• goofy

    Mame skoro konec brezna, a zacinaji se ve velkem objevovat novinky na 2012, toz sem si dovolil zalozit vlakno, az to je vsechno pohromade ;o)

    Takze pokud ste narazili na nejake zajimave kousky jak ramu, tak komponentu, tak smele sem.

    0 0
    • goofy  

      A hned pridam prni kousky, a to Fox 2012

      0 0
      • Dan.45  

        ti lišáci jsou rok od roku škaredější :((

        0 0
      • Scotty  

        Vzhledově je to perfektní. Ta černá vidle s kashima nožkama i tlumáky..super. Asi to chcu :))

        0 0
      • vojtechposmourny  

        No, ta barva nic moc.

        0 0
      • MlokCZ  

        Líbí se mi korunka se sloupkem v jednom kuse.

        To předělané ovládání propedalu je ale dobrá úchylárna. To jako vážně zákaznící chtějí mít možnost si navolit na přepínáací páčku přepínání mezi méně a více propedalem bez možnosti ho vypnout?

        Naštěstí naladěných tlumičů s nízkou kompresí se tohle nijak nedotkne. Tam stejně byl propedal velmi málo znatelný a tedy aby byl aspoň trošku znát, tak se používal na trojce. A přepínání propedal off/propedal 3 bude možné pořád.

        0 0
        • goofy  

          No s tim propedalem mi to taky prijde divne… Ale tak me na DHX stejne staci funkce On/Off. ASpon tam to zustalo stejne

          0 0
        • Smazaný účet  

          Mě by spíš zajímalo, když je na 29ky Talas 34!, tak jestli 34ky udělají i na 26tky.

          0 0
          • Ruprt2  

            This is the Fox 34 which, as you might guess, has 34mm stanchions, and 140mm of 29in-wheel-only travel. It’ll come in tapered and 15mmQR only.

            takže ne neudělají.

            0 0
        • ememem  

          To jako vážně zákaznící chtějí mít možnost si navolit na přepínáací páčku přepínání mezi méně a více propedalem bez možnosti ho vypnout? – ale ked to das na „propedal 0“ tak je to ako vypnute ci nie? cize medzi vypnutym a „3“ to ide stale nicmenej uchylne ovladanie smerujuce k „permanantnemu propedalu“ to naozaj je. skutocne nechapem naco by to niekto prepinal napr. medzi 3 a 2.

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, taky to píšu, že v případě nízké komprese, kdy se za stávajícího stavu použije propedla na trojce, tak to vyjde nastejno (tedy pořád to budou dvě polohy open a 3jka propedalu).

            0 0
        • Ruprt2  

          to s tím PP jsem od tebe nepochopil.

          Odkud máš informace? Já tam vidím, tří polohovou páčku open/PP/lock

          lock = PP3

          PP = PP1 nebo PP2 dle preferencí.

          0 0
          • goofy  

            Na kolecku mas 0,1,2 ktere si muzes nasavit, a kdyz prepnes packu, tak je to 3… Ted to bylo 0, a kdyz si prepnul packu, tak 1, 2, 3. Lock tam neni vubec

            0 0
            • Ruprt2  

              myšlenka je otevřeno / omezeno / locknuto

              Přičemž locknuto = PP3 (to jsem psal)

              0 0
              • MlokCZ  

                Takhle to bývalo před více lety když se ještě dělal RP3. Dávno to tak už ale nefunguje.

                0 0
                • McBlacky  

                  některé značky osazují custom tlumiče co to tak mají. S tím, že PP se nedá ale nastavit jinak než tuningem.

                  Podle mě nejlepší systém tlumiče, kdyby to doladili na páčku na řidítka bylo by to bez chyby

                  0 0
          • MlokCZ  

            To nevím kde to vidíš. Konstrukce kolečko + páčka je pořád totožné. Tedy dvoupolohová páčka, přičemž kolečko nastavuje tři varianty pro jednu polohu páčky (a druhou polohu páčky neovlivňuje).

            Žádná třípolohová páčka tam není a nebyla ani u současných (vyjímkou je Triad, který tu třípolohovou páčku má).

            Už jsem to tu v historii i přesně popisoval, jak je to konstruované uvnitř to přepínání.

            Je tam kolečko, která má 6 poloh. U současných RP23 se střídají polohy: open/1/open/2/o­pen/3

            Páčka vždy přepíná sousední dvě polohy. Kolečko otočí celý mechanismus o dvě polohy.

            2012 to tedy budou mít 3/open/3/1/3/2

            Čísla v obou případech polohy propedalu.

            A v tom textu je to i jasně vysvětlené:

            „Basically, in the ‘on’ position, it’s like having the Pro Pedal 3 on. This is constant. When you flip the lever ‘off’, you can now have a choice of Pro Pedal on 0, 1 or 2“

            0 0
            • Ruprt2  

              Já to četl, ale někde jinde. Zkusím najít.

              No každopádně to vypadá, že máš pravdu ty.

              viz obrázek

              0 0
              • Ruprt2  

                uf, tak jsem originální text našel a zmotal jsem ho. Je to přesně jak říká Mlok a jak ukazuje obrázek.

                Trend je prostě jasný. S fullem i na silnici :-)

                0 0
      • tommyD  

        mě se nijak nelíbí

        0 0
      • Kubiczech  

        Ta bílá s šedými polepy a korunkou vypadá super.

        0 0
      • soc  

        Korunka a sloupek jsou odlevane z titanu, nebo to ctu blbe?

        0 0
    • Fuglsang  

      Jsem se na chvily fakt lek :D uz mame duben kdyby neco ;-)

      0 0
    • Palec  

      Neví někdo o fotce černého Epiconu 2011? Prý má být matný.

      0 0
      • kubad  

        jo je matný, když tak mě pošli mejl hodím ti další větší fotky pokud chceš

        0 0
        • soc  

          A nejakou tu recenzi jsi uz napsal? Jak jsi spokojeny?

          0 0
          • kubad  

            zatím pořádně neprojeto, moc práce málo času, a jiné kolo na ježdění tady na rovinách JM

            asi jediná výhrada je 15mm osa, to vymyslel fakt debil

            0 0
            • MlokCZ  

              Jestli je ta 15mm stejná jako 2010 (2011 jsem v ruce neměl), tak je fakt debilně vymyšlená, u Foxe je ta osa přitom zcela ok.

              0 0
            • Smazaný účet  

              Co tam je špatně?

              0 0
              • kubad  

                Blbe se vyndava

                0 0
                • Vilém  

                  A treba z Hope ProII ji nevyndas vubec:(

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    To není jediný případ. Pár Epiconů s 15mm osou mi tu v okolí jezdí a jeden z majitelů už si kvůli vyndání předního kola sebou chtěl vozit velké kladivo :-)

                    0 0
                  • kubad  

                    vyndáš, musíš něčím zmáčknout to odjišťovací matici při každé hraně co má po cestě – peklo :-(

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Jenže když hrana po cestě je uprostřed náboje, tak je problém…

                      Zmáčknout pak není pořádně jak, tak se i to pořádné kladivo může hodit :-)

                      0 0
                    • Vilém  

                      No prave, vozit ssebou nejakou 14 – 15mm trubicku, me pekne stve:(

                      Zkousel jsem si nechat udelat nabeh z vnitrni strany, aby tam nebyla hrana, ale nefunguje to, nestahne to klestinu na upinaku:(

                      0 0
                      • kubad  

                        zrovna se s tím drbu, King má dvě sotva znatelné drážky uvnitř osy – a stejný problém jak máš s Hope

                        bez zmáčknutí uvnitř to nevyndám :-(

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Snad jedině něco ve stylu nějaké lehce tvrdší a tenčí fólie, jinak nevim.

                        0 0
                        • kubad  

                          to nepomůže jakákoli malá hranka to zastaví

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Myslel jsem jestli by nešla stočit do trubičky a tím odstínit ty hranky uprostřed náboje, o které se to zasekne.

                            0 0
            • KAPLIS  

              Nech si vytočit plastovou trubičku do náboje, tak ať se ten upínák neroztáhne. Já to tak dávám. Plast, zvenku 20mm, díra 15mm a délka tak ať vymezí prostor uvnitř náboje…

              0 0
              • Vilém  

                Toto si chci nechat udelat. Delka vsak musi byt hodne na presno, aby tam nevznikl zadny schodek. Nemas ji nahodou nekde napsanou, at nemusim laborovat?

                0 0
                • KAPLIS  

                  Jednoduše si to doměříž. Vytáhni si ty vložky z náboje. Náboj celkem má 100mm, odečteš ty vložky a ještě 0.1mm vůle a máš to. Díru 15 taky 0.1mm do plusu (nejlíp zkusit na ose, tak ať je tak akorát) a 20 do mínusu.

                  0 0
                  • Vilém  

                    jj, diky. Postup mi byl jasny, ale nechtelo se mi to merit:)

                    0 0
                    • Vilém  

                      Jinak tech 20mm venkem chci jen na koncich, takovy 3mm lem, ta hope naba neni uplne lehka, tak nechci pridavat dalsi gramy.

                      0 0
        • Palec  

          Napsal jsem ti. Vypadá to dobře. Taky možná na příští sezónu zvažuju TT Epicon a mám celomatňák:)

          0 0
        • Deus  

          Můžeš mi prosím vyfotit, jak tam máš uchycenou tu hadici od brzdy? Moje 2010 to má zezadu a dneska jsem to musel předělat. Jak jde vidle do zdvihu, tak mi hadice vybrousila žlábek do korunky. To by až tak nevadilo, ale ještě chvíli a ta hadice by se prošoupala.

          0 0
          • Deus  

            Kubad, to bylo na tebe :-)

            0 0
            • Vilém  

              Ma uchytku zepredu. Na 29ce epikonu to mam stejne.

              0 0
              • Deus  

                JJ, ale já bych chtěl přesně vidět, jak je to tam teď řešený.

                0 0
                • kubad  

                  tohle je jiná vidle než máš ty, úchyt hadice je vepředu, vzadu nic není

                  0 0
                  • Jenda  

                    vzdycky kdyz se podivam na tvoji fotku v profilu tak to ve me vyvolava lehky usmev jak jsi se od lefty propracoval k TT Epiconu :-) Myslim ze spousta lidi co resi znacku a ne fci se z toho muze po… :-)

                    0 0
                  • Deus  

                    Já vím, že mám starší model, ale právě mě zajímalo, jak to udělali u toho nového. Nevím, že je to nenapadlo dřív. Za fotku díky.

                    0 0
                  • Georrge  

                    to je 140mm? vypadá skoro jak 160

                    0 0
                    • kubad  

                      Skoro ses trefil :-) 150mm

                      0 0
                      • Georrge  

                        jak se ti to povedlo?:) já myslel že maximum pro epica je 140mm… nebo se tam dá vytáhnout ještě něco a jde na 150? A nevadí mu to? Protože uvažuju že bych časem předělal axona na 120mm, maximum má ale 110, ale ten jeden cenťák… může to být prd, bo nohy jsou dlouhý dost, ale taky to může být hřebík do rakve :)

                        0 0
                  • DaSnail  

                    nemáš ten plášť nasadený naopak?

                    0 0
                    • kubad  

                      Na fotce nevim, daval sem novou pasku NoTubes a nahodil sem to s dusi aby ta paska dobre prilnula, takze je to mozne.

                      ted tam mam 2,25" uz s tmelem a podle predepsanr rotace

                      :-!

                      0 0
    • Bysto  

      Nevie náhodou niekto kedy canyon predstavuje bikey na nasledujucu sezónu??

      0 0
    • Smazaný účet  

      CB DH pedály 2012, za mě hnus, jsem rád že jsem stihl ještě tenhle starší Mallety.

      0 0
    • Kubiczech  

      e.13

      0 0
    • Tina  

      Shimano XT 2012 bude mať aj kľuky s dvojplackou. Počty zubov 38–26 a 40–28. Rotory XT so sendvičovou technológiou ICE TECH budú dostupné ako pre Center Lock tak aj pre 6dierovú montáž.

      0 0
      • Chiron  

        A nerozpadaly se jim náhodou ty ICE TECH loňské XTR kotouče? Nejsem si teda jistý, ale mám dojem že sem někde četl, že při nějakých testech se jim rozpadly.

        0 0
        • BigKarel2  

          znáš to ne…při nějakejch testech se rozpadnou a v jinejch zase excelujou… :)

          0 0
        • soc  

          V jedne diskuzi jsem nasel hlasku, ze v nejakem testu se snad rozpadly a to je tak vsechno, tak nevim. Na druhou u Shimana snad nejsou tak blbi, aby udelali rozpdajici se kotouce.

          0 0
          • JakeF  

            Tak ono taky by to chtělo vědět, kolik těm brzdám dali zabrat… Klidně je možný, že při stejný zátěži by celoplechový kotouče už byly dávno zkroucený.

            0 0
            • ememem  

              pisal som to tu volakde ja, bolo to v BM a bol to standartny brzdovy test. navyse tam pisali nieco o presakovani kvapaliny pri pake u oboch testovanych modeloch.

              0 0
    • janchi  

      A buduci rok Sid konecne aj pre mna a viacerych. http://www.bikerumor.com/…ts-official/

      0 0
      • Pi†el  

        hm.. 15mm osa, dvou-prumerovy krk..

        0 0
      • vsn  

        spis jsem zvedavej na tu jejich RCT3 technologii jak to bude chodit v porovnání s Brainem :)

        0 0
    • Ruprt2  

      Bude nová sada Stylo. Změny jsou docela výrazné. Dokonce i dospělé velikosti :-)

      V prodeji údajně od května.

      0 0
    • Mike  

      na tretim prispevku som pridal par sneak peak fotiek z vyvoja carbon kellysu pre 2012

      http://forum.mtbiker.sk/…48–3105.html

      0 0
      • jIrI___  

        Takže vyvinou a pak vyberou nejbližší podobný rám z katalogu? Nebo se jde opačnou cestou – vybere se rám z katalogu a následně se podle něj udělá předpokládaný vývoj? :-D

        0 0
        • Mike  

          vyvinou a zaplati formu za 150k USD .. levneji to bohuzial nejde :(

          0 0
          • kubad  

            kolik lidí se prosím vývoji těch rámů věnuje u Kellysu?

            a proč jsou jejich modely skoro stejné jak u spousty jiných výrobců, že by jim to někdo kopíroval?

            0 0
            • Mike  

              Ram mozes ziskat tromi sposobmi.

              Kupit katalogovy od vyrobcu ⇒ open product ktory moze mat hocikto

              Dat si vyrobcom spravit ram podla tvojej predstavy ⇒ tento ram nema nikto iny iba ty, ale musis si zaplatit formu

              a nakoniec ram ktory si navrhnes ty „from scratch“ ⇒ musis si platit designerov, modelarov a vyvoj foriem ⇒ tento ram nemna nikto a mas najvacsiu moznsot vplyvu na tom ako bude vyzerat.

              Vyrobcovia bikov v drvivej vacsine kombinuju vsetky 3 sposoby.

              A co sa tyka tychto dvoch ramov, su robene tretim sposobom. Cize od vizie az po product.

              Ide to vsetko s dobou.. V europe a celkovo v zapadnom svete sa „navrhuje“.. a v azii sa vyraba..

              A páni nepytajte sa mna.. ja nie som zamestnanocm Kellysu :) odpovedam o tom k comu mam „nepriamo“ pristup pretoze sa mi paci myslienka ze mozme medzi sebou taketo veci zdielat..

              0 0
              • kubad  

                a jak víš že je to ten 3 způsob?

                fakt mě to zajímá,

                pamatuju si obdobný případ kdy si author zaplatil formy a jiný český výrobce měl úplně stejné rámy :D

                0 0
                • Mike  

                  no tak prirodzene na to odpovedat nechcem a nebudem.. som rad ze mozem zosharovat co sa mi dostane do ruk.. ale aby som si dobrovolne privodil obtize to pomne nemozes chciet..

                  z kolekcie 2012 su uz vsetky middle high a topclass triedy okrem stareho znameho carbonfulla plne v rezii kellysu.. carbon mtb a road mtb z fotiek vyssie je „from scratch“ a hlinikfull je robeny v kooperacii s externym dodavatelom.. kde je drzitelom foriem rovnako kls..

                  0 0
                  • Mike  

                    pri alufulle su samozrejme neni ziadne formy kedze to neni carbon :) myslel som priemyselny vzor a „blueprint“

                    0 0
                  • kubad  

                    Pokud by to tak bylo tak je to jenom dobre. Cas ukaze.

                    0 0
                • roud  

                  tím jiným výrobcem bylo ravo oba měli uplně stejnej rám a oba se dušovali kolik vývoje za ním stálo a nikdo s tou druhou značkou nemohl nic udělat hehe :O)

                  0 0
                  • jIrI___  

                    Holt to prostě vyvíjeli tak pečlivě, že oba nezávazně na sobě došli k naprosto stejným špičkovým vlastnostem a tím pádem i k totožnému tvaru rámu :)

                    0 0
                    • kubad  

                      Jj a oba si zaplatili stejne formy na Taiwanu :-)

                      Kurnik Taman je natahl :-)

                      0 0
          • Tina  

            To ťažko. Koľko rámov myslíš, že si nechajú vyrobiť? Koľko rámov myslíš, že by si museli nechať vyrobiť aby sa im to zaplatilo? To by bratia Divincovci nikdy neurobili.

            0 0
    • goofy  

      X-Fusion Novy vzduchac a Vengeance s HS expanzi

      0 0
    • gargamel  

      Lapierre 2012

      Maji tam novej model x-flow s 12 centimetrama zdvihu a systemam přepákování Pendbox. Vypadá to jako nějaká mutace jejich virtualu.

      Jinak vypadá teda parádně.

      0 0
      • goofy  

        Me to vypada spis jako nejaka dalsi varianta plovouciho stredu

        0 0
        • Lister  

          To ti nepřipadá, ono to tak samozřejmě je :-)

          Udávají pohyb 5mm, ale „naštěstí“ jen směrem dopředu a dozadu. Podle toho, jak popisují funkci, se to musí při šlapání zavírat, ale třeba to nebude tak strašný.

          0 0
          • Lister  

            Z počátku jsem ten systém nechápal, ale podle téhle fotky je to nakonec vcelku jasné.

            Když jde zadní stavba do zdvihu, tak by se soustava těch zadních dvou krátkých vahadel měla natáhnout, tím zatlačí na ten nejnižší čep a ten putuje dolů, přes ten čep uložený před ním pak rotuje rameno s nápisem Pentbox ve směru hodinových ručiček (z tohoto pohledu) a celý střed se tak posouvá dozadu – a protože je šlapací střed umístěný skoro přesně nad čepem, kolem kterého se otáčí, tak se bude opravdu pohybovat jen dopředu a dozadu.

            0 0
            • Lister  

              PS: a tohle bude platit jen pro začátek zdvihu, protože po překonání hodnoty sagu se začne pro změnu pohybovat dopředu a tím vlastně prodlužovat zadní stavbu. Tah řetězu pak samozřejmě má tendenci zadní stavbu zkracovat a proto se to bude zavírat – bude to sice pomáhat při stoupání, ale taky blokovat zadní stavbu.

              0 0
              • gargamel  

                Tady je vidět pohyb zadní stavby je to zajímavý.

                0 0
                • jIrI___  

                  A dokonce ve 3D! :)

                  0 0
                • Lister  

                  No v podstatě je to obyčejný přepákovaný jednočep a celá ta konstrukce kolem středu má za úkol pouze to, aby ho umravňovala v jeho funkci při šlapání – což se dá většinou mnohem jednodušeji vyřešit polohou jednotlivých čepů.

                  V každém případě je to ale jeden ze systémů, který bych chtěl vyzkoušet.

                  0 0
            • AsiJura  

              To musí být super ten systém čistit od bahna:)

              0 0
      • vasek80  

        Krása

        0 0
      • Lister  

        Tak kompletní nabídka už i na oficiálních stránkách

        Ceny tam nejsou, ale hladina by měla být podobná jako u modelů 2011

        0 0
        • gargamel  

          Tan x-flow se mi líbí, ale nechci být průkopníkem a testerem :)

          0 0
          • Lister  

            Teoreticky to je zajímavé, IMHO ale zbytečně složité na tak malý zdvih.

            Zesty a Spicy vypadají hezky, opět po dvou letech upravená geometrie a navýšena progresivita zadní stavby – u Spicy to asi bude mít požadovaný efekt, se Zesty si tak jistý nejsem – víc se mi líbí letošní.

            0 0
    • goofy  

      Norco 2012

      0 0
      • Kubiczech  

        Otevřu Norco a vykoukne na mě sjezďák od Treku a nejohavnější 29" full, co kdy spatřil světlo světa. Sight se ale zase celkem povedl.

        Nemůžu si pomoct, i po tom, co jsem viděl nové Kony – všechno to vypadá skoro stejně. Škoda.

        0 0
        • cabbage  

          hmm a víš že máš pravdu?;)

          0 0
        • Mr.Duck  

          Jo, na toho jejich Treka sem taky koukal, na druhou stranu to vypadá pěkně, a mohlo by to bejt za rozumný peníze..

          0 0
      • Pá-dlista1  

        Nove modely na strankach http://www.norco.com/

        0 0
    • MirosPikos  

      Epicon 2012

      0 0
      • jIrI___  

        Konečně na něm trochu zkulturnili ty polepy. Pořád mi ale uniká smysl toho „pravítka“ na samolepce.

        0 0
        • MirosPikos  

          Polepy vypadají docela v pohodě, pravítko jak říkáš, ale buď již.

          Chtěl jsem koupit 2011 od Milana, ale tohle by mohl být důvod počkat na nový model. Jen by mě zajímala orientační cena a co přinese model 2012 nového. Divím se, že nedokážou vyrobit tak funkční náčiní, které z něj udělá tuning.

          0 0
        • Smazaný účet  

          Navíc to vypadá na to, že zlepšili ovládací prvky a snad jsou z hliníku! Jinak nastavení LS komprese je taky supr :)

          0 0
      • gustik  

        a je to v kýblu…asi nevydim čepy na V…:(

        0 0
        • goofy  

          Ja asi taky moc dobre nevYdim… Dejme tomu, ze se mi to zda

          0 0
        • marco  

          koukám na ten tlumič SR Suntour Durolux RCA a čím víc nastavení tím víc problémů.

          0 0
          • MirosPikos  

            Záleží jak to bude provedené, ale samozřejmě možné to je a často se to stává.

            Mě zajímá ale spíš novej Epicon nebo Axon. Jednoho z nich bych určitě pořídil. Akorát nevím, jestli bych rovnou nevyměnil přední náboj a nekoupil bych vidlici s 15mm osou. Zatím jsem nějaké problémy s tuhostí neměl na mojí 8 let staré Marzocchi (MX Comp Air 105mm).

            0 0
    • Luky11  

      Už jste někdo testoval ty nový Shimano Deore BR-M596?

      0 0
    • Lister  

      Představení Cannondalů pro rok 2012 včetně katalogů

      Líbí se mi designy nový Jekkylů, zvláště nejvyšší model s novými Crossmaxy ST vypadá švihácky.

      Ještě něco z mtbs: 1. 2,

      0 0
      • Bystrous  

        29" Flash, mm

        0 0
      • JakeF  

        Jojo, ten MTB katalog už jim tam pár dní prohlížím. Novej Flash nevypadá vůbec zle a pokud u Flashe Carbon 2 bude opravdu cena 105k, jak jsem čet jinde, tak mi to přijde vcelku výhodný :).

        0 0
      • marco  

        Ten Scalpel ER4 v ceníku za tu cenu by se mi líbil jen v katalogu jsem ten model nějak nenašel.

        0 0
      • Kubiczech  

        Ty malůvky Scalpelů 29" vypadají opravdu hodně děsivě. Fattyny taktéž.

        0 0
    • Demon  

      BH 2012 Lynx 100mm karbon full by Dave Weagle ;)

      0 0
      • Lister  

        To nevypadá zle, škoda že to nemá tak o 20–40mm víc, to by pak bylo ještě zajímavější. Copa asi tomu zadnímu čepu říká Trek ? :-)

        0 0
    • Lister  

      Marin 2012

      No, už to není ono. Sice pořád VPP, ale nyní v mnohem konvenčnější podobě – škoda, systém fungoval skvěle a aspoň byl na pohled jiný a Mariny podle něj ihned identifikovatelné. Takhle zapadnou mezi všechny ty Trance…

      0 0
    • Lister  

      Sice to není úplně novinka 2012, ale dostupné pro běžného smrtelníka bude asi tak stejně jako ostatní modely 2012

      Ibis Mojo SL-R: 1. 2. 3.

      … konečně Mojo v moderní formě – můj dlouholetý sen, který snad někdy dojde naplnění :-)

      0 0
    • logoman  

      Ceny 2012 kol specialized

      0 0
      • AsiJura  

        No to jsou zas pálky:) Alespoň pak líp vypadají ty slevy o 30k a podobně:)

        0 0
    • logoman  

      Tady je rovnou katalog 2012 speslu.

      0 0
      • Mr.Duck  

        Když sme u toho, koukal sem v jednom shopu na geometrii Statusu ( http://lewis2701.pinkbike.com/…ized-status/ ) a přijde mi to jako docela dobrej adept na mý nový kolo, co si o něm myslíte? :)

        0 0
        • logoman  

          Těžko říct, přecijen ho nikdo nejel. Ale tak dá se očekávat, že to bude stejny jako doteď s bighitem. Takže větší stabilita při letu z kopce dolu po rozbitem terénu, ale menší hravost. Asi je to na tobě co chceš, jestli DH nebo Fr kolo. Minimálně status vypadá opravdu dobře. Btw. docela mě překvapilo, že u hodně kol se už nedá koupit pouze rám.

          0 0
          • Mr.Duck  

            U statusu bude samotnej rám, a i cena u nás bude dost přijatelná, akorát že tam bude VAN tlumák no..

            FR kolo mám teď, akorát je mě dost velký(což je hlavní důvod proč chci měnit rám), ale myslim, že bych plnohodontný DH využil..Demo sem zkoušel a celkem mi sedlo, tohle vypadá že by mohlo bejt podobný a trochu lehčí, proto mě dost láká :) (a taky o poznání levnější..)

            0 0
    • xcbike  

      koukám merida do toho šlape jako blázen,řekl bych i cenově dobrý.Líbí se mi paleta 29er.:)

      http://www.mojekolo.cz/…/merida-2012

      http://www.mojekolo.cz/…/merida-2012

      0 0
      • Azmir  

        Za 30k kolo na foxce a částečném XT to není špatné.

        0 0
      • Bafoon  

        osazené jsou ty 29er teda ale strašně :-( XCM vidle na kotoučích, kola na bajku za 28tis že by jeden blil, hlavně že je tam xt hazka…

        stavím ted něco takového http://www.mojekolo.cz/…ne-tfs-500-d jenže komplet na X.7 i s klikama 180mm a pořádnýma kolama a jsem na 16tis

        0 0
        • obda  

          Hmm, co tam máš za kliky aby se ti to vešlo do ceny? Jestli XT, tak by mne zajímalo za kolik.

          0 0
          • Bafoon  

            x.7 kupkolo :o)

            0 0
            • obda  

              Diky, netusil jsem, ze X.7 ma 180mm kliky (kliky SRAM vubec sly tak nejak mimo mne). To vypada zajimave. Holt clovek se porad uci :) Driv se to jmenovalo Truvativ …

              0 0
              • Bafoon  

                už jsou doma, zatím nevím jak řadí ale převodníky vypadají jak o chloupek lepší deorka za tu cenu asi nemají moc smysl, ale mě se líbí a jsou to 180mm takže jsem zatnul zuba a objednal.

                jinak mi nějak uniká proč když dělají 180 u x.7 není ten rozměr i u vyšších sad :-(

                0 0
    • siafu  

      Scott Scale & Spark

      0 0
    • Kubiczech  

      O DH verzi Agang Ninja byl ve fotkách celkem zájem – na tomhle videu! to vypadá celkem slibně.

      0 0
      • logoman  

        Skoda, ze jeste neudelaji EN verzi ninje, tvar ramu se mi moc libi :)

        0 0
      • jIrI___  

        Musí se nechat, že výběr rámu pro tenhle model z katalogu se jim povedl.

        0 0
        • logoman  

          Nemyslim, ze ho nekde vybirali … odkaz Ja jim fandim, rad bych si jednou koupil kolo od ceskeho vyrobce.

          0 0
          • Bafoon  

            :o)

            0 0
          • Smazaný účet  

            Mě ten systém přijde okopírovanej od Rocky Mountain – taky je čep před a nad zadní osou

            link

            0 0
            • goofy  

              a od kdy to ten Rocky Mountain ma… Sem doted zi v domeni, ze maji porad jenom prepakovany jednocep :o)

              0 0
              • pepek  

                To jo, ale tu dírku pro čep už tam mají nachystanou :-) (mně to přijde jako okopírovaná ukraina-dvě kola, řidítka, trubky)

                0 0
              • Smazaný účet  

                Odkdy? Tuším že poslední slayer byl 2008 a od té doby byl Altitude..

                viz nick Pesto

                0 0
                • cat  

                  Novej Slayer je a zda se to byt luxusni kolecko, uhlama uplne stejny jako S. Enduro.

                  0 0
                  • logoman  

                    A neni lepsi si koupit enduro? Nez dalsi kolo ala reign :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Slayer ti přijde jako Reign? :0)

                      0 0
                      • Kubiczech  

                        Vypadá to skoro stejně. Ale nutno uznat, že je to pořád koukatelnější než Enduro.

                        0 0
                      • logoman  

                        A ne? Moc podobnejsi uz to byt nemuze, ale ja jsem rad, tenhle styl se mi libi. Doba temna uz je snad za nami a nebudou se opakovat vytvory ala marin, cannondale nebo starej spesl big hit pripadne podobny silenosti ;)

                        0 0
                        • Kubiczech  

                          Mariny myslíš s Quad-linkem? Vždyť ty jejich endura a fr kola vypadají parádně. (:

                          0 0
                          • logoman  

                            Ano ta, nejak mi nehraji, zdaji se jako slepena ze dvou ruznych kol.

                            0 0
                    • cat  

                      Nejde o to jak to vypada, ale jak to jede. Ja teda Slayera nemuzu hodnotit, ale 165 mm a 66,5 hlava nebude jako reign, mozna Xko. Jinak marne hledam kolo co bych chtel radsi nez enduro a stale nenachazim, su spokojenej:)

                      0 0
                      • goofy  

                        Jo enduro sice moc krasy nepobralo, ale jede dobre… Mozna este enduro EVO by mohl byt zajimavejsi kousek

                        0 0
                        • logoman  

                          Jo kupovat si ted kolo, tak dost uvazuji o tomto teda pokud by byla velka sleva xD

                          0 0
                          • Kubiczech  

                            Nebyl jsi nedávno aktérem v diskusi o low-end kompoentech X-Fusion? (: Ale vážně, jak se mi Endura nelíbí, tak tohle bych asi v garáži taky skousnul.

                            0 0
                          • goofy  

                            Jo tak tohle uz docela stoji za zvazeni..

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            Líbí! Cena už ale tolik ne… Navíc bych řekl, že to má na mě nějak moc zdvihu :0)

                            Asi raději toto

                            A všimněte si pěkně vyřešeného napínáku vzor syntace :0)

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Koukám, že po pevných osách se stává běžnou součástí biků i napínák a nedivil bych se, kdyby ho příští rok měly i XC modely „renomovaných“ značek :)

                              0 0
                              • Kubiczech  

                                Já si jen říkám, jestli už to nejsou jen inovace pro inovace. Onehdá mě dostal Giant, který vymyslel další rozměr tapered hlavové trubky, respektive hlavového složení.

                                0 0
                                • madcat  

                                  Jsou.

                                  0 0
                                • MlokCZ  

                                  X-12 osa je rozhodně velké zlepšení a je poznat opravdu hodně. A ten napínák také vůbec není od věci, když se jezdí trošku více terén. Shimano to zase řeší tím zvýšením odorem pro pohyb ramínka přehazky, což je ještě elegantnější.

                                  Tohle vše hodnotím jako inovace, které mají rozhodně smysl. Další rozměr taperred hlavové trubky už tedy považuju za nesmysl, tam se shodneme.

                                  0 0
                          • cat  

                            Radsi Endura ve vyprodejich. X fusion nevim co je, ale asi nic moc, no teleskop, ale jako Evo je nadhera no, taky asi budu prestavovat na pruzinu:)

                            0 0
                        • cat  

                          Vypadaj hnusne od velikosti L nahoru, ale Mko a Sko sou v realu pekny, samozrejme otazka vkusu.

                          0 0
    • mitch  

      Sram X5 2×10

      0 0
      • Georrge  

        bůh nás ochraňuj… obávám se že pokud si za rok za dva budu chtít koupit funkční řadící systém z některé vyšší řady, tak smůla, nebude… 2×10 je na hovno nízkýma rozsahama, 3×10 zase zbytečně velkýma… a nejsem si jistý jestli 3×10 vůbec u vyšších řad přežije.

        0 0
        • JakeF  

          Proč nízký rozsahy? Pokud se dobře zvolí převodníky, tak s tím skoro nemůže být problém.

          0 0
          • Lister  

            Tak u 39/26 chybí jak nejtěžší převod, tak i ten nejlehčí nedosahuje takové hodnoty jako na klasice a u 38/24 máš sice lehký převod dostatečný, ale zase ten nejtěžší už je docela lehký.

            0 0
            • JakeF  

              Matematicky to umím taky. Reálně myslím, že člověk, co potřebuje 24/36 jako nejnižší, bude sotva řešit, jestli si z kopce bude moct přišlápnout až na 55 nebo 60km/h. A naopak, kdo to řeší, tak nejspíš nebude mít problém ušlápnout 28/36 nebo 30/36 jako nejlehčí.

              0 0
              • nox159  

                nesouhlasim… :)

                0 0
                • JakeF  

                  Honění maximálky v rovným asfaltovým sjezdu nepovažuju za objektivní důvod, to jsem zapomněl dodat :). Na to by se mi taky hodil klidně 53z převodník ze silničky :D.

                  0 0
                  • nox159  

                    honeni maximalky na asfalte uz je davno za mnou :D

                    proste ty to beres vsechno z pohledu zavodnika ( nebo aspon tak mi to prijde…) nekdy si z kopce chci prislapnout a nepotrebuju v tu chvili tocit 100ot/min ( ale 42 zubu na velke je napohodu…) do vyjezdu se taky nekdy radeji plazim, vim ze tlacit to by bylo rychlejsi mene narocne ale jde o zdolani toho kopce ne o to to vybehnout s kolem na zadech…

                    tedka se zrovna snazim vyjet jeden kopce co se boji mistni XCckari sjizdet :D ( neni to nic tezkeho na sjezd… s pevnou vidlou jsem to ale jeste nezkousel ale slo by to v klidu) ale nahoru se nemuzu vyskrabat… chybi prevod nebo fyzicka nebo oboje :D

                    0 0
                    • JakeF  

                      Já to beru tak, že pokud chce někdo jezdit dlouhý kopce na pohodu a potřebuje k tomu lehký převody, tak pak není důvod jezdit kaši z kopce po asfaltu. Samozřejmě pokud někdo jezdí spíš enduro a pak chce na stejným kole chrtit, tak ten rozsah může chybět, ale kolik takových je? S těma výjezdama to máme podobně, taky jsem si dost posunul hranice, zvlášť co jezdím NoTubes a nízký tlak a hodně se posunula hranice, kdy zadní kolo ztratí trakci. A jezdím (zkouším) i hodně prudký stojky v terénu a je fakt, že mi občas převod chybí, ale to by 36z kazeta vyřešila, takže s kombinací 28/42 + 11–36 mi nepřijde problém, pro někoho s nižší výkonností budou počítám posunutý jak minimum, tak maximum dolů a stačí mu menší sada převodníků, stejně tak kdybych se já rozhodnul jezdit na pohodu a dlouhý kopce třeba v Alpách, pak i sjezdy bych jezdil techničtější a že mám vepředu třeba 37/24 by mi ani trochu nevadilo, vždyť tam se dvojpřevodníky stejně jezdí už dávno a často ještě lehčí. Takže jediný opravdu využití vidím pro závodníky, co trénujou do kopce i z kopce vysoký intenzity, ale ty na to maj většinou silničku a na bajku vozí klidně jenom jeden převodník anebo by pro ně asi nebyl problém střídat kliky.

                      0 0
                      • nox159  

                        kdyz vyjedu s chrtama neni problem slapat z kopce v dost vysokych rychlostech kdyz vyjedu s lidma co jezdim AM/EN tak tam tu rychlost z kopce nepotrebuju protoze se asfalt nejede :D ale potrebuju zas ten lehky prevod…

                        kdyz to chcu jezdit na jednom kole tak je to jasne a dvojplacka se mi na to nehodi… :)

                        jinak beru co si napsal pro bezneho cloveka dvojplacka musi v 99% pripadu stacit… :)

                        0 0
                        • Georrge  

                          pro bezneho cloveka co jezdi jen jeden typ tras a nebo ma nekolik kol mozna… pro ostatni lidi kteri si koupi jedno kolo a chcou na tom jezdit vsude (tech myslim bude i vic) to stacit nebude.

                          0 0
                          • JakeF  

                            To už bych stejným způsobem moh říct, že potřebuju 48z placku, protože když dám úzký slicky, tak mi 44z nestačí. Osobně si teda nedokážu představit podmínky, kde by se člověk, mimo pár určitejch situací v závodech, ten převod 44/11 opravdu potřeboval. Teda jo, když jsem na jaře trénoval, tak 4. února a 6. a 7. dubna, foukal opravdu dost silnej vítr, ve kterým když jsem chtěl držet tepy i po větru, tak by mi ten nejtěžší převod z mírnejch kopců na asfaltu trochu chyběl. Ale moc lidí jsem na kolech venku nepotkal, spíš bych řek, že žádnýho :). Napadaj tě nějaký jiný situace, kdy se bez 44/11 neobejdeš?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Obejít se můžeš bez čehokoliv. Ve sjezdu šlapat nemusíš a výjezd můžeš vytlačit když ho nevyjedeš.

                              O tom to ale není, kolo přeci stavím tak abych si ho užil a ne tak, abych se musel bez něčeho obejít a tedy když si chci ve sjezdu přišlápnout, tak si přišlápnu, což v ne příliš těžkém terénu dělám na fullu hodně často.

                              A jedná se tedy pořád o jedno kolo s jedním osazením do terénu (momentálně FA 2,4) a žádné extrémy typu, že tam prohodím pláště na asfalt.

                              0 0
                              • JakeF  

                                Pokud na FA 2.4 a enduro fullu běžně jezdíš 50–60km/h (pokud teda níže nepíšeš o jiným kole, kde bys klidně moh mít jiný kliky) v takovejch sjezdech, kde by nebylo výhodnější se soustředit spíš na aero posed, tak musíš mít opravdu vysokou výkonnost a pak bych chtěl vidět ty střechy, co jezdíš na 22/34.

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Proč vysokou výkonnost, prostě to je dostatečně z kopce (mám takových sjezdů více i tady na Plzeňsku, o horách ani nemluvě).

                                  Na šlapání v 50km/h ten sklon zase až tak velký být nemusí ani při malé výkonnosti.

                                  A aero posed v terénu? To fakt ne, i když to není nějak náročný terén (v tom by se tak rychle jet nedalo), tak v aero posedu bych se brzo přizabil.

                                  Na 150mm fullu jde jet v sedle při šlapání poměrně rozbitá pasáž a často se to pak střídá, že pro ty lehce náročnější úseky jdu ze sedla a nešlapu a jen řeším terén a pak zase zpět a šlapat.

                                  A také mám spoustu sjezdů, které jsou poměrně lehké a je tam pár míst, kde se dá lehce přiskočit (nic velkého, výškově to je třeba jen 10–20cm) a já si rád přišlápnu, abych měl na to místo větší rychlost a bylo to zajímavější.

                                  0 0
                            • Georrge  

                              jj napadaj, skoro vždy když někam jedu. Nejtěžší převod dávám i v rychlostech 20– km/h a jen tak motám nohama. Jezdím totiž trochu silověji. A nebo když jedu s přítulkou která na svém starém kole tak rychle nejezdí, tak tam taky peru těžké převody, abych neměl tendenci ji ujíždět. A nebo když jedu z kopce, a nemusí to být 50+ km/h, páč jak jsem řekl, jezdím silověji. Jsem prostě turista, užívám si jízdu, nezávodím. To ale neznamená že si turista nemůže koupit něco z vyšších sad (X.9, X.0, XT) ne?

                              0 0
                              • nox159  

                                Nejtěžší převod dávám i v rychlostech 20– km/h a jen tak motám nohama. – tak timhle si tu celou diskuzi zabil delas neco blbe a jeste s tim argumentujes… :D

                                0 0
                                • Georrge  

                                  nepripadam si ze bych delal neco blbe. Kdyz nekam jedu a nezenu se, tak prece nebudu tocit nohama jak blbec kdyz to na pohodu utahnu na tezsi prevod…

                                  0 0
                                  • jIrI___  

                                    Tak nějak. Já 44–11 posledni dobou úplně vypustil, protože se mi rozhodil smyk, na tenhle převod dře řetěz o klec a nechce se mi to seřizovat. Tak tenhle převod raději neřadím ať nemusím poslouchat chrčení :-D

                                    0 0
                              • JakeF  

                                Aha… Tak to vzdávám diskuzi, 44–11 ve 20km/h je kadence zhruba 40rpm. Pokud bys teda místo toho nemoh mít 39–11, kde bys při tý kadenci jel 18km/h, nebo zvýšit kadenci na svalytrhajících 45rpm a navíc přítulku svou nesmyslnou kadencí motivuješ ke stejnýmu stylu jízdy, pak ani nemůžeš čekat, že někdy zrychlí (vlastní zkušenost).

                                0 0
                                • Georrge  

                                  no pri 20kmh bych sice 39 placku mit mohl, ale pak trochu pridam nebo pojedu z kopce a bude to malo. Ptal ses jestli to vyuzivam tak ti ukazuju, ze to bezne vyuzivam, a proc se toho zbavovat kdyz to bezne vyuzivam a vyhovuje mi to? Co to je za radu – sice ti to vyhovuje, ale kdyby ses toho zbavil a dal neco jineho, tak ti to urcite bude vyhovovat taky…

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Ukazuju ti, že je to tak malej rozdíl, že kvůli tomu (při dobrý volbě převodníků) není zdaleka potřeba dělat závěry, že nebude na čem jezdit a nejspíš nebudeš mít nejmenší problém si na to zvyknout, kromě toho chvilkovýho divnýho pocitu, co jsem měl i při přechodu z 44z na 42z pilu.

                                    0 0
                                • MlokCZ  

                                  Těch jeho 20km/h je extrém. Jinak ale lehce nižší kadenci si občas dá rád kde kdo. Při 44/11 to při 80ot/min vychází i při pořádných balónech jen na 40km/h.

                                  Já tam 44/11 dávám někdy i dříve než při těch zmiňovaných 50km/h, kolem 45km/h už ho tam mívám často a sem tam i při těch 40km/h tam 44/11 hodím.

                                  Ono přeci jen když je to už trochu rozbité, tak to sice na 150mm fullu lze proletět při šlapání ve větší rychlosti, ale už v takové situaci není tak dobré kruhové šlapání (alespoň u mě ne) a v takových situacích pak mám raději lehce nižší kadence (na asfaltu klidně točím v mírných sjezdech i 100ot./min).

                                  A abych byl i konkrétní, tak třeba sjezd z Krkavce po červené, který mám hned za barákem a který jezdím hodně, tak tam jedu vždy celý sjezd velkou placku a řadím mezi 11–13–15–17.

                                  A hned další sjezdík cca 1km od baráku, kudy se vracím také často, tam taky dost často řadím 44/11 (píšu často, protože ne úplně vždy, někdy ho jedu prostě bez šlapání).

                                  0 0
                                • nox159  

                                  40to/min je desny fekal vcera jsem jezdil silu kadence 50–55 ot/min a malem jsem se posral :D

                                  0 0
                            • Bafoon  

                              44/32/22 + 11–34 je pro mě ideální kombinace, nevím proč to zobecňuješ, každému přeci sedí něco jiného

                              Těžký převod 44/11 použivám určitě každou vyjížďku a to ne málo, viz georrge

                              0 0
                              • JakeF  

                                Počítám máš tu kazetu 11–13–15, takže už druhej nejtěžší převod je o dost lehčí, než 39/11. Kvůli jednomu nejtěžšímu převodu (zvlášť v situacích, kde bys to lehký zvýšení kadence narozdíl od těch sjezdů v 60km/h skoro nepocítil) se připravovat o výhody dvojplacky, mi přijde zbytečný. Ale tak když ti to sedí…

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Připravovat se o výhody dvojplacky? Představ si, že mi vůbec nesedí dvouplacka jako taková kvůli moc velkému skoku mezi převodníky, tedy teď nehledě na nejlehčí a nejtěžší převod.

                                  Trojplacka mi sedí mnohem více. Ze stejného důvodu mi nikdy neseděly kompakty na silničce, ten skok 34/50 byl peklo.

                                  Na druhou stranu chápu, že někomu dvouplacka sedí více, ale nemůžeš psát obecně něco o připravování se o výhody, když to pro někoho je naopak nevýhoda.

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Dobře, uznávám, že někomu to tak sedět může a trojplacka je pro něj vhodnější. Ale takových lidí je minimum a podle těch se výrobci komponentů neřídí. Stejně tak mám já problém na druhý straně, když na XTčku jsou převody akorát 28–40 a já bych ideálně potřeboval 44–30 a 11–12–14-…-36 kazetu, nemám možnost ani jednoho, teda kazety jo, ale ne od Shimana a převodníky si taky musím vyměnit sám. Naopak si myslím, že bude velká skupina lidí (takových, co většinou ani netuší, co mají za kazetu), kterým to zlehčení nejtěžšího převodu spíš prospěje.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      A z čeho vycházíš, že takových lidí je minimum? V mojem okolí třeba úplně všichni a že je to lidí hodně. A dvojplacku nechce nikdo.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Pak pokud vás je tolik, co ty trojplacky bude kupovat, tak je vyrábět nepřestanou…

                                        0 0
                                        • madcat  

                                          Jenomže oni potřebujou INOVOVAT, takže na nějaký konzervy zákazníky prdnou a v podstatě jim nedají na výběr: tady máte naše nový skvělý inovovaný produkty, díky kterým se vám bude o 3,41 % míň křížit řetěz a o 6,58 % se zvýší zas nějakej jinej nepodstatnej parametr, a že je to defakto na hovno a krok zpět, to taktně zamlčí. Hlavně, že je to NOVÝ.

                                          Já taky považuju trojplacku 44/32/22 + kazeta 9sp. 11–32z za nejlepší možnou variantu, ale asi mám smůlu…

                                          0 0
                                        • nox159  

                                          je to jak s 29er je to k hovnu ale lidi to chcou :D

                                          jeste to nacpat elitakum a lidi jsou z toho posrani avotomtodneskav­sechnoje :D

                                          0 0
                                • Bafoon  

                                  o těžký převod 44/11 ani tak nejde ale na dvouplacku nemám žádnou motivaci kvůli lehkým převodům 28/34–36 mi nenabídne to co 22/34–36 a to nepočítám větší skok mezi převodníky. Na 2×10 prostě nemám a díky bohu mě to vůbec netrápí :o)

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    S tím velkým skokem to pravda je, ale na druhou stranu na dvojplacce, zvlášť s kazetou 11–36 nemusíš řadit vepředu zdaleka tak často.

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      To zase platí jen pro někoho dle výkonnosti a stylu jízdy. Ty třeba objedeš na dvojplacce hodně na velkou placku a řadíš méně.

                                      Já bych naopak řadil ještě více, protože bych byl pořád na rozhraní těch placek. Tohle se mi projevilo už i na 22/36, že 36 je moc velká placka, abych na ní jezdil hodně a řadil jsem mnohem více mezi 22 a 36.

                                      Při velké kolem 39 by to bylo ještě horší. A když to častější řazení na plackách u dvojplacky ještě zhoršuje ten velký skok kdy navazující převod potřebuje více řadit na kazetě (a jemnější odstupňování kazety to ještě zhorší), tak je to zcela zabité.

                                      Ale chápu, že pro výkonnější, kteří pak hodně objednou na velkou je to dobré.

                                      0 0
                          • obda  

                            Ale no tak. Vezmeme tu kombinaci prevodniku 37/24. Ja 44/11 nejezdim prakticky vubec, zato 44/13 (± stejny prevod jako 37/11) uz ano. Nejlehci mam 22/34, misto toho muzu dat 24/36. Takze v pohode. Samozrejme, muzeme debatovat odstupnovani. Ja ostatne zustvama na trojplacce. Ale nemyslim, ze by to byl pro vetsinou lidi problem.

                            0 0
              • MlokCZ  

                Používám 22/34 hodně. 44/11 rád taky občas použiju (klidně si v terénu typu pěkná sjezdovka přišlápnu při 60km/h).

                A šlapání kolem 50km/h v lehčím terénu, to používám každou chvíli.

                A ostatní z naší party používají celý rozsah 9tky pořád také. Takže se takových najde spousta.

                A už jen desítka 24/36 – 42/11 je krok zpět a nikdo to nechce.

                Zkoušel jsem před časem chvíli dvouplacku 22/36 a rychle se vrátil zpět. Nejen, že mi neseděl velký skok mezi převodníky, ale chyběly i ty těžší převody.

                0 0
              • ememem  

                bol si niekedy s bikom aj inde ako na pretekoch? napr. v alpach a pod. nepopieram ze tvoje bikova vykonnost je inde jak moja ale docela rad bych ta videl jak slapes na piaty den s batohom niektore inak docela zjazdne kopce na 26/36. v tomto je 2*10 uplne mimo. ostatne aj 3*10 v takej podobe jak ho ponuka shimano tiez lebo 24/36 je furt menej jak 22/34. (imho je cely dynasys rozsahmi mimo uplne.)

                0 0
                • JakeF  

                  Těžko říct, dlouhý kopce nemám moc vyzkoušený, protože tu v okolí nejsou, ale pár dní v řadě zvyklej jezdit jsem. Ale jak jsem psal, není to pro lidi, co chtěj na stejným kole chrtit a zároveň jezdit enduro. Na ježdění v Alpách bych jel spíš se 120mm trailbikem s 24–38 plackama nebo si alespoň vyměnil převodníky. Vozit celej rok trojplacku kvůli týdnu dovolený v Alpách by mi za to nestálo.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    no mě osobně v Alpách bylo často úzko i s 22/34, ale to byly extrémy, kde to 99% lidí stejně vedlo, protože kousat dlouhý úseky na maxu (teda svém maxu, takovej Kulhec by to dal na 2*10 v klidu) nebaví každýho.

                    lehčí než 22/32 si nedokážu představit vůbec. Na polovině kopců co jsme jeli. Mít 22/36 vyjel bych nejspíš i jedno stoupání co vypadalo, že by i šlo, ale nakonec to nedalo.

                    0 0
        • StrejdaS  

          Kolik mas na 2×10 odjezdeno? :) 42/28 + 11/36 je odstupnovany srovnatelne s 44/32/22 + 11/32, je tam akorat o trochu lehci nejtezsi prevod a chybi asi 1,5 nejlehciho, kdyz nekdo chce prevody vic do pohody, staci nahodit mensi prevodniky. Proste po tydnu nevis, ze si nekdy 3×9 jezdil, je to stejny jako s prechodama 7 sp, 8 sp, 9 sp…

          0 0
          • nox159  

            to co pises je blbost…

            jezdim 44/32/22 + 11/34

            a rekl bych nejtezsi prevod pouziju a nejlehci bych snesl jeste lehci…

            idelane vidim pro sebe kombinaci 42/32/22 + 11/36 tohohle s 2×10 nedocilis ani omylem

            beru ale prevody na bezne jezdeni neresim zavody jo a jezdim v terenu :)

            0 0
          • Georrge  

            chci rozsah minimalne stejny jako mam ted u 3×9. Vyuzivam vsechny prevody, tezsi by se mi obcas siknul, lehci jsem zatim potrebu mit nemel. To ale neznamena ze se chci zbavit nejlehciho a nejtezsiho prevodu.

            0 0
            • MlokCZ  

              Tak, tak. Jediné o čem jsem chvilku trošku uvažoval, tak bylo 3×10 (11/36 kazetu) s použitím 9-tkových klik s 22/32/44.

              0 0
              • Georrge  

                3×10 bych ještě skous, ikdyž 22/36 bych asi nevyužil… ale tak jeden nikdy neví, možná i jo, takže proč ne. Ale stejně to shimano posralo rozsahem převodníků u nové XT řady 3×10, to vymyslel imbecil to jejich 24/34/42… asi nám časem nezbyde nic jinýho, než náboj s převodovkou :) ty se mi začínají líbit čím dál víc… 14 převodovej rohlík by se mi hodně líbil, ale ta cena…

                0 0
              • Lister  

                Takže s kompatibilitou převodníků na 9 a 10sp není problém?

                Tedy dá se použít standardní trojplacka s desítkovou kazetou a ideálně Kampa-řetězem?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Není, můžeš v klidu použít 9tkové převodníky. Campa řetěz netuším.

                  Já se na to vykašlal a zůstal jsem u 9tky, protože mi nejvíce sedí Sram 9tka a ty dva zuby vzadu nebyla dostatečná motivace opustit Sram 9tku.

                  Takže jsem naopak nakoupil zásoby 9tky.

                  0 0
                  • Lister  

                    Spíš je to tak, že když to bude na novém kole (protože tam bývá 3×10 dost často), jestli si tam člověk může nahodit jakékoliv převodníky – takže pozitivní informace.

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      To jsem teď řešil. Chtěl jsem před měsícem a něco pouze rám Cuba AMS 150. Nebyl samotný dostupný a celé kolo jsem dostal zase za opravdu parádní cenu, takže i kdyby byl samotný rám k mání, tak by se nevyplatil.

                      Nakonec jsem z toho použil i vidlici (Talase, protože byl s taperred krkem) a brzdy (The One FR).

                      A byla tam Shimano desítka. Tak jsem ji prostě vzal a rozprodal a nahodil 9tku Sram.

                      0 0
                      • Lister  

                        Dívám se na katalog Kubíků a čumím na to jako puk – fully od 100–160mm po 10mm, to uřčitě nikdo jiný nemá :-O

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Nahodili včera nové stránky s 2012 modely a už mají konečně také i 29tku a rovnou včetně fulla.

                          0 0
                          • Lister  

                            Nabídka doslova neskutečná. Nové Stereo (myslím jeho současnou podobu) se mi hodně líbí. Zvláštní, že ho neposunuly na 150mm a mezi něj a Fritzze zařadili zase konstrukčně jiné AMS.

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Se současným Stereem je to ale těžké. Jak je progresivnější než starší a ještě lépe jdoucí za pedálem než starší Stereo, tak s tím souvisí další věci a mně nejde pořád ideálně vyřešit, jak bych chtěl. Nejdřív jsem si řikal, že ho nahradím AMS 150tkou, teď mu ale dám ještě šanci a nechám si ho taky:

                              • použít RP23 s normální komorou, nejlépe hodně citlivý tlumič; pakje citlivost slušná, je možné na tom jezdit hodně agresivněi s většími skoky, progresivní je to pak až až; jsou tu ale dvěnevýhody, už je extra nízko střed (to mi nevadí, někomu ano) a ta už tonení tak ochotně chodící do zdvihu jako bylo pro tenhle systém typické (jeto logické, když je větší sag a k tomu horší využití zdvihu)
                              • použít RP23 s HV komorou; pak se to musí jezdit s opravdu hodněnízkým sagem (tak to asi bylo i konstruované a proto tak nízký střed) ai tak to je pro někoho progresivní málo; je to takhle opravdu raketa, alecitlivost už není moc dobrá i při použití poměrně citlivého tlumiče(oproti předchozí variantě tu citlivost zhorší výrazně vyšší použitýtlak díky HV komoře; pro představu u mě je to cca 140×175psi)

                              Ale zase takhle to má zpět to chování staršího Sterea, tedy superochotně chodí více do zdvihu a v hodně rozbitém terénu skvěle funční (tedy až na tu trošku horší citlivost).

                              Já teď budu zase zpět zkoušet s HV komorou (a poměrně nízkou kompresí; tlumič s BV 175psi + velocity tune L; a kdyžtak bych ji nechal vyvložkovat v Bikelive a tak mít akorát kompromis mezi standardní a HV komorou, to by mohlo být tak akorát.

                              I tak ale půjde tlak o něco výše (než se standardní komorou), takže opravdu výborná citlivost nebude.

                              Budu to ale ladit více do jezdiva, tak nevadí.

                              Oproti tomu starší Stereo je na mě se standardní komorou progresivní přesně akorát a citlivost tam s citlivým tlumičem je výborná. Bohužel starší Stereo zase nemá pevnou osu a pak má problém s opravdu objemným pláštěm kvůli té vzpěře zadní stavby (není tam místo na výšku, novější Stereo to má pořešené).

                              A AMS 150tka, kterou dali mezi. Ona tak moc mezi až tak není jak by se mohlo zdát :-)

                              Pokud se na současné Stereo použije varianta s HV komorou, tak ty stavby chodí do zdvihu podobně, AMS s jiným průběhem to dohání tím zdvihem navíc.

                              A k tomu je AMS 150tka o 2cm reálně kratší a o chlup větší hlavový úhel (tak 0,5st. oproti Stereu), takže naopak AMS 150tka je zvlášť s originálním nastavením velocity tune F více do XC než Stereo.

                              Na druhou stranu se ty stavby chovají hodně odlišně, AMS je houpavější a citlivější stavba.

                              Nejdříve jsem dokonce myslel, že to bude jezdit s velocity tune F (firm), jak je to v originále osazené (citlivost byla slušná).

                              Teď už tam tedy mám velocity tune L (low) + 175psi BV (původně 200psi) a užívám si maximální citlivost, houpání se samozřejmě lehce zvýšilo (a na platformě už mi to při ostřejším záběru neudrží při jízdě ze sedla), při mojem stylu šlapání a jízdy pořád zcela v pohodě.

                              U AMS 150tky pak ještě kromě všeho jako X-12 osa, taperred hlava je dobře vyřešno vedení hadice a bowdenů a konečně to nedělá vůbec žádný bordel (u starších AMS to nebylo zrovna dobré).

                              AMS 150tku zřejmě chtějí nechat trvale v nabídce a rozvíjet, protože se objevila pro 2012 i v karbo­nové verzi.

                              0 0
                              • Lister  

                                Takže ty máš v tuhle chvílí Stereo i tu AMS 150?

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Ano, dokonce mám pořád obě Sterea. Pořád mám totiž něco nepojízdného, tak nakonec si to nechám zřejmě všechno.

                                  Momentálně mám pojízdnou jen AMS 150tku.

                                  Novější Stereo je komplet rozmontované, původně jsem uvažoval ho úplně zrušit. A už mám zase na něj vše kromě kol (budou Red Zone XLR, konečně obě stejné, když jsou teď na X-12 osu taky; na AMS 150tce už mám teď taky Red Zone XLR obě), na které už čekám přes 14 dní.

                                  Na AMS 150tce jsem měl problém s novým Talasem, už vyřešeno (vadná těsnění v Talas systému). Na starším Stereu mám teď taky problém se starším Talasem (málo oleje v tlumení a potřebuje i běžný servis, takže teď půjde na servis).

                                  Na novějším Stereu jsem několik měsíců řešil praskání a nakonec i vrzání (to byl právě poslední impuls k tomu, že jsem šel do AMS 150tky). Teď jak jsem to měl rozdělané, tak rozborka komplet všeho a našel jsem více potenciálních problémů (jeden čep, matka X-12 osy utažená v rámu), tak snad až to zpět poskládám, tak to bude ok.

                                  0 0
                                  • vojtechposmourny  

                                    Tři fuly na ± 150mm? Není to už trochu moc? :-)

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Ještě před měsícem bych řekl, že ano a že je to zcela zbytečné.

                                      Chtěl jsem mít do té doby dva a každé trošku jinak laděné. Po srpnové dovolené jsem názor změnil, když jsem půl dovolené nemohl kvůli problémů odjezdit na čem jsem chtěl a dost mi to naštvalo. A prodávat jedno Stereo, za to bych zase tak moc nedostal, takže další důvod.

                                      Kdybych neměl žádný full a kupoval teď nové, tak bych si 3 určitě nekoupil, ale zbavovat se toho třetího teď už nechci (původně to bylo v plánu).

                                      0 0
          • omar  

            Bez 48 převodníku a 11 na kazetě nedam ani rámu, jo zlatý starý časy :-)

            0 0
          • MlokCZ  

            A teď si představ, že ne tak málo lidí používá jak 22/34 převod a současně 44/11.

            Jak píšu výše, chvilku jsem zkoušel dvojplacku (22/36) s rockringem a po týdnu šla zase pryč, protože mi to naprosto nevyhovovalo, chyběl rozsah převodů do těžších (a větší placky nepřipadjí v úvahu; 22/34 převodu na fullu se nikdy nevzdám) a vadil velký skok mezi plackami.

            Prostě pro někoho je 2×10 perfektní, pro někoho naprosto nepoužitelné.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Pro mě je 22/36 perfektní :0)

              A skok mezi 22 a 36 jde „doladit“ na kazetě..

              0 0
              • MlokCZ  

                To samozřejmě lze doladit na kazetě. Pro mě to ale bylo hrozně debilní, teď jsem to zrovna psal výše.

                Při 22/36 jsem najednou řadil na převodnících o hodně více než při 22/32/44 (tady jsem mnohem více času jel prostě střední placku a neřadil na převodníkách).

                Takže výsledek byl častější řazení na převodníkách a ještě k tomu o jeden převod více řazení vzadu při změně placky pro navazující převod.

                Pro mě děsný opruz.

                Jen ten rockring, ten mi na 22/32/44 občas chybí.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Já většinou do kopce řadím 36–34, když dojdou síly, tak hodím 22 placku a 2ku vzadu, pokud se kopec narovná tak i trojku vzadu (nevím přesně zuby na jednotlivých pastorcích, tak píšu převod – 34t jednička atd).. pak po přechodu na rovinu řadím na chvíli i čtyřku vzdadu na rozjetí a pak najednou přední velkou placku a jedničku vzadu a postupně odřazuju.. není v tom žádný opruz, prostě řadím naráz přední i zadní. Když teď vzpomínám zpátky, tak velkou 44 jsem řadil fakt vyjímečně..

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Řadím na 22/32/44 úplně stejně. Rozdíl je v tom, že na 22/32 plackách je to opravdu současně, tam házím menší placku a vzadu stačí o jeden pastorek dolu, takže jedno současně cvak a je to. Na 22/36 plackách už jsem musel vzadu o dva.

                    Hlavně ale 36/34 mi nestačilo mnohem častěji než 32/34, takže jsem placky sem tam přehazoval mnohem více.

                    Pro mě prostě opruz. Chápu ale, že 22/36 spoustě lidem sedí.

                    0 0
        • Pebe  

          mám teď asi měsíc 2×9 42/28 a 11–32 a jsem nadšenej, nemusim pořád honit řetěz po převodnících, prostě tam mám velkou a jedu až do španěla, když to je i málo, tak dám o dva těžší patorky a shodim pilu. Ještě se mi nestalo, že by mi 28/32 převod nestačil, na to moje šmrdlání je to super. Až bude KO i řetěz, tak přejdu na 2×10 s 11–34 kazetou(pro jistotu), už se těším…

          0 0
          • McBlacky  

            na šmrdlání super, na závody bohužel řešení x*10 přináší akorát dodatečný náklady, který už teď jsou vysoký.

            Tím, že víc taháš těžký převody jde pohod víc do kytek. Nehledě na to, že nesnese srovnatelnou zátěž už z výroby :/

            závodníci co jezdí ± kolem mě tohle potvrzují v praxi

            0 0
            • Pebe  

              ja nevim teda, hlídám řetěz a měním jenom ten. A ty jsou oba cca stejěn drahé, další náklady kvůli převodům nevím jaké by měly být? Navíc já najedu ročně na MTB podstatně míň než ty, třeba loni to bylo 976km, letos už 2700, takže do 3500 se imho vejdu, takže to budou tak 3 řetězy za rok…

              0 0
              • McBlacky  

                já na MTB dám tak 8000/ročně a moc to nešetřím ani na vyjíždce, to bych se z toho brzo posral :(

                navíc závodní režim není to samý co vyjíždky. U sebe to vidím, že závodně má pohon zhruba čtvrtinovou výdrž :( komponenty kromě pil stejný (kazetaXT/řetě­zyXT).

                0 0
                • Pebe  

                  závodních kilometrů na biku letos 370, ale spíš mě zajímalo na co se mám připravit, co budu muset častěji měnit, kvůli tomu 2×10 pohonu.

                  a jako neryju, mě to fakt zajímá…

                  0 0
                  • Cryzyy  

                    Kolega z teamu ma letos X0 (2×10) a malou placku ma uz mrtvou + vede o jeden retez. Jezdime ± ty same zavody (moje NOIR prevodniky asi zvladnou dve sezony).

                    0 0
                • biker jura  

                  no nevím,ale prej řetězy 10sp vydrží zhruba stejně jako 9sp a ostatní komponenty nemají proč trpět víc. Ale nevím zjistím to až od příštího roku, protože přecházím komplet na 10sp Rko, takže pak poreferuju, jak to na XC v závodním nasazení vydrží oproti 9sp

                  0 0
    • Lister  

      Když se to tu zase rozjelo…

      Předpokládám, že nové Treky, už všichni viděli, ale pro úplnost…

      Nic zásadně nového, Fuel EX a Remedy mají oba o 1 st. položenější úhel hlavy a ve velké míře se objevují pevné osy na obou kolech (U Fuelů už od řady EX7) – což se dá kvitovat s povděkem. Vcelku zajímavé jsou nové DRCV vidlice Fox – zajímá mne, jak budou chodit.

      0 0
    • Smazaný účet  

      Docela se mi líbí nové KTM

      0 0
      • JakeF  

        Ten Myroon vypadá hodně dobře! Teď je otázka, jestli to opravdu bude tak tuhý a pohodlný, jak popisujou…

        0 0
    • MlokCZ  

      Canyon už má také 29tku

      http://www.canyon.com/…nyon-29.html

      U Cubu už tu byla zmíněná včetně 29 fullu.

      Pomalu už začínají mít 29tky všichni větší producenti kol.

      0 0
      • ememem  

        tak hej, trh je neuprosny, nemas – si nejaky divny – tak co im uz ine zostava. ked si pozries tohtorocne novinky tak 26 ht/xc full/trail snad ani takmer nic co by stalo za zmienku neni, vsetko vrazili do 29. akurat mam v ruke bike zo specialom z eurobiku a okrem 29 tam snad ani neni iny bicykel. ono uz pomaly neni na 26 co vylepsovat tak sa im otvoril (si otvorili) paradny novy segment. dufam ze to nebude na ukor 26 nejak natrvalo lebo ja teda 29 fulla jazdit nechcem.

        no teda ja bych vedel co zlepsovat (odolnost a vydrz komponentov resp. suciastok – vid tvoj prispevok o troch bikoch vyssie) ale na tom asi nikto nema zaujem :-). pripadne by uz ozaj mohli vymysliet nieco realne pouzitelne namiesto retaze a prehadzovacky.

        0 0
        • Lister  

          No, vzhledem k tomu, že za posledních pár let se objevila tapered hlava, 15mm pevná osa vepředu, začaly se rozmáhat pevné osy vzadu, je nové středové pouzdro, teleskopické sedlovky (nově s možností vedení ovládací hadice vnitřkem rámu), tak bych nenapsal, že se na 26 už nedá nic vylepšovat.

          0 0
          • Smazaný účet  

            je otázka, kam až to zvětšování veškerých průměrů může zajít :-)

            0 0
          • ememem  

            to nie su nijake principalne zalezitosti. principialna je geometria a u fullov chod zadnej stavby na com uz dnes u serioznych brandov neni velmi co vylepsovat. jedny to maju tak iny onak, mozes si vybrat ale na rok s nicim revolucnym asi neprijdu. skor sa mi zda ze sa vyrbaju rozne kurvitka ako novy fox tlmic s „permanentnym propedalm“ pod. pomer tuhost/hmotnost je uz takztiez na hranici pokial to nema stat jak ISS. jedine co bych ja poslal do plynu je ozaj ta retaz a salter. ciste teoreticky co si myslis ze dnesnym bikom zasadneho chyba resp. by bolo treba vyrisit tak aby si to mohol hodit na trh ako uplny trhak aby to trebars konkurovalo 29-kovemu osialu?

            0 0
    • MlokCZ  

      U Schwalbe mají zaktualizované stránky s 2012 modely.

      A docela mi překvapily, že Hans Dampf bude i ve 29 verzi (a i v té pacestar i trailstar verze).

      Pak je na stránkách přepracovaný RaR. A RaR prý byl optimalizován ve 29 verzi pro delší kontakt kola s terénem. Tak jsem zvědav, jestli to bude mít nějaký vliv v praxi nebo ne.

      0 0
      • MlokCZ  

        A ještě koukám nově bude u NN k mání jedna trailstar verze (pouze 2,4 snake skin).

        0 0
        • Radek Broz  

          Škoda, že ji neudělali i ve 2.25, to by bývalo dopředu docela dobrý.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je otázka, jestli by to mělo ještě smysl. Trailstar verze tak jako tak moc nepojede (na předním kole nebude problém), takže je pak otázkou jak moc by byla přínosem 2,25 verze.

            Váha je při snake skin verzi slušná i u 2,4.

            Ale je jasné, že by tu 2,25 verzi bralo v trailstar verzi více lidí.

            0 0
    • Mike  

      Kellys 2012 katalog http://kellysbike.com/index.php…

      inak aktualizovany web s komplet modelmi 2012

      0 0
      • BikeRider  

        Jak si vlastně stojí značka Kellys obecně?

        Kolekci 2012 mají už pár dní dostupnou na stránkách. Nabídka 29er docela zklamání. Stejná jako všude jinde. Absolutně nechápu, co je to za blbý zvyk všech výrobců dnes cpát k na kola hoší řazení než je zbytek výbavy. Mělo by to být spíš naopak.

        Ještě dementněji to má CUBE reaction 29 gtc pro – XT přehazka, SLX přesmykač, Deore páčky.

        Holt co si člověk neposkládá to nemá.

        0 0
        • Mike  

          ja jazdim na radeni a smyku nove alivko a mozem povedat ze stare XT co som mal sere pes :) aspon som usetril money a prihodil na pruzeni.. ocividne je to trend a ludia ako ty maju potom tazky vyber :/

          0 0
          • Mike  

            zas je ale pravda zae xtcko co som mal bolo 2 generacie stare :) tak nove XT je zas mozno ine kafe :)

            0 0
            • BikeRider  

              Nemám nic proti Alivio. Sám jezdím STX rapidfire + Alivio přehazka. Největší rozdíl v komfortu je právě v páčkách řazení. Proto nemá žádnou logiku, když výrobce osazuje přednostně lepší přehazku nebo přesmykač s horšími páčkami.

              0 0
              • Mike  

                inak pre zaujimavost.. ked si sa pytal na kellys

                http://www.youtube.com/watch…

                0 0
                • Evilcleaner  

                  no musím uznat že v poslední době se ještě o kus pohli s marketingem… nicméně zkušené oko odradí pohled do specifikací:-D

                  0 0
              • black.horse  

                Má to logiku: marketingově-fananční. Každej konzumní jouda koukne dolů na přehazku a řekne si hmmmm XTéčko, to je mašina a Alívkové páčky ani nezahlédne a výrobce ušetří. Proto většina rozumných bajkerů si kola staví z dílů, aby tam měl přesně to, co tam chce mít:-)

                0 0
    • Tina  

      Van Nicholas Valkyr. 120mm zdvih.

      Van Nicholas Zion 29er + karbonová vidla.

      Titanové kladky prehadzovačky.

      0 0
      • jIrI___  

        Vidlice na tom druhém vypadá doslova odpudivě. Ale prvnímu bych se nebránil :)

        0 0
      • black.horse  

        Obojí vypadá dobře (až na pevnou vidlici, ale to je fakt drobnost…)

        0 0
      • Tina  

        Trochu lepšie foto na vidlu a 29er.

        0 0
        • Tina  

          tak ešte raz :)

          0 0
          • black.horse  

            Vidle je Ninerka, že? Ale i tak spolu s tímhle rámem mi prostě neladí:-(

            0 0
            • Tina  

              Nie, to je carbonová vidla Van Nicholas. Ale možno to robí rovnaký výrobca čo pre Niner ;)

              0 0
    • Lister  

      Není už někde nějaké souhrnné info s fotkama s Eurobiku??

      0 0
    • kuprt  

      http://objednavky.cyklozitny.cz/new/index.php… katalog novinek od rock shox. Láká mě ta nová reba. Nevíte někdo od kdy se obvikle začínají prodávat nové vidlice od rock shox? Jesli to bude ještě tehle rok nebo až příští.

      0 0
      • Evilcleaner  

        no dělají v tom dobrý guláš, ale pokud tomu rozumím dobře tak HS expanse je už ve všech sidech a rebách. toru už zabili úplně a je to jen dobře protože to co s ní dělali v posledních letech… jinak s reconem to bude zase beztak jako letos že sehnat gold RL s alu sloupkem bude v česku utopie, dal jsem si tu práci a pro 26'' existuje 126 různých verzí recona. 126! to je čiré bláznovství.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Vypadá to opravdu, že HS expanze bude na všech lepších vydlách – jak SID, tak Reba, tak RVL i nejlevnější verze RL.

          HS nebude u Lyrika R a Totema RC a Boxxera RC.

          Co je zajímavé, že i Monarch Plus má HS expanzi!

          0 0
      • MirosPikos  

        Nevím kdy se bude prodávat (osobně tipuju, ještě tento rok) ale tady je nástřel oficiálních cen pro představu.

        http://www.tamedearth.com/…ckshox-2012/

        0 0
        • Bysto  

          ja som bol v tom, ze uz sa predavajú

          http://www.bike-components.de/…l-2012-.html

          0 0
          • MirosPikos  

            Myslel jsem u nás, že by se mohly ještě tento rok objevit. Akorát nevím, jestli má smysl čekat na 2012 a nebo koupit 2011. Konkrétně pro sebe uvažuji o Reba RL 2011 (z kupkola) za slušnej peníz a nebo počkám na 2012 ale tam se obávám ceny mezi 9 – 10k za novinku.

            Otázka, jestli bude nějaký rozdíl kromě váhy…

            Jako třetí možnost přichází Epicon 2012 od Milana :) Ale to je v nedohlednu ještě více…

            0 0
      • Georrge  

        Relevation 1500g???? 150mm vidle??? šílenost!!! Ale já s tím axonem mám co mluvit, mno :D

        0 0
      • Kubiczech  

        No doufám, že tam zbyde něco bez těch všech fičur. Na nízkém zdvihu fakt HS expanzi nepotřebuju. (: Sid je kandidát na příští vidlici, ale zhublá Reba nevypadá vůbec zle.

        0 0
    • AsiJura  

      http://www.mtb-news.de/…tuetze-doss/

      Fox přišel taky se svou teleskopkou, po uveden RS reverb to byla jen otázka času.

      0 0
      • Radek Broz  

        Jenže pořád se nedokázali ani přiblížit ke KS, podle mě.

        0 0
        • Kubiczech  

          Minimálně to lépe vypadá. V čem je KS na výši? Nesere se jako všechny ostatní?

          0 0
          • soc  

            To by me taky zajimalo. Kdyz uz budu psat jeziskovi o teleskopickou sedlovku, tak at je to nejaka, kterou mu nemusim po mesici jezdeni omlatit o hlavu…

            0 0
            • AsiJura  

              Přesně tak, taky rozmýšlím jestli napsat ježíškovi, nebo raději ještě počkat až bude něco spolehlivého. Jen na ty hřebenovky by se to hooodně hodilo.

              0 0
        • Radek Broz  

          Teď by se podle mě všechny tyhle mohli srovnávat s aktuální KS – s tím, že třeba ergonomie páček mi přijde jinde. Ze všech trčí nějaká tyčka alá SIS z 90. let. A KS, co má bějt k dispozici na jaře, má zásadní výhodu – bovden jde do nepohyblivý části. Má bejt 450–470g lehká (reverb 515g, joplin 590g) a mít i 150mm verzi.

          0 0
      • McBlacky  

        luxusní google translator

        Fox Doss „drop on steep shit“ = „Drop na strmých ******“

        dvě pozice jako u command postu, vnitřní systém zatím detailně neznámý. uvidíme

        0 0
      • jIrI___  

        Vidím správně, že ovládání sedlovky má dvě páčky? K čemu to?

        0 0
    • ememem  

      no som sa nejak po dovolenkach dostal konecne k tomu abych si to blizsie pozrel. akurat tu mam v lietadle pred nosom special BM k eurobiku a jak to tak citam tak sa mi len potvrdzuje co som uz volakde pisal ze priemysel 26 sa dostal na hranu zo vsetkym – neni uz co vylepsovat nie ze u ht kde to uz docela zvladaju aj sikmaci a slusne Al biky robia kde jaky suflikanti ale ani u fullov, nic principialne uz nejde urobit a to co by slo sa nikomu nechce(kvalita prevedenia, zivonost atd.). cely tohtorocny a ciastocne aj minulorocny bike boom je cisty marketingovy odrb s nulovym prinosom pre end usera a znacnym pre jeho penazenku. zacalo to vlani s 2×10 ktore je uplne mimo pre 80% bikerov pokial len nie su ultrachrti alebo nebyvaju v pardubiciach alebo kukurici pri dunajskej strede. reakcia shimana s 3×10 v existujucej podobe je mimo este viac. drahsia, +/- rovnako tazka a s nizsou vydrzou ako 2×9 pricom jak najtazsi tak najlahsi prevod je na tom horsie jak 3×9. bych musel fetovat abych si to dobrovolne kupil aspon kym nemusim. ze sa tomu casom nevyhnem je jasne. jak to tak listujem tak tento rok sa americke brandy rozhodli ze 26 zlikviduju a prejdu na 29. vsetky, doslova a do pismena vsetky novinky sa tykaju iba 29 jak u bikov tak u komponentov. najdalej asi zasiel spesl ktory svoje top modely (epic s works) a niektore modely v carbone zacal ponukat len ako 29 !! s patricnymi marketingovymi kecmi. 26 len paberkuje v middle a low end classe. europski vyrobcovia opatrne priskakuju, predsaj len aj z rozhovorov s ich PDM na rozdiel od jasnych amikov(ktori vsetky pochybnosti redaktorov sebavedome odpaluju) je zrejme ze sa trocha obavaju reakcii konzervativnejsieho europskeho (hlavne nemeckeho) trhu. kazdopadne to vyzera ze dalsi bike za par rokov ci sa mi to paci alebo nie bude 29 alebo 26-tkovy tesco bike. ine nebude. k tomu kurvitka typu permanatneho propedalu u foxu a pod., no, asi na par rokov dost usetrim kym znicim zasoby a potom uvidime. ja si proste nemozem pomoct za posledne roky nevidim nic co by ma malo primat k invseticii ze toto proste chcem lebo je to o rad inde jak doteraz ako boli napr. vidla, kotuce a pod.

      0 0
      • pepek  

        Tak mohli by už konečně trochu porychlit vývoj elektropohonu na plnohodnotných bikov, přece jen léta ubíhají . . . .

        0 0
        • ememem  

          k tomu sa radsej nevyjadrujem vobec :-)

          0 0
          • pepek  

            Neříkej, že by ti někdy v kopcu nějakých +200–300 wattíkov nepadlo dobře do noty.

            0 0
            • madcat  

              Nepadlo, přišlo by mi, že ojebávám sám sebe. Buďto to vyjedu, nebo vytlačím. Anebo jsem měl jet na motorce :)

              0 0
      • StrejdaS  

        K tomu Epicovi: Click

        Jinak nejde furt dokola prodavat jednu a tu samou vec, kola nejsou rohliky. Nevim co te prekvapuje na tom, ze si chtej cyklisticky firmy urvat co nejvetsi dil ze zakaznikovy penezenky… Jezdi na tom co mas, nakup do zasoby kazety a retezy a neres. :)

        0 0
        • ememem  

          ja som vychadzal z toho co povedal pdm od speslu. je to amozrejme uplne jedno a na principe nic nemeni ale si si isty ze je to model 2012? ale asi je.

          0 0
      • Tina  

        depresia? To čo si napísal mi pripomína článok, ktorý som pred pár rokmi čítala, že riaditeľ nejakého renomovaného zahraničného patentového úradu vyhlásil, že všetko už bolo vynájdené a vylepšené a žiadne ďalšie veľké vynálezy už nebudú. T.j. povedal to človek s vysokým technickým vzdelaním, ktorý sa priamo na schvaľovaní patentov zúčastňoval. Celé to má však malý háčik. Ten človek to vyhlásil pred 100 rokmi.

        0 0
        • ememem  

          preco depresia, proste je to tak. bolo obdobie ked prichadzali veci ktore som si kupil lebo som chcel pretoze som ich povazoval za radovy krok niekde inde a nepochybne nim aj boli (pruzenie, kotuce, ust a pod.) a proste sa to dostalo do stavu kedy nieco zasadne uz tak rychlo nepojde. existujuce komponenty su z hladiska chodu a funkcnosti vyladene takmer top, pomer hmotnost/tuhos­t/CENA je tiez na hranici, tak sa uz len vymyslaju cipoviny. o zvysovanie kvality a vydrze velmi nikto nestoji, jedno by zvysilo cenu a druhe znizilo obraty. aj ked napr. s retazou a prehadzovackou by sa nieco vymysliet co by bolo aj realne pouzitelne mohlo otazka je ze co a hlavne co by to vsetko stalo. asi tolko ze na to kazdy kasle. tak sa vymysli marketingovy blud a je. pred par rokmi napr. nikto ani len netusil ze jak su tie 26 na pikacu, dnes ta z kazdeho plagatu nejkay timovy jazdec presviedca ze na nicom inom jak 29 sa neda nie ze vyhravat ale pomaly ani len jazdit. tak kto tomu veri nech si to kupi hned, horsie je ze si to asi za par rokov z nutnosti kupime vsetci. kde tam vidis depresiu? ja len proste za posledne 2 roky nevidim nic co bych sa skutocnu prinosnu novinku povazoval. v podobnom stave sa nachadza napr. aj softwarovy priemysel, to co relane zakaznici potrebuju je narocne (citaj drahe), vsetko ostatne uz maju tak sa vymyslaju iba designove kraviny a peniaze sa s nich za to tahaju cim dalej tazsie (ver ze v tomto segmnente viem o com hovorim). ci mi chces snad povedat ze ti posledne povedzme tri nove verzie napr. officu alebo nejakeho cadu priniesli nieco co si realne potrebovala alebo len novy look ikoniek?

          0 0
    • BikeRider  

      Jak hodnotíte novou „MERIDA Big Nine Lite 1200-D“:http://www.mojekolo.cz/…-lite-1200-d ? Vidlice je pro mě velká neznámá.

      Obecně má Merida docela velký výběr 29-tek.

      0 0
    • Bystrous  

      Nemá už někdo informace o Conti 2012? Zajímalo by mě jestli rozšíří nabídku 29" plášťů.

      0 0
    • obda  

      GripShift is back

      0 0
    • scoty  

      Nezná někdo dostupnost RS Reverb 2012?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.