Prechádzame do ďalšieho modelového roku. Niektoré novinky sa síce budú prekrývať a budú dostupné už tento rok. Avšak jedná sa o novinky, ktoré výrobcovia označujú ako modelový rad 2021.
Prosím držte sa témy. Ďakujem.
Prechádzame do ďalšieho modelového roku. Niektoré novinky sa síce budú prekrývať a budú dostupné už tento rok. Avšak jedná sa o novinky, ktoré výrobcovia označujú ako modelový rad 2021.
Prosím držte sa témy. Ďakujem.
Shimano pokračuje s posúvaním svojej 12 speed rady aj do nižších kategórií. Predstavilo novú sa Deore 6100.
Nové Deore 2021 nie je iba o 12 speed. Sada ponúka aj novú 11 speed „wide range“ kazetu s rozsahom 11–51z kompatibilnú so štandardným MTB HG orechom. Ponúka tak možnosť 1×11z alebo 2×11 s kazetou 11–42z.
Nové Deore je taktiež dostupné v 10 speed verzii s mierne mätúcim označením 4100. Rada 4000 bola doteraz označením pre komponenty Alivio. 10 speed Doere je v ponuke ako 1×10 s kazetou 11–46z alebo ako 2×10 s kazetou 11–42z
Neznamená to tedy, že alivio už nebude?
Neznamená. Alivio bude existovať aj naďalej pod kódmi M3100 a vo verziách 3×9 a 2×9.
Nové Alivio 2×9 a 3×9
To uz snad nikdo nepouziva, ne?
Jo jo… Všíchni jezdí jenom XTR a Orla ASX
Sorry, ale tohle jsou proste mrtvoly.
Které jezdí 80% cyklistů. Takže tak.
Alivio mela dcera na kole a funguje jako fik.
já teda fíkem řadit nezkoušel, ale podle mě to nebude žádnej šlágr
Řadí to úplně stejně jako XT.
Rozdíl v těch sadách je v zásadě v životnosti, hmotnosti a nějaké ty novinky, jinak je to na ,,funkci” stejný.
Já si dělal prdel z Fíka.
Nicméně co mám zkušenost s levnejma sadama, většinou jsou blbuvzdornejsi a vydržej daleko víc, když se o ně člověk vůbec nestará.
Tak ona třeba ta kazeta Deore bude podstatně odolnější než XTR a XT. Zvlášť nejvyšší kazety XTR a D/A s hliníkovými resp. titanovými pastorky jsou za mě krok zpět ve funkci, jsou akorát lehčí a výrazně odlehčí peněženku :-)
Závodní lightweight vybavení, co čekáš?
XT je za mě v pohodě, stejně se Deore od XT liší jen 2 největšíma pastorkama, zbytek je ze stejnýho matroše.
Treba u sramu levnejsi kazety jdou pryc rychleji.
Jenže vyšší kazety bikového Sramu jsou lehké a až na největší pastorek ocelové – vydrží dlouho. Nemusí si pomáhat hromadou měkkého hliníku a titanu.
Nerejpu, jen by mě zajímalo, jak je na tom porovnání životnosti XTR a vyšší řada sramu? Hmotnost cca stejná ale cena u sramu o 1/4 až 1/3 vyšší?
Případně srovnání s XT kazetou, kde je to sice skoro o 100 g navíc, ale zase odpadá ten problematický Ti.
XT kazeta (11s) s 42 pastrokem mi umřela právě na ten AL pastorek, ze kterého začal padat řetěz, zbytek kazety vypadal, že byl celkem fpohodě.
To nesmíš tak často jezdit na lehkej :)
Proto tam ten převod mám, abych ho používal a s převodníkama 36/26 mi to přijde ok :)
Koupil jsem kolo s Aliviem že budu postupně upgradovat jak to bude odcházet, při menším crashi se na přehazce ohlo ramínko dal jsem Deorko a to navíc řadí citelně rychleji a přesněji, za mě bych už pod Deore nešel.
tak to je ale slusna cipovina!
Ani SLX neradi tak dobre jako XT…
To platilo u 10sp. U 11sp mi prijde funkce SLX/XT stejna. 12sp neznam.
XTR/SLX trochu rozdíl je. Není tak velký jak kdysi. Co mi tam chybí nejvíc je možnost odřazení o dva dolů, na co jsem si hodně rychle zvykl. :-)
najlepšie mať radenie xt a prehadzovačku slx :)
mam prime srovnani na 11s – XT a SLX… XT radi proste pocitove lip… Saltry stejne, kazety taky…
Já to mám na E-bike a sestřenice na novém MTB :)
No tak to jsi zde skoncil :-)
A ***** :)
Ale fuj, měl jsem Tě za cyklistu, zklamal jsi mě :-)
Tak to mě mrzí. Hodím to po cestě do práce do řeky Jihlavy.
Smolík, už se tahle pověst s tebou potáhne navěky.. To e-sfinstvo nezvedneš přes zábradlí :))
Horko, těžko 20,51kg :(
No a co je vlastne horsi? E-sfinstvo, nebo Alivio? :D
E-sfinstvo na Aliviu!
Kreten na e-svinstvu na aliviu:)
A třeba v budoucnu i e-alivio :-)
To by pak mohlo Elivio :D
jasně..jestli hobíka na d 50 let považuješ za mrtvolu:-)
Skoro ne, akorát je to spolu s Acerou a Altusem na většině prodanejch kol. :)
trošku mě mrzí, že neudělali soc verzi 12 sp 11–51, ten skok 15–18 na 11sp kazetě vím že je pro mě příliš iritující :-(
Bude ta nová Deore kazeta kompatibilní se stávajícími 1×11 řadami?
Sada ponúka aj novú 11 speed „wide range“ kazetu s rozsahom 11–51z kompatibilnú so štandardným MTB HG orechom. . Ponúka tak možnosť 1×11z alebo 2×11 s kazetou 11–42z.
Bych rekl ze ano, co jsem cetl i po webech (pinkbike, mtbaction atd) tak tam kompatibilita zminena byla. Snad to tak bude i opravdu :)
V některém ze zdejších vláken byla jako obrázek vložena tabulka, podle které bude 11sp deore 5100 kompatibilní se sadami xtr9000, xt8000 a slx7000.
Už sem to dával do toho předchozího vlákna. Je to celkem vtipný, že sou ty přehazky kompatibilní s 10 i 11 sp řazením zároveň i s tím stávajícím. V dealer manuálu přitom není nic co by naznačovalo odlišnou instalaci lanka pro 10 a 11 sp. nebo jakékoliv přepínání režimu.
Přitom se doteď tvrdilo, že 10 sp má posun lanka 3,4 mm na 3,95 mm posunu přehazky zatímco 11 sp má posun lanka 3,6 mm na 3,9 mm posunu přehazky, což není úplně malý rozdíl, to by znamenalo, že 10sp přehazka s 11sp řazením se bude na jedno zařazení bude posouvat o 4,18 mm místo potřebných 3,9, což udělá na celé kazetě 2,8 mm a to je prostě moc aby to chodilo aspoň trochu rozumně.
Ja som v minulosti písala, že som jazdila 10 speed XTR přehazku na „novej“ 11speed XTR kazete a radení úplne v pohode. 11 speed přehazka totiž prišla až o 2 týždne neskôr. Mala som odskúšané, že 11 speed hazky Shimano fungovali s 10 speed radením.
Tina, máš skúsenosť aj s 11 spd (X1) kazetou a 12 spd šaltrom (XT) ?
Na youtube to na stojane chodí, v reáli netuším ako, než sa dostanem ku kazete, tak to asi chvíľu budem tak musieť voziť.
Bohužiaľ nemám. Tiež som čítala, že to nejako funguje, ale reálnu skúsenosť nemám ani nepoznám nikoho kto by mal.
jezdim 12× SLX prehazku na 11× (11–46) SLX kazete a 11× razeni, naprosto bez problemu
Tak co, otestoval jsi tuhle možnost a s jakým řazením?
Zvolna mě opouští 11 sp shimano hazka a mám 11 sp sh řazení, tak si říkám, jestli nedat 12 sp hazku abych byl připravený na možný upgrade.
Mě by naopak zajímalo, jestli by loňská 11sp hazka SLX pobrala tu novou 11sp Deore kazetu 11/51
Iba s úpravou. Musel by si vymeniť originál ramienko naprklíklad za ramienko Garbaruk.
A pobrala by přehazovačka XT M8000 kazetu 10–45 12s? Teoreticky by to mělo fungovat.
Jo to by fungovat mělo
A co krok přehazky vs. krok páčky? To bude sedět?
Mělo by právě.
Zbytečně drahé řešení. Stačí excentrická kladka. Na 11–50 to funguje excelentně a drobná rezerva na jeden zub tam ještě je.
Můžeš mi prosím tu kladku trochu detailněji popsat?. nějak netuším o co jde. Díky :-)
Asi mysli neco takoveho:
Co je trochu na prd na tý kladce jsou NW zuby. Občas to přeskočí o jeden blbě a sice to běží dál ale samozřejmě musí člověk zastavit a hodit to zpět. Stávalo se mi to při prudkejch dopadech kdy šlo kolo skoro na max do zdvihu.
Daval jsem priklad excentricke kladky co jsem prvni vygooglil, ale videl jsem i bez NW zubu.
Sram Eagle má taktiež NW zuby.
Řeč je o horní kladce a tam Eagle NW zuby nemá, ty jsou pouze na spodní.
Skladem na Kupkolo
Ceny na úrovni SLX, zatím se to nevyplatí kupovat
Ono to za chvíli sleze. Uvidíme o kolik
Výrobcům, který na ojebávání kol na XT/XTR začnou používat místo SLX Deore se to vyplatí…
Reálná cena bude nižší. Stejné ceny tam mají od prvního dne, kdy se jim deore 6100 objevilo v nabídce s tím, že není skladem. Ceny nastavili podle slx, stejně jako před nedávnem měli při uvedení na trh u slx a XT ceny podle XTR9000.
Škoda že není kazeta 10–45 11s. Trochu jsem se těšil, že ji dají k Deore, když ji prapůvodně představili a SLX ji nedostalo.
Jo… Tak pod tohle se podepíšu…
Urcite to tu uz nekde je, ale nechce se mi vse procitat. Se divam ze Sram uz ma kazetu 10–52. Aby to pobralo, tak je treba vymenit hazku. Uz kdysi psali ze rozsah 500% je uplne dostacujici a vsichni co to jezdili, tak jak jsou spokojeni. A ted to, ti co byli tak spokojeni vymeni na 10–52 i s hazkou a az ted to bude uplne cool :-)). A ted se zacnou poradne prach tocit :-)). Jinak proti 1× nemam nic, jen jak se to rychle vse meni :-))
Tak to byla rychlá reakce na rybářských 51z. Je pravda, že to začíná být zrychlující se šaškec novinek a standardů a testování, co si bajkerstvo nechá líbit.
Já jen doufám, že Shimano se nenechá strhnout a nepřijde příští rok s 10–53 nebo kdovíjakým jiným úletem.
Uz se mi zda ze to je fakt ujete. A to zvedani na kazete, znamena ze porad vsem chybi prevod co lehka a prevod do tezka. Protoze co vlastne nastane,jak se zvetsi kazeta, ze je prostor si dat do predu o neco vetsi prevodnik. Nebo kdyz ti staci velikost predku, tak si zas reknes, parada, mam zas o nejaky zub do lehka a nebudu se tak drit do kopcu. A at si kazdy rika co chce, ale je to tak a zas si to budou lidi menit. Ten trh se s bikovym materialem ******** rozjel.
Zatim o to teda moc velky zajem neni. Uz je to na trhu delsi dobu a nic moc. Ani na spouste novych modelu to neni osazene.
A v praxi je tam na prd ten skok 42–52z.
Asi nejsou lidi ještě úplně vypatlany hovada a chápou, že ten skok 42–52 je docela velkej a za ty 4% navíc fakt nestojí.
Neni duvod, kdyz uz mas 10–50 na kole.
Co si pamatuju, tak shimano uvadelo, ze 51 neni kvuli rozsahu, ale chodu retezu ne?
Na druhou stranu kamarad ma garbaruk 10–52 a tvrdi, ze ty dva zuby navic pocitil.
No porad Sram bude i 10–50. Mě ten jejich skok 10z 42–52 moc nenadchl…podle me to úplně takový prodejní trhák nebude. Dobrý možná do úplných hor a ještě když nezávodiš. Shimano ma v tomhle navrch , zas ty jejich kazety jsou bláto…
Skok je to fakt sileny, jak bys na klikaxh prehodil s 36 na 26. Kdyz uz to ti idioti delali, proc tu kazetu celou neprepracovali. Shimano to ma o hodne lepsi 45–51 a ma porad rezervu dat treba 53 a bude to jen o osm zubu. Jak pises blato, tak i ty jejich vyssi kazety ,treba XT jsou blato, neco jak Sunrance ? Nemam opravdu nic proti 1×, ale jsem za sebe rad ze jezdim 2×11, a to nemam na starem kole, je to ani ne rok stare kolo. To jsem chtel a to mi vyhovuje. Uz jsem to tu parkrat zminoval, to zkonci na 55-tce. Ten kdo je slabsi, nebo kdo chce jezdit vetsi kadenci i do kopce a setrit kolena, tak si to tam da.
Nauč se počítat, skok 42–52 je menší než 36–26 na klikách. Srovnatelný skok na převodnících je 36–29…
Neboj se nic, pocitat umim 42 a kolik je 52 a 10, 26 a kolik je 36 a deset. Tak ze vzdy to skoci o 10 zubu. To co ty pises, tak to ti vyslo v konfiguratoru. A na konfiguratory a jine veci kaslu. Co stoho, kdyz mi vyjde ze jsem na stejne prevodu a ja citim ze nejsem. Ale jinak mi to je jedno, ja jen psal kde to asi s tema kazetami skonci.
Nevyšlo mu nic v konfigurátoru, jen umí podělit dvě čísla :)
Koukám, že ani základku nedodělals.
A pak má mít člověk úctu ke stáří…
A teď jestli je to rebel nebo absolvent VŠŽ :-D ?
Kámo, pobavil jsi. Ale protože jsem v dobrém rozmaru, tak ti to vysvětlím. Představ si, že bys řadil z 10 zubů na 20, tak je to skok o 100 %. Když budeš řadit ze 40 zubů na 50, skok je 25 %. Není 10 zubů jako 10 zubů…
„Neboj se nic, pocitat umim“ ne, neumíš:)
Xt 12 sp, v tomhle smyslu blato
Na 53 to už nepůjde, není důvod, pokud někdo závodí ušlape to i tak a dá přednost jiným výhodám…
Znám poloprofíky i profíky co mají ve předu 34z placku na vše a težký převod jim nechybí, jiní zas vozí 36 na vše a lehčí jim neschází. U hobíků taky nevidím důvod to někam šponovat, prostě dáš menší ve předu a vyjedeš vše co vyjet máš a na rovinách stejně jedeš pohodu…
Šlo jim o to, co nejrychleji a nejlevněji vrátit úder, kazety X01 a XX1 jsou z jednoho kusu kromě největšího přilisovaného pastorku, kam přidali 2 zuby. Pak ještě posunuli na hazce vrchní kladku kousek vzad (jak to chodí s pův. hazkou netuším).
Pisou,ze s puvodni hazkou to jde, ale neni to uplne cisty chod.
Hlavně bych kupoval tu novou halu i na 10–50 kazetu, jsou opraveny bolesti starých hazek
No nevím, já celý život žjju s informací, že jeden zub vzadu vychází, převedeno na ujeté metry na jedno šlápnutí, na cca 2 zuby vpředu.
Čím větší kolečko na kazetě, tím méně na jeden zub ujedeš.
To je nesmysl. To platí pouze pokud je právě zařazený pastorek přesně poloviční oproti převodníku, například převod 32/16.
No ty vole.
Kdybys býval někdy na začátku toho života dával při fyzice pozor, mohl jsi prožít úplně jiný život:)
Staci selsky rozum, ne :)
Třeba je to tak lepší:-)
Vo svetle predstavenia novej sady Deore možno niekomu mohol uniknúť pre Shimano „unikátny“ komponent. Náby na priemyselných „cartridge“ ložiskách. Jedná sa o nové náby s označením MT410 dostupné s orechom Microspline a pevnými osami.
Pokud zustane cena na stavajici urovni, tak to asi dost zamicha nabidkou levnych naboju na MTB a gravel.
Vypadá to zajímavě. Jenom se trochu bojím té hmotnosti.
Jsem zvědav, jak dlouho bude Shimanu trvat posunout ty průmysly i do vyšších sad a zda se to tam vůbec dostane…
810,–CZK za zadní nábu. Pěkně. https://www.bike-discount.de/…142mm-959782
Jen mi tedy není jasné, zda na průmyslech je či není.
Technologies
Cup & Cone Bearing
Angular contact bearings of the cup & cone type offer greater strength than sealed cartridge industrial bearings due their ability to displace lateral and vertical loads more effectively for super smooth rotation and longer durability. Angular contact bearings also allow easier maintenance, adjustability and serviceability.
To bude chyba v popisku, protože všude jinde píšou „radial cartridge bearings“.
z tohoto popisu bych řekl, že se mluví o konusech
Nejsem strojař, ale podle mého názoru použili ložiska s kosoúhlým stykem oproti běžně používaným radiálním ložiskům.
http://www.mitcalc.cz/…g_choice.htm
Běžně se používají ložiska typu A a oni možná použili ložiska typu B. Jak je z popisu zřejmé, tyto ložiska dokáží zachytit axiální síly pouze v jednom směru. Možná je používají ve dvojicích na každé straně nebo je mezi nimi nějaký prvek (dutá osa) který axiální ložisko přenáší na druhou stranu.
Možná to taky udělali tak, že to bude mít z obou stran nějaké dotahování vůle, čili se oklikou dostáváme ke klasickým u Shimana oblíbeným konusům :-) Konusy jsou právě ložiska s kosoúhlým stykem, které však jsou rozebiratelné. Jejich výhodou je právě to, že díky rozebíratelné konstrukci tam nejsou oddělovače které zajišťují kuličky ve své správné poloze, ale kuličkami je vyskládán celý obvod – takže jich může být více. Horší je to s utěsněním.
Byl by to tak takový poloviční přechod, využili by kosoúhlého styku a stáhli to z obou stran pro přenos sil z jednoho ložiska na druhý. Toto stažení by nepotřebovalo takový servis jako konusy. Navíc by ty ložiska byly lépe utěsněné, stejně jako běžné průmysly.
Ano, to je právě popis „kónusů“, což mě zaráží, když Shimano tvrdilo, že budou na klasických průmyslových ložiscích.
Na druhou stranu je to popis na obchodu, není přímo od Shimana. Čili bych tomu dal tak 50%…
Nejsem teda nějaký odborník, ale tak nějak si myslím že ložiska s kosoúhlým stykem používá ve svých nábách Chris King. Ten si je ale vyrábí sám.
Jinak se tento typ používá např. u hlávka řízení. Tam také kdysi bývaly kuličky (resp.věnečky ložisek, rozebíratelné, v podstatě „konusy“) a nyní se přešlo na průmyslová ložiska s kosoúhlým stykem.
Ty že nejsi strojař jo? Aha…Ale asi máš pravdu
Já take nejsem strojař, ale řekl bych, že cena páru kosoúhlých ložisek přesahuje cenu náby.
Podle mě tam bude 6903 2RS 30×17×7
standardně se dělají průmyslová ložiska s kosouúhlým stykem. používají se třeba u brusných vřeten-je ale třeba vymeziz radiální vůli-třeba talířovými pružinami. U kola by se ladila vůle jako u klasických konusů
mnohem jednodušeji :D
používá třeba Acros ve svých nábách
uf..tam se vymezuje vůle jen podložkama?
ses asi nedíval pořádně co :D
To sem tedy nepobral…jako aretaci to beru- ale jako jemné ladění vůle v ložiskách ?
tím točením sroubku tlačíš na druhou podložku a tím se pootočí, jsou konické a tím se rozšiřují, až 1mm to udělá – tím víc tlačíš na ložiska ( koncovky sou zapřené rámem, nebo vidlicí takže to rozevíráš proti nim
funguje jim to
si strojař tak snad to pochopíš, dost blbě se to popisuje
Tohle mě taky trochu zmátlo, tak jsem chvíli hledal a je to na průmyslech.
Existuje už k tomu i Dealer Manual a tam je vše rozkresleno.
obrázky
Skončí dominance DT?
Proč by měla? Dokud Shimano nenabídne uchycení kotouče na 6 děr a jiné možnosti ořechů, nemá šanci dominovat jinde než v kategorii levných kol.
Shimanu stačí, když se s těmito náboji lehce nasune i do kategorii střední cenové třídy. Ohledně ořechů, tam by mohli udělat ořechy na výměnu, nemusel by to být technický problém. Ale z obchodního hlediska dnes již nikdo nemá důvod pro přechod z Microspline na HG. Takže to pro Shimano nemá význam výměnné ořechy nabízet.
Škoda že ten náboj nemají v Superboost plus, uvažoval bych o něm. Tak asi skončím u XTčka s konusy.
Na B-F ne :)
tak jeden z problémů týhle náby asi bude jako u MT500 a to že váží skoro půl kila. Nebo je to u týhle už jinak?
Asi tak.
Super, tak tim je to jasne. Jen jeste jestli nahodou orech neni na konusu, coz se bezne dela a v tomhle pripade to tak asi i bude .
To bude taky na průmyslech.
Koukam, ze mas pravdu. Jinak nez s prumyslama to kvuli konstrukci nepujde.
Není nějaký náznak, že by Sram začal dělat převodníky X-Sync 2 s 0mm offsetem, tedy třeba na Super Boost Plus?
ne protože nemá v nabídce BB30 kliky, ale nově používá DUB kde je ofset 3 nebo 6mm
takže myslím smolík
Súčasné kľuky X01 Dub sú v ponuke aj s reťazovou linkou 56,5mm. Alebo nové Descendant DH sa robia s CL 56,5mm
Dík, proč to dělat jednoduše… U RF stačí otočit převodník, nebo koupit jinou osu, u Praxisu vyměnit převodník.
Protoze SRAM? Me prijde, ze si delaji tak nejak poslednich par let z lidi jen srandu :)
Mě přijde, že si dělá srandu skoro každý – viz shimano a jejich matchmakery. Mě je to celkem buřt, bo to nepoužívám, ale někteří tu hodně brečeli. Vůbec v té branži je to poslední dobou velká komedie… Asi 5 standardů středů, nespočet rozměrů a os nábojů, nové metrické tlumiče… :-)))
Naprostou pravdu mas. Sem si rikal, ze s tim vyjebu, vykaslu se na fulla a budu jezdit silnici, ale to mas zase nove zprevodovani od SRAMu, kotouce, bezdusaky uaa :))
Asi zustanu jeste dlouho na galuskach a rafkovych brzdach.
Jo a abych nezapomnel, neustale se u silnic zkracujici geometrie a zvysujici hlavovky. Asi jak tloustne populace.
Kdo hleda problemy, ten si je najde :)
Tak ne kazdy je ovce, aby se prizpusoboval tomu, co vymysli nakej marketingovej darmozrout a budizknicemu :)
Díky těm marketingovým darmožroutům mají inženýři co žrát ;0)
Tak nekteri zajiste ano. Nicmene to rozhodne neplati jako obecne pravidlo. Zato naopak ano :))
Ne kazdy hleda to, co nechce, aby na to mohl nadavat :)
Blby je, kdyz vi co chce a ono to uz jaksi neexistuje :))
Tak treba TCR je dost dlouhe a nizke kolo, stale i s rafkovymi bzdami a do 2020 modelu i na rychloupinacich. Kdyz ti vadi SRAM, nejezdi SRAM. Atd.
Nie je počet rôznych štandardov úmerný aj veľkému množstvu typov bajkov, ktoré v súčastnosti existujú.
jestli myslíš že kvůli tomu mám máme 24mm osy – HT2, 24/22mm – GXP, 29mm DUB a 30mmBB30 ve spoustě variant
navíc to pak do rámu šroubujeme, lisujeme misky nebo jen ložiska a to vše v různých šířkách
vzadu 135, 142, 148, 150, 158mm a ješte buh ví co
to všechno na střed nebo posunuté o 3 nebo o 6mm :D
tak máš pravdu
zapomnel jsi na Trekuv Boost 5×141 rychloupinak :D To kdyz jsem videl, malem sem se po.. smichy :)
co to? :-D
Tohle není vynález Treku. Je to prostě Boost nába na upínák. 7 mm rozdíl jako mezi 135 a 142. To, že je to v dnešní době archaismus je věc druhá :-)
Tak to pardon, ja to videl na Treku poprve a doufam uz naposledy :)
Omyl. Rozdiel medzi Boost a neBoost je 6mm. Rovnako ako medzi 142 a 148. QR Boost je 141mm, t.j. o 6mm širší ako 135mm.
Jsme se nepochopili: 148 – 141 = 7, 142 – 135 = 7 Psal jsem o rozdílech mezi verzemi s pevnou osou a rychloupínákem a ten rozdíl je stejný jak u Boost, tak neBoost nábama.
Videl jsem to nejenom u Treku, kazdopadne usetrit je treba za kazdou cenu! :)
já měl na spešlu scs na cruxovi a myslel sem, že mě jebne. V podstatě na to nebyl náboj (jeden o hope, případně nějaký napůl bastly) Standard existující jeden rok.
označenie je QR Boost a je to používaný štandard u mnohých výrobcov. napr. Kona, Scott, … Shimano, Novatec a spol na to robia aj náby.
Vzadu SuperBoost Plus není 158, ale 157 :-)
Ale jinak jsi to napsal trefně. Ani bych to už nenazýval standardizace.
Ještě že na mém archaickém Cannondale je stále RU. Jinak bych neměl kam připojit Cyklo vozík. Tak to jsem tam jen vyměnil rychloupínák za delší
Vozíky se dají dát i na kolo s pevnou osou, stačí jí vyměnit za delší s uchycenim jamky na kulový čep vozíku.
Tak rozhodne lepsi SRAM a jejich pristup k zakaznikum nez ty debilní rybáři Šimano.
Konkrétně?
XD driver vs Microspline Kolik je vyrobcu naboju a jak je to s licencovanim? Porovnej launch obou druhu.
Matchmaker vs i-spec kolik je standardu matchmakeru a ispecu? https://problemsolversbike.com/…e-me-a-match
Kdyz prisel SRAM s trunnionem tak mas v realu 4 velikosti tlumicu. Metrika taktez 4 velikosti, zbytek reseny spacery. Šimano jen přinese další
https://www.pinkbike.com/…no-sell.html
Co treba prevodniky? kolik druhu jich šimano má?
Jezdím jen DT náboje, takže neřeším. Co mám porovnat?
Standardů i-spec má cca tolik co SRAM standardů u středů. Každopádně vozím shimano/trp brzdy a SRAM řazení, takže objímky jsou jasná volba.
Asi mi uniká souvislost Shimana a tlumičů (chystají něco?). Za mě nebylo třeba ani trunionu ani metrických rozměrů…
Že by měl SRAM nějak výrazně méně standardů a roztečí mi nepřijde (pamatuji si, že měly u min dvě různé rozteče podle velikosti velkého převodníku, pak DM pro GXP, BB30, různé offsety…). Když už se mi tu objeví nějaké jiné kliky, tak prostě objednám odpovídající převodník – nevidím v tom problém ani u jednoho výrobce. Vozím ale všude RF (cinch), takže zase neřeším.
Mě přijde, že si dělají ze zákazníků prd*l úplně stejně. SRAM hlavně cenovkami a Shimano dostupností náhradních dílů.
Se SRAM s cenovkami pro retail a Shimano dostupnosti nahradnich dilu jsi uhodil hřebík na hlavičku.
Jinak tlumice jsem zminil, protoze mi prislo, ze metrika i trunnion byly navrzeny s uzivatelskou dostupnosti v planu. Tech rozmeru tam je opravdu mene.
Méně? Opravdu?
no trunnion ma 4 ne? metrika snad taktez.
Metrika i trunion ma po 3 roztecich, kazda roztec 2 ruzne „standartni! zdvihy = celkem 12 verzi tlumicu. Palcova klasika ma asi tak 9 rozmeru? Palcove tlumice se stale objevuji i na novych ramech = celkove tu mame najednou asi tak 16 existujicich verzi + jeste "nestandartni rozmery“ na nekterych ramech.
Započítal jsi do těch metrických i ty nové s 2.5mm rozdílem od „standardních“ (v tomhle kontextu to slovo úplě ztrácí význam :D ) metrických rozměrů? Takže tu máme ještě 230×62.5, 230×57.5 nebo 210×52.5 + jejich ekvivalenty v trunnionu. Tolik k tomu sramímu argumentu o zjednodušení rozměrů. Vím, že je to řešeno spacery, ale jsou to zas další zbytečné rozměry navíc.
A nevím, jestli je u sramu dostupnost dílů lepší jak u shimana, já když potřeboval samotnou páčku k X01E řazení, tak v evropě jsem nepochodil, musel jsem ji brát z Ali..
No jestli vis, ze je to reseno spacery, tak musis vedet, ze je to stejny tlumic. A kdyz na bazaru hledam tlumic pro svoje kolo, tak mi staci hledat 205 mm a jestli ma zdvih 57.5, 60 nebo 65 je mi jedno.
Mas pravdu. Ruzne zdvihy tlumice pri stejne rozteci jsou resene spacery, takze v podstate jsou jen 3 ruzne tlumice + trunnion uchyceni, takze 6. Jen je problem v tom, ze vymena tech spaceru neni jako pridani tokenu, ale musis tlumic uplne rozdelat, takze vetsina lidi by to musela poslat do servisu.
ano, ale ještě musíš řešit potřebný spacer, pokud koupíš tlumič bez a potřebuješ ho. Každý tlumič zas bude mít svůj spacer a nikdo ti nezaručí dostupnost. Ale pokud v tom stále vidíš zjednodušení, tak je to tvůj boj.
Jo novas ještě vynechal ty delší rozměry pro sjezďáky 250×.. a 225 v trunninonu, každý se 2 délkami kroku. Takže si to můžem shrnout:
Metrické: 190 (37.5, 40, 42.5, 45), 210 (47.5, 50, 52.5, 55), 230 (57.5, 60, 62.5, 65), 250 (67.5, 70, 72.5, 75)
Trunnion: 165 (37.5, 40, 42.5, 45), 185 (47.5, 50, 52.5, 55), 205 (57.5, 60, 62.5, 65), 225 (67.5, 70, 72.5, 75)
A jako bonus rock shox uvádí, že deluxe ultimate remote je dostupný i v rozměru tr 145×35 (!?).
Takže to je 9 roztečí a k tomu je 33 délek kroku (a to jsem možná ještě nějaké přehlédl). Tomu říkám zjednodušení jak řemen :D A nejlepší je, slogan sramu: Technology for simplicity :D :D :D
Navíc ty rozměry jsou zvolené tak, aby nešly ty metrické zaměnit se starými. :-)
Tak samozřejmě, jinak by ta změna nedávala smysl… :-)))
A doplnění – ekvivalent k tomu trunnionu 145 je rozměr 170 (27.5–35) a 145 má taky sadu kroků 27.5–35 (rozměry rock shox tlumičů, žádná exotika). Takže to je 10 roztečí a babmilión kroků. Neměly imperiální tlumiče jen 8 roztečí a 10 kroků?
je to marny… furt sem motas ten zdvih…
I kdyby se vynechal zdvih, tak je to 10 rozměrů, což je víc než v palcových…
A proč jako do toho ten zdvih nemotat? Myslíš, že všechny tlumiče půjdou předělat tak, že si to upečeš na koleni doma? Když budeš potřebovat přidat spacer, tak to budeš dělat jak? Je to prostě jiný rozměr a tak to je. Jako už vidím, jak budu shánět tlumič, abych ho pak poslal Švecovi a nechal si ho za 2000 překopat na svou délku zdvihu.
Jak správně embi podotkl, je to marný. On prostě v navýšení počtu rozměrů vidí zjednodušení a prozákaznický přístup :D
Ono jim slo o zjednoduseni vyroby (ten tlumic je stejny pro vsechny zdvihy pri stejne celkove delce) a zvetseni tlumicu i pro trailove jezdeni (velke tlumice byly drive jen ty sjezdove). Trh s aftermarket tlumici je malinkaty a kdyby byly napr. jen ty ctyri zminene rozmery, kazdy jen s jednim zdvihem, a neexistoval trunnion, pak by vetsina kol vypadala uplne stejne, protoze by to velmi omezilo designery/konstruktery. Uz ted je spousta kol velmi podobnych.
Tohle zjednodušení má podobnou logiku jako činy sira Humphreyho. Kdy např. k tomu aby mohli ušetřit a propouštět ve státní správě, tak museli najmout nové lidi a vytvořit mezirezortní komisi. ;)
Zavedení trunionu by se dalo ještě pochopit, ale metrické rozměry (i dle volby rozměrů) měly zajistit hlavně nemožnost použít nové tlumiče na starých kolech. A s těmi spacery to taky není úplně pravda. Někdy změna zdvihu znamená výměnu více dílů.
SRAM řazení mám normálně na objímce Shimano brzd. Nové brzdy jsou kompatibilní s matchmaker
Pokud ti to sedí, jenom dobře. Mě málokdy vyhovuje poloha řazení (hlavně malé páčky).
Taky tak. Jako koupit s tím kolo, tak to přežiji, a nějak si na to zvyknu, ale když si můžu vybrat, tak preferuji dvě objímky a nastavit si to dle sebe. Každý to má jinak, ale já aspoň nemusím brečet kvůli různým druhům ispec :-)
ono ty objímky v průběhu času taky dost zeštíhlely, zejména v porovnání s dobou kdy po tom člověk toužil a nic takovýho nebylo – starý řazení šířka cca 14 mm a 525 shimano brzdy tam je to asi 18 mm :-o
Rozhodně 2 objímky
Tak jako, Shimano taky pohnojilo spoustu veci. Treba idiotskej BB86 standard jim fakt nezapomenu, tim spis, ze je na spouste ramu, co se mi libi :( Rozlepujici se silnicni kliky, taky parada.
Ale zrovna chvalit pristup k zakaznikum u SRAMu? Mluvis ted o ceskem zastoupeni, nebo globalne?
Myslim globalne a mam na mysli produktove portfolio.
vesměs s tebou souhlasím. Na druhou stranu poměr cena / výkon jsou neporovnatelný.
Nový TRP 12spd systém řazení: https://www.mtb-mag.com/…-drivetrain/
Za mě to vypadá zajímavě!
Už to někdo testnul? Co jsem četl, tak řazení je tužší oproti Sramu i Shimanu.
Hele nevymýšlej blbosti, se kterými bys jen TRPěl a dej tam AXS ;0)
Kdybych chtěl na kole elektriku, tak už beru rovnou emoped… :-D
Každý svého štěstí strůjcem ;0)
Nekdo to musi vyzkouset :-)
Nový Scalpel oficiálne predstavený https://bikerumor.com/…or-xc-trail/
Zaujímavosťou je, že rámy sú iba z minimalistickými nápismi oznamujúcich že sa jedná o Cannondale (okrem Team Replica).
V ponuke sú dve verzie. XC so zdvihom 100mm a verzia SE so zdvihom 120mm kde namiesto Lefty nájdeme novú SID s 35mm nohami.
Asi se za to stydí :)
seda verze vypada fajn!
No vypadá to jak starý Stumpjumper,geo to má taky dost podobnou a jestli to bude i tak jezdit,bude to fajn stroj :-)
Nezbejva než doufat, ze to pojede výrazně lépe.
S má hlavu 69,5, C tam má 68, což je dost velký rozdíl… Jen přibližně podobný tvar neznamená,že je to to samé, popř. kopie ;)
Stumpjumper fsr 2014 má 68 stupňů hlavu.
chlapci kliiiid. Jsem presvedcenej, ze podobnost je pouze vizualni a pravdepodobne pouze na obrazku. Samozrejme, ze jde o naprosto odlisny kola s odlisnym zamerenim.
Ten sid vypada super, jak bruce lee ve sve tride :)
https://mtbs.cz/…ike-technika?… Ale ty ceny, to je teda Bruntál…
V Radotíně máme tesťáky ve vel: M, L a XL
Upřímně, ani po tom netoužím…
Je to docela sebevědomé. Hlavně ty ústupky v osazení, proč je třeba na kole za 240 XT kazeta…
Asi má vůči XTR nějakou utajenou výhodu, jen nám o ní neřekli.
Pokud řešíte, že na kole za ty peníze není odpovídající výbava, asi nejste ta správná cílová skupina :-)
To už zjevně dlouho, a netýká se to jen Cannondalu.
asi tak…
To je konec legendární lefty?
Drive byly lefty od 110 do 160… proč ten ústup? Mohli nechat dvoukorunku a dělat stále vyšší zdvih
proč?
Ocho pořád zůstává
No jako ze ji dávají dnes jen na par modelu…
Mimo jednoho soc modelu je na vsech 100mm. Na 120 mm neni, pac ocho 120 neumi ;-)
Lefty Super Max už nejsou na trhu delší dobu, Lefty 120mm skončila s předchozí generací Habita a jednokorunkový Ocho bylo i na poslednim ročníku předchozí generace Scalpela a stále tam vyjma nejlevnějšího modelu zůstává. Asi s ní vůbec nepočítali pro zdvih 120mm, proto mají Scalpely SE klasické vidlice.
prtze od 120ti vejs se jim to kroutilo…
Spíše ve větších zdvizích se ztrácela výhoda nižší hmotnosti. Díky ložiskům a dvoukorunce ty vidlice byly tuhé jak čert. Ocho s jednokorunkou by už na vyšší zdvihy byla fakt výzva. Místa ve vidli je méně a chybějící druhá korunka je znát.
Praveze na 150ti, 160ti se to uz kroutilo jak zizala… Sami to nekde tusim museli priznat…
Pár mi jich prošlo pod rukama a rozhodně to žížala není. A pokud dohledáš info, kde přiznali, že není tuhá, budu rád :-) Jak jsem psal, Ocho rozhodně není etalon v tuhosti, ale na XC je to pohoda. Jednokorunka a jednonoha se 130+ mm zdvihu už by byla sakra výzva.