• elipsoid

    Hoj, kolo mám z výroby osazené brzdami Shimano BR-M396. Jsou to moje první kotouče, proto mě překvapilo, že nebrzdí o tolik líp, než moje sto let starý špalky. Po pár desítkách km se zajely, takže už to není takový peklo, ale na brzdění jedním prstem to pořád úplně není.

    1. Mám koupit jiný destičky?
    2. Pomůže odvzdušnění? Možná je to ptákovina, nikdy jsem to nedělal.
    3. Mám je zahodit a koupit něco jinýho? Pokud ano, kde začíná rozumnej poměr kvality a ceny? BR-M615?

    Dík.

    • Vilém  

      Ono by taky bylo dobry vedet na jakym prumeru kol to mas a jak velky kotouc mas. Pak taky jak jsi tezkej.

      No a posledni vec je, ze nikdo netusi v jakym stavu je mas, zda nejsou mastny atd.

    • lunochod  

      K čemu je dobrý brzdění jedním prstem? Ty 396 mám a jediný co mě limituje je adheze. Destíky km je málo zajetý jsou tak po tisícovce.

      • popokatepetl  

        Zajety jsou po 2km pořádného kopce. Mechanismus téhle brzd jsou pro dva prsty. Proto je i páka delší.

      • Strakááč  

        Zajety, nezjety… brzdi to dobre uz po peti klasickych kopcich.. jinak pak se to jeste lehonce zlepsi…

    • novas752  

      Co čekáš, jsou to jedny ze základních kotoučovek. Něco jako hodně levné V brzdy, ty taky brzdí mnohem hůř než kvalitní v brzdy.

      1. To asi nebude mít moc význam, vsadim se, že tam máš kotouče pouze pro organický destičky, takže tam rozumně nemůžeš dát ani metalický (pokud nechceš kotouče velmi rychle ojet).
      2. Pokud se páka nepropadá, nepůsobí houbovitě, tak ne – nejsou zavzdušněné.
      3. To by bylo nejjednodušší řešení, základní slušně fungující brzda je M506 tzn. Alivio třmen ale Deore páka s posilovačem servowave. Jestli budeš chtít časem i lepší kotouče (které taky ovlivní výkon brzd), budou lepší M615, tam už je i Deore třmen, který má destičky shodný s SLX a XT a brzdí to ještě o něco lépe.
      • vylizplech  

        Ty brzdy mám na canyon nerve 6 a nemám s nimi nejmenší problém, destičky jsem měnil po cca 3000 km, jezdím převážně terén, z kopce i kde se pomalu nedá jít pěšky a v poho. Je pravda, že mám 60 kilo, ale i tak se mi ty brzdy jeví jako hodně dobré, ubrzdím i jedním prstem bez větších problémů.

        • novas752  

          Za tu cenu celkem jdou, ale ty 506 a výš jsou o parník jinde.

          • vylizplech  

            Pokud mi kolo jde do smyku při brždění jedním prstem, tak na co mi budou brzdy, které jsou o parník jinde? To je jak kdybych si koupil formuli jedna a šel s ní jezdit na naši dálnici, kde se smí jet stejně jen 130 km/h, tak na co by mi to pak bylo.

            • novas752  

              Neviem. Když ti to stačí, tak co tu řešíš? A kolo do smyku jednim prstem utrhnu i s mizernejma véčkama když chci. Musíš ho víc zatížit a nebo si koupit lepší plášť.

              Elipsoidovi to evidentně nestačí, mě by to taky nestačilo, já spokojeně vozim Guidy R 200/180.

              A srovnání s formulí je úplně nesmyslný.

              • Vilém  

                Ajo, takze vic zatizeny zadni kolo se utrhne lip do smyku jak min zatizeny kolo. Tak to je mi novinka.

                • novas752  

                  No prave ze obtizneji zejo, bude mit vetsi prilnavost a o to jde, nebo ne? Teda pokud neni drsnej bajker, co se zablokovanym kolem sjizdi pulku kopce.

      • bikloozer  

        396ka byla nejpovedenější levná brzda od Shimana. Blbuvzdorná, funkční, vydržela. Alivio a vše ostatní – 315, 365, 445, 447 i 506(jen páčky Deore, jinak Alivio) nic moc. Ani nové MT400 nejsou tak dobré a MT200, to ti řeknou i v Shimanu, že nebrat. Nejvíce poruchová brzda.

        MT500 je něco jako 506, ale nemá cenu šetřit pár set a raději si koupit M6000. A nejpovedenější tvar páky měla 396. Na dva prsty. Vyšší Alivio brzdí stejně a tvar páky na prd. Jde o to mít brzdy nezamaštěný, zajetý a odvzdušněný. Ale je to brzda na rekreační jízdu.

        • allrose  

          Říci o 506,že je horší než 396,je demagogie :))

          • bikloozer  

            není horší, ale třmen je v podstatě stejnej, platíš jen za páčku a ty peníze nejsou malý.

            ok, 506 už je lepší brzda, ale ve srovnání s cenou a kvalitou m6000 bych ji nevolil

            • novas752  

              506 je starší, byla v době Deore M615, maj stejnou páku. Novou generací je MT500, kde je páka z Deore M6000. Ty starší byly imho lepší, stejně jako m785 vs m8000.

              • bikloozer  

                ano tak to je, ale m615 už skoro neseženeš. To je tvůj názor, já měl obě a m8000 jsou lepší. Ale to je zase můj názor.

        • novas752  

          A co to je povedený tvar páky?

          • bikloozer  

            na dva prsty a více vzdálenej konec páčky od gripu. U Alivia se při zmáčknutí dotkneš pákou prsteníčku

            • novas752  

              A proč by měla mít páka místo na 2+1prst? Nestačí 1+1?

              • bikloozer  

                nerozumím, jde o to, že jedině u 396 z těch starších modelů jsi mohl brzdit dvěma prsty aniž by sis přimáčkl na gripu třetí. Jinak 315,365,445,447 si přimáčkneš prst. Prostě to jsou brzdy na 3 prsty.

                • novas752  

                  A o možnosti posunu brzdy po řídítkách dál od gripu jsi slyšel? :)

                  • bikloozer  

                    asi si nerozumíme, posun v podélném směru nic neudělá. jedině, že by sis posunul prst na ruce a měl ukazováček, prostředníček, mezeru a prsteníček. posun brzdy nic neřeší, pořád na ni saháš dvěma prsty a třetí se drží gripu a když je páka na 3 prsty tak je fakt dlouhá a udělaná tak, aby se tam ty tři prsty dostaly. Jakou máš brzdu teď?

                  • bikloozer  

                    aha, sorry, viděl jsem tvoje kolo. jo,jo, 785 je lepší jak 8000. Ale ty máš ráfkový brzdy!

                    • Vilém  

                      A ty nemas zadny brzdy, kdyz kouknu do profilu.

                    • novas752  

                      Ano toto je jedno z mých 3 kol, teď je z něho už přes 2 roky zimák, hlavní kolo je aktuálně Jeffsy, pak silnice, zimák momentálně rozebranej v přípravě na zimu.

                      Kromě toho mi pár desítek kol týdně projde rukama, maličko z toho žiju. ;)

                      396 má kratší páku než jiné levné Shimana takže objímka musí být posunutá dál ale konec těch pák je stejný, není důvod aby to vadilo.

                      M785 páka je daleko tužší než m8000. A taky nepumpujou jako m8000…

                      • bikloozer  

                        a teď ti pošlu foto svýho bajka a řeknu kolik kol jsem měl a že posouvat páku na tři prsty dál od gripu je .....

                        a budem se prsit kdo je lepší a má pravdu a.....

                        ale ne, díky za názor

                        pěknej bajk, mám megu 27,5 a scotta 29, ale nefotím si je

                        tak ať to jezdí!

                • blue.sun  

                  Mám na Lectoru M365 a nikdy jsem si prst nepřimáčkl. Brzdím jedním prstem na silnici, dvěma v terénu, naprosto v klidu. Tři prsty jsem ještě nikdy nepotřeboval.

                • ptth  

                  na 445 tohle teda nepozoruju. Nemas nejaky extra velky ruce?

        • scalar  

          Nesmysl, MT200 a MT201 (jiný tvar páčky, pro někoho ten „povedený“) jsou spolehlivé, bez problémů se odvzdušňují. Dělali jsme jich hodně desítek a ani jeden problém ani během provozu.

    • scalar  

      Záleží, na jakém kole to máš a k čemu ho používáš. Jsou to brzdy z řady Acera, samotné Shimano moc nedoporučuje sady nižší než Alivio pro použítí v terénu.

    • Strakááč  

      Lepsi brzdnej ucinek vyresis lepsi brzdou, vetsim prumerem kotouce ale taky kvalitnima a nezamastenyma hlavne… ptazka je treba, co vyjde cenove nejlip… velky kotouce sebou nesou novy adaptery, desticky neudelaj tolik rozdilu, pokud nejsou zamasteny… na to bacha.. takze nejvyhodnejs vyjde koupit bazarovy brzdy se servo wave… m506 / m447 nebo deore a vejs. Ted byli na bazaru deore brzdy, vypadali ve slusnym stavu.. za 9stovek v paru :) coz je parada, pokud jim nic nejni.. nejlepsi je si pockat na sundany z novyho kola.. to je jakoby casto jistota dobryho stavu.. :) mam deore, I ty m506tky a brzdi to stejne.. teda skoro… protoze na deore mam vetsi kotouce :) nebo pokud neresis prachy tak kup novy :)) kdyz novy, tak radsi deore kvuli lepsimu, trmenu :)

    • myscho  

      Ahoj,

      chcem sa spytat, cim sa na brzdach posuva vzdialenost paka-riaditka.

      Pod samotnou pakou je strieborny zavit – myslim, ze na imbus – je to ono?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse