kazeta Sun Race 11 speed 11-50 s přehazkou SRAM GX 11 speed

40 nepřečtených
  • David Bek

    Ahoj,

    myslíte si, že mi bude fungovat přehazka Sram GX 11 speed s kazetou Sun Race 11 speed 11–50 nebo budu muset koupit přehazku Eagle GX 12 speed?

    Viděl jsem videa, kde jim to dobře funguje s klasickou 11speed přehazovačkou.

    Nemáte někdo zkušenost?

    Děkuji

    • JFtryall  

      Se standartnim raminkem je i 46T hranicni. Kdyz odtahnes raminko na vzdalenost, aby pobrala velky pastorek, tak se hodne zhorsi razeni na spodni casti kazety. Sram je na to celkem citlivy. 50T je na 1×11 Sram nerealne. Spis bych tedy sel cestou cisteho 12sp Sram a nebo SunRace kazeta s Eagle prehazkou. Da se pouzit i Eagle saltr s 1×11 razenim a usetrit nejake gramy a penize na kazete, teoreticky to bude i mene nachylne na rozladeni.

      • oddie  

        Sram 11 a 12 má stejný krok? Potřeboval bych totéž, žena trvá na gripshiftu, mám 11sp GX a potřeboval bych tam dát kazetu 11–50. Jestli to řeší jen dokoupená Eagle hazka, tak super.

        • Bafoon  

          Jj, vozik jsem to tak delší dobu.

          Pak jsem to povýšil a z řazení orla udělal 11kove(dorazy na orel hazce)

      • David Bek  

        Děkuji, takže k této kazetě 11speed 11–50 dokoupím přehazovačku Eagla a řazení GX 11 mohu ponechat?

      • Derwen  

        Jj, mám 11–46 kazetu a s nejkratším možným řetězem, aby probral velkou + plný zdvih zadní stavby to tak tak napíná na nejmenším pastorku…

    • jakmarek  

      Ahoj, mal som Sunrace 11–50 na Sram NX. Po prvotnom nastaveni to fungovalo OK (cize nerealne to nie je), ale po zime sa menilo lanko aj bowden a odvtedy sa to nejak nedarilo dost dobre nastavit. 11–50 som predal a kupil Garbaruk 11–48 spolu s ich custom ramienkom a je to lepsie. Ramienko by pomohlo aj tebe, ale cenovo je to samozrejme nezmysel (stalo okolo 60 eur).

      • JFtryall  

        Otazka co pro tebe znamena OK, protoze seriovy NX i s 11–42 radi dost tragicky a jednou se opres o parez a je to v haji. 50T to fakt neda, aby to jaks taks makalo i v terenu.

        • oddie  

          Včera jsem na to schválně koukal na stojanu, aktuálně je tam největší pastorek 40, ale mezera pocitově vypadá dost velká na to, aby se vešla i 46. Ale jestli to nechodí dobře, asi to pokoušet nebudu…

      • Polka  

        NX mam ted na trech kolech, jen ciste kvuli budgetu a nemam s tim problem. Na dvou kolech se Sunrace 11–46 a chodi v pohode. Na zimakovi mam s 11–42 NX kazetou a ze by to nejak strasne radilo mi neprijde. Prechazel jsem ze Sram X9 a Sram X0. Na zimakovi to dost prasim v bordelu a uz jsem to i parkrat na hazku oprel, stacilo srovnat patku/raminko a porad to fachci. 50z na NX 11spd hazku bych ale rozhodne nedaval, to uz je pres.

        • JFtryall  

          Ja jsem mel asi 3 kola s NX, nastesti docasne. A uz nikdy vic. Hrozna vule v cepu u vsech, pri vetsim tahu to strilelo i kdyz to bylo serizeny a o funkci v nizsi teplote bych taky nenapsal nic pekneho. Trapit ji na 46T nebo nedejboze na 50T fakt dobry nebude. GX na 46T bude asi fungovat jaks taks, ale spis bych se tomu vyhnul a dal Eagle.

          • Polka  

            Eagle jsem puvodne na jedno kolo (fulla) chtel, ale jen GX a kdyz jsem si tady precetl vsechny mozny patalie s tim, tak jsem radsi zvolil pro me prozatim nejlevnejsi funkcni variantu.

            • RomanH  

              Mi povidej… Chci 1×neco, potrebuji zachovat lehky prevod jako soucasny 22:32, a zaroven na tom byt schopen jet rano do prace 35km po asfaltu. Na Shimano s 46z kazetou se tu nadava, tak mi dava jediny smysl Sram Eagle. Pockal bych do pristiho roku na XT, ale kvuli tomu prasklemu ramu to musim vyresit letos, a urcite nechci za sadu davat vice nez 10t Kc… Skoda, ze Shimano letos vylezlo jen s tim XTR :-(

              Tak to zatim vidim XT/SLX kliky (jejich stredova osa je vyrazne levnejsi nez GXP od SRAMu), no a zbytek GX Eagle s tim, ze tam dam delsi srouby do kladek.

              • Polka  

                V tvym pripade timpadem nutnost 10ti pastorku do rychla, takze jedine Eagle. No a kvuli budgetu holt GX. Uz jen X01 je financne uplne jinde, to jedine chytit venku treba nejakou akci.

                • MlokCZ  

                  Mě by jen zajímalo co vás tolik jezdců žene do 1×, co tím reálně získáte?

                  Když vezmu Sram 2×11 s 10–42 kazetou, tak rozsah je jako 11–46 Shimano, takže na velkou placku se jezdí téměř pořád a je to tak ovládáním velmi blízké jednoplacce a opravdu jen minimálně se řadí na přesmyku. Ale už to není omezené rozsahem a funkčně to na stejné sadě chodí lépe (GX 2×11 chodí o dost lépe než GX Eagle a hlavně žádné problémy s tím nejsou).

                  Vysoké zuby na převodníku pro někoho mohou být podstatná výhoda u 1×, ale kolik z vás jezdí takové věci, že to v kombinaci přesmyk + brzda ještě padá?

                  Jediný neřešitelný problém 2×11 jsou oválné převodníky (oval na dvouplacku nepovažuju za funkční řešení i když to nějak použít jde s převodníky, co nejsou NW). Tam pak není co řešit, ale ty tu stejně zase tak moc jezdců nevozí.

                  • RomanH  

                    Z 99% budu stavet ocelovy celopevnak s karbonovou vidli na 27.5+ kolech. Chci neco co nejjednodussiho s minimem naroku na udrzbu na BC vylety + motani se kolem komina. Neco jako Kona Unit X, ale trosku jinak.

                  • Polka  

                    Vzhledem k tomu, ze nezavodis a nejezdis tezsi prevody, tak asi nepochopis :-)

                    Ne, ja jsem uz driv delal z trojplacky dvoj apod. proste jsem nechtel mit na kole nic navic co nepotrebuju. Pak pri nejakym bastlu na dvojplacce s trojplackovym X9 smykem se mi to ruzne motalo, padalo pri rychlym prerazeni, i potom pri prechodu na dvojplackovej smyk (jednou jsem to dostal i za horni doraz). Takze jsem rekl dost a zkusil v rijnu 2016 tehdy nejlevnejsi NX sadu na zimaka v akci na koloshopu a neresil jsem v podstate prevody, ono ani nebylo z ceho vybirat, takze tam bylo 32×11–42, coz mam na zimaku doted a uplne mi to staci, jezdim, nic neresim. Navic mam jednu nedojetou kazetu, takze muze jen menit retezy a jezdit na zimaku doaleluja resp. dokud nedorubu hazku treba. Na dalsi kola (pouzivany i na zavody) jsem to pak upravil s cinskymy 34z prevodniky a sunrace 11–46, retez porad ten nejlevnejsi sram 1110.

                    Nejsem vylozene detailista na skoky mezi pastorky apod., takze mi to takto nyni vyhovuje, funguje, a to za minimalni penize. Mam rad jednoduchost, cistotu, nesnasim ruznobarevny kazety, brutal skoky mezi pastorky (SH) apod. Osekal jsem tim drivejsi lehky prevody, ktery jsem nepotreboval a do rychla mi tech 34×11 z 90% staci. Aktualni foto celopevnaka jen tak pro mrknuti ci inspiraci, treba se to bude nekomu libit :-)

                    • MlokCZ  

                      Tak pokud stačí rozsah jednoplacky (a to navíc i bez Eaglu), tak pro přesmyk není žádný důvod, tam je to jasné. A tu první větu opravdu nechápu, jakou má souvislost ježdění těžších převodů vs jednoplacka? Jinak zase tak lehké ani sám aktuálně nevozím, když mám na 29" 34×10 převod (tedy těžší převod než máš 34×11). S 34×11 nejtěžším bych dokázal žít (chvíli jsem to tam měl), ale už to nebylo úplně ono.

                      Ale to co píšeš o samotném přesmyku, tomu právě už vůbec nerozumím. Dobře seřízený přesmyk u 2×11 nic takového nedělá a funguje perfektně a je to něco, o co se nestaráš vůbec. Řazení na přesmyku bude vždy o něco horší než vzadu (hlavně v plném tahu), ale tam platí další odstavec.

                      Hlavní pointa je v tom, že stejně jezdíš skoro pořád na velkou a tedy je to té jednoplacce hrozně blízké. Tohle ale právě platí až pro 2×11 a zejména pro Sram s 10–42 kazetou, která už sama o sobě má pořádný rozsah.

                      Vždyť tak mám i jen na jedné placce větší rozsah než máš na zimáku a stejný jako máš s 11–46 kazetou.

                      O předchozích variantách nepíšu. Třeba 3× něco bylo pořád řazení na přesmyku dost a pro někoho už to mohl být chaos na jaké placce zrovna to máš hozené, s malým rozsahem nemohla být řeč o odježdění většiny na jedno placku (a to platí i pro 2×10). Navíc ještě desítkové řetězy snášely o něco hůře křížení než 11sp a 12sp, takže nebylo ideální zrovna jezdit na velku celou kazetu (na 2×11 naprosto v pohodě).

                      Samozřejmě tu vždy bude do toho vstupovat cena a 2×11 GX Sram není levné a vyjde to ± jako GX Eagle (kazeta je o trošku levnější, ale zase navíc přesmyk, druhé řazení a druhý převodník).

                      A oproti Eaglu je to dost podobné. Na přesmyku ušetříš řazení u Eaglu pouze pro ten jediný převod navíc (co má Ealge kazeta oproti 10–42) a chodí to lépe a je s tím méně problémů (beru proti GX Eaglu).

                      Komu sedí Shimano, tak tu je levnější varianta 2×11, ale už je to zase o malinko horší s použitím přesmyku (musí se používat už zase o další převod více, jak má 11–42 kazeta zase o 10% menší rozsah než 10–42) a oproti Eaglu se už nezíská na rozsahu téměř nic (s 11–40 kazetou vůbec nic).

                      • Petulda  

                        Já teď na AM biku vozím 2×10, převodníky 34/24, kazetu 11–34. K přechodu na 1×něco mě vede hlavně ten opruz, kdy se houpu terénem přesně na pomezí rozsahu malé a velké placky, kdy musím pro jemnou změnu převodu řadit placku a 2 pastorky namísto jen cvaknutí jednoho pastorku.

                        Jako další malý plusy vidím stabilnější řetěz na převodníku a čistější design.

                        • MlokCZ  

                          Jenže to máš přesně to z té kategorie starých špatných řešení. Hrozně malý rozsah na kazetě → vznikne ten popisovaný problém u kterého souhlasím, že to je pěkný opruz.

                          2×9 a 2×10 (pro 2×10 beru dřívější max 11–36 kazetu, teď existuje o něco větší rozsah, i když už s hodně debilním odstupňováním) jsem nikdy nevozil (oboje zkoušel) právě z důvodu uvedeného (to už to vycházelo lépe s 3× a ježdění převážně na prostřední).

                          U 2×11 je to právě někde jinde, zvlášť u Sramu s 10–42 kazetou, kde jen samotná kazeta má rozsah jako máš ty na obě placky dohromady.

                          • MlokCZ  

                            A také kvůli tomu cíleně jezdím 34/24 placky i když bych mohl u Sramu dát 36/24. 36/10 nejtěžší ale už nepotřebuju a právě s 34 je to lepší s využitím celé kazety a jejího rozsahu bez nutnosti shodit na malou. Navíc tedy mně na plackách stejně ten skok 10z sedí lépe (pro situace kdy už na nich řadím).

                          • Petulda  

                            Jo, to by taky mohlo být řešení. Zatím jsem jen letmo (20 km) zkoušel 1×12 a líbilo se mi. vyzkouším ještě 2×11 a pak se uvidí. Roli hraje i to, že absence přesmyku (a tím pádem jedné páčky na řídítkách) se mi prostě líbí :-).

                            • MlokCZ  

                              Na argument líbí není co napsat. Kdo to tak má, tak nechť si 1× pořídí…

                            • petrun  

                              To je to úplně poslední podle čeho bych se řídil :-)

                            • Petulda  

                              Tak u me vyreseno a zvolil jsem Eagle.

                              2×11 muj problem sice zmensovalo a posouvalo na jiny prevody, ale 1×12 muj problem resi.

                              A prijemnej vedlejsi efekt je, ze bike vymenou zhubl o 320 g.

                        • MlokCZ  

                          A ten stabilnější řetěz. Tam to bude vždy dle stylu jízdy. Komu v kombinaci přesmyk + brzda řetěz ještě padá, tak je jasné, že NW zuby jsou pro něj jasná výhoda.

                          Ale jak už jsem psal, tací tu jsou, ale je tu spousta těch, co jim to padat nebude.

                          Já jsem bez brzdy řetěz u víceplacky občas shodil. Na 2×11 s Type 3 přehazkou ještě nikdy (a nějaké rozbité terény na tom najeto už mám) a tedy běžně shazovat určitě nebudu.

                          • Petulda  

                            Není to denní chleba, ale jednou za čas se stane. Není to ale nijak zásadní věc, většinou stačí pomoct si přesmykem, lehce zatočit nohama a řetěz je zpět.

                      • petrun  

                        Mně k tomu přinutil výrobce fullu když nenechal dostatek prostoru v oblasti ložiska zadní stavby pro bezchybnou funkci jiného smyku než původního 3×10. Smyků jsem zkusil několik a dvouplackové nešly ani namontovat (prostě vyšly moc vysoko). S jednoplackou to funguje o třídu líp.

                        • MlokCZ  

                          V takovém případě není moc co řešit, ale to není moc běžné. Tohle se stává pouze u E-typu.

                          Třeba direct mount tam je to úplně jedno. Všechny dvojplackové přesmyky existují i na high direct mount úchyt (tedy původně dělaný na trojplacku), takže žádný problém nevzniká.

                          Pak tu ještě nezazněl argument ideální chod zadní stavby pro konkrétní velikost převodníku. To ale může být argument pro jednoplacku i víceplacku. U jednoplacky tím myslím to, že na nějakou velikost to je kostruované a s tou to chodí nejlépe a někdo potřebuje jiný počet zubů na té jedné placce (a pak mu to může vyjít i hůře než u dvojplacky, ale také nemusí, bude to individuální dle konkrétní situace).

                          A pak odlišné chování na různé placky může být výhodou. Konkrétně myslím o něco větší zamykání zadní stavby na malou placku do výjezdu.

                          • petrun  

                            Tak u starého rámu si někdy nepomůžeš ani s objímkou. Na trojplacku luxus. Dvojplacka kompromis. Chtěl jsem to vyřešit s SIDE SWING ale klec pružiny se opřela o úchyt zadní vidle centimetr nad potřebnou výškou. To byla ta pověstná poslední kapka :-)

                      • Polka  

                        No ten kdo ma nohy na tezsi prevody logicky neresi nejak extra lehci prevody tudiz ty ruzny kompromisy a klidne jezdi i 1×10 nebo 1×11.

                        Na urcity vyjizdky nebo zavody bych klidne mohl mit i 36 prevodnik, ale nechce se mi to menit, takze neresim a zatim mam 34. Jinak mam porad jeste do budoucna v zaloze variantu XD orech a vyuziti tak 10z pastorku do rychla.

                        Ja zase nechapu 2×11 natoz 3×11 u SH (pokud to jeste maji v nabidce), teda chapu to, ale uz bych se k necemu takovymu proste nechtel vracet.

                        • MlokCZ  

                          To jsem právě nikdy moc nechápal. Kdo má větší výkonnost a nepotřebuje tak lehké převody do kopců (tady je to ještě jasné), tak současně ale také má i větší výkonnost na utáhnutí těžších převodů na rovině a do sjezdů a potřebuje to tedy celé jen posunout více do těžka.

                          Spíš mi to tu často přijde (samozřejmě ne u každého), že si spousta jezdců myslí, že utáhne těžší převody a pak buď tlačí nebo lámou extra nízké kadence.

    • 11roman11  

      Vorel šlape na 11kolu, fakt čumím vše krom hazky 11 speed a řazení je ok..... díky za radu

      • Polka  

        A jak to tedka radi oproti NX?

        • 11roman11  

          NX jsem nedokázal seřídit, takže dneska jsem ji poslal na reklamaci. A řadí to stejně jako původní Gx 11s.

    • David Bek  

      Dneska jsem otestoval kazetu Sunrace 11 speed 11–50 s přehazkou X01 a jsem nadšený. Jelikož jsem nechtěl měnit ořech a řazení Sram GX 11, vzal jsem kazetu 11sp. s přehazkou Eagle. Je pravda, že nastavení nebylo jednoduchý. Servisákovi se to podařilo sladit až na třetí pokus(prvně se to hádalo dole, pak se to hádalo nahoře,ale poradil si s tím a teď to běhá všude naprosto hladce). Oproti původní kazetě Sram PG-1130 11–42 v komnbinaci s přehazkou Sram GX 11 je to neskutečný rozdíl. Rychlejší, tichý a přesný a to mám ještě velké rezervy v řazení, kde jsem ponechal GX 11 speed. Dnes jsem vyzkoušel v terénu na 85 km a šlapalo to parádně.

    • eukalipt  

      Ahoj , mám v plánu k 11 rychlostní přehazovačce SRAM X01 na druhé sadě kol dát kazetu s větším rozsahem. Aktuálně originál 42 zubů.

      Nechci dávat jiné ramínko a tak se chci zeptat má někdo zkušenosti jak tato přehazovačka chodí na 46 nebo i 50 zubů ?

      Díky za reakce …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.