• Radim888

    Ahoj, potřeboval bych poradit které elektrokolo vybrat. Na normálním horaku mám najezdeno spoustu km, ale roky přibývají a do toho artritida kloubů. Takže mě tu prosím neukamenujte že chci elektrokolo.

    Vybral jsem tři druhy od každého motoru jedno, tak jestli má někdo s těmito koly zkušenost a mohl by poradit.

    Předem dekuji

    Jedná se o tyto kola :

    https://www.akumo.cz/…o-8-4-s-2019

    https://www.akumo.cz/…-400-2019-19

    https://www.akumo.cz/…-1-0-2019-50#…

    • michomin  

      To, který ti nejlíp sedne geometrií.

    • LRRTM1  

      Jestli máš dost najeto na normálním MTB, tak asi tušíš, že budeš dost zklamanej z komponent. Vidlice je tragická všude, komponenty jsou asi použitelný na tom CRUSSIS. Motory nehodnotím, nemám moc zkušeností.

    • Radim888  

      Jasně, tak určitě to chce vyzkoušet, komponenty nečekám nějaké zázračné ale zas myslím že pro mě dostačující, i ta vidlice. Už to není jak kdysi že jsme jezdily po lese jak divocaci, teď už spíš tak v klidu cyklotrasy a cyklostezky.

      Spíš se mě jedna fakt o ty motory a celkove dojmy z těch kol, jestli je už někdo tady má a jezdí na nich.

    • georgin  

      Mě klidně kamenovat můžou, protože žádné zdravotní potíže nemám a jsem relativně mladý. Chci si ale koupit elektrokolo z důvodu přiměřené lenosti.Jezdím na kole denně do práce, dělám geocaching, kdy najezdíme klidně 50 km denně 3 dny v řadě atd. Hodlám používat minimální asistenci a ty km si „zasloužit“, ale do práce a také při náročnějších výletech při geocachingu apod. Ať se třeba poserou zamindrákovaní supercyklisti, kteří si neustále potřebují něco dokazovat, dojet do cíle v potu a krvi a kterým strašně vadí věci co mají ostatní – sami to nepotřebují, ale hlavně aby to neměl soused. Proč mají na kole přehazovačku, kotoučové brzdy, anatomicky tvarovaná sedla, odpružení vepředu i vzadu, nejsou nějací moc pohodlní? :-D

      A teď k věci. Z toho, co jsem zatím za posledních pár týdnů načetl je naprosto nejpodstatnější volba motoru a baterie. Top motory jsou Bosch a Yamaha. Baterie Yamaha, Bosch, Samsung. Takže i já jsem po těchto týdnech zatím skončil u Haibiku 1.0, ale zvažuji ještě rok 2018, který je levnější a není nijak podstatně horší.

      • palo7  

        Tak top motory už nejsou jen Yamaha a Bosch, ale aktuálně je na tom asi lépe Shimano a Brose. Každopádně ty nejvyšší třídy se budou v ceně do 50tis. hledat těžko a když ano, tak na úkor zbytku kola. Ten Bafang je tak na úrovni těch nižších tříd u výše uvedených značek. Ale nejvyšší třída Shimano 8000, Bosch CX, Brose 1.3, Yamaha PW-SE jsou mnohem lepší než nejlepší Bafang. Haibike 1 je velmi slabě vybavené kolo a ta výbava tam nebude dlouho fungovat. Je to 2× těžší než obyčejné kolo a vše dostává mnohem více zabrat.

        • Petr L2  

          Ale prosimtě, Bafang není žádná střední třída, jeho nejlepši modely jsou stejné jako konkurence, to, že se montují do všeho mozného, je pouze tim, že motory dělají prakticky nejdéle ze všech, takže se potulují světem i technologicky muzearní kousky a jsou otevření všem způsobům prodeje a nedělají okolo toho takové ofuky jako ostatní

          • Tomcat  

            1+

          • palo7  

            Nesmysl, nejlepší Bafang nejede ani náhodou stejně jako Steps 8000, Brose 1.3 atd.

            • psbiker  

              Zaznamel jsem spíše stížnosti na neplynulost zátahu u těch 2 posledních.. Bafang míří na přestavby, tam si to borci ohlídají..

              • palo7  

                těžko říct, když koukneš na testy (a to testují stejní lidi), tak asi vlastnosti motoru ovlivní nastavení pro určitou značku, nebo kolo. Třeba Yamaha v Giantech je fakt silák, kdežto v Haibiku bych to až tak neřekl. Co jsem měl možnost jezdit a zkoušet, tak Bafang na nejvyšší dopomoc odpovídal Shimanu, Yamaze tak okolo 70% maxima. Myslím, že u Bafangu by v těžkých výjezdech mohl občas chybět výkon, to Steps 8000, nebo ta Yamaha v Giantu tě spíš převrátí, než by chyběl výkon

                • 2ndrate  

                  Tak já nevím, asi bude záležet na verzi software nebo co, protože Yamahu co jsem zkoušel zrovna na Haibike bych teda nechtěl. Bros, Bosch a Shimano jsou dobrý, každej má něco. Bafang je teda fakt hlučnej, zkoušel jsem Fat bike Leaderfox.

                  Nechceš pošetřit a přidat 10 000, ten rozdíl je tam velký.

                  • Radim888  

                    Posetrit na co, hoď nějaký odkaz.

                    • 2ndrate  

                      co tohle https://www.bike-centrum.cz/…eon-red-blue

                      nebo nějaký 4ever

                      nebo tady https://www.albie.cz/…nou-vidlici/

                      nebo něco tady http://www.mojekolo.cz/…lt-ht-700-3/ na mojekolo.cz mají i 2 roky zpátky kola

                      • Radim888  

                        Dík za odkazy, to poslední vypadá dobře, jenže u nás na okrese takové prodejny bohužel nemáme, a po netu to určitě brát nebudu. A servis nechci mít někde 100 kilaku.

                        • 2ndrate  

                          to ti odservisuje dneska skoro každej

                        • palo7  

                          Zrovna v mojekoko vidíš že prodávají a servisují spoustu značek. Servis ti udělají i jinde, vlastně potřebuješ jen zjistit jaké u tebe v okolí servisuji motory. Zbytek kola ti oservisuje každý servisák.

                          Když ušetřiš při nákupu 10tis. a více, tak se snad vyplatí si 100km popojet

                          • Radim888  

                            No nevím nevím, když koupím kolo jinde a posere se v záruce, tak pochybuju že nejbližší servis mě to opraví, asi mě pošle tam kde jsem kolo koupil, ne. Aspoň tak to mám u čtyřkolky, kde koupím tam mě na záruku servisuji.

                            • palo7  

                              Nemaluj čerta na zeď ;-) Pokud bude autorizovaný servis na motor, tak ti to opravý všude a rádi. Dělají to totiž za peníze. Můžeš klidně narazit na prodejce co ani nemá servis. S tou 4kolkou tě tahají za nos, můžeš kamkoli kde je smlouva s výrobcem.

                            • palo7  

                              Zrovna v týdnu jsem byl s kámošem pro auto v Ostravě (levnější o 70tis. než jinde). Ale na značkový servis ho prý velmi rádi uvidí v Brně. Ostravaci o tom ví a nemají s tím problém

                  • palo7  

                    Asi jsi právě zkoušel levného Haibika. Zkus Yamahu v dražších Giantech, podle mně to bylo až překoňovaný :-)

                • xtonda  

                  Výkon u elektrokola (v rámci rozumného rozmezí) je to poslední co by mě zajímalo. Daleko důležitější mi přijde jak dobře to reaguje, aby bylo naprosto intuitivní a předvídatelné kdy to zabere více a kdy méně, tj. aby to spolehlivě a bez prodlevy poznalo úsilí uživatele a podle toho to dávkovalo přípomoc, aby to zabralo při rozjezdu a okamžitě přestalo zabírat když se přestane šlapat. Co sem tak četl sou systémy co se jim moc nechce při rozjezdu nebo se rozjedou když to uživatel nečeká, různé cukání, kopání, blbé chování při jízdě rychlostí okolo 25 km/h. Ideálně by se to mělo chovat tak, abych měl pocit jako z jízdy na běžném kole, jen méně namáhavé. Tak si to aspoň představuju.

                  • Vašur  

                    Jezdím na Ennyx1 od For Ever. Motor Brose. Má hodně čitelný projev. A to vypínání při 25km/h má docela hysterezi, takže vypíná při 27 a znovu zapíná někde pod 25. Pohodlně se dá jezdit bez cukání. Navíc to zapínání a vypínání je kultivovaný a neni tedy nepříjemný. A 90Nm nemá chybu. Jediný problém by mohl vzniknout při pomalém otáčení na úzké cestě se zapomenutou nejsilnější přípomocí.

                    • palo7  

                      U Brose mně vadí jedna věc a to, že na inzerci už byla spousta Turbo Lev s novým motorem. Na tohle jsem u jiných motorů ještě v inzerci nenarazil

      • Radim888  

        Píšeš jak kdyby jsme se znali, delam taky geochacing a přesně k tomu kolo potřebuji, sice jsem si na to pořídil čtyřkolku, ale všude mě s tím nepustí, ale na údržbu kesek výborné vozítko. No a k tomu Haibiku jsem se dopracoval taky, za tu cenu a druhý nejlepší motor od Yamahy PW-SE, by to mohlo i fungovat. A komponenty snad nebudou nejhorší, sjezdy s tím jezdit nebudu, ani žádné krosy velké. A víc peněz zas investovat nebudu. Ale každá rada dobrá a díky za ne.

        • palo7  

          Myslím, že pokud jsi někdy jel na kole, tak poznáš funkci Altus vs. třeba SLX hned. A o vydrží na ebiku bych si u levných kazet, řetězů, brzd a nábojů včetně rafku moc naději nedělal. Za 500–1000km přijdou investice (ty levný převody tak můžou cca vydržet) a najednou je původní úspora pryč. A že nestačí bzdy zjistíš už z prvního kopce :-)

          • Radim888  

            Nevím, mám toto kolo : Kona nunu r. v. 2003 cca 16 let a stále slouží, i když má ještě malé kotouče a mechanické brzdy tak jak jsem psal žádné sjezdy nejezdim, je pravda že při delším kopci brzdy vadnou, ale zas žádná tragédie, a jinak komponenty mám všechny ok, zas bych to tak nehrotil. Jinak jsem snad na žádném jiném kole poradne nejel, tak nemám s čím porovnat, možná na favoritce když jsem byl malý. Ale dík za info, snad ten Haibike nebude až takový šrot.

          • Lišák  

            Nekaz mu radost. Dřív lidi ohrnovali nos nad Deore, dneska budou spokojeni s Altusem. To je prostě vývoj.

            • palo7  

              :-)

            • Petr L2  

              Deore je odjakživa první pořádná sada, ne sice na závody, ale jinak musí vyhovět každému a nepamatuji, že by se nad ní ohrnoval nos.

              Jinak posledni generace Altusu je úplně jinde, než máme všichni z dřívějška zafixováno, propadání technologií sadami dolu už i v těch základech zajistilo velmi slušnou technologii

    • palo7  

      Doporučuji pohledat výprodeje. Kolo se slevou třeba 30% bude v ceně okolo 50tis. mnohem lépe vybavené. Osobně bych klidně vzal raději zánovní, dobře vybavený, lehce jetý kolo, než tyhle základní verze.

      • novas752  

        Přesně

      • Radim888  

        Právě nevím co je to přesně dobře vybavené kolo, fakt je to se základní verzi tak zle že by to kolo odešlo po jedné dvou sezónách, když s tím budu jezdit polnacky a cyklostezky?

    • Šaffy  

      Mrkni na pendix – https://youtu.be/-RvDRGwmZTg

      • Radim888  

        Zajímavé, ale 41000, – na přestavbu je i dost ne.

        • palo7  

          Přestavby se dnes moc nevyplatí. Ty přestavby nebudou asi ani na úrovni Bafangu v kolech okolo 40.000

        • Šaffy  

          Tak já nevim jaký máš kolo, jestli teda teď nějaký máš. A když si někdo pořídí kolo za 100k a najednou chce ebike tak si myslim, že je to slušná alternativa. Jen nápad, že jsem na to nedávno koukal. Jinak vím, že u nás po městě spoustu lidí jezdí na ebikách apatche tak třebas ještě mrkni.

    • mrazik62  

      Volil bych bafang. Není sice nejlepší výkonem ale servis je nejjednodušší a nejlevnější. Pokud řešíš náklady na provoz tak je to dobrá volba. Z toho výběru i nejlepší komponenty.

    • Radim888  

      Tak to vypadá že budu muset nastudovat komponenty a trochu to přehodnotit :-)

      • Davidakta  

        Je to jen o tom kolik chceš investovat, ale i ty nejlevnější ebiky fungují bez problémů

      • palo7  

        Na elektrokole dostava nejvice zabrat řazení. Nékterý Apache a snad ještě pár firem to má v kombinaci s Bafangem a novými motory Comp řešeno odpojením motoru při řazení, jinak je to pro převody dost záhul. A pak bzdy, kolo váží okolo 25kg a skoro vždy jedeš rychleji než na obyč kole.Takže i na rovině brzdíš ze 25km/hod a s větší váhou.

    • Tomcat  

      Vybraná kola jsou bez ohledu na motor osazené lowend odpadem. Odpovídá to kolu do cca 15000,–

      Dost to kontrastuje stím že pisete o spoustě km. Tohle spoustu km v terénu nevydrží a pro jízdu na asfaltových stezkach nepotřebujete horské kolo

      • roman II  

        tak určitě:-)

        • Tomcat  

          A jak by si věc s Altusem a bez brzd (čti leštiče Tectro) za 40 komentoval ? Nemluvím ani o značkovosti riditek , sedlovky

          atd.

          • roman II  

            by sis asi představoval elektrokolo s vzduchovkou, středovým motorem a silnou baterkou na kpl. slx s pořádnejma brzdama za 40 navíc osázenou zbytkovou značkovou bižutérií

            • Tomcat  

              to stx je taky o 9 draší :) Já si to nepředstavuji moc dobře vím na koho ebike cílý Frantové a Pepíci co žerou bike salón na Primě

    • roman II  

      ten crussis je celkem fajn za ty prachy

      • palo7  

        Fakt se ti zdá fajn vidlice 30mm na ebika?

        To raději pořádnou pružinovku, na ebiku těžší nevadí, ale pevnost to chce

        • psbiker  

          Starší člověk na tom nebude skákat..

          • Tomcat  

            To fakt není o skákáni .

            • psbiker  

              Zátěž bude větší, ale nějakou super vidlici na stezku a lesní cestu je asi overkill…

              • Tomcat  

                Ne jde o to že primitivnější technologie je pružina. Levný vzduch nebude chodit, údržba atd…

    •  jarek1  

      nemáte někdo doma Cube Reaction Hybrid? Mně se zdá při prostudování geometrie rámu, že má střed proklatě nízko a tudíž dolní poloha pedálu bude o sedm centimetrů níž, než u běžné geometrie bez motoru.

      •  jarek1  

        opravuji: Cube Stereo Hybrid Pro 120 nemáte někdo? Jak je u něj vzdálen pedál od terénu?

        • Vilém  

          Cube neudava vysku stredu?

        • MlokCZ  

          Vždyť máš u něj uvedenou geometrii. 7cm rozdíl oproti běžně používané výšce středu je určitě nemožných.

          https://www.cube.eu/…umnred-2019/

          Ve 29" modelech vidím BB –37,5 a ve 27,5" vidím –15mm. A vzhledem ke zdvihu kola a ještě navíc k tomu, že má ve všech velikostech 170mm kliky, tak to není nízko vůbec. To mi přijde jako spíš lehce nadprůměrně vysoko položený střed, o příliš nízko položeném středu nemůže být vůbec řeč.

          Pro srovnání klasické biky, třeba aktuální Neuron má –38mm při 130mm zdvihu a 175mm kliky. Já mám na starším Radonu Slide –35mm střed na 130mm fullu + 175mm kliky a je to tak průměrně vysoko položený střed (jezdil jsem i o 1–2cm níže položené středy).

          •  jarek1  

            právě že v geometrii vidim u BB znaménko minus.. a odečtem od středů kol mi vychází ta nízká výška. Navíc doma už jedno elektro Cube z 2015 máme, takže se nechci náhlit.

            • MlokCZ  

              To je fuk jaké tam je znaménko, to používá každý výrobce u geometrie jinak dle toho, jak je to myšleno (když budu udávat hodnotu nad spojnicí středů, tak musím uvádět minus, pokud hodnotu pod spojnicí středů, tak tam minus nebude).

              V každém případě je střed v této kategorii kol vždy o absolutní hodnotu (bez minus) níže než spojnice středů. U HTček to pak bývá i o hodně níže (95% 29" XC HTček má střed o 60–65mm níže než spojnici středů, u fullů do těch cca 130mm je to pak o něco výše, ale také pořád hodně pod spojnicí středů).

              Spojnice středů je u 29" někde kolem 366mm (v závislosti na použitém plášti se bude o něco lišit). A snad bys nechtěl 29" bike se středem výše než 366mm v kategorii nízkých (120mm) zdvihů. To by byl totální úlet.

              PS: Jezdil jsem i celopevňáka s výškou středu 285mm a bylo to v pohodě. Samozřejmě u celopevňáka nedochází k žádnému snižování při propružení, proto může být střed níže. Ale tohle bylo už –81mm BB drop, což je pořád ještě znatelně níže než běžně u HTček s odpruženou po započtení sagu.

              •  jarek1  

                dík, ještě to znovu zkouknu, snad se mýlím, a rád bych i z důvodu přiměřené výbavy kolo pořídil – cena/užitná hodnota se mi jeví OK.

    • 2ndrate  

      a co rockmachine a kellys, možná někde bude skladem loňský model

      • palo7  

        To ale nejsou u e-biků zrovna levný značky :-(

        • Tomcat  

          Z jsou hodně levné značky. Ono třídu a to jestli to je drahý nebo ne není o tom jak mate hluboko do kapsy ale o celém trhu.

    • palo7  

      Pokud jde o cenu, tak Mountfield by taky šel ;-)

    • Radim888  

      Tak by mě zajímalo jak to teda s tím řazením je

      , jeden Altus odepise, druhý ho chválí, potom si vyber?? Už jsem kola s Altusem vyřadil z výběru a teď abych to znovu studoval ? :-(. Nejlíp mě vychází asi haibike, kolem 55000,– asi lepší nebude? Nebo aspoň nevím, co čtu tak Bafang že občas vynechává, cuka atd., nejvíc se vychvaluje Yamaha a Bosch.

      Crussis bych bral, ale má Bafang, tak těžké rozhodování.

      • palo7  

        Bafang je nejrozšířenější motor na ebike na světě. Podle mně je trochu slabší než konkurence v nejvyšších třídách, ale na běžný ježdění stačí.

        U e-biků extrémně trpí převody (což celkem řeší gearsenzor), a pak ty bzdy. Na druhou stranu převody stejně ojedeš a pak můžeš dát lepší, ale bzdy bych chtěl kvalitní už při koupi kola. To, ale se slušným prodejcem jde řešit při koupi kola. Haibike je celkem předražená značka, ve výprodeji v DE na ně bývá akce i 30% a pak je to gut.

        Koukl bych na cyklobazar a bazos, občas je tam kolo pár měsíců staré s pár km a to je pak za 50 velmi dobré kolo.

    • Radim888  

      A co třeba toto : https://www.akumo.cz/…na-bila-17-5

    • HonzaRez  

      elektro ⇒ zamknout

      • roman II  

        Tak to nečti když tebe to zrovna nezajímá, smiř se s tím že o ekolech se tady bude psát víc a víc

        • Janes  

          +1

        • dolomiti  

          jako v Americe? :-D

        • psbiker  

          Nojo jenže to pak polovina lidí odejde a inzerenti se nepohrnou. Vznikne asi elektrobike-forum.cz, kde budou i ty silnější mopedy a problém bude vyřešen.

          • Janes  

            Ale prdlajs

            • psbiker  

              Teď už je mi to jasnější, děkuji!

              • Janes  

                Tak podívej, kolem každého fóra vzniká nějaká komunita, a ta stárne, nebo stárnou jejich rodiče. Věř tomu, že by mně ještě před pár lety ani nenapadlo přemýšlet o koupi elektrický vobludy. Jenže, nikdo nemládne a elektrokolo může spoustě kdysi kovanejch cyklistů (schválně nepíšu „bikerů“) prodloužit čas v sedle. Taky teď řeším jeho nákup. Nestane se kvůli tomu ze mně parchant, kterej na cyklostezkách kosí „chudáky pravověrný“ a na trailech nadává chodcům. Tyhle blbečci se vyskytujou v hojném počtu i mezi „bikery“. Já jen prostě potřebuju v pátek odjet na chatu cca 60 km, tam mít dost síly, abych mohl na ní a jejím okolí pracovat a v neděli se zase na pohodu vrátit domů a tam normálně fungovat. Což už prostě na žádném ze svých kol nedám. Takže co, mám teda zalézt do auta, nebo si pomoct silou z baterky? No, a takhle postupně dopadne vysoké procento dnešních „machrů“. Takže o únik lidí z fora se nebojím, spíš naopak, budou se potřebovat poradit , nejdřív pro rodiče, pak pro sebe, a protože jsou na tuhle komunitu napojení a kolikrát se znají osobně, nemají důvod odcházet na jiné forum, kam je mnozí „machři“ nemilosrdně posílají A už vůbec nevím, proč by to tady měli opouštět inzerenti, když skoro všichni už na krámech elektrola mají.

                Tož asi tak.

                A že se o osud tohoto fóra bojí člověk, co je tady chvilku a ani si nedokáže vyplnit profil, to......

                • psbiker  

                  Ty motivace tak nějak chápu, nic proti. Situaci na trailech a stezkách budu sledovat. Teď je část techniky společná, ale za čas budou obě skupiny řešit rozdílné problémy. Koho z pravověrných by zajímaly nějaké úpravy řídící jednotky, nebo která baterie vydrží déle? Proto jsem si dovolil vyslovit svoji předpověď, ale jak to dopadne, to se teprve uvidí. Jízdě na (e)kole zdar :)

    • bessinka  

      Podívej se na ekola Cube.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse