optimání.

          Škoda, že si nekupoval před týdnem – skákala na mne reklama na černý pátek, že V9S za 1000,– (dobré světlo za dobrou cenu).

          • ˘Ö˘ Krab  

            Pořídil jsem, k tomu i zadní blikačku (tu čtvercovou). V9D už doma máme, to je ještě o dost jinde, ale V9S stačí :-).

        • detoxy  

          Mám Gacirona V5. Po silnici jezdím pořád na 250lm, bohatě stačí a nemusím pořád nabíjet. Na 500lm jezdím polní cesty, terén, neznámé úseky. V případě neznámých terénních úseků by to však chtělo už více, zvlášť pokud jsou ježděny častěji. Je třeba si ale uvědomit, že to pak víc žere baterku, takže pak rostou rozměry a váha, což jsou věci, které mě zatím odrazují od nového, většího světla.

          • novas752  

            Radši budu jezdit po tmě než tahat 100g navíc… :)

            • detoxy  

              500lm rozhodně není potmě! Pro netereni ježdění celkem nechápu potřebu většího výkonu.

              • novas752  

                To souhlasim, mimo rychlé nebo technicky náročné sjezdy terénem mi také stačí 400lm. Ale těžké výkonné světlo se prostě hodí – nemusim tolik nabíjet a když je potřeba, dostatek světla tam je.

          • Morchella  

            V případě neznámých terénních úseků …, zvlášť pokud jsou ježděny častěji.

            Často ježděné, neznámé úseky :-)

            • psedma  

              že by se třeba ve svých vyjíždkách neopakoval a pokaždé jel někudy jinudy? tedy často jezdil neznámýmí terénními úseky? :-P

            • LM  

              Ono stačí že v lese padají větve, někdy i stromy. Občas tomu dřevu do cesty dokonce někdo pomůže. To je pak potřeba jezdit jako na neznámém úseku – i když tam jezdíš často :-)

              • detoxy  

                Přesně. Nebo třeba zamrzne, roztaje, zafouká, zapadne. To vše může udělat známý úsek neznámým. Jinak tím častěji jsem myslel, to že pokud je to třeba 2× za zimu, tak nemá cenu se kvůli tomu nějak vzrušovat.

    • Marcelson  

      Ahoj, našel jsem ještě tohle......máte někdo zkušenosti s touhle svítilnou.....

      https://www.cyklomania.cz/…B-kabel-7067#…

      PRO-T údajně česká firma, vyrobeno Čína? docela dobrá výdrž…stálo by to za kup?

      Světlo přední PRO-T Plus 750 Lumen 2 × 10 Watt LED dioda nabíjecí přes USB kabel 7067

      Přední hliníkové světlo

      2 super svítivé CREE XPG LED diody (750Lumen)

      4 funkce svícení: Eco 15%-30hod., Normal 30%-20hod., Medium 50%-10hod., High 100%-5hod.

      4 funkce blikání: pomalý záblesk s Normal světlem (90 hod.), pomalý záblesk s Medium světlem (20 hod.), pomalý záblesk s High světlem (10 hod.), rychlý záblesk s Medium paprskem (45 hod.)

      Voděodolné IPX4

      Doba nabíjení 10 hod.

      Dobíjecí 18650 Lithium baterie 3,7V 4400mAh

      Včetně micro USB kabelu

      Ochrana proti přebití a vybití

      Indikátor nabíjení

      Nabití a slabé baterie

      Krátkým stiskem tlačítka přepínáte funkce svícení nebo blikání

      Dvojitým stiskem přepínáte svícení na blikání

      Dlouhým stiskem vypnete

      Vhodné pro průměr 22,2 – 31,8 mm

      Snadná montáž na řidítka

    • TUNER  

      Také pokukuji po nějakém světle. Doteď mám na ježdění do práce solarmstorma z ali a k tomu případně beru Nitecore HC30 a nebo Lepší Zebralight H600MkII které mohu taky přidělat na řidítka. Ty beru do batohu díky jejich skladnosti a malé váze téměř vždy.

      Na výkon hlavně Zebry si nemohu stěžovat,ale chtěl bych vyzkoušet něco s lépe tvarovanou parabolou kdy nebudu tolik oslňovat a také možnost ovládat světlo přídavným ovladačem z řidítek.

      Pár dní bádám a vybírám a skončil jsem u 3 favoritů.

      Nitecore BR35

      https://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci

      Gaciron V9D-1800

      https://www.led-expert.cz/…predni-cerna

      Fenix BC30

      https://www.led-expert.cz/…1-Fenix-BC30

      Uvítám poznatky z užívání,případně plusy a mínusy daných svítilen.

      Pěkný svátky všem a ať to jezdí ;-)

      • Oplt  

        Nitecore BR35 mám od začátku listopadu a je super. Rozhodoval jsem se jako ty mezi fénixama a nitecore. U Nitecore je podle mě lepší ovládání a přepínání tlumená dálková nebo tlumená a tlumená+dálková na řidítkách.

        • André Vebr  

          Technická dotaz – to přepínání režimů z řídítek probíhá dokola všech režimů (tak jako třeba u Solarstormu), nebo si můžu střídavě volit jen dálková/tlumená? Ptž. tohle mě .ere, když mám na silnici plný výkon, proti jede auto, tak musím mačkat vypnuto-malý-střední-max a furt dokola :) Dík

          • Oplt  

            Právě, že ne. Nastavíš si režim, sílu a už jen přepínáš.. např.tlumená – dálková

        • TUNER  

          Proč jsi nakonec tedy zvolil Nitecore ? Díky tomu ovládání? Když porovnám čelovky co mám,tak mi malinko vadí studenější barva světla Nitecoru oproti Zebře. V porovnání s Fenixem je taky vidět že má studenější odstín a to je asi jediné malé mínus proč pořád váhám. Nejméně informací mám zatím o Gacironu,ale parametrově vypadá taky hodně dobře.

      • kofejn  

        Mám Gacirona V9D a svítí dobře, ovládání na řidítkách je fajn.Točí režimy dokolečka a vynechává silný stroboskop. Bohužel ruší mi bezdrátový LIDL tachometr, ale protože z čínska vyšlo světlo pod 1000Kč, tak mě to tak neštve. Dát za něj dva litry, tak to by mě mrzelo.

        Neprovozujete někdo Gacirona V9D s bezdrátovým tachometrem a tachometr funguje? Že bych tachometr vyměnil. Stačí mi základní funkce, GPS nepotřebuju, teplota se hodí.

    • x46x  

      Co tohle? Tváří se to podobně jako Garcion. https://www.aliexpress.com/…1656386.html?…

      • atty  

        Světlo může být vcelku OK (a evidentně má designem i žlutými detaily Gaciron celkem napodobovat), ale třeba v diskuzi je zmíněn blbý a subtilní držák a ten když třeba praskne nebo nebude dobŕe fungovat, tak ušetřených pár stovek, nemusí být vůči osvědčenému Gacironu najednou vůbec rentabilních.

        Že je 6000 lumíků celkem nesmysl je každému trochu znalému jasné (a nikdo rozumný to asi neočekává), spíše se mi z fotek tolik nelíbí kužel světla, který mi připadá celkem úzký a ostře ohraničený – u takto výkonných světel je optimálnější širší a vyvážený osvit ve větších úhlech. Nicméně ty fotky mohou dost zkreslovat.

        Prostě je na zvážení, zda riskovat nákupem trochu levnějšího a zatím vcelku neodzkoušeného světla, oproti vyzkoušené klasice, kde je vcelku všechno v pořádku (kužel, stupně výkonu, odolnost, držák,,,).

        • nooski  

          No jelikož mám za sebou skoro celou zimu s Gacironem za sebou, tak k němu mám i pár výhrad. Držák na rodla při jízdě vibruje a v terénu na krosce má tendenci měnit úhel – světlo prostě sjíždí, je to dáno i tím, že světlo rozhodně není vystředěno na těžiště, ale to je hodně vepředu. Dále pak kužel světla. Ten je OK, ale jen na silnici, každopádně na bikování se vždycky hodí mít světlo i na helmě. Jinak celkem funguje. Režimů je dost, pulsní režim je na dojíždění za šera vynikající. Dálkové ovládání je fajn fičura, ale nakonec jezdím bez něj. Světlo mohlo mít o fous teplejší odstín, ale to jsem zhýčkaný Yindingem. Suma sumárum jsem od Gacironu moc nečekal, takže příjemně překvapilo. Na silnici a dojíždění plně dostačující světlo pro každodenní ježdění. Do terénu bych doporučil rozhodně něco jiného s lepším úchytem, kuželem a barvou světla.

          • Johny.Merida  

            Mě tedy rozhodně nesjíždí a ani nijak extra nevibruje …tak ti nevim. Ani na kořenech a jsem s ním fakt spokojenej.

            • MatS  

              Asi zalezi jak ktery model Gacironu.

            • paw_jh  

              Má Gaciron V9S symetrickej kužel nebo ne? Do pořádný tmy jsem se s tím ještě nedostal, ale přijde mně, že je jedno, jestli je normálně nebo vzhůru nohama. (vzhůru nohama ho chci namontovat do držáku pro gopro).

          • String  

            S tím vibrováním a častým povolováním souhlasím. Občas se musí během jízdy v terénu dotahovat, jinak se začne sklápět. V9S

            • LM  

              btw: čím ty Gacirony nabíjíte? A jak rychle bliká červeně to multifukční tlačítko když se to nabíjí?

              Mám teď pár dní Gaciron V9D a nedaří se mi ho nabít. Na všech USB co tu mám bliká červeně zhruba 2× za vteřinu, což nevím jestli signalizuje nabíjení nebo nekombatibilní zdroj :-/

              • xtonda  

                Nabíječkou od mobilu, z PC, USB hubu, co je po ruce. Moje bliká 15× za 10s červeně, ona ta kapacita co to má nějakou chvíli trvá, po nabití začne tlačítko modře svítit, prostě to nech přes noc.

                • LM  

                  Zajímavý. Mne se to povedlo nabít do stavu s modrým tlačítkem pouze po vybalení z krabice (trvalo to několik hodin s microUSB nabíječkou na mobil 5V 0.7A). Pak jsem to jednou použil (asi 2h na střední režim) a při dalším nabíjení, kdy to stále blikalo červeně, oděšla po více jak 20 hodinách ta nabíječka (telefon už na ni taky nereaguje). Kurva drát :-)

              • Johny.Merida  

                Já normal nabíječkou na telefon :-)… A v poho… bliká v pravidelných intervalech a pak se rozsvítí modře.

              • String  

                Nabíječkou na tablet. Ta je silnější než na telefon, tu na telefon jsem ani nezkoušel.

                Blikání ale nevím. Popravdě si ani nepamatuju jak bliká a svítí ten V9S (V9D může svítit jinak). Mám dojem, že V9S jen svítí oranžově a až je nabito, tak modře, ale možná se pletu.

                • LM  

                  Už jsem taky objednal silnější nabíječku. Ta na telefon asi po 25 hodinách nabíjení chcípla :-/

                  • Jezevec70  

                    Nabíječkou na telefon bez problémů. Ale 2A. Starou (1A), to trvalo strašně dlouho.

                    • LM  

                      Tahle měla 0.7A a podle provedení CE loga to byl nejspíš FAKE :-)

          • Forester  

            to s tím povolováním potvrzuji a souhlasím s tím, že je to v držáku převážený dopředu, V9D

            • Jezevec70  

              Mě se taky povoluje, ale je to tím, že se držák vlastně posouvá po konické části řídítek od představce směrem ke gripům. Na krosce to mám na rovné části, tam drží dobře.

              Navíc se mi v neděli podařilo na držáku ulomit zobáček, která drží světlo v držáku. Musím se podívat jestli mají někde náhradní držák za dobrou cenu.

              • String  

                Posouvání po řidítkách jsem vyřešil namotáním pár otáček elektrikářské pásky (izolepa apod.) vedle utaženýho držáku, pak nemá kam ujíždět.

              • Forester  

                u mě je to povolování daný tím držákem. To utažení plastové matky rukou se po nějaké obě povolí. Chtěl jsem zkusit oboustrannou lepenku, možná to pomůže. Ale jak to není vyvážené, tak při nějaké větší ráně se to asi stejně hne …

              • MatS  

                V led expertu ho maji. Pak leda jen aliexpress.

          • SolarStormCZ  

            Zkoušel jsi střihnout mezi držák a řídítka kousek protiskluzové gumy?

            https://www.cyberix.cz/…a-d32074.htm

            něco takového…

          • MateSP  

            Mám V9S a trochu mi to sjíždělo taky. Dal jsem pod držák elektrikářskou pásku. Takovou tu gumovou, co skoro nelepí. Světlo se už ani nehne.

            • jIrI___  

              +1. To povolování je klasika všech těchto držáků v kombinaci s těžší svítilnou. Na hladkých karbonech mi to drží bez problémů, na hliníkových řidítkách to vyřešila elektrikářská pás­ka.

    • Johny.Merida  

      Mam V9S.

    • slampik  

      doporučuji, integrovaná baterie 18650…regulovatelný kužel světla..používám již 1/2 roku a bez problémů. V případě problému je možné 18650 přepájet za kvalitnější…

      https://www.aliexpress.com/…2160411.html?…

      • Petr8  

        A vykon svetla dobry?

      • Milan  

        To je mi nějaký povědomý. Když svítí na dálku tak čtverec včetně nožiček čipu, když na blízko tak kruh s tmavým středem. A bílý jak sníh. Jak to máš ty?

    • MHBQ  

      Nechci zakládat nové téma. 10 let jezdím na kole s touto svítilnou 122lm a pořád jsem si myslel, jak nemám parádní světlo.

      https://www.kupkolo.cz/…w-2w_z89641/

      Ale vloni jsem si koupil čelovku na běhání s 300lm a zjistil jsem, že na kole mám bludičku.

      Takže si chci pořídit nové světlo, ale nechci nic velikého, normální světlo s 1 čočkou.

      Nechci objednávat z číny, chci ČR distribuci.

      Líbí se mi tato Cateye a jelikož to mám hlavně na 8km cesty do práce po stezce a nebudu jezdit nikde v lese, tak si myslím, že 400lm by mohlo být fajn. Ale recenze jsem našel nic moc, tak nevím zda do toho jit. Máte někdo nějaký tip?

      https://www.kupkolo.cz/…cerna_z5514/

      • Bafoon  

        Led expert a světlo gaciron 400lm verze

      • jIrI___  

        Hlasuju pro zde několikrát zmiňovaný Gaciron V9S. Oproti V9D nemá problémy s přehříváním a výkon je na dojíždění po stezce víc než dostatečný. Cena ± stejná jako Cateye, při 400 lm výrazně vyšší výdrž než Cateye a o rok delší záruka.

        https://www.led-expert.cz/…predni-cerna

        • MHBQ  

          Kluci díky za tip, ale co je zač ta značka Gaciron? To je čistokrevná čína a led expert to jen přeprodává z číny, nebo to je nějaka kvalitnější značka?

          Jde mi o to, že jsem si takhle objednal elektroniku z číny a napájecí zdroj se po měsíci v zásuvce seškvařil.

          Takže od té doby mi nic noname z číny nesmí domů. Je mi jasné, že se všechny ostatní značky vyrábí v číně, ale určitě výrobky jako Cateye, Sigma atd. jsou v číně vyráběny podle přísnějších norem- ty si reputaci nenechají zkazit.

          • LM  

            čistokrevná čína a led expert to jen přeprodává z číny. Akorát led expert ti k tomu (za dvojnásobek ceny z číny) dá i záruku 3 roky. A nabíječku si pro to musíš koupit samostatně (pokud chceš něco výkonějšího abys nečekal dlouho).

            • MHBQ  

              Mě nejde jen o zdroj, ale o celkové provedení svítilny, aby se při nabíjení neseškvařila, nebouchla v ní baterie atd.

              Věřím, že kdo nezažil, tak se mi asi směje a klepe si na čelo, ale není to sranda. Tenkrát bylo štěstí, že jsem byl doma, protože ten zdroj už regulérně hořel a být mimo dům tak jsme vyhořeli díky výrobku z číny.

              • LM  

                tomhle vlákně máš vyfocený jak V9D vypadá vevnitř/rozebranej.

                Já to kupoval u led expert primárně kvůli záruce, o kvalitě si iluze nedělám. Nabíjím to jenom když jsem s tím v jedné místnosti a vzhůru :-).

                • SolarStormCZ  

                  K častým příspěvkům o kvalitě Gacironu – fakta:

                  Po téměř dvou letech prodeje modelů V9C, V9F, V9S,V9D tu máme asi tak celkem 3 reklamované kusy V9D (která je mimochodem nejprodávanější).

                  Takže když někdo poptává náhradní díl na V9S (prasklý kryt apod), není ani z čeho vzít, musíme takový díl extra objednat. Byla určitá obava k životnosti baterií, takže tu máme zásobu baterií do V9D, ale zatím tu nebyl ani jeden případ, kdy by někdo poptával.

                  Takže 3 roky záruka na Gaciron je logická. Opravdu je to tak že není čína jako čína a už je na čase si to uvědomit. Spousta neznámých značek následuje úspěchy čínských premiantů Fenix, Nitecore apod a kvalitu si začínají hlídat. Takhle kvalitně kdyby se dělala veškerá elektronika i mimo čínu, bylo by fajn…

                  • xtonda  

                    Tak to sem měl asi smůlu, na V9D mi praskl kryt a po roce a půl ne moc častého používání se udělal špatný kontakt na jedné z diod, náhradní díl mi byl nabídnut za 550 Kč a nedaří se mi ho najít výhodněji jinde. Při otevírání mě tedy nepřesvědčilo, že všechny vruty držící kovou část k plastové byly přetažené a plast prasklý.

                    • lumyr  

                      Neprasklo to spíš tím povolením? Plast se používáním vyhřál a vruty trochu zarostly..

                      • xtonda  

                        No to nevím, že by se to povolováním takhle roztlemilo, pokud by to tam při montáži nebylo narvaný moc.

                        • lumyr  

                          Tohle se běžně děje tam, kde je plast vystaven vyšší teplotě.

                          • xtonda  

                            Je fakt, že na 1600 lm se to rozehřálo tak, že se na tom nedala udržet ruka. Mělo by to být celokovové nebo by mělo být maximum o třetinu nižší.

                            • LM  

                              Jakože při chlazení za jízdy se na tom nedala udržet ruka?

                              Já to měl po víc jak půl hodině max. výkonu jenom trochu teplé. Ale bylo pár stupňů nad nulou a jel jsem převážně z kopce :-)

                              • xtonda  

                                Za jízdy v chladu z kopce to nebylo až tak strašný, ale když sem to používal jako baterku bez pohybu/při chůzi abylo teplo, tak ano.

                                • MatS  

                                  Mam pocit, ze v navode se pise, ze plny vykon lze pouzivat jen za jizdy, aby se stihalo chladit.

                                  Pak se nediv, ze se ti podelala ta jedna ledka.

                                  • xtonda  

                                    No už si nepamatuju jestli vůbec k tomu Číňan nějaký návod dal. Taky nemůžu vyloučit, že se mi to zaplo v báglu, každopádně by to mělo mít ochranu proti přehřátí.

                                    • LM  

                                      Já mám v českém návodu u V9D-1600 toto:

                                      Obvod tepelné regulace:

                                      V případech, kdy vzduch nestačí svítilnu ochladit zasahuje obvod pro regulaci teploty, který chrání svítilnu před přehřátím a vzniku poškození. Jakmile dosáhne teplota vysoké mezní hodnoty, elektronika automaticky sníží výkon světla. Svítilnu nezapínejte na ULTRA výkon, pokud není kolo v pohybu.

                                      Bezpečnostní pokyny:

                                      Svítilnu nenechávejte svítit na vysoký režim na místě bez proudění vzduchu, dochází k nadměrnému zahřívání a může dojít i k poškození elektroniky a akumulátoru, bez nároku na záruku.

                                    • MatS  

                                      Tak Cinan tam navod dava taky, ale pochybuju o tom, zes ten rozsypany caj se snazil prelouskat.

                                      BTW tady je aspon videt, ze vyssi cena v CR je vyvazena zarukou a cz manualem. Taky delam pro distributora (profi zvukove techniky) a vim co jsou zakaznici schopni vyvadet, kdyz nemaji u vseho cz manual. A to i u veci, kde zjevne neni co ovladat. A kdyz ho maji, tak 90% se do nej nepodiva a pak vola kvuli kazde prkotine. A malokdo si uvedomi, kolik takovy preklad stoji, casto vic nez vec samotna. A to se dnes pouzivaji preklady napul strojove.

                                      • zdenek  

                                        Záleží kolik práce si dají s překladem. Měl jsem k nábytku návod přeložený z polštiny tím způsobem, že vyházeli veškerý text a nechali jen obrázky. To byl srozumitelnější ten originál i pro člověka bez znalosti polštiny.

                                        • MatS  

                                          Ano, stale se najdou i vyjimky. A pritom mohli tu Polstinu hodit do google translatoru a vypadlo by jim to v cestine bez prace. Google se za posledni dobu hodne zlepsil a zvlada i slozite vety.

                                      • SolarStormCZ  

                                        V originálním návodu o tom, že se nemají výkonné svítilny zapínat na ULTRA režim bez proudění vzduchu nic není.

                                        To je už doporučení, které přidáváme my, po zkušenostech.

                                        Termoregulace u svítilen je, nicméně ten nárůst teploty nad výkonem >1200 lumen je natolik brutální, že na to za určitých podmínek nelze plně spoléhat.

                                        • MatS  

                                          Tak to hodnotím jako pozitivní přístup, že jste si dali tu práci a světla testujete. A dává to i smysl. Světlo je určené pro provoz na kole a ne jako ruční baterka.

                  • zdenek  

                    Dalo by se pro představu upřesnit, z jakého počtu prodaných kusů jsou ty 3 reklamace?

              • MatS  

                Ano, je to cina. Ale i v Cine jsou vyrobci, kteri umi vyrobit kvalitne a stale levne. Gaciron V9C400 uz mam dva kusy vic nez rok a jak zpracovani, tak svetelny vykon je prekvapive dobry. Sam budes prekvapen. Je v tom znackovy akumulator, zadny noname. Konstrukce bytelna. Rozlozeni svetla optimalni. Kupoval jsem u led expertu kvuli zaruce a rychlosti dodani. Pri black fr iday meli navic super cenu. Pripadne reklamace resi solidne. Nastesti nebylo potreba. Ale nechci jim delat reklamu.

        • xtonda  

          Jak se chová V9S při režimu 1000lm? To je už na hraně výkonnosti té diody a hřát to musí taky fest. Mě by tam asi chyběl režim mezi 400 a 1000lm, to je moc velký skok.

          Ale myslím, že pro požadavky co má MHBQ by vystačila i V9C nebo V9F.

          • MlokCZ  

            On ten skok 400 → 1000 zase v reálu až tak velký není, aby mělo smysl tam dávat režim mezi tím.

            U Fenixu BC30R mi tedy mezirežim vůbec nechybí (a má také 400 a 1000lm režimy).

            Co bych ale dnes už u světla neoželel je dvoutllačítkové ovládání, kdy na jeden stisk lze přepínat na obě strany. Jedno tlačítko, které cykluje více režimů je úplně na ho.no. A nevím jak to má vyřešený ten současný model Gacironu.

            Ani u toho Fénixe není možné jet pořád na 1000lm (teď myslím v terénu, kdy se neřeší oslňování), protože to nevydrží dostatečně dlouho (i když baterka je s o malinko větší kapacitou než u toho Gacironu).

            S rychlým přepínáním (na jedno zmáčknutí jak z 400 → 1000lm, tak i obráceně) to není problém přepínat dle potřeby a pošetřit baterku.

            A pak do provozu je stejně potřeba to přepínat na 400lm z důvodu oslňování.

            • xtonda  

              Nevím jak Fenix, V9D vydrží na 800lm 3h, což mě bohatě stačí. Věřím, že BC30R je dobré světlo, lepší než V9D ale zas ne o tolik aby to ospravedlnilo skoro dvojnásobnou cenu (a na ebay je to dokonce 1100 vs 2600 kč). Možnost přepínat nahoru i dolu je fajn, ale tolik navíc bych za to nedal. Gaciron V9D má cyklus 50/100 → 200 → 400 → 800 → 1600, SOS je samostatně na dvousekundový stis­k.

              Mě skoky 200 – 400 – 800 – 1600 přijdou celkem značné. Šlo mi ale o to, že někdy se hodí víc než 400, ale 1000 už je jak na hraně té diody, tak bude mít dost dopad na výdrž, takových by 650 by bylo výrazně lepší světlo a ještě by to šlo jet trvale.

              • MlokCZ  

                Tak u jedné diody to je horší. Fénix má těch 1000lm za dvě diody, takže v pohodě. Taky u Fénixe ani neřeším ten 1800lm boost režim. Přes 3 hodiny také mívám málokdy, ale sem tam ano. Na1000lm Fenix nedá ale ani úplně celé 3h.

                Ceny nelituju po delší době s Fénixem, oproti předchozímu Gacironu bych přešel na Fénixe okamžitě znovu. A to jsem měl Fénixe ještě za 3800Kč, jak jsem ho kupoval hned po uvedení na trh.

                Bez přímého přepínání na oba směry bych si světlo už dnes nekoupil vůbec.

                Ale samozřejmě každému dle jeho preferencí.

                • xtonda  

                  Já tedy 3,5 tis. za světlo nedám a Fenixy nejsou o moc levnější ani z Číny.

                  Další věc co mě štve, že většina světel je dimenzovaná tak, že na max výkon nevydrží ani 2h a některá mají i probléms přehříváním, takže pokud chci svítit trvale 400, musím se dívat po světle s výkonem 800.

                  Teď dumám jestli koupit znovu V9D, z Číny se dá stále za cca 1100 Kč nebo vzít 2× V9F.

                  • bezdratova.sprcha  

                    Je otázkou kolik za to chceš dát a jak často to využíváš, Gaciron V9D opravdu patří mezi dobré poměry ceny a výkonu, avšak jsou důvody proč je levnější než velké Fenixy jako BC30 a BC30R. Té výdrži přes tři hodiny na 800 lm bych nevěřil, zvlášť když udávaná výdrž na 400lm je necelých 5. To by znamenalo, že jejich laboratorní výdrž na 400lm je nižší než reálná u Fenixe, ale výdrž na 800lm je z ničeho nic vyšší než u Fenixe. Podle mě nesmysl.

                    BC30R jsem si párkrát na 1000lm omylem zapnul v batohu a vydrželo svítit přes hodinu bez přehřátí. Výdrž BC30 na 1200 lm jsem testoval normálně doma u okna (opět bez přehřátí, až do vybití). Kvalita celkového zpracování je lepší, o čemž svědčí i to, že Fenixy neruší bezdrátové computery. A pak držáky jsou úplně někde jinde

                    U BC30 pak výhoda vyměnitelných baterií – výdrž na nabití vůbec netřeba řešit, po vybití prostě vyměníš baterie.

        • nooski  

          Na stezku v pohodě. Do terénu nebrat. Teď řeším, jak ten držák dobastlit, aby aspoň na hrubém asfaltu nedrčel jak plechová bedna z vercajkem. Fakt mě začíná fest štvát, ještě že je po sezóně ježdění v noci.

          • jIrI___  

            Zkus reklamovat. S drnčením nemám problém ani na gravelu na polňačkách.

            • LM  

              Mám těžší a hůř vyvážený Gaciron V9D a nic nedrnčí ani v terénu na fullu :-). Akorát jsem pod ten držák musel dát vrstvu izolační pásky, aby to světlo drželo stále stejný ůhel a nehýbalo se při nandavání/vyn­davání…

      • puffbodie  

        Po vyzkouseni te co je ted v Lidlu za 400 jsem zjistil, ze az tak o Lumenech to fakt neni. Velmi povedene svetlo na bezne jezdeni, Takze jsem se zacal hrabat ve svetlech co splnuji StVZO a maji automaticke nastaveni vykonu podle okolniho osvetleni. ALE chci sirsi pokryti do stran a proto premyslim nad Roxim X4, ALE nema integrovanou baterku no

        • MatS  

          To automaticke nastaveni vykonu mi neprijde jako vyhoda. Neverim, ze to nastavi tak, aby to vyhovovalo kazdemu. Za sera hur vidim a pottebuju si vic svitit nez nekdo jiny. To automatika nevyresi, takze ja jedine manual a myslim, ze i vetsina ostatnich.

          Predstav si, ze bys to mel v aute. A to automaticke zapinani v aute mam.

          • puffbodie  

            Od toho tam je i tlacitko aby sis to prepnul manualne na vykon, ktery chces vylozene ty. Ja necetl tu normu, ale vnimam to spise jako vec, kterou tam dali prave pro jizdu po meste aby jsi nemusel sundavat ruce z riditek a brzd a cyklovat rucne tlacitkem na svitilne nebo nekde na riditkach. Neni to vsespasitelne, ale pri jizde po meste to funguje dobre a jak rikam, spise nechapu, proc to nemaji mnohem drazsi svitilny.

            • MlokCZ  

              Pokud je ta automatická regulace navíc, tak to může být příjemný bonus. Ale jak už píšu výše, tak za nejdůležitější považuju ovládání režimu na jeden stisk pro oba směry. To je mnohem důležitější než automatická regulace.

              Pro jízdu v provozu prostě přepnu na 400lm (u Fenixe) a není třeba cokoliv regulovat. Větší výkon už použít moc nelze z důvodu oslňování a menší není potřeba, protože na 400lm to vydrží dlouho.

        • LM  

          ALE chci sirsi pokryti do stran

          Dej si ještě slabší světlo na přilbu – je to na koukání do zatáček lepší :-)

          • puffbodie  

            To doufam, ze tuhle potrebu by mohl pomoct eliminovat ten Roxim s 200 stupnu uhlem :-)

          • MlokCZ  

            Druhé světlo na přilbě je co se týká „vidět v terénu“ vždy přínos i při použití světla na řídítkách s širším kuželem (i když světlo na řídítkách má dvě diody s různou optikou), ale ne každému to vyhovuje z důvodu navýšení hmotnosti přibly. Mně to třeba vadí. U Fénixu se ale nějaká dá i bez světla na přilbě (i když i u něj je světlo na přilbě přínos).

      • MlokCZ  

        400lm za takovou cenu, to fakt nechceš.

    • Pacyjent  

      2× Force Cass 300 lm. Na každou stranu řídítek jednu a máš vystaráno :) má hranatý kužel a dvě světla se fakt skvěle doplní

    • Bafoon  

      odkud jste pls brali garicon v9d – resp. neví někdo o nějaké akci někde? ebay a ali vim…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse