• Jiirkaa

    Ahoj,

    máte někdo zkušenost s tím, že jste dali na Gravel kolo silniční pláště? Mám Canyon Gravel Grail 6.0 https://www.canyon.com/….0/2195.html a uvažuji si na něj koupit Plášť CONTINENTAL Ultra Sport II Kevlar – šířka pláště 25 nebo 28. Myslíte, že to bude fungovat bez problémů? Spíš se kloním k šířce 28.

    Díky za rady a tipy.

    0 0
    • jecnak  

      V cem je problem? Viz https://www.bike-forum.cz/…boone-5-2016 – gravel, cx i silnicni obuti.

      0 0
    • Johny.Merida  

      Proč by to nefungovalo. Ale proč se ochuzovat o pohodlí, na těch našich rozbitých silnicích. Jezdim 30 mm Specialized Espoir a jede to pořád super, užší už obouvat nehodlam. Loni v poho i najíždění kilometrů se silničářema v Toskansku.

      0 0
    • Singlespeed  

      Fungovat to bude, ale potom nemá smysl si gravel kolo vůbec kupovat…

      0 0
    • okam_z_brna  

      Tak nejdřív si musíš zjistit parametry ráfku, který máš. Ty C1850 jsem nenašel, ale nejbližší možný jsou C1800 https://www.dtswiss.com/…0-spline-23/

      Dole je stažení tabulka kde na základě vnitřní šířky je uveden možný rozměr pláště. Přesně tohle jsem řešil aktuálně na svým a nakonec jsem šáhl po 30. Po nasazení to vypadá ještě dobře, ale níž bych nešel. Ta 28 je risk, ikdyž dle DT Swiss by furt měla jít. Jak to jede to ještě nevím, chtěl jsem to nasadit až bude hezky, ale z nudy doma jsem to nasadil už teď a vypadá to dobře.

      0 0
    • jIrI___  

      28 mm úplně v pohodě, pro 25 mm nevidím moc důvod.

      0 0
    • Fazzy  

      Jediný co budeš muset kousnout, je vzhled. Kolem plášťů prostě bude spousta místa. A jak tu padlo, neni moc důvod držet se ryze silničních rozměrů. Čistou žiletku z toho stejně neuděláš a na šíři 30, 32, 33 a třeba i 35 to pořád poletí výborně. Navíc se to k takovýmu kolu víc hodí. 28 bych osobně bral jako minimum, ale to je samozřejmě jen muj názor ;)

      0 0
    • Jiirkaa  

      …všem moc děkuji za reakce :)

      0 0
    •  

      spam

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován moderátorem.
      0 0
    • formica.rufa  

      Ahoj, chtěl bych na svůj gravel obout silniční pláště. Ráfky mám 25mm šířky, jaké nejužší pláště teoreticky mohu nasadit? Prosím, nebudu kupovat silničku kvůli pár vyjíždkám :)

      0 0
      • roupik  

        25mm vnitřek nebo venek? Pokud vnitřek tak venek bude kolem 30mm tzn. že bych nedával užší pláště jak 32mm ať je to aspoň kousíček přes ráfek

        0 0
        • formica.rufa  

          Jasný, jedná se o vnitřek, to sem zapoměl zmínit.Díky za radu.

          0 0
          • Jirra  

            Na 25 vozím tohle: https://mtbs.cz/…lnky-na-kolo

            Na užší bych už měl strach, trochu jsem se bál i těch 38, ale sedí tam perfektně, když to dobře nafoukneš, tak je to super pohodlný a tyhle pláště skvělé jedou.

            0 0
          • pazda  

            IMHO stejně není moc důvodů jít pod 30mm. Rozdíl v rychlosti proti 28mm nebude moc velký

            0 0
          • jecnak  

            Normálně se vozí na širokých ráfcích užší plášť než je vnější šírka ráfku – kvůli aerodynamice. Vychází to tak, že plášť je cca tejně nebo o 2 mm široký než vnitřní šířka pláště. Tj 25–28 je úplně v pohodě, ale nevidím v tom větší smysl, pokud nejezdíš časovku a průměry 35+ a nejsou to vysoké ráfky. Normálně bych obul 30–35 mm hladké silniční pláště a jezdil.

            Sám jsem přecházel z 25 na 30 letos a ty 30 mi přijdou v reálu rychlejší.

            0 0
    • tomasz70  

      Rozdíl v rychlosti bude nulový a pohodlí trošku přibude, i když v šířce do 40mm se pohodlí dá docela diskutovat. Prošel jsem v gravelu od 33,35,38,40,42,a nyní 48. Do 40 nic moc, pak to začalo dávat smysl. Ale chápu že se lidi boji širších plášťů že ztráti pověstnou rychlost, i když za cenu nepohodlí. Ano na pěkném asfaltu je vše ok, ale přiznejme si kolik a jak dlouhých je takových cest z nás.

      0 0
    • kubad  

      25mm je nesmysl, co tě k tomu vede?

      dej 32mm

      1 0
    • tomasz70  

      Před pár dny jsem přítelkyni měnil sjete Vitoria terreno dry 33mm na gravelu za Tufo Thundero 40mm a rozdíl v rychlosti nula, možná bych řekl že Tufa jsou rychlejší, ale to není tak podstatné, pohodlí díky možnosti dát nižší tlak bylo cítit od prvního šlapnuti. Samozřejmě bezduše ale není podmínkou. Navíc ti kteří uvažuji o mnou zmíněných Vitoria musím varovat o mizerné výdrží. Cca 800km a zadní bez vzorku. Předek ještě dobrý, ale vzadu smrt. Tak možná na ovál. Tufo jsem jezdil kdysi a po 2tis vypadaly jako bych je nasadil. Konec hlášení

      0 0
    • keymaker  

      Na CX vozím silniční Contík GP 5000 šířka 32, vnitřní šířku ráfku mám 17.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.