• Flozik

    Zdravim, nedavno sem vymenil vidlici Suntour XCM a nejaky OEM plaste Merida za Epicona X2 a plaste Schwalbe Racing Ralph. No a od ty doby se mi zda, ze mi kolo hur brzdi. Brzdy mam Hayes Stroker Ryde, odmastil sem kotouce a desticky se mi sjety taky nezdaj – maj najeto cca 1000 km. Nejsem zadnej zkusenej mechanik, tak mam strach desticky vyndat, abych je pak zase dostal zpatky. Je mozny, ze to je jen pocit, ze mi to hur brzdi vlivem zmeny vidlice a plastu? Diky za odpovedi

    0 0
    • Smazaný účet  

      nebrzdi to hur protze ses to pokusil odmastit? Jinak je docela mozne, ze ti jinak sedi desky na kotuci a tak se musi torchu zajet…jak se rpojevuje horsi brzdeni-kolo nejde do smyku?

      0 0
      • vasek80  

        Přesně tak, hned mě napadlo, že při přehazování třmenu na jinou vidli jsou vůči kotouči jinak natočené desky a brzdí třeba jen na 3/4 plochy.

        0 0
        • Flozik  

          Aha, je to dost mozny, ze je to jinak postavenym tremen. Je potreba desky nejak upravit nebo jen pockat, az se postupem casu zajedou? Brzdi to hur tak, ze pri sjezdu ze znamyho kopce musim zacit brzdit driv, abych dole zastavil.

          0 0
          • vasek80  

            Buď počkat, nebo znovu seřídit a pokusit se lépe.

            0 0
            • MlokCZ  

              Jen seřídit to nepůjde, bude to neofrézovanou dosedací plochou na vidlici, díky které třmen (a následně destičky) získají jiný úhel vůči kotouči.

              Teď jsem měnil vidlici na kole kde mám The One s jejich pidimezerou a bez pilování (piluju adaptér abych případně neměl velké škody kdybych ho upiloval blbě) bych ani neseřídil brzdu (bez pilování současně škrtatal kotouč v horní části o jednu desku a ve spodní o druhou).

              Po asi 10 minutách pilování (ne že bych tak dlouho jen piloval, ale vždy malou chvilku pilování a pak nasadit a pak nahodit třmen a vyzkoušet) vše perfektní a desky hezky rovnoběžné s kotoučem (vždy to dělám dle nových desek, aby tam nebyl faktor křivě sjetých).

              0 0
              • ice  

                uz vidim jak to frezuje…

                sezen si kloubovy podlozky co se davaj na špalky a poradne si pohraj s nastavenim trmenu. Zadnej benzin, jen isopropylalkohol nebo spreje k tomu určené

                0 0
                • vasek80  

                  Ty podložky jsem spoléhal, že tam má. Ani nevím kdo je mimo Avid dává.

                  0 0
                • tomfree  

                  System,ktery popisuje mlok je lepši,protože to jednou uděláš a nemusíš to po každem sundani třmenu řešit a navíc se mi to řešení ani technicky nelíbí.

                  0 0
    • nyq  

      Spíš si tipnu, že se ti vidlice při brždění více ponoří, zkus ji zamknout a brzdi teď…

      0 0
    • Toutou  

      Nech brzdy chvíli ojet, za pár dní na to zapomeneš :)

      Jinak, klidně to může bejt jenom placebo, vidle se při brždění chová jinak, pláště se chovají jinak, sílu na prstu máš taky docela variabilní. Neřešil bych.

      Mimochodem, na vyndání destiček nemusíš bejt mechanik, jsou tam prostě položený na volno. Jenom nesmíš mít mastnou ruku a chmatat přímo na to obložení.

      0 0
    • skorpion  

      ak bike ide lahsie do smyku, tak je problem v pneumatikach (mozno ich staci trochu ojazdit – zbrusit povrchovu vrstvu z vyroby). Ak potrebujes vacsiu ovladaciu silu, tak je problem v brzdach. Ak mas pocit, ze ta to viac „preklapa“ dopredu a preto podvedome brzdis menej, tak to bude vidlicou. To je asi uplne prvy „rozstrel“, podla ktoreho mozes ist zistovat pricinu dalej.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.