• Pietrs7

    Ahoj, potřebuji nějaké přední světlo na kolo. Hlavně po večerech na silnici nebo cyklostezky, ale lehce zabrouzdám i do terénu po setmění…Poradí mi někdo? uvažuji o Blackburn Central 300 USB… Jaký je Váš názor? Případně jiné doporučení?

    • Auditor  

      Temat je tu vic, zkus poheldat… treba tohle

    • novas752  

      Co takhle Solar Storm X2/X3/X6?

      Já mám X6 a nemůžu si na nic stěžovat. Na maximální režim to svítí jak motorka, dosvit hodně přes 150m (aby byl terén ještě jasně čitelný, značky s reflexní vrstvou to odrazí vklidu přes 300m daleko :) ). Kromě rychlých sjezdů stačí v pohodě low/medium. I ta poměrně velká X6 na řídítkách nijak neklouže/nejsíždí. Kužel má X6 taky slušný – neni přesvícený střed.

      Zatim s nim mám odjeto zhruba 15h (cca 12h low/medium, 3h high) a pořád ještě svítí 3 indikátory za 3, takže z akupacku ubylo pod 25% (Mám dokoupenej ten 9000mAh).

      • Jáchym 1  

        Taky jsem měl něco podobnýho.Svítí to neskutečně.Z temné noci udělá pravé poledne.

        Plná palba = 2000 lumemů.

      • Roxteedy  

        Taky mam X6, souhlas, spokojenost. Jen ten kuzel je blby v tom, ze oslnuje protijedouci. Kdyz mas na.max, musi auto pred tebou zastavit, protoze nic nevidi. Nema sanci…

        Resim to prepinanim na min. Jde to dobre i v zimnich rukavicich. Ale ocenil bych tlacitko na ridigka tlumena/dalkova.

        Jinak nemam co vytknout a jsem max spokojeny

        • novas752  

          Tak vozit to na max po silnici je nesmysl, většinou mi stačí nejslabší režim, v nějakých rychlých sjezdech po silnici zapínám střední. Mám to namířené celkem nízko, ale i tak mě občas někdo problikne dálkovejma – přepínání by se mi taky hodilo, bliknul bych mu zpátky. :)

          A taky mě štve že to nemá pořádnej přepínač on/off, kabel se musí rozpojovat. Ale to by neměl být problém přidělat.

    • wego1991  

      BT21

      • mrozu  

        Tak a ted nam povez, kde ho sehnat ;)

        • wego1991  

          :) já ho bral na LE ale dívám se, že už není..

          • mrozu  

            Já ho bral asi předloni na Gearbestu za 27 dolarů (bez batterypacku), ale už dávno je dlouhodobě nedostupné, na LE asi ještě měli nějakej zapomenutej zbytek :) Nechápu, proč se to přestalo vyrábět.

    • oddie  

      Na to bohatě stačí lampička ale Convoy S5 na jednu 18650, malá, lehká, skladná.

    • Big Hamer  

      Solastorm levne funkcni

    • atty  

      Taky záleží, kolik do toho chceš vrazit, zda chceš světlo s dobíjením přes USB nebo na výměnný články, zda světlo s battery packem (to znamená kabel od světla a pouzdro na baterie někde na rámu) atd.

      Pokud chceš světlo na cyklostezku a jen občasné vjetí do mírnějšího terénu, stačí něco s reálným výkonem ± 300 lumenů a trošku širším kuželem, pokud něco na častější výlety po tmě do terénu, pak něco s cca 600 lumeny a více. Za pár stovek (cca 500) se dá pořídit třeba Convoy S2+ nebo S5 – jsou na výměnné dobíjecí lion 18650 články (nabíječka obyčejná stojí cca 150 korun), tahle baterka má reálně od cca 600 po 900 lumenů (dle driveru a použitého typu barvy LED a díky širšímu kuželu je na kolo velmi vhodná (asi nejlevnější a dobré řešení.

      Pokud peníze nejsou překážkou a chceš něco opravdu kvalitného s určením přímo na kolo, pak se podívej třeba na Fenix BC21R, BC30, BC30R, kabelové verze Solarstorm X2/X3, NiteNumen X8 není špatné světlo atd atd.

      Jde opravdu o preference, jeslti chceš jen krabičku co svítí, nebo navadí battery pack odděleně (samozřejmě vysoké výkony a dlouhá vydrž), jeslti potřebuješ USB nabíjení nebo výměnný článek a nabíjení externě nevadí.

      Za mne na popisované použití bych vzal buď nejlevnější variantu – Convoy S2 nebo S5 s držákem na řídítka, koupil lion článek a nabíječku a jseš někde na cca 800,– (hodně muziky za málo peněz) nebo pak Fenix BC21R (v ceně cca 2000 i s článkem), která se nabíjí mikroUSBčkem a článek baterie se dá časem (až odejde) rovněž vymontovat a nahradit novým.

      Baterky s výkonem pod cca 200 lumenů nemají moc smyslu v dnešní době – je to fakt jen svícení na známou trasu a relativní rovinu.

      • Pietrs7  

        děkuji, peníze úplně problém nejsou, ale více jak 2000kč se mi úplně dávat nechce. Já jezdím a blbnu hodně přes den, to světlo je spíš na to, abych viděl a byl vidět, když se někde pozapomenu a vracím se, nebo když jsme ještě nedojeli úplně tam kam jsme chtěli… ale za tmy, už jedu spíše klidněji, to pravé řádění si nechávám za denního světla. A úplně krabičku s napájením asi nepreferuji. co nejméně věcí s sebou :-)

      • Stingray21  

        Právě řeším přední světlo pro sebe a jelikož se v tom vyznáte lépe, budu rád, když poradíte. Jako nejlepší mi vychází Convoy S2+. Bude navíc potřeba pořídit i ten držák, baterii a nabíječku(bude stačit ta na jeden článek). Nemá někdo odkaz na ali či jiné stránky na jednotlivé komponenty, eventuelně celé kombo za dobrý peníz?

        Edit: Ideální by bylo nabíjení skrz USB či takové fičury: https://eshop.fulgurbattman.cz/…or-22045.htm

      • Paja  

        Zbytecne velky a bodovy, na kolo je urcite vhodnejsi S2+ nebo S5.

    • hodny soused  

      za mě doporučuju BLF A6

      Dá se chytit akce a pak je za 500kč

    • Autumnbiker  

      Já mám na občasné dojíždění za tmy tohle a zatím spokojenost.

    • Lucase  

      Přiživím se zde.

      Hledám nové světlo na ježdění do práce. Mám vybrané dva adepty. Ježdění po silnici. V podstatě se mi více líbí Fénix, ale ta nemožnost výměny akumulátoru ( případně lze jen servisně) mi vadí. Ano, bude doba, než se článek opotřebí, jelikož je garantováno cca 500 cyklů, ale rád bych měl světlo, které mi vydrží bez zásahu podstatně delší dobu. Pouhou (uživatelsky) výměnu akumulátoru za jiný typ neberu jako velkou investici jako posílat světlo do servisu s výměnou bůh ví za jakou cenu (dle Kronia 200–300–400–500, takže člověk vlastně nic neví).

      Odkaz na světla.

      1. Fenix BC25R – https://www.kronium.cz/…od_2052.html

      + lom světla

      – vestavěný akumulátor

      2. NiteNumen X9 – https://www.led-expert.cz/…-barva-cerna

      + výměnný akumulátor

      – oproti Fenixu svítí pánubohudooken

      • oddie  

        Tipoval bych, že v tom Fenixu ta 18650 bude taky… možná to půjde někde najít, jak vypadá uvnitř.

        • Lucase  

          Tipuji, že tam bude taky. Jde o tu výměnu. U toho NiteNumenu to prostě rozdělám a případně vyměním baterii za jinou. Je fakt, že je to spíš o tom pocitu, že mám možnost výměny uživatelsky i po 3letech třeba a jedu zase další 3 roky.

          Světlo, co mám doposud přes USB mi vydrželo 2 roky. Nyní už ztrácí rychleji kapacitu a rychleji se vybíjí, což mě už párkrát překvapilo (ikdyž teď už si to hlídám a raději nabíjím dříve).

          Každopádně mi není lhostejné to, jestli někomu svítím do obličeje apod. Ikdyž auto na mě ser* každé druhé a posílá dálková nebo je raději ani neztlumí. Takže stále se přikláním k Fenixu.

          Jde spíš o to, že když si něco koupím, tak počítám, že to bude mít dlouhou životnost, protože pak nerad mám doma něco, co je polovičatý apod. Nebo se na to prostě vykašlat a pak případně poslat do servisu nebo rozkuchat a vyměnit sám.

          Edit: A třeba tohle BC30 – https://www.kronium.cz/…od_2111.html už je zbytečně drahé v rámci použití.

          • zdenek  

            Nedávno mi přišla zadní blikačka u USB nabíjením. Už při prvním nabíjení (z úplného vybití) se ukázalo, že má sotva poloviční kapacitu, než bylo uvedeno. Takže chápu, že vyměnitelná baterie je výhoda.

            • tonik666  

              Tak prvni chyba co jsi udelal je ze jsi ji nechal uplne vybit, lion to nemaji rady.

              ale jasne, baterie v pristroji nemusi byt nic moc a zaroven na trhu muze byt mnohem kapacitnejsi

              • zdenek  

                Ale no tak. Tahle pohádka už je ohraná.

                Pokud necháš vybít (mobil, NTB, světlo, nářadí…) na úroveň, kdy se automaticky vypne, je to ještě OK. To, že ukazuje 0 % neznamená, že má 0 V. Elektronika to vypne při nějakém napětí, které je ještě v souladu s pracovními parametry akumulátoru. (Jsou výjimky, kde žádná podpěťová ochrana není.)

                Problém je, když to takto vybité necháš dlouho. Samovybíjení + nějaká trvale napájená elektronika způsobí hluboké vybití a to už bývá problém.

      • Lucase  

        Teď vozím toto – https://www.cyklosvitilny.cz/…0lm-d845.htm a k tomu ještě Solar X6 s battery packem, ale to mě nebaví tahat a táta potřebuji batterypack nový, takže mu ho věnuji a sám si koupím něco jen na řídítka s vnitřním akumulátorem.

      • Rychlej turista  

        Jsem spokojený s NiteNumenem X.8, který má na tom neblikajícím okruhu naštěstí jen 3 módy svítící. Mít jich 5 je zase na mašli, do toho bych nešel.

        • Lucase  

          Díky za info. Tu jsem našel, že se dá dohledat recenze apod. Na tu X9 jsem skoro nic nenašel. Mody zvládám. Na té staré malé mám taky 5 modů. Stejně pak jezdím na 1.

      • tonik666  

        Měnitelnou bateri má Fenix BC21R, ale je dražší

        https://www.kronium.cz/…od_2155.html

        • Lucase  

          Ta cena oproti BC30 je akceptovatelná. Čumím na to v řadě a úplně jsem to přehlídl. Díky moc! Tak mám asi vybráno :D

        • satch  

          Můžete mi někdo říct, jestli jdou ty fenixy nebo ten gaciron nastavovat v tom držáku doprava/doleva? Mám teď jen nějaký obyč nouzový světlo a pokud je umístěný víc mimo střed řidítek, tak se to hůř nastavuje světelným kuželem na střed kola, díky samotnymu prohnutí řidítek k jezdci.

          • plzakj  

            V9s ne.

            • xtonda  

              V9S má stejný držák jako V9D i V9F co mám a tam se světlo natáčet do strany dá. Jde to poměrně ztuha a v pevných krocích, takže je otázka, jestli se najde vyhovující nastavení, ale natáčet lze.

              • plzakj  

                aha. Tak to se musim poradne podivat. Prislo mi, ze je to napevno.

              • String  

                Po tak moc velkých krocích, že to bude svítit podle mě úplně vedle. To bys musel zkusit.

                • dada  

                  jj…ty kroky sou velky…je to malinka chybicka jibak skvelejch svetel ( mame S i D)

                  • kovar  

                    kromě toho, že otočný mechanismus na nějaké jemné doladění je nepoužitelný, v terénu svítilna V9S atd. v tom otočném mechanismu poskakuje, a dělalo to pěkný rachot. Musel jsem z tama vybrat aretační pružinku, dát podložku a sešroubovat to napevno, takže teď je to O.K.

          • bezdratova.sprcha  

            Fénixy ti k držáku dají různé šířky gumových vložek které se dávají do držáku, takže to dáš na libovolnou šířku řidítek. Světlo pak jde otáčet, takže kromě nastavení tak, aby svítilo na střed, můžeš při potkávání ostatních světlo sklopit do boku. A ty gumové vložky mají v držáku umožněný posun, takže pokud nemáš držák moc utažený, můžeš světlo během jízdy naklápět i nahoru/dolů.

      • pablo-cz  

        Já mám Magicshine z Aliexpress a nemůžu si stěžovat. I na slabší režim na silnici svítí více než dostatečně.

      • gollum  

        Já si teď pořídil z číny: https://www.aliexpress.com/…1114333.html tzn. něco co splňuje německou Stvzo normu a opravdu to neoslňuje.

        (mám to na ježdění po cyklostezkách a silnicích, do terénu mám věci co oslňuje)

        • zdenek  

          Já jsem chvíli uvažoval o tomhle Ali , ale asi nebude moc silné.

          • aristo  

            Mě by zajímalo, jak mají řešené pozorovací úhly. Tachometr musí být natočený k obličeji a světlo zase k silnici, z obrázku to vypadá nepoužitelně

        • prachensky  

          Nabízím moje zkušenosti s tímto světlem. Používám cca 2 roky jako hlavní svítilnu především podzim-zima-jaro pro jízdu ve tmě, přes léto téměř vůbec (jako nouzovou do batohu vozím menší slabší).

          Potvrzuji, že protichodce a protijezdce neoslňuje.

          „Kužel“, on je to tvarem spíš jehlan – hlavní proud světla tvoří na protější zdi obdélník „naležato“, resp. na cestě lichoběžník, je opravdu ostře řezaný a relativně úzký a mimo něj je světlo velmi slabé – nevidíte ani do zatáček ani nahoru do větví → jen známý přehledný terén nebo +čelovka.

          Co je větší problém – pokud máte na kole sportovnější posed (sedlo výš jak řídítka, jste nakloněni dopředu a hlavu máte nad/těsně za řídítky), světlo oslňuje jezdce – láme se na skle (jde to vidět i na orig. obrázcích – sklo není svisle k zemi ale je nakloněné „dozadu“) a svítí vám přímo do očí – což je ve tmě v podstatě konec… Po první jízdě jsem vyřešil bastlem – dal jsem světýlku „kšilt“ a ten funguje doposud perfektně.

          Ke „sportovnější“ jízdě – pokud se řítíte světem rychlostí >=30 km/h, budete světlo na řídítkách více a více otáčet nahoru, aby svítilo do větší vzdálenosti (uchycení, dosvit a metry, jak jsou přibližně znázorněny v manuálu, jsou pro jízdu tak poloviční rychlostí). Ani v této poloze světlo nebude oslňovat chodce. Vás však bude oslňovat bezpečně. Temno těsně před kolem nevadí, tam se stejně nedíváte.

          Použitelné pro jízdu jsou pro mě dva nejsilnější režimy.

          Co se týče velikosti – není podle mě snadné najít stejné parametry ve stejné/menší velikosti. Velké plus.

          Baterie/nabíjení – Po odhadem čtyřiceti padesáti dobíjecích cyklech světlo vydrží na druhý nejvyšší mód cca 45 minut. Jezdím v zimě (tedy teploty i pod 0 °C), přes léto světlo většinou leží (nabité) ve skříni. Asi by šlo se do světla dostat a akumulátory vyměnit…

          Držák – otočný mechanismus je skvělý (rozuměj má smysl) – nechápu, jak jej mohou nemít jiná (dražší) světla. Objímka by mohla být udělána líp/pohodlněji. Ploška, na kterou nasazujete světlo, je poměrně široká a nízká → musíte posunout dál od představce. Nedávno se mi ulomila část plastové „klícky“, do které vsouváte světlo, což byl finální impuls k výběru světla jiného. Mohlo to být mrazem, přílišnou silou, nevím. Ale je to poprvé, co se mi něco takového stalo u něčeho plastového na kole, čili zas takový nešika nejsem. Myslím si, že místo spojení svítilny s držákem je nejslabší místo, což je škoda.

          Verdikt: Jako za ty prachy… Ne, vážně. Za ty prachy opravdu neseženete světlo, které by takto svítilo a neoslňovalo. Na jízdu typu „do práce/z práce“ ideální společník.

        • prachensky  

          Nabízím moje zkušenosti s tímto světlem. Používám cca 2 roky jako hlavní svítilnu především podzim-zima-jaro pro jízdu ve tmě, přes léto téměř vůbec (jako nouzovou do batohu vozím menší slabší).

          Potvrzuji, že protichodce a protijezdce neoslňuje.

          „Kužel“, on je to tvarem spíš jehlan – hlavní proud světla tvoří na protější zdi obdélník „naležato“, resp. na cestě lichoběžník, je opravdu ostře řezaný a relativně úzký a mimo něj je světlo velmi slabé – nevidíte ani do zatáček ani nahoru do větví → jen známý přehledný terén nebo +čelovka.

          Co je větší problém – pokud máte na kole sportovnější posed (sedlo výš jak řídítka, jste nakloněni dopředu a hlavu máte nad/těsně za řídítky), světlo oslňuje jezdce – láme se na skle (jde to vidět i na orig. obrázcích – sklo není svisle k zemi ale je nakloněné „dozadu“) a svítí vám přímo do očí – což je ve tmě v podstatě konec… Po první jízdě jsem vyřešil bastlem – dal jsem světýlku „kšilt“ a ten funguje doposud perfektně.

          Ke „sportovnější“ jízdě – pokud se řítíte světem rychlostí >=30 km/h, budete světlo na řídítkách více a více otáčet nahoru, aby svítilo do větší vzdálenosti (uchycení, dosvit a metry, jak jsou přibližně znázorněny v manuálu, jsou pro jízdu tak poloviční rychlostí). Ani v této poloze světlo nebude oslňovat chodce. Vás však bude oslňovat bezpečně. Temno těsně před kolem nevadí, tam se stejně nedíváte.

          Použitelné pro jízdu jsou pro mě dva nejsilnější režimy.

          Co se týče velikosti – není podle mě snadné najít stejné parametry ve stejné/menší velikosti. Velké plus.

          Baterie/nabíjení – Po odhadem čtyřiceti padesáti dobíjecích cyklech světlo vydrží na druhý nejvyšší mód cca 45 minut. Jezdím v zimě (tedy teploty i pod 0 °C), přes léto světlo většinou leží (nabité) ve skříni. Asi by šlo se do světla dostat a akumulátory vyměnit…

          Držák – otočný mechanismus je skvělý (rozuměj má smysl) – nechápu, jak jej mohou nemít jiná (dražší) světla. Objímka by mohla být udělána líp/pohodlněji. Ploška, na kterou nasazujete světlo, je poměrně široká a nízká → musíte posunout dál od představce. Nedávno se mi ulomila část plastové „klícky“, do které vsouváte světlo, což byl finální impuls k výběru světla jiného. Mohlo to být mrazem, přílišnou silou, nevím. Ale je to poprvé, co se mi něco takového stalo u něčeho plastového na kole, čili zas takový nešika nejsem. Myslím si, že místo spojení svítilny s držákem je nejslabší místo, což je škoda.

          Verdikt: Jako za ty prachy… Ne, vážně. Za ty prachy opravdu neseženete světlo, které by takto svítilo a neoslňovalo. Na jízdu typu „do práce/z práce“ ideální společník.

      • lubosalbi  

        Já mám toto

        http://www.cyklomania.cz/…tral-650-USB?…

        Akumulátor je měnitelný a dělal jsem i upgrade ne větší kapacitu

        Svítí to parádně

      • Lucase  

        Objednán BC21R. Díky tonik666 za radu!

      • bezdratova.sprcha  

        Fénixy mají velmi kvalitní baterie, a jdou dobře rozebrat. Tzn. v podstatě každý elektrikář hobbista ti to zvládne vyměnit, pokud budeš potřebovat.

        Jediný aspekt, proč já osobně přešel na BC30 (výměna), bylo že u BC30R (nabíjení) mi odešlo nabíjení a já pak byl nějakou dobu bez světla. No a výhoda pak je, že když chceš, můžeš si těch baterek vzít víc a nemusíš tak řešit jak dlouho a jak silně svítíš. Prostě svítíš jak potřebuješ.

        • mirage  

          jo, dá se to rozebrat? a nepoškodí se to nějak?

          • bezdratova.sprcha  

            No… pokud to sám nepoděláš, tak ne.

            Já měl rozbrané BC30R a šlo se do toho dostat velmi snadno. Opravu jsem neprováděl protože bylo potřeba vyměnit konektor a já nejen že neměl náhradní konektor, ale nemám doma ani pájku tak jsem to raději poslal na reklamaci :)

      • d69  

        Mám fenixe BC25R a za mě v pohodě.

    • ppavon  

      Já třeba používám tohle https://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci

      Jezdím s tím i za tmy a bez problému. Jak silniční úseky v obcích kde většinou světlo je, tak i v lese po okrskách a nemůžu si stěžovat. Je pravda, že já jezdím po tmě opatrně kvůli zvěři i v autě. Používám i za dne tu funkci blikačky i za jasnýho světla.

      • Lucase  

        Se mi zalíbil ten Fénix tím lomeným světlem, takže už je asi vybráno, když lze koupit i s vyměnitelným akumulátorem. Ta Inton taky stačila, ale nosím brýle a jsem rád, když vidím, zároveň nechci oslňovat protijedoucí/jdou­cí.

    • myreczech  

      už nějakou dobu mám tohle a spokojenost…dalo se to sehnat i pod 2000,–

      https://www.kupkolo.cz/…900_z106036/

    • plzakj  

      Gaciron v9s. Baterku ti vymeni pripadne v ledexpertu. Mam primy srovnani s tim fenixem. Sviti to vic. Fenix ma sirsi a lepsi lom svetla.

    • sandy1  

      Mám toto a absolutní spokojenost. Hlavně je to pár šroubků na rozdělání, takže i po čase výměna samodomo proveditelná. Svítí super a i výdrž je dobrá.

      https://www.led-expert.cz/…ited-Edition

    • Růža17  

      Ahoj, vozím solar Storm X2 z Aliexpress. Světlo funguje už x let bez problémů akorát baterku už mám druhou a i tak je výdrž slabá. Pořídil Bych fenixe mám Od nich už spoustu věcí ale pokud je Aku ve světle musí to být strašně těžké. Opravdu to v terénu drží?

      • Růža17  

        Ahoj tak mi to nedalo.

        Fenix HM50R

        500 lumenů (2,5 hodiny) → 130 lumenů (10 hodin) → 30 lumenů (24 hodin) → 4 lumeny (90 hodin).

        Solar Storm X2 (Kupováno cca v roce 2014 takže nevím přesné parametry)

        HIGH 1300lm/MEDIUM 700lm/LOW 250lm/STROBE

        Zkoušel jsem to na půdě kde mám docela prostor a absolutní tmu. Nedá se to moc porovnat Fenix ma vyrazně teplejší barvu, solar storm je studěnější. Na první pohled 130 lm u Fenixe odpovida 250 SXS2. 500lm u fenixe předčí 700lm u SSX2, 500 lm u Fenixe vs 1300 u SXS2 nedokážu moc porovnat. Až pojedu do prace udělám porovnání. Mám doma i čelovku fenix HLR60 což je docela pecka… Píšu to proto že asi nejsou Lumeny jako Lumeny :)

        • SolarStormCZ  

          Ty svítilny mají rozdílné reflektory a navíc těžko říct co to je za Solarstorm / verze čipů, originál nebo kopie atd /

          Pro oko je vůbec problém při vyšších lumenech poznat rozdíl třeba 200–300 lumen i při porovnávání stejných svítilen.

          Jediná možnost změřit lumeny je integrační koule.

          • Růža17  

            Každopádně to potvrzuje to že se nedá úplně vybírat svítilna Podle parametrů svítivosti.

            • Lucase  

              Popravdě jsem ve čtvrtek objednaval Fenixe BC21 a ani do teď nevím, kolik to má vlastně lumenu. Řešil jsem hlavně výměnu akumulátoru, lom světla a použití bez battery packu :)

              A když vidim, jak to svítí, tak to předčilo očekávání :) Myslím, že max režim nebudu moc často využívat, ikdyz někdy se to určitě hodit bude.

              • Růža17  

                S fénixem nikdo chybu neudela. Existuje ale spousta variant které mohou posloužit stejně a třeba i za méně peněz záleží na konkrétních prioritách.

              • mirage  

                Tak jsem zkousel obe svetla Fenix BC21R V2.0 a BC25R. Skoda ze tu nejde dat video. Nejak se mi libi vic to 25R stim svetelnym kuzelem. 21R V2.0 ma zas menitelnou baterii.

                • bezdratova.sprcha  

                  A jel jsi s nima, nebo jen svítil. 25R totiž má ten kužel dost silně uřezaný, při teoreticky správném nastavení mi přišlo, že bych kužel chtěl posunout výš, ale to už by pak oslňoval.

        • gollum  

          Zkoušel jsem dvě totožná světla (stejný reflektor, stejná elektronika) jen s rozdílnou diodou (teplotou světla, jedna teplá bílá, druhá neutrální denní) a s teplejší barvou jsem viděl lépe (i když byla podle parametrů nepatrně slabší) – zkoušeno v zimním lese bez sněhu, jediné, kdy mi neutrální svělo přišlo silnější bylo, když jsem posvítil přímo na nějakou odrazku/reflexní materiál…

          • ˘Ö˘ Krab  

            To je také jeden z důvodů, proč se vlastně teplejší odstíny vůbec dělají (přestože mají takové diody nižší absolutní účinnost) – spektrum více odpovídá citlivosti lidského oka. Druhým důvodem je vyšší rozptyl modré složky záření v oparu/mlze, také tam je s teplejšími světly vidět lépe.

            • bezdratova.sprcha  

              To o té mlze jsem nevěděl. Vždycky jsem si říkal, že se mi to jen zdá že s tím Fenixem v mlze nějak líp vidím.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Asi už nepamatuješ, že byly u nás povoleny a montovány na auta žluté mlhovky (a Frantíci dávali i žlutá potkávací světla).

                Ale na základní škole vám určitě říkali, proč je východ a západ slunce barevný tak, jak je.

    • goofy  

      Zdar panstvo. Přiživím se s dotazem. Mám Solarstorma X2 a pořád tak kombinuji, kde a jak přichytávat akupack, ať je pak jednoduše demontovatelný. Může te zde hodit nějaké fotky, jak to máte vyřešené vy? ;-)

      • Martinson  

        Na představec, na rám, do držáku na láhev a nakonec jsem to vyřešil BC30, kterou jen nacvaknu do držáku.

        Už bych oddělený baterie nechtěl.

        • gersa  

          Já mám podobnou zkušenost, vyměnil jsem to za Gaciron v7s

          • goofy  

            No dobrá. Pozdě býka honiti. Teď mě zajímá, jak to nejlépe přichytit. Používám ho jednou za čas, takže to nějak přežiji.

            • kerim  

              Jestli jednou za čas, tak to řeší malá fixační fólie,přimotám akupack na horní rámovku, forbec, kamkoliv. Mám třeba dva menší, každej jinde a jenom přepojím káble. Ani se nehnou,pak jen odmotám nebo nechám a nabiju na kole.

            • bodlak2  

              suchý zip?

              • goofy  

                Jo to mě dneska napadlo, že si udělám větší sucháč ala pásek na lyže…

                • aymara70  

                  Jak píšeš sucháčem. Mě se vejde krásně pod představec,takže pohoda. Kabel namotaný kolem řidítek,nikde neplandá.

                • Auditor  

                  Já měl v balení obal na sucháče

                  Dávám to zespod na představec, popř. na horní rámovku hned za hlavovou… a drží to na obou.

                  • goofy  

                    Mám stejný obal. Pod představec se mi to nevleze, je to moc velké, ale byl jsem ocas. Nevím jak jsem to předtím za šera montoval, ale pak jsem to šel za světla nasadit, že změřím, jak dlouhý potřebuji nový sucháč, a ono to šlo v pohodě chytit na rám… Aspoň jsem ze sebe udělal vola no. :-D

        • lumyr  

          Mám Lucifera a Fenixe a jednoznačně battery pack vede. Battery pack v neoprenovým pouzdře, pouzdro stabilně na kole a sundat pack je otázkou chvilky. Světlo v podvěsu na předsazeným držáku mnohem stabilnější a jde snadno naklápět (díky konstrukci držáku), takže když jede někdo proti mě, světlo sklopím a neoslňuje. Fenix těžký a nestabilní, teď už jen jako náhradní světlo. Dřív jezdil na MTB na řidítkách a Lucifer na helmě, ale už moc na mtb nejezdím. Navíc v extra mrazu jde dát pack do kapes. Ale to je pár dní v roce.

          • Martinson  

            Nevím co si měl za Fenixe. BC30 je těžší, ale i v terénu neskutečně stabilní. Ani se nehne.

            Koupil jsem ale nový typ držáku a ten mi divně cvaká. Asi skočím vyměnit za ten starý masivní. https://www.kronium.cz/…od_2094.html

            • Milan  

              Já taky nasadil ten novější držák na řidítka a při koupi mne dokonce upozornili že to na osobně donesenou BC30 není ono-nesedí to tak fest jako na starém. V praxi ale žádný problém, ani se to nehne a při MTB v podstatě jen po lese a hodně na kořenech je to v klidu a výhody nového držáku na rychlou manimpulaci vítězí. Starý držák leží v šuplíku…

        • jIrI___  

          +1. Až po přechodu na Gaciron V9S jsem zjistil, jaký vlastně opruz bylo natahování kabelu u předchozího Solarstormu X2 :). Akupack jsem vždycky vozil uchycený pod představcem pomocí suchého zipu, který byl součástí akupacku.

    • kamilk  

      Gaciron V9D 1800 lm – spokojenost už rok. Cena kolem 2500, za cca 1800 se dá sehnat i verze 1600 lm – asi by to bylo Ok

      • dada  

        jako problem Dcka vidim vydrž. S svítí dost a vydrží dyl. ovsem ideal vizt D a v zaloze S :)

        • kamilk  

          Dcko vydrží na 500 lm cca 6 h, na 900 lm přes 4 h. Běžně jezdím těch 500, jen v lese to žhavím více. Časy jsou reálně odzkoušené. Za mě OK. Sko má na 400 lm kolem 7 h – čili je to podobné.

          • dada  

            ja vim ze neumim spořit…když mě to prostě baví jak to svítí:)))

    • vysmátej bajker  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
    • Bafoon  

      Taky bych si na to posvítil..

      váhám mezi Nitenumen X8 a Garicon v9D

      u x8 se mi líbí větší baterie, u garicona to přepínání u gripu – nakonec asi rozhodne cena (ali) ale stejně – kdyby jste měl někdo nějaký postřeh k těmhle dvěma, co tu nepadlo…

      • xtonda  

        V9D sem měl a X8 mi přišlo před pár dny. Každý má něco. V9D má lepší optiku, jeden kužel míří trochu níž než druhý, sou tam vroubky na optice, které mírně omezují oslňování, světlo je vidět i z boku. X8 má dva stejné kruhové reflektory a kruhový kužel světla, výhoda toho je, že je možno světlo otočit beze změny vlastností vzhůru nohama a dát do podvěsu.

        V9D má tělo kovové pouze z menší části a na nejvyšší režim (1600/1800) se dost hřeje, takže reálně dlouhodobě použitelný je ten druhý nejvyšší (800/900). V9D existuje i ve verzi se zvýšeným světelným výkonem (200/500/900/1800) lm, která má i baterie s vyšší kapacitou 6700 mAh, ta je ale logicky dražší, takže rozdíl v ceně oproti X8 už je dost znatelný. Někomu může přijít vhod i výrazně slabší nejnižší režim u X8. Ovládání u X8 je takové srandovní, jedním tlačítkem se zapíná vypíná, druhým tlačítkem se přepínají režimy (krátký stisk) nebo přepínají dva různé okruhy (sekvence režimů), když už tam dali dvě tlačítka, tak to mohli udělat že jedním se přidává a druhým ubírá. X8 neumí fungovat jako powerbanka.

        Bohužel V9D mi na jaře umřelo a X8 přišlo před pár dny, takže nemám přímé srovnání světelných kuželů.

        Nedá se říct, že jedno je lepší než druhé, každé má svoje výhody.

    • kiwaf  

      Mam V9D a super, dalkove ovladani se hodi, funkce powerbanky je taky sikovna. Blbe je prepinani rezimu, cyklicke 4 rezimy, nez to clovek proklika, kdyz chce ztlumit a pak zpet… Taky skoda, ze nejde podvesit pod riditka.

      Nemate nekdo tip na nejakou levnejsi celovku z ali na helmu jako doplnkove svetlo? Idealne neco maleho lehkeho, co dosviti daleko a stoji to malo :-D

      • SolarStormCZ  

        Pověsit pod řídítka jde, jestli myslíš takhle

        • kiwaf  

          To asi jo, ale optika svitilny s tim nepocita.

          • paw_jh  

            OT: Vím, že se bavíme o V9D, ale nedá mně to – v tomhle držáku vozím V9S, je přidělaná vzhůru nohama a svítí dobře. Jak jsem si to tak zkoušel otáčet, tak V9S má symetrickej kužel, nějakýho dělení jsem si nevšimnul.

            • haef  

              to je dobre vediet. akurat riesim nejake svetlo pod drziak na garmin a tohto som sa obaval, ci to bude dobre svietit otocene. V9S je jeden z adeptov.

              • paw_jh  

                Přesně takhle (pod Garminem) to vozím a spokojenost maximální. Přijde ke slovu i dálkový ovládání, tlačítko je vespodu.

                • lumyr  

                  Mě se na tom držáku líp vozí samotný světlo a batterypack na představci. Vozil jsem tam 2 článkový Fenix BC30 a nebylo to ono.

            • bodlak2  

              Já to s Gacironem vyřešil koupí tohodle https://www.aliexpress.com/…9719440.html?…

    • Charles2k  

      Tak už ji já, ačkoli jinak moc nemusím sportování venku za tmy, si hodlám pořídit lepší světlo než jen blikačky.

      Ale chci to používat jak na bike tak na běh. Požadavkem tudíž je přijatelná nízká hmotnost a současně solidní svítivost. Nechci nějaké monstr velké krámy. Na trhu je toho tolik, že se v nabídkách dost ztrácím. Co byste doporučili na kombinaci kolo-běh?

      • vysmátej bajker  

        čelovku :)

        • Charles2k  

          to je rada typu kup si kolo bez další specifikace… Čelovek je x set, mají různé úchyty atp. Neorientuji se v tom.

          • atty  

            Jenže čelovka na bike do terénu a na běh, vysoký výkon a nízká váha – to se dost neslučuje. Na bike je optimální minimálně 600–800 lumenů, do většího terénu klidně i víc. A na tenhle výkon potřebuješ čelovku s větším akumulátorem, což je o té váze. Spousta „běžců“ i běžců ti s čelovkou 200g na 18650 nebo obdobnou velikost článku běhat nebude, protože je to těžký (což objektivně na bêh je).

            Takže jedna čelovka na bike i běh bude vždy dost kompromis (výkon, váha).

            Jestli není lepší vyřešit tenhle problém nějakým světlem na kolo na řídítka a čelovku na běh lehčí, menší, s nižším výkonem (na běhání mimo terén 200–300 lumenů stačí).

            • Charles2k  

              Těžší terén za tmy neplánuji jezdit, spíše jen lehčí trasy co znám. Nemusela by být ani kdovíjaká výdrž – za tmy nebudu jezdit x hodinové vyjížďky. Běhám obvykle do 5km.

              • JohnDiFool  

                Pokud je to takhle, tak za sebe doporučuji Fenix hl50, parádní, malá, lehká, svítí to pěkně. Jenom na nějakou větší divočinu to už na kole není, proto jsem letos pořídil Lucifer M5+ a to je „hustýýýýý“.

                • blue.sun  

                  To jo, ale se čtvrtkilovým Luciferem bych zase rozhodně neběhal.

                  • JohnDiFool  

                    Běhám sní úplně v pohodě. A když jdu běhat někam dále, baterku mám v ledvince. Nějak jsem ani nezaregistroval, že by byla „těžká“. Koukám se na to tak, že mám prostě při běhu na hlavě helmu, taky plus mínus 250g. Tu Fenix používám už defakto jenom na plachetnici, kde mám strach, abych neviděl, jak se propadá 5 tisíc doslova do hlubin…

                    • blue.sun  

                      Mně vadí i lehká Tikkina, natož čtvrt kila. Ale něco nosit musím a ty postroje se světlem na tělo jsou naprosto nemožné. Navíc se to časem nasčítá na únavě a přetěžování krční páteře, což mi nedávno taky předhazoval terapeut.

                      • JohnDiFool  

                        Aha, aha, to pak chápu. Třeba mě to časem taky sejme, ale zatím dobrý. Ležím na medicinbalu a takové věci, protože jsem kancelářská krysa, tak abych to protáhl i jinak, než u sportu. A za mě, selským pohledem, jestli budu celý den sjezdovat, nebo někde endůrovat s půl kilovou helmou, nebo se večer proběhnu s 250 gramy do 10km, tak ta zátěž snad nemůže být horší. A nad 10km dávám baterkopak do ledvinky.

                        • novas752  

                          Co teprve jezdit v parku s kilovou integrálou. :)

                        • blue.sun  

                          Ten sjezd ti taky dá docela zabrat, to jo. Ale vezmi si, kolik kroků uděláš na 10 km běhu, a tolikrát ti ta čelovka přidá dynamickou zátěž na páteř. A ty dopady nejsou zdaleka tak dobře tlumené jako u dopadů na kole.

                          Právě, že jsem taky kanclkrysa, proto mě na to upozorňoval.

                          • novas752  

                            Z toho plyne jediné, běhání škodí zdraví. :)

                            • plzakj  

                              True. Lidsky telo neni na nejaky to dlouhodoby poklusavani staveny. Max nejaky kratky sprinty. Treba za koristi nebo pred predatorem. Jako za starych dobrych casu :-)

                          • JohnDiFool  

                            Chraň bůh se hádat, ale napíšu ale :) Jedu do bikeparku, nebo na trať na dh kolo. Na to si vezmu integrálu, ta má kolik, kilo a půl? Co kamarádi z motokrosu, co jsou 3× 4× týdně na tréninku a o víkendu závody? Co enduraři na motorce, co ten kýbl mají na hlavě třeba 10 hodin v tahu? Jak píšu, nehádám se, ale přijde mi divné, že by mi měl vyslat krk do zadele běh s čelovkou. Co všichni ti piloti s tím přetížením? Co ženský v Africe co nosí na hlavě pomalu krosnu? Co ti všichni speleologové, nebo lesnící a podobně, co mají tu helmu na hlavě 8 hodin denně jako práci? A jestli budou mít pak krk v čudu všichni jmenovaní, tak se mezi nima krásně ztratím. Spíš bych to ale viděl jinak.

                            • blue.sun  

                              Na kole a motorce máš odpružení, které ty nárazy tlumí. I když je hmotnost přilby vyšší, dynamika je jiná.

                              Piloti taky dostávají pěkně zabrat, ale zase – bojoví nelítají tak často a dopravní se takovému přetížení nevystavují.

                              Statická zátěž na hlavě je něco jiného, než dynamické rázy, hádám.

                              Vycházím jen z toho, co mi říkal terapeut, důvody si už jen dovozuju. Nejde o hmotnost toho, co máš na hlavě, ale o dynamiku pohybu. Kolena taky víc trpí otřesy při běhu, než dopady skoků na sjezďáku nebo krosce.

                              • nomecz  

                                Ty jsi asi nikdy na MX motorce nejel že :)

                                • blue.sun  

                                  Kdysi dávno. A jak jsem řekl, vycházím jen ze závěrů terapeute, nevymýšlím si to sám. Stížnosti na jinou adresu.

      • blue.sun  

        Máš naprosto neslučitelné požadavky a ani neřekneš, co jezdíš, a co běháš.

        Jiná světla jsou do terénu, jiná stačí na silnici. Nízká hmotnost a solidní svítivost jdou proti sobě.

      • tonik666  

        Zebralight H600w IV (nebo klidně i verzi II nebo III). Koupíš na nkon.nl za cca. 90 Eur.

        Nebo nějaký její klon.

    • hmm  

      Já zjišťuji že co jsou svítilny co svítí stále dostupnější že mě pořád víc lidí oslňuje. Nějaké přepínání režimů či sklopení světla se neděje. Původní proškolování neosvětlených jedinců se mění ve hvězdné války. Přitom opravdu stačí na stezce světlo nasměrovat dolů. Nejlepší řešení je světlo na přilbě jenže to vozí no tak 5% lidí max

      • lumyr  

        Světlo na přilbě je z hlediska oslnění ten největší nesmysl.

        • novas752  

          Je a neni, záleží na konkrétnim rozptylu optiky světla a na uživateli. Rozumný uživatel nemá problém při míjení sklopit trochu hlavu, nebo pootočit hlavu na svůj kraj cesty. Osvětlenou oblast osvětluješ z větší výšky, světlo tedy můžeš mít naklopené více dolů = neoslňuješ na dálku.

        • hmm  

          Pokud pálím na max a někoho potkám odkloním směrové světlo do boku, to běžně v rychlosti jinak nelze takže žádný nesmysl.

          • lumyr  

            Není lepší mít světlo na řidítkách a jen ho při míjení sklopit lehce dolů? Pořád vidíš před sebe a nemusíš kroutit nesmyslně hlavou? Světlo na rodlech je pod úrovní očí a většinou máš optiku, kde abys neoslňoval musíš sakra kroutit hlavou. Pár individuí s čelovkou potkávám a moc příjemné to není. A jak tu někdo píše, ani moc netuší, že oslňují.

            • JohnDiFool  

              Naprostý nesmysl, v terénu. Na řídítkách dělá všechno metrový stín.

              • kubad  

                ideál je silné světlo na řídítkách + čelovka na dosvícení kam potřebuju vidět, a na dojezd po městě čelovku vypnout a to přední sklopit + nižší výkon

              • lumyr  

                Píšu někde v terénu? Tam asi takový výskyt lidí, abys řešil oslnění není. O jízdě v terénu a svícení tam tady řec není…

      • atty  

        Výborná jsou na tohle světla, co splňují StVZO normy – většinou to svítí odrazem do reflektoru (jako autosvětla), takže správně nastavené horizontálně to neoslňuje a při tom to na běžný provoz plně dostačuje. Takže na silnici, či běžné cyklostezky ideální. Kdo jezdí v terénu, kde není takovej předpoklad někoho oslňovat, může to pálit z čehokoliv.

        Ale taky bych ty osly, co to na frekventovaných cestách pálej na plno z nějakejch X6 apod. vícereflektorů kopal do kulí – dokonce jsem zvažoval si na tohle pořídit nějakou cca. 10000 lumenovou bestii, abych mohl bliknutím „důstojně“ opětovat palbu – třeba by si část lidí uvědomila, že oslňujou a to hodně.

        • JohnDiFool  

          Od té doby, co jsem si udělal radost, vracím se z vyjížďky delší, ale o to horší cestou přes cyklostezku a přesně tímhle se bavím. Vysírám vysírače. Nejhorší je, že oni si to absolutně vůbec neuvědomují, co činí.

        • AV  

          10000 lm je zbytečné. Stačí „probliknot“ strobem (stačí i světýlko z LIDLu)

        • gollum  

          Na cyklostezky jsem si pořídil světlo co splňuje StVZO normu a na problikávání mám convoy c8 :-), když to zaměřím na cíl, tak kam se na to hrabe X6, nebo Lucifer :-)

      • gollum  

        Pokud běžím s čelovkou tak mi lidi nadávají ýe oslňuju i když běžím s cca. 200lm (a snažím se klopit světlo, abych neoslňoval…), dost to záleží na rozptylu světla v kuželu…

    • kandik psi zub  

      zeptam se zase po case – existuje uz svetlo s primym prepinanim dalkovy/klopeny ( StVZO) jednim cudlikem? A idealne na 18650naboje, ne akupack?

      • gollum  

        Já to řeším dvěmi světly, jedno StVZO puštěný pořád + světlo, které se zapíná/vypíná na krátké zmáčknutí a pamatuje si to poslední režim…

    • jiriga  

      ja vozim tohle, ale jak totak vypada,. zrejem je nahrazen jinym modelem. Mam k tomu akumulatro pridelany na horni ranove trubce a pouzivam svetlo na bajku a silnicce. nejak moc nevim, co bych tomu vytknul:-)

      https://svetla-na-kolo.heureka.cz/…specifikace/#…

      • SolarStormCZ  

        Spectro Cree, špatná kopie Solarstormu.

        Parametry produktu (světelný výkon, kapacita baterie) listované přímo výrobcem jsou nepravdivé – klamavá reklama. Měli jsme to tu na přeměření.

        • jiriga  

          ok, nicmene nedokazu posoudit. Zatim mi funguje dva roky bez problemu..

          • SolarStormCZ  

            Že funguje věřím. Jen ty parametry jsou jinde. Spectro Cree max.svítivost 900lm oproti deklarovaným 2000lm a baterie (OEM výrobce) pouze 2400mAh oproti 6000mAh deklarovaným.

            Pro srovnání, „originální“ Solarstorm X2 1180lm a baterie Samsung 5200mAh.

    • blue.sun  

      Sháním na silničku nějaké kompaktní světlo se šroubovacím držákem, jelikož všechna světla se silikonovými a gumičkovými držáky mi po řidítkách kloužou a stáčí se dolů. Nepomohlo ani podložení měkkou gumou ani hladkou gumovou páskou, prostě to sjíždí.

      Zaujal mě Gaciron V7S-500 ( https://www.led-expert.cz/…predni-cerna ), na silniční jízdy ten výkon může stačit.

      A nebo potom Fénix BC21R 2.0 ( https://www.led-expert.cz/…x-BC21R-V2-0 ).

      Má někdo zkušenosti s některým z nich? Případně Fénix BC25, je oproti BC21 levnější, ale u něj se mi nelíbí ten graf průběhu intenzity světla, na všech režimech je prudký propad po pár minutách od zapnutí.

      • rasto  

        Já mám svítilnu na sucháč (alík). Ten při utažení provleču pod bownen a nic neklouže.

      • gersa  

        Gaciron mám cca 1/2 roku. Výkon dostatečný, výdrž na cestu do práce a zpět (2×40km) je OK. Je potřeba ho mít naklopeno dolů, jinak oslňuje

        • Empacher  

          Máte někdo nějaký tip na světlo denní blikačku vyšší řady , našel jsem Bontrager Ion 200rt něco ke srovnání ??

          • novas752  

            Lezyne a Knog maj spousta dobrých silných blikaček.

            Ale dopředu je lepší světlo. Blikačka za dne neni skoro vidět a za polotmy/tmy ti nepříjemně rozblikává zem pár metrů před kolem a vidíš prd.

            • Empacher  

              Dopředu už mám „raketu“ Gaciron 1800 , toto světlo používám za šera a večer když je krátký den po práci, Mám na mysli na silničku aby mě bylo vidět přes den, něco menšího , už jsem měl jednu srážku z blbcem

              • blue.sun  

                Obávám se, že proti blbcům nepomůže nic.

                Já vozím obyčejné blikačky Author na dvě baterky 2032 za pár korun, svítivost docela překvapila na takové prcky.

              • milan.v  

                Mám Blackburn, dvě CR2032ky do toho jsou také, svítí vydatně…

              • zdenek  

                Ke Gacironu mám jednoduchý asi 5 LEDkový blikačky s nabíjením USB. Koupeno na Ali za pár €. Byl tu na ně odkaz.

                Zapínám při průjezdu městem, protože je vidět z většího úhlu než Gac. To se hodí na křižovatkách. A hlavně se to blikání nedá mezi okolním osvětlením přehlédnout. Má i mod trvalého svícení, takže by šlo použít i na dojetí.

            • HonzaRez  

              „Ale dopředu je lepší světlo. Blikačka za dne neni skoro vidět“

              Je to přesně opačně…

        • blue.sun  

          Jak je na tom Gaciron co se týká reálné doby svícení v jednotlivých režimech? U Fénixů po pár minutách výkon dost padá dolů, tak by mě zajímalo, zda i Gaciron dělá něco podobného.

          • gersa  

            Většinou jedu na nejslabší 2 režimy, takže nemám odzkoušeno. Jestli udržím myšlenku, tak to v týdnu cestou do práce vyzkouším

            • blue.sun  

              Super, díky!

              U Fénixů jsou ty propady právě i u slabších režimů, i když tam je to třeba méně výrazné. Vyloženě mě to vyděsilo u první generace BC21, kterou má bývalka. Při plném výkonu byl propad už po cca pěti minutách na poloviční intenzitu.

              • gersa  

                Tak dnes jsem jel 40 km do práce na 2. nejsilnější režim a žádný propad se nekonal

              • Jirik123  

                Tak zrovna stará BC21R žádný snižování neměla, teda kromě teplotní ochrany. Tzn. pokud ji položíš na stůl, tak se na plnej knedlík zahřeje a výkon sníží, ale pokud jedeš na kole, tak se žádný snižování nekoná. To samý BC30, BC30R, BC35R. Trochu snižujou BC25R a BC21R V2.0, ale tam by to mělo jít plynule, aby si oči zvykly.

                • blue.sun  

                  Když je venku dvacet nad nulou a jedeš za tmy, tak ochlazování nestačí a výkon jde taky dolů. Bylo to dost rychle a skokově. Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak taky nebudu věřit, ale v té chvíli má obyčejná 200 lm Moon přesvítila i BC. Ta plynulost u nových 21 a 25 by mě docela zajímala, protože podle grafu to je dost ostrý propad v řádu minut. Na silnici bych to možná nevnímal, v terénu to uvidím velmi dobře.

                  • bezdratova.sprcha  

                    To je zvláštní. Mě se nikdy nic takového nestalo a to jsem jel několik hodin za tmy mnohokrát, včetně pasáží v terénu kde jsem používal max výkon ve sjezdu. BC21R V2 jsem pak měl doma zapnuté na druhý nejvyšší výkon (ležela jen tak na stole) cca 30 minut a k propadu nedošlo. Ani se nijak moc nezahřála, šlo na ní pohodlně držet ruku. Nedovedu si představit, že by se přehřála když kolem ní proudí vzduch.

                    Jsi si jistý, že nebyly na vině nekvalitní nebo odcházející baterie?

                    • blue.sun  

                      To světlo bylo úplně nové, proto mě to zarazilo.

                      Je zajímavé, že i u té 2.0 uvádí sám výrobce pokles svítivosti po nějaké době.

                      • bezdratova.sprcha  

                        Tos to mas ale jasne ze ti časem svitivost klesne, respektive ze se svetlo hodi na nizsi vykon, protoze baterie uz nebude mit dostatecne napeti.

                        Nicmene aby to spadlo behem par minut, tak musi byt nekde neco spatne.

                        • blue.sun  

                          Fénix tohle ale uvádí u svých svítilen běžně, ty poklesy jsou poměrně brzy, třeba už po deseti, patnácti minutách (dle grafů). Proto se na to záměrně ptám. Kdyby to bylo u nejvyššího režimu, nebude mě to asi trápit, ten používám opravdu okrajově. Ale pokud by to bylo třeba i u druhého a třetího režimu, tak to už nebudu chtít.

                          • bezdratova.sprcha  

                            Jasne, ale to neodpovida takovemu snizeni ktere popisujes.

                            • blue.sun  

                              No… třeba u BC25 je uváděno z 600 lm na nějakých 450, plusminus. Je to teoreticky o čtvrtinu, ale vnímaný pokles intenzity je vyšší. To samé u druhého režimu, z 360 lm na 220, to je více než o třetinu. Podobné poklesy jsou u BC21R 2.0. Když Gaciron tohle nemá, proč bych měl riskovat s Fenixem?

                              • bezdratova.sprcha  

                                Mas to prehozene. Prave ze vnimany pokles s je mnohem mensi nez procentualni. I treba skok z 1000 na 400 je dost malý s ohledem na to, ze se jedna o srazeni 60% ciselne hodnoty.

                                • blue.sun  

                                  Děkuji, že víš lépe, jak věci vnímám…

                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Tady není otázka jak věci vnímáš ty, vnímaní intenzity světla není subjektivní záležitost. Různí lidé sice jsou různě schopní vidět za šera a ve tmě, ale všichni máme oči fungující na stejném principu.

                                    Pokud vezmeš dvě 200lm svítilny a posvítíš s nimi na stěnu, budeš na ni svítit 400lm, ale výsledné nasvícení nebudeš vnímat jako dvojnásobně silné. Na to bys potřeboval svítí minimálně 700lm.

                                    Osobně znám jezdce kteří jezdí BC25R, sám mám bohaté zkušenosti s BC30, BC30R a BC21R V2 a asi dvě hodiny mám najeto s BC25R. Z osobní i „neosobní“ zkušenosti ti můžu říct, že to co popisuješ není normální chování světla.

                                    Zkrátka a dobře, pokud se ti světlo během pár minut zeslabovalo tak, žes to okamžitě poznal, něco je špatně s tím světlem. Takové zeslabení se děje buďto pokud se světlo přehřeje, nebo baterii dochází šťáva.

                                    • blue.sun  

                                      Double facepalm… nic více.

                                      A ano, o snížení výkonu vlivem přehřátí celou dobu mluvím, respektive vlivem ochrany před přehřátím. Ale to je fuk, tohle nemá cenu.

                                • jIrI___  

                                  +1

                  • mirage  

                    Dnes znovu na silnicce otestovano BC25R a BC21R V.2.0, a vse ok, zadny pokles. Kdyby ta 25R mela menitelnou baterii, tak by to bylo suprove svetlo.

                    • Lucase  

                      Tu jsem chtěl, nakonec jsem kvůli baterii vzal BC21R v2

                      • mirage  

                        Asi taky vezmu kvuli te moznosti vymeny baterie tu 21R V 2.0, jinak by byl favorit 25R.

      • Lucase  

        Mám BC21R a jsem spokojen.

      • BB  

        Downgradoval jsem na BC21R 2.0 a na silnici a cyklostesky naprosto ideální řešení. Výborný držák na řídítka. Do terénu by muselo k tomu být nějaké přisvícení z helmy.

    • plysovykozisek  

      Chlapi neměl byste pro mě nějaký tip na výkonné zadní světlo se slušnou výdrží do 1000Kč?

      • vt  

        "Moon Cerberus ":https://www.alza.cz/…d5685141.htm

        Testuji teprve tyden, zatim vypada hodne dobre.

        • vt  

          Par poznatku po par set km:

          1. na Alze je ted svetlo levnejsi bez akce nez bylo v akci ;-)
          2. krytka USB je na druhe strane nez je gumicka tlacici svetlo k sedlovce, to nekdo uplne nedomyslel, snad v delsim desti nebude zatekat dovnitr
          3. vyber blikani je nezvykly, skoro az ‚slozity‘
          4. sviti jako krava, takze jsem spokojen
          • novas752  

            Mám dost podobnou z Aliexpresu, stála asi 4 eura. :)

            • vt  

              JJ … urcite budou i lepsi\levnejsi. Ja byl v situaci, ze stara blikacka zacala blbnout a druhy den rano jsem potreboval vyjet. Takze objednano v 11h a v 17:30 to Alza dorucila, takze jak Alzu nemam rad, tak dobra akce :-)

            • nitraq  

              Byl by odkaz?:)

              • novas752  

                Mám jich víc.

                Tahle je fajn, pěkné zpracování, je dobře vidět, usb nabíjení, připevnění na gumičce = snadná montáž a demontáž, bez hnusných plastových objímek. Mám jí asi půl roku, vozim jí v batohu hlavně pro návraty na biku, krásně se mi vejde mezi prstenec teleskopu a rám.

                https://www.aliexpress.com/…4524478.html?…

                Asi tři roky mám takovou docela velkou, tvar diamantu cca 5 na 7cm, vzadu spousta diod, po stranách svítí na silnici laserové čáry, celoroční provoz celodenní stání v mrazu, dešti, furt funguje ok, svítit a malovat čáry zvládne asi 10 hodin na jedno nabití. Už jí nemůžu najít, taky mě stála asi 5 Euro.

                A jsou toho tam hromady za pár korun se stovkama recenzí, blikačky bych u nás fakt nekupoval, to je vyhazování peněz. Asi si koupim ještě tu kulatou co tam mají. https://www.aliexpress.com/wholesale?…

                • jIrI___  

                  Tu z prvního odkazu teď budu mít třetím rokem. Upřímně mě překvapuje, že vydržela tak dlouho a ani se to nijak výrazně nepromítlo na délce blikání na jedno nabití.

                • zdenek  

                  Tu první mám taky a svítí opravdu pěkně. Jen se musí včas nabít, protože baterka dojde bez varování. Už jsem tak dojížděl domů bez světla, aniž bych o tom věděl. Takže záleží na způsobu použití. Na občasné dojetí dobrý, ale na pravidelné ježdění za tmy mám raději Smart, kde mi 2 AAA baterie vydrží celou zimu…

                  • rasto  

                    Přesně to mě na ní s.re taky, chcípne hned při malé kapacitě akku. Přední dvojče má ale obrovskou výdrž, zdá se mi, že červená je žravější.

                    Po dvou dojezdech za tmy vozím ji pouze jako nouzovku.

                    • lumyr  

                      Než jsem pořídil radar, tak jsem tyhle blikačky vozil. To chcípnutí je problém u všech těhle typů, indikaci stavu asi nemá žádná. Já vozil 2, riziko se snížilo. A nejednou se vyplatilo.

                      • zdenek  

                        Chcíplé přední blikačky si člověk všimne a zařídí se podle toho. Ale zadní je riziko. Nezkoumal jsem, jak moc funguje jako odrazka, když je zhasnutá…

                        • Alojs01  

                          Mam zadnich blikacek/svetel asi 6 a zadna nefinguje jako odrazka. Ani kdyz jsem kolikrat dojizdel nekoho, komu to svitilo jako umiracek, tak jako odrazka nic.

                          • zdenek  

                            Tak to je blbý, když cyklista není zezadu vidět a ještě o tom ani neví. Nějaká signalizace (jako má třeba přední světlo Gaciron) by nebyla na škodu.

                            • novas752  

                              Pokud jedeš skutečně ve tmě (a ne jen třeba pod veřejnym osvětlenim) tak to u výkonější blikačky zjistíš brzo.

                              Z tohohle důvodu ale na zimáku vozim blikačky 2, šance že se vypnou obě zároveň je velmi malá. Tu která se vypne dám nabít a takhle to točim furt.

                              • lumyr  

                                Výhoda Garmina, stav baterie vidíš a seš na nízký stav i upozorněn. Ale stejně vozím náhradní bliakčku, teď už teda v kapse dresu, jistota je jistota

                            • gollum  

                              V dnešní době kvalitních reflexních materiálů se rozhodně nespoléhám jen na blikačku a nějaký ten reflexní materiál vozím, je to (blíkačka + reflexní materiál) podle mě větší jistota než mít dvě blikačky…

                              • lumyr  

                                Pobavils :)

                              • jIrI___  

                                +1. Mám celoreflexní batoh a mám tak nějak pocit, že jen ten samotný batoh je méně přehlédnutelný než samotná blikačka.

                            • vt  

                              Ja obcas mrknu dozadu, na kazetu a tak … u tehlech vykonejsich blikacek vidim odlesk blikani.

                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Zrovna Gaciron W08–40 jako zadní červená odrazka obstojně funguje, dokonce normovaných rozměrů.

          • sterated  

            Taky a mám a doporučuji, perfektní blikačka za tu cenu. To nastavení mi dalo taky zabrat :)

    • milan.v  

      Takový malý test předních světel – https://road.cc/…son-plus-how

    • plysovykozisek  

      Objevil jsem doma něco takového, ale chybí tam ten šroubovací kolík, dá se samostatně koupit? https://www.cemos.cz/…t-122133.htm?…

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse