Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-4
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-4
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Ahoj, rád bych se zeptal na kompatibilitu. Mám kliky Deore 12 sp. FC MT511–1/MT512–1 s prevodnikem 30z na novém kole. Rád bych 32(34)z, ale na netu v rozteči 96 mm mi lezou pouze pro 1×11. Bude to normálně fungovat, není ten 11sp převodník širší? Díky…
Děkuji. Na ten jsem také koukal, ale vzhled i to označeni mě zmátlo. Ale pravda, rozteč je stejná…
Nějaký tip čím nabouchat do 15×100 DT Swiss 350 náby ty kroužky co drží koncovky v nábě? Jdou tam nějak ztuha.
To je divný, měli by jít bez velkého odporu. Zmrazit dusíkem nebo v mražáku.
Nějak mi tam ty potvory nechcou. Zkusím ten mrazák.
Naklepnout přes gola ořech vhodné velikosti.
Golou to nepůjde. Aby zajely dovnitř, musí být ten narážeč užší. DT má samozřejmě na to udělátko.
Měl jsi pravdu, šlo to stejnou golou jakou jsem tam lisoval ložiska. Akorát jsem musel najít vyšší, aby se do ní vkezla boostinator koncovka.
hlavně plochou, jinak je zničíš
Jak moc mají být ty kroužky zajeté? Takhle se mi je tam podařilo namačkat plastovou montpákou. Koncovky pod kroužky dost klechtají. Už nevím jak to má být s mtb koncovkami správně. Dlouho jsem je teď vozil s koncovkami na gravel.
Proc by neklechtaly? Je to tam kvuli tomu, aby koncovky nevypadly z naby po demontazi kola, po instalaci kola koncovka dosedne na lozisko.
Klechtá to tak 2 až 3 mm ven a dovnitř. Akorát si říkám, že čím víc místa tam je, tím víc tam bude zůstávat vody a bordelu.
Tam ale žádný místo po dotažení osou nebude, koncovka bude dotlačená až na ložisko.
Už jsem tam ty kroužky narazil golou a vůle se zmenšila na necelý 1mm. Fungovalo by to samozřejmě i jak to bylo předtím, ale podle mě by tam bylo zbytečně moc prostoru pro bordel mezi kroužkem a koncovkou.
Ve finále to musí dát na předku 100 nebo 110 mm podle vidle, to je jasný.
:D rozměr dělají koncovky které jsou tam navolno, ty kroužky jen drží koncovky na místě, bez vlivu na rozměr
Je to tak. Dokud jsem je tam ale správně nenalisoval, byly lehce šikmo (ty kroužky) a na jedné straně v kontaktu s koncovkou. To by asi nemuselo dělat dobrotu.
osa by to stáhla a srovnala, ale souhlas je lepší to mít dobře :D
Ty kroužky by nesrovnala, neni s ní v kontaktu, koncovky jo. Měl jsem to právě i nasazené ve vidlici na zkoušku.
ty ale jen drží ty koncovky, aby při demontáži z vidlice nevypadly :D jinak tam na nic nejsou
Ale jak jsem psal, když tam byly nakřivo, na jedné straně drhl kroužek o koncovku. No, takhle mám lepší pocit a je tam menší škvíra kudy by do ložisek tekla voda. Prostě budu teď líp spát:D
Zdravím, idem si po radu. Dajú sa kúpiť samostatne napr. v železiarstve vymedzovacie podložky (viď obrázok). Prípadne, čo si mám pýtať.
To jsou ty s kulovitou dosedací plochou pro kompenzaci toho, že šrouby u tohoto adaptéru nejsou kolmo? Když mi jedna praskla, tak mi to dali zadarmo v místním servisu ze sjetých brzdových špalků do V-brzd, tam je to stejný.
Áno, praskla mi ta s guľovitou dosedacou plochou. Skusim teda popýtať v servise v krajnom prípade asi kúpim komplet set.
Set? Vysomrujes v servise z ojetych, prinejhorsim si koupis par tech nejobycejnejsich spalku.
Kazdy servis jich ma pul kyble, pokud je nevyhazuji rovnou.
Somrovanie funguje, vďaka.
u téhle fotky adaptéru brzdy není přesná ta dosedací plocha. na rámech se to frézovalo, a ty adaptéry ne? zajímal by mě váš názor. řešit/neřešit…
Omlouvám se za hloupý dotaz. Jak u tohodle systému vysunout sedlovku nahoru? děkuji za radu
třeba povolit ten imbus ?
Děkuji za odpověď.To jsem udělal a ani se to nehne.Omlouvám se. celej život jsem jezdil na MTB. Tak bych tady nerad něco pokazil:-)
trocho do toho povoleného šroubu klepni gumovým kladivem,
Děkuji všem za odpovědi. Zatím se to nepovedlo. budu zkoušet:-) Ještě prosím. Je na ten šroub nějaký utahovací moment?
Pro můj rám je to viz obrázek – najdi si to v návodu k tvému, každý výrobce to může mít jinak
Zkusils ten imbus malinko vyšroubovat a klepnout na něj, aby se to uvolnilo?
jestli je to stejné jako na foilu z roku 2016 a 17 tak musíš ten inbus úplně vyšroubovat a vyndat ten plast, je to jen krytka a teprve pod tím je zámek sedlovky myslím na 5ku inbus
je nějaký funkční rozdíl mezi kazetami řady Sh8000 a 6800 (ev. 7000 a 5800)? Nic nepozoruji.
Dík
Ahoj, chci znát názor pár dalších cyklomaniaků. Jak široký byste dali řídítka slečně s výškou 165cm na trailový HáTéčko? Taham jí na běžný vyjíždky a nějaký lehčí traily.
Můj tip je zkrátit na 740mm a uvidí se. Zkrátit se to dá vždy.
Asi tak.
750 a ať si pak řekne jak se cejtí.
Máte někdo vyzkoušeno, jak chodí kazeta Sunrace CS-MZ800 se Shimanem (komplet Deore M6100)?
Takovéto drahé nekupuji, ale třeba tohle OK:
To je dobrý tip, díky. Vůbec mě nenapadlo takové věci hledat i na ali.
Ale nekde jsem zahledl komentare a pry to vcelku funguje.
Mám 11–46 s xt a funguje v pohodě
Zkoušel někdo náby novatec 791,792 z ali? Jsou v klidu, nebo je to větší šunt než co je v Evropě ke koupení?
Brzdy s uchycením Ispec 2 a řazení s uchycením Ispec EV, je to možno nějak zkombinovat? Jeden výrobce, hromada standardů a čert aby se v tom vyznal :)
nejni to uplne technickej dotaz, pardon, ale presto:
nevite jestli je v CR nejakej prodejce kol INTENSE, ja nic jsem nedohledal, to ovsem nic nevypovida :D
dekuji
Postavíme ti kolo Intense na zakázku http://www.bikeplac.cz/…zakazku.html
Intense prodává kola podobným způsobem jako canyon. Takže není.
diky, nebyl jsem si 100% jistej, nj jenze canyonu jetu mraky tak predstavu otom kole mam celkem jasnou
Na druhou stranu, co na tom kole chceš zkoumat na prodejně.
no protoze moc nerozumim geometrii kola :D kdyz jsem kupoval posledni kolo, tak jsem mel vyhlidnuty 2 a ani jedno mi nesedelo, ze srandy jsem jeste sednul na to, co ted mam.
u HT bych to mozna jeste trefil, ale u FULLa vubec ne. a jeste jsem na rozhrani 2 velikosti s vyskou 180 a urcite delsima nohama, oto jeto pro me horsi
Geo je jedna věc, ale na testování na jedno odpoledne a na prodejně stejně udělá největší rozdíl typ sedla, predstavec, podložky pod predstavcem a řidítka. Úhly, atd. poznáš až větším ježděním.
To rozhraní velikostí je vždycky problém. A na rozhraní jakých podle tebe jsi? Mně teda přijde, že 180 je u intense jasný L. M už je pidi a XL – to bys musel mít mega dlouhé nohy.
tady jsem vepsal geo mojeho HT BMC
Reach o 4cm víc je hodně víc. Aktualní představec má kolik?
60–70 popravde ted nevim, a riditka mam cca 4–5cm pod sedlem, a jemito pohodlny :D vecer muzu domerit. kazdopadne chci spis TR kolo ale klidne jenom na 100 zdvihu a riditka se sedlem vodorovne :D
Tak to je trošku průšvih protože bys musel mít tak 30mm představec aby to bylo podobně dlouhý jako máš teď Což moc nejde, nejkratší jsou okolo 35mm, většina je přes 40.
Když je ti mírný drop pohodlný (5cm neni nic vyjímečného) tak neni důvod řídítka zvedat.
A je třeba počítat s rozdílem geometrie vyvolaným odpružením – na ht jde do sagu jen vidlice = celé kolo se překlopí trochu dopředu. na fullu v sedě si celé kolo trochu sedne nebo i malinko překlopí dozadu (pokud je sag na zadním kole větší než na vidlici, což často ano.
Reach je sice delší o 4mm, ale efective top tube bude velmi podobné, u BMC tvrděj 610 u M, což je spíš víc.
Je to prostě starý kolo a geometrie je teď hodně jiná. Za mě teda, na dlouhé nohy a 180, brát od Intense L. Na M bude jak vosa na bonbónu a možná mu ani nevyjde dostatečně zasunutá 400mm sedlovka. To BMC mate tím, že má malej sloping.
Reach je delší o 4cm, to je rozdíl jako kráva. Úhel sedlovky je skoro stejnej, to zkrátí ETT možná o cenťák, spíš míň, takže tam je furt 3cm, což je dost, to by tam musel strčit fakt 40mm nebo kratší představec aby to bylo celkově podobně dlouhé. Navíc když zrovna nesedíš – do kopce ze sedla nebo jízda z kopce, tak tam je to z geometrie rámu prostě jen o tom Reachi co se postoje týče.
Neříkám že je to špatně, mě by tahle geometrie se 178cm a delšíma nohama celkem seděla. Jen upozorňuju na značný rozdíl.
vsak ja souhlasim, ale potreboval bych si nato kolo sednout, fakt mi staci chvilka
Napiš do Intense vlákna, třeba někoho objevíš poblíž bydliště a bude ochotný s tebou zajít na vyjížďku.
Co to je zač to BMC, to má hrozně divnou geometrii. Je to vysoký jak štafle a děsně krátký.
BMC Teamelite 02 X01 rok 2016 plus minus
tak treba pritelka ma supa 939 v Mku a ten ji sedi naprosto perfektne, sedlo ma cca 1–2 cm nad riditkama, ona je ale asi o 4cm mensi, a pokud se kouknu na geo tak bych se nato poskladal vpohode asi stejne jako na moje BMC, tam jsem ji i tak kolo vybiral, posadil jsem ji na svoje a vedel jsem :D
Jestli nehoníš gramy, kup si od Intense Tail verzi rámu, je to sice krapet těžší, ale má tužší zadní stavbu.
no nevim jestli honim gramy, ale predstava je pod 11kg s hodne lehkejma zapletama, a SRAM + Rockshox :D, mam cas do zari, rijna, situace na trhu je mirne receno dost napjata :D kazdopadne kola s timhle vybavenim vpodstate nejsou
edit: kdybych nekupoval 2 tak vezmu tohle a mam klid https://eu.intensecycles.com/…s/sniper-fro
Když intense koupíš v září, tak budeš jen naštvaný, protože v únoru/březnu přijdou s novým modelem (ten současný jede 6. sezonu, trail verze 5.). Ale zase by mohly být dobré slevy na současný model.
diky, nastvanej bych nebyl, nesleduju to potom, a tahle bysis nic nekoupil, je potreba si udelat radost
Ona už ta móda malých kol pomalu končí i u profíků. Třeba Schurter vozívával S, na novém Sparku má M.
Čím čistíte galuskové ventilky? Na obou dvou kolech je mám asi zanesené tmelem, nedají se už skoro profouknout. Ani po stisknutí trnu nejde vzduch ven tak rychle jako dřív (jo, mám je úplně povolené). Nechci to nacpat do něčeho, co rozežere pryžová těsnění.
Ničim. Jádro vyhodit, nové namastit vazelínou – na mastné se tmel nechytne.
presne tak, ja si sehnal lahvicku s aplikatorem, takze neza.se.ru vnitrek, nicmene stejne ho vycistim namocenym uchostourem, ventil vyhazuju kdyz prezouvam
Vyhodit, koupit vrták a autoventilky :)
Nečistím, jednou za rok vyměním jádra ventilků. Je to korunová položka.
Když je tu řeč o mlíku – na rámu a vidlici mám mnoho starých zaschlých stříkanců od defektů. Čím to myjete? Už jsem zkusil vapku, různá ředidla vč. benzínu, čistič brzd i alkoholy a nic, ani se to nehlo. Jak na to? Dík
proste to musis oskrabat < delam to drivkem od nanuku > nicmene jsou ramy na kterych to nedrzi a pak ty ostatni :D
funguje odstranovac nebo cistic (nebo jak se tomu rika) montazni peny. Mozna i jine pripravky nebo redidla, ale ja zkousel jen to, co bylo po ruce. Sice i tak to musis chvili lestit hadrem, ale narozdil treba od toho benzinu to funguje.
Co WD40? To je slušný čistič.
Ahoj neví někdo jestli by mohla fungovat kazeta sunrace 11–50 (11s) s Shimano XT prehazkou s GS raminkem. Do předu bych dal 36 jedno placku.
Bližší info o komponentech které myslím
https://www.kupkolo.cz/…-11s_z90475/
Takhle velká kazeta s tou přehazkou bude fungovat velmi špatně.
Spíš ne, ale zkusit to můžeš, když to bude blbý koupíš tohle
https://www.kupkolo.cz/…11s_z110063/
A ta kazeta, proč Sunrace když originál je za stejně?
Bo 511 vs. 620g.
Das si do bidonu o 1 deci min vody, a mas to doma :-).
Zkoušel jsem kdysi u kamaráda zprovoznit tuto hazku ale s SGS ramínkem a šlo to, hazka 50z pobere, ale blblo řazení na některých větších pastorcích a nešlo to 100% vyladit.
ROHLOFF
Prosím vás je tu nějaký odborník na tuto záležitost? Asi budu potřebovat přítele na telefonu :)
Díky…
Co potrebujes resit? Mel jsem ho, tak si treba jeste neco pamatuju.
O víkendu to budu skládat a jelikož jsem to nebyl schopnej ani rozebrat, tak se toho trochu obávám. Tak už si chci připravit půdu pro dotazy. :) A napadá mě hned první. Tam jsou běžný řadící lanka?
Lanka jsou normalni. V manualu najdes snad vse.
Jo, tam už jsem jednu důležitou informaci našel a to že se zaplejtá s dvojitým křížením. Pány z Axitu to stálo jedno zaplejtání navíc… :)
Jo, 2× a jeste tam je, jak maji byt draty vuci sroubum cela naboje. Ale pokud ti to nekdo zapletal, tak snad zapletli napodruhe dobre.
No já bych třeba čekal, že to podle otlačení původních drátů (přeplejtalo se) zapletou stejně, jak bylo původně. Bohužel…
Njn, pokazde se nezadari, aspon vis pro priste, kam ne.
Neni to ta, co byla na bazosi myslim za desitku? Opakovane jsem na ni koukal a furt si rikal, at uz ji nekdo koupi, mel jsem svrbeni.
Nn, není. Jo, Axit už ne.
Zdravím Vás omlouvám se za vložení do špatného vlakna, mám rychlý dotaz, manželce praskla u sedla Specialized Lithia konstrukce na upevnění sedla k sedlovce. Zběžně jsem se díval na sedlo a jsou tam nějaké imbusy, nevíte, jestli je možné tuto konstrukci vyměnit a sedlo jako takové ponechat?
Ne to nejde, inbusy jen dotahují krytky zakončení potahu. To je na nové sedlo.
U některých sedel to jde, u Specialized bohužel ne.
Existuje nějaký důvod, proč dát přednost 12 sp přehazovačce XT před Deore za polovinu ceny? U řazení není o čem diskutovat, ale u té přehazky jsem trošku na vážkách :)
Podle me napis:) Vozim na kolech oboje a nepoznam rozdil. Jinak razeni jasne XT, snad se shodnem, ze neni o cem disktuovat nad stejnou moznosti:)
XT má kladky s kuličkovýma ložiskama, SLX a níž jen pouzdra – s větší vůlí. Ale ty lepší jdou samozřejmě dokoupit na všechny ty přehazky.
Já osobně bych teda dal přednost přehazce GX Lunar. Vydrží podstatně více/déle, nerezne čep otáčení a zkrutná pružina, nezasekává se a nemá megavůli v čepech po roce používání.
Na YouTube jsem viděl moc hezký video, kde všechny ty rozdíly probírali. Mně z toho vylezlo SLX :)
Ahoj, přetáhl jsem řetěz a střílí mi 34T převodník na 2×11 34/24. Zkouším hledat, ale v ČR už prostě není, nebo ho nevidím. Nemáte někdo lepší google skills a nevidíte ho někde? Měl by sedět XT FC-M8000 nebo SLX FC-M7000. Případně jestli doporučíte alternativu, netroufám si naslepo něco kliknout. Díky.
Kup to v Reichu (https://www.bike-discount.de/…uer-fc-m7000) a nebo dej 36 zubů:-)
36 bych dal klidně, ale měl jsem za to že se to nedá kombinovat, že by to pak blbě řadilo. No to je fuk, objednáno 34 když je mají, dík moc.
A pak zjistíš, že ti střílí i kazeta :-)
To se mi v žádném případě nemůže stát. Napřed jsem totiž vyměnil kazetu a až potom jsem zjistil že střílí převodník.
Ta 34 z bude zrejme hlinik. Ja moc nevim, jaky je projev, ale u prevodniku musi stacit zapilovat zuby. Tam to jde pekne, u ocelove kazety je to horsi. Vzit kulaty nebo pulkulaty a zapilovat. Nebat se toho, horsi to nebude. Pravdepodobne jej zachranis a bude jako novy. Pokud neni uplne sjety.
Ahoj,
mám rychlý dotaz. Musím vyměnit středové složení. Na kole momentálně Shimano SM-BBR60, má cenu tam dát „lepší“ SM-BBR9100 nebo jsou to vyhozené peníze?
Děkuji
Ahoj všem, dnes jsem vyjel a tlumič na mem kole se i přes zavřeno packu zanoril skoro cely a při otevřené pacce je úplně měkký (Rockshox Super Delux). Prosim nevíte někdo čím by to mohlo být. Diky moc
Jak je na tom tlak?
100 psi
Tak ho přifoukni ne? Jaký máš sag?
tohle bude nadlouho :D
Bohužel nejsem tak chytrej a zkušenej jako ty, tak se ptám tady
tak odpovídej, leze to z tebe jak z chlupaté deky
Nafoukl jsem ho predevcirem na ság 25 a všechno ok. Včera když jsem vyjel, tak se úplně propadl i zamčenej
Ušel, sviňa.
někde ti uchází – ve tvém případě servis, nebo reklamace
Nafoukal jsem ho předevčírem na 250 psi, je možné že jsem to způsobil já? Je nějaký daný postup jak ten tlumič tlakovat? Dík
Jasne, pumpickou k tomu urcenou na predepsany tlak.....nebo na tlak odpovidajici rozumnymu sagu vzhledem k hmotnosti jezdce.
nejspíš ne,
nafoukej to znovu na tlak jak potřebuješ a hned vyzkoušej, předpokládám že vhodnou pumpičku na vidlice/tlumiče máš
Ok, jojo original rockshox. Dík
Si to nafoukal stoprocentně bez průběžného propružení cca po 50psi, tak se mohlo zdát, že je to nafoukané dobře, pak se přepustila negativka s pozitivkou a celé se to propadlo. Superdeluxe nemám, ale 100 psi se mi zdá celkem málo jestli vážíš víc jak 50kg
Můžu se zeptat, jaký cca používáte utahovaci moment na upevnění sedla na sedlovou? Je to nějaký Basic nekarbonovy sedlo Specialized.
Dle informace na zámku sedlovky.
Podle toho co líšou na sedlovce. Obvykle 5–10Nm.
Ptám se zkušených: Je nějaký rozdíl mezi normálním řetězem a řetězem pro éčko?
Předem dík za info!
Na ecko by mel byt odolnejsi. Jinak jsou kompatibilni.
Přesně! „By měl být“ … a je tomu tak nebo si to myslíš?
Přesně tam směřuje můj dotaz. Proto píšu, že se ptám zkušených. ;-)
Dle mého názoru je to jen markeťáckej blábol. Ale třeba ne a někdo to pořádně otestoval a porovnal … Mlok? Uvidíme, co na to servisácí.
Ebike specific, chápeš, po tom ébajkéři jdou, nálepka prodává.
Pro éčko bývá dražší :-)
Jo, to je asi jediny rozdil. Na ecko byva vic claku, delsi retez.
Prosím, ví někdo proč se začala samovolně povolovat zadní pevná osa s imbusem? Moc se mi nechce do náhradní s upínákem, ložiska, zdá se, nepřidrhávají. Zkušení opraváři Sh FH M5410 B?
a závit v patce rámu je v pohodě?
nezkoušel jsi evntl. trošku loctitu?
díky, loctite dam, patka se zavitem zatim ok, je nenahraditelná – giant, ale pricinu furt neznam. Osa zda se byt v richtig…, Do ´vnitrich noh liju olej co tam ma byt, z vnějšku opatrně gufera otrit a nasucho.
níže neřeším typ oleje „do vidle“, jen jsem se chtěl ujistit, čím se nemají stříkat vnitřní nohy zvenku (v podstatě jaké jsou alternativy Brunoxu). Ale jiri už mi to zodpověděl.
Počkej, jak to myslíš, že je patka rámu Giant nenahraditelná?
no myslím, že ten tvar mám jenom Giant, nedíval jsem se jinam
Resil jsem u Comencal Meta AM. Do dutiny pevne osy ze strany zavitu vyriznut zamit M6 a nasroubovan kratky imbusovy sroub s podlozkou tak, aby se opirala o patku ramu, zavada vyresema. Pri demontazi osy napred vysroubovat zajistovaci sroub, pak povolit osu.
díkec za radu, já to klidně uidělám, ale co s tím stoupáním? šestka M bude mít menší stoupání než závit v ose apři povolování osy se utrhne v dříku a je vymalováno?
Napred vysroubujes zajistovaci imbus, potom osu, co by se kde melo trhat? A i kdybys na zajistovaci sroub zapomnel, tak ho spis vyrves pres zavit z osy. A i kdybys ho nejakym superskillem pretrhl, tak ta osa furt pujde vysroubovat a znovu pouzit :)
..ne. já měl na myslisamovolné nenápadné povolování, které by při nestejném stoupání vytrhlo nenápadně imbus z hliníku, já si toho zavčas nevšiml…, Ale furt nevím, proč se svinja samavodsebespovoluje, bohužel jsem si všiml pozdě.
Samovolne povolovani to nevytrhne. M6 zavit snese aspon 10 Nm, takovy moment se samovolne nevyvine.
Uz vim, ze sem to blbe pochopil :) Me se „samopovoloval“ cep prepakovani na Spectralu, taky nevim proc. Nicmene nez sem to stihl vyresit, (nebo Spectral prasknout, :P ) tak sem ho prodal.
Prave rozdilne stoupani zabezpeci, ze se osa nebude povolovat. Pokud bys mel naradi na levy zavit M6, bylo by to jeste dokonalejsi.
Mohl by mi prosím vás někdo připomenout, který druh maziva se nemá stříkat na vnitřní nohy vidlice (poškozuje gufera / že gufera ztvrdnou)? teflon, silikon, …? Kdysi to tady někdo zmínil. Dík
Teflon a oleje s přídavkem lithia a grafitu. Naopak silikonový olej je doporučovaný.
Mohl by někdo poradit, jak najít / kde koupit podložku 1,85mm co se dává pod XD mtb kazetu když se montuje na XDR ořech? Když zagoogluju „podložka pod xd kazetu 1,85mm“ tak výsledky jsou jen na Shimano podložky např. https://www.cycology.cz/…etu-p794175/ Nebo to je ono? Manuálně jsem našel https://www.koloshop.cz/…1,8-mm/63269 to by mohlo být? Dík
Pasuje tam podložka od pastorků HG kazety
Při jízdě po silnici jsem si všiml „drncání“ od kol. Doma jsem pak našel boule přímo uprostřed běhounu na zadním plášti Maxxis Aspen. Největší má průměr kolem 30 mm a výšku cca 5 mm, ale je tam i několik menších.
To je nějaká výrobní vada nebo je to svérázný způsob jak indikovat opotřebení pláště?
Praskají vlákna uvnitř, kup novej
S tím počítám. Na tomhle už se nedá jezdit. Jen už jsem pěkných pár plášťů sjel, ale tohle vidím poprvé.
Tak vlákna praskají kvůli sjetí nebo od nějaké ostré hrany?
Spíše jen kvůli nekvalitě použitých vláken
On už od nového až do teď utíkal běhounem tmel. Asi celkově nekvalitní plášť.
Jak je ten plášť starej?
Cca 2 roky / 7 tis. km. Už jsem ho vyměnil za Ikon, snad bude lepší i z hlediska těsnosti…
Tak to byl ofiko mrtvej už před rokem.
To bude nejspíš větší ranou po najetí na šutr, na silnici do díry a tak. Plášť tak indikuje, že je ho třeba vyhodit :)
Hele, nemyslim. Toto je vada z vyroby, mozna nejaka systematicka. Pouzivaji spatny kord, nebo je kord nevhodne vedeny. Moc nepredpokladam, ze bys prosekl kord a guma na behounu zustala bez vetsiho poskozeni, jak je videt na fotce.
Myslim ze to je jedno protoze ten plast je sjetej uplne na kasi. Vyhodit.
uklik
Ahoj, lze páky SRAM AXS 2×12 používat i na 1× systému neno jsou 1× a 2× páky rozdílné? Díky
Jsou stejné, přesmykač se případně řadí stiskem obou zároveň.
Super, díky!
jsou stejné a fungují se všema AXS přehazkama
Nevíte někdo o levnější alternativě Hope podložek pro střed bsa 30? Není to přímo na osu klik ale na závit složení.
tady by moli být, nekoukal jsem jak silné. https://www.googleadservices.com/pagead/aclk?…
jsou v balení u každé BSA30 osy
Zajdi do servisu a vysomruj. Kazdy jich ma zasobu.
Potřeboval bych 1mm. Ty Shimano jsou 2,5mm.
Jsou i 1 mm.
No já našel jen ty Hope. Tak jestli víš o jiných které jde objednat, tak prosím poraď, jestli to není tajné:)
Ahoj, mám od Sramu 11s gx kazetu (novou) a 12s gx řetěz (nový) Přeskakuji mi 2 spodní pastorky tak nevím jestli je chyba v kombinaci 11s kazeta a 12s řetěz. Nebo jen v seřízeni přehazovačky?
Díky
kriva patka ?
Ta by měla byt vpohodě
Délka řetězu, nastavení vzdálenosti kladky?
dobrý den, do třmenu XTR BR-M9120 mám dát destičky jakého tvaru
chci od galferu, takže ty delší budou pasovat?
ne nebudou
to je fakt složité napsat do vyhledavače : XTR BR-M9120 destičky Galfer
Jak se říká tomuto nářadí pro opásání, abych si mohl koupit? Díky
Pásový klíč.
V autokelly klíč na povolování olejového filtru
Tak jestli chce zaplatit tak jednou tolik co jinde, tak at jde klidne do kelly.
Navíc ještě za šunt, kterej nevydrží ani to jedno použití
Ahoj mám 12 rychlostní sram s gx řetězem. Při vyjížďce mi začal řetěz vibrovat u převodníku a u kazety. Doma jsem změřil na měrce 0,50% .Nový řetěz mám už objednaný ale přijde až příští týden, mám na tom přes víkend (50km) jezdit nebo ne, nechci nic zničit
No nebude řetězem ale nastavením přehazovačky. Nebo je řetěz špatně provlíknutý.
Ahoj mám 1×12 hazka gx, kazeta sx, řetěz gx a narrow wide převodník 32z a 3mm offset, na největším 50 zubím převodu mi to nějak drhne o převodník jako kdyby vnitřní článek šel hranou na střed vrcholu zubu, na převodníku z venku když se kouknu tak je jemně poškrábaný, mám doma nový 6mm gx převodník mám ho tam dát místo 3mm nebo ne? od výroby tam je 3mm převodník
Lze zalepit Tubolito i něčím jiným, než originál patch kitem? Dík
Ahoj. Kazeta sa na orech dava nasucho alebo to trochu maznut vazelinou?
Záleží na ořechu. Na XD rozhodně mazat, nejlíp něčím co tam fakt vydrží protože to umí dobře srůst.
Na hg nebo ms je to celkem jedno. Většinou to vozím na sucho bez problémů, dřív jsem mazal lehký film. Neregistruju rozdíl, tichý je to tak jako tak.
Nechal bych to suché a když z toho něco uslyšíš, můžeš to vždy domazat. Lepší než to zkoušet odmastit při opačném postupu :)
Dik. Je to HG orech, takze to necham nasucho.
Jestli je ocelovy, tak to trochu chytne lisku pod kazetou. Ja to mazu. Je to jen ochrana, na funkci to nema vliv.
Ani nejlevnější Shimano ořech pod kazetou obvykle nerezne.
To bys koukal :-)
Nekdy ta kazeta nejde ani sundat, jak je to zarostly. Ale kdyz maznu, tak to nerezne.
U lestenky mozna ne, ale u kola, na kterem se jezdi pravidelne v kazdem pocasi rezne dost rychle.
Tak tak, u kol na jezdeni do prace v lete, v zime, normalni vec. Ale neni to zadna tragedie. Maznu vazelinkou, nic to nestoji.
Lidi, nenapadá někoho co jsem dělal dneska blbě? Napadlo mě, že mrknu v jakým stavu mám ořech na nábě ZTTO, páč jsem loni na podzim řešil občasný otravný vrzání v záběru a jako zatím nejpravděpodobnější příčinu vidím možná vrzání kazety na ořechu… Tak jsem to rozdělal, ořech se jeví zvenčí furt ve stejným stavu tajak loni, tzn. naštěstí se kazeta zdá se nezakusuje víc a víc, nicméně když jsem pak ještě sundal ořech, abych trochu domázl rohatky, tak jsem to pak nebyl zaboha schopen složit zpět tak, aby to fungovalo bez zádrhelů. Totiž vždycky po záběru když jsem přestal šlapat, tak se mi sukoval řetěz, a i když jsem to zkoušel na sundaným kole nasimulovat pomocí biče na sundávání kazet a pak rukou otáčet kazetou opačně, tak vždy prvních pár, třeba pět nebo i deset cvaknutí cvrčka, bylo velmi hlasitých, znělo to dost jinak, a i odpor té kazety byl citelně vyšší, až pak se to jakoby uvolnilo a ztichlo. Přitom opotřebení nikde veškerý žádný, vůle taky nic, prostě jak nový, a to jsem většinu času jezdil skoro nasucho (a s notným kraválem). Rozdělával a zase dával dohromady jsem to snad pětkrát, mám za to, že těch dílů uvnitř není tolik, aby se někde dala udělat zásadní chyba že dám jako něco opačně a nevšimnu si toho… a už jsem začínal být tak nějak zoufalej a pomalu se smiřoval s tím, že asi budu shánět novou nábu :-I. No a až pak najednou, poté, co jsem povzpomínal na všechny svatý a na všechny, kterým jsem kdy co špatnýho udělal, že mě teď pámbu tak tresce, najednou to po složení fungovalo jak nový. Vůbec nechápu co jsem kde udělal jinak, podle mě nic, ale prostě najednou to šlo. Nenapadá někoho co to mohlo být za flignu?
PS: jedinej díl, u kterýho jsem si nebyl stoprocentně jistej jak tam patří, je ten stříbrnej „mezikroužek“ nebo jak to nazvat – má na každým konci po obvodu drážku, ale ne stejně daleko od kraje. Nicméně nepřišlo mi, že by to mělo na cokoliv vliv… ale jestli se pletu, tak mě samozřejmě opravte, budu jenom rád…
tvl, takovej román … pervitin?
Jo, a k tomu rád píšu, a protože to umím rychle, tak mi to ani nepřijde. Něco k tématu nemáš?
Ta distancni, stribrna, trubicka vypada divne.
Proc tam jsou ty drazky?
Netuším. Vypadá to, jako by na to měly přijít nějaký o-kroužky, ale žádný tam nebyly ani mně žádný nezbyly… Třeba je to nějakej univerzální díl a v jiným výrobku tam ty o-kroužky jsou…
Nedával si tam opačně ty pružiny?
Určitě ne, ze srandy jsem to vyzkoušel, a nefungovalo to pak vůbec, resp. hodně blbě.
Co když je ta rohatka, která je v ořechu, příliš venku, a kousne se o zuby v nábě?
Tohle je řekl bych dobrá myšlenka, to může být ono. Možná tam některá z těch dvou pružin byla špatně usazená, tím se přesně nevystředily ty rohatky vůči nábě/ořechu a sekalo se to…
Dobrý den, existuje možnost nasadit XD ořech na náboj FH-MT400-B?
Jestli se vice nevyplatí nový náboj a přeplést nebo rovnou celé zadní kolo
Na shimano naboj xD orech nedas.
Na tento náboj neexistuje XD ořech
A jestli náboj a preplest, nebo cele kolo si musíš posoudit sám
když mám ráfky wtb i30 32 drátů tak bude kompatibilní jakýkoliv náboj se 32děrami a boost 12×148?
Pocet der podle puvodniho rafku, rozmery podle ramu.
ano s každým 32děr nábojem, rozměr náboje podle rámu
Ahoj, poprosím o radu, jestli se dá nějakým fíglem vyřešit hlučnost ořechu. Mám na mysli typ ořechu, který je na závit k náboji a uvnitř jsou 2 řady kuliček (myslím 25 kusů) a mezitím 3 praporky. I když to rozeberu, dám nové kuličky a namažu, je to furt hlučné a s ořechem, kde jsou ložiska se to vůbec nedá srovnat. díky za každou radu.
Bylo by celkem dobré napsat či vyfotit, co to je za náboj/ořech (výrobce, typ…většinou je to někde popsané).
Protože klasickej Shimano náboj + HG ořech (na kterej by to mohlo ukazovat) je celkem hodně tichej – pokud je to trochu namazaný, i na praporcích, tak to jen slabě „tiká“
Tedy zda ti vadí zvuk cvakajících praporků, nebo je tam jinej problém
je to tento typ ořechu, povoluje se zevnitř klíčem se 2 zuby. https://www.bikepuzzle.cz/…-e132628.htm
praporky neřeším, je to vyloženě zvuk těch kuliček