• Sipal

    Na gravelu jezdím v podstatě jen asfalt, tak přemýšlím že bych dal čistě silniční pláště. Máte s tím někdo zkušenosti, jak moc je to znát na rychlosti? Mám Schwalbe g one all-round 38 a přemýšlím o Conti GP 5000 28. Díky.

    0 0
    • Alojs01  

      Na gravelu prehazuju dvoje kola, gravelovy 45 a silnicni 28, oboji na karbonovych rafcich a je to hodne znat.

      3 1
    • Emulgator  

      Za me rozdil je fakt znat, a to jsem menil 32 gravel (ale lowcost z decathlonu) za 32 silnici (conti supersport, tj taky nic extra). Rozdil mezi hrubou opravdovou gravel gumou a GP 5000 musi byt jeste podstatne znatelnejsi…

      0 0
    • kubad  

      Proč ne, ale klidně dej ty Contiky širší 32mm pojede to stejně dobře

      2 0
    • skaj  

      Rozdil bude znat, ale udela ho konstrukce a vzorek, ne sire. Jinymi slovy, klidne 32 mm plaste, neni ceho se bat, 28mm nejspise pojede kousek hure (nejlepe nemeritelne stejne) a bude rozhodne mene pohodlne.

      0 2
    • keymaker  

      Mam na CruXu GP ale 32 a dobry :-)

      0 0
    • plzakj  

      Jj. Taky prohazuju grevl 42mm a gp5000 32mm. Drive jsem dojizdel 28mm. Rozdil ve odporu ucitis v ruchlostech nad 20kmh :-)

      Rozdil 32vs28mm poznas jen ve vyssim komfortu 32 vy vykonu ne. Verim GCN :-)

      Je skoda hoblovat grevl plaste na asfaltu

      0 0
    • jIrI___  

      Navzdory názorům některých místních ultras, že širší a méně nahuštěný plášť jede na silnici lépe, mám zkušenosti přesně opačné. Střídal jsem rychlý 40 mm a obyčejný 25 mm plášť a rozdíl v rychlosti ve prospěch 25 mm je velice citelný.

      7 2
      • skaj  

        Wattmeter byl? Plast to byl stejny, jen jina sire? Tlaky jake? Vsechno hraje roli, a pokud neporovnavas stejny plast, jen jine sire, neni tohle relevantni vubec pro nic…

        1 0
        • jIrI___  

          Ne, ne, 3 bar vs. 6 bar, výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný.

          1 0
          • skaj  

            výsledky možná nerelevantní, ale pro mě plně dostatečný

            #babypavroch #NEBUDUTOMENIT #plneVYHOVUJEtecka :)

            7 2
            • MilesWheeler  

              Může mi to vyvracet kdo chce, ale když jsem jezdil při triatlonu galdy 21 napuštěné na 10 barů tak to sakra znát bylo.

              3 1
      • VojtaXY  

        40 a 25 mm je velky rozdil. Mozna kdybys zkusil 32 mm, tak zjistis, ze jede podobne jako 25, ale je daleko pohodlnejsi.

        1 0
      • Fazzy  

        Jo tahle teorie neplatí donekonečna a v určitý fázi se to láme. Širší pláště sou těžší, žvejkaj se při silovým šlapání, maj horší aero a zpravidla směsí, vzorkem, konstrukcí se u širokých plášťů na rychlost moc nemyslí. Pokud chci rychlost, je třeba vybírat z ryze silničních plášťů, se kterýma výrobci obvykle končí u šířky 32 mm. Kdyby dělali Corsy v rozměru 35, tak třeba rychlejší v některých podmínkách budou, ale to se nedozvíme protože neexistujou a porovnávat to s nějakým hladkým gravel pláštěm je nesmysl.

        0 0
        • Hrabex1  

          hlavne to bude uplne jinak u predniho a u zadniho kola. u predniho bude hrat zasadni roli aerodynamika. Nejen kvili velke sirce jako takove, ale i proto, ze 32 mm bude mnohem vic nez vnejsi sirka rafku.

          0 0
          • TK75  

            Proto se dává širší rafek..aby to bylo opět aero

            https://www.3t.bike/…-40-732.html

            To mají 40/45 rafky pro 35/40 pneu

            0 0
            • Hrabex1  

              jenze to nikdy nebude tak aero, jako uzsi plaste. Ja chapu, ze to ma kazdej jinak, ale ja ocenim vice pohodli pod prdeli, vpredu mi bohate staci 25 mm plast.

              0 0
              • kubad  

                jasné a proto na TDF měla většin a 28/30/32mm pláště :D

                0 0
                • polo  

                  28 byl nejužívanější plášť na Tour a to na širokých ráfcích. Byly vyjímky s 25 nebo 26 mm na předku.

                  O použití 30 nebo 32 mm jsem nic nezaregistroval.

                  1 0
                  • kubad  

                    Pogačar si vybral bezdušové Continental TT TR v rozměru 28 mm, ale jejich skutečná šířka je přes 31 mm

                    0 0
                    • polo  

                      Skutečná (měřená) šířka se liší podle vnitřní šířky ráfku. Proto jsem psal, že se pro 28 používaly široké ráfky. To pak udělá šířku nad 30 mm. Pořád to ale je plášt´ 28 mm a ne 30 nebo víc.

                      0 0
                      • kubad  

                        Každopádně 25mm dnes moc smysl nedává sem chtěl dokázat :D

                        1 0
                  • KRoser  

                    Na tour co vím tak žádné 30–32 nikdo neměl.

                    32mm byly hojně akorát na rubé (poslední dva ročníky vítěz vezl 32mm) a ten závod je 95% na silnici, po rovině s průměrem 45 km/h tak to s tou aero ztrátou nebude tak strašné.

                    kubad má taky pravdu není 28 jako 28 :)

                    0 0
                • Hrabex1  

                  a jezdil na nich vsude? I v kopcich? Ja nevim jak ty, ale ja zadnej doprovod s nahradnimi koly nemam. Navic Pogacar byl jen druhej… Na cem jezdil vitez?

                  0 0
                  • gersa  

                    Určitě šel pěšky, jako Froome :)

                    https://www.cyclingnews.com/…gaards-bike/

                    1 0
                  • kubad  

                    Máš potřebu si obhajovat 25mm tvoje věc. Jezdí si na čem chceš, tvůj boj, osobně mám kolo s 26mm s 32mm a dokážu posoudit

                    1 0
                    • Hrabex1  

                      koukni o par odstavcu vys, tam jasne pisu, ze kazdej to ma jinak a je to individualni. A o 25 mm pisu taky jasne, ze vpredu vic nepotrebuju. Obhajuju to jen pro sebe. Pripoustim, ze tvuj nazor je vetsinovej, ale neplati to pro vsechny. To ty pises naprosto kategoricky, ze 25 mm nedava smysl.

                      1 0
                      • kubad  

                        OK

                        Ale stejně nechápu , proč kupovat nové 25mm kdž tam vezou 28

                        2 0
                        • Hrabex1  

                          vleze se tam cokoliv, ale i kdybych chtel, vzhledem k sirce mych rafku, nebudou 28 vhodny kvuli aerodynamice. Ale 23/25/28 jsem mel moznost porovnat na zadnim kole. Ten rozdil 23/25 se pri prechodu 25/28 zdaleka neopakoval. Ale je to subjektivni.

                          0 0
              • KRoser  

                Proto má spešl na rovalech ráfek 35mm široký :). Hodně záleží na té kombinaci plášťů a ráfku, ale ten rozdíl mezi např 32 a 28 není tak veliký jak se zdá.

                https://www.youtube.com/watch?…

                0 0
              • plzakj  

                Tak jako jestli jezdis prumerky 40, tak jo. Casovkari taky vozi 25.

                Na to my pizlani s 32mm rozdil poznam. Ale v pohodli na sirsim.

                0 0
      • psbiker  

        .

        0 0
    • kapo22  

      Mám GravelKing SS 38mm a jedou dobře. Jezdím ale 95% silnice různých kvalit a občas nějakou spojovačku po šotolině nebo polňačce.

      Přemýšlím, jestli, až dojedu tyhle, jít do podobných hladkých gravel plášťů nebo vzít čistokrevné silniční 32mm. A furt váhám a neumím se rozhodnout :)

      0 0
      • TK75  

        Je to na tobe…ale jestli jezdis na te 38 tlaky 3 bary plus a podobny, tak jsou ti k nicemu a je to jen vaha navic..potom klidne vem 32

        :)

        1 0
      • KRoser  

        Výrobci už se začínají celkem chytat, nové Pirelli P ZERO Race jsou nabízeny i ve 35mm šířce, taky nové GP5000 AS TR mají taky ve 35. Oboje celkem top pláště z pohledu valivého odporu a ty ASTR by měly být i o něco odolnější, tak to může být celkem dobrá volba.

        1 0
        • kubad  

          CHALLENGE PLÁŠŤ STRADA BIANCA TLR PRO 700X36

          jj je jich víc a víc

          0 0
          • jecnak  

            Vittoria Corsa N.EXT G 2.0 v 35 mm šířce. Ale je to původem silniční plášť, takže tenké boky a nemá vzorek. Na druhou stranu fakt jede.

            0 0
        • kapo22  

          Akorát koukám, že třeba Challenge Strada Bianca, Schwalbe PRO ONE a CONTINENTAL Grand Prix 5000 All Season TR se ž dělají v rozměru 34–35mm.Bohužel to jsou top pláště za docela ranec peněz :-D

          0 0
          • KRoser  

            Tak ty GravelKing SS taky nejsou zrovna levné, ale jo no, za rychlé pláště se holt platí.

            0 0
            • orm  

              Chvilku jsem SS vozil a proc ten plast existuje nechapu :-). Kdyz chci rychlost, tak uz radsi slick, kdyz chci aby to trosku drzelo, tak SK. SS je necitelnej, tezkej jak SK, ale bez gripu, jako slick nejede.

              0 0
    • kapo22  

      No na mých 115kg foukám cca 3,5/3,7 baru podle kalkulačky sramu. Když tam mám kolem 3barů, tak mám pocit, že je to prostě měkké :)

      0 0
      • TK75  

        tolik nemam :)

        ale protoze vazim taky dost, tak jsem sel opacnou cestou..abych mohl mit tlak dostatecne nizkej pro jizdu po horsim povrchu (myslim i rozbitej asfalt sotky atd) tak jsem objem pridal (47) a diky tomu jsem nemusel jit takhle vysoko a jezdilo se mi lepe nez na 38..

        0 0
        • TK75  

          A s tim co musis do te 38 foukat, tak stejne potom jezdit mimo hladke silnice nějak rozumně nejde..takze bych klidne rovnou vzal cokoliv co je nejvíc efektivní pro jízdu čistě na silnici

          0 0
          • kapo22  

            S tímhle máš asi pravdu. Na silnici to nějak jede ale terén musím nějak přežít :)

            0 0
      • makimaki  

        Mám 105kg, a 3.2/3.4, což je podobné. Žádne překvápko.

        0 0
    • Dvojan1  

      Tohle jsem řešil na jaře. Nakonec jsem pořídil karbony z Alíku, lehký žlutý duše Pirreli a 32mm Contíky 5000. A rozdíl na silnici je od hliníkových kol na 35mm pláštích opravdu markantní. Jak rychlostně tak jistotou v zatáčkách.

      2 1
      • TK75  

        To poznáš neco z toho na elektrokole?Ja myslel ze je to tam jedno…neznám to

        0 0
        • Dvojan1  

          Jezdím stejnou trasou, pripomoc zapínám ve stejných místech. Po výměně kol někde nemusím zapínat vůbec. Celé kolo lépe jede. Menší spotřeba.

          0 3
    • Ukrutony  

      Máte někdo zkušenosti s GP5000 AS TR 35mm? Přemýšlím, jestli na silniční sadu na gravel osadit AS TR 35, nebo S TR 32. Případně jakou reálnou šířku má některý ze zmíněných na ráfku cca i24? Předpokládám že S TR bude trochu rychlejší (i dle BRR) ale nevím, jestli těch pár W mám vůbec šanci poznat… spíš asi ne :)

      0 0
      • KRoser  

        Záleží co od toho kola očekáváš. Ten rozdíl ve valivém odporu je něco kolem 2.2W na kolo tak 4.4W což je třeba pro závodáka dost velký rozdíl zase pokud jezdíš jen pro radost tak jak říkáš to zřejmě nemáš šanci poznat.

        Pokud to máš na závody tak ber podle mě rozhodně STR32, pokud jen na pohodu na vyjížďky bral bych přidané pohodlí a odolnost ASTR 35, ASTR by taky měli vydržet o něco více najetých kilometrů než se sjedou, tak by si je nemusel tak často měnit.

        Měl jsem GP5000 32mm na ráfku i25mm a ten plášť měřil ve skutečnosti 33.1mm

        0 0
        • Ukrutony  

          Díky za info o šířce. No, jezdím na pohodu, závodím jenom sám se sebou :D. Představa je, abych nahodil něco, co pojede po silnicích líp než 45c Pathfinder a zároveň aby to bylo v rámci možností co nejvíce pohodlné :) Takže spíš AS TR, škoda že nemají Transparent verzi :D

          0 0
      • Elektronik743  

        Taky by mě zajímaly, jezdím na grevlu v podstatě jen asfalt různé kvality a sem tam jemná šotka, takže tyto conti AS TR 35 nebo G-one speed 40 jsou kandidátem na příští obutí. Jen jsou teda pěkně mastné:-)

        Zajímala by mě odolnost a pohodlí na bezduších. Že je o 2.2W pomalejší než závodní silniční šlupka mi přijde irelevantní vzhledem k tomu, že bude o parník rychlejší než jakékoliv gravelové obutí :D

        0 0
      • keymaker  

        Na CruXu jezdim GP5000 32 dušové. Na 17mm ráfku. Valí to slušně. Jen tomu nechutná z podstaty věci bláto :-)

        0 0
    • Eseker  

      Bude to trošku noob otázka, ale jezdim jen na gravel kole „gravelový“ tubeless pláště, neměl jsem nikdy silnici ani jiný kolo. Zajímalo by mě když s těma top silničníma gumama pojedete např po štěrku nebo v lese po kamenech (pomalej krátkej přejezd) jak je to s defektama oproti gumám který jezdim teď..

      0 0
      • Eseker  

        Jezdil jsem 40 speedero, 40 thundero, teď gravelking sk 43 tak si říkám že bych zkusil něco z opačnýho spektra → 35 silniční plášť, jestli by mi ta rychlost stála za to menší pohodlí. Stejně jezdím vesměs většinou asfalt různý (ne)kvality a sem tam nějaký štěrk lesní polní cesta..

        0 0
        • Dan205  

          Uvažuju podobně. Doteď jsem jezdil jen Thundero 40, na jaře bych chtěl zkusit něco jiného, asi GK SS. Nechci se zbavit pohodlí, takže bych asi vzal 40, ta nepojede o moc hůř než 35.

          0 0
          • Eseker  

            Ač je to divný, podle RR má bejt thundero rychlejší než gravelking SS

            https://www.bicyclerollingresistance.com/…vel-thundero

            0 0
            • orm  

              SS je divna guma. Mam ji vzadu, dopredu bych si ji netroufl dat. Prijde mne necitelna. To uz radsi gk slick v odolnejsi verzi. Ty mam doma v 40mm verzi, ale jeste jsem je nejel.

              1 0
            • Dan205  

              Na tuhle stránku chodím pravidelně a ze všech mnou vybraných plášťů má Thundero skoro nejnižší RR. Říkám si, jaké je to v reálných podmínkách, když Strada Bianca Race má u nich v laboratoři vyšší RR, přitom podle vzhledu a hmotnosti by to mělo být naopak.

              0 0
        • nomecz  

          na 28mm swabech Pro One pokud jsem hodne prositej nebo linej jezdim cca 500m usek po polni ceste, kterej mam po ceste domu

          0 0
          • LM  

            Já kousky šotek nebo polních a lesních cest za sucha jezdím s 28 mm plášťema s dušema furt a dobrý. Jen je potřeba jet pomaleji a volit vhodnou stopu.

            0 0
        • mrozu  

          Přechod ze 40 na 43 tě zpomalil?

          0 0
          • Elektronik743  

            To těžko, ale přechod z pláště se vzorkem 40–43 na hladké 35 je cítit hodně. Jak pozitivně na asfaltu/hladké cestě, tak negativně mimo něj. Ale od toho se kupují, aby dobře jely po dobrém povrchu;)

            2 0
          • Eseker  

            Jako jo, poznal jsem to, ale po pár jízdách už mi to neprišlo.. Bylo to ale dáné spíš přechodem z thundero/speedero na gravelking sk než šířkou..

            Mělo to zas jiné benefity, vetší pohodlí, vetší jistota v terénu, menší úbytek tlaku, zatím bez defektu

            Nevýhody jsou trochu pomalejší a táhnou do stran pří nerovnostech typu kostky, vyfrézovaná silnice..

            0 0
      • jIrI___  

        Standardně jezdím 40–42 mm pláště (zkoušel jsem i 45 mm a to už pro mě nedává smysl) a na poddzim přehazuju na 35 mm, protože se kvůli bahnu vyhýbám jízdě v terénu. Aktuálně mám nasazený Gravelking 35 na zadku a Gravelking SS 35 na předku. V porovnání s předchozím Pirelli Gravel H 40 není největší rozdíl šířka, ale objem. Je potřeba zvýšit obvykle ježděné tlaky, protože s tím lehce užším pláštěm jdeš výrazně dříve na ráfek. A samozřejmě lehké zvýšení tlaků = výrazné snížení pohodlí mimo asfalt.

        0 0
      • Fazzy  

        Čím užší plášť, tím víc je potřeba zapojit mozek při jízdě v terénu. Defekty nehrozí, pokud člověk to toho štěrku nevlítne jak na 40mm pláštích se vzorkem. Ta guma je výrazně nižší, tudíž se mnohem snáz cvakne o ráfek, takže je třeba se vyhýbat větším kamenům nebo kořenům a přizpůsobit tomu rychlost. Na jemným štěrku je to fuk.

        5 0
      • plzakj  

        Jezdim na gp5000 32 a latexkama sterkovy prejezdy mezi asfaltkama do 500m. Za sucha. Je potreba jet opatrne a neni to moc pohodlny, ale jinak ok. Ani nejsou zatim posekany.

        1 0
    • psbiker  

      Na gravel 40–45mm silniční vzorek a trošičku vyšší tlak. Zrychlení na užovkách je pro nás amatéry s průměrem pod 40 nepodstatné.

      0 0
      • jan.pernik  

        To bych oponoval. Soused mi gravelu nestačil, byl sedřený jak hovado na 30km průměrem někde kolem 28. Přezutí na 25mm silniční pláště na 8bar a najednou stačí.

        0 0
        • jIrI___  

          A kdybys mu dal minimálně 45 mm gumy a pořádně je podhustil, tak mu dle místních názorů nebudeš naopak stíhat ty :)

          5 2
          • Ukrutony  

            Zbytečně to přeháníš :D Co jsem čekoval nějaká videa kde testovali silniční Pirellky 30c vs 40c, tak se jeví, že sweetspot asi konverguje někde k těm 30,32… (Kdo sere na flexení před kámošem a chce víc gripu nebo kdo se nechce drncat, tak 35–40?) Nevim jestli tu někdo tvrdil, že nejlepší věc ever je nazout na gravel podfučené gumy z MTB sjeté na slick :D To asi ne.

            Akorát tady z některých diskutérů čuju takový „pffff laboratorní pokusy, já jsem se narodil s kolem mezi nohama a vím to stejně nejlíp“ spirit, který je k smíchu. Pocit a tvrdá data jsou dvě různé věci. A taky laboratoř z plechu (looking at you BRR) a silnice jsou svě různé věci. Tak nechme fundamentalistům nabombené užovky a ať si každý jezdí na čem chce.

            S trochou nadsázky soused možná na gravelu nestíhal, protože je lama, ten den se blbě vyspal, nebo je Jan prostě bomber, což tím přispěvkem chtěl jistě také říct, a druhý den ho nechal, aby se necítíl blbě :D A zapomněl nám i říct, jaké gumy soused na tom gravelu měl :D

            0 3
            • TK75  

              Já neměl data, jen pocit…a došel jsem k tomu že mi na grevlu nejlíp jezdí 50 mm pneu.Vepředu vzorek (např Cinturato M) a vzadu skoroslick (Cinturato H)

              40 bylo stejný na hladkym, ale horší jakmile byla cesta „nehladka“ :)) takze skoro vsude

              Tyhle to teda aspoň měří trochu míň než jen pocitem, výsledky zajímavý https://youtu.be/4OWhNNSCY8I?…

              0 0
              • LM  

                Když jsem na plečkosilničce prohazoval silniční a gravel kola (hladké 28 mm pláště + i17 ráfek + duše vs jemný vzorek 39/36 mm pláště + i23 ráfek + bezduše s vložkama), tak ty silniční pláště byly na asfaltu rychlejší (o 2–3 km/h vyšší průměrná rychlost na stejné trase).

                A to vozím vcelku nízké tlaky a jezdím pomalu :-)

                2 0
                • TK75  

                  Já měl nejmíň 38 a bylo to jak jezdit jen po rafku :D zlatá 2.4"

                  1 0
                • plzakj  

                  Mam stejnou zkusenost. Nekde tu mam i na to tema na BF.

                  0 0
    • ms82  

      Staci mi na Strade Bianche cesty GP5000 25 mm, nebo mam resit neco jineho? Sirsi se mi asi uplne nevejdou, mozna jiny vzorek.

      0 0
      • jecnak  

        Záleží, jaké sektory pojedeš. Někde je to v pohodě na silničku, jinde na gravel. Jestli se ti tam víc jak 25 nevejde, tak asi není, co řešit. Osobně mi přišlo, že bych si to nejvíc užil na greavelu s plášti kolem 35 mm typu Speedero – minimální až žádný vzorek.

        2 0
        • ms82  

          Ok, budu davat pozor. Jedna delsi po v okoli Sieny (konec skutecneho Strade Bianche) a druha v okoli Montepulciana (tam se myslim taky jede nejake GF).

          0 0
          • ms82  

            Tak jen pro ostatni doplnim. Na 25 mm je to v pohode, pokud se chce clovek trenovat v technice (to mi nevadilo). Sjezdy bych se bal i na biku (kdybych na nem umel), takze ty jsem jezdil pomalu stejne. Zvlaste prudke zatacky nebo rolety, pokud jsem je videl. Nahoru byly problem spise nohy v 15% stojkach. Bez defektu i padu, spokojenost.

            2 0
      • jIrI___  

        Pokud se ti nevejdou širší gumy, pak asi není co řešit :). Na některých místech kolem Sieny jsem 40 mm ocenil, na většině bych ale silniční plášť s trochou opatrnosti neviděl jako překážku.

        3 0
        • ms82  

          Diky za fotky. To vypada takto v pohode. Budu se snazit, abych nedopadl jako Bernal u Ubedy :-)

          1 0
    • Dan205  

      Hledám pláště na období jaro až podzim, do každého počasí. Jezdím prakticky jen asfalt, mimo jen občas polní cesty (a jen za sucha). Po několika letech s thunderem bych chtěl zkusit něco jiného. Ve výběru mi zůstaly Spec Pathfinder, Pirelli Gravel H a GK SK předek+GK SS zadek, ale našel jsem ještě Schwalbe G-One RS Super Race a Michelin Power Adventure, na které jsem moc reakcí nenašel. Máte s nimi někdo zkušenosti?

      0 0
      • Jezevec70  

        Mě se líbí Schwalbe PRO ONE Super Race V-Guard TLE. Otázka je, jakou mají odolnost a životnost.

        0 0
      • keymaker  

        Já mám Pathfinder a dobrý, ale na mokru jsou v náklonu trochu nečitelný, stejně tak na kostkách. Zase na druhou stranu někdo říkal, že na nich najel 15 tisíc…

        0 0
      • jfk  

        Venku je novej Pathfinder, jak tvrdí výrobce, rychlejší, odolnější, prostě ve všem lepší:-). Já nasadil teď 45mm, ve skutečnosti ráfku o vnitřní šířce 24mm měří cca 43 mm. Jezdím s ním všechno, do práce, šotolina, občas s kámošema kolem komína v lese. Výdrž a odolnost nemůžu posoudit, jízdní vlastnosti spokojenost, v porovnání s předchozími Pathfindery 38mm co jsem jezdíval lepší vlastnosti mimo asfalt, aniž bych zpomalil. Nevím, co přisoudit šířce a co nové verzi pláště. Oproti Thundero HD 40mm pohodlí mimo asfalt na výrazně lepší úrovni

        1 0
        • keymaker  

          Koukám, že má lehce jinej vzorek, hlavně ten při náklonu. Já na stávájících mám přes 5000 a není to na nich vidět…

          0 0
          • jfk  

            Jj takovej ten divnej pocit při náklonu, co jsem měl v předchozí verzi, ten zmizel

            0 0
            • keymaker  

              Aha, tak to je pozitivní, protože přesně ten divnej pocit mívám též a na mokru už jsem se v náklonu dvakrát vyválel :-)

              0 0
              • Plancktonne  

                Kolik jezdíte tlaky? On tam teda trochu vágní pocit přesunu ze středu na boky opravdu je, ale když jsem je měl nově a foukal vyšší tlaky tak mi to přišlo hodně sketchy, když jsem ubral a nechal plášť sednou tak se stabilita hodně zvedla, teď něco cítím jen ve vysokých rychlostech do prudkých zatáček, všiml jsem si že je často lámu na 2× jednou to naklopit na boční figury a dle pocitu pak zlomím ještě víc, při razantní změně je tam trochu nejistého “plavání” na těch vysokých malých figurách.

                0 0
          • Ukrutony  

            Jo, koupil bych klidně nové, ale takhle ty potvory staré sjedu stěží do ještě další generace :D

            0 0
        • Plancktonne  

          Díky za info, koukal jsem na ně v obchodě a oproti staré verzi na první pohled nepřesvědčili, bál jsem se že nebudou mít takový nájezd, ale z podívání na plášt tolik nezjistím, nejsem věštec. Ale teda příště zkusím ty dove v 50mm.

          Ted jezdím staré ve 47mm a zbožňuju je, krásně jedou krásně drží, nemají teda rády mazlavé na tvrdém, tam to prostě po tom prostředků klouže, ale v normálním hlubším bahně nebo měkké hlíně je to “vpoho” (asegai z toho nebude) protože když to ustřelí do boku nebo se zanoří tak se chytnou boční špalky, je to živější ale drží víc než vypadá. 26/27psů s vložkama jsou luxusně pohodlné a furt jedou. A hlavně jsou nekonečné, za to co mám nasazeno bych sjel 3× G-oney a znát je to na nich jen minimálně.

          0 0
        • Elektronik743  

          A rychlost na asfaltu v porovnání se starými pathfinder nebo tufem?

          0 0
    • orm  

      Letos jsem nasadil na obe kola panaracer gravelking slick v odolnejsi verzi plus v rozmeru 40–622. Primarne jezdim s gravelem po asfaltu, obcas to strihnu lesni cestou, hodne obcas horsi teren, respektive clovek nevi na co narazi. Za mokra do lesa nejezdim. Plaste mne prekvapily. Jede to pekne, odolnost zatim excelentni. Mam pres 130kg a v rozbitych sekcich to nesetrim. Zatim bez ztraty kyticky. Puvodne jsem je chtel nechat na kole jen na jaro a pak tam dat klasicky gravelking SK, ale dokud me nezacnou omezovat, tak je tam necham.

      0 0
    • tomasz70  

      Trosku přispěji do mlýna ohledně šířky plášťů na gravel. Moje 3T viz profil přišlo na kolech 27,5 X 2,2 pláštích a co se týče pohodlí v jakoby terénu a špatných cestách je to jako HT s pevnou vidli, ale na asfaltu to je prostě kotva a může si říkat kdo chce co chce. Prostě tohle už pro mě není gravel, a tyto kola nechávám jen na zimu. Kdybych chtěl jít touto cestou tak zůstávám samozřejmě u HT. Ale jelikož jsem od HT odešel jelikož jsem už nejezdil takový terén, kde bych ho využil a z hrubého terénu jsem se přemístil po vyzkoušení silničky na cestu, ale čistá silnička byla vzhledem na stav našich cest moc nepohodlna tak jsem právě zvolil gravel s plášťi momentálně na 40mm. Max bych ještě asi snesl 45mm,ale nevleze se. To mi neva. Teď tam mám Hutchinson caracal race 40mm a jsem max spokojen. Jede na asfaltu který pro mě tvoří 80% terénu úplně parádně a s vhodným tlakem lehce pod 2bary je relativně pohodlný. Když vím že pojedu slušný asfalt hodím 2,3bary max. Pak to letí ale musím dávat pozor na terén. Univerzál je 1,8 baru na vše

      0 0
    • Sulka  

      Na letosek jsem nahodil Maxxis VELOCITA 700×40C SilkShield. Pocty kilometru na asfaltu dostavaj pomalu prednost. A Vittoria TERRENO Dry mizely pred ocima. Maxxis sice jeste vic slick, ale zatim me hodne bavi. I mimo asfalt se to pri trose pozornosti da. Mokro nemam rad, takze neni problem. S tlakama jdu pomalu dolu. Pohodli lepsi nez Vittoria a pocitove jedou lip. Jediny co, tak dost prokluzujou mimo asfalt v kopcich, hlavne ze sedla, neni vzorek no.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.