• Tina

    Prechádzame do ďalšieho modelového roku. Väčšina toho čo sa začína objavovať nového je určené už na sezónu MY2020. Prosím držte sa témy. Tému Novinky 2019 týmto od zajtra zamykám.

    • Tina  

      Nový Trek „Supecaliber“? Uvidíme ho už teraz cez víkend v Novém Měste Na Moravě plnej kráse?

    • snas89  

      Moondraker F podium

      Tohle se mi líbí.

      Nevíte, kde bude s cenou?

      • doubleingram  

        Ten top je myslim za lidovych 350k :)

        Ale je to ultimativni stroj, po tomhle se otoci kazdy, uvidime jak se osvedci FG.

      • onuce  

        Mám stejný rám a trochu nepraktický je nechráněný tlumič, respektive nutno instalovat blatníček mezi zadním kolem a tlumičem.

        • bimjeam  

          Mondraker F podium má integrovaný blatníček

        • Espen  

          Kellys používá tyhle rámy a lepí na ně jen svoje nápisy?

          • onuce  

            On není úplně stejný, je jen stejný.

            • Espen  

              Takže je stejný, akorát že úplně jiný :-D

              • -b-n-x-  

                V devatenactem stoleti by se tomu vyroku jeste filozofove divili :-)

              • onuce  

                Je stejný principielně. A i vizuálně velmi podobný. Ostatně se divím, myslel jsem že frčí zalomené sedlové trubky.

      • embi  

        Odhadem CR

        • RR SL 350K
        • RR 230K
        • R 170K

        V Uk

        https://www.silverfish-uk.com/…/kw/f-podium

        • McBlacky  

          to si teda věří :)

          • doubleingram  

            Tak jen ty kola jsou na krame za asi 85k. Ale i tak je to moc.

            • McBlacky  

              otázka kolik jich prodaj za tu cenu ;)

              • doubleingram  

                If myslis kola, tak pravda je, ze jsem je zatim nikde nazivo nevidel :) Podium HT uz jo, ale ne v plny palbe.

                Kazdopadne za me zatim nejdezci ram, co jsem v posledni dobe videl. Bral bych hned, uz jen kvuli tomu.

                • novas752  

                  Ja videl. Zakazkove delany pro ebike a 130kg jezdce. :)

                  Na tenhle ram nahozeno jen pro pobaveni – bazarovej Werk za litra pro kontrast, patri to na elektro Haibike full na Yari, XT Di2 s Magura Vyron elektrickou sedlovkou. :D

                  • novas752  

                    A jeste jedny loukote mam ve sbirce. :)

                    To tehdy muselo byt za totalni nesmysl, karbon ram, karbonove nohy vidlice lepene do patek a podkovy, vidlice dual air remote lock na riditka…

                  • doubleingram  

                    Pekny, 130 kg frajer? Maj limit 95 kg :)

                  • kyl  

                    Když koukám na tu vidlici,tam asi stíráky nejdou až ke korunce?

                    • novas752  

                      Ne ne, je to 160mm, vnitrne to jde predelat od 140 po 170.

                      A korunka je napojena na vnitrni nohy sikmo, takze to urcite az po korunku chodit nebude. Manitou Matoc Pro, stala ho 7000. :) Nakup to…

          • -b-n-x-  

            A ted si vem kolik by to stalo, kdyby tu top verzi udelali ve verzi e-bike. To by jiz mohlo atakovat pul mega :-)

        • snas89  

          Tvl!:) a to jsem spis myslel ze budou nekde na urovni orbey ktera je spis levnejsi.

          • McBlacky  

            Orbeu si ted nechal udelat kamarad na asx enve atd. Koukal jsem na to a super strela. Vubec bych se toho nebal.

            • brundibar  

              U Orbei je trosku problem u zadni stavby, pri tvrdsim zachazeni dostava casto vakl. Musis casteji servisovat. Jinak se mi kola libi, nic proti nim, jen tenhle neduh …

              • Cryzyy  

                máš k tomu prosím nějaké bližší informace (jak často a zda tam jsou normální sehnatelna ložiska, nebo pouzdra ) ? rozhoduji se co pořídit a OIZ je jedním z kandidátů…

      • THORX  

        Nevíte jak to vypadá z HT modely? Budou na Shimano 12s?

      • ceo  

        Ceny mají na webu:

        F-Podium carbon RR SL 29 carbon/gold: 350.999/ 249 999,–

        F-Podium carbon RR XX1 29, carbon/light blue/flame red: 259.999/ 174 999,–

        Druhé ceny jsou v rámci racing programu.

    • mpIII  

      NOVINKA 2020!!! Rock Shox představil nové vidlice a tlumiče: https://enduro-mtb.com/…ik-ultimate/

      Dostupné již dnes :-D

    • DoomHammer  

      A co Shimano a 12s XT?

      • bimjeam  

        A čo SLX 12s ?

      • vojtechposmourny  

        No mě by k tomu zajímalo, jestli HOPE plánuje udělat ořech pro micro spline.

      • Mr_Mertic  

        Bude na červenci. Jak XT, tak SLX.

        • Tina  

          Embargo končí 31.5.

          • orm  

            Ty uz asi klasicky vis a ja se nemohu dockat s cim prijdou :-). Snad nebudu tak zklamany, jako u gravel sady.

            • Tina  

              Nebudeš sklamaný :)

              Prečo si bol sklamaný u gravel sád? Spätná kompatibilita so silničnými sadami, kompatibilita kaziet s MTB orechom (nie je potrebný silničný dlhší orech), varianty 2×10, 2×11 a 1×11, mechanika aj Di2. Ceny nižšie ako Sram.

              • kliiima  

                Já byl zklamaný, že nenabídli kazetu 10–42, když už pro ni mají ořech

              • orm  

                Nelibi se mne design. Mozna to bylo jen na fotkach, ale paky mne prijdou nehezky siroke, az humpolacke. Kliky jak z mtb. Postrada to eleganci silnicni sady. Funkcne ok.

                Od 12s xt toho vlastne moc necekam. Jsem zvedavy jen na kazetu, pripadne brzdy.

                • Rubi  

                  Vsichni cekame na kazetu…a jak znam shimano, tak se trochu bojim…

                  • Tina  

                    čoho sa u nej bojíš?

                    • Rubi  

                      bud neudelaji 10z pastorek, nebo bude blby rozsah, nebo to bude tezsi nez GX…

                      • nooski  

                        Rozsah bude 10–51.

                      • Tina  

                        Hmotnosť je na úrovni XG-1275 (GX), rozsah 10–51z

                        • orm  

                          Kdyz bude i nizsi cena nez za GX, tak to vidim na kopani hrobecku pro sram :-). Tesim se a zavidim, ze ty vis :-). Tyden jeste clovek pocka.

                        • Lister  

                          Doufám že se bavíte o SLX a na XT. XT na úrovni GX by byla tragedie.

                          • novas752  

                            Kdo chce gramarit muze si koupit treba XX1 nebo nejaky Garbaruky apod. GX ma uplne v pohode vahu.

                          • Rubi  

                            A cos cekal? U sramu mas nad GX taky uz jen X01/XX1 coz je u kazety to same…

                            • Lister  

                              Čekal bych nějakou úroveň.

                              GX je prostě sracka, XT jen závodní sada s lehkou nadvahou a vždycky to byla absolutní jistota – maximum co můžeš za své peníze dostat pokud nechceš nesmyslně připlácet za TOP sadu.

                              Váhu kolem 400 gr bych viděl jako optimum a konstrukcí podobnou XTR jen prostě ti a tam o něco méně odlehčené.

                              • novas752  

                                Zavodni sada je XTR, XT je plne funkcni sada ale ne zavodni superlehka.

                                Posledni dobou ta absolutni jistota trochu pokulhava, treba slavne m8000 brzdy.

                                • Lister  

                                  Zkusil bych někdy vnímat i celkový význam vět a nejen význam jednotlivých slov.

                              • Rubi  

                                XT 10s; 11–36; vse ocel; hmotnost 338g; cena 1,1K

                                XTR 10s; 1–5 ocel 6–10 titan, hmotnost 227g; cena 4,3K.

                                XT 11s; 11–40; 1–9 ocel 10–11 alu, hmotnost 411g; cena 1,5K

                                XTR 11s; 11–40; 1–4 ocel 5–10 titan 11 alu; hmotnost 331g; cena 4,1K

                                XTR 12s; 10–51; 1–4 ocel 5–9 titan 10–12 alu; hmotnost 367g; cena 6,5K

                                A podle tebe by mela XT nabrat pouze 40g? Lehka nadvaha byla v poslednich letech 80–110g…A cenovku by sis pak predstavoval jakou?

                                GX kazeta na 11s je levny bezproblemovy drzak, na 12 se z nejakeho me neznameho duvodu pokazily…

                                • Charles2k  

                                  XTR 10s 11–36 má hmotnost 272g a ne 227g

                                • Lister  

                                  Dobrá, váhově to asi lepší nebude, ale minimálně konsrukčě bych čekal o rozhodně mnohem lepší řešení než má GX – to je fakt špatné. Naopak XT u mne vždy byly absolutně bezproblémové a když jsem bral kazetu na klasický ořech, tak jsme nikdy nic jiného nekupoval (samozřejmě krom jedenáctkové 11–46, které jsou ale blbé úplně všechny).

                                  Cenovku za dobře udělanou kazetu bych si klidně dokázal představit kolem 3–4 tis, když GX stojí úplně stejně.

                        • Frenky Vlk  

                          Napadá mě ještě otázečka,budou vyrábět i dvanáctkové kazety (XT,SLX) i na staré ořechy tzn.(11–51apd.) něco jako udělal SRAM u sady NX ,nebo budeme muset všichni měnit ořechy případně náboje?

                          Dííkýýý Frenk.

                          • goofy  

                            Já bych chtěl spíš jedenáctku 10–45, ale tohle Shimano zařízlo… :-(

                            • Rubi  

                              Navic byla na 12s krok hazky, to byl dobrej ulet od shimana… pritom na 11s by se mi taky libila…

                              • goofy  

                                Tak to celkem chápu. Nový systém, nový ořech. Přece nebudou dělat nové XTR i se dvěma systémy páček a přehazovaček. Tohle jsem celkem chápal, ale 12 rychlostí je pro mě zbytečných (zase další převod, který třeba řadit, než člověk přeletí kazetu) a rozsah 10–45 by mi stačil.

                                • Rubi  

                                  stacila kazeta pro jiz hotovou 11s sadu… protoze kazety z 11s staly za prd…

                                  • goofy  

                                    Kazety jsou v pohodě. A určitě nebudou tvořit nové kazety pro staré sady, které prakticky přestávají vyrábět.

                                    • Rubi  

                                      tak proc bys chtel 10–45, kdyz stavajici jsou tak v pohode? :D

                          • petrun  

                            Pokud ne tak jejich chyba. Vydělá na to tom Sram a Sunrace.

                            • DoomHammer  

                              Tak nějak… existuje důvod, proč by 12s kazety 11-něco neměly jít na současný ořech?

                            • Frenky Vlk  

                              Osobně už kazetu SRAM NX 12 vozím právě kvůli ořechu na 11.zubů a už velice čekám…a abych pravdu řekl,doufám a věřím že shimano udělá 11–51 kazetu.Než bych tam cpal nějaké SUNRACE asi bych radši vyměnil ořech.

                              • petrun  

                                Pouhý 1 zub navíc na nejtěžším převodu je absolutně nesmyslná investice když už máš NX.

                                • Frenky Vlk  

                                  No,ani mi tak nejde o ten jeden zub navíc,jako spíš to že mi nesedí odstupňování kazety sram pod vrchem 32,36,42,50.Už taď vím že shimano kdyby zachovalo 33,39,45,51 mi bude vyhovat víc,navíc ten poslední skok 42,50 o osum zubů…to za mě prostě sram netrefil.

                                  • petrun  

                                    Od Shimana rozumné odstupňování raději neočekávám když je schopné vyrábět takový paskvil jakým je jedenáctka s devíti zubovým skokem 37–46z. Tahle prasárna mně donutila vyměnit ořech a použít kazetu Sram.

                                    • Frenky Vlk  

                                      Právě proto doufám že pokud kazetu začínající 11.zuby vyrobí,zachovají rozsah 33,39,45,51 a nebudou se pouštět do podobných OSMI-DEVÍŤI stupňových odskoků…

                                      • krabica  

                                        Počty zubů u skoků nejsou důležité, zato procentuální skoky by neměly překročit 20%, pak už je to nepříjemné.

                                        • petrun  

                                          Přesně tak. Skok 42–50z u Sunrace a Sramu je jen cca. 19%. Shimano prodává cca. 24% obludnost 37–46z. Čistě subjektivně, bez měření a matematiky mi ten druhý případ v praxi vadil podstatě víc.

                                    • goofy  

                                      Tahle prasárna je úplně v pohodě. Stejně je to jenom vyprošťovák…

                                      • petrun  

                                        To, že je potřeba víc zašroubovat dorazový šroubek aby hazka ten skok pobrala a tím zhoršit chod na spodku kazety je v pohodě?

                                        • blue.sun  

                                          Co to meleš?

                                          • petrun  

                                            Spi dál.

                                            • blue.sun  

                                              Marně přemýšlím, proč by mi tebou popsaná operace měla zhoršit chod v dolní části převodů, a jak to mám poznat (jezdím SLX 11–46)… a pořád nic. Závěr, problém neexistuje.

                                              • MlokCZ  

                                                Ale zhorší. Každá přehazka zejména s excentrickou horní kladkou je konstruována na konkrétní velikost největšího pastorku a tak to chodí optimálně. U Shimana to je v tomto případě konkrétně 40z. S větším pastorkem je výsledkem oddálení horní kladky na menších pastorkách a tím to hůř řadí. U 42z kazety je to ještě zanedbatelné, u 46z to znát už rozhodně je.

                                                Pak už tu jen zůstává diskuze o tom, co kdo považuje za perfektní funkci řazení.

                                                U Sramu u 11s šli lepší cestou. Přehazka je konstrukcí pro 42z největší pastorek a nesnažili se následně j tomu dobastlit další kazety s větším rozsahem jako Shimano.

                                                • goofy  

                                                  Tak vymysleli 12s Eagle, který chodí pro jistotu nahovno celý… :-D

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tam už je otázka, jestli prostě 12s s použitou roztečí + k tomu 50–51z největší pastorek je vůbec dobrý nápad. Nevím tedy jak moc dobře/špatně chodí 12s XTR, jestli tam to Shimano zvládlo lépe.

                                                    11s Sram ovšem chodí parádně, lépe než Shimano i při použití vhodné kazety (40–42z).

                                                  • goofy  

                                                    Nevím. Vozím XTR s XT hazkou a za mě super. Cvaknu a je to tam, a to je tak asi všechno, co od řazení požaduji, takže jezdím a neřeším. Teď jsem dal na doporučení tady Sram řetěz místo Shimana, a nějak to cvaká. Tak se asi vrátím zpátky k Shimanu a zas budu jezdit. Bonus u Shimana – více schovaná hazka a možnost přeřazení o dva dolů. To mi na Sramu chybí. Jinak bych si na to beztak taky zvykl a neřešil.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak máš to s 42z kazetou, tam to ještě řadí velmi dobře. Tady je to hodně o tom, jak komu sedí Sram vs Shimano páčky a pak jakým stylem řadí (liší se pak co jak snese řazení v plném tahu) a v jakých podmínkách (co jak snese hodně bahna, mírně ohnutou patku, atd.).

                                                    Jinak to stejně vždy každý hodnotí jinak (tím myslím tu stejnou kombinaci). Je tu spousta příspěvků o tom, jak různé bastly perfektně řadí, které já už považuju ne za horší řazení, ale za v podstatě nefunkční a někomu to stejně bohatě stačí.

                                                  • goofy  

                                                    Už mám 46z kazetu. 42z jsem utočil, ale už mě občas bolely kolena, tak jsem s novou řetězovkou odlehčil. Přece jenom už nejsem nejmladší. :-)

                                                    Je mi jasné, že někteří řeší řazení asi dost víc než já, ale zase si nemyslím, že jsem úplný ignorant, co by mohl jezdit na čemkoliv. Sram bych na kole zvládl, ale nevidím k tomu důvod. Nepřináší pro mě nic navíc a spíš ubírá. Plus u Sramu je zatím levnější dvanáctka, kde je větší rozsah, ale to bych stejně nechtěl kvůli tomu sběrači klacků vzadu. Ideální by pro mě byla kombinace jedenácti rychlostní 10–45 a 32z ve předu, co mělo Shimano původně v plánu, ale vykašlali se na to, a tím pádem nemusím řešit nové řazení. :-)

                                                  • wilda81  

                                                    Řazení v plném tahu jsem ochotný akceptovat leda u závodníka nebo prasete. Nechápu kolikrát se tu tento argument objevuje od hobiku, ale to vážně tak často řadíš(te) v plném tahu? To mi přijde srovnatelná prasarna jako řadit v autě bez spojky.

                                                  • xtonda  

                                                    Řadím jak potřebuju, i v tahu, je to nářadí, které má sloužit mě, ne já jemu.

                                                  • -b-n-x-  

                                                    „nářadí, které má sloužit mě, ne já jemu“ – tak jasne. Ale taky se da pouzivat neco jako rozum. Pokud „setrne“ zachazeni s naradim prodlouzi jeho zivotnost treba 10× a vice, tak mi to pripada celkem rozumne :-)

                                                    Jinak ale ja to mel vzdycky tak, ze o jeden tezsi prevod muzu radit prakticky v jakekkoliv zatezi. Ale o vice stupnu nahoru, anebo dolu je vhodne vzdycky na momentik snizit zaber. mam pocit, ze to pak i lip prehodi.

                                                  • MlokCZ  

                                                    Před lety jsem v tahu neřadil vůbec, protože to materiál nezvládal. Když to aktuální materiál zvládá na 100%, tak to klidně používám i když samozřejmě ne pořád.

                                                  • wilda81  

                                                    Asi tak. 11sp mi přijdou srovnatelné.

                                                  • p@X  

                                                    Mám X01 bez problémů od 4/2017.

                                                  • mpIII  

                                                    Jasně. Za to Shimano XTR 11 řazení s XT hazkou a GX kazetou je naprosto super… to i 9spd XT/SLX bylo lepší. Za mě je Eagle to nejlepší a nejbezproblémovější řazení, co jsem kdy na ole měl.

                                                • blue.sun  

                                                  Znovu, pojď mi vysvětlit, proč se to zrovna u mě neděje…

                                                  A jo, mám srovnání se 40, 42 a 46 zuby…

                                                  U 46 mi paradoxně líp chodí řazení s řetězy Shimano, než s tolik vychvalovanými Sram.

                                                • petrun  

                                                  Neumím ani nechcu to popisovat takto detailně ale přesně toto jsem myslel. Díky ;-)

                                              • TheJD  

                                                Na enduru mam GX eagle a na XC kole X01 eagle a ani jeden z nich nefunguje dobre, kdyz je serizeny podle te jejich merky na B gap. Kdyz to pritahnu vic, tak uz to radi krasne.

                                                • krabica  

                                                  Mám opačnou zkušenost jak s X01, tak s kombinací GX/NX.

                                                • lubosalbi  

                                                  Seřizuješ to s tou měrkou se zadní stavbou v sagu?

                                                  • mpIII  

                                                    Taky mě to napadlo. :0)

                                                  • TheJD  

                                                    Ne.

                                                  • mpIII  

                                                    To bys měl, SRAM to uvádí přímo v návodu. Stejně tak pokud máš oválný převodník, je třeba nastavit kliku do určité polohy (pokud si to nepamatuji špatně a ta klika se nastavuje do určité polohy kvůli délce řetězu).

                                                  • TheJD  

                                                    Radsi to pritahnu tak, aby to behalo, nez vypoustet tlumic nebo zamestnavat nekoho dalsiho, aby to fungovalo pri nastaveni podle udelatka.

                                                  • TheJD  

                                                    Tak jsem to pri ladeni tlaku v odpruzeni zkusil zmerit s odpruzenim v sagu a zjistil jsem, ze jsem to na trailu jsem seridil presne tak, jak to ma byt podle te jejich merky. Takze merka opravdu neni potreba. Aspon pro me. :)

                                        • novas752  

                                          Jakože aby přehazka na ten největší skočila tak tam musíš utáhnout doraz? Dobrej odborník.

                                          • MatS  

                                            Tak on spis myslel B screw.

                                            • petrun  

                                              +1

                                              Jsi jedinej komu to opravdu myslí.

                                              • rorschach  

                                                Ale ten šaltr přece posouváš kvůli velikosti největšího pastorku a ne rozdílu mezi největším a druhým největším? Samozřejmě beru, že čím větší je vzdálenost horní rolny/kladky od pastorku, tím to hůř/pomaleji řadí..

                                                • MlokCZ  

                                                  Jistě, ale pokud to je jen o větší rozdíl mezi největším pastorkem a předposledním, tak je to nejhorší situace. Tím je to pak blbě (zbytečně daleko horní kladka) na všech pastorkách kromě toho největšího.

                                                  Pokud je ten rozdíl průběžně na celé kazetě, tak je situace o chlup lepší a moc velká vzdálenost horní kladky od pastorků se postupně navyšuje k menším pastorkům.

                                                • TheJD  

                                                  Reknu ti to takhle. Na uplne novem x01 eaglu to pri serizeni podle meraku bez drzeni kola v sagu skace opravdu hodne spatne na mensi pastorky ve spodni casti kazety. kdyz to pritahnu, aby byla horni kladka bliz kazete, tak se to spravi a chodi to suprove. Ridim se ciste tim, aby horni kladka nenarazela do nejvetsiho pastorku pri razeni nahoru, aby tam byla dostatecna mezera.

                                          • petrun  

                                            Doraz nebyl ten správný výraz. Myslel jsem šroub který nastavuje předozadní polohu přehazovačky.

              • nooski  

                Tak nějak tam chybí 12. U SLX 12sp čekám hmotnost kazety na úrovni někdejší planety pluto. A třeba se Shimanu podaří nějakou 12sp sadu v osekané verzi konečně dotáhnout na trh.

                • puka  

                  Půl kila snad nepřekročí. 11s má 441g, uvidíme jak to zpracují.

          • otecius  

            Snad bude XT cenou pod NX a vahou lepsi jak GX :-))) jsem zvedavej hlavne na razeni a kazety.

            • novas752  

              GX kazeta je duta, sice skoro cela ocelova, ale duta – nevim nevim.

          • Lsdenski  

            Nové kliky XT 12sp. budou vycházet z FC-MT900?

            https://bikerumor.com/…ailable-now/

          • bimjeam  

            Tina, vieš aj info, kedy sa to bude dať reálne kúpiť? Obvykle to bol prelom augusta/septembra, ale posledné XT bolo predstavené viac ako o mesiac skôr ;)

        • DoomHammer  

          To by bylo fajn. Kolektivní vědomí B-F mi konečně úspěšně nabulíkovalo, že potřebuju jednoplacku, ale s 11s sadou mi nedává smysl :) tak udělám veletrh.

          • petrun  

            Nemyslel jsi spíš davovou psychózu?

            Taky jsem jí podlehl :-D

            • DoomHammer  

              člověk mrkne na B-F, jednoplacka. vyjede do lesa, jednoplacky. jede do Jedovnic, jednoplacky… to je prostě k nevydržení :D

              • -b-n-x-  

                Vcera jsem tlacil kamaradovi taky jednoplacku do hlavy :-)

                Ale je to takovy zpatecnik ze nevim nevim.

                • petrun  

                  Je potřeba nasadit intenzivní brainwashing. Pomoci by mohla i marketingová masáž Sramu.

                  • snas89  

                    By me teda zajimalo. Kolik zavodniku by slo zpatky na dvojolacku, kdyby si mohli vybrat.

                    • jonti  

                      Na zavodeni bych zpatky urcite nesel, ale na dlouhe jizdy v horach, co me bavi nejvic, bych bral 2×10. 1×11 melo nedostatecny rozsah a 1×12 nefunguje uplne dobre(X01)

                      Tezky rozbity teren prilis nevyhledavam, proto ani padani retezu neni problem.

                    • doubleingram  

                      IMHO nikdo.

                    • ToMášMarný  

                      Z XCO závodníků asi málokdo nebo nikdo, na maratonech má pořád dvojplacka své místo. Co si matně vzpomínám, na cape epic měla dvojplacku zhruba třetina jezdců. Ze špičky pokud vím nikdo, ale co si budem povídat, my jejich nohy nemáme..

                      • DoomHammer  

                        Ted je otázka, jestli jim chyběly lehké nebo těžké převody :)

                        Co jsem si počítal svou eventuelní sestavu, tak by mi chyběly těžké.

                        • Nikovlas  

                          Jakým způsobem nabídne 2× sada těžší převody, než může nabídnout 1×? Spíš bych řekl, že problém je obecně rozsah a odstupňování…

                          • MlokCZ  

                            Tak šlo u něj o rozsah jak píšeš. Těžké zmínil nejspíš jen proto, že ve srovnání šel cestou od nejlehčího, který volil v obou případech jaký potřebuje.

                            • DoomHammer  

                              Co jsem si hrál s kalkulačkou, tak mi chyběly spíš ty těžké. Budu se muset naučit šlapat, ale ta jednoplacka mě prostě láká :)

                              • RomanH  

                                Ja prisel papirove o jeden nejlehci a 1.5 nejtezsiho, ale v realu mi to nijak zasadne nechybi (ten nejtezsi jen obcas po ranu, kdyz cerstvej prislapavam po silnici z kopce treba na sraz) . Chce to proste zkusit, teorie je jedna vec, praxe druha.

                                • DoomHammer  

                                  papírově to mám viz obrázek, v reálu uvidím…

                                • MlokCZ  

                                  Jenže je tu ještě jeden faktor. A tím je posun převodů, když oželíš nějaký nejtěžší. Já bych třeba z 2×11 nejtěžší převod nějak oželel, to by se ještě dalo.

                                  Vozím 24/34 + 10/42 kazetu.

                                  U Eaglu bych musel dát 30 placku. 30/10 bych nějak zkousnul jako nejtěžší, ale děsně by mě štval pak ten skok 10–12, který bych najednou řadil dost často. Jak to mám s 34 velkou plackou, tak většinou končím na 34/12 a ten velký skok na 10 řadím jen sem tam a už v těžších převodech jen do mírného sjezdu, kde to už tak nevadí (i tak mi to trochu vadí, ale už ne tolik).

                                  Rozsah si přeci může v praxi zkusit každý rovnou tím, že prostě ty převody o které by přišel nebude používat.

                                  • RomanH  

                                    Mne ten skok 10–12 nevadi. Prevodnik vozim 30T AB Oval, kazetu mam stejnou, 10 – 42

                                    • MlokCZ  

                                      Tak to máš dobré, když nevadí.

                                      Pak je tu tedy ještě faktor už slušně rychlejšího ojíždění nejmenších pastorků, když do těžkých převodů není rezerva a drtí se hodně ty nejmenší. U drahých kazet z jednoho kusu to zrovna nepotěší ji pak vyhodit brzo jen z důvodu sjetý některého nejmenšího pastorku.

                                      • RomanH  

                                        Ta GX kazeta (10–42) neni tak extremne draha, cca 2t Kc. Zivotnost nedokazi posoudit, mam to od rijna, tocim na ni druhy retez (prvni vydrzel cca 1500 Km, cili tak o 300–500Km mene, nez mi vydrzel na 3×9). Ale retez je 11s, 12s udajne vydrzi vice a jde na 11 prevodu pouzit. Nicmene ja uz mel koupeny i nejaky 11s spojky, tak to neresim.

                                        • novas752  

                                          Na 10–42 GX aktualne tocim 5. retez, najeto cca 4000km, je to na 2×11. Zuby zatim nejsou otlacene.

                                        • MlokCZ  
                                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                                      • wilda81  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                • o.unca  

                  Nebyla vám ve dvou jednoplacatka málo?

                • kamaro  

                  Když jsem to četl, tak u mě proběhlo takové to automatické dokončování vět a přečetl jsem to jako:

                  „Vcera jsem tlacil kamaradovi taky jednoplacku do KOPCE :-)“

                  Čemu by se člověk u jednoplacky ani nedivil :-)

          • puka  

            Nám se slabší fyzičkou a nulovými ambicemi to musí vystačit. :)

    • JK_Cookie  

      Trek Top Fuel 2020 – foto + video

      mtbcult.it

      už je k dostání kola-radotín

    • Marušák  

      Bylo by fajn, kdyby v 2020 byly konečně ke koupi novinky 2019:-)…

      • puka  

        Plno novinek jsou hoaxy, cenově přepálený, nedostupný nebo jen nefunkčních. )

    • snas89  

      Predstaveni trek top fuel na mtbs:

      https://mtbs.cz/…esty-recenze

      Docela jsem prekvapenej, ze na zavodni taketu dali vetsi zdvihy. Udavana vaha mi prijde vyssi nez i konkurence. Otazka je co a u koho je realny.

      Co na to rika mcblacky?:)

      • McBlacky  

        Blacky je nasranej a přemýšlí co si koupí. Tohle určitě ne.

        • zbytečněj zdvih
        • těžký
        • pořád jen jedna flaška
        • ještě menší rám (větší štafle look od velikosti M dál)
        • ale hlavně posranej knock block

        co se povedlo je uložení tlumiče a tím odpadá největší hate na současný model – a to vedení bovdenu zamykání tlumáku. Plus zamykání RS twist lock, ten mám už ted a proti páčce to je lepší.

        takže uvažuju, že buď vyškrábnu někde ještě letošního (toho fialovýho). Nebo vezmu epic comp carbon 2020 a hodím na něj xx1 a jiný kola. Třetí možnost Giant Anthem pro 2020 a dát na to jinou sadu.

        Treku dám poslední šanci testem toho novýho „softtailu“. Moc to ale nevidím. Jediný použitelný jsou silnice, i když teda Madona proti novýmu Venge je o víc jak půl kila těžší a stojí stejně a navíc ji vržou krovky :)

        • brundibar  

          Top Fuelem nasrali celkem dost lidi :D Co mam kolem sebe lidi tak chteli po uverejneni hned objednavat a ted to naopak rusi.

          S umistenim tlumaku a zbavenim se te strasne smycky jedine souhlasim, ale to je asi tak jedinej krok kupredu.

          • kliiima  

            Mně se naopak nový TF líbí, nejsem žádnej chrt, ale chci mít lehký pohodlný rychlý kolo a toto to přesně splňuje, jak zdvihy, tak i geo. Jak někdo píše níže, lehký jezdivý trail bike. Co to ale zabíjí je lock vidlice/tlumiče a taky press fit:)

            • suslos  

              a cena :-D ty build kity jsou strašný… nx eagle kazeta na kole za 100k+ je tfuj

              • TheJD  

                Nejen kazeta… podivej se na zbytek osazeni. Reba na kole za 100k. Nevim, jestli brecet nebo se smat.

                • suslos  

                  však vím, ale nx kazeta mě dojmula více…

                • snas89  

                  Dlouho nebyla krize a zkousi co kdo snese no:)

                  A ze jich to posledni dobou zkousi…

        • snas89  

          Tak to koukame podobne:)

          Epic fain, ale ja jako turista ocenim prave spis toho anthema. Vidim ho jako schopnejsiho (privetivejsiho k jezdci) v terenu. Ale jak rikas..ta jedna flaska:/

          Toho anthema myslis letosniho sedyho nebo cekas s cim prijdou v lete? Nechapu tu vymenenou sadu… ten anthem se da jeste sehnat obcas v top specce lonskej model. Ten letosni na elektrice bych nechtel.

          Hodne me zajima fourstroke. Ale ten jsem jeste nejel. Pomalu se s tou jednou flaskou zacinam smirovat.

          • Cryzyy  

            Epica jsem vyloučil z důvodu servisu Brainu, udělat tenhle ústupek, tak je to na půl cesty návratu ke Cannondale.

            S přijmutím jedné flašky dost bojuji, jak jedu závod nad 2 hodiny, vozím dvě malé, letos jsem třeba pokaždé druhou vypil napůl, takže by to na jednu velkou šlo, ale s velkou se hůře manipuluje a nesmí vypadnout (tak jednou za rok mi flaška určitě vypadne a velká bude vypadávat častěji). Při závodech, kde není možnost výměny je jedna flaška problém, dvě se i při možnosti výměny během závody lépe vyměňují. Mimo závod zase dost často používám druhý košík na bidón s věcma (duše, nářadí, návleky, větrovka, světlo).

            • tomxxx  

              Co je problematickeho na servisu brainu?

              • McBlacky  

                Problematicky je jak casto to prestane zamykat a cekas v reklamaci na novej.

                • snas89  

                  Ale to uz snad nejak vyresili ne?

                  • McBlacky  

                    Letos jeste brzo rict, bylo dost hnusne a moc lidi nejezdilo. Nicmene uz nejaky mrtvi jsou :/

                    Spesl to bez reci reklamuje, jen to trva

                • tomxxx  

                  Njn, taky mě to štve, ale když si dáš kritérium dvě lahve do rámu a aspoň trochu „kvalitní karbon“, tak těch značek moc nezbyde a pak jsi za spešla v užším výběru rád, když nechceš vyloženě exotiku, kde je problém sehnat i náhradní patku.

        • Cryzyy  

          Já se na to dívám dost podobně, ale možná ne úplně tak kriticky, mohlo by to být kolo na ukončení ježdění s číslem na řídítkách a pozvolný přechod k zevlování, otázka je, zda mám odvahu si to přiznat :o)

          • pohledat letošního TF ve velikosti 17,5“
          • Orbea OIZ M10 (výměna kol)
          • Scott Spark RC v Mku je vyprodán – mínus je jedna flaška
          • Je otázka, zda bude novej Spark, protože tenhle už je třetí rok
          • Kross Earth TE – jedna flaška
          • LUX – vyprodán
          • Giant Anthem 2020 – jedna flaška a netuším kdy bude
          • Focus O1E – nevím, jak moc se člověk musí starat o spoustu ložisek – jedna flaška

          Pokud by někdo věděl o něčem dalším, klidně dejte vědět

          • jonti  

            Santa Cruz Blur, i kdyz je cenove trochu jinde.

            Je to ale virtual, 2 flasky a sedlova trubka vhodna pro teleskop.

            • mpIII  

              Mě to cenově nepřijde jinde.

              Cena rámu:

              • TREK $3,299.99
              • SC $2,999
              • Cryzyy  

                Samotny rám u těhle značek se zatím nikdy nevyplatil kupovat, SC za $2,999 to by asi stalo za Excel tabulku

                • mpIII  

                  Mě na těch factory buildech vždy něco vadí, takže by se stejně muselo leccos měnit.

                  • Cryzyy  

                    Právě proto tam mám Kross Earth TE a LUXe, oboje by bylo za ± stějně, XTR a DT kola bych snad překousnul :)

                    U ostatních značek bych většinou musel měnit kola (přepletl bych stávající Nextie na boost, což je ± za 10–12k) a buď se smířit, nebo vymenit GX v lepším případě mix GX a X01. Když už ale budu neco vymeňovat, jsem nad cenou Krossu a LUXe.

              • Cryzyy  

                SC Blur by byl za 3.099,00 € https://www.bike24.com/p2289201.html?… , těch $2,999 je cena v US

                • mpIII  

                  Nechápu. Porovnávám cenu Treka v US s cenou SC v US. Oboje v dolarech, čili srovnatelné.

                  • Cryzyy  

                    ja se zase divam na cenu za kterou se da realne koupit

                    • mpIII  

                      Pak se koukáš špatně, protože reálně se SC nekupuje za 3100 EUR ;0)

                      • Cryzyy  

                        a kam se mám podívat na reálnou cenu ?

                        • krabica  

                          na polský SC… :-)

                          • mpIII  

                            Překvapivě Rakousko teď umí lepší cenu než Polsko :0)

                        • mpIII  

                          Nech si poslat nabídku na cenu od dealera Santa Cruz. Je to jako s autem, za ceníkovou cenu se nekupuje.

                          Občas obchody přijdou se slevami (před dvěma týdny Bike-Components mělo 15% slevu na SC, BikeFeeling.at má slevy na rámy stále: https://bikefeeling.at/…-s-my19.html). Ani jeden ale Blura nemá skladem, i když by jim určitě šlo napsat.

                          Ale abych řekl pravdu, stále nechápu co vlastně řešíš. Jediné co se dá srovnávat jsou ceníkové ceny, ať už v EU (překvapivě je to těch 3099 EUR) nebo v USA (2999 USD). Cena Treku v EURech je 3299 EUR , čili můj předchozí výrok o srovnatelné ceně Blura a Top Fuela platí.

          • enjoy79  

            Novej scalpel :-) – Ocho případně zaměnit jednoduše za jinou klasiku. 2 flašky tam dáš v pohodě.

            • Cryzyy  

              se bojím, že to bude vrzat a praskat jako stávající Scalpel, prodat Lefty nějak rozumně asi nepůjde a pak bych ještě přeskládal zbytek, takže mi z toho zůstane jenom rám

          • krabica  

            Ty flašky nechápu, v dnešní době dlouhých rámů přece můžou dát i 2 za sebou… :-)

            • novas752  

              A se supernízkym standoverem by se vešla jistě ještě jedna nahoru nad rám. :) A na široký řídítka se taky vejdou aspoň 2 mezi páky a představec

            • wilda81  

              To je nějaký nový ti chromag?

              • krabica  

                Jo, je to nějaký prototyp od Chromagu, ale nebyl k tomu žádný popis. Podle vzhledu by to mohl být titan.

            • suslos  

              Jsem si vzpomněl :-D

              • mpIII  

                Tohle nechápu… Ty dvě v rámu možná ještě jo, ale proč proboha výrobci dávají úchyt na košík dolů pod spodní trubku? Pak akorát lítá bordel na flašku. Taky ten úchyt mám, ale nic na to dávat rozhodně nebudu.

                • Cavendish  

                  Třeba to bylo myšleno jako uchyt pro brasnicku má nářadí

                • McBlacky  

                  Starej epic to mel a vubec to dost maratonskych kol melo. To se taky jeste zavodilo na 5–6 hodin a support u trati mela vyjimecne elita ;)

                  • Sgt Pepper  

                    Ja jsem teda na takovyhle dlouhy akce (daaaavno jiz tomu) vozil jeden bidon doplnovanej jak to slo + camelbak

          • McBlacky  

            Kross taky nestíhá dodávat ;)

            já se nakonec smířím se spešlem, když to bude vysraný na reklamaci, tak nebudu závodit.

            extra trápit ho nebudu mimo závody, tak to snad dvě sezony dá.

          • TheJD  

            Co je spatneho na Crossmax Elite kolech, ktere davaji na Oiz M10?

            • tomxxx  

              Jsou to mavic a nejsou karbonovy?

              • TheJD  

                Karbon rozumim, ale co je spatneho na Mavicu?

                • Rubi  

                  oproti treba DT swiss na nich nevidim nic proc bych je mel kupovat…

                  • TheJD  

                    Nikdo se nebavi o kupovani. Bavime se o tom, proc je menit, kdyz jsou na novem kole. Konkretne me zajima, proc je menit, kdyz clovek nema potrebu mit karbonova kola.

                    • Rubi  

                      mit DT naby a nove je prodas nejlip

                    • tomxxx  

                      No protože chce ( i já bych chtěl) karbony a je snažší zaplést celá nová kola a mavic prodat komplet. Jinak ty crossmaxy vážej přes 1700, což je trochu daleko od kol pod 1400.

            • Cryzyy  

              Ted mam Nextie, DT, Novatec, CX Ray, hmotnost cca 1450g, tak bych si na nove kolo nerad daval neco horsiho

          • tomxxx  

            Hele, muj vylucovaci postup uplne stejnej jak tvuj a pak ve vysledku se zase vratis k obligatnimu epicovi.

            Co me jeste napada: rocky mountain – daly se sehnat nejaky skladovy zasoby za hodne malo penez, ale uz to bude vybrakovany a cube. Jo a pak je pomerne slusna strela ktm, videl sem nazivo s axs sramem a docela pekny, jen pro me je ktm vyrobce motorek a ne kol…

            • Cryzyy  

              Elementa jsem taky zvazoval, ale nevim o nikom s dostatecne kreativim pristpem k tvorbe cen, nebo nebylo Mko v potřebné specifikaci (s karbon zadni stavbou)

          • Stavel  

            SUP 2020 bude mít dva košíky (alespoň podle obrázků).

        • mpIII  

          A co Pivot Mach 4 SL? Zdvih 100mm, váha rámu 1845g s tlumičem!! A je to fakt krásný.

          https://www.bikeandride.cz/…idla-pro-xc/

          • TheJD  

            Na Pinkbike pisou "Claimed frame weight with the stock Fox Float EVOL rear shock is just 2,105g ", takze tech 1845 bude spis bez tlumice.

            • mpIII  

              Koukám na to. A ještě XS… Tak má bikeandride špatné info.

              Pak tedy u mě těch 3060g s DPX2 tlumičem v Lku je opravdu fajn váha.

        • Tina  

          Mne sa práve hodne páči ten nový Pivot Mach 4. Skvelá geometria, DW link a pomerne slušná hmotnosť rámovej sady.

      • gemini  

        Příjde mi, že po té, co měl Trek období cen celkem při zemi, tak alespoň u top fuela mi přijdou ceny/výbava poměrně sebevědomé…

        • McBlacky  

          chce naplno využít současný trend jezdivých trail kol. Logicky to následuje po trendu trail kol na hranici endura, kdy i zdvihy 150–160 byly Trail a lidi jsou otrávený jak ty kola brutál nejedou a stejně ten zdvih využijou 2× ročně plnej.

          Sice si tím novým TF trochu zabijou EXko, ale to posunou v další generaci malinko výš a zruší Remedy (27,5 stejně umírá). V současnosti mezi EX a Slash je obrovská mezera.

          • gemini  

            Já jsem EX8 pustil právě proto, že mi to jako jezdivý trail kolo moc nepřišlo ( rok jsem se víceméně trápil ) a jsem celkem rád, že jsem si sehnal loňskou 9,7 která je na moje ježdění ideální. Novej TF bude asi někde mezi Ex a původním TF, ale pak nechápu, že je to specifikují jako závodní full – v těch nejvyšších specifikacích to asi pojede, ale hliník v xlku bude mít přes 14 kilo a to už jsme zpátky u EXka jen s nižším zdvihem…Jsem zvědavej na toho soft taila – asi zákazníci, kteří chtěli TF, šáhnou spíše po něm, než po novým TF.

            • McBlacky  

              EX ko jede hezky až v top setupu kolem 12kg. 8čka je fakt těžkej šnek. Nicméně ta zadní stavba šlape moc hezky.

              Já si nemyslím, že půjdou lidi z TF do toho softa. TF s otevřeným tlumákem si nechá líbit v terénu fakt hodně, bez šance to vyrovnat touhle novinkou. Je zbytečný dávat mezi HT a jezdivý xc full takovýhle kolo, zvlášt když maj caliber s isospeed.

              • TheJD  

                Ja si treba myslim, ze to zadny soft tail nebude. To si lidi myslelni, protoze top fuel byl zavodni xc full, ale kdyz se posunul, tak se pozice uvolnila. Myslim, ze to bude regulerni zavodni xc full, byt treba s krapet nizsim zdvihem. Uvidime.

                • novas752  

                  Soft tail to nebude uz jen proto, ze bude mit dvoudilny ram – bude to jednocep kombinovany s pruznosti zadni stavby a tim zvlastnim novym tlumicem, mel by byt pry nekdy v Cervenci.

                • Cryzyy  

                  podle fotek, kde není moc místa od pláště k sedlovce to vypadá na max 40mm

      • TheJD  

        Ono je dulezite rict, ze Top Fuel uz neni zavodni raketa, ale lehky trailbike s xc koreny, tedy neco jako Epic Evo, Oiz TR a dalsi. Zavodni raketa bude uplne novy model. Jolanda na nem uz jezdi v NMnM.

        • snas89  

          Pseudo pruzici full neni full.

          To kolo asi bude super. Ale ne na chrceni, spis na vylety.

        • JFtryall  

          Ja si myslim, ze Epic Evo je naopak ryzi zavodni stroj. :-) Jen je potreba jeste trosku poladit trate.

          • TheJD  

            Dokud bude mit Brain, tak bude, no. :D Obzvlast, kdyz na to daji jejich klasicke zavodni XC plaste.

      • MlokCZ  

        Zajímavé, i tady použit menší offset 44mm. Čím dál více značek začíná používat čím dál menší offset i pro kombinaci 29" a trend položenější hlavy. Tomuhle směru sám úplně nerozumím, ale je to čím dál oblíbenější.

        Já teď dával cíleně u pevné vidlice offset jen 42mm, ale to bylo z důvodu, že s ní mám už naopak dost velký hlavový úhel (71°) a bylo to kompenzace a výsledná délka stopy pořád není ani tak nijak moc.

        Pro ty kombinace položená hlava + menší offset je ale pak už délka stopy obrovská.

        • Nikovlas  

          Mně to připadá logické.

          Na XC se vozí krátká stopa kvůli hodně utaženým zatáčkám. Malinko položenější hlava pomohla do těžšího terénu a delší offset udržel krátkou stopu.

          Na trail a enduro se bere čím dál delší stopa kvůli stabilitě v rychlosti – položili se hlavy a aby se nemusely pokládat ještě víc, použije se k dalšímu prodloužení stopy menší offset.

          • MlokCZ  

            To je vše pravda, ale položená hlava už jde dlouho do opravdu extrémů, že je stopa opravdu dlouhá i s 46 a 51mm offsety.

            Pokládání hlavy prodloužilo stopu mnohem více než ten o chlup větší offset.

            Pro rychlé přibližné srovnání:

            • prodloužení vidlice o 3mm prodlouzi offset o 1mm
            • prodloužení vidlice o 2cm dá 1° změny HA

            Když přidám ze 44 offsetu na 51, tak je to změna stopy jen odpovídající cca změně o 1° HA.

        • Tina  

          Niekde som písala vyjadrenie Foxu. Vraj všetci ich závodníci jazdia iba 44mm offset. Na sveťáku jazdia offset 55mm už asi iba jazdci Cannondale pretože nemajú inú možnosť.

          Mám XC hardtail so 69,5° hlavovým uhlom a offsetom 44mm a na Ripleym nám 68° hlavu a 51mm offset. Keď presadám na Ripley na na začiatku cítim ten väčší offset dosť negatívne. Riadenie je síce rýchlejšie, ale niekedy až moc nekľudné. Pri strmších zjazdoch so zátačnami mám pocit z hroziaceho „zamknutia“ riaditiek.

          • MlokCZ  

            A přitom 1,5° prodlouží stopu o 10mm a ten větší offset zmenší jen o 7mm.

            V reálu to samozřejmě bude složitější, protože se přidá výrazný vliv různých sagů a i dalších rozdílů geo.

            Aktuálně mám na fullu 67,5° hlavu a 46mm offset. Na celopevňáku 71° a 42mm offset a krásně je tam vidět mnohem větší vliv na délku stopy za rozdíl HA. Tedy celopevňák i přes menší offset je mnohem méně stabilní. Ale aspoň o něco méně než když jsem ho měl s jinou vidlicí se stejným HA a 47mm offsetem. To už bylo šíleně nestabilní.

            Takhle je to akorát, samozřejmě nechci stejnou stabilitu y celopevňáku a fullu.

            U fullu je pro mě 67,5 HA + 46mm offset stabilní až dost. Větší tank bych už nechtěl.

            A když moderní geo je ještě daleko níže u trailových kol až někde kolem 66° a i občas ještě méně a k tomu ještě snižují offset.

            • mpIII  

              Jsem na tu moderní geometrii zvědavý – píšou 66,5/66,2 pro pozice high/low, ale pravděpodobně pro 130mm vidlici. Já budu dávat 150mm (oficiálně povoleno je 130–150). Když to bude položené už moc, nechám Pika snížit. Podle zkušeností zahraničních majitelů ale 150mm vidlice je přesně to, co to kolo potřebuje.

              • MlokCZ  

                Já rozumím tomu, že taková geo je dobře využitelná třeba v Alpách pro pořádné a hlavně i dost prudké sjezdy. A ještě za podmínky dostatečně dobrého jezdce, co dokáže jezdit dost rychle.

                Za sebe ale vůbec netuším, co bych s takovou geo kolem Plzně jezdil. Na dovolenou samozřejmě ok, když se vybere vhodná lokalita.

    • Tina  

      Nino jazdil short track na semilick prototypoch od Maxxis. Pneu v rozmere 29×2,4" na ráfkoch s 30mm vnútornou šírkou. Na foto v článku vidieť, že prototypy majú pružné a elastické bočnice. Zároveň ich fúkajú na pomerne nízky tlak.

      https://bikerumor.com/…-bike-tires/

      • JFtryall  

        Hodne zajimava pneu. Nejdriv jsem si myslel, ze maji ustipany Aspeny klestema.

      • blue.sun  

        Na Nové Město mi to nepřipadá ideální, i když short se nejel na nijak náročné trati, ale k nám do Polabí… proč ne?

        • JFtryall  

          Jel to i pri zavode. Za sucha v tom nevidim problem, trat je citelna a ta guma nebude drzet spatne. Kazdopadne by me zajimalo, jakou maji realnou sirku na 30mm interne.

          • Rubi  

            po tom co jsem videl kdysi jezdit multivan meridu na maxxis monorail a to i za mokra uz se nedivim nicemu, ale obdivuju… sam jezdim na fast trak plastich a to je proti tomu traktor

        • jecnak  

          Jel jsem zkracenou trat na podobnych plastich a za sucha mi prisly idealni. Dulezity je tam ten objem, protoze jinak musis foukat velmi vysoke tlaky, abys necvaknul.

          • blue.sun  

            Neklouže to na všech těch kořenech? Občas mám problém s podkluzováním i s Fast Traky a ty mají o dost lepší vzorek.

            • jecnak  

              … za sucha …

              • blue.sun  

                Některé kořeny podkluzují i za sucha. Hlavně pokud jsou trochu víc ohlazené. Proto se na to schválně ptám.

                • jecnak  

                  Neprisly mi tam ty koreny za sucha nijak kluzke. Celkem naopak koreny i kameny drzely dobre.

                  • Tina  

                    Bavila som sa po závode s Jitkou Čábelickou a ona hovorila, že to miestami bolo celkom uklouzané na tých koreňoch. Chlapom to už asi viac oschlo ako to holky vyjezdili.

            • JFtryall  

              Na korenech nejlepe funguje dostatecny objem, mekci smes, odpovidajici tlak a hlavne technika jizdy. Na korenech neni problem jet i na uplne hladkych pneu, ale musi mit objem. Naopak vyraznejsi a hlubsi vzorek na uzsi pneu nebo vyssim tlaku neni zadna vyhra na takove trati. Vozit hodne hladky pneu je spis riziko kvuli vyjezdum a nebo prudkemu dobrzdovani.

    • Tina  

      Shimano Deore XT 12 speed prichádza

      • mischak007  

        https://m.cycology.cz/novext2020/

        24900,– … :( ?

        • Motyll  

          Tak cenová válka se nekoná…

        • goofy  

          Co se ti nezdá? Je to komplet i s brzdami a za chvíli ty ceny spadnou, jako pokaždé.

          • Nikovlas  

            GX Eagle jsem viděl s klikami bez brzd pod 10 000. Tak jestli to spadne na půlku, tak to bude konkurenceschopné…

            • Lister  

              Že XT kazeta váží jako GX neznamená, že si ty sady vzájemně konkurují.

              Sram nemá žádnou střední cestu u 12, pouze top XX1 a X01 a pak low end Eagle.

              XT není konkurancí ani pro jedno a proto má velký potenciál na slušný prodej.

              • novas752  

                Střední cestou SRAMU je právě to GX, lowend je NX a nově ještě levnější a nekompletní SX.

                • Lister  

                  Ne. GX je konstrukčně tak kolem SLX maximálně a to ještě zaviram oko. Že to nesedí cenově je věc jiná.

                  • novas752  

                    To bych rád věděl co to „konstrukčně“ znamená. :)

                    Obě firmy jedou jiné konstrukční prvky. Dalo by se například říct že třeba xtr kazeta (nanýtovaná na unašeči) je na úrovni nýtované gx nebo dokonce nx, protože xo1 a xx1 jsou vyhlodaný ze dvou kusů… Stejně např že už x01 řazení je nad xtr, protože nabízí nastavení polohy řadící páky. A naopak že XT je nad XX1 protže umí řadit o dva dolu… Nesmysl to takhle porovnávat.

                    • Lister  

                      Znamená to to co to znamená, pokud nemáš představu co dělá sadu pokročilejší, tak holt asi fakt nemá cenu to probírat.

                      On je třeba rozdíl nýtovat na unašeč a nýtovat jeden pastorek k druhému, taky je rozdíl jestli máš páčku nebo roličku na pouzdru nebo ložisku a jak máš řešené uchycení hazky v patce atd…

                      12 GX hazka je absolutně nepovedený výrobek, hlavní čep tragedie, materiál vodítka ještě větší.

                      • Hnoj  

                        12 GX hazka je absolutně nepovedený výrobek, hlavní čep tragedie, materiál vodítka ještě větší.

                        Tohle je extrémně odvážný tvrzení a troufnu si říct, že kravina… A potvrdí to tisíce spokojených uživatelů :-D

                        • grafik  

                          Spousta spokojených zákazníků je i s hadrama z Lídlu …

                          • Hnoj  

                            Nejsem si úplně jist, co tím chtěl autor říct.

                            Každopádně, kde se bere ten GX hejt? Jezdili všichni, kdo to hejtí GX aspoň rok? Pochybuju.

                            Navíc GX umožnilo širokému spektru lidí jezdit na 12sp za IMO rozumný peníze. O tom mohlo shimano 3 roky jen mluvit…

                            Osobně mám GX druhou sezonu a všechno frčí na 100% a stížnosti „že to neřadí hladce“ mi osobně přijdou směšný. Vzpomeňte si na doby, kdy shimano a jeho XTR neřadilo pod záběrem vůbec, zatímco X-0 zařadila „za zvuků kovadlin“ ať se dělo cokoliv. A teď se za to GX hejtí? Absurdní.

                            • kandik psi zub  

                              ktery XTR neradilo pod zaberem vubec?

                              • Hnoj  

                                M950 jakž takž, M960 vůbec, M970 se celkem snažilo…

                                • kandik psi zub  

                                  jezdil jsem na vsech a vzadu radily vsechny stejne dobre, vepredu vsechny stejne. Dobre nerikam, ale vime ze na prevodnicich nikdy nic jinyho nez shimano neradilo :)

                                • ememem1  

                                  nemas shimano rad a preto – sorry – pises uplne blbosti.

                            • JFtryall  

                              No, ja vim tak o 6–8 saltrech v okoli a kazdej mel problem a celkem rychle to vsichni sundali. Vule, citlivost na serizeni a bahno asi nejvetsi problem.

                              • Hnoj  

                                To by mě fakt zajímalo, co s tím dělali.

                                Bike X-krát upadnul z výšky na hazku, schytala X kamenů a mnohokrát jsem kolo „zahodil“ na pravou stranu a to se po ní svezlo.

                                Pořád drží. Mám asi nějaký lepší kousek :-D

                                • JFtryall  

                                  Asi jo. Ja jsem nastesti GX Eagle jezdil jen chvili a i kdyz bylo vsechno novy, tak funkce nebyla tak jista jako GX 1×11. Pro vaznejsi enduro pouziti beru GX Eagle jako dost nevhodnou vec. A prave i ten kus od kusu je k zamysleni, kvalita tam hodne lita. U 11sp jsem tohle nevidel.

                                  • Nikovlas  

                                    Já měl 2 roky X1 11sp a teď mám GX 11sp a právě tu kritiku GX nechápu – evidentně je to opravdu problém jen u Eagelu.

                                  • jakub  

                                    no tak já mám gx 12ku a nemůžu říct že by s ní byl sebemenší problém, jsem spokojen, trošku mě na začátku vyděsilo, to že lidé z mého okolí, co si koupili kolo tímto vybavené hned tuto sadu sundávali a prodávali ji a měnili za 11kové xtčko ale jak říkám, asi nejsem takový bajker, ale já si fakt nemám na co stěžovat, mám na bajku i čtyřpísty TRP, ty teda nejsou úplně dokonalé, to si přiznejme, ale Sram zatím funguje v pohodě, doufám, že bude, protože jsem nikdy tak dobré kolo, než to co jsem si koupil neměl a už asi nikdy mít ani nebudu…

                                    • JFtryall  

                                      To ses stastnej clovek. :-)

                                      • petrun  

                                        Ono někdy stačí prostě neřešit a jezdit. Když jsem vyměnil kazetu Shimano za SRAM tak mi pořád vadila větší hlučnost při řazení. Měnil jsem řetězy a mazadla, laboroval s nastavením aby to ztichlo. Postupem času už to vůbec nevnímám a jsem spokojen. Funguje to perfektně a víc mně nezajímá.

                                        • JFtryall  

                                          Stastnej clovek no.2 :-))

                                        • dr.spiritus  

                                          Já jsem vyměnil jedenáctkovej řetěz Shimano za Sram. Bylo to nepatrně hlučnější, ale stálo to půl peněz… Takže jek už tady bylo několikrát řečeno, neřešit a jezdit…

                                    • ToBla  

                                      Já mám GX cca 15měsíců (doplněno X01 řazením), 3000km a bez jakýhokoliv problému.

                                • Tina  

                                  .

                                • mpIII  

                                  Neřeš to, hatery nepřesvědčíš. Stejně tak jako já můžu pořád dokola psát, že kombinace XTR řazení, XT hazka a GX 11 kazeta nefungovala pořádně nikdy, ale X01 řazení, X01 přehazka a GX 12 kazeta funguje bez problémů a celou sezónu jsem na to nemusel sáhnout.

                                  • JFtryall  

                                    A ja mam zase s kombinaci XT saltr, XTR prehazka a GX kazeta super zkusenost, resp je to prvni pouzitelne. :-))

                                    • doubleingram  

                                      Saltr a prehazka jsou to same, ne? :)

                                      • JFtryall  

                                        Joo sorry preklep. Pardon, kombo XTR razeni, XT hazka(saltr) a GX 11sp kazeta, retez Sram 1110 a prevodnik AB oval. A maka to ok.

                                  • goofy  

                                    Jen si to chtělo umýt ruce… :-P

                            • Lister  

                              Pokud něco udělali s konstrukcí hlavního čepů tak jedině dobře.

                              Mně odešel po 3 měsících, byla tam pak taková vůle že se to nedalo seřídit. A takových zkušenosti jsem našel na netu více. Potvrdila to okamžitá reklamace kdy mi vrátili peníze.

                              Pokud Sram zareagoval tak jedině dobře, ale já už jsem z téhle sady vyléčený.

                              Kdybych si to sám neosahal tak nebudu nic takového psát, ale já to na kole měl.

                              X01 je funkčně úplně jinde a nelituji ani jedné koruna za upgrade.

                              • deekay  

                                Ja byl s X01 taky uplne maximalne spokojeny. Po SLX a XT, prvni, co to tam sypalo at se delo, co se delo.

                                Mimochodem, jak XT tak SLX hazky maji paralelogram z totalniho blata a absolutne idiotsky reseny cepy toho paralelogramu (nepruchozi). Pritom starsi 9 speed verze to mely ok. U tech novejsich staci klacik, nebo neprilis velka sila obecne a vyskoci to z cepu (ohne se).

                            • David Bek  

                              Souhlasím s tebou a popravdě maka výborně i 1×12NX. Když vyměníš řazení za vyšší radu, není to vůbec žádný problém. Všichni tady mluví o Sramu jako o sracce, ale proti Shimanu to je pořad nekde jinde a to nemluvím o vyšších řadách. Ať se to zastáncům Shimana libi nebo nebo ne,tak kazety X01 a XX1 jsou v porovnání s 1×12 Shimano konstrukčně a funkčnosti nekde jinde. Mě už Shimano na kolo nikdy nesmí. Mám Sram a nikdy bych už neměnil.

                            • Chili  

                              Souhlasím. Rád vzpomínám na Shimano MTB dualy! To bylo Peklo! Inverzní pružina! Jezdím XX1 ženská X01 na zimaku GX vše EAGLE. Ani jeden problém… To se u Shimano říct nedá…

                        • MilanT  

                          Nevím jak kdo, ale já jezdím GX komplet cca 2 roky a kromě řetězů (nájezd cca 3–4K km) neměním nic.

                          GX drží jak selská víra. Pastorek, kliky, hazka atd. vše v cajku.

                          Nejsem tedy tvrďák jako asi někteří zdejší, ale několik závodů do roka si taky střihnu a že by GX nějak špatně řadilo pod tlakem nepozoruji.

                          Jo a nájezd mám momentálně s GX sadou cca 8000km.

                          • Atilla  

                            V terénu? Já znám spoustu lidí co hodně jezdí, ale max to jsou polnačky. To má na životnost dílů velký vliv. Já defakto nevyjdu z terénu a na kole jde furt něco do kytek. Po zranění jsem jezdil hodně xc stylem a vydrž komponentů šla hodně nahoru. Řetěz, kazeta, prehazka všechno vydrželo o kus déle.

                            • ememem1  

                              jako ze xc opotrebovava konponenty typu retaz, hazka, kazeta a pod. menej ako enduro ? to su mi veci.....

                              • novas752  

                                Ale jo, vliv to ma. Kdyz jedes hodne po rozjebanych cestach a stezkach a slapes u toho (jizda do kopce) tak jak se furt mele to odpruzeni tak to trochu taha za retez = jde do kytek rychleji a soupe to i prehazkou atd. No a navic vic prachu a vic bahna = opet to odchazi rychleji.

                                • Atilla  
                                  • kolikrát na XC trefíš převodníkem skálů, kolikrát na XC hodíš kolem o zem, na silnici a polnáčkách se taky naválí tolik klacků jako v lese.
                                  • ememem1  

                                    rec bola o optrebeni, ne rozjebani.

                                  • novas752  

                                    Opotřebení beru jako opotřebení a ne poškození nárazem.

                                    A klacky se většinou válej na normálních lesních cestách kde by člověk jel i na xc, hlavně v okolí míst kde se kácelo a zpracovávalo dřevo. V terénech se jich zase tolik neválí.

                                    • Atilla  

                                      A kde jsem psal o opotřebení? Kliky, hazka, převodník, trpí víc na trailech než při Xc. A u nás padají klacky za stromů. Stačí když fouká a jsou všude.

                                      • p@X  

                                        Řekl bych, že největší vliv má řazení v tahu…

                                        • ceo  

                                          Kterýmu se člověk na AM/EN nevyhne.

                                          Závidím, jak někdo psal, že neřadí v tahu. Mně se to děje několikrát za vyjížďku, zvláště tam, kde jedu na oči. Ale i kde to znám, stačí zkoušet jinou stopu, ta někam vynese a pak už člověk buď prasí v tahu, nebo si vystoupí..

                                      • novas752  

                                        A kde reaguji na tebe???

                                        Reaguju na prispevek ememem1 a ten o opotrebeni psal.

                              • tomxxx  

                                Mi přijde jako kravina. Je jedno co jezdíš (krom silnice), tak staší projet jednou v dešti a blátem a všechno jde rychle do prdele.

                          • TheJD  

                            3–4 k km na GX eagle retezu? To jsi ho menil tak pozde, nebo co? Kamos menil po 1000 km a ja po 1400 km. S novym retezem se vyrazne zlepsilo razeni-ty retezy byly opravdu vytahane. Pouziti enduro.

                            • novas752  

                              Kazdy to ma jinak, hmotnost, jizdni styl, nejcastejsi prevody, prevodnik, konkretni kolo, tereny, udrzba…

                              • TheJD  

                                To jo, ale az ctyrnasobna vydrz mi prijde trosku ulet.

                                • novas752  

                                  Taky je mozny ze to ten s 1000km meri blbe a meni zbytecne brzo – nektere kusy merek meri uplne nesmysly a propadnou treba uz po 0,3% vytazeni.

                                  • Kaire  

                                    Jojo… Force měrka propadla na úplně novém řetezu. :-)

                                • MlokCZ  

                                  To tady je běžně. Už se mi tu stalo mnohokrát, že mi konkrétní typ řetězu vydržel i 6× tak dlouho než těm největším extrémům (s nejkratší vydrží). U mě samozřejmě pro při včasné výměně, kdy kazeta vydržela mnoho řetězů. A to znám ještě i případ s větší vydrží řetězu, takže s ještě větším rozdílem.

                                  Někdy v tom bude i to již zmíněné špatné měření

                                  • popokatepetl  

                                    nejlevnější je koupit pár řetazů a točit je dokola dokud pohon funguje, pak to celé vyměnit. U jednoplacky se to nabízí ještě více.

            • novas752  

              Si odečti katalogovou cenu byť jen br-m8000 a už teď z toho máš 18.

            • Tina  

              Na r2 majú predbežné ceny. Napríklad cena kazety SLX je 77,50Eur (rovnako ako Sunrace MZ90). Kazeta XT 117,50Eur vs. Sram GX 134,50 Eur. Dostupnosť píšu už v Červnu.

              https://r2-bike.com/navi.php?…

              Upgrade kit Shimano XT majú za 317,50 Eur, t.j. necelých 8.300,– Kč!!!. V cene je RD, SL, CS a CN + orech DT Swiss Microspline.

              https://r2-bike.com/…0-with-Clamp