• Valdin

    Rozhodli jsme se udělal babičce radost a koupit jí elektrokolo.

    Bohužel nejsme tak bohatí, abychom kupovali laciné věci a rád bych se poradil, jaké kolo zvolit. (pohon v zadním náboji, či ve středovém složení?)

    Již jsem vyčetl, že je lepší použít kvalitnější pohony s dostatečně silnou baterií, ale i tak si nemohu dostatečně vybrat.

    Cenový limit je 30.000–40.000.

    I když kolo již má a šlo by na něj přidělat kit – co by jste zvolili?

    Jízda po většinou po vesnici, lesní asfaltky a kousky po lese.

    Zatím dva nástřely :

    „Apache WAKITA 26“ / 28" bílá":http://apache-elektrokola.cz/…la-2016.html

    Lovelec Tour Matt Grey 13 Ah

    • Valdin  

      Doufal jsem, že někdo, kdo má zkušenosti, poradí.

      • Chlebovnik  

        Tohle je bike forum, ne e-bike forum. Takže někoho se zkušenostmi tady najdeš bohužel jen velmi velmi těžko. Sorry.

        • tromboonen  

          Jen s elektrokolama v profi pelotonu máme zkušeností spoustu :)

          • Kouba_2005  

            Zrovna ty jich máš jen plnou pusu, nic víc.

            • tromboonen  

              Já se jen kouknul na zpackanou bulvární pseudoreportáž a dovolil si napsat, že je to fabulace, Ty a ostatní si to přečetli jen opsaný v nějakejch novinách a najednou všichni profíci jezdí s motorem, co?

              • Kouba_2005  

                Čoveče, ani noviny, ani televize, narazil jsem na to až tady a vcelku zajímavá diskuze, obzvlášť tvoje zanícené komentáře :-) … ty je máš vlastně ke všemu, jsi takovej Ferda Mravenec.

                • tromboonen  

                  Ani ne člověče, ale bulvární reportáž bez důkazů poznám i s mou francouzštinou… a jak to pak všichni opapouškovali taky… to jediný mě na tom zanítilo, jak stačí něco opsat, hodit k tomu falešnou fotku a hned všichni kejvaj hlavama a křičej jak jsou všichni profíci motoroví… ale co se divím, podobným způsobem se dneska vytvářej články o důležitějších věcech, a evidentně to už nikomu nepřijde moc divný, bylo to v článku tak je to pravda..

                  • Kouba_2005  

                    Všechny takovýhle jednostranný reportáže a tvrzení je potřeba brát s rezervou, když nezazní druhá strana, a použít k zhodnocení vlastní mozek. Je fuk, jestli je to motorek v kole nebo Caprio s medvědem na zádech, hlavně že se to prodává či sleduje, a vo tom to celý je.

                    • tromboonen  

                      To jistě, ale jak vidíš spousta lidí se na tu repku nepodívala a vzala to jako hotovou věc, a to jsme cyklisti a odkaz na repku tady někdo naservíroval na stříbrným podnose… nešlo vůbec o druhou stranu, nepotřebuju, aby druhá strana – tedy chycený podvodník s motorem – něco vysvětloval, ale když nezískali důkazy o tom, že někdo motory používá, měli udělat reportáž o tom „jak by to bylo teoreticky možné“ a „jak tomu zabránit pomocí termokamery“ a pokud možno i „jak ty prohlídky co jsou teď to vpodstatě vylučují“… jenže oni chtěli být slavní, tak šup tam fotku figuranta a zkreslené informace..

                      Co si z toho asi odnese čtenář Blesku nebo divák Novy… to je asi tak jediný co mě na tom zaujalo..

      • šimlos  

        Na BF asi nikdo, kdo by měl elektrokolo, nechodí. Poraď se přímo s prodejci, to bude asi nejjednodušší. Buď ten Apache a nebo MKV Sport – Kvasnička a taky elektrokola prodává Štěrba.

      • tigermoth  

        Elektrokolo tady skoro nikdo nemá, ale co vím tak Apache se tomu věnuje docela dlouho, tak by to mohli umět. Co se týká aku, vyhl bych se Li-pol, Li-ion nepadá kapacita s používáním tak výrazně a jsou míň citlivé na chlad.

    • black.horse  

      Moje zkušenost je taková, že babička v určitém věku přešla z klasického kola rovnou na elektrickou tříkolku… něco jako tohle Podle obrázku, bych skoro řekl, že to je skutečně opravdu přesně tohle:-) Náhon na přední kolo, dopředu Véčko, vzadu torpédo a možnost šlapat jako na kole. Jezdilo to pěkně, jezdil jsem an tom občas i sám, vytáhlo to v klidu můj metrák do pořádnýho kopce, ale mělo to omezovač na max rychlost kvůli předpisům. V pohodě si s tím po maloměstě dojela na nákup, chvilku jí trvalo než si zvykla na změnu zatáčení a chování dvoustopého vozidla, ale časem to bylo jen pozitivní a hodně jí to posloužilo, protože do toho košíku si nakoupila v klidu 2–3igelitky s nákupem a frčela domů, bylo to stabilní a bezpečné, na kole s nákupní taškou už začala být taková nestabilní hlavně u rozjíždění nebo když byl nerovnej povrch… zvládala jezdit i v době, kdy sotva chodila s holí, takže za mě kauf století… cena tehdy byla tak nějak 25–35tisíc. Už je to pár let co umřela, ale skoro bych se vsadil, že ve stodole ta tříkolka bude pořád:-)

    • Val  

      Mamka ma neco podzrele podobneho Apache WAKITA akorat s napisem Leader Fox. Co k tomu rict, vybava odpovida ne-e-kolu zhruba o 20000kc levnejsimu, je to tezky jak prase, brzdy moc nebrzdi, predni „odpruzena“ (chacha) vidle slouzi pouze k zvyseni hmotnosti a mohutneho vaklu… Do terenu to urcite neni, ani mirneho. Trochu jsem to projel, ale docela jsem se bal a taky mi prislo, ze se vic nadru nez na sve 29" (ktera jede v podstate sama i bez motorku) tak jsem to zas rychle vratil :) Kazdopadne to nejak funguje, hlavne nesmi dojit baterka, protoze nekam na tom slapat jen vlastni silou bych nepral ani Saganovi.

      • tromboonen  

        Sakra to jsem si nabeh, hned tu mam dve reklamy na eBike… at zijou cookies..

    • roman II  

      podívej se na nakole.cz (diskuze), tam jich jezdí plno na elektrokole a plno odkazů/zkušeností

      http://www.nakole.cz/…elektrokola/

    • myreczech  

      Ahoj, tak táta řešil něco podobného, byli jsme spolu na ForBikes2016 a nakonec vybrali tohle…

      http://www.elektrokola-crussis.cz/e-city-2.1-51d/

      Měl problem vůbec nastoupit na dámský rám, zlobí ho páteř…proto vybral tohle nízké, je to překvapivě relativně tuhé…co se týče přípomoci tak nástup je plynulý…jen je to osekané co se týče komponent…ale to babička asi řešit nebude…

      Tohle kolo vyšlo na 23t, a za ty kačky super…uvidíme jaké budou zkušenosti po pár týdnech ježdění, zatím si to pochvaluje…

    • Ice-goofy  

      Ahoj já to řešil pro tátu (ponemoci) a šli jsme cestou přestavby. Je lepší dát pohon do středu, ale to na rám co jsme měli, to nešlo a tak jsme to dali do zadní náby. Táta je spoko a samo tu nejsilnější baterku… Cena do 20tis

    • tm  

      Ahoj, řešili jsme to samé pro mojí maminku, věk 70+. Naše zadání bylo rozšířené o občasný transport autem bez zadního nosiče na kola. Nakonec vyhrála Apache skládačka . Zpracování dobré, ovládání přípomoci krystalicky jednoduché, vše funguje tak, jak jsme očekávali. Už na ní dala i týden na Šumavě, kde se dost jezdilo i mimo asfalt – šotoliny, široké lesní cesty. Tady jsme čekali, že jí budou limitovat malá kola, ale žádné drama se nekonalo. Jediný problém byla malá kola a omezení rychlosti, takže na rovině a z mírného kopce nestíhala své vrstevníky na běžných trekových kolech. V kopci se to ale otočilo, takže nakonec se všichni stejně sešli.

    • BB  

      Svého času jsem na denní dojíždění do práce (po nemoci) používal e-bike, takže nějakou zkušenost mám. Až si díky věku budu pořizovat e-bike, tak určitě s pohonem ve středovém složení. Motor vzadu znamená opruz při defektech, musel jsem mít 15 a 17 klíč na sundání zadního kola, šlo to blbě. Takže pohon v zadním kole nikdy více. Taky to byl divný pocit strašně těžkého zadku. Takže tak, ale možná už za tu dobu tu konstrukci s pohonem vzadu nějak zlepšili, tohle je zkušenost tak 4 roky stará.

    • AKU.bike  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.