• Radim888

    Ahoj, potřeboval bych poradit které elektrokolo vybrat. Na normálním horaku mám najezdeno spoustu km, ale roky přibývají a do toho artritida kloubů. Takže mě tu prosím neukamenujte že chci elektrokolo.

    Vybral jsem tři druhy od každého motoru jedno, tak jestli má někdo s těmito koly zkušenost a mohl by poradit.

    Předem dekuji

    Jedná se o tyto kola :

    https://www.akumo.cz/…o-8-4-s-2019

    https://www.akumo.cz/…-400-2019-19

    https://www.akumo.cz/…-1-0-2019-50#…

    • michomin  

      To, který ti nejlíp sedne geometrií.

    • LRRTM1  

      Jestli máš dost najeto na normálním MTB, tak asi tušíš, že budeš dost zklamanej z komponent. Vidlice je tragická všude, komponenty jsou asi použitelný na tom CRUSSIS. Motory nehodnotím, nemám moc zkušeností.

    • Radim888  

      Jasně, tak určitě to chce vyzkoušet, komponenty nečekám nějaké zázračné ale zas myslím že pro mě dostačující, i ta vidlice. Už to není jak kdysi že jsme jezdily po lese jak divocaci, teď už spíš tak v klidu cyklotrasy a cyklostezky.

      Spíš se mě jedna fakt o ty motory a celkove dojmy z těch kol, jestli je už někdo tady má a jezdí na nich.

    • georgin  

      Mě klidně kamenovat můžou, protože žádné zdravotní potíže nemám a jsem relativně mladý. Chci si ale koupit elektrokolo z důvodu přiměřené lenosti.Jezdím na kole denně do práce, dělám geocaching, kdy najezdíme klidně 50 km denně 3 dny v řadě atd. Hodlám používat minimální asistenci a ty km si „zasloužit“, ale do práce a také při náročnějších výletech při geocachingu apod. Ať se třeba poserou zamindrákovaní supercyklisti, kteří si neustále potřebují něco dokazovat, dojet do cíle v potu a krvi a kterým strašně vadí věci co mají ostatní – sami to nepotřebují, ale hlavně aby to neměl soused. Proč mají na kole přehazovačku, kotoučové brzdy, anatomicky tvarovaná sedla, odpružení vepředu i vzadu, nejsou nějací moc pohodlní? :-D

      A teď k věci. Z toho, co jsem zatím za posledních pár týdnů načetl je naprosto nejpodstatnější volba motoru a baterie. Top motory jsou Bosch a Yamaha. Baterie Yamaha, Bosch, Samsung. Takže i já jsem po těchto týdnech zatím skončil u Haibiku 1.0, ale zvažuji ještě rok 2018, který je levnější a není nijak podstatně horší.

      • palo7  

        Tak top motory už nejsou jen Yamaha a Bosch, ale aktuálně je na tom asi lépe Shimano a Brose. Každopádně ty nejvyšší třídy se budou v ceně do 50tis. hledat těžko a když ano, tak na úkor zbytku kola. Ten Bafang je tak na úrovni těch nižších tříd u výše uvedených značek. Ale nejvyšší třída Shimano 8000, Bosch CX, Brose 1.3, Yamaha PW-SE jsou mnohem lepší než nejlepší Bafang. Haibike 1 je velmi slabě vybavené kolo a ta výbava tam nebude dlouho fungovat. Je to 2× těžší než obyčejné kolo a vše dostává mnohem více zabrat.

        • Petr L2  

          Ale prosimtě, Bafang není žádná střední třída, jeho nejlepši modely jsou stejné jako konkurence, to, že se montují do všeho mozného, je pouze tim, že motory dělají prakticky nejdéle ze všech, takže se potulují světem i technologicky muzearní kousky a jsou otevření všem způsobům prodeje a nedělají okolo toho takové ofuky jako ostatní

          • Tomcat  

            1+

          • palo7  

            Nesmysl, nejlepší Bafang nejede ani náhodou stejně jako Steps 8000, Brose 1.3 atd.

            • psbiker  

              Zaznamel jsem spíše stížnosti na neplynulost zátahu u těch 2 posledních.. Bafang míří na přestavby, tam si to borci ohlídají..

              • palo7  

                těžko říct, když koukneš na testy (a to testují stejní lidi), tak asi vlastnosti motoru ovlivní nastavení pro určitou značku, nebo kolo. Třeba Yamaha v Giantech je fakt silák, kdežto v Haibiku bych to až tak neřekl. Co jsem měl možnost jezdit a zkoušet, tak Bafang na nejvyšší dopomoc odpovídal Shimanu, Yamaze tak okolo 70% maxima. Myslím, že u Bafangu by v těžkých výjezdech mohl občas chybět výkon, to Steps 8000, nebo ta Yamaha v Giantu tě spíš převrátí, než by chyběl výkon

                • 2ndrate  

                  Tak já nevím, asi bude záležet na verzi software nebo co, protože Yamahu co jsem zkoušel zrovna na Haibike bych teda nechtěl. Bros, Bosch a Shimano jsou dobrý, každej má něco. Bafang je teda fakt hlučnej, zkoušel jsem Fat bike Leaderfox.

                  Nechceš pošetřit a přidat 10 000, ten rozdíl je tam velký.

                  • Radim888  

                    Posetrit na co, hoď nějaký odkaz.

                    • 2ndrate  

                      co tohle https://www.bike-centrum.cz/…eon-red-blue

                      nebo nějaký 4ever

                      nebo tady https://www.albie.cz/…nou-vidlici/

                      nebo něco tady http://www.mojekolo.cz/…lt-ht-700-3/ na mojekolo.cz mají i 2 roky zpátky kola

                      • Radim888  

                        Dík za odkazy, to poslední vypadá dobře, jenže u nás na okrese takové prodejny bohužel nemáme, a po netu to určitě brát nebudu. A servis nechci mít někde 100 kilaku.

                        • 2ndrate  

                          to ti odservisuje dneska skoro každej

                        • palo7  

                          Zrovna v mojekoko vidíš že prodávají a servisují spoustu značek. Servis ti udělají i jinde, vlastně potřebuješ jen zjistit jaké u tebe v okolí servisuji motory. Zbytek kola ti oservisuje každý servisák.

                          Když ušetřiš při nákupu 10tis. a více, tak se snad vyplatí si 100km popojet

                          • Radim888  

                            No nevím nevím, když koupím kolo jinde a posere se v záruce, tak pochybuju že nejbližší servis mě to opraví, asi mě pošle tam kde jsem kolo koupil, ne. Aspoň tak to mám u čtyřkolky, kde koupím tam mě na záruku servisuji.

                            • palo7  

                              Nemaluj čerta na zeď ;-) Pokud bude autorizovaný servis na motor, tak ti to opravý všude a rádi. Dělají to totiž za peníze. Můžeš klidně narazit na prodejce co ani nemá servis. S tou 4kolkou tě tahají za nos, můžeš kamkoli kde je smlouva s výrobcem.

                            • palo7  

                              Zrovna v týdnu jsem byl s kámošem pro auto v Ostravě (levnější o 70tis. než jinde). Ale na značkový servis ho prý velmi rádi uvidí v Brně. Ostravaci o tom ví a nemají s tím problém

                  • palo7  

                    Asi jsi právě zkoušel levného Haibika. Zkus Yamahu v dražších Giantech, podle mně to bylo až překoňovaný :-)

                • xtonda  

                  Výkon u elektrokola (v rámci rozumného rozmezí) je to poslední co by mě zajímalo. Daleko důležitější mi přijde jak dobře to reaguje, aby bylo naprosto intuitivní a předvídatelné kdy to zabere více a kdy méně, tj. aby to spolehlivě a bez prodlevy poznalo úsilí uživatele a podle toho to dávkovalo přípomoc, aby to zabralo při rozjezdu a okamžitě přestalo zabírat když se přestane šlapat. Co sem tak četl sou systémy co se jim moc nechce při rozjezdu nebo se rozjedou když to uživatel nečeká, různé cukání, kopání, blbé chování při jízdě rychlostí okolo 25 km/h. Ideálně by se to mělo chovat tak, abych měl pocit jako z jízdy na běžném kole, jen méně namáhavé. Tak si to aspoň představuju.

                  • Vašur  

                    Jezdím na Ennyx1 od For Ever. Motor Brose. Má hodně čitelný projev. A to vypínání při 25km/h má docela hysterezi, takže vypíná při 27 a znovu zapíná někde pod 25. Pohodlně se dá jezdit bez cukání. Navíc to zapínání a vypínání je kultivovaný a neni tedy nepříjemný. A 90Nm nemá chybu. Jediný problém by mohl vzniknout při pomalém otáčení na úzké cestě se zapomenutou nejsilnější přípomocí.

                    • palo7  

                      U Brose mně vadí jedna věc a to, že na inzerci už byla spousta Turbo Lev s novým motorem. Na tohle jsem u jiných motorů ještě v inzerci nenarazil

      • Radim888  

        Píšeš jak kdyby jsme se znali, delam taky geochacing a přesně k tomu kolo potřebuji, sice jsem si na to pořídil čtyřkolku, ale všude mě s tím nepustí, ale na údržbu kesek výborné vozítko. No a k tomu Haibiku jsem se dopracoval taky, za tu cenu a druhý nejlepší motor od Yamahy PW-SE, by to mohlo i fungovat. A komponenty snad nebudou nejhorší, sjezdy s tím jezdit nebudu, ani žádné krosy velké. A víc peněz zas investovat nebudu. Ale každá rada dobrá a díky za ne.

        • palo7  

          Myslím, že pokud jsi někdy jel na kole, tak poznáš funkci Altus vs. třeba SLX hned. A o vydrží na ebiku bych si u levných kazet, řetězů, brzd a nábojů včetně rafku moc naději nedělal. Za 500–1000km přijdou investice (ty levný převody tak můžou cca vydržet) a najednou je původní úspora pryč. A že nestačí bzdy zjistíš už z prvního kopce :-)

          • Radim888  

            Nevím, mám toto kolo : Kona nunu r. v. 2003 cca 16 let a stále slouží, i když má ještě malé kotouče a mechanické brzdy tak jak jsem psal žádné sjezdy nejezdim, je pravda že při delším kopci brzdy vadnou, ale zas žádná tragédie, a jinak komponenty mám všechny ok, zas bych to tak nehrotil. Jinak jsem snad na žádném jiném kole poradne nejel, tak nemám s čím porovnat, možná na favoritce když jsem byl malý. Ale dík za info, snad ten Haibike nebude až takový šrot.

          • Lišák  

            Nekaz mu radost. Dřív lidi ohrnovali nos nad Deore, dneska budou spokojeni s Altusem. To je prostě vývoj.

            • palo7  

              :-)

            • Petr L2  

              Deore je odjakživa první pořádná sada, ne sice na závody, ale jinak musí vyhovět každému a nepamatuji, že by se nad ní ohrnoval nos.

              Jinak posledni generace Altusu je úplně jinde, než máme všichni z dřívějška zafixováno, propadání technologií sadami dolu už i v těch základech zajistilo velmi slušnou technologii

    • palo7  

      Doporučuji pohledat výprodeje. Kolo se slevou třeba 30% bude v ceně okolo 50tis. mnohem lépe vybavené. Osobně bych klidně vzal raději zánovní, dobře vybavený, lehce jetý kolo, než tyhle základní verze.

      • novas752  

        Přesně

      • Radim888  

        Právě nevím co je to přesně dobře vybavené kolo, fakt je to se základní verzi tak zle že by to kolo odešlo po jedné dvou sezónách, když s tím budu jezdit polnacky a cyklostezky?

    • Šaffy  

      Mrkni na pendix – https://youtu.be/-RvDRGwmZTg

      • Radim888  

        Zajímavé, ale 41000, – na přestavbu je i dost ne.

        • palo7  

          Přestavby se dnes moc nevyplatí. Ty přestavby nebudou asi ani na úrovni Bafangu v kolech okolo 40.000

        • Šaffy  

          Tak já nevim jaký máš kolo, jestli teda teď nějaký máš. A když si někdo pořídí kolo za 100k a najednou chce ebike tak si myslim, že je to slušná alternativa. Jen nápad, že jsem na to nedávno koukal. Jinak vím, že u nás po městě spoustu lidí jezdí na ebikách apatche tak třebas ještě mrkni.

    • mrazik62  

      Volil bych bafang. Není sice nejlepší výkonem ale servis je nejjednodušší a nejlevnější. Pokud řešíš náklady na provoz tak je to dobrá volba. Z toho výběru i nejlepší komponenty.

    • Radim888  

      Tak to vypadá že budu muset nastudovat komponenty a trochu to přehodnotit :-)

      • Davidakta  

        Je to jen o tom kolik chceš investovat, ale i ty nejlevnější ebiky fungují bez problémů

      • palo7  

        Na elektrokole dostava nejvice zabrat řazení. Nékterý Apache a snad ještě pár firem to má v kombinaci s Bafangem a novými motory Comp řešeno odpojením motoru při řazení, jinak je to pro převody dost záhul. A pak bzdy, kolo váží okolo 25kg a skoro vždy jedeš rychleji než na obyč kole.Takže i na rovině brzdíš ze 25km/hod a s větší váhou.

    • Tomcat  

      Vybraná kola jsou bez ohledu na motor osazené lowend odpadem. Odpovídá to kolu do cca 15000,–

      Dost to kontrastuje stím že pisete o spoustě km. Tohle spoustu km v terénu nevydrží a pro jízdu na asfaltových stezkach nepotřebujete horské kolo

      • roman II  

        tak určitě:-)

        • Tomcat  

          A jak by si věc s Altusem a bez brzd (čti leštiče Tectro) za 40 komentoval ? Nemluvím ani o značkovosti riditek , sedlovky

          atd.

          • roman II  

            by sis asi představoval elektrokolo s vzduchovkou, středovým motorem a silnou baterkou na kpl. slx s pořádnejma brzdama za 40 navíc osázenou zbytkovou značkovou bižutérií

            • Tomcat  

              to stx je taky o 9 draší :) Já si to nepředstavuji moc dobře vím na koho ebike cílý Frantové a Pepíci co žerou bike salón na Primě

    • roman II  

      ten crussis je celkem fajn za ty prachy

      • palo7  

        Fakt se ti zdá fajn vidlice 30mm na ebika?

        To raději pořádnou pružinovku, na ebiku těžší nevadí, ale pevnost to chce

        • psbiker  

          Starší člověk na tom nebude skákat..

          • Tomcat  

            To fakt není o skákáni .

            • psbiker  

              Zátěž bude větší, ale nějakou super vidlici na stezku a lesní cestu je asi overkill…

              • Tomcat  

                Ne jde o to že primitivnější technologie je pružina. Levný vzduch nebude chodit, údržba atd…

    •  jarek1  

      nemáte někdo doma Cube Reaction Hybrid? Mně se zdá při prostudování geometrie rámu, že má střed proklatě nízko a tudíž dolní poloha pedálu bude o sedm centimetrů níž, než u běžné geometrie bez motoru.

      •  jarek1  

        opravuji: Cube Stereo Hybrid Pro 120 nemáte někdo? Jak je u něj vzdálen pedál od terénu?

        • Vilém  

          Cube neudava vysku stredu?

        • MlokCZ  

          Vždyť máš u něj uvedenou geometrii. 7cm rozdíl oproti běžně používané výšce středu je určitě nemožných.

          https://www.cube.eu/…umnred-2019/

          Ve 29" modelech vidím BB –37,5 a ve 27,5" vidím –15mm. A vzhledem ke zdvihu kola a ještě navíc k tomu, že má ve všech velikostech 170mm kliky, tak to není nízko vůbec. To mi přijde jako spíš lehce nadprůměrně vysoko položený střed, o příliš nízko položeném středu nemůže být vůbec řeč.

          Pro srovnání klasické biky, třeba aktuální Neuron má –38mm při 130mm zdvihu a 175mm kliky. Já mám na starším Radonu Slide –35mm střed na 130mm fullu + 175mm kliky a je to tak průměrně vysoko položený střed (jezdil jsem i o 1–2cm níže položené středy).

          •  jarek1  

            právě že v geometrii vidim u BB znaménko minus.. a odečtem od středů kol mi vychází ta nízká výška. Navíc doma už jedno elektro Cube z 2015 máme, takže se nechci náhlit.

            • MlokCZ  

              To je fuk jaké tam je znaménko, to používá každý výrobce u geometrie jinak dle toho, jak je to myšleno (když budu udávat hodnotu nad spojnicí středů, tak musím uvádět minus, pokud hodnotu pod spojnicí středů, tak tam minus nebude).

              V každém případě je střed v této kategorii kol vždy o absolutní hodnotu (bez minus) níže než spojnice středů. U HTček to pak bývá i o hodně níže (95% 29" XC HTček má střed o 60–65mm níže než spojnici středů, u fullů do těch cca 130mm je to pak o něco výše, ale také pořád hodně pod spojnicí středů).

              Spojnice středů je u 29" někde kolem 366mm (v závislosti na použitém plášti se bude o něco lišit). A snad bys nechtěl 29" bike se středem výše než 366mm v kategorii nízkých (120mm) zdvihů. To by byl totální úlet.

              PS: Jezdil jsem i celopevňáka s výškou středu 285mm a bylo to v pohodě. Samozřejmě u celopevňáka nedochází k žádnému snižování při propružení, proto může být střed níže. Ale tohle bylo už –81mm BB drop, což je pořád ještě znatelně níže než běžně u HTček s odpruženou po započtení sagu.

              •  jarek1  

                dík, ještě to znovu zkouknu, snad se mýlím, a rád bych i z důvodu přiměřené výbavy kolo pořídil – cena/užitná hodnota se mi jeví OK.

    • 2ndrate  

      a co rockmachine a kellys, možná někde bude skladem loňský model

      • palo7  

        To ale nejsou u e-biků zrovna levný značky :-(

        • Tomcat  

          Z jsou hodně levné značky. Ono třídu a to jestli to je drahý nebo ne není o tom jak mate hluboko do kapsy ale o celém trhu.

    • palo7  

      Pokud jde o cenu, tak Mountfield by taky šel ;-)

    • Radim888  

      Tak by mě zajímalo jak to teda s tím řazením je

      , jeden Altus odepise, druhý ho chválí, potom si vyber?? Už jsem kola s Altusem vyřadil z výběru a teď abych to znovu studoval ? :-(. Nejlíp mě vychází asi haibike, kolem 55000,– asi lepší nebude? Nebo aspoň nevím, co čtu tak Bafang že občas vynechává, cuka atd., nejvíc se vychvaluje Yamaha a Bosch.

      Crussis bych bral, ale má Bafang, tak těžké rozhodování.

      • palo7  

        Bafang je nejrozšířenější motor na ebike na světě. Podle mně je trochu slabší než konkurence v nejvyšších třídách, ale na běžný ježdění stačí.

        U e-biků extrémně trpí převody (což celkem řeší gearsenzor), a pak ty bzdy. Na druhou stranu převody stejně ojedeš a pak můžeš dát lepší, ale bzdy bych chtěl kvalitní už při koupi kola. To, ale se slušným prodejcem jde řešit při koupi kola. Haibike je celkem předražená značka, ve výprodeji v DE na ně bývá akce i 30% a pak je to gut.

        Koukl bych na cyklobazar a bazos, občas je tam kolo pár měsíců staré s pár km a to je pak za 50 velmi dobré kolo.

    • Radim888  

      A co třeba toto : https://www.akumo.cz/…na-bila-17-5

    • HonzaRez  

      elektro ⇒ zamknout

      • roman II  

        Tak to nečti když tebe to zrovna nezajímá, smiř se s tím že o ekolech se tady bude psát víc a víc

        • Janes  

          +1

        • dolomiti  

          jako v Americe? :-D

        • psbiker  

          Nojo jenže to pak polovina lidí odejde a inzerenti se nepohrnou. Vznikne asi elektrobike-forum.cz, kde budou i ty silnější mopedy a problém bude vyřešen.

          • Janes  

            Ale prdlajs

            • psbiker  

              Teď už je mi to jasnější, děkuji!

              • Janes  

                Tak podívej, kolem každého fóra vzniká nějaká komunita, a ta stárne, nebo stárnou jejich rodiče. Věř tomu, že by mně ještě před pár lety ani nenapadlo přemýšlet o koupi elektrický vobludy. Jenže, nikdo nemládne a elektrokolo může spoustě kdysi kovanejch cyklistů (schválně nepíšu „bikerů“) prodloužit čas v sedle. Taky teď řeším jeho nákup. Nestane se kvůli tomu ze mně parchant, kterej na cyklostezkách kosí „chudáky pravověrný“ a na trailech nadává chodcům. Tyhle blbečci se vyskytujou v hojném počtu i mezi „bikery“. Já jen prostě potřebuju v pátek odjet na chatu cca 60 km, tam mít dost síly, abych mohl na ní a jejím okolí pracovat a v neděli se zase na pohodu vrátit domů a tam normálně fungovat. Což už prostě na žádném ze svých kol nedám. Takže co, mám teda zalézt do auta, nebo si pomoct silou z baterky? No, a takhle postupně dopadne vysoké procento dnešních „machrů“. Takže o únik lidí z fora se nebojím, spíš naopak, budou se potřebovat poradit , nejdřív pro rodiče, pak pro sebe, a protože jsou na tuhle komunitu napojení a kolikrát se znají osobně, nemají důvod odcházet na jiné forum, kam je mnozí „machři“ nemilosrdně posílají A už vůbec nevím, proč by to tady měli opouštět inzerenti, když skoro všichni už na krámech elektrola mají.

                Tož asi tak.

                A že se o osud tohoto fóra bojí člověk, co je tady chvilku a ani si nedokáže vyplnit profil, to......

                • psbiker  

                  Ty motivace tak nějak chápu, nic proti. Situaci na trailech a stezkách budu sledovat. Teď je část techniky společná, ale za čas budou obě skupiny řešit rozdílné problémy. Koho z pravověrných by zajímaly nějaké úpravy řídící jednotky, nebo která baterie vydrží déle? Proto jsem si dovolil vyslovit svoji předpověď, ale jak to dopadne, to se teprve uvidí. Jízdě na (e)kole zdar :)

        • Hermod  

          Bude-li dost silný hejt, tak nebude. Navyknou si, že tady jim pšenka nepokvete, a půjdou kamkoli jinam.

          • Xfantasy  

            To jsi na omylu. Akorát se docílí toho že na sebe budou lidi hnusní a vzájemně se urážet.

            Už jen letištní prodeje svědčí o tom, že ebike je na vzestupu. Je to 7:3 pro éčko. Ale můj odhad je ten, že se jedná o boom a brzo přijde přirozená selekce těch co je bude bavit jezdit a těch co se nyní vezou na módní vlně. Takto to je v životě se vším. Éčko není o tom že se člověk vozí a na tuhle realitu brzo ti lenoši přijdou a biku se zbaví nebo hodí do sklepa… ;)

            • michomin  

              Na to jsi přišel jak? Ty bys rovnou mohl být poradce pro vývoj trhu. Báječně placenej.

              • Xfantasy  

                Co konkrétně? :)

                Poradce ne. Je to tak se vším. Něco je zrovna in a všichni to chtějí. Teď je móda suv, ebike… Je to i se psi, také podléhají módě a je to venku krásně vidět co zrovna letí :)

                Je to pouze můj odhad, nebo jestli chcete, zbožné přání :)

            • Lišák  

              Ale můj odhad je ten, že se jedná o boom a brzo přijde přirozená selekce těch co je bude bavit jezdit a těch co se nyní vezou na módní vlně.

              Móda MTB už je tady několik desetiletí. Skoro bych řekl, že MTB je nejprodávanějším typem kola. Až slezou ceny moto-kol, tak jich bude jezdit daleko víc. Bohužel.

              • Xfantasy  

                Tady bych spíše předpokládal že se cyklisti přesunuly ze silnic. Spíše to mtb vidím jako sjednocení. Dříve byla možnost omezenější, buď něco na silnice, nebo „teréňák“ bmx. Tedy co si pamatuji z mládí. Ale nikdy jsem nesledoval jak postupoval trend.

                U éčka je několik „kurvítek“, které budou často odcházet těm „amatérům“ co nikdy nejezdili a neumí správně bike používat. Předně je to baterie, která díky maximální dopomoci brzo odejde (20000,–), řetěz – neumí řadit a tahají díky síle motoru těžké převody (800,–?), malé kolečka na rozetě – opět díky používání těžkých převodů (cca 1200,–?)

                Jsou to položky které se nebudou lenochům líbit a budou časté.

                Tedy doufám… Takle nějak si představuji že by se to mohlo ubírat. Ono ne každý koupí stroj ve fuuulu, takže dát 50 tisíc a za dva roky 20? No to je odradí…

    • bessinka  

      Podívej se na ekola Cube.

    • roman 3D  

      Pozvánka „200 elektrokol“ v Krči

      https://www.horydoly.cz/…ha-2019.html

    • marko250  

      Na HT budeš trpět připlať a máš třeba jedno od stydlíka :-) , třeba: https://www.bike-forum.cz/…018-v-zaruce

      • palo7  

        Cena je vysoká, proto se asi ještě neprodalo. Nový se dalo pořídit jen o trochu dráž…

        27,5 + fungují dobře i jako HT, ale full je full ;-)

        • Jirka63  

          Pokud fulla využiješ, tak u elektriky je to hranice, pod kterou nemá cenu jít, 100k Kč :-)

    • Jirka63  

      Dovolil bych si dodatečně vstoupit do diskuse. Spousta názorů, ale často neberoucí v úvahu vše. Bosch a Yamaha dle testů asi top. Yamaha pocitově lepší díky rychlejší reakci. Pouze Yamaha může mít vpředu dvojtalíř, pro střídavé ježdění terén asfalt asi lepší volba 2×10 než 1×11.. Nic jiného než horáka 29" bych si nebral. Brose motory, asi ne špatné, ale mají myslím menší krouťák, ale např Specialized nemají ovládání na řídítkách a display, pokud se něco nezměnilo. Takže dokoupíte ovládání přes BT, nebo ovládáte přes telefon nebo Garmina :-). Shimano menší krouťák než ostatní, vhodné spíše pro treky a menší terény. Crusis s Bafangem za ty peníze asi dobré, na takovéto domácí ježdění, ale jenom se vzduchovou vidlicí, snad už dělají. Vidlici považuji za hodně důležitou, elektro je dost těžké.Já bych za základ považoval Haibike za cca 63 k Kč, typ neznám, měnili značení, dvojtalíř a Yamaha, vzduchová vidlice. Bosch vyjde dráž. Yamaha má navíc převody v kovu, takže výdrž zaručena, i když trochu hlučnější. Je to můj názor a to nejenom proto, že mám na Haibike cca 20 k km a mimo prasklého ráfku žádný problém. Vždy ale záleží na tom, kde předpokládáte jezdit, ale pod cca 40 k Kč nemá cenu vybírat. Ale vývoj a cenu jdou každý rok dopředu. Btw, Haibike je čistě německý a už se jim nevyplatí dělat normální kola :-)

      • Jáchym 1  

        Dovolím si doplnit.

        Brose udává krouťák 90.

        Převody u Bosche v plastu z bezpečnostních důvodů.V případě bloknutí(zadře­ní)čehokoli co je ve spojení na výstup(kliku)se plastové převody očešou a nevystřelí to jezdce z pedálů.

        Dále u Bosche možnost připojení na diagnostiku kdekoli mají autorizaci.

        Brose nikoli.Pouze tam,kde byl poprvé přihlášení.

      • Chlebovnik  
        • 2×10 na elektru lepší jak 1×11
        • Turbo Levo nemá ovládání na řidítkách
        • Typ neznám, převody v kovu, výdrž zaručena

        To jsou ale vtípky. Máš tam ještě nějaké další? Parádně jsem se pobavil. =D

        • palo7  

          Pro turisty a kochače krajinou může být fakt 2×10 lepší. Dost se to používá u levnějších kol a Haibike to občas dává i na dražší kola. Leva opravdu neměly ovládání na řídítkách, jen za příplatek. Myslím, že ovládání je ve standardu až od 2018

          • Jáchym 1  

            No,oni turisti moc neřadí ani na neektrickým kole.Vystačí si tak se čtyřmi až pěti převody.Hrnou to 40ot/min

            U elektrokol je to ještě horší.

      • l.bily  

        no nevim ci haibikke je nemecky, ale zlamal sem v priebehu jedneho leta 3 ramy na polnych cestach normalnou jazdou, ked pocujem haibike tak sa mi jezia chlupi, nastastie mi vratili peniaze, potom som kupil cube a ten fachci 3 sezony

    • Jirka63  

      když kamarád dostal před 2 lety Levo za cca 90k a ovládání bylo jenom z boku na baterce, tak jsem to považoval také za vtípek. Ale lze to za vtipnou cenu dokoupit.Jinak se podívej na převody u Haibiike 1*11 a 2*10, nevím jak ty, ale na asfaltu mám raději těžší převod, ale každý jsme jiný

    • bessinka  

      Mohu potvrdit výhody 2/10 u Yamahy. 10000 km Haibike sduro Fullnine RS. (Těch praskajících rámů se taky trochu bojím) Jinak na 1/11 se na asfaltu hobluje stále nejmenší kolečko a šlape jako pudl pokud se chce jet rychleji než 25 km. Yamaha super přirozený projev oproti Shimano 8000.

      • kapa2  

        Zdravim a pridam zkusenost. Nejsem zadny kolar, nejake kolo mam, ale cyklonazvoslovi neovladam. Takze Haibike SDURO HardNine 5.0 s Yamaha motorem. Mel jsem na mesic (8/2019) pujcene. Zjistil jsem, ze si to budu muset koupit. Je to navykove. Je to jedna z mala veci, ktera cloveka donuti vstat od PC. Spojil jsem prijemne s uzitecnym a jezdil jsem do prace cca 20+20km, 90proc. asfalt. Vyuzil jsem nejvice nejrychlejsi prevod, na zpomaleni staci o 2 kolecka preradit, pouze ve 2 kopcich je potreba prehodit do pomalejsiho prevodu, myslim, ze jednotalir vpredu by uplne stacil. Na max. pomahani rano 20km 100–67 procent, domu uz pomaleji na standard pomahani, pri dojezdu baterie na 30–40 procentech. Nejede to jako motorka, musi se na tom slapat a nekdy nohy fakt bolely. Pri 1000km je potreba vymenit retez, desticky cca v polovine. To vse pri me vaze pres 100kg. Kolo je model asi 2018, motor Yamaha pri vypnuti klade pomerne odpor a bez motoru se na tom jet temer neda. Motor se mi zda tichy, vitr do helmy dela vetsi hluk. Kolo robustni, velke, display pomerne maly, ale funguje. Vzhledem k vyuziti jizdy do prace a povaze cesty resim co koupit. Nyni (9/2019) je na trhu novy Bosch CX 2020, ktery udajne neklade odpor pri vypnuti, tedy lze dojet i s vybitou baterkou. Nekde si stezuji, ze dela vetsi hluk. Kazdopadne tento motor je dost novy a moc recenzi na nej neni. Ma uz vpredu vetsi talir, tedy se tak neojizdi, jako drivejsi male kolecko. Kolo vyhlizim krosove vzhledem k povaze cesty, potrebuji jet rychle do kolbenky. A klidne i s nejakym nosicem na notas. Zatim se mi docela libi CUBE KATHMANDU HYBRID PRO 500. Otazkou je i moje hmotnost/nosnost. Treba plaste na uvedenem kole maji udajne nosnost 95kg. Tak nevim, jestli vysledne zatizeni je 2×95kg nebo kolo+jezdec? No je to veda.

      • kapa2  

        Zdravim a pridam zkusenost. Nejsem zadny kolar, nejake kolo mam, ale cyklonazvoslovi neovladam. Takze Haibike SDURO HardNine 5.0 s Yamaha motorem. Mel jsem na mesic (8/2019) pujcene. Zjistil jsem, ze si to budu muset koupit. Je to navykove. Je to jedna z mala veci, ktera cloveka donuti vstat od PC. Spojil jsem prijemne s uzitecnym a jezdil jsem do prace cca 20+20km, 90proc. asfalt. Vyuzil jsem nejvice nejrychlejsi prevod, na zpomaleni staci o 2 kolecka preradit, pouze ve 2 kopcich je potreba prehodit do pomalejsiho prevodu, myslim, ze jednotalir vpredu by uplne stacil. Na max. pomahani rano 20km 100–67 procent, domu uz pomaleji na standard pomahani, pri dojezdu baterie na 30–40 procentech. Nejede to jako motorka, musi se na tom slapat a nekdy nohy fakt bolely. Pri 1000km je potreba vymenit retez, desticky cca v polovine. To vse pri me vaze pres 100kg. Kolo je model asi 2018, motor Yamaha pri vypnuti klade pomerne odpor a bez motoru se na tom jet temer neda. Motor se mi zda tichy, vitr do helmy dela vetsi hluk. Kolo robustni, velke, display pomerne maly, ale funguje. Vzhledem k vyuziti jizdy do prace a povaze cesty resim co koupit. Nyni (9/2019) je na trhu novy Bosch CX 2020, ktery udajne neklade odpor pri vypnuti, tedy lze dojet i s vybitou baterkou. Nekde si stezuji, ze dela vetsi hluk. Kazdopadne tento motor je dost novy a moc recenzi na nej neni. Ma uz vpredu vetsi talir, tedy se tak neojizdi, jako drivejsi male kolecko. Kolo vyhlizim krosove vzhledem k povaze cesty, potrebuji jet rychle do kolbenky. A klidne i s nejakym nosicem na notas. Zatim se mi docela libi CUBE KATHMANDU HYBRID PRO 500. Otazkou je i moje hmotnost/nosnost. Treba plaste na uvedenem kole maji udajne nosnost 95kg. Tak nevim, jestli vysledne zatizeni je 2×95kg nebo kolo+jezdec? No je to veda.

    • cioran-m  

      Běžte si hoši vykládat o těch svejch mopedech někam jinam, mezi soukmenovce, ano? A ne sem mezi cyklisty.

      • Xfantasy  

        Asi sis spletl vlákno, cyklisto :D

        • cioran-m  

          Vlákno nebo fórum, moto-cyklisto? :D

          Neměl by ses tak (byť v příznivých, krz prostej tachlis vytvořených podmínkách) unášet xfantazírováním.

          • Xfantasy  

            Vlákno, fórum je správně pro bike, tedy i éčko ;)

            • Lišák  

              Tedy i pro motocykly?

              Sice netuším, proč motrkáři nazývají svoje stroje kolo, nicméně je to prostý fakt, který zde, nebo v sousedním vláknu zazněl.

          • Xfantasy  

            Jinak já jsem správně cyklista – moto. Pohybuji se především vlastní silou, moto je méně než poloviční ;) takže nemá nárok být na prvním místě

          • kapa2  

            Vy chytrej neumřete.

            • Trepifajxl  

              he?

              je tu někdo, kdo tomuto příspěvku rozumí?

              • Xfantasy  

                :)

                Netřeba rozumět :)

              • Vrci  

                V podstatě, že hlupák zůstane hlupákem. Nebudu hodnotit a komentovat ani přispěvatele ani původní příspěvek.

                • Trepifajxl  

                  aha, já to pochopil tak, že „chytří neumírají“

                  což konečně dává smysl, protože umírají všichni, takže je to neoddiskutova­telný fakt

                  • Xfantasy  

                    A sakra, jen mě začne život bavit a ty mi hned vezmeš iluze že z něj nevyjdu živí :D

    • dawka  

      Při výběru e-bike bych také dbal hodně na kapacitu baterie, 400Wh je v dnešní době už dost málo, minimálně 500Wh. Myslím, že je to stejné jako o všech kol + specifika e-bike. Mít dobré drahé komponenty které nebudu měnit (rám, motor, baterii, vidlici, brzdy) a ostatní (kazety pastorky, talíře, řetězy, přehazky) se dají lehce a za poměrně malé peníze vyměnit nebo koupit znova ty samé – prostě spotřebák. Pokud je tam obyčejná přehazovačka, tak zase pokud je člověk spokojen s její funkci, ji může levně znova koupit až odejde.

      Je pravda, že na e-bike ty kilometry přibývají rychleji (pokud se kolo používá více i jako dopravní prostředek do práce), u mě tím takřka úplně odpadl převoz kola autem – na hory jezdím rovnou z domu.

      • Janes  

        Jo, i tak se dá. Kámoš ( 57) má chatu vzdálenou cca 100 km. Když je hezky, osedlají s manželkou ekola a jedou. Mají krásnou projížďku a auto zůstává v garáži.

        • Zdendyš  

          Tak tomuhle modelu bych rozumel.

        • Lišák  

          Naprosto správně. Motokola jako dopravní prostředek tu snad chválí všichni. Nebo jsem si nějaké záporné reakce nevšiml.

          • dawka  

            Přesně tak, to je jedna z výhod e-biku: cestou na hory je to dopravní prostředek – na horách je to plnohodnotné MTB pro strávení celého dne v přírodě – cestou z hor je to opět svižný dopravní prostředek.

            Auto trčí doma, cesta na hory a zpět zabere díky zkratkám podobnou dobu jako cesta autem s naloženým kolem (včetně nakládání / vykládání).

            • Lišák  

              Jedeš na hory, celý den jezdíš po horách, jedeš domů do města. Kolik je to cca km? A kolik výškových metrů? Kolikrát za ten den nabíjíš?

              • dawka  

                Je to různé, přes týden když není tolik času tak je to třeba 20 pod kopec 20 po horách a 20 zpátky, převýšení tak do tisíce. Když jedu na celý den tak třeba 10 na bližší horu, 40–50 po horách a 20 domů po cestě (do 1400m převýšení). Dobíjím maximálně jednou když si někde dávám pivo + polívku (né každou vyjížďku), na horách se spíše toulám, než že bych jel v kuse, takže ten čas tam utíká. Občas se stane, že jedu těch 20 domů za svoje s vybitou baterkou, občas když vím že vyjížďka bude dlouhá jedu pod horu s vypnoutou pomocí. Nejezdím nic co by nebylo možné dát na normálním kole, ale je to prostě tak.

                • Janes  

                  Nepřemýšlels o druhý baterce do batohu? To by vše vyřešilo.

                  • Trepifajxl  

                    nač vymýšlet to, co již bylo vymyšleno…?

                    https://www.bike-forum.cz/…/52785-ekolo

                  • dawka  

                    O druhé baterce nepřemýšlím, docela mě baví si rozplánovat baterku a pošetřit na větší stoupáky, občas jet za svoje (pak je člověk do kopce vděčný i za nejmenší dopomoc ECO). Ta jízda bez motoru s 2,6 palců širokými plášti není nic extra, ale po rovince a do mírnějších stoupání se to dá. Spíše vozím místo druhé baterky v batohu RedBull, kdybych už opravdu nemohl a musel dojet domů :-)

                    • Xfantasy  

                      Ona taky ta další baterka není zrovna za pár stovek :)

                    • Lišák  

                      To jsou ty rozdílné filosofie.

                      Jezdec A si pořídí pětadvacetikilové moto-kolo na 2,6 gumách. Po rovině se utaví, protože jede za své, aby šetřil baterku do kopců, kde už mu musí pomáhat motor, protože sil valem ubývá.

                      Jezdec B si pořídí dvanácti – třináctikilového fulla na gumách P/Z 2,25/2,1. Po rovině jede v pohodě, síly mu zbudou i na zdolání kopců.

                      1000 lidí, 1000 chutí.

                      • Xfantasy  

                        Ano, tak nějak to je. U éčka je ale zase výhoda pro zdravotní komplikace. Mě třeba dělá problém šlápnout naplno a tak si díky motoru mohu v terénu pomoci a ulehčit kolenu.

                        Ale vesměs ty rozdíly co píšeš jsou. I Trail Hunter to tak presentoval v jednom videu.

                        • ˘Ö˘ Krab  

                          A jsme přesně u toho.

                          E-kolo jako zdravotní kompenzační pomůcka* (úrazy s trv. následky, choroby srdce, rekonvalescence) (obezitu a lenost neberu jako důvod) všemi deseti. Pro ostatní, vč. důchodců a „slabých“ žen jde o regulérní motorizovaný dopravní prostředek, který jistých historicky daných výsad MTB využívá, pod vedením zdravého movitého jezdce jakéhokoliv věku, spíš neoprávněně. Se sportem to nemá moc společného, možná tak s motorsportem. Potlačuje až postrádá to totiž jeden ze zásadních aspektů sportu, překonávat sebe. Zvrhává se to v překonávání okolí. Jde o užívání si, mám přece právo si užít hřebenových výhledů, za své peníze, a přitom se u toho nezadýchat? [Nepatří ono zadýchání se, ta doba strávená výstupem, právě v horách nezbytně k tomu „užití si“ skoro víc, než pohled z vrcholu?]

                          (*pozn. Kompenzační pomůcka by měla umožnit kompenzovat fyzický hendikep na úroveň zdravého jedince stejného stupně sešlosti věkem.)

                          Na silnicích a zpevněných cestách mi je to jedno, tam o nic nejde. Zákonná úprava bohužel s takovýmto technickým a technologickým skokem nepočítala ani nepočítá, ale nějak se to vyřeší samo. Jistý malý počet motovidel a nevyzpytatelných individuí na silnicích byl, je a bude. Potíž může být tak maximálně v rychlosti pohybu, opilec standardně nejede 25/32/50+ km/hod. A v lokalizaci, dalo se na ně narazit jen v obcích a bezprostředně mezi nimi, teď se líhnou kdekoliv.

                          Bikeparky mají svá pravidla, to je věc provozovatele.

                          Ostatní terény, zvláště ty fyzicky obtížnější a hraniční, to je to, oč tu kráčí. Najmě chráněná území, malo i velkoplošná. Používat e-bike k dosahování jinak nedosažitelných cílů (nebo dosažitelných jen pro pár vyvolených, odhodlaných, trénovaných)(popř. dosažitelných na stroji s hlučným spalovacím motorem a pod hrozbou vysoké pokuty), s tím jaksi nikdo nepočítal.

                          Líbí se mi, jak tady létají watty – maxima, přípomoc 30% … aniž by se někdo zastavil nad tím, kolik asi tak dá cyklista na mimozávodní vyjížďce trvalého/špičkového výkonu. A ejhle, třetina ze 250W (nejslabší, eko-režim) je nějakých cca 80W. Málo nebo moc? Dejme tomu, že pár hodin jsem schopen jet na 160W, aniž bych se mořil. S dopomocí 80W jsem na krásných 240W, v eko-režimu. S 50% už pro mě běžné kopce nebudou existovat. Ajta_krajta, v turbo-režimu a s i jen „ubohými“ 250W jsem na dvojnásobku svého běžného maxima. Ale tak slabý motor by si dal na e-bike jen looser, pod 500W to nejede. Je to ještě cyklistika, na kterou byly zvyklosti nastaveny?

                          Dalo by se oponovat, že fully také vnesly do jízdy v terénu zmatek a sjízdnost a dostupnost míst, která byla před tím nesjízdná. Je to pravda, některé svažité lokality v dostupnosti velkých měst tím trpěly a trpí. Jenže pořád tam zůstává veliká pojistka v podobě omezeného výkonu jezdce, hlavně ve výjezdech. Akční radius takovéhoto ničitele je pořád dost omezený. (Proto – a naštěstí – lanovky a bikeparky, kde může hoblovat do zblbnutí.) Místo nabíjecích stanic horské potoky a sem tam nějaká tatranka.

                          Tahle zásadní pojistka u e-biků padá a e-(moto)cyklisti (klidně bez ŘP, často bez jakýchkoliv základních cyklistických návyků a dovedností, míry, úcty a jisté pokory) mohou, plně v intencích litery zákona, kolonizovat trasy vyhrazené pěším, cyklistům a, protože motor a silnější pes, dostanou se, bohužel, i tam, kam se nikdo z pěších ani cyklistů jinak nedostával.

                          No nic, nějak bylo, nějak bude.

                          • Kanec  

                            No. Souhlasím, hodně souhlasím. Ale s jedním ne. Za svých mladých dětských let, konec 70 a 80 léta, byla naše rodina velmi turisticky aktivní, pochody alá „Za olomouckým tvarůžkem“ , 20km, 50km a podobně. Chodilo se po červených, zelených, žlutých. A nikde ani kolo, nikde ani náznak otisku pneumatiky. No a přišla doba kol, horských kol. Kdo tehdy rozhodoval kam mohou? Kde budou jezdit? Plné lesy, plné kopce, plné „turistické trasy“. Vadilo to? Vadí to? Nu a teď tu máme dobu é. Ta vadí? Zjevně ano. V tom případě nemá mnoho lidí zameteno. A ano je to tak jak píšeš, „No nic, nějak bylo, nějak bude“.

                            • Dazz  

                              Musím zareagovat, že zvláště na horských turistických značkách to s horskými koly zase tak horké nikdy nebylo, ale s nárustem e-kol se ten počet razantně zvětšuje a to zatím není infrastruktůra (půčovny) a koupěschopnost díky bohu tak velká jako v Rakousku, nebo Německu.

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              Právě, že se to nějak zvykově ustálilo (a následně po MTB i s koňáky), že prostě kdo jede za své (za zvířecí), tak má víceméně, není-li omezeno jinak (a zpravidla není, mimo chráněná území a exponované trasy) možnosti chodce. On ani ten kůň, pokud nemá přirození na hřbetě, se dobrovolně do extrémů nevrhá.

                              Doba „é“ je jiná. E-bike si nepodvrtne nohu, nezakyseluje se, nevím, jak to má s přehříváním, každopádně nepotřebuje pít, je to stroj. Takže jediné omezení spočívá v bateriích, ale i to bude nejspíš v dohledné době pokořeno.

                              Motocykly se spalovacím motorem do lesa nesmějí, chtělo by to vidět zdůvodnění, jestli šlo jen a pouze o hluk nebo to mělo více důvodů. Případně které z nich by měly být odpovídajícím způsobem aplikovány i na e-biky v terénu. Už vidím ten poprask, kdyby zákon/vyhláška limitovaly použitelnost e-biku třeba jen na zpevněné cesty.

                          • Dazz  

                            Pěkně to sepsal pan Krab :-)

                            A ekologickou stopu rozmaru jménem e-bike si každý určitě domyslí sám.

                          • Zdendyš  

                            Nezminil jsi dusevne chore, i oni maji narok na kompenzacni pomucku aspon s dohledem.

                            Jinak ja pouzivam uspesne ecko jako nejzabavnejsi trenazer co zatim existuje ale jenom pro kompenzacni a relaxacni trenink :), zbytek cca uz jenom 7 000km/rok na HT. Ecko mam Sh Steps e8000 a k obrazu svemu doladeny software ;).

                            • ˘Ö˘ Krab  

                              No, viděl jsem i takové, kteří to mají jako kompenzační pomůcku na lenost, obezitu, chronickou hypertrofii ega a akutní nadýmavost peněženky.

                              Nechce se mi jezdit na kole, takže na to nemám čas, takže jsem tlustý a nevýkonný. Čas, který jiní promrhají v sedle, zato věnuji vydělávání peněz.

                              Ale JÁ CHCI, proto JÁ MÁM NÁROK, proto dojedu tam, kam chrti, ba ještě dál, výš, rychleji, protože NA TO MÁM (e-bike).

                              • Kanec  

                                :-)

                              • Kanec  

                                Alá Rimmer. „Výš jen výš, tam já mířím.“ :-)))))

                              • Zdendyš  

                                To musi byt snad i poucny des potkavat tento druh lidi. Je fakt, ze zavislost /penize, akolhol atd. / v pokrocile fazi uz preprala kdekoho i kdyz puvodni zamery byly treba skoro bohulibe.

                              • Xfantasy  

                                Sprominutím, ale to je blbost…

                            • Trepifajxl  

                              posaď mentála na elektromoped – ani čert ho nedohoní

                              • Xfantasy  

                                To by chtělo nějakou grafickou podobu :D

                                • Trepifajxl  

                                  grafickou podobou tu již párkrát předvedl Dvojan, jenže to všechno později smazal, takže příští generace se tím již nepotěší

                                  (jinak je to jen parafráze mého oblíbeného rčení „posaď žebráka na kůň, ani čert ho nedohoní“)

                          • satch  

                            akorát těch 250W je „jmenovitý výkon“, takže krátkodobě hlavně turbo je trochu jinde. Někdo tu psal, že spíš tak kolem 800W :-)

                          • Xfantasy  

                            Promiň, máš to hrozně dlouhé, nedočetl jsem to do konce.

                            Ale dovol : představa že se nezadýcháš je zcela mylná a svědčí pouze o tom že si to nezkusil. Tomu kdo „může“ dá éčko mnohem více volnosti na zdolání mnohem více překážek.

                            Prakticky jsem hotový stejně jako před ebike. Pomáhá mi jen zdolat větší krpály a to několikanásobně za sebou. Pak i technika ježdění je energeticky náročná, nejde pouze o šlapání.

                            • Zdendyš  

                              Bohuzel ;) mas pravdu, cyklisticky se na urcitem druhu ecek /stredovy kvalitni motor / da pekne odrubat. Jenom si kladu otazku, kolik takovych lidi jako ja nebo ty budou ecka takto pouzivat. Zatim co vidam, tak to lide maji drtive pojate jak pise Krab, bohuzel. Me by treba jenom ecko bez kola na kterem jezdim cely zivot nebavilo, proto se s pribyvajicim vekem obavam prvnich zdravotnich problemu at chci nebo nechci.

                              • Xfantasy  

                                Bohužel, ano i takový znám. Tedy přímo znám pouze tři éčka. Jeden ho má protože má kolena v čudu, ale druhý jen proto lenost.

                                Ale zase věřím že díky éčku se začne více hýbat než dříve. To ukáže čas.

                              • Dvojan1  

                                Souhlasím, že se dá pěkně odrubat. Ty aspoň víš o čem píšeš.

                                • ˘Ö˘ Krab  

                                  Jenže kolik vás takovejch je, pane Mára?

                                  Určitě méně, než 120 kg týpků, kteří v rozmezí necelé hodiny postnou na fejsíčko a instáč a bůhvíkam ještě nezpocené vysmáté vrcholové fotografie v cyklistickém z Rané, Oblíku (NPR) a Milé (pro neznalé sopečných kuželů Českého středohoří).

                                  • Xfantasy  

                                    Jůůů, tyhle kopce miluju, ale cyklo jsem je ještě nedal.

                                    • Pavlos_S1  

                                      Tak na Oblík zásadně tlačím. Je tam pár úseků co se dají, ale nějak už to nedávám. Zato dolů, to je jiná, kdy pak musím po sjezdu nechat chvíli zpamatovat se brzdy, jak jsou zvadlý :-)

                                      Ale za mlada jsem tam vyjel i na Simsonu :-D

                                      • Xfantasy  

                                        Na Oblík se s kámošem už dlouho chystáme. Pěšmo tam chodím často a určité úseky na kole asi fakt nepůjdou :D

                                  • Pavlos_S1  

                                    Na Milou s kolem až nahoru se jede fakt blbě. S éčkem si to tam nedokážu představit, jak ho tam na některých úsecích tahám.

                                    • Xfantasy  

                                      Co si pamatuji tak na Milou to šlo hůře i pěšmo :)

                                      • bodlak2  

                                        Mám pocit, že na Milou snad ani pěšina nevedla. Nebo jsme ji našli až cestou dolů :-)

          • Janes  

            Dojíždění na chatu byl jeden z hlavních důvodů, proč jsem si to e-kolo koupil. Je velký rozdíl tam jet tři hodiny a dojet našrot, nebo po dvou hodinách slézt z e-kola a normálně fungovat kolem chaty.

            A je mi dost jedno, co si kdo o tom myslí, zvlášť když moje e-kolo samo nejede.

    • Hermod  

      Jednoduchá odpověď: ŽÁDNÉ. :-) Elektrokola jsou hnus z podstaty.

      • Karel72  

        Přidávám se k tobě :-) I ve svém věku jedu to na co se cítím a svým tempem ale vím že jedu já a né motor :-) A hlavně se nemusím strachovat kdy chcípne baterka

        • Xfantasy  

          To ti fandím, upřímně ;)

          • Karel72  

            A hlavně nevím kde koupit elektrovehikl který by dal třeba 150km a 2000m výškových :-) Když chci vzít šváru na nějaký delší výšlap nad 50km z elektrovehiklem tak má smrt v očích,párkrát se mu stalo že vyštavil baterku a málem ho kleplo :-) Jeden z posledních výjezdů a jde to i bez motoru jen ne z průměrem 25km/h :-)

      • Xfantasy  

        Samozřejmě tvůj názor je tvůj :)

        Já mám opačný, ale to je na druhou stranu dobře ;) kdyby měl každý stejný názor jako já, byli by všude samé éčka a to by nebylo dobré…

        • Zdendyš  

          Koukal jsem na Tve ecko a za ty penize vcetne komponent hodne dobry. Jenom vsude ted pisi motor e7000. Mozna to je ruzne podle roku.

          • Xfantasy  

            Nn, tam má být 7000,ale shimano ho nestíhá vyrábět, tak tam dal 8000 jako náhradu :)

            • Zdendyš  

              Ten moturek s licencni appkou je dokonala zalezitost :)

              • Xfantasy  

                To jó, ten kdo chce si to může upravit přesně namíru :)

              • Detoxter  

                Mě snad trefí šlak. Nedávno jsi mě kamenoval za éčko sloužící na cesty do práce a teď po nějaké době koukám jak blázen, Zdendyš má taky éčko! A navíc si chválí Shimano co momentálně jezdím taky..

                To je panečku obrat na pětikačce :D

                • Zdendyš  

                  Pozor tetrev ;), ja „to“ mam jako doplnkovou treninkovou pomucku, me mezi eckare netahej, jeste byste mne dostali do nejake šlamastyky:)

                  • Detoxter  

                    No, tak jestli si pomáhám v ježdění do práce anebo ty v tréninku, prdlajs rozdíl podle mě.

                    Dobrá zpráva je že teď alespoň víš o čem je řeč..

                    Víc takových.

                    Vyzkoušet a pak soudit.

                  • Xfantasy  

                    To je jako v „parta hic“ jak se bránili mléku :D

    • bessinka  

      Že furt řešíte, kdo má právo na místo na slunci a kdo ne, jako by jste chtěli spasit svět.. Stejně si každý dělá a bude dělat co uzná za vhodné, dokud nás příroda sama jako druh nevyselektuje.

    • Bubaaak  

      Němci prozřeli, asi mlha, ale i tak olej v ohni je fajn…

      https://www.idnes.cz/…_na-kolo_hig

      • ˘Ö˘ Krab  

        Jasně, na e-kolech si budeme všichni rovni. Co to je, VAM 1600 m/hod.

        • Zdendyš  

          Rovni si ve vykonu nebudeme, nebot hmotnost jezdce ovlivnuje vykon i dojezd ecka ;)

          • Bubaaak  

            Nevěřím že průměrný ečkař dá víc jak 40km…

            Když koukám na bikesalon, tak vždy: „náročná vyjižďka, ještě že jsme na ečku“ = 20km, převýšení 150m

            Víc by je bolinkala prdelka a možná i zapěstičičičko :)

            • Xfantasy  

              Jestli aktuální průměrný éčkař, tak to souhlasím.

              No jo, bikesalon, to je turistický průvodce :D

            • Zdendyš  

              Tech 40km odpovida Boost rezimu v kopcich. Ja jsem ovsem výjimečný eckar :) a max mam zatim na zvedly Eco rezim a obcas Trail 80km v kopcich po dvoudenni masirce na HT. Kopce jsou u mne 1000m/30km.

      • Chlebovnik  

        „Umožňuje nám to těšit se z hor, i když máme jen málo času,“ říká šestačtyřicetiletý Robert Werner.

        Njn, klasika dnešní doby. Lidi požadují všechno, hned a bez námahy. Hnus.

        „Kdybychom jeli na běžném jízdním kole, bylo by to velmi únavné,“ upřesňuje a sleduje krávu, která pozoruje jeho kolo příliš zblízka.

        To je ale vůl. Měl si vzít letadlo a na tu horu seskočit padákem. To by se nenadřel téměř vůbec.

        • Zdendyš  

          Jsem zvedav na dobu kdy vypukne Svata valka ve znameni … chyt si sveho ečkaře :). Tak dva roky hádám.

        • Kanec  

          Vůl sice ano. Ale nakonec dodal, že …

          “Lépe bude sdílet hory a řídit se přitom několika pravidly soužití. Například pěší turista má vždy přednost před cyklistou,“ říká.

          Podobné diskuse probíhaly před několika desetiletími, když hory začala zaplavovat horská kola. „Dnes už si nikdo nestěžuje,“ dodává.”

          Takže to tak opravdu bude. Mohlo by.

        • Xfantasy  

          Spíše dron a sedět v pohodlí :)

          • ratel  

            Dron? Piloti dronu (nebo jak se ten ridic jmenuje) jsou na stupnici oblibenosti hned za emopedisty. Takovy bzucici dron v prirode je moc fajn. Idealni je dlouha bambusova tyc.

      • ratel  

        Zejmena je moc fajn to foto deti na emopedech jak zvladaji narocny teren…jak z magazinu. To by jeden brecel. Stydim se za ty rodice.

        • Pavlos_S1  

          Ach jo, furt ty starosti o druhé. Tvůj stud je tvůj problém, nikoliv jejich.

      • Kanec  

        Lidé dobří co na to říci?

        https://tv.idnes.cz/…idnestv_smls

        Nemám é, ale zde tento pablb to jasně zabil. Porovnává kolo proti ebiku a jede rovinu kolem Labe. Do Poděbrad dojede sice na tom é o hodinu dříve a prý neunaven, za to vyšťavil baterku tím, že jel po rovině. V Kolíně mu baterka dojde a ten pablb to bere na Kutnou Horu a brečí, že musí do kopce a za své a že to je těžké. A pak spočítá kolik ujel. :-))))) Tak toto fakt ne. To neberu.

        • Xfantasy  

          Pěkný… No jo, není nadto se po rovině nechat vozit a do kopce si pěkně šlápnout za svoje :D

        • Pavlos_S1  

          Neřeš kraviny a bude se ti lépe a lehčeji žít.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.