• Tina

    Dovolila som si založiť nové vlákno. Predpokladám, že sa prvé „tajné“ informácie o pripravovaných novinkách na 2015 začnú pomaly objavovať.

    0 0
    • Tina  

      Pridám info o testovaní Shimano Di2 systému s bezdrôtovou technológiou. Zatiaľ sa iba špekuluje čo všetko prvá verzia bude vedieť.

      0 0
    • T-Bag  

      Šlapat se musí pořád stejně :)

      0 0
    • Tina  

      A opäť Shimano. Najväčší svetový výrobca vstupuje na trh športových kamier

      Nejaké info aj tu

      0 0
    • bimjeam  

      Na tejto stránke omylom zverejnili pred dvomi dňami, že v priebehu tohto roku bude predstavená elektrická sada XTR, ale ako som dnes zistil, stihli článok upraviť skôr, než som spravil screenshot

      http://www.bicycleretailer.com/…percent-2013#…

      0 0
    • bimjeam  

      Alivio 2015 je tu. Za mňa kľuky krajšie ako deore :P

      http://www.bikerumor.com/…ech-for-all/

      0 0
      • KOLOMECH  

        Nic moc, žádná inovace nebo lepší vzhled.

        0 0
      • Mig_all  

        pěkné líbí, čumim, že už to má devět pastorků.

        0 0
      • JakeF  

        Napadá někoho důvod, proč se tady nedávno řešený XTR 2015 Di2 na bikerumor vůbec neobjevilo?

        0 0
        • Radek Broz  

          Protože Shimao každoročně dělá pro novináře předváděčku, ale nastaví embargo, do kdy se to nesmí objevit. A každej, kdo tam chce jít i další rok a nechce se s nima soudit, to respektuje.

          0 0
          • JakeF  

            Hm, tak nic… Já už si dělal naděje, že si třeba někdo dělal srandu a Shimano ve skutečnosti udělá něco použitelnýho :D.

            0 0
          • bimjeam  

            navyše to nebola finálna verzia XTR 2015 ale iba skica pre výrobcov, aby mali predstavu na čo približne dimenzovať rámy na MY2015. Hlavný úder od shimana ešte len príde v priebehu roka.

            0 0
        • jecnak  

          Protoze to ma jit na verejnost az v kvetnu.

          0 0
      • scret  

        za me dobry…

        0 0
    • Azmir  

      Jenom dotaz, možná lehce mimo, jak to je s sramem? SHimano každý rok obmění a vylepší nějakou sadu, ale nikde jsem neviděl článěk ve stylu SRam X.9 2014 a podobně, jak to má sram, invouje, neinovuje nebo to dělá nějak postupně? Nějak mám pocit, že ty sady od sramu už jsou pár let stejné, pokud neberu XX1 a brzdy.

      0 0
      • kubad  

        tak XX1/X01 loni ti nestačí?

        letos se chystá X1

        pak jsou nějaké inovace u aktuálních dílů

        0 0
        • Azmir  

          Tohle beru, ale o to mi nešlo, jak je třeba výše zmíněné alívko, tak nikde jsem neviděl nějakou novou verzi sramu X.5, X.7 nebo X.9, možná že je, ale zas tak to nesleduju tak třeba jenom o tom nevím, je hezké že představí top sadu za 25 hadrů, ale právě u nižších sad žádné vyšší zásahy pár let nevnímám.

          0 0
          • kubad  

            x9 má letos řazení na ložiskách(převzato z X0)

            X9 přehazka je nově s brzdou

            X1 by měla být 1×11 sada na urovni X9

            víc netuším moc to nesleduju,

            0 0
            • Rubi  

              pokud bude u X1 stale stat kazeta kolme 6–7K, tak se nikam nepohnem :D

              0 0
              • Foose  

                je to jen o tom vydrzet… ja taky cekam az spadne 11ka kazeta cca na litr a pak prezbrojim. Pokud to nepujde cenou dolu tak vemu 1×10 :/

                0 0
                • Chlebovnik  

                  Prej na litr. :D

                  0 0
                  • Foose  

                    nevim co ti prijde smesne, pamatuji si 10kovou kazetu sram XX za cca 7k… no a ted mas 10ti kolecko na kupkole uz za 599,–

                    s tou 11kou to bude urcite podobne :]

                    0 0
          • kubad  

            silniční Sram Red/Force je letos 2×11 nový

            pak silniční duály + kotoučovky,

            je toho dost :D

            0 0
      • Radek Broz  

        Se SRAMem se to má tak, že inovuje, když to má smysl – Shimano pravidelně obměňuje (většinou to udělá trochu hnusnější, než to bylo) :)

        0 0
    • sharkeeCZ  

      novinky by WTB

      http://www.wtb.com/…duct-preview

      plast Nine Line vypada zajimave

      0 0
    • Tina  

      Že by predsa aj samotný Spešl?

      0 0
      • JakeF  

        To je 27,5"? Že by nějakej dámskej Stump FSR? Anebo už konečnej rozsudek nad 26" verzí? :) Kdyby radši předělali tu 29ku a trochu zkrátili těch 450mm…

        0 0
        • Tina  

          Objavilo sa to na chvíľu na Bikerumor a FCB. Je to Stumpjumper 650b s novým Rock Shox Monarch tlmičom spešlom sponzorovaného enduro bajkera Curtisa Keene. Na Bikerumor to už nie je :)

          0 0
          • JakeF  

            Monarchy Plus už měli delší dobu, viděl jsem je i na Enduro 29.

            0 0
        • vsn  

          Spešl 27,5 mít bude … Epic to příští rok ale nebude…

          0 0
          • JakeF  

            No na fotce je SJ FSR… A čím víc nad tím přemýšlím, tím víc by se mi líbilo… Takovej druhej XC bajk :D.

            0 0
            • McBlacky  

              to by se mi líbilo též, kdyby dali v hliníku compa za solidní peníz tak oželím novou silnici a skočím do toho :)

              0 0
      • jecnak  

        Vzhledem k tomu, ze zacli strilet i 650b plaste, tak kolo bylo na spadnuti. Co si budem rikat, pro tohle urceni mi to prijde lepsi jak 29.

        0 0
      • logoman  

        Ja uz 650b u speslu bral jako jistou vec a ona neni?

        0 0
      • goofy  

        To si celkem nasrali do vlastnich rad, kdyz tvrdili, ze pres 29 nejede vlak, co? :-)

        Mno kdyby radeji nevymysleli tycoviny… :-/

        0 0
        • Smazaný účet  

          Zbyva uz jenom jedinne. Aulhec vyhral par zlatych a kolotoc se toci dal:)

          0 0
        • JakeF  

          Chce si to uvědomit zásadní věc a to že tohle nebude s největší pravděpodobností náhrada 29" verze, ale 26" verze…

          0 0
          • goofy  

            No tak to samozrejme, ale ten rozmer, ktery byl jak tvrdili zbytecny najednou nasazujou…

            0 0
            • black.horse  

              protože je to nové, je to marketingové IN… a donutí Tě koupit nová kola, nové pláště, nové výplety, nové rámy a vidlice. Obrat musí růst a když ne, musí se mu pomoct.

              0 0
            • JakeF  

              Asi to zhodnotili, že je míň zbytečnej, než 26" :D. Nehledal bych v tom nic převratnýho, doteď byly jako doplňkový řady 26", tak proč místo nich neudělat 27,5", když po nich lidi letí… Stejně museli v nabídce něco pro menší lidi nechat, u fullů s vyšším zdvihem už fakt 29" nebude pro každýho.

              Navíc za mě dobrý, SJ FSR ve 29" mi přišel asi nejslabší článek v nabídce Spešlu, pokud udělaj hravej trail bajk na 27,5", tak to bych si doved představit :).

              0 0
              • blaf  

                spis zhodnotili, ze je tam velkej potencial vydelat prachy, o zbytecnosti bych nemluvil

                0 0
                • scret  

                  asi tak:)

                  urcite to nedelaji pro svetove blaho bajkeru:))

                  0 0
                  • Tina  

                    jj, všetky bicykle v súčasnej ponuke všetkých výrobcov a vlastne celá cyklistika sú iba o peniazoch a nie o bajkovaní ;)

                    0 0
                    • blaf  

                      a o cem teda jsou, kdyz ne o tom, aby produkovaly penize?

                      0 0
                      • Tina  

                        Však píšem, že je to IBA o peniazoch. A fakt, že sa nájdu aj takí blázni, že tie draho zaplatené produkty aj používajú trávia na nich svoje najkrajšie chvíle je vlastne nepodstatné :D

                        Vlastne aj produkcia potravín, odevov atď je vlastne IBA o peniazoch. Mimochodom koľko máš párov bot? A prečo ti nestačí iba jeden pár ;)

                        0 0
                        • scret  

                          tak rekneme si narovinu, ze vydelat prachy je hlavni cil, charitu firmy nedelaj… Lepsi bajkovani je prijemnej vedlejsi produkt:))

                          0 0
              • McBlacky  

                mě taky, až budu měnit FSR tak snad půjdu do cambera nebo nevím :/

                ta hydra co z FSR toho udělali mě neoslovuje

                0 0
    • Tina  

      RockShox vraj pripravuje opäť revolučnú novinku v odpružení. Množia sa špekulácie o upsidedown vidlici, alebo špecifickej vidlici pre fatbajky. Pár jednotlivcov sa pohralo s fotošopom a vzniklo pár zaujímavých možností :) Ktorá bude najbližšie skutočnosti?

      0 0
      • nitraq  

        Zajímavý ještě je, že ty obrázky se postupně objevily na FB RS 18., 19. a 20. března, takže odhalení nás třeba čeká zanedlouho:)

        0 0
        • Excel  

          Jestli to bude solidne zakrytovany jak u krosky a nezvedne se vaha, tak proc ne.

          0 0
      • JFtryall  

        Upsidedown bude…:-)

        0 0
        • nitraq  

          Insider info?:)

          To vypadá na slušnej převrat.

          0 0
          • JFtryall  

            Da se to tak rict…

            0 0
            • Smazaný účet  

              v čem výhoda těhle konceptů??

              0 0
              • tomfree  

                Menší neodpružená hmota,teoreticky nižší váha,jenže že by se povedlo zrovna RS něco na čem si ostatní vylámali zuby se mi nechce věřit,jediné co takhle funguje je lefty od canonu.

                0 0
                • JFtryall  

                  Dorado maka taky velmi dobre. Spis je problem zachovat tuhost pri dobre vaze, ale funkcnost bude fakt v pohode…

                  0 0
                  • tomfree  

                    Dorado maká dobře,jenže když máš 90 kg tak už to není s tou tuhostí bůhví co a nejlehčí zrovna není,taky je tady DVO,ale to jsou sjezdové vidlice z trochu jiné kategorie než je trail bike.

                    0 0
                    • goofy  

                      No ta X-Fusionka je prej celkem dobra, ale taky za to chteji pekny ranec… :-)

                      0 0
                  • Tina  

                    Tuhosť USD vidlíc bola slabá aj vďaka tomu, že to všetko boli vidlice s veľkými zdvihmi pre FR/DH, t.j. dlhými spodnými nohami. Ak RS pracuje na XC vidlici povedzme so zdvihom 100–120mm a k tomu ponúkne aj odpovedajúci predný náboj s dostatočne tuhou osou a tuhým spojením osa/spodné nohy tak by to mohlo fungovať a byť dokonca aj ľahké.

                    0 0
                    • Georrge  

                      coby ne kdyz to funguje u motorek…

                      0 0
                    • Kubiczech  

                      Z takového Mavericku SC32 taky moc lidí na větvi nebylo.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        inverz nebo dualy se taky pár let prodávaly

                        innovate or die :)

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          Inverz si prý najde cestu z5.

                          0 0
                          • Georrge  

                            a co dvojity inverz, tahat to na obe strany!

                            0 0
                          • McBlacky  

                            to je jasný, až se na to zapomene, začneme na tom vařit zase. To byl geniální systém. Nutil měnit řetězy daleko dřív a jakmile někdo trochu kopnul hazku nebo patku tak to nefungovalo

                            0 0
                    • Vilém  

                      Tak mavericky, stary bombery, nebo shivery SC toho zdvihu zrovna moc nemely.

                      0 0
                      • goofy  

                        Prvni Shiver SC mel 120, coz na tu dobu bylo celkem dost, ale kroutil se jak nudle v bandasce :-)

                        0 0
                        • kali222  

                          ale zvladl to a zvlada do dnes! nutno podotknout, ze druhy SC šívr vazil vice a mel jiz jen 100mm zdvih… :)

                          0 0
          • Kubiczech  

            Patlají soloairy, aby bylo na usd nesmysl. Hotový převrat. (:

            0 0
      • sharkeeCZ  

        nechi byt za pesimistu, ale mam obavy, ze UD bude mit nevyhodu v tom, ze bude vice trpet na znecisteni a bude mene tuha…ale snad to maji u RS zvladnute a bude to prinos ve srovnani s nyni beznou „konfekci“

        0 0
        • scret  

          proc by mela byt nachylnejsi na znecisteni?

          USD vidle byly nachylne na tesneni, jinak logicky z nich tece olej ven – dolu:)

          naopak mazani takovy vidle je lepsi…

          0 0
          • MlokCZ  

            Na znečištění by to mohlo být nakopak znatelně lepší díky tomu, že na kritická místa nebude lítat tolik bordelu od předního kola.

            0 0
            • Excel  

              No ale na poskozeni to bude vic na rane, ne?

              0 0
              • Tina  

                Výhodou USD dizajnu je aj to, že nečistoty, voda a blato netečú po nohách na stieracie tesnenia ako u štandardného teleskopu, ale opačne od tesnenia dolu. To či sú vnútorné nohy o ± 30cm nižšie nie je veľmi podstatné (viz nová Lefty).

                0 0
                • Excel  

                  nejde mi o necistoty a bahno, ale cisty zasahy sutrama a jine omlaceniny, na rebe mam vnejsi nohy docela posramoceny, kor u naboje. U motokrosek jsou tyhle vidle okrytovany, toto by imho melo bejt taky.

                  0 0
                  • Tina  

                    A nemáš tie nohy skôr „orvaný“ od toho ako ukladáš bajk na zem alebo opieraš o niečo? Neviem si predstaviť akoby spod predného kola vystrelil kameň kolmo smerom nahor do nohy vidlice. navyše keď sa bajk pohybuje smerom dopredu to by ten kameň musel vystreliť dokonca smerom dopredu. Ale to je iba moja predstava, prax a skutočnosť môžu byť iné a bude potrebné na vidlu montovať nejaké prachovky. Prachovky sa v minulosti tiež hodne montovali na teleskopy a potom odrazu prestali. Dnes by si asi nikto vidlu s gumovými prachovkami už nekúpiť :)

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      Ale to zase si predstavit dokazu, ze odstreli sutr a trefi.

                      Nemluve o tom, ze nekde jedes v trave a bude tam sutr anebo neco, co nevidis a chytnes rovnou.

                      Klasicky si vidlici odstranuji z cesty vetve, krovi – protoze to rozsiruje prostor pro zbytek kola (prvne kolo, vidle, nohy).

                      0 0
                    • Excel  

                      Kdyz s sebou jebnu o zem tak to bude tuplem vic nachylny na ranu od sutru na zemi, skaly, cehokoliv, to se snad shodnem? Ze cim bliz zemi to je, tim je to vic na rane i od cehokoliv v ceste je snad taky jasny. Neresim prach tam si myslim je to asi fuk. Navic abych jeste byl outlocitnej jestli to opiram zrovna spravne a nekde to neskrtne o zed, to je taky na palicu. Na krosovejch motorkach je to kryty, na silnicnich ne, a nekryjou to pro srandu. Beru to z pohledu nastroje kterej jezdi po vsem moznym, a vsude me protahne, ne z pohledu nejake vymazlene nachylne ficury, na kterou vyjedu na asfaltku za slunicka, jinak to mam schovany. Zkratka doufam, ze kdyz s tim vyjdou, tak to budou mit vychytany i v tomhle.

                      0 0
                    • jecnak  

                      Vsak je jasny, ze se toho hned nekdo chytne a bude prodavat pekny chranice jako jsou na videt trebas na Doradu.

                      0 0
                    • scret  

                      taky si to neumim predstavit, ale kazdopadne novy leftyny maj taky peknej blatnicek…

                      0 0
                    • Azmir  

                      takhle vypadala moje vidle na starém kole po 2 a něco sezonách používání. PS: kolo jsem měl doma opřené o stěnu řídítkama. Takže ta připomínka co s tím povrchem udělají šutry mi přijde celkem trefná, to by mě taky zajímalo jestli to bude tak tvrdé nebo jak to ochrání.

                      0 0
                      • scret  

                        jezdim cca 15 let a toto se mi jeste na vidlici nestalo:)

                        0 0
                        • Azmir  

                          Každý jezdí jinak a něco jiného, jenom jsem tu hodil ukázku, myslím že obdobně to má mnoho lidí i když se vsadím že plno lidí tu hodí fotku vidle na které najeli 30k Km a nebude tam ani škrábanec.

                          0 0
                          • scret  

                            nejak si neumim predstavit, ze by ti takhle odlitavaly kameny od predniho kola… to je spis od nesetrnyho zachazeni…

                            0 0
                            • JakeF  

                              Když kolo neplánovaně odkládáš při jízdě, tak taky stihneš kouknout, aby dopadlo do mechu? :)

                              0 0
                              • scret  

                                pisu niz…

                                0 0
                                • Excel  

                                  Ad nesetrny zachazeni, ted mi uplne na mysli vytanuly situace kdy jsem chtel nekudy protáhnout kolo a zaseklo se o vidlu. Trubka od plotu, skala, betonovej sloupek, zabradli, necekana tycka v trave a pak uplna klasika stojan na kola, rozumis, clovek se zakeca, zamysli, zapomene a bude to chtit narvat do stojanu aniz si uvedomi, ze uz drhne a UD vidle v hajzlu. Muze se stat, a mne se stane, protoze v tomhle jsem hrozne nesetrny hovado :-) Navic kolikrat kdyz je po celym dnu clovek prositej tak uz jde opatrnost stranou, jde o to prezit a pak se stane, stane.

                                  0 0
                            • Excel  

                              Se stale upinas jen na ty odletujici kameny :-)

                              Definuj nesetrne zachazeni ;-)

                              0 0
                            • Azmir  

                              Netvrdím, že to je jenom od odlítávajících kamení, jenom prostě když bych si koupil tuhle RockShox vidli, tak přece kvůli tomu zásadně nebudu měnit styl jízdy, prostě podle mě by tam měli dát nějakou ochranu, ať už jakoukoliv.

                              0 0
                            • McBlacky  

                              při závodě ve skupince úplně v klidu. Nejvíc co jsem zažil tak vyhozenej mega šutr do výletu, dva dráty out to byl drahej závod páč mi torzo drátu probrousilo třmen brzdy (dojezd pár km o bednu). Do vidle ti sem tam taky něco solidně jebne, no nohou ridera ani nemluvím.

                              0 0
                              • KOLOMECH  

                                Přesně tak a ani to nemusí být v drsných podmínkách na závodech. Stačí když se jede někde čerstvá šotolina, trochu bláta do toho a raději zakrývám oči jak to lítá.

                                0 0
                              • Tina  

                                Ak to budeme brať týmto spôsobom, tak tie nohy budú v bezpečí iba v nerezovom obale. Napr. prehazka je na oveľa exponovanejšom mieste a ako dopadli rôzne pokusy o klietky a kryty? Keď ju budeš mať odtrhnúť tak ju odtrhneš. A reči typu „na svoje kolo si až tak nedávam pozor“ sú tak trochu klišé. Žiadny priemerne inteligentný bajker nehodí alebo nepoloží svoj drahý bajk na zem na pravú stranu (čitaj na šalter). A keď má niekto iba bajk typu „zimák“, ktorý znesie všetko, ten si určite nekúpi drahú USD vidlu ;)

                                0 0
                                • KOLOMECH  

                                  90% celkem inteligentních bikerů pokládá a i občas háže bika na stranu kde je šaltr. ;)

                                  0 0
                                • Vilém  

                                  Nj, ale to pak aby vozil nejaky karbonovy stojanek v batucku. To ani nemluvim o mistech s vetsi koncentraci lidi na kolech, to by chtelo rovnou nejaky prenosny plutek a ten zatlouct do zeme kolem biku:)

                                  0 0
                        • Radek Broz  

                          Já to po dvou sezonách mám dorvaný naopak mnohem víc.

                          0 0
                          • scret  

                            u tebe se clovek nedivi:)

                            0 0
                            • Radek Broz  

                              Zrovna včera jsem ji vorval tak, že jsme byl dost rád, že ješště nepřišla nová a měnit budu asi v pondělí :)

                              0 0
                      • Vilém  

                        To myslis tech par skrabanecku dole?

                        0 0
                        • KOLOMECH  

                          :D

                          0 0
                        • Azmir  

                          Ano myslím těch pár škrábanečků, když si v těch místech představím vnitřní nohy…

                          0 0
                          • Vilém  

                            V misech tech nejvetsich skrabanecku byvaji u takovych vidlic patky, nebo neco jako mufny u nekterych karbonovych MTB vidlic. Vlastni kluzak ma mensi prumer, takze zas uplne na rane to nebude.

                            Problem by mohl nastat, kdyz si clovek ustele na nejakym kameni atd, pak je mnohem vetsi riziko poskozeni, nez u klasicke vidle.

                            0 0
                      • Foose  

                        idealni jsou prachovky ala cannondale… pri hobby najezdu staci udrzba jednou za sezonu.

                        0 0
          • sharkeeCZ  

            protoze je blize zemi (to co se muze znecistit)

            0 0
            • scret  

              podivej se, kde vetsinou byvaj vidle nejvic zadelany… Zjistis, ze u naboje to neni…

              Navic jak jsem psal vys, vidle lip maze… Navic jak psala Tina nebo kdo, bordel tece po noze dolu, tudiz pryc od stiraku..

              0 0
            • Tina  

              Predná brzda a rotor sú na vidlici úplne dole pri náboji a nezdá sa mi, že by trpeli znečistením. Oveľa pravidelnejšie a častejšie čistím vnútorné nohy vidlice, ktoré sú oveľa vyššie. Avšak sú v dosahu a bližšie k dezénu plášťa, ktorý na ne hádže bordel.

              0 0
              • JakeF  

                Osobně mi přijde, že mám víc bordelu vždycky zepředu, jak se tam nachytává při jízdě prach… V odletujícím bordelu bych problém nehledal, to bude problém u každý konstrukce bez prachovky… Ale co se týče odření nohou, tak to bude celkem aktuální si myslím, mně se povedlo odřít vnitřní nohy i u klasický konstrukce :D. USD vidle bez nějaký krytky jako má třeba Lefty, bych se dost bál…

                0 0
                • scret  

                  spis to bude od polozeni biku, at uz za jizdy nebo pri sesednuti…

                  0 0
                  • JakeF  

                    Tak občas odlítne i kámen od jezdce před tebou… Ale jasný, většina bude jak píšeš. Ale to je pořád víc, než platnej agument, pokud nebude USD vidle fungovat tak, že lidi přestanou padat :).

                    0 0
                    • scret  

                      tak jak jsem psal, i leftyny maj blatnicek – dle PR cannonu tzv.: enduro blatnicek:))

                      Takze to smysl samozrejme ma…

                      0 0
                      • JakeF  

                        Tak to asi myslím stejně – bez blatníčku to nechci, s nějakým fungujícím blatníčkem proč ne…

                        0 0
      • Chlebovnik  

        A co hejblátka? Na korunce zřejmě nic nebude, jedna noha se bude zespodu foukat, na druhé bude odskok a to je vše? Lock (a kompresi) bude řešit brain? O.o

        0 0
        • jecnak  

          Hejblatka muzou byt kdekoli, zalezi jak se vevnitr budou zasouvat pistky.

          0 0
          • Chlebovnik  

            Tak teoreticky by mohli udělat podobnou šílenost, jako u té nové Formule. :D

            0 0
          • JakeF  

            No tam dole to nevypadá na moc místa na uchycení nějakýho krytu :(.

            0 0
            • Plechovka  

              copak krytu, ale kde bude třmen brzdy?

              0 0
              • JakeF  

                Když se podíváš nalevo, tak je vidět úchyt. Podobně to myslím bylo řešený i na nějakých karbec pevných vidlích s hliníkovými koncovkami, takže to asi funguje…

                0 0
            • mr.nikdo  

              Zatim to jsou porad jen rendery. Pockejme na oficialni predstaveni :).

              A FenderBender urco neco vymysli :-D

              0 0
          • cabbage  

            Žeby 25mm osa?

            0 0
        • Tina  

          Kľudne to pri súčasných technológiách môže byť riešené elektronicky a wireless ;) Na nabíjanie bude stačiť mini USB :)

          0 0
          • mr.nikdo  

            To potom vidim nejcastejsi vec na B-F – jak opravit zniceny konektor miniubs na RS-1 :-D

            0 0
            • Tina  

              RS-1 to určite nebude ;)

              A keď je niekto „šikovný“ pokazí aj železnú guľu.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Ja si taky delal srandu.

                Ale ve chvili, kdy tam daji konektor, bude peklo. Protoze ho neuchranis. Gumove krytky jsou k nicemu. Bylo to tak u telefonu vzdy a bude to tak. Takze ho spis sejme voda a bordel.

                0 0
          • KOLOMECH  

            Však se toho také dočkáme..

            0 0
    • Tina  

      It is real…

      0 0
      • kesu  

        konečně se do usd vidlice pustili..

        0 0
      • Tina  

        Možno je to iba tým fotom, ale to predné koleso mi nepripadá ako 29er.

        0 0
        • bimjeam  

          Možno tú vidlu zamýšľajú ako:

          29" = 100mm

          27,5" = 120mm

          26" = 135mm

          (príklad)

          0 0
          • Tina  

            Podľa tých karbónových nôh to asi nebude vysokozdvihová vidla, ktorá by zvádzala na AM jazdenie. Skôr ľahká XC vidla so zdvihom do 100mm. Napr. všetky Spešl Stump HT bajky majú iba 80–90mm zdvih vidlice.

            0 0
            • jecnak  

              Proc by karbon nohy nejak omezovaly zdvih? Od oka kdyz porovnam sirku naby a zdvih, tak to vychazi na 120–130mm.

              0 0
              • Tina  

                Ani tak nie zdvih ako použitie. Keď si predstavím, čo sa všetko jazdí a skáče (a nie vždy dopadá úspešne) so 130mm vidlami aj bajkermi vážiacimi ±100kg tak si nemyslím, že to bude takáto vidla. Ale je to iba môj osobný názor a neskôr po odskúšaní príde na rad aj 120–150mm. Ale nebude karbon.

                0 0
                • jecnak  

                  Tak uz se jezdi i karbon rafky ve sjezdu. Bezne se dlouho pouzivaj karbon sedlovky treba na CX, kde se naskakuje primo na sedlo, karbon riditka se vozi vsude. U vidlic se celkem casto pouziva karbon sloupek s korunkou i u vyssich zdvihu. Zrovna u USD konstrukce se pouziti karbonu vyslovene nabizi.

                  Nechci ale nijak predjimat, proste mi to od oka prislo jako 120–130, kdyz jsem porovnal sirku naby a delku kluzaku v perspektive fot­ky.

                  0 0
                  • KOLOMECH  

                    Ono to zkresluje, je tam max. 100mm. Použití carbonu najdeme už téměř všude, ale ne všude se osvědčil, na této vidlici to zrovna jako ideál nevidím, když tam nemůže být můstek a vnitřní nohy budou dostávat větší kapky (zvláště na straně brzdy – levá). Jsem přesvědčená, že na ní musí být váhové omezení a vidím to na velmi nízkou životnost, kterou prezentovat nebudou.

                    0 0
                  • Tina  

                    Inak ten Hans Dampf mi na XC moc nepasuje. Asi sa mýlim a bude to ako hovoríš cca 120mm. Bolo by asi neefektívne robiť koncept novej vidlice iba so zdvihom 100mm. A fakt som zvedavá na rozmer kolies :)

                    0 0
                    • jecnak  

                      Me by celkem zajimala osa. Od te se bude odvijet tuhost cele vidle. Kdyby pouzili v obou nohou nejakou pruzici jednotku – treba tlumic + titan pruzinu v jedne a vzduchovou komoru v druhe (na doladeni na pozadavky jezdce), nemusela by osa byt az tak dulezita, ale kdo vi.

                      0 0
                      • Tina  

                        Ako hovoríš, osa bude veľmi dôležitá hlavne pre tuhosť vidlice. Som zvedavá, či využijú 20mm Maxle alebo na Bikerumor hovoria o ďalšom novom štandarde 15×110mm. Ach! Ďalší nový štandard :/

                        0 0
                        • Radek Broz  

                          Docela bych si vsadil na to, že SRAM použil nějakej další proprietární rozměr typu těch 15×110.

                          0 0
                • Radek Broz  

                  Mám Karbon rám, řidítka, kliky, kola jsou na cestě, ani vidlice bych se nebál.

                  0 0
            • KOLOMECH  

              Pro chrty (50kg) bez sjezdů na jeden závod imho dobré.. :)

              0 0
            • JakeF  

              Je to na fotce osazený na SJ FSR, který maj podle verze 130–150mm, takže by bylo dost divný, kdyby měla jen 100mm.

              EDIT: No, ještě by to mohl být Epic nebo Camber, ale nějak mi to připadá na SJ FSR…

              0 0
            • bimjeam  

              S tým „ľahká XC vidla“ plne súhlasím, no v posl. dobe sú vysokozdvihové XC biky pre asfaltových cyklostezkárov akosi v móde :)

              0 0
      • Georrge  

        pěkný, vypadá to, že vyřešili problém UD vidlic, a sice to, že pro kompenzaci absence můstku je potřeba přidat nějaký milimetr na průměru noh a zvýšit i průměr pevné osy. Spodní nohy sice asi budou jen 32mm (chtělo by to víc pro vyšší zdvihy), horní nohy jsou ale tvarované a rozšiřují se, takže tu tuhost kompenzují. Hmotnost to nutně zvednout nemusí, protože materiál z můstku se prostě přesune jinam. Předozadně se tahle potvora skoro nehne :)

        0 0
      • jIrI___  

        Cenu si raději nechci ani představovat :)

        0 0
      • biker jura  

        jakým způsobem je tam uchycený třmen brzdy?

        0 0
      • logoman  

        Hm, vypada, ze ji maji osazene na camberu od speslu, ktery je trail bike se 110mm vepredu.

        Zajimavy cekal bych ji jako urcenou pro xc, ne trail bike.

        0 0
      • cabbage  

        Ta holá „korunka“ vypadá opravdu divně.

        0 0
      • peterrb  

        Hmmmm.. Zaujímalo by ma len, či sa vzdali blokovania zdvihu, alebo konečne niekoho napadlo ťahať ovládanie ståpikom.

        Alebo fakt wireless? :)

        0 0
        • JakeF  

          Nahoře na pravý noze je vidět záslepka… U RS stačí vytáhnout ven hadici, jak používaj hydraulickej lock… Jeho servis už bude věc druhá.

          0 0
        • Zdyn  

          No na té fotce se spešlíkem se mi zdá, že na straně levé nohy vede do korunky nějaká hadice. Takže bych to viděl na normální zamykání.

          0 0
          • scret  

            tak tak, vypada to, ze na kazdy noze nahore je nejaka zaslepka – na stelungy…

            0 0
          • peterrb  

            Jop, máš pravdu, je tam hadica. Škoda :)

            0 0
      • kesu  

        spíš by mě zajímalo, jak vyřeší tuhost. Protože ani 25mm osa to nezachrání. Ostatně viz Maverick. Problém USD vidlic je otáčení nohou v pouzdrech. Pokud tohle vyřeší (jako to má vyřešená Lefty nebo USD Xfusion) bude to bez problémů pouze s minimálním nárustom váhy.

        Karbonu bych se vůbec nebál, carbonový dorado fungovalo tolik sezon bez problémů.

        0 0
        • Georrge  

          tuhost maji vyresenou tvarovanyma hornima nohama.

          0 0
          • Vilém  

            Predozadni mozna, ale stranovou?

            0 0
            • Georrge  

              stranovou? do boku to nebude horsi jak klasika, ostatne proc by melo byt, spis naopak. Nejhorsi je krut, a i tu pomuzou zesilene nohy u koruny, protoze tam je nejvetsi paka a narust materialu je tam poznat nejvic. Navic pri krutu maji nohy u koruny podobny (neli stejny) smer pohybu jako pri predozadni deformaci, takze i tady ten tvar noh dost pomuze. I tak by to ale chtelo imho lepsi osu (pro tenhle zdvih asi ani ne), ale problem je ze na to nejsou naby…

              0 0
              • jecnak  

                Ze ta vidlice nema spodni nohy ale je USD jsi zaregistroval?

                0 0
                • Georrge  

                  ja jsem o zadnych spodnich nohach nepsal takze…???

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    No právě :-)

                    0 0
                    • Georrge  

                      takze jsem to asi zaregistroval kdyz jsem o nich nepsal :)

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        Nemohl bys prostě napsat, žes to nedomyslel, nebo že tomu prostě nerozumíš, místo těch debilních tanečků okolo?

                        0 0
                      • scret  

                        takze jsi proste napsal blbost:)

                        0 0
                        • Georrge  

                          a konkretne?

                          0 0
                          • scret  

                            tohle nevybojujes:))

                            0 0
                          • JakeF  

                            do boku to nebude horsi jak klasika, ostatne proc by melo byt, spis naopak

                            0 0
                            • ememem1  

                              a preco by malo byt? co je na tom blbost?

                              0 0
                              • JakeF  

                                Protože proti nerovnoměrnýmu zajíždění nohou to drží akorát náboj, zatímco u klasiky to drží můstek a korunka.

                                0 0
                                • ememem1  

                                  ok, jak som pisal nizsie

                                  0 0
                                  • JakeF  

                                    Tak jasně, podle tebe to vyřeší pár dekagramů navíc, tvarování a širší nohy…

                                    The outcome? After much testing it was decided to discontinue development of the inverted fork, simply because Fox couldn't attain the torsional stiffness that they were looking for without it becoming much too heavy for their liking.

                                    0 0
                                    • ememem1  

                                      a to si snad nejako odporuje s tym co som napisal nizsie? ved je tam v podstate to iste.

                                      0 0
                                      • JakeF  

                                        Že je čistě teoreticky tužší je „v podstate to iste“ ve který výrokový logice?

                                        Samozřejmě můžeš přidat tvarování, průměry atd a vyrovnáš to… Ale když to přidáš i klasice, tak při stejný váze bude zase tužší.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          ta posledna veta samozrejme neni pravdiva.

                                          imho poriadna oska+naboj by to poriesila na 90% aj bez pridavnia dalsieho materialu. to je proste absolutne esencialna vec z hladiska tuhosti tejto sustavy, ved si to kua nakresli a uvidis sam. to ze by to asi bolo „trocha“ velke a tym padom tazke je ina vec. este raz, tam kde pol kila na naboji a upnuti nehra rolu(napr. motorka) neni o com, usd je z podstaty tuhsia(hlavne v predo – zadnom smere ako aj v kruteni) a to dost vyraznejsie ako bike klasika.

                                          mimochodom pozri si napr fotky celne naburanych motoriek s usd vidlami, ak su vidly vobec poskodene kolko z nich je poskodenych na nohach a kolko v krku ?

                                          0 0
                                          • JakeF  

                                            Ok, takže si to shrňme…

                                            ememem1: ráno jsem se probudil, vycucal jsem si z prstu, že pár dekagramů by to na 90% vyřešilo

                                            Fox: máme na to tým inženýrů, vidli jsme sestrojili a nechali otestovat top světovými jezdci, bohužel byla v zatáčkách horší a protože vyřešení problémů by znamenalo podstatně vyšší váhu, rozhodli jsme se vývoj (pravděpodobně celkem drahej) ukončit a zůstat u klasiky, byť chodem byla USD o něco lepší

                                            Chápu, že to není žádnej důkaz, ale myslím se na mě nikdo nemůže zlobit, když jim věřím přecijen o trochu víc :)

                                            0 0
                                            • ememem1  

                                              ty si fakt expert, uz to tu opakujem asi 10-ty krat, upnutie oska-naboj by muselo byt kua poriadne co by navysilo hmotnost uplne zasadne v pomere k dnesnym standartom. a ty mi tu postnes ze vyřešení problémů by znamenalo podstatně vyšší váhu . tak ok.

                                              0 0
                                              • JakeF  

                                                Trochu mě zaráží, že ještě před chvílí to bylo „z principu tužší“ a najednou potřebuješ „zásadní navýšení hmotnosti“, aby to bylo aspoň stejně tuhý, jako klasika…

                                                0 0
                                      • Ruprt2  

                                        Uz by si mohol namiesto jaloveho tarania ktore ti ide takmer absolutne konecne uz napisat nieco k veci.

                                        0 0
                                        • ememem1  

                                          olkyc? si to ty?

                                          0 0
                                          • Ruprt2  

                                            Já říkal, že bude druhé kolo :-)

                                            USD není tak tuhé jako klasika.

                                            proč?

                                            Kvůli můstku.

                                            Tak se přidá matroš.

                                            To bude těžké.

                                            Přidá se trochu matroše.

                                            To nebude stačit.

                                            Tak se to udělá tvarováním apod.

                                            To se zkoušelo nikam to nevedlo.

                                            Tak se to nějak udělá teď už too určitě půjde.

                                            Už 30let se dělají vidlice nějakým způsobem, kdokoliv kdo dělal USD, tak si na tom vylámal zuby úplně nebo dodatečně. Buď to bylo extrémně málo tuhé a poruchové, nebo to bylo etrémně málo tuhé. Jako bonus navíc předražené.

                                            Ale celou bodu ti tu říkám, že když svaříš dvě trubky dohromady…