• Tina

    Prechádzame do ďalšieho modelového roku. Väčšina toho čo sa začína objavovať nového je určené už na sezónu MY2020. Prosím držte sa témy. Tému Novinky 2019 týmto od zajtra zamykám.

    • Tina  

      Nový Trek „Supecaliber“? Uvidíme ho už teraz cez víkend v Novém Měste Na Moravě plnej kráse?

      • wenda.simon  

        Zajimave, meli by i predstavit noveho Top fuela… ;-)

      • Tina  

        Jolanda v Novom Meste už trénuje na novom Treku

      • plzakj  

        Kdyz vidim, jak to Jolande naklepava zadnici, tak to asi moc pruzit nebude. Zas se na to lip kouka.

      • TheJD  

        Tak uz mame detailni fotku.

        • Cryzyy  

          uz je nekde i zdvih ?

        • doubleingram  

          Kdo cekal neco jineho, at zvedne ruku :)

          Co ze je na tom tak zazracne?

          • jonti  

            Cim to ma byt lepsi nez klasicke uchyceni tlumice?

            • McBlacky  

              tak nevim jestli si nepočkat až tam dají za dva roky čep, protože náhodou zjistí, že to bude málo tuhé do boku.

              udelat to rovnou tak kopírují řešení půlky výrobců xc fullů

              • Cryzyy  

                nebo rovnou pockat, az tam daji normalni tlumič a dají tomu 100mm :-D Tuhost by tam mohla být díky šířce pouzdra tlumiče na kterém to je zavěšené.

                • McBlacky  

                  80 nebo 100 je skoro jedno. Jde o to jak to v reálu bude tlumit rány, což dobře udelaná 80 muze umet líp než blbá lineární 100ka. Současnej TF má 100, ale dostat to nadoraz prakticky nejde.

                  • TheJD  

                    Podle toho danskeho obchodu to ma zdvih 60 mm.

                    • McBlacky  

                      kua proč :/ na slepý uličky tady je přece dávno lapierre…

                      • vysmátej bajker  

                        a to současné řešení je lepší? tohle alespon tlumí :). jen snad k tomu budou dělat i nějaké pevné XC.

                        • McBlacky  

                          tohle nemá nahradit HT s čepem, ale plnohodnotnou závodní full pilu Top Fuel.

                          cep je ok na malé nerovnosti, v terénu to ale nic zásadního nepřináší. Rázy od kořenů a šutrů jsou nad možnosti tohoto řešení.

                      • kejda  

                        Hnusáku :)))

                  • 01carbon  

                    Vysavac taky dotanu tak na 70–80% max . Tu horni (tenkou) vzperu zadni stavby jsem prerazil.

              • deekay  

                Jestli dobre koukam, tak je ta pistnice chycena vpredu i vzadu, takze malo tuhe doboku, jako treba RB IQ to nebude. Vzhledem k absenci prepakovani to bude podle me ale uplne stejne stupidne progresivni :) Pokud to ma zdvih 60mm, tak bud to na zacatku bude houba, nebo realne vyuzitelnych bude 30 :D Takovej slozitejsi softtail.

                • Cryzyy  

                  Vzhledem k cenam, je to úplně jedno, 9.7 s NX sadou a Rebou za 117 a vesele pokračují u modelu 9.8 na GX, skoro to vypadá, že se někomu posunul sloupeček se cenama v Exzelu, ve srovnání se současným Top Fuelem a prostě si řekl, že to tak nechá.

                  Nechápu, jak můžou udělat kolo, které má být čistě závodní střela na NX sadě, kdy si vlastně člověk koupí rám za 100 a k tomu dostane těžká kola na cyklokrosku.

                  • snas89  

                    Mas nejaky odkaz na varianty a ceny prosimte?

                      • Romancero  

                        to fakt nechápu proč cpou na ty Gravely takový nesmyslný převody! Compakty, 50, 34 nebo podobné

                        • novas752  

                          Protože dosud nebylo nic jiného, silniční kliky, cyklokrosový 36–48 který jsou ještě horší a pak až bikový končící 40z. Gravelová 2× sada je až nový Shimano GRX.

                          • tompca  

                            No neřekl bych, že dosud nebylo nic jiného.

                          • Cavendish  

                            Co je špatného na CX klikách. To je fakt pro gravel 46/36 málo?

                            • novas752  

                              Pro mě ano, já bych na gravelbike potřeboval nejlehčí převod alespoň 32–36. Samozřejmě záleží kdo s tím kde a jak jezdí.

                              • Archer  

                                Mam nyní převodník 38, kazeta 42. Kopec z Hlubočep nahoru v pohodě v sedle. Na 42/42 jsem to taky projel. V Černošicích kopec V Lavičkách taky ok ze sedla. Je to všechno asfalt, 10–16%, ten prudší asi už nedělají kvůli autům. V terenu imho dřív bude problém s prokluzováním (mam slicky). Takže pro mě poměr kolem 1:1 stačí, časem se možná vrátím přední 42.

                                • tompca  

                                  Tak 32/36 nebo 38/42 je stejný převod cca. 0.9, ty máš určitě vepředu jednoplacku, ale jemu šlo o dvou placku, já mám 48/32 a vzadu 11–36, vyměnit jiné kliky dle osobních preferencí za 46/30, 48/32, 50/34 není problém, na to nemusí novas čekat na GRX kliky.

                                  • Archer  

                                    Imho, jednoplacka stači, pokud není cílem prohánět po silnici 40–50km/h. Jemně odstupnovaní na kazete jiná věc, pokud někdo na to zvykl, tak asi jednoplacku nebude chtít. Ale pokud někdo střídá mtb a gravel, tak kazeta může být stejná. To je můj případ, nikdy dřív jsem na silničce nejezdil, gravel mám sprevodovany blízko MTB.

                                    • p@X  

                                      Taky je imho nemálo lidí, co má CX/gravel občas s úzkými plášti i jako náhradu žiletky, to se pak těžko uplatní něco jiného něž 50/34…

                                      • bimjeam  

                                        GRX má myslím kombináciu 48/31 a to už je dla mňa veľmi dobrý kompromis prevodov do kopcov aj na roviny.

                                        • robb  

                                          Jako dvojplacku 48/31? To je docela skok.

                                          • krabica  

                                            Standard je 48/32, takže zas tak velký rozdíl to nebude, pořád lepší než 1× systémy.

                                        • p@X  

                                          Jj, hlavně do skupiny silničářů…

                                          • jonti  

                                            Mega skok, sirsi plaste na gravelu s tim 48z prevodnikem udelaji asi podobny prevod jako 50z na silnicnim kole.

                          • nitraq  

                            FSA Omega 48/32 a 46/30? To už se na kola nějakej ten rok dává.

                            • Romancero  

                              ale nemají FSA trochu jinou řetěz linku? Já mám u klik na gravel kole cca 49 mm, FSA má tuším 45 mm..

                              je v tom docela guláš, ještě si navíc hlídat řetěz. linku..někteří výrobci ani neuvádějí…sem se takhle nachytal u XT klik ..

          • plzakj  

            Ja cekal, ze dole nebude cep a bude to reseno pruznosti dolnich nohou :-)

            Takhle je to proste xc full.

            • McBlacky  

              zprasenej xc full, pokud to má 60mm

              • brundibar  

                co mam informace tak by jeste mel prijit nekdy na podzim novy full. 100/100 jako nastupce TopFuela.

                • snas89  

                  Zajímavý, že na tohle nikde žádná maskovaná mula k vidění nebyla.

                  Uvidíme, s čím trek přijde.

                  Ale vlastně tímhle už nemaj chrtí full?

                  Top fuel za mě spíš zabili a já bych ho jako raketu fakt nechtěl.

                  Tohle zase podle mě nepobere kořeny apod..

                  No uvidíme…:)

                • plzakj  

                  PremiumUnleadedFuel 95oct

                  • McBlacky  

                    at se to jmenuje jak chce, hlavne at to funguje alespon jako TF a má to ±100/100 zdvih :)

                • ToBla  

                  Na podzim už žádnej další full nebude.

      • Tina  

        Trek Supercaliber

        • blue.sun  

          Jaký je účel toho nesmyslu kolem tlumiče?

          • kubad  

            že by pružení

            nahrazuje to čepy

            • blue.sun  

              To mi právě není jasné, jak. Tedy za předpokladu, že tlumič je ta věc v bronzové barvě, připevněná čepem k sedlové trubce a dvěma šrouby k horní. Fakt by mě zajímala mechanika celého systému,

              • kubad  

                komora je součástí vzpěr a celé to chodí + pružnost carbonu

                • blue.sun  

                  Takže to chce speciální tlumič, předpokládám. Nu, počkám si na nějaký relevantní test, jestli to má smysl vůči klasice.

                • Rubi  
                  • pruznost carbonu, ktera zatim vsem vyrobcum vzdycky praskala at uz to byl pells, cannondale nebo bmc :-))
                  • kubad  

                    ne prvním Scalpelu to nepraskalo :D sem ho dlouho jezdil a přežil kopec závodů

                    • Cavendish  

                      Páč nejsi prase a máš techniku :)

                    • Rubi  

                      myslis ten co mel tlumic jeste vzadu za sedlovkou, byl z hliny a mel z carbonu jen ty zadni savle dole?

                      • JakeF  

                        Tam se to rozlepovalo :)).

                        • kubad  

                          zase ne tak často a je to 15 let historie – technologie dost pokročila

                        • Cannoneer  

                          Mně ta šavle praskla, ale svému osudu neušla ani později, rozlepila se mi po výměně na rámu modelu 2008 ;-) Po opravě ale kolo dodnes slouží na ježdění do hospody nebo na otcovy vyjížďky do terénu. :-)

                      • kubad  

                        jj však jde o ten pružící element

                        • Rubi  

                          jj, ten popravde ani moc neznam, az tu dalsi generaci…jinak ta prvni mela jak velky zdvih, pamatujes si to?

                          • kubad  

                            63mm

                            na XC to bylo super

                            česká cena v roce 2003 – tuším 220t.kč :D

                            ta další evoluce v carbonu měla tusším 80mm

                  • ceo  

                    Flex pivot používá Scott u Sparka (i v AL), myslím, že i Canyon u Luxe, Kona a docela dost dalších výrobců

                    Nefandím tomu, podle mě to praskat musí, jen je otázka kdy, ale je to běžné řešení.

                    Možná i SuperCaliber bude mít doživotní záruku na zadní stavbu

                    • TheJD  

                      Rekl bych, ze tento system uz ma vetsina zavodnich xc fullu. Dokonce i Spesl na nej presel s aktualnim Epicem.

                      Ten system ma na zavodni XC pouziti v podstate jen vyhody, kdy jedinou nevyhodou muze byt prave prasknuti zadni stavby, kvuli velkemu zatizeni. Nicmene klady ve forme nizsi vahy, snadnejsiho servisu a vetsi opory (diky spolehani na pruzeni karbonu) toto vysoce prevysuji. Navic ty ramy designuji tak, aby zadni stavby nepraskaly, ale samozrejme je to na hranici, takze nejake kusy prasknou.

                      • novas752  

                        Zrovna snadnost servisu bych ve spojení s Epicem moc nezmiňoval. Zadní stavba je „předepjatá“ aby to asi zlepšovalo citlivost, ale když se to má složit dohomady, chytit spodní oko tlumiče do vahadélka a zadní stavby je docela porod, zadní staba se tam musí silou „napnout“ a po spojení opět natlačit aby mohl být uchycen tlumič ve vrchnim oku. Hadice na brain co úchyt to jiný inbus. A pak samozřejmě samotný servis tlumičů v Holandsku a čekací doba na ně, ať už na výměnu nebo na servis konkrétního kusu.

                        • R-A-D-I-U-S  

                          Předepnutý je proto, aby to mělo symetrické zatížení na ohyb. Si myslím…

                        • TheJD  

                          Snadnejsi servis rozhodne nebyl vztazeny k Epicu, nybrz obecne k temto „flex pivot“ systemum. Snadnejsi jednoduse proto, ze nahrazuje par lozisek flexi v zadni stavbe. Vic v tom nehledej.

                        • tomxxx  

                          Nevim o kterym epicovi mluvis, ale u posledniho to porod rozhodne neni, kdyz delas kroky slozeni v poradi podle navodu.

        • vysmátej bajker  

          je to krásný ale chtěl bych to vidět po bahňáku nebo dvacce v dešti.

          • kubad  

            proč? však je to v podstatě tlumič, jen integrovaný :D

            • vysmátej bajker  

              schopnosti nečistot dostat se mezi napasované díly které se pohybují jsou neodstranitelné.

              • kubad  

                jaké díly myslíš?

                • vysmátej bajker  

                  tohle

                  • mirabike  

                    jj, něco podobnýho jsem viděl u Uzzi, co měla Elwing a mezi těma vahadlama rozlouskla šutr, co jí tam skočil v normálním výjezdu.. tady by mylsím šutr vydržel :D

                  • kubad  

                    dole je to otázka, ale nahoře je to v podstatě tělo tlumiče, tam bych problém neviděl

                    • tomxxx  

                      Nahore sice normalne moc bordelu nelita, ale neco se tam chytne a bal bych se, ze to bude po chvilce dřít. Dole se normalne chytaj hroudy blata, tam se to bude mlet dost.

                  • R-A-D-I-U-S  

                    Zase vymejšlej hodinovej mechanizmus co bude náchylnej na bordel. Něco jako M16 vers. AK47 :-)

                    • Romancero  

                      to je pěkné přirovnání..v jed­noduchosti je síla. Ale chápu , že profíci mají jiné nároky než hobíci

        • tomxxx  

          Kupce si to asi najde, ale já to nebudu.

        • goofy  

          Proč to dělat jednoduše, když to jde mnohem složitěji… :-)

        • celevra  

          1933 gramu rám včetně tlumiče a HW, takže za mě fakt ne.. To radši už Epica nebo za mě spíš Epic HT a teleskop od Bikeyoke.. :)

          • tomxxx  

            tvl, tolik s tim nadělali a od normálních odpruženejch XC biků je to lehčí tak o 100g. No a jinak si nedovedu představit, proč chtít tohle a ne normální XC full, když to není ani zázračně lehké.

            • snas89  

              Spíš bych řekl, že tak o 100gr těžší:))

              Vypadá to, že spoustu značek v cykloprůmyslu postihuje skupinová demence, kdy ve firmách hromadně schvalují nesmysly (asi bez zpětný vazby) a ještě zvedají ceny.

              Asi tady už dlouho nebyla krize…

              • deekay  

                Jak psal tehda tusim Chris Porter: Ve vetsine firem nenavrhuji kola konstrukteri, ale designeri. Dneska je to mozna jeste horsi, protoze misto designeru nastoupili marketaci

                • Romancero  

                  nejen kola..ale i auta..

                • tomxxx  

                  Jako stavař mě taky štve, že architekt často (ne vždy, ne všichni) bez hlubší znalosti „statiky“ navrhuje barák, někdy i most. Na druhou stranu technici – stavař, konstruktér atd. potřebují nějaké mantinely, jak pak navrhnout technicky výsledný produkt, jinak by všechny baráky byly kostky – protože je to nejvýhodnější, kola obyčejný trojuhelnik atd. Trochu přehánim, ale když něco navrhne designer, pak to zpracuje technik s úpravama a zpětně se to vzhledově doladí, tak mi to přijde jako ideální stav.

              • tomxxx  

                Vlastne mas pravdu, scott spark RC ma 1800. Obycejnej epic vcetne brainu ma 2100, sworkovej epic bude jeste lehci.

                • jonti  

                  Ja bych to videl spis na poptavku elitnich jezdcu, kterym prislo, ze zdvih 100mm je moc a nejde tim efektivne bez casteho zamykani nebo brainu moc jet ze sedla. Tak zkousi tohle, treba se to chyti.

                  I letosni Top Fuel je docela houpacka a projevem bliz trail kolu nez ciste zavodni XC, i kdyz ma jen 100mm, na Epicu i Anthemu jsem mel pocit ze jsou o dost rychlejsi.

                  • Rubi  

                    Podle me dost naivni si myslet, ze se na kolech neco navrhuje podle elitnich jezdcu. (tim nemyslim custom upravy primo pro ne). Musis prodat hlavne mase, ne tem par lidem, kteri na tom zavodi.

                    • TheJD  

                      Podle me dost naivni si myslet, ze se na kolech neco navrhuje podle masy. (tim nemyslim custom upravy primo pro ne). Musis prodat hlavne elitnim jezdcum, ne tem par lidem, kterim na tom nezavodi.

                      • Rubi  

                        jj radsi prodat 200 kol elitakum nez 200K mase

                        • JakeF  

                          Ještě s tím, že eliťákům to dáváš většinou zadarmo, těm horším za náklady…

                  • tomxxx  

                    To ale neznamená, že 60mm zdvih houpačka nebude. Tohle má taky lock na řidítkách, takže zamykat budeš úplně stejně často jako na normálním 100 mm fullu.

                    já moc nevim jak reagují na elitní jezdce, když na jednu stranu rvou boost, široký ráfky, vidlice už začínají zdvihem 110, poměr HT a Full na svěťáku se přesně obrátil od situace před 5 lety a pak přijde trek, kterej toto vše popře.

                    Nevim no, přijde mi to prostě divné řešení, které tu už bylo x krát a nikdy se to moc nechytlo. Asi bych to vše chápal, kdyby to aspoň nevážilo jako normální full.

                    • snas89  

                      Uvidime jak se na tom pojede.

                      Ale zatim nevim, proc bych si mel kupovat fulla s nevyhodama ht.

                      Kor, kdyz i trek vicemne nabizi ht s vyhodama fulla.

        • novas752  

          Ten můstek mezi vzpěrama nad středem snad nemyslej vážně, to bude v mokru jak louskáček.

          • JakeF  

            Ta páka je pořádná… Tam se ti blbě chytí kamínek a projde to rámem jak máslem…

          • Joho  

            Myslím si že je tam gumový blok, nebo něco podobného. Na fotkach to není zřetelné, ale asi tam něco je.

          • kubad  

            odhadem to tam může chodit tak 4–5mm max

            • novas752  

              Ono úplně stačí když se tam při odlehčení zasekne kamínek vhodný velikosti a pak ani ty 4mm nepotřebuješ.

        • Lubka6  

          Chápu to dobře, že na servis ke Švecovi se bude posílat celý rám a ne jen tlumič?

          • Cavendish  

            No jestli je to pravda, tak bůh s námi…

          • kubad  

            možná to nějak ven pujde – to se uvidí :D

            • TJK  

              ja tam vzadu vidim neco jako cep (u sedlovy trubky) a vepredu dva srouby do spodu horni ramovky.. takze otazka jestli to nepujde jako kus se zadni stavbou ale spis myslim ze u foxu nejsou tak hloupy a bude to prez nejakou vlozku do te zadni stavby jednoduse pridelane, takze to proste rozdela a vyndas … imho to maji udelane podobne jako ten plovouci clen do Yetin…

        • ToBla  

          Je zajímavý ačkoliv jsou účastníci výstavy Trek World 2020 upozorněni, že na nový Supercaliber je embargo do 5.září (do oficiálního představení modelu), tak se vždy najde někdo kdo to poruší a zvěřejní… :-(

          • JakeF  

            Vždyť to bylo venku ještě před výstavou…

            • ToBla  

              Tyhle fotky jsou z výstavy Trek World v Polsku z minulého týdne a všichni byli upozornění, že to co si nafotí u modelů které nebyly představené oficiálně nesmí! zveřejňovat. Třeba taky detail tlumiče v řezu, na který se údajně ještě nyní řeší patentové řízení. To, že už nějaký fotky byly přece neznamená, že i když jsem upozorněn, tak na to seru a fotky dám na BF…

              • JakeF  

                Však já sem nic nedávám… Jen říkám, že už to stejně bylo venku.

              • Rubi  

                nektere z tech fotek od Tiny jsou na mtbr.com uz 2 tydny…

              • celevra  

                Nvm proč bych nemohl dát něco na b-fko, když jednak nejsem prodejce a jednak fotka pochází z mtbr.com :)

          • novas752  

            Takhle je to ve spoustě dalších odvětví – úniky mobilů, nových aut atd

            • JakeF  

              Tak u aut jsou „úniky“ součástí kalendáře přípravy novýho modelu…

              • tomxxx  

                Přesně, mně to přijde u treku spíš cílený. Dělaj s tim obštrukce už strašně dlouho.

                • celevra  

                  Pokud je to cílený, tak by měli vyhodit celý marketingový oddělení, protože za mě je to spíš už dost otravný a z principu bych si to nekoupil..

        • McBlacky  

          vhledem k tomu, že to na GX jebkově osazený stojí skoro o desítku víc než Canyon Lux race v uplným topu a je to o víc jak kilo těžší, moc velký prodeje bych tomu v CR neprorokoval.

    • snas89  

      Moondraker F podium

      Tohle se mi líbí.

      Nevíte, kde bude s cenou?

      • doubleingram  

        Ten top je myslim za lidovych 350k :)

        Ale je to ultimativni stroj, po tomhle se otoci kazdy, uvidime jak se osvedci FG.

      • onuce  

        Mám stejný rám a trochu nepraktický je nechráněný tlumič, respektive nutno instalovat blatníček mezi zadním kolem a tlumičem.

        • bimjeam  

          Mondraker F podium má integrovaný blatníček

        • Espen  

          Kellys používá tyhle rámy a lepí na ně jen svoje nápisy?

          • onuce  

            On není úplně stejný, je jen stejný.

            • Espen  

              Takže je stejný, akorát že úplně jiný :-D

              • -b-n-x-  

                V devatenactem stoleti by se tomu vyroku jeste filozofove divili :-)

              • onuce  

                Je stejný principielně. A i vizuálně velmi podobný. Ostatně se divím, myslel jsem že frčí zalomené sedlové trubky.

      • embi  

        Odhadem CR

        • RR SL 350K
        • RR 230K
        • R 170K

        V Uk

        https://www.silverfish-uk.com/…/kw/f-podium

        • McBlacky  

          to si teda věří :)

          • doubleingram  

            Tak jen ty kola jsou na krame za asi 85k. Ale i tak je to moc.

            • McBlacky  

              otázka kolik jich prodaj za tu cenu ;)

              • doubleingram  

                If myslis kola, tak pravda je, ze jsem je zatim nikde nazivo nevidel :) Podium HT uz jo, ale ne v plny palbe.

                Kazdopadne za me zatim nejdezci ram, co jsem v posledni dobe videl. Bral bych hned, uz jen kvuli tomu.

                • novas752  

                  Ja videl. Zakazkove delany pro ebike a 130kg jezdce. :)

                  Na tenhle ram nahozeno jen pro pobaveni – bazarovej Werk za litra pro kontrast, patri to na elektro Haibike full na Yari, XT Di2 s Magura Vyron elektrickou sedlovkou. :D

                  • novas752  

                    A jeste jedny loukote mam ve sbirce. :)

                    To tehdy muselo byt za totalni nesmysl, karbon ram, karbonove nohy vidlice lepene do patek a podkovy, vidlice dual air remote lock na riditka…

                  • doubleingram  

                    Pekny, 130 kg frajer? Maj limit 95 kg :)

                  • kyl  

                    Když koukám na tu vidlici,tam asi stíráky nejdou až ke korunce?

                    • novas752  

                      Ne ne, je to 160mm, vnitrne to jde predelat od 140 po 170.

                      A korunka je napojena na vnitrni nohy sikmo, takze to urcite az po korunku chodit nebude. Manitou Matoc Pro, stala ho 7000. :) Nakup to…

          • -b-n-x-  

            A ted si vem kolik by to stalo, kdyby tu top verzi udelali ve verzi e-bike. To by jiz mohlo atakovat pul mega :-)

        • snas89  

          Tvl!:) a to jsem spis myslel ze budou nekde na urovni orbey ktera je spis levnejsi.

          • McBlacky  

            Orbeu si ted nechal udelat kamarad na asx enve atd. Koukal jsem na to a super strela. Vubec bych se toho nebal.

            • brundibar  

              U Orbei je trosku problem u zadni stavby, pri tvrdsim zachazeni dostava casto vakl. Musis casteji servisovat. Jinak se mi kola libi, nic proti nim, jen tenhle neduh …

              • Cryzyy  

                máš k tomu prosím nějaké bližší informace (jak často a zda tam jsou normální sehnatelna ložiska, nebo pouzdra ) ? rozhoduji se co pořídit a OIZ je jedním z kandidátů…

      • THORX  

        Nevíte jak to vypadá z HT modely? Budou na Shimano 12s?

      • ceo  

        Ceny mají na webu:

        F-Podium carbon RR SL 29 carbon/gold: 350.999/ 249 999,–

        F-Podium carbon RR XX1 29, carbon/light blue/flame red: 259.999/ 174 999,–

        Druhé ceny jsou v rámci racing programu.

    • mpIII  

      NOVINKA 2020!!! Rock Shox představil nové vidlice a tlumiče: https://enduro-mtb.com/…ik-ultimate/

      Dostupné již dnes :-D

    • DoomHammer  

      A co Shimano a 12s XT?

      • bimjeam  

        A čo SLX 12s ?

      • vojtechposmourny  

        No mě by k tomu zajímalo, jestli HOPE plánuje udělat ořech pro micro spline.

      • Mr_Mertic  

        Bude na červenci. Jak XT, tak SLX.

        • Tina  

          Embargo končí 31.5.

          • orm  

            Ty uz asi klasicky vis a ja se nemohu dockat s cim prijdou :-). Snad nebudu tak zklamany, jako u gravel sady.

            • Tina  

              Nebudeš sklamaný :)

              Prečo si bol sklamaný u gravel sád? Spätná kompatibilita so silničnými sadami, kompatibilita kaziet s MTB orechom (nie je potrebný silničný dlhší orech), varianty 2×10, 2×11 a 1×11, mechanika aj Di2. Ceny nižšie ako Sram.

              • kliiima  

                Já byl zklamaný, že nenabídli kazetu 10–42, když už pro ni mají ořech

              • orm  

                Nelibi se mne design. Mozna to bylo jen na fotkach, ale paky mne prijdou nehezky siroke, az humpolacke. Kliky jak z mtb. Postrada to eleganci silnicni sady. Funkcne ok.

                Od 12s xt toho vlastne moc necekam. Jsem zvedavy jen na kazetu, pripadne brzdy.

                • Rubi  

                  Vsichni cekame na kazetu…a jak znam shimano, tak se trochu bojim…

                  • Tina  

                    čoho sa u nej bojíš?

                    • Rubi  

                      bud neudelaji 10z pastorek, nebo bude blby rozsah, nebo to bude tezsi nez GX…

                      • nooski  

                        Rozsah bude 10–51.

                      • Tina  

                        Hmotnosť je na úrovni XG-1275 (GX), rozsah 10–51z

                        • orm  

                          Kdyz bude i nizsi cena nez za GX, tak to vidim na kopani hrobecku pro sram :-). Tesim se a zavidim, ze ty vis :-). Tyden jeste clovek pocka.

                        • Lister  

                          Doufám že se bavíte o SLX a na XT. XT na úrovni GX by byla tragedie.

                          • novas752  

                            Kdo chce gramarit muze si koupit treba XX1 nebo nejaky Garbaruky apod. GX ma uplne v pohode vahu.

                          • Rubi  

                            A cos cekal? U sramu mas nad GX taky uz jen X01/XX1 coz je u kazety to same…

                            • Lister  

                              Čekal bych nějakou úroveň.

                              GX je prostě sracka, XT jen závodní sada s lehkou nadvahou a vždycky to byla absolutní jistota – maximum co můžeš za své peníze dostat pokud nechceš nesmyslně připlácet za TOP sadu.

                              Váhu kolem 400 gr bych viděl jako optimum a konstrukcí podobnou XTR jen prostě ti a tam o něco méně odlehčené.

                              • novas752  

                                Zavodni sada je XTR, XT je plne funkcni sada ale ne zavodni superlehka.

                                Posledni dobou ta absolutni jistota trochu pokulhava, treba slavne m8000 brzdy.

                                • Lister  

                                  Zkusil bych někdy vnímat i celkový význam vět a nejen význam jednotlivých slov.

                              • Rubi  

                                XT 10s; 11–36; vse ocel; hmotnost 338g; cena 1,1K

                                XTR 10s; 1–5 ocel 6–10 titan, hmotnost 227g; cena 4,3K.

                                XT 11s; 11–40; 1–9 ocel 10–11 alu, hmotnost 411g; cena 1,5K

                                XTR 11s; 11–40; 1–4 ocel 5–10 titan 11 alu; hmotnost 331g; cena 4,1K

                                XTR 12s; 10–51; 1–4 ocel 5–9 titan 10–12 alu; hmotnost 367g; cena 6,5K

                                A podle tebe by mela XT nabrat pouze 40g? Lehka nadvaha byla v poslednich letech 80–110g…A cenovku by sis pak predstavoval jakou?

                                GX kazeta na 11s je levny bezproblemovy drzak, na 12 se z nejakeho me neznameho duvodu pokazily…

                                • Charles2k  

                                  XTR 10s 11–36 má hmotnost 272g a ne 227g

                                • Lister  

                                  Dobrá, váhově to asi lepší nebude, ale minimálně konsrukčě bych čekal o rozhodně mnohem lepší řešení než má GX – to je fakt špatné. Naopak XT u mne vždy byly absolutně bezproblémové a když jsem bral kazetu na klasický ořech, tak jsme nikdy nic jiného nekupoval (samozřejmě krom jedenáctkové 11–46, které jsou ale blbé úplně všechny).

                                  Cenovku za dobře udělanou kazetu bych si klidně dokázal představit kolem 3–4 tis, když GX stojí úplně stejně.

                        • Frenky Vlk  

                          Napadá mě ještě otázečka,budou vyrábět i dvanáctkové kazety (XT,SLX) i na staré ořechy tzn.(11–51apd.) něco jako udělal SRAM u sady NX ,nebo budeme muset všichni měnit ořechy případně náboje?

                          Dííkýýý Frenk.

                          • goofy  

                            Já bych chtěl spíš jedenáctku 10–45, ale tohle Shimano zařízlo… :-(

                            • Rubi  

                              Navic byla na 12s krok hazky, to byl dobrej ulet od shimana… pritom na 11s by se mi taky libila…

                              • goofy  

                                Tak to celkem chápu. Nový systém, nový ořech. Přece nebudou dělat nové XTR i se dvěma systémy páček a přehazovaček. Tohle jsem celkem chápal, ale 12 rychlostí je pro mě zbytečných (zase další převod, který třeba řadit, než člověk přeletí kazetu) a rozsah 10–45 by mi stačil.

                                • Rubi  

                                  stacila kazeta pro jiz hotovou 11s sadu… protoze kazety z 11s staly za prd…

                                  • goofy  

                                    Kazety jsou v pohodě. A určitě nebudou tvořit nové kazety pro staré sady, které prakticky přestávají vyrábět.

                                    • Rubi  

                                      tak proc bys chtel 10–45, kdyz stavajici jsou tak v pohode? :D

                                      • JMT  

                                        Bych si na kolo 12s 10–45 dal…50 je zbytečně moc a vypadá to hnusně. 10–42 nebo 45 by bylo super…

                                        • Radza  

                                          Zbytečně moc?pro někoho ano. Z mého pohledu naprosto dostačující 32z převodník v kombinaci 10 až 50 kazetou… Pro naprostou většinu smrtelniků. Vypadá to skvěle

                                      • goofy  

                                        Protože rozsah?

                                        • Rubi  

                                          takze ty stare zas tak v pohode nejsou?

                                          • goofy  

                                            Co se týče funkčnosti s nimi nemám sebemenší problém. Hodil by se trochu větší rozsah, i když to není tak akutní. Proto bych uvítal, kdyby Shimano dělalo v rámci nové sady i onu kazetu 10–45 na jedenáct rychlostí. Jemné odstupňovaní na 12 sp. nepotřebuji, a další převod je další zbytečná otrava při řazení (11 rychlostí je až až). Co je na tom pořád nepochopitelného?

                                            Samozřejmě je jasné, že shimano nebude dělat 11 sp. kazetu na staré sady. Nemá na to optimálně navrženou přehazku (i když to bude chodit v pohodě), a proč by to vůbec dělali, když je to vlastně výběhová sada a priority tlačí do řady x1000…

                          • petrun  

                            Pokud ne tak jejich chyba. Vydělá na to tom Sram a Sunrace.

                            • DoomHammer  

                              Tak nějak… existuje důvod, proč by 12s kazety 11-něco neměly jít na současný ořech?

                            • Frenky Vlk  

                              Osobně už kazetu SRAM NX 12 vozím právě kvůli ořechu na 11.zubů a už velice čekám…a abych pravdu řekl,doufám a věřím že shimano udělá 11–51 kazetu.Než bych tam cpal nějaké SUNRACE asi bych radši vyměnil ořech.

                              • petrun  

                                Pouhý 1 zub navíc na nejtěžším převodu je absolutně nesmyslná investice když už máš NX.

                                • Frenky Vlk  

                                  No,ani mi tak nejde o ten jeden zub navíc,jako spíš to že mi nesedí odstupňování kazety sram pod vrchem 32,36,42,50.Už taď vím že shimano kdyby zachovalo 33,39,45,51 mi bude vyhovat víc,navíc ten poslední skok 42,50 o osum zubů…to za mě prostě sram netrefil.

                                  • petrun  

                                    Od Shimana rozumné odstupňování raději neočekávám když je schopné vyrábět takový paskvil jakým je jedenáctka s devíti zubovým skokem 37–46z. Tahle prasárna mně donutila vyměnit ořech a použít kazetu Sram.

                                    • Frenky Vlk  

                                      Právě proto doufám že pokud kazetu začínající 11.zuby vyrobí,zachovají rozsah 33,39,45,51 a nebudou se pouštět do podobných OSMI-DEVÍŤI stupňových odskoků…

                                      • krabica  

                                        Počty zubů u skoků nejsou důležité, zato procentuální skoky by neměly překročit 20%, pak už je to nepříjemné.

                                        • petrun  

                                          Přesně tak. Skok 42–50z u Sunrace a Sramu je jen cca. 19%. Shimano prodává cca. 24% obludnost 37–46z. Čistě subjektivně, bez měření a matematiky mi ten druhý případ v praxi vadil podstatě víc.

                                    • goofy  

                                      Tahle prasárna je úplně v pohodě. Stejně je to jenom vyprošťovák…

                                      • petrun  

                                        To, že je potřeba víc zašroubovat dorazový šroubek aby hazka ten skok pobrala a tím zhoršit chod na spodku kazety je v pohodě?

                                        • blue.sun  

                                          Co to meleš?

                                          • petrun  

                                            Spi dál.

                                            • blue.sun  

                                              Marně přemýšlím, proč by mi tebou popsaná operace měla zhoršit chod v dolní části převodů, a jak to mám poznat (jezdím SLX 11–46)… a pořád nic. Závěr, problém neexistuje.

                                              • MlokCZ  

                                                Ale zhorší. Každá přehazka zejména s excentrickou horní kladkou je konstruována na konkrétní velikost největšího pastorku a tak to chodí optimálně. U Shimana to je v tomto případě konkrétně 40z. S větším pastorkem je výsledkem oddálení horní kladky na menších pastorkách a tím to hůř řadí. U 42z kazety je to ještě zanedbatelné, u 46z to znát už rozhodně je.

                                                Pak už tu jen zůstává diskuze o tom, co kdo považuje za perfektní funkci řazení.

                                                U Sramu u 11s šli lepší cestou. Přehazka je konstrukcí pro 42z největší pastorek a nesnažili se následně j tomu dobastlit další kazety s větším rozsahem jako Shimano.

                                                • goofy  

                                                  Tak vymysleli 12s Eagle, který chodí pro jistotu nahovno celý… :-D

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tam už je otázka, jestli prostě 12s s použitou roztečí + k tomu 50–51z největší pastorek je vůbec dobrý nápad. Nevím tedy jak moc dobře/špatně chodí 12s XTR, jestli tam to Shimano zvládlo lépe.

                                                    11s Sram ovšem chodí parádně, lépe než Shimano i při použití vhodné kazety (40–42z).

                                                  • goofy  

                                                    Nevím. Vozím XTR s XT hazkou a za mě super. Cvaknu a je to tam, a to je tak asi všechno, co od řazení požaduji, takže jezdím a neřeším. Teď jsem dal na doporučení tady Sram řetěz místo Shimana, a nějak to cvaká. Tak se asi vrátím zpátky k Shimanu a zas budu jezdit. Bonus u Shimana – více schovaná hazka a možnost přeřazení o dva dolů. To mi na Sramu chybí. Jinak bych si na to beztak taky zvykl a neřešil.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak máš to s 42z kazetou, tam to ještě řadí velmi dobře. Tady je to hodně o tom, jak komu sedí Sram vs Shimano páčky a pak jakým stylem řadí (liší se pak co jak snese řazení v plném tahu) a v jakých podmínkách (co jak snese hodně bahna, mírně ohnutou patku, atd.).

                                                    Jinak to stejně vždy každý hodnotí jinak (tím myslím tu stejnou kombinaci). Je tu spousta příspěvků o tom, jak různé bastly perfektně řadí, které já už považuju ne za horší řazení, ale za v podstatě nefunkční a někomu to stejně bohatě stačí.

                                                  • goofy  

                                                    Už mám 46z kazetu. 42z jsem utočil, ale už mě občas bolely kolena, tak jsem s novou řetězovkou odlehčil. Přece jenom už nejsem nejmladší. :-)

                                                    Je mi jasné, že někteří řeší řazení asi dost víc než já, ale zase si nemyslím, že jsem úplný ignorant, co by mohl jezdit na čemkoliv. Sram bych na kole zvládl, ale nevidím k tomu důvod. Nepřináší pro mě nic navíc a spíš ubírá. Plus u Sramu je zatím levnější dvanáctka, kde je větší rozsah, ale to bych stejně nechtěl kvůli tomu sběrači klacků vzadu. Ideální by pro mě byla kombinace jedenácti rychlostní 10–45 a 32z ve předu, co mělo Shimano původně v plánu, ale vykašlali se na to, a tím pádem nemusím řešit nové řazení. :-)

                                                  • wilda81  

                                                    Řazení v plném tahu jsem ochotný akceptovat leda u závodníka nebo prasete. Nechápu kolikrát se tu tento argument objevuje od hobiku, ale to vážně tak často řadíš(te) v plném tahu? To mi přijde srovnatelná prasarna jako řadit v autě bez spojky.

                                                  • xtonda  

                                                    Řadím jak potřebuju, i v tahu, je to nářadí, které má sloužit mě, ne já jemu.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    „nářadí, které má sloužit mě, ne já jemu“ – tak jasne. Ale taky se da pouzivat neco jako rozum. Pokud „setrne“ zachazeni s naradim prodlouzi jeho zivotnost treba 10× a vice, tak mi to pripada celkem rozumne :-)

                                                    Jinak ale ja to mel vzdycky tak, ze o jeden tezsi prevod muzu radit prakticky v jakekkoliv zatezi. Ale o vice stupnu nahoru, anebo dolu je vhodne vzdycky na momentik snizit zaber. mam pocit, ze to pak i lip prehodi.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Před lety jsem v tahu neřadil vůbec, protože to materiál nezvládal. Když to aktuální materiál zvládá na 100%, tak to klidně používám i když samozřejmě ne pořád.

                                                  • wilda81  

                                                    Asi tak. 11sp mi přijdou srovnatelné.

                                                  • p@X  

                                                    Mám X01 bez problémů od 4/2017.

                                                  • mpIII  

                                                    Jasně. Za to Shimano XTR 11 řazení s XT hazkou a GX kazetou je naprosto super… to i 9spd XT/SLX bylo lepší. Za mě je Eagle to nejlepší a nejbezproblémovější řazení, co jsem kdy na ole měl.

                                                • blue.sun  

                                                  Znovu, pojď mi vysvětlit, proč se to zrovna u mě neděje…

                                                  A jo, mám srovnání se 40, 42 a 46 zuby…

                                                  U 46 mi paradoxně líp chodí řazení s řetězy Shimano, než s tolik vychvalovanými Sram.

                                                • petrun  

                                                  Neumím ani nechcu to popisovat takto detailně ale přesně toto jsem myslel. Díky ;-)

                                              • TheJD  

                                                Na enduru mam GX eagle a na XC kole X01 eagle a ani jeden z nich nefunguje dobre, kdyz je serizeny podle te jejich merky na B gap. Kdyz to pritahnu vic, tak uz to radi krasne.

                                                • krabica  

                                                  Mám opačnou zkušenost jak s X01, tak s kombinací GX/NX.

                                                • lubosalbi  

                                                  Seřizuješ to s tou měrkou se zadní stavbou v sagu?

                                                  • mpIII  

                                                    Taky mě to napadlo. :0)

                                                  • TheJD  

                                                    Ne.

                                                  • mpIII  

                                                    To bys měl, SRAM to uvádí přímo v návodu. Stejně tak pokud máš oválný převodník, je třeba nastavit kliku do určité polohy (pokud si to nepamatuji špatně a ta klika se nastavuje do určité polohy kvůli délce řetězu).

                                                  • TheJD  

                                                    Radsi to pritahnu tak, aby to behalo, nez vypoustet tlumic nebo zamestnavat nekoho dalsiho, aby to fungovalo pri nastaveni podle udelatka.

                                                  • TheJD  

                                                    Tak jsem to pri ladeni tlaku v odpruzeni zkusil zmerit s odpruzenim v sagu a zjistil jsem, ze jsem to na trailu jsem seridil presne tak, jak to ma byt podle te jejich merky. Takze merka opravdu neni potreba. Aspon pro me. :)

                                        • novas752  

                                          Jakože aby přehazka na ten největší skočila tak tam musíš utáhnout doraz? Dobrej odborník.

                                          • MatS  

                                            Tak on spis myslel B screw.

                                            • petrun  

                                              +1

                                              Jsi jedinej komu to opravdu myslí.

                                              • rorschach  

                                                Ale ten šaltr přece posouváš kvůli velikosti největšího pastorku a ne rozdílu mezi největším a druhým největším? Samozřejmě beru, že čím větší je vzdálenost horní rolny/kladky od pastorku, tím to hůř/pomaleji řadí..

                                                • MlokCZ  

                                                  Jistě, ale pokud to je jen o větší rozdíl mezi největším pastorkem a předposledním, tak je to nejhorší situace. Tím je to pak blbě (zbytečně daleko horní kladka) na všech pastorkách kromě toho největšího.

                                                  Pokud je ten rozdíl průběžně na celé kazetě, tak je situace o chlup lepší a moc velká vzdálenost horní kladky od pastorků se postupně navyšuje k menším pastorkům.

                                                • TheJD  

                                                  Reknu ti to takhle. Na uplne novem x01 eaglu to pri serizeni podle meraku bez drzeni kola v sagu skace opravdu hodne spatne na mensi pastorky ve spodni casti kazety. kdyz to pritahnu, aby byla horni kladka bliz kazete, tak se to spravi a chodi to suprove. Ridim se ciste tim, aby horni kladka nenarazela do nejvetsiho pastorku pri razeni nahoru, aby tam byla dostatecna mezera.

                                          • petrun  

                                            Doraz nebyl ten správný výraz. Myslel jsem šroub který nastavuje předozadní polohu přehazovačky.

                • Romancero  

                  souhlas také mě vzhled klik GRX odrazuje…uchycení převodníků na klice-velmi nevzhledné. a z hlediska funkce žádné přínosy nevidím..

              • nooski  

                Tak nějak tam chybí 12. U SLX 12sp čekám hmotnost kazety na úrovni někdejší planety pluto. A třeba se Shimanu podaří nějakou 12sp sadu v osekané verzi konečně dotáhnout na trh.

                • puka  

                  Půl kila snad nepřekročí. 11s má 441g, uvidíme jak to zpracují.

          • otecius  

            Snad bude XT cenou pod NX a vahou lepsi jak GX :-))) jsem zvedavej hlavne na razeni a kazety.

            • novas752  

              GX kazeta je duta, sice skoro cela ocelova, ale duta – nevim nevim.

          • Lsdenski  

            Nové kliky XT 12sp. budou vycházet z FC-MT900?

            https://bikerumor.com/…ailable-now/

          • bimjeam  

            Tina, vieš aj info, kedy sa to bude dať reálne kúpiť? Obvykle to bol prelom augusta/septembra, ale posledné XT bolo predstavené viac ako o mesiac skôr ;)

        • DoomHammer  

          To by bylo fajn. Kolektivní vědomí B-F mi konečně úspěšně nabulíkovalo, že potřebuju jednoplacku, ale s 11s sadou mi nedává smysl :) tak udělám veletrh.

          • petrun  

            Nemyslel jsi spíš davovou psychózu?

            Taky jsem jí podlehl :-D

            • DoomHammer  

              člověk mrkne na B-F, jednoplacka. vyjede do lesa, jednoplacky. jede do Jedovnic, jednoplacky… to je prostě k nevydržení :D

              • -b-n-x-  

                Vcera jsem tlacil kamaradovi taky jednoplacku do hlavy :-)

                Ale je to takovy zpatecnik ze nevim nevim.

                • petrun  

                  Je potřeba nasadit intenzivní brainwashing. Pomoci by mohla i marketingová masáž Sramu.

                  • snas89  

                    By me teda zajimalo. Kolik zavodniku by slo zpatky na dvojolacku, kdyby si mohli vybrat.

                    • jonti  

                      Na zavodeni bych zpatky urcite nesel, ale na dlouhe jizdy v horach, co me bavi nejvic, bych bral 2×10. 1×11 melo nedostatecny rozsah a 1×12 nefunguje uplne dobre(X01)

                      Tezky rozbity teren prilis nevyhledavam, proto ani padani retezu neni problem.

                    • doubleingram  

                      IMHO nikdo.

                    • ToMášMarný  

                      Z XCO závodníků asi málokdo nebo nikdo, na maratonech má pořád dvojplacka své místo. Co si matně vzpomínám, na cape epic měla dvojplacku zhruba třetina jezdců. Ze špičky pokud vím nikdo, ale co si budem povídat, my jejich nohy nemáme..

                      • DoomHammer  

                        Ted je otázka, jestli jim chyběly lehké nebo těžké převody :)

                        Co jsem si počítal svou eventuelní sestavu, tak by mi chyběly těžké.

                        • Nikovlas  

                          Jakým způsobem nabídne 2× sada těžší převody, než může nabídnout 1×? Spíš bych řekl, že problém je obecně rozsah a odstupňování…

                          • MlokCZ  

                            Tak šlo u něj o rozsah jak píšeš. Těžké zmínil nejspíš jen proto, že ve srovnání šel cestou od nejlehčího, který volil v obou případech jaký potřebuje.

                            • DoomHammer  

                              Co jsem si hrál s kalkulačkou, tak mi chyběly spíš ty těžké. Budu se muset naučit šlapat, ale ta jednoplacka mě prostě láká :)

                              • RomanH  

                                Ja prisel papirove o jeden nejlehci a 1.5 nejtezsiho, ale v realu mi to nijak zasadne nechybi (ten nejtezsi jen obcas po ranu, kdyz cerstvej prislapavam po silnici z kopce treba na sraz) . Chce to proste zkusit, teorie je jedna vec, praxe druha.

                                • DoomHammer  

                                  papírově to mám viz obrázek, v reálu uvidím…

                                • MlokCZ  

                                  Jenže je tu ještě jeden faktor. A tím je posun převodů, když oželíš nějaký nejtěžší. Já bych třeba z 2×11 nejtěžší převod nějak oželel, to by se ještě dalo.

                                  Vozím 24/34 + 10/42 kazetu.

                                  U Eaglu bych musel dát 30 placku. 30/10 bych nějak zkousnul jako nejtěžší, ale děsně by mě štval pak ten skok 10–12, který bych najednou řadil dost často. Jak to mám s 34 velkou plackou, tak většinou končím na 34/12 a ten velký skok na 10 řadím jen sem tam a už v těžších převodech jen do mírného sjezdu, kde to už tak nevadí (i tak mi to trochu vadí, ale už ne tolik).

                                  Rozsah si přeci může v praxi zkusit každý rovnou tím, že prostě ty převody o které by přišel nebude používat.

                                  • RomanH  

                                    Mne ten skok 10–12 nevadi. Prevodnik vozim 30T AB Oval, kazetu mam stejnou, 10 – 42

                                    • MlokCZ  

                                      Tak to máš dobré, když nevadí.

                                      Pak je tu tedy ještě faktor už slušně rychlejšího ojíždění nejmenších pastorků, když do těžkých převodů není rezerva a drtí se hodně ty nejmenší. U drahých kazet z jednoho kusu to zrovna nepotěší ji pak vyhodit brzo jen z důvodu sjetý některého nejmenšího pastorku.

                                      • RomanH  

                                        Ta GX kazeta (10–42) neni tak extremne draha, cca 2t Kc. Zivotnost nedokazi posoudit, mam to od rijna, tocim na ni druhy retez (prvni vydrzel cca 1500 Km, cili tak o 300–500Km mene, nez mi vydrzel na 3×9). Ale retez je 11s, 12s udajne vydrzi vice a jde na 11 prevodu pouzit. Nicmene ja uz mel koupeny i nejaky 11s spojky, tak to neresim.

                                        • novas752  

                                          Na 10–42 GX aktualne tocim 5. retez, najeto cca 4000km, je to na 2×11. Zuby zatim nejsou otlacene.

                                        • MlokCZ  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      • wilda81  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • o.unca  

                  Nebyla vám ve dvou jednoplacatka málo?

                • kamaro  

                  Když jsem to četl, tak u mě proběhlo takové to automatické dokončování vět a přečetl jsem to jako:

                  „Vcera jsem tlacil kamaradovi taky jednoplacku do KOPCE :-)“

                  Čemu by se člověk u jednoplacky ani nedivil :-)

          • puka  

            Nám se slabší fyzičkou a nulovými ambicemi to musí vystačit. :)

    • JK_Cookie  

      Trek Top Fuel 2020 – foto + video

      mtbcult.it

      už je k dostání kola-radotín

    • Marušák  

      Bylo by fajn, kdyby v 2020 byly konečně ke koupi novinky 2019:-)…

      • puka  

        Plno novinek jsou hoaxy, cenově přepálený, nedostupný nebo jen nefunkčních. )

    • snas89  

      Predstaveni trek top fuel na mtbs:

      https://mtbs.cz/…esty-recenze

      Docela jsem prekvapenej, ze na zavodni taketu dali vetsi zdvihy. Udavana vaha mi prijde vyssi nez i konkurence. Otazka je co a u koho je realny.

      Co na to rika mcblacky?:)

      • McBlacky  

        Blacky je nasranej a přemýšlí co si koupí. Tohle určitě ne.

        • zbytečněj zdvih
        • těžký
        • pořád jen jedna flaška
        • ještě menší rám (větší štafle look od velikosti M dál)
        • ale hlavně posranej knock block

        co se povedlo je uložení tlumiče a tím odpadá největší hate na současný model – a to vedení bovdenu zamykání tlumáku. Plus zamykání RS twist lock, ten mám už ted a proti páčce to je lepší.

        takže uvažuju, že buď vyškrábnu někde ještě letošního (toho fialovýho). Nebo vezmu epic comp carbon 2020 a hodím na něj xx1 a jiný kola. Třetí možnost Giant Anthem pro 2020 a dát na to jinou sadu.

        Treku dám poslední šanci testem toho novýho „softtailu“. Moc to ale nevidím. Jediný použitelný jsou silnice, i když teda Madona proti novýmu Venge je o víc jak půl kila těžší a stojí stejně a navíc ji vržou krovky :)

        • brundibar  

          Top Fuelem nasrali celkem dost lidi :D Co mam kolem sebe lidi tak chteli po uverejneni hned objednavat a ted to naopak rusi.

          S umistenim tlumaku a zbavenim se te strasne smycky jedine souhlasim, ale to je asi tak jedinej krok kupredu.

          • kliiima  

            Mně se naopak nový TF líbí, nejsem žádnej chrt, ale chci mít lehký pohodlný rychlý kolo a toto to přesně splňuje, jak zdvihy, tak i geo. Jak někdo píše níže, lehký jezdivý trail bike. Co to ale zabíjí je lock vidlice/tlumiče a taky press fit:)

            • suslos  

              a cena :-D ty build kity jsou strašný… nx eagle kazeta na kole za 100k+ je tfuj

              • TheJD  

                Nejen kazeta… podivej se na zbytek osazeni. Reba na kole za 100k. Nevim, jestli brecet nebo se smat.

                • suslos  

                  však vím, ale nx kazeta mě dojmula více…

                • snas89  

                  Dlouho nebyla krize a zkousi co kdo snese no:)

                  A ze jich to posledni dobou zkousi…

        • snas89  

          Tak to koukame podobne:)

          Epic fain, ale ja jako turista ocenim prave spis toho anthema. Vidim ho jako schopnejsiho (privetivejsiho k jezdci) v terenu. Ale jak rikas..ta jedna flaska:/

          Toho anthema myslis letosniho sedyho nebo cekas s cim prijdou v lete? Nechapu tu vymenenou sadu… ten anthem se da jeste sehnat obcas v top specce lonskej model. Ten letosni na elektrice bych nechtel.

          Hodne me zajima fourstroke. Ale ten jsem jeste nejel. Pomalu se s tou jednou flaskou zacinam smirovat.

          • Cryzyy  

            Epica jsem vyloučil z důvodu servisu Brainu, udělat tenhle ústupek, tak je to na půl cesty návratu ke Cannondale.

            S přijmutím jedné flašky dost bojuji, jak jedu závod nad 2 hodiny, vozím dvě malé, letos jsem třeba pokaždé druhou vypil napůl, takže by to na jednu velkou šlo, ale s velkou se hůře manipuluje a nesmí vypadnout (tak jednou za rok mi flaška určitě vypadne a velká bude vypadávat častěji). Při závodech, kde není možnost výměny je jedna flaška problém, dvě se i při možnosti výměny během závody lépe vyměňují. Mimo závod zase dost často používám druhý košík na bidón s věcma (duše, nářadí, návleky, větrovka, světlo).

            • tomxxx  

              Co je problematickeho na servisu brainu?

              • McBlacky  

                Problematicky je jak casto to prestane zamykat a cekas v reklamaci na novej.

                • snas89  

                  Ale to uz snad nejak vyresili ne?

                  • McBlacky  

                    Letos jeste brzo rict, bylo dost hnusne a moc lidi nejezdilo. Nicmene uz nejaky mrtvi jsou :/

                    Spesl to bez reci reklamuje, jen to trva

                • tomxxx  

                  Njn, taky mě to štve, ale když si dáš kritérium dvě lahve do rámu a aspoň trochu „kvalitní karbon“, tak těch značek moc nezbyde a pak jsi za spešla v užším výběru rád, když nechceš vyloženě exotiku, kde je problém sehnat i náhradní patku.

        • Cryzyy  

          Já se na to dívám dost podobně, ale možná ne úplně tak kriticky, mohlo by to být kolo na ukončení ježdění s číslem na řídítkách a pozvolný přechod k zevlování, otázka je, zda mám odvahu si to přiznat :o)

          • pohledat letošního TF ve velikosti 17,5“
          • Orbea OIZ M10 (výměna kol)
          • Scott Spark RC v Mku je vyprodán – mínus je jedna flaška
          • Je otázka, zda bude novej Spark, protože tenhle už je třetí rok
          • Kross Earth TE – jedna flaška
          • LUX – vyprodán
          • Giant Anthem 2020 – jedna flaška a netuším kdy bude
          • Focus O1E – nevím, jak moc se člověk musí starat o spoustu ložisek – jedna flaška

          Pokud by někdo věděl o něčem dalším, klidně dejte vědět

          • jonti  

            Santa Cruz Blur, i kdyz je cenove trochu jinde.

            Je to ale virtual, 2 flasky a sedlova trubka vhodna pro teleskop.

            • mpIII  

              Mě to cenově nepřijde jinde.

              Cena rámu:

              • TREK $3,299.99
              • SC $2,999
              • Cryzyy  

                Samotny rám u těhle značek se zatím nikdy nevyplatil kupovat, SC za $2,999 to by asi stalo za Excel tabulku

                • mpIII  

                  Mě na těch factory buildech vždy něco vadí, takže by se stejně muselo leccos měnit.

                  • Cryzyy  

                    Právě proto tam mám Kross Earth TE a LUXe, oboje by bylo za ± stějně, XTR a DT kola bych snad překousnul :)

                    U ostatních značek bych většinou musel měnit kola (přepletl bych stávající Nextie na boost, což je ± za 10–12k) a buď se smířit, nebo vymenit GX v lepším případě mix GX a X01. Když už ale budu neco vymeňovat, jsem nad cenou Krossu a LUXe.

              • Cryzyy  

                SC Blur by byl za 3.099,00 € https://www.bike24.com/p2289201.html?… , těch $2,999 je cena v US

                • mpIII  

                  Nechápu. Porovnávám cenu Treka v US s cenou SC v US. Oboje v dolarech, čili srovnatelné.

                  • Cryzyy  

                    ja se zase divam na cenu za kterou se da realne koupit

                    • mpIII  

                      Pak se koukáš špatně, protože reálně se SC nekupuje za 3100 EUR ;0)

                      • Cryzyy  

                        a kam se mám podívat na reálnou cenu ?

                        • krabica  

                          na polský SC… :-)

                          • mpIII  

                            Překvapivě Rakousko teď umí lepší cenu než Polsko :0)

                        • mpIII  

                          Nech si poslat nabídku na cenu od dealera Santa Cruz. Je to jako s autem, za ceníkovou cenu se nekupuje.

                          Občas obchody přijdou se slevami (před dvěma týdny Bike-Components mělo 15% slevu na SC, BikeFeeling.at má slevy na rámy stále: https://bikefeeling.at/…-s-my19.html). Ani jeden ale Blura nemá skladem, i když by jim určitě šlo napsat.

                          Ale abych řekl pravdu, stále nechápu co vlastně řešíš. Jediné co se dá srovnávat jsou ceníkové ceny, ať už v EU (překvapivě je to těch 3099 EUR) nebo v USA (2999 USD). Cena Treku v EURech je 3299 EUR , čili můj předchozí výrok o srovnatelné ceně Blura a Top Fuela platí.

          • enjoy79  

            Novej scalpel :-) – Ocho případně zaměnit jednoduše za jinou klasiku. 2 flašky tam dáš v pohodě.

            • Cryzyy  

              se bojím, že to bude vrzat a praskat jako stávající Scalpel, prodat Lefty nějak rozumně asi nepůjde a pak bych ještě přeskládal zbytek, takže mi z toho zůstane jenom rám

          • krabica  

            Ty flašky nechápu, v dnešní době dlouhých rámů přece můžou dát i 2 za sebou… :-)

            • novas752  

              A se supernízkym standoverem by se vešla jistě ještě jedna nahoru nad rám. :) A na široký řídítka se taky vejdou aspoň 2 mezi páky a představec