• doktorq

    Ahoj ve spolek,

    rád bych požádal zdejší komunitu o radu ohledně výběru gravel biku. Jsem cyklistický nenadšenec, nicméně po velmi komplikovaném úrazu kolene musím skončit s běháním a začít jezdit na kole. Naběhal jsem řádově více než najezdil na kole. Nyní mám 16 let starého horáka 26", který mi celkem vyhovuje, ale na ty terény – silnice, cesty polňačky a pod je zbytečný a moc mě to nebaví. Ten gravel bike je něco, co by mě bavilo. Více tíhnu k tomu pohodlí na kole než se řezat někde v terénu. Jde mi především o udržení fyzičky, projet se po krajině a pod. Nemám ambice na těžké terény.

    Předpokládám, že po rekonvalescenci se postupně propacuju na vzdálenosti 60–80 km s převýšením kolem 1000 m. Takže spíše turistika, než nějaký extra sport :-) Dál zatím nekoukám, to je zcela iluzorní.

    Výška 192 cm, do rozkroku 96cm, váha cca 93 kg. Rád bych kolo s karbonovým rámem, vidlicemi a případně i řidítky a sedlovkou. Dávám přednost pohodlí, není mi už 30. Raději bych převod 2×10 nebo 2×11, ať to trochu jede. Ale v osazení se vůbec nevyznám, ještě k když někde bylo Shimano SLX nebo XT. Ale dnešní komponenty vůbec neznám. Brzdy kotoučové, vedení bovdenů nejraději uvnitř rámu. Nášlapy asi SPD, na ty jsem zvyklý :-)

    Těch 60.000 je asi tak strop, který jsem ochoten investovat. Případně je reálné si nechat do této částky kolo sestavit? Je taky možné, že se mi s tou částkou vysmějete. Tak to taky nepište, že to je nereálné. I když se to asi dá sehnat, ale fakt nevím, zda ta cena není vykoupena velmi nekvalitním osazením.

    Dík za případné rady

    Martin

    • mantis  

      Do 60.000 už by něco mělo jít sehnat. Pokud je prioritou pohodlí, napadají mě např. Giant Revolt nebo Merida Silex. Ty mají docela pohodlnou geometrii – ne tak natažený posed. Karbonové verze by měly jít sehnat i nové do těch 60.000.

      Případně na cyklobazaru je každou chvíli nějaký solidní kousek, gravely frčí, každej to nakoupí a pak zjistí, že to drncá, tak to hned zánovní dá na bazar :)

      • milan.v  

        Event. Specialized Roubaix velikosti 58 někde ve slevě… Ještě aspoň informace ohledně zamýšleného využití a proč vůbec gravel… Bude se jezdit i v lese? Nebo hlavně cyklostezky? Pak i pohodlnější silniční kolo připadá v úvahu, viz. to Roubaix.

        • doktorq  

          Ahoj, hlavně cyklostezky, takové ty na pohodu. Horské kolo už mám, je to sice starší 26", ale stačí mi. Ale nebaví mě to. V těžších terénech moc ne, něco trochu v lese ano, ale ne žádné šílené cesty přes kořeny.

      • doktorq  

        Díval jsem se na tu Meridu – SILEX 7000 je za nějakých 69000, Silex 700 za 50000. Cenový rozdíl za karbonový rám a některé lepší komponenty je dost velký…

        • mantis  

          Zahledl jsem nekde model 2019 za necelych 60.000, ale uz je to asi rozebrane. Celkove jsou letos kola uz dost prebrana a neco noveho shanet zrovna ted, bude trochu tezsi.

          Na Cyklobazaru casto neco byva v paradnim stavu, tak tuhle moznost bych nezavrhoval.

          • AussigBiker  

            Já byl v Kursportu na prodejně, je natřískaná kolama. Mtb, e-mtb, štěrkoletama. Jestli tazatel neuspěje někde, tak bych projel web Kurspodtu. Na prodejně měli určitě alu i karbonový Checkpointy.

            • V0jtisek  

              merida je super v tom, ze na webu vidis co je na centralnim sklade a s jakejkymkoliv autorizakem se da pak dohodnout, ze Ti to objedna a proda za nejakou cenu…

        • V0jtisek  

          Oslov emailem autorizaky co maj na webu meridy v tvem okoli s dotazem jakou cenu Ti nabidnou, ja se takhle dostal loni se silexem 600 na zajimavou slevu.. jen jsem pro to kolo musel jet asi 100km, ale urco to stalo za to :)

    • Pikaču  

      Za 64 : canyon Grail CF SL 7.0

    • AussigBiker  

      Milane, zklamals, nedávno tu podobný téma bylo a ty nic :-)

      https://www.bike-forum.cz/…vel-do-65000

      • milan.v  

        Už mě nebaví na to poukazovat, aby to tu bylo přehlednější, svět začíná být plný ignorantů a lidé se začali soustředit na nesmysly… ;o)

    • fetr  

      Pohodlný gravel s rovnou vidlicí je nesmysl. Žádné kolo s rovnou pevnou vidlicí nemůže být pohodlné. To by musela být vidlice zahnutá. Když je vidlice zahnutá a je pohodlné kolo, nemůžeš chtít kotouče.

      Pro tvoje účely je nejvhodnější řešení ocelový rám a zahnutá ocelová vidle s kantíkama nebo mini V brzdama.

      To znamená většinou rám na míru.

      Často čtu nesmysly, že rovná vidlice pruží v krku :). To zahnutá taky :) – ale možná taky pruží ještě někde jinde než v krku :)

      Zkrátka a dobře, pro tvoje účely jsou gravely do 100.000 i do 200.000 k hovnu. Všechny mají rovnou vidli. A ty potřebuješ pohodlné kolo na udržení kondičky, pričemž chceš jezdit cyklostezky (lesní a polní cesty) a silnici.

      Základem kola je rám, když vybereš špatně, už to na ničem nedohoníš. U gravelu platí víc než kde jinde – budeš delší dobu jezdit sjezdy nebo rovinky a do kopce? Pokud z kopce, což je blbost, mají větší relevanci kotoučovky a pak se musíš smířit s rovnou vidlí. Pokud více času strávíš po rovinách a v kopcích, tak tam oceníš pohodlí a kotoučovky nepotřebuješ.

      Tady existují jen dva přístupy: rovná vidle a kotouče nebo rohlík a kantíky (nebo mini V).

      Jestli se chceš svézt na gravelu se zahnutou vidlí, můj chlap ti ho půjčí. Akorát si před tím nezapomeň projet kolo v ceně kolem 60–100.000 Kč s rovnou vidlí, abys mohl porovnat, o jak propastný rozdíl se jedná.

      No a stejný nebo podobný rám jde potom udělat (a doplnit návarky dle vlastních potřeb).

      • fetr  

        Ještě doplním, celokarbonová gravel vidlice (zahnutá) na kotouče se již nevyrábí. Vždy s sebou nesla nežádoucí vibrace při brždění, což dělá při tvojí hmotnosti i většina rovných karbonových – ale rovné jdou vybrat i takové, které to dají (budou logicky těžší).

        Rovná celokarbonová vidle, která nevibruje při brždění bude mít kolem 600g. Zahnutá CrMo ocelová na kantíky, která nevibruje bude mít 950–1000g.

        Když použiješ solidní sadu, kola i pláště, vejdeš se s celým ocelovým kolem do 10kg. A pohodlí bude nesrovnatelné.

        • AussigBiker  

          A co tuhost u dnešních oceláků? Je srovnatelná s karbonem?

        • doktorq  

          Začíná to být na mě moc složité… Nechci echt silničku, ani horské kolo. Potřebuju kolo na kondici v rámci rekonvalescence po úrazu kolene. Nebudu jezdit žádné šílenosti, horské kolo je pro mě skoro zbytečné. Do teď jsem si vystačil s horákem, ale měl jsem tam užší trekové pláště a přední vidli jsem měl téměř furt zamknutou. Ano, trochu pružila, ale neodemykal jsem ji. Pr mě asi zbytečnost.

          Jo, kotoučovky by se hodily, jezdíme do Alp a občas se svezu z kopce. Na horáku pruda, gravel by byl asi lepší. Většinu kilometrů ale natočím v Čechách na kombinaci asfalt 40%, cyklostezka – šotolinka / štěrk – 40%, zbytek ujeté lesní cesty – pro cyklisty a pod cca těch 20%.

          Předpokládám, že najedu tak 5000 km ročně.

      • Singlespeed  

        Jestli jsi někdy jel na gravelu, tak musíš vědět, že pohodlí kola dělají z 95 procent pláště. Jestli je vidlice rovná nebo zahnuta je nepodstatné.

    • POC74  

      Kluci ,mam moznost koupit Gravel a nevim si rady ktery. 183cm a 83kg.cSoused prodava Specialized Diverge Sport 2019(najeto 1200km) za 48t a fungl Meridu SIlex 700 za 49t. Co by jste radili ? Jezdim s detma a vylety a cyklostezky a silnici. Mam starou mtb 26 a chci novy kolo. Moc diky ..muj stop je 50t. Vic nedam.

      • jonti  

        Vyzkousel bych ten Diverge a jestli sedi velikost a pojede se ti na nem dobre, tak bych ho vzal. 1200km je prakticky nove kolo.

      • POC74  

        A jeste je tu teoreticky moznost pockat na novy model 2021 s 10procentni slevou Specialized Diverge E5 Comp 2021a nebo Specialized Diverge E5 Comp Evo 2021 s rovnyma riditkama. Maji ted vyladenou lip geometrii pry..jde o to, jestli ja jako hobik to vubec poznam…pro me vse ted bude o 100 procent lepsi nez mam ted.

        • TK75  

          E5 comp má sice Future Shock, ale rám je z duralu.Ten starej 2019 Diverge Sport je karbonovej rám ne?

          • POC74  

            Ano, ten je v carbonu.

            • TK75  

              Karbon a 2×11 Shimano 105 (není moc do terénu)

              Ten E5 comp má 1×11 Grx (s tím už to v terénu funguje dobře)

              Co je pro tebe vhodnější?

              Taky by se chtělo zeptat souseda co tam má za kola, jestli ty origo nebo něco lepšího.

              • McBlacky  

                já teda se 105kou dal takový sračky a terén, že jediný co bych tomu vytknul je, že za pokud je mega bahno, lepí se řetez na pily při řezení na malou a obecne práce smyku je prostě s výhradou, ale vzadu to řadí super i když přes bahno nevidíš pastorky :)

                • TK75  

                  No tak dá se, ale po tom co jsem byl zvyklej u Ronina na Sram, tak první vyjížďka s Divergem na 105 a hned jsem věděl, že kámoši nebudem.To tam vzadu mlátilo jak o život, když jsem jel přes bordel

                • Kamikaze 591  

                  souhlas

              • POC74  

                Ma tam origo. Lepsi pro me? Nevim…moc do lesu se nepodivam…skoro vubec..to bych se musel chytit jine party :-) No prave jsem to cetl, ze ty novy to maji lepsi..tak jestli treba rovnou pockat na novy modely. Dal bych tam 40 plaste.

        • milan.v  

          Jde o to, co znamená lepší geometrie, jsou to už odlišná kola, starší více do silnice, novější více do terénu s tlustými gumami…

          • TK75  

            I na ten novej model jdou dát úzký pneumatiky takže silnice je možná:-)Ta geometrie je změněná hlavně tak, že jsou vychytaný ty mouchy co starší model měl.Jako třeba že širší pneumatika skoro olizovala sedlovou trubku (teď je prodloužená zadní stavba) nebo je výš střed (na starym modelu byl tak nízko že 650b byl trochu problém) a je víc položená hlava.Takže bych to neviděl zas tak striktně starej =silnice a novej=terén

          • POC74  

            jsme vice na silnici(cyklos­tezky) urcite..

    • doktorq  

      Díky za reakce, jdu studovat …

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse