• bimjeam

    Pomaly, ale určite sa nám blíži sezóna 2016, tak som si dovolil založiť nové aktuálne vlákno :)

    Prvou lastovičkou nie je nikto iný ako japonský koncern shimano, ktorý predstavil novú sadu Acera na sezónu 2016

    Viac info na: http://mtbs.cz/…ie/tech-news

    0 0
    • Smazaný účet  

      hmmm…skoro jako ikstéčko:)

      0 0
    • kudykam  

      v tomto segmentu už asi není moc co vymýšlet, tak asi budou rok co rok jen měnit design…

      0 0
    • goofy  

      Sakra… To ten 2015 utekl… :-)))

      Jinak vypadá to možná lépe než SLX-ko :-)

      0 0
    • jecnak  

      Jsem zvedav s cim prijdou na silnici. Od pristiho roku UCI povolila kotouce, tak by se mohlo neco zajimaveho objevit.

      0 0
      • ememem1  

        fakt? to je definitiva pre gumky, skoda ze to neprislo pred par rokmi ked som kupoval silnicku…no co uz, asi budem musiet posetrit.

        0 0
        • jecnak  

          http://road.cc/…gis-bike-man

          Vsak pro nas hobiky o nic nejde. Dojezdis co mas a pak koupis silnici na kotoucich a elektrice. Nastesti to vypada, ze se standardy ustalily uz v CX a jen se aplikuji na silnici.

          0 0
          • ememem1  

            no ved hej, ale chcel by som to hned :-)

            0 0
            • jecnak  

              Ono to samozrejme neni 100% jiste, ale podle me to nemuzou uz dlouho zdrzovat, jak se pise v tom clanku.

              0 0
              • depresy  

                Na časovkách budou jezdit s kotoučama v aerodynamickým karbonovým krytu? ;)

                0 0
                • jecnak  

                  Kotouc na centerlocku nic neprida. Dokonce bych tipnul, ze pri bocnim vetru 5–60st pomuze. Spis bych to videl na nejaky kryty trmenu a hadici ve vidli + ramu + treba v hlavovce.

                  0 0
          • kesu  

            takže osy 15×100 přední a 12×142 zadní?

            0 0
            • jecnak  

              Zatim nastesti spis klasicke RU 100 + 135.

              0 0
              • tromboonen  

                Jen aby, furt se nekde pise o pevnejch osach – k cemu je to vlastne dobry? Na silnicce snad blbost, ne? Ja to nikdy nemel, muj MTB je jeste s normalnima RU a zadne problemy nedetekuju… u nejakych DH stroju s megabrzdama to chapu, ale u silnice?

                0 0
                • Smazaný účet  

                  na silnickach se rozmahaji kotoucovky a pak je i pevna osa prinosem proti krouceni…

                  0 0
                  • nitraq  

                    a proti škrtání po opětovný montáži kola.

                    0 0
                    • Tina  

                      Takéto pseudo problémy fakt nepozorujem. Navyše na silničke sú iba 140mm rotory takže menšia pravdepodobnosť škrtania.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        přesně. ale záleží kdo všechno se do hyder na silnici začne montovat. Jestli třeba taková formula, tak to potom bude škrtat i 140 ka ;)

                        0 0
                • McBlacky  

                  na mtb to poznáš, ale chce to k tomu mít i lepší výplet

                  0 0
                  • tromboonen  

                    Tak to jsem rad, ze nemam dost dobrej vyplet na to, abych to poznal :) Mam SUPa D920 s nejakymy Crossmaxy s klasickymi RU, moc na tom nejezdim, ale problemy jsem nikdy nemel, pokud je to serizene..

                    0 0
                    • McBlacky  

                      no vetší rozdíl udelá kvalitní dotažený výplet než osa, ale pokud máš už výplet na limitu tzn tovární high end nebo custom s top dráty ideálně spojený v křížení, pak už ti dál pomůže jen osa. Ve finále to je rozdíl jako kráva, na zimáku mám ted ztr ráfek s 2–1.5–2 kulatýma drátama co dopneš jen na málo a obyč upínák na vidli a už s tím neumím pořádně zatočit :)

                      0 0
                • jecnak  

                  Ja v tom vidim akorat zacarovany kruh. Odlehcime ram, je malo tuhe a skrtaji kotouce, dame tedy 15mm osu, je to tezky, odlehcime nabu a upinak osy, je to zas mekci atd. Mnohem vetsi limity vidim na silnicce v pruznosti vypletu a rafku.

                  Osobne by se mi vic libil standard s velkou stycnou plochou na upinacich a tim i na nabe. Davalo by to smysl i vzhledem k moznosti lepsi konstrukce patek s ohledem na uchyt trmenu – cele to udelat vice masivni a jednolite.

                  0 0
                  • tromboonen  

                    To asi dava smysl, ale aby z toho nebyly nejake osklivosti jako ten postevak na vidlici, co tady nedavno nekdo dal na obrazku.. ja poridil dve kola s rafkovejma, ktery by mi mely minimalne 10 let vydrzet, takze kluky vklidu necham, at si to vyresi a budu doufat, ze to nebude moc osklivy a ze budou nadale existovat sady s rafkovejma brzdama..

                    0 0
      • bimjeam  

        Ja myslím, že najväčšia debata nastane až zverejnia nové XT.

        Sám som zvedavý, či pôjdu do 11-rýchl. , akej konštrukcie a rozsahu bude kazeta a či sada po vzore Ultegry dostane aj Di2 verziu

        0 0
        • Dejv94  

          Řekl bych že možná udělaj XT 11-speed mechanický a až 2017 bude možná Di2.

          0 0
        • Chlebovnik  

          11–40, mechanika. Bohužel pořád tlačí 2×11.

          http://ep1.pinkbike.org/…11284598.jpg

          0 0
          • scret  

            a v cem je problem z toho udelat 1×11?

            0 0
            • Chlebovnik  

              Tak problém je to jistě pro toho, kdo by chtěl větší rozsah kazety. Proč vozit 11SPD 11–40, když se 10SPD dá překopat na 11–42, že? (Ano, odstupňování, ale spousta lidí upřednostní větší rozsah a nižší pořizovací cenu před jemnějším odstupňováním.)

              0 0
              • scret  

                v tom pripade nevidim problem, pocitam ze 2×10 bude jeste dlouho dostupna…

                0 0
          • ememem1  

            a len tak medzi nami (iste to tu uz bolo len som to nesledoval )

            1. ide ta 11 spped kazeta na normalny 9/10 spped orech?
            2. treba komplet vsetko prehodit alebo je tam aj nejaka kompatibilita a stacia

            packy? (teda jedna – prava)

            0 0
          • bimjeam  

            Na tej fotke sú akurát prototypy XT kľúk s asymetrickým pavúkom (ala M9000XTR) ostatné komponenty sú z novej rady XTR.

            0 0
          • jonti  

            Proc bohuzel? Pro bezne nezavodni jezdeni nebo zavodeni ve velkych horach ani XX1 rozsahem nestaci.

            0 0
            • scret  

              *1

              0 0
            • Chlebovnik  

              Nesouhlasím s tím, že pro běžné nezávodní ježdění ani XX1 nestačí. Třeba mně by 11–42 bohatě stačilo (ostatně teď vozím 11–36). Ale u 11–40 už bych musel dávat o dva zuby menší převodník a přišel bych tak o kus převodu do rychla.

              0 0
            • black.horse  

              Aktuálně jezdím 2×9 a přitom mám rozsah stejný, možná dokonce nepatrně menší než bych měl na 1×11 :-D Takže věřím, že 1×11 může v pohodě stačit, pokud uživatel ví proč a na co to chce.

              0 0
              • goofy  

                To určitě, ale zároveň to nemusí sedět všem a proto jsem za zachování bou možností a ne snahu to za každou cenu rvát všem… ;-)

                0 0
              • mirabike  

                já jezdím taky 2×9 a právě proto, že 1×11 by mě rozsahem nestačilo..

                0 0
          • goofy  

            Bohudík!

            0 0
            • Chlebovnik  

              Jo jo, a při těch jejich kombinacích 26/36 a 28/38 (aby jim vycházelo řazení na elektronice) menší rozsah jak u 2×10. A to se vyplatí.

              0 0
              • goofy  

                Nechápu vo co go? Převodníky si snad hodíš jaké chceš. Elektronika je stejně na pikaču, takže to mě nezajímá.

                0 0
      • jonti  

        Ja letos koupil nove kolo, tak doufam, ze pristi rok nic extra neprijde :)

        V podstate jedine co by melo pro me smysl je elektricka dura na hydraulickych kotoucich za cenu ne o moc vyssi nez soucasna mechanika.

        0 0
    • bimjeam  

      Na rok 2016 Trek chystá reinkarnáciu Top Fuela

      Mal by údajne nahradiť radu Superfly FS

      A čo iste všetkých „poteší“ je zadná osa 148×12 :)

      viac info na: http://www.bikeradar.com/…otted-43737/

      0 0
    • goofy  

      No ty vole, aneb nová Foxka

      A je to tu. Pojďme rozšířit tuny standardů o nové položky! :-)

      15×110 mm osa (co je do ****** tak špatného na 20×110???)

      27,5+ do každé rodiny!

      0 0
      • Mr.Duck  

        A tohle, damy a panove, je presne proc si nikdy nekoupim FOX.

        0 0
        • goofy  

          No myslím si, že pláčeš na nesprávném hrobě, a že samotný Fox by to nenapadlo, ale spíš nějakého výrobce výpletů. On samotný rozměr 27,5+ je zase dobré peklo.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Hele 27.5+ me sere daleko min jak samotnejch 27.5. Me ty tlusty gumy celkem zajimaj, este sem to nezkusil, ale podel me to ma neco do sebe. Ale tohle, FOX byl prvni co prisel s 15mm, ted prvni kdo 15mm standard, sam o sobe relativne nahovno, przni naprosto zbytecne znova. Me nezajima s kym na tom spolupracoval a kdo chce usetrit vahu na kolech tim ze udela sirsi vyplety.

            Sem si plne vedomej toho, ze 20mm naboje maj stejnou roztec flanzi (slovo?) jako 15mm nebo QR, ale rek bych ze hlavni tahoun tyhle micoviny je aby se tam vesla ta tlusta guma spis, nez tuhost vypletu. Teda samozrejme z 10%, zbylejch 90% dela nekdo kdo rek, ze se prodalo malo vidlic, naboju nebo jinejch kravin, neasi.

            0 0
            • goofy  

              15 mm osou přišel Fox ve spolupráci se Shimanem (kdo z nich byl iniciátorem si už nevzpomenu).

              110 mm nábu chtějí kvůli širší rozteči ok pro vypletení širokých ráfků. To ale samozřejmě mohli napasovat na 20 mm osu, která je navíc trochu tužší, ale to by se jim moc nehodilo do krámu. :-)

              Ale bude to určitě pecka. Široká a krouticí se vidle, a jako bonus k tomu těžké balónovité kola, s pofidernou tuhostí. Napíše se k tomu pár pěkných PR keců a lidi jím urvou ruce. :-)))

              Vždyť už i ty jsis koupil ty nenáviděné 27,5 kola… :-P

              0 0
              • logoman  

                No ja ti nevim zatim to vsichni hejtuji :-) A fatbiky mimo testovacky jsem taky nevidel :-D, mne se zatim moc uspesni s protlacenim techto ptakovin nezdaji.

                0 0
              • Mr.Duck  

                Taky moje morální hodnota klesla na dno s tím nákupem.

                0 0
                • goofy  

                  Si nějak zvykneš. Já si za pár let taky asi budu muset zvyknout. No a pak zase někdo slavně objeví 26" kola. A zase jím to masy budou žrát… A tom to bohužel je.

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    No ja doufam ze se nekdo objevi, abych moh rict „ja sem vam to rikal“, a nenapadne schovat svoje Demo za zada. Teda jestli mi do ty doby vubec prijde.

                    0 0
                    • mirabike  

                      musíš různých předpokladů vyplodit mrak, některý pak vyjdou a můžeš fklidu toto ženskýmioblíbený pořekadlo používat :D

                      0 0
      • Smazaný účet  

        cuuuraci:D

        Dovedes si predstavit jak to bude vypadat kdyz obujes beznou 2.2" gumu?:))) Mista, ze bys tam dal dve vedle sebe:)

        0 0
      • jonti  

        Smysl by to davalo spis pro 29er, tam by sirsi naba mohla zpevnit vyplety.

        0 0
      • Kubiczech  

        Když to tak pozoruji, líbilo se ti za posledního půl století vůbec něco? (:

        0 0
      • cabbage  

        Hele, začíná to mít tvary podkovy jako Marzochy z roku 2000něco :-D

        0 0
    • šlapatko  

      Více a více pičovin. Vše mě utvrzuje zůstat u 26ky. Nic tím nepokazím a ušetřím prachy.

      0 0
    • Hnoj  

      Miluju, jak se na BF všichni můžou otočit naruby, když se objeví něco novýho „CO NEBUDE PASOVAT !!!!“. Všem HATERŮM tedy doporučuju přečíst článek 1 a 2.

      Takže šťastný nový rok 2016 :-D

      0 0
      • Tina  

        asi tak :)

        Nikto nikoho predsa nenúti predávať svoj bajk a kupovať nový s novou osou. A osy 15×100mm a 12×142mm budú na trhu IMHO dlhšie ako je životnosť momentálne vlastnených bajkov :)

        0 0
        • Mr.Duck  

          Treba proto, ze kdyby se vsichni nerozhodli delat 27.5" kola ktery sou realne prakticky stejny jako 26", tak sem ted na novy DH moh mit nahradni/parko­vej/bahenni vyplet. Misto toho mam doma zase par kol navic ktery nemaj prodejni hodnotu, protoze novy kolo musi mit pi*ovinu. A ne, to ze si mam koupit stary kolo nebo nakyho Authora nebo kdo este dela 26" DH me nepresvedci o tom, ze to neni zm*dstvi.

          Ja vim ze platici zakaznik je to, co urcuje co uspeje, a ja sem ted platici zakaznik za 27" kolo, cimz tyhle kravine jenom prospivam. A muzu tvrdit jak chci ze si de*ilnich 148+110*15mm nikdy nekoupim, ale stejne za 2 roky nebudu mit na vybranou.

          Ze ja misto bajku nezacal radsi fetovat.

          0 0
          • Tina  

            Ja by som to videla skôr tak, ze keby Mr. Campagnolo viac trénoval ako vymýšľal hlúposti ako prehadzovacky a rychloupinaky tak sme dnes mohli jazdiť všetci na oceľových pevných singlspeedoch a nemuseli riešiť nové štandardy :D

            0 0
            • Mr.Duck  

              Ale bidet, tohle nemá s nějakým vývojem kupředu nic společnýho.

              0 0
              • ememem1  

                niekomu to nevysvetlis, len rozmyslam ci je to sucast biznisu alebo to druhe…

                0 0
              • Tina  

                Fááákt? A čo ten tvoj nárek o príspevok vyššie? :D

                0 0
                • pepino  

                  Srovnáváš vznik a vývoj řazení s rozdílem mezi koly 26 a 27,5"? Slušný.

                  0 0
                  • mr.antik  

                    jenže kachna je zástupce uživatelů a Tína zástupce obchodníků. Myslíšm že oba mají ze svého pohledu pravdu.

                    0 0
          • Carloss  

            u kol viditelně ta rovnice že poptavka určuje nabidku neplati…

            0 0
            • n04r3d  

              funguje to tak že marketing vytváří poptávku a ta následně stimuluje nabídku

              ale tak zase když člověk nepodléhá modním trendům a prostě si koupí kolo a trochu jezdí může mu to bejt u ******

              0 0
              • JakeF  

                V tomhle případě spíš očekávání budoucího vývoje… Hromada lidí začala kupovat 27,5" z obavy, že za pár let nebude na 26" takovej výběr komponentů, přitom z pohledu jízdních vlastností jim to bylo prakticky jedno. Takže i když módním trendům nepodléhaj, u ****** jim to není…

                0 0
          • wilda81  

            Ze ja misto bajku nezacal radsi fetovat.

            Nikdy není pozdě na nové koníčky :D

            0 0
            • McBlacky  

              dá se to i kombinovat. ideálně vrcholový chlastání a k tomu se občas projet jak to dělá západní sekce :)

              0 0
      • kesu  

        počkej, až budeš vyrábět redukce:DDD

        0 0
      • goofy  

        Mě to je celkem u ******, že vymýšlejí zase debilní nové standardy (článek se mi číst nechtělo), ale nechápu, když už potřebují širší nábu, protože zjistili, že 100mm je na hovno, tak proč neoživí starou dobrou 20×110. To ne. To oni raději vymyslí další standart…

        0 0
        • Darius  

          snad si nemyslis, ze cilem je kvalitni produkt… cilem je jen a pouze prodej

          0 0
        • Pedro404  

          To tak, aby lidi vyndali starý vyřazený dvacítkový náby, co maj doma po přechodu na 15 mm, a lidi od Foxu nebudou mít co žrát:)

          0 0
        • Hnoj  

          Jenže 20×110 je pořád stejně široká nába jako QRx100mm, v tom je ten vtip. 15×110 bude SKUTEČNĚ širší na těle, ne jen na ose.

          Ona nová osa 15×110 už tady nějakou dobu je, jen se maskuje jako „predictive“ steering od SRAMU.

          0 0
          • goofy  

            A to je problém na 20×110 osu udělat nábu se širším tělem na ty nesmyslné ráfky? Asi né, že. A navíc by to bylo tužší.

            0 0
            • Hnoj  

              Problém by to byl, protože bys měl moc blízko sebe nohy vidlice. (Ještě, že vidlice nejsou ženský :-D )

              0 0
              • goofy  

                Ad závorka: :-DDD

                Jinak není problém udělat nohy správně jak se má, dle nové Foxky, jenom s 20×110 osou… ;-)

                Mě to prostě přijde, že se bojí, že by jinak lidi vytáhli ze stodoly staré náby za pár kaček a neřešili to. Beztak to málokdo pozná, a nová fičura na které si potřebují namastit kapsy by odešla vniveč…

                0 0
    • Tina  

      Boys, možno by sme sa mali vrátiť k téme ;)

      0 0
      • Smazaný účet  

        a ne a ne a ne a ne!:D

        0 0
      • mr.nikdo  

        Neboj. Je teprve brezen a jeste takovy studeny. Takze jsou vsichni v teple a prudime :-D.

        A teprve cekam rust novinek 2016 :-).

        Mimochodem, pockej, az tady budou realne informace o novem RB :-D…

        0 0
      • Peslezedirou  

        Ty si je vydráždila, tak teď nedělej :-)

        0 0
        • pepek  

          Ona by to chtěla vyblokovat, ale tentokrát to nejde :-(

          0 0
          • JakeF  

            Chtělo by to založit vlákno „Tiny investiční doporučení“. Svatosvatě slibuji, že pokud odhadne vývoj trendu na dalšího půl roku dopředu, koupím si od ní titan v plný palbě a nebudu chtít slevu (viz nějaký starší vlákno) :).

            0 0
          • Peslezedirou  

            Prosím nevyrušovat, nechme je pracovat :-)

            0 0
          • Tina  

            +1

            0 0
      • Mr.Duck  

        Sive, ja uz mesic a pul cekam na novinku 2015, a ty by ses chtela vracet k novinkam 2016. To jebu.

        0 0
        • mr.nikdo  

          Kachno. Mas aspon nejake kolo? To ze jsi bez nej, Ti nejak leze na mozek.

          Zacinas byt hodne agresivni :-D

          0 0
          • Mr.Duck  

            Mam XC. Ale je mi maly. A kdyz s nim vlitnu trochu do bordelu, tak se mi nak zvejka cely. Este par dni a zacnu si vokusovat nehty u nohou.

            0 0
            • mr.nikdo  

              A nejakou pujcovnu tam nemate?

              0 0
              • Mr.Duck  

                No ja mam ted doma Legend, ale ja tomu nak neverim. Jako ne, ze bych neveril Legendu obecne, ale neni jako ve stavu ani vosazeni, na kery sem zvyklej, a ja sem na to hrozna barbie.

                0 0
                • mr.nikdo  

                  :-D

                  Tak si najdi Kena.

                  0 0
                • Pedro404  

                  Ty seš tak ufňukaná ***** že to neni možný.

                  0 0
                  • mr.nikdo  

                    :-D

                    To sedlo

                    0 0
                  • goofy  

                    Jo! :-D

                    0 0
                  • Mr.Duck  

                    Neser vole, ja sem tvrdej a jezdim hrozne harkor trejly, a sem zvyklej na nejlepsi kolo na planete, zejo, tak nemuzu na horsi!! Neni cerveno cerny.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Takze se Ti k tomu nehodi hadry?

                      Kup nove, to pry na nalady holek pomaha :-P

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Vole kupuju kolo, kde bych vzal na hadry! A cekani na ram vyplnuju nakupovanim naradi abych ho postavil :D

                        0 0
                        • mr.nikdo  

                          Tak na nej cekas anebo teprve setris?

                          Ty vole, pilnicek a cela manikura neni dobre naradi! A uz vubec ne lak na nehty.

                          Myslis, ze vybiras spravne? :-D

                          Ale zase, kdyz si tim naradim zlomis nehticek :-D

                          0 0
    • cabbage  

      Hádám, že trojplacka a ukazatel na řazení u nějaké normální sady (X.0, XT) už se nikdy dělat nebude..

      0 0
      • Radek Broz  

        Sice nevím, na co by mi ukazatel byl, ale na XTR di2 to máš, pokud to tak nutně potřebuješ :P

        0 0
      • McBlacky  

        za chvíli to budeš mít na mobilu :) už jsem něco takovýho viděl v testu

        0 0
        • mr.nikdo  

          Lepsi bude to ladeni razeni a treba i razeni pres mobil (od trenera).

          To pak bude zamestananych IT s vysokymi platy u tymu :D.

          0 0
          • Cryzyy  

            Az se MS spoji se SRAMem a daji to cele do Azuru nebo jineho Klaunu a budes si tu kupovat jako sluzbu, aby jsi vubec preradil, tak to bude teprve sranda.

            0 0
            • mr.nikdo  

              1 prerazeni 1 cent :-D.

              No ty kjavo. Vymyslel jsi novy super obchodni plan!

              0 0
            • Mr.Duck  

              A pak vjedes do lesa a nebudes moct radit, brzdit ani slapat, protoze nebudes mit signal.

              0 0
              • Cryzyy  

                Ale to by bylo jenom dobre, protoze se to da zduvodnit tim, ze je zajistena Tvoje bezpecnost o kterou jde predevsim a hlavne ! System na bezpecnost pamatuje a nepusti Te nikam, odkud si v pripade problemu nemuzes zavolat pomoc :D

                0 0
                • Mr.Duck  

                  Nebo tě na konci signálu zaflekuje a pošle signál big bráchovi že si chtěl vyjet mimo dohled a bezpečí!

                  0 0
    • bimjeam  

      Dva dni sa tu človek neukáže a nestačím sa diviť, čo sa tu všetko nedozviem. Pekne ste to tu „zaplevelili“ teda…

      0 0
      • Tina  

        Lockni.to ;) A založ nové Vol.2 a buď aj adminom svojho vlákna :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        neni zac:)

        0 0
      • mr.nikdo  

        Aspon se drzi porad nahore :)

        0 0
      • jecnak  

        Blokni zacatek vetve, kdy ty pubertalni vyplody zacinaji a je klid. Osobne do takoveho vlaka nemam ani chut nic noveho pridavat, kdyz uz to jednou ty vsevedouci exhibicionicti zaplevelili.

        0 0
        • bimjeam  

          No ak mi poradíš ako zablokovať začiatok vetvy, tak mile rád :)

          0 0
          • jecnak  

            Asi nejlip u tohoto prispevku klikni na ikonku zakazu – viz obrazek. Prispevek se zablokuje a vsem dalsim se vsechny prispevky pod nim nebudou ukazovat pokud si je sami nerozbali (po znovunacteni stranky).

            0 0
    • logoman  

      Jupiii :-*

      http://www.pinkbike.com/…10–2015.html

      I v diskuzi same nadsene ohlasy ^^

      0 0
      • nitraq  

        Tenhle vede:)

        GO HOME SRAM. YOUR DRUNK.

        0 0
        • scret  

          u nas se rika „at si to strcej k paprikam a rajcatum“:))

          0 0
          • nitraq  

            To mluvíte takhle slušně, aby se malej neučil sprostý slova?:D

            0 0
            • scret  

              no, malej uz nam doma bohuzel obcas slychava jiny slova:))

              0 0
          • Pedro404  

            Kdo sou voni, a proč maj papriky a rajčata v prdeli?

            0 0
            • scret  

              tak rikame to i samozrejme v jednotnym cisle, tzn. „strc si to…“:)

              Jinak ani nevim cece, jak to vzniklo:)

              0 0
              • mirabike  

                já znám původ z automobilovejch závodů, kdy Metalex (MTX) vyráběl závodní vačky, který stály za hovno – říkalo se, že jsou dobrý jen jako tyčky k rajčatům ;-)

                0 0
        • mr.nikdo  

          A pritom to ma blbe napsane :-D (pokud to ma stejne).

          0 0
      • Darius  

        no twl, pekny moc… jeste ze mam 26ku a rychloupinaky… sice se na tom podle marketoidu uz neda jezdit, ale nejak si poradim;)

        0 0
        • Radek Broz  

          Tak zrovna rychloupínáky jdou sakra poznat.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Kez bych to samy moh rict o 27.5" nebo 15mm ose (oproti 20mm, tu vahovou usporu nebo k cemu to vlastne ma bejt dobry)

            0 0
          • Darius  

            jasne souhlas, o tom neni sporu… mam pomaloupinaky na imbus a je to XC hajtra, takze to byl jen takovy povzdech nad inovacemi za kazdou cenu

            0 0
      • Dejv94  

        Tyjo, tak on se k tomu bude muset dávat i spešl spider na kliky vyosenej o 3mm, to je teda zase paskvil. To si pak ani člověk nemůže koupit normální kliky.

        0 0
      • jecnak  

        Zas se tak treba dopracujem ke stejne tuhym kolum, jaka byla na 26". Blby je, ze bude asi sirsi Qfaktor u klik.

        0 0
      • goofy  

        Jo známe… Chudáci prodejci. Ti za chvíli budou muset znát 20 standardů a to nepočítám silničky… :-)

        0 0
    • Tina  

      Bude aj silniční Sram 1×11? Bude to sada Sram R1?

      0 0
    • Mr.Duck  

      http://www.pinkbike.com/…ub-2015.html

      Smysluplna alternativa k tem vsem dementnim novejm rozmerum naboju a kazetam za $300. Snad se to ujme..

      0 0
      • bimjeam  

        Možno akurát tak na 29" DH stroje

        0 0
      • Smazaný účet  

        No…ale jak ti to pomuze, kdyz jedou koupis kolo s debilnim rozmerem stavby…proste pak hledas co tam das…

        Sli na to trochu jinak…misto noveho naboje nova kazeta (kterou teda ale nezavedli at jim nekrivdim:)

        0 0
    • bimjeam  

      Síce je to novinka plánovaná až na 2017, ale RST sa chystá produkovať USD vidlicu so zdvihom 100–140mm

      na XC/trial pre 27,5(+) a 29"

      Plus k tomu ešte stealth teleskopka :)

      viac info na:

      http://www.bikerumor.com/…atpost-more/

      0 0
      • Pedro404  

        Hustý, vypadá to, že se sebou začínaj něco dělat, ta jejich trail vidle prej neni špatná, tak doufam, že todle bude mít taky rozumnou kvalitu za dobrý prachy a já o nich budu moct přestat uvažovat jako o tý nejnižší mrdce, co bych si na kolo nikdy nedal.

        0 0
      • satch  

        A k čemu je to realně dobrý. Na Cape Epic jsou poznatky s komplikovanějším nasazováním kola kvůli těm nezávisle uchyceným nohám.

        0 0
        • Concorde  

          Je to cool!

          0 0
        • bathed  

          Nevím jak u mtb, ale vím přesně proč před 25ti roky přešly v motokrosu od klasiky k USD – první tehdy byl White Power následovaný Marzzochi:

          • zvýšení pevnosti v horní části (větší roury)
          • minimalizace hmotnosti neodpružených prvků (dolů tenké trubky)

          Samozřejmě to přineslo i nevýhody:

          • to zpevnění vrchu je podmíněno dvoukorunkou, což u MTB asinení cesta.
          • pokud přes gufero a stěrák začne chcát olej, jde to přímo nakotouč…
          • spodek se dá zpevnit jenom tím, že osu stáhneš po obvodu na oboustranách – v reálu to dodneška vypadá tak, že osku prostrčíš okem,nákojem, trefíš se do druhého oka, dáš matku a lehce dotáhneš. Vlastnísvornost je pak řešená 2×M8 po obou stranách, kdy oko je podélně řízléa šroubama se stáhne…

          Z toho mi vychází, že jediný faktický důvod k USD u MTB je snížení neodpružených hmot. U offroadových motorek to pomohlo moc a je to natrvalo…

          Jenže je tu samozřejmě marketingová masírka. Kola průmyslu se točit musí.

          0 0
    • jecnak  

      Trek mirne upgradoval cyklokrosky – pevne osy v predu, nove sady, hydraulicke kotouce. U vyssich modelu pak vidle s karbon sloupkem. Vse uz na US webu.

      0 0
    • nooski  

      Tiagra 4700. Pořád 10 rychlostí, ale nové, platýzové kliky, přepracovaný smyk a hlavně pryč jsou otěže na sušení prádla. http://road.cc/…700-groupset

      0 0
      • mr.nikdo  

        Porad si myslim ze pro neaktivni silnicare (cti jezdi malo anebo to ma jako doplnek k MTB) je Tiagra jedna z nej sad…

        A tahle vypada hodne dobre.

        0 0
      • Concorde  

        Nedávno jsem přemýšlel jakou sadu a rozmýšlel se nad tiagrou a 105. Vzal jsem 105 kvůli kabeláži pod omotávkou, teď už bych šel do tiagry. (Ještě by za rok mohli brzdy překopat na ten dual pivot)

        0 0
      • Hnoj  

        Šňůry na prádlo byla nejlepší fičura, co shimano mělo. Dokud to měly všechny sady, tak o lanku zacuchaným v řadícím mechanismu nikdy nikdo neslyšel…

        0 0
        • jecnak  

          To si nech na koledu. :-) Ja osobne jsem 2ks videl. Vypreparovat pak roztrepene urvane lanko ze stareho i noveho je srovnatelna prace.

          0 0
          • Hnoj  

            Bohužel se s tím potkávám docela často a není bez vyjímky, že majitel si toho nevšimne řadí dál a kusy lanka se zamotají do mechanismu tak pečlivě, že i když je dostaneš ven, páka už neřadí buď vůbec a nebo jen dost blbě. Dokud se to vedlo venkem, nikdy jsem se s tím nepotkal…

            0 0
        • Concorde  

          Na starší duře (tuším 7700) se mi lanko roztřepilo po cca 5tkm, ale stihl jsem to vyměnit

          0 0
        • McBlacky  

          10s s opratěma i líp řadí než 10s s vedením pod omotkou

          0 0
        • jonti  

          Nesouhlasim, stalo se mi to u stare ultegry.

          0 0
    • jecnak  

      Shimano predvedlo pokracovani noveho standardu pro uchyceni trmenu kotouckovek na silnicni. Tentokrat pro sadu 105 Dualy jsou dost desiva zalezitost.

      0 0
    • bimjeam  

      Nová lowcost 2/1×11 sada SRAM GX

      info:

      http://www.bikeradar.com/…-look-43941/

      Kazeta za cca 150€ , plne nitovaná s ocelovým 42z pastorkom

      Zatiaľ však iba ako OEM

      0 0
    • blaf  

      Odpruzena silnicka jednou to prijit muselo :)

      0 0
    • Miramar  

      Nové Shimano DEORE XT M8000

      http://cycle.shimano-eu.com/…-perfor.html

      0 0
      • logoman  

        11–42 to by slo :-) Pokud bude dobra cena.

        0 0
      • Rubi  

        ty kliky mysli vazne? i tu roztec?

        0 0
        • bimjeam  

          ešte by to chcelo, aby MRSP ostali na úrovni starého XT :)

          0 0
      • jecnak  

        Nechapu, ze se vzdycky Shimanu u MTB sad povede udelat hezci XT nez XTR.

        0 0
        • Georrge  

          protože XTR jde jako první, všichni to pomluví jak je to hnusné a shimano pak se staženým ocasem vydá hezčí XT :D

          0 0
          • tomxxx  

            Slx bude vypadat ještě lépe. Aspoň, že už na XT necpou lacinou stříbrnou.

            0 0
            • McBlacky  

              černý to totiž vypadá dřív hnusně a jdeš si koupit páky brzd i kliky nový.

              Osobně teda černý kliky, páky a šaltr jen na žiletku a to ještě s výhradama a i když se k tomu chováš slušně je to za chvíli orvaný :/

              0 0
              • Cryzyy  

                Ono je pak ale zase jedno, zda si poridis novou sadu, protoze je ta sara orvana, nebo jinak mrtva :o) ja mam uz na zadni XTR brzdove pace vybehanej takovej vakl, ze se mi to prestava libit a to je tam mam jenom 2 roky.

                0 0
              • Georrge  

                naopak, kliky jedině černé, skoro ani neznám kolo, kterému by slušely stříbrné… jo možná ještě červené se dají :)

                0 0
                • wilda81  

                  třeba na raw rámech se mi celkem líbí

                  0 0
                  • Georrge  

                    tohle je tak neco mezi… ciste stribrne kliky jsou na raw divne, je to uz moc stribrne najednou a casto ani nemaji stejnou stribrnou. K rawu jedine cernou :)

                    0 0
      • Marskatin  

        Moc nechápu ten trojpřevodník v tomto složení zubů a to že k němu v podstatě není kazeta.

        0 0
        • jonti  

          Kombinace vysokých hor, 29er a slabé kondice.

          0 0
          • Marskatin  

            Možná, ale i tak mi připadá, že se slabou kondici bude méně náročné tlačit než šlapat na 22/42 nebo 22/44.

            Mi by dávalo větší smysl, kdyby byl trojpřevodník jen v nějaké krosové skladbě převodníků, nebo kdyby by v nabídce i kazeta s menším rozsahem třeba 11–38.

            0 0
            • jecnak  

              Jezdim na 26 HT 22/36 a v Alpach ten prevod celkem pouzivam. Kondice myslim zas tak spatna neni. Prijde mi prijemnejsi jet nez tlacit. Od Shimana bude dostupne nejvice 22/40 ve verzi pro trojplacku.

              0 0
            • Marskatin  

              myslel jsem 22/40 a 22/42

              0 0
            • MlokCZ  

              K trojplacce je určená kazeta 11–40T.

              A s tím tlačením delších kopců (hodina a více jízdý, což je v horách se slabší kondicí hned při té malé rychlosti jízdy) bych to tak neviděl.

              Na 22/36 na 29tce mám při mojí optimální kadenci rychlost 5,5–5,7km/h. Takže na 22/40 by to bylo pořád kolem 5km/h.

              A tlačit touhle rychlostí 1h+ výjezd (a na to nemusím do alp, přes hodinu jedu některé výjezdy i v našich horách) bych opravdu nechtěl.

              Běžně v horách ve výjezdech jezdím úseky i pod 5km/h (v náročných výjezdech na hranici toho co vyjedu si vždy v úseku, kde mi terén nenutí jet rychleji zpomalím co to jde, klidně i na 4km/h a pak díky tomu zase mám sílu zrychlit kde mi donutí terén a kde to nejde tak pomalu), tedy už snižuju kadenci pod optimální. Takže ani s 22/40 bych optimální kadenci pořád ještě neudržel.

              0 0
              • jecnak  

                Presne tak. Navic nekdy je to proste zabava si hrat s terenem do kopce a snazit se neco tezkeho vyjet. Pak se to kopec na chvili srovna a zas jedu a pak zas neco tezkeho. Tim, ze kopec muzu jet cely na kole je vyjezd mnohem zabavnejsi.

                0 0
                • McBlacky  

                  asi tak i na 26 a 22/34 jsem narazil na dlouhý technický výjezdy kde to při troše skillu v kombinaci se solidní kondičkou šlo vyjet, ale klidně bych dal i lehčí protože jet třeba 15 minut max je blbý když potřebuješ někde na pár metrů překonat extra špek. Hlavně nad 2000 metrů už to není taková prdel a od 2500 už vůbec.

                  někdo by měl přijít s laciným systémem změny převodníků bez demontáže klik v kombinaci nějakým řazením a smykem které by umělo 2, 3 pily a dělalo funkci vodítka u jednopily.

                  0 0
                  • Marskatin  

                    Tu demontáž klik bych z požadavků vyhodil. Sundat HTII je chvilka. A pak mít nachystány jen různé arianty unašečů převodníku s oblíbenými kombinacemi.

                    0 0
                    • McBlacky  

                      mohlo by to jít i bez toho. Blbý je že se ti ožvejkaj šrouby a ne pokaždý máš dost dobrý nářadí abys to utáhl na moment kde se to nebude povolovat, plus vymezení vůle je taky trochu hra, pokud to má být optimální.

                      technicky by to řešit podle mě šlo

                      0 0
                      • Marskatin  

                        Mohlo. Ale mělo by to v konečněm důsledku kromě výhod všech systému i nevýhody všech tří. Nebylo by to ani nejlehší ani nejtužší.

                        šrouby by se omáčkávat nenusely, přenos mezi unašečem a klikou by mohl být na podobném principu např. jako je mezi polosami Campa ultra torque. Šrouby by pak měly jen zajišťovací funkci, nebylo by potřeba nijak velkých průměrů ani utahovacích momentů. Teda pokud jsi měl na mysli, že by byl unašeč šroubován ke klice. Dokonce myslím,, že při tomto řešení by to i šlo navlíknout přes kliku a nemuselo by se střed rozebírat.

                        0 0
                  • Jenda  

                    rád to čtu od lidí jako jseš ty nebo ječňák, při dnešní módě 1×11 jsem si začal připadat méněcenej. Ja ten lehkej převod potřebuju protože mě obtížný stoupání bavěj a zároveň se nechci připravit o něco rozumnýho na rovinu či mírně z kopce.

                    Pokud nebude cena novýho XT úplně mimo realitu tak uvažuju nad dvouplackou 40/26 a kazetou 11–42 a tím se dostanu na prakticky stejnej rozsah jako mám teď na 3×9 – 22,30,40 a kazeta 11–34.

                    0 0
                    • scret  

                      *1

                      0 0
                    • JakeF  

                      Tak ono to je právě spíš potřeba pro lidi jako Blacky nebo ječňák… Turisti většinou právě nejezdí dlouhý technický výjezdy a nepotřebujou mít převody na jízdu ve skupině mírně z kopce, takže pak stačí menší rozsah na obě strany…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Turisti zase mají mnohem menší výkon (i třebe jen třetinový až poloviční), takže i do netechnického trochu prudkého výjezdu potřebují opravdu lehký převod.

                        A k tomu dost turistů na rovině drtí dost nízké kadence, takže potřebují těžší převod i když nejedou tak rychle.

                        Já bych se třeba rozsahu co mám na 3×10 (na 26" 24/32/42 + 12/36, na 29" 22/30/40 + 12/36) nezvdal ani kdybych zcela přestal jezdit technické výjezdy.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Každej to má jinak, nehodlám se o tom hádat… Jen jsem tím chtěl ukázat, že jednoplacka nemusí hned nutně znamenat, že tam jezdec je shopnej prát 4W/kg na AP, ale klidně přesně naopak…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já bych žádnou souvislost s výkonem nehledal. Někomu prostě jednoplacka na jeho styl ježdění sedne a někomu ne.

                            Já to jen zmínil dle pozorování na více akcích (většinou zájezdy z cestovkou do zahraničí), kde bylo hodně ne moc výkonných turistů (tzn. většina ještě méně výkonných než já) a nejezdil se ani téměř vůbec terén (takže i dost krosových kol).

                            Celý rozsah převodů s trojplackou využíval až na ojedinělé vyjímky téměř každý.