• JaG

    Prosím zkušenější o radu,

    včera mi přišel nový gravel Raleigh Mustang, který je obut do Schwalbe CX Comp 35–622. Po zkušenostech ze starého dobrého Favoritu se mi zdá, že to po silnici moc nejede, proto bych rád na jaře rád obul něco o šíři 28mm (max 30 nebo 32mm) s těmito požadavky:

    • po asfaltu to musí svižně odvalovat,
    • nižší váha,
    • bezproblémová průjezdnost po nějaké polňačce (kořenům v lese se vyhnu), čili si představuji vyšší profil pláště, foukání klidně na vyšší tlak
    • musí to být plášť s duší

    Díky všem za radu

    0 0
    • Martin  

      Specialized Trigger? :)

      jede slušně, polní a lesní cesty mu problémy nedělají, na hladkém lesním chodníku se taky neztratí. akorát nedrží v blatě :)

      Conti CX Speed taky nevypadá zle, jede pěkně, ale měl jsem ho jako bezdušák a urvala se mi patka, takže jim už nějak moc nevěřím

      0 0
    • Rorejs74  

      Dal by se asi zkusit Spesl Roubaix

      Ja jsem si teď na zimáka kupoval tu variantu 25/28 a vypadá to dobře. Ale v praxi jsem toho teda ještě nic moc nenajel, takže reference budou až bude fakt hnusně.

      0 0
    • JaG  

      ještě abych to doplnil, mám cca 95 kg, tedy celkem dost :-) díky

      0 0
    • Smazaný účet  

      Teď testuju Challenge Gravel Grinder, ráno samozřejmě hned setkání s vrutem.

      0 0
    • tromboonen  

      Pokud je to na silnici a max sotolinu, suchou polnacku nebo les a chces aby to fakt jelo tak cca 28mm hladky a co nejkvalitnejsi..

      Podivej se na Challenge Paris-Roubaix nebo Challenge Strade Bianchi, ty jsou i slusne odolny proti vpichu, jsou trochu tezsi, ale to s gravel kolem asi neresis.. na vyssi tlak bych to nefoukal, spis naopak, na silnici akorat na 10% deformaci, mimo asfalt kliudne i mene ale aby nehrozilo cvaknuti, tyhle dva modely jsou extra bytelne, takze uvezou radove nizsi tlaky.. a duse dej Micheli A1 latex.

      0 0
    • scalar  

      Schwalbe Marathon Racer v kevlaru

      0 0
      • Honzis  

        potvrzuju, že Racery fakt valej a v 35mm mají na ráfku „jen 32mm“ takže se nebát.

        Případě Conti Ultra Sport II kevlar v 32mm.

        tyhle pláště ale samozřejmě projedou jen suchou polňačku, taky od foukání jistě na 5atm kvůli váze bych to do terénu moc neposílal, případně existuje varianta přezouvat dejme tomu cyklokros kevlar plášť a pak třeba Ultra Sport vyloženě na asfalt.

        0 0
        • Jezevec70  

          Vozím Racery v šířce 30mm na takové to domácí ježdění. :-)

          Kombinace asfalt, rozbitý asfalt, šotolina, suchá lesní cesta. Do hrubšího nebo mokrého terénu to není, na to je moc úzký a hladký.

          0 0
      • Jezevec70  

        Shwalbe Racer v kevlaru přestalo dělat. Dělá se už jen jedna verze – v drátu, směs SpeedGrip, tpi 67.

        Ale v kevlaru se ještě sehnat dají.

        0 0
    • Kubiczech  

      Kdybys vzal zavděk párem zhruba 300 km jetých Ritchey Tom Slick WCS Stronghold (700×27), tak dej vědět. Osobně bych nechal CX Schwalbe, tyhle gravel srandy stejně závratně rychleji nejedou.

      0 0
      • Honzis  

        Ritchey jsem ještě nestih projet, tajně jsem doufal, že by mohl na asfaltu jet obstojně :-) Nicméně je stejně širokej jako Conti 4000S v 25mm a má poctivých 290g.

        0 0
        • Kubiczech  

          Taky jsem čekal, že to poletí, ale nakonec to ve srovnání s Racing Ralphem zase tolik neletělo. Na průměrech jsem to v podstatě nepoznal, ale možná je za tím jen moje zdechlost. (:

          0 0
    • JaG  

      Děkuji všem za rady :-)

      0 0
    • formica.rufa  

      Nemáte někdo doporučení na pláště „se vzorkem“, nejlépe v rozmezí 37–47mm, na gravel, jenž by měly světlé boky?:) Děkuji.

      Zatím jsem na svého Ronina prdnul staré 700×35C, barevně se mi to líbí. Avšak nevyužiju s nimi potenciál, jenž mi Ronin nabízí. Chtělo by to lepší drapák a větší šíři.

      0 0
    • wetapg  

      Ahoj kluci a holky, nemá někdo zkušenost s těmahle pláštěma? http://ridewtb.cz/…esolute.html

      0 0
    • Smazaný účet  

      Má někdo informaci, jak jsou v reálu široké CX pláště Challenge chicane, almanzo a dune? přesahuje to 35mm? Zvažuji pořízení Chicane open tubular ( béžové ), nebo dune/almanzo v černé, vulkanizované verzi, tak abych věděl, zda se mi to do rámu pohodlně vleze :-)

      0 0
    • roman 3D  

      nějaký tip na 42 – 44mm pláště aby jely tak jako g-one allround

      0 0
      • JFtryall  

        Gravel King nejede zle i v te 43mm SK verzi.

        0 0
        • roman 3D  

          Máš přímé porovnání s g one?

          0 0
          • JFtryall  

            G One Allround je takovy zlaty stred, osobne bych z nej neutikal, ale Gravel King neni spatna alternativa. Vydrzi dele, grip i objem solidni, odolnost boku bude taky vyssi a snese horsi teren. Rozdil bude zanedbatelny, pokud nejezdis pravidelne po rovinach 35+, tak muzes byt v klidu a nemusis ani resit celni vetsi plochu. 43 mm(realnych) je fajn.

            0 0
            • roman 3D  

              Já s g one jsem spokojenej ale rád bych pár mm navíc, asi ozkouším, žádnej rychlostní honič nejsem, jen jsem zvyklej jak jede g one a TB na horáku

              0 0
              • JFtryall  

                Nebal bych se toho, jedina vada je, ze sbira drobny kaminky do vzorku a cinka to pak.

                0 0
                • roman 3D  

                  To mě dělal i g one než se figury trochu ošmrdlaly, teď mám na lectorovi čerstvě vepřede rocket ron a to je taky zvonkohra

                  0 0
    • scota  

      CX comp je levný plášt na trekingová kola za 200–300 Kč takže není žádné překvapení, že nejede.

      0 0
    • loidis  

      Jakou maximální šíří plášťů by jste volili do rámu 50mm roztečí ??

      0 0
      • well  

        40mm

        0 0
        • loidis  

          Díky i můj názor rozhodoval jsem se mezi. Panaracer GravelKing SK TLC 700×43 nebo MAXXIS Rambler Silk Shield TR 700×40c ráfky 19mm vnitřní šíře zajímalo by mě jaká je reálné šíře pneumatik občas se liší od skutečnosti !

          0 0
    • Jenda82  

      Ahoj,máte někdo vyzkoušené Hutchinson OVERIDE 700×40? Diky

      0 0
      • jerrymouse  

        Jezdil jsem 32c. Na suchu ok, rychlost nic moc (v porovnání třeba s G-One Speed nebo teď Panaracer Gravelking Slick), na mokru skluzavka.

        0 0
        • Jenda82  

          Škoda. Koukám po nějakém rychlém odolném plášti (cca do 40mm)převážně na škaredý asfalt(sucho,mokro) se kterým se nemusím bát vyjet občas na suchou pěšinu,sotolinu.Aby se rychle nesjizdel.

          0 0
          • Lubka6  

            Rychlej, odolnej a držák by měl být Continental Terra Speed.

            Já mám verzi Trail a i ta je dost rychlá, ale já preferuji minimum asfaltu

            0 0
          • TK75  

            Specialized Trigger Pro 700×38

            Panaracer Gravelking SK 700×40

            Ritchey Speedmax 700×40

            0 0
            • jIrI___  

              Přidal bych ještě i Schwalbe G-One Allround 35, pokud už nebude moc úzký. Nepřišel mi o nic pomalejší než S-One (nynější G-One Speed), ale výdrž byla výrazně vyšší.

              0 0
            • Jenda82  

              Ten Continental terra speed a gravelking SK vypadají dobře,ale ta cena:( jak tu u nich bude s výdrží? Pocital jsem do 800 za ks. Třeba se presvedcim, každopádně díky všem za tipy.

              0 0
            • Tom-T45  

              Terreno Dry mám ve velikosti 33 mm. Reálná šířka na ráfku 19 mm je 36 mm, takže bych předpokládal, že i ta 38 bude mít o nějaký milimetr víc. S plášťem spokojenost, jen není moc trvanlivý, po cca 1500 km není po středovém vzorku ani stopa.

              0 0
              • lazy commuter  

                To je pravda, mám je v 38 a podle reálného měření mají šířku 41mm. Ohledně trvanlivosti ještě nevím, najel jsem cca 1000km a zatím to celkem jde.

                0 0
          • JFtryall  

            Terreno Dry, G One Speed 40mm, Gravel King Slick. Ale odolnost je otazka. Hutchinson je nepohodlny a klouze, ale je za dobrou cenu a relativne to jede.

            0 0
          • jfk  

            Budu mít na gravelu Specialized Pathfinder 42mm, recenze mají dobré, nejsou nejlehčí, ale pár 10g klidně obětuji dobrým jízdním vlastnostem, odolnosti a výdrži. Pak můžu poreferovat

            0 0
          • vt  

            Pokud bys neresil vahu, tak mam dobre zkusenosti s Maxxis OVERDRIVE MAXXPROTECT

            0 0
            • Jenda82  

              Něco podobného, obyčejného jsem jezdil myslím od Authoru Trek l a byl jsem docela spokojený. Defekty se mi vyhýbaly na mokru to drželo. Chci ale vyzkoušet něco rychlého,kdy to bude na asfaltu, byť skaredem ocejpat. Diky

              0 0
              • jIrI___  

                Mrkni třeba i na Challenge Strada Bianca, všude je hodnocený veskrze kladně, ale je to plášť na převahu asfaltu. A je to tlouštík – mám 33 mm širokou variantu a ve skutečnosti má 37 mm, za nějakých 4000 km jsem na nich měl jeden defekt (dutá kůstka z nějakého malého ptáka) :)

                https://www.bike-forum.cz/…ianca-700x33

                0 1
                • Jenda82  

                  Pěkný plášť,bál bych se ale defektu na šotolině nebo pěšině. Jen na asfalt můžou být super.diky

                  0 0
                  • well  

                    To se bojíš zbytečně, ty pláště jsou hodně odolný a moc se nesjíždí.

                    0 0
          • paw_jh  

            Už jsem to psal Jendovi82 soukromě, ale dám to i sem. Jezdím na https://www.koloshop.cz/…-35-622.html

            Momentálně na tom mám skoro 4tis km. Jezdím s tím v okolí Hradce Králové (sem tam písek, drobný kamínky, štěrk, převažuje jízda po špatným asfaltu). A i při takovýmhle nájezdu při mejch 100kg zbejvá vzadu vzorek. A to foukám hodně natvrdo.

            Připravený mám Vittoria Terreno Zero, ale zatím jsem je ještě nenazul a uvidím kdy na ně s takovouhle výdrží Contiků dojde.

            0 0
          • TK75  

            Mě baví čím dál menší vzorek a širší guma, normálně projedeš všude a kolikrát je to na hranici a je to rychlé.Je to zábavnější:-)

            0 0
            • Jenda82  

              Přesně takovou myšlenku mam,

              0 0
              • Jenda82  

                Můžete někdo ohodnotit,porovnat pláště panaracer gravelking SK a Continental terra speed(informativně vel 38–40,ježdění s duší:)diky

                0 0
    • steskul  

      Ahoj,

      potřeboval bych poradit s výběrem plášťů na trekové kolo (ráfek 622×19). Jezdím cca 70% silnice, 25% zpevněné cesty, šotolina, nerovný asfalt a 5% náročnější úseky, žádný extrém. V různých diskusích jsem četl, že některé pláště mají rozdílnou UDÁVANOU a REÁLNOU šířku. Jelikož nejsem úplně znalec v tomto, tak bych potřeboval poradit co se mi vejde do vidlice – podle toho jaký plášť (viz. foto s parametry). Je třeba dobré dát ROZDÍLNOU ŠÍŘKU plášťů DOPŘEDU a DOZADU (popř. napište které kombinace by jste si tam dali vy)? Nevím zda se např. širší pláště nasadí, aby tam nevadily V brzdy. Já to radši někam dám udělat, ale aby mi neřekli, že to nejde .

      Mám tu 7 plášťů o kterých uvažuji a nevím který vybrat, aby byl

      1. dostatečně odolný proti defektům
      2. rychle se nesjížděl na asfaltu
      3. hlavně seděl na kole.

      Jsou to:

      Cross Maxxis OVERDRIVE MAXXPROTECT

      Schwalbe Marathon Racer/Green Guard

      Schwalbe Hurricane (Addix/New)

      Schwalbe Land Cruiser

      Schwalbe Smart Sam (Performance)

      Continental Ride Tour

      Continental Contact E-25

      Mohou to samozřejmě být i jiné pláště podle vašeho doporučení, ale držím se tak max. do těch 400–500Kč/plášť.

      Budu rád za vaše rady, díky.

      0 0
      • jIrI___  

        Mrkni na Conti Speed King CX. Je za slušnou cenu, vlastnosti na asfaltu si lidé pochvalují a dle ohlasů má až neuvěřitelnou výdrž. Možná jediná nevýhoda je 35 mm šířka (do rámu se ti s lehkou rezervou vejde 40 mm plášť).

        0 0
      • orm  

        Ahoj, musis si rici jestli chces trekovy plast nebo gravelovy plast. Oba dva jsou stejne siroke, mohou mit podobny vzorek, ale urceni je jine. Trekovy plast je delany na odolnost. Najedes na nem klidne pres 10000km. Cena je prizniva a bude se pohybovat u kvalitnejsich kolem tech 500kc/kus. Diky hmotnosti a vice materialu na behounu plaste ma horsi jizdni vlastnosti. Gravelovy plast je lehci, pouziva moderni technologie, je urceny pro bezdusove nasazeni. Bude se dobre odvalovat a drzet v terenu. Nevyhoda je vyssi cena kolem 1000kc a nizsi najezd.

        Vzhledem ke kolu na fotce bych ti doporucil trekovy plast s oneco mensi odolnosti, ale priznivejsi hmotnosti. Mam dobre zkusenosti s plastem Continental Travel Contact s cenou kolem 550kc. Dela se jak s dratovou, tak kevlarovou patkou (plast je skladaci). Perfektni plast na asfalt, lehci suchy teren. Moc se nehodi do blata/snih. Trekova kola poberou plaste do rozmeru 42–622.

        https://www.koloshop.cz/…-42-622.html

        Pokud bys chtel jezdit cely rok za vsech podminek, tak bych ti doporucil plast Schwalbe Marathon GT 365. Odolnejsi, ale zaroven o neco tezsi. Prijatelne drzi na snehu a ledu.

        https://www.koloshop.cz/…st-drat.html

        0 0
        • steskul  

          Tak určitě bych radši ty odolnější pláště no…jo, mam trekovy kolo. Podívám se na ně

          0 0
      • steskul  

        Tak ja zkusim ty Schwalbe Marathon GT Tour.

        Díky za rady

        0 0
    • TK75  

      .

      0 0
    • PatrikKalista  

      Ahoj, poradil by někdo podobný plášť jako Continental Cyklocross Speed 700×35, ale ve velikosti kolem 700×32.

      Děkuji

      Patrik

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Podobný v čem? Vzhledem? Vlastnostmi, cenou?

        Mitas X-road 33–622, Maxxis Speed Terrane 700×33C, WTB BYWAY 700×34, … v jakémkoliv e-shopu si rač vybrat dle peněženky a dalších požadavků (patka, bezduše, TPI, skutečná šířka, vzorek).

        0 0
        • PatrikKalista  

          Myslím, že ani jeden nemá podobný vzorek, vlastnosti ani kvalitu jako CCS 700×35.

          0 0
      • jIrI___  

        Vlastnostmi hodně podobný mi přišel Challenge Chicane 33.

        Prosím

        Jirka

        0 0
        • kubasek  

          Já jsem měl teď Challenge Gravel Grinder TLR 700×38 a po 14ti dnech jsem to vyhodil. Pořád jen defekty. Možná to bylo mlikem MikIt, to jsem pro jistotu vyhodil taky.

          PS: Místo toho jsem mohl mít Stravu na rok. :D

          0 0
          • jIrI___  

            Já ho jezdil s dušema, ale s defekty jsem žádné velké problémy neměl. Nicméně oproti tomu Conti se o poznání rychleji sjížděl.

            0 0
      • Tom-T45  

        Michelin POWER GRAVEL 33mm. Ale stejně si myslím, že by bylo hlavně potřeba pořešit tu průchodnost vidlice :-)

        0 0
        • PatrikKalista  

          Myslíš??? Jenže já nemám jen jedno kolo víš:-D

          0 0
          • Tom-T45  

            Tak to musí být pěkně na pytel, mít víc kol, kam se nevejdou pořádný gumy :-D

            0 0
            • PatrikKalista  

              Myslím, že GT Grade není zase tak špatný kolo a když už v terénu něco umíš, tak zjistíš, že nepotřebuješ 40 mm pláště.

              0 0
              • Singlespeed  

                Tom-T45 hovoří moudře. Není od věci si pořídit taková kola, abys nemusel v 10 vláknech neustále dokola řešit pláště, které se ti tam vejdou ;-).

                0 0
                • MiKED  

                  :-D

                  0 0
                • PatrikKalista  

                  Máš pravdu samozřejmě jako vždycky:-) Tak já raději nebudu řešit moudra a vyrazím jo?

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Pěkný ověšenec. Šťastnou cestu! :-)

                    0 0
                  • Honzis  

                    U podobných ověšenců snad jde jen o to nepichnout a na váhu se moc nehraje, bych tam viděl spíš neprůstřelný Marathony nebo tak něco v max šíři co se vleze s případným bahnem teda

                    0 0
              • Tom-T45  

                GT Grade je určitě výborné kolo, ale o tom, že nepotřebuješ 40 mm gumy jsi přesvědčený jen dokud je nevyzkoušíš :-)

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Záleží na použití. Pokud je běžný operační stav jako na fotce výše, tak není o čem.

                  Úžovky 32–35 jsou zase na jiné věci. Osobně, pokud bych už měl výraznou potřebu/nutnost jezdit na 40mm+, tak asi rovnou zvolím HT MTB jako více celkově odpovídající řešení terénu či povrchu. Ale proti gustu …

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Kolega psal v terénu. Já jsem minulý týden nasadil ty výše zmíněné Power Gravely v šíři 40 mm a po první stovce mě napadají jen samé superlativy. Na hanácké prašné polňačky snad není nic lepšího. Mnohem větší jistota a grip než na předchozích Vittorkách Tereno Dry a přitom jedou relativně dobře i na asfaltu. Pro kombinaci 50/50 hezký asfalt / hnusný asfalt + polňačky ideální záležitost.

                    0 0
                    • Tom-T45  

                      Ještě doplňuji, samozřejmě bezduše :-)

                      0 0
                      • well  

                        Tereno Dry nejsou vůbec špatný. Ty tvoje aktuální neznám. Můžeš trošku srovnat?

                        0 0
                        • Tom-T45  

                          Chtěl jsem napsat časem nějakou recenzi, ale když už padl dotaz…

                          Ofiko info od výrobce zde: https://bike.michelin.com/…power-gravel

                          Recenze:

                          https://www.cyclingweekly.com/…ition-gravel

                          https://road.cc/…-tyre-273075

                          https://www.ridinggravel.com/…-the-finish/

                          Zvláště ten z road.cc mi udělal radost :-)

                          Na Auře XR jsem měl z výroby osazené Vittoria Terreno Dry 33 mm s reálnou šířkou cca 35 mm. To byly fajn pláště na suché tvrdé povrchy, ale pokud přišlo bláto nebo mokrá tráva, tak tam se absolutně nechytaly. Po ojetí jsem je chtěl vyměnit za něco lehce terénnějšího, a protože jsem si mezitím pořídil i silničku s 32 mm silničními plášti, tak i něco tlustšího, aby se mi kola nepřekrývala.

                          Michelin Power Gravel odpovídal vzorkem mým požadavkům, tj trochu vystouplejší figury na středu běhounu, ale zase žádný ultra drapák a svou roli sehrála samozřejmě i cena. Gumy jsem kupoval na Bike-Discount na podzim a i díky tehdejšímu kurzu eura vyšly na příjemných cca 780 Kč, kdy všechny alternativy byly dražší. Udávaná hmotnost je 450 g, reálná byla 480g. Šířka na ráfku 19 mm při tlaku 3,5 baru je přesně 40 mm.

                          Nejdřív jsem nasadil gumu na přední kolo s duší. Plášť je poměrně těsný, zatímco Vittorku jsem dokázal na ráfek navléct jen rukama bez montpák, tady jsem musel použít 2 montpáky a pořádně zabrat. Po první vyjížďce následovalo velké zklamání. Guma byla tvrdá, nepoddajná nejela a bylo to celý takový divný. Minulý týden, jsem přehodil i zadní kolo a při té příležitosti jsem pláště předělal na bezduše. Nemám vhodné ráfky, takže jsem měl nachystanou konverzní sadu Mitas Tubeless Kit. Vzhledem k problematič­tějšímu nasazování plášťů jsem nakonec nepoužil gumový pás z konverzní sady, ale pláště jsem navlékl ghetto style přímo na pásku Tesa z Hornbachu (https://www.hornbach.cz/…/artikl.html)

                          Pozor, teď přijde to nejlepší. Díky tomu, že plášť je hodně těsný, tak se jednak na ráfku neposouvá, tzn i v případě proseknutí pláště a ztráty tlaku věřím, že by zůstal na ráfku, tak hlavně obepnul ráfek tak, že se dal bez problémů nahodit malou cestovní pumpičkou! Po prvním nafouknutí jsem bez mlíka jsem plášť vyzkoušel ve vodě a na bocích pláště bylo vidět bublinky, spoj ráfku a patky byl naopak OK. Nalila jsem 50 ml Rubeňáckého mlíka, nafoukal a … stal se zázrak. Opravdu nekecám, ale vyhozením duše (ano byla to nějaká levná 150 g těžká potvora) se úplně změnila charakteristika pláště. Najednou to jelo, tlumilo, prostě úplně něco jiného než s duší.

                          Moje pocity v podstatě odpovídají recenzi z Road.cc. Na tvrdším prašném povrchu paráda, figury se zakousnou a drží. Oproti Vittorkám relativně fungují i na takovém tom řídkém nízkém blátíčku, co se dělá na cestách po dešti a dobře se chytaly i na mokré trávě, kde by Vtittorky bez varování uklouzly. Ochotně zatáčí, asi především kvůli tomu, že boční figury kopírují poloměr pláště a moc nad něj nevystupují.

                          Na hladkém asfaltu jsou samozřejmě pomalejší, ale není to nic hrozného. Při nájezdu na hrubý asfalt najednou ožijí, až mi připadá, že jdou lépe než na tom hladkém. Na hladké zámkovce na cyklostezkách pak vydávají hvízdající zvuk, něco jako útočící Stuka :-)

                          Na jednom rozvrtaném úseku jedné polní cesty, kde sem i podařilo Vtitorku ze 3 průjezdů 2× prorazit, jsem teď 2× celkem bezohledně projel bez jakéhokoli zádrhelu, takže oceňuji i přeci jen větší robustnost než u papírovýc Vittorek.

                          Pokud to shrnu, tak pozitiva:

                          • skvěle drží na prašném tvrdém povrchu
                          • chytají se v rámci možností i na mokré hlíně a trávě
                          • dobrá odolnost proti průrazu
                          • díky „těsnému“ provedení bezproblémová konverze na bezduše
                          • vzhledem k terénním vlastnostem jedou dobře i na hladkém asfaltu
                          • cena

                          Negativa:

                          • nahazovat se musí silou, do podsedlovky jsem si přibalil 2 robustní montpáky
                          • provozování s duší v podstatě zabije všechny dobré vlastnosti tohoto pláště
                          • v recenzích se uvádí mírně menší pohodlí oproti ekvivalentům od Schwalbe nebo Continentalu
                          • z výroby chlupaté jak půl roku neholená lesba
                          • těžší než udává výrobce

                          Trvanlivost zatím nemohu posuzovat, ale i vzhledem k mé hmotnosti, blížící se s batohem ke 120 kg, neočekávám žádné zázraky a ani to pro mě není důležité.

                          Závěr:

                          Skvělé univerzální letní gumy na zaprášené hrubší polňačky i do lehkého terénu, které i těžším kusům dovolí na plno projet kamenité úseky cest a zároveň nejsou brzdou na silnici. Bezproblémová konverze na bezduše i pro majitele no tubeless ráfků. Pokud byste si je chtěli pořídit, tak ani neuvažujte nad tím, že byste do nich dali duše:-)

                          0 0
                          • well  

                            Tak to já mám s Vittorkou jinou zkušenost. Při nasazování jsem zlomil montpáku. Nasazení jen rukou naprosto vyloučený. Mám aktuální druhou generaci v rozměru 700×38c. Reálná šířka 42mm. Pružný a extra pohodlný gumy. Na písku perfektně drží předek, zadek má trakce přiměřeně, ale brzdění moc nebere. Chce to s citem. Rychlost na asfaltu slušná, ale jsou i rychlejší pláště. V blátě jsem je nejezdil, ale čekat zázraky nelze. Na to jsou Vittoria Terreno wet, ty drží dost dobře nejen v blátě, ale i na sněhu a ledu. Na pevném povrchu vůbec nejedou.

                            0 0
                            • Tom-T45  

                              Možná se jen potkala tolerance pláště a ráfku. Vittorky byly bez diskuze perfektní pro své určení, ale jak jsem psal, chtěl jsem něco hrubšího, to je celé :-)

                              0 0
                            • lazy commuter  

                              Mimo to, že jsem jsem naměřil 41mm, se pod to mohu podepsat. Zkušenosti stejné. Mně už ten plášť nešel téměř ani sundat. Pak při opětovném nasazování jsem taky musel dávat pozor, aby montpáka nepraskla. Na suché podmínky mi ten plášť vyhovuje, bahno mu ale moc nevoní (což se dalo čekat). Trvanlivost ale asi taky nebude zázračná. Zatím 1500 km a zadní vzorek už téměř žádný.

                              0 0
              • Fran-tic  

                Nepotrebujes, prvních 30 minut :) pak si rad za každý milimetr navíc, protože je to strašne příjemné. ale to určitě víš :)

                0 0
    • jIrI___  

      Za dva týdny budou v prodeji novinky od českého Tufa. Na cenu jsem se před časem informoval a měla by se pohybovat kolem 1000 Kč/ks. Kdo otestuje jako první a podělí se s dojmy, jestli to má smysl? :)

      https://www.bike-forum.cz/…a-pro-gravel

      0 0
      • jmaselnik  

        už ta tufa někdo zkoušel? Jsou za litr, takže to není úplně láce, rád bych tedy znal nějakou osobní zkušenost, než je zkusím sám.

        0 0
        • Jezevec70  

          Jiří už sem dával recenzí. Je to někde ve fotkách.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Nebál bych se jich.

          Tady lepší ceny.

          https://www.kolokram.cz/…e-c319/tufo/#…

          0 0
        • jIrI___  

          První dojmy po koupi jsem psal „sem“ :https://www.bike-forum.cz/…-prvni-dojmy . Po najetí nějakých 2000 km mohu připsat, že výdrž je opravdu famózní. I na zadním kole je úbytek vzorků minimální, po stejné porci km jsem g-one allround už vyřazoval.

          0 0
          • doubleingram  

            Mám ráfky jen i17 a chtěl bych real objem spíš tak 42–43, tuší někdo jak budou široký na takovým užovkoráfku?

            Dík

            0 0
            • plzakj  

              Ti za chvili zmerim thundera v garazi. Jinak souhlas, jedou dobre, jsou pohodlny, odolny (i kdyz uz jsem ho taky prorazil), relativne lehky a nesjizdi se.

              Predtim jsem mel wtb riddler a ty se hodne sjizdely a odolny nebyly. Za 850,– super plast.

              0 0
              • plzakj  

                Nejak se to protahlo. Ale na 17c rafku ma po 1200km 39,78mm

                0 0
            • Jenda82  

              Speedera na 17mm má 40–41mm. Zatím mám na nich najeto cca 1000km převážně na rozbitých cestách a jsou pohodlné. Výdrž vypadá dobře, okem jsem nezaznamenal úbytek.

              0 0
              • doubleingram  

                Dík za info, to už mi přijde skoro málo no, to máš na bezduších? S duší to asi bude městě užší ne?

                0 0
          • jmaselnik  

            moc děkuju, zrovna po speederech jsem se díval. Jezdím teď Vittorky revolution, taky držáky, ale zadek už pomalu končí, tak se rozhlížím.

            0 0
          • milmat  

            Jak drží na mokrém asfaltu? S tím měly některé silniční Tufo problémy. Já tedy zatím nemám důvod odcházet z Gravelking, aktuálně SemiSlick.

            0 0
            • plzakj  

              Ta smes je docela tvrda. Proto se ani moc nesjizdi. Po 1200km s 95km na zadnim stale vypada, jako novy. WTB riddler uz by byl na vyhozeni. Nejezdim na mokru zadny extremy, ale subjektivne WTB L&S, Challenge PR “lepi” vic. GK Slick byl o neco tvrdsi, nez tyhle dva, ale o neco lepsi, nez Tufo. Tufo je rozhodne odolnejis, nez GK Slick.

              0 0
              • jIrI___  

                Osobně bych tvrdost svrchní gumy na Speederu ohodnotil spíše jako střední, zažil jsem i daleko tvrdší směsi. Ovšem vše hodnotím pouze pocitově na omak :). Ale výdrž je opravdu neskutečná, při počtu kilometru, kdy už jsem ostatní pláště na zadním kole měnil, tak na Speederu je sotva viditelné opotřebení.

                0 0
            • jerrymouse  

              Já je teď nahodil…během tejdne vyzkoušim. S GK Slick jsem byl spokojenej, až na tu odolnost. Stejnou rychlost nečekam, ale nerad bych byl o hodně pomalejší (na tom mam záplety s WTB Sendero).

              0 0
            • JFtryall  

              Tyhle gravel pneu se nedaji srovnat se silnicni produkci, drzi to velmi dobre i na mokru. O dost lip i nez cx galdy, co jsem par let zpet zkousel.

              0 0
              • orm  

                To zni dobre, protoze silnicni plaste klouzaly i jen kdyz vodu videly hodne z dalky :-).

                0 0
            • vt  

              Na mokru zadny problem. Subjektivnim testem rukou :-) hodnotim smes jako hodne mekou, ackoli jak pise Plzak, tak se nijak rychle nesjizdi. Asi je dobre udelany i vnitrek plaste, jsou hodne ‚plasticke‘ a poddajne.

              0 0
        • paw_jh  

          Dal jsem na recenzi a nelituju. Mám speedera a jak na asfaltu tak na polňačkách jedou. Cejtím se na nich zatím nejlíp ze všech plášťů.

          0 0
          • paw_jh  

            Potrapil jsem pláště na šesti denním tripu a musím říct, že furt dobrý :). Projel jsem všechny myslitelný povrchy a skoro nikde nebyl problém. To skoro bylo bahno, kde se plášť zaplácnul během pár metrů a stal se z toho slick. Je mně jasný, že Speedera nemaj vzorek na bahno, takže jsem neměl bejt tolik překvapenej. Plášť se sám nečistí, pomůže až najetí na tvrdej podklad, pak to všechno odpadne během chvilky.

            0 0
            • larssen  

              Máš Speedero na obou kolech? Hodně o něm uvažuji, docela často ale slýchám o kombinaci s Thunderem.

              0 0
              • Pijer  

                Zrovna včera jsem švárovi na Tribana obouval kombinaci Sp + Th jako bezduše. Přijde mi to jako rozumná varianta.

                0 0
                • Peslezedirou  

                  To vypadá hodně zajímavě, jak to vyšlo s průchodností pláště u Tribana?

                  0 0
                  • Pijer  

                    Modlili jsme se, ale nakonec to jde. Jsou tam na originál 17mm ráfcích na každé straně tak 2–3 milimetry.

                    Teď mají v Dekáči nového Tribana s větší průchodností zadní stavby.

                    0 0
                    • Jáchym 1  

                      Pouze asfalt,trochu bordelu a ohobluje Ti to rám.

                      0 0
                      • Pijer  

                        Jelikož tyhle pláště opravdu do bordelu nejsou, tak bych v tom problém neviděl. Stejně tak odřená barva na vnitřku zadní stavby zrovna u Tribana není něco, co má smysl řešit ;-)

                        0 0
                        • Jáchym 1  

                          Já jsem měl na Čaprnkovi větší mezeru a stejně to nedělalo dobrotu.

                          Byl nahrazen.

                          Fakt, jen moje zkušenost.

                          0 0
                        • LM  

                          Ono i v zatáčkách se kola trochu deformují do stran a plášť se přibližuje k rámu. No uvidíš až to projedeš :-)

                          0 0
                          • Pijer  

                            Švára je lehce přes cent, už to jezdí a j nadšený. Nic neškrtá, do bahna to netahá a pusu má jak rohlík :-)

                            0 0
                            • TK75  

                              Stačí nalepit kousek ochraný fólie…kdyby se nudil :-D

                              0 0
                    • jIrI___  

                      Nenech se zastrašit ostatními :). Můj rám žije podobný život na hraně už asi rok a je to zcela bez problémů. Bahnu se samozřejmě vyhýbám, tam by to už bez problémů nebylo.

                      0 0
              • paw_jh  

                Jo, na obou, jezdím převážně v suchu, po asfaltu a lesních cestách. Thundero by na mě bylo asi moc hrubý.

                0 0
      • plzakj  

        Ve vedlejsim vlakne jsou taky zkusenosti a i ten muj prvni pruraz thundera :-)

        https://www.bike-forum.cz/…e-pro-gravel#…

        0 0
      • plzakj  

        Tak jsem nandal Tufa na 22.5mm rafek a maji 42.6 :) Na 17mm rafku to bylo 39.5

        0 0
    • doubleingram  

      Začínám s gravellem, po pár jízdách mít problémy se zápěstím. Mám tam teď Maxis Rambler 38.

      Líbí se mi GravelKingy SK 43, Ale už jsem několikrát narazil na různým u místech na problémy s držením bezduší.

      Jaké máte zkušenosti? Širší gumy jsou asi to hlavní, co by mělo pomoc a problémy se zápěstím. Řeší to taky někdo? Na biku se mi to nikdy nestalo, teď na gravelu po pár jízdách. A to jsem to měl asi na 2 atm/83kg.

      Dik za rady

      0 0
      • TK75  

        Na grevlu je x věcí, který si časem musíš vychytat podle sebe.Mě bolelo zápěstí z moc vyhnutých beranů (Venturemax) jakmile jsem dal míň vyhnuté a páky víc rovně tak to přestalo.Taky jsem třeba po čase zjistil, že když mám sedlovku bez offsetu, sedím víc vepředu a šlapu pod sebe, tak se dá krásně nadlehčovat.Nejsem prostě na sedlu plnou vahou.

        Objem pneumatiky pochopitelně pomáhá, taky ale je třeba ty ruce mít lehce a pružit v loktech.

        Netuším z čeho to máš, ale ta pozice pák v tom třeba taky může být

        :-)

        0 0
        • doubleingram  

          Dík, ten kokpit budu muset zkusit taky no. To zas bude peněz za zkoušení :)

          Btw co ty GK SK, jak je to s těma bezdušema? Fakt jsou problémový?

          0 0
          • TK75  

            Gksk jsem bohužel tenkrát měl ještě s dušema.

            Mě vyhovujou Wtb a Schwalbe

            0 0
          • tompca  

            Bezproblémový plášť na bezduše, mám je na 3 kolech, nahodit jdou bez problémů a tlak drží, jízdní vlastnosti na silnici a polních, lesních cestách excelentní, nejsou do bláta.

            0 0
          • JachymP  

            Jak to myslíš problémový? Já jsem na to žádný stížnosti neviděl. Jen GK čistý (ne SK) že defektí.

            Mám GK SS 43 mm zatím krátce asi 300 km, nahodit šly snadno (u pumpy), jízdní vlastnosti dobrý, ale byl jsem zatím jen málo v terénu.

            0 0
            • well  

              Gravel king SK jsem nejel, ale jsou dost těžký a dost široký (43 verze). To už bych možná zvážil radši WTB Byway 44 v černé. Jsou užší a asi budou rychlejší. Perfektní jsou Tufo, jsou krásně pružný, pohodlný a moc hezky jedou.

              0 0
              • doubleingram  

                GK SK jsou hmotnostně spíš průměr, vycházeje z tohoto srovnání :

                https://www.bicyclerollingresistance.com/…avel-reviews

                Byway tam jsou skoro na konci, tak obecně asi moc nepojedou, otázka samo jaká verze.

                Ty Tufa se mi celkem líbí, otázka kolik mají watů odpor, a taky cena není úplně malá.

                0 0
                • JFtryall  

                  Jaky jezdis prumery a jaky mas ftp cca? Tufo ma realne na 25mm interne kolem 43mm sirky. Speedero jede pekne, je na tom cca jako G One Allround, ale je pohodlnejsi.

                  0 0
                  • doubleingram  

                    XC kolem 20km/h dle terénu, teď jsem rád že jedu, nepřeje zdraví, takže mi jde o to vůbec jezdit. Nevadí mi vůbec jet pomaleji, ale hlavně jezdit :)

                    0 0
                    • JFtryall  

                      Tak to fakt watty odporu u plastu neres. :-) vsechny moderni bezdusovy gravel gumy jedou dobre.

                      0 0
                • jerrymouse  

                  Tak jsem je dneska konečně projel (Tufo Speedero). Na silnici v zatáčkách krásně drží/lepí a zároveň to není na silnici proti GK Slick (35c) taková kotva, tak jsem se bál. Prakticky jsem to nepoznal. Mimo silnici jsou o dost pohodlnější (ale to nevim, jestli je tloušťkou, casingem nebo obojim) – jakoby plujou a dost eliminujou otřesy. Pokud vydrží co tu píšete, tak jsem spokojenej.

                  0 0
                  • plzakj  

                    Ja dnes nahodil nove thundero na predek misto riddleru a speedero dozadu misto prorazeneho thundera. Snad to vydrzi vic, nez 600km

                    BTW WTB riddler byl prvni plast, ktery se sjel na prednim kole… cca po 2tis km.

                    0 0
                    • jerrymouse  

                      Po 2tis se mi nesjel na předku ani ten GK Slick…a dokonce ani schwalbe gone speed (ten vydržel na prdeli asi 1300) :) Většinou točím zadní a nový dávám na předek…když je zadní na vyhození, tak přední vypadá jako nový, takže to asi fakt moc trvanlivej plášť nebude.

                      0 0
                    • JFtryall  

                      2K na predku? To byla nejaka plocha draha na asfaltu ne? :-)

                      0 0
            • doubleingram  

              Četl jsem v některých recenzích problémy s udržením tlaku.

              0 0
      • plzakj  

        Nó ze ti problem sezapestim vyresi zmena plaste, na to bych nevsazel. Spis ten uchop, posed, teren, kterej jezdis.

        0 0
        • doubleingram  

          Nevím no, úchop nemám žádnou zkušenost, jak ladit, takže bych začal s gumama. Gravel chci pro pohodlí na našich „kvalitních“ silnicích :)

          Do terénu s tím víceméně nechci jezdit, na to mám XC.

          0 0
          • TK75  

            Tak na co SK?To bude lepší SS nebo jiné hladké pneumatiky (ByWay, G-one Speed atd)

            0 0
          • tompca  

            Jestli nechceš jezdit moc do terénu, a chceš šířku 43mm,tak bych koupil spíš GK slick nebo semi slick, ale moc se nerozmýšlej, moc už nikde v EU nejsou a další asi moc nebudou.

            Tufa Speedero nejsou špatná, ale jsou jen 40mm.

            https://www.bike24.com/search?…

            Jestli tě bolí zápěstí, tak Ti pneu nepomůžou, máš špatně nastavený posed.

            0 0
      • Jan D.  

        Já doteď jezdil jen s berany a zápěstí ok. Teď jsem si pořídil mtb, nemám doladěný posed a bolí mě z něj zápěstí. Pláštěma to určitě nebude. Spíš o zvyku. Možná jsi moc natažený. Zkrať si posed, než si zvykneš.

        0 0
        • doubleingram  

          Mám právě Silex L, který je celkem dlouhý a forbec 80, takže tam už není moc kam jít, max rodla s menším reachem. Nebo jezdí někdo na Gravelu kratší představec než 80 mm?

          0 0
          • TK75  

            Spíš jde o to v jaký pozici máš páky, jak vysoko třeba vůči sedlu atd

            0 0
          • Smazaný účet  

            Silex dlouhý? Kolik měříš?

            0 0
            • doubleingram  

              186, rozkrok 95 cm :)

              Takže rel. velký drop i na Silexu, který má nejvyšší hlavu ze všech, proto jsem ho bral.

              0 0
              • makimaki  

                Mám rozkrok 96cm, délka hlavy není až tak rozhodující, protože sloupek vidlice je max. 300mm, takže dlouhá hlavovka má vývodu v tom, že nemáš hodně podložek pod představcem. Ale protože je Silex dlouhý, podobně jako RB tak je zde riziko, že půjdeš do krátkého představce … Mám taky nestandardní postavu, já jsem koupil kratší a nižší rám, takže jsem řešil spíš komín pod představcem. Dal bych představec 70mm a ono se uvidí …

                0 0
          • jerrymouse  

            Přítelkyně skončila na 35mm a kupodivu to není nervózní a nestabilní (na silničce to takhle zkrátit, tak bych se zabil v první zatáčce) :D Vypadá to divně, ale bohužel je jí Sko dlouhý a XS by bylo až za rok (navíc by si nepomohla, v reachi bylo asi jen o 8mm kratší) a tohle jí z těch, co jsem měl doma (70mm,50mm,35mm), nejvíc vyhovuje. Problém s vejškou pod 160cm a ještě krátkejma rukama.

            Já jezdim 70mm a je to bez problémů (kolo je myšlený na 100mm).

            Na testy posedu tam má můj DMR Defy 35 v negativu :D

            0 0
          • tompca  

            Holka mám 55mm, ještě máš kam jít.:-)

            0 0
    • krabica  

      Kluci, co místo hnědých Gravelkingů SK 32c, když nejdou sehnat…? Ve předu mám ty samé šířky 35c, tak aby to ladilo a fungovalo obdobně…

      0 0
    • doubleingram  

      Tak jsem nahodil Tufo Speedero, ale zatím mi přijde, že moc nejedou, asfalt.

      Uvažuji nad GK SS, jedou rel. výrazně líp? Poradí někdo z praxe?

      Dík

      0 0
      • jerrymouse  

        To mi ani neříkej, mam je v poště :/

        0 0
      • plzakj  

        To bude nohama ;)

        0 0
      • JFtryall  

        Speedera jsou cca jak Allround, takze uplna pohoda, spis nohy. :-)

        0 0
        • doubleingram  

          Tak tady je nějaká jejich verze ke konci tabulky, takže žádná sláva.

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…avel-reviews

          https://www.bicyclerollingresistance.com/…one-allround#rr

          0 0
          • plzakj  

            Hele, myslis, ze jsi schopnej poznat rozdil “na pocit” mezi top plastem jednoho nebo jineho vyrobce? Ted treba hodne fouka…

            Meris to s wattmetrem a tim nesmyslem na aerodrag, kterej pouziva lookass?

            Za mne dela vic spatne zvolenej tlak atp.

            0 0
            • doubleingram  

              Řek bych že celkem jo, třeba starý RK vs nový jsem poznal při první jízdě. A rám bude rel. malý rozdíl.

              5 w na gumě už je celkem dost.

              0 0
              • Singlespeed  

                To sranda měření na plechovém válci snad nebereš vážně… :-).

                0 0
                • doubleingram  

                  Tohle?

                  https://www.bicyclerollingresistance.com/…avel-reviews

                  Proč myslíš, imho to ukazuje relevantní výsledky. I z praxe mi to tak přijde.

                  0 0
                  • JFtryall  

                    Hele nechci te jakkoliv podcenovat, ale jestli poznas 5W na plasti, tak te brzo angazuje nejaka laborka. To je proste tak malo, ze neni sance to v realnym provozu poznat. Mereni na bubnu jako voditko ok, ale o realnym valivym odporu to nerekne vubec nic. Strasne zalezi na poddajnosti casingu pro hrubsi a horsi povrch a pri univerzalnim jezdeni je to skoro nemozne zjistit, clovek dokaze zmerit jen opravdovou ultra kotvu. A jde hlavne o celkove chovani pneu, navic mereni s dusi proste nebrat. Vsechny bezdusove gravel plaste jsou dostatecne rychle a zalezi spis na sirkach a stylu jezdeni. Je jasne, ze GravelKing Slick je hodne rychla guma, ale na univerzalni pouziti do terenu je ji fakt skoda a i ten rozdil proti beznym sirsim Schwalbe nebo Tufu je uplna pohoda. Pokud clovek nelita porad 35+, nemusi tohle vubec resit a je lepsi se zamerit na jizdni kvalitu a vlastnosti pneu v terenu.

                    0 0
                    • Nimrod  

                      já nevím 5w dle tabulek jsem napříč různými plášti (u mtb) poznal. asi nemáš dost slabý nohy, aby těch 5w dělalo tolik jako třeba pro mě

                      0 0
                      • plzakj  

                        5w je na hrane chyby wattmetru.

                        0 0
                      • JFtryall  

                        Je to nesmysl. 5W neni ani sance rozume udrzet stabilne. To zvladnou jen lidi s naprosto dokonalou technikou a tisicema kilometru s wattmetrem. A na dost omezeny cas. Je potreba to fakt vnimat realne a bez tvrdych dat, opakovacich pokusu ve stabilnich podminkach a laborovani s tlakem atd nicemu neverit. Pro me je spis pozitivni to, ze nove plaste jsou proste ok vsechny. Navic clovek, co ma slaby nohy by se mel zamerit na uplne jiny veci, nez na valivy odpor plastu. :-)

                        0 0
                        • Nimrod  

                          nevím, klucí, třeba se to prostě tak sešlo. pamatuju na ardenta, který za mě absolutně nejel, přitom měl valivý odpor 33,5 wattů, což není vůbec špatný

                          je mi jasný, že některý pláště jedou lépe na asfaltu a některý na šotolině atd. kdysi na to měl schwalbe nějaký článek, jak rara bylo rychlejší na asfaltu o proti furius fredovi, ale na šotolině to bylo naopak

                          jak to pak je se silničníma pláštěma, který maj valivý odpor 7–8 wattů, když 5 je na hraně měření? nějak tomuhle nerozumím…

                          0 0
                          • JFtryall  

                            5 wattu ne na hrane mereni v laborce, ale nejakeho vlastniho mereni. Kdo realne pozna 10W rozdilu, tak to je uz extra zkuseny borec. 5W je unreal.

                            0 0
                        • TK75  

                          Na grevlu stejně střídáš povrch jak Baťa cvičky, nakonec to bude o tom na čem se kdo cítí nejlíp

                          0 0
                      • Singlespeed  

                        Stačí se chytit za spodek beranů a zmenšíš jízdní odpor o mnohem více než 5w…

                        0 0
                        • Nimrod  

                          nechci kecat, ale tuším že mlok tu někde psal, že to vlastně nedělá moc velký rozdíl. na číslo si ale nevzpomenu

                          0 0
                        • JFtryall  

                          Podle toho v jakych podminkach a v jake rychlosti. Proti drzeni u predstavce to znat je, ale aero posed za paky je mirne rychlejsi, nez za spodek.

                          0 0
                  • Singlespeed  

                    V praxi v drtivé většině případů nejezdíš na rotujícím válci konstatní rychlostí 28,8 km/h ani nezatěžuješ kolo konstantní hmotností 42,5 kg. Výsledky jsou jen taková pohádka pro naivky,. V reálu je valivý odpor funkce několika proměnných a jen jednou ze složek celkového jízdního odporu soustavy kolo+jezdec.

                    0 0
                    • jmaselnik  

                      ale díky tomu si tady můžeme povídat, protože kdyby to šlo jednoznačně a perfektně změřit, budou všichni jezdit jeden plášť a hotovo :-)

                      0 0
                      • JFtryall  

                        No vsak nejrychlejsi plast je celkem jasny, je to GK Slick a podobne, ktere ale uz z podstaty nemuzou byt brane jako univerzalni odolna volba na vsechny povrchy. To musi plast vazit o 100g vic a mit vhodnou smes a vzorek podle podminek. Ale zadny moderni bezdusovy plast neni vylozene spatna volba, takze je to spis o sympatiich a zkusenostech s danou znackou. Ja uplne nemusim treba WTB, ale fandim Schwalbe, Tufu a Panaraceru.

                        0 0
                        • jmaselnik  

                          já zase po zkušenosti ze silnici naprosto nemusím zrovna Schwalbe :-)

                          0 0
                          • plzakj  

                            Ja me mam rad na MTB. Na gravelu mi prislo, ze se docela sjizdi, ale nelibi se mi vzhled. WTB jsou zas maj super jizdni vlastnosti. Akorat jsou dovela drahy a moc nevydrzi.

                            0 0
                            • TK75  

                              Já si wtb oblíbil dost, ale v rozměru co chci už nejsou s takovým vzorkem co bych chtěl :-)

                              A co jsem zkoušel dál, tak zrovna Schwalbe mi přijdou super.Nejspíš u nich zůstanu…ale ještě bych chtěl zkusit někdy Vittorky

                              0 0
      • paw_jh  

        Mně včera docela jely. Byl to mix povrchů, od pěknýho asfaltu přes špatnej až po lesní cesty.

        0 0
        • Schotli R  

          Mam nasazen Thundero zatím vzadu a jede pěkně. Po ca 400 km jsou na plášti ještě vtoky na obvodu pláště:). Vpředu zatím G-One bite 40mm. Zatím spokojenost.

          0 0
          • jerrymouse  

            Taky mám na speederu po 500km este skoro všechny boční chlupy (vlastně všechny krom 1cm veprostřed).

            0 0
      • vt  

        Kolik foukas?

        0 0
    • File12  

      Ahoj. Vozí někdo Pirelli Cinturato Gravel? jak čumím jako na večerníček na youtube na dream bike jak staví kola, tak je tam dává. Je mi jasný že to má placený ale podle vzorku nevypadaj slušně a z aut mam tu značku rád. Dík.

      0 0
      • Ronam  

        Mám Cinturato Gravel H 40c, ale zatím jen v krabici :-) Ještě jsem se neodhodlal je nahodit…

        0 0
      • JFtryall  

        Budou v klidu.

        0 0
      • TK75  

        Mám Cinturato M (přední kolo) a H (zadní kolo)

        Rozměr 584×50 (27,5"x 2,0")

        Na ráfku 23 mm jsou široké 51 mm

        Rychlost mi přijde stejná jako u Thunder burtů nebo u WTB ByWay..to nijak nevybočuje, ale oproti těm ostatním jmenovaným o dost víc drží a hlavně jsou „přesný“ nedeformujou se.Při první vyjížďce jsem na tlaku co normálně používám zjistil, že takhle ne:-D Fakt kostitřas…musel jsem hodně ubrat, až tak že u jinejch pneumatik by se to už negativně projevilo na řízení.Cinturato ale i s extra nízkym tlakem krásně drží, v zatáčkách se nežvejká…a pohodlné taky je.

        Supr objemná pneumatika, ale je třeba hodně ubrat tlak

        0 0
        • TK75  

          Udávaná hmotnost 540g je špatně… váží cca o 100g víc

          0 0
          • vt  

            Ty jo .. za chvili budes mit na krosce tlustsi plaste nez mam na mtb :-)

            0 0
            • TK75  

              Teď je normál na XC 2,4"..

              Těch 2,0" už se nepoužívá, nestačí to na to co se jezdí na xc teď.Pritom to ale skvěle funguje v tom lehčim terénu a šotkách kde se teď jezdí s gravelama.Když se ubere vzorek tak je to fajn i na silnici :-)

              0 0
              • vrazdit  

                Bohužel pak váží plášť více než 3/4 kila a s tím to už žádné XC není…

                0 0
                • TK75  

                  Teď nevím jak to myslíš…ty užší xc pneumatiky 2,0" nebo 2,1" jsou kolikrát lehčí než ty dělaný přímo na gravel.Třeba Riddler 700×45 má 560g a to je víc než 2,1" (27,5") Thunder Burt…ten má 480g

                  Gravelking SK 43 má 490g

                  Takže okolo 500 se pohybuje spousta gravel pneumatik, navíc když je tam i nějaká ochrana

                  Venture 50 …626g taky přímo gravel pneumatiky

                  Proti tomu nějakej Fast Trak je jak pírko…ale papír:-)

                  0 0
                  • vrazdit  

                    Já to myslím tak, že 26" XC šlupky vážívaly 450–550 g… Teď kvůli tomu, že musí být všechno tubeless a enduro, tak už lehké pláště neexistují…

                    0 0
                    • doubleingram  

                      Ale prdlajs, porovnej velikost gumy 26 a 29

                      0 0
                      • vrazdit  

                        současné 26 gumy už taky těžknou, protože tubeless, odolnost, bla bla bla…, o 29 ani nemluvě… :)

                        0 0
                    • TK75  

                      https://www.heliasport.cz/…br-650b-x-20

                      Jen 490 gramů …na gravel dobrý, jen ta odolnost, mě třeba fungujou, ale taky je možné, že to někdo hned řízne o šutr

                      0 0
                      • vrazdit  

                        žádný z pěti sad slicků jsem nikdy o šutr neříznul a to byly všechny lehčí a svoje dostaly, ale na opravdový terén mám MTB …26 :)

                        0 0
                        • TK75  

                          Tak na 26" je teď novinka s kterou údajně můžeš jezdit i na Marsu :-)

                          Ultradynamico Mars 26×2,2

                          0 0
                          • vrazdit  

                            ultradynamico se mi strašně líbí ta šedá rychlá CAVA, ale 42 je na mě už asi moc… a taky to sem nebude asi jednoduché dostat, řekl bych…

                            0 0
          • TK75  

            A pořád se nějak nedokážu s touhle pneumatikou srovnat..... Cinturato M je i přes agresivní vzorek tichá pneu i na asfaltu, ale je prostě tvrdá.Cinturato H je rychlá, ale taky tvrdá.Ani tlakem to nejde srovnat na úroveň ostatních (Gravelking, Wtb, Schwalbe)

            Takže na jednu stranu to chce jet rychle, ale ono to nejde kvůli ranám do rukou :-) To jsem u žádný jiný pneumatiky neměl.Asi si dovedu představit cinturato H 700×40 na silnici, ale mimo je to špatný

            0 0
            • TK75  

              Už jsme kamarádi…jsou sice tvrdší, ale zase se s nima dá jezdit dost bezohledně přes šutry atd :-)

              0 0
    • Kukura  

      Ahoj, já je vozím cca půl roku a naprostá spokojenost

      0 0
    • dydy  

      Kolik se vejde max. šíře do Ronina SL (2021) při 29'' kolech s blatnikama a bez? Máte zkušenost?

      0 0
    • scota  

      Máte někdo zkušenosti s Pirelli Cinturato Gravel M jako univezzální pláště na cyklo turistiku?

      0 0
    • larssen  

      Nemáte někdo zkušenost, jestli se u Tufo (Speedero, Thundero) nějak liší černá a černo-světlá varianta plášťů, pokud jde o průnik bezdušového tmelu? Jestli třeba ta pěknější se světlým pruhem nemá kvůli tomu řidší boky a vyšší únik mlíka.

      Mám takovou jednu zkušenost s WTB…

      0 0
      • JFtryall  

        Mam prirodni boky a zcela bez uniku uz cca 1500km. Mliko Squirt.

        0 0
      • jIrI___  

        Speedero černé boky a zatím 3000 km bez jakéhokoliv rosení, klasický NoTubes tmel.

        0 0
      • plzakj  

        Ty hnedy boky u tufa jsou jen barva. Neni to ridsi jako treba u Vittorrek/Speslu atd. Nic neprolina (Oko)

        0 0
    • waters  

      Našel jsem dobrou tabulku pro doporučené tlaky na gravel.

      Nemám s tlaky na bezduš. u gravel plášťů zkušenost… Dnes jsem testoval (než jsem našel tuhle tab.) – zadní 3,5 a přední 2,8 bar a docela tvrdé.. Půjdu na 2,8 a 2,2 bar

      Kolik foukáte bezduše 38–42c na ráfku 25mm?

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud jezdíš hladkou šotolinu nebo asfalt, tak jsou nízké tlaky v pohodě. Pokud ovšem vletíš na kořeny a kameny nebo štětovanou cestu, naklepeš ráfky jak řízek :-).

        0 0
        • TK75  

          Zas tak nízko to není ani nutný… dá se to naladit tak aby to ráfek nenaklepalo, ale přesto to bylo pohodlný.Jen to chce si s tím trochu pohrát a najít tu správnou hodnotu

          0 0
          • Nimrod  

            ráfek mám naklepanej i s dušema, když jsem si s tím chvilku hrál :-) vidím to mnohdy jako singlespeed, když vás bezdušáky tak občas čtu

            0 0
            • TK75  

              No já s těma 2" pneumatikama s tímhle problém nemám.Na 88 kg plus mínus používám teď u Pirelli 27–28 psi a co si pamatuju tak až na ráfek to nejde.Ted jsem zrovna jel přes hodně kořenovou cestu a při přeskakování jsem tam jednou blbě doskočil a to jsem cítil, ale nic vážného.TB jsem hustil o kousek víc

              0 0
              • waters  

                1,8 bar je už docela málo:) ale na gravelu máš balóny to je tak 2,1 viď

                0 0
                • TK75  

                  No právě… když jsem měl 38 nebo 42 tak to bylo o dost víc.Bohužel si to už nepamatuju přesně :-D

                  0 0
              • Nimrod  

                já uměl oťukat ráfek i na sjezďáku, není to zas takový problém, když člověk nemá předimenzovaně velký pláště na svoje ježdění :-)

                0 0
                • TK75  

                  To nemůžeš takhle přece říct co je předimenzované.Tam kde jezdím se lidi pohybujou na 29"X2,3" baj voko a s drapákem.Jas­ný…2,25" bylo možná předimenzované, zkoušel jsem a taky jsem ubral.Na druhou stranu

                  47–50 je naprosto akorát tomu kde se pohybuju.Můj názor na gravel znáš…objemná pneumatika jede stejně dobře a navíc přidá bezstarostnost co se týče výběru cesty:-D

                  Mám je radši

                  0 0
                  • Nimrod  

                    proto je tam ten smajlík. o tomhle se nechci s tebou přít, protože vím, že se neshodneme, ale to není nic proti ničemu, nevidím v tom problém

                    chtěl jsem jen za mě potvrdit hypotézu uvedenou singlespeedem, vidím to prostě mnohdy stejně. necelý dva bary (velmi zhruba 1,8, nemám moc přesný manometr) vozím na frantovi, který má 130mm zdvih vzadu, tam je i 2,4" plášť (conti s protection, takže bok nic extra), sám mám 70 kilo, a když omylem zaprasím, tak ráfek cítím. tak to prostě je

                    0 0
                    • TK75  

                      Jako stane se, ale říkám za sebe, že to není tak že s bezdušema jedeš na pohodu tak nízkej tlak že neustále naklepáváš ráfek.Proto jsem taky psal že to chce najít to svoje

                      Přeci jen gravel bez zdvihu krotim asi o dost dřív a víc než ty kolo se zdvihama.Mozna tam kde ty jedeš a zaprasíš, tak já už dávno jedu trial a zaprasit si nemůžu dovolit :-) pokud to jde, tak se vyhnu :-)

                      0 0
                      • Nimrod  

                        to nevím a nevím, jestli to má nějaký význam, kdo z nás dřív jezdil na kole :-) ale pár let trialu mám také ;-)

                        0 0
                        • TK75  

                          :-D hezký…hned mám lepší náladu po ránu :-)

                          Jdu krotit :-D

                          0 0
        • waters  

          Kořeny, šutry vůbec a štětovaná cesta jen vyjímečně ale rozumně:) Na 38c nejsou tyhle pasáže komfortní s žádným tlakem.

          0 0
      • LM  

        Zadej údaje sem a vypadnou použitelné tlaky, které stačí podle pocitu doladit ;-)

        0 0
      • jIrI___  

        Na svých 90 kg živé váhy dávám necelé 3 bar na zadek, přední kolo o něco méně.

        0 0
      • Jirra  

        Mám Panaracer GravelKing Slick 700×38C. Vozím duše a mám 94kg. Naposledy jsem dal na zadek necelé 3 a na předek 2,4 a přišlo mi to akorát, pohodlné a jede to. Je jsem měl v sobotu strach na stezce podel Vltavy za Řeží, kde není ani tak moc velký teren, jako spousta ostrých kamenů, že jí o nějaký říznu, ale vydržely v pohodě.

        0 0
        • Jáchym 1  

          Já mám SS ve 40mm na bezduši a vážím 83kg.Zadek 2.3,předek 2.

          Původně jsem vozil duše,ale bezduš je zásadní rozdíl.

          Prubni to,uvidíš.

          0 0
        • waters  

          Na duše to je málo. Divím se, že si necvakl.. Mam 75 a s duší jsem jezdil kolem 3,5bar.

          0 0
      • makimaki  

        Kenda Flintridge 622–40, 105 kg, vzadu 2.8, vpředu 2.6, ráfek DT Swiss 470db, s duší …

        0 0
    • plzakj  

      Tak po nekolikrat prorazenym tufu zkousim pathfindery 38c.

      Na 22.5mm rafku maji 38.2. Jedou rychle a jsou pohodlny. Snad bude blackbelt lepsi ochrana.

      0 0
      • Singlespeed  

        Defekt typu proražený plášť je vždy chyba jezdce, takže tomu moc naděje nedávám.

        0 0
        • plzakj  

          Je to mozny. Nektery plaste ty my chyby snasi lip a nektery hur.

          0 0
    • TK75  

      Jen tak ze zvědavosti jsem včera absolvoval popracovní švih s kolegou žiletkářem…Jeho 25 mm Contíky proti 50 mm Pirelli

      Jelo se podle jeho tempa..na rovině dobrý (ale musel jsem jet trochu větší tempo než je to moje, abych stíhal) … Výjezd na Rašovku (kousek od Ještědu) už byl celkem utrpení a to s jakou lehkostí on jel nahoru mě silně demotivovalo a nakonec mi ujel..... znovu a znovu.Naštesti jsem si spravil chuť při sjezdu, kdy jsem ho v zatáčkách třikrát předjel (on mě zase kdykoliv se sjezd narovnal) Výsledek: cítím se nemocen a mám popraskané žilky v levém oku…

      Zlatej můj les :-D Ale panoramata pěkný

      0 0
      • David888  

        Zkusím nasadit těžký kalibr na podzimní podmínky. Panaracer gravelking SK 700*50. Jsem na to zvědav.

        0 0
      • jIrI___  

        Zkus nasadit 28 mm slicky, pak mu ve výjezdu budeš minimálně stíhat :)

        0 0
      • JachymP  

        Takhle to nejde porovnávat, musel bys vzít watty. Hezký video je na GCN https://www.youtube.com/watch?…

        BTW teď jsem vzadu nahradil GK SS 43 za GK Slick Plus 38 a je to brutální rozdíl ve smyslu rychlosti na asfaltovém povrchu, na rovině i v kopcích. Na šutrech porovnání nemám, ale pocitově to horší není. Zatím jsem spokojenej.

        0 0
        • TK75  

          Jo já vím…já chtěl jen vědět o kolik se svým vysloveně na offroad orientovaným grevlem zaostávám za klasickou silničkou.Ptoto jsem taky nechal 650b

          Navíc mě to na tý silnici vysloveně nebavilo…mezi autama…a vedle nás v lese krásný cesty pro mě, kde moje kolo ožívá :-)

          Sem tam přes silnici přejedu, ale jinak tu mám vychytaný cesty kdy jsem pořád mimo . A to mě baví o dost víc

          0 0
    • Velomiwookie  

      Nejaka zkusenost s G-one Allround na zimaka? Nebo radeji G-one Bite? Nebo neco uplne jineho?

      0 0
    • magadafagada  

      Poraďte prosím nějaký plášť po naloženého gravela. Teď mám bezduše tufo swampero 40mm a jezdím bez zátěže. V létě bychom chtěli s nosičem a naloženým kolem nějakou dálku, spíš asfaltové cyklostezky možná zpevněné komunikace.

      0 0
      • Jáchym 1  

        Panaracer Gravelking SS

        0 0
        • milmat  

          Zvážil bych i silniční pláště v šířce 35mm: Pirelli Cinturato, Conti 5000 S TR.

          0 0
          • Jáchym 1  

            Conti.určitě ,,pojedou,,ale nevím jak si poradí s vyšší zátěži a určitě km nájezd bude velmi slabý.

            0 0
            • milmat  

              Conti mám nachystané jako další, ale něco by měly vydržet. Ty Pirelli vydrží hodně a jsou dobré i proti defektům.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Já mám Conti 5000 /25mm na žiletce.Jedou jak šlak,ale mizí před očima.

                0 0
      • TK75  

        Já bych vzal pneu nějakej semislick jako je ByWay nebo Cinturato H, okolo 42–45 mm šířka…není důvod mít menší objem, kterej stejně jede hůř všude mimo čistej asfalt…stačí když je to starší silnice a už je objem lepší

        Možná bych vsadil na to Cinturato H…jede fakt ryche a přitom to má pevný bočnice takže to dobře pracuje i pod větší váhou

        0 1
        • magadafagada  

          co třeba tufo thundero?

          0 0
          • TK75  

            To jsem neměl…ale kdybych to bral pro sebe, tak bych asi spíš to Speedero nebo Pathfinder, nebo ještě má spešl Sawtooth 38 nebo 42, to je taková odolná pneumatika, ale přitom jede… mám ji doma ještě ze Sequoie a používám s přestávkama bez defektu už několik let

            Výběr je velikej, ale chybu s těma kvalitníma grevlgumama určitě neuděláš :-D

            0 0
      • jiri.kostinek  

        V létě jsem dojel do Benátek na naloženým x-roadu na continental gatorskin v šíři 32. Po silnici to jelo, štěrkovky podél Dunaje a Italský polňačky v pohodě. V současné době pláště dojíždím, mají kolem 10k a defekt jen jeden. Není důvod cpát cokoli přes 35.

        0 0
        • TK75  

          To vážně věříš že cokoliv přes 35 by bylo horší?

          Mě to zase přijde obráceně…proč cpat cokoliv užšího než cca 42, když tím nic nezlepšim

          Já tohle asi nepochopím, protože to jde naprosto proti tomu co mám vyzkoušené

          Stačí vyjet za barák na starou silnici a hned je jasno

          0 0
          • orm  

            Hmotnost, nevejde se do ramu. Duvodu muze byt mraky a to ze to nechapes, je irelevantni :-).

            0 0
            • krabica  

              Spíš by měl jiri napsat proč, on to ale píše obecně, což je blbost…

              0 0
          • jiri.kostinek  

            Tak víra je trochu iracionální termín…

            Ale opravdu si myslím, že od určitý šíře pláštů (a můžeme diskutovat jaká ta šíře je) už není přínos pro pohodlí a prostupnost terénem (zas rozumně, jo… bavíme se o silnici a šotolinkách), ale naopak tu nastupují ty negativa, roztáčím vyšší váhu, aero odpor (jasně, řešíme teď cykloturistiku a nebo bikepacking – uznávám), tak že za mě 32 až 35 stačí.

            Ostatně Patrik na naloženým kole dojel z Německa na Novej Zéland na kombinaci 28 vpředu, 32 vzadu:

            http://www.keep-it-rollin.com/

            0 0
            • cyklista86  

              Tak je silnice a silnice. Na silnici v nejake normalni kvalite 30mm urcite staci, ale jet nekam na vychod nejakej ten delsi bikepacking, tak myslim, ze telo by ti za nejake 40mm bezduse podekovalo. U bikepackingu kde mas kolo obalene brasnama a jedes pomaleji tam nejaka aerodynamika plastu nehraje zadnou roli. Jde o to, aby to bylo pohodlne a vydrzel si na tom dlouho sedet a a slapat..

              0 0
              • orm  

                Bezduse na bikepacking fakt ne. Jak to budes opravovat nekde mimo civilizaci? Nehlede na to, ze bezdusove plaste maji obecne nizky najezd.

                0 0
                • File12  

                  Jednoduse. Bud k defektu nedojde. Pokud ano,pak mam knot a pak kdyztak duse a lepeni.

                  1 0
                  • cyklista86  

                    A na delsi cesty s sebou i nahradni plast, kdyby se o neco rozrizl treba..

                    0 0
                  • orm  

                    Kolikrat si to resil na kole s brasnama? Jsi pripraven menit bezdusovy plast co par tisic km nekde mimo civilizaci? Lepsi je si vzit plast, ktery je defektum odolny a vydrzi 10000+km. Vlastnosti ktere ti nabidne bezdusovy plast na expedicni cyklistiku nepotrebujes a jdou proti tomu co potrebujes predevsim – odolnost a vysoky najezd.

                    1 0
                • vrazdit  

                  obecne nizky najezd? dal jsem na Challenge Strada Bianca 36 TLR kolem 8 tisic a sundal jsem jen ze jsem mel po zime uz nove a potreboval sundat a nahodit novou pasku atd… jeste by neco daly i kdyz nejaka ploska tam uz vzadu byla, predni byla jeste fakt v pohode…

                  1 0
                  • orm  

                    Jezdil jsi s nalozenym kolem s brasnama?

                    0 0
                    • vrazdit  

                      nejezdil, nicméně říct „obecně nízký nájezd“ je podle mě blbost, s více zatíženým kolem budou mít všechny pláště nižší nájezd než bez zatížení nákladem…

                      0 0
                      • magadafagada  

                        ono tak nějak v mém případě to nebude úplně mimo civilizaci, chceme jet Odra-Nisa k moři a zpět do Berlína. Co se váhy týče, mám lehce přes 70 kg, takže s bagáží budu mít jako dnešní standardní obtloustlý člověk cca 100kg…

                        0 0
            • TK75  

              Ano o silnici a šotolinkach.....já i kdybych terén vynechal úplně, tak beru slick 40–45

              Proč? Protože jsem měl na kole pneu od 35 po 56 a čiste na tom povrchu o kterém je řeč bylo fajn 40–47… pochopitelně slick, bezduše a žádný vzorek

              35 –38 mi přišlo na hladkym asfaltu stejně dobrý, ale ne lepší a stačí horší silnice a už tam jede líp slick s větším objemem

              No asi to mam jinak :-D nebo jsou tu u nás špatný cesty

              0 0
              • cyklista86  

                Ano asi jezdis pomaleji a nemas tak vysoke naroky na zrychleni, jizdu do kopce a pod. Takze vnimas jen plusy tech sirsich plastu a ne minusy.. Ze bude 35mm plast efektivnejsi na silnici a asi i na sotoline (bez nejakych vetsich sutru) je snad jasny.. No a cim rychleji clovek jede tim vetsi ty rozdily jsou.

                0 0
                • TK75  

                  No jasný to není…s objemnějši pneu na horší silnici a sotoline naopak muzu jet rychleji a nějakou zhoršenou akceleraci jsem právě u pneu 38 versus třeba 42 nezaznamenal…jo když jsem měl 700×48 tak start už byl o něco horší ale potom v tempu už ok, ale ty bych nebral, ty jsem měl víc do terénu

                  Ale proto jsem taky používal ty 650b který i když máš 48 mm pneumatiky, tak akcelerujou ještě líp než t 700c…ale o tom řeč nebyla:,–)

                  Vysloveně když vezmu rozdíl pár milimetrů 35–42 tak já opravdu vnímám ty 42 jako lepší, právě protože se necítím nijak omezen na rychlosti

                  0 0
      • jIrI___  

        Na asfalt bych neuvažoval o ničem širším než nějakých 35–40 mm. V období plískanic jezdím výhradně po asfaltu a na zkoušku jsem ze skříně vytáhl staré Challenge Strada Bianca 700×33, které reálně mají kolem 35. Oproti 45 mm kotvám G-One Bite kolo vyloženě letělo a i oproti poměrně rychlým 40 mm Speedero byla lehkost jízdy citelná. Nicméně pokud nebudeš mít rychlostní ambice, vůbec bych se nebál něčeho rychlejší kolem těch 40 mm (Speedero, Pathfinder apod.), zvýší se tím pohodlnost kola. Ale nad těch papírových 40 mm bych už nešel, to už mi na asfalt připadá jako nesmysl.

        0 0
        • Pavell  

          Chci po ojetí 45 G-One Bite jít do 40 G-One Allround. Myslíš, že Speedero, Pathfinder by byla lepší volba ? Jezdim mix.

          0 0
          • jIrI___  

            Speedero a Pathfinder jsem srovnával ve vedlejším vlákně , ale aktuální G-One Allround jsem nejezdil, takže moc nepomůžu. U minulé generace Allroundu jsem měl problém s výdrží, na zadním kole byl po nějakých 1500 km sjetý do hladka a v ten moment jsem na tento plášť zanevřel :). Podle mě to jsou všechno plně srovnatelné pláště lišící se v drobnostech a pokud člověk bude kupovat vrcholové verze, tak chybu neudělá ani s jedním. Tufo v tomto porovnání jednoznačně boduje cenou.

            0 0
    • skytr  

      Máte někdo zkušenost s Challenge Getaway Pro?

      https://www.bike24.com/p2409574.html

      Sice dražší, ale pokud pojedou aspoň jako Thundera a budou odolnější, tak by nemusely být špatné. Případně jsem koukal na Pirelli Gravel H, tam se ale bojím odolnosti, aby to nebylo stejné jako Tufo.

      0 0
      • scota  

        Pirelli Gravel M jsou odolné dost

        0 0
        • TK75  

          H i M jsou stejný, jen má M vyšší vzorek..Pirelky jsou kus gumy, proti ostatním značkám celkem rozdíl

          Odolná

          0 0
          • skytr  

            Vycházel jsem že skóre odolnosti běhounu viz. https://www.bicyclerollingresistance.com/…avel-reviews

            Ze zkušenosti s jinými plášti mi přijde, že to jejich skóre docela vychází.

            Tufo se tam od Pirelli moc neliší, 33 vs 39. Challenge Getaway má 59. Jde mi primárně o běhoun, odolnost proti ostrým kamínkům/posyp. Celkovou robustnost/boky moc neřeším, protože jezdím z většiny pevný povrch.

            Pokud mají Pirelli robustní i běhoun, tak je možná zkusím, jsou levnější než Challenge, na druhou stranu budou zřejmě méně pohodlné…

            0 0
            • TK75  

              Cinturato M ano, ty velký špunty jsou celkem nerozbitný

              Cinturato H je menší obrněnec, na tom Emku nemám ani flíček po roce a půl (střídal jsem ještě jiné záplety), ale na Háčku na běhounu flíčky od mlíka jsou, nicméně jezdil jsem s tím tam, kde teď s mtb, šutry skalky a bez defektů.Na stejných místech mi třeba Continental Raceking odešel po pár měsících

              WTb, Spešl, Schwalbe i Michelin všechno to vypadalo daleko hůř než ty Pirelky během půl roku

              Já bych si je vzal na cestu kolem světa :⁠-⁠D

              0 0
      • Bobbybike  

        tady něco k odolnosti Challenge Gate Pro, nevím, nevím…

        https://www.cyclingnews.com/…gravel-tyre/

        0 0
    • peter934  

      nemate niekto 35mm gumy na 21mm inner width kolesach? chcel som pozriet ako to vyzera z boku/z predu… ci to nie je moc „balon“ na endurance

      0 0
      • virtualcop  

        Mám na 21mm ráfku 40mm gravel gumu, měl jsem i 35, 44 a 45mm, balón to rozhodně není v žádném zmíněném případě, druhé záplety mám 23mm a vypadá to takřka stejně.

        Na 35mm gumu je těch 21mm takřka ideálních, v současné době se i na 30–35mm gumy klidně používají 25mm ráfky.

        Takže absolutně bez obav bych to používal.

        0 0
      • milmat  

        Mám Challenge Strada TLR Pro a Tufo 36 mm, ráfek si nejsem přesně jistý, ale asi 21 mm. Oproti 28 silničnímu je to větší, ale pořád dost svižné na ježení po asfaltu i mimo něj. Jinak různé pláště jsou různě široké při stejné nominální šířce pláště.

        1 0
    • cyklon  

      Mam takovy problem s Challenge Gravel Grinder OT PRO

      Vynikajici, odolny plast pouzivam uz nekolik let, ale ted mam jeden novy, ktery je proste prilis volny na rafku a striha mi duse u ventilku.

      Je to asi tim, ze je delaji rucne. Resil jsem to prilepenim plaste k rafku, coz funguje, ale bohuzel jen nejakou dobu.

      Pomohlo by priste koupit TLR verzi? Je na rafku tesnejsi ?

      0 0
      • Nimrod  

        před lety s tím měli problém, snad se některý pláště i byly schopný svlíknout z ráfku při jízdě… jestli je nový, zkusil bych reklamovat

        0 0
    • cyklon  

      na reklamaci, uz je bohuzel pozde. spis ted co koupit priste.

      TLR plast jsem nikdy nemel, tak vlastne nevim, jak se lisi on normalni verze

      0 0
    • plzakj  

      Tusi nekdo rozdil mezi

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.