Elektrokolo Haibike 29" nebo 27,5"

21 nepřečtených
  • Jaycop08

    Zdravím, chtěl bych si pořídit elektrokolo od Haibike a prosím vás o radu jestli 29" SDURO FullNine 7 model 2018 nebo 27,5" SDURO FullSeven LT 7 model 2018. Oba mají motor Bosch s integrovanou baterií v rámu (novinka pro rok 2018). Měřím 184 cm, váha 98 kg a hledám universální kolo na jízdu do práce po asfaltce (60% jízd) a po hřebenech hor + lehké traily (40% jízd). Bohužel 29" kola od Haibike se dělají pouze se zdvihy 100 mm. Kdyby byly větší (cca 130 mm) neváhal bych ani chvíli a šel do 29". Tak mám obavy jestli 100 mm zdvihy zvládnou mou váhu v terénu. U 27,5" jsou zdvihy dostatečné 150 mm, ale zase s 2,8 palcovými plášti to bude trápení po asfaltu a to nemluvím o situaci, kdy dojde baterie. :-) Jinou značku kol bych asi nechtěl, možná TREK Powerfly 5 FS model 2018, ale to je také 27,5". Předem děkuji za vaše rady, které z těchto kol, byste mi doporučili.

    • raskin  

      Moc bych nekalkuloval, že budeš rád s eBikem jezdit enduro, takže rozhodně 29

      • Petr L2  

        vybral jsi to nejlepší místo, kde se na tohle zeptat ! Elektrokola jsou tady ve velké oblibě, očekávej velmi podnětné názory !

        Jinak vše ostatní okolo zdvihů a šířky plášťů tady v klidu dohledáš, vše platí univerzálně a je jedno jestli jedeš za svoje, nebo na baterku.

    • kubad  

      žádné

      kolo nemá baterku

    • Kubiczech  

      Široké pláště se k elektrokolu docela dobře hodí, i z toho důvodu, že zvýšený valivý odpor pomůže překonat motor. Víc než pětadvacet za hodinu stejně dobrovolně nepojedeš, takže argumentem proč ne může být leda vyšší spotřeba energie. S tvou vahou počítej s dojezdem kolem padesáti kilometrů. I s vybitou baterií se dá, ale dlouhodobě je to docela voser.

      Devětadvacítka bude rychlejší a lehčí, po překročení pětadvacítky či po vybití baterie se ti na ní pojede snáze. Na asfaltky to bude vhodnější, v terénu to nebude tak zábavné.

    • tomas.nov8  

      Šel bych do pluskovejch plášťů, na elektrokole ti motor stejně pomůže a v terénu to oceníš. Upřímně nebál bych se ani toho novýho Shimana STePS E8000, levnější baterie, cca stejnej výkon, diagnostiku ti udělaj i v shopu, kde nemaj elektra díky Di2. Co jsem letos testoval, tak jsem byl z toho vážně nadšenej, ale těžko říct, co je lepší.

      Pokud hledáš 29 na větším zdvihu, tak Lapierre bude dělat letos 120mm Overvolty s integrovanou baterií a nejsou tak robustný, ale já bych šel do 27,5+ na 130–150mm. Tomu Treku bych se vyhnul, za tu cenu nic extra.

      • Světloslav  

        když už jsem u těch e-biků. jak to tedy je-není mně jasné-dojde baterie a jedu jen za svoje-jaký klade odpor el. motor?

        Všiml jsem si , že z nabídek prodejců a tech. parametrů to nevyčtu – a asi nejde vyzkoušet každé kolo!

        Dle mého dost snižuje hodnotu kola , pokud při šlapání bez asistence musím navíc překonávat odpory motoru!

        díky za info.

        • AussigBiker  

          Zajimavej dotaz, ale predpokladam, ze el motor zadnej odpor klast nebude, to by jaksi postradalo smysl.

          • Kubiczech  

            Odpor to klade, Bosch i Shimano. Není to nic strašného, ale znát to je. Zvlášť po přesednutí z normálního kola.

            • JFtryall  

              Kubo nevim kolik si Shimano muze teoreticky sebrat, ale bude to fakt malo, tipuju do 20W. Byl jsem prekvapeny. Spis je hodne znat vaha v kopci a akceleraci. Pri normalni jizde po rovine bych to asi ani nepoznal. Problem je taky v tom, ze to je vetsinou na dusich a tezkych kolech…to tomu moc neprida. Nahodit maratonsky kola, tak se i bez motoru clovek dokaze docela dobre projet.

              • Kubiczech  

                Souhlas. U Shimana je ten odpor menší, zpočátku to vnímám, ale po času už moc ne. Ono se to nasčítá…lehký odpor motoru, pár kilo navíc, většinou pluskové pláště…

        • l.bily  

          Neklade zadny odpor

        • haďák  

          vezl jsem se na Haibiku SDuro s motorem Yamaha – a po vypnutí asistence se motor odpojil uplně .

        • tomas.nov8  

          Všechny motory minimální odpor kladou, ale není to téměř znát. Jak tu psal někdo výše: znát je hlavně ta hmotnost, ale ten odpor není nějaká zátěž.

        • šimlos  

          Začátkem července jsem strávil s elektrikáři týden a tak mi to nedalo a na chvíli si to půjčil. Jede to hezky a ani se nedivím, že kdo má nějaký handicap a nebo prostě šlapání na kole moc nedává, tak si ho pořídí. Pokud dojde baterie, motor klade zanedbatelný odpor, daleko horší odpor klade váha kola, kdo si ještě pamatuje jízdu na Ukrajině, tak je to podobný. A k e-bikům obecně, buďte tolerantní.

          • Světloslav  

            …jo snažím se :-) být tolerantní.

    • Jaycop08  

      Díky za Váš názor.

    • Adventurer  

      Ahoj :)…já jezdím xDuro 7.0 na fattie pláštích (3") a bez motoru jedu v pohodě 30km/h. Takže jestli chceš i na lesní cesty a lehký terén, většího pláště se neboj… Zdvih doporučuji min 120. Pro jízdu mimo cesty jsou 27,5 lépe manevrovatelné, ale pokud nehodláš dělat psí kusy, tak jdi klidně do 29…

      • FJR  

        Ahoj, bohužel mi po infarktu funguje srdce na 50%. Musím se elektrifikovat, měl jsem enduro 27,5. A chtěl bych to samé, ale s motorem. Cena max 120 tis. Je tady někdo kdo má podobné kolo. Potřebuji informace, zkušenosti, rady, tipy a podobně …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.