Horske elektrokolo do 30 000..nejaka rada?

99 nepřečtených
  • aknella

    Zdravim, chci si poridit elektrokolo (horske). Cenova hranice je 30 000kc…vic si nemohu dovolit a v obchodech je docela problem narazit na kolo pod 40 000kc. Dvakrat tomu nerozumim i kdyz jsem precetla kde co. Co byste mi doporucili? Nechci kolo z druhe ruky, preferuji zaruku dva roky a mam výsku 185cm. Zajimalo by me take, zda je to velky problem mit panske kolo, tech damskych zas tak moc neni pro tak vysokou zenu jako ja. Mate-li typy na fajn kola, prosim dejte vedet, ev. beru i radu na co si treba dat pozor pri koupi. Idealne kdyby se kolo dalo koupit v Brne a sirokem okoli i s moznosti vyzkouseni. Elektrokolo jsem uz skousela a je to parada…da se s tim jet az na konec sveta a neztrhat se .-)

    • l.bily  

      za tie penize asi len mauntfield, alebo autokelly, ale na konec svjeta to nedojede :(

      • aknella  

        No aspoň diky za reakci…poněkud divoky web, jak tak sleduju…

        • kubad  

          tak pokud bys chtěl kolo za 30 tak by to asi nebyl problém, ale motorky tu moc nejsou v oblibě

          • aknella  

            No asi pujdu radeji na jiné forum, jak tak sleduju…nejsem holt biker…jen jezdim denne hromady km a chtěla jsem si to ulehcit… .-)

            • Japhy  

              Radši zavčasu jiné fórum, opravdu.

              Mě osobně ta otylá elektrifikovaná čeládka začíná poslední rok dva taky pěkně s…t, pokud nemáte nějaký zásadní zdravotní handicap nebo nejse v kategorii 65+, zkuste to ještě přehodnotit. ;-)

              • aknella  

                Ja to delam z praktických duvodu. Nejde mi o sport. Potrebuju dojet dřív do prace. Misto auta pouzivam kolo. A obavam se, ze na svém kole za par supu na kterem ted jezdim, jezdim mnohem lepe nez-li mnozi „bikeri“ na kolech za 100 tisíc…Jen jsem potrebovala pomoc a myslela jsem si, ze jsou tu fajn lidi co radi jezdi na kole a ze mi třeba daji nejakou radu. fakt nepotrebuju super kolo za 200 tisíc…aspoň vidim, ze zrejme existuje nejaka averze vuci elektrocyklis­tum…zajimave .-)

                • Milan-KV  

                  Na silnici jezdí většina průměr přes 25km/h. Myslím že by tě elektrokolo akorát zdržovalo. Pokud teda zrovna nepracujes nekde na kopci a nejezdíš tam lesem :D

                  • aknella  

                    Prave, ze jezdim mimo silnici .-) Na asilnici bych neprezila …navíc jezdim celorocne, tak snad zima neva elektrokolu

                    • zdenal8  

                      A co třeba se vykašlat na elektrokolo a za těch 30 vyměnit to stávájící kolo za pár šupů za něco lepšího. Jestli to při tom jezdeckém výkonu nebude nakonec celkově lepší řešení než to elektrokolo.

                      • aknella  

                        Prave ze nebude…ja jsem si zkousela elektrokolo a velmi me nadchlo a hlavne moznosti jake nabízí. Proste nejsem fakt sportovec i když jezdim denne na kole. Mnohdy jsem utahana z práce a představa, ze se mam v – 6°C nekde babrat 40, 50km…sice na superkole me teda vazne moc nelaka .-)

                        • blue.sun  

                          Možnosti… a brala jsi v úvahu i omezení? Chceš ho někam vynést či přenést, taháš se s deseti kily zátěže navíc, u levného kola tím spíše. Chceš jet rychleji? Dá ti to více zabrat, než na lehkém kole určeném na takové cestování.

                          Ne, že bych ti to chtěl za každou cenu rozmlouvat, ale abys pak spíš nelitovala. Většinu problémů, které lidi řeší koupí elektrokola, ve skutečnosti lze řešit vhodnou kategorií kola klasického.

                        • adam1  

                          Ty jako dojíždíš každý den 40/50 tam a 40/50 zpět v terénu,sama a utahaná,někdy i v –6?tvl.:)

                          Ještě řekni že umíš vařit a já se picnu:)

                          • aknella  

                            V klidu…tam a zpet = 40

                            • adam1  

                              Ještě je možnost se někde v tom Brně domluvit a ekolo si půjč na týden (si myslím že to nebude problém)a vyzkoušej pak se rozhodni možná ti i udělají cenu na testované/jeté?

                        • zdenal8  

                          Pak už jedině pořídit nějakou 125 skůtra.

                        • Mustafa  

                          Ber taky v potaz životnost toho akumulátoru. Předpokládám, že po nějakých 500 cyklech půjde kapacita už výrazněji dolů. Budeš-li jej (muset) nabíjet obden, tak Tě za cca 3+ roky čeká výměna aku. Osobně jsem prozatím žádnoul Li-ionku neutrápil, nejdéle jsem používal 2roky každodenně nabíjenou. A ta měla stále přes polovinu kapacity. V každém případě, i s cenou okolo 5k je to stále levnější než auto/autobus atd..

                    • Milan-KV  

                      Zima a elektrokolo, to netuším, já jsem zrovna jeden z těch, co mají tu averzi k elektrokolum jak jsi psala. Za mě, nějaký slušný lehký kolo je rychlejší než se vláčet na tom těžkým elektrokole.

              • Markony  

                .

        • adam1  

          https://www.hupnakolo.cz/…vox-5-0-2018

          Na tom jsem jel /kousek kopečky ,krpály to pomáhalo to slušně takový tančík na rovině tam přínos moc nevidím :)ale pro holku/ženu asi jo?

          Reakce ber s klidným nadhledem :)

          Asi si budeš muset vzít úvěr aby to kolo jezdilo ok?a schovávat někde nejlíp v ložnici ať ho máš na očích:)

          Ps:jsem rád že jezdím za svoje /zatím:)

    • Venca991  

      To dobře nejsi, vede se tu pár témat o elektrokolech a většinu příspěvků je nenávistných. Ale třeba se stane zázrak a někdo poradí. Ačkoliv elektrokolům nerozumím a ani nechci tak 30 mi přijde málo, přitlačil bych alespoň na 50.

    • DoomHammer  

      Za 30 se dá sehnat slušný normální bajk, ale elektro bude bída a utrpení… nějaký Bafang do náboje, baterka bůhvíjaká…

      • p@X  

        Bafang je i před střed.

    • plysovykozisek  

      Není špatné za ty peníze toto, naživo to vypadá trochu líp než na fotce: https://www.decathlon.cz/…8510150.html

      Můžeš si kolo před prodejem vyzkoušet kvůli velikosti.

      • aknella  

        Diky moc…mrknu na to…Decathlon ten ja rada .-) netusila jsem ze mají kola do 30 tis .-)

      • blue.sun  

        S tou vidlicí a brzdami? No, jestli chceš slečnu zabít, tak prosím…

        • plysovykozisek  

          Najdi vybavenější kolo do 30 000 Kč s lepší vidlicí a brzdami jsem zvědav, jestli něco najdeš.

          • blue.sun  

            Tímhle se snažím naznačit, že elektrokolo za třicet tisíc je prostě nesmysl! To kolo váží kolem dvaceti kilo, netušíme, kolik váží jezdkyně, či jestli si na to ještě vezme pár kilo navíc v batohu či brašnách. Jede to 25 km/h za libovolných podmínek, a to taky musí být schopno zastavit. Tyhle brzdy na to ale nestačí.

            Vidlice je opačný extrém. Obyčejná, levná pružinovka, která pod lehčí zátěží nebude pružit, v terénu taky nebude stát za nic, takže v konečném důsledku bude spíš nebezpečná, než užitečná.

            Je od tebe sice hezké, že chceš poradit v cenovém limitu, ale tohle opravdu nedopadne dobře.

            • Zdendyš  

              Buhvi jestli nejaka slecna existuje … :)

              • blue.sun  

                Že by prostě jen další trollvlákno o elektrice?

        • aknella  

          Ono to asi nema moc velky dojezd ze? 2,30h…Kolik se da ujet za tu dobu?

          A t vidlice a ty brzdy to je co? At se pripadne vyvaruju necemu necekanemu .-)

          • LiboD  

            Brzdy jsou to, čím potřebuješ zastavit kolo. A ty na elektrokole potřebuješ o hodně kvalitnější, než na kole normálním, protože elektrolo je o dost těžší. Ten typ brzd na tom kole z decathlonu já neznám.

            Vidlice je to, v čem je upevněné přední kolo – je odpružená. A i ta musí být kvalitní kvůli té váze kola. Na tom kole z decathlonu je vidlice Suntour XCR, což je úplně základní a nejlevnější model. Sice píšou, že má zdvih 120 mm (tzn. že by měla pružit až o 120 mm), ta normální vidlice tohohle typu má 100 mm, ale i tak je to pořád prachobyčejná olejová vidlice s pružinou, kterou bych moc nedoporučil ani na normální kolo, protože tyhle levný jsou těžký a stejně moc dobře nepruží a nedají se nastavit podle potřeby jezdce. Lepší jsou vidlice vzduchový.

            Promiň, jestli ti to připadá jako pro „blbce“, ale radši to píšu polopatě.

            • Milan-KV  

              No jo, jenže jak to nemá odpruzenou vidli a kotoučové brzdy, tak to nikdo nekoupí. Oni už neřeší že to je tezitko vepředu a že kde jaký véčka brzdí líp jak tohle.

            • aknella  

              Vůbec to není jak pro blbce…naopak moc diky, to jsem vůbec nevedela…tedy to s tou vidlici. Kolo z Decathlonu jsem uz stejne zavrhla s porovnanim s temi, co mi doporucili ostatni.

              Jakym znackam vidlic nebo brzd bych se mela třeba vyvarovat? Nebo na co mrknout při zkoumani kola ?

          • plysovykozisek  

            Ono záleží na váze osoby, jestli se jede z kopce do kopce po rovině, na silnici v terénu. A na zvoleném programu- jak moc to kolo Vám pomáhá. Za ty peníze to má dobré vybavení a baterii taky slušnou. Podle mě se lepší elektrokolo do 30 000Kč nekoupí. Brzdy se dají vyměnit i s kotouči +2000Kč třeba.

            • aknella  

              Aha, tak to diky za názor..uz jsem to Decathlonove kolo skoro zavrhla .-)

              I tak ale prece i když jsou nekvalitni brzdy a vidlice, tak to znamena při jizde co? Min.dva roky by mohly vydrzet fungovat dobře nebo ne?

              • adam1  

                Nic ve zlém ,ale kup si ho hlavně tam kde bude i servis .

                Zkus ještě nastudovat věci na trubce je tam toho spousty .

                • aknella  

                  Jo to urcite sleduju…tedy zda je tam servis .-)

                  A trubky …co si mam o nich studovat ? .-)

                  • blue.sun  

                    Myslím, že „trubkou“ bylo myšleno youtube.

    • LiboD  

      Elektrokolo nemám, takže nemám velkej přehled, ale něco by se sehnat dalo. Pod 30 t. bych od toho nic nečekal. Fakt aby to stálo za něco by to chtělo tak 15/20 tis. přidat.

      Zkus se podívat sem:

      Give.cz – Horská elektrokola

      insportline – Horská elektrokola

      Ale teď nový typy kol dělají s baterkou integrovanou v rámu, tady ty mají většinou baterku ještě přisazenou na rámu.

      • aknella  

        No 5tis. prihodit muzu..ale dvakrát se netopim v penezich .-)

        Zvazuju, ze nakonec koupim kolo z druhe ruky…snad me moc nepodvedou…-)

        • p@X  

          Abys pak nenakynula :)

          • aknella  

            v pohode..na kole sedim furt .-) A preferuju to normalni, ale z casovych duvodu potrebuju sem tam něco rychlého. Auto nepouzivam…-)

            • nooski  

              Doporučím silniční kolo. Za ty prachy bude mnohem rychlejší, spolehlivější, odolnější a samozřejmě ekologičtější.

              • aknella  

                Jenze ja nejezdim po silnici .-)

                • -b-n-x-  

                  Tak mozna tzv. Gravel bike – „silnicni“ kolo do lehciho terenu :-)

            • Zdendyš  

              Kup si kolo a pretav se ve sportovce ;). Omladnes vizualne i duchem a dalsim lidem pujdes kladnym prikladem ;). Na kompenzacni e-pomucce schnijes za ziva v lepsim pripade jenom predcasne zestarnes :)

              • -b-n-x-  

                A tak zase na dojizdeni do prace to je myslim hodne dobra aplikace pro e-kolo :-)

                • orm  

                  Kolo je lepsi ve smyslu ekologie, pokud se to na nem da zvladnout, ale pokud ne a je volba mezi ekolem nebo autem, tak hlasuji vsema deseti pro ekolo. Kdyby ekola nebyla nesmyslne v kategorii kol, coz je podle me brzdi, tak bych pro ekolo, jako dopravni prostredek, na silnice klidne byl pro vetsi povolenou rychlost.

        • LiboD  

          No ty levnější mají pohon v náboji kola. Myslím ale, že je lepší ve středu šlapek, jestli s tím chceš jezdit nejen po městě. To ale už stojí víc, spíš těch 40+

          • nooski  

            Co je střed šlapek? Když pominu ten hloupý výraz, tak ve středu pedálů žádný motor není.

            • LiboD  

              Jasně, promiň ;-)…u středu pedálů :-)

              • wladeq  

                Ani tam motor neni…zkousej dal :)

                • LiboD  

                  A kde podle tebe jsou středový pohony, když ne u pedálů? Na horní rámový trubce? :-D ;-)

                  • nooski  

                    Jsou ve středu rámu a sílu přenášejí na osu klik. E-kolo může teoreticky jet bez pedálů.

                    • LiboD  

                      Jsem si říkal, že slovíčkaříš ;-)

                    • Petr L2  

                      E-kolo, tedy to co splňuje stanovené předpisy, bez pedálů jezdit nemůže ani teoreticky, neboť motor v zásadě kopíruje pohyb pedálů. :-)

                      • nooski  

                        Kliky se dají točit nohama i bez pedálů :-) na krámě to někteří ovládali mistrovsky. Na e-biku je to ještě mnohem snazší :-D

                        • plišová lyška  

                          Jednou jsem vyděl člověka na kole a místo pedálů měl jenom takové osyčky…a taky to fungovalo

                          • nooski  

                            Pedály Aerolite ;-) nebo styl ježdění až do úplného rozložení.

          • aknella  

            Ja to fakt potrebuju na pracovni jezdeni, ne na sport (semtam nejaky ten vylet)…ted mam kolo za 5000kc a jede perfektne cely rok i v zime .. cili jde mi o něco normálního. A uz mi tu něco poradili a zda se mi to docela fajn..tak snad to bude i fajn jezdit…po meste moc nejezdim…tam je chaos .-)

            Ale diky za snahu..uz jsem chtěla utéct z tohohle fora .-)

            • michomin  

              To pracovní ježdění znamená co? Kolik km denně? Je to popojíždění po městě? Trochu to přibliž.

              • aknella  

                jezdim denne mezi 30a 50km …po polnackach, cyklostezkách, do kopce, po rovine…takova normal cesta..nic speciálního, ale potrebuju to zvládat rychleji..

            • Mustafa  

              Tak napiš, že jsi mladá, štíhlá, single a tolerantní k „cyklofeťákovi“, pak se rozjede threat na téma „nosič na karbonového fulla“ a určitě tu najdeš typoše, který Tě bude vyvážet do práce i kdybys dělala v Poštovně na Sněžce.

              • aknella  

                Ja moc cyklisty nemusim .-) Nepouzivaji zvonek, říti se zavratnou rychlosti mezi dětmi na cykloztezkych a zajizdi zvířata na lesnich cestách .-))) Ale za radu kterou tu hledam budu samozrejme vdecna .-)

                • Kaire  

                  Ortodox v kostce.

                  +1

                • MateSP  

                  Naštěstí tohle elektrocyklisti vůbec nedějají.

                • gersa  

                  Paní nás sice nemá ráda, ale poradit by nutně potřebovala

                  Zase nějaký fake profil kvůli trolení?

                  • Tom-T45  

                    Paní jen zlehka vrací to, co tady dostává, mně je taková reakce sympatická.

              • -b-n-x-  

                JEnze to pokazila hned na zacatku, kdyz vyplynulo, ze neni bohata :-)

            • Venca991  

              přesně jak již někdo píše níže, elektrokolo tě stejně přes 25 km/h nepustí proto, bych se podíval po nějakém gravelbiku, polnačky, lehčí terén to zvládne s přehledem a na silnici to pojede. Jen tak co jsem rychle hledal tohle nevypadá vůbec blbě a možná by se dalo sehnat někde i levněji http://www.kola-jiznak.cz/…/11909/10161 je to lehké kolo s váhou okolo 10 kg a jestli ted máš kolo za 5 tis, tak tohle oproti tomu bude značný rozdíl.

      • aknella  

        na ty Apache jsem se divala uz dřív…docela fajn

        A ten Devron je pro mne novinka…diky…

          • aknella  

            Na Leadra jsem se divala…hezke kolo, ale mivaji kratky dojezd…mam pocit ze max.100km…myslim v cene do tech teda uz 35000kc .-)

            Ale diky za radu…mrknu se na to poradne

            • blue.sun  

              Dojezd 100 km je v případě, že budeš využívat prostřední z úrovní dopomoci. Ale tu potřebuješ jen v prudších kopcích. Většinou se dá jet na nejlehčí, a pak to ujede i 150 km.

              Nicméně tě pořád bude omezovat limit na 25 km/h, protože přes ten se těm kolům zase moc nechce. To už fakt líp vyjde za třicet tisíc koupit gravelbike a jezdit na něm.

              • aknella  

                hmmm. to je fakt…uplne to nezavrhuju…

          • waran  

            U Leaderfoxu mají ještě kategorii kola s vadou laku, kde se dá občas nějákej kus koupit levnějc.

    • KoudakT  

      Začni makat. Ono to půjde i bez elektřiny. Neboj.

      • orm  

        Pani ma relevantni argument proc chce prave elektrokolo, chce ho jako dopravni prostredek misto auta. Jako dopravni prostredek je elektrokolo skvela vec.

        • nooski  

          No a kolo je ještě skvělejší věc. Nádherně účinný vynález zdokonalený staletími vývoje, který je poháněn lidskou silou. Proč na tak skvělý prostředek cpát motor?

          • orm  

            Protoze pani jinak pojede autem, protoze to jinak nezvladne – casove nebo fyzicky? Nebavime se o cyklistice pro zabavu, ale dopravnim prostredu v podobe ekola. Pro me je to spravny zpusob pouziti ekola. Osobne radsi uvidim jako dopravni prostredek 10 ekol nez jedno auto. Jinak kolo je kolo, ekolo je ekolo, dve rozdilne veci. Nevim proc to srovnavas.

          • Kaire  

            tvl… pára nebo vozka byla taky dobrá věc. Proč začít používat vznět / zážeh a místo vozky elektřinu, resp. tramvaj. :D

    • zzach  

      Nechtelo se mi procitat cele tema. Takže uz sem i mozna nekdo přidal kolo z Mountfield.. Minule sem tam byl pro hnojiva tak sem je zahlidl-nezkoumal sem osazeni, a ani sem na zadnem elektrokole nejel.. Ale píšou dojezd 120km

      https://www.mountfield.cz/…20-4koe19035

      • LiboD  

        Mechanický brzdy a ta nejlevnější obyčejná olejová vidlice 8-O Na ostatní už se ani nedívám.

      • blue.sun  

        Ještě horší hrůza, než to z Decathlonu.

      • plysovykozisek  

        Ale 120km je maximální dojezd, který asi nikdy nedosáhne.

        • nooski  

          Jsou ma světě klesání dlouhá několik desítek kilometrů. Ten zbytek to snad nějak s velkým úsilím jezdce dojede :-)

    • Alojs01  

      Podrobne jsem to necetl, ale pokud se „netopis v penezich“, je tu jestle varianta prestavet normalni kolo na elektro. Za 20tis uz je slusne kolo a kit na prestavbu se pohyboval nekde k 10tis. Jedina nevyhoda je, ze motor neni ve stredu, ale v zadnim naboji, ale polud to ma slouzit vyhradne k doprave, nemelo by to vadit.

      • Japhy  

        Zrovna včera jsem okukoval nějaké ty elektrické mopedy na Křivoklátě. Být těmi akčnějšími duchnami co si nedočkavě koupili nějakou plečku s motorem v náboji a baterkou v úhledné škatuli pod nosičem, rval bych si vlasy. Když už by mě postihlo ebikové šílenství jako pár mých vrstevníků (zdravých jak rybička, jen poněkud líných), šel bych výhradně do něčeho s baterkou integrovanou v rámu a středovým pohonem. A u baterky bych si pohlídal jestli bude časem možná lidová tvořivost ve formě výměny 18650 článků. Aspoň u akunářadí si to hlídám.

        • Alojs01  

          Ano, ale pani ma cca 30tis. A to zadne, slusne vybavene kolo se stredovym pohonem neni. Kdezto pri variante s prestavbou ano. Navic je rozdil si na tom kole jezdit pro zabavu a „uzivat“ si v terenu, nebo kdyz by melo slouzit pouze jako dopravni prostredek. To pak spis ocenis slusnou vybavu vcetne vidlice, nez jinde umistene teziste. Navic lze pak kolo kdykoli jednoduse prestavet zpet na bezmotorove.

      • drood  

        Jsou i přestavbové kity se středovým pohonem… Prostě se vyhodí stávající střed a kliky a místo toho se šoupne motor…

      • psbiker  

        Do náboje tak 1000W motorek, páčku akcelerátoru a sen ebikera je na světě.

    • xtonda  

      Za tyhle peníze to bude spíš slabota. V jaké kondici je současné kolo? Přestavba by se za to dala pořídit.

    • michomin  

      Aknello, hledáš e-kolo do 30 000, u kterého očekáváš nájezd 30 – 50 km/den, což může být 6 – 8 tisíc km ročně, možná víc. To už bude chtít kvalitní komponenty a i tak bude stát roční servis řádově tisíce Kč. Měla bys tedy řešit kromě dojezdu a ceny i životnost.

    • Davidakta  

      https://www.autokelly.cz/…681;40069461

      Nic lepšího nevymyslíš

Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce