• Tina

    Prechádzame do ďalšieho modelového roku. Niektoré novinky sa síce budú prekrývať a budú dostupné už tento rok. Avšak jedná sa o novinky, ktoré výrobcovia označujú ako modelový rad 2021.

    Prosím držte sa témy. Ďakujem.

    • Tina  

      Shimano pokračuje s posúvaním svojej 12 speed rady aj do nižších kategórií. Predstavilo novú sa Deore 6100.

      https://bikerumor.com/…-the-masses/

    • Tina  

      Nové Deore 2021 nie je iba o 12 speed. Sada ponúka aj novú 11 speed „wide range“ kazetu s rozsahom 11–51z kompatibilnú so štandardným MTB HG orechom. Ponúka tak možnosť 1×11z alebo 2×11 s kazetou 11–42z.

      Nové Deore je taktiež dostupné v 10 speed verzii s mierne mätúcim označením 4100. Rada 4000 bola doteraz označením pre komponenty Alivio. 10 speed Doere je v ponuke ako 1×10 s kazetou 11–46z alebo ako 2×10 s kazetou 11–42z

      • tomxxx  

        Neznamená to tedy, že alivio už nebude?

        • Tina  

          Neznamená. Alivio bude existovať aj naďalej pod kódmi M3100 a vo verziách 3×9 a 2×9.

        • Tina  

          Nové Alivio 2×9 a 3×9

          • doubleingram  

            To uz snad nikdo nepouziva, ne?

            • goofy  

              Jo jo… Všíchni jezdí jenom XTR a Orla ASX

              • doubleingram  

                Sorry, ale tohle jsou proste mrtvoly.

                • goofy  

                  Které jezdí 80% cyklistů. Takže tak.

                • vt  

                  Alivio mela dcera na kole a funguje jako fik.

                  • tomxxx  

                    já teda fíkem řadit nezkoušel, ale podle mě to nebude žádnej šlágr

                    • Ladnonna  

                      Řadí to úplně stejně jako XT.

                      Rozdíl v těch sadách je v zásadě v životnosti, hmotnosti a nějaké ty novinky, jinak je to na ,,funkci” stejný.

                      • tomxxx  

                        Já si dělal prdel z Fíka.

                        Nicméně co mám zkušenost s levnejma sadama, většinou jsou blbuvzdornejsi a vydržej daleko víc, když se o ně člověk vůbec nestará.

                        • nooski  

                          Tak ona třeba ta kazeta Deore bude podstatně odolnější než XTR a XT. Zvlášť nejvyšší kazety XTR a D/A s hliníkovými resp. titanovými pastorky jsou za mě krok zpět ve funkci, jsou akorát lehčí a výrazně odlehčí peněženku :-)

                          • novas752  

                            Závodní lightweight vybavení, co čekáš?

                            XT je za mě v pohodě, stejně se Deore od XT liší jen 2 největšíma pastorkama, zbytek je ze stejnýho matroše.

                          • McBlacky  

                            Treba u sramu levnejsi kazety jdou pryc rychleji.

                            • nooski  

                              Jenže vyšší kazety bikového Sramu jsou lehké a až na největší pastorek ocelové – vydrží dlouho. Nemusí si pomáhat hromadou měkkého hliníku a titanu.

                              • Jenda  

                                Nerejpu, jen by mě zajímalo, jak je na tom porovnání životnosti XTR a vyšší řada sramu? Hmotnost cca stejná ale cena u sramu o 1/4 až 1/3 vyšší?

                                Případně srovnání s XT kazetou, kde je to sice skoro o 100 g navíc, ale zase odpadá ten problematický Ti.

                                • Cryzyy  

                                  XT kazeta (11s) s 42 pastrokem mi umřela právě na ten AL pastorek, ze kterého začal padat řetěz, zbytek kazety vypadal, že byl celkem fpohodě.

                                  • tomxxx  

                                    To nesmíš tak často jezdit na lehkej :)

                                    • Cryzyy  

                                      Proto tam ten převod mám, abych ho používal a s převodníkama 36/26 mi to přijde ok :)

                        • DragON  

                          Koupil jsem kolo s Aliviem že budu postupně upgradovat jak to bude odcházet, při menším crashi se na přehazce ohlo ramínko dal jsem Deorko a to navíc řadí citelně rychleji a přesněji, za mě bych už pod Deore nešel.

                      • scret  

                        tak to je ale slusna cipovina!

                        Ani SLX neradi tak dobre jako XT…

                        • wilda81  

                          To platilo u 10sp. U 11sp mi prijde funkce SLX/XT stejna. 12sp neznam.

                          • goofy  

                            XTR/SLX trochu rozdíl je. Není tak velký jak kdysi. Co mi tam chybí nejvíc je možnost odřazení o dva dolů, na co jsem si hodně rychle zvykl. :-)

                          • scret  

                            mam prime srovnani na 11s – XT a SLX… XT radi proste pocitove lip… Saltry stejne, kazety taky…

                • Cavendish  

                  Já to mám na E-bike a sestřenice na novém MTB :)

            • novas752  

              Skoro ne, akorát je to spolu s Acerou a Altusem na většině prodanejch kol. :)

      • Jenda  

        trošku mě mrzí, že neudělali soc verzi 12 sp 11–51, ten skok 15–18 na 11sp kazetě vím že je pro mě příliš iritující :-(

      • goofy  

        Bude ta nová Deore kazeta kompatibilní se stávajícími 1×11 řadami?

        • Auditor  

          Sada ponúka aj novú 11 speed „wide range“ kazetu s rozsahom 11–51z kompatibilnú so štandardným MTB HG orechom. . Ponúka tak možnosť 1×11z alebo 2×11 s kazetou 11–42z.

          Bych rekl ze ano, co jsem cetl i po webech (pinkbike, mtbaction atd) tak tam kompatibilita zminena byla. Snad to tak bude i opravdu :)

        • Carpathia  

          V některém ze zdejších vláken byla jako obrázek vložena tabulka, podle které bude 11sp deore 5100 kompatibilní se sadami xtr9000, xt8000 a slx7000.

        • xtonda  

          Už sem to dával do toho předchozího vlákna. Je to celkem vtipný, že sou ty přehazky kompatibilní s 10 i 11 sp řazením zároveň i s tím stávajícím. V dealer manuálu přitom není nic co by naznačovalo odlišnou instalaci lanka pro 10 a 11 sp. nebo jakékoliv přepínání režimu.

          Přitom se doteď tvrdilo, že 10 sp má posun lanka 3,4 mm na 3,95 mm posunu přehazky zatímco 11 sp má posun lanka 3,6 mm na 3,9 mm posunu přehazky, což není úplně malý rozdíl, to by znamenalo, že 10sp přehazka s 11sp řazením se bude na jedno zařazení bude posouvat o 4,18 mm místo potřebných 3,9, což udělá na celé kazetě 2,8 mm a to je prostě moc aby to chodilo aspoň trochu rozumně.

          • Tina  

            Ja som v minulosti písala, že som jazdila 10 speed XTR přehazku na „novej“ 11speed XTR kazete a radení úplne v pohode. 11 speed přehazka totiž prišla až o 2 týždne neskôr. Mala som odskúšané, že 11 speed hazky Shimano fungovali s 10 speed radením.

            • bimjeam  

              Tina, máš skúsenosť aj s 11 spd (X1) kazetou a 12 spd šaltrom (XT) ?

              Na youtube to na stojane chodí, v reáli netuším ako, než sa dostanem ku kazete, tak to asi chvíľu budem tak musieť voziť.

              • Tina  

                Bohužiaľ nemám. Tiež som čítala, že to nejako funguje, ale reálnu skúsenosť nemám ani nepoznám nikoho kto by mal.

              • Val  

                jezdim 12× SLX prehazku na 11× (11–46) SLX kazete a 11× razeni, naprosto bez problemu

              • Jenda  

                Tak co, otestoval jsi tuhle možnost a s jakým řazením?

                Zvolna mě opouští 11 sp shimano hazka a mám 11 sp sh řazení, tak si říkám, jestli nedat 12 sp hazku abych byl připravený na možný upgrade.

      • Cavendish  

        Skladem na Kupkolo

        • lubosalbi  

          Ceny na úrovni SLX, zatím se to nevyplatí kupovat

          • Cavendish  

            Ono to za chvíli sleze. Uvidíme o kolik

          • Marušák  

            Výrobcům, který na ojebávání kol na XT/XTR začnou používat místo SLX Deore se to vyplatí…

          • Carpathia  

            Reálná cena bude nižší. Stejné ceny tam mají od prvního dne, kdy se jim deore 6100 objevilo v nabídce s tím, že není skladem. Ceny nastavili podle slx, stejně jako před nedávnem měli při uvedení na trh u slx a XT ceny podle XTR9000.

        • Fugas  

          Škoda že není kazeta 10–45 11s. Trochu jsem se těšil, že ji dají k Deore, když ji prapůvodně představili a SLX ji nedostalo.

    • Tina  

      Vo svetle predstavenia novej sady Deore možno niekomu mohol uniknúť pre Shimano „unikátny“ komponent. Náby na priemyselných „cartridge“ ložiskách. Jedná sa o nové náby s označením MT410 dostupné s orechom Microspline a pevnými osami.

      • jecnak  

        Pokud zustane cena na stavajici urovni, tak to asi dost zamicha nabidkou levnych naboju na MTB a gravel.

        • Hadato  

          Vypadá to zajímavě. Jenom se trochu bojím té hmotnosti.

          Jsem zvědav, jak dlouho bude Shimanu trvat posunout ty průmysly i do vyšších sad a zda se to tam vůbec dostane…

        • jecnak  

          810,–CZK za zadní nábu. Pěkně. https://www.bike-discount.de/…142mm-959782

          • jecnak  

            Jen mi tedy není jasné, zda na průmyslech je či není.

            Technologies

            Cup & Cone Bearing

            Angular contact bearings of the cup & cone type offer greater strength than sealed cartridge industrial bearings due their ability to displace lateral and vertical loads more effectively for super smooth rotation and longer durability. Angular contact bearings also allow easier maintenance, adjustability and serviceability.

            • mpIII  

              To bude chyba v popisku, protože všude jinde píšou „radial cartridge bearings“.

            • Cavendish  

              z tohoto popisu bych řekl, že se mluví o konusech

            • kamaro  

              Nejsem strojař, ale podle mého názoru použili ložiska s kosoúhlým stykem oproti běžně používaným radiálním ložiskům.

              http://www.mitcalc.cz/…g_choice.htm

              Běžně se používají ložiska typu A a oni možná použili ložiska typu B. Jak je z popisu zřejmé, tyto ložiska dokáží zachytit axiální síly pouze v jednom směru. Možná je používají ve dvojicích na každé straně nebo je mezi nimi nějaký prvek (dutá osa) který axiální ložisko přenáší na druhou stranu.

              Možná to taky udělali tak, že to bude mít z obou stran nějaké dotahování vůle, čili se oklikou dostáváme ke klasickým u Shimana oblíbeným konusům :-) Konusy jsou právě ložiska s kosoúhlým stykem, které však jsou rozebiratelné. Jejich výhodou je právě to, že díky rozebíratelné konstrukci tam nejsou oddělovače které zajišťují kuličky ve své správné poloze, ale kuličkami je vyskládán celý obvod – takže jich může být více. Horší je to s utěsněním.

              Byl by to tak takový poloviční přechod, využili by kosoúhlého styku a stáhli to z obou stran pro přenos sil z jednoho ložiska na druhý. Toto stažení by nepotřebovalo takový servis jako konusy. Navíc by ty ložiska byly lépe utěsněné, stejně jako běžné průmysly.

              • jecnak  

                Ano, to je právě popis „kónusů“, což mě zaráží, když Shimano tvrdilo, že budou na klasických průmyslových ložiscích.

                • kamaro  

                  Na druhou stranu je to popis na obchodu, není přímo od Shimana. Čili bych tomu dal tak 50%…

              • kamaro  

                Nejsem teda nějaký odborník, ale tak nějak si myslím že ložiska s kosoúhlým stykem používá ve svých nábách Chris King. Ten si je ale vyrábí sám.

                Jinak se tento typ používá např. u hlávka řízení. Tam také kdysi bývaly kuličky (resp.věnečky ložisek, rozebíratelné, v podstatě „konusy“) a nyní se přešlo na průmyslová ložiska s kosoúhlým stykem.

              • Cavendish  

                Ty že nejsi strojař jo? Aha…Ale asi máš pravdu

              • Marskatin  

                Já take nejsem strojař, ale řekl bych, že cena páru kosoúhlých ložisek přesahuje cenu náby.

                Podle mě tam bude 6903 2RS 30×17×7

            • Marskatin  

              Tohle mě taky trochu zmátlo, tak jsem chvíli hledal a je to na průmyslech.

              Existuje už k tomu i Dealer Manual a tam je vše rozkresleno.

              • Marskatin  

                obrázky

                • p@X  

                  Skončí dominance DT?

                  • mpIII  

                    Proč by měla? Dokud Shimano nenabídne uchycení kotouče na 6 děr a jiné možnosti ořechů, nemá šanci dominovat jinde než v kategorii levných kol.

                    • kamaro  

                      Shimanu stačí, když se s těmito náboji lehce nasune i do kategorii střední cenové třídy. Ohledně ořechů, tam by mohli udělat ořechy na výměnu, nemusel by to být technický problém. Ale z obchodního hlediska dnes již nikdo nemá důvod pro přechod z Microspline na HG. Takže to pro Shimano nemá význam výměnné ořechy nabízet.

                      Škoda že ten náboj nemají v Superboost plus, uvažoval bych o něm. Tak asi skončím u XTčka s konusy.

                  • Cavendish  

                    Na B-F ne :)

                  • Jenda  

                    tak jeden z problémů týhle náby asi bude jako u MT500 a to že váží skoro půl kila. Nebo je to u týhle už jinak?

                • jecnak  

                  Super, tak tim je to jasne. Jen jeste jestli nahodou orech neni na konusu, coz se bezne dela a v tomhle pripade to tak asi i bude .

    • krabica  

      Není nějaký náznak, že by Sram začal dělat převodníky X-Sync 2 s 0mm offsetem, tedy třeba na Super Boost Plus?

      • kubad  

        ne protože nemá v nabídce BB30 kliky, ale nově používá DUB kde je ofset 3 nebo 6mm

        takže myslím smolík

      • Tina  

        Súčasné kľuky X01 Dub sú v ponuke aj s reťazovou linkou 56,5mm. Alebo nové Descendant DH sa robia s CL 56,5mm

        • krabica  

          Dík, proč to dělat jednoduše… U RF stačí otočit převodník, nebo koupit jinou osu, u Praxisu vyměnit převodník.

          • deekay  

            Protoze SRAM? Me prijde, ze si delaji tak nejak poslednich par let z lidi jen srandu :)

            • goofy  

              Mě přijde, že si dělá srandu skoro každý – viz shimano a jejich matchmakery. Mě je to celkem buřt, bo to nepoužívám, ale někteří tu hodně brečeli. Vůbec v té branži je to poslední dobou velká komedie… Asi 5 standardů středů, nespočet rozměrů a os nábojů, nové metrické tlumiče… :-)))

              • deekay  

                Naprostou pravdu mas. Sem si rikal, ze s tim vyjebu, vykaslu se na fulla a budu jezdit silnici, ale to mas zase nove zprevodovani od SRAMu, kotouce, bezdusaky uaa :))

                Asi zustanu jeste dlouho na galuskach a rafkovych brzdach.

                Jo a abych nezapomnel, neustale se u silnic zkracujici geometrie a zvysujici hlavovky. Asi jak tloustne populace.

                • TheJD  

                  Kdo hleda problemy, ten si je najde :)

                  • deekay  

                    Tak ne kazdy je ovce, aby se prizpusoboval tomu, co vymysli nakej marketingovej darmozrout a budizknicemu :)

                    • mpIII  

                      Díky těm marketingovým darmožroutům mají inženýři co žrát ;0)

                      • deekay  

                        Tak nekteri zajiste ano. Nicmene to rozhodne neplati jako obecne pravidlo. Zato naopak ano :))

                    • TheJD  

                      Ne kazdy hleda to, co nechce, aby na to mohl nadavat :)

                      • deekay  

                        Blby je, kdyz vi co chce a ono to uz jaksi neexistuje :))

                        • TheJD  

                          Tak treba TCR je dost dlouhe a nizke kolo, stale i s rafkovymi bzdami a do 2020 modelu i na rychloupinacich. Kdyz ti vadi SRAM, nejezdi SRAM. Atd.

                          • deekay  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
              • Tina  

                Nie je počet rôznych štandardov úmerný aj veľkému množstvu typov bajkov, ktoré v súčastnosti existujú.

                • kubad  

                  jestli myslíš že kvůli tomu mám máme 24mm osy – HT2, 24/22mm – GXP, 29mm DUB a 30mmBB30 ve spoustě variant

                  navíc to pak do rámu šroubujeme, lisujeme misky nebo jen ložiska a to vše v různých šířkách

                  vzadu 135, 142, 148, 150, 158mm a ješte buh ví co

                  to všechno na střed nebo posunuté o 3 nebo o 6mm :D

                  tak máš pravdu

                  • deekay  

                    zapomnel jsi na Trekuv Boost 5×141 rychloupinak :D To kdyz jsem videl, malem sem se po.. smichy :)

                    • goofy  

                      co to? :-D

                    • nooski  

                      Tohle není vynález Treku. Je to prostě Boost nába na upínák. 7 mm rozdíl jako mezi 135 a 142. To, že je to v dnešní době archaismus je věc druhá :-)

                      • deekay  

                        Tak to pardon, ja to videl na Treku poprve a doufam uz naposledy :)

                      • Tina  

                        Omyl. Rozdiel medzi Boost a neBoost je 6mm. Rovnako ako medzi 142 a 148. QR Boost je 141mm, t.j. o 6mm širší ako 135mm.

                        • nooski  

                          Jsme se nepochopili: 148 – 141 = 7, 142 – 135 = 7 Psal jsem o rozdílech mezi verzemi s pevnou osou a rychloupínákem a ten rozdíl je stejný jak u Boost, tak neBoost nábama.

                    • BorisFR  

                      Videl jsem to nejenom u Treku, kazdopadne usetrit je treba za kazdou cenu! :)

                    • tomxxx  

                      já měl na spešlu scs na cruxovi a myslel sem, že mě jebne. V podstatě na to nebyl náboj (jeden o hope, případně nějaký napůl bastly) Standard existující jeden rok.

                    • Tina  

                      označenie je QR Boost a je to používaný štandard u mnohých výrobcov. napr. Kona, Scott, … Shimano, Novatec a spol na to robia aj náby.

                  • kamaro  

                    Vzadu SuperBoost Plus není 158, ale 157 :-)

                    Ale jinak jsi to napsal trefně. Ani bych to už nenazýval standardizace.

                  • Foose  

                    Ještě že na mém archaickém Cannondale je stále RU. Jinak bych neměl kam připojit Cyklo vozík. Tak to jsem tam jen vyměnil rychloupínák za delší

                    • novas752  

                      Vozíky se dají dát i na kolo s pevnou osou, stačí jí vyměnit za delší s uchycenim jamky na kulový čep vozíku.

            • embi  

              Tak rozhodne lepsi SRAM a jejich pristup k zakaznikum nez ty debilní rybáři Šimano.

              • wilda81  

                Konkrétně?

                • embi  

                  XD driver vs Microspline Kolik je vyrobcu naboju a jak je to s licencovanim? Porovnej launch obou druhu.

                  Matchmaker vs i-spec kolik je standardu matchmakeru a ispecu? https://problemsolversbike.com/…e-me-a-match

                  Kdyz prisel SRAM s trunnionem tak mas v realu 4 velikosti tlumicu. Metrika taktez 4 velikosti, zbytek reseny spacery. Šimano jen přinese další

                  https://www.pinkbike.com/…no-sell.html

                  Co treba prevodniky? kolik druhu jich šimano má?

                  • wilda81  

                    Jezdím jen DT náboje, takže neřeším. Co mám porovnat?

                    Standardů i-spec má cca tolik co SRAM standardů u středů. Každopádně vozím shimano/trp brzdy a SRAM řazení, takže objímky jsou jasná volba.

                    Asi mi uniká souvislost Shimana a tlumičů (chystají něco?). Za mě nebylo třeba ani trunionu ani metrických rozměrů…

                    Že by měl SRAM nějak výrazně méně standardů a roztečí mi nepřijde (pamatuji si, že měly u min dvě různé rozteče podle velikosti velkého převodníku, pak DM pro GXP, BB30, různé offsety…). Když už se mi tu objeví nějaké jiné kliky, tak prostě objednám odpovídající převodník – nevidím v tom problém ani u jednoho výrobce. Vozím ale všude RF (cinch), takže zase neřeším.

                    Mě přijde, že si dělají ze zákazníků prd*l úplně stejně. SRAM hlavně cenovkami a Shimano dostupností náhradních dílů.

                    • embi  

                      Se SRAM s cenovkami pro retail a Shimano dostupnosti nahradnich dilu jsi uhodil hřebík na hlavičku.

                      Jinak tlumice jsem zminil, protoze mi prislo, ze metrika i trunnion byly navrzeny s uzivatelskou dostupnosti v planu. Tech rozmeru tam je opravdu mene.

                      • goofy  

                        Méně? Opravdu?

                        • embi  

                          no trunnion ma 4 ne? metrika snad taktez.

                          • novas752  

                            Metrika i trunion ma po 3 roztecich, kazda roztec 2 ruzne „standartni! zdvihy = celkem 12 verzi tlumicu. Palcova klasika ma asi tak 9 rozmeru? Palcove tlumice se stale objevuji i na novych ramech = celkove tu mame najednou asi tak 16 existujicich verzi + jeste "nestandartni rozmery“ na nekterych ramech.

                            • my_dudesty  

                              Započítal jsi do těch metrických i ty nové s 2.5mm rozdílem od „standardních“ (v tomhle kontextu to slovo úplě ztrácí význam :D ) metrických rozměrů? Takže tu máme ještě 230×62.5, 230×57.5 nebo 210×52.5 + jejich ekvivalenty v trunnionu. Tolik k tomu sramímu argumentu o zjednodušení rozměrů. Vím, že je to řešeno spacery, ale jsou to zas další zbytečné rozměry navíc.

                              A nevím, jestli je u sramu dostupnost dílů lepší jak u shimana, já když potřeboval samotnou páčku k X01E řazení, tak v evropě jsem nepochodil, musel jsem ji brát z Ali..

                              • embi  

                                No jestli vis, ze je to reseno spacery, tak musis vedet, ze je to stejny tlumic. A kdyz na bazaru hledam tlumic pro svoje kolo, tak mi staci hledat 205 mm a jestli ma zdvih 57.5, 60 nebo 65 je mi jedno.

                                • TheJD  

                                  Mas pravdu. Ruzne zdvihy tlumice pri stejne rozteci jsou resene spacery, takze v podstate jsou jen 3 ruzne tlumice + trunnion uchyceni, takze 6. Jen je problem v tom, ze vymena tech spaceru neni jako pridani tokenu, ale musis tlumic uplne rozdelat, takze vetsina lidi by to musela poslat do servisu.

                                • my_dudesty  

                                  ano, ale ještě musíš řešit potřebný spacer, pokud koupíš tlumič bez a potřebuješ ho. Každý tlumič zas bude mít svůj spacer a nikdo ti nezaručí dostupnost. Ale pokud v tom stále vidíš zjednodušení, tak je to tvůj boj.

                                  Jo novas ještě vynechal ty delší rozměry pro sjezďáky 250×.. a 225 v trunninonu, každý se 2 délkami kroku. Takže si to můžem shrnout:

                                  Metrické: 190 (37.5, 40, 42.5, 45), 210 (47.5, 50, 52.5, 55), 230 (57.5, 60, 62.5, 65), 250 (67.5, 70, 72.5, 75)

                                  Trunnion: 165 (37.5, 40, 42.5, 45), 185 (47.5, 50, 52.5, 55), 205 (57.5, 60, 62.5, 65), 225 (67.5, 70, 72.5, 75)

                                  A jako bonus rock shox uvádí, že deluxe ultimate remote je dostupný i v rozměru tr 145×35 (!?).

                                  Takže to je 9 roztečí a k tomu je 33 délek kroku (a to jsem možná ještě nějaké přehlédl). Tomu říkám zjednodušení jak řemen :D A nejlepší je, slogan sramu: Technology for simplicity :D :D :D

                                  • krabica  

                                    Navíc ty rozměry jsou zvolené tak, aby nešly ty metrické zaměnit se starými. :-)

                                    • goofy  

                                      Tak samozřejmě, jinak by ta změna nedávala smysl… :-)))

                                  • my_dudesty  

                                    A doplnění – ekvivalent k tomu trunnionu 145 je rozměr 170 (27.5–35) a 145 má taky sadu kroků 27.5–35 (rozměry rock shox tlumičů, žádná exotika). Takže to je 10 roztečí a babmilión kroků. Neměly imperiální tlumiče jen 8 roztečí a 10 kroků?

                                  • embi  

                                    je to marny… furt sem motas ten zdvih…

                                    • krabica  

                                      I kdyby se vynechal zdvih, tak je to 10 rozměrů, což je víc než v palcových…

                                    • goofy  

                                      A proč jako do toho ten zdvih nemotat? Myslíš, že všechny tlumiče půjdou předělat tak, že si to upečeš na koleni doma? Když budeš potřebovat přidat spacer, tak to budeš dělat jak? Je to prostě jiný rozměr a tak to je. Jako už vidím, jak budu shánět tlumič, abych ho pak poslal Švecovi a nechal si ho za 2000 překopat na svou délku zdvihu.

                                      • my_dudesty  

                                        Jak správně embi podotkl, je to marný. On prostě v navýšení počtu rozměrů vidí zjednodušení a prozákaznický přístup :D

                                        • TheJD  

                                          Ono jim slo o zjednoduseni vyroby (ten tlumic je stejny pro vsechny zdvihy pri stejne celkove delce) a zvetseni tlumicu i pro trailove jezdeni (velke tlumice byly drive jen ty sjezdove). Trh s aftermarket tlumici je malinkaty a kdyby byly napr. jen ty ctyri zminene rozmery, kazdy jen s jednim zdvihem, a neexistoval trunnion, pak by vetsina kol vypadala uplne stejne, protoze by to velmi omezilo designery/kon­struktery. Uz ted je spousta kol velmi podobnych.

                                          • wilda81  

                                            Tohle zjednodušení má podobnou logiku jako činy sira Humphreyho. Kdy např. k tomu aby mohli ušetřit a propouštět ve státní správě, tak museli najmout nové lidi a vytvořit mezirezortní komisi. ;)

                                            Zavedení trunionu by se dalo ještě pochopit, ale metrické rozměry (i dle volby rozměrů) měly zajistit hlavně nemožnost použít nové tlumiče na starých kolech. A s těmi spacery to taky není úplně pravda. Někdy změna zdvihu znamená výměnu více dílů.

                    • mpIII  

                      SRAM řazení mám normálně na objímce Shimano brzd. Nové brzdy jsou kompatibilní s matchmaker

                      • wilda81  

                        Pokud ti to sedí, jenom dobře. Mě málokdy vyhovuje poloha řazení (hlavně malé páčky).

                        • goofy  

                          Taky tak. Jako koupit s tím kolo, tak to přežiji, a nějak si na to zvyknu, ale když si můžu vybrat, tak preferuji dvě objímky a nastavit si to dle sebe. Každý to má jinak, ale já aspoň nemusím brečet kvůli různým druhům ispec :-)

                          • Jenda  

                            ono ty objímky v průběhu času taky dost zeštíhlely, zejména v porovnání s dobou kdy po tom člověk toužil a nic takovýho nebylo – starý řazení šířka cca 14 mm a 525 shimano brzdy tam je to asi 18 mm :-o

                          • krabica  

                            Rozhodně 2 objímky

              • deekay  

                Tak jako, Shimano taky pohnojilo spoustu veci. Treba idiotskej BB86 standard jim fakt nezapomenu, tim spis, ze je na spouste ramu, co se mi libi :( Rozlepujici se silnicni kliky, taky parada.

                Ale zrovna chvalit pristup k zakaznikum u SRAMu? Mluvis ted o ceskem zastoupeni, nebo globalne?

              • Aussig  

                vesměs s tebou souhlasím. Na druhou stranu poměr cena / výkon jsou neporovnatelný.

    • 1anna1  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • mpIII  

      Nový TRP 12spd systém řazení: https://www.mtb-mag.com/…-drivetrain/

      Za mě to vypadá zajímavě!

    • Tina  

      Nový Scalpel oficiálne predstavený https://bikerumor.com/…or-xc-trail/

      Zaujímavosťou je, že rámy sú iba z minimalistickými nápismi oznamujúcich že sa jedná o Cannondale (okrem Team Replica).

      V ponuke sú dve verzie. XC so zdvihom 100mm a verzia SE so zdvihom 120mm kde namiesto Lefty nájdeme novú SID s 35mm nohami.

      • Cavendish  

        Asi se za to stydí :)

      • TJK  

        seda verze vypada fajn!

      • tomfree  

        No vypadá to jak starý Stumpjumper,geo to má taky dost podobnou a jestli to bude i tak jezdit,bude to fajn stroj :-)

        • filous  

          Nezbejva než doufat, ze to pojede výrazně lépe.

          • Lukster  

            S má hlavu 69,5, C tam má 68, což je dost velký rozdíl… Jen přibližně podobný tvar neznamená,že je to to samé, popř. kopie ;)

            • tomfree  

              Stumpjumper fsr 2014 má 68 stupňů hlavu.

              • filous  

                chlapci kliiiid. Jsem presvedcenej, ze podobnost je pouze vizualni a pravdepodobne pouze na obrazku. Samozrejme, ze jde o naprosto odlisny kola s odlisnym zamerenim.

      • Bafoon  

        Ten sid vypada super, jak bruce lee ve sve tride :)

      • blue.sun  

        https://mtbs.cz/…ike-technika?… Ale ty ceny, to je teda Bruntál…

      • Foose  

        To je konec legendární lefty?

        Drive byly lefty od 110 do 160… proč ten ústup? Mohli nechat dvoukorunku a dělat stále vyšší zdvih

        • kubad  

          proč?

          Ocho pořád zůstává

          • Foose  

            No jako ze ji dávají dnes jen na par modelu…

            • JMT  

              Mimo jednoho soc modelu je na vsech 100mm. Na 120 mm neni, pac ocho 120 neumi ;-)

        • novas752  

          Lefty Super Max už nejsou na trhu delší dobu, Lefty 120mm skončila s předchozí generací Habita a jednokorunkový Ocho bylo i na poslednim ročníku předchozí generace Scalpela a stále tam vyjma nejlevnějšího modelu zůstává. Asi s ní vůbec nepočítali pro zdvih 120mm, proto mají Scalpely SE klasické vidlice.

          • scret  

            prtze od 120ti vejs se jim to kroutilo…

            • nooski  

              Spíše ve větších zdvizích se ztrácela výhoda nižší hmotnosti. Díky ložiskům a dvoukorunce ty vidlice byly tuhé jak čert. Ocho s jednokorunkou by už na vyšší zdvihy byla fakt výzva. Místa ve vidli je méně a chybějící druhá korunka je znát.

              • scret  

                Praveze na 150ti, 160ti se to uz kroutilo jak zizala… Sami to nekde tusim museli priznat…

                • nooski  

                  Pár mi jich prošlo pod rukama a rozhodně to žížala není. A pokud dohledáš info, kde přiznali, že není tuhá, budu rád :-) Jak jsem psal, Ocho rozhodně není etalon v tuhosti, ale na XC je to pohoda. Jednokorunka a jednonoha se 130+ mm zdvihu už by byla sakra výzva.

                  • deekay  

                    Jako vim, ze to asi neni idelani priklad, ale dodnes pamatuju na zpomalena videa z EWS, kde na ty leftyne leteli nejakou kamenitou pasaz a oproti normalni vidlici zcela zretelne predni kolo vibrovalo do vsech moznych smeru.

              • Tina  

                "Despite appearances, the Lefty has always been a stiff fork, but the Ocho is actually less stiff than the Lefty on purpose.

                A very stiff fork deflects more as it passes through and over rocks and roots, contributing to the wheel pinging off them rather than tracking over. So reducing stiffness a touch improves control, according to Cannondale."

                https://www.bikeradar.com/…ale-scalpel/?…

      • Cryzyy  

        Dam to sem, nemáte někdo tuší, zda se da u nové SID snížit chod ze 120 na 100mm ? nebo bude nutné vyměnit Charger Race Day Damper za 100mm verzi, která se delat nebude :o)

        • novas752  

          Řekl bych že to půjde, zdvih tlumící patrony nemusí být zcela využitý.

        • Tina  

          SID je v ponuke aj vo verzii so zdvihom 110mm.

          • Cryzyy  

            Zacal jsem uvazovad nad ustupkem, ze mi Cannondale muze zase do domu, ale bez Lefty, tak jsem si rikal, zda by nebylo lepsi prekopat SE, kdyz je to stejny ram.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse