• Tenvelkej

    Zdravim,

    je možnost pořídit gravel bike za rozumnou cenu (cca 60 tisíc se vším) pro unesení zátěže celkem okolo 160 kilo? (Jezdec + zavazadla). Zatím co jsem prozkoumával tak gravely od všech výrobců mají nosnost kolem 110 kg, tak se spíš zeptám jaká může být alternativa? (Custom výrobce, možnosti zvýšení celkové únosnosti).

    Dík za odpověď.

    • Jáchym 1  

      To je spíš nosnost malé motorky,bez urážky.

    • Alojs01  

      Pořiď si na bagáž vozejk. Když jsem jezdil s rodinou na puťáky, tak já (cca 80kg) plus kolo (15kg) plus bagáž vepředu, vzadu (25kg) plus vozík (30–40kg dle nákupu potravin) jsme měli dohromady jako chceš ty, tedy 160kg. Je to ale dřina no… :-))

      Ale záleží, kolik más ty a kolik by měla případně tvá zavazadla…

      edit: kolo je stará ocelová 26"

      • Tenvelkej  

        no u mě je právě problém s tím, že jsem těžší než 80 kilo :D Je mi jasný, že to bude fuška, tahám to na starym authoru a ten jde totálně do kopru, tak jsem si řekl, že je čas zainvestovat a gravel je takovej malej sen :) vozíku se trochu bojim, na přípojáky jsem byl vždycky totální dřevo a nejednou jsem se dokázal dokonale rozbít :D

        • Alojs01  

          vozejk v tomhle směru je právě pecka, kolo je výrazně lépe ovladatelné než s brašnami (připojení za zadní osu) a nejsi vázaný tolik prostorem. Používal jsem starý dětský vozík po dcerkách.

    • yetti  

      Kdyz dá 100kg jezdec (a takových je dost) kolu nažrat, tak ho dynamicky zatíží mnohem více, než když pojedeš se 160kg na pohodu. Takže, když to budeš šetřit, tak to rozumně poskládane kolo v pohodě vydrží

      • Tenvelkej  

        Ahoj, díky za odpověď… je mi jasný, že dynamika a kvazi-statika na kole je o něčem jinym, právě sháním gravel na vyjížďky po okreskách, lesních cestách s tim, že sem tam bych rád sebou tahal bagáž na přespávání a vejkendovku. Určitě nemám v plánu s tim skákat po lese :D . Já si právě říkal, že tyhle hmotnosti jsou úplně mimo čáru, jsem víc udělanej a tahat sebou 30 kilo zátěž mi nepřijde jako takovej hardcore. Dělal jsem si nějaký výpočty na oplety, středy s ložiskama a přenos na gumu a na tlak a ohyb mají tyhle komponenty dimenzováno na krátkodobou zátěž 200 kilo… Zase se trošku bojim, že když si pořídim kolo za 50, tak si naložim věci, vyjedu a po 10 kilometrech budu šlapat pěšky :D

        • Jezevec70  

          Jsi si jistý, že bagáže potřebuješ 30kg? Na víkendovku bohatě stačí 10kg, a když nakoupíš a nabereš vodu, tak krátkodobě třeba 15kg. Já třeba jezdím v létě na dva týdny s přítelkyní a se synem a vejdu se v pohodě do 25kg. A to vozím všechny společné věci – stan, „kuchyň“, servis a většinu jídla a vody.

    • TK75  

      https://www.bike-components.de/…Bike-p78788/

      Píšou nosnost 125 kg víc jsem nenašel

      • AussigBiker  

        No ale to je jezdec + kolo a naklad (rider + gear). Takhle tu nosnost, kdyz ji uvadej, uvadej vsichni.

        Na druhou stranu je vsechno predimenzovany, ale nevim jeslti o 40 kg :)

      • bodlak2  

        asi bych se bál o kola, jestli dobře čtu 24/28 drátů

        • TK75  

          Jo, kola bych si dal svoje (vážit moc) a nejspíš radši 27,5"

    • tsunami  

      Gravela bych neřešil, ale nějaké trekové nebo horské (hardtail) by takovou zátěž dal. Sice od výrobce bude mít napsanou nosnost 120kg apod, ale realita bude že to uveze, pokud vybereš dobře.

    • gerrard  

      Problem jsou kola. Potrebujes neco co ma 36 dratu a poradny rafek. Na Silnicku s vckama je ideal Remerx Stormy. Co se da poridit na predpokladam kotouce netusim. O ram bych se tak moc nebal.

      • Mr.Pavka  

        Na nejakym poradnym zadnim naboji bych taky nesetril.

        A vlastne. Pokud si potuni zadni kolo hodne do odolna, tak kdyz da poradnej nosic a teziste nakladu umisti presne nad osu zadniho naboje, nebo trochu dozadu, tak nepotrebuje primo ram kterej unese 160kg.

    • TK75  

      https://youtu.be/vZO01rAvBJ4

      Tlusťoši i velký kluci jezdí na Sequoie :-)

    • MatyW7U  

      160 kg je dost, určitě to zvládne více kol na trhu jen by mohl být problém při uplatnění záruky ať již na díly či samotný rám a rozhodně záleží na více faktorech tj. určitě přemýšlet při jízdě a nezapomínat na svou váhu při sjezdech,překážkách apod. a aspoň se snažit rovnoměrně kolo zatížit. Svou roli také bude hrát výška vytažení sedlové trubky a následná páka na rám. Nahuštění pláštů i jejich zvolený typ.

      Nějaké GT by to mohlo dát

      https://www.gtbicycles.cz/…-vybrat-kolo

      Možná i toto

      https://cz.author.eu/…1-ua42941602

    • HoneyPablo  

      Nějaký touringový kolo by to asi dalo:

      https://salsacycles.com/…akesh_alivio

      https://www.fujibikes.com/…touring-disc

      https://cinelli.it/…obootleg-en/

      U žádného kapacitu neuvádějí, ale měli by být stavěné na větší váhu.

    • MateSP  

      Napadlo mě poptat Kolos nebo dalšího nějakého stavitele ideálně expedičních kol a nechat si udělat rám na míru. Mohli by doporučit i odpovídající ráfky. Otázka je, jak se na tom pojede. Osobně bych i u menší zátěže sháněl rovnou vozík. Psal jsi, že s tím máš negativní zkušennost. To byl jednostopý, nebo dvoukolák?

    • TK75  

      https://www.bikepacking.cz/…rack-beyond/ (to už je starý model, ale dělá se pořád)

      Tomu bych taky věřil, ale mají tam recenze na víc kol, se mrkni (občas je z fotek poznat, že ty kluci taky nejsou žádný extrahubeňouři)

    • Tom-T45  

      Max nosnost 150 kg (jezdec + bagáž) resp. 161 kg udává u svých gravelů a i dalších kol Kona a myslím že i GT. Vzhledem k tomu, že kola těchto výrobců jsou skládána ze standardních součástek, tak bych předpokládal, že i ostatní značky vydrží ± to stejné. Výjimkou jsou samozřejmě komponenty s důrazem na co nejnižší váhu, takže třeba modely s koly z 20 ztenčovaných drátů bych z výběru vyřadil :-)

      Obecně, zvaž, jestli gravel na plánované použití je to pravé, jestli by nebyl lepší HT s odpruženou vidlicí, se kterým v pohodě projedeš v pohodě i rozbitější lesní cesty. Pokud plánuješ jezdit převážně po asfaltu a po pěkných lesních a polních cestách, tak tam budeš s gravelem spokojený.

      Co se týče kola, mám taky nějaké kilo navíc a tak si dovolím napsat svůj pohled na věc. Chtěl bych:

      • hydraulické brzdy
      • průchodnost na pláště min. 45 mm
      • bezdušové ráfky s šířkou klidně 25 mm (bezduše na gravelu jsou pro velký chlapy k nezaplacení!)
      • pohon 2×10 nebo 2×11 s převodníky 46/30 (možná by stačily i 48/32) Ten pohon je samozřejmě individuální, někdo nedá dopustit na jednoplacku, mě by na ní vadil menší rozsah a velké skoky na kazetě.
      • podle způsobu využití dostatečný počet navářek na blatníky, nosič, atd.

      Pokud budeš kupovat hotovku, tak si vyber co se ti líbí a co se nejvíc blíží Tvé představě o vybavení a hmotnostní limity výrobce bych moc neřešil. Pokud něco při používání povolí, tak to vyměníš, nebo to dáš opravit. Pokud praskne rám, tak to by měla pokrýt standardní záruka výrobce a moc si nedokážu představit, že by Tě někdo nutil při reklamaci stoupat na váhu, nebo případně dokazoval, že jsi kolo používal právě Ty.

      Pokud si ho budeš skládat, což vzhledem k momentálnímu nedostatku komponentů může být běh na dlouhou trať, tak s ohledem na nosnost bych vybral nějaké lepší MTB záplety na 32 drátů a ostatní dle chuti a peněženky. Striktně bych se vyhnul neznačkovým karbonovým komponentům.

      A samozřejmě, což je asi to nejdůležitější, je potřeba vybrat správnou velikost a geometrii rámu. Prasklý drát vyměníš snadno, ale když po pár desítkách kilometrů zjistíš, že na tom kole sedíš nějak divně, tak to už se řeší hůř…

    • milan.v  

      :-O

    • Pán z Dubu  

      Na tuhle zátěž volit objemnější pneu a odpovídající převody. Gravel je limitován svým silničním původem. Má úzkou řetězovou linku – omezuje to použití objemnějších pneu a silniční/gravel kliky nemají lehké převody pro 160 kg. Gravel rámy nesnesou brzdový kotouč větší než 160 mm.

      Doporučuju individuální stavbu jako celopevné expediční kolo na MTB materiálu s převody do lehka. Výrobci dvojkol by měli monopost s dvojkovou nosností zmáknout.

      • TK75  

        https://www.bike24.com/p2402352.html

        180 kotouč, pevná osa, objemný pneumatiky…tenhle grevl by to myslím zvládnul?

        Ale těch 160 kg je strašně moc

        • Tom-T45  

          Až na ty mechanické brzdy. Za ty prachy bych to už chtělo hydry.

          • HoneyPablo  

            U touringových kol to má ale logiku. Co nejvyšší spolehlivost, nejjednodušší servisovatelnost, dostupnost náhradních dílů kdekoliv.

        • Pán z Dubu  

          Má to mechanický 2×10 duály. Nejlehčí převod 28:36. Jak píšeš 160 kg je strašně moc – na adresnější převody a brzdy by snadněji dosáhl na rovných řidítkách.

      • Tom-T45  

        Já bych tu váhu opravdu až tak neprožíval. Jsou zde uživatelé, kteří se netají tím, že mají ke 130 kg (což může být ± váha tazatele) a nevšiml jsem si, že by řešili nějaké speciální komponenty.

        Převody jsou individuální, sám mám na gravelu 50/34–36/12 a nemám pocit, že by mi něco chybělo. S klikami 46/30 to musí být OK.

        • gerrard  

          Už jsem to tu jednou psal a je to z osobní zkušenosti. Základ jsou kola co ho uvezou. Rám pokud to nebude nějaký ultralight už to dá. Ideálně 36 drátů, 32 minimum, ale tam už to musí umět zaplést. Ráfek nějaká kovadlina ideálně nýtovaná.

      • milan.v  

        No a hned je tu vítěz! ;o)

        • plysovykozisek  

          To jo, ale kolik váží to kolo?

          • HoneyPablo  

            Necelých 9 to asi nebude;) Na stránkách jsem nenašel, ale odhaduji 11–12kg? Nebo myslíte ještě víc?

          • skaj  

            Resit na expedicnim kole pro porizka vahu je jak dohadovat se v 7 letech za barakem s klukama kdo ma vic prevodu:)

            • MatyW7U  

              Souhlas,váha kola je v tomto případě bezpředmětná i kdyby to mělo 15 kg je to jedno pro člověka co to zatíží 160kg a rozhodně tento decathlon je Vítěz !!! teď jen vyřešit dostupnost-nedostupnost

      • michomin  

        Hmm, s dynamem v předním náboji. Elektrokolo!

      • koko0925  

        Myslíte si že ten rám je skutečně desingován na tento model (geometrie), nebo je to jen klasický HTečko?

        • TK75  

          Myslím, že se Dekáč inspiroval kolama jako Salsa Cutthroat a udělal svojí levnou verzi

    • koko0925  

      Napadá mně vzít o číslo větší rám než člověk jezdí na HT a není problém to postavit. Takovej moderni prasopes. Ale uznávám, že to kolo z Dekáče dává smysl a je to ideál pro zakladatele vlákna.

      • TK75  

        Menší… když vezme větší a ještě prodloužené o berany tak nedosáhne.Idealně ht s pár let starší geo

    • Tenvelkej  

      Zdravim všechny, díky moc za tipy a informace. Na základě rad od uživatele Tom-T45 jsem se rozhodl pro vybrání kola, po kterym šilhám tajně už pár měsíců, a to Author Ronin 2021. Podle toho co jsem tady dostal za rady by tohle kolo mělo splnit přesně co očekávám a mělo by mě i se zátěží navíc uvézt, když s tim nebudu skákat jako šílenec někde po lese :)

      • plysovykozisek  

        Author Ronin, že by uvezl 160kg tomu nevěřím.

      • koko0925  

        To jseš úplně vedle s tím Roninem. Pak nám sem napiš jak to dopadlo, co prasklo první.

        • tompca  

          Neviděl bych to tak černě.

        • milan.v  

          Do jiného vlákna zde jsem napsal toto…

          „Je to tu hodně často u výběru kol, někdo sem hodí kola, která si vybral, jsou o dost horší, než doporučovaná, ale nakonec si stejně koupí některé z těch svých s tím, že na něj dostal tisícovku slevu… A nebo raději vůbec nenapíše, aby nedostal čočku…“

          • Macik  

            O nákupu rozhodují téměř vždy emoce. S tím těžko něco naděláš. A platí to samozřejmě i pro mě. :-)

          • DaSnail  

            Nevděčníci… :'-(

      • jIrI___  

        Zrovna Ronina bych si na takovou hmotnost nevybral. Nezbývá než doufat, že to vydrží. Nebo že aspoň praskne v záruční době :)

        • milan.v  

          Někdo tu jezdí na kole z lešenářských trubek, někdo holt bude se 150ti kily jezdit na zeslabovaných trubičkách… :o)

        • TK75  

          Chce to před jízdou jointa a jet v klidu

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.