• papaya22

    zdarec. mate nekdo dlouhodobe zkusenosti s temahle brzdama? chci si je poridit, ale odrazuji mne ty keramicke pistky a vnitrky pak. dik za info

    • Seky  

      Tak keramický pístky dávaj i na XT a SLX, takže tomu asi věřej a maj to ozkoušený. Nikde jsem zatim nečetl, že by s tím byly nějaký problémy. Sám vozím SLX taky s keramickejma pístkama a vpoho, neřešim to. Elixíry jsem musel řešit pořád a to keramický pístky něměly a 2× do měsíce byli v servisu, o SLX ani nevim, že je mám. Ale hlavně proti Elixírům jsou to kotvy.

      • Vilém  

        Bylo tu par zminek, ze ty pistky lidem praskly. na XT mi zatim drzi.

      • kubad  

        občas ten pístek praskne :D myslím že na netu toho je dost, ale nebál bych se toho sou to dobré brzdy

        • Seky  

          Tak jich prasklo asi málo, nějak jsem to ani nezaznamenal :-) Kdyby to byl, ale masovej problém asi by se to řešilo víc. No co nemůžu vědět všechno :-)

        • papaya22  

          ja jsem prave cetl ze brzdy jsou to suprovy,ale mam prave obavu ze mi nekde rupne pistek pri sjezdu a je vymalovano. no tak to se asi soudruhum v japonsku moc nepovedlo. starsi xtr 975 mam 4 roky a jsou furt v poho. resim nove kolo a ty starsi xtr uz sehnat nejdou.

          • kubad  

            ty novější sou mnohem mnohem dál :D

            • papaya22  

              je mi jasny ze jsou dal- ale za cenu mozneho problemu? ted jsem se dival na xtr 2014 a tam zas cpou magnesium.

              • Seky  

                Tak problém asi může nastat u jakýhokoliv výrobku. Hodně dlouho už jsem neviděl nic, co by bylo 100% bezproblémovýho. Fakt je ten, že Shimana fungujou v rámci běžných standartů bezproblémově. Šanci narazit na zmetek máš všade.

                • papaya22  

                  to mas bohuzel pravdu. proto se ptam na zkusenosti a chci kvalitni brzdy plnene mineralnim olejem.

              • tomxxx  

                2014 už budou hodně zajímavý, páč snad budou brzdit jako starší XTR, nebo lépe a budou zas o nějakej gram lehčí, což z marketingového hlediska byla jediná bolístka shimano brzd. To je důvod, proč tam narvali titanový šrouby a magnezium.

                • Azmir  

                  To jako že tyhle XTR nemají dost brzdného účinku? A jel si vůbec tyhle XTR?

                  • Vilém  

                    On neco takoveho pise?

                    • Azmir  

                      Možná jsem špatně pochopil příspěvek ale z tohohle: „páč snad budou brzdit jako starší XTR, nebo lépe“ jsem pochopil že asi myslí ještě staršáí XTR brzdy modelový rok tuším 2008, protože ty nynější bych jako starší XTR asi nenazýval, jestli jsem to špatně pochopil, tak se omlouvám.

                      • Vilém  

                        Ja to zas pochopil tak, ze soucasny model, bude v dobe modelu 2014, tim starsim.

                        • tomxxx  

                          Přesně tak, sem to nenapsal úplně šťastně. Prostě aby brzdili jako letošní.

                          Já totiž beru odlehčování brzd s rezervou, jelikož se to často projeví na funkčnosti (ať brzdný učinek, poruchovost, servisovatelnost).

                          Tim, že budou vážit, pokud sem to vyzkoumal dobře, téměř jako Formule R1, tak už pak bude pro formule jedinej důvod vzhled (z mého pohledu), páč servisovatelnos je u formulí na pěst.

              • bimjeam  

                Magneziové sú strmene, nie piestiky… a ide čisto len o redukciu hmotnosti, nie funkčnosti ;)

    • trener  

      mám je asi rok.najeto cca 4tis.km.bez jediné závady

      • papaya22  

        diky vsem za reakce- skoro vsichni je chvalite- takze neni co resit! zitra si je koupim- budu je mit za super penize. diky vsem- moc jste mi pomohli.

    • Lister  

      Mám 988 – brzdí výborně, skvělá krátká páka, dobře se dávkují, nekoušou. V delších sjezdech ale trochu tvrdnou. Možná by pomohly ty větrané desky – používám klasické.

      Utíkala mi brzdovka z přední brzdy kolem odvzďušňováku, ale asi byl jen špatně přitažený. Od servisního zásahu nic – ťuk, ťuk.

      • tomfree  

        V delším sjezdu se brzdí jen sem tam,pokud se brzdí pořád tvrdnou prsty,nohy,brzdy i výraz v tváři :-)))

        • deekay  

          +1 :)))

          taky mam nekdy zlozvyk „tahat“ paky, chce to zbavit se toho :)

        • Lister  

          Ale kušuj chlape :-)

          Nebylo myšleno soustavné brždění, to uvaříš cokoliv.

          Ale stačí pár razantních přibrždění po sobě a je cítit, že chod páky tvrdne. XT jsou na tom údajně s odolností o něco lépe, ale ty nemám.

      • jIrI___  

        Destičky s chladičem pomáhají dost, až mě to překvapilo. Mám tu u nás takový testovací asfaltový sjezdík, kde když trvale brzdím, tak jsem uvařil starší XT, Elixiry, nové SLX bez chladičů, ale tytéž SLX s chladičem jsem tam jako jediné neuvařil. Všechny brzdy měly origo desky z výroby.

        • tomfree  

          V životě jsem v žádném sjezdu neuvařil žádné brzdy,ale pokud to bude mým cílem uvařím jakoukoli brzdu a nebude to až takový problém.

        • RendyD  

          +1

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.