Začínám pomalu, ale jistě potřebovat světlo. Mohl by mi někdo doporučit něco okolo 1000 Kč? Nebráním se objednat z Číny. Díky
Začínám pomalu, ale jistě potřebovat světlo. Mohl by mi někdo doporučit něco okolo 1000 Kč? Nebráním se objednat z Číny. Díky
Pravda,že témat týkajících se světel, je zde jako šafránu… Já vozím toto http://www.ledshop.cz/…t~z3400.html v kombinaci s šikovným batterypackem se jedná o suprovní kombo.
+1 Yinding z Gearbestu. Vozím místo Fénixe a maximální spokojenost.
jj, Yinding je za ty prachy fajn. Chce to to ale dobrej batterypack, ten co jsem dostal s tím byl brzy ko.
mne pred casem uhranula lupine piko, co byla na ksevte v xcr
Ten yinding ma srovnatelny vykon, lepsi barvu svetla a podstatne lepsi a odolnejsi konektor. Zase nejde programovat a uchyt na prilbu je u lupine super.
Aj cena bude trosku rozdiel :-)))
Ty lumenvykony jsou vtipny :)
skocila im tam jedna 0 navyse :-)))
Tak Cree XM-L2 je použitá i ve Fenixu BC30R a umí dát až 1000 lm, čili 6000 lm sice přehnané je, ale určitě ne řádově.
1000lm v laboratornich podminkach, s teplotou cipu nejakych 25st.
V realu jestli v tom svetle bude mit jedna dioda 600lm tak je to moc.
Fenix tvrdí, že to má 1800, tj 900 na diodu.
Ale to až ta nová revize, která se prodává pár týdnů. A tam bude i nová revize LED. Starší revize Fenixe měla uvedeno 1600, tedy 800 na diodu.
Souhlas se vsema. Navic Fenix je trochu jina liga. I co se tyce kvality optiky, atd. Takze bych skrtnuti nuly videl taky jako realny…
Kazdopadne – vsicky se shodneme, ze ten udaj je nesmysl.
verze BC30 má 1800 lm a 1200 lm bez turba. U R verze navýšili jen turbo režim, má 1800 a 1000 lm.
Tady neni rec o fenixu, ale o cinskych svetlech.
Mám ten solar storm a paráda, jsem spokojenej
Solar Storm na plný kule chválí 99 ze 100 protijdoucích/protijedoucích, možná Stevie Wonderovi je to jedno… :)
Do přírody nebo někam, kde moc lidí proti sobě nepotkáš je to asi OK, někam do „civilizace“ to prostě hodně oslňuje (čirá a nesměrovaná optika). Taky ne každej má rád baťůžek s battery packem. Prostě dnes asi lepší zvolit něco s integrovanou nebo výměnou baterií a směrovou optikou (kvůli oslnění). Ty výkony +1000 lumíků jsou dost brutální a míjet někoho proti s naplno puštěným Solar Stormem X-něco je o tom pak půl minuty nic nevidět.
Výběr světel ala Gaciron V9S, V9D, Nitenumen X8, Fenixy i neznačkový „číny“… je dnes už dostatečněj.
Teda pokud jseš alespoň trošku ohleduplnej k okolí :)
Tak zrovna nitenumen x8 má úplně hladký reflektory. U V9D tam nějaká snaha je a trochu to funguje a do potkávaček u auta to má daleko, Fenixy podobně, od jen trochu populárnějších světel jsou na YT videa s ukázkama jak to svítí. Co funguje sou světla splňující německé stvzo, ale má to takovej divnej kužel světla, teď sem jako nouzovku koupil sadu v Lidlu a mám z toho jak to svítí rozpačitý pocit.
Problém Solar Stormu jsou hlavně poměrně velký a hladký, úplně kulatý optiky s LEDkou celkem blízko skla, které prostě oslňujou fakt značně. U ostatních (asi s výjimkou té X8) jsou buď strukturované optiky nebo alespoň profilovaná skla, takže prostě většina světla jde řádově pod úroveň výšky montáže (pokud je světlo správně skloněné). StVZO je hlavně o tom, že kužel světla nesmí být „kulatý“, ale obdélníkový, s ohraničením horizontální roviny (aby to nesvítilo vejš, než maximálně rovnoběžně se zemí), světelný výkon do 10m před umístěním a pak samozřejmě nějaké omezení blikání atd. A tenhle osvit splňuje více světel (když neřeším blikací režimy), které na to sice nemají certifikaci podle téhle normy, ale z principu to splňují také. Takže ta stejná kulatá a hladká optika u malého světla s diodou vnořenou hlouběji do tubusu a jen minimálně skloněným reflektorem nemusí oslňovat vůbec, protože kužel bude užší, zatímco u Solar Stormu to velký reflektor pere v celkem širokém úhlu do všech stran.
Prostě Solar Storm je příklad světla, které sice svítí dobře, ve smyslu světla je hodně, ale bohužel to není světlo do města nebo na silnici, kde jezděj/choděj auta nebo lidi proti.
Bohužel je to asi nejoblíbenější model na cyklostezkách v Praze (když už se jede po tmě) a díky němu mám občas tendenci si objednat nějakou tu sedmitisícovou (v reálných lumenech) obludu s montáží na řídítka, abych to těm pacientům mohl vracet vlastní medicínou.
Co maj v Lidlu za cyklo baterku? Já bych něco „nouzového“ taky potřeboval pro dcerku na kolo (občasný návrat z kroužku na kole po 18h). Maj tam něco zajímavého za slušnou cenu? Já teď Lidl nějak nesledoval…
No možná je solarstorm ještě horší než ostatní, ale i ten Gaciron se musí dost sklopit aby to bylo jakž takž, ale asi je to rozumný kompromis mezi vidět i nějak do dálky a neoslňovat až tak moc. Co sem prohlížel videa s tím srovnatelným Fenixem, tuším BC30, tak osvětlená plocha byla kruhová a byly osvětlené i koruny stromů, nepřišlo mi že by kužel byl shora nějak oříznutý. Existují i silná světla co mají dva paprsky jeden splňující stvzo ale přesto silný a druhý dálkový jako třeba toto https://www.lupine.de/…lights/sl-af ale zrovna tohle stojí fakt nesmysl (400 €)
Tenhle výrobce má u světel fotky jak vypadá osvětlená plocha a je to omezené nejen nahoru ale i do stran
https://www.bumm.de/…kt/180l.html
To je dobrý akorát na silnici, ale už na lesní polní cesty, kde mohou být ostré zatáčky nic moc.
V Lidlu mají toto
https://www.lidl.cz/cs/nabidka.htm?…
Mě teď chcípnul Gaciron V9D, tak sem potřeboval něco narychlo a náhradní zadní se taky hodí. Je to teda stvzo, takže to nebliká.
Jak to svetlo sviti to z toho Lidlu? Jestli se to vubec vyplati.
Těžko kvantifikovat, oproti V9D samozřejmě málo, otázka jestli existuje něco silnějšího za 400 i se zadním světlem.
Prave. Neporovnavam s Gaciron nebo Fenix, ale spise jesli se to za tech 400 vyplati, ze to neco ve meste osviti v ramci mesta a cyklostezek (ala 100 – 200 lumenu) a nebo je to uplne mrtva supermarketova bludicka, ze i mobil sviti vice.
Zajimalo by mne porovnani. Protoze dneska jsem koupil to svetlo z Lidlu pro mladeho na kolo a jel to rovnou i vyzkouset. Zadni svetlo je blbe, ze nejde na blikacku prepnout kvuli vydrzi a vetsi viditelnosti, ale jinak sviti rozumne a vydrz az 5,5 hodiny.
Co mne prekvapilo je to predni svetlo jak dobre sviti za ty prachy a taky to, ze to ma i senzor okolniho osvetleni. Zkusil jsem vecer po meste po chodnicich a cyklostezkach a zajel i do lesa do totalni tmy a fakt jsem koukal co svetlo za 4 stovky z obchodaku dovede. Bavime se o jizde na MTB nebo silnicce po meste, chodniky, cyklostezky a v lese teren ve smyslu rozbity asfalt nebo uslapana/ujeta hlina s vymoly a trochu vystupujici koreny. Chodci taky nikdo nenadaval ani nevytacel hlavu ze by jim to bylo neprijemne, bezce co meli reflexni pruhy na obleceni to osvitilo na dostatecnou vzdalenost.
Taky jsem testem v uplne tme pochopil proc se pouziva druhe svetlo na helme obzvlaste v zatackach. To svetlo z Lidlu asi nema tak siroky uhel jako jine znacky kde jsem videl i az 125 stupnu, ale do zatacky asi fakt pomuze jedine prisvitit svetlem na helme.
Tim padem mi vyvstalo dilema jestli misto Gaciron V9S nekoupit nejaky o neco nizsi model Gacironu (nebo podobne) a k tomu jeste svetlo na helmu, protoze vecerni jezdeni asi vyuziju vice uz jen kvuli tomu, ze tam clovek tezko potka tolik lidi jako ve dne :-) V tom smyslu je skoda, ze Lidl na webu ani v navodu u svetla neuvadi Lumeny, ale Luxy, takze netusim s cim porovnavat parametrove. Jestli to maximum co to da odpovida 200 lumenum treba nebo 400 lumenum (vice ale urcite ne, osobne tipuju 200 max)
Jen doplneni:
Uvnitr toho Lidl svetla ma byt OSRAM 2W LED. Nevim jaky typ, ale uvadi rezimy 15, 30 a 60 lux. Kdyz to porovnam s touhle svitilnou , ktera ma taky 2W LED OSRAM a 12 – 35 lux, pricemz na 35 lux je to 155 lumenu, tak ta Lidl by teoreticky mohla byt 265 lumenu.
Jo ja vim, ze zalezi na tom jaka tam je presne LED a vypocty lx vs lm, ale pro rychly odhad to snad staci a pocitove mi prijde, ze to odpovida.
Já to zkoušel jen v místnosti proti zdi a tam mi přišlo, že to osvítí poměrně jasně dost malou plochu a zbytek kužele je poměrně slabý, ale taky to může být jen tím, že sem celkem běžně jezdil s Gacironem V9D na 800 lm a v reálu mi to na silnici bude stačit. Zadní je taky daleko slabší než moje http://bit.ly/2NPsYkI z ali, ale jako rezervní taky postačí.
U stvzo světel je předpokládám součástí zadání i omezení svitu do stran, v terénu do ostrých zatáček to nebude ono. Stejně tak se u nich udává osvětlení většinou v luxech, patrně to vychází z nějakého tou normou definovaného umístění a pak to dává smysl, akorát se blbě porovnává s údaji v lumenech. Když uvážím kapacity baterek u Lidlu (1300 mAh) a V9D (5000 mAh), výdrž Lidlu naplno cca 3 hodiny (zkoušeno) a V9D na 200 lm 9,5 h (uvádí led-expert) a budu předpokládat srovnatelnou účinnost diod, tak mi to u Lidlu vychází na nějakých 165 lm. Bohužel neudělám přímé srovnání, když mi V9D umřel.
Za ty prachy Lidl asi není špatné světlo, V9D na 1600 lm hodně hřeje a nevydrží ani 2h, takže nejvyšší reálně použitelný režim je 800 lm. Docela by se mi líbil ten V9S kdyby mezi režimy 400 a 1000 byl ještě jeden, nechápu, že to nemůže mít přírůstky třeba po 50 %.
Jo v mistnosti mi to prislo taky vice jako baterka, ale slo poznat, ze ten reflektor je jinak delany, tak jsem to vytahl ven. Prijde mi, ze to je udelane aby to splnilo StVZO, i kdyz to nikde neni uvedeno. Nejaka teorie k tomu tady na webu , ale tohle je hlavni cast:
Besides the specifications regarding the power and construction of lights, two fragments are important for a road user, who undergoes these regulations. One – minimal lighting value of the area 10m in front of the bike should be no less than 10 lux of light (10 lumens / m2), two – prevent blinding other road users. It requires a specific light construction and optimises light use, as it lights up a road, not the passing trees.
Musim rict, ze za ty prachy slusne svetlo. Je poznat, ze tyhle svetla podle normy jsou vylozene zamyslene do mesta a na cyklostezky aby clovek videl rozumne, ale pritom neoslnoval. V tom jsou pak ty limity, ze i v uplne tme v lese (ne v silenem terenu na sjezdu) to umoznuje clovekovi jet, ale do zatacek musi hodne ubrat pokud nema svetlo na helme. Tohle by meli mit ti co maji Solarstorm, ale pritom nesjedou z cyklostezky :-)
Nad jednou veci mne to ale prinutilo premyslet. Proc muze mit svetlo za 400 stovky cidlo, ktere nastavuje intenzitu osvetleni podle okolniho svetla a mnohem drazsi svetla to nemaji a clovek se musi jak osel proklikavat skrze klidne i 6 a vice ruznych modu..........
A na krycim skle ve predu to ma K-1505, coz ma byt ta nejnovejsi nemecka StVZO norma. Ale jeji presne zneni uz se mi ted nechce hledat a taky se to nejak blbe hleda. Spise najde clovek dalsi svetla treba od Buchelu co vypadaji uplne stejne a maji taky StVZO. Takze pritom kolik ty svetla jinak stoji, tak fakt dobra koupe no.
Tak asi prubnu – na děckokolo pro občasné 2km přejezdy by to mohlo dostačovat.
Na Německém shopu https://www.lidl.de/…nset/p294491 stvzo uvádějí a maj to tam prevíti levnější, stejně tak nabídka cyklověcí je daleko širší https://www.lidl.de/…28-02/c23767
Asi nějaký lepší oddíl. Dokonce 3 modely přileb pro dospělé. Škoda, že u ultralight modelu nenapsali hmotnost. U nás jen jeden model…
Já ji tam vidím.
Jj, máš pravdu. Já už taky. :-)
Je ten automatický mod vypínatelný nebo ne? Respektive funguje tak, že čím více světla (okolního), tím méně to svítí nebo naopak? Přiznám se, že návod jsem neprohlížel a spíš dám na zkušenost toho, kdo si to už koupil :)
Neni. Automaticky mod je prvni mod co naskoci po zapnuti. Nahore na svitilne blize k jezdci je pak senzor co meru intenzitu okolniho osvetleni a podle toho meni svit svetla. Dalsi zmacknuti tlacitka uz je pak rucni volba ze tri intenzit osvetleni (60, 30 a 15 lux)
A jak to čidlo funguje? Není mi totiž jasný, kdy by to vlastně mělo svítit více a kdy méně:
Víc okolního světla – lampa svítí míň.
Díky, to je vyhovující.
Já už ho taky nabíjím, jelikož jsme se s dcerkou celkem neplánovaně stavili v Lidlu a ona hrozně nutně potřebovala ještě tachometr a nový rukavice = zastávka původně pro nějakej rohlík do ruky za 700,– :)
Kužel světla je fakt, no …„zajímavej“ :), má to celkem podobný tvar, jak potkávačka v autě – obdélníkovej výraznej střed a minimum světla do stran. Taky první baterka, co držím v ruce, co má diodu ne napřímo, ale kolmo k horní desce a světlo je tvořeno odrazem až od zrcdlového půlkruhového reflektoru. Když vedle toho posvítím baterkou, co má 160 lumenů, svítí to naplno o poznání lépe, řekl bych, že ten odhad cca 250–300 lumenů celkem sedí. Jediné mininegativum, co jsem zatím zjistil, že při nabíjení to nesvítí (nedá se tím pádem dobíjet za jízdy třeba powerbankou). Ale o tomhle tohle světýlko asi není – je to myslím přesně do města, na rovinku či do provozu,
Diodu seshora má drtivá většina stvzo světel aby se shora ořízl kužel. To že nesvítí při napájení je škoda, i když při výdrži naplno 3h to až tak nevadí. V9D nastaví při zapojeném napájenínapevno 400 lm.
Jo, za ty prachy je to celkem obstojné „městské světlo“ – zatím jsem si zkusmo svítil jen na garáž venku. Ten kužel je fakt poměrně ohraničenej a obdélníkovej, ale celkem dobře před sebe do rozumné vzdálenosti, jediné, co mi trochu vadí je, že při optimálním nastavení „do dálky“ je celkem málo osvětlený to místo cca. 2–3m před kolem – takováta vzdálenost, kdy se dá ještě většinou vyhnout díře, šutru, větvi – prostě něčemu nečekanému přímo před sebou. Ale v ceně cca. 300,– (když odečtu tu zadní „blikačku“ třeba za kilo, která teda jen svítí, ale taky celkem obstojně) to špatné opravdu není. Do terénu ne, ale do města a na cyklostezku myslím vcelku dobrý a použitelný.
A z tachometru z Lidlu jsem byl celkem vyvrácenej, co všechno umí – dokonce jsem musel studovat návod :)
Nastavení Easy a Advanced okruhu, kdy do Easy můžu ještě přidávat údaje, co chci vidět, zapínatelné rolování údajů, teploměr (celkem přesnej), podsvícení nastavitelné dokonce tak, že se zadává denní doba od – do, kdy se má po zmáčknutí aktivovat + hromada blbostí jako výpočty kalorií, ušetřenýho benzínu atp. :)
Otestuj venku i v uplne tme a budes prekvapen. Ja tedy uz objednal tu sadu Roxim X4 + Roxim R1, tak jsem zvedavy na to panorama sviceni.
Cyklocomputer jsem vracel co mi z Lidlu dorazil, displej jen caj rozsypany, ale rikas jinak ok?
No dej vědět, ale neumím si představit, že bych byl nadšený z 1W svítilny.
Sviti to jako krava :-D Mysleno to predni. Zadni je taky pekne silne a je to nejak tvarovane, tak to i do boku dobre sviti. Je to nemecka verze i to zadni R1K, takze jen tri mody" svetelne bez blikani kvuli jejich predpisum:
20 lumenu – 5 hodin
10 lumenu – 8 hodin
7 lumenu – 13 hodin
ale i na tech 7 lumenu je to fakt i v dennim svetle dost jasne.
Odkud jsi objednával? U toho R1 mě zaujalo že jde pěkně vidět i z boku.
U bike4family.de , jsou i na ebay.co.uk
Jinak tady zajimavy test tech starsich vcetne foto v posledni kapitole http://roxim.bajkyzbajku.cz/index.php
Chystám se na to, ale počasí (prší, hnusně zima a vítr) to odsouvá na jindy :)
Tachometr z Lidlu je klasickej plasťák, který bych asi provedením nebral za etalon odolnosti a spolehlivosti (i když tam maj hrdou nálepku IP45). Jen mne překvapilo, kolik funkcí je do toho nacpáno (podsvětlení s nastavením od-do, otřesové čidlo na zapínání, 5 minut autosleep, ty dva okruhy funkcí i s přidáním vlastních funkcí dle preference, teploměr, hodiny, datum, zálohování napájení – v klidu jsem vyměňoval baterku a po vložení nové bylo všechno zachováno – čas, datum, velikost kol, nastavení funkcí, pamatuje si po probrání se ze sleepu, co je nastaveno za funkci dole na displeji…).
Spolehlivost nemohu hodnotit, když ho mám jeden den a půjde dcerce na kolo (která ho samozřejmě nepotřebuje, ale chtěla ho a už jen proto, že tam jsou hodiny, je to pro ní užitečné).
No spolehlivost toho tachometru uz muzu zhodnotit pomerne dobre, protoze jsem koupil 4 a na 100% funguje asi jen jeden :-D
Tak účet od tacháče mám, Lidl s reklamacema problém nedělá, když to chcípne, tak to chcípne :)
Já když jsem do něj poprvé vložil baterku, tak mi to na stole asi metr od počítače furt ukazovalo, že „jedu“ i 99km/h, baterku jsem vyndal, zandal tu novou z balení (zkoušel jsem to na starší) a od výměny baterky to už na stejném místě nic nenačítalo – jen při přejetí čidla magnetem (což je samozřejmě správně). Tak uvidím, jak se to bude chovat na kole s blikačkama a tím světlem. Moje zkušenost s bezdráťáky několika značek je taková, že elektronický interference mi chytal v podstatě každej bezdráťák, co jsem vlastnil. Vyřešil to až model s ANT+, ale ty jsou samozřejmě cenově úplně jinde.
Světlo jsem si na zkoušku hodil na zimáka a projel se ve tmě a jsem celkem překvapenej a spokojenej – výkon, jako ty obludy s ± 1000 lumeny to samozřejmě nemá, ale tím, že je ten kužel tvořený odrazem od „zrcadla“ a směřován jen do toho užšího pruhu před sebou, tak to ten pás osvětluje opravdu dobře, možná srovnatelně, jako by svítilo světlo kolem 400–500 lumenů. Do města a na nějaké popojížďky ve tmě vcelku dobře použitelné, do terénu samostatně ne, díky tomu užšímu pruhu. Jen je opravdu škoda té „černé díry“ ve vzdálenosti cca 1–3m před kolem – tam je světla opravdu celkem málo, od těch 3m a dál to svítí vcelku velmi dobře (vztaženo k ceně a té technologii shora odrazem).
Jinak jsem celkem náhodou kouknul na Lidl e-shop (že bych to světlo vzal ještě jedno do foroty) a už je zdražili na 449,– stejně tak i tachometr na 249,– :)
No ja mam ten problem, ze to neukazuje nic. Vubec to nemeri. Jen ukazuje cas a datum a ostatni je ticho po pesine. A to to muzu resetovat jak chci, davat pocitac blize, prehazovat baterky, prejizdet magnetem po cidle a vubec to nereaguje. Vidim to asi tak, ze pokud, tak tam prijde klasicky dratovy, protoze bezdrat se zakodovanym prenosem bude mozna zbytecnost na me ucely, ale jeste se rozmyslim.
Jeste ze to svetlo je povedene. A ano, uz ho zdrazili. Asi slo moc na odbyt. Taky my bohati cesi musime prispivat na chude nemce, kteri to svetlo maji za 319 :-D
Protože chudí Němci musejí přispívat na státní důchody a dovolenou přepracovaným Francouzům.
A přepracovaní Francouzi na ještě přepracovanější Španěly a Řeky…:))
„Problem“ s tachometrem jsem vyresil porizenim B'Twin 500 . Nic nemam na vidlici, nic ve vypletu, cidlo je na naboji (to jsem si ponadaval nez jsem to na ten muj siroky naboj navlikl :-)), dosah az 3m, tak to muze byt i na zadnim, nic to nerusi (ani zadne z mych svetel nebo notas). To asi pujde.
Krámy z Lidlu mě už domů nesmí.
Máš recht.
Ta limitace při napájení z externího batterypacku na 400lm mě celkem štve, kdyby něco věděl jak to obejít a povolit i vyšší režimy (při použití externího nepotřebuju dobíjet ten interní ale svítit z externího)…
Tak si kup Gaciron V13 – stejná optika ale externí napájení…
Já mám V9D a vyhovuje mi interní pack kdyz jezdím do práce nebo z hospody na kratší vyjížďky, ale na delší by se právě hodilo připojit externí a mít možnost max výkonu…
Konecne diskuse venujici se i strance silnicniho provozu.
586 000 fci nejen blikacky, ktere nemaji absolutne zadny vyznam, zato je nutne se pres ne proklikavat… Proc?
Jedine co musi vykonne predni svetlo zpravidla umet je tlumene a dalkove svetlo, nic jineho. Fce stroboskopu je u vykonnych modelu zcela absurdni, zato vsudepritomna.
Vzhledem k absenci pouzitelneho svetla za rozumnou cenu se asi nevyhnu pridani /tlumene bludicky/, jako oddelene svitilny s prepinacem u gripu.
Udelal jsem zvlast vlakno na ty Roxim jestli nebude mit nekdo zkusenosti. RX5 treba vypada zajimave a v Nemecku na Ebay jsem to videl za cca 1100 na nase vcetne zadni Sigma blikacky. Tenhle smer prozkoumam vice.
Na Led expert je jen jedno a to Meilan X1 , ale tady o nem taky nic neni bohuzel. Divne je, ze ma funkci blikacky.
Meilan je čína, tak ofic certifikaci asi nemají, ale blikačka se dá prostě nepoužít. Videí kde je vidět jak svítí je na YT dost.
Ten plne automaticky mod vypada zajimave a opravdu to vypada, ze pro silnicni pouziti bude dostacujici. Pri pridani nejake supernovy pro jizdu v obtiznych podminkach to asi bude to co hledam. Moc nestoji, takze asi vyzkousim.
Edit: jen je otazka, nakolik ztlumi svetlo pri zpomaleni kvuli prekazkam, ale pak lze zapnout /dalkove/.
CoolChange mám, svítí dobře ALE nemá štelovatelnej kužel světla
Já vozím toto a za mne spokojenost. Je to Čína, takže Ebay nebo Ali se vejdou do limitu. Jenom k tomu potřebuješ nějaký mount na řidítka.
Máte někdo?
Já vozím X2 a v pohodě. Jenom jsem si dokoupil vroubkovaná skla pro širší kužel světla. Na dálku mám na helmě X1 s čirou optikou.
Odkaz na ty skla? Potřeboval bych u origo X3 rozšířit kužel.
Když silný, tak silný
https://www.aliexpress.com/…6868305.html
30 000 lm asi nebude reálných, ale nějakých 10 000 lm by 12 x Cree XM-L dát mohlo.
todle bude jen zbytečně zrat baterky.
a bude to topit jako krava.
toto musi zhoriet po prvom pouziti pri slusnom akumulatore…
Čínani se už naučili napodobit Cree LED, ve VŠECH těchto superlevných svítilnách jsou čínské klony od Latticebright, které mají odstín hodně do modra a samozřejmě horší účinnost než Cree LED. Viz. například http://forum.fotonmag.cz/index.php?…
..kdyby nekdo chtel válí se mi doma ješte dynamo a světlo.6V. :)
Vlákno o trenažerech je jinde… :-)))
+1
Ja mam solarstorm rx2 dual beam, sviti jako svina, ale kdyz spodni parabolu nasmeru trochu dopredu, tak me to pripada, ze horni parabola sviti letadlum na cestu
Jak resite nasmerovani nebo omezeni toho kuzelu, aby to neslo tak vysoko? Rozptylkou? Kde ji sehnat? Nebo jinak?
Když už se zde opět řeší světla, tak se chci zeptat. Mám SS x2 z ali, světlo super jen zdroj je na hovno. Máte někdo odkaz na lepší zdroj ??
http://www.kaidomain.com/…sult.NCR/348
Nic lepšího při poměru cena/výkon dle mého neseženeš.
Zkušenost ?"NITENUMEN X8 LED Bike Light – BLACK ":https://www.gearbest.com/…_504268.html?…
Má to funkci blikání ? či stupně intenzity světla?(vidí nějaké režimy)
Vždyť je to tam napsaný ne?
„Mode: 6 (Turbo; High; Mid; Low; Strobe; SOS)“
máš pravdu díky…
Koupil jsem ho nedavno. Sviti pekne, ale trochu mi nevyhovuje ovladani.
idealni by bylo mit jeden okruh, misto SOS normalni blikani a ovladani dvema tlacitky jednim nahoru druhym dolu
Dalsi dve drobnosti
Ale celkove fajn svetlo. Na silnici uplne staci,
Něco se psalo tady http://www.bike-forum.cz/…-na-silnicku, převládl tam názor, že Gaciron V9D za podobné peníze je lepší volba.
zeptám se tady. Má někdo tip na spolehlivý držák na přilbu na Fenix PD35 TAC?
Dík
Zdravím pánové, chci koupit nějaké solidní světlo, nechci objednávat z číny, akumulátor vyměnitelný, nebo externí, ale ne pevně zabudovaný......které by jste mi prosím doporučili z následujících…
https://www.led-expert.cz/…-barva-cerna
https://www.led-expert.cz/…0-predni-USB
https://www.led-expert.cz/…vaci-dalkove
budu klidně rád za jiné dopručení, díky, Marcel.
Luciferlight.net
Z výběru X9 – BlackBurn nesplňuje Tvojí podmínku vyměnitelné baterie (samozřejmě se dá rozebrat a vyměnit, ale né bez šroubováku), to poslední je s packem a ty šňůry na kole prostě nejsou ideální (alespoň já to tak vidím).
Koukni ještě na Gacirony – podobná světla, podobná cena, podobný výkon, strukturovaná optika.
taky hlasuji pro gaciron (v9d), optiku ma fain, neoslnuje a pritom sviti velice dobre … a svetlo s externim akupackem uz bych nechtel
Ja mam V9S a jsem nadsen. I do lesa. A to mam i Sigmu Power led evo a tu uz vubec nevozim. Porad nekam pripevnovat baterku..... uz nikdy.
Ten ale nemá vyměnitelnou baterii (bez šroubováku). A ty vroubky na optice nějaký efekt mají, ale i tak to svítí dost nahoru, je potřeba to sklopit, ale jinak jsem s tím taky spokojen, za těch 1100 Kč co mě to stálo.
Díky za doporučení pánové, jen ještě dodám, že cenový limit je cca do 1500,– a to už je možná nad limit.....každopádně věřím že Gacirony budou pecka, ale na to už nemám finance… :-(
Na ali jsem kupoval gacirona 400lm uz nevim za kolik. Ted mam na ceste druhyho 800lm za 20$.
Gaciron přeci stojí do 1500,– . Taky ho mam V9s a jsem max spokojenej…v létě i do stanu i jako powerbanka.
…
Ještě mně napadl tenhle model......
https://www.led-expert.cz/…predni-cerna
sice baterie není uživatelsky vyměnitelná ale zase se mi líbí zároveň upevnění mobilního telefonu, ale bude 500 lumenu stačit?......(jízda gravel, pevná MTB 29, žádné trailové dovádění ve tmě)..... je fajn, že je světlo hezky dole a netrčí na řídítkách.....
500 lumenů stačí (pokud je to na pohodu, mimo horší terén, nebo nějaké závratné rychlosti na silnice – ono před pár lety, když ještě nebyly tyhle extravýkonné LED čipy se jezdilo na řádově desítky lumenů maximálně). Ale ta rezerva (když má světlo kolem 800 lumenů) je optimání.
Škoda, že si nekupoval před týdnem – skákala na mne reklama na černý pátek, že V9S za 1000,– (dobré světlo za dobrou cenu).
Pořídil jsem, k tomu i zadní blikačku (tu čtvercovou). V9D už doma máme, to je ještě o dost jinde, ale V9S stačí :-).
Mám Gacirona V5. Po silnici jezdím pořád na 250lm, bohatě stačí a nemusím pořád nabíjet. Na 500lm jezdím polní cesty, terén, neznámé úseky. V případě neznámých terénních úseků by to však chtělo už více, zvlášť pokud jsou ježděny častěji. Je třeba si ale uvědomit, že to pak víc žere baterku, takže pak rostou rozměry a váha, což jsou věci, které mě zatím odrazují od nového, většího světla.
Radši budu jezdit po tmě než tahat 100g navíc… :)
500lm rozhodně není potmě! Pro netereni ježdění celkem nechápu potřebu většího výkonu.
To souhlasim, mimo rychlé nebo technicky náročné sjezdy terénem mi také stačí 400lm. Ale těžké výkonné světlo se prostě hodí – nemusim tolik nabíjet a když je potřeba, dostatek světla tam je.
V případě neznámých terénních úseků …, zvlášť pokud jsou ježděny častěji.
Často ježděné, neznámé úseky :-)
že by se třeba ve svých vyjíždkách neopakoval a pokaždé jel někudy jinudy? tedy často jezdil neznámýmí terénními úseky? :-P
Ono stačí že v lese padají větve, někdy i stromy. Občas tomu dřevu do cesty dokonce někdo pomůže. To je pak potřeba jezdit jako na neznámém úseku – i když tam jezdíš často :-)
Přesně. Nebo třeba zamrzne, roztaje, zafouká, zapadne. To vše může udělat známý úsek neznámým. Jinak tím častěji jsem myslel, to že pokud je to třeba 2× za zimu, tak nemá cenu se kvůli tomu nějak vzrušovat.
Ahoj, našel jsem ještě tohle......máte někdo zkušenosti s touhle svítilnou.....
https://www.cyklomania.cz/…B-kabel-7067#…
PRO-T údajně česká firma, vyrobeno Čína? docela dobrá výdrž…stálo by to za kup?
Světlo přední PRO-T Plus 750 Lumen 2 × 10 Watt LED dioda nabíjecí přes USB kabel 7067
Přední hliníkové světlo
2 super svítivé CREE XPG LED diody (750Lumen)
4 funkce svícení: Eco 15%-30hod., Normal 30%-20hod., Medium 50%-10hod., High 100%-5hod.
4 funkce blikání: pomalý záblesk s Normal světlem (90 hod.), pomalý záblesk s Medium světlem (20 hod.), pomalý záblesk s High světlem (10 hod.), rychlý záblesk s Medium paprskem (45 hod.)
Voděodolné IPX4
Doba nabíjení 10 hod.
Dobíjecí 18650 Lithium baterie 3,7V 4400mAh
Včetně micro USB kabelu
Ochrana proti přebití a vybití
Indikátor nabíjení
Nabití a slabé baterie
Krátkým stiskem tlačítka přepínáte funkce svícení nebo blikání
Dvojitým stiskem přepínáte svícení na blikání
Dlouhým stiskem vypnete
Vhodné pro průměr 22,2 – 31,8 mm
Snadná montáž na řidítka
Dobrá výdrž…no bodejť ne, XPG není 10W LED, ale pouze 5W, proto ta výdrž. Radši si kup v Číně osvědčeného Gacirona nebo když chceš ušetřit, tak něco podobného, jsou toho mraky…
,
https://www.gearbest.com/…7575153.html?…
Jasan, díky ti........ :-)
Také pokukuji po nějakém světle. Doteď mám na ježdění do práce solarmstorma z ali a k tomu případně beru Nitecore HC30 a nebo Lepší Zebralight H600MkII které mohu taky přidělat na řidítka. Ty beru do batohu díky jejich skladnosti a malé váze téměř vždy.
Na výkon hlavně Zebry si nemohu stěžovat,ale chtěl bych vyzkoušet něco s lépe tvarovanou parabolou kdy nebudu tolik oslňovat a také možnost ovládat světlo přídavným ovladačem z řidítek.
Pár dní bádám a vybírám a skončil jsem u 3 favoritů.
Nitecore BR35
https://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci
Gaciron V9D-1800
https://www.led-expert.cz/…predni-cerna
Fenix BC30
https://www.led-expert.cz/…1-Fenix-BC30
Uvítám poznatky z užívání,případně plusy a mínusy daných svítilen.
Pěkný svátky všem a ať to jezdí ;-)
Nitecore BR35 mám od začátku listopadu a je super. Rozhodoval jsem se jako ty mezi fénixama a nitecore. U Nitecore je podle mě lepší ovládání a přepínání tlumená dálková nebo tlumená a tlumená+dálková na řidítkách.
Technická dotaz – to přepínání režimů z řídítek probíhá dokola všech režimů (tak jako třeba u Solarstormu), nebo si můžu střídavě volit jen dálková/tlumená? Ptž. tohle mě .ere, když mám na silnici plný výkon, proti jede auto, tak musím mačkat vypnuto-malý-střední-max a furt dokola :) Dík
Právě, že ne. Nastavíš si režim, sílu a už jen přepínáš.. např.tlumená – dálková
tak to je dobrá info, dík :)
Jediné mínus je , že kdy je baterie slabší tak displej ukazuje nereálné hodnoty. Kdybych kupova teď, tak si ji pořídím určitě znovu – to ovládání je super. Ještě k ní používám čelovku Nitecore HC65 taky celkem dobrá. Na kempování Fenix FD40.
dlouho jsem to tu necet – cili to co jsem cca pred rokem shanel, tj. svetlo ktery umi dalkovy-tlumeny " jako auto" na cudl vedle razeni uz existuje? Jestli je to fakt takhle, jdu to koupit…
No jasně:-) https://www.lupine.de/…lights/sl-af
ále 420ojro neeee :) myslel jsem ten Nitecore
Proč jsi nakonec tedy zvolil Nitecore ? Díky tomu ovládání? Když porovnám čelovky co mám,tak mi malinko vadí studenější barva světla Nitecoru oproti Zebře. V porovnání s Fenixem je taky vidět že má studenější odstín a to je asi jediné malé mínus proč pořád váhám. Nejméně informací mám zatím o Gacironu,ale parametrově vypadá taky hodně dobře.
To ovládání je opravdu super. Jsem maximálně spokojený. A bezdrátový tach. VDO funguje bez problémů.
Ok,moc díky za info ;-)
Gaciron V9S
Píšu to znova, ale bez údajů o expozici jsou to fotky bez vypovídající hodnoty.
Mám Gacirona V9D a svítí dobře, ovládání na řidítkách je fajn.Točí režimy dokolečka a vynechává silný stroboskop. Bohužel ruší mi bezdrátový LIDL tachometr, ale protože z čínska vyšlo světlo pod 1000Kč, tak mě to tak neštve. Dát za něj dva litry, tak to by mě mrzelo.
Neprovozujete někdo Gacirona V9D s bezdrátovým tachometrem a tachometr funguje? Že bych tachometr vyměnil. Stačí mi základní funkce, GPS nepotřebuju, teplota se hodí.
Stejný problém s V9D mám i se Sigma Pure 1. Řekl bych že většina tacho s analogovým přenosem na tom bude podobně :(
Světlo taky z číny za 1000, tak mu to odpustím.
Přesně tak,bezdráty to blikání diod prostě bude rušit asi vždy. Pořiď Garmina 500 za 1500 z bazaru a budeš spokojenej.
Právě že na tohle by se ti zrovna hodil GPS tachometr, který nebude takovým světlem rušen. Například Sigma Pure GPS (stává kolem 1300Kč). Jedinou alternativou je pak pořídit drát, nebo dražší světlo :D
Ahoj, dej prosím odkaz na Čínu, odkud jsi ho bral, nějak nevím, komu mám z těch X prodejců věřit, díky
Já kupoval Gacirona 2×, primo od Gacirona na Ali.
Ja taky tam, hledej Gaciron official store
Tady. Ale proti září je za víc jak za dvojnásobek :-/
Díky všem, koupím ho na té ebay…
Co tohle? Tváří se to podobně jako Garcion. https://www.aliexpress.com/…1656386.html?…
Světlo může být vcelku OK (a evidentně má designem i žlutými detaily Gaciron celkem napodobovat), ale třeba v diskuzi je zmíněn blbý a subtilní držák a ten když třeba praskne nebo nebude dobŕe fungovat, tak ušetřených pár stovek, nemusí být vůči osvědčenému Gacironu najednou vůbec rentabilních.
Že je 6000 lumíků celkem nesmysl je každému trochu znalému jasné (a nikdo rozumný to asi neočekává), spíše se mi z fotek tolik nelíbí kužel světla, který mi připadá celkem úzký a ostře ohraničený – u takto výkonných světel je optimálnější širší a vyvážený osvit ve větších úhlech. Nicméně ty fotky mohou dost zkreslovat.
Prostě je na zvážení, zda riskovat nákupem trochu levnějšího a zatím vcelku neodzkoušeného světla, oproti vyzkoušené klasice, kde je vcelku všechno v pořádku (kužel, stupně výkonu, odolnost, držák,,,).
No jelikož mám za sebou skoro celou zimu s Gacironem za sebou, tak k němu mám i pár výhrad. Držák na rodla při jízdě vibruje a v terénu na krosce má tendenci měnit úhel – světlo prostě sjíždí, je to dáno i tím, že světlo rozhodně není vystředěno na těžiště, ale to je hodně vepředu. Dále pak kužel světla. Ten je OK, ale jen na silnici, každopádně na bikování se vždycky hodí mít světlo i na helmě. Jinak celkem funguje. Režimů je dost, pulsní režim je na dojíždění za šera vynikající. Dálkové ovládání je fajn fičura, ale nakonec jezdím bez něj. Světlo mohlo mít o fous teplejší odstín, ale to jsem zhýčkaný Yindingem. Suma sumárum jsem od Gacironu moc nečekal, takže příjemně překvapilo. Na silnici a dojíždění plně dostačující světlo pro každodenní ježdění. Do terénu bych doporučil rozhodně něco jiného s lepším úchytem, kuželem a barvou světla.
Mě tedy rozhodně nesjíždí a ani nijak extra nevibruje …tak ti nevim. Ani na kořenech a jsem s ním fakt spokojenej.
Asi zalezi jak ktery model Gacironu.
V9S.
Má Gaciron V9S symetrickej kužel nebo ne? Do pořádný tmy jsem se s tím ještě nedostal, ale přijde mně, že je jedno, jestli je normálně nebo vzhůru nohama. (vzhůru nohama ho chci namontovat do držáku pro gopro).
to s tím povolováním potvrzuji a souhlasím s tím, že je to v držáku převážený dopředu, V9D
Mě se taky povoluje, ale je to tím, že se držák vlastně posouvá po konické části řídítek od představce směrem ke gripům. Na krosce to mám na rovné části, tam drží dobře.
Navíc se mi v neděli podařilo na držáku ulomit zobáček, která drží světlo v držáku. Musím se podívat jestli mají někde náhradní držák za dobrou cenu.
u mě je to povolování daný tím držákem. To utažení plastové matky rukou se po nějaké obě povolí. Chtěl jsem zkusit oboustrannou lepenku, možná to pomůže. Ale jak to není vyvážené, tak při nějaké větší ráně se to asi stejně hne …
V led expertu ho maji. Pak leda jen aliexpress.
Zkoušel jsi střihnout mezi držák a řídítka kousek protiskluzové gumy?
https://www.cyberix.cz/…a-d32074.htm
něco takového…
Mám V9S a trochu mi to sjíždělo taky. Dal jsem pod držák elektrikářskou pásku. Takovou tu gumovou, co skoro nelepí. Světlo se už ani nehne.
+1. To povolování je klasika všech těchto držáků v kombinaci s těžší svítilnou. Na hladkých karbonech mi to drží bez problémů, na hliníkových řidítkách to vyřešila elektrikářská páska.
Mam V9S.
doporučuji, integrovaná baterie 18650…regulovatelný kužel světla..používám již 1/2 roku a bez problémů. V případě problému je možné 18650 přepájet za kvalitnější…
A vykon svetla dobry?
To je mi nějaký povědomý. Když svítí na dálku tak čtverec včetně nožiček čipu, když na blízko tak kruh s tmavým středem. A bílý jak sníh. Jak to máš ty?
jj..to je ono, ale spokojenost
Nechci zakládat nové téma. 10 let jezdím na kole s touto svítilnou 122lm a pořád jsem si myslel, jak nemám parádní světlo.
https://www.kupkolo.cz/…w-2w_z89641/
Ale vloni jsem si koupil čelovku na běhání s 300lm a zjistil jsem, že na kole mám bludičku.
Takže si chci pořídit nové světlo, ale nechci nic velikého, normální světlo s 1 čočkou.
Nechci objednávat z číny, chci ČR distribuci.
Líbí se mi tato Cateye a jelikož to mám hlavně na 8km cesty do práce po stezce a nebudu jezdit nikde v lese, tak si myslím, že 400lm by mohlo být fajn. Ale recenze jsem našel nic moc, tak nevím zda do toho jit. Máte někdo nějaký tip?
Led expert a světlo gaciron 400lm verze
Hlasuju pro zde několikrát zmiňovaný Gaciron V9S. Oproti V9D nemá problémy s přehříváním a výkon je na dojíždění po stezce víc než dostatečný. Cena ± stejná jako Cateye, při 400 lm výrazně vyšší výdrž než Cateye a o rok delší záruka.
Kluci díky za tip, ale co je zač ta značka Gaciron? To je čistokrevná čína a led expert to jen přeprodává z číny, nebo to je nějaka kvalitnější značka?
Jde mi o to, že jsem si takhle objednal elektroniku z číny a napájecí zdroj se po měsíci v zásuvce seškvařil.
Takže od té doby mi nic noname z číny nesmí domů. Je mi jasné, že se všechny ostatní značky vyrábí v číně, ale určitě výrobky jako Cateye, Sigma atd. jsou v číně vyráběny podle přísnějších norem- ty si reputaci nenechají zkazit.
čistokrevná čína a led expert to jen přeprodává z číny. Akorát led expert ti k tomu (za dvojnásobek ceny z číny) dá i záruku 3 roky. A nabíječku si pro to musíš koupit samostatně (pokud chceš něco výkonějšího abys nečekal dlouho).
Mě nejde jen o zdroj, ale o celkové provedení svítilny, aby se při nabíjení neseškvařila, nebouchla v ní baterie atd.
Věřím, že kdo nezažil, tak se mi asi směje a klepe si na čelo, ale není to sranda. Tenkrát bylo štěstí, že jsem byl doma, protože ten zdroj už regulérně hořel a být mimo dům tak jsme vyhořeli díky výrobku z číny.
V tomhle vlákně máš vyfocený jak V9D vypadá vevnitř/rozebranej.
Já to kupoval u led expert primárně kvůli záruce, o kvalitě si iluze nedělám. Nabíjím to jenom když jsem s tím v jedné místnosti a vzhůru :-).
K častým příspěvkům o kvalitě Gacironu – fakta:
Po téměř dvou letech prodeje modelů V9C, V9F, V9S,V9D tu máme asi tak celkem 3 reklamované kusy V9D (která je mimochodem nejprodávanější).
Takže když někdo poptává náhradní díl na V9S (prasklý kryt apod), není ani z čeho vzít, musíme takový díl extra objednat. Byla určitá obava k životnosti baterií, takže tu máme zásobu baterií do V9D, ale zatím tu nebyl ani jeden případ, kdy by někdo poptával.
Takže 3 roky záruka na Gaciron je logická. Opravdu je to tak že není čína jako čína a už je na čase si to uvědomit. Spousta neznámých značek následuje úspěchy čínských premiantů Fenix, Nitecore apod a kvalitu si začínají hlídat. Takhle kvalitně kdyby se dělala veškerá elektronika i mimo čínu, bylo by fajn…
Tak to sem měl asi smůlu, na V9D mi praskl kryt a po roce a půl ne moc častého používání se udělal špatný kontakt na jedné z diod, náhradní díl mi byl nabídnut za 550 Kč a nedaří se mi ho najít výhodněji jinde. Při otevírání mě tedy nepřesvědčilo, že všechny vruty držící kovou část k plastové byly přetažené a plast prasklý.
Mně už plastový kryt prasknul 2×. Poprvé jsem to neměl ani na .kole. Výměna u Led-Expert za nový kus. Po půl roce stejná prasklina,stejné místo a reklamace zamítnuta – mechanické poškození. Z mého pohledu absolutní nesmysl. Po prvním prasknutí jsem si dával ***** pozor. Náhradní kryt 179,– a práce cca 150 podle času opravy.Takže smůla 2×. Nechám to být,v případě vody mám BC35R. Proti vodě si tam dám samolepku Led-Expert, abych věděl odkud tu kvalitu mám…
@Nightrider I.
Aha, tak svítilna nebyla ani na kole? a pak jste zmiňoval po telefonu snad nějaké ! obmotání ! hadrem v zimě či něco takového, teď už to dává smysl a příčina praskání krytu je nasnadě, jednoznačně přehřátí těla svítilny. Zde je s podivem, že čipy a elektronika vydržely a objevila se jen prasklinka na krytu (to je ale spíše známka kvality než nekvality protože teplota svítilny je při takovém výkonu opravdu velmi vysoká a při zabalení do hadru jdou ty hodnoty do extrému).
Ještě jednou tedy výňatek z z návodu k obsluze
Obvod tepelné regulace
Svítilna obsahuje velmi výkonné led čipy, které se při provozu zahřívají, což je normální jev. Chlazení probíhá prouděním vzduchu kolem těla svítilny. V případech, kdy vzduch nestačí svítilnu ochladit zasahuje obvod pro regulaci teploty, který chrání svítilnu před přehřátím a vzniku poškození. Jakmile dosáhne teplota vysoké mezní hodnoty, elektronika automaticky sníží výkon světla. Svítilnu nezapínejte na ULTRA výkon, pokud není kolo v pohybu.
Vcelku jasné pokyny a podrobné vysvětlení. Nejedná se o smůlu na špatný kus jak uvádíte. Pokud jste se pokyny v manuálu neřídil a rozhodl se vystavit svítilnu riziku poškození (nebo jste se čtením návodu k obsluze nezabýval), pak je zbytečné očerňovat značku a prodejce.
No tak to ta tepelná pojistka moc nefunguje, když praskají kryty a do návodu přidáváte takové varování, v balení od výrobce nic takového není.
Důležité je, že to v českém návodu je.
Například domácím teplometem se dá podpálit barák, tepelná pojistka taky nepomůže.
Tohle mi začíná připomínat situaci, jako když McDonalds musel přidat varování na kelímky s kávou, „Pozor horké…“ Pravděpodobně pro určitý okruh lidí.
Teplomet má sálat teplo do okolí. Pojistka ve světle má sloužit proti přehřátí/poničení světla samotného. Z tohoto pohledu se zdá, že český návod supluje nějaký nedostatek toho, co by mělo zafungovat.
však ono to funguje, když se to používá jak má a neomotává do ručníku…
Tepelná pojistka vypíná při určité teplotě. Nechápu ty řeči o ručníku. Nesolidní řešení záruky?
Žádnou tepelnou pojistku led světla nemají. Ale mají termistor, který je buď přímo na PCB nebo je na kablíkách a teplovodivým lepidlem přilepený na místo největší tvorby tepla. Podle dosažené teploty driver snižuje výkon. Ovšem při zakrytí svítilny při plném výkonu něčím tmavým, hrozí nebezpečí přehřátí a požáru přímo vyzařovaným IR. Optika nebo reflektor působí jako lupa na slunci. Zkus si posvítit zblízka na černou fólii nebo papír. A proti tomu tepelná ochrana nefunguje…
OK , souhlasím. Nejedná o u tepelnou pojistku, ale spíš o tepelnou ochranu. Ale myslím si, že by stejně měla zafungovat.
Tady sem nafotil rozebrané světlo
https://www.bike-forum.cz/…jak-rozebrat#…
Na destičce co sou diody není nic dalšího, tedy ani snímač teploty. Jestli je na té elektronice nevím, teď to nemám u sebe, ale vzhledem k uspořádání vnitřku při tom plném výkonu se teplo nedokáže odvádět dost rychle a ta tepelná ochrana pokud tam vůbec je nezabere včas.
Ano termoregulace je v zadní části, to že ji nevidíš když ani nevíš jak vypadá, neznamená že tam není.
Zadní část asi nebude úplně ideální, když zdroj tepla je vepředu.
V zadní časti hliníkového dílu. Prosímtě nejdřív se na to podívej než se tady budeš o něčem dohadovat.
No a diody sou v přední části hliníkového dílu. Měl sem to rozebraný, do elektroniky vedou dva dráty od modulu s diodama a dva dráty od aku, takže tam není nic co by snímalo teplotu led modulu ani hliníkové části krytu. Na tom tišťáku se vzduchem okolo je to tak nějak k ničemu.
Proc by tro melo snimat teplotu LED? Staci kdyz to snima nekde jinde.
A kde jinde? Neříkám přímo LED čip, to aby asi ani moc dobře nešlo, ale ideálně to, k čemu je ta dioda přiletovaná, na na druhém konci kovového těla ještě nějak ve vzduchu je to k ničemu.
Teď už plácáš blbosti, když na svítilně zapnu maximální režim a ona se zničí, tak to prostě není v pořádku, tohle zkrátka u Gacironu nevychytali, kombinace silného režimu kdy diody jedou na hraně specifikace s nižší účinností a velkým ztrátovým teplem a těla, kde se šetřilo hliníkem je prostě problém. Podobná čínská světla Nitenumen X8 a Fenix BC30R jsou celokovová a nejsilnější trvalý režim je výrazně slabší.
ano když ji omotáš ručníkem a zapneš na maximální režim 1600 lumen tak se může extrémně zahřát, to ti můžu odsouhlasit. Svítilna má taky sálat teplo do okolí jako ten teplomet, ale ona se tímto způsobem chladí. Když to nějakej chytrák obmotá ručníkem, tak to je špatně, proti lidský blbosti tam pojistku nedali.
Proboha kdo a hlavně proč by svítící svítilnu balil do ručníku, to člověka snad ani nemůže napadnout.
Evidentně může. Aby světlu nebyla zima a nenachladla mu baterie.
Copak Ty doma nekoupeš psa v myčce nádobí a kočku v automatické pračce a pak je nesušíš jednoho v sušičce prádla a druhého v mikrovlnce?
Nemůže to být umístěním pojistky? Hlídá čip nebo obvody nebo baterii, ale počítá s nějakou rovnoměrností distribuce tepla, odvodem do pláště a z pláště. Na to bude testovaná. Plášť světla slouží jako radiátor chlazení.
Kdybys nastartované auto zabalil do bublinkové fólie, tak se také uvaří. A to by všechny bezpečnostní systémy byly dokonale funkční a chlazení má aktivní, nikoliv pasivní. Kdybys zabalil jen chladič (radiátor), tak také praskne.
+1
Nezlobte se, ale tepelná regulace musí fungovat i v turbo režimu, nejen za jízdy, ale kdykoliv a kdekoliv. I kdyby byla svítilna obalená polystyrénem. Svítilny, které mám já tak fungují. Protože třeba XHP 50/3V v Convoyi S2, s driverem 6A generuje tolik tepla, že by se utavila i v mrazáku, natož v létě v ruce…
Souhlas. Jestli má teplotní pojistka něco hlídat před přehřátím, tak to má dělat za všech okolností.
Tak třeba má za úkol chránit LED modul, a ten asi ochránila (pokud dál svítí)
Srovnávat to s ručníma svítilnama asi nebudeme, to je řešené úplně jinak – step-down je tam razantní. Ta teplotní regulace i tady funguje dobře a vítáme to, že nesrazí výkon při malém zvýšení teploty tak jako Fenixy apod. Takovej bazmek kterej má papírově 1800 lumen a za minutu spadne na 800 by na kolo asi nikdo nechtěl a nebo kdo to tak chce ať jde do do jiné značky. Ten step-down mají u Gacironu propočítaný výborně. Stačí jen nebalit do ručníku, polystyrenu a podobně.
Proč by se to nesrovnávalo, pokud tam je tepelná ochrana, která je inzerována, tak to má fungovat vždy, třeba při náhodném zapnutí svítilny v zavazadle.
To je nesmysl. Záleží na nastavení, respektive na firmware v tom Atmelu, či co tam je. Snížení může být v malých krocích, i když je to zbytečné. Snížení z 1800 na 800lm je totiž pro lidské oko sotva 30% rozdíl…
myslím, že Fenix třeba konkrétně BC 30, které mám já více jak 3 roky není žádnej bazmek a funguje bezchybně po celou dobu, 1800 lm je jen po dobu držení tlačítka a jinak 1200 lm vydrží svítit docela dlouho (s bateriemi 3600 ms) a s módem 500 lm opravdu dlouho. Od Fenixe máme v práci ruční svítilnu a též dobrá výdrž a bez závady již 5 let
Prdnu to treba sem, podle vseho mas prehled.
Nedavno jsem prikoupil Convoy S2plus s SST20 a 7135×8 Biscotti fw driverem. Libi se mi moznosti driveru, i to vcelku sviti, ale co se mi moc nelibi je kuzel a rozlozeni svetla. Kdyz porovnam s postarsi WF-501B tak je to bida.
Nemel bys tip na neco levnejsiho s podobnym kuzelem jako 501B?
Když jsem koupil Convoy, tak jsem si pak říkal: Proč? Vždyť ten starý, levný 501B je lepší.
Nápodobně. Naštěstí jsem si nechal i 501B a popravdě ho mám raději než Convoy S2+.
Za to nemůže Convoy, ale sst-20. Proč ne alespoň sst-40, neřku-li nějakou Cree? Třeba xpl nebo XML? Já mám i s XHP 50 a driverem BLF A6… A místo reflektoru můžeš dát TIR. S2+ je skvělá stavebnice…
Diky za nasmerovani.
Neočerňuju prodejce. Svítilna svítí perfektně,to jsem říkal. Svítilnu přepravuji v bublinkový f'oloii a omotanou v hadru v kapse nebo batohu pro případ pádu,čili mechanickému poškození. Děkuji,že jste ze mě udělal ******, který si svítí na kole světlem omotaným v ručníku. Aspoň mě každej pozná. Akorát musím sehnat průhledný ručník, abych něco viděl. Anebo si něco šlehnout.....
:-)
Ještě bych zmínil, že problém může být čistě fyzikální, v rychlosti transportu tepla. Když se (lokálně a uvnitř) světlo přehřeje, načež je pak ihned omezeno dalšímu ochlazování a světlo se tak po použití nedochladí, tak je na problém zaděláno. Elektronika-neelektronika.
Prostě světlo běžící na plný režim, které má obal jen mírně teplý a nikdy ne víc (protože se průběžně chladí a obal má relativně velkou plochu), má uvnitř lokálně třeba o 100°C víc.
Výrobci výkonných čelovek rovnou udávají, jaký výkon / mód zapnutí je ještě možné uchladit při jakém pohybu. Dost se to liší podle počtu LED a tím jejich relativního zatížení a účinnosti, klíčovou roli hraje povrch a žebrování chladiče.
Je obecně problém bez pohybu dobře uchladit >600 lm, pokud nemáš velký žebrovaný chladič, v návodech bývá, jak rychle se musí lampa pohybovat, aby uchladila větší výkony. U vyšších módů bývá rovnou napsáno, že jsou určeny výhradně pro cyklistiku nebo běh na lyžích (tam se předpokládá nižší teplota vzduchu i rychlost).
Gacirony nejsou žebrované, mají tak o to menší povrch, za hlavním zdrojem tepla je navíc v případě blokové konstrukce ještě baterie a nikoliv chladící plocha, jako u drátkových svítilen. Sám akumulátor teplo neodvádí rychle, naopak, může je zadržovat. Takže takovéto lampy budou na dochlazování o to háklivější.
Nemá to vlastně nic co dělat s ochrannou elektronikou, k poškození může klidně dojít až na vypnuté svítilně. Daň za hodně výkonu v malém kompaktním balení.
Dalo by se pro představu upřesnit, z jakého počtu prodaných kusů jsou ty 3 reklamace?
Ano, je to cina. Ale i v Cine jsou vyrobci, kteri umi vyrobit kvalitne a stale levne. Gaciron V9C400 uz mam dva kusy vic nez rok a jak zpracovani, tak svetelny vykon je prekvapive dobry. Sam budes prekvapen. Je v tom znackovy akumulator, zadny noname. Konstrukce bytelna. Rozlozeni svetla optimalni. Kupoval jsem u led expertu kvuli zaruce a rychlosti dodani. Pri black fr iday meli navic super cenu. Pripadne reklamace resi solidne. Nastesti nebylo potreba. Ale nechci jim delat reklamu.
Jak se chová V9S při režimu 1000lm? To je už na hraně výkonnosti té diody a hřát to musí taky fest. Mě by tam asi chyběl režim mezi 400 a 1000lm, to je moc velký skok.
Ale myslím, že pro požadavky co má MHBQ by vystačila i V9C nebo V9F.