• Tina

    Prvé vlákno je už dosť dlhé. Príspevky k téme Novinky 2018 pridávajte teda do nového vlákna. Prosím držte sa témy.

    silniční kazety 3T Strada určené hlavne pre 1×…

    2 verzie 11–32z (9–10–11–12–13–15–17–19–22–26–32) a (9–11–12–13–15–17–19–22–25–28–32)

    https://www.bikerumor.com/…ach-1x-road/

    • Tina  

      kabonové bezdušové 45mm ventilky Barbieri. Už sú v predaji nejaký ten mesiac.

      • McBlacky  

        tomuhle teda bych nevěřil, když se lámaly hlíny :/

        • jonti  

          Netusis, kolik vazi ocel a kolik hlinik? Odhaduji, ze oproti hliniku to usetri 4g.

          • McBlacky  

            Foukám před každým závodem dle podmínek a představa, že to zlomím je pekelná. Ve skutečnosti hliník je lehčí než takhle carbon jebka. AM váží 7gr set. Ocel je kolem 12gr set.

            Tohle se bude možná méně lámat, zase potenciálně je pruser životnost závitu. Pokud bude nestandart tak to za chvíli vyhodíš zasraný tmelem. Když bude klasika je tak jemný stoupání, že to strhneš :)

            Nevím kdo je cílovka, pro sub 8 gramaře je tu hliník a pokud stavíš 9ht 10fs tak tohle nepotřebuješ. a 3gr uspora proti oceli s tím, že řešíš další failure point… to je LOL

            • tomxxx  

              Presne. Mel sem AC hlinik a furt sem se jen bal, kdy to urvu.

          • jeniiiik  

            Ocel? Není to spis mosaz (zlaté) a nebo niklovana mosaz (stříbrné) ?

      • Strakááč  

        to je nemoc, kupovat si tohlecto :D

      • doubleingram  

        If staci 35 mm, tak tohle je lehci :)

        https://www.bikepart.cz/…tune-35mm-3g

    • Tina  

      Karbonové kľuky Miranda. Použiteľné pre všetky typy bajkov od MTB, Fat, až o Gravel alebo silnici.

      https://www.bikerumor.com/…ts-anything/

    • kali222  

      cube stereo a hanzz 2018

      https://www.pinkbike.com/…st-look.html

    • Goratrix  

      High-end karbonovy fitness of Canyonu:

      https://www.canyon.com/…9-0-ltd.html

      • TeryPV  

        jo tak tohle bych si nechal líbit! Opravdu krásné kolo!

        • plzakj  

          Mno, ale geo do rychla. Hlava 154 v Mku s eTT 584. To jsem zvedav, kolik fitnesaku se na to polozi.

          • TeryPV  

            Hmm, to je fakt, to je sakra krátké kolo.

          • Goratrix  

            Hlava je vyssia, je tam este 25 mm spacer, ktory nie je na fotkach. Ja mam predoslu generaciu (vid profil) vo velkosti XL, headtube mam 195 mm a top tube 610, pozeram ze ostatne velkosti zhruba podobne proporcie a je to v pohode.

      • Lister  

        Krásné kolo to je, ale vždycky si při pohledu na tenhle typ kola řeknu, co je špatného na silničce? Vždyť variabilita úchopu na silničních řidítkách je naprosto úžasná – od kochačky u představce po totální zalehnutí dole.

        Ale možná jsme jen nedospěl, třeba za 10 let už na páky nedosáhnu a pochopím to?

        • TeryPV  

          Co máš z toho, já zase nechápu tu módu silniček :) Jako zkusil jsem a právě to co mi na tom vadí je ten úchop. Ale předpokládám, že k tomu jednou taky dospěji :) Když jsem měl treka stavěného jako fitnessku, tak mi to plně vyhovovalo.

        • embi  

          Jednoplacka a mtb pohon neni moc silnicni zalezitost.

    • krabica  

      Nové karbonové kliky od Praxis. Ty silniční 48–32z by se mi moc líbily na gravela. :-)

      • kali222  

        v poslednim odkazu uz jsou kompletní geometrie. 29" s 425mm…

      • waltari  

        Za mě dobrý .....rád bych vyzkoušel ;-)

      • Strakááč  

        krása tyvole… jak je ten rám nizoučkej.. všichni dostávaj rozum :D no luxus prostě :D

        • krabica  

          To je právě hnus, ty čouhající sedlovky, z toho by jeden blil…

          • Strakááč  

            normálka… když teleskop zašoupneš, tak to bude luxusní..

            • krabica  

              Právě, že zašoupnout moc nepůjdou, když se sedlová trubka láme hned na úrovni horní rámové trubky.

              • Strakááč  

                Tož… je to nahovno kdyz chces vozit pevnou… ale jak vidis, tak teleskop je v pohode :) ale taky by me to stvalo.. ale zas je to hezký :))

          • kali222  

            :D

          • snílek  

            Přesně. Tyhle metr trčící sedlovky z nízkejch rámů jsou pekelný. Mám to taky tak a v kombinaci s mojí výškou na mym kole vypadám, jak kdybych měl v zadku zastrčenou násadu od smetáku.

    • JFtryall  

      Joo a to mi experti tady tvrdili, jak jsou maly pastorky nesmysl. A je to tady! :-))

      • Atilla  

        Tak nesmysl to je pro normálního člověka, sponzorovaný závodník to řešit moc nemusí:)

        • tomxxx  

          A proč nemusi? Spis nesmi, kdyz to dostavaj. 10z je na hrane a 9 mi prijde uz jako uplna kokotina. Kdyz mas moc zlomenej retez na tech 9z, tak to ciste z efektivity neni uplne dobry. Na silnicku bych si nedal ani tech 10z. A to uz vubec neresim zivotnost…

          Kdyz se kouknem na kladky v prehazkach, tak ty taky maj bezne minimalne 11z a ted na silnicky (a i eagla) zacali rvat vetsi s tim, ze je to efektivni a usetrej par wattu.

          • Strakááč  

            To podle me vubec nevadi ze je malo zubu..nejakymu retezu nebo pohonu.. hlavne se musi uzpusobit orech, osa… a jsou ty zuby snaz opotrebovany.. :) jinak zas muzou ubejvat velky pastorky treba na 30z a pojede to porad rychle.. I do kopce

            • Atilla  

              Tak to si piš že to má vliv na přenos síly, když máš jenom dva zuby a řetěz skoro zlomený.

              Dostat to neřeším a jezdím, ale koupit si to …

            • Rubi  

              a co drzet pusu kdyz o tom nic nevim ? :-)))

              • Strakááč  

                Na dirtech se vozi bezne 9t pastorek ikdyz zas se to nekrizi jako tady.. nu co.. je to pravda.. koupit si to.. je zbytecny.. kdyz muzu mit to samy za par korun jen s vetsima koleckama… dostat to.. tak co resit :))

                • tomxxx  

                  Dirt nejezdim, ale neni tam nahodou jinej retez nez na biku s prehazovackou? Treba neco jako 1/2”x1/8”? Ale jak rikam, nejezdim, tak nevim

                  • Strakááč  

                    No, jedenactkovej atd.. retezvtam nejni..a le vozi se tam klidne I klasika devitkovej retez, kdyz je klasika prevodnik.. jinak na bmc prevodnik musi bejt urcenej retez.. ale ss kolecko vzadu veme v pohode klasiku 9sp 8sp nevim jestli I 10sp ;)

                    • Atilla  

                      Nejlepší řetěz na dirt ,ss,.. je nexus, sice se rychle vytahá a musí se krátit, ale nežere drahé drivery a převodníky

                      • Strakááč  

                        To uz jsi mi psal no kdysi :) ja mam vymennej pastorek I prevodnik, tak vozim co se mi zalibi ten dartmoor byl vytahanej rychle mam ho od prosince a v cervenci pred vymenou mel 133mm :)

                • TheJD  

                  Na dirtu je hlavne uplne sumak efektivita slapani. :D Tam se to vozi jen kvuli tomu, ze pak muzou dat mensi prevodnik.

          • JFtryall  

            A mas to zmereny? Nejaky pocity vubec neresit, to ses na tom hur, kdyz tam mas velka velka atd.. 10T pastorek jezdim na biku skoro porad pri asfaltovym treninku a vydrzi to hodne, nemam problem. Na silnici bych to bral, vaha by sla zase dolu a efektivita by neutrpela. Potreboval bych ale spis e13 kazetu nebo 10–42T, aby se dala vozit aspon 50T vepredu.

            • tomxxx  

              Nejsem strojar, ale nekdo sem daval i vzorecek vypoctu velikosti pastorku, co se tyce lomeni retezu (nebo jak se tomu rika), tak hledej, jestli te to zajima.

              Na silnici je 10–42 blbost at to ma efektivitu jakoukoliv. Skok z 10 na 12 je na silnicnim kole hroznej. Stejne tak z 9 na 11 u druhe verze te kazety nahore. Sem zastance jednoplacky, mam ji na biku i CX (kazetu mam 11–36 na 11sp a tezky prevody po zubu), ale na silnicnim kole je to momentalne blbost.

              • JFtryall  

                Tak skok 10–12T neni nejprijemnejsi, ale taky by to tam nemelo byt porad. S velkou kazetou by to bylo hlavne do sjezdu a do skupiny. Pro moje jezdeni by to bylo lepsi. Neresis presmyk a jen to tam sazis stejne jako na biku. Nemam problem s odstupnovanim. Ale je pravda, ze cistokrevnou silnici bych uz asi nestavel. Nema to moc vyznam, neni na tom kde jezdit. Spis neco univerzalniho na 34 bezdusich atd.

    • DoomHammer  

      Předběžná informace od RB: rám RX s tapered hlavou a zadní pevnou osou by měl být k dispozici na jaře 2018 :)

      • satch  

        Geo zůstává? A bylo by super, kdyby k tomu do setu přidali i karbonovou vidli…

        • DoomHammer  

          Bližší informace zatím nemám, ale asi zůstává. Minimálně vidlice by podle p. Hejnika měla mít stejnou výšku, karbonovou asi dodávat nebudou, to bych řekl nechají na zákazníkovi :). Zatím si kolem toho píšeme mejly, protože jsem opice zvědavá.

    • wilda81  

      http://www.mbr.co.uk/…-mega-365540

      Nové modely už mají na webu.

    • orm  

      Tufo zacalo delat mtb plaste a bezdusove plaste na silnicku. Za ty bezdusaky na silnicku palec nahoru.

      https://www.bikerumor.com/…road-wheels/

      • Chlebovnik  

        210 – 375 TPI? Masakr. Přitom Maxxis dělá kolem 170 TPI Aspenu a Ikonu takový cavyky.

        • TheJD  

          To bude jinou metodikou mereni. Nekde jsem o tom celkem nedavno cetl, ze vyrobci takto udavaji vysoke tpi, ale pritom to je jinak meri. Myslim, ze tam rikali neco v tom smyslu, ze pokud je to pres 200, tak to tpi neni pro jednu vrstu, ale pro vsechny vrstvy, ktere jsou na sobe.

        • jonti  

          Das tam tri vrstvy 70tpi a na gumu napises 210 :) Tak to delal uz Continental.

          • tromboonen  

            Jak by řekli v Rusku víc pruhů víc Adidas… nemaj silniční tufa pověst tvrdejch šlupek (částečně i kvůli nízkému TPI)?

            • Strakááč  

              „víc pruhů, víc adidas“ říkaj vietnamci kalhotám, co jsou pruhovaný :))

              • pocestny  

                víc sleduj ruské videa, jinak ta hláška se používá už všeobecně na cokoliv ve smyslu „čím více, tím lépe“

      • JFtryall  

        Noo konecne! Doufam, ze zacnou i s gravel tubeless segmentem kolem 35–42mm. A silnicni pujdou az na 32mm aspon. Na rozsekany cesty idealni vec.

      • Cryzyy  

        začnou dělat bezdušové pláště a k nim kola ne dušové pláště, to vypadá na slušnej obchodní tah

    • Strakááč  

      kostka

      • goofy  

        Už je to tu… :-) Čekal jsem to dlouhé, a nakonec je to ještě relativně ok… No nic. Klid goofy… máš prakticky nové kolo! :-D

        • -b-n-x-  

          Malý zdvih to má. Což je trochu škoda, když už dw

          • goofy  

            Na to moje mrdání akorát. Na větší divočení tu je Fireblade a to se mi už zdálo asi moc.

        • krabica  

          Předchozí verzi bych bral XL, u téhle jsem na rozhraní L/XL. :-/

          • goofy  

            U mě jasné L, krátký představec a teleskopka do nebes… :-) Akorat si nejsem jisty jak s hlavou…

            • krabica  

              No, taky bych to viděl na L, teleskop do nebes a komín taky. :-)

      • logoman  

        Mne se to libi.

      • kudlanka32  

        a prodlouzili zaruku na 10let…

    • APEiRON  

      Nevíte, kdy bude představena kolekce GT pro 2018?

    • bimjeam  

      Nevie sa náhodou v ktorom mesiaci má padnúť embargo na nové XTR ?

      • herrman  

        Tipuji duben 2018

      • bimjeam  

        O novom XTR už sa šušká, že bude nový orech, rozsah 10–51, 12 kvaltov… ale zatiaľ som nepostrehol, že by niekto zmienil nový Saint alebo Zee. Saint už presluhuje druhú sezónu a Zee má asi ako posledná sada ešte staré dobré brzdové páky bez ispec II a pumpovacích problémov. Nezachytil niekto niečo na zahraničných portáloch a fórach?

        Príde mi až divné, že to shimano dokáže tak dokonale ustrážiť :)

        • tomxxx  

          taky jsem slyšel 12sp 10–51 mi přijde jako hrozná píčovina, jen aby měli větší rozsah než sram. Naopak by mohli zabodovat jeměji odstupňovanou kazetou. Pokud ale neudělaj něco s hmotností, nikdo to chtít nebude, navíc s novym ořechem, podle mě prodejný jen na novejch kolech…

          • Rubi  

            Nevim proc by to mela byt picovina, jeden zub nahore neudela zadny rozdil a marketingove to dava smysl. Jestli to bude vahove srovnatelne tak je uplne jedno jaky to bude mit orech. Nevim jak chces jemneji odstupnovat stejny rozsah na stejny pocet kvaltu.

            • tomxxx  

              Stejný rozsah né, 90% profíků 50 pastorek na XC nevyužije, takže udělat jemné odstupňování na 10–42 nebo 10–46 mi dává smysl. Třeba i na CX bych dost jásal za 12sp malorozsahovou kazetu – klidně 11–36, ale na to zatim neni ani řazení…

              Jeden zub je jen ten marketing, funkčně je to hovadina. Navíc jestli udělaj novej ořech, to fakt bude jen na novejch kolech. Podle mě se ale převrat konat nebude – 11–50, 12sp a nazdar.

              • Rubi  

                myslis ze vyrobci cili na profiky? ti jim ten prodej asi neudelaji… 90% B-F podle vlaken 10–42 ani neuslapne, tak k cemu by bylo jemnejsi odstupnovani? A shimano nema na silnici ani 1×X sadu tak proc by delalo 12sp malorozsahovou kazetu a hlavne proc, zrovna silnice je tam uplne nepali, kdyz s 2*11 celkem kralujou a na mtb s 1*11 uplne zaspali.

                • tomxxx  

                  Tak proč tenkrát příšli s 1×11 XTR a kazetou 11–40 nebo Di2 i na XT, když necílej na závodníky? Tosi normální lidi nekoupěj. Mně prostě nepřijde, že shimano nedělá čistě marketingový kroky, ale že maj i technický opodstatnění. No jsem dost zvědav s čim přijdou, jedině kde proti sramu můžou uspět jsou gramíky.

                  • Rubi  

                    protoze 1×11 XTR prislo az po sramu a pak az za dlouho kazeta 11–42 na XT, kdyz vychazelo to XTR porad pocitali s 2*11 na 11–40…

                  • Radek Broz  

                    "Tosi normální lidi nekoupěj. "

                    Tak to se kurva pleteš! :)

                  • novas752  

                    Jistě, oni celej elektronickej systém vyvýjeli vlastně jen pro hrstku profíků a navíc polovina z nich to dostane darem jako sponzoring. :) :)

                    • tomxxx  

                      A kolik lidí XT na elektrice má prosim tebe?

                      • novas752  

                        U nás (překvapivě) moc ne, ale najdou se tací.

                      • tomas.nov8  

                        Nepřijde mi to nějak vzácný zase, potkávám to pravidelně.

                      • mirabike  

                        Myslíš třeba ve Německu, Francii, Itálii, Holandsku… :D ..asi dost na to, aby na tom výrobce slušně vydělával ;-)

                        • tomxxx  

                          Jo já zapomněl na holandsto, to je masivní odběratel biků, hlavně enduro tam prej děsně frčí.

                          • novas752  

                            Na enduro ne, jenže xt neni pouze enduro sada. Vyskytuje se i na nejrozšířenějších xc ht.

                            • tomxxx  

                              Neřikám, že je to enduro sada, ale holanďani masivně na biku fakt nejezděj. Italové jsou taky národ silničářů…nechci to paušalizovat, ale zrovna holandsko je dost jasný. Tam se prodá víc časovkářskejch speciálů než biků.

                              • novas752  

                                Tak si do počtu přidej Anglii – zejména Skotsko a Wales, Skandinávii, USA a Kanadu, Austrálii a Novej Zéland.

                                • tomxxx  

                                  Hele nevim, ale co tu napsal mira, tak bych skoro řekl, že s němcema sme v přepočtu na obyvatele v počtu horáků na tom nejlépe. Zrovna vypsal země s cyklistickou tradicí úplně jinou než bikovou.

                                  • novas752  

                                    Teď je otázkou jestli je u nás 8× víc mtb na obyvatele než u němců (abychom se jim vyrovnali co do počtu mtb) a jestli průměrný mtb vypadá stejně tady a i u nich.

                                    Rovnou si odpovím – velmi pochybuju, když hodně tak 3× míň; u nás průměrný mtb zhruba odpovídá jedný vejplatě, v Německu je průměrná vejplata cca dvojnásobná.

                                    • p@X  

                                      Teď ještě, kolik si za průměrný plat koupí Cubů a spol. němec a kolik čech…

                                      • novas752  

                                        Spíš kolik výplat dá za kolo s elektrickym řazenim průměrný čech a kolik průměrný němec…

                                        A vhledem k tomu, že celkově o dost víc lidí bude ochotno věnovat zhruba 2–4 výplaty místo 4–8…

                                        • tomxxx  

                                          V CR se kupujou nejdrazsi kola v pomeru k platu a ted se to zamotava, co? :-D

                                          • novas752  

                                            No to nevim, skutečnost že v Německu jezdí výrazně více XT Di2 než u nás popřít nemůžeš.

                                            • JakeF  

                                              Na základě čeho máš tu jistotu, že to „nelze popřít“?

                                              • novas752  

                                                Selský rozum!

                                                Žije tam cca 10× víc lidí než u nás. Netvrďte mi, že si 10× míň Němců resp. obyvatel Německa dovolí koupit kolo za jejich průměrný 2–4 vejplaty, než čechů za 2× tolik průměrných u nás!.

                                                • JakeF  

                                                  Aha, takže to „nejde popřít“ a právě sis to vymyslel…

                                                  • novas752  

                                                    Dokaž že to není pravda chytráku. ;) Nedokážeš.

                                                  • JakeF  

                                                    Nedokážu… Ale to pořád neznamená, že to tvoje tvrzení je pravda. A protože jsi ho tvrdil ty, navíc s tvrzením že „nejde popřít“, tak bych čekal, že ty jeho pravdivost dokázat zvládneš.

                                                  • novas752  

                                                    Například v matice je to běžná a regulérní forma důkazu sporem. Když to nedokážeš popřít tak to platí.

                                                  • wilda81  

                                                    dořešte si to prosím tady, děkuji

                                                  • JakeF  

                                                    Tina to zablokuje až přijde, v klidu…

                                                  • JakeF  

                                                    Abys provedl korektní důkaz sporem, tak musíš ty sám vyvrátit tvrzení „v české republice se prodá více nebo stejně kol s XT Di2 než v Německu“.

                                                    Takže sorry, nemáš pravdu a takhle jednoduše se z toho nevykroutíš.

                                                  • TheJD  

                                                    Dukaz sporem je zalozen na necem jinem chlapce.

                                                  • tomxxx  

                                                    Omlouvám se za rozpoutání tak debilní diskuze, Tino blokni to, díky.

                                            • tomxxx  

                                              Klidne to poprit muzu, protoze sis to momentalne vytahnul z paty.

                                  • mirabike  

                                    proto ty tři tečky..

          • Tina  

            Kazeta XTR bude lepšie odstupňovaná ako Eagle. Sram to dosť odflákol keď jednoducho k 11z kazete pridal väčší pastorok. Navyše budú na výber 2 rozsahy 12z kaziet XTR.

            • iDee07  

              Tady shimano zaspalo jak svina, 1×12 uz je tu dost dlouho a jeho vyhody jsou jasny. Nevedemost a zdani ze shimano s tim porad nic nedela vyplynulo v to, ze predelavam z XTR na Eagle.

              • p@X  

                Těžko se ale rybářům budou získávat zpět ztracené pozice, když většina bikerstva čerstvě přestrojila na orla a na nových kolech je Shimano spíš v lowendu…

              • novas752  

                No mohli by zabodovat aspoň tou kazetou, někomu by stačilo 10–48 nebo tak. Skok 10–12z taky dost lidí štve. Necháme se překvapit.

                • Polka  

                  A to teda budou mit nejakej svuj vlastni orech na 10z?

                  • novas752  

                    Říká se že ano. Což asi bude poměrně nevýhoda – spousta lidí čerstvě přešla na xd.

                    • Radek Broz  

                      Neřekl bych, že lidi, co uvažujou o novým XTR, rozhází ořech za 2 litry.

                    • TJK  

                      imho bude neco jako kratky orech na OneUp Shark a spodni dil treba s poslednima 3 pastorkama bude v kuse a fungovat jako zaverna matice

            • Radek Broz  

              Víš, kdy uvolněj embargo? To snad tajný není. Díky. ijnaký víc detailů by mě samozřejmě taky zajímalo, klidně sz;)

              • Tina  

                Embargo končí myslím v červnu.

                • grafik  

                  Už aby byl červen. Plánoval jsem upgrade na Eagle, ale teď … hmm, asi počkám.

                  • Tina  

                    Myslím, že sa oplatí počkať :)

                    • McBlacky  

                      jako že to bude bud levnejsi a lehci?

                      jediný co by je zachránilo by bylo kdyby to bylo modulární a mohl by si každý postavit kazetu 12z jak bych chtěl. Jinak už v segmentu cena i váha samostatne vede sram a není duvod menit za neco stejnýho od jiného výrobce.

                      • novas752  

                        Modulární systém bude vždycky těžší. Jednokusový SRAM kazety jsou v podstatě dutý…

                        • kubad  

                          +1

                          zrovna sem psal to samé, navíc riziko pazvuků

                        • McBlacky  

                          nj ale jak píšu, levnější (xg1275) nebo lehčí (xg1299) samostatně to neudělaj. Jediný co jim zbývá je udělat lepší rozsah.

                          10–42; 10–44; 10–46 na 12z.

                          pro mě třeba ideálně 10–11–12–14–16–18–21–24–28–32–36–42(44); .....32–38–46. alespon by se to vozilo s normální pilou 44 případně 46 a ne ted eagle často se 48. Kdy stejně 10z se jede minimálně, ale využiješ 50z. S pilou 42 nebo 44 co se osazuje do serie je ta 50ka zbytečná.

                    • kubad  

                      na co?

                      snad jedině v Di2 verzi to může být zajímavé

                      • kudlanka32  

                        treba na normalnejsi cenu?

                        • McBlacky  

                          XTR? :)

                        • kubad  

                          X01 Eagle ti přijde mimo? sada se dá koupit sehnat lehce přes 20 na to u XTR zapomeň

                          • Tina  

                            Uvedom si, že za ďalší rok pôjde technológia od XTR do nižších sád. A tu bolo Shimano cenovo vždy výhodnejšie ako Sram.

                            Súčasné Sram Eagle kazety sú najdrahšie kazety aké kedy MTB pamätá.

                            • McBlacky  

                              takže se bavíme o tom, že pro lidi bude levnější verze dostupná někdy ve 2020 ?

                              tak to se čekat fakt nevyplatí

                            • kubad  

                              aby ta XTR nevážila tolik co GX Eagle za ještě vyšší cenu :D

                              • jeniiiik  

                                A aby jim to pak konečně začalo fungovat v těch nižších sadách…ne jak teď. :-D

                              • TJK  

                                ono tezko shodit vahu dolu.. kdyz Sram je imho na technologickym limitu.. to by musela byt XTR udelana hodne podobne a jeste z jineho materialu,,, cas treba z titanu apod…

                                • tomxxx  

                                  Já už o tom přemýšlel a vlastně máš pravdu. Jediné co může shimano udělat, v podstatě Sram kazetu na jinej ořech, ale myslim, že to maj docela dobře opatentovaný, takže to nepůjde.

                            • Radek Broz  

                              Založ si jinej účet a vyklop, co víš, ať se tu nesmyslnně nehádáme;)

                          • kudlanka32  

                            me zajima jen cena kazety

                            kazeta XG-1150 stoji 2500, XG-1275 je za 4150

                            • kubad  

                              na kole za 150 litrů je to celkem k smíchu řešit

                              jinak se tu bavíme v 2018 o XTR které bude hodně přes 4000kč

                              a 2019 možná XT ale obojí s nutností nového ořechu který taky nebude levný

                              • kudlanka32  

                                hlavne ze ses pobavil

                              • Tina  

                                To isté sa hovorilo o Sram XD orechu, že sa to predraží a dnes už to nikto nerieši. Shimano má veľkú silu v OEM partneroch, takže tu bude situácia do dvoch rokov podobná.

                                Keď prišlo na trh zlaté Eagle pred 2 rokmi, tak ak si dobre pamätám, odporúčaná MOC kazety bola 12tis Kč zlatej a 10tis Kč čiernej. .XTR nikdy nestála ani polovicu.

                                • McBlacky  

                                  protože XTR tomu nebylo konkurenční :)

                                  • Tina  

                                    Ale XTR bolo skôr ako Eagle a kazeta nestála raketu.

                                    • novas752  

                                      Jenže se bavíme jen o 11spd. A mám takový pocit, že i s 11spd přišel SRAM.

                                    • tomxxx  

                                      Cože? Jak byla skoro jako eagle? Nemá 12sp, shimano xtr kazeta nemá ani rozsah jako 11sp sram, což byl zásadní problém snad pro všechny, co nechtěli přesmykač, takže se vozila stejně hlavně xt kazeta.

                                      • Tina  

                                        gúgl ti to zle preložil :) „skôr“ neznamená „skoro jako“. skôr = dřív

                                        Hovorím o tom, že XTR je tu už viac ako 20 rokov a kazeta tejto top sady nikdy nebola taká drahá ako si to nastrelil Sram u novej Eagle XX1 a X01.

                                        • lumyr  

                                          kde není konkurence a je poptávka…

                                        • tomxxx  

                                          Gůgl mi nic zle nepřeložil, já v tvé větě hledal význam zezadu, zepředu a došel sem k tomu, že prostě porovnáváš XX1 11sp a XTR 11sp (přišlo mi to nejlogičtější). To že cenově byl sram jinde znamenalo, že byl i rozsahem a hmotností jinde. Prostě v boji mezi shimanem a sramem platí, že když udělaj stejně těžkou věc, stejně funkční, stojí velmi podobně. XTR kazeta neměla ani hmotnost, ani rozsah. XT kazeta byla levná, to jo, ale 10z pastorek byl pro hodně lidí docela zásadní.

                                          • Tina  

                                            Bohužiaľ „zezadu“ si nedostal až k zásadnej informácii, že som písala o Eagle.

                                            • tomxxx  

                                              Doprčič jak můžeš porovnávat XTR kazetu 11sp a eagle kazetu 12sp. Já to nechápu.

                                              Jo, 26 top záplety jsou taky levný, pokud nějaký seženeš, ale kdo to chce?

                                              • -b-n-x-  

                                                26" záplety jsou levné? Prosím o odkazy. Zrovna mě by tohle zajímalo. Minulé tři roky mě však nic neoslovilo.

                                      • Cannoneer  

                                        Buď si to přečti ještě jednou nebo použij překladač, v tom příspěvku se píše něco jiného. :-)

                                        • tomxxx  

                                          Píše se tam hovadina, ať je to jak chce, mně to nedávalo smysl ani jednou.

                                    • kubad  

                                      A?

                                      Eagle stojí raketu a je ho všude plno pokud nemas konkurenci muzes si diktovat cenu pokud mas zajimavy produkt, to se Sramu povedlo.

                                      Uvidíme co Shimano dá na trh

                                      • Tina  

                                        Mýliš sa. My sa tu pohybujeme a bavíme hlavne o drahých top sadách. Ale Eagle ani XTR netvorí nosnú časť predajov Sram a Shimano. Je to však skvelá vizitka na propagáciu. Súhlasím s tým, že Shimano na MTB zaspalo dobu a má čo doháňať. To však neznamená, stráca pozíciu. Stačí sa pozrieť do katalógov väčšiny výrobcov. Shimano je viac ako na 95% všetkých kol v ponuke. U výrobcov, ktorí nevyrábajú drahšie kola dokonca 100%. Priemerná cena predaného kola v ČR je 6.500,– Kč!!! Mnohí zrušili modely na Srame 1×11 a nahradili ich Shimano 2×11, pretože sa zákazníci sťažovali na nedostatok prevodov. Toto čiastočne rieši Eagle GX. Ale až u drahších kol, ktorých sa predá malé percento.

                                        Rovnako ako v kolach do 40tis Kč tak aj na silnici Shimano totálne valcuje konkurenciu.

                                        • kubad  

                                          Pokud se shimano spokojí s tím že vydělává na levných věcech kterých je všude plno a není leadrem na trhu technicky, tak je to hodně krátkozraké

                                        • novas752  

                                          Jo, ale tady nikdo nezpochybňuje, že Shimano vládne se sadama Tourney a Altus a možná Acera světovému trhu, zejména na stovkách tisíc levných kol Asii, Globusech a Kaufandech.

                                          Na silnici taky Shimano dosud vládne ve všech kategoriích (uvidíme co s tim udělá 12spd sram na silnici), ale na poli top mtb sad prostě ztrácí dech. Uvidíme s čim přijde a jak na to zareaguje sram (který mimochodem 2×11 stále drží ve výbavě GX. Je sice dražší než SLX, kterýmu by to asi mělo konkurovat, ale má to větší rozsah (10–42 + 12z na převodnících místo 10) a imho to funguje líp. Protože s XTR to díru do světa neudělá, stejně jako XX1 ne. Bude potřeba počkat až co XT nebo i SLX a do tý doby už bude mít novinky i SRAM a GX Eagle nejspíš ještě zlevní.

                                        • -b-n-x-  

                                          Jsou ty procenta celosvětově, nebo jen čr?

                                          • Tina  

                                            Skús si ešte raz a pomaly prečítať môj príspevok.

                                            • -b-n-x-  

                                              Teď jsem si to četl třikrát pomalu a stejně nevím.

                                              Z 95% mají tedy výrobci shimano. Domnívám se, asi myslíš celosvětově – protože tam není uvedeno nic víc. Je to ok?

                                        • tomas.nov8  

                                          Zajímalo by mě odkud máš ty statistiky… větší nesmysli jsem tady dlouho nečetl. Řada výrobců v posledních dvou letech přešla na SRAM i u těch dostupnějších kol cca nad 30tis (NX). A spíš bych řekl, že většina značek u dražších kol právě používá letos (2018) SRAM, což je samozřejmě díky Eaglu, ale i NX na základních enduro modelech najdeš dnes už častěji než Shimano třeba.

                                          A pokud bereš každou plečku jako kolo, tak asi je průměrná cena 6 500, díky Decathlonu a Olpranu. Ale v cykloobchodě nebude 100% 6 500 Kč, ani když započítáš dětský kola.

                                          A furt nechápu jak můžeš srovnávat Eagle s 11 rychlostním XTR. A jak tu někdo psal, pokud si člověk kupuje drahý kolo, tak taky trochu musí počítat s dražším servisem.

                                          • kubad  

                                            je u zdroje, věřím že k číslům má přístup :D

                                          • goofy  

                                            Ono tak jednoznačné nebude, jelikož třeba YT přešel komplet na Shimano ;-)

                                            • LM  

                                              Co přesně myslíš tím „komplet na Shimano?“ :-)

                                              Od Shimana tam mají pouze řetěz, přehazku a řadící páčku. Kazeta je e*thirteen, kliky buď taky nebo Race Face. Brzdy SRAM všude…

                                              • novas752  

                                                To mě hrozně štve a těšízároveň. :) Z celkem uhlazenýho osazení RockShox+SRAM a RF kliky udělali zplácaninu RS, Sramu, E13, Shimana, RF…

                                                No a těší mě to proto, že jsem koupil dobrý ročník. :)

                                                • tomxxx  

                                                  jak může dát někdo na seriovku E13…

                                                • File12  

                                                  Jo je to jedina vc co me ted na YT sere a na porizeny Capre stat bude. Premyslim zda tomu dat sanci. Ale nejradsi bych to prekopal na eagle. To zas ale pokud se nepletu potrebuju jinou patku a ta zatim neni

                                                  • LM  

                                                    Asi to tak bude, Canyon má taky různý patky pro SRAM a Shimano přehazky. To je dobrá past :-/

                                                  • novas752  

                                                    Neni to kvuli Shimano hookles přehazkám bez toho spojovacího členu?

                                                    Protože jestli vidim dobře, YT montuje normální verze přehazovaček a patka by tedy měla být univerzální.

                                                  • kubad  

                                                    stačí mrknout na foto jestli ta Shimano hazka je s tím spojovacím můstkem nebo napřímo, pak je problém

                                                  • goofy  

                                                    Podle fotky to vypadá na klasickou patku.

                                                  • goofy  

                                                    Toho zas naděláte… Přitom Shimano řadí úplně v klidu, hazka je víc schovaná a případně to bude dost méně mrzet, když ji trefíš.

                                                  • tomxxx  

                                                    jj, když jí trefíš, tak zajásáš, že si můžeš koupit sram :D (gx páčky stojej pakatel)

                                                  • goofy  

                                                    Tak já si mohl u 1×11 vybrat a schválně jsem šel do shimana, takže jak kdo zajásá…

                                              • goofy  

                                                Kompletem beru řazení. Zbytek si stejně každý kombinuje jak chce. Brzdy Sram bohužel, ale snad budou lepší než Guide.

                                          • jonti  

                                            Já bych si klidně kolo do hor, na dlouhé výlety s velkým převýšením, vybavil místo Sram Eagle na XTR 2×11 nebo 3×11. Přesmykač mě kromě hodně technického nebo intenzivního ježdění výrazně neomezoval. Hmotnostně to o moc horší není a 3×11 asi nabízí větší rozsah.

                                • kubad  

                                  Za dva roky? Kdo ví co bude za dva roky. soudruzi v japonsku dost zaspali.

                                  Jinak sem na podzim XTR na kole vyměním za GX a lepší, dost smutná vizitka pro Shimano

                                • kubad  

                                  Aby XTR vůbec dokázali Xo1 Eagle konkurovat musí být 2×11 a pak už je dražší i přes levnější kazetu. A samo těžší

                                  A to neřeším jak chodí :(

                              • ememem1  

                                jak sa to vezme, na novom urcite, ako spotrebak to uz je dost. nicmenej zaujimave bude skor jak na tom bude xt a slx oproti gx. a tam ich imho uz podlezu. sak uvidime.

                                • goofy  

                                  A to jste všichni opravdu tak natěšení na 12 převodů vzadu? Imho i těch jedenáct už je až pokokot, a abych si zase s nadšením přidal další? No nevím… :-) Když na to nemám, tak tam prostě jebnu přesmyk, než se to snažit pořád mermomoci nahnat vzadu, ne? :-)

                                  • random  

                                    Ano. Nevím. Ne.

                                  • krabica  

                                    Přesmyk už bych nechtěl hlavně kvůli páčce řazení, teď tam mám ovládání teleskopu a je to super. To různé vykrucování prstu, kvůli více páčkám, mě fakt sralo… :-)

                                  • Radek Broz  

                                    No, alespoň už jsi vzal na milost 1×11 a nehádáš se o tom, že 3×9 je nejlepší. Za 5 let vezmeš i to 1×12 na milost;)

                                    • goofy  

                                      3×9 jsem snad ani nevozil a trojpalcku naposledy před 18 lety? :-)

                                  • -b-n-x-  

                                    Máš mít 10 jako já :-D

                                • kubad  

                                  To máš pravdu, ale to bude ještě dlouho trvat až to bude v SLX

                                  • nitraq  

                                    Právě, jejich tempem jedna sada ročně to bude 2021.

                                  • grafik  

                                    To je otázka, já myslím, že tím jak Shimano zaspalo, musí přijít v jednu chvíli s top sadou, i s variantou XT nebo SLX.

                                    • TJK  

                                      ono shimano zaspalo uz v dobe kdy Sram prisel s 10sp XX kazetou a powerdome RED. tam si otestovali koncept „obrobku“ z jednoho kusu a tim si otevreli cestu technicky kamkoli a diky patentu imho zavreli cestu shimanu jak je technicky dohnat… protozo co si budeme povidat, technicky je to hodne pokrokovej design ktery je imho na hranici vyrobitelnosti v rozumnych cenovych relacich… shimano by musel jit hodne podobnym smerem ale v jinym matrosi a navic s jinou konstrukci orechu aby bylo schopny Sram dorovnat.. protoze s akt. orechem a systemem je proste vahove nedozenou nikdy… ten material navic nemaji jak odebrat.

                                    • tomxxx  

                                      Myslim, že se na to vykašlou, je moc komponentovej nákup neživí, na seriovky se to bude montovat tak jako tak. Pro Sram je ten obrat z prodeje samotnejch komponentů o dost zajímavější.

                                      • grafik  

                                        Já myslím, že budget na vývoj mají, takže i z toho co píše Tina nahoře si Shimano namůže dovolit ignorovat systém 12sp. Byť by to byl třeba jen vývoj do šuplíku, případně pro nemasový trh. Tak jako tak cítím, že 12sp mají docela solidní potenciál i do budoucna, jinými slovy, návrat k 3 nebo 2 převodníku z jednopřevodníku asi na dalších 10 let není moc reálné. Klidně bych si tipl, že budou i 12sp systémy na elektrobiky.

                                • tomxxx  

                                  Jenže než bude XT a SLX, tak sram už bude zase pomalu nastupovat s novou top sadou XX a X0. Já chápu, že shimano sice opticky zaspalo, ale prostě se nažere z velkého množství oem a levnějších komponentů pro lidi, co prostě nechtěj utrácet ani za GX. Ale kdo chce top sady, tak na XTR čekat nebude.

                        • tomxxx  

                          A GX bez klik za 270 euro, objevuje se i za 250, navíc je to už teď, XT na seriovkach 2020 a ke koupení půlka 2019. V tu dobu už budou mít všichni XD ořechy a eagla… Sram docela zabodoval vydáním GX brzo, protože tim tolik nekanibalizuje vlastní top sady, jak si u 1×11 asi mysleli.

                      • snas89  

                        Po pravdě..nedokážu si představit, co by mě motivovalo přejít z eagla na xtr.

                        na novým kole budiž…tam se dá čkat, že výrobcům kol půjdou trochu na ruku aby dohnali propad vůč sramu.

                        • heh, ted mě napadlo: titanová kazeta z jednoho kusu :)
                        • novas752  

                          Jo, to by při obtížnosti obrábění bylo jistě levnější než Eagle… :)

                          • p@X  

                            Titan se dá tisknout.

                            • kubad  

                              a kolikrát to bude dražší než opracování :D

                              a vlastnosti taky asi nebudou takové :D

                              • p@X  

                                Tak jasně, ale technologie jdou hrozně dopředu.

                                • JakeF  

                                  Pokud by to mělo vypadat jak Sram kazeta, tak to bude celkem problém vytisknout… Nemáš tam žádnej úhel, kde bys mohl jít spolehlivě po ploše, takže by muselo být hodně pomocných příček.

                                  • Pedro404  

                                    Esli myslíš supporty, tak ty při SLM tisku, kterym se dělá titan, nejsou potřeba.

                            • novas752  

                              A bude to levnější než Eagle? :)

                    • p@X  

                      A co nás čeká? Nový ořech, nový průměr osy klik, nový standard patky přehazovačky, další I-Spec atd.? :)

                      • satch  

                        proč „standard“, když to je tak na půl roku vždycky a každej výrobce to má stejně jinak.

                        Ale jo, třeba to bude tohle všechno, tak tě chce varovat, abys nemusel kupovat i novej rám :-D

                        • p@X  

                          No začíná to být dobrá zrychlující se komedie s těma novinkama a nekompatibilitou. Pro ty co maj rádi vše nové, je to dost finančně náročné, cyklovýrobci se smějí, top kola už jsou někde na 1/4 mil. :)

                          • lumyr  

                            Pochybuju, že kazeta bude půjde na xD ořech nebo na klasiku. Pak je to krok zpět a max to budou tlačit na nový sériovky a akorát to lidi nase.. Tady jim slušně ujel vlak

                      • bimjeam  

                        Japky píšu, že spiderless kľuky. Toto som inde nepostrehol zdroj: https://b4c.jp/…no-xtr-m9100

                        Emily Batty mala na instagrame rozmazané foto, kde to vyzeralo, že má shimano kľuky so širšou oskou alebo wattmetrom na štýl Dury, ťažko z toho však niečo rozumné vyvodiť

    • krabica  

      Norco Search XR – To zelené je fakt krásné, ale výbavou bych bral modré na Ultegře.

      http://norco.com/searchxr/

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news#…

      • p@X  

        Sedlová trubka, řetězová vzpěra, sram páky prostě strhávají můj zrak :)

        • krabica  

          Pro mně ideál, kdyby upravili Grade na pevnou zadní osu, udělali trochu víc místa kolem kol a byl bych spokojen, takhle pořád koukám po něčem jiném. :-)

      • JFtryall  

        Pekny kolo.

      • Carloss  

        Co je za hrůzu ten přechod sedlovka-sedlová trubka?

      • Světloslav  

        tak to je také moje volba Ultegra-dvojpřevodník­..i designově je modré sympatičtější

    • mirabike  

      jen nevím, kdy a kde se to začne prodávat :D

    • Strakááč  

      kdo sleduje DK na fb, tak to asi už viděl.. je super, když se na výrobě podílí ten, kdo tomu rozumí a umí na tom i pořádně jezdit :))

      • Baba-Ji  

        ja kdyz to videl na prvni pohled, tak jsem si myslel, ze je to Merida a typek na tom jen nataci videa :)

    • Světloslav  

      https://www.specialized.com/…odule/128934

      ..to je zase moje krevní skupina! Jediná novinka, kterou považuji za pokrok ve smyslu výdrže a kvality :-)

      a hlavně Cr-Mo ocel stále žije !

      • tomxxx  

        Váží to jak ověřený shimano a je to dražší…

        • Světloslav  

          můžeš prosím dát odkaz na „podobné“ pedály od Shimana? díky

          • tomxxx  

            Neznáš XTR?

            • Georrge  

              A tu rozšířenou podpěrnou plochu mají ty XTR kde? Hmm? Hmm? Nemaj co? Tak to zas tak podobné asi nebudou…

              • tomxxx  

                Myslis ty pedaly co jsou podobny 9020 nebo to, ze normalni look maj asi o mm ctverecni vetsi opernou plochu nez normalni shimano?

                • Georrge  

                  Myslim ty normalni. Opernou plochu maji ponekud vetsi, nez jen o milimetr, podle toho co pisou vyrobci to je 227 vs 515, takze vic jak dvojnasobek. Jestli to k necemu je, to nevim, a je mi to i docela jedno, jde o to, ze proste maji neco navic a pri stejne vaze, jako XTR, tak cemu se divis ze jsou drazsi?

                  • tomxxx  

                    Ja se nedivim, jen mi to projde nekonkutence schopny. 3× mene za xtr je docela rozdil.

                  • Rubi  

                    to je teda neco, placas nesmysly, akorat pak o ty operne plochy vrzou tretry…

                    • Světloslav  

                      to bych neřekl! mám zkušenost že se kufr líp „trefuje“-zacvakává..do pe­dálu

                    • Baba-Ji  

                      kua chalani, ta operna plocha tam ma svuj vyznam a to pri jizde v obtiznejsim terenu, kdy se obcas jede/podari jet nezacvakly, tak at se muzes o co oprit. ta tam neni jen kvuli vycvakavani, vrzani nebo proste kvuli „tuzing vole“

                      • JakeF  

                        Jsou kategorizovaný jako XC pedály a hodně do topu. Takže na ně půjdeš s karbon tretrama a tam je opěrná plocha opravdu bezvýznamná.

                        U AM pedálů a bot je to samozřejmě jak píšeš.

                        • Rubi  

                          +1

                        • random  

                          Když by byla opěrná plocha bezvýznamná, proč by ji u těch pedálů vyzdvihovali? Větší opěrná plocha je mi teda pohodlnější na delší trasy, a že mám s čím srovnávat. A sice enduro nejezdím, ale u těch 9020 tipuju to rozšíření z důvodu měkké podrážky „tretry“ a tím pádem rozprostření váhy a zvýšení pohodlí.

                          • JakeF  

                            Protože musíš diferencovat produkt, abys prodal.

                            Nicméně máš pravdu, pohodlnější je za předpokladu, že máš botu s měkčí podrážkou. Pokud na to dáš závodní tretru s tvrdou karbon podrážkou, tak na pohodlí nepoznáš trailovej pedál od šlehače.

                          • McBlacky  

                            od indexu tuhosti 8 podle mě nemáš šanci poznat co máš pod botou.

                            • Atilla  

                              To sice ne, ale v terénu je sakra rozdíl jestli se vedu kolo jen na kufrech, nebo mám pod botou oporu.

                              • jecnak  

                                Souhlas. Nejen v terenu. Kdyz se podrazka opira na bocich a bota nedrzi jen na kufru, mnohem lepe se zabira – chodidlo je stabilnejsi – mensi zatez na kolena.

                              • JFtryall  

                                Jenze XC tretry se vetsinou vubec o to telo neopiraji. Aspon na XTckach a HTckach ne. Takze je uplne jedno jestli je klasicky pedal nebo ten s kleci. Jedina vyhoda je, ze se to snadneji najde pri vycvaknuti. U plochych bot nebo mekcich AM treter je to jine. Tam se to vetsinou opre.

                                • random  

                                  Ale ty mluvis o pedalech typu trail xtr9020 nebo o xc typu xtr9000?

                                • tomxxx  

                                  Asi tak, ja nepoznam rozdil mezi novejma xt a starejma xt (540), to rozsireni pocitove nic neresi, navic po seslapani podrazky neresi uz vubec nic.

                      • tomxxx  

                        Proč bych jezdil s nášlapama nenacvaklej. To je největší píčovina co múžeš na XC pedálu udělat a je fuk jak má velkou plochu.

                        • JakeF  

                          Pochybuju, že by myslel jezdit nenacvaklej schválně… V těžším terénu se holt občas stane, že si musíš odšlápnout.

                          • tomxxx  

                            No musis a pak nestihnes nasplapnout zpet, ale to uz je v pici tak jako tak a vetsi plocha me nezachrani.

                            • Radek Broz  

                              Třeba úplně nezachrání, ale často dost pomůže.

                              • 01carbon  

                                Carbonova podrazka nezacvaklych sidu ukrutne klouze a jet s tim je koledovani o natlucenou holen nebo lytko

                                • JFtryall  

                                  Spis to asi Radek myslel, ze to snadneji nacvaknes, kdyz mas vetsi plochu. S vycvaknutym pedalem to je na tvrdych tretrach dost o hubu.

                                  • doubleingram  

                                    Kdyz uz jsme u teto problematiky, nemate nedko zkusenosti s temahle pedalama?

                                    Za ty love super hmotnost – 294 g, daj se sehnat kolem 1k.

                                    http://www.bbbparts.cz/…cemount.html

                                    • jonti  

                                      Mel jsem podobne nebo stejne s napisem Force, obcas se hur vycvakavaly.

                                    • bimjeam  

                                      Jazdím ich cca 2 mesiace zatiaľ no problem. Nájazd asi 1000km oproti XT žiadny výrazný rozdiel. Jediné, čoho sa obávam je dlhodobá životnosť vnútorných klzných ložísk. Inak im nie je čo vytknúť

              • TheJD  

                Jako kdyby XC tretry byly designovane tak, aby tu opernou plochu vyuzily. :D

                • Georrge  

                  To nerikej mi, ale vyrobci, proc teda dela takove zbytecnosti :)

            • Světloslav  

              ještě mě zajímá tohle-na starých XT SPD pedálech byla odmontovatelná „destička“ na těle pedálu-všiml jsem si, že je opotřebená na výstupcíh-jak se o ní opíral kufr-teď už se tam nedává! a kufr „visí“ jen na „caplíkách“ vepředu a vzadu …

              tak si říkám, jakou funkci tedy měla, když už „není potřeba“ ?

              • Světloslav  

                teď už to vím-mám vyzkoušeno…ty staré pedály se mi lépe zacvakávaly a bylo to díky té větší opěrné ploše!

        • DaD  

          A jako přidaná hodnota bude stejná vůle na ose jako u silničních modelů, které mají kluzná ložiska. Já to musel po půl roce vyhodit. Ale třeba jim křivdím a už dávají normální ložiska na obě strany osy.

          • Světloslav  

            nejdřív jsem tomu nevěřil-ale skutečně se tam dávají kluzná ložiska?! Máš nějakej odkaz, kde je vidět průřez-konstrukce uložení osy ?

            • vojtechposmourny  

              Kluzný ložisko v pedálu je relativně bežná praxe.

            • pepek  

              A na co? Klipsny jsou přece nesmrtelný, lepší a osvědčený. SPD je jen módní výstřelek, bych se o to ani nezajímal.

            • Strakááč  

              běžná věc.. ale je zas pravda že na SPD pedálech by klidně bejt velký ložisko u kliky mohlo.. protože by nepřekáželo tak jak na platformě… kde se stejně ale někdy vejde a ještě k tomu někdy někomu i nepřekáží..

              já mám u svojich platforem třeba třecí pouzdra snadno vyndavatelný takže až to bude mít vakl, můžu říct zámečníkovi, ať mi vytočí to pouzdro z mosazi nebo z mědi (nějaký navíc taky třeba… a jsem bez vaklu :D

              • Carpathia  

                Nebylo by lepsi vytocit to pouzdro z konkretni tridy bronzu, ktery primarne urcen pro vyrobu kluznych pouzder?

                • Strakááč  

                  to by bylo nejlepší.. pokud bude ten materiál mít.. třeba strejda, kterej by mi to dělal, ho měl, ale nevím jak je na tom teď.. :D

                  • Georrge  

                    Si ty pouzdra proměř a třeba je najdeš i v hotové podobě, jsou mraky pouzder ze slinutého nebo kluzného bronzu. Nebo třeba poslouží jako dobrý polotovar pokud tam máš atyp.

                  • -b-n-x-  

                    Je to pořád stejný strejda?

    • wilda81  

      EPO

    • milan.v  

      Paul se do toho opřel… :)

      http://mtbs.cz/…ie/tech-news#…

    • antt  

      new school old school? (:

    • embi  

      Novy Radon Jab. Carbonovy enduro s hodne nizkou vahou.

      Cenovka zacina na 3599 EUR. Do prodeje v unoru 2018.

      https://www.instagram.com/p/BWNbwpBFync/?…

    • rhapsody  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • Strakááč  

      https://issuu.com/…eurobike_edi

      ten hornet junior je dost zajímavej :)

      a rozumí někdo tomu „šišatýmu“ nepravidelnýmu v průřezu u ráfku ? napadá mě jedině vystředění vůle u náby aby se dali použít stejně dlouhý dráty a kvuli brzdě.. :)

      • Strakááč  

        a ještě jsem zapoměl že je tam i celopéro taky junior.. black bird :)

      • tomxxx  

        Jo, je to tak, aby byly dráty stejně napnuté a dlouhé. Záležitost stará leta. Nicméně přínos je diskutabilní, někdo dokonce tvrdí, že je to horší než klasika. Já to na jednom kole mám a poznal sem hovno.

      • TeryPV  

        Ten hornet je boží! Stejně si tu 27,5+ jednou pořídím :)

    • Světloslav  

      https://www.youtube.com/watch?…

      Favorit stále žije …Novinky 2018

      • ememem1  

        to patri do vtipov ne? ale zatial prekvapujuco ziju.....dokonca maju v blave novu predajnu presne na mieste kde isty jozo raz predaval motorky nez skrachoval, take male deja vu.

    • novas752  

      Svěřili by jste svoje kolo tyčce trčící z batohu a návleku na suchý zip? :)

      https://www.kickstarter.com/…rying-system

      • Breakpain  

        Pro někoho may be … pro mě to postrádá smysl … v lese to nepotřebuju, na sjezdovkách to nepotřebuju :-) … a krásy přírody na kole rozhodně neobjevuju :).

      • Pedro404  

        18 kg (maximálně, spíš míň) neni nic, co by ty věci neměly unýst. Mně to příde supr, kdybych provozoval ježdění tohodle typu, určitě bych o tom uvažoval.

      • TeryPV  

        Možná tak karbonovou silničku :D Jinak je to hrozná pííí…

      • Carloss  

        Dobrý, to se mi líbí. A s módou jednoplacek si to zákazníky najde ;)

      • goofy  

        Hmm… Zajímavý nápad. Otázkou je, jestli to je opravdu potřeba a nestačí kolo hodit na bágl jak doteď… :-)

      • scret  

        u nas k nicemu, v alpach proc ne…

      • Světloslav  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
    • goofy  

      Norco potají přidalo i hlinikového Range

      Docela se mi líbí… ;-)

      • orm  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.