• cyclist

    Zdravím cyklokolegy.

    Po několika letech jsem se v rámci rekonvalescence kolene vrátil k jízdě na kole. A nesmírně mě to chytlo. Až tak, že když mohu, jedu na kole i do práce (nikdy jsem si to dřív nedovedl představit). Každopádně na starém horském kole Giant Iguana už to není ono a tak se poohlížím po něčem novém (úplně na to nespěchám, ale cca do roka bych chtěl něco nového). Aktuálně 80% asfalt, zbytek lesní cesty. Takže volba jasná: Gravel.

    Účel: cesta z/do práce (dohromady cca 45 km) a víkendové projížďky

    Očekávání: gravel kolo, karbon, jednopřevodník (40–42 zubů) s kazetou 10–42, popř. 11–42, kola 700, pláště max šíře 40 (spíš méně)

    Výška 181, váha 73.

    Rozpočet… to je otázka. Zajímalo by mě, zdali se něco takovýho dá sehnat pod 50K?

    Sen: Santa Cruz Stigmata Force ASX nebo Rival, ale 8700 dolarů resp. 3600 dolarů prostě NE

    Předem děkuji za jakékoliv postřehy a rady.

    • nitraq  

      Něco z Anglie? Volba dle preferencí sady a peněženky.

      https://www.planetx.co.uk/…enture-bikes

      • cyclist  

        Jo, třeba na space chicken už jsem taky koukal. Ale asi jsem stará škola a před koupí bych chtěl kolo vidět na vlastní oči.

        • TK75  

          Vidět kolo na vlastní oči je asi dobrý.Já moc obdivoval na fotkách Spešla Cruxe a naživo jsem byl překvapený jak je to kolo krátké.

        • Fran-tic  

          Nojo, já to prubnul a nelituji :) sram rival, fulcrumy a karbon za 40 se tady proste sehnat nedá

    • BB  

      Otázka je, zda se s tímto rozpočtem nutit do karbonu. Musím přiznat, že jsem šel do karbonu, ale když jsem si gravela vybíral, tak jsem seděl na karbonu i hlíně a musím přiznat, že pocitově jsem rozdíl nepoznal. Takže pokud je požadavek na karbon motivován větším pohodlím, tak to u gravelu nemusí být tak horké. Já si ten karbon vybral kvůli váze, protože jsem chtěl kolo do 8 kg. Asi taky blbost, ale každý jsme nějaký. Osobně se mi osvědčil důraz na pláště, určitě bych nešel do rámu, kam se nevejdou alespoň 42 mm. Tam se skrývá grál pohodlí a možností gravelu.

      • cyclist  

        Kombinace obojího mě do toho žene. Jak pohodlí, tak váha. A na konec možná i „punc něčeho výjimečnějšího“ :)

        • Singlespeed  

          Karbon je v segmentu gravelbiků masivně rozšířen, takže pravý opak „něčeho výjimečnějšího“ ;-).

          • p@X  

            Masivně? Asi přebývám ve špatných končinách…

          • Yatza  

            No, a co je dneska vyjimecne? Zrovna u gravelu neni zadna vyjimka ani ocel nebo titan.

            • Singlespeed  

              V porovnání s karbonovými a hliníkovými gravelbajky, které chrlí největší výrobci světa jako Giant a Merida a spousta dalších, je segment ocelových a titanových gravelů mnohem menší.

              • Yatza  

                Jasne ze je jich vyrazne min. Nicmene mam (mozna spatny) pocit, ze je posledni dobou zase titan a ocel videt cim dal vic.

    • Gwaihir  

      Ještě dnes je ve slevě Canyon Grail, kdyby se ti líbil:

      https://www.canyon.com/….0/2198.html?…

      • cyclist  

        Canyon se mi líbí. Ale cenově, dle požadavků na výbavu, už je to taky výš. To, co jsi poslal už jednak není velikost a druhak je to dvojpřevodník. Nicméně třeba Grail CF SL 8.0 SL se mi líbí. Ale jak jsem psal, cena mi taky úplně nevoní.

        • Gwaihir  

          Ještě tam mají hliníkový, který má karbonovou vidlici a seš na 41k, ale ber to jako inspiraci, praktickou zkušenost nemám.

    • myreczech  

      hele možná kdybych řešil podobné tak bych si klidně postavil Inflite…ted mají rám za super cenu i s integrovaným kokpitem…když se budeš držet při zemi tak to kolem 55 dáš…

      https://www.canyon.com/…et/1661.html?…

      s GRX to bude dražší…ale není to špatná volba…

      https://www.bike24.com/p2342348.html?…

      jinak porovnání Inflite vs Grade

      https://youtu.be/ZRe3rMyw5F8

    • cyclist  

      Diverge

      Terra

      Babo raď :)

      • Romancero  

        tak jestli máš „babu“, tak ta ti hlavně musí schválit investici do kola:-)

        Já bych rozhodně kolo za takový peníze musel vyzkoušet! Vybíral jsem si gravel , tak rok-a hlavně podle geometrie a navíc jsme chtěl oceláka-takže dost zúžený výběr!

        Původně jsme chtěl jen rámovou sadu (Sequoia)-bohužel už ji neprodávali a tak jsem koupil kolo s levným osazením, které teď postupně upgraduju (náby. přehazka…)

      • BB  

        Diverge mohu doporučit, stále se posouvám k většímu terénu. Myslím, že více vyhovuje těm, kteří jdou na gravela z oblasti MTB než ryzím silničářům. Ti jsou nervózní z odpruženého hlávka future shock. Já právě naopak na future shock mohu přísahat.

    • detoxy  

      Mrkni ke mě do profilu, mám taky 180/73. Kupoval jsem v tuto dobu v roce 2016 jen opravdu velmi mírně ojetou testovačku. Kolo původně za 90, jsem koupil za 64. Rozhodně doporučuji jít do kvalitního rámu, má pak smysl postupně vylepšovat.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse