Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-5
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Tak se nám předchozí rychlodotazy přiblížily 2000, pomalu se načítá a je čas začít s novým vláknem. Původní vlákno je zde
https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-5
Doufám že se povede udržet vlákno ve stejné rovině jako to minulé.
Znackuju :-)
Na to je taková ta hvězdička nahoře ;-)
Ty jsi mi nějakej chytrej. Nejsi ty z Brna? :-P :-D
Omlouvám se, nějak se blbě zkopíroval link, tak zde již funkční https://www.bike-forum.cz/…chlodotazy-5
Zdar mám rychlodotaz na bezdušový tmel NoTubes Stans klasika vs race verze. Ke klasickému jsem si koupil i verzi Race s vidinou, že oba smícháme v poměru cca 3:1 abych měl šanci na samozalepení i větších děr a vlastně jakýchkoliv, protože jsem měl špatnou zkušenost s jen obyčejným, kdy ne a ne zalepit asi 30 mikrodírek skrze které tmel stále prosakoval. Ale je tohle vůbec dobrá myšlenka? Zatím jsem to udělal jen na gravelu a teď cca po třech týdnech slyším jak ty větší částice z race tmelu chrastí v plášti. Nevím jestli tedy na sebe časem nenavážou tu tekutou složku, takže kombinace obou tmelů je v podstatě úplně „stejná“ jak kdybych použil jen race?
Zdar, na klikách DUB, který jsem na pozdim z kola demontoval, jsem objevil pár drážek v oblasti kontaktu se středovým složením. Teď jsem zkotroloval osu na novejch klikách a zase jsem tam objevil drážku v jednom místě. Kliky se jinak točí hladce. Značí to nějaký problém?
Foto hír!
https://www.youtube.com/watch?…
chyba 50% ram a 50% kliky s velkou osou
Ahoj,
mám kotouč SM-RT900 160 s externí ozubenou maticí, jenže tu nikde na eshopech nemají, mají jen s interní. Mohu použít svoji starou externí matici místo nové interní? Dík
Moc nechapu tvuj dotaz. Mej jsi v umyslu s kotoucem menit i „matici“? Pokud ano, tak proc?
Ano, potřebuji nový kotouč…
tak si ho kup, matici není důvod měnit, pokud není stržená
Ano, muzes.
Matice funguji obe.
Ta se zuby zvenku je universalni. Ta se zubama zevnitr nepobere tluste osy, myslim, ze vezme max. 12mm, mozna 15mm, ale dvacet uz ne
…a některé ebiky potřebují „vnitřní“ matici kvůli sensoru v kotouči.
Z preference brát vnitřní matici. Hrozí menší riziko úrazu. (A úplně se vyhnout nízké vnější matici na lowcost shimano, dají se povolit snad jen ve svěráku)
Jak přesně hrozí menší riziko úrazu?
Nevzpomínám si, že za roky v shopech bych měl problém povolit CL.
Posoudí někdo zkušeným okem zda ten zadní plášť je ještě OK (Maxxis Icon 29" 2,20) ?
Ok v jakem smeru? Tak platno z nej jeste nekouka.
Asi by chtelo zalozit vlakno „Rady pana Lorence“.
v pohodě, to ještě sezonu dá, sice to nebude držet, ale to není pottřeba
muze ho dat dopredu, tam by mohl dat 2
Pán je šetřílek.
Spíše se nepodíval, jak vypadají nové. Syndrom vařené žáby – ještě furt jedou :-)
Zdravím.Mám problém,potřebuji sundat kliky Sram NX,ale chybí jedna část klik,která funguje jako stahovák.Má někdo nějaký nápad,jak to sundat?
Sehnat zbytek co chybí.
myslím že je tam stejný závit jako v stahováku co je na čtyřhran.
Tohle je, pokud dobře vidím, dub klika. Tam je o dost větší závit, nejjednodušší je sehnat tu vnější „matici“. Často se válí na trailech :D
Ahoj, v postarší vidlici RS Dual Air byl už jeden závit pro šroub třmenu načnutý, takže když jsem to včera dotahoval, tak jsem ho strhnul. Tuším, že oprava spočívá v tom, že se do díry natočí opravná závitová vložka. Stačí koupit toto? https://www.hornbach.cz/…32/10622817/ Nebo to raději koupit od „lepší“ značky? Klasické závitníky a vrtáky mám. Díky
Už se to tady někde probíralo, ne musíš udělat díru dle návodu a potom tam namontovat vložku, ale jestli neoslabíš moc stěnu toť otázka ?
Mám na kole brzdy Shimano s hadicemi BH54, hadice je provlečena vnitřkem rámu. Mám zvlášť páky a třmeny z vyšší řady využívající hadici BH90, které bych chtěl namontovat na kolo. Lze pro tyto páky a třmeny použít hadici BH54? Jde mi o to, že hadici BH90 bych musel dokupovat a především pak protahovat rámem, čemuž bych se chtěl vyhnout.
asi jsi myslel BH 59… Tato hadice lze pouzit i na lepsi brzdy, pokud pouzijes olivy a trny pro tuto hadici. Ja bych ale koupil BH 90 a ramem bych ji provlik napojenim na starou hadici.
Pokud mas/nemas na obou brzdach banjo, ty hadice jsou plne zamenitelne.
BH90 ma mensi prumer, mene oleje a vetsi tuhost, takze s ni bude paka o neco tvrdsi. Asi nemam prime srovnani – vsude mam BH90, ale kdyz uz to mas v ramu a nechce se ti to delat (uprimne, s vhodnym naradim je vnitrni vedeni vetsinou jednodussi delat nez vnejsi), muzes to klidne vozit s BH59 a resit pouze pokud ti prijde brzda mekka.
Vhodné nářadí je to, co mi chybí, zlaté vnější vedení. Objednal jsem BH90 a budu doufat v sílu duct tape při provlékání nové hadice :). Díky oběma za radu.
Pojistil bych to ucvaknutým vrutem.
Nebo požiješ toto – https://vi.aliexpress.com/…3478906.html?…
Mám po odvzdušnění brzd (v servisu), k tomu jsem potom vyměnil destičky a hodně mi teď samo přibrzďuje zadní kolo. Opravdu hodně – když ho roztočím rukou, ve volnoběhu neudělá ani půl otáčky. Před výměnou destiček to bylo jen o trochu lepší. Když jsem destičky dal pryč, nic nebrzdilo, takže je příčina opravdu ve třmenu (Shimano GRX BR-RX400) a ne nikde jinde.
Dokážu s tím něco udělat sám, nebo se mám raději zase obrátit na servis?
zkoušel jsi vycentrovat brzdový třemen ?
Nebo roztáhnout brzdové destičky ve třmenu od sebe.
Ano, oboje. Třmen jsem uvolnil, vycentroval. Pístky odtlačil co nejvíc dovnitř. EDIT: Ale bez povoleného odvzdušňovacího šroubu, takže jestli je tam hodně kapaliny, tu jsem nepřetlačil.
Takže jsi mohl prorvat membránu na páce…
Vyndej kolo, vyšroubuj z páky odvzdušňovací šroub, plastovou montpákou toztlač destičky ve třmenu od sebe a prebytečny olej ktery vyteče z otevřené páky setři.
Asi jo, tohle bude cesta. Jen přemýšlím: roztlačovat destičky, nebo je dát pryč a raději tlačit rovnou na pístky? Nebo je to jedno?
Raději přes destičky.
Před výměnou destiček musíš zatlačit pístky zpátky do třmenu. Je lepší to dělat s nasazeným kalíškem, nikdy nevíš, jestli není brzda přeplněná.
Jen potvrzuji, že operace byla vlastně úplně jednoduchá a proběhla úspěšně. Kolo se už opět volně točí.
Musí se/doporučuje se po nějaké době měnit hadičky k hydraulickým brzdám i když jim nic není?
pokud není poškozená, není důvod měnit
není důvod když není poškozená
Ok, dík
Ahoj, koupil jsem použitou sadu Apex AXS XPLR. Sada je z výrazně menšího kola, potřebuji tedy delší brzdovou hadici. SRAM doporučuje tuhle kompletní sadu – https://www.kupkolo.cz/…ion_z120427/. Ta je ale v podstatě nesehnatelná. Zároveň na svých stránkách zmiňují, že je možné použít i jinou hadici se správnými koncovkami. Šla by tedy nahradit kombinací této hadice – https://www.kupkolo.cz/…-010_z90339/ (na jiném eshopu prodávaná jako SRAM, vycházím z čísla 00.5016.168.010) a příslušnými T8 trny + olivy (https://www.kupkolo.cz/…am_z103598/) Případně nějakou jinou hadicí? Díky za odpověď.
Všechno funguje, takže použít to lze bez problému.
Co používat na patky plášťů aby snadněji zaskočily?
Mýdlová voda a ?
Silikonový sprej nebo oživovač pneu
cim foukas? ja uz jsem presel na < Tire Booster > protoze nekdy jeto takovej o_ser, ze jsem nato uz nemel naboje, jinak jenom mydlovou vodu, hustou
Kompresorem. Já loni neměl po ruce klasické mýdlo a zkoušel jsem hustou jarovou vodu a na jaře jsem se zděsil jak zoxidovaly některé niple a ventilek.
A tu oxidaci prikladas te jarove vode?
to musela bejt asi NANO voda, protoze prosla zkrz pasku, nebo nevim jak seto mohlo podarit
Okolo ventilku. I ten dural ráfku to zaoxidovalo. Nejhorší to bylo pár cm od ventilku.
a tmel tam byl :D
Ne, duše.
S dusema jsi to asi nejezdiol, takze to sezral tmel, jako mnohym jinym.
Duše. To je low cost kolo
Hm, tak to potom jo. Ale tomu jaru a jeho vlivu na oxidaci se mi verit nechce.
To je ta duše. Zítra cvaknu ráfek. Niple jsem očistil a střík olejíčkem. 3 blízko ventilku praskly. To kolo bylo v garáži. Není to zimák. Ani na tom nejezdím, tak jsem na to dal drátové pláště ze synovo kola a jemu staré skládací co tam byly.
Tu největší oxidaci z ventilku stáhla páska.
Se zasekla kristalova koule :)
To bude spíš tou zimou než jarovou vodou. :-)
Reaguju na sebe, ale odpovídám všem 3. Opravdu to bylo tím jarem. Já to udělal před zimou a na tom kole je až do teď nejezdilo. 3 niple praskly. Kola jsou z Authora 2009. Dával jsem na to drátové šrot pláště a pořád házely. Dal jsem skoro jen jar a když jsem to foukal, tak okolo ventilů a niplů probublaval jar s vodou ven. Aby zaskočily patky, tak jsem to dělal snad 5×. Potom jsem to jen ostříkl vodou. Po pár měsících oxidace v místě probublávání. Když jsem měnil niple a duši a celé to omýval vodou. Tak to ještě bublalo jak tam byly zbytky jaru.
Hodně jsem to očistil, ale zítra dám fotku, něco vidět bude.
No i s dusema mydlo. Pouzivam cokoliv zrovna pouzivam na ruce – misto abych flasku vyplachl a vyhodil, naplnim ji vodou, dam na ni sprej a pomer je tak akorat. Nicmene i neco jako jar jsem uz pouzil bez problemu.
Problem tve koroze podle mne bude v tom, ze jsi to odmastil, nejezdil a ono to tam zustalo s vodou pod tlakem, takze se mohla odparovat dost pomalu a tim, ze povrch nemel zadnou mastnotu se tam holt dlouho udrzely dobry podminky pro korozi.
Spekulant ale zadnou vedu v tom nevidim :)
Jar už každopádně používat nebudu. Jsem zvědav jestli ulítnou ještě nějaké niple. Vím že v pneuservisech používají nějaký tuk. Zkusím pohledat na nettu. Fotka vnitřku ráfku a druhé kolo, které dopadlo mnohem lépe.
EDIT: tak toho v autodílech mají mraky.
mas recht, ja taky na vsechno pouzival JAR, ale jen do doby, kdy jsem si nechal zaplest nova kola na motorku – chrom rafky, draty nerez a niple obyc (nerez na Jawu se nedelaji) do pul roku byly vsechny niple orezly.
Tenkrat jsem netusil, ze na moto neni zadny klouzek treba – staci jen nasadit gumu a parkrat tim hodit o zem.
Pro extremni pripady jsem si koupil tekuty klouzek od Ferdus.
Jsem rád že nejsem blázen. Já sedl na kolo a jak jsem se rozjel, tak se rafkove brzdy zbláznily. Když jsem se podíval vzad, tak 3 dráty trčely ven. To na fotkách je po očištění. Ten jar vyžral úplně důlky do té ALU slitiny ráfku.
Hele mi to spíše připomíná jako by proběhla elektrolýza.
netroufam si hadat, ze to tobe udelal jar, ale myslim, ze jar bude zasadity podobne jako mejdlo a na dlouhodoby pusobeni urcite dobry neni. Koneckoncu vime, co s hlinikem umi udelat tmel.
V nouzi třeba i slunečnicový olej od manželky
„Normálně šlapu, zadní kolo se točí, ale plášť stojí na místě. Nevíte čím to může být?“ :-)
„A při brždění to funguje přesně obráceně. Kolo stojí ale plášť se stále točí.“ :-D
Dobré tak do komiksu, reálně to nic nedělá
Akorát těch urvanejch ventilků z duší co už jsem viděl. Ale nic to nedělá.
Nikdy bych tomu nevři že se to muže stát, ale viděl jsem to.
jo, jo, a nekdy to slo i bez oleje.
Teď mi došlo, že jsme se blbě pochopili. Nemyslím nahazování bezduší.
Mě nezaskočily patky levných drátových plastů s dušema. Ten plášť házel a povedlo se mi to snad až na 5 pokus. To jsem to foukal na max povoleného tlaku.
Jsou všechny piny do platforem s matičkou stejné? Nikdy jsem platformy neměl, teď chci dát jedny na chalupokolo a dost pinů tam chybí. Jen jestli je jedno jaké koupím. Díky
např. toto https://www.koloshop.cz/…edaly/109100?…
nejsou
Na sezení u kompu je jedno, jaký máš na pedálech piny, ne? :-D
Ty seš zas chytrej jak rádio :-P :-D
Kdybys napsal do jakých platforem ti chybí piny, tak bychom ti třeba i poradili jaké koupit namísto srandiček ;-)
Takhle z práce jsem jen schopnej napsat, že to jsou platformy Specialized. Na typ kouknu až doma. :-)
a co takhle zkusit napsat na kupkole ndo pole vyhledavani < nahradni piny >
Otázka zněla, zda jsou s matičkou všechny stejné nebo se liší. To jsi mi odpověděl ty. V druhé fázi už budu hledat konkrétně. Pokud by byly všechny stejné, vezmu ty nejlevnější a dlabu na to. Je na tom něco, čemu není rozumět?
:D ted jsem kouknul na ten tvuj odkaz, to jsou normalni sroubky a maticky, dojdi do zelezarstvi a za 100 jich mas pytel
To vypadá spíš jako ilustrační foto, proto se ptal jestli jsou všechny stejný :-).
Já si počkám na typ pedálu a optimálně fotku, kde budou ty stávající piny vidět.
Houno Specialized. Shimano jsou :-D a pujdou na krasavce na fotce :-)
Vysroubuj jeden sroubek s matickou, a jak jsem psal dojdi do zelezarstvi a za 100 kacek jich mas pytel
Šroubky z Merkura, hotové, vyřízené.
Dik obema
Jeden rád pomůže :-) V pátek nebo v sobotu pojedu kolem, chceš nějaký hodit nebo to zvládneš? :-)
Hod mi je pres plot. Budu s detma u mamy v Bechyni ;-) :-P
Zabalím to do novin společně se šutrem a prohodím oknem :-)
Idealni ;-)
Rychlý dotaz:
Je potřeba při přelakování karbonového rámu obrousit původní nátěr? (původní lak je v dobrém stavu, jen se mi už nelíbí barva)
Stačí odmastit, zdrsnit jemným smirkem a můžeš začít
Záleží na barvách. Ale vzdycky to bude chtít minimálbě přebrousit – zdrsnit, aby na to nový lak chytnul.
jen bych doplnil – velmi jemny smirek a odealne pod vodou…
pokud neni nutne opravovat = tmel, plnic, brouseni, tak staci sthnout vrchni zoxidivanou vrstvu brusnym rounem
Jak udělat ostřejší ohyb na vedení, na hadicích Shimano BH90? Za studena rukou prakticky žádný výsledek, vrací se. Musí se to nahřát, jak poznám správnou teplotu, prostě až to změkne? Je uvnitř hadic vůbec nějaké vyztužení, zdá se mi to jako homogenní materiál. Dík
To bych nedělal.
Brzda Ti bude pumpovat.
Nesmysl nejde
Shimano hadice jsou třívrstvé, na povrchu je měkký plášť, pod ním textilní oplet a jádro je tvrdá plastová hadička. Takže na nějaké tvarování za tepla to nevidím, než prohřeješ tu hadičku uvnitř, tak ten plášť spálíš. A pokud vnitřní hadičku zmáčkneš, tak brzda nebude pořádně fungovat. Jinak jednovrstvé hadice mají třeba některé Magury.
Máme na jednom kole toto „origo“, tak přišlo z DE. Podle toho jsem myslel, že ostrý ohyb jde udělat lépe a hezky bez faldíků. Ale je to tedy asi zlomené? Chtělo by toto raději vyměnit? Dík
Ta hadice v místě ohybu vypadá prapodivně.
To je „origo“ zalomený. Vyměnit.
To vypadá, jako by ta hadice byla během přepravy někde přiskřípnutá.
To skřípnutí o kterém ostatní mluví asi vidím taky, ale ruku do ohně za to nedám. Nicméně by to nevysvětlilo ten tvar.
Nicméně si myslím že hadice má takový tvar proto, že je zkroucená. Když sundáš páku ze řídítek, měl bys to cítit že se jí chce srovnat.
Bude páka Microshift SB-M100 fungovat s Shimano hazkou RD-M5120 ?
Ne
Proč ne? Já si myslím, že s desítkovou kazetou by měla, na Shimano MTB 10 sp je to dělaný.
Ve specifikaci pisou, ze je kompatibilni se Shimano MTB 10sp, takze neni duvod, proc by s 5120 nemela fungovat.
Protoze u tehle hazky je uvedeno ze neni dynasys. Co sem hledal , tak jeden rika bude fungovat, druhej ze nebude. Ja to fyzicky vyzkousim, ale zapomel sem si koupit retez :)
Dynasys Shimano oznacilo tehdy novou 3×10 sadu, aby ji vyrazneji odlisilo od starsi 3×9. Nove univerzalni 10/11s prehazky uz Shimano asi jako Dynasys neoznacuje, ale krok 10s razeni je u Shimana porad stejny, je jedno zda pouzijes stare 10s razeni jako treba m660 nebo nove m6000 nebo tento s nimi kompatibilni Microshift.
potrebuju poradit s geometrii, co presne < rozmer – uhel > urcuje, ze se kolo pocitove v otrejch zatackach v maly rychlosti snazi zamykat.
mel jsem pujcenyho sparka, trochu meto prekvapilo
Položený hlavový úhel. Tipuju tak 66° a méně. Ale dá se na to zvyknout když s tím člověk počítá.
diiky, pisou < 67,2 > moje ma < 68 > a docela velkej rozdil
To neni jen hlavovym úhlem. Důležitý je i rozvor, délka zadní stavby, pozice jezdce – nastavení posedu.
I třeba offset vidlice
Ofset 44 sid
Prosím. Při pomalým streetu jsem naskočil celou váhou na zídku ale zadní přistálo na hazce. Pátku jsem vyměnil ta byla jasně křivá. Tu buchlou hazku seřídil a řadí top, jen mám z ničeho nic takhle prověšený řetěz na nejmenším kolečku. Řetěz původní. Wtf? A když na něm prošlápnu dozadu tak mi to řadí dolů.
Hazka vyloženě ohnutá není a zadní stavba se nezkrátí…
No buď je ta patka malinko jiná (kratší), nebo to odnesla i prehazka a má trochu přiskřiplý čep otáčení ramínka = nevrací se uplně na doraz.
B-tension jsi kontroloval? Možná má patka trochu jinde ten „zobák“ na šroub dorazu.
Je pravda že na tohle jsem nekoukl. Byla to rychlooprava před výjezdem do kopce. Dám vědět co to bylo. V nejhorším náhodím novou hazku…
Zdravím, u tohoto převodníku je jedno jak je stranově nasazený? Děkuji.
Myslím,že má osazení pro hlavy šroubů.Popisky jsou směrem dovnitř a drobný ,,hrbolek,,pro ustavení ke klice.
Jeden dotaz . Sice technicky, ale ne cyklistický. Tak se předem omlouvám. Nevim kam to přidat
Mám už 14 dni nepřístupný Marketplace na Facebooku. Nic jsem tam ted nepřidávala, jen tam mam nějaké inzeráty a sám tam hodně hledám. Nevíte někdo co s tim. Nedostanu se ani ke svým věcem. Ostatní funguje normálně.
nedávno nefungovala mobilní verze, desktopová byla ok, chyby není bohužel moc jak hlásit, opravuje se vlnách, pokud to není prohlížečem (vyzkoušet jiný), snad jen zkusit se odhlásit, smazat cookies a všechny dočasné soubory, přihlásit se znova
Vyzkoušeno, ale bohužel nic.
Odebral jsem 15mm podložku pod představcem, je při této změně potřeba kompenzovat něco dalšího v nastavení posedu, třeba snížit, posunout sedlo?
To záleží co tim odebránim sleduješ a jak je ten zbytek nastavený teď.
Bolelo mě za krkem a ramena, po snížení je to ok, ale trošku mě začalo tlačit sedlo v přední části, tak nevím jak to poupravit, abych to celý nedodrbal :-)
Tak ho zkus naklonil trochu predkem dolů?
No tak ho nakloň dopředu ne? :-)
OK, zkusím, ale když jsem s tím někdy dřív experimentoval, tak mě to pak moc tlačilo dopředu
musis jen nepatrne, kazdy mm je znat
nejdriv se nastavuje poloha sedla – vyska, sklon, posun dopredu x dozadu, pak teprve riditka. Jestli se ti sedelo dobre a potreboval jsi jen snizit riditka, nemusis se sedlem delat nic.
Sedělo se mě dobře, jen jsem myslel, jestli tam není nějaký “pravidlo” jako když posuneš sedlo dozadu, musíš kompenzovat výšku posedu, protože jsem tím asi trochu prodloužil reach.
Zkusím to nakloněni, jak psali ostatní.
pochopitelne musis kompenzovat vysku, kdyz ho posunes dozadu. Nejdriv nastavis sklon (melo by byt vodorovne, nebo muze byt nepatrne sklonene dolu) a predozadni pozici, pak teprve vyska. Na vsechno jsou jednoduche a vseobecne zname poucky.
jak jeto s 11sp retezem na 12sp pohonu, ptam se proto, ze uz asi 2 roky kupuju jenom 12sp retezy sram, a pouzivam je i na 11kovym pohonu, ale ted jsem nasadil novej retez udajne 12sp na 12sp pohon a blbe to radi na 3 kolecko odspodu, trva to nez to nabehne, trochu me zarazilo, ze to melo symetrickou spojku, to na 12 retezu asi neni < vecer to zmerim, jestli se neceho domerim :D >
objednal jsem novej, ale pisu to jenom abych vedel, diky
11spd řetěz na 12spd kazetě nefunguje.
Podle toho 3. pastorku soudim že budeš mít řetěz o 2 články moc dlouhej – vyfoť to na nejmenšim z boku.
mrkezi bitte
Mozna mohls nafotit predni, vyslo by to skoro na stejno :)
nikdy nevis :D
vecer to cvaknu zblizka a ze spravny strany, no nez jsem ten retez vymenil, tak to radilo dobre, mozna bude zohlej zub na kazete, ale tipujuto ze jsem omylem dostal 11sp retez
Prijde mito tak vporadku, asi :D
Jó, to vypadá ok. Vzdálenost kladky nastavená s tlumičem v sagu?
Tak to nevim, jakoze 10% a pak to nastavit na druhym nejvetsim?
No to já nevim jaký máš sag. Ale ano.
No zdvih je 100 tak jsem predpokladal sag 10, ale vtomle celkem plavu, mato nejakou appku na nastaveni tlumicu a z toho nejak vychazim. Nastaveni co mam. Tak vyuziva cca 90% zdvihu vidlice i tlumicr, akorat nevim jak jeto s merkama, jestli je jedno kterou pouzit, cervena bila
Jak to technicky provést, když si to člověk seřizuje sám?
vypustit tlumič, a fouknout jen málo, aby byl pořád zajety na sag?
posadis nato svoji rostenku :D
Měl bych dotaz na Al ráfky Newmen odkaz https://www.bike-discount.de/….25-29-rim-1
Co v tomto případě znamená „Hookless“ ?
Jde na ně běžný bezdušový plášť, nebo je to nějaká specialitka ?
S hookless ráfky by se měly používat pouze hookless kompatibilní pláště.
OK dík za radu.
Plánuje dát bezduše, ale kdybych chtěl mít duše je v tom nějaký problém ?
Na gravelu vozím na hookless ráfcích TLR pláště s duší a funguje to. Obavy bych měl možná jen při silničních vyšších tlacích.
No mělo by se to používat pouze jako bezduš. Neni to nic specialního, dnes je tak dělaná hromada lepších rafků, patka ráfku nemá háček – tu hranku z vnitřní strany.
Dík moc za rady.
Zatím si to moc neumím představit. Koupím a uvidím :-)
Proste si do googlu napis hookless rim a vypadnou ti obrazky, jaky je rozdil.
To samozřejmě problém není :-) myslel jsem tím jak tam bude držet ta guma.
Zdar. Rychlý dotaz. Stalo se někdy někomu, že se mu bez nějaké příčiny vyzul bezdušový plášť z ráfku. Prostě za jízdy bouchnul a vyskočil z patky … Plášť Maxxis Forekaster, ráfek Pancho Strike. Dík
Za to můžou ti dva japonci. Onoseto a Samoseto. :-)
Nějakou příčinu to mít bude – vadný nebo dřív poškozený plášť, hodně volná kombinace ráfku a pláště…
No, ty ráfky jsou skoro nové, plášť taky. Stalo se mi to v malé rychlosti na rovince. Trochu mě děsí představa, že by se mi to stalo v padesátce při nějakém sjezdu … Každopádně, plášť jsem vyměnil za jiný – značku i typ … Jen mě zajímalo, jestli se to někdy někomu stalo a jestli přišel na to, čím to bylo, protože normální to určitě není …
ano, umí to střelit když přefoukáš max. tlak,
nebo je ráfek, nebo pneu poškozená
Mě se to stalo když jsem na bazaru koupil „lehce jetý“ DHRII DD plášť, který však měl poškozenou patku. Nafouknul jsem to bez mlíka, opřel do chodby a šel do vedlější místností spát. Kolem druhé ráno rána jako z děla a pak se tam ještě po plovoučce válel ráfek. Pak jsem to zkusil ještě pro jistotu nahodit z duší, ale to taky seskočilo a i tu duši to rozjebalo :-/
Zkontroluj plášť, zda ta patka taky už není KO. A radši už bych to nevozil.
Jednou bouchlý plášť je na vyhození, to netřeba kontrolovat.
Ano, stalo se mi v dávných dobách USR, kombinace Mavic a tuším nějaký Conti. Po nehodě byl v jednom místě poškozený kord a patka, jestli to byla příčina nebo až následek bouchnutí netuším. Každopádně plášť byl na vyhození, boule na bočnici.
Prosím o radu, nebo odkaz na druh a hlavně množství oleje ve vidlici Fox 36 grip2 (2022). děkuji.
Vzduchová komora 3ml 20wt, levá noha 20ml 20wt, pravá noha 30 nebo 40ml 5w ptfe, tlumení plné 5w ptfe.
Tak to mám v tom ještě větší guláš.Myslel jsem že vstříknu ze spodu do nohou 20 ml do vzduchové a 40ml do tlumící.ty 3ml do vzduchové horem?
Tlumení má otevřenou patronů,kam tedy plné 5w ptfe?
Tlumení úplně open bath jako na starých foxech není, něco málo oleje mezi tlumením a spodní nohou koluje ale při montáži musi být naplněné. Ostatně do skutečných openbath foxů se lilo klidně 160ml, ne jen 40.
Samozřejmě když do tlumení nepolezeš tak stačí jen těch 40ml 5w ptfe do pravé nohy dolu.
Ano, 3ml 20wt zeshora na přimazání vzduchových komor. 20ml zespoda na mazání levé nohy.
diky ,olej vyměněn
Zdar, chci si koupit bazar Wattmeter na GIANT Revolt 0. Dotaz: Můžu koupit jakoukoliv bazar kliku s Wattmetrem o stejné délce – 175mm ? Není tam pak problém v montáži na střed ? Díky za radu.
je tam problém v montáži na střed
toho jsem se bál. Je tam PRAXIS 110BCD 48/32 na klice: M24 510–200723042
Co tam můžu nasadit ? Díky
To budeš muset buď sehnat kliku Praxis s wattmetrem, nebo vyměnit kliky i střed.
Latexová duše určená pro plášť 25–28mm bude to dělat nějakou neplechu v plášti 30mm?
muze. pouzij co tam patri.
nebude
Ahoj chci vyzkoušet kombinaci 50/36 na Di2 8100.50 zubů ovál. Moje obava je zda jsi tím přesmykač poradí? V nastavení taková možnost není! Děkuji
Přesmykač si poradí když ho posuneš vejš.
Ovál jen 50?
Čím zajistit prachovku, aby držela na koncovce kde má být? :) Děkuju
Co udělat drážku pro ségrovku a převléct přes ní?
Davam tam normalni stahovaci pasku mensiho rozmeru.
Stáhnout prťavou stahovačkou nebo vazacim drátkem.
závit černé izolačky na koncovku kolínka.
Jen to po každém vyháknutí musíš nalepit znovu :-(
Ahoj, předem omlouvám pokud to sem nepatří.
Jako jeden z mnoha jsem koupil přítelkyni Sava eGrus na Alze a chtěl jsem jí tam dát sedlo ze silničky na které je zvyklá. No dle mého (velmi omezeného) názoru tam prostě ty lyžiny sedla do toho zámku nepasují – je to možné? Měl jsem za to, že je to standardizované. Zkoušel jsem sedlo všemožně v zámku posouvat, ale v žádné poloze mi tam nepasuje.
Pokud tam má Sava nějaký svůj rozměr tak jediná možnost je vyměnit komplet sedlovku?
Díky za pomoc!
A vyměnit celý ten zámek ze stávajícího kola, ze kterého bereš i sedlo?
Na staré silničce jsou ty šrouby myslím otočeny o 90° (nejsou jeden vepředu a jeden vzadu jako tady, ale jeden vlevo a druhý vpravo) tak si nejsem jistý jestli to půjde. A navíc byl plán nechat „provozuschopné“ obě.
nesmysl, každy výrobce má svůj zámek
Na té fotce jsou šrouby zámku sedla dotažené? Pokud ne, tak je dotáhni a těch pár desetinek mm ližiny uhnou a sednou do ližinových drážek v zámku.
Myslim, ze je to vic nez par desetinek. Ale udelal bych to stejne, pokud to na te fotce uz tak neni na silu.
Urcite jsem zazil sedlo co nesedlo ( :) ) presne do lyzin a vzdy stacilo to dotahnout jak pises. Bez nejakeho nasili samozrejme, melo by si to tam sednou celkem „samo“.
Pokud je to potreba utahovat nejakou silou (pres treba 2nm) nez si to sedne, pokud nemas hodne mechanickych zkusenosti nebo se ti to nezda, nejlepsi je se zeptat nekoho kdo ma vice vyvinuty mechanicky cit. Neni to ale zadna veda. Jsou ruzne tvary a prumery lyzin, ale roz(?*) by mela byt snad vzdy stejna.
Rozchod. Rozměr mezi přední a zadní nápravou je zas rozvor. Samý ROZ :-) U kola se to ale jmenuje myslím jinak – nebudu hledat.
Diky! :) Podle wiki i nejaky CSN normy evidentne rozvor plati i u kol.
Dotahni to a neres,
Taky mám jedno sedlo, co si sedne :-) až po dotažení. Jezdím na tom už víc jak 3 roky a žádný problém.
Díky chlapi, tak jsem to prostě dotáhl a opravdu si to sedlo :) a vyjížďku to taky přežilo!
Rychlý dotaz-funguje řazení XT 12 speed s přehazovačkou Sram GX 12 speed?
Díky
Funguje.
dík.
Ahoj, víte někdo, jak je to se šířkou šroubovacích vícekoleček, či jak se tomu říká? Je sedmikolečko stejně široké jako devítikolečko nebo je devítikolečko širší. Díky
sroubovaci 9kolecko jsem nikdy nevidel, ale logicky by melo byt stejne siroke jako 9kazeta, tedy sirsi nez 7rychlostni kazeta/kolecko.
Je to jako kazety. 7 je užší a od 8 vejš stejné.
Moc díky!
Ahoj, jaký tlak doporucujete pro tubeless? Pláště Vittoria Terreno 700×33c, moje váha cca 78kg. Jezdím takový mix, silnice, polní/lesni cesty, žádný bomby. Nafoukal jsem je na 3 bary a zdálo se mi to ok, nevim, zda to není málo. Je to můj první bezdusovej setup. Dik
Tohle funguje docela dobře
Díkes!
Zacala mi zlobit přehazovačka (Shimano GRX 2×11s): když seřídím, aby řetěz hladce běžel na menším pastorku, tak na velkých pastorcích přeskakuje mezi dvěma sousedními a má potíže zařadit největší. Indexování na páce neodpovídá potřebnému posunu přehazovačky mezi pastorky.
Stalo se během jizdy na asfaltu v kopcovitém kraji (nemyslím, že bych měl šanci o něco ohnout patku či jinak přehazovačku poškodit). Patka se vizuálně zdá být rovná.
Osobně podezírám, že by mohlo jít o načaté lanko (má cca 3 roky, dosud jsem neměnil). Než se v tom začnu vrtat – je toto možné / obvyklé?
Děkuji za rady a omlouvám se za hloupý dotaz.
patka nemusi byt ohla, nemusi sedet presne uz z vyroby. Co znamena nacate lanko?
Ještě muže byt nalomený bovden, praskla koncovka prostě rozhodit a vše zkontrolovat .
Kdyby patka neseděla už z výroby, tak by se problém projevil už před třemi roky a ne až včera…
Taky už mám na GRX jen 10 převodů z 11 po dvou letech provozu a cca 6 tis. km. Buď mi nefunguje nejmenší nebo největší pastorek. Snad to výměna vedení vyřeší.
Dát komplet nový lanko bowden koncovky, pokud to nepomůže, překontrolovat patku, pokud máš rovnák patky, udělej to vše při jednom.
Osobne bych to udelal v opacnem sledu, napred kontrola patky, pokud bude OK, tak ten zminovany zbytek.
Nevim jak GRX, ale mam 105 paky 5800 a ty trpi na trepeni lanek v pakach.
6800 taky :-)