Dovolila som si založiť nové vlákno. Predpokladám, že sa prvé „tajné“ informácie o pripravovaných novinkách na 2015 začnú pomaly objavovať.
Dovolila som si založiť nové vlákno. Predpokladám, že sa prvé „tajné“ informácie o pripravovaných novinkách na 2015 začnú pomaly objavovať.
Pridám info o testovaní Shimano Di2 systému s bezdrôtovou technológiou. Zatiaľ sa iba špekuluje čo všetko prvá verzia bude vedieť.
No co bude vediet to jo ale co bude umet tot otazka!
Tipnul bych ANT+ verzi FlightDeck.
Šlapat se musí pořád stejně :)
A opäť Shimano. Najväčší svetový výrobca vstupuje na trh športových kamier
Nejaké info aj tu
Znam vetsi vyrobce ;-)
Dobře ty :-D
Mala som na mysli najväčšieho výrobcu cyklokomponentov. Je mi vak jasné, že na B-F sa bude najviac komentovať chyba v texte príspevku ako jeho obsah :(
Klasika. Plácneš kravinu a blbci jsou ti, co na to upozorní.
Zdravím klasika a prajem brzké uzdravenie…
16MPx senzor? Docela brutalita na sportovni kamerku… no uvidime jaky bude obraz.
Tak na něco nalákat musí že jo :)
je tu o tom vlastny thread a odporucal by som si pozorne precitat tento prispevok
Na tejto stránke omylom zverejnili pred dvomi dňami, že v priebehu tohto roku bude predstavená elektrická sada XTR, ale ako som dnes zistil, stihli článok upraviť skôr, než som spravil screenshot
Alivio 2015 je tu. Za mňa kľuky krajšie ako deore :P
Nic moc, žádná inovace nebo lepší vzhled.
Lepší vzhled je individuální. A inovace u Alivia?:)
No mohli aspoň tu páčku brzdy udělat kratší, hned by to bylo hezčí. :)
Dutá osa HTII a Dyna-sys nie je inovácia u Alivia?
Zlatka pls…
To je fakt, uvidíme jak se to odrazí na ceně.
pěkné líbí, čumim, že už to má devět pastorků.
Tak devet uz maji vcelku dlouho, ne?
jo? ani nevím…
Spíš už mohli dát rovnou 10s, když XTRko dostane 11, takže XT a SLX nejspíš za rok nebo dva taky…
Napadá někoho důvod, proč se tady nedávno řešený XTR 2015 Di2 na bikerumor vůbec neobjevilo?
Protože Shimao každoročně dělá pro novináře předváděčku, ale nastaví embargo, do kdy se to nesmí objevit. A každej, kdo tam chce jít i další rok a nechce se s nima soudit, to respektuje.
Hm, tak nic… Já už si dělal naděje, že si třeba někdo dělal srandu a Shimano ve skutečnosti udělá něco použitelnýho :D.
navyše to nebola finálna verzia XTR 2015 ale iba skica pre výrobcov, aby mali predstavu na čo približne dimenzovať rámy na MY2015. Hlavný úder od shimana ešte len príde v priebehu roka.
Tak to nevim – znám člověka, co na představovačce byl a hnusný to prej je:)
:D XTR je skrátka niečo ako Joffrey de Peyrac.
Protoze to ma jit na verejnost az v kvetnu.
za me dobry…
Jenom dotaz, možná lehce mimo, jak to je s sramem? SHimano každý rok obmění a vylepší nějakou sadu, ale nikde jsem neviděl článěk ve stylu SRam X.9 2014 a podobně, jak to má sram, invouje, neinovuje nebo to dělá nějak postupně? Nějak mám pocit, že ty sady od sramu už jsou pár let stejné, pokud neberu XX1 a brzdy.
tak XX1/X01 loni ti nestačí?
letos se chystá X1
pak jsou nějaké inovace u aktuálních dílů
Tohle beru, ale o to mi nešlo, jak je třeba výše zmíněné alívko, tak nikde jsem neviděl nějakou novou verzi sramu X.5, X.7 nebo X.9, možná že je, ale zas tak to nesleduju tak třeba jenom o tom nevím, je hezké že představí top sadu za 25 hadrů, ale právě u nižších sad žádné vyšší zásahy pár let nevnímám.
x9 má letos řazení na ložiskách(převzato z X0)
X9 přehazka je nově s brzdou
X1 by měla být 1×11 sada na urovni X9
víc netuším moc to nesleduju,
pokud bude u X1 stale stat kazeta kolme 6–7K, tak se nikam nepohnem :D
je to jen o tom vydrzet… ja taky cekam az spadne 11ka kazeta cca na litr a pak prezbrojim. Pokud to nepujde cenou dolu tak vemu 1×10 :/
Prej na litr. :D
nevim co ti prijde smesne, pamatuji si 10kovou kazetu sram XX za cca 7k… no a ted mas 10ti kolecko na kupkole uz za 599,–
s tou 11kou to bude urcite podobne :]
silniční Sram Red/Force je letos 2×11 nový
pak silniční duály + kotoučovky,
je toho dost :D
Se SRAMem se to má tak, že inovuje, když to má smysl – Shimano pravidelně obměňuje (většinou to udělá trochu hnusnější, než to bylo) :)
Že by predsa aj samotný Spešl?
To je 27,5"? Že by nějakej dámskej Stump FSR? Anebo už konečnej rozsudek nad 26" verzí? :) Kdyby radši předělali tu 29ku a trochu zkrátili těch 450mm…
Objavilo sa to na chvíľu na Bikerumor a FCB. Je to Stumpjumper 650b s novým Rock Shox Monarch tlmičom spešlom sponzorovaného enduro bajkera Curtisa Keene. Na Bikerumor to už nie je :)
Monarchy Plus už měli delší dobu, viděl jsem je i na Enduro 29.
Spešl 27,5 mít bude … Epic to příští rok ale nebude…
No na fotce je SJ FSR… A čím víc nad tím přemýšlím, tím víc by se mi líbilo… Takovej druhej XC bajk :D.
to by se mi líbilo též, kdyby dali v hliníku compa za solidní peníz tak oželím novou silnici a skočím do toho :)
Vzhledem k tomu, ze zacli strilet i 650b plaste, tak kolo bylo na spadnuti. Co si budem rikat, pro tohle urceni mi to prijde lepsi jak 29.
Ja uz 650b u speslu bral jako jistou vec a ona neni?
To si celkem nasrali do vlastnich rad, kdyz tvrdili, ze pres 29 nejede vlak, co? :-)
Mno kdyby radeji nevymysleli tycoviny… :-/
Zbyva uz jenom jedinne. Aulhec vyhral par zlatych a kolotoc se toci dal:)
Chce si to uvědomit zásadní věc a to že tohle nebude s největší pravděpodobností náhrada 29" verze, ale 26" verze…
No tak to samozrejme, ale ten rozmer, ktery byl jak tvrdili zbytecny najednou nasazujou…
protože je to nové, je to marketingové IN… a donutí Tě koupit nová kola, nové pláště, nové výplety, nové rámy a vidlice. Obrat musí růst a když ne, musí se mu pomoct.
:)))
Asi to zhodnotili, že je míň zbytečnej, než 26" :D. Nehledal bych v tom nic převratnýho, doteď byly jako doplňkový řady 26", tak proč místo nich neudělat 27,5", když po nich lidi letí… Stejně museli v nabídce něco pro menší lidi nechat, u fullů s vyšším zdvihem už fakt 29" nebude pro každýho.
Navíc za mě dobrý, SJ FSR ve 29" mi přišel asi nejslabší článek v nabídce Spešlu, pokud udělaj hravej trail bajk na 27,5", tak to bych si doved představit :).
spis zhodnotili, ze je tam velkej potencial vydelat prachy, o zbytecnosti bych nemluvil
asi tak:)
urcite to nedelaji pro svetove blaho bajkeru:))
jj, všetky bicykle v súčasnej ponuke všetkých výrobcov a vlastne celá cyklistika sú iba o peniazoch a nie o bajkovaní ;)
a o cem teda jsou, kdyz ne o tom, aby produkovaly penize?
Však píšem, že je to IBA o peniazoch. A fakt, že sa nájdu aj takí blázni, že tie draho zaplatené produkty aj používajú trávia na nich svoje najkrajšie chvíle je vlastne nepodstatné :D
Vlastne aj produkcia potravín, odevov atď je vlastne IBA o peniazoch. Mimochodom koľko máš párov bot? A prečo ti nestačí iba jeden pár ;)
tak rekneme si narovinu, ze vydelat prachy je hlavni cil, charitu firmy nedelaj… Lepsi bajkovani je prijemnej vedlejsi produkt:))
mě taky, až budu měnit FSR tak snad půjdu do cambera nebo nevím :/
ta hydra co z FSR toho udělali mě neoslovuje
RockShox vraj pripravuje opäť revolučnú novinku v odpružení. Množia sa špekulácie o upsidedown vidlici, alebo špecifickej vidlici pre fatbajky. Pár jednotlivcov sa pohralo s fotošopom a vzniklo pár zaujímavých možností :) Ktorá bude najbližšie skutočnosti?
Zajímavý ještě je, že ty obrázky se postupně objevily na FB RS 18., 19. a 20. března, takže odhalení nás třeba čeká zanedlouho:)
Jestli to bude solidne zakrytovany jak u krosky a nezvedne se vaha, tak proc ne.
Upsidedown bude…:-)
Insider info?:)
To vypadá na slušnej převrat.
Da se to tak rict…
v čem výhoda těhle konceptů??
Menší neodpružená hmota,teoreticky nižší váha,jenže že by se povedlo zrovna RS něco na čem si ostatní vylámali zuby se mi nechce věřit,jediné co takhle funguje je lefty od canonu.
Dorado maka taky velmi dobre. Spis je problem zachovat tuhost pri dobre vaze, ale funkcnost bude fakt v pohode…
Dorado maká dobře,jenže když máš 90 kg tak už to není s tou tuhostí bůhví co a nejlehčí zrovna není,taky je tady DVO,ale to jsou sjezdové vidlice z trochu jiné kategorie než je trail bike.
No ta X-Fusionka je prej celkem dobra, ale taky za to chteji pekny ranec… :-)
Tuhosť USD vidlíc bola slabá aj vďaka tomu, že to všetko boli vidlice s veľkými zdvihmi pre FR/DH, t.j. dlhými spodnými nohami. Ak RS pracuje na XC vidlici povedzme so zdvihom 100–120mm a k tomu ponúkne aj odpovedajúci predný náboj s dostatočne tuhou osou a tuhým spojením osa/spodné nohy tak by to mohlo fungovať a byť dokonca aj ľahké.
coby ne kdyz to funguje u motorek…
Nespojovala bych to a pak oživování mrtvol mi určitě nepřijde jako ideální nápad. :D
nevim proc to nespojovat a rikat tomu mrtvola chce dost odvahy :)
Za mrtvoly ona označuje kde co:)
Souhlas. Proč ses teda zase registrovala?
Z takového Mavericku SC32 taky moc lidí na větvi nebylo.
inverz nebo dualy se taky pár let prodávaly
innovate or die :)
Inverz si prý najde cestu z5.
a co dvojity inverz, tahat to na obe strany!
to je jasný, až se na to zapomene, začneme na tom vařit zase. To byl geniální systém. Nutil měnit řetězy daleko dřív a jakmile někdo trochu kopnul hazku nebo patku tak to nefungovalo
divny,mam inverz furt
Tak mavericky, stary bombery, nebo shivery SC toho zdvihu zrovna moc nemely.
Prvni Shiver SC mel 120, coz na tu dobu bylo celkem dost, ale kroutil se jak nudle v bandasce :-)
ale zvladl to a zvlada do dnes! nutno podotknout, ze druhy SC šívr vazil vice a mel jiz jen 100mm zdvih… :)
Patlají soloairy, aby bylo na usd nesmysl. Hotový převrat. (:
Tak minimálně toho bude plnej bike web.
17 let stará vidle, která prej byla superpohodlná, ale do dnešních dob se usd koncepce moc nedochovala. Takže všichni budou koukat, jak se RS povedlo se toho konceptu chopit.
Tak jedna uz tu zas je, tak muzes pripadne testovat ;-)
Za 1800 dolarů? Díky, na to nemám:D
limitovana edice, co cekat :)
German:A Flame je normálne v predaji
nechi byt za pesimistu, ale mam obavy, ze UD bude mit nevyhodu v tom, ze bude vice trpet na znecisteni a bude mene tuha…ale snad to maji u RS zvladnute a bude to prinos ve srovnani s nyni beznou „konfekci“
proc by mela byt nachylnejsi na znecisteni?
USD vidle byly nachylne na tesneni, jinak logicky z nich tece olej ven – dolu:)
naopak mazani takovy vidle je lepsi…
Na znečištění by to mohlo být nakopak znatelně lepší díky tomu, že na kritická místa nebude lítat tolik bordelu od předního kola.
No ale na poskozeni to bude vic na rane, ne?
Výhodou USD dizajnu je aj to, že nečistoty, voda a blato netečú po nohách na stieracie tesnenia ako u štandardného teleskopu, ale opačne od tesnenia dolu. To či sú vnútorné nohy o ± 30cm nižšie nie je veľmi podstatné (viz nová Lefty).
nejde mi o necistoty a bahno, ale cisty zasahy sutrama a jine omlaceniny, na rebe mam vnejsi nohy docela posramoceny, kor u naboje. U motokrosek jsou tyhle vidle okrytovany, toto by imho melo bejt taky.
A nemáš tie nohy skôr „orvaný“ od toho ako ukladáš bajk na zem alebo opieraš o niečo? Neviem si predstaviť akoby spod predného kola vystrelil kameň kolmo smerom nahor do nohy vidlice. navyše keď sa bajk pohybuje smerom dopredu to by ten kameň musel vystreliť dokonca smerom dopredu. Ale to je iba moja predstava, prax a skutočnosť môžu byť iné a bude potrebné na vidlu montovať nejaké prachovky. Prachovky sa v minulosti tiež hodne montovali na teleskopy a potom odrazu prestali. Dnes by si asi nikto vidlu s gumovými prachovkami už nekúpiť :)
Ale to zase si predstavit dokazu, ze odstreli sutr a trefi.
Nemluve o tom, ze nekde jedes v trave a bude tam sutr anebo neco, co nevidis a chytnes rovnou.
Klasicky si vidlici odstranuji z cesty vetve, krovi – protoze to rozsiruje prostor pro zbytek kola (prvne kolo, vidle, nohy).
Kdyz s sebou jebnu o zem tak to bude tuplem vic nachylny na ranu od sutru na zemi, skaly, cehokoliv, to se snad shodnem? Ze cim bliz zemi to je, tim je to vic na rane i od cehokoliv v ceste je snad taky jasny. Neresim prach tam si myslim je to asi fuk. Navic abych jeste byl outlocitnej jestli to opiram zrovna spravne a nekde to neskrtne o zed, to je taky na palicu. Na krosovejch motorkach je to kryty, na silnicnich ne, a nekryjou to pro srandu. Beru to z pohledu nastroje kterej jezdi po vsem moznym, a vsude me protahne, ne z pohledu nejake vymazlene nachylne ficury, na kterou vyjedu na asfaltku za slunicka, jinak to mam schovany. Zkratka doufam, ze kdyz s tim vyjdou, tak to budou mit vychytany i v tomhle.
Vsak je jasny, ze se toho hned nekdo chytne a bude prodavat pekny chranice jako jsou na videt trebas na Doradu.
taky si to neumim predstavit, ale kazdopadne novy leftyny maj taky peknej blatnicek…
takhle vypadala moje vidle na starém kole po 2 a něco sezonách používání. PS: kolo jsem měl doma opřené o stěnu řídítkama. Takže ta připomínka co s tím povrchem udělají šutry mi přijde celkem trefná, to by mě taky zajímalo jestli to bude tak tvrdé nebo jak to ochrání.
jezdim cca 15 let a toto se mi jeste na vidlici nestalo:)
Každý jezdí jinak a něco jiného, jenom jsem tu hodil ukázku, myslím že obdobně to má mnoho lidí i když se vsadím že plno lidí tu hodí fotku vidle na které najeli 30k Km a nebude tam ani škrábanec.
nejak si neumim predstavit, ze by ti takhle odlitavaly kameny od predniho kola… to je spis od nesetrnyho zachazeni…
Když kolo neplánovaně odkládáš při jízdě, tak taky stihneš kouknout, aby dopadlo do mechu? :)
pisu niz…
Ad nesetrny zachazeni, ted mi uplne na mysli vytanuly situace kdy jsem chtel nekudy protáhnout kolo a zaseklo se o vidlu. Trubka od plotu, skala, betonovej sloupek, zabradli, necekana tycka v trave a pak uplna klasika stojan na kola, rozumis, clovek se zakeca, zamysli, zapomene a bude to chtit narvat do stojanu aniz si uvedomi, ze uz drhne a UD vidle v hajzlu. Muze se stat, a mne se stane, protoze v tomhle jsem hrozne nesetrny hovado :-) Navic kolikrat kdyz je po celym dnu clovek prositej tak uz jde opatrnost stranou, jde o to prezit a pak se stane, stane.
Se stale upinas jen na ty odletujici kameny :-)
Definuj nesetrne zachazeni ;-)
Netvrdím, že to je jenom od odlítávajících kamení, jenom prostě když bych si koupil tuhle RockShox vidli, tak přece kvůli tomu zásadně nebudu měnit styl jízdy, prostě podle mě by tam měli dát nějakou ochranu, ať už jakoukoliv.
Dyť to máš odřený jen od stojanu před hospodou, jakýpak kameny
:D
pssst…kusuj, vole :-)
při závodě ve skupince úplně v klidu. Nejvíc co jsem zažil tak vyhozenej mega šutr do výletu, dva dráty out to byl drahej závod páč mi torzo drátu probrousilo třmen brzdy (dojezd pár km o bednu). Do vidle ti sem tam taky něco solidně jebne, no nohou ridera ani nemluvím.
Přesně tak a ani to nemusí být v drsných podmínkách na závodech. Stačí když se jede někde čerstvá šotolina, trochu bláta do toho a raději zakrývám oči jak to lítá.
Ak to budeme brať týmto spôsobom, tak tie nohy budú v bezpečí iba v nerezovom obale. Napr. prehazka je na oveľa exponovanejšom mieste a ako dopadli rôzne pokusy o klietky a kryty? Keď ju budeš mať odtrhnúť tak ju odtrhneš. A reči typu „na svoje kolo si až tak nedávam pozor“ sú tak trochu klišé. Žiadny priemerne inteligentný bajker nehodí alebo nepoloží svoj drahý bajk na zem na pravú stranu (čitaj na šalter). A keď má niekto iba bajk typu „zimák“, ktorý znesie všetko, ten si určite nekúpi drahú USD vidlu ;)
90% celkem inteligentních bikerů pokládá a i občas háže bika na stranu kde je šaltr. ;)
Nj, ale to pak aby vozil nejaky karbonovy stojanek v batucku. To ani nemluvim o mistech s vetsi koncentraci lidi na kolech, to by chtelo rovnou nejaky prenosny plutek a ten zatlouct do zeme kolem biku:)
Já to po dvou sezonách mám dorvaný naopak mnohem víc.
u tebe se clovek nedivi:)
Zrovna včera jsem ji vorval tak, že jsme byl dost rád, že ješště nepřišla nová a měnit budu asi v pondělí :)
To myslis tech par skrabanecku dole?
:D
Ano myslím těch pár škrábanečků, když si v těch místech představím vnitřní nohy…
V misech tech nejvetsich skrabanecku byvaji u takovych vidlic patky, nebo neco jako mufny u nekterych karbonovych MTB vidlic. Vlastni kluzak ma mensi prumer, takze zas uplne na rane to nebude.
Problem by mohl nastat, kdyz si clovek ustele na nejakym kameni atd, pak je mnohem vetsi riziko poskozeni, nez u klasicke vidle.
idealni jsou prachovky ala cannondale… pri hobby najezdu staci udrzba jednou za sezonu.
protoze je blize zemi (to co se muze znecistit)
podivej se, kde vetsinou byvaj vidle nejvic zadelany… Zjistis, ze u naboje to neni…
Navic jak jsem psal vys, vidle lip maze… Navic jak psala Tina nebo kdo, bordel tece po noze dolu, tudiz pryc od stiraku..
Predná brzda a rotor sú na vidlici úplne dole pri náboji a nezdá sa mi, že by trpeli znečistením. Oveľa pravidelnejšie a častejšie čistím vnútorné nohy vidlice, ktoré sú oveľa vyššie. Avšak sú v dosahu a bližšie k dezénu plášťa, ktorý na ne hádže bordel.
Osobně mi přijde, že mám víc bordelu vždycky zepředu, jak se tam nachytává při jízdě prach… V odletujícím bordelu bych problém nehledal, to bude problém u každý konstrukce bez prachovky… Ale co se týče odření nohou, tak to bude celkem aktuální si myslím, mně se povedlo odřít vnitřní nohy i u klasický konstrukce :D. USD vidle bez nějaký krytky jako má třeba Lefty, bych se dost bál…
spis to bude od polozeni biku, at uz za jizdy nebo pri sesednuti…
Tak občas odlítne i kámen od jezdce před tebou… Ale jasný, většina bude jak píšeš. Ale to je pořád víc, než platnej agument, pokud nebude USD vidle fungovat tak, že lidi přestanou padat :).
tak jak jsem psal, i leftyny maj blatnicek – dle PR cannonu tzv.: enduro blatnicek:))
Takze to smysl samozrejme ma…
Tak to asi myslím stejně – bez blatníčku to nechci, s nějakým fungujícím blatníčkem proč ne…
A co hejblátka? Na korunce zřejmě nic nebude, jedna noha se bude zespodu foukat, na druhé bude odskok a to je vše? Lock (a kompresi) bude řešit brain? O.o
Hejblatka muzou byt kdekoli, zalezi jak se vevnitr budou zasouvat pistky.
Tak teoreticky by mohli udělat podobnou šílenost, jako u té nové Formule. :D
U solo-airu jim stačí na spodních nohách ventilek a odskok a horem vytáhnout hadici pro hydraulickej lock.
a kde z toho vyleti kukacka?:)
No to spíše kalkulačka..
No tam dole to nevypadá na moc místa na uchycení nějakýho krytu :(.
copak krytu, ale kde bude třmen brzdy?
Když se podíváš nalevo, tak je vidět úchyt. Podobně to myslím bylo řešený i na nějakých karbec pevných vidlích s hliníkovými koncovkami, takže to asi funguje…
Jop. Ty vidle vyse to mely stejne.
Zatim to jsou porad jen rendery. Pockejme na oficialni predstaveni :).
A FenderBender urco neco vymysli :-D
Žeby 25mm osa?
Kľudne to pri súčasných technológiách môže byť riešené elektronicky a wireless ;) Na nabíjanie bude stačiť mini USB :)
To potom vidim nejcastejsi vec na B-F – jak opravit zniceny konektor miniubs na RS-1 :-D
RS-1 to určite nebude ;)
A keď je niekto „šikovný“ pokazí aj železnú guľu.
Ja si taky delal srandu.
Ale ve chvili, kdy tam daji konektor, bude peklo. Protoze ho neuchranis. Gumove krytky jsou k nicemu. Bylo to tak u telefonu vzdy a bude to tak. Takze ho spis sejme voda a bordel.
Však se toho také dočkáme..
It is real…
konečně se do usd vidlice pustili..
Možno je to iba tým fotom, ale to predné koleso mi nepripadá ako 29er.
Možno tú vidlu zamýšľajú ako:
29" = 100mm
27,5" = 120mm
26" = 135mm
(príklad)
Podľa tých karbónových nôh to asi nebude vysokozdvihová vidla, ktorá by zvádzala na AM jazdenie. Skôr ľahká XC vidla so zdvihom do 100mm. Napr. všetky Spešl Stump HT bajky majú iba 80–90mm zdvih vidlice.
Proc by karbon nohy nejak omezovaly zdvih? Od oka kdyz porovnam sirku naby a zdvih, tak to vychazi na 120–130mm.
Ani tak nie zdvih ako použitie. Keď si predstavím, čo sa všetko jazdí a skáče (a nie vždy dopadá úspešne) so 130mm vidlami aj bajkermi vážiacimi ±100kg tak si nemyslím, že to bude takáto vidla. Ale je to iba môj osobný názor a neskôr po odskúšaní príde na rad aj 120–150mm. Ale nebude karbon.
Tak uz se jezdi i karbon rafky ve sjezdu. Bezne se dlouho pouzivaj karbon sedlovky treba na CX, kde se naskakuje primo na sedlo, karbon riditka se vozi vsude. U vidlic se celkem casto pouziva karbon sloupek s korunkou i u vyssich zdvihu. Zrovna u USD konstrukce se pouziti karbonu vyslovene nabizi.
Nechci ale nijak predjimat, proste mi to od oka prislo jako 120–130, kdyz jsem porovnal sirku naby a delku kluzaku v perspektive fotky.
Ono to zkresluje, je tam max. 100mm. Použití carbonu najdeme už téměř všude, ale ne všude se osvědčil, na této vidlici to zrovna jako ideál nevidím, když tam nemůže být můstek a vnitřní nohy budou dostávat větší kapky (zvláště na straně brzdy – levá). Jsem přesvědčená, že na ní musí být váhové omezení a vidím to na velmi nízkou životnost, kterou prezentovat nebudou.
Inak ten Hans Dampf mi na XC moc nepasuje. Asi sa mýlim a bude to ako hovoríš cca 120mm. Bolo by asi neefektívne robiť koncept novej vidlice iba so zdvihom 100mm. A fakt som zvedavá na rozmer kolies :)
Me by celkem zajimala osa. Od te se bude odvijet tuhost cele vidle. Kdyby pouzili v obou nohou nejakou pruzici jednotku – treba tlumic + titan pruzinu v jedne a vzduchovou komoru v druhe (na doladeni na pozadavky jezdce), nemusela by osa byt az tak dulezita, ale kdo vi.
Ako hovoríš, osa bude veľmi dôležitá hlavne pre tuhosť vidlice. Som zvedavá, či využijú 20mm Maxle alebo na Bikerumor hovoria o ďalšom novom štandarde 15×110mm. Ach! Ďalší nový štandard :/
Docela bych si vsadil na to, že SRAM použil nějakej další proprietární rozměr typu těch 15×110.
Mám Karbon rám, řidítka, kliky, kola jsou na cestě, ani vidlice bych se nebál.
Pro chrty (50kg) bez sjezdů na jeden závod imho dobré.. :)
Je to na fotce osazený na SJ FSR, který maj podle verze 130–150mm, takže by bylo dost divný, kdyby měla jen 100mm.
EDIT: No, ještě by to mohl být Epic nebo Camber, ale nějak mi to připadá na SJ FSR…
Uz jsme to psal dole, docela jednoznacne to je camber …
http://www.specialized.com/…ber-29-frame
a tohle je to kolo vedle
Jop, tak to nejspíš bude Camber…
S tým „ľahká XC vidla“ plne súhlasím, no v posl. dobe sú vysokozdvihové XC biky pre asfaltových cyklostezkárov akosi v móde :)
pěkný, vypadá to, že vyřešili problém UD vidlic, a sice to, že pro kompenzaci absence můstku je potřeba přidat nějaký milimetr na průměru noh a zvýšit i průměr pevné osy. Spodní nohy sice asi budou jen 32mm (chtělo by to víc pro vyšší zdvihy), horní nohy jsou ale tvarované a rozšiřují se, takže tu tuhost kompenzují. Hmotnost to nutně zvednout nemusí, protože materiál z můstku se prostě přesune jinam. Předozadně se tahle potvora skoro nehne :)
Cenu si raději nechci ani představovat :)
jakým způsobem je tam uchycený třmen brzdy?
Vypadá to na nějaký kuří pařát. :D
Hm, vypada, ze ji maji osazene na camberu od speslu, ktery je trail bike se 110mm vepredu.
Zajimavy cekal bych ji jako urcenou pro xc, ne trail bike.
Ta holá „korunka“ vypadá opravdu divně.
Hmmmm.. Zaujímalo by ma len, či sa vzdali blokovania zdvihu, alebo konečne niekoho napadlo ťahať ovládanie ståpikom.
Alebo fakt wireless? :)
Nahoře na pravý noze je vidět záslepka… U RS stačí vytáhnout ven hadici, jak používaj hydraulickej lock… Jeho servis už bude věc druhá.
No na té fotce se spešlíkem se mi zdá, že na straně levé nohy vede do korunky nějaká hadice. Takže bych to viděl na normální zamykání.
tak tak, vypada to, ze na kazdy noze nahore je nejaka zaslepka – na stelungy…
Jop, máš pravdu, je tam hadica. Škoda :)
spíš by mě zajímalo, jak vyřeší tuhost. Protože ani 25mm osa to nezachrání. Ostatně viz Maverick. Problém USD vidlic je otáčení nohou v pouzdrech. Pokud tohle vyřeší (jako to má vyřešená Lefty nebo USD Xfusion) bude to bez problémů pouze s minimálním nárustom váhy.
Karbonu bych se vůbec nebál, carbonový dorado fungovalo tolik sezon bez problémů.
tuhost maji vyresenou tvarovanyma hornima nohama.
Predozadni mozna, ale stranovou?
stranovou? do boku to nebude horsi jak klasika, ostatne proc by melo byt, spis naopak. Nejhorsi je krut, a i tu pomuzou zesilene nohy u koruny, protoze tam je nejvetsi paka a narust materialu je tam poznat nejvic. Navic pri krutu maji nohy u koruny podobny (neli stejny) smer pohybu jako pri predozadni deformaci, takze i tady ten tvar noh dost pomuze. I tak by to ale chtelo imho lepsi osu (pro tenhle zdvih asi ani ne), ale problem je ze na to nejsou naby…
Ze ta vidlice nema spodni nohy ale je USD jsi zaregistroval?
ja jsem o zadnych spodnich nohach nepsal takze…???
No právě :-)
takze jsem to asi zaregistroval kdyz jsem o nich nepsal :)
Nemohl bys prostě napsat, žes to nedomyslel, nebo že tomu prostě nerozumíš, místo těch debilních tanečků okolo?
to klidne napisu, az mi nekdo konecne rekne, co ze na tom mam spatne, zatim jste mi to nebyli schopni rict, tak nechte tech kecu okolo a diskutujte jako lidi.
můstek ti něco říká?
můstek ti něco říká?
…mustek mlci!
rika, ale pokracujme prosim nize at je to pokupe a ne takhle roztahane.
takze jsi proste napsal blbost:)
a konkretne?
tohle nevybojujes:))
„do boku to nebude horsi jak klasika, ostatne proc by melo byt, spis naopak“
a preco by malo byt? co je na tom blbost?
Protože proti nerovnoměrnýmu zajíždění nohou to drží akorát náboj, zatímco u klasiky to drží můstek a korunka.
ok, jak som pisal nizsie
Tak jasně, podle tebe to vyřeší pár dekagramů navíc, tvarování a širší nohy…
The outcome? After much testing it was decided to discontinue development of the inverted fork, simply because Fox couldn't attain the torsional stiffness that they were looking for without it becoming much too heavy for their liking.
a to si snad nejako odporuje s tym co som napisal nizsie? ved je tam v podstate to iste.
Že je čistě teoreticky tužší je „v podstate to iste“ ve který výrokový logice?
Samozřejmě můžeš přidat tvarování, průměry atd a vyrovnáš to… Ale když to přidáš i klasice, tak při stejný váze bude zase tužší.
ta posledna veta samozrejme neni pravdiva.
imho poriadna oska+naboj by to poriesila na 90% aj bez pridavnia dalsieho materialu. to je proste absolutne esencialna vec z hladiska tuhosti tejto sustavy, ved si to kua nakresli a uvidis sam. to ze by to asi bolo „trocha“ velke a tym padom tazke je ina vec. este raz, tam kde pol kila na naboji a upnuti nehra rolu(napr. motorka) neni o com, usd je z podstaty tuhsia(hlavne v predo – zadnom smere ako aj v kruteni) a to dost vyraznejsie ako bike klasika.
mimochodom pozri si napr fotky celne naburanych motoriek s usd vidlami, ak su vidly vobec poskodene kolko z nich je poskodenych na nohach a kolko v krku ?
Ok, takže si to shrňme…
ememem1: ráno jsem se probudil, vycucal jsem si z prstu, že pár dekagramů by to na 90% vyřešilo
Fox: máme na to tým inženýrů, vidli jsme sestrojili a nechali otestovat top světovými jezdci, bohužel byla v zatáčkách horší a protože vyřešení problémů by znamenalo podstatně vyšší váhu, rozhodli jsme se vývoj (pravděpodobně celkem drahej) ukončit a zůstat u klasiky, byť chodem byla USD o něco lepší
Chápu, že to není žádnej důkaz, ale myslím se na mě nikdo nemůže zlobit, když jim věřím přecijen o trochu víc :)
ty si fakt expert, uz to tu opakujem asi 10-ty krat, upnutie oska-naboj by muselo byt kua poriadne co by navysilo hmotnost uplne zasadne v pomere k dnesnym standartom. a ty mi tu postnes ze vyřešení problémů by znamenalo podstatně vyšší váhu . tak ok.
Trochu mě zaráží, že ještě před chvílí to bylo „z principu tužší“ a najednou potřebuješ „zásadní navýšení hmotnosti“, aby to bylo aspoň stejně tuhý, jako klasika…
Uz by si mohol namiesto jaloveho tarania ktore ti ide takmer absolutne konecne uz napisat nieco k veci.
olkyc? si to ty?
Já říkal, že bude druhé kolo :-)
USD není tak tuhé jako klasika.
proč?
Kvůli můstku.
Tak se přidá matroš.
To bude těžké.
Přidá se trochu matroše.
To nebude stačit.
Tak se to udělá tvarováním apod.
To se zkoušelo nikam to nevedlo.
Tak se to nějak udělá teď už too určitě půjde.
Už 30let se dělají vidlice nějakým způsobem, kdokoliv kdo dělal USD, tak si na tom vylámal zuby úplně nebo dodatečně. Buď to bylo extrémně málo tuhé a poruchové, nebo to bylo etrémně málo tuhé. Jako bonus navíc předražené.
Ale celou bodu ti tu říkám, že když svaříš dvě trubky dohromady…