• jURis_1

    zdravím mám dotaz dá se nějak zvýšit účinnost brzd.. krom nákupu sintrovaných destiček či větších kotoučů.. ? popř jakým prostředkem čistit destičky na kole při mytí kola..?

    0 0
    • jimiAJ7  

      konkretni model brzd?

      0 0
    • XC-biker1  

      čtyřpístkové brzdy

      0 0
    • jIrI___  

      Větší kotouče se projeví asi nejvíc.

      0 0
      • Kubas.1  

        Záleží na konkrétním typu. Já měl 160 kulatej kotouč, pořídil sem 180 zubatej od Aligatoru, a sice se to líp dávkuje ale brzdí to daleko míň

        0 0
        • goofy  

          Zubate kotouce jsou jenom n paradu

          0 0
          • Evilcleaner  

            tak tak, a na váhu.

            0 0
          • Kubas.1  

            njn, on to kupoval brácha a tehdy ho to nenapadlo, že by to mohlo brzdit míň…

            0 0
            • roud  

              měl sem zubatý aligatory a oproti hayes kotoučům který sem měl před tim bych neřek že brzdily míň podle mě ± nastejno…

              0 0
              • kubad  

                myslíš tu 203mm cos tam měl?

                0 0
                • roud  

                  ta stejnak brzdila ze všech nejlíp ale sám moc dobře víš že sem ho vozil i ve 160mmm :-*

                  0 0
              • Kubas.1  

                Se můžeš podivat v profilu, na některých fotkách je zubatej, a na některých ještě starej kulatej. Ten rozdíl v nich je fakt poznat, když sem to vyměnil, tak sem se uplně lekl že to vůbec nebrzdí…pak sem si na to zvyknul…

                0 0
                • roud  

                  proč bych měl vozil sem je jak ve 160mm tak 203mm vím jak brzděj a rozdíl oproti kulatejm je podle mě zanedbatelnej…

                  0 0
    • BigKarel2  

      Taky né každej kotouč je dělanej pro sintrovaný destičky.

      0 0
      • Evilcleaner  

        tak disky „resin only“ jsou zpravidla jen ty nejlevnější… jakýkoli solidnější kotouč už sintrované destičky pobere

        0 0
    • mais  

      Pomáhá samozřejmě větší kotouč, ale pozor našel jsem už na levnějších vidlicích omezení, pro jak velký kotouč je uvedená vidlice max dimenzovaná – pravděpodobně s větším kotoučem už by daná vidle měla moc velký zkrut. Měkčí desky než originál přepravní, jsou také lepší, sice rychleji ubývají, ale lépe se dávkují a jsou zpravidla ke kotouči šetrnější, ale zase pozor za mokra jejich účinnost lehce klesá, což ale moc nevadí

      0 0
      • karliner  

        Nevím, jestli moje Foxka je považována za levnější vidlici, ale myslím, že kotouč 180 mm je pro ni maximum…

        0 0
      • BigKarel2  

        No není to jen u levnějších vydlic…Ale věčina 180mm zvládne…200+ maj vidle na skoky atd..A ty drašší MTB.

        0 0
      • jURis_1  

        no podle toho.. co jsem se díval moje vidlice má max 185mm.. viz profil.. a aktuálně tam je od série taky 180mm.. chci přejít na 180mm dopředu i dozadu.. a dát si sintrované destičky.. poraďte mi jaké kotouče a destičky si pořídit..

        jinak v prvním příspěvku jsem psal jak zvýšit účinnost bez toho aniž bych musel kupovat nové desky (z jiného složení) či nové kotouče..

        0 0
        • dieegoo  

          Sintrované desky nejsou spása. Měl jsem je v XTčkových brzdách a chvíli jim trvá, než začnou brzdit (asi zahřátí, nevím). Vyměnil jsem je za organické Fastopy, ty brzdí hned a výrazně lépe.

          0 0
          • kubad  

            Tak tak sintr ma pomalejsi nastup potrebuje trochu zahrat pak se vyrazne zlepsuje ucinnost.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Potvrzuju. V J7 mam sintronave desticky GoldFren. Studene brzdi trochu hur, takze pokud je nutne nahle prudce brzdit, je treba trochu pritlacit. Ale pri jizde dolekopcom kdyz se ohrejou, brzdi porad stejne a vubec jim nevadi, ze kotouc fialovi a kouri se z nich(coz je sice priklad spatneho brzdeni, ale chtel jsem to vyzkouset.

              Organiky zase flekuji kdykoli, ale jak se zacnou palit, tak prestavaji brzdit( modre BBB)

              0 0
        • mais  

          naučit se správně brzdit a nebudeš potřebovat dávat dozadu 180mm, sintrované desky si nejsem tak úplně jistej, že jsou to, co hledáš..fungují lépe než organika, ale! musí být ohřáté, takže pokud na kole nejezdíš vyloženě terény, kdy jsi pořád na brzdě viděl bych to spíš na nějakou měkkčí osvědčenou keramiku..

          0 0
          • jURis_1  

            já mám teď vepředu 180 a vzadu 160.. obojí organiky. a nemohu si stěžovat ale zkusil bych dát do zadu 180 co to bude dělat.. ale jak říkáte možná půjdu znova do organik. jinak jak to je se semi organickými..

            0 0
            • Vilém  

              Co tam mas za organiky? Originaly? Pokud ano, tak zkus jako levnou a ucinnou variantu organiky od Fastopu.

              0 0
            • v POHODÌ klokan  

              °Podle mě je zbytečný dávat dozadu věší kotouč. V situacích, kdy potřebuješ pořádně zabrzdit (prudký sešup nebo i na silnici) se ti těžiště přesune hodně dopředu a brzdíš z 80% přední brzdou. Aspoň u mě to tak je :-) A to snad nejsem úplný začátečník…

              0 0
              • Smazaný účet  

                Dle meho se vetsim kotoucem da dosahnout vetsi jedovatosti brzd. Ja vozim 203+203 a v dobach, kdy jsme mel brzdy vporadku, mi jejich jedovatost maximalne vyhovovala-hezky jednim prstem bez vetsi namahy se dalo pribrzdovat nebo i zastavit kolo prukem svahu na sutrech z nejakych 60km/h. Chod paky natsaveny na velmi kratky a paka blizko gripu, abych se mohl dobre ostatnima prstama drzet a nemusel ten jeden moc zvedat.

                0 0
        • Vilém  

          To musis jezdit sakra kudlu, kdyz potrebujes dozadu 180mm:) S tema sintrovanejma deskama akorat driv oddelas kotouce, ale necekej, ze ti to bude nejak vyrazneji brzdit, za studena spis naopak.

          0 0
          • dancar  

            Drobet si tu přihřeji polívčičku.Prosím o nějaký kontakt na repasi brzd magura louise. Pokud by byl v okolí Plzně bylo by to nejlepší. Předem děkuji.

            0 0
            • Vilém  

              Co s nima mas za problem?

              0 0
              • dancar  

                Nejsem schopný je odvzdušnit, pořád jsou takový měký, houbový. Jedná se o zadní brzdu, nedokážu zadní kolo na tvrdém podkladu zablokovat a dříve to šlo. Destičky jsem měnil vždy zajel, ale je to stále stejné.

                0 0
                • Vilém  

                  S magurama mam zkusenost jen s obycejnejma Juliema, ale co jsem tu pochytil tam treba u Mart je treba postupovat urcitym zpusobem, aby byl vysledek 100%ni. Tak jestli to nebude tentyz problem. Jinak zadni brzdu byva dobre odvzdusnovat s hadickou navolno, neuchycenou v ramu a treba i oddelanym trmenem z ramu. Pokud jsou na vedeni nejake zahyby ap. tak tam muze nejaka bublinka zustat a delat neplechu.

                  0 0
                  • dancar  

                    Kolo mám na pracovním stojanu a upínám ho tak, že hadička je celá ve spádu a neni zde místo, kde by se mohla bublina udržet. Koupil jsem originál sadu na brzdy magura a postupuji dle návodu. Zlatý brzdy na autě tam problém nemám

                    0 0
                    • Vilém  

                      Tak pokud mas hadicku jak rikas, tak v tom problem nebude. Ohledne toho spravneho postupu budes muset pockat, ze se nekdo ozve, nebo pohledat tu na foru. Proste v tom byl nejakej figl.

                      0 0
                    • Jenda  

                      hele ja to odvzdusnoval tak ze jsem to naplnil ale protoze ten sroubek na prasatku je tam dost blbe tak proste tam trochu vzduchu zbyte. Pak to chce s otevrenou expanzkou bez desek brzdit a az vylezou pistky tak je prudce zatlacit zpet – do expanzky lezou bublinky, dobry je poklepat na trem (klidne ho na to odsroubuj) a proklepat hadicku. Tohle cviceni s pistkama opakuj dokud polezou nejaky bublinky (vetsinou tak 5–6 vytlacit a zatlacit pistky tak o 2mm), ja takhle brzdu odvzdusnil vzdycky velmi uspesne. Bohuzel konstrukce paky je takova ze maji tendenci se obcas mirne zavzdusnovat ale timhle systemem to lze bez nejakyho vetsi srani odvzdusnit za 5 min, vzdycky to delam zaroven kdyz je potreba promazat pistky. Ten zpusob pomoci sady mi prijde dobrej tak na vymenu kapaliny, jinak je to zbytecnej oser. Jinak mnou popsanej system onehda byl oficialni navod na odvzdusneni shimana:-)

                      0 0
        • jIrI___  

          Pokud chceš dávat 180 mm kotouč dozadu na bika, kterého máš v profilu, tak je to naprosto zbytečné. Nebo ti snad dělá problem se 160 mm kotoučem zablokovat zadek?

          0 0
      • JSt  

        je nesmysl resit, jestli je deska ke kotouci setrnejsi, kdyz par desek stoji stejne jako kotouc :-))

        0 0
        • Marskatin  

          obecně asi ano, pokud se budeme držet v kategorii 400+/- 100Kč. Ale jsou i kotouče nad 1000kč a desky pod 300.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.