Tak se nám předchozí vlákno přiblížilo třem tisícům příspěvků a už se to pomalu načítalo. Blaza84 nereaguje, tak jsem si dovolil založit pokračování. Předpokládám, že vše bude jako v předchozím, v míru a klidu :-)
Tak se nám předchozí vlákno přiblížilo třem tisícům příspěvků a už se to pomalu načítalo. Blaza84 nereaguje, tak jsem si dovolil založit pokračování. Předpokládám, že vše bude jako v předchozím, v míru a klidu :-)
Ahoj,
tak já zahájím dotazem na brzdy. Měnil jsem brzdy Shimano BR MT-400 za Shimano BR MT-6000 včetně kotoučů Shimano SM-RT70 180 mm. Pod přední i zadní brzdou mám adaptér SM-MA-F180/P2. Přijde mi ale, že kotouč je obržděný hodně nahoře, že desky na něj nedoléhají celou svojí výškou.
Je to takhle normální nebo je někde chyba?
Je to normální, tenhle kotouč je kompatibilní i s těma levnějšíma brzdama které mají vyšší destičky a tudíž i vyšší brzdnou plovhu na kotouči. Pokud destičky brzdí celou plochou = nedělá se na nich neobržděná hranka, je vše v pořádku.
Díky za radu. Zatím jsem s tím najel asi jen 30 km, takže hranku na destičkách asi neuvidím, ale po čase na to ještě mrknu.
Proc mas adapter dany pokazde jinak?
Jsou namontovaný tak, aby šipka směřovala nahoru u obou. Některý z nich by měl být namontovaný jinak?
Poposedni si
A vršek třmenu je kde, no? :-)
No joo, vršek třmenu je dole :D. Já jsem tu šipku nasměroval k absolutnímu vršku… Díky, jdu to otočit :)
Vilémovi poděkuj :-)
Ahoj, mám vidlici Rock Shox 30 Gold Solo Air Poploc 100 mm. chystám se udělat servis a v tomto tápu.
Stahni si ze stranek Sram servisni manual na presne tvoji vidli (dle roku vyroby). Mas tam uvedeno jak se dela servis a tabulku kolik jakeho oleje kam patri.
Cistic na brzdy nevim co presne obsahuje, asi bych to nerisknul. Musi se odparit bezezbytku. Kup si izopropyl alkohol od Severochemy, litr stoji stovku.
Do spodnich nohou muzes dat motorovy olej.
Manual jsem si stáhnul. Izopropyl tedy zakoupím. O tom oleji ve vzduchové komoře jsem to mezitím našel, předtím jsem si toho nevšimnul. Takže tedy do spodních nohou můžu použít jakýkoliv motorový olej ?
Ten co mas doma 5w40 muzes.
Ok, díky za reakce.
Isopropyl je v cistici brzd.
Na SA olej nad pistek?
Jj pomáhá mazání,když je vezelína „vyhrnutá“ mimo
Neprotece dolu pres drazku pro vyrovnani tlaku?
To jo,ale „cáká“ a přimazává píst ze spoda,případně můžeš obrátit..
Také jsem tomu dříve neholdoval,ale olej maže lépe než vytlačená statická vazelína.tak máznu lehce těsnění vazelínou a zbytek nechám na oleji
Ano trochu ano. S vazelínu to naředí a maže to lépe než jen bobek vazelíny dřepící na pístu aniž by se dotýkal stěny.
nevite jestli jde nacpat na 11sp silniční ořech 11sp bikovou kazetu ? naopak to nejde to vím, ale než začnu demontovat kola a zkoušet to tak se raději zeptám, ať si kdyžtak ušetřím práci
Ano jde ale je potřeba ji podložit podložkou pod kazetu. Mtb kazeta je užší než silniční 11spd.
a chod se silničním řazením ? (Rival)
S normálním silničnim rivalem to nefunguje protože tak velkou kazetu přehazka neobslouží. Musel by to být Rival1, což neni nic jinýho než mtb přehazka s jinačim nápisem.
Mám problém nemůžu narvat stahovák na kazetu dovnitř matky
Kde je chyba? Jak to vyřešit?
Ohnutá osa? Byl bych asi drsňák a vzal na to paličku nebo kus dřeva a ten klíč tam naklepal…
A to jsem ani pořádně nezabral.
Není tady někdo Brno a okolí s nářadím co by si chtěl přivydělat?
Zarizni to flexou.Teda pokud to jeste potom vyjde az do drazek kazety.
Vidim tam napis Force?
A je to ten správnej stahovák? To že zapadne do drážek neznamená že je to ten správnej.
…že pasujou drážky, mělo být.
Pokud je to náboj na kónusech, tak z druhé strany rozebrat a kazetu sundávat bez osy. Mám taky doma jeden takový náboj, kam se přes osu prostě stahovák nevejde (zkoušeli to i v servisu a nic, stahovák by musel mít mezi drážkami tloušťku tak 0,2mm). Naštěstí jsem potřeboval kazetu utáhnout a ne povolit, takže jsem na závěrné matici udělal na protilehlých stranách zploštění a utahuji a povoluji ji zvenku francouzákem.
Technická: jak se propojují nový brzdy Shimano s posunutou objímkou a standardem Ispec EV, jak se na to připojuje řazení? Odpadá potřeba mezikusu, jako to bylo u předchozího standardu Ispec II? Můžu na to napřímo namontovat jakýkoliv Shimano řazení?
Konkrétně mi jde o propojení brzd DEORE BR-M6100 a řazení Shimano XT SL-M8000-R 11s, kde mi právě chyběla ta propojka a tohle by vyřešilo problém… díky!
Můžu ti vyfotit 12s XT, jestli ti to k něčemu bude.
Dík. Řazení mám doma a nemůžu na něj sehnat IspecII, abych jej přidělal k XT brzdám staršího dyzajnu… tak mě napadlo, že by se to vyřešilo tak, že to dám na kolo, co skládám mladýmu a pořídím brzdy s IspecEV, že by se to možná vyřešilo..... o tohle mi jde. :)
Jo, tvojí poptávku na ten mezikus jsem tu několikrát zaznamenal :-) Ale teď teda nevím, jestli to chceš vyfotit nebo ne. Nepředpokládám, že by to bylo mezi řadama rozdílný, musí přece pasovat třeba řazení Deore iSpec EV s brzdama XT iSpec EV. Ale u 11s netuším, jestli to nemají jinak.
No mezikus I Spec II sháním furt (a vím jak vypadá ;-)), abych to řazení přidělal aspoň na nějakou brzu, páč teď to mám úplně k ničemu, tak jestli máš, tak beru! =)
_
Aha… takže nejspíš jen potřebuju tu čtveratou matici… koukám, že je za 4,5€ na bikecomponent, a to by šlo… ještě doma jednou mrknu, jak končí ta má potvora, ale dík!
Měls pravdu, dneska došly brzdy klukovi na kolo a tohle propojení je super, tahle inovace se japoncům povedla, tím pádem už nemusím shánět nějakou přiblblou IspecII propojku. Super.
Ahoj, má někdo obrázek jak se montuje tento stojan na kolo ? Nebo kam se vkládá protikus, asi se to nevrta skrz rám :D
Na to byva v ramu navarena desticka s dirou pred zadnim kolem. Jestli to tam nemas, tak jinej typ stojanku s objimkou.
Pripadneje jeste typ na dva srouby pred zadni nabou – taky priprava v ramu.
Jo tohle je snad tisíc let stará klasika, která se chytne za středem o dvě vodorovný trubky zadní stavby, pokud není díra v kolmé trubičce před zadním kolem. Max bych vystřihl ze staré duše 2 ovály aby to moc nemrvilo při utažení šroubem rám… ;-)
Díky už si to vybavuju
Ahoj, přehodil jsem na fulla RB TR 140, kde je Boost osa 148mm kliky Shimano fc-m 7100, které jsem měl na HT. Teď jsem ale někde četl, že ty 7100 jsou na klasickou osu 142mm a na Boost osu by měly byt s jiné s označením fuč-m 7120. Nepozoruji žádný problém, řadí to hezky funguje v pohodě. Mám to tedy nějak řešit nebo se na to vykašlal a jezdit. Nemůže to v budoucnu způsobit nějaký problém? Díky moc zkušenějším za rady.
Neřešit, jezdit.
ahoj má někdo zkušenost zda bude v pohodě řadit tato přehazovačka https://www.koloshop.cz/…a-cerna.html
na této kazetě https://www.koloshop.cz/…51-zubu.html
díky
edit: myslel jsem samozřejmě SGS ramínko, odkaz opraven
jako že přehazovačka na max 46 zubů má řadit na 51 zubech?
no nějak to řadit bude, ale nenazval bych to v pohodě, kup si přehazovačku na to určenou,
https://www.koloshop.cz/…ovacka-.html
jiná 11sp na 51z tuším není
ok, někde v recenzi té kazety jsem četl, že to s tím nějak fungovalo, ale jasny, ta deore je jistota…
pokud tu XT hazku máš, tak to zkus, pokud musíš kupovat tak je jasné co potřebuješ
Mohl by mi, prosím, někdo vysvětlit, k čemu slouží a jak správně nastavit uchycení zadní osy v takovém tom „háku“ u starších/levnějších nebo dětských kol (viz foto)? Mám na mysli takové to uchycení, kdy osa není nasazená až na konci toho háku, ale „někde“ uprostřed. Podle čeho mám poznat, kde to má být a jak mám docílit toho, abych to kolo neměl nakřivo?
Díky
a jak bys jinak napnul řetěz?
No, jde mi o to, že to mám i na kole s přehazovačkou, což mě poněkud zaráží. Navíc kdybych to měl designovat já, tak tam udělám na napínání řetězu nějakej šroub, kterej bude tou osou definovaně hýbat a ne že budu spoléhat na to, že to trefím v tom háku a ještě rovně :). Ale funguje to, tak to by asi byl overengineering. Každopádně nemám rád věci, který se nastavují od oka.
Ono tam na lepších kolech ty posuvové šrouby jsou. Na levných kolech nebo blbě udělaných kolech ne.
musíš si koupit kvalitnější rám no :D
Slouží k napnutí řetězu, jak píše Kubad, a šteluje se to podle oka… prostě tak, aby kolo šlo rovně do vidlice. Pokud nemáš rozcentrovanej ráfek, tak bys měl mít od něj na každou stranu vidlice stejně. To je celý… ;-)
Slouží ke správnému napnutí řetězu na kolech bez přehazovačky/napínáku. Dětská kola, městská kola s řazenim v náboji, bmx/dirt/trialová, dráhovky…
Aby nebylo nakřivo musí být v obou patkách posunuto stejně.
Zdravim. Jaky nosic na zadni kolo s min nosnosti 25kg, kdyz nemam na ramu dirky pro uchyceni hornich tycek? Pokud existuje nosic, ktery nema ty horni tycky, tak bych poprosila o odkaz a nebo zda se daj ty dirky navrtat do hlinikoveho ramu? Posilam foto meho kola
Dají se objímky z plechu
https://www.sportarsenal.cz/…ce/art--061/
Nebo se dá koupit nosič co se na sedlovku i vzpěry chytá rychloupínákama
https://www.aliexpress.com/…1982538.html
Když na tom chceš vozit takovou nálož, tak bych díry do rámu asi nevrtal, zvlášť pokud by rám byl ještě v záruce
Mockrat dekuji za odpoved
Klidně bych si nechal ty závitový vložky nainstalovat.Pokud máš v dosahu solidní servis.Budou ten nosič držet pevně,žadný objímky,který nejsou ideální.
Já jsem těch vložek instaloval habakuk a nikdy se rámu nic nestalo.Při výrobě se to ndělá jinak..
Zdar borci,
pomalu ale jistě mi přestává fungovat řazení na zimákovi, (trek 1000) je tam 2×9 Shimano Sora. Při podřazování pravou brzdovou pákou to už z cca 70% nic nedělá, jako kdyby se ten mechanismus v páce rozbil, ještě minulou vyjížďku se to bylo schopné chytit alespoň na druhý možný záběr. Myslíte si, že by mohlo pomoct vyměnit bovden a lanko nebo je ta páka v háji? Jedná se o zimák čili jsem s tím jezdil i v docela hnusných podmínkách.
Vymen lanka a bowdeny, strikni necim radici mechanismus, muze tam byt zatuhla vazelina na zapadkach.
Je to zatuhlou vazelínou v páčce. Odkrytovat, vystříkat čističem na brzdy, po vyschnutí prostříknout lehkym olejem (Silikon, Brunox deo apod.).
Lanko a bowden vyměň taky.
Jako správnej kolenovrt bych nejdřív povolil lanko na přehazce a povystrčil lanko, mrknul jak vypadá konec lanka v páce, jestli se netřepí.
Nevíte někdo jestli náboje DT Swiss 240 Black budou mít tu hnusnou červenou barvu, co mají na všech fotkách na internetu?
standard u 240 je červená,
To asi jo, ale jde mi o to když je náboj označen Black, zda bude červený nebo ne.
Pro koncový prodej jsou 240 červené, může být ale nějaká OEM verze klidně černá. Co ti přijde ti asi nikdo neřekne kromě prodejce, standardní katalog od DT to není.
Staré naby mají na sobě nálepku, tu není problém strhnout a předělat. Nové naby mají nápis natisklý a zrovna takovej pitomej, že se předělává celkem špatně, aby to vypadalo hezky.
Dík, takže oslovím prodejce.
může dát nálepku :D
Si dej Oilslick
Potřeboval bych zjistit jaký tmel a kolik ml použít na bezduše, jsem v tom amatér.. Ráfky i s páskou mám připravené, TR pneu taky.. Potřebuju ty pneumatiky jen přilepit, nepotřebuju, aby mi v nich tmel plaval a chránil před defektem…
A rozmer plaste? Na 29” 2.25 bude na tohle stacit tak 40–50ml. Na mensi objem umerne min.
to máš ověřeno? u jakého tmelu?
spíš bych to viděl na 60ml+
NT normal. Schwalbe plaste cucnou dost. Dovnitr jsem teda nekoukal. Ale kdyz chci, aby tam neco zbylo proti defektu, tak davam 80ml.
NT doporučuje minimum 60ml a to platilo v dobách 26" kol
jinak souhlas těch 80ml je rozumné zhruba tak nějak dávám taky
Tak on chce jen zatesnit.
29 × 2,2.. Nejlépe abych ssehnal na kupkole…
Počkej, jako že nepotřebuješ chránit před defektem? Tomu úplně nerozumím ;-)
Jinak jak říká plazakj, já dávám na gumy 27.5×2.25 cca 1–2 lahvičky Schwalbe a ta má asi 60ml… nový spíš 2, jetý jsou už zacelený, tak tu 1. Takže jestli se na to cítíš, dej klidně míň…
Chtěl bych tmel dolít teprve až píchnu.. Jezdím okolo komína, tak mě to netrápí, že nedojedu..
To jsem jeste nastesti nikdy delat nemusel. Musis bud vytocit ventilek (a bejt schopnej ho povolit) a nebo shodit jednu patku plaste a bejt schopnej ji pak nahodit. + jeste musis nafoukat.
Me lip funguje 80ml schopnyho tmelu a pripadne knoty. Za par sekund vyreseno a zbytek doladim doma v garazi. Tmel jednou za 1/2 vymenim.
Tmel se leje nejlip ventilkem, vysroubuje se jadru klicem a nalejes primo z te male lahvicky (baleni 60–100ml libovolne eznacky) ktere uz dnes maji vsude
Dá se dlouhodobě jezdit jen na utěsněných pneu bez dolití? Teda za předpokladu že nepíchnu?
To pichnes rychle, bezduse bez tmelu je nachylna na trny a podobne. Kdyz neni tmel, tak i mala dirka umozni unik vzduchu.
Nalej decku tmelu, staci od oka
Ok, jaký např? Nejlépe kupkolo.. Kamenné obchody teď nedám…
Notubes (nebo Schwalbe, jen jiná nálepka) mi funguje vpoho už pár let… ;-)
Ahoj, jsem totální laik tak se na mě nezlobte jestli se vám můj dotaz bude zdát hloupý. Chtěl bych se zeptat jestli můžu vyměnit mechanickou kotoučovou brzdu při zachování stávajících brzdových páček a kotouče. Konkrétně se jedná o triban grvl 120 a brzdy promax dsk 330 přední a 300 zadní. Děkuji.
Hele vpoho, kdo se nezeptá, nic se nedozví. Akorát jsem nepochopil, za co to chceš vyměnit. Pokud za jiný mechaniky, tak to půjde, pokud za hydrauliky, tak tam se musí koupí komplet set páka-hadice-třmen s deskama a celý se to vymění. Kotouče ale můžeš nechat. Nicméně ta výměna bude celkem mazec… osobně ale vozím mechaniky už 2 roky a problém nemám. Co tě vede k výměně?
Mám to kolo objednané, ale brzdy se jevý jako slabina. Tak kdyby sem s nimi nebyl spokojenej jestli bude možnost je vyměnit za jiné mechanické nebo semihydraulicke. Uvědomuji si, že na hydro se to nevyplatí.
Jestli mi budou vyhovovat tak je nechám. Jsou náročné na seřizování?
Hele, asi bych to nejdřív vyzkoušel a pak vymýšlel výměny. Dycky se dá dost pořešit jednoduchou výměnou kotouče a/nebo desek. Co jsem koukal na netu, tak je to na seřizování jak starší Avidy. Takže žádnej raketovej inženýring, mrkni na video: https://youtu.be/EJbjpHWYfz4
Jinak super videa jsou od ParkToolu, z těch jsem se naučil hodně. ;-)
Odkdy je na cyklokrosce potřeba řešit brzdy?
Podle mě hlavní nevýhoda mechanik je větší potřebná síla na páce, ale to je ti na silnici asi jedno, ne?
Ahoj,
spíš ze srandy jsem včera vzal měrku a změřil řetěz s nájezdem nějakým 450 km. Docela mě překvapilo, že měrka při napnutí řetězu ukázala 0,75% (zapadla na první zub). Řetěz Shimano 12sp. Takže je špatná měrka, řetěz nebo je to normální? Podotýkám, že nejsem žádnej závodník. Přijde mi, že tímhle tempem by řetěz nedal ani 1000 km, což mi přijde jako celkem málo. Díky
Normalni, a jeste si over se spravne meris/ zmer merkou od kamarada
Suplerou/Posuvkou :)
Kolik kilometrů průměrně dá dvanáctka řetěz SLX/XT? Teď to mám na novém kole a ještě jsem zatím neměřil..
Záleží na použití, každému jinak. Na enduru Sram PC 1031 nějak 800–1000Km. Taky je dost obtížné změřit jestli už je mrtvej nebo ne, ty měrky jsou všechny přibližné.
Mě by se líbila měrka, která by uměla měřit přes 20 článků od pinu k pinu, to by bylo přesnější. Ideálně aby se to nějak přichytilo k pinu na střed (mini svěrák jako se prichytává nýtovač) a pak se měřilo od toho nějakým metříkem.
Twenty half-links in a new chain measure 10 inches (254 mm), and replacement is recommended before the old chain measures 10 1⁄16 inches (256 mm) (0.7% wear).[6] A more conservative limit is when 24 half-links in the old chain measure 12 1⁄16 inches (306 mm) (0.5% wear).
https://www.bike24.com/p2400851.html
https://www.bike24.com/p213848.html
na oboji jsem koulal pred tydnem v mobilu = zdalo se mi ze jsou delsi nez normalni merky na 10cl.
CC2 je normalni mala merka, ale ta prvni plechova vypada ze je delsi
Už to tady někde bylo. Řetěz rozpojit a 100 článků má mít 127cm. Podle téhle poučky by 128cm bylo na výměnu. To se mně zdá celkem jednoduché.
Jen doplním, že 128cm je 0.75% opotřebení, 11 a 12s řetězy by snad měly být měněny už při 0,5% opotřebení, tj. 127,7cm.
OK, tím pádem se mentálně připravím na výměnu řetězu :-D. A vyvztává otázka, co koupit? Mám kazetu Sunrace 11–51 a hazku SLX. Řazení není úplně dokonalý, což, jak jsem se dopátral, bude nejpíš to kazetou. Časem bych chtěl SLX kazetu, ale to znamená vyměnit i náboj za microspline. To teď řešit nebudu, nicméně jakej řetěz bych měl koupit, aby to chodilo co nejlíp? Shimano, SRAM nebo Sunrace? A který konkrétně? Má třeba XT řetěz nějakou výhodu proti SLX, Deore atd.? Díky!
je to jedno. rekl bych sram nejlevnejsi 12s
OK, proč SRAM? Nějaká výhoda proti Shimano? Větší výdrž (pochybuju) nebo lepší geometrie článků? A až jednou vyměním kazetu za Shimano, tak pak je lepší Shimano řetěz nebo je to taky jedno?
Díky
Jen protože rychlospojka.
geometrie článků – pobavil jsi :D
řetězy mají nějaký standard, je jedno co použiješ. Dražší mají jen lepší povrchovku, která méně přitahuje bordel, ale doapd na výdrž je těžko měřitelný.
Geometrií článků myslím ty různý náběhy na tom plechu. Na různých místech jsem četl, že třeba shimano hyperglide kazety nejlíp fungují jen s odpovídajícím řetězem. Nevím, třeba je to blbost, ale zní to logicky.
Shimano ma preci taky rychlospojku.
A retezy 12s Shimano a ostatni jsou dost odlisne, stejne tak jejich chovani pri razeni.
Na sunrace kazetu bych to moc neresil a dal tam klidne Sram jak pises, ale na Shimano kazetu Hyperglide+ by byla blbost pouzit cokoliv jineho nez Shimano. Ne ze by to chodilo nejak spatne, ale kdyz mas kompatibilni HG+ kazetu a retez tak to razeni je o tridu jinde.
Sorry, asi jsem se zapomněl v minulosti :) 12s nikde nemám, tak jsem to zatím nestudoval.
Normální mi to úplně nepřijde. 12spd řetězy se stejně jako 11spd mění už při 0,5% vytažení a to bys musel jet asi tak 300km bahnem aby to řetěz stihlo takhle vyšoupat.
Přeměřím šuplerou, to bude asi přesnější než jakejkoli kus vyseknutýho plechu. Aspoň zjistím, jestli vyhodit měrku nebo ne. Každopádně, kdybych měl měnit řetěz při 0,5 %, tak je mi tahle měrka stejně na prd :-)
A ještě teda ověření postupu měření. Nasadím měrku (nezapadne) a napnu řetěz zatlačením na pedál (měrka zapadne).
0,5% vytažení? To jsem ještě neslyšel.. Měřím posuvkou, Novej je 132mm a kousek. Za ojetej považuju +/- 132,8 (133 smrt)
Názory se asi různí. Tady je to dost do detailu rozebraný.
Úplně jsem nepřeložil a nepochopil.. Mám to teda valit měrkou, posuvkou, nebo čím nejlépe? :-D
To právě asi nikdo pořádně neví
vi…nejlepe merit metrem vzdalenost mezi piny na useku ca 30cm:)
Cim delsi usek meris, tim lepe eliminujes chybu mereni.
Suplera i merky jsou v zavisle na dodrzeni rozmeru rolnicek
Asi jsem blbej, ale můžeš mi to nějak víc vysvětlit? Vlastně asi nechápu, co měřím. Piny drží ve článcích, kolem nich se točí rollery. Pokud se články nevytahaj, tak vzdálenost mezi piny musí bejt furt stejná, ne? Asi teda ne, ale něco tady zjevně nechápu :). Chápu, že když se obrousí roller (zvenku nebo zevnitř, tak vzdálenost mezi nima naroste, ale v tom případě by mělo být jedno, jestli měřím rozteč mezi dvěma nebo mezi dvaceti, protože ty mezi tím by do měření nezasáhly. A to asi taky není pravda. Tak jak? Sorry za hloupej dotaz :)
Nic, všechno zpátky, už mi to je jasný. Nedošlo mi, že rollery se netočí kolem pinů, ale kolem kluznejch ložisek, který jsou součástí článků. Pak to dává smysl. Když se vybrousí roller/ložisko, tak se články rozlezou od sebe a rozteč pinů mezi články se zvětší. OK, ale jak teda s tím měřením. Šuplera bere v potaz to vybroušení, ale jen u těch dvou bodů, kterejch se dotýká, ne? U těch mezi ne. Je to tak zásadní rozdíl v měření? Pokud bych měřil metrem přiloženým k řetězu, tak mi přijde, že větší chybu udělám v tom, že netrefím přesně střed pinu. Asi to budu muset porovnat :-)
Kov se nevytahuje, vybrušují se vůle v pinu.
Pokud budeš mít dva stejně opotřebené řetězy, a každy bude mít jinak tlusté rollery, tak na každém přes rollery šuplerou naměříš jiný výsledek.
https://en.wikipedia.org/…icycle_chain
https://www.bikeradar.com/…cycle-chain/
Hele zajímavej nápad – nemusíš přece měřit od středu pinu ke středu pinu. můžeš měřit od kraje článku ke kraji článku a to se bude trefovat líp – jde přece o celkové prodloužení na x článků…
Park Tool udělal novou měrku CC-4, která rolery nebere v potaz a funguje na stejném principu jako Shimano CN 40/41/42. Tak jsem ji rovnou koupil.
Carbon01 dával výše odkaz.
Přesně tak, čim delší tim lepší = řetěz při čištění pověsit někam na hřebík a změřit celej.
Ja menim na 0.5% podle CC-2. Podle BF standardu sice meri malo clanku, ale zaprve to zkontroluju na nekolika mistech retezu, a zadruhe je ta merka dost konzistentni, v shopu ani doma nepouzivam uz nic jineho.
Jinak pokud ja vim tak by se retez nemel napinat silou pri mereni, merka by mela zapadnout sama.
No, tak to je další otázka k diskusi :-). Jak teda s tím napínáním? To asi bude záležet, na co je kalibrovaná měrka. Mně přijde, že pokud by měrka byla kalibrovaná podle délky, tak by se řetěz napnout měl, protože v záběru je taky napnutej a o to přece jde, jestli v záběru správně doléhá na zuby. Druhá věc je samozřejmě kvalita měrky. Ona ta moje od BBB nebude velká hitparáda, ale na novejch řetězech nezapadne ani při natažení.
Nijak nenapínat. Na čistyn řetězu. Nebo pořádně pověsit na hřebík a opět nenapínat.
V tomhle me treba prave bavi ta CC-2. Teoreticky kdybys za to vzal silou tak ten retez taky napnes a mozna ohnes i tu merku, ale pri rozumny sile (kterou vetsina lidi s trochou mechanicky zrucnosti dokaze ovladat) ti to zmeri „napnuty“ retez, ackoliv zdaleka ne tak napnuty jako pri tahu, ale i tam by hralo roli jestli vazis 60 nebo 100kg, takze merit napnuty retez mi nedava smysl. Jinymi slovy to akorat vymezi vule v pinech a nijak dal to nenatahne pokud to nenutis opravdu silou.
Necápu jak může hrát roli jestli vážíš 60 nebo 100kilo. Na napnutí přece bude mít vliv síla, ne? A ta nutně s hmotností nesouvisí.
Tak zalezi na tom jakou silou se do toho pedalu opres, a pokud na to dupnes tak samozrejme hraje roli vaha. Pokud ho napinas jinak tak samozrejme roli hrat moc nebude.
Tak jako tak na to samozrejme dupat nemas kdyz to meris, ale prave to je duvod proc nedava smysl to merit „silou“. At uz je to sila ze stojis na pedalu, nebo na to tlacis rukou se zabrzdenym kolem, ta sila by musela byt nejak specifikovana, rozumis co se snazim rict? :)
Tak já nevím. Sundal jsem řetěz, pořádně umyl v benzínu a změřil 40 článků. Vyšlo mi 508, což odpovídá přesně 40×12,7, takže teď to vypadá, že naopak vytahanej není vůbec. Takže jsem vzal měrku a změřil ho na několika místech a taky nic. Jako asi ho rukou nenatáhnu tak, jako když zatlačím na kliku, ale i tak je mi to trochu divný. Čekal bych, že umytej řetěz bude mít větší vůle než špinavej. Tak budu asi ještě v klidu…
Ahoj, montuju moji prvni XD kazetu (Garbaruk, osa Novatek). Kdyz kazetu nasadim na zuby orechu, zajede asi 1mm. Potom bych ji mel zasroubovat, ale pokud to udelam, pojedou zuby pres zuby, protoze zavit i zuby jsou na jednom materialu (u orechu i kazety). Opravdu to takhle mam dotahnout? Mam pocit ze tak neco znicim, bud zuby nebo zavit.
Nic zvlastniho nevidim.
Zavit je relativne kratky a slouzi k tomu, aby kazeta dosedla do drazek na orechu.
Tak vyreseno, zkusil jsem utahnout a kazeta krasne zajela na orech, zavity a vnitrni zuby na kazete zrejme nejsou z jednoho materialu, otaceji se mezi sebou…
Jo tohle jsi myslel :D
Jasně že ne, v kazetě je matice s vnitřním závitem co se protáčí, zatímco zuby stojí.
Jeste foto jaka je mezera kdyz se prilozi na zuby. Zasroubovat trochu rukou to rozhodne nejde…
Zdar, jakym nastrojem vytahnout / vyrazit loziska z vahadla? Lozisko je nalisovane az k pouzdru a za vnitrnim krouzkem jsou dva vyrezy cca 4mm kam je mozne neco rozeprit.
To ložisko asi stejně vyhodíš, tak kulatinu šikmo do těch výřezů a kladivo. Pokud chceš být echt pečlivý, tak obdélníkový plech, který zapadne do výřezů a opět kladivo.
hm, asi si udelam tlustej plisek, kterej tam prostrcim a vyklepu z druhe strany. Kulatinu tam nedostanu, protoze je to siroke 6cm a vnitrni prubem 10mm ⇒ strasne maly uhel.
Sadou na vytahování ložisek? Trochu ohřát horkovzduškou – hliník se roztáhne ví než ocelový ložisko a jde to líp.
To prave mam obavu, ze za to lozisko nedostanu. Je za nim osa. Ale uz tusim. Pujde dat kulatina do toho vyrezu v te ose a klepanim do osy be mel vyrazit lozisko na durhe strane.
Dostaneš, každé ložisko má na okrajích nalé zkosení za jteré se zasekne ta vytahovací rozpěrná kleština.
Diky. Vzal jsem jen ten pripravek na 8–11m. Pokud to pujde zahaknout, tak to vyklepnu.
Máte někdo zkušenost s těmito řidítky?
https://www.axit.cz/…440-31-8_mm/?…
Netušíte, jestli mají vedení vnitřkem?
Sorry, uklikl jsem se v tématu.
Ahoj, mám mezi klikou a středovým složením cca 2,5mm mezeru viz. foto. Tak jestli to mám tak nechat a nevadí to kvůli špíně/kamínkům . Nebo přidat podložku k středovému složení. Podložku mezi to strčím ale místo už tam ani nebude.
To skoro vypadá jako by pod miskou chyběla podložka ktera čistě náhodou náhodou má zrovna ty 2,5mm…
Pod pravou.
Dál sem podložku do levá a vpravo už jedna byla. Vypadá to vpohodě.
A proc to nenamontujes podle navodu, ktery jsi sam postnul?
To je fakt marny s nekterejma lidma.
Tak podle návodu sem to měl původně, jednu vpravo. Ale je tam ta mezera, mi nezbývalo dodat ještě jednu na levo.
Tak mas asi mensi domek, 68mm, a mas tam mit podlozky 3. Zmer domek
podložky patří 3 nebo 1 , pokud potřebuješ jen 2 je chyba někde jinde, levá už nejde na ose posunout|?|
No mám 73mm a podložku podle návodu sem měl 1 napravo ale je tam ta mezera na tu 1 podložku.
Kliky mám tyto: https://www.bike24.com/p2325306.html
pokud je domek 73mm a máš jednu podložku vpravo, mělo by to být dobře a kliky bys měl utáhnout nadoraz.
Krytky na ložiska tam máš?
Pokud jo tak změř kolik je celková šířka domečku včetně středového složení.
88mm je šířka s jednou podložkou.
Tak to vypadá když mám na každé straně jednu podložku
chybí ti tam ještě ta 3 podložka :D na MTB bys měl mít 91mm
A kam dám kliku, se tam už nevejde :)
Jinak mám ještě doma středové složení od Shimana (BB-MT800) ale to asi nebude rozdíl mezi Aerozinem a shimanem.
Bohuzel komunikujes na dvou frontach. na te druhe fronte jsi puvodne uvadel, ze mas 68mm stred, proto ta reakce.
Sem spletl, si to pak nečetl.
Kzdopadne to mas blbe.
Presne tak, vadi to kvuli spine a kaminkum a to docela hodne. Na ose je to pak dobre znat.
a že mu ty kliky budou 2,5mm posouvat nevadí? tam je ten hlavní problém :D
kliky se nutne posouvat nemusi. A i kdyz ano, da se to snadno napravit a podlozku pridat. Zatimco bordel, ktery se tam dostane tu osu nenavratne poskodi. Jak uz to chodi, tvrda cementovana osa se toci v plastovych pouzdrech, ale bude to ona, kdo se poskodi. Tim chci rict i to, ze je docela dulezitej i ten tesnici gumovej krouzek na klice.
Tak já už sem najel 50km s tou mezerou a kliky se nijak neposouvali. Byli tam napevno.
kliky se posouvat budou při každém šlápnutí protože je nic nefixuje, Ten bordel samo taky nebude ideál
A ještě navíc to bude cvakat dost nahlas.
Ale oni tam jsou zacvaknuté napevno.
čim?
Je to tam zafixované středovým složením. Když to chci sundat tak do toho musím bouchnout. Sem s tím už najel cca 50km a i lesní traily. A nijak se to neposunulo. A to tam byla ta mezera.
Dobre, tak mas loziska natesno, coz nemeni nic na tom, ze to mas spatne smontovany:)
Už jsi zkontroloval jestli ta pojistka zapadá tam, kam má?
Jen pro info-aby pojistka zapadla, je idealni sroub vysroubovat a nasroubovat.
Dobře, ale to mi stejně nevyřeší problem s mezerou.
Tak tam dej shimano stred a mas klid.
Však mezi němi není rozdíl.
Kdyby mezi nima nebyl zadny rozdil, tak tu neresis nejakou mezeru.
Teda pokud ty kliky umis nainstalovat.
Myslim, ze mas tu kliku malo nasazenou, takze vyresi. Pokud ta pojistka zapadne do dirky v ose, tak jde klikou posunout tak 1 mm. A montujes ty kliky spravne? Nejdriv utahnout sroub co jde do osy a pak ty inbusy na klice?
Tam je mezera 2,5mm to se těžko posune o tolik.
Přijde mi, že jen hledáš výmluvy, proč to nejde. Ta díra na kolík je tak 3mm. Zkus to a uvidíš.
Dobře, zkusím. Pokud budeš mít pravdu tak já uznám že si měl pravdu. Jenom se mi to nezdá.
Tak sem tam dál nakonec středové složení od Shimana. Sedlo to přesně jak má, tedy jeden kroužek napravo a nalevo žádný a už tam není mezera. viz. foto
Všem díky za pomoc a omlouvám se, že sem vás tu zdržoval blbými otázkami a nevěřil sem vám. Sem blb no :)
PENEmu a Vilémovi kup flašku :-)
Tak hlavně, že už je to v cajku.
Pro zajímavost a pro srovnání jestli se ti chce změř kolik je celková šířka domečku včetně středového složení. aktuálně
Mas tu kliku blbe nasazenou. Ta plastova pojistka ma zapadnout do dirky v ose, neni zapadla ani na jedne z tvych fotek. Pouzij navod a nasad to podle nej. Mezera tam byt nesmi, protoze pak nemas vymezenou vuli ve stredu.
Tisícihran u Centerlock brzdových kotoučů mazat, nebo nemazat vazelínou? A co závěrnou matici?
Tisícihran nemazat, lehce mazlej závit nejspíš njčemu neublíží.
Ahoj, můžu na třmen Shimano 105 BR-R7070 použít kotouče SHIMANO Ultegra SM-RT800, centerlock mám. Díky
Zdravím, mám prosbu na Vás zkušenější…
Chtěl bych na gravelu Diverge měnit kliky. Nové kliky již mám doma, a nepasují na střed stávající. Byť osazené kliky Praxis by měly mít 30mm, tak jsou na jedné straně zúženy na 28mm (pokud se něco takového vůbec dělá). No a nová klika má taky 30mm, ale je již bez zúžení… chápu tedy správně, že potřebuji typ BSA (dle původních praxis), no a aby sedly kliky, tak tedy oboustranně 30mm > tedy něco takového?
Na e-shopu často neudávají průměr osy…lze to nějak lehce poznat nebo musím pracně dohledávat? Případně doporučili by jste mi střed osvědčený? Koukal jsem třeba na středu Ultegry… jen stále nevím, zda pojme to 30mm osu nových klik :-))
Díky,
Fosa.
Podle me mas blby kliky na ten ram i stredy, ktery tam pujdou. Jaky vlastne mas? Nejaky na BB30?
Podle odkazu ten ram ma Threaded BB – tedy BSA. Shimano stredy na to jsou, ale musel bys dat shimano kliky (osa 24mm)
Ten stavajici stred bude pravdepodobne praxis threaded 30/28: https://praxiscycles.com/…sh-threaded/
Do toho asi jen zas odpovidajici praxis kliky.
Edit: jo, ten stred z tvyho odkazu, by 30mm kliky mel dat, pokud bude OK delka osy klik. To uz nevim.
Obě POST
Ahoj, nejde my povolit posledni sroub na ocelovem prevodniku Sram X-Sync 2. Je to z vyroby zalepeny lepidlem. Nahrival jsem zehlickou, ale akorat jsem ten sroub ozvejkal. Nejaky tip pred odvrtanim? A pokud to odvrtam, doporucite pls kde koupit nahradni sroub/y, aby nestaly majlant? Diky
Použij kvalitní torx a ne nějaký bahno. Žehličkou nahřeješ prd. Horkovzdušku, zapalovač nebo flambovací pistoli apod.
Šroub se dá použít do brzd. kotouče – vyžebráš v každym servisu.
Diky, mel jsem spatny torx, uz se zadarilo…
Měl bych dotaz k přesmykači.
Na starém kole jsem měl XT 8000 2×11. Na novém pojedu obdobně, ale 2×12. Mám problém s určením přesmykače. Vím, že u 2×11 tam pasuje tento, ale nevidím obdobný v řadě XT 8100. Mohu použít ten postovaný ze 2×11 nebo existuje i 2×12?
Díky.
Většina nových kol už s montáží přesmykače nepočítá. Tak si nejdříve ověř, zda jde na nový rám přesmykač namontovat, abys nevyhazoval peníze.
Přesmyk tam jde. Zas takový neználek nejsem :-). Jen přehazuji z 1×12 na 2×12.
Nejde, musí být 2×12. Shání se blbě protože na 2×12 je naprosto mizivé procento kol a málokdo to chce. Jo a jsou jen SideSwing = navedení bowdenu zepředu.
OK. A dokážeš mi ukázat jaký? Na kole je návarek s destičkou, kde je drážka. Jde tam ten přesmyk, který jsme postoval výše (Koloshop). Ale z těch na Koloshopu nedokážu určit, jaký to je. Vypadají trochu jinak.
ses si jisty, ze 2×11 nepujde? rozdil v sirce klece muze byt jen par desetin mm.
Mam nove zapletena kola a resim kotouce. Na druhych zapletech mam 160 a 140mm na třmenu Shimano 105 BR-R7070, muzu použít kotouče SHIMANO Ultegra SM-RT800 o stejnych prumerech? Potrebuju nejakou redukci? Centerlock na novem a 6sroubu na starem by nemelo vadit. Diky
Ta otázka je nějak divně zadaná…
.
Je to odpověď na tvou otázku?
Podiožky dáš jednou a je konec jebání ;))
Tak jasně, šak o tom mluvím. Ale je potřeba to sehnat a vyladit… takže nějaký to jebání s tím je ;-)
Jasně, hledal jsem tedy odpověď na polohu třmenů. Zkusím nastudoval, jak a co změnit a kouknu na podložky. Díky za pomoc.
Koupil jsem holce kolo a chci ji zkrátit hadice, jsou tam brzdy Promax Solve, kde se dá sehnat oliva a trn nebo pasují tam jiné? Patří tam ty z obrázku.
Brzdy vyhoď, kup Shimana.
Asi to tak dopadne, ale zajímá mě to, kde to sehnat, na žádném eshopu v ČR jsem to nenašel.
Jak to ma vypadat slozeny na hadici? Nejak z toho nemam rozum a na netu to nevidim. Casto jsou olivy dost zamenitelne tak je dost mozne ze nejaky Shimano by to vyresilo za par korun. Neni mi jasny na co je tam ten o-krouzek kdyz to tesni ta oliva tak nevim jestli tohle neni nakej specialni pripad. Coz by stejne patrilo do kose protoze kdo ma cas na takovy specialni pripady :)
Nikde jsem to také nenašel, ale trn do hadice a oliva asi půjde přes tu gumičku.
Ahoj, potřeboval bych sehnat takovouto matici,ale nikde ji nemůžu najít. Nevíte někdo kde ji sehnat prosím? Je to pro zadní pevnou osu.
U vyrobce ramu?
Nakonec jsem našel, že se rovnou prodávají osy s touto matkou. Např. https://www.koloshop.cz/…a-142mm.html
Pro mě novinka, rozhodně ale nepříjemná. Pokud by někdo měl a byl zítra v praze, koupil. bych
Ahoj, nejsem schopen najit desticky k brzdam Radius bh-m860. Vyndal a vyfotil bych je, ale neni to moje kolo. Prikladam foto. Jestli vite kde koupit, nebo s cim jsou kompatibilni – diky.
Zkus změřit destičku na šířku pro vložení do třmenu,možná ti pak někdo řekne,které desky by tam mohly jít..
Podle zobáku dole by to mohly být avid
Podle tvaru bych tipl obyč Deore desky B01S. Do těhle levnejch brzd se to dává, nemá cenu vymýšlet a vyvíjet vlastní tvar destiček…
Nevíte někdo, jestli se někde z Číny nechá levně sehnat plastová krytka lanka řazení? Podařilo se mi ji někde vyklepat.
Na ali jsem našel jen tohle, ale vzhledem k ceně dopravy se to nevyplatí.
https://www.cycology.cz/…00-p1021374/
ať ti to někdo přihodí do objednávky.
A nebo tu díru zalep plastovou páskou, nebo jezdi bez. Stejně je to jen záslepka aby se nam nedostával bordel, jinak to k ničemu není.
Čau, nechce se mi dlouze hledat ve vlákně 1×12 a podobně… Mám Superior XP939 2020. Kupuju kazetu do zásoby, ale dost často mají na skladě jen 10–45 oproti mé 10–51. Nebude tam žádný problém když to nahodím? Nemám zatím přehled v ramínkách u přehazovaček 12s.. Malý rozsah mi nevadí, asi bych ušlapal i 10–40..
Bacha ma to, ze pro 10–45 je jina hazka, nez pro 10–51. Kazeta 10–45 je totiz urcena primarne na 2×12. Asi by na 10–45 fungovaly obe, ale nastuduj si to.
Asi jen doladit B-tension screw.
Vyšroubovat směrem ven až to nasadíš, abys měl zase přiměřený odstup horní kladky od kazety na největším pastorku.
Házka pro 10–45 má kratší ramínko. Ta Tvá má delší (SGS):https://bike.shimano.com/…100-SGS.html Pro 10–45 (GS): https://bike.shimano.com/…8100-GS.html Asi by stačilo vyměnit ramínko (pokud se tedy dá koupit).
A proc by to menil?
Hazka s delsim raminkem bude fungovat i pro mensi kazetu.
tvl nekomplikujte to
Nevite nekdo, jak se dostat k levemu lozisku (zadni kolo) tohoto naboje (na kolech Syncros RP 2.0, 2016)? Naboj je DT swiss (pasuje na nej zapadkovy orech). Lozisko je prekryte necim, co vypada jako plechova prachovka, ale spis to bude soucast naboje (neni tam videt mezera). Nezda se mi ale, ze by lozisko bylo nalisovane z druhe strany (skrz naboj), nebo ze by kvuli jeho vymene bylo treba to rozplest :) Prumer diry v tom "plechu: je mensi nez vnejsi prumer loziska.
Co na tom nechápeš? Prostě vyklepni osu ven od ořechu „doleva“ a je to.
No tak na tom neni nic k chapani nebo k nechapani :) Je to nejakej naboj z DT rady, nebo to je specialne pro Syncros (zajimal by me vykres)?
tak se zeptej prodejce DT to není
Myslim, ze to je nejaka zakazkova vyroba DT pro Syncros. Zapadkovy orech z 370 do toho pasuje normalne (je stejnej). Rikal jsem si, ze to treba nejakymu znalci DT bude neco pripominat.
A kde na te fotce je ta zminovana plechova prachovka?
Ten „plech“ mezi loziskem a dratama. Nevim, jestli to je soucast tela naboje, nebo neco, co se da vyndat a dostat se k lozisku.
můžeš ten plech nějak vyznacit, vůbec nechápu, co myslíš.
Nejvetsi souvisla plocha na ty prvni fotce, co prekryva vnejsi cast loziska.
To je telo naboje, ne?
Co tedy resis za problem? Jsem z tvych dotazu lehce zmaten.
A jinak lozisko je na fotu normalne pristupne a pripadna demontaz viz Hnoj vyse.
Prostě tomu dej flákanec plastovým kladivem směrem od ořechu a ložisko je venku.
Řeším výměnu klik na Procaliberu 9.7 2018 – https://www.eurobike-praha.cz/…harcoal-2018
RaceFace mají vakl, objednané mám XT M8000 Boost – https://www.kupkolo.cz/…ost_z107444/
Otázka: jaká ložiska?
Na osu shimano;)
neznam ten ram, ale hadam, ze tam pujde tohle: https://www.koloshop.cz/…lozeni-.html
JJ, to by mohl být ono.
PF92 znamená mufnu ø41mm a boost 92mm šířku ? Rám tu nemám, abych to přemeřil.
V tom znaceni je u Shimana trochu bordel, ale melo by to tak bejt.
Ahoj. Ptal jsem se sice na jiném místě, ale tady to možná bude vhodnější…
Deore 615, saknutí oleje z páky. Je to někde zevnitř. Čekal bych od toho pístu, ale mastné je nejvíc celé prepakovani uvnitř… Brzda funguje úplně normálně.
Je tam nějaké jiné místo, než kolem pístu? A řešením je výměna celé páky/nebo komplet brzdy?
A v případě vnitřního vedení, jak nejelegantneji eventuálně protáhnout novou brzdovou hadici rámem. Lze je něčím spojit? Novou ke staré a protáhnout?
Díky
Mne kdysi tekla jina brzda, myslim, ze BR-M596. Povolil a vytocil jsem ten sroub vedle odvzdusnovaciho sroubu a sundal cele to viko. Problem byl v tom gumovem tesneni pod nim, bylo tam spatne zalozene. Problem uz z vyroby. Prestoze ta guma uz byla trochu blbe skripnuta, posunul jsem ji do spravne pozice a znovu to smontoval. Prekvapive tim byl problem vyresen a vic to neteklo.
Tu brzdu jeste mam a nevyuzivam ji, kdyby mel nekdo zajem. Je to predni.
Mrknu…
Tak vnitřek a membrána ok… Ale čepy prepakovani mokrý. Ale vevnitř mi nepřišlo, že by to bylo poloprázdné.
tak to bude jinej problem. Poloprazdny to hned tak nebude. 1 kapicka potrisni hodne velkou plochu, ale casem brzda vadnout bude. Pokud se ti podari sehnat samotnou paku, bude levna. Muzes pouzit i z jinyho typu, ale to asi nechces kvuli vzhledu.
přemýšlel jsem, že koupím jen páku, ale nevím jak to je skompatibilitou s tím deore třmenem,, nebo pravou páku a levou celou brzdu, opticky to bude stejné, jen jiný zadní třmen… Nechce se mi to teď protahovat rámem.
Pokud to vyslovene netece, tak bych to neresil.
s kompatibilitou je to dobry. Vsechny trmeny a paky Shimano kompatibilni jsou. A protazeni ramem je strasne jednoduchy s timto
Ok. Díky. A přesně takovou součástku jsem hledal :)
Staci ucvaknout hlavicku vrutu a mas to.
A ještě jak to mají s těma hadicema? V případě výměny jen páky na hadici nezáleží? Mají asi 5 typů a nechápu čím se to liší kromě rovná/ s banjem…
Jestli k tomu (BH90 SS) můžu dát páky třeba XT8000?
Shimano dela jen 2 typy hadicek BH59 a BH90. Dal se muzou lisit koncovkama. Ty budes mit asi BH90 a na obou koncich trn s olivkou BH90. Muzes pouzit i hadicku BH59, ale k ni potrebujes trny s olivkou BH59… Resilo se to tady hodnekrat.
Pro predni brzdu muzes koupit celej set za hodne dobrou cenu:
Dik. Vím že je BH59 a 90. Mám tam 90SS, já tam ty hadice nechám a chci prehodit jen ty páky. Ale právě jsem se díval na compatibilitu na stránkách shimana ty hadice mají konce BH90-SBM-A, SBLS atd. Tak to nevím, co značí. Vždy je to nějaká verze s banjem..
Nicméně to se mě teda momentálně netýká..
presne tak, znaci to ruzny typy koncovek. Kup jen paky a nekolik sad trn+olivka pro bh90
Presne tak, nemusis resit. Pokud nemusis hadice nejak kratit tak ani nema smysl tu olivu menit, jen sundas paku nasadis novou, doplnis trochu kapaliny a hura na kopec :)
Bude fungovat přehazovačka RD RX 400 s 11speed řazením na 11speed kazetě?
Jde o to, že je levnější a ofiko pro 36z. Teoreticky by problém neměl být, co?
Ja ti nevim. Shimano rado meni delku kroku razeni mezi jednotlivymi sadami. Podle toho schematu jento kompatibilni akorat s pakama tiagra 4700. A s tema, pokud vim 105 a ultegra hazky z 11s a 10s nefungujou.
Právě, že co jsem tady vyčet, tak tah lanka je stejný u 4700 a 11speed. Proto dodnes nechápu, proč to udělali jenom 10speed.
Bude, 10 a 11 sp. road (musíš mít novější 11sp. 4700,GRX-10sp., 7000, 8000, GRX-11sp.) mají stejný tah lanka.
Ahoj, dostala se mi do rukou vidlice Rock Shox Recon 351 Air, Lock tuším rok 2007. Nevím jaký servisní kit bych na ní měl použít. Je to historický kousek a nedaří se mi nic najít. Dokázal by jste mě někdo poradit jaký by se dal použít?
Díky
Jestli to mas rozhozeny, tak mi zmer vnejsi prumer tesneni a ja podle toho v praci muzu najit part # (Nebo kdokoliv kdo ma ruzne stare kity).
Ale jestli ma nekdo lepsi zdroj informaci tak bych ho taky rad znal, ja podle netu nemel moc velky uspech a kdyz jsem objednal od distributora kit podle roku a modelu tak casto nesedel prave vnejsi prumer, tak jsem objednal vsechny mozne.
Teď tedy nevím přesně, které máš na mysli. Pokud myslíš třeba to, které je na fotce, tak takhle nasazené má vnější průměr 30mm. Pokud to je blbě tak mě naveď. Mám to téměř rozhozený, tak to kdyžtak doplním.
Tak ještě jednou
Teď mi to teprve docvaklo. Ty chceš určitě změřit vnější průměry všech těsnění. Jsem byl včera nějak zabržděnej :-). Jdu do dílny.
Tak jsem to rozdělal přeměřil ( snad přesně a na žádné jsem nezapomněl ). Tímto žádám i ostatní, pokud by někdo měl nějaký kit, který tyto kroužky obsahuje, měl bych o něj zájem. Nebo nějaký odkaz, abych věděl co objednat.
Naměřil jsem tyto vnější rozměry:
11 mm 1 ks
15–16 mm 1 ks
19 mm 1 ks
23–24 mm 1 ks tento je slabý a nemusel by být
28 mm 3 ks
29 mm 1 ks
30 mm 2 ks
Díky za pomoc
ja to cele cist nebudu, protoze se mi to zda lehce arogantni a lehce priblble, pokud potrebujete jen O krouzky, tak rozmery co pisete jsou nedostatecne – vezmete ty O krouzky v pracovni dobu na Černokostelecká 128/161
pripravte si odhadem tak 20,– Kc a jeto
nechápu proč arogantní a přiblblé. Prostě nemůžu najít žádný vhodný kit, tak jsem se zeptal, zda by někdo neporadil. Reagoval na to Mr.Duck, tak jsem ty rozměry dodal.
Potřebuješ průměr a průřez
Ahoj,
dnes po vyčištění a promazaní sem chtěl dat nazpátek ořech. Ale vypadl mi drátek co drží tři zuby. Předpokládám, že by měl byt ten drátek zahaknut v té kulaté drážce? Nějaká rada jak to má byt, případně jak ten drátek nacpat zpět do té drážky?
Sem s tím bojoval už hodinu ale nevím si rady.
Děkuji
Stáhni si praporky v místě pružinky dokola nití a pak si hrej s pružinkou. Aspoň fotku jsi mohl dát, nikdo tu neví, co máš za ořech.
Jedná se o promax ořech
Podle mě je ta pružina ruplá a potřebuješ novou.
Ta pruzina vypada znicene.
Jo tu bude potreba vymenit.
Nějak sem to tam nacpal, najel sem 50km a drží to. Tak snad to bude vpohodě.
Tak jestli to funguje, snad to tak zustane :)
Nicmene ukol te pruzinky je prave vracet / roztahovat ty praporky, a kdyz neni v dobrem stavu co moc nevypada, tak je dost mozne ze nebudou zabirat vsechny a ze se ti to nekde vysype. Ale nechci strasit, samozrejme je taky mozne ze to bude fungovat 10 let, jen bych na to myslel pred nejakym vetsim vyletem mimo civilizaci :)
Dá se někde koupit nová? Nevím pod čím to hledat.
Asi podle výrobce, nejsem teď v práci ale vím že třeba e13 a tuším dt prodává sadu praporků s pružinkou. Hledal bych něco jako freehub service kit, bývá to levné. Samotnou pružinku jsem asi neviděl nikde.
No a pred vysypanim si jeste proslapne naprazdno. Tu pruzinu to chce mit OK nebo vymenit.
Ta pružinka má být po obvodě v drážce. Možná není prasklá, jenom jsi ji roztáhnul. Je třeba ji sundat a stáhnout tak, aby těsně zapadla do drážky. V místě důlčíku by měla být příčka o kterou by se měly opírat konce pružinky, aby se nemohla otáčet. Když to uděláš, pružinka bude jistit praporky (ty je nazýváš zuby) proti vypadení a držet je ve správné poloze.
Přesně tak sem to udělal. Snad to bude cajk.
Rupla nemá byt po celém obvodě ?
Ahoj,
když bych chtěl upgrade pohonu z 2×11 na 1×12, co vše potřebuju?
Stávají 2×11 SLX na kole Canyon Exceed, kola DT Swiss X1900 spline 29
Potřebuji:
https://www.cycology.cz/…mm-p1089152/
Na 1×11 by to asi bylo jednodušší a levnější. Pobrala by moje Shimano Deore XT M8000 SGS 11spd. přehazka kazetu i 11–51 nebo zvládá jen 11–46? V současné konfiguraci má převodník 38/28 zubů a kazeta 11–42 zubů. V plánu by bylo asi 32z nebo 34z převodník (spíš 32z).
51z kazetu to nepobere. Upgrade na 1×11 s menší kazetou je blbost, rozsah převodů je pro valnou většinu jezdců malý.
Na 1×12 přesně jak píšeš + ještě potřeba vyřešit převodník na původní kliky nebo nové kliky přímo na jednopřevodník.
Jesti mu rozsah 1×11 staci by si mel vypozorovat z jezdeni a spocitat prevodove pomery a porivnat, kolik prevodu by mu s 1×11 vypadlo pri jak velkem prevodniku.
Sam uz si musi vyhodnitit, zda mu budou chybet
„Upgrade na 1×11 s menší kazetou je blbost, rozsah převodů je pro valnou většinu jezdců malý.“
Tohle je docela odvazny tvrzeni :)
Odvážný možná ale je to tak. Mluvíme-li o xc ht, na kterém to chce měnit, tak bez diskuze. Na endurech, kde se dá žít i s 30z převodníkem a šlape se vlastně jen do kopce je to jiná.
Jako, že bych mohl nechat stávající slx 2×11 a jen tam dal na nějakou podložku převodník, aby byl v pozici mezi dvěma současnými?
Ano, máme to takto s podložkama na dvou kolech a není problém…
Ale převodník musí být narrow-wide
Dotaz. Mám FC-MT700–2 (SLX 2×11, 36/26, řetězová linka 48,8 mm) https://bike.shimano.com/…MT700-2.html. Předpokládaná úprava – malý převodník pryč, velký bych vyměnil na MAX1 Narrow Wide Shimano – 96mm – 34z. Mám domek (asi) 73 mm, podložka 2,5 mm u převodníků. Jak a kde po úpravě podložit? Díky!
Řetězová linka je pro dvoujpřevodník, podložky (používám podložky pod zavěsy pantů zárubně, dělají různé průměry a šířky) se dávají mezi kliky a převodník (na ty stříbrné šrouby na obrázku, počítej 1–3mm), musíš mít samozřejmě dostatečně dlouhé šrouby mezi klikou a převodníkem, s domkem a ložisky to nemá nic společného.
Podlozit je vhodne ale ne nutne. Pokud bys jezdil hlavne tezsi prevody, podkladat asi nutne nemusis.
Pro nas co jezdime hlavne lehke prevody a tezsi prakticky vubec je podlozeni fajn:)
Díky za radu, myslel jsem si, že se středem to nemá nic společného. Když jsem četl o delších šroubech převodníků, tušil jsem cosi, ale nevěděl jak.
Jo. Akorát je potřeba vyměnit i ten převodník. A šrouby co to drží za delší.
Pozor na to řazení. Máš tam přední :-).
Jsou tam ruzne varianty.
A ještě mrkni zde: https://www.kupkolo.cz/…lic_z111333/
Nejde ani tak o tu prodávanou kazetu, ale o ten třetí obrázek, kde je uvedena kompatibilita přehazovaček. Ta tvá M 8000 sgs by měla dávat 11sp 11–50.....
I zde na fóru jsem již zaregistroval příspěvky, že to funguje. Já mám vše kromě kazety, tak nemohu vyzkoušet.
Přehazka rd-m8000 sgs má maximum 46 zubů.
Takže může fungovat na jedenactkove kazetě 11–50, ale nemusí a deore kazetu 11–51 nepobere. No když novou hazku, tak 12. Tohle můžu dát na dětskou 27.5 místo alivia.
Díky všem za odpovědi, nějak to zprocesuju a pak se rozhodnu. Ono to 2×11 není z principu špatný, ale presmykace se rád zbavím.
Jen to dobře zvaž, tyhle změny lezou dost do peněz :-). Aktuálně předělávám 1×12 na 2×12 a ještě ze SRAM na Shimano a je to mazec …
No právě, zatím si udělám upgrade brzd a tohle nechám na podzim. Furt levnější předělávat SRAM na Shimano, než obráceně. Debilní GX Eagle kazeta 10–50z za skoro desítku je mazec.
Edit: blbě koukám, stojí asi 4k, ale i tak.
Peace :-)!
V pohodě… Neber to osobně
Chápu, že zbavit se přesmyku je lákavé, ale uvědom si, které pastorky jezdíš nejvíc. Jestli malé, tak bych se na to vybodnul, protože u 1×12 to bude ještě horší a budeš sjíždět malé pastorky kazety a poleze to děsně do peněz.
Ten kdo jezdí hodně terén a jezdí střední a horní pastorky na kazetě, tam to vydrží mnohem déle.
Máš pravdu. Nejdřív to chce ojezdit pastorky a pak provést analýzu. Zatím je kazeta cajk.
Na to nepotřebuješ ojíždět pastorky. Jezdíš-li hodně roviny ale zároveň potřebuješ dostatecně lehké převody občas do prudšího kopce, je jednopřevodník naprd. Po rovině pak nutně jedeš nejčastěji nějaký 2.-4. nejmenší pastorek a kazeta jde do kytek velmi rychle.
Čau, chci se zeptat jestli když dám na dvoupolohovou vidlici rockshox trojpolohové zamykání dt swiss jestli se vidlice na prostřední pozici nezničí. Je to vyzkoušeno a funguje to, jen se bojím že vidla půjde do kytek.
Chtěl bych se zeptat ohledně sedlovky. Nemůžu tam teď dostat podsedlovou brašnu na rychloupínák. Nedostanu tam tu část kam se upíná ta brašnička vzhledem k posunutí sedla. Bude nějak vadit když otočím ten spodní díl sedlovky aby ta delší strana směřovala dopředu? Je to tam navolno a otočit by to mělo jít. Předpokládám že potom tam tu brašnu dostanu. Viz. foto.
Díky
Otocit to asi pujde, ale mel bych strach z ohnuti lizin.
Pravděpodobně si ohneš lyžiny.
Řešil bych to brašničkou upevněnou na řemínky okolo lyžin místo toho plastového nácvaku.
Ahoj.Klukovi se uvolnila levá klika.Kliku jsem nasadil na čtyřhran a dotéhnul šroub.Chvíli jezdil a šroub se zase povolil.Čím nejlépe zajistit šroub proti povolení.Pérovka?Loctite?
Loctite 243 perovka tam není .
Pravdepodobne uz je ctyrhran v klice vymackany a pomuze jen vymena kliky. Vymacka se to rychle, kdyz se jezdi s povolenou.
souhlas s Kouba_2005
mel jsem to na pracovnim kole stejne. Pouzil jsem lepidlo/tekuty kov co jsem mel doma (z lidlu) nejprve na zavit sroubu – to vydrzelo max dva tydny (cca 50km) a uz se sroub zase povoloval. Tak jsem dal lepidlo primo na ctyrhran – vyplni se vymackany ctyrhran v klice a neni prostor pro vakl. Od te doby to drzi cca rok a je pokoj. Druha vec je nasledne sundani kliky – to jsem jeste nepotreboval resit :-)
Z plechovky od piva vystřihnout „čtyřpáčkuvou“ vložku s dírou a v klidu ty kliky zase sundá..
Zdravím. Potřeboval bych poradit, jak se vyznat ve velikostech šroubů. U sedlové objímky má už šroub dost sežvýkanou hlavu, tak bych ho chtěl vyměnit (konkrétně tato objímka: https://protocycles.cz/…ag-nqrb.html). Je to na inbus 5, délka závitu 16 mm. Jaké rozměry si mám ještě pohlídat? Jsou nějaká značení závitů?
V normálním světě bych zašel se šroubem do železářství.
Vnejsi prumer a delka zavitu, stoupani zavitu jsou nejdulezitejsi.
Stoupani je vzdalenost od jedne „otacky“ zavitu k druhe. Rozumis.
Pak jeste vnejsi prumer hlavy aby se vesel pokud je kolem sroubu nejaka dira do ktere se hlava schova.
Děkuji. A jak se dá zjistit/změřit stoupání závitu? Jsou nějaké standardy?
Budu tedy i dál googlit, ale kdyby se ti chtělo krátce vysvětlit, budu vděčný.
nemas doma ani jednu maricku, abys zjistil, jestli se jedna o standardni zavit?
Na 99% je stoupání standardní, tak ho nemusíš řešit. Změř jen průměr závitu a délku od hlavy po konec. A taky ten průměr hlavy, pokud je hlava zapuštěná.
Díky moc za rady. Zkusím prohledat šuplíky a najít nějaké matky a vyzkoušet. Až otevřou obchody, zajdu do železářství nebo se zkusim poptat v cykloservisu.
řekl bych, že tam bude standardní stoupaní, zkus šroub našroubovat do závitu pro košík nebo blatník, pokud pasuje je to standard a pak stačí koupit jakýkoliv inbus dané délky s hlavou co se vejde do objímky
Teď jsem zjistil, že železářství mají výjimku a jsou otevřená :D
Takže si tam zajdu, no:)
2 dotazy, pánové a dámy
Díky
Ad2: Vsechny patky jsou stejne, pokud se v pripade 10s nejedna o shimano direct mount prehazku, v tom pripade patka smeruje dozadu a je vyhnuta smerem ven.
jo takhle. furt jsem v tom měl bordel :) takže existuje jen jedna extravarianta a to pro direct mount přehazovačku
Patka pro 12spd sram je normalní běžná patka (tvar upínání přehazovačky nikoliv tvar upínání do rámu). Speciální verze patek – directmount – je pouze pro některé verze 10 a 11spd. Shimano přehazek.
Offset „3mm“ ted vozim po tom co mi prisel prevodnik od Blackspire co ma udavanych 6mm ale je o 3mm mensi nez u OneUp kde byla linka akorat.
V uvozovkach proto ze evidentne kazdy to meri jinak..
Ve stojanu to pada z velky pily jak splaseny pri slapnuti dozadu s dost jetou kazetou. Psal jsem jim do Blackspire a odepsali ze to mam ten spravny, a ze to maji otestovany a funguje to v klidu a pokud ne tak mam vymenit Cinch osu (coz je spravny postup ale myslim ze by mi byla kratka..).
Na trailu o tom nevim. Retez dela co ma, nikde nic nepada a vlastne neni co resit, takze bych se toho moc nebal.
Zdar kluci. Hazka Deore 9sp sgs neShadow – zvládne vpoho kazetu 11–36? Nejak sa mi to nedarí dohladat.
Oficialne ne, max je 34, ale zvladne.
Ok, dík.
Moc ne. Shad9w by to ještě dala ale ta starší pojede kladkou po zubech největšího pastorku.
Dá se koupit delší šroub (b screw, nevím jak se mu říká česky), a pak by to mělo jít.
No už som objednal :-). Snád to bude fungovat. Ked ne, skúsim dlhší šrób ( vypadá jak M4, snád to nebude nejaký atyp) prípadne by mohol pomoct takýto eloxovaný bazmek, ne?
Myslíš RD-M591? Záleží co je vepředu, s jednoplackou zvládne i 11–40.
Nevim presne, podla fotky to vypada že ano. Vpredu dvojplacka 36/22