Dnes se ke mně díky reportáži na Seznamu dostala informace o tomto tuzemském výrobci kol značky Festka.
Jaký je Vás pohled na tato kola? Máte s nimi nějaké zkušenosti, či snad tu najdeme dokonce i nějakého vlastníka?
Dnes se ke mně díky reportáži na Seznamu dostala informace o tomto tuzemském výrobci kol značky Festka.
Jaký je Vás pohled na tato kola? Máte s nimi nějaké zkušenosti, či snad tu najdeme dokonce i nějakého vlastníka?
Zkus pouzit vyhledavani.
No viděl jsem, a nic pro mne. Předražený a beztvarý. Tohle osloví jen pracháče a ortodoxi.
Zajímavé z hlediska hospodaření Festky, člověk by nečekal tak mizerná čísla…
Naopak jsem nečekal tak pozitivní graf doteď…
A kolik sis myslel, že prodávali a tržili?
Každopádně jak zmínili pozadí a spolumajitele, investora, zvedl se mi z toho kufr, možná jsem naivně myslel, že to je firma založená na seriózních základech…
Kladna nula mě taky překvapila :-)
Pořád lepší než záporná, nedej bože absolutní nula. :-)
Tak pojem kladna nula znám z práce docela dobře… Za to se schová spousta věcí :-)
Naše měřicí přístroje zaokrouhlují na celá čísla, ale když je hodnota o pár desetin menší než nula, tak ukazují záporné znaménko, takže je i záporná nula na světě… :-)
Jakože bys chtěl platit hodně daní?
daně jsou dobré, protože pomáhají sociálně slabým!
Festka je evil! Nechce pomáhat!
Evil bikes jsou jina firma ;-)
Je vidět, že tu nejsi dlouho :-)
Tak přece: Festka is more than just a bicycle. Festka is a passion !
Hipster hype ;-)
Tahle nafrněná poloha/póza je položí do smetiště dějin.
tak hlavně je to kolo přímo exponenciálně hnusné
Teze, že cena kola za 800 jako uměleckého díla dále poroste vyžaduje opravdu velké sebevědomí:-). Myslím, že opak je pravdou. Až ho jednou bude prodávat asi se bude divit:-)…
Tenhle si to evidentně myslí:
Telefon do prazskyho Koloshopu:-)
Kluk, co tam teď pracuje, pracoval dřív ve Festce – nehledal bych v tom žádnou konspiraci.
Docela by mě zajímaly důvody, proč si někdo nechá postavit (vyrobit) kolo na míru, nechá si jej individuálně nalakovat, kolo je skvělé a velice pohodlné (dle inzerátu) a přesto se ho vzápětí zbavuje.
Možná mu na to přišla manželka … :)
:-D
Tomu odpovídá i datum vložení inzerátu. Paní zhlédla reportáž na Seznamu, nápis na kole manžela jí přišel nějaký povědomý, tak se jen tak pro jisotu zaběhla podívat a proboha, tyvole, krávo, mně klepne, „Jirko!!!, okamžitě pojď sem!!!…“ A bylo vymalováno.
:D :D :D
Ta cena je úměrná. Festka totiž: Je specialistou na ultralehké rámy kombinující karbon s uhlíkovým vláknem.
:-D
To mě taky pobavilo.
Mne spíš pobavilo tohle. Už to tady sice několikrát bylo, ale pořád to stojí za to.
kdyz to dělaj z odpadků, pak se majitelé luxusních kol nemusí divit… www.active-sport.cz/…od-kafe/4919
Tohle je tzv. „bezramova“ hlava :-)
Kdyby to majitel použil k účelu ke kterému bylo kolo konstruované tak by se mu to nestalo, je to takový nástěnný speciál
Jak se to stalo?
To mají štěstí praskací cigarety už zakázali.
To právě ruplo v místě, kde dochází ke střetu karbonu s uhlíkovým vláknem.
:-)
:))
Přece chteli delat i poctivou ocel ne? Nebo to už neplatí a jsou jenom v karbonu a uhlíkových vláknech? :-)
Oni dělaj poctivě úplně všechno…!
Tak to je jisté když na to naletel i Michael M. Ten delá a bere vše co je správné a poctivé. PR to je co teď hlavne frčí. Být videt za každou cenu.
tak to jo, teď jsem tu Festka-cenu teprve pochopil, protože zkombinovat karbon s uhlíkovým vláken umí fakt jen ve Festce…
Není to třeba karbon z motoru?
A ten jim dodává Strakaac.
:-)
Když se to tu tak hejtuje, tak se zeptám :) Co je pravdy na tom, že ten jejich vývoj a výroba začíná a končí zadáním zakázky ve firmě Compotech v Sušici? (Compotech je naprostá špička v oboru, tudíž by na tom nebylo nic špatného, jen to o „jejich“ výrobě a vývoji)
Já tomu prd rozumím, objednaj si trubky s pěknou texturou a pak to spachtí dohromady, zatímco např. Duratec by měl být monokok …
To vím, to jsem četl. Zároveň vím, jak Compotech vyrábí trubky a ruční prací to fakt není. (mají stroj, jako na pletení punčoch). Spíš mi jde o slovíčkaření. Takže já zavolám do Compotechu, že potřebuji trubky xxx, ty mi přijedou, já je vlepím do spojek a nazvu to ruční prací? To mi přijde větší podíl ruční práce na karbonovém rámu z číny, kde to nějaké děcko muselo narvat kousek po kousku do formy…
Jeste na to muzes nalepit 65 sond a machrovat s tim pred zakosema a medialnima mrdkama :)
Nějaký podklad k tomu, že to je naprostá špička? prosím? Naprostá ve srovnání s čím?
Tahle firma údajně žije a prodává (snobům?)
Proč sem taháš Airoo?
Protoze prodavaji predrazeny veci pro snoby.
Aha, koupil jsem si tam galusky. Jsem snob?
Jo
Asi se zabiju…
Jo
:-D
Viléme, jak vysoká byla ta višeň, ze které jsi spadl?
Priste ti tam pripisu smajlika, aby ses nemusel tak blbe ptat.
rači jó
Tak jak jsem to napsal, tak jsem pochopil duvod, proc to sem vubec taha.
vždyť jo, ano, měl jsem to napsat pod AV
to byla parafráze na uživatele AV
:D
Pan Moureček umí. Teď pumpne pořádně bývalého tenistu Berdycha :-).
Jojo když máš takovou Kafku tak ani nemusíš vyrábět kola. Kdo umí ten umí
Obrat 20 mega na 200 kol ročně vychází asi 100 tisíc na jedno kolo. To ty biky teda moc exkluzivní nejsou ;-)
Navíc to musí uživit pět spolumajitelů. Kolik mají dělníků, dva? A to asi ještě ti dělníci musí platit za tu čest, že ta exkluzivní kola mohou skládat, aby to vůbec nějak ekonomický vycházelo.
Berdych si si měl zajít za Dominikem Haškem a zeptat se ho, jak to dopadlo, když chtěl vyrábět kola pod značkou Dominátor.
Asi tak nějak, kola za 100 tisíc nějakou nic exkluzivního u nich je potřeba hlavně aby to měli za sebou nějaký vývoj a kvalitní komponenty, taková kola se asi u festky nekupují, to že si občas nechá nějaký exot vyrobit nějakou kýčovitou obludnost do vitríny je jedna věc, ale seriózní výroba kol to není.
jenže Dominátor byl totální low-end tedy opak Festky
a taky to neprotekl na kolech :D
nemyslim, ze Festka je kdovijakej Hi-end. Podle me ty karbonovy trubky lepi do mufen jen proto, ze lepsi technologie nemaji. Ale za to, ze ta kola dodazou prodavat, jim urcite patri uznani.
je sporné jestli je lepení do spojek horší technologie – každopádně to má i svoje přednosti
a nemyslím si že by pro ně byl problém udělat monocoque rám, tam je to pak složitější s customizace tam bych asi viděl důvod
kdyby to tak bylo, delali by to i jini.
kdyby, kdyby, kdyby hmm OK
dalsi garazovka.
Top Colnago? To neni moc garáž.
Oni to lepej do spojek? Ja teda videl, ze ty trubky spojovali podobne jak favorit na tech karbon ramech.
dělají všechno možné – pokud vím
já jen reagoval na příspěvek nade mnou
Mne by zajimalo, jestli custom ram ma nejakej hlubsi smysl – kdyz uz se mas drzet jesnoho vyrobce, tak ma tolik modelu, ze s geo si musis preci vybrat a velikosti byvaj po dvou palcich. Co vic chtit?
Kdo ma problem a nemeri 150 nebo 220, tak spis zbytecne resi kraviny nez aby jezdil.
těžko říct, ale je to víc cool :D
to jde o to jestli u nich dostaneš nějakou custom geomterii která má smysl a nebo nejvíc custom je nějaká šílená barevná kreace viz ta jako porcelánová hrůza
220 jsi hodně přehnal. Většina značek končí kolem 195, jen pár jich jde k 205 a pak už nic…
Vetsina „premiovejch znacek“ konci tesne u 300, jak s bikama, tak se silnicema. 220 sem placnul, abych nemusel vest tuhle debatu a nastavil nejaky hranice. Nicmene si stojim za tim, ze funkcne na zavody staci bohate kolo kolem 100 a poznas hovno proti kolu za 300.
Kolega mluvi o vysce jezdcu, ne o cene a ma pravdu ze vetsina znacek konci u vysky jezdce cca 195 cm.
Ou, sorry tak to souhlas. To sem fakt prestrelil, aby mi tu nekdo nepsal, ze ma 197 a v pohode se vejde na ten nejvetsi ram :)
I tech 150 je docela podstrel, pac realny problemy zacinaj na 160.
Doporucuju precist treba tohle: http://www.colbypearce.com/…m-road-bike/
Custom geo rozhodne smysl ma, ale musi clovek vedet, co chce. To, ze ty to povazujes za kravinu je ciste tvuj problem :)
Tak typek co utrati za custom bike asi nerekne: " jo je to super, ale vlastne bych ten ram koupil hotovej a provedl jen poradnej fitting a vyslo by to nastejno"
Ten typek, co to pise, se fittingem mj. zivi…a rek bych, ze rozhodne poradnejsim fittingem, nez ti udela nakej smoula v CR podle BG Fit poucek.
Bud jsi to necetl, nebo mentalne nepobral.
:D
no do puce, ty budes iny odbornik.
Nerozumim reci tveho kmene :)
to zjavne neni jedine comu nerozumies, sorry ako ale napisal si peknu kravinu.
Dokazes to oduvodnit? Nebo jen plkas?
dokazes odovodnit ze .bg fit robia smoulovia podla pouciek,? a dokazes.odovkdnit v com je ten tvoj bloger lepsi?
Hmm, reakce na otazku otazkou…klasika, co od tebe vic cekat, ze?
Ano, dokazu oduvodnit oboji.
kludne spusti
edit: som si pprave precital co si sa nizsie bavil s barakom, nemusis uz pisat nic.
No zato ty bys mohl neco napsat :)
Nebo ze bys makal nekde v bikeshopu a delal BG fit, ze se te to tak dotklo? :D
ani omylom, ty si napisal ze to robia smouloviq podla volakych smiesnych poiciek kdezto ty vies ze jedine ram na mieru lebo to niekto pisal tak sa pytam ako to vies zdovodnit.
Neumis cist. Precti si znova, co jsem napsal a nepodsouvej mi neco, co jsem nenapsal. Pak se zeptej znovu.
Přihodím zkušenost s custom rámem z mého blízkého okolí, tzn. žádné „z doslechu“. Jenom pro ilustraci, že to vždycky nemusí být výhra a možná si to trochu maluješ na růžovo.
Známý si chtěl splnit sen a postavit si kolo s ocelovým rámem na míru. Když byl nějakou dobu pracovně v Belgii, tamější cyklo prostředí ho nakoplo k realizaci a nechal si zmíněný rám udělat u jaegher.
Přišel tam, sdělil jim představu, využití kola, preference a všechno okolo. Společně vybrali vhodný rám, změřili mu na těle kde co. A výsledek? Vysolil relativně raketu, za nějakou dobu mu přišel už do ČR rám, na kterém má komín z podložek jako kráva a na který se dodnes nemůže pořádně poskládat. Zoufalství ho dovedlo až na fitting do Spešlu, kde mu řekli, že ta geometrie absolutně není pro něj a že kolo nedokážou upravit do optimálního nastavení.
Takže souhlasim, že kolo na míru nemusí být žádná extra výhra a pokud člověk není atyp nebo naprosto přesně neví, proč a co chce customizovat, je lepší asi vybírat ze sériovky.
Tak ja si nic nemaluju :) Jen tvrdim, ze v soucasne dobe neni dostatek geometrii v mainstreamu, aby si kazdy vybral, jak to bylo prezentovano, zvlaste v ramci jednoho vyrobce.
To co pises vubec neni v rozporu s tim, co jsem napsal ja. Ono je to jako se vsi,, co jde nastavit.
Treba u tlumeni dlouho byl maximalne odskok. To tak nejak postelovala i uplna okurka, protoze zbyle parametry byly pres shimstacky „natvrdo“, ktere tak nekjak fungovaly pro stredni proud.
Ted je naprosto bezne nechat tohle nastaveni na uzivateli a ten tak ma moznost treba postelovat HS LS kompresi a HS LS odskok. Kdo vi, ten z toho dokaze vytriskat lepsi parametry nez z toho od vyrobce nastaveneho tlumice. Kod nevi, tak to zpravidla akorat rozjebe a je na tom leckdy jeste hure. A tak je to i s custom ramem.
Ta customizace je, jak pises, pro lidi co presne vi proc a co. To ze tvuj znamy podlehl nejakemu modnimu tlaku je holt jeho smula.
No, očekával bych, že když firma nabízí custom řešení za ne úplně malé peníze, bude schopna udělat kolo, které ti alespoň bude. Pokud se svěříš do jejich servisu, přece o geometrii kol nemusíš vědět lautr nic.
No uplne stejne ocekavaji treba duchodci, ze sada hrncu za 30 tisic bude zazracna .)))
Duveruj,ale proveruj. Bohuzel pro spoustu lidi dnesk staci na cokoliv narvat vysokou cenovku a ma to punc exkluzivity a v tu chvili je nic jine nezajima a okamzite predpokaldaji, ze to bude dobre…
Jaegher blize neznam, ani jejich postupy, tak nehodnotim. Pokud ale delaji, jako nektere dalsi firmy custom ram jen na zaklade toho, ze cloveku nameri zakladni rozmery a vyhodi jim to nejaky doporuceny fit, jako onehda kalkulacka na competitive cyclist, pak je to samozrejme nesmysl a nevidim se ze tvuj znamy takhle dopadl.
Tvé srovnání se sadou hrnců je samozřejmě nesmysl.
Cenovka byla vyšší, než u běžného sériového rámu, ale zase ne tak vysoká, aby budila dojem nějaké přílišné exkluzivity.
Podle čeho přesně stanovili míry rámu nevím. Každý výrobce má nějaký nástroj, podle které vypočítávat geometrii na daného člověka. Jestli tomu budeme říkat kalkulačka, tabulka nebo jinak, na tom asi nezáleží. Každopádně výsledek byl totální fail. A rozhodně bych u firmy, která se tím živí, něco podobného nečekal. Naopak bych si představoval, že i třeba totální lama dostane padnoucí kolo.
Tak to jsem rad zes mi sdelil jakozto opravnena osoba, ze srovnani se sadou hrncu je nesmysl :)))
Prave, ze ty tabulky a kalkulacky jsou dobre mozna jako hrube meritko.
Tim samozrejme nijak neobhajuju tu firmu. Naopak.
Kdyz se ti nelibi hrnce, tak muzeme jit do stavebnictvi. Taky spousta lidi neceka, ze jim firma, co se zivi stavbou domu naklic zfusuje barak a taky je to naprosto bezna praxe. A muzeme takhle pokracovat do aleluja, at se ti to libi, nebo ne.
Ale holt naivita nekterych lidi je bezmezna.
Konečně jsi na to kápnul. Stavebnictví je lepší příklad, než hrnce, u kterých prodejce od začátku chce zákazníka vědomě ojebat a prodat mu předražený krám.
Tak jako můžeš ve stavebnictví narazit na firmu, která ti postaví paskvil, protože prostě není kvalitní, můžeš narazit i na výrobce customizovaných rámů. A nemusí to tedy být žádná výhra ve srovnání se sériovkou. Ta firma se tím regulérně živí. Stejně, jako tvůj týpek, nad kterým ses tady rozplýval.
Tak hlavne, ze uz jsem te aspon navedl za rucicku na spravnou cestu…
Nevidim ze bych se nad nekym rozplyval, jen mi jeho metody prijdou lepsi, nez u spousty radoby fitteru, kteri absolvuji akorat kurz BG fitu, ale nemaji treba ani zakladni znalosti anatomie. Nic vic jsem nenapsal, nic vic jsem tim ani nemyslel.
Ani jsem dokonce nikde nenapsal, ze custom ram musi byt vzdy vyhra.
Takze jeste jednou shrnuti pro mene chapave, nebo ty line cist:
Cela moje reakce byla o tom, ze:
Nesouhlasim s tim, ze v ramci jednoho vyrobce je dosatecny rozptyl geometrii, aby na ne sel kazdy nalamat bikefitem, bez negativnich dopadu a ze kdo si nevybere ve standardni nabidce, resi picoviny.
Konkretne nesouhlasim s timto prispevkem: https://www.bike-forum.cz/…-kola-festka#…
Za tim si stojim, nic vic uz tu resit nehodlam, protoze je to ztrata casu, kdo ma nejake dalsi dotazy a pripominky mimo, tak pres SZ.
Máš recht, ztráta času.
já teda když bych si chtěl dělat custom rám, vezmu kolo, na kterém jezdím, mám odladěný posed, a od něj si odvodím jaké chci úpravy. pokud by se fit výrazně lišil, tak je to kravina.
Ja bych volil naprosto stejny postup, ale zjevne jsme v mensine :)
jen otázka, jak víš že ten posez co máš odladěný je správně? výš kolik nesmyslů už sem viděl i u lidí co celkem jezdí.
Ale taky už sem viděl několik domrvených nastavení z bodyfitu ( nemyslím tím jen specialized)
jako 1 cm na sedle musí poznat snad každej kdo aspoň trochu jezdí (dejme tomu aspoň dvakrát týdně dál než do hospody)
Bohuzel tomu tak neni :) Taky vlastni zkusenosti od lidi z meho okoli :)
Ty jo, to bych chtěl bejt taky takovej flegmatik…to musí bejt super život :-)
Tak jsou to povetsinou ty lidi „neresit a jezdit“. Nekdo to tak ma :)) Je mu jedno na cem jede, hlavne ze jede :D
zato ty nejedes ale hodne o tom vypravas v domneni ze aj hodne vies.
Zkuste už přehodit na téma Festka… ;o)
Tak ono se to vicemene toho tematu tyka, jde o custom ramy :))
O custom rámy nejde. Jde o to, najít bohatého hejla a zkusit ještě chvíli předstírat podnikání za cizí peníze.
Prostě tak, jak to má teď Festka nastavené, viditelně ekonomický profit nepřináší a je potřeba neustále přilévat z externích zdrojů.
Tak me taky neni ta firma kdovijak sympaticka.
Nicmene tenhle koncept jim zjevne nejak funguje :)) A dokud bude dostatek bohatych hejlu,tak asi fungovat nebude.
Hlavne ze ty toho hodne vis, abys mohl hodnotit ;)
Ja teda nevim, ale myslim, ze by to pro ne problem byl. Pokud vim, tak oni nedelaji ani ty trubky a kupujou je. Nebo aspon jeste nedavno tomu tak bylo.
trubky kupuje každý – nechává si je dělat na mírů podle potřeby , nevím co tím chceš říct
Ze spravny fachman jde od piky…nakope rudu…
takze kdyz je ram monokok, je taky z pospojovanych trubek? Nebo spis jeklu?
přééésně… strašně moc strašně tenkých karbonových jeklíčků se nejdřív uplete (ti nejlepší to samozřejmě štrikujou jehlicema přímo doma na koleně) pak se to strčí do takového speciálního komína a vyudí/upeče se to za přesné teploty nad bukovým dřevem… a to je jediná správná hájtech cesta výroby rámu… :)
Studeným kouřem?
jasné, a předtím se to hodí nachvíli marinovat do nějaký speciální pryskyřice… :)
Berdycha to nemusi zivit, ten borec vydelal tenisem a reklamou hodne pres miliardu penez a investoval i jinde. Je to pro nej hracka. Navic neni sam. Hasek se do toho sel jinak po hlave a byl sam
Tak třeba teď bude jezdit po městě s rolexkami i na druhé ruce, jako Maradona…
Tak podle toho článku je to kolo Porcelain normální sériové kolo. Stálo 830.000 kč takže na 199 kol zbývá už jenom 19 mega a to už ani tech 100 tácu za kolo nedá. Takže asi vyrábeli sériový rám jenom s osobitým designem. A hodlají se vracet ke kořenum kdy delali exkluzivní veci. Jo motají se v tom pekne. Moureček zblbl další pracháče asi to umí dobře. Je to kluk šikovná.
A co třeba varianta, že prodávají i samotné rámy – třeba v Dukle jejich dráhovek víc než 10 bude určitě
a myslíš že dukla za ty rámy solí nějaký velký peníze ? buď to bude sponzoring nebo to bude za minimální prachy jako reklama pro značku :)
Tak určitě :-D
V článku píšou kol. Ne rámu. Samozřejme to muže být zavádející.
A také píší celkový obrat a ne obrat za prodej kol.....jen jsem to uvedl jako další z variant.
Tak jestli jsou v tech 20 mega ješte rámy krom tech kol tak jsou ty kola skoro zadarmo vzhledem k tomu jak je ta značka svetoznámá......
Mne spis udivuje, ze do neceho takoveho berdych investuje. 20 mega obrat na vyrobe kol… To jsou docela drobné.
Jojo to je hodně malá garázovka, jestli do toho investoval 3 mega tak dejme tomu, to jsou pro něj drobné, ale o tom by se asi zase nepsalo
A tak třeba je fanoušek cyklistiky tak se chce nějak angažovat, prachy má tak proč ne
Vždyť jo, jsou to jeho prachy, tak ať se jich zbaví jak chce, jen pochybuju že investice do něčeho takového má ekonomicky smysl
Porad lepsi nez dp favorita…:)
To jo, ale jen o trochu
Měl to dát do RB. Třeba by mohli začít s karbonem nebo titanem :)
Taky mám takový pocit že jestli RB nezačne dělat karbon tak budou mít do pár let problém a to jezdím 4 sezónu na RB a kdybych si měl koupit znovu hliníkové kolo šel bych do něj znova, ale na XC už v dnešní době kupovat znovu hliník nebudu.
a nebo začnou vyrábět hudební nástroje jako Yamaha ;-)
U Yamahy je otázka, co bylo dřív. A nutno říct, že ať tak, nebo tak, víceméně všechno, co se pod tou značkou dělá, je minimálně slušný standard…
Tak už z toho znaku je jasný, co bylo dřív.
presne tak
Napřed piána 1887 a pak motorky až od roku 1955 ;-)
a jo, a proto mají ve znaku 3 ladičky do Y :) hmm co tady se člověk nedozví, zase sem chytřejší a už se těším na kolegu v práci jak mu pochválím „janču“ že mu pěkně ladí :) :)
Obávám se, že v Opavě nemají prozatím na karbonová kola dostatek šikovných dělnic ;-)
Obávám se, že v Opavě nemají prozatím na karbonová kola dostatek šikovných dělnic ;-)
Fuj, tyvole vsechno muslimačky, jdu blejt!
Tunisko, co bys chtěl, všechny bílé jak toaleťák? :))
V klidu, RB si to koupí u Číňana… Tak jako už teď spoustu věcí.
Tak v TOUR píší, že Festka Spectre Porcelain byla za 35 000 dolarů pro nějakého thajce
According to my sources, teda, slyšel jsem, že ta – firma – na tom nebyla přiliš dobře, tak že Moureček s Novotným přišli za Koreckým, že je třeba navýšit kapitál. K. řekl dobře, všichni teda vložíme peníze adekvátně vzájemnému podílu. M+N otevřeli ústa a až je po čase zavřeli, začali hledat Berdychy (čemuž se Korecký po předchozich zkušenostech s partnery a firmou nebránil ani v nejmenším).
To by davalo smysl.
Pro berdycha mozna dobre, ze se spali zrovna tady. Nebudeho to stat zase tak moc a Nepusobi na me jako rep(k)a a u nej ocekavam, ze si vezme z lekce ponauceni a priste posle penize nekam, kde to dava opravdu smysl.
To by odpovídalo tomu, že se nedomluvili na dalším smerování firmy. Berdych chce zřejme zkusit neco čím by se mohl a bavit a veří, že jeho peníze firmu posunou dál.
Je otázka, jestli se ta firma dobře řídí, tzn. managují se náklady, řeší se ceny, marketingový přínos, atd., ne každý člověk na toto má a když si k tomu ještě tu a tam koupí rolexky, fáro, atd., cucá z firmy naprosto zbytečně prachy směrem, kterým nemá, je zaděláno na problém… Navíc se tu nebavíme o nějaké mega firmě, která má stovky miliónů obratu se spoustou zaměstnanců, ale pořád je to malá firma, na té je to hodně znát…
Dopředu říkám, že neznám pozadí, jen hypotetizuji a pokud by mě chtěl někdo obvinit z nějaké zaujatosti, mám celkem zkušenosti s tímto českým přístupem k podnikání, už jsem zažil ledacos… :o/
On si koupil Rolexky? :) Nebo proc je tady zminujete?
No, minimálně s nim jezdí s Bloomem po cyklostezce u Vltavy…
:-D njn, holt se najde dost vousatych lidi, kteri si myslej, ze kdyz si koupi Festku, tak maj buhvi jaky kolo…
Vzhledem k povesti, kterou firma Festka ma (prebrandovani cizich ramu atd) ty Rolexy budou beztak cinsky kopie :)))
(prebrandovani cizich ramu atd) – to je fakt, nebo jedna paní povídala?
Tak to mě zrovna moc nepřesvědčilo
ještě pořád myslíš že za to dukla platí nějaký velký love ? :)
Tak tohle by asi bylo na debatu někde jinde.
:)
Asi něco platí…
Tak to je dobrej tunnel :(
Ouuuu o_O
No ty p..o. Tak tomu rikam umeni prodat. Skoro 250 000,– za kus. Tady zas leze na povrch ten typicky cesky smradecek.
Tak to je hustá cena za standardní materiál… Troufám si tvrdit, že by jiná značka dokázala u takové zakázky prodat za mnohem levněji, i kdyby to rovnou byly haněné S-Worksy…
Tak státní zakázka ;-) Vůbec bych se nedivil, kdyby Dukla od Škodovky kupovala jednu doprovodnou Octavii se „speciálním“ střešním nosičem kol za 5 mega.
Právě že už bych čekal, že do takových okatých věcí dnes firmy jen tak nepůjdou…
U Octavie totiž každý ví jaká je její reálná cena, ale kolik lidí ví, že např. Campagnola Pista jsou docela standardní dráhová kola v maloobchodní ceně cca 600 eur za set.
Spešl je sice drahá sranda, ale jízdní vlastnosti jejich rámů za ty prachy stojej
jako že kolo za 2/3 ti nenabídne srovnatelní jízdní vlastnosti?
V žádném případě!
:D
Celej servis okolo za to stoji, ale jizdni vlastnosti… To teda nevim.
Jejich servis nevyužívám, ale co se týče geometrie rámu tak třeba Diverge je nejlepší kolo na kterém jsem jel.To prostě stačí se rozjet a je to hned poznat a je úplně jedno jakej materiál, osazení atd.
Servisem sem myslel, ze mas „dozivotni zaruku na ram“, ze prijdes do conceptu a maj nahradni dily skladem velmi casto, v pohode tam sezenes boty tve velikosti, kdyz chces tak prijdes a koupis kolo rovnou na krame bez objednavani, fitting atd. Ja nejsem cilovka, ale chapu, ze nekdo takhle chce nakoupit a nechce se srat s objednavanim kola a cekanim, chce to hned, hned, hned.
Tak dokážou si říct o slušný love? :-)
Ja te nepresvedcuju. Polozil jsi otazku na kterou neznam odpoved, tak jsem ti poslal link at si udelas obrazek sam.
20 mio obrat mě fakt překvapilo… Fakt maj dobrou reklamu… Čekal jsem minimálně obrat 100 spíš o trochu více… To by mě zajímalo kolik tak můžou dávat do vývoje?
Já už jsem to tu někde uváděl, také jsem předpokládal firmu jiného rozsahu a jiných obratů…
No ono to s tím vývojem nebude tak horké, kolo jako doplněk obýváku moc vývoje nepotřebuje a vousatý chlapec ve slušivé košilce na cestě do kavárny taky asi víc ocení nějakou hezkou barvu rámu, než pokročilou techniku :-)
:-D Mourecek objevil diru na trhu.
asi ale dost malou když mají obrat jen 20 mega
Objevil diru na trhu investoru:)
Souhlas.. ale takhle se Festka nepropaguje… Dle nich jsou to High end kola se skvělým vývojem… Takhle to spíš vypadá, že jsou obratem blíž Favoritu , než zavedené firmě s exklusivnimi koly pro fajnšmekry, či bohaté lidi..
Moureček působí jako hodnej kašpárek a je vidět, že mu to pomáhá v tom, aby mohl manipulovat… Neskutečně mu jede pusa o tom jak je ve Festce vše Top a má obrovské sebevědomí. Tohle na bohaté funguje, ale ekonomicky to stejně nevychází:)
to je cele.daky 1. april a ne 1. februar ci? to je snad este vacsi fake jak galovic s favoritom.
Tak doufám, že to tu zase nezaděláte nesmysly…
neboj, všechno k věci :) jinak banán, ananas atd…
Tak Festka byla v kosmickem inkubatoru :) https://www.idnes.cz/…ekoakcie_kou
By mě zajímalo, jestli si ta jejich kola tady někdo kupuje. Na silnici jsem zatím nepotkal ani jedno. Jsem ale od Brna, nésu žádné Pražák, tak to bude asi vono…
Taky by mě to zajímalo. I Moratek sem potkal víc :)
To bude tim, protoze v Praze je potkas .) Dokonce jsem jednou potkal cely konvoj :D na modranske cyklostezce samozrejme :)))
A měli všichni pánové také Rapha dresy?
Nemeli. Rapha uz neni in, po tom co to nosi i plebs. Holt uz ted delaji i veci s dobrym pomerem cena vykon. V porovnani treba s kalasem bych se opatrne odvazil rict, ze je to az…levne :D
:-) Ano, Kalas ceny sroubuje hezky… Taky jsem si teda osobne prosel Rapha obdobim, tam nekde na zacatku, navic ty jejich filmecky a tak, ale uz mne to prestalo. Ted jsem totalne spokojenej s obycejnejma Assos kratasama, tak zustanu chvili u nich:-) A Festka, abych byl v tematu- no, Festka…
Ja vozim takovy mix, mam v satniku ruzne znacky, at uz ten kalas, enbo endura, nebo rapha, neboc astelli, beru to dle toho co mi od koho vyhovuje
Jednu jsem pred 3 lety potkal v Brne. Byl to ram z takove te edice jak na nej vybrali penize nebo tak. Borec moc spokojeny nebyl :-).
A další geniální kolo (o kousek níž, také z idnes):
Festka Doppler
„Český výrobce FESTKA vytvořil skvost přesně opačně než všichni ostatní, kteří dělají kombinaci karbon/titan. Ti totiž používají titanové spojky a karbonové trubky, ale kluci z Festky to vzali naopak a výsledek je skvělý. Maximálně využili vlastnosti jednotlivých materiálů a postavili rám, který není jen zajímavý kombinací titanu s karbonem, ale je hlavně funkční a lehký. Nádherný stroj, který dokresluje genialitu českých konstruktérů. Cena cca 145 000 Kč. “
šikovní kluci to sou :D
je vidět že hledání mezer na trhu jim jde
to neni ta ista partia co bola okolo favoritu?
ne
ale maju podobne napady aj marketing :-)
No, zajímalo by mě, jestli má ten Berdych aspoň trochu tušení, do čeho vlastně šel. Podle aktuálniho rozhovoru s ním, který jsem nedávno viděl, patrně ani trochu.
Tak zrovna Berdych patří k těm jednodušším lidem, při vší účtě k jeho tenisové kariéře…
Toz marketing maji zmaklej, ne ze ne :) nadruhou tranu musim rict, ze v mensi velikosti to vzhledove nevypada spatne .)
všichni ostatní to asi dělaj z nějakýho důvodu. jo, s trochou keců se asi dá prodat i kolo z hovna.
Přesně opačně než všichni ostatní v roce 86.
ok
tu keš mám…ale…vzhledem k nemalé osobní zkušenosti s titanem
titan spojky, karbon trubky = ok
opačně? ANI NÁHODOU!
SBCR oficiálním prodejcem a stavitelem kol FESTKA
Upřímnou soustrast.
:D
Past vedle pasti. Spesly, Treky a ted jeste Festky ;-)
Tzv. „třešnička na dortu“. :)
Ale zas teda – Spešly jsou dobrý kola. Akorát trochu škaredý a taky všude, no.
Zas tak vybiravej nejsem. Jel jsem aspon chvili na kazde ze jmenovanych znacek a ani jedna mi nevadi. Ale jak jsem videl tvuj komentar, tak mi to nedalo.
Ok. :)
Snažím se (aspoň ve dvou-třech předmětech) nezklamat očekáváni. :)
Tak to aby SBCR přibralo dalšího (a psychicky odolného) pracovníka pro řešení reklamací. =)
Já myslím, že tam někdo z té P.R. agentury už sedí… :)
Jj. teď tam mám zajímavý projekt za cca. 400.000,– na Campě. Jsem velmi zvědav na kvalitu těch rámů a hlavně co vydrží. Jo a na tom videu naštěstí nejsem já:)
:D
A to si kupuje nekdo, kdo jezdí tak, aby se poznalo co to vydrží ? nebo je to zákazník, kterého maji nejraději, teda takový co cyklistice vůbec nerozumí ?
Je to nějaká holčina…
předpokládám, že Berdychovo stará…
Tak při troše štěstí to bude obývákový nástěnný speciál a to ten rám určitě vydrží :-)
festka nefestka za čtyři kila, z těch i několika fotek týdně co tady dáváš za stroje, které si u vás zákoši kupují, je vidět, že mezi lidma ta cash je a někteří už roupama neví kam je strčit mi přijde… :-)
Cash byla je a bude, ted jsou moderni kola, takze je to extra videt. A ono je to z jedne strany dobre, ekonomika zije, kdyz se toci prachy :)
Jen bych si pral, aby z nas casto za ty prachy vyrobci aspon nedelali blbce a ten produkt za to aspon trochu stal :)
njn ale podle me lidi uplne nechapou ze kdyz si koupi festku za 400k ze to nebude jako kdyz si koupi porche za 2,5mega :) to kolo bohuzel pojede jako kazdej karbon na ultegre nebo kampe za 100k rekneme :)
To těm jejich zákazníkům ale nevadí. Chtějí si koupit určitou exkluzivitu a patřit tak do užšího klubu designových fajnšmekrů. Jestli je to naivní a nebo směšný nevím, nesoudím ale chápu to.
jasne chapu ale festka jak ostatni poznamenali to nikdo nezna,pro me by byl luxus nakej ram all city nebo single be s vyraznym lakovanim a takovyhle komponenty to bych mel pocit ze mam luxusni kolo :)
Podle meho, je větší problém to, že Porche pozná každej i z dost velké dálky, ale 400 v kole většina ani z blízka, natož padesáti metrů :-D
Uměl bych si představit na rámu trvale „přilepenou“ osmnáctikarátovou, dobře čitelnou gravírovanou cenovku.
prave jediny kdy bude videt cena az to bude na bazaru za 200k,protoze majitel zjisti ze to samo nejede a delaj se i elektrosilnicky :D
Potom do zadního kola nechá zaplést náboj s elektro motorem na sedlovku dá nosič na něj baterku a má teprve naprostý unikát :-)
treba mu to tam nejak prilepi :) ale jako asi by me nasralo ze by me predjel borec na normalnim gravelu s obrovskyma pneumatika kdyz mam silnicku za 400k :)
Proto si raději takové hovadiny nekupuju, jet na silničce za 4 kila podlahu a předjíždí tě borec na fullu a není ani udýchanej, to je děsivá představa. :-)
Pak je ale výhoda nenápadnosti takového kola, byť za čtyři kilča.
proto radsi jezdim na takovych verglech :) protoze vykonost nic moc a predjizdi me kazdej krome decek na 20" kolech :D
Jsem přesvědčen že bych nepoznal rozdíl mezi kolem za kilo a za 4 kila, najezdím za rok tak 5 tisíc na MTB, nezávodím, takové výlety přírodou, při maximálním naměřeném výkonu 490w mi ani nic jiného nezbývá :-) ležíš jsem původně plánoval nové kolo, nic se mi nelíbilo, tak jsem životnost RB prodloužil novýma kolama a ještě si ho tak 2–3 sezóny nechám :-)
Tak některé z karbonových kol značky Festka (jak už zde dřive mnohokrát bylo i s fotografickou dokumentací) bylo lze v některých případech poznat i při pouhém zabrždění… :)
Jo tuhle reklamní fotku jsem viděl, to se jim obzvlášť povedlo
Tak prostě – jsou to mistři.
Ja jsem zvedav, jestli tu DaD pak napise neco ke kvalite zpracovani. Nevenek, nazivo ty kola proste luxusne i vypadaji. takze neni divu, ze se spousta lidi s prachama chytne. Hlavne mam takovy dojem, ze specialne tady v Praze, je FESTKA pro urcitou skupinu lidi takovy „must have“.
Tak ono když už máš v garáži Porsche, Lamborghini a Bentley, tak kolo za půl mega na zdi v garáži chybí, řekl bych že na velké části těchto luxusních kol se moc nejezdí, kdyby chtěl někdo kdo nemá omezený rozpočet kolo na ježdění tak si pořídí vrcholný model nějaké zavedené značky. Co se týče jízdních vlastností to bude podle mě lepší přece jen vývoji materiálů a podobně mají investováno firmy jako specialized, Cannondale a podobně trochu jiné peníze než nějaká Festka
No, mylis se, jezdi se na tom. Nektere potkavam pravidelne a jednou jsem potkal smecku min 15 kousku – asi naka hromadna vyjizdka. Zjevne se na tom ale podepisuje, ze maji hnizdo tady v Praglu.
Jizdni vlastnosti nedokazu posoudit, protoze jsem zatim na zadnem tube-to-tube custom carbonu nejel.
Trochu me mrzi, ze SBCR takhle „povysilo“, chodil jsem tam rad, kdyz meli jeste maly kramek nahore.
Ale byznys je holt byznys a ja nejsem jejich typicky zakaznik.
Je fakt, ze ten showroom maji proste ted top. Jen lituju vzdy toho chudaka, co ma „sluzbu“ u dveri.
co je služba u dveří?:)
Vejdes a u dveri je stolecek a za nim sedi „obsluha“, ktera se te zepta co chces a pokud neco konkretni, dostanes pipak a zatim se jdes prochazet po showroomu a nasledne jsi „vyvolan“ ,az je nejaky prodavac volny.
a když jdeš jenom na čumendu, tak tě hned vypoklonkuje nebo dostaneš dohližitele abys něco eventuálně neošahal?
Ne :) Normalne si trajdas a prohlizis si jak je libo. ted jsem se tam naposled stavoval cestou ze svihu, jak byly vedra, protoze jsem jel kolem a chtel jsem mrknout na nake cyklokratasy a nikdo me nevypoklonkoval ani v cyklistickem a silnicnich tretrach :) Slecna u vchodu byla usmevava a mila i presto, ze tam byla jak ve skleniku a prijemne ji tam bejt v tom hicu nemohlo :)
Takze tohle je stale v poradku, jako jsem to znal ze stareho SBCR.
Jen proste uz se tam necitim tak dobre, protoze mi prijde ze tam „tridne nepatrim“ :)
Tak tam nelez :)
Skvela rada :D Ze me to nenapadlo :)
Tak tu vilku nahoře, původní obchod, mám jen pro sebe a jsem tam naprosto sám. Na práci mám klid a jsem max spokojen. Dole bych dělat nemohl. Na mě je to moc komerční a je tam na mě i moc lidi.
Tak to mas docela vyhru ne?
Ano, naprostá spokojenost:)
pekny :)))
Chytili dalsiho hejla https://www.seznamzpravy.cz/…ibiku-130080#…
Ten nadpis vůbec nekoresponduje s obsahem článku. :) Jaké kolo a kdo si ho teda koupil? Bloom? Ten už přece v minulosti nějaké jejich kolo/a jezdil a popravdě mi přijde jako ideální zákazník pro podobnou firmu. Obchod výhodný pro obě strany.
Domnívám se, že zmiňují pořád tu samou Bloomovu koupi. Kdyby si od nich vzal další kolo/rám, určitě by v článku nezapomněli výslovně uvést, že u nich pirát z Karibiku nakupuje pravidelně.
Přesně…
To jsou kouzelnici s tema cislama :-D
Trzby: 30 mio
Cena rámu od: 200 000 czk
Rámů za rok: 250
Takze i kdyby prodávali jen rámy, a to ty nejlevnejší, je to 50 mega za rok.
Možná vysvětlení:
Co je správně?
Ze by ABCD :-D
me spis prekvapuje ze se ty jejich kola objevuji na cyklobazaru samozrejme se silenou slevou a stejne nespis neprodejne :)
Tak hlavně asi utrácí neskutečný prachy za PR články...... :)))
to je možné, ale neovlivní to tržby :D
Cena jakého rámu od 200 000 CZK?
Myslíš, že všechny rámy jeden rok vyrobené se musejí i tentýž rok prodat? Není možné, že třeba padesátka rámů skončila jako výstavní, novinářské, crashtestové, testovací nebo jinak?
Tady na B-F jsme zas kouzelníci s dojmy a fakty :-)
Suverénnimi kouzelníky s fakty – o kolech samotných i o té firmě – jsou zejména Novotný s Mourečkem.
Ale o tom všem už dost. Příkladů je až moc a mluvilo se o tom mnohokrát.
No to je prave ten for, ten clanek mozna obsahuje neco jineho, nez je realita. Cituji: "Ceny za rámy startují na dvou stech tisících a šplhají k milionu. ". No a pak je tam napsany, ze firma vyrabi (v prubehovem case) 250 ramu za rok. Pri trzbach 30 mio a prodeji jen tech nejlevnejsich a neosazenych ramu (coz asi nebude realita)by z toho plynulo, ze minimalne 150 ramu by muselo jit na testy, promo atd. Vetsina produkce??? Sklad? Vzdyt se chlubi geo na miru. Ty cisla proste nesedej, to je cely.
Me se ty kola i libi, obdivuju kluky ze delaj to co by v koutku duse chtel delat asi kazdej z nas, vlastni kola, a rozumim tomu, ze v dnesni dobe se prosadit neni lehky a PR k tomu je potreba. Nicmene i to PR musi mit hlavu a patu a nevzbuzovat pochybnosti – i kdyby byly nopravnene, je to prece kontraproduktivni, ne?
No to máš pravdu. Tipl bych, že tady v těch článcích pro Seznam, Novinky a další funguje značná básnická licence a ceny jsou pořádě nadstřelené, aby to budilo dostatečný WOW efekt.
ja som to skusil googlit a na kola radotin vidim ramy za 96, 115 a 150k tak mozno clanok hovori cisto o tych custom ramoch ale robia aj ine veci (ze z tych 250 sa nepreda vsetko a nie vsetko je za 200+) ale z toho clanku som to fakt nepochopil
Já se domnívám, že si autor článku plete pojem rám a celé kolo…
Největší kouzelníci s cislama jsou společně s Duklou. 3 dráhovky přes 700 včetně DPH.
:) Tak bylo potřeba podpořit kámoše, neřeš.
:)
A otázkou ještě je, kde a za kolik byly ty rámy původně koupený… :))
To je vlastně pravda.
Podle toho, co jsem slyšel z jaksi – důvěryhodného zdroje, to však bylo v ošetřeno v pořádku.
Tedy v tom smyslu, že na těchto rámech s nápisem FESTKA se borci vcelku nemuseli bát. :)
Ale osobně tomu samozřejmě nepřikládám žádnou váhu a beru to jen jako pouhou další zlovolnou pomluvu velmi solidní a legendárně pravdomluvné firmy.
Toto je normálně recyklovány článek, který už jednou s úplně stejnými čísly vyšel už někdy dříve. Ani si nedali práci to moc změnit. Připomíná mi to jednu historku s fotbatbalu. Žádné holky jsme na hotelu neměli a ta částka taky nesouhlasí… :-)
je tu někdo kdo je pochválí Festku nebo si myslíte že tuningovej trabant je stejné jako lambo aventador (a navíc ten trabant porazí lambo v souboji).
Proste je to luxusní kolo a kdo na to má tak má tu možnost si koupit něco unikátního a utratit peníze. stejná analogie je i s-works a cube, škoda a mercedes, jachta a garsonka v paneláku :)))
navíc Festka není Favorit
Já nejsem žádnej silničář, ale takových analogií jako Škoda vs MB bych se vyhnul. Ty auta jsou funkčně a provedením dimetrálně jinde. Takové rozdíly v kolech nejsou.
ale nejde o rozdíl. tak proto píšu tu první analogií kde vezmeš ladu, v garaží jako hobby amaterky tunér tam nacpeš zavodní motor, vše ti vyjde na zlomek ceny a porazíš ty superauta nebo jsi stejně rychlý.
rozdil děa značka, prestiž, handmade.....
taky máme lepší a horší znáčky a všichni jsme si to odůvodnili.
Podle tvý analogie je prostě festka drahý garážový shit. Tak jsem to pochopil já.
podle mé analogie je avantador a podobná auta drahý garažový shit a vytunit trabanta na 600+ HP je lepší.
Víď?
Avantador je čínská kopie Aventadora?
No já vím, ale pak jsi tam začal zmiňovat Škoda a MB. Tam jsem se už ozval, protože to pravda není. Tam skutečně platíš za hmotnou i výkonostní kvalitu, která tam prostě rozdílná je. Kdežto u těch kol zase tolik ne.
Spíš by se hodilo přirovnání Porsche a Pagani, kde za Pagani platíš oproti Porscheti nesmysl a ty prachy tam zas tolik vidět nejsou, jen ta prestiž :) ale to je spíš už diskuze na automobilový web… :)
No tohle je naprosto přesný přirovnání. Kamarád z Porsche se pagani docela smál, jak je zfušovaný pod kapotou.
Mám kamaráda co ma porsche. No a má s-works kola za 300 klacků. A neuznává moje low endove canyon.
Mám dalsiho co je blázen do cannondejlu a NASA carbonu a ostatní znacky jsou povl pro nej.
Jesli je festka lepsi vubec nerikam jen to abychom je nehejtovali pokud jim koncept funguje a zakazniky svoje si najdou.
Řekl bych, že by sis měl najít lepší kamarády :D
Ale oni si to ti šejci koupí ještě v „předprodeji“ a pak už žádný další kusy nejsou a vo to gou :) Kolektrs edišn.
Porsche Turbo S je jedinej supersport co člověk potřebuje :)
I to je over over over kill pro běžný smrtelníky.
Myslel jsem to spíš v míře porovnání tady těch supersportů.
Běžnému smrtelníkovi na okresky stačí M2.
Analogie sworks a Cube, škoda mercedes bych sem netahal. Ty věci jsou sice nesmyslně dražší, ale jsou lepší, sice ne o tolik, ale jsou. Nevím co je ale dobrého a unikátního na festce.
je to kolo s příběhem :)
A když ho vypráví moureček, je ten příběh i docela dost dlouhej.
Nic moc o nich nevím, budu muset dostudovat. Mně se ty kola líbí, ale cílovka nejsem.
To si nastuduj. Mě nejvíc baví část, když ukazuje, jak jsou ty trubky strašně super a tuhé proti rámu z formy. Co už tak nějak neřeší, jak blbe jsou ty trubky spojený. Taková pohádka na dobrou noc.
Některé příběhy ale mívají smutný konec :-)
jezdí na něm Orladno Bloom.
A zdali vůbec platil :-)
Nebo dostal zaplaceno?
Nebo vůbec Orlando nemá s Festkou nic společnýho a celé je to fikce?!
To vše se dozvíme na konci pořadu Věřte nevěřte.
Orlando je stejně už OUT
Kdo to vůbec je? ./:,–)
Co provedl, je málo duhový a sluníčkový? Nebo snad dokonce říkal černoch s malým č? Nestíhám to všechno ani sledovat. Musím taky někdy na kolo…
Koupil si Festku místo rb, tím se na BF definitivně znemožnil.
Tak to je horší, než kdyby na něj prasklo, že před 20 lety při natáčení LOTR ošáhaval nezletilou herečku.
Taky to naprosto nechápu. Vždyť jde defakto o nejkvalitnější a nejprestižnější kola na světě.
Nesrovnával bych to s autama, ale ve stavbě kol dnes je – volbou kosmických materiálů, perfektním provedením, prakticky neselhávající funkcí a cenou Moureček-Novotný stejně prestižní a ikonický pojem, jak třeba Richard Mille v hodinkách.
Nejen Orlando Blum, nejen Berdychovi kamarádi tenisté, kteří dnes nosí na ruce Mille, ale za chvíli i všichni černí rappeři budou mít doma kola Festka!
A navíc, jak psáno: „Festka is more than just a bicycle. Festka is a passion !“ :)
Rappeři budou mít rámy festka pověšené kolem krku na zlatém eagle řetězu.
:DDD
Kdyby byli tak dobrý, tak by si u nich mistr Onuce koupil handbike.Asi teda nic moc
Sláva pominula, teď asi v ničem aktuálně pulopulárním nehraje?
Je na mateřský :-)
A co třeba Barterova smlouva :-)
Jak jsem psal jinde. Festka se mi občas válí v garáži a je to moc pěkně detailně zpracovaný rám, který nemá žádné moderní speciality, ale jedná se o klasický precizne provedený tuhý rám. Co mi přijde mimo jsou na jejich kola standardně osazovaná Tufa, která podle mě na podobném stroji nemají co dělat.
A jak se chovají rámy co se týče tlumení vibrací, spíš jestli můžeš porovnat z pohledu tuhosti rámu?
Moc právě ne, protože bylo obuto Tufo a obyč duše a Zondy. Chtělo by to porovnat s vlastními koly.