• Lukasonderka1983

    Zdarec,

    na kole mám brzy Tektro Draco s průměrem kotoučů 160mm.

    A chci se zeptat, jak zjistím jaké brzdové destičky do nich patří?

    Nějak to nemůžu najít.

    Chci vyměnit jak průměr kotoučů za 180mm tak i agresivnější brzdové destičky.

    Momentálně je brzdný účinek žalostný a brzy rychle vadnou a to nejezdím žádnou prasečinu.

    Nechci investovat do výměny kompletního brzdového systému, chci první vyzkoušet toto.

    Dík za radu popřípadě info

    • novas752  

      To co chceš vyzkoušet jsou vyhozený peníze, Tektro Draco brzdit nebudou i kdyby ses na hlavu postavil.

      Kup si Shimano Deore a budeš dobrej. Ve výsledku ušetříš za beznadějný zkoušení všech možnejch zázraků co svět neviděl.

      Jestli tam máš Tektro kotouče a jsou v dobrym stavu tak je můžeš i nechat, jsou celkem použitelný.

      • Lukasonderka1983  

        Zdar, díval jsem se na ty Deore a je jich několik typů.

        Které bys doporučil?

        Jak je to s výměnou?

        Je k tomu třeba dokoupit nějaké redukce nebo je to jen kus za kus?

        • novas752  

          M615 už asi neseženeš, takže M6000.

          Vyměníš jen kus za kus, očistíš a odmastíš kotouč, zkrátíš hadice, nalisuješ nový trny, odvzdušníš to – stačí jen kalíškem, seřídíš polohu třmenů, nastavíš si posun, sklon a vzdálenost pák a můžeš vyrazit.

          Stačí ti na to inbus 4 a 5 (a obvykle 2,5mm na vodítko na vidlici, případně nějaký další vodítka na rámu), 8mm plochý klíč na rozpojení a spojení hadice s pákama, ostrý štípačky nebo kleště na lanka na zkrácení hadic, sikovky nebo svěrák na sevření hadice (žlutý redukce na sevření hadice jsou v balení s brzdama), nějaký kladívko nebo podobný nástroj na naklepání trnu do hadice a pak odvzdušňovací kalíšek a trocha minerálního oleje Shimano, odvzdušňovací blok místo destiček je taky v balení s brzdama, nová oliva a trn by v krabičkový verzi měly být taky.

          Na některých eshopech ti hadice předem zkrátí na míru a brzdu odvzdušní, takže starý hadice jen oměříš a brzdy pak jen namontuješ, seřídíš a nastavíš si páky.

          • Lukasonderka1983  

            Dík za podrobný technologický postup.

            Nevypadá to na první pohled tak zle jak jsem si myslel.

            Trošku mě odrazuje za cena, chtěl jsem do toho vrazit tak 2000 Kč ( kotouče + destičky ) , ale takhle s komplet výměnou ( kotouče 180mm, destičky a M6000 ) to bude 4 – 5000 Kč.

            Radši připlatit než brzdit očima

            • Wiggle  

              BR-M6000 set paka + trmen = 1200,–

              SM-RT64/66 180 mm kotouc = 350,–

              Adapter na 180 mm = 200,–

              1750 × 2 = 3500,–

            • novas752  

              Deore se dají sehnat pod 2500 obě dohromady.

              Pokud kotouče nejsou poškozený můžeš je nechat, Deorka jsou mnohem výkonnější než ty Tektra, dost možná ti to bude stačit i se 160mm.

          • Mr.Duck  

            Hadici máš daleko lepší krátit nožem než kleštěma

            • novas752  

              Bych řekl že je to celkem jedno. Je to docela tvárná plastová hadice no. Ale nějakym zalamovákem by to určitě taky šlo. Třeba sekerou určitě taky. :)

              • Mr.Duck  

                Jako jasně že to jde vším, ale ten nůž ti dá čistší řez to je všechno.. Nemyslím že na tom záleží ale sem na to úchyl

                • Lister  

                  Kdybys na to byl úchyl, tak si pořídila kleště na hadičky :-)

                  Využijí je asi tak 1× za rok, ale jsem rád že je mám.

                  A kdyz dokáže brzdy zkrátit a odvzdušnit takové pako jako já, tak to dokáže kdokoliv.

                  • Mr.Duck  

                    Ne kleště, mám na to vercajk od shimana samozřejmě. Ale v situaci bez vercajku je nůž nejlepší řešení :)

    • Kouba_2005  

      https://www.kupkolo.cz/vyhledavani/?…

      Kool Stopy by měly být lepší, pokud tam máš základní z fabriky.

    • Lukasonderka1983  

      Našel jsem tyto : https://www.mojekolo.cz/…-750-1500mm/

      Akorát se chci zeptat, jestli stačí změřit délka aktuálních lanek od třmenu k pákám nebo mám mít rezervu?

      A jaké kotouče 180mm by jste doporučili?

      • novas752  

        Záleží jak dlouhý hadice máš teď (jestli jsou z montáže kola správně zkrácený) a jestli bys do budoucna chtěl třeba širší řídítka.

        Kotouče sm-rt66. Nebo se dají dobře sehnat Sram Centerline, já z Německa sehnal za 15 Euro kus.

        • Lukasonderka1983  

          Změřím si to, řidítka širší nechci, jsem malého vzrůstu a být ještě víc v předklonu tak mi odejdou záda.

          Vím že čím širší tím lepší kvůli stabilitě,ale tyhle jsou dostačující

          • novas752  

            To mi je šumák, já jen kvůli tý délce hadic, stává se že si člověk koupí brzdy, pak si je zkrátí na knop a pak ho napadnou delší řídítka a kupuje nový delší hadice. :)

    • Ciffik  

      Přiživil bych se na vlákně, ať se zbytečně nezakládá nové. Mám po 13 letech nový bike (sláva hurá). Mám na něm brzdy Shimano MT 400, kotouče smrt 64 160 mm (vpředu i vzadu). Proti starým véčkám je to posun kupředu, nicméně kupředu se s novým bikem posunuly i možnosti toho, co jsem schopen momentálně sjet/jezdit a přestože tu v okolí žádné pořádné kopce nemáme – spíše kopečky, ale když už, tak se slušným převýšením/sklonem a na mých 85 kg mi přijde, že mi ty brzdy nestačí =/

      V prudkých sjezdech mám pocit, že se přední kotouč začíná kroutit – následně do vychladnutí cinká a snad by se tím žárem i roztavil. Nebrzdím souvisle jako prase – způsobem užití to snad nebude.

      Otázka, co s tím? Postačí vyměnit předek za 180tku? Koupit lepší brzdy? V tom případě, je mezi nimi a např. deore/xt opravdu tak zřetelný rozdíl v brzdném účinku? O peníze v první řadě nejde, ale dávat 4+ za nový xt a pomoci si v brzdném účinku o několik málo % (bez citelné změny, jen pro dobrý pocit) se mi nechce.

      Díky tedy všem za zkušenosti a rady.

      • p@X  

        Určo 180mm, jinak mně cinká i XTR/XT s chladičama i po krátkém brždění.

      • Fazzy  

        Pokud se ti kotouč přehřívá, máš brzdnýho účinku dost, ale chybí ti chlazení. Nemyslím, že by u kotoučů byl nějakej zásadní rozdíl v materiálu nebo schopnosti chlazení, takže si pomůžeš jedině větším průměrem..

        • MatS  

          Prave ze u kotoucu je dost velky rozdil v materialu. Neni ocel jako ocel. Taktez konstrukce ma vliv na odvod tepla.

      • Kouba_2005  

        Nasadil jsem letos čtyřpístky XT a brzdilo to tak, že jsem se vrátil ze 180mm kotoučů na 160mm a s mými ±90kg to furt brzdí jak kráva. Kotouče mám IceTech a i desky s chladičema a i při souvislém brzdění několika set metrů se mi je ještě nepodařilo utavit a ani si necinknou. Se 180mm kotoučema to byly kotvy na můj vkus až moc.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse