• Pietrs7

    Ahoj, potřebuji nějaké přední světlo na kolo. Hlavně po večerech na silnici nebo cyklostezky, ale lehce zabrouzdám i do terénu po setmění…Poradí mi někdo? uvažuji o Blackburn Central 300 USB… Jaký je Váš názor? Případně jiné doporučení?

    0 0
    • Auditor  

      Temat je tu vic, zkus poheldat… treba tohle

      0 0
    • novas752  

      Co takhle Solar Storm X2/X3/X6?

      Já mám X6 a nemůžu si na nic stěžovat. Na maximální režim to svítí jak motorka, dosvit hodně přes 150m (aby byl terén ještě jasně čitelný, značky s reflexní vrstvou to odrazí vklidu přes 300m daleko :) ). Kromě rychlých sjezdů stačí v pohodě low/medium. I ta poměrně velká X6 na řídítkách nijak neklouže/nejsíždí. Kužel má X6 taky slušný – neni přesvícený střed.

      Zatim s nim mám odjeto zhruba 15h (cca 12h low/medium, 3h high) a pořád ještě svítí 3 indikátory za 3, takže z akupacku ubylo pod 25% (Mám dokoupenej ten 9000mAh).

      0 0
      • Jáchym 1  

        Taky jsem měl něco podobnýho.Svítí to neskutečně.Z temné noci udělá pravé poledne.

        Plná palba = 2000 lumemů.

        0 0
      • Roxteedy  

        Taky mam X6, souhlas, spokojenost. Jen ten kuzel je blby v tom, ze oslnuje protijedouci. Kdyz mas na.max, musi auto pred tebou zastavit, protoze nic nevidi. Nema sanci…

        Resim to prepinanim na min. Jde to dobre i v zimnich rukavicich. Ale ocenil bych tlacitko na ridigka tlumena/dalkova.

        Jinak nemam co vytknout a jsem max spokojeny

        0 0
        • novas752  

          Tak vozit to na max po silnici je nesmysl, většinou mi stačí nejslabší režim, v nějakých rychlých sjezdech po silnici zapínám střední. Mám to namířené celkem nízko, ale i tak mě občas někdo problikne dálkovejma – přepínání by se mi taky hodilo, bliknul bych mu zpátky. :)

          A taky mě štve že to nemá pořádnej přepínač on/off, kabel se musí rozpojovat. Ale to by neměl být problém přidělat.

          0 0
    • wego1991  

      BT21

      0 0
      • mrozu  

        Tak a ted nam povez, kde ho sehnat ;)

        0 0
        • wego1991  

          :) já ho bral na LE ale dívám se, že už není..

          0 0
          • mrozu  

            Já ho bral asi předloni na Gearbestu za 27 dolarů (bez batterypacku), ale už dávno je dlouhodobě nedostupné, na LE asi ještě měli nějakej zapomenutej zbytek :) Nechápu, proč se to přestalo vyrábět.

            0 0
    • oddie  

      Na to bohatě stačí lampička ale Convoy S5 na jednu 18650, malá, lehká, skladná.

      0 0
    •  

      Solastorm levne funkcni

      0 0
    • atty  

      Taky záleží, kolik do toho chceš vrazit, zda chceš světlo s dobíjením přes USB nebo na výměnný články, zda světlo s battery packem (to znamená kabel od světla a pouzdro na baterie někde na rámu) atd.

      Pokud chceš světlo na cyklostezku a jen občasné vjetí do mírnějšího terénu, stačí něco s reálným výkonem ± 300 lumenů a trošku širším kuželem, pokud něco na častější výlety po tmě do terénu, pak něco s cca 600 lumeny a více. Za pár stovek (cca 500) se dá pořídit třeba Convoy S2+ nebo S5 – jsou na výměnné dobíjecí lion 18650 články (nabíječka obyčejná stojí cca 150 korun), tahle baterka má reálně od cca 600 po 900 lumenů (dle driveru a použitého typu barvy LED a díky širšímu kuželu je na kolo velmi vhodná (asi nejlevnější a dobré řešení.

      Pokud peníze nejsou překážkou a chceš něco opravdu kvalitného s určením přímo na kolo, pak se podívej třeba na Fenix BC21R, BC30, BC30R, kabelové verze Solarstorm X2/X3, NiteNumen X8 není špatné světlo atd atd.

      Jde opravdu o preference, jeslti chceš jen krabičku co svítí, nebo navadí battery pack odděleně (samozřejmě vysoké výkony a dlouhá vydrž), jeslti potřebuješ USB nabíjení nebo výměnný článek a nabíjení externě nevadí.

      Za mne na popisované použití bych vzal buď nejlevnější variantu – Convoy S2 nebo S5 s držákem na řídítka, koupil lion článek a nabíječku a jseš někde na cca 800,– (hodně muziky za málo peněz) nebo pak Fenix BC21R (v ceně cca 2000 i s článkem), která se nabíjí mikroUSBčkem a článek baterie se dá časem (až odejde) rovněž vymontovat a nahradit novým.

      Baterky s výkonem pod cca 200 lumenů nemají moc smyslu v dnešní době – je to fakt jen svícení na známou trasu a relativní rovinu.

      0 0
      • Pietrs7  

        děkuji, peníze úplně problém nejsou, ale více jak 2000kč se mi úplně dávat nechce. Já jezdím a blbnu hodně přes den, to světlo je spíš na to, abych viděl a byl vidět, když se někde pozapomenu a vracím se, nebo když jsme ještě nedojeli úplně tam kam jsme chtěli… ale za tmy, už jedu spíše klidněji, to pravé řádění si nechávám za denního světla. A úplně krabičku s napájením asi nepreferuji. co nejméně věcí s sebou :-)

        0 0
      • Stingray21  

        Právě řeším přední světlo pro sebe a jelikož se v tom vyznáte lépe, budu rád, když poradíte. Jako nejlepší mi vychází Convoy S2+. Bude navíc potřeba pořídit i ten držák, baterii a nabíječku(bude stačit ta na jeden článek). Nemá někdo odkaz na ali či jiné stránky na jednotlivé komponenty, eventuelně celé kombo za dobrý peníz?

        Edit: Ideální by bylo nabíjení skrz USB či takové fičury: https://eshop.fulgurbattman.cz/…or-22045.htm

        0 0
      • Paja  

        Zbytecne velky a bodovy, na kolo je urcite vhodnejsi S2+ nebo S5.

        0 0
    • hodny soused  

      za mě doporučuju BLF A6

      Dá se chytit akce a pak je za 500kč

      0 0
    • Autumnbiker  

      Já mám na občasné dojíždění za tmy tohle a zatím spokojenost.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Přiživím se zde.

      Hledám nové světlo na ježdění do práce. Mám vybrané dva adepty. Ježdění po silnici. V podstatě se mi více líbí Fénix, ale ta nemožnost výměny akumulátoru ( případně lze jen servisně) mi vadí. Ano, bude doba, než se článek opotřebí, jelikož je garantováno cca 500 cyklů, ale rád bych měl světlo, které mi vydrží bez zásahu podstatně delší dobu. Pouhou (uživatelsky) výměnu akumulátoru za jiný typ neberu jako velkou investici jako posílat světlo do servisu s výměnou bůh ví za jakou cenu (dle Kronia 200–300–400–500, takže člověk vlastně nic neví).

      Odkaz na světla.

      1. Fenix BC25R – https://www.kronium.cz/…od_2052.html

      + lom světla

      – vestavěný akumulátor

      2. NiteNumen X9 – https://www.led-expert.cz/…-barva-cerna

      + výměnný akumulátor

      – oproti Fenixu svítí pánubohudooken

      0 0
      • oddie  

        Tipoval bych, že v tom Fenixu ta 18650 bude taky… možná to půjde někde najít, jak vypadá uvnitř.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tipuji, že tam bude taky. Jde o tu výměnu. U toho NiteNumenu to prostě rozdělám a případně vyměním baterii za jinou. Je fakt, že je to spíš o tom pocitu, že mám možnost výměny uživatelsky i po 3letech třeba a jedu zase další 3 roky.

          Světlo, co mám doposud přes USB mi vydrželo 2 roky. Nyní už ztrácí rychleji kapacitu a rychleji se vybíjí, což mě už párkrát překvapilo (ikdyž teď už si to hlídám a raději nabíjím dříve).

          Každopádně mi není lhostejné to, jestli někomu svítím do obličeje apod. Ikdyž auto na mě ser* každé druhé a posílá dálková nebo je raději ani neztlumí. Takže stále se přikláním k Fenixu.

          Jde spíš o to, že když si něco koupím, tak počítám, že to bude mít dlouhou životnost, protože pak nerad mám doma něco, co je polovičatý apod. Nebo se na to prostě vykašlat a pak případně poslat do servisu nebo rozkuchat a vyměnit sám.

          Edit: A třeba tohle BC30 – https://www.kronium.cz/…od_2111.html už je zbytečně drahé v rámci použití.

          0 0
          • zdenek  

            Nedávno mi přišla zadní blikačka u USB nabíjením. Už při prvním nabíjení (z úplného vybití) se ukázalo, že má sotva poloviční kapacitu, než bylo uvedeno. Takže chápu, že vyměnitelná baterie je výhoda.

            0 0
            • tonik666  

              Tak prvni chyba co jsi udelal je ze jsi ji nechal uplne vybit, lion to nemaji rady.

              ale jasne, baterie v pristroji nemusi byt nic moc a zaroven na trhu muze byt mnohem kapacitnejsi

              0 0
              • zdenek  

                Ale no tak. Tahle pohádka už je ohraná.

                Pokud necháš vybít (mobil, NTB, světlo, nářadí…) na úroveň, kdy se automaticky vypne, je to ještě OK. To, že ukazuje 0 % neznamená, že má 0 V. Elektronika to vypne při nějakém napětí, které je ještě v souladu s pracovními parametry akumulátoru. (Jsou výjimky, kde žádná podpěťová ochrana není.)

                Problém je, když to takto vybité necháš dlouho. Samovybíjení + nějaká trvale napájená elektronika způsobí hluboké vybití a to už bývá problém.

                0 0
      • Smazaný účet  

        Teď vozím toto – https://www.cyklosvitilny.cz/…0lm-d845.htm a k tomu ještě Solar X6 s battery packem, ale to mě nebaví tahat a táta potřebuji batterypack nový, takže mu ho věnuji a sám si koupím něco jen na řídítka s vnitřním akumulátorem.

        0 0
      • Rychlej turista  

        Jsem spokojený s NiteNumenem X.8, který má na tom neblikajícím okruhu naštěstí jen 3 módy svítící. Mít jich 5 je zase na mašli, do toho bych nešel.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Díky za info. Tu jsem našel, že se dá dohledat recenze apod. Na tu X9 jsem skoro nic nenašel. Mody zvládám. Na té staré malé mám taky 5 modů. Stejně pak jezdím na 1.

          0 0
      • tonik666  

        Měnitelnou bateri má Fenix BC21R, ale je dražší

        https://www.kronium.cz/…od_2155.html

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ta cena oproti BC30 je akceptovatelná. Čumím na to v řadě a úplně jsem to přehlídl. Díky moc! Tak mám asi vybráno :D

          0 0
        • satch  

          Můžete mi někdo říct, jestli jdou ty fenixy nebo ten gaciron nastavovat v tom držáku doprava/doleva? Mám teď jen nějaký obyč nouzový světlo a pokud je umístěný víc mimo střed řidítek, tak se to hůř nastavuje světelným kuželem na střed kola, díky samotnymu prohnutí řidítek k jezdci.

          0 0
          • plzakj  

            V9s ne.

            0 0
            • xtonda  

              V9S má stejný držák jako V9D i V9F co mám a tam se světlo natáčet do strany dá. Jde to poměrně ztuha a v pevných krocích, takže je otázka, jestli se najde vyhovující nastavení, ale natáčet lze.

              0 0
              • plzakj  

                aha. Tak to se musim poradne podivat. Prislo mi, ze je to napevno.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Po tak moc velkých krocích, že to bude svítit podle mě úplně vedle. To bys musel zkusit.

                0 0
                • dada  

                  jj…ty kroky sou velky…je to malinka chybicka jibak skvelejch svetel ( mame S i D)

                  0 0
                  • kovar  

                    kromě toho, že otočný mechanismus na nějaké jemné doladění je nepoužitelný, v terénu svítilna V9S atd. v tom otočném mechanismu poskakuje, a dělalo to pěkný rachot. Musel jsem z tama vybrat aretační pružinku, dát podložku a sešroubovat to napevno, takže teď je to O.K.

                    0 0
            • Chalupář  

              Mám V9S a jde ale musíš povolit šroubek vespod

              0 0
          • bezdratova.sprcha  

            Fénixy ti k držáku dají různé šířky gumových vložek které se dávají do držáku, takže to dáš na libovolnou šířku řidítek. Světlo pak jde otáčet, takže kromě nastavení tak, aby svítilo na střed, můžeš při potkávání ostatních světlo sklopit do boku. A ty gumové vložky mají v držáku umožněný posun, takže pokud nemáš držák moc utažený, můžeš světlo během jízdy naklápět i nahoru/dolů.

            0 0
      • pablo-cz  

        Já mám Magicshine z Aliexpress a nemůžu si stěžovat. I na slabší režim na silnici svítí více než dostatečně.

        0 0
      • gollum  

        Já si teď pořídil z číny: https://www.aliexpress.com/…1114333.html tzn. něco co splňuje německou Stvzo normu a opravdu to neoslňuje.

        (mám to na ježdění po cyklostezkách a silnicích, do terénu mám věci co oslňuje)

        0 0
        • zdenek  

          Já jsem chvíli uvažoval o tomhle Ali , ale asi nebude moc silné.

          0 0
          • aristo  

            Mě by zajímalo, jak mají řešené pozorovací úhly. Tachometr musí být natočený k obličeji a světlo zase k silnici, z obrázku to vypadá nepoužitelně

            0 0
        • prachensky  

          Nabízím moje zkušenosti s tímto světlem. Používám cca 2 roky jako hlavní svítilnu především podzim-zima-jaro pro jízdu ve tmě, přes léto téměř vůbec (jako nouzovou do batohu vozím menší slabší).

          Potvrzuji, že protichodce a protijezdce neoslňuje.

          „Kužel“, on je to tvarem spíš jehlan – hlavní proud světla tvoří na protější zdi obdélník „naležato“, resp. na cestě lichoběžník, je opravdu ostře řezaný a relativně úzký a mimo něj je světlo velmi slabé – nevidíte ani do zatáček ani nahoru do větví → jen známý přehledný terén nebo +čelovka.

          Co je větší problém – pokud máte na kole sportovnější posed (sedlo výš jak řídítka, jste nakloněni dopředu a hlavu máte nad/těsně za řídítky), světlo oslňuje jezdce – láme se na skle (jde to vidět i na orig. obrázcích – sklo není svisle k zemi ale je nakloněné „dozadu“) a svítí vám přímo do očí – což je ve tmě v podstatě konec… Po první jízdě jsem vyřešil bastlem – dal jsem světýlku „kšilt“ a ten funguje doposud perfektně.

          Ke „sportovnější“ jízdě – pokud se řítíte světem rychlostí >=30 km/h, budete světlo na řídítkách více a více otáčet nahoru, aby svítilo do větší vzdálenosti (uchycení, dosvit a metry, jak jsou přibližně znázorněny v manuálu, jsou pro jízdu tak poloviční rychlostí). Ani v této poloze světlo nebude oslňovat chodce. Vás však bude oslňovat bezpečně. Temno těsně před kolem nevadí, tam se stejně nedíváte.

          Použitelné pro jízdu jsou pro mě dva nejsilnější režimy.

          Co se týče velikosti – není podle mě snadné najít stejné parametry ve stejné/menší velikosti. Velké plus.

          Baterie/nabíjení – Po odhadem čtyřiceti padesáti dobíjecích cyklech světlo vydrží na druhý nejvyšší mód cca 45 minut. Jezdím v zimě (tedy teploty i pod 0 °C), přes léto světlo většinou leží (nabité) ve skříni. Asi by šlo se do světla dostat a akumulátory vyměnit…

          Držák – otočný mechanismus je skvělý (rozuměj má smysl) – nechápu, jak jej mohou nemít jiná (dražší) světla. Objímka by mohla být udělána líp/pohodlněji. Ploška, na kterou nasazujete světlo, je poměrně široká a nízká → musíte posunout dál od představce. Nedávno se mi ulomila část plastové „klícky“, do které vsouváte světlo, což byl finální impuls k výběru světla jiného. Mohlo to být mrazem, přílišnou silou, nevím. Ale je to poprvé, co se mi něco takového stalo u něčeho plastového na kole, čili zas takový nešika nejsem. Myslím si, že místo spojení svítilny s držákem je nejslabší místo, což je škoda.

          Verdikt: Jako za ty prachy… Ne, vážně. Za ty prachy opravdu neseženete světlo, které by takto svítilo a neoslňovalo. Na jízdu typu „do práce/z práce“ ideální společník.

          0 0
        • prachensky  

          Nabízím moje zkušenosti s tímto světlem. Používám cca 2 roky jako hlavní svítilnu především podzim-zima-jaro pro jízdu ve tmě, přes léto téměř vůbec (jako nouzovou do batohu vozím menší slabší).

          Potvrzuji, že protichodce a protijezdce neoslňuje.

          „Kužel“, on je to tvarem spíš jehlan – hlavní proud světla tvoří na protější zdi obdélník „naležato“, resp. na cestě lichoběžník, je opravdu ostře řezaný a relativně úzký a mimo něj je světlo velmi slabé – nevidíte ani do zatáček ani nahoru do větví → jen známý přehledný terén nebo +čelovka.

          Co je větší problém – pokud máte na kole sportovnější posed (sedlo výš jak řídítka, jste nakloněni dopředu a hlavu máte nad/těsně za řídítky), světlo oslňuje jezdce – láme se na skle (jde to vidět i na orig. obrázcích – sklo není svisle k zemi ale je nakloněné „dozadu“) a svítí vám přímo do očí – což je ve tmě v podstatě konec… Po první jízdě jsem vyřešil bastlem – dal jsem světýlku „kšilt“ a ten funguje doposud perfektně.

          Ke „sportovnější“ jízdě – pokud se řítíte světem rychlostí >=30 km/h, budete světlo na řídítkách více a více otáčet nahoru, aby svítilo do větší vzdálenosti (uchycení, dosvit a metry, jak jsou přibližně znázorněny v manuálu, jsou pro jízdu tak poloviční rychlostí). Ani v této poloze světlo nebude oslňovat chodce. Vás však bude oslňovat bezpečně. Temno těsně před kolem nevadí, tam se stejně nedíváte.

          Použitelné pro jízdu jsou pro mě dva nejsilnější režimy.

          Co se týče velikosti – není podle mě snadné najít stejné parametry ve stejné/menší velikosti. Velké plus.

          Baterie/nabíjení – Po odhadem čtyřiceti padesáti dobíjecích cyklech světlo vydrží na druhý nejvyšší mód cca 45 minut. Jezdím v zimě (tedy teploty i pod 0 °C), přes léto světlo většinou leží (nabité) ve skříni. Asi by šlo se do světla dostat a akumulátory vyměnit…

          Držák – otočný mechanismus je skvělý (rozuměj má smysl) – nechápu, jak jej mohou nemít jiná (dražší) světla. Objímka by mohla být udělána líp/pohodlněji. Ploška, na kterou nasazujete světlo, je poměrně široká a nízká → musíte posunout dál od představce. Nedávno se mi ulomila část plastové „klícky“, do které vsouváte světlo, což byl finální impuls k výběru světla jiného. Mohlo to být mrazem, přílišnou silou, nevím. Ale je to poprvé, co se mi něco takového stalo u něčeho plastového na kole, čili zas takový nešika nejsem. Myslím si, že místo spojení svítilny s držákem je nejslabší místo, což je škoda.

          Verdikt: Jako za ty prachy… Ne, vážně. Za ty prachy opravdu neseženete světlo, které by takto svítilo a neoslňovalo. Na jízdu typu „do práce/z práce“ ideální společník.

          0 0
      • lubosalbi  

        Já mám toto

        http://www.cyklomania.cz/…tral-650-USB?…

        Akumulátor je měnitelný a dělal jsem i upgrade ne větší kapacitu

        Svítí to parádně

        0 0
      • Smazaný účet  

        Objednán BC21R. Díky tonik666 za radu!

        0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Fénixy mají velmi kvalitní baterie, a jdou dobře rozebrat. Tzn. v podstatě každý elektrikář hobbista ti to zvládne vyměnit, pokud budeš potřebovat.

        Jediný aspekt, proč já osobně přešel na BC30 (výměna), bylo že u BC30R (nabíjení) mi odešlo nabíjení a já pak byl nějakou dobu bez světla. No a výhoda pak je, že když chceš, můžeš si těch baterek vzít víc a nemusíš tak řešit jak dlouho a jak silně svítíš. Prostě svítíš jak potřebuješ.

        0 0
        • mirage  

          jo, dá se to rozebrat? a nepoškodí se to nějak?

          0 0
          • bezdratova.sprcha  

            No… pokud to sám nepoděláš, tak ne.

            Já měl rozbrané BC30R a šlo se do toho dostat velmi snadno. Opravu jsem neprováděl protože bylo potřeba vyměnit konektor a já nejen že neměl náhradní konektor, ale nemám doma ani pájku tak jsem to raději poslal na reklamaci :)

            0 0
      • d69  

        Mám fenixe BC25R a za mě v pohodě.

        0 0
    • ppavon  

      Já třeba používám tohle https://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci

      Jezdím s tím i za tmy a bez problému. Jak silniční úseky v obcích kde většinou světlo je, tak i v lese po okrskách a nemůžu si stěžovat. Je pravda, že já jezdím po tmě opatrně kvůli zvěři i v autě. Používám i za dne tu funkci blikačky i za jasnýho světla.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Se mi zalíbil ten Fénix tím lomeným světlem, takže už je asi vybráno, když lze koupit i s vyměnitelným akumulátorem. Ta Inton taky stačila, ale nosím brýle a jsem rád, když vidím, zároveň nechci oslňovat protijedoucí/jdou­cí.

        0 0
    • myreczech  

      už nějakou dobu mám tohle a spokojenost…dalo se to sehnat i pod 2000,–

      https://www.kupkolo.cz/…900_z106036/

      0 0
    • plzakj  

      Gaciron v9s. Baterku ti vymeni pripadne v ledexpertu. Mam primy srovnani s tim fenixem. Sviti to vic. Fenix ma sirsi a lepsi lom svetla.

      0 0
    • sandy1  

      Mám toto a absolutní spokojenost. Hlavně je to pár šroubků na rozdělání, takže i po čase výměna samodomo proveditelná. Svítí super a i výdrž je dobrá.

      https://www.led-expert.cz/…ited-Edition

      0 0
    • Růža17  

      Ahoj, vozím solar Storm X2 z Aliexpress. Světlo funguje už x let bez problémů akorát baterku už mám druhou a i tak je výdrž slabá. Pořídil Bych fenixe mám Od nich už spoustu věcí ale pokud je Aku ve světle musí to být strašně těžké. Opravdu to v terénu drží?

      0 0
      • Růža17  

        Ahoj tak mi to nedalo.

        Fenix HM50R

        500 lumenů (2,5 hodiny) → 130 lumenů (10 hodin) → 30 lumenů (24 hodin) → 4 lumeny (90 hodin).

        Solar Storm X2 (Kupováno cca v roce 2014 takže nevím přesné parametry)

        HIGH 1300lm/MEDIUM 700lm/LOW 250lm/STROBE

        Zkoušel jsem to na půdě kde mám docela prostor a absolutní tmu. Nedá se to moc porovnat Fenix ma vyrazně teplejší barvu, solar storm je studěnější. Na první pohled 130 lm u Fenixe odpovida 250 SXS2. 500lm u fenixe předčí 700lm u SSX2, 500 lm u Fenixe vs 1300 u SXS2 nedokážu moc porovnat. Až pojedu do prace udělám porovnání. Mám doma i čelovku fenix HLR60 což je docela pecka… Píšu to proto že asi nejsou Lumeny jako Lumeny :)

        0 0
        • SolarStormCZ  

          Ty svítilny mají rozdílné reflektory a navíc těžko říct co to je za Solarstorm / verze čipů, originál nebo kopie atd /

          Pro oko je vůbec problém při vyšších lumenech poznat rozdíl třeba 200–300 lumen i při porovnávání stejných svítilen.

          Jediná možnost změřit lumeny je integrační koule.

          0 0
          • Růža17  

            Každopádně to potvrzuje to že se nedá úplně vybírat svítilna Podle parametrů svítivosti.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Popravdě jsem ve čtvrtek objednaval Fenixe BC21 a ani do teď nevím, kolik to má vlastně lumenu. Řešil jsem hlavně výměnu akumulátoru, lom světla a použití bez battery packu :)

              A když vidim, jak to svítí, tak to předčilo očekávání :) Myslím, že max režim nebudu moc často využívat, ikdyz někdy se to určitě hodit bude.

              0 0
              • Růža17  

                S fénixem nikdo chybu neudela. Existuje ale spousta variant které mohou posloužit stejně a třeba i za méně peněz záleží na konkrétních prioritách.

                0 0
              • mirage  

                Tak jsem zkousel obe svetla Fenix BC21R V2.0 a BC25R. Skoda ze tu nejde dat video. Nejak se mi libi vic to 25R stim svetelnym kuzelem. 21R V2.0 ma zas menitelnou baterii.

                0 0
                • bezdratova.sprcha  

                  A jel jsi s nima, nebo jen svítil. 25R totiž má ten kužel dost silně uřezaný, při teoreticky správném nastavení mi přišlo, že bych kužel chtěl posunout výš, ale to už by pak oslňoval.

                  0 0
        • gollum  

          Zkoušel jsem dvě totožná světla (stejný reflektor, stejná elektronika) jen s rozdílnou diodou (teplotou světla, jedna teplá bílá, druhá neutrální denní) a s teplejší barvou jsem viděl lépe (i když byla podle parametrů nepatrně slabší) – zkoušeno v zimním lese bez sněhu, jediné, kdy mi neutrální svělo přišlo silnější bylo, když jsem posvítil přímo na nějakou odrazku/reflexní materiál…

          0 0
          • ˘Ö˘ Krab  

            To je také jeden z důvodů, proč se vlastně teplejší odstíny vůbec dělají (přestože mají takové diody nižší absolutní účinnost) – spektrum více odpovídá citlivosti lidského oka. Druhým důvodem je vyšší rozptyl modré složky záření v oparu/mlze, také tam je s teplejšími světly vidět lépe.

            0 0
            • bezdratova.sprcha  

              To o té mlze jsem nevěděl. Vždycky jsem si říkal, že se mi to jen zdá že s tím Fenixem v mlze nějak líp vidím.

              0 0
              • ˘Ö˘ Krab  

                Asi už nepamatuješ, že byly u nás povoleny a montovány na auta žluté mlhovky (a Frantíci dávali i žlutá potkávací světla).

                Ale na základní škole vám určitě říkali, proč je východ a západ slunce barevný tak, jak je.

                0 0
    • goofy  

      Zdar panstvo. Přiživím se s dotazem. Mám Solarstorma X2 a pořád tak kombinuji, kde a jak přichytávat akupack, ať je pak jednoduše demontovatelný. Může te zde hodit nějaké fotky, jak to máte vyřešené vy? ;-)

      0 0
      • Martinson  

        Na představec, na rám, do držáku na láhev a nakonec jsem to vyřešil BC30, kterou jen nacvaknu do držáku.

        Už bych oddělený baterie nechtěl.

        0 0
        • gersa  

          Já mám podobnou zkušenost, vyměnil jsem to za Gaciron v7s

          0 0
          • goofy  

            No dobrá. Pozdě býka honiti. Teď mě zajímá, jak to nejlépe přichytit. Používám ho jednou za čas, takže to nějak přežiji.

            0 0
            • kerim  

              Jestli jednou za čas, tak to řeší malá fixační fólie,přimotám akupack na horní rámovku, forbec, kamkoliv. Mám třeba dva menší, každej jinde a jenom přepojím káble. Ani se nehnou,pak jen odmotám nebo nechám a nabiju na kole.

              0 0
            • bodlak2  

              suchý zip?

              0 0
              • goofy  

                Jo to mě dneska napadlo, že si udělám větší sucháč ala pásek na lyže…

                0 0
                • aymara70  

                  Jak píšeš sucháčem. Mě se vejde krásně pod představec,takže pohoda. Kabel namotaný kolem řidítek,nikde neplandá.

                  0 0
                • Auditor  

                  Já měl v balení obal na sucháče

                  Dávám to zespod na představec, popř. na horní rámovku hned za hlavovou… a drží to na obou.

                  0 0
                  • goofy  

                    Mám stejný obal. Pod představec se mi to nevleze, je to moc velké, ale byl jsem ocas. Nevím jak jsem to předtím za šera montoval, ale pak jsem to šel za světla nasadit, že změřím, jak dlouhý potřebuji nový sucháč, a ono to šlo v pohodě chytit na rám… Aspoň jsem ze sebe udělal vola no. :-D

                    0 0
        • Smazaný účet  

          Mám Lucifera a Fenixe a jednoznačně battery pack vede. Battery pack v neoprenovým pouzdře, pouzdro stabilně na kole a sundat pack je otázkou chvilky. Světlo v podvěsu na předsazeným držáku mnohem stabilnější a jde snadno naklápět (díky konstrukci držáku), takže když jede někdo proti mě, světlo sklopím a neoslňuje. Fenix těžký a nestabilní, teď už jen jako náhradní světlo. Dřív jezdil na MTB na řidítkách a Lucifer na helmě, ale už moc na mtb nejezdím. Navíc v extra mrazu jde dát pack do kapes. Ale to je pár dní v roce.

          0 0
          • Martinson  

            Nevím co si měl za Fenixe. BC30 je těžší, ale i v terénu neskutečně stabilní. Ani se nehne.

            Koupil jsem ale nový typ držáku a ten mi divně cvaká. Asi skočím vyměnit za ten starý masivní. https://www.kronium.cz/…od_2094.html

            0 0
            • Milan  

              Já taky nasadil ten novější držák na řidítka a při koupi mne dokonce upozornili že to na osobně donesenou BC30 není ono-nesedí to tak fest jako na starém. V praxi ale žádný problém, ani se to nehne a při MTB v podstatě jen po lese a hodně na kořenech je to v klidu a výhody nového držáku na rychlou manimpulaci vítězí. Starý držák leží v šuplíku…

              0 0
              • Martinson  

                Mě to debilně cvaká na každým hrbolu, na gravelu na pevný vidlici.

                0 0
        • jIrI___  

          +1. Až po přechodu na Gaciron V9S jsem zjistil, jaký vlastně opruz bylo natahování kabelu u předchozího Solarstormu X2 :). Akupack jsem vždycky vozil uchycený pod představcem pomocí suchého zipu, který byl součástí akupacku.

          0 0
    • kamilk  

      Gaciron V9D 1800 lm – spokojenost už rok. Cena kolem 2500, za cca 1800 se dá sehnat i verze 1600 lm – asi by to bylo Ok

      0 0
      • dada  

        jako problem Dcka vidim vydrž. S svítí dost a vydrží dyl. ovsem ideal vizt D a v zaloze S :)

        0 0
        • kamilk  

          Dcko vydrží na 500 lm cca 6 h, na 900 lm přes 4 h. Běžně jezdím těch 500, jen v lese to žhavím více. Časy jsou reálně odzkoušené. Za mě OK. Sko má na 400 lm kolem 7 h – čili je to podobné.

          0 0
          • dada  

            ja vim ze neumim spořit…když mě to prostě baví jak to svítí:)))

            0 0
    • vysmátej bajker  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Bafoon  

      Taky bych si na to posvítil..

      váhám mezi Nitenumen X8 a Garicon v9D

      u x8 se mi líbí větší baterie, u garicona to přepínání u gripu – nakonec asi rozhodne cena (ali) ale stejně – kdyby jste měl někdo nějaký postřeh k těmhle dvěma, co tu nepadlo…

      0 0
      • xtonda  

        V9D sem měl a X8 mi přišlo před pár dny. Každý má něco. V9D má lepší optiku, jeden kužel míří trochu níž než druhý, sou tam vroubky na optice, které mírně omezují oslňování, světlo je vidět i z boku. X8 má dva stejné kruhové reflektory a kruhový kužel světla, výhoda toho je, že je možno světlo otočit beze změny vlastností vzhůru nohama a dát do podvěsu.

        V9D má tělo kovové pouze z menší části a na nejvyšší režim (1600/1800) se dost hřeje, takže reálně dlouhodobě použitelný je ten druhý nejvyšší (800/900). V9D existuje i ve verzi se zvýšeným světelným výkonem (200/500/900/1800) lm, která má i baterie s vyšší kapacitou 6700 mAh, ta je ale logicky dražší, takže rozdíl v ceně oproti X8 už je dost znatelný. Někomu může přijít vhod i výrazně slabší nejnižší režim u X8. Ovládání u X8 je takové srandovní, jedním tlačítkem se zapíná vypíná, druhým tlačítkem se přepínají režimy (krátký stisk) nebo přepínají dva různé okruhy (sekvence režimů), když už tam dali dvě tlačítka, tak to mohli udělat že jedním se přidává a druhým ubírá. X8 neumí fungovat jako powerbanka.

        Bohužel V9D mi na jaře umřelo a X8 přišlo před pár dny, takže nemám přímé srovnání světelných kuželů.

        Nedá se říct, že jedno je lepší než druhé, každé má svoje výhody.

        0 0
    • kiwaf  

      Mam V9D a super, dalkove ovladani se hodi, funkce powerbanky je taky sikovna. Blbe je prepinani rezimu, cyklicke 4 rezimy, nez to clovek proklika, kdyz chce ztlumit a pak zpet… Taky skoda, ze nejde podvesit pod riditka.

      Nemate nekdo tip na nejakou levnejsi celovku z ali na helmu jako doplnkove svetlo? Idealne neco maleho lehkeho, co dosviti daleko a stoji to malo :-D

      0 0
      • SolarStormCZ  

        Pověsit pod řídítka jde, jestli myslíš takhle

        0 0
        • kiwaf  

          To asi jo, ale optika svitilny s tim nepocita.

          0 0
          • paw_jh  

            OT: Vím, že se bavíme o V9D, ale nedá mně to – v tomhle držáku vozím V9S, je přidělaná vzhůru nohama a svítí dobře. Jak jsem si to tak zkoušel otáčet, tak V9S má symetrickej kužel, nějakýho dělení jsem si nevšimnul.

            0 0
            • haef  

              to je dobre vediet. akurat riesim nejake svetlo pod drziak na garmin a tohto som sa obaval, ci to bude dobre svietit otocene. V9S je jeden z adeptov.

              0 0
              • paw_jh  

                Přesně takhle (pod Garminem) to vozím a spokojenost maximální. Přijde ke slovu i dálkový ovládání, tlačítko je vespodu.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Mě se na tom držáku líp vozí samotný světlo a batterypack na představci. Vozil jsem tam 2 článkový Fenix BC30 a nebylo to ono.

                  0 0
            • bodlak2  

              Já to s Gacironem vyřešil koupí tohodle https://www.aliexpress.com/…9719440.html?…

              0 0
    • Charles2k  

      Tak už ji já, ačkoli jinak moc nemusím sportování venku za tmy, si hodlám pořídit lepší světlo než jen blikačky.

      Ale chci to používat jak na bike tak na běh. Požadavkem tudíž je přijatelná nízká hmotnost a současně solidní svítivost. Nechci nějaké monstr velké krámy. Na trhu je toho tolik, že se v nabídkách dost ztrácím. Co byste doporučili na kombinaci kolo-běh?

      0 0
      • vysmátej bajker  

        čelovku :)

        0 0
        • Charles2k  

          to je rada typu kup si kolo bez další specifikace… Čelovek je x set, mají různé úchyty atp. Neorientuji se v tom.

          0 0
          • atty  

            Jenže čelovka na bike do terénu a na běh, vysoký výkon a nízká váha – to se dost neslučuje. Na bike je optimální minimálně 600–800 lumenů, do většího terénu klidně i víc. A na tenhle výkon potřebuješ čelovku s větším akumulátorem, což je o té váze. Spousta „běžců“ i běžců ti s čelovkou 200g na 18650 nebo obdobnou velikost článku běhat nebude, protože je to těžký (což objektivně na bêh je).

            Takže jedna čelovka na bike i běh bude vždy dost kompromis (výkon, váha).

            Jestli není lepší vyřešit tenhle problém nějakým světlem na kolo na řídítka a čelovku na běh lehčí, menší, s nižším výkonem (na běhání mimo terén 200–300 lumenů stačí).

            0 0
            • Charles2k  

              Těžší terén za tmy neplánuji jezdit, spíše jen lehčí trasy co znám. Nemusela by být ani kdovíjaká výdrž – za tmy nebudu jezdit x hodinové vyjížďky. Běhám obvykle do 5km.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Pokud je to takhle, tak za sebe doporučuji Fenix hl50, parádní, malá, lehká, svítí to pěkně. Jenom na nějakou větší divočinu to už na kole není, proto jsem letos pořídil Lucifer M5+ a to je „hustýýýýý“.

                0 0
                • blue.sun  

                  To jo, ale se čtvrtkilovým Luciferem bych zase rozhodně neběhal.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Běhám sní úplně v pohodě. A když jdu běhat někam dále, baterku mám v ledvince. Nějak jsem ani nezaregistroval, že by byla „těžká“. Koukám se na to tak, že mám prostě při běhu na hlavě helmu, taky plus mínus 250g. Tu Fenix používám už defakto jenom na plachetnici, kde mám strach, abych neviděl, jak se propadá 5 tisíc doslova do hlubin…

                    0 0
                    • blue.sun  

                      Mně vadí i lehká Tikkina, natož čtvrt kila. Ale něco nosit musím a ty postroje se světlem na tělo jsou naprosto nemožné. Navíc se to časem nasčítá na únavě a přetěžování krční páteře, což mi nedávno taky předhazoval terapeut.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Aha, aha, to pak chápu. Třeba mě to časem taky sejme, ale zatím dobrý. Ležím na medicinbalu a takové věci, protože jsem kancelářská krysa, tak abych to protáhl i jinak, než u sportu. A za mě, selským pohledem, jestli budu celý den sjezdovat, nebo někde endůrovat s půl kilovou helmou, nebo se večer proběhnu s 250 gramy do 10km, tak ta zátěž snad nemůže být horší. A nad 10km dávám baterkopak do ledvinky.

                        0 0
                        • novas752  

                          Co teprve jezdit v parku s kilovou integrálou. :)

                          0 0
                        • blue.sun  

                          Ten sjezd ti taky dá docela zabrat, to jo. Ale vezmi si, kolik kroků uděláš na 10 km běhu, a tolikrát ti ta čelovka přidá dynamickou zátěž na páteř. A ty dopady nejsou zdaleka tak dobře tlumené jako u dopadů na kole.

                          Právě, že jsem taky kanclkrysa, proto mě na to upozorňoval.

                          0 0
                          • novas752  

                            Z toho plyne jediné, běhání škodí zdraví. :)

                            0 0
                            • plzakj  

                              True. Lidsky telo neni na nejaky to dlouhodoby poklusavani staveny. Max nejaky kratky sprinty. Treba za koristi nebo pred predatorem. Jako za starych dobrych casu :-)

                              0 0
                          • Smazaný účet  

                            Chraň bůh se hádat, ale napíšu ale :) Jedu do bikeparku, nebo na trať na dh kolo. Na to si vezmu integrálu, ta má kolik, kilo a půl? Co kamarádi z motokrosu, co jsou 3× 4× týdně na tréninku a o víkendu závody? Co enduraři na motorce, co ten kýbl mají na hlavě třeba 10 hodin v tahu? Jak píšu, nehádám se, ale přijde mi divné, že by mi měl vyslat krk do zadele běh s čelovkou. Co všichni ti piloti s tím přetížením? Co ženský v Africe co nosí na hlavě pomalu krosnu? Co ti všichni speleologové, nebo lesnící a podobně, co mají tu helmu na hlavě 8 hodin denně jako práci? A jestli budou mít pak krk v čudu všichni jmenovaní, tak se mezi nima krásně ztratím. Spíš bych to ale viděl jinak.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              Na kole a motorce máš odpružení, které ty nárazy tlumí. I když je hmotnost přilby vyšší, dynamika je jiná.

                              Piloti taky dostávají pěkně zabrat, ale zase – bojoví nelítají tak často a dopravní se takovému přetížení nevystavují.

                              Statická zátěž na hlavě je něco jiného, než dynamické rázy, hádám.

                              Vycházím jen z toho, co mi říkal terapeut, důvody si už jen dovozuju. Nejde o hmotnost toho, co máš na hlavě, ale o dynamiku pohybu. Kolena taky víc trpí otřesy při běhu, než dopady skoků na sjezďáku nebo krosce.

                              0 0
                              • nomecz  

                                Ty jsi asi nikdy na MX motorce nejel že :)

                                0 0
                                • blue.sun  

                                  Kdysi dávno. A jak jsem řekl, vycházím jen ze závěrů terapeute, nevymýšlím si to sám. Stížnosti na jinou adresu.

                                  0 0
      • blue.sun  

        Máš naprosto neslučitelné požadavky a ani neřekneš, co jezdíš, a co běháš.

        Jiná světla jsou do terénu, jiná stačí na silnici. Nízká hmotnost a solidní svítivost jdou proti sobě.

        0 0
      • tonik666  

        Zebralight H600w IV (nebo klidně i verzi II nebo III). Koupíš na nkon.nl za cca. 90 Eur.

        Nebo nějaký její klon.

        0 0
    • hmm  

      Já zjišťuji že co jsou svítilny co svítí stále dostupnější že mě pořád víc lidí oslňuje. Nějaké přepínání režimů či sklopení světla se neděje. Původní proškolování neosvětlených jedinců se mění ve hvězdné války. Přitom opravdu stačí na stezce světlo nasměrovat dolů. Nejlepší řešení je světlo na přilbě jenže to vozí no tak 5% lidí max

      0 0
      • Smazaný účet  

        Světlo na přilbě je z hlediska oslnění ten největší nesmysl.

        0 0
        • novas752  

          Je a neni, záleží na konkrétnim rozptylu optiky světla a na uživateli. Rozumný uživatel nemá problém při míjení sklopit trochu hlavu, nebo pootočit hlavu na svůj kraj cesty. Osvětlenou oblast osvětluješ z větší výšky, světlo tedy můžeš mít naklopené více dolů = neoslňuješ na dálku.

          0 0
        • hmm  

          Pokud pálím na max a někoho potkám odkloním směrové světlo do boku, to běžně v rychlosti jinak nelze takže žádný nesmysl.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Není lepší mít světlo na řidítkách a jen ho při míjení sklopit lehce dolů? Pořád vidíš před sebe a nemusíš kroutit nesmyslně hlavou? Světlo na rodlech je pod úrovní očí a většinou máš optiku, kde abys neoslňoval musíš sakra kroutit hlavou. Pár individuí s čelovkou potkávám a moc příjemné to není. A jak tu někdo píše, ani moc netuší, že oslňují.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Naprostý nesmysl, v terénu. Na řídítkách dělá všechno metrový stín.

              0 0
              • kubad  

                ideál je silné světlo na řídítkách + čelovka na dosvícení kam potřebuju vidět, a na dojezd po městě čelovku vypnout a to přední sklopit + nižší výkon

                0 0
              • Smazaný účet  

                Píšu někde v terénu? Tam asi takový výskyt lidí, abys řešil oslnění není. O jízdě v terénu a svícení tam tady řec není…

                0 0
      • atty  

        Výborná jsou na tohle světla, co splňují StVZO normy – většinou to svítí odrazem do reflektoru (jako autosvětla), takže správně nastavené horizontálně to neoslňuje a při tom to na běžný provoz plně dostačuje. Takže na silnici, či běžné cyklostezky ideální. Kdo jezdí v terénu, kde není takovej předpoklad někoho oslňovat, může to pálit z čehokoliv.

        Ale taky bych ty osly, co to na frekventovaných cestách pálej na plno z nějakejch X6 apod. vícereflektorů kopal do kulí – dokonce jsem zvažoval si na tohle pořídit nějakou cca. 10000 lumenovou bestii, abych mohl bliknutím „důstojně“ opětovat palbu – třeba by si část lidí uvědomila, že oslňujou a to hodně.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Od té doby, co jsem si udělal radost, vracím se z vyjížďky delší, ale o to horší cestou přes cyklostezku a přesně tímhle se bavím. Vysírám vysírače. Nejhorší je, že oni si to absolutně vůbec neuvědomují, co činí.

          0 0
        • AV  

          10000 lm je zbytečné. Stačí „probliknot“ strobem (stačí i světýlko z LIDLu)

          0 0
        • gollum  

          Na cyklostezky jsem si pořídil světlo co splňuje StVZO normu a na problikávání mám convoy c8 :-), když to zaměřím na cíl, tak kam se na to hrabe X6, nebo Lucifer :-)

          0 0
      • gollum  

        Pokud běžím s čelovkou tak mi lidi nadávají ýe oslňuju i když běžím s cca. 200lm (a snažím se klopit světlo, abych neoslňoval…), dost to záleží na rozptylu světla v kuželu…

        0 0
    • kandik psi zub  

      zeptam se zase po case – existuje uz svetlo s primym prepinanim dalkovy/klopeny ( StVZO) jednim cudlikem? A idealne na 18650naboje, ne akupack?

      0 0
      • gollum  

        Já to řeším dvěmi světly, jedno StVZO puštěný pořád + světlo, které se zapíná/vypíná na krátké zmáčknutí a pamatuje si to poslední režim…

        0 0
    • jiriga  

      ja vozim tohle, ale jak totak vypada,. zrejem je nahrazen jinym modelem. Mam k tomu akumulatro pridelany na horni ranove trubce a pouzivam svetlo na bajku a silnicce. nejak moc nevim, co bych tomu vytknul:-)

      https://svetla-na-kolo.heureka.cz/…specifikace/#…

      0 0
      • SolarStormCZ  

        Spectro Cree, špatná kopie Solarstormu.

        Parametry produktu (světelný výkon, kapacita baterie) listované přímo výrobcem jsou nepravdivé – klamavá reklama. Měli jsme to tu na přeměření.

        0 0
        • jiriga  

          ok, nicmene nedokazu posoudit. Zatim mi funguje dva roky bez problemu..

          0 0
          • SolarStormCZ  

            Že funguje věřím. Jen ty parametry jsou jinde. Spectro Cree max.svítivost 900lm oproti deklarovaným 2000lm a baterie (OEM výrobce) pouze 2400mAh oproti 6000mAh deklarovaným.

            Pro srovnání, „originální“ Solarstorm X2 1180lm a baterie Samsung 5200mAh.

            0 0
    • blue.sun  

      Sháním na silničku nějaké kompaktní světlo se šroubovacím držákem, jelikož všechna světla se silikonovými a gumičkovými držáky mi po řidítkách kloužou a stáčí se dolů. Nepomohlo ani podložení měkkou gumou ani hladkou gumovou páskou, prostě to sjíždí.

      Zaujal mě Gaciron V7S-500 ( https://www.led-expert.cz/…predni-cerna ), na silniční jízdy ten výkon může stačit.

      A nebo potom Fénix BC21R 2.0 ( https://www.led-expert.cz/…x-BC21R-V2-0 ).

      Má někdo zkušenosti s některým z nich? Případně Fénix BC25, je oproti BC21 levnější, ale u něj se mi nelíbí ten graf průběhu intenzity světla, na všech režimech je prudký propad po pár minutách od zapnutí.

      0 0
      • rasto  

        Já mám svítilnu na sucháč (alík). Ten při utažení provleču pod bownen a nic neklouže.

        0 0
      • gersa  

        Gaciron mám cca 1/2 roku. Výkon dostatečný, výdrž na cestu do práce a zpět (2×40km) je OK. Je potřeba ho mít naklopeno dolů, jinak oslňuje

        0 0
        • Empacher  

          Máte někdo nějaký tip na světlo denní blikačku vyšší řady , našel jsem Bontrager Ion 200rt něco ke srovnání ??

          0 0
          • novas752  

            Lezyne a Knog maj spousta dobrých silných blikaček.

            Ale dopředu je lepší světlo. Blikačka za dne neni skoro vidět a za polotmy/tmy ti nepříjemně rozblikává zem pár metrů před kolem a vidíš prd.

            0 0
            • Empacher  

              Dopředu už mám „raketu“ Gaciron 1800 , toto světlo používám za šera a večer když je krátký den po práci, Mám na mysli na silničku aby mě bylo vidět přes den, něco menšího , už jsem měl jednu srážku z blbcem

              0 0
              • blue.sun  

                Obávám se, že proti blbcům nepomůže nic.

                Já vozím obyčejné blikačky Author na dvě baterky 2032 za pár korun, svítivost docela překvapila na takové prcky.

                0 0
              • milan.v  

                Mám Blackburn, dvě CR2032ky do toho jsou také, svítí vydatně…

                0 0
              • zdenek  

                Ke Gacironu mám jednoduchý asi 5 LEDkový blikačky s nabíjením USB. Koupeno na Ali za pár €. Byl tu na ně odkaz.

                Zapínám při průjezdu městem, protože je vidět z většího úhlu než Gac. To se hodí na křižovatkách. A hlavně se to blikání nedá mezi okolním osvětlením přehlédnout. Má i mod trvalého svícení, takže by šlo použít i na dojetí.

                0 0
            • HonzaRez  

              „Ale dopředu je lepší světlo. Blikačka za dne neni skoro vidět“

              Je to přesně opačně…

              0 0
        • blue.sun  

          Jak je na tom Gaciron co se týká reálné doby svícení v jednotlivých režimech? U Fénixů po pár minutách výkon dost padá dolů, tak by mě zajímalo, zda i Gaciron dělá něco podobného.

          0 0
          • gersa  

            Většinou jedu na nejslabší 2 režimy, takže nemám odzkoušeno. Jestli udržím myšlenku, tak to v týdnu cestou do práce vyzkouším

            0 0
            • blue.sun  

              Super, díky!

              U Fénixů jsou ty propady právě i u slabších režimů, i když tam je to třeba méně výrazné. Vyloženě mě to vyděsilo u první generace BC21, kterou má bývalka. Při plném výkonu byl propad už po cca pěti minutách na poloviční intenzitu.

              0 0
              • gersa  

                Tak dnes jsem jel 40 km do práce na 2. nejsilnější režim a žádný propad se nekonal

                0 0
              • Jirik123  

                Tak zrovna stará BC21R žádný snižování neměla, teda kromě teplotní ochrany. Tzn. pokud ji položíš na stůl, tak se na plnej knedlík zahřeje a výkon sníží, ale pokud jedeš na kole, tak se žádný snižování nekoná. To samý BC30, BC30R, BC35R. Trochu snižujou BC25R a BC21R V2.0, ale tam by to mělo jít plynule, aby si oči zvykly.

                0 0
                • blue.sun  

                  Když je venku dvacet nad nulou a jedeš za tmy, tak ochlazování nestačí a výkon jde taky dolů. Bylo to dost rychle a skokově. Kdybych to neviděl na vlastní oči, tak taky nebudu věřit, ale v té chvíli má obyčejná 200 lm Moon přesvítila i BC. Ta plynulost u nových 21 a 25 by mě docela zajímala, protože podle grafu to je dost ostrý propad v řádu minut. Na silnici bych to možná nevnímal, v terénu to uvidím velmi dobře.

                  0 0
                  • bezdratova.sprcha  

                    To je zvláštní. Mě se nikdy nic takového nestalo a to jsem jel několik hodin za tmy mnohokrát, včetně pasáží v terénu kde jsem používal max výkon ve sjezdu. BC21R V2 jsem pak měl doma zapnuté na druhý nejvyšší výkon (ležela jen tak na stole) cca 30 minut a k propadu nedošlo. Ani se nijak moc nezahřála, šlo na ní pohodlně držet ruku. Nedovedu si představit, že by se přehřála když kolem ní proudí vzduch.

                    Jsi si jistý, že nebyly na vině nekvalitní nebo odcházející baterie?

                    0 0
                    • blue.sun  

                      To světlo bylo úplně nové, proto mě to zarazilo.

                      Je zajímavé, že i u té 2.0 uvádí sám výrobce pokles svítivosti po nějaké době.

                      0 0
                      • bezdratova.sprcha  

                        Tos to mas ale jasne ze ti časem svitivost klesne, respektive ze se svetlo hodi na nizsi vykon, protoze baterie uz nebude mit dostatecne napeti.

                        Nicmene aby to spadlo behem par minut, tak musi byt nekde neco spatne.

                        0 0
                        • blue.sun  

                          Fénix tohle ale uvádí u svých svítilen běžně, ty poklesy jsou poměrně brzy, třeba už po deseti, patnácti minutách (dle grafů). Proto se na to záměrně ptám. Kdyby to bylo u nejvyššího režimu, nebude mě to asi trápit, ten používám opravdu okrajově. Ale pokud by to bylo třeba i u druhého a třetího režimu, tak to už nebudu chtít.

                          0 0
                          • bezdratova.sprcha  

                            Jasne, ale to neodpovida takovemu snizeni ktere popisujes.

                            0 0
                            • blue.sun  

                              No… třeba u BC25 je uváděno z 600 lm na nějakých 450, plusminus. Je to teoreticky o čtvrtinu, ale vnímaný pokles intenzity je vyšší. To samé u druhého režimu, z 360 lm na 220, to je více než o třetinu. Podobné poklesy jsou u BC21R 2.0. Když Gaciron tohle nemá, proč bych měl riskovat s Fenixem?

                              0 0
                              • bezdratova.sprcha  

                                Mas to prehozene. Prave ze vnimany pokles s je mnohem mensi nez procentualni. I treba skok z 1000 na 400 je dost malý s ohledem na to, ze se jedna o srazeni 60% ciselne hodnoty.

                                0 0
                                • blue.sun  

                                  Děkuji, že víš lépe, jak věci vnímám…

                                  0 0
                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Tady není otázka jak věci vnímáš ty, vnímaní intenzity světla není subjektivní záležitost. Různí lidé sice jsou různě schopní vidět za šera a ve tmě, ale všichni máme oči fungující na stejném principu.

                                    Pokud vezmeš dvě 200lm svítilny a posvítíš s nimi na stěnu, budeš na ni svítit 400lm, ale výsledné nasvícení nebudeš vnímat jako dvojnásobně silné. Na to bys potřeboval svítí minimálně 700lm.

                                    Osobně znám jezdce kteří jezdí BC25R, sám mám bohaté zkušenosti s BC30, BC30R a BC21R V2 a asi dvě hodiny mám najeto s BC25R. Z osobní i „neosobní“ zkušenosti ti můžu říct, že to co popisuješ není normální chování světla.

                                    Zkrátka a dobře, pokud se ti světlo během pár minut zeslabovalo tak, žes to okamžitě poznal, něco je špatně s tím světlem. Takové zeslabení se děje buďto pokud se světlo přehřeje, nebo baterii dochází šťáva.

                                    0 0
                                    • blue.sun  

                                      Double facepalm… nic více.

                                      A ano, o snížení výkonu vlivem přehřátí celou dobu mluvím, respektive vlivem ochrany před přehřátím. Ale to je fuk, tohle nemá cenu.

                                      0 0
                                • jIrI___  

                                  +1

                                  0 0
                  • mirage  

                    Dnes znovu na silnicce otestovano BC25R a BC21R V.2.0, a vse ok, zadny pokles. Kdyby ta 25R mela menitelnou baterii, tak by to bylo suprove svetlo.

                    0 0
      • Smazaný účet  

        Mám BC21R a jsem spokojen.

        0 0
      • BB  

        Downgradoval jsem na BC21R 2.0 a na silnici a cyklostesky naprosto ideální řešení. Výborný držák na řídítka. Do terénu by muselo k tomu být nějaké přisvícení z helmy.

        0 0
    • plysovykozisek  

      Chlapi neměl byste pro mě nějaký tip na výkonné zadní světlo se slušnou výdrží do 1000Kč?

      0 0
      • vt  

        "Moon Cerberus ":https://www.alza.cz/…d5685141.htm

        Testuji teprve tyden, zatim vypada hodne dobre.

        0 0
        • vt  

          Par poznatku po par set km:

          1. na Alze je ted svetlo levnejsi bez akce nez bylo v akci ;-)
          2. krytka USB je na druhe strane nez je gumicka tlacici svetlo k sedlovce, to nekdo uplne nedomyslel, snad v delsim desti nebude zatekat dovnitr
          3. vyber blikani je nezvykly, skoro az ‚slozity‘
          4. sviti jako krava, takze jsem spokojen
          0 0
          • novas752  

            Mám dost podobnou z Aliexpresu, stála asi 4 eura. :)

            0 0
            • vt  

              JJ … urcite budou i lepsi\levnejsi. Ja byl v situaci, ze stara blikacka zacala blbnout a druhy den rano jsem potreboval vyjet. Takze objednano v 11h a v 17:30 to Alza dorucila, takze jak Alzu nemam rad, tak dobra akce :-)

              0 0
            • nitraq  

              Byl by odkaz?:)

              0 0
              • novas752  

                Mám jich víc.

                Tahle je fajn, pěkné zpracování, je dobře vidět, usb nabíjení, připevnění na gumičce = snadná montáž a demontáž, bez hnusných plastových objímek. Mám jí asi půl roku, vozim jí v batohu hlavně pro návraty na biku, krásně se mi vejde mezi prstenec teleskopu a rám.

                https://www.aliexpress.com/…4524478.html?…

                Asi tři roky mám takovou docela velkou, tvar diamantu cca 5 na 7cm, vzadu spousta diod, po stranách svítí na silnici laserové čáry, celoroční provoz celodenní stání v mrazu, dešti, furt funguje ok, svítit a malovat čáry zvládne asi 10 hodin na jedno nabití. Už jí nemůžu najít, taky mě stála asi 5 Euro.

                A jsou toho tam hromady za pár korun se stovkama recenzí, blikačky bych u nás fakt nekupoval, to je vyhazování peněz. Asi si koupim ještě tu kulatou co tam mají. https://www.aliexpress.com/wholesale?…

                0 0
                • jIrI___  

                  Tu z prvního odkazu teď budu mít třetím rokem. Upřímně mě překvapuje, že vydržela tak dlouho a ani se to nijak výrazně nepromítlo na délce blikání na jedno nabití.

                  0 0
                • zdenek  

                  Tu první mám taky a svítí opravdu pěkně. Jen se musí včas nabít, protože baterka dojde bez varování. Už jsem tak dojížděl domů bez světla, aniž bych o tom věděl. Takže záleží na způsobu použití. Na občasné dojetí dobrý, ale na pravidelné ježdění za tmy mám raději Smart, kde mi 2 AAA baterie vydrží celou zimu…

                  0 0
                  • rasto  

                    Přesně to mě na ní s.re taky, chcípne hned při malé kapacitě akku. Přední dvojče má ale obrovskou výdrž, zdá se mi, že červená je žravější.

                    Po dvou dojezdech za tmy vozím ji pouze jako nouzovku.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Než jsem pořídil radar, tak jsem tyhle blikačky vozil. To chcípnutí je problém u všech těhle typů, indikaci stavu asi nemá žádná. Já vozil 2, riziko se snížilo. A nejednou se vyplatilo.

                      0 0
                      • zdenek  

                        Chcíplé přední blikačky si člověk všimne a zařídí se podle toho. Ale zadní je riziko. Nezkoumal jsem, jak moc funguje jako odrazka, když je zhasnutá…

                        0 0
                        • Alojs01  

                          Mam zadnich blikacek/svetel asi 6 a zadna nefinguje jako odrazka. Ani kdyz jsem kolikrat dojizdel nekoho, komu to svitilo jako umiracek, tak jako odrazka nic.

                          0 0
                          • zdenek  

                            Tak to je blbý, když cyklista není zezadu vidět a ještě o tom ani neví. Nějaká signalizace (jako má třeba přední světlo Gaciron) by nebyla na škodu.

                            0 0
                            • novas752  

                              Pokud jedeš skutečně ve tmě (a ne jen třeba pod veřejnym osvětlenim) tak to u výkonější blikačky zjistíš brzo.

                              Z tohohle důvodu ale na zimáku vozim blikačky 2, šance že se vypnou obě zároveň je velmi malá. Tu která se vypne dám nabít a takhle to točim furt.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                Výhoda Garmina, stav baterie vidíš a seš na nízký stav i upozorněn. Ale stejně vozím náhradní bliakčku, teď už teda v kapse dresu, jistota je jistota

                                0 0
                            • gollum  

                              V dnešní době kvalitních reflexních materiálů se rozhodně nespoléhám jen na blikačku a nějaký ten reflexní materiál vozím, je to (blíkačka + reflexní materiál) podle mě větší jistota než mít dvě blikačky…

                              0 0
                            • vt  

                              Ja obcas mrknu dozadu, na kazetu a tak … u tehlech vykonejsich blikacek vidim odlesk blikani.

                              0 0
                          • ˘Ö˘ Krab  

                            Zrovna Gaciron W08–40 jako zadní červená odrazka obstojně funguje, dokonce normovaných rozměrů.

                            0 0
          • sterated  

            Taky a mám a doporučuji, perfektní blikačka za tu cenu. To nastavení mi dalo taky zabrat :)

            0 0
      • kotew CZE JIHLAVA  

        Budeš spokojen Kožichu.

        https://www.led-expert.cz/…etlo-na-kolo

        0 0
    • milan.v  

      Takový malý test předních světel – https://road.cc/…son-plus-how

      0 0
    • plysovykozisek  

      Objevil jsem doma něco takového, ale chybí tam ten šroubovací kolík, dá se samostatně koupit? https://www.cemos.cz/…t-122133.htm?…

      0 0
    • JudyN15  

      Neřešil jste někdo přidělání čelovky Lucifer M5 s nějakou redukcí pod držák Garmin?

      Jestli existují nějaké redukce, popř. dobré světlo bez drátů na uchycení pod Garmin, ale na 18650 akumulátory viz :

      https://www.aliexpress.com/…2501051.html?…

      0 0
      • Smazaný účet  

        Vozím to tak už celkem dlouho. Tohle je moje výroba, ale když jsem řešil nějakou opravu, dostal jsem info, že budou tyhle držáky taky v prodeji. Tak buď to vyrobíš jako já, z jiného držáku (Potřebuješ ty packy) a al držáku z ali (ani nevím čeho, potřeboval jsem jen základnu), nebo zkus napsat na Luciferlights.

        0 0
      • Auditor  

        Co 3D tisk? Měl jsem tak „redukci“ – drazk turisticke navi do garmin otocnyho drzaku …

        0 0
      • Vrci  

        Já jsem vyrobil tohle. Pravděpodobně by to udrželo jen to tavné lepidlo, ale gumička je tam jako pojistka. Držák je obroušený držák na představec a chytám to na spodní stranu predsazeneho

        0 0
      • Vrci  

        .

        0 0
      • czechfixie  

        Tento držák i se světlem jsem teď zkusil objednat, jestli dorazí, můžu pak poreferovat…

        0 0
    • Lister  

      Poprosím LED experty o radu.

      Chci koupit nějaké malé All in One světlo, aby se to přiblížilo tumuto použití:

      Světlo na silničku na pravidelné dojíždění, hlavně abych byl vidět, ale v některých měsících i abych dobře viděl – většina cesty mimo obec, docela členitý terén.

      Další využití jako záložní světlo na bajk, které mě bezpečné doveze domu, když někde zatmím a přitom se nebudu muset moc omezovat (na plánované noční jízdy mám jedno silné světlo s externí baterií).

      Výkonově určitě 1000 lumenů s reálnou vydrží cca 2–3 hodiny při kombinování nižších režimů do kopce a max z kopce.

      Nějaký inteligentní držák, který půjde namontovat na řidítka různých průměrů a půjde sehnat náhradní, abych mohl dát na více kol. Asi nejvíc by se mi líbilo, kdyby byl držák integrovaný do světla, abych tohle řešit nemusel.

      Váhu nějak extra nehoním, jestli bude mít 150gr nebo 300gr je fuk, spíš aby se to kvůli vysoké váze nesklápělo.

      Ovládání z řidítek a podobné věci nepotřebuju. Spíš naopak – čím míň se toho bude muset montovat tím líp.

      Vybrat nějaký Gaciron nebo Fénix?

      0 0
      • Forester  

        Pokud neřešíš cenu, tak Fenix. Pokud trochu jo, Gaciron. Používám Gaciron V9D a ten dle mého splňuje tvé požadavky.

        0 0
        • Lister  

          Na ten Gaciron jsem se díval, možná by stačila i nějaká nižší verze. Fenix fajn, ale vyplatí se připlatit – bude v něčem výrazně lepší?

          Jen teda budu muset vyřešit ty držáky. Protože pravidelně střídám 4 kola a při ceně 250kc za kus už je to trochu na zvážení.

          Rozhodně vezmu minimálně dva, jeden zůstane na silnici ale na ostatní kola bych to vždy montoval až v případě potřeby. Dělá to tak někdo, jde to rychle i bez nářadí a zvládne to ten držák? Střídal bych 35 a klasický OS průměr.

          0 0
          • Forester  

            Kupoval jsem na Ali a vzal i druhy drzak. Vymena je rychla.

            Za me je ten drzak nejvetsi slabina. Nikdy se mi nedari utahnout uplne na fest a tak musim obcas dotahnout. Tohle ma asi Fenix lepsi. Ale normalne s tim funguju, i Mile to dalo :-).

            Prumer riditek neni problem, bike 35, silnice OS.

            0 0
            • Alojs01  

              Ustrihni kus duse a dej ho pod tu objimku na riditka, staci 3/4 obvodu. Po dotahnuti to drzi dostatecne.

              0 0
          • plzakj  

            Mam V9S a vykon je naprosto dostacujici. Na max jsem ho daval jen v lese. Stacilo by i mensi a lehci v9c, ale bral jsem S kvuli vydrzi baterky. Vyhovuje mi nabijeni jednou za X dni. To Sko clkem vazi. Jinak je to bezproblemovy.

            0 0
      • jIrI___  

        Za mě klidně Gaciron V9S. Používám ho na gravelu už dva roky a pecka. Hlavně mi vyhovuje, že jako blikání nemá nepoužitelné strobo, ale pulzování, takže se dá úplně bez problémů vozit i ve městě bez rizika oslepení protijedoucích. Na silnici je 400 lm plně dostačující, v terénu případně přepneš na 1000 lm a to už musí stačit snad každému. Oproti V9D je výhoda, že netrpí přehříváním (kvůli tomu jsem V9S dal přednost).

        https://www.bike-forum.cz/…temna-zacina

        Pokud neřešíš cenu, tak bych se podíval i na Lucifera.

        0 0
        • Forester  

          To prehrivani je asi problem, kdyz s tim stojis, ale pokud jedes, tak to uchladi.

          A to stmivani mam na V9D taky a casto pouzivam. Za me perfetne pouzitelne pro Byt viden!

          0 0
        • Lister  

          Jo na tu se dívám asi nejvíc.

          Cena fajn, takže i s pár držáky to vyjde dobře.

          Rok si, v c by byl lepší Fenix – zjistil jsem že dělají taky už verze s integrovaným akumulátorem. Ty bych volil. Verze 35R a 30R. Asi bych volil ti novou verzi. Teoreticky o něco slabší, ale zase předpokládám že by mohla mít hrát. Sice teoreticky svítí i 1800 ale moc si nedokážu představit, jak je to využitelné, když člověk musí držet tlačítka na řidítkách.

          Má třeba někdo srovnání jestli má Fenix o tolik.lepsi optiku? V terénu bych neřešil, ale fakt nechci na silnici zbytečné pálit lidem do očí.

          0 0
      • Zeppelin  

        Mám tohoto fénixe BC21R V2.0 a musim říct, že perfektní. Má čtyři stupně + blikání (nezhasíná → přepíná mezi slabým a silným výkonem). Na třetí stupeň se dá jezdit všechno. Držák je hodně user-friendly, fakt propracovanej a bytelnej – matka se závitem je vyklápěcí, takže povolíš matku (nesundáváš jí), odklopíš, nasádíš na řídítka, zaklopíš, utahneš. Samotná matka je celkem robustní, takže se dobře utahuje/povoluje, světlo lze v držáku otáčet vždy ve třech krocích doleva a doprava, abys třeba momentálně neoslňoval protijedoucí, což je super věc. Samotné sundání světla z držáku jde perfektně snadno, díky „kohoutku“.

        Světlo je na jednu 18650, když stiskneš tlačítko zapínání, dioda ti barvou signalizuje stav baterky. Nabíjet lze přímo ve světle přes USB-C (osobně nepoužívam, mam procesorovou nabíječku).

        Kužel světla je směřován spíše dopředu, než do stran, je to si myslim dobře vyvážené. To, co je před tebou, máš perfektně osvětlené. Světlo používam i mimo kolo. Znovu opakuju, na maximální výkon svítí fakt úžasně a noční procházka je o to zábavnější :-))

        https://www.kupkolo.cz/…2-0_z107846/

        0 0
        • Lister  

          Díky za tip. Na tuhle jsme se nedíval a přitom vypadá vlastně úplně ideálně.

          Malá, lehká, výkonná, od prověřeného výrobce. Dá se nabíjet přes USB, ale přitom používá běžně dostupné baterie, takže se dá vozit i druhá záložní na větší akce, kdy by tahle svítilna mohla sloužit jako čelovka k hlavnímu světlu na řidítkách. A dá se dokoupit inteligentní držák s rychlou montáží.

          Tohle se mi fakt libí.

          0 0
          • jIrI___  

            U tohoto Fenixe jen pozor na šířku kužele. Má ho kolega a oproti V9S osvítí tak poloviční šířku – třeba na této cestě V9S osvítí bez problémů oba kraje, ale Fenix na vzdálenějším okraji už trochu pokulhává. Nicméně držák má fakt perfektní.

            0 0
            • Lister  

              No ještě to zvažuju. Ono to sice teoreticky bude stejně silné jako třicítka ale tam jsou dvě diody a předpokládám, že optika to víc roztáhne, takže intenzita bude stejná ale osvětlená plocha větší?

              Nemá někdo přímé srovnání?

              0 0
            • Lister  

              Jiriku a když máš srovnání, dokázal bys ty světla nějak porovnět, přece jen pokud jde o funkci a výkon, tak jsou to přímý konkurenti.

              Třeba jestli to svítí podobně, když udávají stejný výkon, nebo má ten Fenix užší, ale zase jasnější kužel? Konstrukce, reálná výdrž? U toho Fenixe je výhoda, že když člověk vymění za 3500 baterii, tak je najednou s výdrží teoreticky o 50% jinde – ale samozřejmě i s cenou.

              PS: A dokážeš si s jedním z těch dvou světel představit večerní MTB návrat domů, bez nějakého omezování ve výběru terénu nebo velkého snížení rychlosti?

              0 0
              • jIrI___  

                Zpracování samotné svítilny je na pohled srovnatelné (v tomto Gaciron překvapil, ale neměl jsem je rozkuchané), Fenix má o parník lepší držák. Okometricky svítí Fenix na nejvyšší režim o něco jasněji, ale tipuju, že to je způsobené výrazně užším kuželem. Osobně mám raději širší kužel bez přepáleného středu, takže v tomhle ohledu u mě vyhrává Gaciron. Velké plus má u mě Gaciron i kvůli blikacímu režimu, který není pro protijedoucí nepříjemný. Příjemný bonus je možnost použití Gacironu jako powerbanky.

                Večerní MTB návrat si představit dovedu, ale samozřejmě v obou případech doplněný čelovkou, protože ani jedno ze světel se nenatáčí do zatáček :). Gaciron používám převážně na jízdy do práce, kdy na konci léta mezi 4–5 h ranní už bývá regulérní tma. Celkově to mám 40 km, z toho 10 km městem, 5 km osvětlených okresek a 20 km neosvětlených okresek a 5 km neosvětlených polňaček a na tohle použití jsem s ním spokojený. Ideální bys měl si ta světla někde půjčit a vyzkoušet, kdybys mě cestu do Ostravy tak V9S můžu na víkend postrádat :)

                0 0
                • Lister  

                  Díky moc.

                  Asi vezmu Fénixe. Asi je divné vybírat světlo podle držáku, ale pro mne je docela dost důležité, jak je vymyšlený a jak jednoduše ho přehodím.

                  Co u mne Gacirona dorazilo, byl MicroUSB konektor – to jsme doma už eliminovali a hledat pořád někde starý USB kabel určitě nebudu chtít :-D

                  0 0
              • Milan-KV  

                V9S na pohodu i v terénu :D

                0 0
                • Lister  

                  No to záleží na nastavení foťáku :-)

                  Ale k tomu jejich rozložení mne napadá jedna věc. Ta světla se dají namontovat na ty jejich předsunuté držáky vzhůru nohama. Jak to pak svítí, ten světelný kužel je ve vertikálním směru symetrický? Takže když se to takhle otočí, tak to svítí zase stejně? Nemá to oslňovat, moje představa byla že je horní část paprsků směřována dolů. Takže co to udělá, když se to otočí?

                  0 0
                  • kovar  

                    Tvoje představa je nepřesná, V9S nemá deformovaný shora uřezaný kužel, takovéto silniční protioslňovací „vychytávky“ jsou pro MTB asi nevhodné. Se podívej ta tu fotku od Milana a představ si, že shora je to useklé , tmavší. Tím Wide Beam se asi chce říct, že má světlo více rozptýlené (širší kužel) takže po přepnutí na nižší režim tak protijedoucím řidičům nevypaluje sítnice.

                    Svítilna má nahoře přesah hliníku, aby plexisklo rozptýleným světlem neoslňovalo jezdce. Když se to otočí, tak by oslňovat mohlo, protože dole přesah není, aby to svítilo pod řidítka – no ale asi to otočené světlo bude schované za tím držákem nebo za těma dalšíma opičárnama na držáku a oslňovat jezdce nebude , asi. Jestli tím otočením přijdeš o část světla před řidítkama nevím, nezkoušel jsem.

                    0 0
                    • ˘Ö˘ Krab  

                      Ještě jedna věc. Gacirony mají na okraji optiky kousky z plastu (asi s vyšším indexem lomu světla, žlutý nebo modrý), které posílají záměrně část paprsků ven pod úhlem cca 90° k ose reflektoru – tedy světlo je vidět i ze strany. Otočením bude nějak ovlivněno i toto.

                      0 0
                  • Smazaný účet  

                    Problematika otočení V9S se řešila tady.

                    0 0
                    • Lister  

                      Jo jo. Díky. Už jsem to našel.

                      A díval jsem se ještě na nějaké další recenze. Jelikož to má být fakt hlavně na silnici, tak jsem docela dost začal uvažovat i Fenix 25R nebo 35R, které mají opravdu dost ořezaný kužel světla shora. Jen by se mi fakt líbilo, kdyby byla nějaká verze mezi – 600 už může být málo a větší světlo je prostě zase o dost větší :-)

                      Ale to už nějak rozstřelim. Jednoduše si dnes pořádně příměřím co se mi na oblouky vleze a uvidí se.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        To, co mám na obrázku, je na silnici dost dobré. Zabírá málo místa, stačí jen přiměřeně sklonit, pak je i lepší rozložení světla na asfaltu. A svítí vskutku královsky, když je potřeba. Jak už někdo dobře poznamenal, příjemně pomalu bliká, tedy vlastně pulzuje. A ten širší úhel, kdy vidíš i kolem cesty do trávy a do křoví (a trochu do zatáček) je k nezaplacení. Neměnil bych.

                        (Tedy, možná někdy vyzkouším Lucifera 5 adaptovat na kolo, má příjemně teplejší barevné podání. Jestli to není škoda, takovou dobrou čelovku…)

                        0 0
                        • Lister  

                          Takže ono to tak dopadne. Jsem zase na začátku. 5cm široké světlo si dovolit nemůžu – tolik.mista už nemám – na představu mám mobil abych ho nemusel mít v dresu a tak kolem toho už jsem prostorově omezený i na 44cm rodlech.

                          Takže to bude bude Gaciron 9C nebo S nebo ten menší Fenix – díky VIP cenám na kupkole by mě Fenix vyšel skoro stejně jako ten tvůj Gaciron a 30R nebo 354 bych mohl mít pod 3 tis a to mne dost lákalo. Vím, že mě na těch světlech bude ***** to cyklické přepínání režimů – kdyby přes dálku dvojitým klikem šlo jít dolů bylo by to mnohem lepší, ale asi se a tím bude dát žít.

                          0 0
                          • Martinson  

                            No to jsem chtěl napsat, VIP cena na kupkole velmi přibližuje Gaciron 9S z ledexpert a Fenix BC 21R.

                            0 0
              • Martinson  

                Mám Fénixe BC21R a jsem s ním spokojený. Dobrý zpracování, váha, rozměry, snadný dobíjení, robustní držák, barva světla, šířka kuželu, dobrý neagresivní režim blikání. Považuju to za dobře investované peníze.

                Mám i starou BC 30, ale chtěl jsem něco lehčího a menšího.

                0 0
      • Lister  

        Než to rozstřelím…

        Dlouhodobá zkušenost majitelů Gacironu V9S a Fénixe 21R s reálnou vydrží vůči té udávané? A jestli se někdo u Gacironu po určité době už dopracoval k tomu, že je Aku na výměnu?

        0 0
        • kotew CZE JIHLAVA  

          Já mám teda ten Fenix21R, ale tu první verzi, celkově spokojenost, s tou vydrží to +/- sedělo, v origo balení byla baterie ta slabší 2300mAh, pro jistotu v chladnějších měsících, to znamená i –15°C, jsem dokoupil tu silnější, abych měl jistotu že, výdrž bude nad 3 h na těch 380Lumenů.

          Koupil jsem i z toho důvodu, kdybych jel něco delšího, tak abych měl jednu do rezervy.

          Když třeba vyjíždím za skoro světla světla, tak jedu třeba jen na 100 lumenu nebo 200 a pak jak se setmí, tak rožnu na 380 a dojedu v poho domů, doba jízdy cca 7 h. Světlo v podstatě využívám, převážně na podzim a zimu a trochu večerní letní jízdy.

          0 0
          • Milosch  

            Když vidím těch 3500mAh u 18650, nemáš náhodou změřenou skutečnou kapacitu?

            0 0
            • drood  

              Je to přebalený Panasonic NCR 18650 GA, takže kapacita odpovídá…

              0 0
            • kotew CZE JIHLAVA  

              Čus, nemám změřeno, u týhle značky věřím, že tomu tak je:-) Jak píše Drood, výrobce Panasonic, píšou to i na webu, kupováno na LE.

              0 0
              • Milosch  

                O.k., jen jsem měl podezření na variantu UltraFire, kde je skutečná kapacita jen zlomkem deklarované.

                0 0
      • Lister  

        Doplnění k mému výběru

        Nakonec jsem vzal Gaciron 9S. Fajn světlo. Relativně malé a na nejvyšší výkon i dobře použitelné. Dohromady s čelovkou dobré i do terénu.

        Nakonec jsem ho vzal proto, že jsem potřeboval světlo, které nebude mít ořezaný kužel z horní strany, protože ho na silnici nakonec vozím vzhůru nohama připevněný na kovovou hrazdu od Topeaku.

        Svítí dobře, je dobře zpracované, ale pro moje použití na silničce bych asi potřeboval trochu jinou skladbu módu.

        Na 1000 lumenů fajn, na silničku bych ho klidně jezdil, ale už to fakt žere.

        Bohužel druhý nejsilnější je 400 lumenů a to už je často hraniční. Na otevřené silnici docela dobrý, ale pokud je opravdu tmavá noc nebo jedete hustým lesem, tak nestačí. Ty nižší módy použitelné asi jen do města na osvětlené silnice, abyste byly vidět. Nebo do terénu do hodně pomalého výjezdu – ale i tam raději pustím 200 lumenů. Fakt nevím k čemu je ten nejslabší mod. Osobně bych bral 200–400–600–1000.

        Co jsem už dopředu věděl – že mne bude štvát cyklování režimu. Ze začátku jsem přepínal často, ale je to opruz. Takže tam většinou zapnu druhý nejsilnější a jedu město neměsto. Když už to má dálkové ovládání, tak tam mohly být 2 tlačítka a navíc mohly být v zapnutému stavu podsvětlená a barevně signalizovat kapacitu. Že chci moc – ani ne, moje druhé světlo tohle umí.

        Celkově nelituji, světlo splnilo, co jsem chtěl, ale má to prostě své mouchy.

        0 0
        • plzakj  

          Kolik hodin ti vydrzi baterka?

          0 0
        • jIrI___  

          Ten 400 lm režim mi na silnici připadá hraniční, ale paradoxně z opačné strany – už se mi párkrát stalo, že na mě auta blikly. Takže na silnici jsem se ustálil na 200 lm, na polňačky a lesní cesty zapínám 400 lm a 1000 lm použil jen párkrát pro zajímavost. Ale v opravdovém terénu v noci nejezdím, to je stejně bez čelovky o ničem. Pro městské přejezdy a osvětlené cyklostezky je pro mě k nezaplacení pulzující režim, žádné otravné blikání.

          0 0
          • miche  

            Přesně tak, 400 lm a běžci, chodci a auta mě nenávidí :-)

            Mám teda Gaciron V9C-800

            By mě zajímalo, jestli bych si pomohl světlem od Fénixe, jestli opravdu neoslňuje …

            0 0
            • nooski  

              Ano, BC25R je na tom mnohem lépe.

              1 0
              • miche  

                Díky za info, mě zaujal Fenix BC30 V2.0, to dálkové ovládání přes BT, ale zase ten skok z 600 na 200 lm se mi nelíbí ..... lepší by bylo 600–400–200 když už :-)

                Takže zřejmě zkusím BC25R a toho Gacirona spíš do lesa a mimo provoz prostě nebo jako záloha na delší jízdy.

                0 0
                • d69  

                  vozím BC25R asi 3–4 zimu a zatím spokojenost.

                  0 0
              • designer  

                Přesně tak, 350lm na druhý nejsilnější mód na tom bude u bc25r líp, než některé světla s 600lm, které ovšem svítí do nebe, případně protijedoucím do ksichtu. Se správnou optikou máš všechny lumeny tam, kde jsou potřeba. Obzvláště při použití v silničním provozu bych ani nic jiného nepoužíval.

                1 0
          • nooski  

            Tak 400 lm u Gacironu oslňuje jak prase. Značky, které mají ořezaný kužel, jsou na tom mnohonásobně lépe.

            1 0
          • xtonda  

            Tak ono závisí hodně i na šířce kužele, a sklopení světla, Měl sem V9D a teď mám Nitenumen X8 a jezdil sem s tím i na 800 / 700lm režim a nikdo na mě neblikal. Ve zvlněném terénu se to z kopce rozjede klidně 35–40 a to mi slabší režim už přišel nedostatečný. Vozím světlo nastavené tak, aby horní okraj jasného středu kužele směřoval mírně k zemi, což je výrazně větší sklon, než vyžaduje vyhláška, tedy aby osa kužele protínala zem max ve vzdálenosti 20m. Takto objekt co výš než mám řidítka je nasvícen okrajovou částí kužele. Navíc na silnicích jak se protijedoucí blíží, tak se dostává pryž z kužele. Samozřejmě na stezkách a úzkých cestách je to horší, tam to o stupeň tlumím, tam nehrozí že přiletí něco devadesátkou. Nikdy na mě nikdo neblikal. Na druhou stranu radši budu svítit víc a ninju uvidím včas než abych ho srazil

            0 0
        • jakub_kencl  

          Asi tohle bude hodně individuální. Za soumraku (zataženo, déšť…) používám takový ten pulzní mód 50/100 lm.

          Jakmile se setmí více dávám 200 – 400 lm a to mi na silničce stačí naprosto bohatě.

          Těch 400 mi stačí i na slušnější polňačky nebo širší lesní cesty (je fakt, že se spíše ploužím, než že bych létal)

          Pokud chci někoho předjet a moc nevnímá, tak mu do zad pustím 1000 lm a vím, že o mě ví :-)

          V lese na gravelu pak 400 nebo plná palba.

          Výdrž na ten „silniční“ provoz mám kolem 25 hodin.

          Teď momentálně odjeto cca 18 hodin a začíná mi tlačítko přecházet na oranžovou barvu.

          Na světlo jsem si s umělé hmoty udělal malý štítek. Spíše kvůli vlastnímu oslnění, když jdu ze sedla, než kvůli protijedoucím :-)

          0 0
    • gollum  

      Já mám pro použití na silnici a cyklostezkách světlo co splňuje německou normu StVZO (tzn. dioda mi svítí kolmo k zemi a až od tvarovaného reflektoru se mi světlo odráží dopředu kam potřebuju, díky tomu jak je to směrované tak to vůbec neoslňuje – představte si dobře seřízené potkávací světla u auta – zakrývat to musím jen když potkám nějaké trpaslíky – děti na odrážedlech…).

      Je osvětlený jen prostor před kolem, ve výsledku je tento prostor osvětlený lépe, než běžná světla, která mají 4× více lumenů a mají je puštěné bez nějakého směrování…

      Mám levnou čínu za cca. $20, ale existují i značková světla co tuhle normu splňují…

      Na ježdění v terénu (tzn. kde nikoho nemohu oslnit) to pak doplňuju nějakým světlem se širokým kuželem, které oslňuje a svítí více. V kombinaci s tímto světlem (které mi osvětlí celkem dobře prostor před kolem) mi to připadá jako celkem dobrá kombinace… (+něco na hlavu)

      0 0
    • Frank831  

      Ahoj,

      nejezdí někdo s Lezyne Strip Drive Front? Zaujal mě vzhled a velikost, ale nedohledal jsem nikde, jak hodně to svítí… Jinak asi půjdu do Owleye HighLux 30, na které mám dobré reference.

      0 0
    • Kamikaze 591  

      Jake predni svetlo je aktualne v kurzu? Rad bych jezdil 2–3 hodinove projizdky. Hlavne silnice, obcas polni cesty. Ne teren v lesich.

      Stale vede gaciron? Cena idelane do 2000 kc.

      0 0
      • rasto  

        gaciron nebo fenix

        já koupil fenixe bc26r. nemůžu na něj říct křivé slovo. oslovilo mě výměnné akku. svit pro mě perfektní. používám na silnici.

        1 0
      • Dzany  

        Magicshine Ray 2600 nebo Ray 3000. Gaciron ani Fenix takové hodnoty svítivosti nemají..

        0 1
    • DDDD  

      Prosím o nějaké rozumné světlo na kolo pro děti.

      Moje požadavky nabíjecí světlo přes USB (typ C by byl super, ale není podmínkou), svítivost 200–400 lumenů, montáž na řidítka, ideálně aby neoslňovalo, výdrž min 2 hodiny.

      Vzhledem k tomu, že to je pro děti 3 až 6 let, tam úplně nevěřím v hezké zacházení, tam nechci nějaký extra drahý, řekněme limit do 1000/světlo a čím míň funkci tím líp.

      Chceme to na cestu do školy/školky a večerní návraty domů z výletu (na podzim)

      Mám ve výběru superfire bl9 , Gaciron v20c 400 .

      Budu rád za nějaké zkušenosti, případné typy.

      0 0
    • standa.nera  

      Máte zkušenost se světlem Fenix BC15R?

      https://www.kronium.cz/…od_2725.html

      Ideálně srovnání s Fenix BC25R:

      https://www.kronium.cz/…od_2052.html

      Dlouho uvažuji o BC25R, ale ten micro usb konektor pro dobíjení mě odrazuje.

      0 0
      • designer  

        Mám Fenix Bc 25R. Výborné světlo, díky optice, která směřuje všechno světlo tam kde ho potřebuješ, i s 600lm svítí mnohem líp než světla s vyšším světelným výkonem, které ovšem svítí pánu bohu do oken a na cestu dopadá jen část světla. Na silnici v noci se nebojím i z kopce jet přes 50kmh a vidím. S BC15 R to vůbec nemůžeš srovnávat ;) Mikro USB je v pohodě, světlo mám od roku 2000 a nemám s ním nejmenší problém, bude mít už za sebou nějakou tu stovku nabíjecíh cyklů

        0 0
        • Cavendish  

          Od roku 2000?

          0 0
        • standa.nera  

          Díky za info. Máš obě světla?

          Podle grafu výdrže BC15R spadne do hodiny na 80% výkonu a to drží skoro další 3h.

          U BC25R je ten pokles v procentech možná ještě větší a v tomto nevyšším módu vydrží svítit cca 2h.

          Micro-usb konektor není problém, jen je to další konektor / kabel který už nikde jinde nepoužívám.

          0 0
      • Vilém  

        BC25 mam uz nekolik roku a spokojenost.

        Ted jsem na zkousku vzal Sofirn BS01 a zatim mi to prijde jako dobra altermnativa. Reflektor ma stejne „neosnovaci“ jak BC25, vic sviti a ma USB-C. Jediny co mi uplne nesedi je system uchyceni, do vetsiho terenu by to asi nebylo, ale na silnici a polnacky neni problem.

        0 0
    • zlatak  

      Já koupil https://www.aliexpress.com/…9195610.html?…

      a spokojenost za ty prachy super.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.