• tomxxx

    Už se začínají objevovat novinky, co možná ani nebudou na kolech 2023. Vedle nového AXS sramu, který se objevil na svěťáku v září je to i nová Sidka (?).

    0 0
    • Dejv0  

      Vypadá trochu těsnota ta 2,4 guma, ale tak jistě to bude o 20g lehčí a tužší o 12%. :)

      3 1
      • embi  

        zas bowdeny skrz hlavko a zas tomu chybi mustek mezi sedlovymi vzperami. tvl

        0 0
      • theedge  

        Vypadá to pěkně. Ale tu kabely skrz hlavko jsou vražda – to se musí při každým číštění / výměně hlavka rozpojit brzdový hadice a odpojit hazka ?

        Geo už je rozumná, jen škoda zase těch malých ložisek a čepů – tam to mohli udělat masivnější. Samozřejmě by to zvedlo váhu a přiblížilo se to vahou ostatním enduro kolům.

        Ale jako taková varianta lehkého endura to je zajímavý.

        0 0
        • mirorek2  

          Nic nerozpojuješ…

          0 0
          • theedge  

            A jak to teda je ? Vzdyt ab se to mohlo protacet tak to musi byt protazeny vnitrkem toho loziska ne? Neni od toho nejakej tutorial ?

            0 0
            • kocers  

              Jde to „jen“ kolem hlávka dovnitř rámu. Jak bys to chtěl dostat dovnitř hlávka/sloupku vidlice a pak zas ven?

              Místo aby byly průchodky na hlavě rámu, tak je vstup do rámu tou krytkou hlávka. Mě to přijde jako celkem fajn řešení.

              0 0
              • theedge  

                Jo tak to neni takova hruta jak jsem si myslel.

                0 0
                • mirorek2  

                  A vidíš, tak je to tady se vším. Místo toho, abys to nastudoval, hned to popliveš.

                  Máme to doma na Arc8 a je to super ten čistý kokpit

                  1 0
                  • jonti  

                    Arc8 to ma docela dobre udelane, u jinych vyrobcu je o dost min mista a pracuje se s tim hur.

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Teď si nemůžu vzpomenout, jak se to tam přesně, ale zdálo se mi to docela v pohodě Horní ložisko je velké a šlo to docela dobře.

                      0 0
                  • theedge  

                    Jen jsem se zeptal :-)

                    0 0
                  • J1RKA  

                    hmm to kolo vypada fajne, dase tu nekde koupit podivat?

                    0 0
                    • mirorek2  

                      Pokud ti sedne geo, je to fajn. Lehoučký rám, teda na enduro :-) zadek chodí fajn a prý se na tom dobře šlape

                      0 0
                  • theedge  

                    mirorek2 : Tak se to teda pokouším studovat a jestli koukám dobře, tak ty kabely jsou protažený tím ložiskem.

                    Tudíž musíš rozpojit hadice a bovdeny …

                    https://acros-components.com/…able-routing?…

                    https://acros-components.com/…able-routing?…

                    Měl bys to trošku přehodnotit …

                    0 0
                    • kocers  

                      Aktuálně ten příspěvek platí spíš pro mě :-D Kaju se a jdu to taky dostudovat.

                      0 0
                      • theedge  

                        no od mirorka jsem dostal nadáno že nic nestuduju a všechno poplivu, tak bych rád omluvu :-) už to může polivat taky …

                        https://www.pinkbike.com/…headset.html

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Ale vždyť je to stejné, jako když provlékáš rámem. Co za problémy vidíš navíc, když to vedeš hlavou?

                          Ložisko, OK, ale reálně vidlu se spodním, které je špinavé, vyndáš úplně stejně.

                          Drama se nekoná

                          0 0
                          • jeniiiik  

                            Jo horní ložisko je v pohodě, to se tak často nemění. Největší problém vidím v tom, jak se bowdeny budou šoupat po sloupku vidlice. Vím jak dokáže Bowden ohoblovat korunku.

                            0 0
                    • Radek Broz  

                      Což, když protahuješ rámem, vůbec nemusíš.

                      0 0
                  • embi  

                    ja to mel doma taky a je to pekne debilni:) Z naprosto pohoda ukonu vycisteni hlavka je uplna tortura. To ze pak nejde otocit riditka, protoze je tam zarazka je uz jen tresnicka na dortu.

                    0 0
              • jeniiiik  

                Viděl jsem 1,5 horní ložisko, kroužek konusu na vidlici byl rozříznutý a tím vedly bowdeny, takže ložiskem. Tohle je kokotský systém.

                1 0
                • kocers  

                  Nějak si nedokážu představit jak to myslíš, vždyť je to na sloupku vidlice. Tam přece bovdeny nikudy neprojdou?

                  A pokud to chápu dobře, že je to nacpané mezi sloupkem a ložiskem, tak se to tam bude při zatáčení slušně dřít ne?

                  Pokud to je jak píšeš, tak to je fakt na hov…

                  0 0
                  • jeniiiik  

                    Nějak takhle… Horní konus se samozřejmě po chvíli vymačkal. Druhou variantu co jsem viděl byl ten horní konus ne rozříznutý jako podkova, ale s drážkou na bowden. Lepší, ale taky blbost. Ale vypadá to dobře na oko, to zase ano.

                    Dře se všechno pokud tam nejsou okolo krku vidlice kanálky.

                    2 0
                    • theedge  

                      Tak pokud to je dle nákresu tak to vede vnitřkem ložiska, což by bylo dost napytel …

                      Na Pinkbike jsou na to vysazený.

                      0 0
                    • mr.nikdo  

                      Za nakres 200 bodu.

                      V posledni dobe malo veci bylo prinosem…

                      0 0
                    • kocers  

                      Tak tohle je slušná πcovina. Tohle přece nemůže pořádně fungovat. Čekal bych trochu sofistikovanější věc, tuplem u karbonu.

                      0 0
                      • theedge  

                        No hlavně mi přijde dost špatný že se celá páka z vidlice opírá o titěrnej plastovej kroužek a přes nej až teprve o ložisko a pak rám. To mi hlava nebere. To se přece musí hýbat a vymačkat.

                        Po dopadu dropu se vidlice páčí do rámu právě přes ložiska hlavovýho složení a teď to půjde do tohoto plastovýho kroužku ? :-D Vždyť ta síla stěny toho kroužku u toho vybrání ne hadice je 00 nic a při různých skrutech ten tlak půjde i do hadic.

                        A jak tu někdo psal – já teda častěji čistím hlavko od bordelu než protahuju nový hadice rámem … Bovden od sedlovky na nic citlivej není a proč bych rodělával brzdovou hadici ? Jediný co se preventivně občas mění je bovden od hazky …

                        0 0
                        • mirorek2  

                          půl roku provozu a bez jakéhokoli problému

                          jestli při čištění hlavka potřebujete tahat horní ložisko ven, něco bych změnil…

                          0 2
                          • theedge  

                            Jako že to čistíš bez doteku přes apku v telefonu jo ? :-) AXS headset clener … musím to najít na google play

                            1 0
                          • novas752  

                            A jak ho jako chceš vyčistit v rámu?

                            0 0
                        • novas752  

                          Na aero silnicích je to už docela běžný a je to peklo. Ideálně když s tim někdo přes zimu hobluje trenažer a pak to přinese prodojený potem vyrazlý krásně do křupava. A aspoň jedna hadice brzdy je už tak krátká že další zkracení nedá. A tim pádem jde i omotávka…

                          0 0
                          • theedge  

                            A na mtb kde sr furt jezdi v prachu nebo blate to fakt nechci.

                            Navic diky tem diram pro hadice tam bordelu poleze o to vic.

                            0 0
                            • Mr.Duck  

                              Tak na tomhle bych si jezdit netroufl.

                              0 0
                            • tomxxx  

                              Mě by především zajímalo, k čemu tyhle hovadiny jsou na biku, když tam stejně na závodě jebnu číslo a integrace/nei­tegrace vypadá stejně.

                              1 0
                          • McBlacky  

                            Bezdrat brzdy to chce ;)

                            0 0
    • Kaire  

      K tomu AXS asi nejlepší foto a psaní zatím:

      https://bikerumor.com/…-chainrings/

      5 0
      • Aduldinho  

        Vypadá to zajímavě! ;-)

        0 0
      • roud  

        to jsem zvědavej jak tuhle AXS dostanu na svůj rám :D

        0 0
        • vojt466  

          Novej rám za „pár korun“ a cajk. Beztak přijdou brzo i další nové stadardy – boost už je tady mooc dlouho a chce to trochu rozhýbat trh s nábojema, takže řekněme po novu velikost 152 mm (aneb opět větší tuhost) + třeba velikost os už by chtěla taky „upgradovat“, tak třeba nově 16mm/13mm u MTB…

          0 0
        • tomxxx  

          Na toho epica v klidu. Sundáš patku. Sram to má připravený, když zaváděl UHD patky. Takže nový kolo jen se sram patkou.

          2 0
          • tomxxx  

            pardon UDH

            2 0
          • embi  

            Sram, to je aspon firma, kde maj mozek. U Shimano uz by to byl ctvrej I-spec standard.

            0 0
            • Radek Broz  

              Jako jo SRAM drží fakt dhlouho jednu objímku páček. Za tu dobu maj ale tak pátý kliky, převodníky s různýma ofsetama, náboje nejroztodivnějších šířek s a nebo bez torque caps, asi 4 service kity na Reverb (kterej se mimochodem vysere i při studenějším pohledu na něj:) atd. :D

              1 0
              • mirorek2  

                lepší převodníky s offsety než 4 šířky boost klik

                3 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • tomxxx  

                Kliky měli vždycky jedny. GXP, který nahradili DUB, což je první přímo sramem vymyšlený standard a zase mi přijde konečně dotažený. BB30 je výmysl Cannondalu (?). Offsety jsou v podstatě 2 – 6mm (starý) a 3mm (boost). To že je i 0, za to může zase BB30.

                0 0
                • kubad  

                  DUB je BB30 jen je osa stažená z 30mm na 29mm :D

                  0 0
                  • nooski  

                    28,99 mm ;-)

                    1 0
                  • tomxxx  

                    No, ale tenhle malej detail udělal ze středu úplně na prd použitelný i do bordelu. Díky tomu máš v ložisku místo na těsnění osy a plastový vložky, což pomáhá tolerancím a nekřupe to. Navíc je to systém na vše. bb30 byl jen jeden domek a pak bastl a středy 3. stran.

                    1 0
                    • romachain  

                      Mám doma 5 kol s BB30, celkem ke spokojenosti, ale nic proti DUBu, ten mám jen na jednom a vlastně se to chová stejně… GPX jsem naproti tomu vždy nesnášel.

                      0 0
                    • kubad  

                      jj ty plastovém vložky jsou zlepšení.

                      0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              • embi  

                torque caps – zpětně kompatibilní

                kliky už dost dlouho jeden standard DUB a offsety řeší převodník

                1 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 1
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              6 1
      • goofy  

        Tohle mě fakt baví… :-D

        Vymyslí UDH patku, aby ji všichni přebrali, a byla jednotná pro rámy pokud možno u většiny výrobců, a ještě než se pořádní chytí v nové generaci rámů, tak začnou vymýšlet nové p*čoviny… :-D Teď ještě přijde shimano s nějakou super variantou, a v uchycení přehazovaček už bude stejný bordel jako u druhu středů… ;-)

        0 0
        • tomxxx  

          Ty to nechápeš viď. Přišli a novou patkou, aby jí rozšířili v nových generacích a ta nová hazka je KOMPATIBILNÍ s těmito rámy.

          Shimano si může přijít s čím chce, ujel jim vlak, na atyp se jim každý vykašle.

          Mně to přijde naopak správně. Konečně jedna patka pro všechny kola a dotlačil to výrobce a pozicí na trhu, takže to nedopadne jak X-12 atd.

          Shimano tohle mohlo udělat tak před 15 lety. Patky byly problém i na 3×9 systémech.

          4 0
          • goofy  

            V tom případě asi ok. Akorát nevím, jaký to má pro nás smrtelníky výhodu, kromě toho, že je to ošklivé. UDH stejně všichni výrobci nenasadí, takže budou muset vyrábět zase další variantu navíc. Nevím no. Možná měli udělat ty UDH patky bytelnější, když jim to tak blbě řadí :-))) Předpokládám, že je to kvůli tuhosti.

            0 0
            • Kaire  

              Když nebudou osazovat UDH, tak to prostě nebude kompatibilní. Já teda neznám jediný důvod proč dnes osadit na nové kolo jinou, než UDH patku. UDH je bytelná, umí se protočit pro ochranu šaltru, chrání rám proti přepadnutí řetězu pod kazetu a neutrhneš závit osy v rámu, protože je v patce. A samozřejmě největší výhoda – koupíš ji naprosto všude.

              1 0
            • jeniiiik  

              Přechází na to postupně skoro všichni. Někteří upravili mezigeneračně zadní stavbu (Norco Optic třeba) a další dávají UDH s generační obměnou rámu.

              0 0
              • goofy  

                Ano skoro. Někteří patkami řeší geo a kompatibilitu kol (třeba Banshee), a ti nevím, jestli budou chtít přecházet. Možná je trh nakonec donutí, ale nevím, jestli z toho budou nadšení oni i zákazníci.

                0 0
                • Kaire  

                  Zrovna Banshee má na těch patkách co řeší geo, ještě patku pod přehazovačkou. Takže velmi jednoduše na to mohou přejít i u stávajících modelů.

                  1 0
                  • goofy  

                    Vidíš, tak to jsem myslel, že to mají v kuse. Takže UDH do každé rodiny. Bude to vše vypadat stejně fádně, ale aspoň to bude levné… :-)

                    0 0
      • mr.nikdo  

        Co tady praskne driv?

        Patka? Saltr?

        Anebo se doj.. oboje?

        0 0
        • roud  

          Tak AXS uhne když dostane ránu což klasická prehazka neumí tudíž by to mělo vydržet o něco víc…

          0 0
          • mr.nikdo  

            I klacek?

            0 0
            • goofy  

              Ne, ale předtím uhne. ;-)

              0 0
            • roud  

              Hele na kazdej systém najdeš situaci ve které to nebude ideální dokonale řešení prostě neexistuje pokud chceš mít hazku ;) jinak já na litespeedu urval pátku která byla pevnou součástí rámu a taky jsem to nezahodil ale nechal opravit a už dva roky s tím jezdím :)

              0 0
          • McBlacky  

            To je spis marketing. Ona v realu uhne jen o kolik dovoli retez, coz nic velkyho nezachrani.

            1 0
            • roud  

              zkoušel jsem do toho jebnout pěstí a přišlo mi že se to pohlo vcelku o dost :D určitě lepší než nic :)

              0 0
        • tomxxx  

          Praskne ten kus, co je přimontovaný k rámu. Ten půjde koupit samostatně a vyměnit.

          0 0
          • Kaire  

            jj

            0 0
            • theedge  

              Z těch fotek na Bikerumor mi příjde zásadní to že při pohledu zezadu ta hazka prakticky vubec nekouká mimo rám – je hodně schovaná což je proti stávajícím modelům určitě velký plus. Při pádu to nebude dostávat takový rány a nebude to náchylný na ohnutí při každým opření / pložení kola.

              Co jdem viděl hazky urvaný klackem tak stejně měly i ohnutý a pokřivený vodítko. Když to blbě chytne klacek tak jde hazka do kopru skoro vždycky a na patce už tolik nezáleží.

              1 0
              • goofy  

                Teď už ty přehazovačky asi moc nevydrží, tak ten smysl funkce hazky ochrany u patky není tak zásadní, ale kdysi mi jedna přežila tři patky (1× klacek, 2× pád na šutr), a doteď ji mám v šuplíku… :-)

                1 0
                • tomxxx  

                  Otázka je, jestli s dobrou patkou by se něco přehazce stalo. Já teda výrazně zničil jen jednu hazku, paradoxně na blátovitý patce a šaltr byl 9sp XT. Protože se to po klacku ohlo hned do výpletu. S dnešní patkou bych stihl zastavit, vyndat klacek a jelo by se dál.

                  0 0
        • goofy  

          Praskne rovnou rám… :-)))

          0 0
          • mr.nikdo  

            Moc levne na opravu :D

            0 0
          • roud  

            Mno v některých případech může být rám levnější než hazka :D

            1 0
            • vrazdit  

              tam by se určitě SRAM a spol velice rádi dostali, aby jejich komponenty, které se budou co nejrychleji opotřebovávat, byly co nejdražší součástí celku… :)

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 0
    • Radek Broz  

      Tom je nová Tina!

      0 0
    • tomxxx  

      Trochu lepší fotky nový sidky. Vypadá to na 35, 120. Oddrézovaná korunka zase trochu víc. Zajímavý je lock. Na všech fotkách to vypadá, jako by šlo lanko doprostřed, jako to bylo u hydrauliky, ale asi jen fotky zkreslují. Vím, že lidi co už mají katalogy nemůžou nic propálit, ale kdy končí embargo je známé?

      1 0
    • squalo  

      Mondraker Chrono DC R

      Trail ht nebo moderní XC, jak kdo chce

      2,4" gumy

      120 mm vidle

      68,5° hlava

      74,5° sedlovka

      https://mondraker.com/…-chrono-dc-r

      0 0
    • JK_Cookie  

      Rockrider Race 940S, prototip Manitou R7 120 mm,geo jsem zatim nenasel.Do prodeje by mel jit az na sezonu 2024.

      5 0
      • mirorek2  

        Povedený xc bajk

        kokpit je grc, ale to by byl na každém kole

        0 0
      • tomxxx  

        Proti tomu co měli za fulla před tím, tak tohle je top. Něco mi říká, že to bude od roku 2024 jezdit na amatérských závodech hodně, pokud ty kola půjdou koupit.

        4 0
        • hrota  

          Mně něco řiká, že se bude líbit doma a má drahá si konečně pořídí nějaké schopné kolo. :D

          0 0
        • embi  

          v decathlonu hodně šlápli do cyklistického r&d. Koupil jsem tam nějaký svrchní věci na enduro a střih i kvalita za mě špička. je vidět že dost změnili ten přístup a chtěj prorazit do dražších segmentů

          0 0
        • jonti  

          Vidim to jako velkou konkurenci Canyonu, Rose, Cube.

          1 0
      • goofy  

        Tak sedlovka, to je jako co??? Totok mi hlava nějak nebere…

        0 0
      • Melvin  

        Hned to vypadá líp, když jsou ty kable schované.

        0 0
    • hrota  

      Nejsem si jistý, zdali je to správné vlákno na tenhle dotaz nicméně:

      Neví někdo kdy shimano přelije do gravel sad bezdrátové páky? Popřípadě jestli v aktuálních sadách Ultegra&105 bude hazka co by zvládla kazetu 42+? Long story short, sem spíš rybář, chtěl bych eletriku ale nemám rád kabely a ASX je tedy až poslední možnost. :)

      0 0
      • novas752  

        Silniční sady na tak velké kazety imho nebudou, to nedává smysl. Nové elektrické GRX asi někdy bude, ale zatim o tom neni známo vůbec nic. Mezi poslední a předposlední generací silničních bylo 5 let, takže GRX bych tipoval nejdříve za rok.

        0 0
        • nooski  

          Ve specifikacich se uz objevuje 12rychlostni GRX, ale jinak o tom nevim nic. Taky tipuju pristi rok. Mechanicka 12 105 byla posunuta na zari.

          0 0
          • hrota  

            Jako zatím tady mám mechanické grx, takže to letos asi aktuální nebude. Popravdě to zjišťuju hlavně proto, abych nečekal na godota.

            0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • antt  

      už se k někomu dostalo bližší info ohl. spojení UDH patek přímo s přehazovačkou? Jakože přehazovačka přímo na rám… Po zkušenostech s UDH patkama tento počin nemohu furt rozdýchat, chudáci všichni :D

      0 0
      • novas752  

        Dočkej času, čeká se to už brzy. Chudáci všichni rozhodně ne, nebude to vůbec levné.

        0 0
        • lubosalbi  

          Ceny jsou fakt úlet a to se netýka jen přehazovaček, řetěz a kazeta taky za nesmysl

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
        • antt  

          … Chudáci všichni.. Za mě to nepůjde přesně seřídit tak jako doposavaď vše.

          Na patce jdou aspoň hodit „falše“ tak, ať to funguje. V tomto případě netuším, co s tím a dokonalé to určitě nebude. Možná tak na nějakém mustru zadní stavby někde na vývojovém, ale tolerance a nepřesnosti od výrobců rámu to nepobere podle mě…

          0 0
          • theedge  

            No dulezity je propadat panice jeste nez se o tom neco dozvim :-)

            0 0
            • antt  

              tak jistě:*

              Ale dokážu si to už teď představit noo ????

              0 0
        • jeniiiik  

          Už si někde našel i mechaniku? Já furt vidím jen elektro.

          GX a XO1 T-Type…

          0 0
    • Kublaj  

      Je nějaká šance, že by Shimano přislo s 12sp mechanickou 105 na ráfkový brzdy? :))

      0 0
    • goofy  

      Náby Hope Pro 5

      2 0
      • mirorek2  

        Krása, ty bych bral :)

        0 0
      • krabica  

        Ty jsou parádní.

        0 0
      • Radek Broz  

        Jako mám tu oranžovou Pro 4, na který jsem dal tak 5 jízd, teď jezdím na hnusný černý. Abych zase kupoval novou.

        0 0
        • JakeF  

          Pokud u nábojů udělali stejnej posun v kvalitě jako u brzd, tak ty nový budou taky tak na 5 jízd :D

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • tomxxx  

            Jsem myslel, že jsi fanoušek Hope brzd. Už nejsou dobrý?

            0 0
            • JakeF  

              Když fungujou, tak jsou skvělý… Prej se jim to občas stává, že při montáži daj nějak blbě těsnění a pak zlobí… Tak snad se jen přetěsní a bude to v pohodě, akorát to musím konečně začít řešit.

              Mi v poslední době přijde, že všechno funguje opačně, než jsou zaručený B-F rady na „nesmrtelný“ komponenty :))

              • Bikeyoke? Šrot, po půl roce nevyjíždí… Zato lacinej X-Fusion nesmrtelnej.
              • Fox vidle a tlumič? Šrot, pořád z toho chčije olej… Zato RS bez problémů.
              • Sram X01? Nevydrží řadit dýl než 2 dny v terénu… Zato 12 Shimano bez problémů.
              • Hope brzdy? Zavzdušňujou se… Zato Code RSC daly 3 sezóny bez jedinýho servisu.
              • Maxxis gumy? Eh… Tak ty ne, ty mi hází jako všem ostatním :D

              Odteď stavím kola přesně opačně, než B-F doporučuje… Začal jsem s Lefty :))

              4 0
              • embi  

                Sere se to všechno :D Ale drahy teleskop se imho proti levnejm patronam nevyplati. Fox je shit to vime.

                nastesti na enduru uz nejezdis, tak v pohode :D

                0 0
                • JakeF  

                  Na golfový hole je spoleh :))

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                1 0
              • roud  

                Lefty byla vždycky super vidle a stejně jako ostatní i ona měla lepší a horší verze…

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • ZdeNECK1  

      to Foose, XC se posunuje do větších zdvihů, alá spark, oiz, třeba bude nový scalpel už na ocho 120mm

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tomxxx  

      Prototyp Sram red, starší info, nevím jestli to tu bylo, ale konečně vypadá sram fakt dobře.

      Jinak sorry, blokovat každou větu mimo téma nechci, ale auta se rozjela už moc.

      4 0
      • Aduldinho  

        JJ, ty páky vypadají zajímavě, jsem na to také zvědav, snad se brzy dovíme více ;-)

        0 0
      • roud  

        přijdou mi ty páky strašně dlouhý ale třeba jenom klamou fotky :)

        0 0
    • tomxxx  

      Novej Specialized Epic, možná, že konečně elektrickej brain, o kterým se šušká už nějaký ten pátek.

      https://www.instagram.com/p/CpDRsHdgMmA/?…

      Novej Supercaliber, ale zatím cenzurovaný.

      https://www.youtube.com/watch?…

      0 0
      • JK_Cookie  

        Jeste foto…

        0 0
        • tomxxx  

          Takže zase vedení přes ložiska hlávka. U S-Worksu je to asi jedno, jde o hadici brzdy, ale u ostatních pěkný oser.

          2 0
        • TJK  

          hlavne mi prijde ze to bude mit tlumic jsko Trek pod spodni rourou trubku

          0 0
          • JK_Cookie  

            Uz jsem to psal v jinem vlakne,ze mi to prijde reseni ala Supercaliber a kolega tam doplnil,ze uz tom sam Trek take komentoval…:-))

            1 0
        • tomxxx  

          Pár dalších

          0 0
          • MASARAD  

            Z instagramu.

            5 0
            • JakeF  

              To by slo :)). Tak by se mohl schovavat i standardni tlumic, kdyz nepocitam Brain.

              0 0
              • Dejv0  

                Je to super, snad nebudou v Treku smutní, jak je SC hnusný kolo proti tomuhle. Teda dokud do neokopírují naopak. :))

                0 0
                • vaclaw  

                  Jj, je pěkné, že se obě společnosti takhle motivují a inspirují k lepším produktům… srdce zákazníka zaplesá ;)

                  1 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
      • JakeF  

        Dalsi baterka, presne to mi na kole chybi :D

        1 0
        • tomxxx  

          Mně to přijde taky jako blbost. Z plně mechanického kola se stává elektrokolo.

          0 0
          • JakeF  

            Uz chybi jen dynamo do zadniho naboje, pri treninku budes nabijet :D

            0 0
            • Radek Broz  

              Endura budou rekuprovat!

              1 0
              • McBlacky  

                Enduristy vetsinou vidim jen rekuperovat prazdny kelimky na baru ;)

                5 0
                • goofy  

                  Tady bych to nepaušalizoval. Já se snažím rekuperovat prázdné sklenice. Kelímky já nerad. :-D

                  EDIT: I když já se vlastně za enduristu nemůžu považovat, takže jenom znám enduristy, co rekuperují raději sklenice…

                  0 0
        • mr.nikdo  

          Tam by davalo smysl Shimano – 1 baterie vladne vsem :D

          1 0
        • novas752  

          Čiste z hlediska funkce odpružení je něco na způsob FlightAttendant furt daleko lepší než oproti tomu hloupý Brain.

          0 0
          • tomxxx  

            Viděli jste to někdy na reálném kole? Já jen když to uvedli v katalogu a pak ticho po pěšině. O Enduro/trail věci se ale tak nezajímá a moc jsem nepochopil k čemu tahle věc je na enduro, trail vidlicích. Na XC to považuji jako dobrý řešení, když člověk bude mít AXS všechno. Na enduru přeci lockovat nechceš a na ten jeden výjezd nahoru si to na prostředek dáš na korunce.

            0 0
            • JakeF  

              Ono se to da koupit jen na par kol jako komplet vidle + tlumic a stoji to 3k EUR.

              Ja o tom premyslel, ale stoji to raketu a presne jak pises, ten benefit u endura mi neprijde tak velkej, aby mi ta cenovka davala smysl. To ledaze by mi chybelo par vterin na bednu, to by mohlo usetrit i ve slapacich pasazich RZ.

              0 0
            • novas752  

              Ano seděl jsem na tom. Ne v terénu teda, jen pár minut „na parkovišti“.

              Na endurech je výhoda ta, že se to přivře samo jakmile to necítí nerovnosti a zároveň cítí otáčení klik. Dělá to to co má aniž by to odpružení ubíralo na citlivosti/aktivitě v místech kde je to potřeba. Stejně jako na xc dobré pro závodní použití – nemusíš na to myslet a pár sekund to možná ušetří – i v RZtách jsou občas šlapavé rovinky nebo trochu výjezdy.

              Sám bych to na enduru ale nechtěl, stejně jako tam nechci elektrický řazení.

              0 0
              • vaclaw  

                Čisté že zvědavosti, proč nechceš na enduro elektrický řazení? Mě právě přijde spíš šikovnější, že odstraníš kabely a tudíž další věc, která se ti může cestou pokazit.

                0 0
                • novas752  

                  Vezmu kolo a jedu. Neřešim žádný nabíjení ničeho. Lanko mě zradilo jednou jedinkrát za nějakých cca 4000h co mám naježděno a to bylo ještě na 3×9. A zničená přehazka stojí třetinu toho co elektrická.

                  3 0
                  • Georrge  

                    Vidím to podobně a popravdě, mi ta mechanická odezva mezi páčkou a přehazovačkou vyhovuje více, než mačkání tlačítek.

                    0 0
                  • TJK  

                    dam to pod tebe, myslim ze nejvetsi pruser je ta cena… uz standardni Sram hazky jsou drahy a pokud nejakou zrusis tak to financne znat je… i elektriky je to nasobne vic a logicky pri jezdeni v tezkym terenu je to vic na rane… jo znam lehky traily, hladky nakopany kde se hazka ma jako v pokojicku ale hafo lidi jezdi v lokalitach kde je riziko utrzeni v kazdy druhy zatacce… takze bych stale rekl ze financni rozdil je nejzasadnejsi fak­tor

                    0 0
                    • nooski  

                      Hazka bude lépe schovaná, odolnější a bude mít vyměnitelné části. Ale ano, je z principu dražší.

                      0 0
                      • novas752  

                        Nevim jak ty nové AXS ale aktuální nemají vyměnitelného v podstatě nic navíc než mechanické. Originální náhradní díly akorát kladky a vnitřní ramínko, čep uchycení na patku a oproti mechanice je navíc kryt přední části a samozřejmě baterka.

                        Ale to je jedno, prostě to nechci řešit, mechanické mám udělané spolehlivě, řadí to dobře, to so za ty prachy radši udělám vejlet po bikeparcích.

                        0 0
                        • nooski  

                          Právě ty nové. Já osobně taky nemám důvod toužit po elektrice, ale až budu stavět nové kolo, tak do ní půjdu.

                          0 0
                        • vaclaw  

                          Jako kvůli ceně po ní teda zatím taky nepokukuju, na to mi to jako takový game changer nepřijde, ale je pravda, že mi to jinak přijde šikovný. A nabíjim toho už tolik, že by mě to asi zase tak moc nevadilo. Ideální mít nějakou bezdrátovou nabijecí platformu, tam postavit kolo a všechno to nabít :)

                          0 0
                        • TJK  

                          vymenitelne je vsechno :)

                          0 0
                          • McBlacky  

                            Neni problem rozebrat, problem je ten dil sehnat ;)

                            Samotne se to neprodava. Treba na force voditko nesezenes a namotat to pri padu neni az tak slozity.

                            1 0
                          • novas752  

                            Jasně ale nejsou na to origo díly. Jen nějaké tuningové karbonové od jiných výrobců a to asi ještě ne všechny. Když zrušim mechanický GXo tak si za pár koupim novou. Za to elektrický bych si koupil mechanický aspoň 3.

                            1 0
                            • TJK  

                              to byl joke samozrejme… rozebrat a slozit jde vsechno ale musel bys mit zdroj na nahradni dily… cena je jasna, mit to za plnou cenu tak to na EN taky nedam, ale dostal jsem na to hezkou nabidku a tak mam na elektrice obe kola, kdyz to urcu, mozna se vratim zpet na mechaniku

                              0 0
                              • McBlacky  

                                Nelzi si ????????????

                                0 0
                              • novas752  

                                Já mám taky možnost hezké ceny. Ale to i na tu mechaniku. :-) U mě to vlastně o té ceně ani tak neni. Spíš prostě nemám důvod měnit když to funguje dobře a neni třeba skoro žádná pozornost.

                                1 0
            • Radek Broz  

              Viděl jsem s tím mraky kol. Já mám s lockováním na výjezdy ten problém, že to až příliš často zapomenu odemknut. Tohle by mi to vyřešilo, jen za to nedám tolik.

              3 0
          • McBlacky  

            Urcite, ale nechces se fakt srat s tolika vecma, kdyz clovek ma kolo jako relax a aktivitu jen cas od casu. Akorat pak chces jit na kolo a nemuzes pac neco je vybity. Cas hodinu to nabit samozrejme neni

            2 0
            • tomxxx  

              To se snažím vsem AXSistům vysvětlit, když flamují moje kolo plné bowdenů.

              0 0
              • McBlacky  

                Ja to znam jinak. Obliknu se na xc, jdu pro kolo, batwrky v pizze, jdu se prevliknout na en nebo silnici ;)

                1 0
                • mr.nikdo  

                  Proto vic dava smysl Shimana… Navic muzes lehce udelat misto na bezdratove nabijeni – prijdes domu, opres kolo a klid.

                  Ale zase to musi mit dobre rizeni nabijeni, aby se neprebijelo.

                  Ale i u Shimana nechapu ty ploche baterie v razeni… Bleh.

                  0 0
                  • tomxxx  

                    Shimano ty baterky dá pryč. Bude to mít piezoelektrické nabíjení od pohybu páky. Patent mají. Bezdrát páčky, kabel od přehazky, kabel od teleskopu, kabel od tlumiče, bohužel pitomej kabel od vidlice, to by byl největší opruz, ale výrobci by to mohli rovnou integrovat do krku vidlice vyvedené rovnou do hlavy, jedna větší baterka ve dvířkách někde třeba pod košíkem jako swat dvířka, nebo u středu… Doma máš druhou náhradní a jen je točíš, výměna jak v autičku na dálkové. Takhle by se to libilo mně. Bambule u každýho komponentu jako má sram je dobrý tak u toho šaltru, ale celkově mi to přijde fakt jako gimmick pro pupkáče co nevědí za co utratit. Už i u tý sedlovky mi to přijde jako hovadina, komu by vadil kabel někde v rámu.

                    0 0
                    • mr.nikdo  

                      To Piezo to nabije dost, jo? Trochu to bude jak natahovaci auticko – pred jizdou 10 krat pohnete pakou, at mate nabito na vyjezd :D.

                      To prehazovani mi uz prijde na palici. Nabijes to na dost dlouho. A s bezdratem to lehce dobijis. Ale musis mit dobre vyresene to rizeni. Hromada telefonu to nema a pak to jde poznat.

                      A baterka v krku vidle? Vzdyt bys pak musel vrtat diru pro kablik… To by tam jeste narvaly hadice :D

                      0 0
                      • tomxxx  

                        Baterka vidle by byla v rámu, ta jedna co by byla na všechno, vrtala by se ve výrobě díra pro kabel.

                        0 0
                    • JakeF  

                      Tak ono kabel a kabel… U Scalpela musi kvuli servisu teleskopky dolu zadni stavba. To pak obcas nabit baterku uz nezni jako takovej opruz.

                      0 0
                      • novas752  

                        Nemusi

                        0 0
                        • JakeF  

                          Kdyz mam bowden v ty tlumici gume, tak to jinak z ramu nevytahnu, abych uvolnil lanko.

                          Ale jestli se dobrovolne hlasis, muzes to zkusit, hned jak mi prijde servisni kit :))

                          0 0
                          • kubad  

                            Předpokládám že to v servisu už několikrát dělal, jinak by to nepsal :D

                            0 0
                            • JakeF  

                              Ja vim dokonce i ve kterym, proto mu pisu, ze to priste muze delat on :))

                              0 0
                          • mr.nikdo  

                            Scalpel nema vodici trubicky?

                            0 0
                            • JakeF  

                              Pokud na teleskop ma, tak jsem ji nenasel :D

                              0 0
                            • novas752  

                              Nemá no. Ale pokud se nemění bowden tak neni důvod rozdělávat zadní stavbu a i když se mění tak se to dá udělat bez toho, stačí si šikovně spojit novej se starym.

                              0 0
                              • mr.nikdo  

                                Ja jen, ze onehdy tu byla diskuze o vodicich trubickach.

                                A kdyz to nema C-Scalpel, coz patri mezi ty TOP stroje…

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  Gramy, výrobní naklady. Lehký XC rámy je nemívají.

                                  0 0
                                • novas752  

                                  Top stroje hahaha

                                  2 0
                                  • mr.nikdo  

                                    Minimalne cenove se tam radi…

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      Maximálně cenově :-)

                                      2 0
                                      • JakeF  

                                        Mne aktualne prijde za peknou cenu… Kdyz jsem to hodil vedle Spesla, Treka nebo Scotta, tak vychazel v podstate levne.

                                        150k na komplet XT a karbon kolech je pri dnesnich cenach slusny. Lecktera garazovka chce dneska tolik jenom za ram.

                                        1 0
                              • Radek Broz  

                                Čím to spojuješ?

                                0 0
                                • tomxxx  

                                  Tenkej vrut s ušťíplou hlavičkou

                                  0 0
                                • Atilla  

                                  Předpokládám, že tímhle. Aspoň já to používám pořád.

                                  0 0
                                  • Radek Broz  

                                    To mi teda bowden, když má projít mezi zadní stavbou a hlavním trojúhelníkem, neudrží. (na hadice to samo taky používám)

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Pokud tlačím, tak je to v pohodě. Je pravda, že když se to snažíš prorvat tahem, tak to může selhat.

                                      0 0
                                      • Radek Broz  

                                        Tak to je snad jasný, že tím netahám. Je pravda, že v jiných rámech to fungovat může.

                                        0 0
                                • novas752  

                                  Tenký vrut, ucvaknu hlavičku, našroubuju druhej a pak ten poškozenej konec ustřihnu. Zároveň pomůže si novej bowden cca 3cm od konce trochu ohnout aby lépe vybral ten záhyb okolo hlavního čepu.

                                  1 0
                                  •  

                                    A přitom by stačilo, kdyby si vývojáři vytáhli hlavy ze zadků a dali do karbonu na hadice a bovdeny trubičky :0) ale to ne, oni musí šetřit náklady (reklamština pro ovečky – úspora váhy), takže vznikají zvěrstva typu press fit středy (i u alu rámů) a vnitřní vedení u kterých musíš obětovat kozu a tančit kolem ohně abys to protáhl :0)

                                    1 0
                                    • novas752  

                                      Hele ono to zase neni tak hrozný. Většina dnešních rámů už je na protáhnutí celkem ok. Když vnitřní vedení přišlo a nikdo moc nevěděl jak pro to dobře udělat rám tak to bylo peklo. A trubičky samy o sobě nejsou výhra, tam to zase může různě chrastit apod.

                                      0 0
                                      •  
                                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                        0 0
                      • tomxxx  

                        Tak když nějaká značka vymyslí hovadinu…

                        0 0