• Mofo

    Zdravím, chci se zeptat na účinnost těchto brzd, včera sem se projel na kamošově kolo, kde má mechaniky od Hayesu a zdálo se mi, že mu brzdí minimálně stejně dobře, možná i trochu líp, což mě trochu znepokojilo. Myslím si, že brzdu mám seřízenou dobře, tak nevím… (mám tam originální desky) Druhý dotaz je k chodu, zdá se mi, že brzda má na začátku docela dlouhý chod, kdy nezabírá (zavzdušněná by neměla být), de to nějak poštelovat?

    0 0
    • Bully  

      Uz to tady parkrat zaznelo, ze Shimano hydry jsou obecne hodnoceny jako slabe, a to i XT. Bud je resenim dokoupit vetsi kotouce, nebo si zvyknout. Nebo jiny brzdy. Ale chapu, ze treba diky moznosti servisu v CR na vyber az tak moc neni.

      0 0
      • BB  

        kdes tohle cetl, koukal jsem na testy v MBA a XTR byly nejlepsi. Sam je mam a kdyz jsem zkusil kolo s Hayesama, tak me pripadalo, ze jedu na kole bez brzd.

        0 0
        • Bully  

          XTR uz udajne podle testu docela jdou- ale nepotvrdim, ani jsem je nezkousel. Ale bylo to v kategorii zavodniho pouziti na Crosscountry, tj. nejdulezitejsim kriteriem byl rozumny vykon pri vynikajici vaze. Testy vzhledem k tomu, kde ziju, ctu v Mountain bike magazin, Bike (De) nebo VTT mag (Fr). Ale mnohem vic davam na na osobni zkousku a na nazory lidi, co ty veci pouzivaji. Srovnavat Hayes s XTR asi moc nejde, jestli mas na mysli brzdy typu HFX 9, jde o ponekud jinou kategorii.

          0 0
          • Bed-Sore  

            souhlas s bully, nejni na osobni zkusenost, jezdil sem avidy mechaniky, hayes sole (bleh), a ted mam hayes nine, co clovek to nazor, kazdopadne hayes nine je dobra volba. (no mozna sou lepsi ale na to se vy............)

            0 0
            • sikipiki  

              mam moznost zohnat LX ka 2006/2007 za 3500 SK komplet kotuc,hadicka s olejom packa adapter. Je to dobra cena ci nie? Nemam pristup k cenniku. Dik

              0 0
              • dieegoo  

                Model 2005 LX s Dual pákou za 2400,– . Na slovenské tedy zhruba 3100Kč.

                0 0
      • Fox-CZ  

        kdyz bych chtel dat na predek 180 kotouc,tak se asi musi dat pod brzdovy trmen naky adapter ze ??kde se da koupit nikde jsem ho nevidel…

        0 0
      • lendl  

        Setkych co poznam, vratane mna si Shiamno brzdy pochvaluju. Vacsinou sa jedna o XT, ale je to same ako LX, len XT ma prasa v celku a LX zosrobovane. Ak niekomu nestaci, da si zjazdove oblozenie a ucinnostou sa dostane na uroven avidoveho dzusu. S Hayes sa to vobec neda porovnat. Jedine teraz som mal stastnu volbu a dal som tam BBB a uz sa aj Heyes da nazvat ze brzda.

        0 0
        • vlk  

          tak jednak xt jsou taktéž se 2 kusů.To si pleteš s xtr, co jsou z jednoho kusu.Jinak nechápu tvoji větu „Ak niekomu nestaci, da si zjazdove oblozenie a ucinnostou sa dostane na uroven avidoveho dzusu.“ -Kamoš si totiž koupil avid juicy 7 a brzdí mu to plně srovnatelně s těmi mými lx i s originál deskami(akorát mi nevyhovuje u avidů páka) a to je má již zajetý.Čekal jsem od juice 7 více.

          0 0
          • lendl  

            Tak moje XT '05 su z jednoho kusa, mozno mam nejaky vadny kus. Co som skusal Juicy tak boli trochu kusavejsie asi ako ked som skusal Sainty, co je vlastne XT inej farby s inym oblozenim. Hovorim subjektivne dojmy, testovacie laboratorium so sebou nevozim.

            0 0
            • vlk  

              a jo s tím xt máš pravdu, já si to splet se staršími modely.Zase hodně lidí si plete dávkovatelnost s brzdným výkonem.OK Chybu u XT uznávám.

              0 0
    • pepa_16  

      Myslim ze kdyz si koupis novy desticky tak by se to melo urcite zlepsit, ty original nejsou nic moc…a ten chod? no ja jsem s chodem spokojenej, mozna bych to zkusil, jestli nejsou trochu zavzdusneny

      0 0
    • mechanik  

      Mě se zdá že podle všeobecného hodnocení zde přítomných jsou veškeré brzdy slabé… asi všichni jezdí neskutečné extrémy že takový New World Disorder je proti tomu slabý vodvárek:-)))

      0 0
      • Mofo  

        žádné extrémy nejezdím, to sem ani netvrdil, jenom se mi zdály ty Hayesy lepší, a to byly mechanické, toť vše

        0 0
        • mechanik  

          Ale, víš kolik lidí na ně šíleně nadává… já je měl taky a brzdily obstojně i když na Avidy BB7 to nemělo:-))

          0 0
      • RUR  

        To je přece pochopitelné, žádá vidlice dost netlumí, žádné brzdy dost nebrzdí, gumy dost nejedou etc.:))))) Ještě, že teď nemůžu jezdit, protože bych se musel bát na to kolo sednout:)))))) Jinak k těm kotoučům, pakny dělají mnoho, neřku-li většinu výkonu. Netroufl bych si hodnotit ani svoje vlastní brzdy natož něco jen ta od boku, neboť v průběhu času už brzdily až příliš a taky skoro vůbec.

        0 0
        • Bully  

          Chapu princip tveho prispevku, ale predpokladam, ze je diskuze i o tom nekomu poradit, kdyz se pta. Proc nedoporucit neco, co muze byt za podobne penize treba vyrazne lepsi? Podotykam, ze se snazim hodnoceni od boku vyhnout :) .

          0 0
        • Al_Bunda  

          Pokud mas na kole pakny tak ty se pouzivaji u bubnovych brzd. V tvem profilu jsem na kole zadnou bubnovou brzdu nevidel. Zajimalo by me jak to mas udelane, nemas nekde foto? :)))))))))))))))

          0 0
          • RUR  

            :))))) Podle mě je pakna z německého packen, tedy chytit, uchopit, uchvátit, nebo také vrstva. Chápal bych to tudíž jako obložení obechě, bez ohledu na typ brzdné soustavy;))))))))

            0 0
    • vlk  

      je to fakt zajímavý co jsem se bavil s bikery, tak někteří tvrdí, že jim lx vůbec nebrzdí a některým jako třeba mě nebo metronomovi brzdí skvěle.Ono je možný že to bude kus od kusu.

      0 0
      • Mofo  

        jaké máš desky?

        0 0
        • vlk  

          Teď tam mám a2z.Ale na šele se mi udělaly špóny na kotouči atak asi budou i desky v Háji,Zatracení brzdaři.Chci zkusit koolstopy, všichni je dost chválí.

          0 0
          • Mofo  

            A ty a2z máš minerál nebo sintrované? K těm Koolstopům stejný dotaz.

            0 0
          • Mofo  

            odpověď, please…

            0 0
            • pos3k  

              napis mu majla ne? :-)

              0 0
            • vlk  

              no nebyl jsem dlouho na netu a2z jsou organické co si vzpomínám tak a2z vyrábějí jen jednu směs ty koolstopy jsem zatím nezkoušel, jen jsem slyšel že je to s nimi lepší, mám pocit, že mají taky jen jednu směs.

              0 0
              • vlk  

                PS jak říkám, mě s a2z destičkami+ kotouč ze starých xt755 brzdí dobře.Znám jednoho co měl ty samé destičky, akorát na jiném kotouči a tvrdil, že mu to moc nebrzdí.Jak říkám je to dost divné.6e by měli shimano každá brzda jinou toleranci na pístkách a tím někdy víc přidrhovali-fakt netuším jak je to možné.

                0 0
                • JJ  

                  A2Z mi brzdi lip nez original sintr Shimano, ale porad nic moc. Priste zkusim Koolstop

                  0 0
                • Mofo  

                  tak se rozhoduju mezi a2z, BBB a Koolstopem, co myslíte? (kotouč mám a2z)

                  0 0
                  • vlk  

                    já bych zkusil koolstopy. Všichni je chválí a na ty červené jsem ještě nikdy nikde nečet nic špatného, Což se o a2z či BBB říct nedá. A2z nejsou špatné, ale není to až takový zázrak např po projetí vodou(furt lepší než originál).

                    0 0
                    • Mofo  

                      asi jo, půjdu do těch Koolstopů, a propos, neviděls je v nějakém šopu v Olmiku? Nechce sem mně zase prolízat celé město…

                      0 0
                      • vlk  

                        ani nemusíš, jká je v olomouci tak před 2 měsíci sháněl a měli akorát bbb u kořínka a a2z naproti prioru.V Olomouci koolstopy nemají, kdybys je někde viděl, dej vědět.

                        0 0
      • TinkTink  

        Asi na tom fakt neco bude…

        0 0
      • K2  

        No a mi brzdí perfektně zadní a přední je taková mdlá – posuzuju to nejen při jízdě, ale i při škubání kolem na místě. Vím, že na přední brzdu jde více hmotnosti). Kotouče i desky mám na obou stejné (WinZip 160) Zkoušel jste někdo odmastit desky na které se dostal olej? Mám jedny zánovní. Zatím jsem je vydrhnul kartáčem vodou a jarem a pak vyvyřil v jarové vodě a schoval jako náhradní. Před sundáním z kola se mi je podařilo z dlouhého kopce rozbrzdit (asi vypéct olej)

        0 0
        • Venda  

          Politý desky jsou na vyhození. Ty už nikdy nebudou jako dřív.

          0 0
    • hoblik  

      mam tiez LXove hydry a som spokojny, ziadmy problem. Brzdia a dokonca ich nebolo treba ani moc zahoriet…:-) A chod, asi je to len o zvyku a nastaveni, pre mna je to v pohode…

      0 0
    • Mofo  

      vidím to asi jedině na výměnu desek, ty originální se furt zapékají, přejel sem je šmirglem a vůbec to nepomáhá, po pár kilometrech je to tam znovu… Které vám brzdí, myslím dobře???

      0 0
    • Tomcat  

      Fajn pokud máte doslova stejná kola, velikost kotoučů, destičky a jen jiný brzdy, tak to srovnávej, jinak to je nesmysl. Prostě udělej pro tomaximu , jako odmaštění , odvzdušnění, větší kotouč, jiný destičky atd…

      Ale jen tak odboku střílet, že nějaký kolo subjektivně víc brzdí = má lepší brzdy , no to není to pravý.

      0 0
    • kamtcho  

      ja mam shimano 525 deore, priatelka ma hayes MX2 a to sa neda porovnavat. Mam na mojich 160mm kotuc ale nemam problem brzdit jednym prstom, ked potrebujem seknut koleso v akejkolvek rychlosti, tak pouzijem dva prsty. BTW mam uplne priemerne prsty. JA som s brzdami uplne spokojny, viac nepotrebujem, ak by som chcel jazdiut zjazd tak si kupim vacsi kotuc a brzdim s nimi tiez.

      0 0
      • MlokCZ  

        Věřim, že ti brzdí slušně, ale tvrzení „seknut koleso v akejkolvek rychlosti“ je hodně troufalé.

        Mě by zajímalo jestli existuje vůbec brzda, která 1–2 prsty dokáže v 70+ km/h zablokovat přední kolo (na asfaltu s širšími pláštěmi, ať jsou limitujícím faktorem brzdy). Ono se to dost blbě zkouší. Já si svoje XT hydry také velmi chválím, ale nemyslím si, že by to zvládly (mám pouze 160 kotouč). Jedním prstem určitě, to už jsem se v 70+ odvážil vyzkoušet a ani náznak, dvěma prsty jsem zkoušel brzdit už opravdu dost v 70+, ale pořád to nebylo ještě úplné maximum, které bych dokázal zmáčknout (zase bych to taky rád přežil).

        0 0
        • MlokCZ  

          měla tam být: jedním prstem určitě ne

          0 0
        • kamtcho  

          akakolvek rychlost = rychlost v rozsahu rychlosti, v ktorych bezne jazdim. Takze to je asi tak do 50. 70 som siel uz tiez ale to by som ozaj neskusal

          0 0
          • MlokCZ  

            V malých rychlostích to dokáže každá brzda, kvalita účinnosti se ukáže ve velkých rychlostech. Já si dobře pamatuju na mém kdysi starém biku, kde ještě nebyla ani V-čka, jak jsem při sjezdu v Dolomitech na silnici málem nedobrzdil z cca 75 km/h na neskutečně dlouhém přehledném úseku. Obě brzdy zmáčknuty téměř na maximum a než rychlost klesla tak na cca 55, tak to trvalo několik sekund při kterých jsem si připadal, jako kdybych vůbec nebrzdil. Až od těch cca 55 to začalu už velmi rychle zastavovat.

            V těch velkých rychlostech se většinou na silnici prudce brzdit nemusí (pokud člověk nejezdí jak sebevrah), ale jak jsem psal výše, to byl případ opatrné jízdy, hrozně dlouhý rovný přehledný úsek a jakou jsem tenkrát měl problém.

            0 0
      • RUR  

        Teda, já bych zablokovat přední kolo nechtěl asi vžádné situaci. Brzda, která by to ochotně činila, by asi byla to poslední čím bych brzdil.Ona taková absolutní ztráta adheze je docela mrcha. Ten muž co říkal, že smrt je jediná svobodná volba byl přece jen takový francouzský kavárenský vtipálek:)))))) Jako návod k pokusu o vážné ublížení si na zdraví je to vcelku povedené. Nepochybuji o tom, že to nějaká dobrá duše zkusí. Doufám, že nebude mít tak výkoné brzdy:))))))))

        0 0
        • MlokCZ  

          Jasně, že není cíl zablokovat přední kolo (i když u šikovnějších jezdců se to vyjímečně může hodit, to ovšem není můj případ). Nejdo o to brzda ochotně činila, ale aby toho byla schopna. Extrémní případ, když to brzda nedokáže ani maximální silou 3 prsty, tak jak chceš pak brzdit dlouhé sjezdy jedním prstem s rozumnou silou?

          0 0
          • RUR  

            Tak na „Canti“ bych se 75 km/h vážně bál. To jsi opravdu trochu cvok:))) Ono to taky, dle mého, dost závisí na paknách a na obutí. Jinak mám pocit, že problém je většinou v paknách. Přišel jsem na to v momentě, kdy jsem u nejmenované brzdy měl zcela nové originální a světe div se, jedna brzdila jako čert a druhá neporovnatelně hůř a i chod páky se mi najednou jevil jako velmi dlouhý a " houbovitý". Po záměně desek se ten samý pocit přestěhoval na druhou brzdu. Obrousil jsem to na brusce a začalo to brzdit slušně a i chod páky je už v podstatě normální.

            0 0
            • MlokCZ  

              Nemyslim si, že bych byl nějak moc cvok. V té době jiné brzdy ještě nebyly a jezdil jsem pomalu ze všech nejpomaleji (bylo nás tam přes 30 lidí, zájezd od VŠ). Ze sedla pod Marmoladou, kde je kolem 2km rovinka s perfektním asfaltem dalo více než 10 lidí přes 100km/h. Já tam neměl ani celých 90, tenkrát jsem se opravdu více bál na tom kole.

              Ale jinak silničky brzdí taky bídně (i když bych řek, že moje současné brzdy na silničce pořád brzdí o něco lépe než ty staré „canti“) a když se koukneš na jakékoliv i místní závody, tak přes 80km/h se jede ve sjezdu každou chvíli.

              Souhlasím, že to záleží na spoustě faktorů u té brzdy, tenkrát jsem se o techniku ještě moc nezajímal a měl tam určitě nějaký shit špalky.

              Dnes jezdím tedy ještě o něco opatrněji a maximálka mě zcela přestala zajímat (nerozvážná mladická léta). Rovné a přehledné úseky na silnici jsou ale i při větších rychlostech relativně bezpečné, ještě jsem v takové situaci neviděl nikdy žádný pád (tím samozřejmě netvrdím, že není možný, třeba při technickém problému kola) a to jsem pádů a to i velmi nebezpečných viděl již desítky.

              0 0
            • Roma  

              Tak na „Canti“ jsem jel 75km/h uz hodne krat a tusim, ze maximalku jsem mel v Alpach a to bylo nejakych 86km/h.Jsem s nema spokojeny, ale jak tak ctu tak asi nevim co to je brzdit.Kdyz to ale srovnam s mech.kotoucovkama shimano, tektro a hayes tak jsem na tom dobre – kotoucovky jsou relativne narocne na udrzbu – sledovani kvality desticek. Musim ale priznat, ze pri letosnim sjezdu ze Šeráku mi zadni dost povadla.

              0 0
              • dieegoo  

                A jakej je rozdil sledovat desticky nebo spalky? Oboji musis hlidat, abys mel cim brzdit ne?

                0 0
                • Roma  

                  Spalky mam uz 6 let (rocne v prumeru 3kkm)- nemam rad bahno.Desky alespon u mechanik se meni tak po dvou letech a driv samo podle km a smesi.

                  0 0
                  • dieegoo  

                    Dobře dobře… mě teda nepřijde jako velkej problém třeba jednou za měsíc kouknout do třmenu, kolik tam je směsy na destičkách, ale někomu třeba jo :)

                    0 0
                • Roma  

                  Sorry po 4 a driv

                  0 0
                  • Roma  

                    Aby to bylo jasne.Napsal jsem to trochu kostrbate.Nektere mechaniky nemaji posun „staticke desticky“ a nedovoli sjet desky i kdyz je jeste materialu na deskach dost.Proste je treba je vice sledovat co se tyce ubyvani materialu.Upinani je ruzne na zavlacky, magnety atd.To se pri prevozu kola v aute nebo nasazovani muze uvolnit jak tu nekdo psal.Taky mi vadi ze nektere kotouce nejsou uplne rovne atd.Nejsem odpurce kotoucu(do budoucna je planuju taky), ale nektere veci se mi zdaji nedomyslene a nedodelane.

                    0 0
                    • kubad  

                      Není to tak jednoznačné, máš i levné V-čka a ty taky zrovna nefungují ideálně.

                      0 0
                    • pepek  

                      Tak s kotoučovkama (Sh 525) mám asi 10× míň práce, než s kantíkama a 5× míň, než s véčkama. Prakticky je to 1× za rok vyměnit desky a 1× možná stříknout pístky TFkem. (Taky nerad blato, ale na sněhu celou zimu.) Taky se cení, že ráfek je furt stejný, zatímco s ráfkovýma se ke konci furt centruje a pak se to stejně roztrhne. Jo a taky je trochu dobré, že s hydrama nechodím tak často přes řidítka, jak to bylo s kantíkama a trochu aji s Večkama (Hydry se prostě se nekontrolovatelně nezablokují)

                      0 0
    • Mow  

      Otázkou je zčeho tvůj pocit plyne. Brzdy zkouším tak, že z nějaké vyšší rychlosti zkouším zastavit na co nejkratší dráze. Je dobré začít brzdit od nějakého předmětu, podle kterého můžeš odhadnout vzdálenost. Co jsem přešel z véček na hydry, tak mám pocit, že to taky moc nebrzí (asi se to snažím porovnat s autem), ale vzhledem k tomu, že několik posledních metrů (při tvrdém brždění) dojíždím po předním kole, tak asi zase tak blbě brzdit nebou.

      0 0
      • enjoy  

        taky rad dojizdim po prednim kole..,ikdyz je to uplne spatne:-).i s veckama pri trose snahy dobrzdis na prednim. u koutoucu se mi libi,ze kdyz v rychlosti vezmu za paku,tak mam pocit,ze mi vidlice uleti pod kolem:-))

        0 0
        • vlk  

          jo, jo taky to dělám a ničím si tak více vidlici :o)

          0 0
        • ice  

          ja mam dojem ze to casto prestava bejt jen POCIT,ale REALITA ..kdyz za to hodne vemu,tak me to posila na riditka a vidlici k prevodniku.a to ja mam jeste sirsi plast,kterej se zakusuje do terenu

          0 0
      • kamtcho  

        To je presne to, ze ked brzdim tak uz ani vlastne nepotrebujem silnejsi brzdny ucinok, pretoze uz to nezvladaju pneumatiky udrzat na ceste. Nechcem tym tvrdit, ze deore su najlepsie brzdy na svete, co co by bola blbost, len tym chcem povedat, ze na moje jazdenie (hore a potom rychlo dole) to je uplne dostatocna brzda. Keby som jazdil zjazd tak si kupim urcite nejake predimenzovanejsie brzdy ktore vydrzia brzdit stalim ucinkom neporovnatelne dlhsiu dobu.

        0 0
        • enjoy  

          a kdyz mas brzdy,ktery prekonavaj schopnosti plaste se udrzet,tak jses v dalsim levelu a trenujes drifty prednim:-))

          0 0
    • lubos  

      To existuji horsi brzdy nez hayes ? ( delam srandu :o) )

      0 0
    • Mofo  

      mám jeden malý dotaz k brzdovým deskám Koolstop. Chci je objednat z netu, ale všude mají místo LX napsáno XTR, vypadají úplně stejně, tak si chci ověřit, jestli se dají použít i na LX. Dík

      0 0
      • dieegoo  

        nekolikrat sem tu myslim cetl, ze jsou stejne tvarove…

        0 0
      • vlk  

        hydry lx, xt a xtr, hone mají zcela stejné destičky.Někteří výrobci to maj napsaný, někteří prostě jen vyrábějí destičky pro XTR.Klidně kup s označením xtr, budou tam pasovat.

        0 0
        • vlk  

          PS a nezapomeň se pak podělit od zážitky a po zajetí o nějaké shodnocení.

          0 0
      • Toams  

        LXka s doskami XTR … to znie predsa lepsie, ako XTRka s dostickami LX:-) logika, ne?

        0 0
    • funThom  

      Ja jsem nedavno jezdil paralelne s Hayes HFX-9 a Shimano Deore Disc. 1.Hayes byly „tvrdsi“, sly velmi progresivne do zakusu (ze zacatku jsem mel problem s litanim pres riditka). Zaber u nich nastava prakticky hned, v prvnich milimetrech zdvihu pacek. 2.Shimana byly spise „mekke“, tzn. ze mely pozvolny najezd brzdne sily a vetsi mrtvy zdvih packy. Ucinnost se mi zdala jen nepatrne nizsi nez Hayes, ale celkove byly komfortnejsi. Muj result: Pro zavodni jezdeni, kde potrbujes co nejvyssi fyzikalni soucinitel smykoveho treni, je asi lepsi Hayes. Pro sportovni a rekreacni jezdeni bych volil spis Shimano, protoze jsou vice user-friendly. Ja osobne jsem zvolil to Shimano a zvladam ho taky jednim prstem…

      0 0
      • vlk  

        no to teda nevím co má společného průběh brždění-samotná citlivost-dávkovatelnost, s tím jak moc brzdy brzdí.Nechápu proč vozit necitlivé kousající se brzdy a ještě k tomu na závody.Osobně mám zkušenost takovou, že např shimalo lx brzdí sice na delší dráze páky-tedy lepší dávkovatelnost, ale ve výsledku brzdí více než ty hayesy hfx9.Je smutné když si někdo plete dávkovatelnost s brzdným výkonem."kde potrbujes co nejvyssi fyzikalni soucinitel smykoveho treni,"fyzikální součinitel tření může být na deorkách teoreticky i větší.Jde o brzdný výkon při určité síle na brzdovou páku, ne o dávkovatelnost-jakou dráhu má páka urazit, než zakousne kotouč.

        0 0
        • funThom  

          :-))) Hele, jestli jsi mel nejakej problem v detstvi, tak si ho nemusis lecit na me. Je mi te lito. Pouzivas ton trucovityho ditete, kterymu spadla babovicka. FYI: Forum je verejne misto k hlasani nazoru, tak se nechovej jako hulvat. Rekl jsi prakticky to samy, jenom trosku jinak. Ja jsem samozrejme netvrdil, ze na zavody se hodi spatny a kousavy brzdy. Jen jsem se snazit rict, ze lepsi davkovatelnost sily na delsi draze packy se nemusi hodit pro top zavodniky. U formule 1 taky nemas volant jako v autobuse, i kdyz v autobuse je jemnejsi davkovatelnost otaceni… ;-)

          0 0
          • vlk  

            Hele, já se do tebe nijak neobouvám.Já jen reaguji na to co jsi napsal.K tomu snad fóra jsou.Taktéž jsem vyjádřil svobodně svůj názor na tvůj příspěvek.Možná jsem to trochu přehnal.

            Sem si to znovu přečet a zjistil jsem, že jsem nepostřeh větu"Ucinnost se mi zdala jen nepatrne nizsi nez Hayes".Proto jsem reagoval na fyzikální součinitel tření-že nemá nic společného s dávkovatelnos­tí.Tak jsme to alespoň uvedli na pravou srozumitelnou míru.

            Sem tě špatně pochopil a vpodstatě jsem tedy řek to samé. Myslím, že jsem nebyl agresivní.Pokud ti to tak připadalo, tak se omlouvám.Nemusíš se ale proto hned rozčilovat.

            Podle mě jsou hydry dobré, ale co jsem měl možnost zkusit Hayes hfx9, shimana 525, shimana XT, LX,Juicy 7.Tak žádné nic moc.Sice brzdí, ale zas až tak velké rozdíly mezi nima nejsou.Obecně jsem od nich očekával víc.Zkusím někde sehnat staré 4pístkové XT nebo sramy.

            0 0
          • vlk  

            myslím, že jsem se nechoval jako hulvát.Co považuješ za hulvátství.Sa­mozřejmě mám stejná práva se vyjadřovat na jiné příspěvky jako ty a to i na ty tvoje a mám právo dělat chyby či něco špatně pochopit-každý dělá chyby.Již jsem se omluvil.

            0 0
      • goofy  

        Mne prave vyhovujou vic ty Hayesy, a to nejsem zadny zavodnik. Zkousel jsem konkretne LX-a a nelibil se mi tam ta „houbovitost“ kroku paky. Proste jsem nemel v tom davkovani (treba pri jizde po prednim) takovy cit.

        0 0
    • MlokCZ  

      Měl jsem XT a v porovnání s Juicy 7 mi přijde účinnost cca stejná. Rozdíl je tam pro mě hlavně v ergonomii páky a chodu brzdy, kde jasně vyhrává Juicy.

      0 0
      • vlk  

        Nastavitelnost chodu u juicy7 je dobrá věc.Jen furt nechápu čím se vám tak líbí ta páka od avidu.Vždyď je to moc plochý.Takový nepřirozený.Nas­tavitelnost-Ale nic se nemá přehánět.sem si půjčil kamošovo kolo s avidy 7 a on do měl nastaveno na dost velkou dávkovatelnost.Po prvním zabrždění jedním prstem jsem zařval, protože mi ta páka skřípla ostatní prsty.

        0 0
        • MlokCZ  

          To je prostě subjektivní názor, moje prsty do té hodně ploché Juicy páky prostě padnou jak ulitý. Páka od XT dualcontrolů mi nesedí právě vůbec.

          0 0
          • MlokCZ  

            To mě líp seděly prastaré LX V-čkové páky (ale hlavně asi proto, že byly hodně podobný těm Juicy pákám).

            0 0
          • MlokCZ  

            Ale taky znám lidi, kterým sedí chod i páky XT kotoučovek daleko víc nez Juicyny, prostě každý ať si vybere, co mu sedí.

            0 0
            • vlk  

              Jak říkám, myslím, že by mohly nějaké 3 firmy vyrábět páky různých tvarů na různé hydry.By si tak pak každý vybral co mu nejvíc vyhovuje.Sice už takoví jsou a2z, ale páky od nich jsou zase šíleně drahé.

              0 0
          • vlk  

            aha tak to jo, já se nebavil o dualech ale o klasických shimano pákách.Do juicin když chci brzdit jedním prstem, tak mi furt někam sklouzává, jediný takový záhyb pro prst je na konci páky a to už abych tam brzdil malíčkem či prsteníčkem.Jedině ještě tak mosunout páku více ke středu řidítek, ale to pak zase zavazí budíky přehazovacích páček.Škoda, že avid nemá na výběr více různě tvarovaných pák.

            0 0
            • MlokCZ  

              No já je mám dost u středu, mám je tak, že maximálně na ně narvu ukazováček a prostředníček a nejčastěji brzdím pouze prostředníčkem právě úplně na konci páky. A neduálový XT páky jsem bohužel ještě nezkoušel (ale mě duály docela sedí, takže když už bych tam měl Shimano, tak určitě zase s duály).

              0 0
              • Lister  

                brzdit jedním prstem jsem se ještě nenaučil. brzdím dvěma – líp dávkuju sílu, nevadí mi to, protože řadím jen palcem :o)

                0 0
                • MlokCZ  

                  No já brzdím taky někdy dvěma a pokud jedním tak prostředníčkem. Ale mám rád, když držím páku úplně nadoraz na konci. A řadím taky jen palcem.

                  0 0
                  • raceman  

                    ja mam DC LX a Hydry Deore, komfortni davkovani, nestezuju si. PS: ten kdo brzdi tim jednim prstem asi nema DC že, potom by se mu blbě řadilo ne?

                    0 0
                • enjoy  

                  ja se ale jeste ke vsemu v terenu rad drzim riditek:-) ps:jsou asi hydry u kterych neni tak lehky davkovat jednim prstem pohodlne..

                  0 0
                  • Lister  

                    na řidítka máš ostatní prsty :o) no a jinak aby sis nerejpnul :o) jsem nepsal, že to nejde, jen že jsem se to zatím nenaučil – holt blbý zvyk z véček, těch několik let na véčkách v tobě zanechá blbý stereotypy, ale já na to přijdu, výkon na to ty brzdy mají :oP

                    0 0
                    • enjoy  

                      me vecka nikdy nedonutily az na vyjimecne dlouhy sjezdy(coz u nas moc nehrozi) mackat je dvema prsty..ale ja je udrzoval docela v cistote a chodu:-)

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.