• morlo

    Tak jsem zase cca po peti letech hodil tlamu, ale velice jemnou, takovy polozeni do docela dobryho terenu s minimem kamenu a maximem travicky, sice asi ve 30 km/h, ale i tak me to rozesmalo, pac jsem si zrovna rikal, ze na tomhle useku to zkusim dneska pustit vic, je to peknej trail na Tocny potom, co se sjede kamenitej sjezd okolo altanku a pak se pokracuje rovne, ne doprava. To jen tak pro nastineni atmosky… :) Posledni dobou se snazim jezdit trochu rychlejs a vic vyhledavam tezsi teren, mam ale pocit, ze mam nejaky nejisty rizeni, ze to predni kolo trochu vic poskakuje, riditka mi trochu vic nez bych chtel litaji ze strany na stranu, pak to moc nedrzi stopu… nevim, jestli je to tim, ze jezdim rychlejs nebo tim, ze jsem si dal sirsi ridla (58,5->64), trochu odfouk vidli (z 45 PSI na cca 35–40 a ubral zpetnej utlum). Cim muzu dat prednimu kolu vetsi jistotu? (mam ted predsatvec 110 cm, vidli MX comp 105 (2004), vlastovky 64 cm, ostatni viz profil). Jo a jeste jedna vec, chtel bych zvysit ucinnost predni brzdy, jednim prstem to musim hodne rvat a ztracim tak citlivost pri brzdeni, dvema prstama zas nemnam takovou jistotu v tezsim terenu… predpokladam, ze vetsi kotouc a/nebo jiny desticky, ted mam Jagwire cerveny a je to lepsi, nez originaly, ale porad asi nic moc. Da se to jeste nejak poladit?

    0 0
    • BB  

      vidle s nedostatečným útlumem může odskakovat, skusil bych přitlumit

      0 0
    • ivaneck  

      No, já mít metrovej představec, tak se na tom taky necítím bezpečně ;o)

      0 0
    • goofy  

      Dlouhy predstavec, uzke nabusene plaste. Utlum bych moc velky nedaval. Pokud vidle vylozene nekope do ruk, tak se lip stiha vracet do plneho zdvihu a lip pracuje. Ale obecne to pri vyzsich rychlostech uz holt skace a lita sem a tam. Jde oto to drzet vicemene ve smeru :-)

      0 0
      • morlo  

        Hmm, s tou vidli ok, ale plaste 2,1 ti prijdou uzky? Pravda, pokukuju po Schwalbe Nobby Nic na predek…

        0 0
        • Thidney  

          jde o to, od koho jsou. kazdej z vyrobcu plastu ma jine predstavy o tom co je 2,1" a pokud to mas „nabuseny“ tak to holt skace .- ale nedelej si iluze, pokud opravdu pustis xc fofrem z kopce dolu tak holt duveruj ze vi kudy ma kodrcat a poskakovat by ses nerozplacl .-)))

          0 0
    • filipes  

      Ja jsem se pristih, ze mam casto teziste „preventivne“ zbytecne vzadu a prilis odlehcene predni kolo nevede… lepsi pohyb tezistem podle potreby (i docela dopredu) mi dost pomaha – kdyz si chci sjezd vychutnat tak sedlo musi proste dolu…

      0 0
      • morlo  

        To je klidne mozny, bohuzel castokrat se radsi drzim vzadu :)

        0 0
    • krtex  
      • mekky vyplet (poznas kdyz pritahnes rafek k vidli kolmo na osu otaceni – nesmi jit ani o 0,1mm)
      • uzky rafek v nem velky plast (np. TIOGA 2,1 nevim co mas..)
      • vule kdekoliv (naba,vidle,hl.sl.)
      • mekke riditka a predstavec (kolikrat kdyz zkusim poviklat silou na radoby bajcich tak se divim jak to de, nejde o vuli!)
      • vidlu poladit
      • na DH to xce fakt kratsi predstavec..
      • vic trainingu s vice pivama, pak to jede samo ;)

      nexci delat chytreho, jen jsem napsal jakymi neduhy trpi muj levny BIKE ;)

      0 0
      • raceman  

        „nesmi jit ani o 0,1mm“ si kapku přehnal, ne? ;-)

        0 0
        • multib  

          Než já to napíšu, to trvá… Byls rychlejší (takys to napsal stručně a výstižně)

          0 0
      • goofy  

        Ehm… Ja kdyz pritahnu rafek k vidli rukou, tak jde i o centimetr. Sakra cim to bude? Uz vidim, jak chtri sedlaji pevne osy a 40mm nohy vidlic :-)

        0 0
        • krtex  

          Osa mit vliv bezesporu bude (podle me zanedbatelny), lec sirka nohy nikoliv..

          0 0
          • Manas  

            Osa ma vliv velmi vyrazny, a taktez sila nohou na celkou pevnost vidlice. Pevna osa je poznat i na predimenzovane vidli jako je DJ3.

            0 0
            • krtex  

              No a ted nekdo musi posoudit, co si prodstavit pod mym „zanedbatelny“ a tvym „velmi vyrazny“ :o) … no to sem si zase jednou nabeh, se do me vsichni pustili

              0 0
              • Manas  

                Pevna osa hodne pomuze pevnosti jak do boku, tak v krutu. Je to znat hodne moc – rozdil radove i v cm.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Věřim že pomůže hodně, ale snad ne v řádech cm. Tolik se nekroutí ani moje kolo bez ní. Když se hodně snažím co nejvíc zkroutit kolo, tak se mi povedlo škrtnout magnetem o senzor computeru, který mám skoro u ráfku (takže pro tuhost na nejhorším místě), když jsem tam měl tak 2 mm mezeru. Pak jsem ji zvětšil asi na 4 mm (stále to měří ok) a už se mi škrtnou nepodařilo a to jsem se snažil co to šlo.

                  0 0
      • multib  

        A trochu jsi přeháněl, viď? Třeba tu: „- mekky vyplet (poznas kdyz pritahnes rafek k vidli kolmo na osu otaceni – nesmi jit ani o 0,1mm)“.
        S každým výpletem pohneš do strany ne o desetiny, ale mm. Protože jen nerovnost povrchu brzdné plochy ráfku je 0,2 mm (min. ve spoji, ale tam to bývá dvojnásob). (No flame!)

        0 0
      • jaski  

        chtel bych videt jak by asi vypadalo kolo kde by se to nesmelo hnout ani o 0.1 mm :-) asi neco jako disk od traktoru nebo kola na tanku.

        0 0
      • krtex  

        Chlapci nechci vam kazit iluze, ale vyplet ktery chodi radove o mm az cm ? A muzu se zeptat jak velke mezery mate mezi V-Brake a brzdnou plochou rafku? (kotoucari nepiste ;)2cm? Aby v zaberu ve stoje deformovany rafek „nepribrzdoval“ ?

        Ale no tak..

        Priznavam, psal jsem to obrazne a chtel jsem tim rict to co jsem rekl, kdo xce, pochopi, kdo nexce, LET'S FLAME !-)

        regards, KTX

        0 0
        • Smazaný účet  

          hádám tak 1,5–2 mm tam mít budu :o) u maruše už mi to nedělá, je tužší, ale u rst mi to v zatáčkách automaticky přibržďovalo. :o)))

          0 0
          • krtex  

            No a ja resim momentalne opacny problem, u stareho kola s RST jak beton a ted u Marzochy chodi .. proto sazim na mekky vyplet a setrim na zapletena kola ;)

            0 0
            • vili  

              usetrim ti penize, neni to kolama ale tou maruskou, sou tim docela znamy…btw.tech 0,1 mm si opravdu prehnal

              0 0
              • krtex  

                Kua nestras me stou Marzochou ;-/ BTW zkousel jsem na sousedovem ocelovem amuletu – pevna vidle a to kolo je jak beton.. tak nevim..

                0 0
        • goofy  

          To, ze vecka cinkaji o rafek, je vina tuhosti vidle, a ne vypletu. Vyplet je totiz jenom minimalne zatezovan tangencialnimi silami na smer pohybu kola. To ze za to nekdo zatahne plnou silou rukou je zcestne.

          0 0
          • krtex  

            Nesouhlasim, lec dokud nevyzkousim v praxi (1 vidla nekolik kol) nemam argumenty.. paq pisnu.

            0 0
            • Manas  

              Hehe, me se kolo vakla vic nez par mm a vliv na jizdu to zasadnejsi nema. Splice vidlice je proste mekka. To same na DropOff II s pevnou osou – kolo se vakla tak okolo 1mm. Pevna osa, MZ 888 – taktez okolo 1mm.

              Jeste zpetne: Pevny vyplet neznamena automaticky skvelou funkci. Muze se ti stat ze nekde neco prejedes a prepnute draty povoli a cely kolo pujde do kytek, protoze to ty ostatni draty stahnou s sebou.

              0 0
    • Smazaný účet  

      heh, dle vlastní zkušenosti: je to širšíma řidítkama. neumim to fyzikálně zdůvodnit. na jednu stranu je kolo poslušnější, ovladatelnější, jistější, na druhou každý drcnutí mi pohne s řidítkama. mám svoje vysvětlení – při širších rodlech (kratším představci) je snažší otočit řidítkama a tudíž jak to drncne do rukou tak lehce zakinklám řidítkama (příklad: přejet při řízení jednou rukou nějakej hrbolek). při kratších rodlech a delším představci je řízení klidnější, protože ten náraz do ruky a tudíž impuls do řidítek nezpůsobí takové otočení předního kola. na druhou stranu se kolo hůř ovládá při prudších zatáčkách, balanc při natočení předního kolo do blízkosti 90° je výrazně náročnější… ;o) musíš si holt vybrat.

      0 0
      • morlo  

        No mam z toho stejnej pocit, pri stejnym uhlu zatoceni kola to clovek se sirsima rodlama vic cejti (vetsi polomer otaceni = vetsi draha po obvodu), i kdyz prenos sily na ruce by mel byt mensi a tudiz by to zas nemelo takovou drahu urazit, ale bohuzel exaktni vypocet neudelam, takze je to jen pocit :).

        0 0
      • Smazaný účet  

        sive :)) tak moznaaa… , draha riditek na konci je vetsi a ty to pocitish jako ‚vetsi‘ drncnuti ne ? ;-) kazdopadne kolo je potreba drzet trochu silou, dyz to peresh z kopce :-) inac poskakuje jako janek ;-)

        0 0
        • Smazaný účet  

          jeste teda budu chytrej ;-) a dodam ze veskere reakcni sily pusobici na kolo a pilota rostou se ctvercem rychlosti, markantni to je pri prechodu z HT na fulla, kterej vas necekane pusti do rozbitych casti nevidanou rychlosti, najednou zjistite ze tuhe soucastky z vaseho HT ktere ste prehodili na fulla, sou ponekud mekci :-)))))

          0 0
          • morlo  

            No problem je, ze me nikdo na fulla zatim nepustil… :) S tema reakcnima silama mas pravdu, jen by se to podle veskery me znamy fyziky melo na vetsi pace lip drzet. Toz tak.

            0 0
    • Buřt  

      Já bych se připojil s prosbou o radu – koupil jsem si RS TORA, vysrouboval U-turn na 130 a pádil z kopce kterej mám najetej s pevnou vidlí. Lahoda. Ale ouvej, takovej ten odvodňovací kanálek naštorc cestou – bez vidle šlupka do zápěstí, ale s vidlí mě to vyhouplo a měl jsem co dělat, abych to ustál. Je to normálka, nebo je třeba něco poštelovat?

      0 0
      • goofy  

        Predpokladam, ze to to koplo do rukou, takze pritlumit vidli. Treba pritahnout zpetny utlum vidle. U Tory by to melo byt tusim to stelovatko ze spodu nohy, a mel by jsi ho dat vic k zelve ;o)

        0 0
      • enjoy  

        tak to nevim,snad jenom naucit se ridit:-) snad i vidle bez utlumu by te nemela takhle prekvapit.ale muzes zkusit co pise goofy,tim nic nezkazis.

        0 0
      • RUR  

        Nejednoduší je to příště přeskočit:-))

        0 0
        • Buřt  

          S timhle souhlasim, ale ja letel i bez vyskoku dostatecne…

          0 0
    • JMT  

      no jesli mas nabusenou gumu, tak ji upust na normalni tlak, ale co sem koukal na ten tvuj ram, tak s tim moc neudelas, tri tom zdvihu co tam mas je to normalni…

      0 0
    • morlo  

      Tak myslim, ze jsem to vyresil – prifouk jsem vidli (z 35 na 45 psu)… kazdopadne v prudkych sjezdech je kolo stabilnejsi, aspon pocitove, pred tim jsem ji mel asi vazne dost mekkou… zajimavy je, ze zarazku mam po dnesni vyjizdce ± na stejnym miste jako pred tim, takze zdvih to ma stejnej…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.