• Starej Bručoun

    Zdravím. Jezdím hlavně silnici, ale k vánocům jsem si pořídil gravel (Giant Anyroad 1 LTD 2018). Mám na tom najeto zatím 500km. Hlavně lesní cesty (na silnici mám silnici), vesměs za sucha. Lehkej terén mě na tom opravdu baví, ale z kamenů a kořenů mám dost vyklepananý ruce. Do kopce a po rovině to ještě jde, ale sjezdy musím jezdit hodně pomalu, jinak každá větší díra nebo kořen hrozí, že poletím přes řidítka. Docela bych na tom uvítal odpruženou vidlici, ale to je technicky neřešitelný. Předpokládám, že by pomohly šiřší pláště s terénnějším vzorkem. Koupil jsem to s bezdušovýma 30mm Giant CrossCut Tour 2 (v reálu 32 mm, https://www.giant-bicycles.com/…sscut-tour-2). Ráfky Giant SX-2 Disc (vnější šířka 25,5 mm). Naměřený místo v přední vidlici 55 mm, vzadu 41 mm. Napadlo mě dát dopředu širší a agresivnější plášť než dozadu. Případně pořídit něco širšího/agresiv­nějšího jenom dopředu a vzadu nechat ten původní. Je to dobrá úvaha? V terénních pláštích se nevyznám, proto uvítám konkrétní tipy na pro mě vhodný bezdušový pláště, případně jejich kombinaci (typ a rozměr). Cena cca 1000 Kč za plášť? Když to bude půlka, nebudu se zlobit.

    • Singlespeed  

      Gravel je právě o tom vyklepání, pohodlí v terénu nehledej. Pokud chceš pohodlí, kup si standardní devětadvacítkové mtb s odpruženou vidlicí případně celopéro. Zdá se, že jsi podlehl módě a koupil něco jiného než potřebuješ.

      • deleteduser  

        +1

        Člověk na to má buď mentálně a technicky, pak mu vyklepání nevadí, nebo na to mentálně nemá a buď jede pomalu, nebo trasu optimalizuje tak, aby jel nahoru terénem a dolů po asfaltu, jako to dělám já.

        Gravel je příjemný univerzální stroj, ale jako všechno univerzální má svoje limity.

        • roman II  

          jak to vypadá s novým rb, zjistil jsi něco ?

          • deleteduser  

            Mluvil jsem s p. Heinikem na testfestu, Nestíhají výrobu, takže nultá ověřovací série bude někdy v létě. Plánuje se trochu položenější hlavová trubka.

            • roman II  

              tak to budu muset sehnat pro letošek něco jínýho a když s tím nebudu spokojenej tak v zimě rb rám a budu stavět

        • Bruca  

          Škoda, že sis nechal ujít výjezd terénem na Vlčák. Byl moc fajn. A sjezd dolů byl po asfaltu :-)

          • deleteduser  

            Já už jsem toho měl dost na Bunči, na Brdu jsem viděl černě :)

            Letos je to slabota :)

            • Bruca  

              Tak to by se ti výjezd na Vlčák obzvlášť líbil :-D

              Na podzim jedeš taky? Budu lámat další vidli :-D

              • deleteduser  

                Pokud seženu elektrokolo, tak jo :)

                Chřiby mám rád, je to čelendž :)

                • Bruca  

                  elektro je těžké. bude se ti hůř tlačit. vem si radši skládací koloběžku :-D

                  • deleteduser  

                    Čili mám počítat s ještě pohodovější a asfaltovější trasou, než jsou jarní „Chřyby“? :)

                    • billíček1  

                      Podzim bývá zkrácenej,protože je brzo tma. „Výjezd“ na Vlčák mě zklamal, na to že bylo sucho tam bylo příliš mnoho nejetelných bahenních žlabů a navíc už nebylo dost sil. Těším se na tu kazetu 11–40, to bych mohl i něco vyjet,aniž by mi kolena řvala "nebudu to dělat!!

    • krabica  

      Tady hledej.

    • roman II  

      znám pár co jezdí g-one ke spokojenosti, ber to jako tip https://plaste.heureka.cz/…x35c-kevlar/

      • AussigBiker  

        Jojo, tyhle mam a v pohode. Zatim jenom ale cca 100 km, v mokru nevim jak se chovaj, ale v terenu v pohode.

        Pro zakladatele vlakna: Nevim, jak je na tom Giant, ale Spesl Diverge ma Future schok vidlici, Cannondale ma system SAVE, Trek IsoSpeed. Oboje bude nejak fungovat, ale proste vyklepanej budes i tak. Ja to cekal daleko horsi, prekvapilo me jak je to v pohode. Na beranech mam v omotavce gelovy vlozky a dost to tlumi, funguje to paradne. Ale dneska rano jsem jel pred vystavistem v Holesovicich po kostkach a na kocici hlavy v Praze asi jedine enduro nebo DH :)…

        • roman II  

          právě chystám nějakýho pseudo fitnesa/gravela s rovnejma řídítkama a půjdou tam taky, ještě nevím jestli 35 nebo 38 mm

          • AussigBiker  

            Me ty 35c prijdou jako dobra volba: na acku to celkem jede, v terenu drzi, na louce to celkem taky jede. Zalezi, jestli budes jezdit vic v lese, pripadne v bahne nebo na na acku nebo treba v Kokorisnku v pisku :). Ja se asi zatim budu drzet tech 35c. Siroky palste mam na fullu a na moje jezdeni 35c asi v pohode, mozna casem zkusim 33c, uvidim kde s tim vlastne budu jezdit :)

            • roman II  

              jak moc je foukáš?

              • AussigBiker  

                Jaj, to nevim, ještě jsem je nefoukal :-). Ale nemám je nabouchany, jsou tak, že se lehce „prohnou“, když nasednu. Já s tim asi budu jezdit primárně po áčku a hladkejch lesních cestách, tak nejspíš zůstanu u 35c.

                • roman II  

                  tak nějak si to taky představuju, troška pohodlí od těch plášťů přece jenom musí být

          • Goratrix  

            Ja mam 35mm G-One a na gravel a polne cesty su super, 40mm mi uz prisli prilis velke na to ze 70% jazdim asfalt… nafukal som ich najskor na 60 psi co je asi rozumne maximum (na plasti je znacene max 70), po 300 km testovania to vidim tak na 40–50 optimalne, podla terenu.

            • detoxy  

              Mám je taky. Jezdím je tak na 2,8 baru, což je super pohodlné a pořád to pěkně jede. Zatím najeto cca 2500 km a uprostřed mám ještě vzorek. Za mě zatím velká spokojenost.

        • deleteduser  

          FutureShock jsem zkoušel na Testfestu, drobné nerovnosti to docela žehlí, ale na větších nerovnostech to třepe stejně. Bohužel jsem neměl kolo na bezduších, takže mi mechanik nafoukal duše na mou váhu… kombinace bezduše + FutureShock by možná fungovala líp, ale jen samotný FutureShock mě neoslovil… proti mému RX na podhuštěných Triggerech to o moc pohodlnější nebylo.

          Ještě detail, už ze silnice jsem si zvykl na dvojitou omotávku, ta taky docela pěkně tlumí.

          • AussigBiker  

            Ono taky zalezi jak se drzis za berany, jak jsem zjistil, kdyz to drnca, neni dobry se drzet za paky, bud nahore za berany nebo dole :)

            • deleteduser  

              To je docela možné, já se držím buď za páky nebo těsně za nimi. V obloucích moc nejezdím.

              • AussigBiker  

                Já jak se držel za páky, tak když to začlo drncat, tak mi to málem vyrazilo řídítka z rukou a jsou to strašný rány.

                • deleteduser  

                  Máš ALU nebo karbonová řídítka. Já jsem z hliníkových přešel na karbonové Bontragery a ty celkem tlumí. Podotýkám, že nejezdím prasárny a dolů se bojím :)

                  • AussigBiker  

                    Tyhle, tudíž hliník, ale ty horní výztuhy dost pomáhaj: Bontrager RL IsoZone VR-CF, 31,8 mm. Dobrý vědět, že karbon víc tlumí. Možná časem.

            • roman II  

              rovný rodla příp. hezký rohy pro změnu úchopu a je to dokonalý :-)

              • deleteduser  

                Jak pro koho… mně osobně oblouky při testování „něčeho“ s rovnými řídítky, rohy a hladkými plášti chyběly. Je to otázka zvyku. Proto jsem ze silničky přešel na gravel a ne na krosa.

              • bezdratova.sprcha  

                Pokud ti to vyhovuje, proč ne, ale ergonomie rovných řidítek je o několik tříd nižší než berany.

                • Singlespeed  

                  V terénu mají rovná řídítka lepší ergonomii. Lépe je dosažitelné brzdění i řazení, lepší je ovladatelnost kola, řídítka lépe tlumí nerovnosti. Proto se taky na bajky dávají. Myslím, že zakladatel vlákna šlápl s gravelem vedle. Jeho požadavkům jednoznačně vyhovuje MTB.

                  • bezdratova.sprcha  

                    Rovná řidítka se na horská kola dávají jednak protože to vyžaduje UCI, a jednak proto, že je snazší je udělat široká.

                    Ergonomie beranů je lepší, dvě ze tří pozic se drží s rukama v přirozené pozici. Na rovných řidítkách máš ruce pootočené. Rovná řidítka opravdu netlumí nerovnosti lépe než oblouky beránů. To je jeden z hlavních důvodů, proč se na gravel (kola s pevnou vidlicí) začaly osazovat berany. Brzdění i řazení je úplně stejně dosažitelné, na beranech dokonce na dvou ze tří pozic (pokud si na rovná řidítka dáš rohy, tak z nich na páky nedostaneš). Ovladatelnost není parametr, ale souhrn více různých vlastností. Hlavní výhodou rovných řidítek je jejich šířka, což využiješ jen v terénu kde to hodně hází. Osobně jezdím na beranech na stejných místech, kde jsem dřív jezdíval na rovných řidítkách, a problém s ovladatelností fakt nemám.

                    • Singlespeed  

                      Ty jsi dobrý rozumbrada. V terénu jezdím s berany nikoliv dva měsíce jako ty, ale devátý rok, takže už trochu vím, o čem mluvím ;-).

                      • bezdratova.sprcha  

                        Tak pokud se ti i po devíti letech na beranech blbě jezdí v terénu, nehledal bych problém v beranech. Je docela jedno jak dlouho na nich jezdíš, srovnání je pořád stejné.

                        Za těch dva u půl tisíce kiláků co jsem na gravelu letos najezdil jsem si udělal dobrý obrázek o tom, co se na beranech dá odjezdit a jedinou limatací v terénu je šířka (a tam, kde začíná být problematická, už obvykle stejně nestíhá kolo jako takové).

                  • Sgt Pepper  

                    na berany si může dát druhý páky…i když to s nima má trochu menší účinnost

    • deleteduser  

      Spešl TriggerPro 38 bez duše :)

    • Starej Bručoun  

      Dík všem za příspěvky. Vyklepanost znám dobře. Se starou silničkou jsem neměl problém běžně zajet do lesa. Ale nový mi je líto, tak jsem si k ní musel pořídit i ten gravel do terénu. A nestěžuju si. 30 mm bezduše jsou pohodlnější než starý hladký 23 mm. Zásadnější problém vnímám jenom v prudších, rozbitějších sjezdech. A tam se držení za páky nevyhnu. O rovných řidítkách jsem neuvažoval vůbec. Dávno vím, že to není nic pro mě… Zkusím svůj dotaz zjednodušit: Jak se díváte na možnost dát dopředu silnější plášť s hrubším vzorkem??? Někde jsem o tom četl v souvislosti s mtb, ale zkušenosti s tím nemám. Je to dobrej nápad nebo blbost?

      • deleteduser  

        Čím širší plášť, tím nižší tlak můžeš použít a tím víc pohodlnější to bude. Vzorek dle vkusu, pokud máš na silnici silničku, tak si můžeš hrubší vzorek dovolit.

        • Starej Bručoun  

          Tomu rozumím. Ale sorry, vyjadřuju se pořád blbě. Ptám se na možnost mít vepředu hrubší vzorek a silnější plášť a vzadu jemnější/užší. Vepředu pohodlí, vzadu akcelerace. Co třeba kombinace 38–35 nebo 35–30? Zkoušel někdo něco podobnýho?

          • deleteduser  

            Jo tááák. Na MTB se to vozí běžně. Léty ověřený přístup :) tak proč to nedat na gravel.

            • Starej Bručoun  

              Skvělý. Takže se nemusím bát, že by to mělo nějakej negativní vliv na jízdní vlastnosti? Co konkrétního bys dal na předek, kdybych vzadu nechal těhle 30 mm? Nebo nějakou kombinaci 38–35?

              • Singlespeed  

                Nechci ti brát iluze, ale 35 i 38 mm je na kořenech a kamenech pořád velmi úzký plášť, takže žádné pohodlí se nedostaví. Na kořeny a kameny skutečně platí jen mtb pláště minimálně 55 mm šířky, ale to do gravelbajku nedáš.

                • deleteduser  

                  Širší gumu může méně nafoukat a možná to bude stačit… něco může udělat i placebo z nového obutí :)

                  Až sjedu zadní 33mm Trigger, hodím dozadu taky 38mm Trigger a bude po krámu.

              • deleteduser  

                Vozím 33 (reálně 34) vzadu, 38 (reálně 36) vepředu, a rozdíl mezi objemem pláště není okem moc vidět, takže 5mm rozdílu bych se nebál. Víc bych asi nedával…

                Klidně max co se vejde do přední vidle a má dobrý vzorek, a o něco užší hladší vzadu.

              • jIrI___  

                Nečekej, že se ti s 35–38 mm pláštěm dostaví nějaké extra zvýšené pohodlí. Osobně mám z tvých příspěvků takový pocit, že sis na svoje požadavky vybral špatný typ kola…

                • Singlespeed  

                  Mám úplně stejný pocit. Ale vypadá to, že je Starej Bručoun ten typ, který si něco umane a pak si nedá říct ani za nic a bude strašit s gravelbajkem v kořenitém balvanitém terénu a divit se, jak mu to drncá místo aby si pořídil pohodlné mtb :-).

                • deleteduser  

                  Osobní zkušenost je nepřenositelná. Chce zkusit širší gumu, zkusí širší gumu. Zas o tolik pomalejší to nebude. Pláště jsou stejně spotřebák.

                • Starej Bručoun  

                  Starej Bručoun je typ, kterej rád objevuje cesty, po kterých ještě nejel. V počítači si nakreslím trasu po pěkný lesní cestě a v reálu z toho vyjde občas asfalt, občas kořeny, občas bažina. Donedávna jsem nemusel nic řešit a všude jsem strašil na starý silničce. Po splacení hypotéky si můžu dopřát většího komfortu, nicméně jednoznačně vím, že berany jsou pro mě mnohem víc než pohodlné mtb. Na berany s odpruženou vidlicí bych asi slyšel, ale nic takovýho jsem na trhu neobjevil. Proto ten gravel.

                • Starej Bručoun  

                  Dokážu posoudit, o kolik mi pomohla změna z 23 mm na 30 mm. Tak snad mám právo na určitou představu, co by přinesl další posun na 35/38 mm. Sorry, nechtěl jsem tu řešit otázky typu gravel vs. mtb, berany vs. flatbar. Jen mě zajímaly vaše reálný zkušenosti s pláštěma do terénu.

                  • Singlespeed  

                    Na gravelu (než vymysleli marketingoví odborníci název „gravelbike“ říkalo se tomu tady „prasopes“) jezdím už nějaký ten rok, takže mi můžeš věřit.

                  • Singlespeed  

                    Reálné zkušenosti s plášti do terénu na kořeny a kameny jsou takové, že 35 i 38mm je málo. Vozím tedy 42 mm a to už se jakžtakž dá, ale pohodlí mezi kořeny a kameny to pořád ještě zdaleka neposkytuje. Do mého Maxbiku se vleze i 47 mm plášť, to už je trošku lepší, ale až 2,25´´ gumy na starém „prasopsovi“ poskytovaly přijatelné pohodlí a dal se s tím objet poměrně svižně i bajkový maraton. Ovšem jezdit s nimi po silnici byl vcelku opruz. Takže jsem zakotvil u kompromisních 42 mm plášťů.

                    • Starej Bručoun  

                      To se mi líbí, reálný zkušenosti, konkrétní čísla. Jak široký si podle Tebe můžu dovolit pláště, když naměřený místo vepředu je 55 mm a vzadu 41 mm. Přidáš i tipy na typy Tvých oblíbených plášťů?

                      • Singlespeed  

                        Problém je v tom, že každý plášť je jinak široký a šířka často neodpovídá šířce udávané výrobcem. Takže jedině to vyzkoušet. Dopředu by se mohl vejít nějaký hladší s reálnou šířkou přes figury kolem 47mm a dozadu max 35 mm reálné šířky. Takže docela málo. Z užších plášťů vozím hladké Continental Ultrasport II 32 mm, reálná šířka je však o nějaký ten milimetr větší. Do terénu jsou nevhodné, šotolinka a kostky v pohodě. Další možnost je Continental speed ride 42 mm. Ten se ti dozadu ovšem nevejde. Je o poznání pohodlnější než 32 mm, v terénu mi přijde trošku nevyzpytatelný zejména vepředu a na šotolině. V terénu se mi osvědčil Author Rolling Stone 42–622, levný, spolehlivý, solidně drží, po asfaltu moc nejede. Můj nejoblíbenější je ovšem Schwalbe Road Cruiser 42–622 light, který se už ovšem nevyrábí, nevím proč. Lehký, ale zároveň „neprůstřelný“, hladký, ale v terénu drží lépe než Conti Speed ride. Dnešní verze Road Cruiserů s tou starou moc společného nemají. Jsou těžké, méně pohodlné, na ráfku jsou užší i když je deklarovaná šířka stejná a po asfaltu nejedou. V počátcích jsem vozil do terénu Schwalbe Racing Ralph 35–622. Vzhledem k šířce držel velmi dobře, pohodlí ovšem mizivé, na asfaltu byl trochu hlučný.

                        • Starej Bručoun  

                          Díky moc za pěkný shrnutí. Jen se ještě se zeptám… předpokládám, že ani jeden z toho není vyloženě TLR plášť. Ty to vozíš s dušema nebo s mlíkem?

                          • Singlespeed  

                            Ačkoliv partnerka vozila bezduše už v době, když byly ještě poctivé a vůbec se do nich nemuselo dávat „mlíko“ (systém UST), tak já vozím pořád duše. Co si vzpomínám, neměl jsem na „gravelu“ ani „prasopsu“ nikdy žádný defekt a pláště jsem vždy dojezdil až „na plátno“.

                            • Starej Bručoun  

                              Ještě bych měl na Tebe jeden dotaz. Jak Ty se díváš na to, že bych dal dopředu širší plášť než dozadu? Třeba i tu kombinaci 47 mm vpředu, 35 mm vzadu? Vzorek v tom případě volit stejnej, podobnej, odlišnej?

                              • Singlespeed  

                                Klidně můžeš dát dopředu širší. Vzorek dle preferencí, já mám radši hladší. Pokud chceš s výraznějšími figurami, tak dopředu zubatější, dozadu méně zubatý.

                                • Starej Bručoun  

                                  Přesně tyhle informace jsem potřeboval. Tak nějak jsem si to myslel, ale jsem rád, že mi to někdo zkušenej potvrdil. Diky moc!

                                  • krabica  

                                    Mrkni ještě na Panaracer Gravelking, existuje víc vzorků a šířek…

                                    • Starej Bručoun  

                                      Díky, už jsem ho zkoumal… Uvažuju, že vzadu zatím nechám těch originálních 30 mm a zkusím nejdřív něco objemnějšího jen na předek. Zatím se mi do užšího výběru dostalo tohle:

                                      Ritchey Z-Max Shield WCS Tubeless

                                      Maxxis Rambler 700X40C

                                      Vittoria Terreno Mix 622×40mm

                                      WTB Riddler TCS 622×45mm

                                      Panaracer Gravelking SK TLC 622×43mm

                                      • bezdratova.sprcha  

                                        Nevšiml jsem si, jestli budeš jezdit duše nebo bezduše. Každopádně jestli duše, tak ti rovnou rozmluvím Maxxis Rambler. Ten je náchylnější na defekty. Existují ho nějaké dvě různé revize (a nejsou nijak označené, takže čert se v tom vyznej, můžu jen potvrdit, že Axit.cz prodává ty novější).

                                        Ty starší se strašně špatně nahazovaly jako bezduše a byly totální papír. Ty novější jsou na tom s defektovostí lépe a jako bezduše se nahazují naprosto parádně, ale váží 440g, místo původních 390.

                                      • Singlespeed  

                                        Vycházel bych z toho, že plášť kolem 1000 Kč a více je na gravelbike cenový nesmysl.

                                        • Starej Bručoun  

                                          Co se rozhlížím, tak všechno, co je tubeless, je kolem tisícovky. S tím jsem smířenej. Předpokládám, že výrazně levnějc nic slušnýho neseženu. Nebo se pletu?

                                        • bezdratova.sprcha  

                                          :D to jsou perly

                                          • Singlespeed  

                                            To jsou tisíce km odjetých v terénu i po silnici na „gravelu“ ;-).

                                            • bezdratova.sprcha  

                                              Ze sis odjel par tisic km z tebe experta nedela. A hlavne jezdis na dusich. Pokud chces jezdit na bezdusich, tak se proste plastum v teto cenove relaci nevyhnes, ale behem tech tisicu kilometru bych i cekal, ze si toho vsimnes.

                                            • orm  

                                              To ti asi nikdo nerozporuje, ale zadny validni argument, proc by to mel byt nesmysl jsi neuvedl.

                                      • mrozu  

                                        Vozím WTB Nano 40c a spokojenost, objem do lehkého terénu dostatečnej, vzorek zároveň jede dobře na asfaltu, zatěsnění bez problémů.

                                      • krabica  

                                        Ty Ritchey šířky 35c mám doma 2ks navíc. Jeden má najeto 100 km, druhý tak 50.

                                      • Cyclingdog  

                                        Ja jezdil vpredu wtb nano 40 a vzadu wtb riddler 37, oboje bezduse. A byl jsen hodne spokojenej. Na asfaltu prekvapive dobry nano, v bahne horsi ten riddler, nejlepsi lesni cesty, sotolina. Kdyby mi vesel Nano 40 i dozadu, tak uz asi nic jinyho nejezdim :-)

                                        • well  

                                          Pár plášťů jsem na Gravelu projel a pár snad ještě projedu. Jestli chce někdo pohodlné a přitom relativně úzké pláště, tak perfektní je série Vittoria Terreno. Wet moc nejedou,ale perfektně drží v blátě i na sněhu a nabízí nejvíc pohodlí. Já dávám Wet na zimu na předek. Mix jede o dost lépe a taky hezky drží. Jezdím ji v zimě na zadku. Dry mají být dle testů z řady Vittorek nejlepší, ale nemají trakci Mixu a jedou úplně stejně (mám je na prodej – najeto do 100km). Všechny Terrena jsou bezdušové. Vše testováno v rozměru 700×33. Na léto mám rád pláště Challenge Strada Bianca 700×33 TPI 120. Je to pohodlná, neskutečně odolná a velmi rychlá guma. Skutečná šířka je přes 35mm. Měl jsem i Challenge Almanzo pro 260 TPI 700×33. Je užší než vulkanizovaná Strada Bianca, dražší a nic nevydrží. Pohodlí je podobné, rychlost nižší nebo stejná (těžko říct). První nasazení je porod. Jezdil jsem i cyklokrosové pláště Challenge Grifo Pro 700×33 300TPI (na prodej – najeto cca 300km). Pláště jsou úzké a přes perfektní rychlost jim schází pohodlí. Trakce průměrná. Životnost lepší než u Almanzo Pro. Žádná Vittorka není stejně rychlá jako nejpomalejší Challenge (co jsem jel), ale jsou to pohodlnější a odolnější pláště a hlavně bezdušové.

                                          Rád bych projel Schwalbe G-One a Panaracer Gravel King SK.

                                          • detoxy  

                                            Podle mě co se pohodlí týká tak to chce bezduse a tlak tak do 3 baru. K tomu pláště s nízkým valivým odporem, aby jsi mohl dát větší šířku a dostal větší pružící objem. Jinak výběr pláště na gravel je o kompromisu, tak jako celý gravel. Hladké 30 na blátě budou o ničem stejně jako 42 dry na asfaltu. Chce si to najít svůj střed a mít trochu rezervu pro mírně horší podmínky, za nimi už prostě zpomalit. Pro mě Schwalbe G-one 35 velmi zajímavý kompromis a třebaže na mě už trochu širší ještě pořád slušný i na asfaltu.

                                            • deleteduser  

                                              Herdek, já ty šváby snad taky prubnu… koumu nad budoucí náhradou zadního Triggera 33 mm, který už začíná být kapku sjetý. Původně jsem plánoval Triggera 38, který je sice těžší, ale taky vypadá odolnější vůči defektům, než Trigger 33, ale ten G-one mě zajímá stále víc :)

                                            • TheJD  

                                              Ja na gravelu vozim 2.5 vepredu a 3.0 vzadu se Schwalbe Tyrago 35c na dusich. Nevim, proc by nekdo na Gravelu foukal vic. Za necely rok a ~2200 km jsem dvakrat cvaknul a jednou pichnul.

                                              • nitraq  

                                                No… vozím cca 40 psi vpředu a 45 psi vzadu (což je 2,7 a 3,1 bar) na 35 pláštích a mám zatím prd najeto, takže technika není. Stejně mě ale překvapilo, když jsem v mírným sjezdu po polní cestě procvakl duši, že by se zmije stydět nemusela. Pravda, bylo tam celkem dost volnýho kamení a některý šutry až velikosti pěsti. Holt špatná volba trasy/kola/stopy.

                                                https://www.strava.com/…s/1554504124

                                                • detoxy  

                                                  Díval jsem se, docela příhodný komentář :-) (na stravě).

                                                  • nitraq  

                                                    Kamarád vtipálek:) Ale jo, po tom debaklu jsem měl chuť hodit duši do nejbližší popelnici a už ji nikdy nevidět.

                                            • nitraq  

                                              Možnost výběru téměř neomezenýho množství plášťů vidím jako obrovskou výhodu a ve stejnou chvíli a stejnou mírou i obrovskou nevýhodu. Člověk není limitován úzkým rámem nebo vidlicí jako na silničním kole, kde by prostě vybral podle peněženky, testů odporu a případně osobních sympatií ke značce. Což ale znamená, že má tak pestrý spektrum možností – od úplných šlupek na švihy se silniční partou až po vyloženě balóny (samozřejmě v měřítku kategorie), že v tom může snadno tápat. Aneb už jsem byl rozhodnutej vzít na všechno ježdění Michelin CX Jet, jenže po včerejší náloži od silničářů zas koketuju s myšlenkou mít dvoje záplety – jedny šlupky 28 mm a druhý nějaký gripovější v šíři 35 – 38.

                                              • deleteduser  

                                                Druhá sada kol je u mě taky v plánu…

                                              • jIrI___  

                                                Není to jen o pláštích, ale o geometrii a tuhosti celkově. Aby člověk stíhal na gravelu se silničními plášti silničářům, tak musí mít fyzičku o třídu lepší než oni. Takže na chrcení bych pořídil spíše čistokrevnou silničku a gravel používal na to, k čemu je od počátku určen :)

                                                • jecnak  

                                                  To je velmi diskutabilni. Podle wattmetru mi jede Boone skoro stejne jako Madona. Rozdil je kolem 10–15W pri cca 28km/h. Zajimavejsi je to hodne nad 30km/h. Oboje obuto do slusnych silnicnich galusek a vysokych karbonu.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Přesně, ty rozdíly (a nejen silnička vs gravel, ale obecně i vs bike a další typy) nejsou vůbec tak velké, aby bylo potřeba o tolik větší výkonnost pro stíhání ostatním.

                                                    Když je větší rozdíl výkonnosti, tak to udělá mnohem více než rozdíl kol. Pak to dopadá tak, že ten o třídu výkonnější zcela bez problémů ujede na biku slabšímu na silničce. Tedy minimálně v kopci vždy, na rovině se to může trošku srovnat, ale stačí mírnější kopeček a už ten výrazně výkonější ujede.

                                                    Rozdíly mezi jezdci bývají mnohem větší než těch 10–15W. V reálu se běžně setkávám i s rozdíly typu 100W+ pro podobně těžkého jezdce.

                                                    Problém bývá v situacích, kdy je někdo jen o malý chlup slabší a v háku by na srovnatelném kole ještě stíhal slušně a když k tomu vezme ještě i mírně horší kolo, tak je problém. Nebo když je slabší výrazněji a ostatní se snaží dle něj jet pomaleji (v kopci) a on pak neuvisí ani na rovině (to ale nemusí ani se srovnatelným kolem).

                                                  • jecnak  

                                                    Zas na druhou stranu Boone co mam, je hodne lehke a i vcelku aero CX kolo. Kdyz bych to ale srovnal s nejakym gravel specialem s nizkymi rafky, hustym vypletem, sirokymi plasti se vzorkem a celkove velkou hmotnosti a vyslovene ne-aero posedem, tak rozdil bude obrovsky. Je potreba srovnavat aspon podobna kola – tj hladsi plaste, ktere podobne jedou a alespon stejne aero posed jezdce (ten stejne dela pres 80% aerodynamickeho odporu celku).

                                                    Dobre jety hak ti za stejne velkym ci vetsim jezdcem udela klidne 100W pri rychlostech lehce pres 30. Cele je to hlavne o tom o cem pises. Slaby jezdec potrebuje vyrazne lepsi kolo, aby stacil i jen drobne lepsimu.

                                          • Doktor-Prase  

                                            Dobrý vědět, díky. Aktuálně potřebuji přejít na bezduše, protože co vyjížďka do terénu, to katastrofa a defekty (jezdím Conti Cyclocross speed 35).

                                            Uvažoval jsem o G-one, ale trošku mě odradily zkušenosti z UK, údajně žalostná životnost na asfaltu (většinu času dojíždím po asfaltu/chodníku). Takže přemýšlím o Panaracer GravelKing SK, případně ty Vittoria Terreno a nebo úplně jinudy – Compassy…

                                            • detoxy  

                                              Stav G-one po cca 2500km. Zadní, 90% po asfaltu.

                                              • krabica  

                                                Málo smykuješ… :-D

                                              • roman II  

                                                parádní výdrž

                                              • Doktor-Prase  

                                                Údajných 800mil… zadek.

                                                • Singlespeed  

                                                  Určitě záleží i na hmotnosti jezdce. Ten samý plášť, co vydrží 65 kg borcovi vzadu 5000 km zmizne pod 95 kg trošku vyježděným „atletem“ za chvíli (to je třeba můj problém).

                                                  • jIrI___  

                                                    Tak nějak. KDysi jsem pořád řešil „záhadu“, proč mi RaR na zadku nevydrží ani 1000 km, když jiní na něm mají nájezd i více než dvojnásobný. Až pak jsem si uvědomil, že moje hmotnost je o takových 30 kg vyšší než jejich :))

                                                  • jecnak  

                                                    A vykonnosti jezdce a jizdnim stylu. Jizda ze sedla do kopce dokaze zadni plast oholit velice brzo.

    • jIrI___  

      Vozíte někdo Challenge Strada Bianca Race v šířce 33 mm? Jaké s nimi máte zkušenosti ohledně výdrže?

    • PatrikKalista  

      Ahoj, něco pro rozmer do 700×30C?

      • Autumnbiker  

        já mám od jara 2019 na silničce tohle a jezdím s tím polňačky, lesní cesty… a zatím bez defektu a na silnici to taky valí dobře.

    • paw_jh  

      Dneska jsem si udělal radost a nahodil nový pláště – Vittoria Terreno Zero. S nima zkušenosti zatím nejsou, ale o víkendu bych je měl zajet, tak kdyžtak něco napíšu.

      Proč ale takovejhle úvod? Sundal jsem starý pláště Continental Speed King CX 700×35C. Měl jsem na nich 4230km, převážně asfalt, sem tam prašný a kamenitý lesní cesty. Foukaný hodně natvrdo, váha cyklisty kolem 100kg. Hodně mě překvapuje výdrž, kdybych si nechtěl udělat radost, tak si myslím, že daj ještě hodně kilometrů.

      Na fotkách je zadní plášť ten černější a ostřejc vyfocenej.

      Jo a bylo to bez jedinýho defektu. Pláště můžu jen doporučit.

      • paw_jh  

        Tak mám na Terrenu už něco málo najeto. Co se týče asfaltu, tak jsem to čekal trochu lepší, přijde mně, že trochu „lepěj“, nejedou tak hladce jako ty Continentaly. Na písku/prachu, polní cestě ale jedou jako víno, hladkej střed vůbec nevadí, tady se na nich cejtím naopak líp. Na kamínkách jedou taky pěkně, ale jsou to prostě úzký pláště, tak to skáče a střílí :).

        Přijde mně, že trochu líp než ty Continentaly tluměj nerovnosti i při stejným nebo vyšším tlaku, ale to může být jen pocit.

        Celkově vzato nelituju, zas se můžu vrátit na cesty, kde jsem se s Contikama necejtil nejjistějc.

    • PatrikKalista  

      Nemá někdo typ na plaste o velikosti 700×30c s co nejmenším průměrem. Dekuji Patrik

      • Marskatin  

        Jo, bývá na nich napsáno 28–622 :)

        • PatrikKalista  

          A to mělo být vtipný?

          Patrik

          • Tomalda  

            Mě pobavilo!

          • Singlespeed  

            Je to vtipné a ještě je to pravda. Proč shánět úzké třicítky, když můžeš koupit široké osmadvacítky :-).

            • PatrikKalista  

              A když jsem tak blbej, tak poradíš jaké? Já jen, aby jste ze mě nedělali debila(občas ho ze sebe dělám sám – to už je holt život) a rada nikde:-(

              • Marskatin  

                Zbytečně se čertíš. V klidu se nad tím zamysli. Zdá se, že chceš narvat 30mm plášť do rámu, který na to není stavěný. Proto zřejmě hledáš úžší třicítku. Já si myslím, že úžší tricitka a širší 28 je oboje totéž kolem 29mm.

                Taky si myslím, že rozdíl 2mm je hodně poznat mezi šíři 21 a 23, ale zanebbatelně mezi 28 a 30, kdy bude vetší roli hrát pohodlnost kostry pláště a pohodlná 28 může být pohodlnější a po vsech stránjách lepší bež tvrda hadice rozměru 30.

                Hledal bychpodle skutečné šíře, ne podle označení.

                Kvalita odpovědi je úměrná kvalirě dotazu.

                Takže:

                drát – kevlar-tubeless?

                Slick, semislick, vzorek?

                Šířka ráfků?

                Tlak?

                Pokud tě opravdu tlačí místo tak je nutné počítat se vším. Skutečná šíře závisí na tom konkrétním plášti, tlaku a šíři ráfku. No a časem se ještě trochu vytaha, takže je větší než nový.

                Nedávno jsem hledal napr. Rozměry Panaracer gravelking sk 28–622 dušový.

                15mm ráfek 26,7mm

                17mm ráfek 27,6 mm

                19 mm ráfek 28.2 mm

                21mm ráfek 28,9 mm

                23mm ráfek 29,6 mm

                Ale nevím při jakém to bylo tlaku.

                Takže i tento splňuje podmínky zadání.

          • nomecz  

            Sak je to pravda … protoze napr 28 swalbe po par km jezdeni maji kolem tech 30 mmm. Akorat trochu nechapu proc si kupujes silnicni ram a jeste takovou jebku a pak z toho chces delat gravel.

      • milmat  

        V tomto rozměru bohužel toho moc není, většinou odolné silniční pláště (mohou být použitelné i pro lehký gravel) a pár CX/gravel plášťů. Pokud jezdíš duše, tak například Michelin CYCLOCROSS JET 30–622 (700X30C). Prolez si pár eshopů v CZ, GE, UK. Mají i vyhledávání dle rozměrů pláště.

        Jestli tím průměrem pláště myslíš reálnou šířku pláště na ráfku, tak ta závisí i na vnitřní šířce ráfku. Dá se předpokládat, že širší ráfek způsobí širší reálnou šířku pláště.

      • paw_jh  

        Co tohle? https://www.vittoria.com/…raining.html – rozměry maj různý

        A na gravel to jde asi taky: http://bikepacking.cz/…ou-necestou/

        • Ladnonna  

          Zaffira nejedou raději bych vzal Rubino Pro Endurance

          https://www.vittoria.com/…ce-race.html

          I když tady někteří jezdí i horší pláště než jsou Zaffira, já to porovnávám proti Corsa a tam sice i Rubina jsou výrazně horší ale ne tak moc. Takže jako odolný plast proč ne.

          • PatrikKalista  

            O těch jsem taky přemýšlel…Je to šílenost kolik je tam málo místa. Vzadu by se vešla snad 35 mm, ale dopředu je to sotva na 28 mm.

            • jIrI___  

              Čekal jsi od silničního rámu něco jiného? Není to zas až tak dávno, kdy byl silniční standard 23–25 mm pláště a do některých rámů byl problém nacpat i 28 mm plášť. Pokud chceš vozit širší pláště, tak bych se v první řadě podíval spíše po novém vhodnějším rámu, než jít s mezerou mezi rámem a pláštěm na krev.

              • Libores  

                Myslíš, že by novým rámem vyřešil malou průchodnost (přední) vidlice?:) Píše, že vzadu by se mu vešla guma 35mm.

              • PatrikKalista  

                Jo, čekal a Ty nečteš co píšu. PROBLÉM NENÍ VZADU, ALE VE PŘEDNÍ VIDLICI. Na své 5 let staré Auře by se mi ve předu vešel bez problémů 32 mm plášť, ale vzadu je 28 mm akurát. Tady je to přesně obráceně. zřejmě soudruzi z Pells udělali někde chybu a nebi byly ty vidlice tak levné, že tomu nešlo odolat:-D

              • Ladnonna  

                Přesně tak, sám z toho důvodu teď řeším gravela kam jdou osadit až 42mm pláště.

                Je to univerzalnejsi. Teď mám silničku i mtb ale už mě nebaví vždy řešit kudy a jak pojedem aby se to dalo projet na ziletce nebo naopak aby to nebyla nuda a dřina na mtb.

                Taky je gravel lepší na cykloturistiku a hlavně cestování – nasroubujes poradny nosič tři lahve na vodu blatniky a můžeš jezdit – to u silnicky nikdy neudelas ani u většiny mtb jelikož nemívají navářky.

                Pro tazatele vyprdni se na to a kup si rám pro gravel.

                • PatrikKalista  

                  A co to vyřešit 650b?

                  • TK75  

                    Jestli se ti teď vejde 700×30 mm tak 650bx47 je obvodem ± stejně velké kolo. Takže by ani nebyl níž střed a vlastně by si měl stejný kolo.To chce ale změřit kolik máš místa a hlavně kotouče brzdy jestli tam máš.To se ti ale asi nevejde 47 mm co?Co jsem koukal tak jsou v nabídce 650bx40 Maxxis a Schwalbe maj 27,5"x1,5" Většinou jsou ale okolo 45 mm a vejš

                  • Libores  

                    Jestli ti stačí vzadu těch 35mm, tak co pořešit jenom tu vidlici? Nějakou CX vidli bys mohl sehant za pár stovek.

            • plzakj  

              Co vlastne si predstavujes jako “gravel” plast? Nejakou vyssi odolnost? Nebo jezdis asflat a chces jen oneco sirsi silnicni? Na to druhy bych ti doporucil Challenge paris roubaix vulkanizovany. Jedou super. Do terenu to neni. 28 meli ma 19c rafku 30–32. Pak jsem vozil Specialized Roubaix Pro 28/25. To bych ti doporucil do te uzke vidle. Ja mel s tema challengema problem v brzdovej celisti vzadu, tak jsem ho prave nahradil tim Speslem a bylo to ok. Challenge jede lip a je krasne pohodlnej.

              • Ladnonna  

                Nedělají boule jako kdysi? Nemyslím duše ty tím byly proslavené ale i plášť mi jednou zlobil.

              • PatrikKalista  

                Kefalin neví, ale já mám jasno: Continental Cyklokros Speed 700×35 mm. Ostatní je tahání peněz z lidi.

        • kubikula78  

          Já přemýšlím teď na léto mezi Panaracer Gravel King Slick nebo Vittoria Terreno Zero.Oboje 32 mm šířku.

          • milmat  

            Já měl před dvěma lety Terreno Dry a moc mi to nejelo a rychle mizely (možná i problém u mne). Panaracer Gravel mám teď (SK) a ty jedou dobře. Takže bych také někdy zkusil i ty Slick.

            • kubikula78  

              Diky,zkusim tedy Kingy.Mam ted Terreno Dry vzadu a Mix vepredu,ale jezdim 90% silnice,tak chci neco jezdivejsiho.A na stezku mezi Loktem a K.Varama ,kam obcas jedu s dcerou,budou i Kingy v klidu.

        • vpa007  

          Za mě povedený gumy. Mám Vittoria ZAFFIRO v šířce 25c jako „letní“ k „zimním“ Panaracer GravelKing SK 32c na svým RX… už jsem dumal, co koupit, až to sjedu, díval jsem se na Panaracer GravelKing (Slick), kterej je lehoučkej, ale zase se mi na Zaffiru líbí ten hladký prostředek a vzorek na boku… a je za polovic.

          Takže asi je vemu znovu, přijde mi to jako super univerzál na ty naše cesty, jen tentokrát těch 32c, co je max pro můj rám.

          • Libores  

            Max pro první generaci RX je 35mm. Někdo tady ho tu jezdil i s 37mm.

            • vpa007  

              Jo, to jsem kdesi četl, ale pak někdo říkal, že cítí nalepenej písek na krajích gum, jak šktá o trubky. Což bylo už tuším na 35mm ričkách… tak nevím… těch 32 je oproti 25 celkem super změna a asi i stačí a přijde celkem OK. Leda to skusit na nějakejch slítanejch.. nová guma se mi nechce kupovat, abych ji zas vracel…

              • Libores  

                Hele jednoznačně 35mm gumy nejsou na RX nejmenší problém. Otestováno během více než 8kkm s G-one a Gravelking EXT. Nesmysl se toho bát. Škoda, sjetý G-one jsem už vyhodil, mohl jsem ti je poslat na vyzkoušení.

                • vpa007  

                  Hele dík za info, asi se nebudu bát a nějaký ty gumy 34/35c prubnu ;-)

    • jIrI___  

      Vozíte někdo Maxxis Rambler 38 Silkshield ? Jak je to s bezdušema, drží tlak bez problémů? Kdysi v mibulosti jsem četl hodně stížností na protékání tmelu skrz bočnice i běhoun, ale už si nejsem jist jestli to byla Silkshield verze.

      • psedma  

        bohužel ti neřeknu, jakou mám verzi pláště, ale s CaffeLatex nemám problém. Po nahození se boky celkem orosily, ale to mám stejné u všech maxxisů, ale pak dobrý, poslední půl rok jsem nedolíval a pohoda, i tlak drží hodně slušně(jezdím tak 2× týdně)

      • milmat  

        Mám nějakou starší verzi z druhé ruky na kole pro manželku. Bočnice slzí (čirá tekutina), ale nezaznamenal jsem s tím nějaký problém. Jinak dle původního majitele hodně rychlé pláště.

    • Jakobo  

      Vcera jsem objednal Conti Speed ride, bohuzel byla uz jen dratova verze. Uz me nebavi ty vzorky typu Ritchey Speedmax, Maxxis Wormdrive, Schwalbe CX Comp, ted jeste dojizdim uzke skladaci Smart Sam. G-one allround jsem mohl mit temer za stejnou cenu z vyprodeje, ale desi me udavana nizka odolnost proti defektum, preci jen na silnicich je toho skla dost. Ty Conti maji uvedenou nejakou minimalni ochranu. Na sotce asi horsi, ale zminuje se dost pohodli.

      • sparrow_cz  

        Jezdím na G-one allround a sklo není problém. Vzorek je na nich dost nahusto a tak se sklo podle mě k tělu páště lehce nedostane. Aspoň já jsem na skle s těmito plášti zatím nepíchl. Píchl jsem snad vždycky na trnech na horších polňačkách. Jelikož tyhle pláště nemají žádnou ochrannou vrstvu, tak to trny prorazí fakt lehce.

    • Schyzza  

      Mel bych mozna takovy zbytecny dotaz. Snazim se trosku predelat klasickou silnicku. Mam doma stary Mavic Aksium a rikam si, ze bych na to hodil 38 plaste (GK vyhral nakonec, po precteni mnoha recenzi/nazoru).

      Nojo, ale rafky jsou 16.5/21.5mm (vnitrni/vnejsi rozmer) a doporuceno od Mavicu je max. 32 sirka plaste…

      Pokud se 38 vejde do ramu, tak bych ji bral…mam se neceho bat nebo neni ceho? :)

      Diky za info

      • deekay  

        No, bude se ti to asi zvejkat s nizsima tlakama a guma bude mit takovy horsi tvar v prurezu. Doufam ze ty stary aksia i ta silnicka jsou na kotoucove brzdy, jinak tam 38 asi nedas :))

        • Singlespeed  

          Šířka je v pohodě, vždyť se ještě před pár lety vozily 50 mm gumy na 17 mm ráfkách zcela běžně. Ale pokud má klasické silniční brzdy, tak je to jak píšeš, pláště tam sice dá, ale po nahuštění se již kola točit nebudou :-)

    • milmat  

      Panaracer v létě přidá nový plášť, který bude mezi Gravelking Slick a SK, verze SS+ má zvýšenou ochranu proti defektu/říznutí:

      https://gravelcyclist.com/…en-reviewed/

      Both SS and SS+ tires will be available in black and brown sidewall options and in the following sizes: 700 × 28, 32, 35, 43c or 27.5 × 1.9 (650b x 48).

      • plzakj  

        Jooo, zvysenou ochranu, to bych bral :-X

      • vpa007  

        Tyjo! Tak to je přesně moje guma na příští sezónu na ježdění do práce. Akuální GravelKing SK mi přijde líto ojíždět na asfaltech, ale zase na polňačkách a lesních stezkách se hodí a s hladkou gumou typu GravelSlick bych se bál… no boží!

    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenosti s Mitas X-Road 38 ? Dle popisu poměrně „technologiemi nabušený“ plášť, v gravel segmentu relativně příjemná cena, český výrobce, v XC čím dál více populární, ale konkrétně o tomto plášti recenze mlčí. Něco málo o užší se dá najít snad jen na maďarském bikemagu (sláva google translatoru :) ).

      https://bikerumor.com/…s-tire-game/

      • xpj  

        Řešilo se to tady: https://www.bike-forum.cz/…plaste-mitas

        Já se pak rozhodl pro GravelKing EXT a jsem celkem spokojený.

      • milmat  

        Měl jsem je pár týdnů. Byly lehké a levné. Tím ale končí pozitivní vlastnosti. Ty mé kusy měly problém s těsností na DT Swiss kolech, ucházely i přes bočnice. Pak se mi zdály dost nepohodlné (33 mm), ale neměl jsem čas a nervy zkoušet různé tlaky. Tak jsem je daroval. Tím skončily mé slepé uličky v gravel pláštích a pořídil jsem Panaracer GK.

        • jIrI___  

          S tím ucházením přes boky jsi mě nepotěšil, pohodlí u takových úzkých plášťů ani neočekávám. Osobně se mi příčí vysolit za jeden plášť stejnou sumu jako za gumu na auto, tak jsem hledal levnější alternativy ke G-One Allround, GravelKing SK apod. Ale jistota asi bude ještě trochu přišetřit :)

          • milmat  

            Toto je historka s Mitas X-Road před cca 1–2 lety. Netuším, jestli něco od té doby změnili.

      • vpa007  

        Tak nevypadají špatně a cena kolem 9 kil je opravdu lákavá…

      • Jan D.  

        Pokud jde hlavně o cenu, tak bych doporučil se podívat na německé eshopy. Ceny gravel plášťů tam jsou výrazně nižší. Na bike-components jsem před časem kupoval ve slevě Gravelking SK za 26 Eur a před rokem Schwalbe G-one allround za 21 Eur. Poštovné je o něco málo vyšší, ale pořád se to vyplatí.

      • tompca  

        Mám je na jednom kole, najeto cca. 1000 km, vzorek na gravela celkem ujde, na asfaltu i v terénu takový průměr. Jejich problém je, že min. tlak mají tuším 3.3 bar a když je nahustim pod 3 bary tak uchází okolo pátek ( vážím 90 kg) a na asfaltu nejsou moc točivé při zatáčení. A nahodit je jako bezduše také žádný šlágr, mají dost tuhou parku. Ojedu je a příště se ohlédnu jinde.

        • milmat  

          To jsi mi připomněl další nevýhodu – minimální tlak doporučený výrobcem byl stejně vysoký, jako by to bylo pro duše. Z toho plynula i ta nepohodlnost. Na 33 mm to bylo určitě více než 3.3 bar.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse