• blaza84

    Zdarec,

    u hardtailu mi začala škrtat zadní brzda o kotouč. Když brzdu seřídím na nezatíženém kole, tak se kotouč točí čistě, s rovnoměrnými vůlemi mezi deskami po obou stranách. Ale jak sednu na kolo, tak po chvilce jízdy (cca 10s) začne brzda dost silně škrtat, a v rychleji projeté zatáčce to dělá ještě víc. S daným osazením jezdím asi rok a půl, a nikdy takový problém nebyl, až najednou teď. Je jasné, že se „něco“ stalo a podle mě se kroutí buď rám (hledám, jestli se někde neotvírá, ale nic jsem neobjevil) a nebo zadní náboj (RU, konusy). V zadním kole žádnou znatelnou vůli necítím.

    Co myslíte?

    Momentálně bohužel nemám po ruce jiné vhodné zadní kolo, se kterým bych to vyzkoušel. To bych měl udělat asi jako první, což?

    • Breakpain  

      Ze to mas seridit kdyz na tom sedis.

      Pokud nemas nikoho po ruce, tak si aspon trupem lehni na sedlo, at ho zatizis, drz brzdu a dotahni trmen. Vetsinou to stacilo …

      • blaza84  

        No ale že vždycky to stačilo seřídit nezatížený a bylo to v pohodě, a najednou to dělá takovou melu …

    • puka  

      Více utáhnout nebo doladit „manuálně“ – maličko povolit a ťuknou do toho něčím.

      … není to rychloupínákem? Že by sedl až když si ty sedneš

    • jannk  

      Pokud je vsechno utazene a rovne, ram neni z blata, tak to musi stacit seridit na stojanu (bez zatizeni). Tj nesnazil bych se to seridit zatizene, hledal bych, co se zmeni po zatizeni – neco tam nebude dobre

    • Cemik  

      Ted to bastlim u pivka po vyslapu, ty same problemy akorat po te dnesni korenovici to dostal naboj asi… Ta rada s lezenim na sedle pobavila, nemam odvahu to zkouset tady a ted :)

    • Cemik  

      Pomohlo vystrikat trmeny a desticky sprejem ne brzdy. Ale to bastleni s imbusem u Svijanske 450tky, k nezaplaceni :)

    • blaza84  

      Jezdím, problém přetrvává. Mám teorii. Ráfek už dostal párkrát docela nažrat, několikrát už jsem celkem dost centroval. Zjistli jsem, že aby ráfek neházel do strany, tak jsou některé dráty na jedné straně celkem přepnuté a na druhé celkem volné. Tak si říkám, jestli nerovnoměrné namáhání nevychyluje náboj.

      Tak jako tak je to na nové zadní kolo, ten ráfek už nikdy v pohodě nebude.

      Snad je problém skutečně v zadním kole a výměnou se vyřeší.

    • satanus  

      Čau. Rychlo dotaz. Dělám kámošovi servis kola. A když pátku srovnám (rovnačkou), pořád jde rameno přehazovačky od výpletu. Je to normální nebo obě dvě kladky mají být v ose s pastorky? Horní je odkloněna a ani spodní není v ose s pastorkem. Nejsem doma abych se podíval na svoje kolo. Jo boční vůli nemá, a jsou tam kladky na průmyslových ložiscích. A je to Shimano shadow. Takže co s tím srovnat podle oka ať jsou obě v ose?

      • lukas aka mitro  

        Pokud je patka srovnana a raminko hazky jde sejrem, je zkroucena hazka. Muzes ji zkusit porovnat, ale vetsinou to moc nejde…

        • satanus  

          Takže by měly být obě kladky rovnoběžně s pastorkem? Je to tak?

          • novas752  

            Jo je. U levnejsivh modelu to obcas byva krive uz z vyroby a tolik to h nich nevadi.

    • krabica  

      Chci na předek hodit Saint třmen místo M785, je třeba ještě něco vyměnit?

    • lukan  

      Může mi někdo prosím poradit co patří nahoru a co dolů? Hlavové složení 1 1/8

    • capo  

      Kolo Stumpjumper HT 2016, kliky „Custom SRAM S-1250, 7050 alloy arms, 10-speed double, PF30, 36/22T, 104/64mm BCD spider“.

      Nevím co je tam přesně za střed, ale předpokládám že všechny PF30 jsou pro vnitřní průměr 46mm.

      Potřeboval bych tam dát nějakou jinou osu, abych tam dostal klasický holowtech II kliky od Shimana (konkrétně 785 XT). Existuje taková osa vůbec a jaká to je prosím?

    • Johny.Merida  

      Ja to řešil na svém Spešlu Stumpjumperu…koukni mi na profil… mám redukci od Truvativu a kliky XT a jsem max spokojenej.

    • Johny.Merida  

      https://www.kupkolo.cz/…-010_z97683/

      Přesně tohle,je to výrobek Sramu,neni to kov aby poškodil mufnu a je to bez jakýchkoliv zvuků.

    • capo  

      Díky všem za rady. Řešení tedy existuje :)

    • doubleingram  

      Velmi bych uvítal fundované zhodnocení, resp. potvrzení, případně radu, zda níže uvedené komponenty umožní předělat níže uvedená kola na Sram GX Eagle pohon (zatím ne brzdy).

      Potřebujeme předělat dva hartaily z pohonu Shimano XT M8000 2×11 na Sram Sram GX Eagle, 1×12s, kliky 175, 32z převodník.

      Jedno kolo má střed Shimano BB-MT500PA (https://www.bike-components.de/…cket-p48626/ ), šírka 92 mm, mělo by být BB92.

      Druhé kolo má střed Shimano BB-MT800-P (http://www.chainreactioncycles.com/…p-prod135902 ), šířka 89,5 mm, mělo by být BB90.

      Kola mají zadní výplety DT Swiss XR 1501 Spline ONE, 142×12 zadní osy

      Budou následující komponenty kompatibilní s danými koly na předělání pohonu?

      • 2× k výše uvedenému pohonu odpovídající Sram středy, ty co jsem našel, případně jiné/vhodnější ver­ze

      Na BB92 by měla být tato – https://www.bikesport.cz/…2_8000024740

      Na BB90 jsem střed pro GXP Eagla vůbec nenašel, existuje něco, prosím, případně co je vhodné?

      Rád bych to objednal přes známého se slevou a dal do servisu, předem díky za pomoc.

    • andydas  

      mám přední náboj AUTHOR INDUSTRIAL na průmyslech s RÚ a chci přejít na vidli s pevnou osou.

      předpokládám, že stačí vyměnit ložiska a nějakou rozpěrnou „trubičku“ mezi nima...........

      našel jsem jen adaptéry z pevný na upínák.

      asi blbě hledám. díky za nasměrování.

      • l-e-t-o  

        z menší díry větší neuděláš. Musíš koupit i nový náboj, pokud chceš jít na pevnou osu.

        • andydas  

          no, vždycky to neplatí......­....... trénink dělá divy. :-)

          zkusim vyndat ložiska – přijde mi, že náboj je dost masivní a místo na větší osu by být mohlo.

          ložiska seženeš po desetinách.

        • andydas  

          takže:

          do náboje se vejde 16mm

          ložiska mají 30mm průměr

          mezi ložisky vymezení 59mm

          OTÁZKA : dělá se taková pevná osa ?

    • kucka7  

      Zdravím, potřebuju poradit jake je číselné označení velikosti silničního rámu když je na něm M. Diky

      • novas752  

        To ma kazda znacka jinak.

        Jestli ho mas, staci zmerit jak daleko je vrsek sedlovy zrubky od osy stredu.

    • moznofarat  

      Ahoj,

      mam starsi zavodnicku a chtel bych ji vyuzit na politavani po meste. Zadni kolo mam pouzite na trenazer, tak resim co tam dat misto toho. Nasel jsem dve trekingove kola, ktere jsou ok, ale zadni se s aktualnim plastem nevleze mezi trubky. Rafek je 622–19 a nevim prave co nejuzsiho a nejkratsiho na neho muzu narvat, tak abych to mohl promerit.

      Dik.

    • Morchella  

      Na zadní brzdě (SLX-675) mám destičky Swiss Stop, které mají neopotřeboovaný horní okraj asi 0,3mm. Jakým způsobem dostanu destičky na kotouč tak, aby dosedaly celou plochou?

      • DoomHammer  

        zbrousit adaptér :)

      • novas752  

        Jestli je tam adaptér, použít nižší adaptér pod třmen (+ dopodložkovat rozdíl). Nebo ho trochu zafrézovat – v každym servisu by na to měli mít takovej ruční přípravek. Nebo trochu zafrézovat navářky na rámu tim stejnym.

        • Morchella  

          Díky. Divné je, že před tím destičky Shimano sedly na kotouč dobře. Nemůže to vlastně být i tím, že je kotouč SM-RT64 již moc tenký? Má za sebou asi 5000 km. Musím si dohledat v manuálu, kdy se musí musí měnit. Destičky jsou již dost sjeté, tak stejně nasadím Koolstopy a když tam ten „otřep“ bude zase, tak zbrousím adaptér. Na přední brzdě jsem také měl Swiss Stop, které jsem již sjel a ty to nedělaly (pokud by to tedy bylo destičkama).

          • satch  

            nebo zbrus otřep a jezdi dál :-)

          • xtonda  

            Máš to napsaný přímo na kotouči – minimální tloušťka 1,5 mm.

          • novas752  

            Koukni do fotek, tam se teď řeší to samý na Zeečkách. Jestli destička nebrzdí na celý ploše jako na těch Zeečkách, jde to výše uvedenym způsobem dostat trochu dolu. Jestli tam hranka už neni = destička je širší než brzdná plocha kotouče, nezbyte ti nic jinýho, než kousek brzdné směsi na destičkách upilovat.

            A sjetym kotoučem to být nemůže, sice bude tenčí, ale brzdná plocha bude mít stejný tvar.

    • Hroch Peťas  

      Ahoj, bude fungovat Shimano SORA, RD-R3000 se starším systémem Sora 2×8?

      Díky

      • atty  

        Prej ne (respektive páky a hazka ne, jiný krok páky – sám jsem tohle nedávno řešil).

        Bude fungovat 8čková páka (tím pádem starší Sora 2400, nebo snad novější 8sp. Claris)

        Ono je v tom silná nekompatibilita, protože dokonce se uvádí, že třeba 10 sp, páky i hazky Tiagra 4600, 105 5600, Ultegra 6600 řady. nejsou kompatibilní mezi sebou s 10tkovejma pákama a hazkama novějších řad X700.

        Smyky by snad neměl být problém, kliky taky ne – tam to funguje furt prakticky stejně (respektive dá se to vyladit, aby to fungovalo)

        • bezdratova.sprcha  

          Nechci kecat, ale mám pocit, že všechny sady kde došlo ke změně vedení řadících bowdenů z venku pod omotávku, prošly změnou délky tahu, tím pádem nejsou komptaibilní. Vůbec jsem ale nestudoval jaký mají tah lanka nová Sora a Claris.

          Staré 10sp systémy měly stejný tah jako 9sp MTB. Tiagra 4700 teď má stejný tah jako 11sp silnice. A právě že smyky mají taky upravené tahy a design s dlouhým ramínkem bývá dost náchylný na správné seřízení, takže osobně bych se do míchání nepouštěl.

          • DoomHammer  

            šaltr 6600 běhal bez problémů s pákami 6700

            • bezdratova.sprcha  

              Chybné vyjádření, nemám na mysli staré groupsety, ale nedávné změny vedení lanek které proběhly u nižších řad od Tiagry a níž.

          • atty  

            Sora 9sp i Claris 8sp mají furt „tykadla“, tak snad i stejnej poměr. Nemíchat je samozřejmě ideální, ale málokomu se chce dát ranec za kompletní novej groupset, zvlášť u těhle „lowendových“, tak se pak řeší, zda to bude nebo nebude fungovat se stávající kombinací, nebo když se něco potřebného dá ulovit na bazaru, od kamaráda atd.

            Je to pak na noční studium Sheldona Browna či obdobných diskuzí a zkušeností ostatních.

            Jenže i to nemusí bejt směrodatné, protože někomu nějaká kombinace funguje k plné spokojenosti, někomu vůbec, někdo chce 100% přesné řazení, někomu stačí, když se to tam nějak překodrcá. :)

            • bezdratova.sprcha  

              Nejnovejsi Sora ani Claris uz tykadla nemaji :)

              Docela by me zajimalo, jak jsou na tom s tim tahem. U 8sp ten tah nijak problematicky neni, ale u 9sp si uz myslim by delsi tah nebyl na skodu, zvlust u vedeni podel tiditek.

              • atty  

                Já je v ruce neměl (mám Soru 8sp a Tiagru 10sp, řady 3300 a 4600), ale na všech fotkách maj jak Sora 2×9 tak Claris 2×8 sice odřazování už na páce (ne bradavici ze strany), ale výstupy na lanka vidím stále z boku, ne spodkem. Z toho jsem usoudil, že jsou obě zmíněné stále „tykadlové“

                Ale samozřejmě mohou mít změněné přepákování i tak a tím pádem vivat ještě větší nekompatibilita :)

                • bezdratova.sprcha  

                  Dej si do google „Claris 2018“ nebo „Claris R2000“. Tato řada už má vedení lanek podél řidítek.

    • Phantasma  

      Zdarec, může si plášť, který hází po čase „sednout“ a přestat to dělat? Vyzkoušel sem snad vše, ale přesto v jednom místě trochu háže do strany. Jedná se o nově nasazený plášť.

      Zkusil sem fígl jako projet se na podhuštěném kole nebo nafoukat na maximální tlak … nic nepomohlo. Při jízdě to není tolik znát, opticky to však je vidět. Může být jízda s takovým pláštěm nebezpečná například při jízdě ve vysoké rychlosti nebo z kopce při 50km/h … ?

      • puka  

        A máš to s duší nebo bez?

      • novas752  

        Jestli mas dobre zaskocene patky, tak uz se s tim nestane nic. Dokud to neni citit, nebezpeci nahrozi.

        • Phantasma  

          Hmm, ale sere mě to neskutečně :D

          • novas752  

            A o kolik ti to tak hazi? :)

            Me taky nektery plaste hazely/hazi az o 3–4mm. Ale za jizdy to nikde poznat nebylo a kdyz na to neloukas, tak to ani nepoznas.

            • Phantasma  

              Asi zhruba taky tak nějak kolem půl centimetru.Měnil sem přední i zadní. Házel i se zarovnanou patkou, potom vždy, když sem to znovu rozmontoval to bylo horší a horší. U zadního se mi nedaří patku zarovnat vůbec a 1/3 pláště má tu lajnu schovanou v ráfku. Nasadil sem 2.0 pneu, protože z práce jezdím jen asfalt, ale z jednoho kopce švihám i přes 50km/h a teď mám strach to s takovým pláštěm jezdit.

              • novas752  

                No tak je nasad poradne. Stahni patku od rafku a napatleji ji mydlovou vodou. Pri 3–4 barech nejpozdeji by to melo cvaknout a naskocit.

                Pokud to nejde nasadit spravne tak je plast na reklamaci.

                • Phantasma  

                  Takže na jedné straně úplně sundat plášť z ráfku, napatlat mýdlovou vodou,zatlačit zpět do ráfku – v tuto chvíli neřešit jak je to nasazený – a jít hned hustit … chápu správně?

                  • novas752  

                    Jo

                    • Phantasma  

                      Vyzkouším, díky pane.

                      • Phantasma  

                        Tak nakonec nebylo třeba sundávat pláště. Ještě sem vyzkoušel znovu vypustit duši, všelijak sem s tím páčil asi 5min, nahustil na 4 a ono si to tam zaskočilo.

                        Konečně budu mít klidné spaní :-D

    • THORX  

      Chci si koupit nářadí abys si mohl ladit kolo možná i momentovým klíč. Ale pořádně nevím co mám koupit nevyznám se v těch závitech

      Na sedlovce je 4mm imbus?

      Brzdové třmeny jsou uchyceny nejčastěji jakým šroubem.

      Brzdy olivka je možný TRX20? Kotouče jsou TRX25

      • novas752  

        Kup si v lidlu celou sadu imbusu (ne bity, normalni ohnuty dlouhy) a kdyz maji tak i torxy. Kvalita na domaci servis naprosto dostatecna, pouzivam je uz par let bez znamek opotrebeni. A momentak Force se taky hodi.

      • bezdratova.sprcha  

        Co se imbusů a torx týče, prostě měj doma plnou sadu. Nářadí kupuj podle úkonů, které budeš potřebovat dělat, ne podle věcí, co si myslíš, že bys někdy mohl dělat. Pro začátek obvykle stačí nějaký multiklíč. Popravdě, já dodneška na většinu prací na kole ten multiklíč používám, protože ho mám vždy hned po ruce, je tam všechno co je k běžnému rýpání se v kole potřeba, a nemusím řešit „kam jsem zase položil to a ono“, prostě to mám v kapse

        .

        Momentový klíč je ošemetná věc. Levnější totiž nemusí být správně kalibrované, takže ačkoliv šroub pokaždé utáhneš na stejný moment, čert ví na jaký moment ho vlastně utahuješ.

    • THORX  

      Momentovým klíč bych bral asi tenhle http://www.momentovy-klic.cz/…torx-hlavice chci ho hlavně na kotouče 6 děr a představec.

      Momentálně potřebují sundat vidlici, takže potřebují sundat brzdový třmen a hadička od přední brzdy je taky zaaretušovaná nějakým šroubkem neznámého tvaru. Multiklíč mám ale žádná sláva.

    • THORX  

      A který momentovým klíč je lepší Force nebo ten co jsem poslal já.

      Ani 2 ani 3 to není je to něco mezi existuje 2,5?

      • novas752  

        Jo, 2,5 jsou.

        Ktery je lepsi tezko rict, pochybuju ze ma nekdo zkusebost s obema. Ja mam Force.

        • THORX  

          A má certifikát? To je co za šroub od třmene.5ka?

          • novas752  

            Jojo ma.

            Ano 5.

            • THORX  

              Prý u 5mm nejde slyšet cvaknutí nebo velmi špatně zkušenost?

              • novas752  

                Jakou na to nasadíš hlavici nemá na cvaknutí žádný vliv. A cvaknutí je jasně zřetelné (ucítíš i v ruce, nejen zvuk) na všech momentech.

          • pepek  

            tvl. než vytáhneš foťák, tak jsi to mohl mít 5× změřené, to už je degenerace totok

            • DoomHammer  

              Henry Ford sice říkal, že není potřeba všechno vědět, ale hlavně mít kde se zeptat, nicméně tuhle situaci asi jeho myšlenka nepokrývá.

              Zas na druhé straně, co chceš po někom, kdo neovládá mateřský jazyk a píše skřeky typu 5ka.

              • lukas aka mitro  

                Utahnout sroub 5 Kč, vedet jak a ktery sroub utahnout 995 Kc :)

                • Petr L2  

                  „Pětka“ tedy u nás na periferii vždy znamenalo deset korun, 5 korun bylo odjakživa „Bůra“ :-)

            • puka  

              Co chceš od tohoto primitiva. :)

              Stačí pročíst další vlákna, ve kterých figuruje, a hned začneš jeho stupidity ignorovat.

              • THORX  

                Raději utíkej mamince polízat cycek ;-) mamánku.

                • puka  

                  Pořád ses nepochlubil v čem žiješ ty. :)

                  • THORX  

                    V Nošovicích je 99% rodinných domů. Tak asi v domě ;-)

                    • danielh  

                      Kdyby ses radsil neptal na kokotiny ktere dojdou i 12letemu decku udelal bys lepe. A pochybuji ze v 27mi vlastnis sam cely barak.

    • THORX  

      Odpovím si sám existuje. LIDL sada imbusů je momentálně nedostupná. Veml bych něco z téhle stránky co mám vzít imbusy, thorxy i ty H?

      https://www.rr-naradi.cz/…4-5-6-8-10mm

    • blue.sun  

      Chci koupit oválný převodník na SLX M7000. Je správně rozteč 96 BCD? Pořád se v tom ztrácím.

    • DoomHammer  

      Jaký nejmenší malý převodník můžu dát na kliky s BCD 104, konkrétněji na silniční kompakty?

      • gersa  

        Nejmenší jsem viděl 30z

        • DoomHammer  

          Kde? Díval jsem se u Gebhardta, nejmenší, který umí, má 33 z.

          • gersa  

            Na Ali se prodavaji pro tuhle roztec Narrow Wide prevodniky, tak me napadlo, ze by to pri trose snahy mohlo jit pouzit. Mozna to nebude nejlip radit, ale ucel by to mohlo splnit

            BTW bavime se o rozteci 104 a ne 110?

            • DoomHammer  

              Jsem debil, sazmořejmě 110, ne 104… silniční kompakty.

              • gersa  

                Tak potom asi míň jak těch 33 není

                • DoomHammer  

                  Takže jiné kliky nebo kazeta s lehčími převody… je to pro kamarádku, v poslední době mrčí, že 34/28 je těžké.

    • Deadlink  

      Vážení, nedávno sem někdo dával tip na mazání řetězu. Použito bylo nějaké chladivo, nebo mazivo při řezání, nebo obrábějí kovů či co. Celkem mě to zaujalo, ale zaboha to nemuzu najit. Může mi to někdo připomenout?.­.....díky

      • Petr L2  

        Nerad bych se hádal, ale od mala mě vtloukali do hlavy, že cokoliv, co slouží na chlazení při obrábění nemám používat na mazání, neboť ač se to nezdá, je to jedna z mála funkcí, kterou ta kapalina neumí. Neposlechl jsem a v pubertě díky tomu zadřel na skateboardu ložiska. Takže tak…

        • Alex111  

          Použít chladicí emulzi by samozřejmě byla blbost, ale existují i řezné oleje a to už by se možná dalo, ale nemá to podle mě žádnou výhodu proti normálnímu strojnímu oleji. Jestli nemyslel třeba aditivum do řezných olejů s obsahem suspenze MoS2. Ten sulfid molybdeničitý je vlastně prášek, který ale má mazací schopnosti (podobně jako grafit, ale lepší). Teoreticky by to mohlo mazat, ale nelepit prach. Nikdy jsem to ale sám nezkoušel, tak nevím, jestli to není blbost. Obchodní název těch přísad většinou obsahuje zkratku MoS nebo něco od „moly“ – třeba Molyslip, Molyka.

      • novas752  

        Chladici kapalina na obrabeni byva dost ridka a hlavne vodnata, to ti moc retez nenamaze.

    • pixla  

      zdravim, bude problem pouzit 115mm osu (4hran) namiesto 117mm? diky

      • novas752  

        Nemel by byt. Pokud uz ted nemas jen tak tak mista mezi klikama a ramem.

    • Biermann  

      Ahoj, jaký klíč pořídit na utažení centerlock kotouče?

    • THORX  

      Přední osa se šprajcla a nechce ven co stím namazala jsem ji olejem a čekám jestli to nepovoli

      • THORX  

        Tak se podařilo ;-)

        • danielh  

          No vidis , krasna 2,3 kilova tezirna :-) Takovou podobnou RST air svinu sem mel na minulem fullu za 30 litru. Pruzila na hovno celkem. ale hlavne ze jsi s tim spokojeny lol.

      • Petr L2  

        Udělat z toho dvě věty a použít interpunkci, by asi byl velký problém.

    • THORX  

      :D jak by řekl kolega v práci SATAN

    • THORX  

      Už mám objednaného Pika 2020 u RS.

      • pepek  

        a na co se tedy vlastně ptáš?

        • plzakj  

          Na nic. Chce odpovidat na trolling, pod ktery ani neumi zaradit odpoved.

      • lukas aka mitro  

        Mi by se nechtelo cekat rok a pul…

      • puka  

        Nepřestáváš bavit.

        Za všechny náklady jsi mohl mít trailový + s pérem nebo něco s funkční vidlí a karbonovým rámem. Nezapomeň zmínit, že jsem mamánek, děsně mě to urazí! (Proč bych měl jít do podnájmu, protože hypotéku mi nedají po půl roku práce?:))

        • THORX  

          Za jaké všechny náklady. Pošta reklamace 2×150kč + 2× servis po 500kč. Za 1300 to náš celopéro nebo na něco s funkční vidlí moc nevypadá. Jinak Versus 2019 nebude, byla to limitovaná edice. :)

          • puka  

            Co jsi tu popsal, že každý komponent stojí za pendrek, neodhaduji nic jiného než přestavbu celého kola.

            • Rhagnhar  

              taky mam versus a jediny co jsem zmenil tak to, ze jsem to hodil na bezduse. jinak mi vsechno chodi jak ma. Na kole jsem nic nemenil a myslim ze je normalni na kole postupne menit komponenty, vzdyt to lidi delaj i na daleko drazsich kolech.

              • puka  

                Je lepší koupit za 35k než za 25k a naládovat do něj desítku? Hardtail kolem 15kg je opravdu nesmysl.

                …stačilo si připlatit dva tisíce a měl by jsi třeba o kilo lehčí meridu s funkčním aionem. :)

    • Youda  

      Zdravím, odešlo mi řazení SL 430 (Alivio 3×9), můžu použít toto řazení , přehazovačka je tato

      • novas752  

        Samozřejmě.

        • Youda  

          Děkuji

        • Youda  

          Ještě se asi hloupě zeptám jestli to řazení má jen 9 kroků, jestli jsem to dobře nastavil, protože ten indikátor má nahoře mezeru od kraje a na druhý straně je nadoraz. Předpokládal jsem, že v každém okně budou tři kvalty.

          • novas752  

            tohle nijak ovlivnit nemůžeš, to bys musel odkrytovat řadící páčky. Pokud se indikátor s každym přeřazenim posune tak to neřeš.

    • Biermann  

      Opět hloupý dotaz. Poprvé instaluji kazetu a na pojistné šroubu je něco jako podložka. Má to na ní zůstat nebo sundat? Prvně jsem si říkal že sundat, ale je to tam uchycené celkem silně, tak si říkám, že možná autor chtěl, aby to tam zůstalo :)

    • THORX  

      Ma unašeč na kotouči smysl? Eliminuje cinkání?

    • MrtweyUbrus  

      Ahoj, potřebuji radu mám na předním kole atypickou 15mm osu DT Swiss o délce 125mm a délce závitu 12mm, vadilo by kdybych místo toho použil osu Maxle stealth ve stejných parametrech s délkou závitu 9mm? Nebude tam zašroubovná až do konce závitu, musí to nutně vadit?Případně tip na nějakou osu bez rychloupínací páčky v rozměru 15mm L125/TL12/M15­×1.5, díky.

    • Breakpain  

      Mám RF Turbine kliky a spiderless převodník. Potřebuju klíč, kterým převodník povolím z kliky, je to tohle?

      Díky

    • Joe_Pike  

      Ahoj, potřeboval bych radu zkušenějších. Poprvé stavím kolo na rámu, který má vnitřní vedení (CUBE SL LTD).

      Je potřeba na bowden v místě vstupu/výstupu do rámu ještě nasadit klasickou koncovku, nebo ta samotná průchodka funguje jako kocovka?

      • duk  

        Většinou je tam potřeba klasická koncovka, pokud není v rámu vedení tak bych dal koncovku s brčkem. Jsou i rámy kde se dává bovden přímo, ale řekl bych že to na 99% není tento případ ;-)

    • Pessinger  

      Čau dá se ta( asi hliníková věc )na krku vidle sundat a dá se použít na pevnou vidlicu? Nebo se musí koupit nová ? moc dík právě bastlim? A rkracujete vidlu pilkou na železo?

      • allrose  

        jestli myslíš spodek hlavového ,tak ano a ano :))

        ale vidím problém..rovný krk x tapered,budeš potřebovat min jiný kus toho co chceš sundat ,pro tapered

        • Pessinger  

          A ten ježek se vyndavá prosím jak?

          • MlokCZ  

            Ježek se nevyndavá (i když to také jde třeba v případě, že je vadný a je potřeba dát nový funkční). Proč bys ho vyndaval?

            Pokud jde jen o zkrácení krku, tak nejprve natluč ježka níže, aby už byl pod zkrácením.

            • Pessinger  

              V té nové vidlici ježek není, je to moje první montáž hlávka tak tápu…že staré vidle vypadlo velké ložisko co akorát pasuje na tu novou pevnou vidlu ..... Je zakulacené čím přijde na vrch ?

              • Vilém  

                Do karbonoveho krku prijde jiny jezek nez mas v te rebe. To ze lozisko pasuje na krk nic neznamena, na ten krk musis dat jeste jiny spodni konus, takovy jako na rebe, akorat s vetsi dirou.

                Pripadne si nechat ten puvodni konus prevrtat.

                • Pessinger  

                  Takže koupit něco takového?https://w­ww.kupkolo.cz/se­mi-integrovane-slozeni-force-tapered_z91974/

                  Popravdě todleto je asi nejsložitější co jsem na kole dělal:-/

                  • Vilém  

                    Odkazovane slozeni je semiintegrovane. Ty mas pravdepodobne integrovane. Koukal jsem zbezne na specifikaci toho treku, ale podrobnosti jsem nedohledal.

                    Jistotu bys mel, kdyz bys premeril obe diry v ramu. Podle jejich prumeru by slo urcit co tam ma presne prijit.

                    • Pessinger  

                      Ok změřím, za chvilku to naservíruju ...... spodek skoro 52mm a vrchní díra je 40,5mm skoro 41mm

                      • Vilém  

                        Tak to bude tapered integrovane. Nahore IS41, dole IS52.

                        Ideal by bylo, kdybys mel nejakeho soustruznika, ktery by ti do misky, kterou mas ted na Rebe, vytocil diru 39,8mm a pak bys to narazil na tu pevnou vidlici.

                        • Pessinger  

                          Díky moc Viléme, a dá se to koupit? Chtěl bych to jen přehazovat vidlu za vidlu bez dalšího srani…budu Teda hledat integrál tappered a původní je tam fsa tak to zkusím třeba najdu

                          • Vilém  

                            Mozna bys ten krouzek nekde sehnal, tezko rict, ale idealne to chce krouzek pro dane hlavove slozeni, aby sedela vyska, vnejsi prumer a tim padem to tesnilo ap.

                          • Vilém  

                            Tak jsem kouknul a tady bys mohl ten spravny konus najit.

          • Jakobo  

            Spatne. Pokud jej musis vytahnout tak nejlepsi odvrtat stredovy nosnik a zbytek vymlatit skrz krk dolu.

          • novas752  

            Novej jezek stoji 30Kc.

        • Pessinger  

          Spodek krku té nové pevné vidlice má v průměru 4cm…ten hlinikovej kroužek sotva 3cm tak by mi asi sundání nepomohlo… vůbec nevím jak na to.....chci vyměnit původní vidlu rebu za pevnou :-/

          • MlokCZ  

            A máš vůbec tapered rám? Z profilu to není pořádně poznat, z fotek mi přijde, že spíš ne (taky kdyby ano, tak nebyl důvod tam mít Rebu bez tapered krku).

            Pokud nemáš tapered rám, tak nevím proč jsi kupoval pevnou vidlici s tapered krkem.

            Pokud není rám tapered, tak vidlice s tapered krkem tam půjde dát jen v případě, že je dole semiintegrované hlávko a to vyměníš za hlávko s ložiskem mimo rám. A celá operace přidá 1cm navíc k výšce vidlice, což může být nežádoucí.

            Takže základní otázka je, jestli jsi nekoupil už úplně blbě vidlici. To jsi měl řešit ale už předtím než jsi ji koupil.

            • novas752  

              Původní kroužek na té rebě je 100% taperred.

              • MlokCZ  

                To by být mohl když na něj pořádně koukám. Já koukal nejdřív do profilu na rám a ten se mi moc nezdál, že má tapered hlavu, ale z fotky se taky prd pozná. U toho kroužku je to ale jasnější.

                Tak aspoň s tímhle není úplně v háji.

                • Pessinger  

                  V odkazu píšou že je rám tappered.....­.http://m.trek-bikes.cz/superfly-9–6/p-701

                  A to kolo co mám je stejný

          • Jakobo  

            Hele, popravde z tech rychlodotazu tady to nepochopis to musis do jinych vlaken. Bud kolo zavez do servisu nebo si nastuduj na netu postup prace a vsechny zaludnosti. Vsechno se da najit, ale tady ti to nikdo servirovat nebude. Ke vsemu to vypada, zes koupil uplne blbou vidlici s tapered krkem. Pokud mas na kole hlavovou trubku 1 1/8" tak bez nejake redukce se neobejdes.

        • Pessinger  

          Dík měl si pravdu, budu potřebovat jiný tdn kus, ale pak vše ostatní už by mělo sedět? Nebo se mi tam to spodní velké zakulacené ložisko do nového kusu nevejde? Jaké jsou tu zkušenosti? Koupit komplet nebo to vše vesměs pasuje…na ložisku je popisek TH MRO19 1.5 36°x45° K5

    • CannondaleF29carbon  

      Prosím o radu:

      Lze u tohoto kola vyměnit pouze pláště za širší 35 mm, kdyz v sérii je 28 mm. Nebo je nutné měnit i ráfky?

      https://www.merlincycles.com/…-112976.html

    • Hmilan  

      Ahoj, prosim o radu:

      Mam na silnici SH Tiagra 2×9, kazeta 11–25 9s.

      Muzu ji nahradit kazetou 11–32 9s?

      Diky moc!

      • atty  

        Nepobere, respektive na poslední pastorek to už moc dobře řadit nebude, pokud to vůbec nebude škrtat o kazetu. Záleží na délce patky, délce řetězu a dalších specifických věcech, ale obávám se, že 28z je konečná, kdy to řadí dobře a bez problémů. Pokud chceš lehčí převody, nejlevnější cestou jsou třeba CXksové převodníky – u Gebhardta můžeš objednat pro 110 BCD kliky snad už 33 zubů (takže třeba 33/46 na klikách) s čímž už se dá vyjet leccos i na 25 zubech vzadu. Zase u toho musíš vědět, zda na to máš místo v rámu u klik (některý neCX rámy maj jen prohnutí kolem těch standardních 34/39 – 51/53 zubů – větší či menší převody by zase přes řetěz mohly škrtat o rám).

        Pokud chceš „originální“ funkční řešení, tak výměna duálů, přehazky i kazety třeba za 10 sp Tiagru s GS ramínkem – ta už pobere i těch 32 zubů.

        Nicméně pokud Ti jde jen o „zlehčení“ převodů a jinak si spokojený s 9sp, pak je nejlevnějším řešením koupit ty menší převodníky (co nejmenší, co se Ti vejdou do klik, případně je na ně místo v zadní stavbě).

        Kdybys to chtěl nermomocí zkoušet, mám tu jednu starší kazetu 9sp se sundaným prvním kolečkem (bylo to na krátkým ořechu), nicméně 32z největší má. Kazetu mohu věnovat zdarma (v Praze).

        • novas752  

          33z placka je oproti 34 fakt velká výhra. :)

          • atty  

            V profilu má kliky 39/52, takže i kompakty 34/50 mohou hodně pomoct.

            33 zubů není moc rozdíl, to je jasný, ale když by šel cestou nových menších převodníků, a jde mu o maximálního kašpárka, tak každej zub dobrej :)

            Standardní kompakty 34/50 toho můžou vyřešit vcelku dost (proti „velkejm“ 39/53, pokud je má) – rozdíl nejlehčí

            39/25 = 1.57,

            34/25 = 1.37 a

            39//32 = 1.22 (to není zas tak o moc lehčí)

            viz MTB gear

            http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

            Tazatel asi nechce slyšet radu "kup si za 20k sadu nový Ultegry R8000GS, tam nacpeš určitě i 11–34 kazetu a neoficiálně i 11–36, možná i víc :)

        • plzakj  

          Da se dat mtb hazka a mtb kazeta. To je podle menejlevnejsi.

          • atty  

            To by taky mohlo u 9sp fungovat.

            Případně něco jako RoadLink (prodloužení patky – u číňanů za 60 kus), mám to doma, ale ještě jsem neměl důvod to zkoušet. Prej to funguje na Shimanu excelentně. když se dodrží těch max 4–6 zubů největšího pastorku navíc, pak by stačila jen kazeta :)

        • Hmilan  

          Tak to díky za info…

          Ptal jsem se ze dvou důvodů

          • hledal jsem nějaký zapletený kola na trenažer a chtěl jsem tam hodit kazetu, kterou mám k dispozici tak moje otázka byla z tohoto důvodu
          • a když už jsem to začal řešit, zajímalo mě, jestli by se i převody nějak znatelně zlehčily – kopce ještě moc jezdit neumím…

          Jinak shodou okolností jsem se díval před pár dny i na Tvé inzeráty, ještě se Ti možná ozvu ;-)

          • atty  

            Hele, to nepíšu kvůli tomu, že zrovna prodávám kopakty kliky :) (které už jsou asi prodané), ale proto, že výměnou převodníků za kompakty se posuneš někam, jako by si měl vzadu cca. 30 zubů (nepočítal jsem to přesně) a ten úbytek na rychlosti na velkém 50 vs. 53 asi není Tvým cílem zrovna řešit (i na padesátce se dá jet vcelku hodně rychle:)

            )

            Jen je to docela „čistá“ a relativně nenákladná alternativa, než měnit kazetu a hazku. Pokud chceš jezdit pak hodně kopců, tak je na většinu méně trénovaných lidí stejně těch 25 zubů málo a řeší celej pohon do lehka. Rovněž nejsem výjimka, proto 11–28z a kompakty :) – s tím už se dá leccos vyjet ( i když do teď jsem to drtil na prastarejch klikách 42/52 a nějaký hodně prudký stojky i na pár desítek metrů mi vyženou tep hodně do červena :)

    • hompmo  

      Hodím to sem…nějaký tip na plášťě na bezduše na 26 kola? díky moc…

    • THORX  

      Kdy budou k mání XTR trail 9100 brzdy?

    • Fredos  

      Potřeboval bych poradit, chtěl bych vyměnit otci na trekovém kole Brzdové páky a přehazku, možná i řazení. Je to minimálně 12let staré kolo, je tam Deorko 3×8 a teď k dotazu, když koupím Altus/Aceru přehazovačku myslíte že to bude chodit citelně lépe? Popřípadě by se koupilo i řazení. Hazka už je vyglajdaná a moc to už neřadí ani s novými bovdeny. A k brzdám, jsou v něčem výrazně lepší páky Deore nebo budou stačit T4000? Díky

      • novas752  

        Nová Acera bude řadit o hodně líp než prastarý Deore. Klidně i novej Altus.

      • Vilém  

        Jen technicka, Deore nikdy 8sp nebylo.

        Proc menit i razeni?

        • Fredos  

          Vsak deore mluvim o pakach. Deorka stoji 500 a ty T4000 necele tri, tak me zajimalo jestli to stoji za to nebo budou stacit ty nejlevnejsi. Razeni kdyby to melo nahodou nejak vyrazne lepe chodit, ale asi zustanu jen u hazky.

        • Fredos  

          Jo uz to chapu s tim Deore

        • Fredos  

          Tady, 8sp. Razeni neni znaceny nijak.

          • Vilém  

            A je na voditku napsany Mega9 :-)

            Na razeni bude nekde typove cislo.Pokud razeni nepreskakuje,zabira na kazde zmacknuti, tak neni duvod je menit. Leda pokud si chces udelat radost.

            • puka  

              Řazení vystříkat wd-40, mně udělalo z tichého řazení o něco málo hlučnější a přesnější.

            • Fredos  

              nj, ale bylo to sériově na kole s 3×8, to bylo pro mě směrodatné.:)

              EDIT: Ale novou sem objednal 8sp Aceru, předpokládám že v tom žádnej zádrhel nebude.?

              • Bubaaak  

                Ale hazka je rd590 pokud se nepletu, starší generaci 530 jsem měl na kole a byla doplněna o 530 řazení, devítkové…

                S osmičkou mají stejný tah a jdou zaměnit (většinou) ale byla primárně určena pro 9s

                K aceře, neměl by byt problém

    • zdenek  

      Třeba mi někdo poradí:

      Vidlice Fox Talas mi po několika km jízdy pomalu sjíždí až na doraz. Po odlehčení předního kola se vysune a zase pár km vydrží. Nafouknutá je dost a ani zvýšení tlaku (na úkor menšího SAGu) problém nevyřešilo. Vidlice je pár let jetá, ale tohle se stalo poprvé.

      Věděl by někdo, co s tím?

      • MlokCZ  

        Servis. V lepším případě jen špatné těsnění.

        • zdenek  

          Tak jsem zavolal do Bikelive a vidí to tak 50:50, že to půjde opravit. S tím, že teď mají docela plno. Takže buď budu na dovolené bez kola nebo to zkusím odjezdit. Vyzkouším, jestli půjde jezdit alespoň se zamčenou vidlí.

          Vzhledem k ceně repase a nejistému výsledku bude možná lepší podívat se rovnou po nějaké nové…

    • HonzaRez  

      Prosím rychlodotaz: oživuju starý trek a sháním novější sedlo a sedlovku. Tu starou sedlovku (tyčka na sedla se zámkem) jsem změřil na 27,2 a shoduje se se sedlovkou z mého cca 15 let starého treka. Dá se to považovat za relevantní údaj a objednávat podle toho, byl to tehdy u těchto kol standardní průměr? Nechce se mi kupovat u místního prodejce, má malý výběr…

      • Joe_Pike  

        Jj, 27,2 je jeden ze standardních rozměrů. Nejbližší nižší je 25,4 a nejbližší vyšší 30,9 a o tolik ses asi při měření neseknul.

    • plzakj  

      Lze na silnicni klasicky bsa stred 68mm, kde jsem mel hollowtech2 tiagru, pouzit hollowtech2 shimano mtb stred? Treba SMBB51. Kliky Ultegra 6700.

      • duk  

        Jo, jenom plastová rozpěrka bude širší takže nepůjde použít, ale můžeš jí dát ze starého středu, nebo jí tam nedávat vůbec.

    • HonzaRez  

      Měl bych tu jeden překladatelský oříšek. Dostaly se mi do ruky tzv. Rubikovy odrazky a já to nedokážu rozluštit. Máte někdo zkušenost, jak se proboba tohle připevňuje do výpletu…?

      • novas752  

        Vyhledas nejblizsi zlutou popelnici.

      • lukas aka mitro  

        Blbe..vetsinou to pri instalaci polames:)

      • MatS  

        Tak zalezi, kolik dratu ma tvuj vyplet. Pokud ti tri po sobe jdouci draty nesednou na ty krajni a prostredni bazmeky, tak jedine do popelnice. Kdyz uz odrazky nutne chces do vypletu, kup si ty reflexni trubicky. Aspon nebudes vypadat pres den jak <I>

    • Sistematicx  

      Nevi nekdo jestli galfer kotouce snasi shimano desky h03c smes sintrovana / metalicka? Desky jsou na zee trmeny.

    • DoomHammer  

      Jde nějak lubrikovaně vyndat zbytek prasklé špice z niplu? Drát mi praskl tak, že jeho zbytek je v niplu asi 2 mm pod okrajem.

      Před týdnem jsem dolíval tmel, takže se mi nechce rozebírat celý traktor a sundávat pásku :)

      Díky!

      • lukas aka mitro  

        Pust si motivacni rec a a muzes strhavat pasku…pochybuju, ze to vysroubujes…

        • DoomHammer  

          Specialized 2Bliss, nic strhávat nebudu :)

          Ale nechce se mi s tím jebat.

          Nicméně rovněž pochybuju, že to půjde ven nějak elegantně. Ovšem za zeptání nic nedám :)

          • Petr L2  

            Jestli tam máš 2bliss, tak nechápu, co řešíš, sundat tu pásku a nandat jí je tak lehká a rychlá operace, že nipl jednodušeji prostě nevyndáš. :-)

      • Jakobo  

        No vsak nepotrebujes plnou delku niple. Zavit zacina kde, 2 mm od okraje? Jehlakem odpiluj 3 mm a vytoc kombinackama. Pokud mas mosaz niple tak o ten 1 mm kratsi zavit to v pohode udrzi. Pokud jsou draty utopene pod hlavou niple tak kup delsi. Docasne reseni nez budes menit plaste, pasku nebo co.

        • Jakobo  

          Ted si uvedomuju, ze bys nemel za co tocit. Jedine dopilovat ze 2 stran delsi drazku.

      • duk  

        Chtel jsem ti napsat at tam z druhe strany nasroubujes drat, ale kdyz nechces strhavat pasku tak je podle me bez sance dostat to ven.

        • Jakobo  

          Jak jsem psal, zkusit odpilovat nipl az pod zbytek dratu a vytocit kombinackama, horsi uz to nebude. Akorat asi bude muset prodlouzit drazku pro klic az k rafku.

    • R-A-D-I-U-S  

      Stalo se někomu, že nová kazeta (9spd XT) s novým řetězem hůř řadí? Speciálně ze 7. na 6. pastorek. 9,8,7 jsou samostatně a 6–1 jsou snýtované do jednoho bloku. Vrátil jsem starou kazetu (ostatni nechal) a řadí excelentně. Co může být blbě – mimotoleranční kazeta?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.