• Petrousmatous

    Jaké elektrokolo koupit pro manželku? nájezd cca 400 km měsíčně

    • pepek  

      se zeptej doma – v cyklospecia­lity.cz

    • hawrda  

      Skoro 5000 za rok.Manzelka bude celkem slušná e-cyklistka:-D.

      • davids0108  

        Jde o to, jestli bude jezdit i v lednu a únoru až bude –10 stupňů… Řada lidí jezdí na kole dejme tomu od dubna do října max. Pak by ten prostý výpočet nevycházel :-)

    • roud  

      Tohle jí určitě udělá radost : http://www.akumo.cz/…rbon-10-2017

    • Zoidberg  

      A bude na tom jezdit do práce, nebo „sportovat“? Myslím, že by bylo záhodno napsat, k čemu (proč) bude elektrokolo používat, když už čekáš radu.

    • Johnnyxjr  

      Jakej máš rozpočet je nějakej limit? Nedávno si pantáta udělal radost tady:

      http://www.akumo.cz/?…

      • Petrousmatous  

        Chtěl bych tak kolo do 40 000 kč :-) přece jenom je pro manželku :-D

        • Evilcleaner  

          To neni mnoho penez, kdyz vezmes ze slusny pohon z toho odebere tak 30 tisic, tak zbyde dost malo penez na „kolo“, kde se s tim bude jezdit?

          • hawrda  

            Kolik te tvoji manželce vlastně je,že potřebujete jezdit na invalidním vozidle?

          • Petrousmatous  

            Tak po silnici :-D on je problém, že mě nestíhá a pak semnou nechce jezdit, tak ji chci koupit elektokolo, abych s ní mohl jezdit po výletech

            • Zoidberg  

              Když jedu se ženou nebo s dětmi, tak prostě zpomalím a přizpůsobím se jim – jak rychlostí, tak délkou vyjížďky. Nicméně jo, pro někoho je asi e-kolo řešení této situace.

              • iron.hide  

                presne tak, ked idem s pomalsim kamosom na bajk, tak sa prisposobim jeho tempu a nikam to nehrotim. To iste by platilo, keby som jazdil s manzelkou a detmi, ved je to vlastna rodina preboha.

                • xtonda  

                  Když pojede on podle ní, nebude ho to bavit, když by měla jet ona podle něj nebude to dávat, tak jako tak po čase nebudou chtít jezdit spolu, proč by se měl někdo omezovat a přizpůsobovat, když se to dá elegantně vyřešit elektrikou ke spokojenosti všech zúčastněných.

                  • krabica  

                    Každý jsme jiný, mě třeba vůbec nevadí jet podle někoho pomalejšího, zase si víc užiju okolí, krajiny, pokecám…

                    Edit: Tak mě napadlo, může si koupit kolo pro dva, když má tolik energie. :-)

                    • Zoidberg  

                      +1 Někdo ale ten nový ebyznys nakrmit musí. Důchodci to sami neutáhnou.

                  • YuraOlomouc  

                    To sou hovna tady zase. Kdo by nebral domestika(manzelku na elektrokole), ktera ho potahne na nejake vetrne otevrene pasazi a v nosicu mu poveze vercajk, zradlo a piti? Ted je jenom dulezity koupit fakt kvalitni elektriku, aby to davala. Treba Stybarova stara jezdi se starym na skutru. Furt lepsi elektrokolo nez poslouchat a cuchat ty smrady..

                    • JFtryall  

                      Jenze na skutru jezdis kvuli rychlostnimu treninku a ne kvuli projizdce. :-) to na elektro kole moc nejde, 60 na tom nedas. Maximalne v kopcich a i tak musi mit domestik dost fyzicku. Pro bikovy trenink to je uz vhodnejsi.

                      • YuraOlomouc  

                        Ale prdlajs rychlostni trening. To sem videl proste nejakej medajlonek jak Stybar tady doma trenoval, tak s nim jezdila stara. Vozila mu tam piti, zradlo atd.. Proste to elektrokolo pro starou, aby neremcala a stihala paradni volba a kdyz to bude kvalitni kolo, tak to muze i nalozit vecma a proti vetru tahnout jak jsem psal.. Jo mas pravdu, ze pro Stybarovu starou by to ekolo bylo asi nebo ne asi, ale urcite malo. Leda ze by byla fakt ve forme. :))

                        • JFtryall  

                          Jo na support to je dobra vec a i dobre potrenujes, ale na biku je prinos asi nejvetsi. Ale u Stybyho konkretne to je vzdycky o rychlostnim treninku a simulaci jizdy v baliku. Silnicari to tak proste maji. :-)

                          • YuraOlomouc  

                            „ale na biku je prinos asi nejvetsi“

                            To myslis jak jako? Ja bych rekl, ze naopak na silnici bude met vetsi problem ten slabsi stihat silnejsimu nez v terenu, kde je ta rychlost nizsi ne? Jezdit si v hravem terenu na mtb a drzet x hodin tempo na silnici. Docela rozdilne naroky..

                            • JFtryall  

                              Mysleno je to tak, ze vetsi prinos ma vyjezd v lehcim terenu a pomotavacky po lese nebo nejakem gravel terenu na bikach, nez hoblovat silnici. Navic kdyz mas limit na 25 km/h, tak toho na silnici moc neobjedes, aby to melo kvalitu. :-) i v hodne silnym protivetru jedes vetsinou rychleji. Takze pro support na trenink se mi nejvhodneji jevi nejaky jednodussi maratonsky teren, idealne pluskovy kola a velkej kroutici moment a kapacitu baterky. Na silnici by to chtelo aspon 500W+ a bez limitu. Kolo klidne celopevny a s dostatecnym zprevodovanim. Porad se ale skutr vyplati mnohem vic, ciste na silnici. Je pohodlnejsi, rychlejsi, dojezd, kufry a 4T stejne neni moc citit. Navic v te rychlosti co se na tom bezne jezdi, coz je na treninku kolem 45 to znat neni.

                              • YuraOlomouc  

                                Ja ekolum nerozumim, ale tech 25km/h si vzal kde? Casto vidivam maniky co leti po rovince tak 60 minimalne.

                                • Drobeczech  

                                  Omezení dopomoci má být že zákona na 25kmh.

                                • blaza84  

                                  Aby jízdní kolo bylo legislavtivně jízdní kolo, tak musí mít výkon do 350W, max rychlost 25Km/h a motor se musí aktivovat točením klik. Běžně se však prodávají kola s vyšším výkonem a akcelerační páčkou. Lidé hřeší na to, že se to neřeší, ale to je s přibývajícím počtem těchto kol pouze otázka času … Jenže to se pak buzerací ve formě nějaké technické prohlídky a kontrol policií dotkne všech uživatelů e-kol …

                                  • JFtryall  

                                    Ono mezi nama limit 25 km/h je dost prisnej. 35 by bylo asi vhodnejsi, myslim ze v USA to tak je. Kazdopadne kdyz zpusobis nehodu nebo jinej problem, tak to bude docela bolet. Ono i to hakovani za skutrem policie nerada vidi. V beznym provozu to je celkem nebezpecne a bude asi hur. :-( proto je lepsi spis utect do lehciho terenu, kde je i ten aktualni limit celkem dostatecny.

                                    • xtonda  

                                      25 není zas tak málo. Ten motor je koncipován jen jako dopomoc a ty limity nastaveny právě proto aby to mohlo být stále bráno jako kolo a mohlo to mezi kola a nebylo to až tak nebezpečné a nedává moc smysl aby se slabším jedincům motorem dopomáhalo na 25 km/h. Pokud někdo pro dojíždění potřebuje víc, tak nic proti, ale ať se na takové zařízení pohlíží jako na moped se všemi důsledky.

                                  • YuraOlomouc  

                                    No a ty silnejsi ekola teda spadaji kam? Neco jako kroska bez svetel atd.. Proste to nesmi do provozu jen nekam na polnacky/trate?

                                    • blaza84  

                                      Ano, myslím, že je to přesně takto. Někde jsem k této problematice četl, že policie to (zatím) neřeší a za silnější kola ani nijak postihovat nemůže, protože těžko prokáže, že má kolo nedovolený výkon. Průšvih ale podle mě nastane, pokud se takové kolo dostane po nehodě soudnímu znalci. Ale to je jen otázka času, až se s výkonnými elektrokoly, kterých přibývá, stane pár průserů, a pak se to řešit začne.

                                      • JFtryall  

                                        Shimano ma ve svych motorech soft, ktery zjisti jestli v dobe nehody byl hacknuty vykon. ;-)

                        • xtonda  

                          Ne všechna elektrokola jsou stejná http://www.novakola.cz/

                          • YuraOlomouc  

                            Hm super, ale na silnic s tim nemuzes ne? Takze proc bych si mel kupovat neco takoveho za 140 000kc, kdyz za 50 000kc mas fakt perfektni pit bike, kterej je mnohem silnejsi, zabavnejsi?

                            • xtonda  

                              Na silnici asi ne, detailně sem to nezkoumal, nemám o to zájem, odkazuji to jako zajímavost a poukazuji na to co je někdo schopen marketovat jako kolo. Proti tomu produktu nic nemám, to že je někdo schopen to propagovat jako kolo a na promo videu se s tím prohánět někde v parku kolem laviček už mi nepřijde úplně OK.

                              Nevím co je pit bike, na elektrice se mi líbí, že je to tichý, oproti spalovacímu motoru relativně čistý, nemusí se řadit, má to záběr a výkon bez ohledu na otáčky. V takovýmhle výkonu to ale pochopitelně hodně hendikepuje cena baterek.

                          • kyl  

                            Ten nabíjecí konektor je dobře umístěný.Zrovna tam lítá nejvíc bahna.

                    • Petr L2  

                      Přesně, nedovedete si přestavit jakou to dá praci stíhat ženu na e-kole a jak si clověk pěkně zatrénuje. Mám to každy vikend :-)

              • blaza84  

                Můj tata – šedesátník v kondici, mamka – téměř šedesátnice a fyzičku nehrotí. Tata na normál kole, mamka na e-biku, dají 50 Km a oba jsou spoko. Pro někoho je to dopravní prostředek, který má např. proti skútru určité výhody (jízda po cyklostezce, skladování …). EN/DH e-biky vám pomůžou na kopec místo lanovky. Někdo prostě k životu nepotřebuje šlapat dlouhý kopec nahoru :) Já o e-biku rozhodně neuvažuji, ale pro některé cílové skupiny je to super alternativa, a to nejen pro lenochy a invalidy :)

            • Libores  

              ta moje mě taky nestíhá a proto semnou nechce jezdit, což je… ideální.

            • Martinek1  

              Mrkni se na cyklospeciality, mají tady spoustu elektrokol do 40 000 ;-) www.cyklospeciality.cz/elektrokola/

              • Vilém  

                Ja uz se lekl, ze to sem nedas.

                Ale jinak to trochu smrdi samomluvou.

                Jeste me tu chybi Milana236 a budou tu mozna vsechny tva alterega.

                EDIT: Tak jeste jsi tu jako Hanzlik111 koukam. A to mi beztak neco uniklo.

    • davids0108  

      Já koupil na přelomu roku e-kolo EasyBike v Auto Kelly. Je to horské kolo, velikost 19, kola to má 27,5. Ale dělá se i menší rám a menší kola. Cenově to vyšlo na 23 600 přičemž to bylo slevněno ze 30 000 Kč. Poradil mi to někdo zde na fóru. S kolem jsem max. spokojený. Motor to má 250 W, ve špičce dokáže dát asi až 350 W. Pohon v zadním náboji. Baterka má 13 Ah a při mých 78 kilech myslím, že dokážu udržet dojezd přes 100 km. Jediná nevýhoda je vyšší hmotnost kola 27 kg.

      V té době to byl asi nejlepší kup co do poměru užitná hodnota / cena. Pokud bych chtěl něco o třídu lepšího nebo kolo s menší váhou, cena už by byla úplně jinde.

      Jízda na e-kole přináší zase nové možnosti a zážitky. Na rovince si dám třeba jen dvojku dopomoc, do kopce větší. Je fajn někam dojet a přitom nebýt zpocený jak prase, jen příjemně protažený. Nebo si udělat i delší výlet do kopců – za stejný čas toho projedu víc. A nebo se třeba projet na kole i když je venku 35+ stupňů.

      Ale chápu, že jsou lidi, co mají kolo jen jako nástroj trénování fyzičky a při každé jízdě se chtějí zpotit a zničit. Ti samozřejmě vidí e-kolo jen jako věc pro lidi nad 60 let a pro lidi po operaci kolen apod. Na cestu do práce nebo na chalupu, kam přijedu a hned jsem ready (nemusím se okamžitě sprchovat) je to super věc.

      • hawrda  

        Aternativa k e-kolu.

        kolo na páru

      • ˘Ö˘ Krab  

        Elektrokola se mi i celkem líbí, jako tréninkový prostředek. Když na něm někdo přede mnou jede, tak mně přinutí se víc zmáčknout, abych dojel a předjel :-). Kdyby nebyl dojezd omezený a kola (legální) tak pomalá, možná bych ho i manželce koupil.

    • roman II  

      karbonový, 18 kg a cena do 50 tis. Kč http://www.eastgem.net/alta.html

      • nitraq  

        Skutečně karbonový? A navíc osazení těžce low end, pochybuju o těch 18 kg.

    • l.bily  

      Pre zaujimavost som pridal nejake logy z vyjazdu, zaujimave treba je ze pomoc motora a moj vykon bol takmer isty. Vykon motora so mal na 75 percent a podporu vecsinou 10, 25 a ojedinele 70 percent pri kopcoch so stupanim nad 12 percent. Priemerku som mal 21km/h. Davam to sem aby niekto mal predstavu kolko to zerie a kolko to pomaha. Bateriu mam 460 Wh.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.