• TomasekB

    Krasny vecer, prosim vas mohl by mi nekdo pomoct s vyberem predniho svetla.

    Jestli ma te nejake tipy. Chtel bych at dlouho vydrzi nebo spis at dobre sviti.

    Mam vybrane ten to model: Světlo přední PRO-T Plus 1000 Lumen 6 Watt LED nabíjecí,USB

    a ten to model CATEYE HL-EL460RC VOLT300 ten model jsi hodne chvali lidi.

    Dekuji moc za rady

    0 0
    • Smazaný účet  

      Vláken o předních světlech je tu málo, tak proč nezaložit další…

      0 0
      •  

        Jo, jenže člověk chce slyšet ODPOVĚĎ. Teď hned. Ne něco fulltextově hledat v miliardě starých vláken, zdlouhavě se k nim proklikávat a lovit někde útržky informací.

        Jednoznačná odpověď za mne: FENIX. Prakticky cokoli si z jejich nabídky vybereš – neprohloupíš. I ta nejlevnější od nich ti prokáže o řád lepší službu než většina konkurenčních značek.

        Prodává je eshop www.kronium.cz

        Já mám BT-10 a když jedu v noci z Jíloviště do Všenor (silnice přes les, absolutní tma), tak si musím dávat pozor a klopit ji, abych neoslnil protijedoucí řidiče. A to ještě nesvítí na nejvyšší stupeň.

        0 0
        • TomasekB  

          Dekuji za odpoved, ale chci se zeptat ceho se mam drzet. Svetlo ktere mate vy ma jen 350 lumenů. To jake jsem davala ja odkaz ma az 1 000 lumenu. Tak jsem myslel ze cim vic tim lip.

          0 0
          • Vilém  

            To tebou odkazovane nema rozhodne 1000 lm:)

            0 0
            • Esi  

              to nechápeš to jsou čínský lumeny ty mají proti evropskejm koeficient závislý na směru a síle větru nad pekingem :-)

              0 0
              • Martin  

                a na náladě, s jakou se probrali vrchní členové Strany a Vlády :)

                0 0
          • MirosPikos  

            Asi takhke, papir nebo internetový popis snese všechno.

            0 0
          •  

            Popravdě, jestli ta vaše těch 1000 lm opravdu má, netuším, kde by to mělo využití. Snad pokud byste chtěla jezdit náročný terén uprostřed noci mimo civilizaci … tak možná. Ale na silnici nebo cyklostezky opravdu stačí i těch 350 lm, a lumeny nejsou všechno. Důležité jsou i následující vlastnosti:

            • směrování světla (Fenixy mají dvojitý kužel, na bezprostřední blízkost a větší vzdálenost – úžasná věc)
            • výdrž baterií
            • režimy (zejména možnost blikání na min. výkon – jako upozorňovací světlo za snížené viditelnosti),
            • v neposlední řadě také materiál pouzdra, systém uchycení, možnost polohování atd.
            0 0
        • Smazaný účet  

          A co jako? Tak hodí dotaz k již založenému vláknu a pokud mu nikdo neodpoví, tak to každý blokuje, protože se to tu opakuje 10× do týdne. Jednoduchý. Za chvilku z toho bude další vlákno jako je kolo do 15 000 Kč.

          0 0
          • Martin  

            neblbni, přece nebude pokládat dotaz do tématu, které je X let staré… pěkně si založí svoje aktuální, ne? mysli trochu.

            0 0
    • Smazaný účet  

      Světla se tady řeší v několika tématech, tak pohledej. Ale aby jsi neřekl že jsem zlý tak tady máš tip na svítilnu, kterou tady vlastní hodně uživatelů

      http://m.aliexpress.com/…6579272.html.

      svítivost hodně dobrá a výdrž kolem 6–8hod. Když za tři stovky uděláš vlastní akupack z nějakých kvalitních aku (Panasonic atd.) tak bude výdrž ještě lepší.

      0 0
      • TomasekB  

        Dekuji, ted jsem nejake procital.

        0 0
      • zdenal8  

        Jj. Chce to určitě jinej akupack. Ten co k tomu měl kamarád, tak měl přej zapojený 2 články ze 4 a ty nezapojený byly vyplněný betonem. Asi nějaká nová technologie.

        0 0
      • Doktorzet  

        Dá se někde ten sehnat ten prázdnej akupack ? Že bych si do toho naházel vlastní baterky ? O tomto světle pořád uvažuju :)

        0 0
        • mr.antik  

          hledej spíš pod pojmem battery pack

          http://www.dx.com/…black-254957#…

          0 0
          • zdenal8  

            Nebo klidně u nás http://www.led-expert.cz/…terie-Li-Ion

            Cena podobná. Akorát to ani jedno neni na klasický tužkový baterky. Ty baterky do toho je taky třeba dokoupit. Jeden kus kolem 200Kč.

            0 0
            • Vilém  

              Pise vlastni baterky, tak asi nejake ma, treba z drivejska, nebo vykuchane z nejakeho notebooku ap.

              0 0
              • Doktorzet  

                No myslel jsem tuzkovy, jenze to je blbost ptz by neospovidalo napeti. Takže by to svítilo míň. No asi teda koupim s aku pakem a až ho vyrágluju, tak koupím nějaký pořádný z ledexpertu.

                0 0
                • Vilém  

                  Ajo, tak to jsem si spatne vylozil:)

                  S tuzkovkama dnes moc parady nenadelas, do lionky se proste vleze cca 3× tolik energie. Co se svetel tyce, tak nema smysl pouzivat nic jineho a to rikam s tim, ze doma mam nekolik desitek kvalitnich tuzkovek.

                  0 0
    • Prazak0  

      Četl jsem i další příspěvky. Přijde mi, ,že obě světla jsou zbytečně silná. Velký výkon jistě nevadí, ale v důsledku to sežere velmi rychle baterii, tj. nevydrží dlouho svítit.

      Doporučil bych klidně toto http://www.axit.cz/…remium-.html, mám starší verzi, co jsem kupoval před cca 8 lety, přímo z Německa, svítí velmi dobře. Ta stará verze má 40 luxů, nová má 80 luxů. Pozor, neplést luxy a lumeny. Lumeny udávají světelný výkon LEDky či žárovky, luxy znamenají intenzitu osvětlené plochy. Pokud nějaké svítidlo svítí 1000 lumeny, tak rozhodně touto intenzitou není osvětlena silnice!

      Pro srovnání, místnosti v bytech bývají osvětleny klidně těmi 80 luxy, i méně. Na psaní se doporučuje více, 200 luxů. Takže pokud nějaké světlo poskytne 80 luxů, tak to předjíždějící auto moc nepřesvětlí. Mám nyní světlo 60 luxů plus 30 luxů v sérii, může to dávat tak těch 80 luxů. Předjíždějící auto to zcela nepřesvětlí, před kolem je víc vidět z tohoto světla než z auta. Vyšší intenzita moc smysl nemá80lx je myslím šestinásobek toho, co požaduje norma pro osvětlení kola.

      V Lidlu mívají čas od času cykloakce, prodávají světla, též na tužkové baterie, jak má BM. Někdy mívají 20lx, nezkoušel jsem, mám doma s 30lx, nevidím rozdíl vůči starému BM, asi svítí fakticky více, má to velmi dobrou distribuci světla. Nabíjecí AA přes 2000 mAh tu vydrží svítí aspoň 4 nebo spíš přes 5 hodin. V lidlu tu akci pravidelně opakují, i se zadním světlem to stálo 250Kč. To světlo, jak jsem popisoval v prvním odstavcí, to je na dynamo. Mám tam Philips Saferide 60lx, v sérii to utáhne ještě jedno světlo, které svítí zhruba jak ta 40lx BM. Svítí to do široka i do dálky, opravdu jak osvětlení u mopedu. To Saferide se dělá i bateriové, osvětlí 80lx, ale co píšou, tak ty baterky AA vydrží myslím jen 2 hodiny, což je dost málo. U světel krom intenzity jde hodně o distribuci světla, pak taky nesmí oslňovat auta. Dále, aby to bylo na vhodné baterie, nejlépe tužkové nicd. Pokud má světlo speciální baterie, tak hrozí, že když se vybije nebo nebyla nabitá atd., tak pak není čím svítit. Náhradní nicd AA má člověk vždy v zásobě, mám víc sad, i když teď jezdím na dynamo v náboji (Sh deore LX), nemusím nabíjet, utáhne mi to i zadní světlo, nepozoruji ani zpomalejí při jízdě.

      0 0
      • nooski  

        Trošku jsem si o tomhle světle přečetl. „kužel“ světla vypadá při použití na silnici dobře. Toť asi tak vše. Maximální výkon nic moc, díky AA bateriím výdrž nic moc, plastové tělo, plastový speciální držák, baterie bez pořádného utěsnění, vysoká cena, celkem studený odstín světla.. Ne ne, odkazovaný Yinding nebo Solarstorm jsou mnohem lepším řešením.

        0 0
        • Prazak0  

          Dávám odkaz na výrobce, kde jsou i dvě fotky, jak to osvětlí cestu, jedna pro verzi 40lux, druhá pro verzi 80lx. Mám tu starší verzi, osvětlení není špatné, výdrž baterií byla velmi dobrá, tj. 4–5 hodin či více. Světlo bere necelých 400mA, takže přei 2000mAh Accu by to bylo 5 hodin svícení. Navíc snadno člověk baterie vymění, záložní jsou levné, nabíječku každý zpravidla má, váží málo. Novější verze 80lx víc proudu brát nebude, je tam pouze technologicky lepší led, než v modelu starém 8–9 let. Jistě, cena nízká není. Světlo mi pochopitelně víckrát zmoklo, zatékání jsem nepozoroval. Držák na řidítka byl stejný či téměř stejný jako u světla smart 1W led, případně u světla z Lidlu. Držák mi vydržel těch 8 let, mám ho na řidítkách stále, i když nyní mám ten Philips přímo na vidlici.

          Světla z číny můžou svítit víc, otázka je jejich životnost.

          odkaz na BM http://www.bumm.de/…ixon-iq.html

          0 0
          • Vilém  

            Tak na 400mA to rozhodne zadna vyhra nebude. A navic źa ty prachy?

            0 0
            • Prazak0  

              Staré 1W led dřív svítily srovnatelně jako 3W žárovička, úspora proudu téměř nebyla, bylo tu jen příjemnější barva světla a to, že nevadí zhasínání a žárovka se nespálí, ani nebude mít černé sklo baňky po delším svícení. Pak přišla nová generace, kde tyto led vydávly nějakých 40 lumenů. U běžné žárovky bývá účinnost 12 lumenů na watt, u halogenky tak 16. Nyní mají led běžně 120 lm/W, lepší i 160. Něco sežere elektronika, ale i přes ty ztráty energie zde tu je několikanásobek toho, co by svítila žárovka, teoreticky až desetinásobek. 400mA znamená, že tam bude jednowattová ledka, případně silnější, ale nastavená na nějakých 350 mA či mírně víc. Je tu opravdu hodně světla a baterie dlouho vydrží. Světla určitě víc než u starých žárovkových systémů, co měly příkon nějakých 10 wattů. Když jedu, tak skutečně mám porovnání i s mopedy, které někdy potkám a svítám v podstatě na stejnou intenzitu. Porovnávám teda světlo 60 lumenů v sérii s nějakými 40 lux, díky nižšímu napětí při menší rychlosti to ale nesvítí 100 lx, ale tak 80. Philips svítí hodně do dálky i do šířky, to druhé no name světlo tolik do dálky nesvítí, před kolem to ale osvětluje dobře. Mám s ním zkušenost, než jsem si pořídil Philips Saferide, tak jsem měl dvě tato světla v sérii a taky to svítilo velmi slušně.

              0 0
              • Vilém  

                Ztracis cas:) 1W i u ucinne LED nebude a neni opravdu hodne svetla.

                0 0
                • drood  

                  +1

                  0 0
                • Prazak0  

                  Psal jsmem 1W led, světlo si bere trochu víc, díky ztrátám v elektronice. 1W led umí dát 160 lumenů, což je totéž jako 10W halogenová žárovka nebo 13W normální žárovka. Pokud to světlo bere při 5V 400mA, tak spotřebu to má vyšší, to je jasné.

                  0 0
                  • Vilém  

                    To nic nemeni na situaci. I kdyz k tomu budou 10% ztraty v menici, tak tech 160lm, ktery by to stejne nemelo, protoze dalsi ztraty budou v reflektoru, pripadne optice, se stale neda povazovat za opravdu hodne svetla. Na nejaky mestsky provoz snad, ale jinak je to proste malo.

                    Nez budes sepisovat dalsi sahodlouhe odpovedi, tak nekde zkus v praxi jak sviti zde casto odkazovana svetla, pak te debaty o opravdu hodne svitici 1W LED prejdou.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Ztráty v měniči jsou v tom, že takové svítidlo nebere 1 watt, ale více. Z ledky ale jde odebrat ten deklarovaný výkon, tj. třeba těch 160 lumenů. Ztáta v optice je nezávisle na intenzitě světelného zdroje, procentuelně stejná. Já mám srovnání, když občas jede moped a moje svícení je plně srovnatelné. Silná motorka svítí víc, v podstatě stejně jako auto. I u aut jsou rozdíly, klasické žárovkové osvětlení, kde je dvakrát já nevím 60W žárovka a nebo výbojkové či led systémy. Jen tvrdím, že ty klasické žárovky to osvětlí dostatečně, i když moderní osvětlení má klidně desetinásobnou intenzitu.

                      Jinak na kole potkávám i osvětlené cyklisty a většinou svítím lépe já. Jen nepatřím mezi nadšence, co vozí desetiwattovou led svítilnu a k tomu těžký akupack. Na čtení na pracovním stole považuji za luxus 500 lumenů, 200 za slušnou hodnotu a taky vím, že denní světlo bez slunce je 10000 luxů a na slunci klidně 100 nebo 200 tisíc. Pro lidské oko není tak podstatné, jestli je plocha osvětlena na 500 a nebo 15 tisíc luxů. Velmi silné světlo mívají zubaři či chirurgické sály. Ale na zákroky uvnitř třeba laparoskopicky to osvítí nějaká ledka na konci sondy a intenzita je určitě menší než je denní světlo. Navíc, pokud je v okolí tma, tak zornička je víc otevřená a slavší intenzita stačí. Naopak velký konstrast, mí silnici osvícenou 10 tisíci lumeny a v okolí tma jak v pytli by spíš oslňoval.

                      0 0
              • Smazaný účet  

                1W světlo mám je půl roku staré a je to fakt bludička.

                0 0
                • Prazak0  

                  1W světel mám víc. Ale je třeba být přesný, psal jsem o 1W led, ne o svítilně s tímto příkonem. Pokud je svítilna nastavená na 350mA skrz ledku, tak to světla vydá dosti.

                  Jistě, prodávají se i světla, co mají možná 1W led, ale jsou nastavená na proud 70 mA, mám jedno takové staré světlo od Autora. S tehdejší led to svítí fakt málo, dobré na posvícení k přečtení jízdního řádku, asi i jako blikačka na řidítkách, ale ne k osvětlení silnice. U světel, co jsem dával odkaz, tak pokud má 40 lx, tak to je několikanásobek předpisových 16lx, co dává běžné světlo s halogenovou žárovkou 2,4W.

                  Jezdím poměrně dost v noci. V létě když byly tropické teploty, tak jsem vyjížděl až později a za tmy se vracel. Pak v zimě a na podzim, kdy je brzy tma, tak to svítím už když vyjíždím. Jak jsem psal osvětluji třemi ledkami, 2 jsou v Saferide 60lx, jedna v no name světle, co mám v sérii. Osvětlení mám dost lepší než většina jezdců, co potkávám. Ty tři ledky vydají cca 200 lumenů, do kopce ne, v sérii tam víc vadí nižší napětí. Tyhle lumeny jsou skutečné, na rozdíl od těch 1000 lumenů, co uvádí výrobci z číny. Mám velmi dobrou distribuci světla. Ale i ve srovnání s 1000 lumeny, tak ten rozdíl v osvětlení oko tolik nepozoruje. Jestli mám hlavní pole osvětlené na 80 lx, tak to je slušné osvětlení obývacího pokoje. Není to moc valné osvětlení na dlouhé čtení a psací stůl, ale je to běžné osvětlení místnosti. Při 4násobné intenzitě světla oko jen vnímá, že je světlo o něco silnější. Člověk uvidí lépe jen menší detaily, větší věci se vidí stejně. Kvůli osvětlení zas s sebou nehodlám tahat těžké akumulátory, jak někteří nadšenci dělají. Praktický smysl to nemá. Pokud někdy v noci dojíždím na druhém kole, kde momentálně mám světlo z lidlu s deklarovanými 30lx (fakticky možná trochu víc), tak dojedu taky zcela bezpečně, i když intenzita je slabší a nevidím tolik do dálky. Spíš je menší komfort, ale osvětlí to na dvojnásobku toho, co požaduje norma. Asi lidem, co jezdí po silnici 60–70km/h by to nestačilo a ani na 30–40km v lese a na polních cestách. Já takovýto borec ale nejsem, jezdím přece jen pomaleji než tou šedesátkou po silnici a třicítkou po polní cestičce.

                  Jinak jsem člověk, co třeba na práci potřebuje dost vysokou intenzitu, pak mám i rád dobře osvětlenou místnost, málo světla na mě působí až depresivně. V minulém místě jsem s tím narážel u kolegů, já chtěl svítit a oni ne. Na delší čtení mám rád 200lx a více, na kole 80lx v hlavním poli s postupným přechodem do dálky i šířky mi toto bohatě stačí.

                  0 0
                  • pepek  

                    takové lehké, levné, jednowatové světelné perpeetum mobile

                    0 0
                  • Vilém  

                    Slusna svetla, ktera i sviti, maji proud tekouci do LEDky kolem 2A a vic.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      To je jako u kol, pro někoho je slušné kolo za aspoň 200 tisíc, pro jiného za 20 tisíc, někdo jezdí na kole za 6 tisíc. I to je slušné ve srovnání s nejlevnějšími koly v supermarketu za 3 tisíce.

                      Pro někoho je slušně osvětlený pokoj jednou stowattovou žárovkou, jiný musí mít dvě, jám mám ekvivalent tří (2× 1500 a 1× 1000 lm). Já tu intenzitou doma považuji za slušnou, svítím víc jak lidi v širokém okolí. Nejde to ale srovnávat s tím, kdybych tam měl třeba 4× svítidlo na 2 dlouhé lineární zářivky o 36W, kde zhruba svítivost jedné odpovídá žárovce 200W.

                      Když jsem byl před časem na cyklostezce u branického mostu, tak jsem si večer všímal i osvětlení kolařů a bruslařů. Nevím o jediném kole, co by svítilo víc než svítím já. Všímal jsem si i zadního osvětlení, které svým způsobem je možná ještě důležitější. Některé blikačky jsou opravdu velmi slabé a ve měste ale i venku není téměř vidět, že to bliká. Ambici svíti jako auto, to nemám.

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        Nevím, proč bych měl na stezce v Braníku svítit na plno. Pokaždé když potkám takovýho vola, co to páli ostatním v protisměru, mám chuť ho z toho kola sundat a dat mu par facek. A že jich tam je…

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Dosti lidí tam jelo potmě a nebo s bludičkou. Viděl jsem i kohosi, kdo svítil klasické dynamo a žárovkový reflektor, tj. 2,4W přední žárovka. Svítilo to poměrně slušně, na rozdíl o některých jiných. Samozřejmě lepší ledková světla svítila víc.

                          Ale svícení naplno nesmí znamenat oslnění protijezdce. V tom Braníku to není nejhorší, horší asi je oslnit auto. Přece jen se radši srazit s kolem než s autem. Tady se dohadujeme, jak potřeba je silné světlo. Jinak v tom Braníku je rychle tma, jelikož tam jsou stromy, takže venku je šero, ale tam je tma víc. Potvrzuje to moje teorii, že tam stačí kupodivu méně světla než na silnici, kde svítí auta a nebo pouliční osvětlení.

                          0 0
                          • jonti  

                            Méně světla tam nestačí, často tam potkávám neosvětlené běžce, bruslaře i cyklisty. Největší extrém byl ležící opilec v tmavém oblečení.

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Ano, to jsem psal, v Braníku je na stezce plno neosvětlených běžců, bruslařů či cyklistů, případně lidí, co mají osvětlení vyloženě slabé, co je i po té tmě s bídou vidět. Dřív platila pro osvětlení kola norma, dopředu 2,4w žárovka a dozadu žárovka 0,6W. Což zhruba dělá nějakých 30 lumenů v předu (ztráty předním sklem reflektoru pomíjím) a 6 lumenů vzadu, červené světlo. Když s tím někdo v tom Braníku jel, nijak rychle, tak byl vidět docela slušně. Neboli ta silniční norma, byla nastavená tak, aby cyklista byl dostatečně viditelný. Proti dnešním světlům, kde i levná led svítilná má třeba 120 lumenů, to bylo ale docela slabé světlo. Bohužel, některé blikačky vzadu bývají hodně mizerné nebo ti lidé nechávají vybité baterky, takže to skoro není vidět. Jinak ve tmě je i slabší světlo vidět víc než někde, kde je určité nasvícení, to je dané tím, že zorničky oka se za tmy víc otevřou a kdežto světelný smog je naopak uzavírá. Svým způsobem na tu silnici to chce světlo lepší. Nemluvě o tom, že je obvykle lepší mít kolizi s kolem či bruslařem než s autem.

                              0 0
                              • Janes  

                                Nesvítící zadní blikačky jsou minimálně z 95 % zásluha vybitých baterek, i ten největší šunt od čonga za 27 kaček, když má nový baterky tak svítí dobře.

                                0 0
                                • AV  

                                  „… ale když jsem ji zapnul, svítila dobře!“

                                  8-(

                                  0 0
      • drood  

        40 luxů, 80 luxů- ale tihle výrobci nikdy nenapíšou, v jaké vzdálenosti ty luxy měří. To je zásadní věc, bez toho to nevypovídá vůbec o ničem. Intenzita světla totiž ubývá se čtvercem vzdálenosti. Moje světlo má 100 000 luxů/1m, takže 80lx ve 35 metrech- je to srovnatelné nebo není? 20 luxů je německá norma StVzO.

        0 0
        • Prazak0  

          Ti výrobci na svých stránkách mají obvykle fotografii každého světla na neosvětlené silnici, tam je patrná distribuce světla vč. intenzity. Pak poskytují i obrázek, kde mají intenzitu osvětleného pole barevně odlišenou, nejsilněji je před kolem ve vzdálenosti 5–20 metrů, jinde to je slabší. Přechod k slaběji osvětleným místům je ale postupný, neznamená, že tam není vidět. Velmi záleží na distribuci světla a přední evropští výrobci jako třeba BM nebo Philips ji mají velmi dobrou. Hlavně to mají tak, že světlo jde do dálky, ale nejde nahoru, tj. neoslňuje auta. Nahoru jde jen určité malé procento světla, takže na stovky metrů to osvětlí odrazky na patnících nebo značky, které jsou obvykle výborně odrazivé. Když si někdo staví světlo po domácku, tak to mu udělá rovnoměrný kužel světla, který pokud namíří do dálky, tak bude oslňovat auta. Podobně to budou dělat i čínští výrobci, jejich světlo bude mít dobrou optiku jen pokud vyloženě zkopírují nějakého evropského kvalitního výrobce. Přijde mi, že Čína to honí spíš na počet vyzářených lumenů, kterým nejde často věřit. Asi jako u baterek AA, deklarované mAh byly mnohdy mimo realitu, navíc tu v sérii byl třeba jeden článek zcela mizerný, takže všechny 4 články jako celek pak měly dostupných jen třeba 1000mAh místo uváděných 2600mAh. U světla člověk jen porovná dojem z osvětlení, obvykle to neměří luxmetrem. Další problém číny je špatná trvanlivost. U dobrých evropských výrobců člověk platí tu značku, to je fakt.

          0 0
          • drood  

            Já to měřím luxmetrem, jinak bych neplácal;).Driver český, velmi kvalitní, aku Panasonic případně akupack Bosch 12,6V od akuvrtačky Ta německá světla s optikou, která odpovídá StVzO se vyrábí v číně, stojí to kolem 4dolarů (ovšem při velkonákupu), dokonce jedno světlo z DX má optiku zaměnitelnou s drahými německými světly. Na ty luxy tam stačí malý výkon, protože to osvětluje malou plochu. Jo, je to pěkný, ale do terénu, na lesní nebo polní cestu nebrat. Nevidíš větve, kopec před sebou. Zrovna včera jsem, naštěstí včas, viděl výhon trnité zahradní ostružiny ve výšce obličeje, vodorovně trčící přes cestu. Ani nechci domyslet,jak by to dopadlo, kdybych nahoru nesvítil. Jo, taky jsem to zkoušel, ale neměl jsem z toho dobrý pocit, je to prostě nepříjemný. A fotky výrobců? Jaké mají nastavení fotoaparátu-expozici,ISO… I svíčka se dá vyfotit jako halogen…

            0 0
    • MirosPikos  

      Za sebe jako levnou variantu http://m.gearbest.com/…_159392.html

      A pokud by sis chtěl připlatit tak asi fenix BT30R.

      0 0
    • Hutch  

      Mám Cateye Volt 300 a můžu doporučit :) Je na něm vidět, ze je dělané poctivě :)

      0 0
      • TomasekB  

        Prosím a jak svítí třeba v lese nebo mimo město.?

        0 0
        • Hutch  

          Zkusím o víkendu něco vyfotit.

          0 0
          • TomasekB  

            Děkuji moc

            0 0
            • Hutch  

              Tak jsem vyfotil, jak to svítí, bohužel jsem to fotil mobilem, tak jsou ty fotky méně jasné, než ve skutečnosti – světlo svítí o něco víc, než se zdá z fotek. Focené je to za naprosté tmy. A jezdit se s tím podle mě dá dost slušně.

              0 0
              • Prazak0  

                Fotka mobilem nebo kompaktem s autoamatickou expozicí o světle ukáže dost. Je tu vidět distribuce světla a aspoň z fotky se zdá, že intenzita je docela silná. U druhého světla je jasně patrné, že to osvětluje velmi málo. Ani foťák z toho pak silné světlo neudělá, jak tady mi někteří namlouvali pod mými ukázkami. Samozřejmě, jiná věc je změřit hodnoty nasvícení luxmetrem a pak ještě jiná, jak to člověk vnímá, když tam je a nakolik vidí. Fotka ale je určitě velmi cenná, pokud se někdo rozhoduje, jestli světlo koupit a nebo ne. Pokud snímek ukáže určité detaly, např. patrné kamínky na cestě, lze vidět stvoly rostlin v trávě u cesty, tak já si myslím, že to je vidět i ve skutečnosti. Samozřejmě, někdo bude dokola tvrdit, že jde o bludičku a že dlouhou expozicí se udělá falešný dojem, že je hodně světla a přitom není vidět. To jsou jen hloupé řeči a nikdo, kdo to vehenentně dokola tvrdil nepředvedl vlastní fotky.

                0 0
          • TomasekB  

            Děkuji moc

            0 0
          • Prazak0  

            Taky mě napadlo, ale já musím jet, abych svítil. Kolem Prahy jedna projíždím dost obcemi – poslední součásti Prahy nebo obce těsně za Prahou. Jsou tam větší či menší kopečky a mizerné silnice, prostě musím se vyhýbat různým děrám či hrbolům, sledovat koleje od nákladních aut atd. Až kolem labe by šlo najít cesty, kde by šlo jet a současně to snímat v režimu kamery. Takže kousek za humna bych si foťák vzal, ale na celou vyjížďku to tahat nechci. V čimickém či ďáblickém háji bývá i po setmění, takhle brzo ještě dost lidí. Nejvíc mi vadí, když někdo má psa.

            I když možná bych mohl vzít jen foťák a bateriová světla na nafotit to bez kola, držet zhruba ve výši jako řidítka. Nevím, trošku o tom teď dumám.

            0 0
            • Prazak0  

              Tady jedna fotka v lese, světlo z Lidlu, udávají 30luxů, dobrá distribuce světla

              0 0
            • Prazak0  

              Ještě jak to svítí vedle výpadovky z Prahy, na chodníku vedle silně osvětlené čtyřproudé silnice.

              0 0
              • zdenek  

                Tyhle fotky světel mají smysl jen, pokud jsou focené za stejných podmínek (stejná expozice, místo…).

                0 0
                • Prazak0  

                  Ale ne, tyhle fotky neukážou vše, ale ukážou dost. Např. žádná bludička, ale slušně viditelné osvícení i pod silným pouličním osvětlením, dobrá distribuce světla, není jen osvícené kolečko a kolem tma atd. Samozřejmě, vidět na živo je lepší, ale to plati u každé fotky. Co se týče expozice, tak byla automaticky na kompaktu. Jednou rukou svítil, druhou držel foťák, takže v tomto směru je kvalita nevalná.

                  0 0
                • Prazak0  

                  Tyhle fotky jsem fotil po řečel dokola o mé bludičce. Přitom normálně svítím trojnásobě, s lepší distribucí, tohle světlo je spíš moje nouzovka. O expozici se jde dohadovat, ale obecně platí, že lidské oko je citlivější než čipy v kompaktech, foceno nevalným kompaktem, jakýsi low-end. Pokud bych fotil ve tmě, tak mi fakt neukáže osvětlené místo před kolem na cestě a slabě nasvícené okolí jako např. ty stromy.

                  Nepochybuji, že solarstorma s 1000 lumeny to nasvítí víc, možná i víc do očí, nevím. Tohle jeden 5 hodin na 4 tužkovky, v úsporném režimu 20 hodin, časy ověřeny, měřil jsem i proud, cca 400mA.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tak je jasné že bíle intenzivní světlo s nízkým rozptylem přesvítí žluté které naopak má vysoký rozptyl po okolí.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      To jasné vůbec není, přesvítí světlo na základě intenzity. Tj. plocha nasvícená světlem je silněji osvětlena než silnice pod dosti silnými sodíkovými výbojkami.

                      0 0
                  • oddie  

                    Ty fotky nevypovídají vůbec o ničem, dokud není nafoceno srovnání se známým a ověřeným zdrojem světla za stejných expozičních podmínek. Jinak není problém s foťákem fotit třeba i hvězdy, je to jen otázka dostatečně dlouhého expozičního času, srovnání s lidským okem je v tomto ohledu totálně mimo mísu.

                    Že to je bludička je více než jasné už z těch parametrů, i jednoduchá světla na jednu 18650 na střední mód mají větší výkon, no a 4 tužkovky mají stejnou Wh kapacitu jako jeden kvalitní 18650 článek, ale trojnásobnou hmotnost než on…

                    Čili je to nejen bludička, ale navíc dost na ho… bludička.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      tak tohle nechtěl slyšet, kór po těch slohových cvičeních co to o tom napsal :DDD

                      0 0
                    • Prazak0  

                      Naopak, ty fotky dokazují řadu věcí, co jsem psal. Ty tu jen píšeš nejapný řeči, tak pošli svoje fotky, jinak nepopírám, že světlo s 800 lumeny to osvítí víc.

                      Odpovídám asi jinému: má to i dobrou distribuci světla, dost široké na cestu či silnici, ale ne příliš široké, kde pak je příliš nízká intenzita. Takový dobrý střed. Nakonec každý ať posoudí sám. Nejspíš sem přidám i fotky od světla 2,4W halogen pro srovnání.

                      Jinak mě bludička, co přesvětlí silné pouliční osvětlení bohatě stačí. K bateriím, jistě lion jsou výkonější, otázka je životnost. Z notebooku vím, že jak se hlouběji vybijí, tak jim výrazně klesá kapacita. Ani životnost není nic moc. NiMh články s pomalým samovybíjením mají udávanou životnost myslím 2000 cyklů. Ze zkušenosti můžu říct, že tyhle baterky mají životnost opravdu velkou, po patnácti letech služby ještě dosluhují v ovladači na tv, v budíku apod. Pokládám za výhodné užívat univerzální a velmi rozšířené baterie, ke kterým nemusím kupovat nabíječku, neb několik jich mám. Krom jiného, ta světla mají zástrčku na konektor a řízení nabíjení v sobě, baterky není třeba vyndavat.

                      Jinak jezdím teď se zhruba trojnásobně intenzivním osvětlením, jelikož je na nábojové dynamo, tak nejsem schopen dát fotky. Na proud z baterií totiž nesvítí, musí mít střídavý proud. Tohle světlo z Lidlu jsem používal s tím BM, měl jsem světla dvě, takže intezita byla cca dvojnásobná. Jenže fotil jsem to sám, v jedné ruce ve výši řidítek držel světlo, v druhé foťák. Kvalita nafocení je nevalná, to jsem si vědom. Spíš jsem na ty nejapný řeči chtěl ukázat, jak to je skutečně. Kdo skutečně hledá nějaký světlo a nechce jen dokola psát svoje řečičky, tak si to posoudí sám. O víc mi nejde.

                      0 0
                      • oddie  

                        Fotky nevypovídají vůbec o ničem, dokud není nafoceno srovnání se známým a ověřeným zdrojem světla za stejných expozičních podmínek. Nauč se číst, blábolile. To, že i přesto požaduješ fotky od jiných jen ukazuje, jak totálně jsi mimo mísu. Pleteš tu páté přes deváté lumeny s luxy, aniž bys vůbec tušil, jaké je mezi nimi souvislost, jediné „řečičky“ tu pořád dokola píšeš akorát ty sám, aniž by měly nějaký relevantní obsah. Naopak srovnávacích fotoseriálů světel focených za porovnatelných podmínek, aby to bylo k něčemu, už tu byla tuna.

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Fotky ukazují, jak to člověk vidí, když je v lese a nebo na chodníku vedle silně osvětlené silnice. Citlivost čipu ve foťáku je menší než citlivost lidského oka. Rozdíl mezi luxy a lumeny vím, lux je množství světla dopadající na metr čtvereční, tedy jak silně je osvětleno. Lumeny vyjadrují množství světla světelného zdroje. Jestli chceš školení, tak ještě existuje svítivost, ta se udává v candelách. V hlavě máš maglajs leda ty sám. A jedině buzeruješ, jiný smysl tvýho psaní nevidím.

                          0 0
                          • jIrI___  

                            Nebuzeruje, jen se snaží přivést tvoje úvahy na správnou cestu.

                            0 0
                          • oddie  

                            Bláboly o citlivosti čipu bez definované doby expozice jsou zcela bezcenné, neukazuje to, jak člověk vidí, ani ve snu. Bláboly o luxech bez definice, jak velká je osvětlená plocha, jsou zcela bezcenné, neukazují ani v nejmenším, jak je svítilna použitelná pro jízdu na kole. A to, že sis někde vygooglil, že existuje nějaký lux, lumen nebo candela na tom vůbec nic nemění, když nechápeš, k čemu je co z toho dobré. V hlavě máš vymaštěno pořádně a smysl tvého psaní je zcela evidentně jen v zaplevelování diskuze tunou bezcenného bordelu. Já tu za posledních 5 let o svítilnách napsal relevantních věcí víc než dost.

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Samozřejmě to platí, bláboly píšeš jen ty. Lidské oko je citlivější než čip. Jednotky jako lux, lumen a candela jsem si rozhodně negoogloval, to se bere už na střední škole. Zasíráš tu diskuzi leda svým štvaním. Pokud se ti moje příspěvky nelíbí, tak je nečti. Nejsi admin, abys mi přikazoval, co mám psát.

                              0 0
                            • zdenek  

                              Zbytečná námaha. Kdo nechce pochopit, ten nepochopí.

                              Abych šel na ukázku např. nafotit s dlooooouhou expozicí místnost „nasvícenou“ stand-by LEDkou od TV, na to jsem líný.

                              0 0
                              • Prazak0  

                                Včera byl ještě docela velký měsíc, sice ne už úplněk, a jasná obloha. To snad dokáže nasvítit zemi asi na 1 lux. Podobně jsem zažil někde za Kostelcem před pár dny. Jenže tohle světlo, při kterém je dobře vidět – třeba na chůzi, na kole leda pro pomalejší jízdu, kde to člověk zná, tak to žádný čip z foťáku nenasnímá jak poměrně silně osvětlenou plochu. Lidské oko je citlivější. Dále, fotím na automatiku, u kompaktu ani jinak nejde, jde tam maliko prodloužit či zkrátit čas expozice s rizikem, že to bude podexponové či přeexponované. Na delší expozici to taky neudržím v ruce. Jednou rukou svítil, držel zhruba v úrovni řidítek, druhou rukou držel foťák. Na delší epozici to chce stativ, já ho neměl. Jen jsem si šel do lesa ověřit, jak dopadnou fotky. Přišlo mi lepší ukázat, jak „bludička“ sívít, než odpovídat na hloupé řeči dokola. Až budu mít čas a náladu, tak udělám fotku i jiným světlem, nějakým opravdu slabým, míním ale cyklistickou svítilnu, ne nějakou baterku na doma. Proč ti rozumradové neukážou svoje fotky? Samozřejmě vím, že fotka nedokazuje vše. Pro mě je ale jasnějším argumentem než hloupý řečičky, co tu dokola někdo píše.

                                Škoda, že nejsem schopen nafoti, jak mi svítí světlo, které běžně užívám, to mám na dynamo. To svítí zcela trojnásobně. Mám srovnání, když cyklisty míjím nebo předjedě někdo mě, případně jede někdo v protisměru. I když to srovnání mám se světly na silnici, nepochybuju, že když někdo bude svítit nějakou čínou, co oslňuje, tak mě přesvětlí. Pokud mě předjíždí auto, tak stále vidím svoje osvětlení, tenhle moment je taky dosti důležitý. Ale na kole kameru nemám, co by to snímala, běžný kompakt bych musel držet v ruce a pro filmování za jízdy je dosti nevhodný.

                                0 0
                              • Prazak0  

                                Jak jsem psal, dobu expozice nastavil kompakt automaticky. U fotky v lese to byla 1 sekunda, u fotky na chodníku s pouličním světlem to byla 0,62s sekundy. Fotil jsem potmě, takže takto to dalo samo.

                                0 0
                                • Vilém  

                                  No a to je prave jeden z duvodu, proc ty fotky nemaji zadnou vypovidaci hodnotu.

                                  0 0
                                • pepek  

                                  I kdybys měl pravdu, tak celé tvoje snažení a sáhodlouhé popisy jsou asi tak užitečné, jako dneska tunit stodvacítku

                                  0 0
              • Smazaný účet  

                Ok dneska můžu vyfotit a porovnat tyto světla 1W One, Sigmu, nějaké světlo z LIDLu a dva různé Solarstormy. Foceno to bude zrcadlovkou.

                0 0
                • Vilém  

                  …prepnutou na automatiku:)

                  0 0
                • Prazak0  

                  V Lidlu jsem si všiml dvou světel, jsou velmi podobná, u jednoho v plném režimu je udáváno 30lx, u druhého 20lx, úsporný režim mají myslím obě na 10lx.

                  Co se týče doby expozice, tak pokud bych snímal v režimu kamery, tak tam to bude myslím dané fixně. Pokud je daný počet snímků za sekundu, tak intenzita osvětlení prostředí by to neměla změnit.

                  Já chtěl především ukázat, že i tím světlem z Lidlu jde svítit celkem slušně, že při tom člověk dobře vidí. Pochopitelně Solarstorm je jiná liga. Tam by mě víc zajímala optika, jestli to neoslní auta a jestli to má schválení na silnici.

                  Bohužel asi neukážu, jak svítí světlo Saferide Philips, jelikož je na dynamo a na baterie nesvítí.

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Solarstorm i většina dalších světel z Číny oslňuje i sovy na stromech…

                    0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Myslím, že debata je zcela bezpředmětná, pokud jezdíš >15 km/hod a jinde, než po dokonale ohraničených a rovných cestách zcela bez provozu, navíc jen za vynikající viditelnosti.

                    Jezdím s tímto, samozřejmě mám víc různých tintítek a šidítek pro porovnání.

                    Pro cyklosvítilnu je (podle mě) rozhodující:

                    1. teplota světla – se studeným světlem nejsou vidět detaily na listí, světlém prachu a podobně, což tvoří >50% mých cest potmě. O mlze, oparu, námrazách a hrabance na krajnici nemluvě.
                    2. kužel – pokud světlo svítí jen úzkým kuželem nebo nerovnoměrně, tak je nanic – proto je mi hodnota lx celkem u zadele, není – li doplněna úhlem a nejlépe diagramem.

                    Pokud světlo nesvítí i nahoru, nedá se jezdit kolem křoví. Na řídítkách se dá světlo jedním prstem za jízdy sklopit a zase vrátit nahoru, aby nebyli oslněni protijedoucí, zároveň se tím na dobu míjení zvýší intenzita osvětlení v blízkosti a tím sníží vlastní oslnění.

                    1. světelný tok [lm] – když jedu 10–15 km/hod po cestě, stačí mi 330 lm, pro rychlosti kolem 20 km/hod přepínám na středních 650 lm a na rychlosti 40+ na silnici může být i plný výkon málo. I pro pomalé stoupání po kořenech v lese je potřeba jet na střední výkon. A to rozhodně nejsem šeroslepý.

                    Světla 2–3W jsou použitelné s opatrností pro kvalitní nezáludné povrchy na známých trasách pro nouzové dojetí nebo jako obrysovky/být viděn, popř. blikačky do mlhy. Funkci hlavního světla neplní uspokojivě, max. na naprosto prázdné silnici za úplné tmy. Jakmile je tam zebra efekt-pouliční osvětlení nebo měsíc svítí jako poslední rána, tak mi to přijde jako zbytečný hazard. Vyzkoušeno naposledy dnes ráno mezi výše citovanou svítilnou B02V3 a touto EMOS 3W , podobná zkušenost i SMART EGG 2W .

                    Ano, dá se jet na 2W + 3W nebo něco podobného, ale je tam podstatné to „dá se“ – je tam velká spousta kompromisů.

                    0 0
                    • Vilém  

                      Ty udavany lumeny budou spis cinsky, ale jinak je to opravdu jina liga, nez to co tu prezentuje a zac stale bojuje a to patri z cinskych svetel spis k tem slabsim.

                      0 0
                      • ˘Ö˘ Krab  

                        S tím se počítá :-), sami dole píšou o 800 lm ANSI – a to bude pro 7000 K, takže reálně klidně jen max 640 lm (cca –20%). A silnější jsem nechtěl, to si spíš koupím ještě jedno se širším kuželem a ještě teplejším světlem.

                        0 0
      • TomasekB  

        Prosím a jak svítí třeba v lese nebo mimo město.?

        0 0
        • Prazak0  

          Tohle je velmi správný dotaz. U svých světel, ale to platí obecně, je to takto. Ve městě na jednu stranu stačí blikačka (dle dopr. předpisů), ani silnější světlo není tolik vidět. Zkrátka vidět je od pouličních lamp, jsou-li silné. Na druhou stranu každé světlo tu „svítí hůře“, tím,že je přesvětlené. Kde je něco hůř nasvícené pouličním osvětlením, tak do toho člověk spadne snáz. Do města buď jen blikačku, která nesvítí vůbec a nebo pořádné světlo, co dokáže přesvětlit to pouliční osvětlení.

          Kde je tma, typicky lesní či polní cesta, neosvětlené, tak tam i slabší světlo to osvítí velice dobře. Podobně i silnice mezi obcemi bez osvětlení, tam i slabší světlo dělá dojem docela silného osvětlení. Problém na silnici je, když jede auto, přesvětlí ze zadu a nebo v protisměru. Silnější světlo má smysl hlavně pro tyto okamžiky. Pro jízdu na polní, lesní cestě a silnici bez aut to krásně osvětlí 30 luxů (což může být led s 120 lumeny). Na silnici je hůř vidět za deště, i když bílé krajnice jsou vidět výborně.

          Dřív jsem jezdil Catey micro halogen, halogenová žárovička 2,4W, na tehdejší poměry to mělo dobrou distribuci světla, z dnešního pohledu slabé. Problém byla jiná světla, sice intenzivní, ale osvítila jen určitý kus a zbytek tma. U těch halogenů či žárovek se jednalo myslím o 16luxů. 40 lx je běžné slabší osvětlení v bytě, 80 lx už docela slušné osvětlení bytu. Na jízdu to stačí, hlavní je dobrá distribuce světla. Silnější světlo je psychologicky dobré na auta, jaksi víc respektují, kdo svítí víc. Z hlediska fungování oka, tak rozdíl mezi 40 a 80lx nevnímá jako dvojnásobek, jen o trošku silnější. Velký rozdíl se vnímá u zcela slabého světla. Když měsíc v úplňku silně svítí, tak to je myslím 1 lx, je to podstatný rozdíl vůči zatažené obloze bez měsíce. Na detaily, např. menší nerovnosti na cestě toto nestačí.

          0 0
          • obda  

            Pro jízdu na polní, lesní cestě a silnici bez aut to krásně osvětlí 30 luxů (což může být led s 120 lumeny).

            To teda jezdíš hodně pomalu.

            0 0
            • Prazak0  

              Na polní cestě pomalu jedu určitě, max 20. Dřív, před mnoha lety, jsem jezdil někdy i potmě. Myslím tím dojezdy, vyjel za světla, byl třeba u vody, vrátil se a postupně byla úplná tma. Někdy jsem dojížděl za tmy i poté, co jsem ci pořídil přední osvětlení. Zadní blikačku jsem nesundával, přední světlo si bral jen na plánovanou cestu za šera a tmy. Pokud jsem někdy si jízdu prodloužil, tak jsem to pak dojel jen se zadní blikačkou. Dnes osvětluji na asi 60lx, ale potkávám dosti jezdců, co jedou buď vůbec bez předního světla, nebo mají jen bludičku, která sotva bliká a s bídou je vidět z protisměru. Posvítit na silnici jim moc nemůže.

              Ze zkušenosti vím, že právě les a polní cesta stačí osvětlit méně. Není tu jiné světlo, potom povrch není černý jak u silnice, ale světlejší, který je vidět lépe. 30lx tam skutečně stačí, samozřejmě by tam stačila i polovina, což je předpisová hodnota na přední osvětlení na silnici, myslím, že se udává 16lx. To je běžné osvětlení žárovkou 2,4w v reflektoru. 40lx je docela slušná hodnota, s tím se mi jezdilo krásně. Kupodivu ani cyklisté na závodních silničkách při večerním tréninku nebývají moc osvětlení. Kola mají s drahými komponentami, ale světla mají leckdy docela slabá. A ti jezdí skutečně rychle.

              V noci jedu pomaleji z kopce. Je to kvůli mizerným okreskám, kde to je samá díra a hrbol, i když dost těch kopců je osvětlených v kopci. Po rovině nebo do kopce mě neomezuje nic.

              0 0
              • obda  

                Na polní cestě pomalu jedu určitě, max 20.

                A je jasno. Pokud chceš v noci jet alespoň 30 z kopce po hodně rozbité polňačce, tak ta tvá bludička stačit nebude. Rád jezdím v noci (skoro) stejně rychle jak ve dne. V jakémkoli terénu. Na silnici tolik světla potřeba není, to je fakt.

                0 0
                • oddie  

                  Na rozbité polňačce bych si s tou bludičkou nahoře netroufl jet ani těch 20. A co se silnice týče, za tmy třeba Prokopákem dolů to jede 35 – 40 v podstatě samo, ale i když je to asfalt, dávám tam světlo naplno a je to tak akorát, se slabším světlem bych tam takhle nejel.

                  0 0
          • TomasekB  

            A co říkáte na světla nabíjení přes USB?

            0 0
            • Yann  

              Mělo by mít výměnitelný akumulátor, ideálně 18650. Stejně po nějakém čase odejde a pokud je vestavěný tak je světlo na vyhození.

              Prodlužování doby svícení výměnou aku nemá cenu dál rozebírat.

              0 0
    • Amstrong  

      Osobně mam skvělou zkušenost s touto svítilnou! http://www.led-expert.cz/…lna-dobijeci

      Je to takový zlatý střed, krásně svítí, skvělé zpracování svítilny, neskutečně praktické, kompletní balení a jako bonus vás nezruinuje jako např Fenixka!

      PS:Jezdim teměř denně po večerech z hospody :D jinak do lesa na ostřejší jízdu používám Solarstorm X3 ;-)

      0 0
    • TomasekB  

      Chtěl bych nějaké, že když výjedu mimo město tak abych svítilo dobře pokud možno.

      0 0
    • MirosPikos  

      Padla tu zmínka i o čelovkách. Dneska jsem se vrátil domů z dovolené a čekala na mě nová Fenix HL55. Nahradil jsem starou Fenix HPněco, která byla na 4 x AA. Tohle je na 1 × 18650. Takže lepší výkon, nižší váha a kompaktnější v batohu jako nouzovka. Co mohu na začátek říct, tak má celkem široký kužel, na hlavě jsem jí zapomněl a zjistil to po dvou hodinách, takže je i celkem pohodlná. Výkon viz. specifikace výrobce, které jsou obvykle velice přesné a neslibují hyperčuper nereálné výkony.

      Bral jsem z HongKongu za 49 USD.

      Asi se ze mě stává sběratel světel a čelovek :)

      0 0
      • parduba  

        Nejsi sám také sbírám.

        0 0
      • kamaro  

        Před týdnem jsem si musel vyzkoušet nouzově čelovku – hlavní světlo na řidítkách jsem nemohl použít. No alespoň po téhle zkušenosti vím, že tudy cesta nevede – nebyla mlha, občas pouze taková místa s vyšší vlhkostí, ale jakmile jsem do toho zajel neviděl jsem nic. Teda viděl pouze mlhu v kuželu světla, ale až na cestu jsem neviděl. To mi potvrdilo fakt, že světlo musí být co nejdále od očí, na řidítkách, nad předním kolem ideálně však v úrovni nábojů. Za mlhy je světlo na hlavě spíše kontraproduktivní.

        0 0
        • jIrI___  

          Světlo v úrovní nábojů by myslím z pohledu zkreslování terénu (nerovnosti – světlo/stín) nebylo moc dobré.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Hlavně by úhel svícení nebyl ideální, na řídítkách si myslím že je světlo ideální – rukou si pošteluješ vzdálenost na jakou potřebuješ svítit a zdroj světla není tak nízko u silnice, takže se dá dobře štelovat úhel. U náboje by svícení na větší vzdálenost nebylo tak snadné.

            0 0
          • kamaro  

            Právě naopak, takto nízko umístěné světlo ti díky stínům daleko lépe zobrazí díry a nerovnosti. Velkou nevýhodou umístění u nábojů je stín vrhaný od předního kola, proto je nejlepší ideálně umístit dvě světla – z každé strany jedno. Nastavení musí být v podstatě napevno, za jízdy se s tím moc nedá dělat, pouze při zastavení.

            Ale chápu že umístění u náboje je extrém, ale jedno světlo nad předním kolem je již technicky snadno realizovatelné a taky bude dobře fungovat.

            0 0
            • drood  

              Pro dnešní výkonné diody je ideální umístění co nejvýše, právě proto, že mají tak vysoký výkon a osvětlí velkou plochu. Koneckonců, slunce taky svítí shora:). Ovšem čelovka na silnici nesmí, výše to nejde:D, v Německu je dokonce omezení, tuším 120 cm nad silnicí. A čím je světlo níž, tím víc oslňuje protijedoucí, protože svírá s vozovkou ostřejší úhel. Světla dole na vidli už pár lidí zkoušelo, hlavně jako mlhovky, ale je to k ničemu.

              0 0
              • Prazak0  

                FAkt je, že světlo umístěné výše jde lépe nasměrovat, pokud nesvítí moc do dálky, aby neoslňovalo protijezdce.Světlo ve výšce reflektorů u osobních aut či trochu výše, max do výšk řidítek musí mít dobrou optiku, aby nahoru svítilo jen malé procento, které osvětlí značky a další věci ve výšce, ale nebude oslňovat auta či cyklisty. Německá světla mají nejpřísnější normu, co je schváleno na silnici, tak je bezpečné, musí se jen dobře nastavit. Potíž je u světel no name z číny, co můžou dobře svítit, ale nemusí mít jednak dobrou distribuci světla a hlavně můžou oslňovat. Chytit klasickou ruční svítilnu a upevnit ji na kolo, tak toto bude zaručeně oslňovat, poku se nenamíří pár metrů před přední kolo.

                0 0
                • jIrI___  

                  Pokud se bavíme o světlech v autech, tak německé automobilky mají naprosto stejné normy jako zbytek Evropy, Čína, Rusko, Indie atd. Snad jen USA má předpisy v oblasti oslňování protijedoucích o něco uvolněnější. A nevím o tom, že by existovala nějaká speciální německá norma pro světla na jízdní kola. Pokud máš nějaký odkaz kde ji hledat, rád si počtu.

                  0 0
                  • Prazak0  

                    Musel bych ji hledat, znám ji z diskuzních fór, zahraničních. Tam jsem se dočetl, že v USA se osvětlení prodává dle německých norem, případně i holandských, které budou podobné. Důvod je, že v Německu a Holandsku je výrazně větší počet kol, ta navíc jsou povinně osvětlena. Kolo nad 11 kg musí mít dynamo a světlo na dynamo, samozřejmě přídavná světla navíc na baterie, ale dynamo osvětlení je povinné. Netýká se jen závodních kol, což uzákonili těmi 11 kt. U světel se udává, že splňuje tu německou normu, která je dosti přísná. Trh USA z hlediska kol a osvětlení je menší, takže přebírá to zboží dle německé normy. U německých světel, u některých, je napsáno, že nesmí být na silnici, ač je jinak velmi intenzivní. Sleduji i nabídku německých obchodů, to světlo BM jsem před lety kupoval právě z Německa. Hlavně sleduji bike24.de, všiml jsem si, že si odtud nechají posílat i čeští prodejci, jednou mi v krabici z bike24.de přišlo zboží s českého obchodu. Ta norma stanovuje např. že při 15 km/h musí dynamo podávat plný či téměř plný výkon, je tam i dané napětí, jaké musí mít. Pokud někdo např. použije dynamo pro menší kola na větším, tak díky pomalejší rotaci tu je menší výstupní napětí. Takže to nesplní tu normu. Mně to dynamo svítí i když vedu kolo ke vrátků, teda svítí ten Philips Saferide 60lx, přestože má dvě diody v sérii a externě mám k tomu no name světlo v sérii, to při pomalé chůzi nesvítí, maximálně občas blikne. Docela uvažuju o dynamu Shutter Precision, v novější verzi, kterou mají dělanou pro menší obvody kol, tzn. byl by tu menší odpor při jízdě. Podobně si lidi nechávají zaplétat dynamo SON, i když dle té německé normy se to nesmí, myslím dynamo zaplést tak, že dostává menší otáčky, tím že se dá na kolo o větším průměru. Ta nová verze váží myslím jen 310 g, ta starší 390g.

                    Teď jsem něco v rychlosti našel, obrázek odpovídá, jak znám odjinud. http://chicargobike.blogspot.cz/…ts-make.html

                    0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Pro motorová vozidla je i u nás dán limit 1200 mm nad vozovkou pro potkávací světla.

                  (2) Jízdní kola pro jízdu za snížené viditelnosti musí být vybavena následujícími zařízeními pro světelnou signalizaci a osvětlení:

                  1. světlometem) svítícím dopředu bílým světlem; světlomet musí být seřízen a upraven trvale tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit; světlomet musí být zapojen tak, aby svítil současně se zadní obrysovou svítilnou červené barvy,
                  2. zadní obrysovou svítilnou červené barvy schváleného typu ), podmínky pro umístění této svítilny jsou shodné s podmínkami pro umístění a upevnění zadní odrazky podle odstavce 2 písm. b). Zadní červená obrysová svítilna může být kombinována se zadní odrazkou červené barvy podle odstavce 2 písm. b). Zadní obrysová svítilna může být nahrazena svítilnou s přerušovaným světlem 7) červené barvy se shodnými fotometrickými vlastnostmi,
                  3. zdrojem elektrického proudu, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle písmen c) a d) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení.

                  (4) Jízdní kola-sportovní nemusí být vybavena podle ustanovení odst. 2 tohoto paragrafu. V případě dojezdu za snížené viditelnosti však tato kola musí být vybavena nejméně jedním přenosným světlometem trvale svítícím dopředu bílým světlem, jednou přenosnou svítilnou se zadním světlem červené barvy svítícím trvale nebo přerušovaně 7) a vhodným zdrojem elektrického proudu, který, jde-li o zdroj se zásobou energie, musí svou kapacitou zajistit svítivost světel podle odst. 2 písmen e) a f) po dobu nejméně 1,5 hodiny bez přerušení. Světlomet musí být seřízen a upevněn tak, aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu a aby se toto seřízení nemohlo samovolně nebo neúmyslným zásahem řidiče měnit. Svítilna se zadním červeným světlem musí být pevně umístěna v podélné svislé střední rovině jízdního kola nebo po levé straně co nejblíže k ní ve výšce 250–900 mm nad rovinou vozovky a její činná plocha musí být kolmá, nebo přibližně kolmá, k rovině vozovky i kolmá, nebo přibližně kolmá, k podélné svislé střední rovině jízdního kola .

                  (10) Světelná zařízení uváděná na trh po 1.1.2001, pokud jsou vybavena zdrojem elektrického proudu se zásobou energie, musí být opatřena ukazatelem stavu zásoby energie (kapacity) nebo alespoň signalizací poklesu stavu zásoby energie (kapacity) pod zásobu nutnou pro svícení předmětného světla předepsanými vlastnostmi a bez přerušení a to po dobu nejméně 1,5 hodiny.

                  0 0
                  • ˘Ö˘ Krab  

                    Asi aktuálně platné znění je VYHLÁŠKA Ministerstva dopravy a spojů 341/2002 Sb. ze dne 11. července 2002 o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

                    (Konkrétně příloha č. 13 Technické požadavky na jízdní kola, potahová vozidla a ruční vozíky ), kde schází výše citovaný bod (10) a rozdělení kol na závodní a sportovní.

                    0 0
                    • bubman  

                      Ahoj všichni.

                      Mám dotaz a nechci zakládat nové vlákno.Někdo tady doporučoval toto přední světlo :http://www.profilshop.cz/…f-1000-usb-2 Nejde mi ani tak ani o to světlo jako o ten držák na řídítka.Nepadá z něj světlo při jízdě v lehčím terénu?Díky moc za odpověď.Milan.

                      0 0
                      • Bokec  

                        No drzak vypada dost pofiderne :-(

                        Asi bych to neryskoval…

                        0 0
                      •  

                        ten držáček nevypadá moc spolehlivě zlatej čínskej za dolar a kousek

                        0 0
    • Lachtis  

      Ahoj, dovolím si využít vlákna. Potřebuji koupit nové přední světlo na bika, protože mi mé staré s čipem XML-T6 odešlo… Chtěl bych něco výkonného, abych v lese viděl :-). Budu to kupovat v ČR a zvažuji následující:

      http://www.led-expert.cz/…eutral-White

      http://www.led-expert.cz/…yklosvitilna

      Podle údajů výrobce by mělo být výkonnější světlo XT40, ale reálně tomu tak být nemusí. Světlo bych převážně vozil na řídítkách, ale mám i držák na helmu. Co byste z těchto dvou vzali?

      Díky Tomáš

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.