Jaké elektrokolo koupit pro manželku? nájezd cca 400 km měsíčně
Jaké elektrokolo koupit pro manželku? nájezd cca 400 km měsíčně
se zeptej doma – v cyklospeciality.cz
Skoro 5000 za rok.Manzelka bude celkem slušná e-cyklistka:-D.
Jde o to, jestli bude jezdit i v lednu a únoru až bude –10 stupňů… Řada lidí jezdí na kole dejme tomu od dubna do října max. Pak by ten prostý výpočet nevycházel :-)
Tohle jí určitě udělá radost : http://www.akumo.cz/…rbon-10-2017
Kdyby k tomu přidali čepici, tak by se o tom dalo i uvažovat:-)
Urcite odbornici, kdyz formatuji baterky ;)
A bude na tom jezdit do práce, nebo „sportovat“? Myslím, že by bylo záhodno napsat, k čemu (proč) bude elektrokolo používat, když už čekáš radu.
Jakej máš rozpočet je nějakej limit? Nedávno si pantáta udělal radost tady:
Chtěl bych tak kolo do 40 000 kč :-) přece jenom je pro manželku :-D
To neni mnoho penez, kdyz vezmes ze slusny pohon z toho odebere tak 30 tisic, tak zbyde dost malo penez na „kolo“, kde se s tim bude jezdit?
Kolik te tvoji manželce vlastně je,že potřebujete jezdit na invalidním vozidle?
Opravdu „duchaplný“ příspěvek, hlavně to invalidní vozidlo, jen co je pravda…Takové názory fakt miluju.
Nechapu co resite, kdyz zakladateli beztak jde o jeho oblibeny spamovani.
No já vím,trochu provokuju.
Mě by s tím e-kolem manželka vyhodila na ulici,neb bych ji tím urazil:-).
elektrokola jazdia len lenivci a invalidi
Dovolim si trochu poupravit tchan letos atakuje 70 linej ani invalida neni
někteří to nikdy nepochopí
někteří to nikdy nepochopí
A jaká skupina lidí jezdí třeba na skútrech?
Treba lidi co drou v pakarne a tak uz nemaji sily se promenadovat x hodin na kole jako kancelarska krysa treba..
Tak po silnici :-D on je problém, že mě nestíhá a pak semnou nechce jezdit, tak ji chci koupit elektokolo, abych s ní mohl jezdit po výletech
Když jedu se ženou nebo s dětmi, tak prostě zpomalím a přizpůsobím se jim – jak rychlostí, tak délkou vyjížďky. Nicméně jo, pro někoho je asi e-kolo řešení této situace.
presne tak, ked idem s pomalsim kamosom na bajk, tak sa prisposobim jeho tempu a nikam to nehrotim. To iste by platilo, keby som jazdil s manzelkou a detmi, ved je to vlastna rodina preboha.
Když pojede on podle ní, nebude ho to bavit, když by měla jet ona podle něj nebude to dávat, tak jako tak po čase nebudou chtít jezdit spolu, proč by se měl někdo omezovat a přizpůsobovat, když se to dá elegantně vyřešit elektrikou ke spokojenosti všech zúčastněných.
Každý jsme jiný, mě třeba vůbec nevadí jet podle někoho pomalejšího, zase si víc užiju okolí, krajiny, pokecám…
Edit: Tak mě napadlo, může si koupit kolo pro dva, když má tolik energie. :-)
+1 Někdo ale ten nový ebyznys nakrmit musí. Důchodci to sami neutáhnou.
To sou hovna tady zase. Kdo by nebral domestika(manzelku na elektrokole), ktera ho potahne na nejake vetrne otevrene pasazi a v nosicu mu poveze vercajk, zradlo a piti? Ted je jenom dulezity koupit fakt kvalitni elektriku, aby to davala. Treba Stybarova stara jezdi se starym na skutru. Furt lepsi elektrokolo nez poslouchat a cuchat ty smrady..
Jenze na skutru jezdis kvuli rychlostnimu treninku a ne kvuli projizdce. :-) to na elektro kole moc nejde, 60 na tom nedas. Maximalne v kopcich a i tak musi mit domestik dost fyzicku. Pro bikovy trenink to je uz vhodnejsi.
Ale prdlajs rychlostni trening. To sem videl proste nejakej medajlonek jak Stybar tady doma trenoval, tak s nim jezdila stara. Vozila mu tam piti, zradlo atd.. Proste to elektrokolo pro starou, aby neremcala a stihala paradni volba a kdyz to bude kvalitni kolo, tak to muze i nalozit vecma a proti vetru tahnout jak jsem psal.. Jo mas pravdu, ze pro Stybarovu starou by to ekolo bylo asi nebo ne asi, ale urcite malo. Leda ze by byla fakt ve forme. :))
Jo na support to je dobra vec a i dobre potrenujes, ale na biku je prinos asi nejvetsi. Ale u Stybyho konkretne to je vzdycky o rychlostnim treninku a simulaci jizdy v baliku. Silnicari to tak proste maji. :-)
„ale na biku je prinos asi nejvetsi“
To myslis jak jako? Ja bych rekl, ze naopak na silnici bude met vetsi problem ten slabsi stihat silnejsimu nez v terenu, kde je ta rychlost nizsi ne? Jezdit si v hravem terenu na mtb a drzet x hodin tempo na silnici. Docela rozdilne naroky..
Mysleno je to tak, ze vetsi prinos ma vyjezd v lehcim terenu a pomotavacky po lese nebo nejakem gravel terenu na bikach, nez hoblovat silnici. Navic kdyz mas limit na 25 km/h, tak toho na silnici moc neobjedes, aby to melo kvalitu. :-) i v hodne silnym protivetru jedes vetsinou rychleji. Takze pro support na trenink se mi nejvhodneji jevi nejaky jednodussi maratonsky teren, idealne pluskovy kola a velkej kroutici moment a kapacitu baterky. Na silnici by to chtelo aspon 500W+ a bez limitu. Kolo klidne celopevny a s dostatecnym zprevodovanim. Porad se ale skutr vyplati mnohem vic, ciste na silnici. Je pohodlnejsi, rychlejsi, dojezd, kufry a 4T stejne neni moc citit. Navic v te rychlosti co se na tom bezne jezdi, coz je na treninku kolem 45 to znat neni.
Ja ekolum nerozumim, ale tech 25km/h si vzal kde? Casto vidivam maniky co leti po rovince tak 60 minimalne.
Omezení dopomoci má být že zákona na 25kmh.
Aby jízdní kolo bylo legislavtivně jízdní kolo, tak musí mít výkon do 350W, max rychlost 25Km/h a motor se musí aktivovat točením klik. Běžně se však prodávají kola s vyšším výkonem a akcelerační páčkou. Lidé hřeší na to, že se to neřeší, ale to je s přibývajícím počtem těchto kol pouze otázka času … Jenže to se pak buzerací ve formě nějaké technické prohlídky a kontrol policií dotkne všech uživatelů e-kol …
Ono mezi nama limit 25 km/h je dost prisnej. 35 by bylo asi vhodnejsi, myslim ze v USA to tak je. Kazdopadne kdyz zpusobis nehodu nebo jinej problem, tak to bude docela bolet. Ono i to hakovani za skutrem policie nerada vidi. V beznym provozu to je celkem nebezpecne a bude asi hur. :-( proto je lepsi spis utect do lehciho terenu, kde je i ten aktualni limit celkem dostatecny.
25 není zas tak málo. Ten motor je koncipován jen jako dopomoc a ty limity nastaveny právě proto aby to mohlo být stále bráno jako kolo a mohlo to mezi kola a nebylo to až tak nebezpečné a nedává moc smysl aby se slabším jedincům motorem dopomáhalo na 25 km/h. Pokud někdo pro dojíždění potřebuje víc, tak nic proti, ale ať se na takové zařízení pohlíží jako na moped se všemi důsledky.
No a ty silnejsi ekola teda spadaji kam? Neco jako kroska bez svetel atd.. Proste to nesmi do provozu jen nekam na polnacky/trate?
Ano, myslím, že je to přesně takto. Někde jsem k této problematice četl, že policie to (zatím) neřeší a za silnější kola ani nijak postihovat nemůže, protože těžko prokáže, že má kolo nedovolený výkon. Průšvih ale podle mě nastane, pokud se takové kolo dostane po nehodě soudnímu znalci. Ale to je jen otázka času, až se s výkonnými elektrokoly, kterých přibývá, stane pár průserů, a pak se to řešit začne.
Shimano ma ve svych motorech soft, ktery zjisti jestli v dobe nehody byl hacknuty vykon. ;-)
Ne všechna elektrokola jsou stejná http://www.novakola.cz/
Hm super, ale na silnic s tim nemuzes ne? Takze proc bych si mel kupovat neco takoveho za 140 000kc, kdyz za 50 000kc mas fakt perfektni pit bike, kterej je mnohem silnejsi, zabavnejsi?
Na silnici asi ne, detailně sem to nezkoumal, nemám o to zájem, odkazuji to jako zajímavost a poukazuji na to co je někdo schopen marketovat jako kolo. Proti tomu produktu nic nemám, to že je někdo schopen to propagovat jako kolo a na promo videu se s tím prohánět někde v parku kolem laviček už mi nepřijde úplně OK.
Nevím co je pit bike, na elektrice se mi líbí, že je to tichý, oproti spalovacímu motoru relativně čistý, nemusí se řadit, má to záběr a výkon bez ohledu na otáčky. V takovýmhle výkonu to ale pochopitelně hodně hendikepuje cena baterek.
Pit bike je pidi kroska…
Ten nabíjecí konektor je dobře umístěný.Zrovna tam lítá nejvíc bahna.
Přesně, nedovedete si přestavit jakou to dá praci stíhat ženu na e-kole a jak si clověk pěkně zatrénuje. Mám to každy vikend :-)
Můj tata – šedesátník v kondici, mamka – téměř šedesátnice a fyzičku nehrotí. Tata na normál kole, mamka na e-biku, dají 50 Km a oba jsou spoko. Pro někoho je to dopravní prostředek, který má např. proti skútru určité výhody (jízda po cyklostezce, skladování …). EN/DH e-biky vám pomůžou na kopec místo lanovky. Někdo prostě k životu nepotřebuje šlapat dlouhý kopec nahoru :) Já o e-biku rozhodně neuvažuji, ale pro některé cílové skupiny je to super alternativa, a to nejen pro lenochy a invalidy :)
+1
Taky nevidím smysl v tom škrábat se na kole do kopce
Já zase jo ;-) Přece nemůžeme být všichni stejní. By byla nuda, ne?
Ani ne.
ta moje mě taky nestíhá a proto semnou nechce jezdit, což je… ideální.
:)
Mrkni se na cyklospeciality, mají tady spoustu elektrokol do 40 000 ;-) www.cyklospeciality.cz/elektrokola/
Ja uz se lekl, ze to sem nedas.
Ale jinak to trochu smrdi samomluvou.
Jeste me tu chybi Milana236 a budou tu mozna vsechny tva alterega.
EDIT: Tak jeste jsi tu jako Hanzlik111 koukam. A to mi beztak neco uniklo.
Já koupil na přelomu roku e-kolo EasyBike v Auto Kelly. Je to horské kolo, velikost 19, kola to má 27,5. Ale dělá se i menší rám a menší kola. Cenově to vyšlo na 23 600 přičemž to bylo slevněno ze 30 000 Kč. Poradil mi to někdo zde na fóru. S kolem jsem max. spokojený. Motor to má 250 W, ve špičce dokáže dát asi až 350 W. Pohon v zadním náboji. Baterka má 13 Ah a při mých 78 kilech myslím, že dokážu udržet dojezd přes 100 km. Jediná nevýhoda je vyšší hmotnost kola 27 kg.
V té době to byl asi nejlepší kup co do poměru užitná hodnota / cena. Pokud bych chtěl něco o třídu lepšího nebo kolo s menší váhou, cena už by byla úplně jinde.
Jízda na e-kole přináší zase nové možnosti a zážitky. Na rovince si dám třeba jen dvojku dopomoc, do kopce větší. Je fajn někam dojet a přitom nebýt zpocený jak prase, jen příjemně protažený. Nebo si udělat i delší výlet do kopců – za stejný čas toho projedu víc. A nebo se třeba projet na kole i když je venku 35+ stupňů.
Ale chápu, že jsou lidi, co mají kolo jen jako nástroj trénování fyzičky a při každé jízdě se chtějí zpotit a zničit. Ti samozřejmě vidí e-kolo jen jako věc pro lidi nad 60 let a pro lidi po operaci kolen apod. Na cestu do práce nebo na chalupu, kam přijedu a hned jsem ready (nemusím se okamžitě sprchovat) je to super věc.
Aternativa k e-kolu.
Elektrokola se mi i celkem líbí, jako tréninkový prostředek. Když na něm někdo přede mnou jede, tak mně přinutí se víc zmáčknout, abych dojel a předjel :-). Kdyby nebyl dojezd omezený a kola (legální) tak pomalá, možná bych ho i manželce koupil.
karbonový, 18 kg a cena do 50 tis. Kč http://www.eastgem.net/alta.html
Skutečně karbonový? A navíc osazení těžce low end, pochybuju o těch 18 kg.
Pre zaujimavost som pridal nejake logy z vyjazdu, zaujimave treba je ze pomoc motora a moj vykon bol takmer isty. Vykon motora so mal na 75 percent a podporu vecsinou 10, 25 a ojedinele 70 percent pri kopcoch so stupanim nad 12 percent. Priemerku som mal 21km/h. Davam to sem aby niekto mal predstavu kolko to zerie a kolko to pomaha. Bateriu mam 460 Wh.