Zatuhávání řízení při nízké rychlosti

48 nepřečtených
  • khooca

    Měl bych takový zajímavý dotaz. Upgradoval jsem na celopérový rám Haro F5. Vše je v pohodě, ale při vyšší rychlosti (15+) začne brutálně zatuhávat řízení. Toto se samozřejmě děje vlivem aerodynamického odporu. Jenomže u mě to zatuhne jako bych jel 30–40. Do cca 10kmh vše funguje normálně. Mohlo by to být špatně složené hlavové složení? To by ale zatuhávalo hned. Snad bych ještě dodal, že všechny komponenty jsou výrobcem tolerované (třeba zdvih vidle). Poradí někdo? Už fakt nevím..:(

    • Pá-dlista1  

      Co tezky plaste? :) btw. Ma souvislost nadpis s prispevkem?

      • khooca  

        Ech, v nadpisu jsem se se sekl. Správně je ve výšší rychlosti :)

        Jo, to je mě napadlo taky, ale kola a pláště zůstaly stejné a beze změn.

        • -b-n-x-  

          mas stejny i uhel hlavovky?

          • khooca  

            O malinko větší. Ale ne natolik aby to zatuhlo tak moc. Při 30kmh je to skoro neovladatelné…

      • Toams  

        vcelku ma, lebo 15km/h je rychlo vcelku nizka:-)

        • Pá-dlista1  

          , ale při vyšší rychlosti (15+) začne brutálně zatuhávat řízení ;)

          • khooca  

            Nebyly by věcnější rady? Poslední dobou si tady připadnu jak na idnesu :((

            • Toams  

              ok, tak k veci … bud mas chopper, s ktorym nejde tocit – pricina fyzikalna … alebo mas nieco s hlavkom (ale s tym ti neporadim:-) … P.S. pri zatacani iba tocis rajdami, alebo pracujes aj s prenosom taziska?:-)

    • Daf  

      Me to prijde divny. Nemas proste ojete drahy v hlavovem slozeni?

      • khooca  

        HS bylo nové – integrované v rámu. A navíc – proč by v klidu fungovalo?

        • Pá-dlista1  

          integrovane… aha.

        • Daf  

          Treba je jen pretazeny. Zkus ho trochu povolit a uvidis. Zkus zatocit riditkama naprazdno jestli to precijen v te stredni poloze nezatuhava. Nic jineho krome noveho Hl. slozeni me nenapada. Mimochodem co tam mas za slozeni?

    • grafik  

      bych rekl, ze rychlosti to na stopro nebude, rozdelej to, perfektne ocisti, koukni na misky a tesneni namaz WD, nebo olejem na sici stroje :)

      • NE! vazelinou a vyzkousej.
      • grafik  

        jo a jeste si prekontroluj jestli ti tam nechybi nebo neprebyva nejaka ‚soucastka‘ napr. ta tesnici gumka – jinak babo rad ;)

      • wbiker  

        Proč ne vazelínou?

        • CZiko  

          taky si říkám, já jí tam cpu naprosto normálně a všechno v pohodě

      • Toams  

        milujem slovne spojenie „namazat WDckom“:-)

        • lubos  

          ono to technicky spravne je, ale to mazani je ponekud jine, nez je obvykle chapano (olej treba).

    • wroum  

      me to dela taky. myslim ze tak fungujou vsechny posilovace rizeni. cim rychlejc jedes, tim je to tuzsi :-D

    • BH  

      myslim si, ze to bude geometrii kola.Pravdepodobne „stopa kola“(neboli závlek kola),tedy vzdálenost mezi kontaktním bodem vozovka-pneumatika a průsečíkem prodloužené osy hlavy řízení, je prilis velka.Na stopu kola ma vliv zdvih vidlice, uhel hlavove trubky a ev. predsazeni predniho naboje. Zkus tam cvicne dat jinou vidlici s nizsim zdvihem a osou naboje v ose noh vidlice, tedy zmensi zavlek i rozvor kola a uvis jak se kolo bude chovat.Pokud ti hlavovka chodi dobre, tak by pri vyssich rychlostech nemala delat zadny problem.

    • helium  

      Je to geometrií, jestli s tim chceš něco udělat tak :

      1. sniž widli
      2. podřízni a převař rám :o)))
      3. dej si větší zadní kolo :o))
      • Pá-dlista1  
        1. Nevim co je na moznostech B a C, tak vtipneho.
        2. Neni to geometrii.
        • helium  

          Rano sem se na tom svez … je to jak kdyby jsi jel na chopperu. Ne že by mu to přímo zatuhávalo, ale obratnost jde ko kopřiv a je potřeba daleko víc pracovat s váhou aby to šlo hladce tam kam chceš … Tass, kteryho měl předtim byl o tolik živější, že mu to připadalo jak zatuhlý řízení. A ani se mi nedivim.

          • Pá-dlista1  

            Mi prijde, ze mel predtim daleko polozenejsi hlavu.

            • BH  

              daleko polozenejsi hlava, co si pod tim mame predstavit?

              • Pá-dlista1  

                Predstavovat si nemusis nic. Staci se na to podivat. Kazda hlava je polozena… kdyz je nektera vic, tak je polozenejsi a kdyz o hodne vic, tak je daleko polozenejsi ;) Presne uhly si od oka netroufam.. nejsem milan.

                • BH  

                  ja jen jestli uhel hlave trubky neni soucasti geometrie kola, ale asi ne, vzdyt jsi psal, ze ten problem neni geometrii …a jen tak laicky si stale myslim, ze obdobne se na chovani kola muze promitnou zdvih vidle a nebo predsazeni naboje. Lze predpokladat, ze stejne ramy se stejnym uhlem uspesne jezdi a zataci jinak by to yvrobce asi nedal do obehu, pokud zrovna ten ten predmetny neni zmetek.

                  • helium  

                    presne tak. To Haro mu jezdí pěkně, jen khooca na to neni zvyklej.

                  • Vilém  

                    Ale on na obou kolech mel stejnou vidlici,tzn ze odpadaji rozdily v predsunuti osy atd.Na tech fotkach opravdu vypada ze GF s genesis geometrii ma polozenejsi hlavu,mozna zkresluji.

                  • Pá-dlista1  

                    Vidis. Problem byl ve „zvyku“ :) Jeste me napada, ze by se mu mohl vyrazne polozit uhel hlavy pri propruzeni zadku… ale to by snad vedel cim to je… mozna ho precenuju :)

                    • helium  

                      výrazně ne, ale změní se. Podle mě ho přeqapilo, že i „malá“ změna úhlu múže vyvolat „velkou“ změnu jízdních vlastností.

            • helium  

              jestli myslíš to, co si myslim že myslíš, tak ne. Asi ta fotka na kterou ses koukal trošku zkresluje …

    • khooca  

      Tak díky všem co tvrdili, že to je v HS, měli jste pravdu :)) Resp. vymezovací kroužek na spodku vidlice nebyl dostatečně vysoký (o jeden mm) aby se opřel o ložisko, takže v podstatě drhl rám o vrchní stranu korunky vidlice. Tímto se oficiálně pasuju na lamu..:)

    • oXide  

      Zdravím, nechce se mi zakládat nové vlákno a prosím o radu zde.

      Problém je s hlavovým složením (myslím) tuhne mi řízení, zkrátka nejdou pořádně otáčet řídítka, když dlouho jedu, tak to zatuhne a musím zastavit, zvednout kolo a otáčet ze strany na stranu.

      stříknul jsem tam olej – nepomohlo

      rozebral a namazal – nepomohlo

      Také jsem zjistil, že i pokud např stojím a silou zatlačím na přední vidlici tak, aby se trochu „ponořila“, nastane zase ten problém a nejde pořádně otáčet. Neřešil to někdo, popř. neví, čím by to mohlo být? Díky.

      • lukas aka mitro  

        Co loziska, nejsou po smrti? Nebo spatne seskladane hlavovne-hledej olestene polochy…

        • oXide  

          Tak ložiska nevím, ale špatně poskládané by to asi být nemělo, zvlášť jsem si dával pozor, abych to poskládal tak, jako to bylo. Teď mě napadá, vidlice má trochu vakl, ale to by s tím nemělo souviset ne?

          • pepek  

            Někdy stačí otočit věneček s kuličkama, nebo některý kroužek, takže kontrola ještě jednou, dvakrát.

    • oXide  

      .

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.