• PuncoDom

    Zdravím všechny,

    ač jsem přečetl vše, co jsem mohl kde najít, stejně bych rád radu. Každé vlákno je jiné a zas tolik komponentům nerozumím.

    Do teď jsem jezdil na MTB, ale celkem mě láká Gravel. Jsem po operaci kolene a musím začít makat na kole, tak vybírám nějaké vhodné s dobrým posedem. Ještě jsem se na Gravelu neprojel a tak bych rád věděl, jak moc je to rozdílný oproti MTB, co se týče posedu. Samozřejmě jak budu schopný, projedu se na tom, abych věděl.

    Jezdím 70% silnici a zbytek jsou polňačky atd. Mám dny kdy na to nesednu a pak jezdím každej den v týdnu 25km+. Když to pujde, občas pojedu na kole do práce 24km.

    Každopádně mám v hledáčku kola do 30 000,– a mými favority jsou tito krasavci.

    Cannondale TOPSTONE DISC SORA SE 2019

    https://www.axit.cz/…sora_se.html

    Cannondale CAADX Tiagra 2018

    https://www.axit.cz/…_tiagra.html

    Kellys Soot 50 L 2018

    https://www.ramala-silhavy.cz/…ot-50-l-2018

    Specialized Diverge E5 Elite

    https://www.kolasvorada.cz/…lack-2019-56

    Giant Toughroad SLR GX 1

    https://www.ramala-silhavy.cz/…-blue-l-2018

    Budu vděčný za každý konstruktivní názor a radu. Moc všem diskutujícím děkuji a přeji hezký den.

    • V0jtisek  

      Za me bych za ty prachy nesel do sory ani tiagry ale aspon do 105, pripadne sram apex

      • TK75  

        Dneska ty nový sady Tiagra a nejspíš i Sora jsou úplně v pohodě.Tiagra teda rozhodně.Ja bych řešil spíše geometrii a to abys na tom vydržel bez bolesti zad apod.Jenže to chce vyzkoušet.Diverge je pohodlná geo a Topstone taky.

        • Libas  

          Můžu potvrdit, že Tiagra 4700 má hodně slušný chod. Akorát ty mechanické kotouče nic moc.

          • jIrI___  

            U Tiagry 4700 jen pozor na to, že není kompatibilní s vyššími sadami. Případný upgrade je tedy finančně celkem náročný (kazeta, hazka, řadící páky).

    • doubleingram  

      Planet X mi prijdou velmi slusny pomer cena vykon, co vy na to?

      https://www.planetx.co.uk/…enture-bikes

      • Kalic  

        ano, jdou tam dokonce vychytat ještě lepší ceny, např před časem byl London Road SL na APEX 1 sadě za 500 liber. Ale je potřeba počítat ještě s poštovným (cca 60 liber) a angláni mají přehozené brzdy, přední vpravo.

    • japo  

      Koupil jsem na jaře ve slevě za 26,5 , ujeto cca 1500 km, zatím bez problému.

      http://www.wilier.cz/…x10/d-76170/

      • TK75  

        Jo kdybych kupoval teď tak by to byl přesně tenhle Wilier.Za slušný peníz a a moc pěkné kolo.

        • Kalic  

          Kolo to pěkný je, dobře zvolená velikost převodníků na tento typ kola, ale za třicetník bych čekal aspoň karbonovou vidli a pevnou osu i vzadu.

          • TK75  

            Jo ta vidle to je fakt.Ono pak je člověk rád že to do rukou tak nemlátí.Ja dávám dvě omotávky( vidle ocel ) Pevná osa je pro mne postradatelná­.Jezdim na kole s pevnou i na kole s rychloupínákem a zrovna rozdíl moc nepozoruju.

    • ppavon  

      Zdravím, ja jsem v dubnu kupoval tohle:

      https://www.cube.eu/…cknred-2019/

      Cena 25900kc. Mám to na ježdění do práce 25 tam a 25 zpátky, jezdím většinou silnice polní a lesní cesty, jsem turista. Brzdy jsou mechanický a stačí. Tiagra mi řadí dobře. Já měl limit na kolo 30000kc. A hlavně tohle bylo skladem a nemuselo se čekat. Chtěl jsem jezdit.

    • J.e.n.i.k.82  

      Tohle téma mě také zajímá.. Existuje průnik těchto množin – hydraulické brzdy, Shimano 105 a výš, velikost rámu pro 180cm jezdce a cena kolem 30k?

      Velikostně mi sedí Kellys Soot 70 M, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby byl o něco levnější. I ten SRAM APEX 1 jsem nakonec pochopil :-)

      Potěšil by mě i tip na někoho, kdo je schopný něco takového postavit.

      Díky

      • AussigBiker  

        Jak jsem to loni zkoumal, tak hlinikovej ram + 105 a hydraulicky brzdy je spis tak okolo 50k. Kdyz si to nechas postavit tak otazka je na jakym ramu za rozumny penize. I kdyz jednoplacka je fajn, mam ji na fullu, tak na sterkolet jsem byl rad, ze jsem nasel sterkolet s 2×11, coz preci jenom ma vic moznosti prevodu. Ale zprevodovani jsem nijak moc nekzoumal. Co ten Planet X (odkaz vise)? Maji vic kol na vyber, ale koukam, ze prevazne 1×11, pokud by ti to nevadilo.

        Co Merida? : https://www.sterba-kola.cz/…n-cx400-2019. Brzdy asi mechanicky?

        GT? https://www.gtbicycles.cz/…alloy-expert

        https://www.sterba-kola.cz/…-expert-2019

        Brzdy vypada, ze jsou hydraulicky?

        GT Grade ma tu na BF cely vlakno.

        Za 30k vyssi sada, nez 105 nebude, jedine asi nejakej vyprodej.

      • ppavon  

        Tahle množina do 30 nebude. A určitě ne vyšší než 105. To jsi cenově úplně jinde. Leda nějaký výprodej. Nevím co zahraniční eshopy. Já když hledal gravel, měl jsem v první řadě finanční strop a pak technický požadavky.

        • J.e.n.i.k.82  

          Ty jsi nakonec pořídil Nuroad Pro jestli se nepletu. Jak jsi spokojený?

          • ppavon  

            Jojo. Brzdy jsou mechanický, na petniku nezastavím, ale nestezuju si. Nepřijde mi za ta brzdna síla je nedostatečná. Na silnici, polnacky a lesní stezky mi to vyhovuje. Tiagra mi řadí dobře, nemůžu si stěžovat. Vidlice je karbon, upřímně, drnca to a nepřijde mi že by to něco pohlcovalo. Nevadí mi to, ale třeba prodavač jeden mi říkal jak to krásně zehli, já s tím nesouhlasím. Ale to je moje subjektivní vnímání. Pevná vidlice mi nevadí, chtěl jsem jí, s nějakými otřesy jsem počítal. Největší drncani jsem paradoxně zažil na silnici… Poprvé mám berany a super. Někteří od toho zrazuji, myslím že je to hodně o zvyku. Kolo má obě osy pevné. Jinak já jsem si koupil nášlapy spd a super. Dvakrát jsem to samozřejmě položil na bok, ale s tím jsem počítal, ikdyz nerad. Já jsem turista, ne cyklo odborník, kolo mám na jízdy do práce a na výlety. Dozadu jsem si dal nosič a brašnu protože mi vadí batoh.

          • ppavon  

            Jinak já měl třeba na kolo samotný limit 30, počítal jsem ještě s nášlapy a botama, světla atd… Ten rozpočet jsem měl jasně daný. A upřímně nechtěl jsem za to kolo dávat víc. Já dřív jezdil na starým horským a tohle je něco jiného přeci jen. Dopředu říkám že jsem třeba neměl srovnání s vyššími řadami od shimana, takže člověk, který ty zkušenosti má, tak třeba chce něco konkrétního, to je jak brzdy. Někteří říkají že mechaniky nebrzdi, brzdí…

            • kralikovo  

              A pláště tam máš origo 35? Stačí?

              • ppavon  

                Pláště tam mám origo, 35 akorát. A je tam rezerva,

                vešly by se i trochu širší. Uvidím jak dlouho vydrží vzorek. Asi dvakrát se mi stalo že v prudsim krátkým stoupání jsem prohrabl, byl to písek… Jinak dobrý. K těm plastum takový laicky pohled. Když jsem koukal po gravelech a četl co to projede kam se s tím až může, viděl různá propagační videa značek, tak jsem se pak divil že řada kol je dodávána na úzkých a hladkých silničních plastich. Ano, pro někoho je automatické kolo prezout hned po koupi, ale říkal jsem si že když to může do lesa, mokrých polních cest, tak ten plášť by tomu měl aspoň lehce odpovídat. Divil jsem se, že na gravel za 50000 bych hned musel dávat nový obutí, abych v tom mohl jezdit tam kde chci a hlavně tam kde to podle výrobce má jezdit.

              • robb  

                Záleží kde se s tím kolem jezdí. Já si teď na léto přestavěl cyklokrosku na takový gravel pro výlety mimo silnici ( starý sedlo a kompakty ze silničky, véčka z horáku místo cantilever brzd) a pláště tam zkusím dát aspoň 40 mm. Ale asi originál gravel kolo by bylo pohodlnější. Ta cyklokroska je na takový ježďení hrozně “tvrdá”.

          • prsoo  

            já loni pořídil Nuroad (to ještě něměl v názvu Pro, ale je to úplně to stejné) a mám uplne stejne zkusenosti jako tady kolega. Brzdy žádný zázrak, ale postačí (ono taky brzdit mých 100 a kousek kilo není sranda), Tiagra funguje. Na polnackach drncá, ale dal jsem 2 vrstvy omotávky a dá se. jedine, co mi lehce vadi je muj (mozna subjektivni) pocit ze je kolo krátké – je to moje první kolo s beranama, takze nemam moc s cim srovnavat, mozna jenom o síle zvyku.

        • lumyr  

          Tak ten Kellys požadavek na 105 a cenu okolo 30 splňuje. Někdo tu o psal, že místo pák rs505 tam dostal 105 R7020.

          • ppavon  

            Tak 50 je za zhruba 33 a 70 za 36. Ono pak záleží jak moc je cena okolo… Jinak u Kellysu před 3 měsíci když já jsem vybíral tak byl problém s velikostma, téměř nic nebylo. Nevím jak teď. Třeba už jsou k dostání.

          • AussigBiker  

            Nechce se mi hledat, ale asy nebude mit hydraulicky brzdy a vsechno komplet 105?

            Edit: tak tenhle KIellys prekvapive jo: https://www.kellysbike.com/…ot-50-p57707

            Akorat kamos taky loni shanel sterkolet, u Kellysu je problem dostupnost, ty kola se snad nedaj vubec koupit :) O testovacce ani nemluvim. Asi taky zalezi, jestli zrovna nekdo vazne prodava Kellys, nebo to ma tak nejak aby se nereklo v nabidce.

      • kapo22  

        Já hodně pokukuju po novým GT Grade.

        Za cca 35k na hliníku, karbon vidle, 105 sada ale jenom s mech. brzdama. A v super fialové barvě :-D

        Nebo pak za cca 50k full carbon na tiagře s hydro brzdama.

        • Johny.Merida  

          Hele lidi, nechápu že se všichni tak boji mechaniky. Mám na Speslu Diverge docela obyc mechaniky, akorát jsem nahodil IceTech kotouče a brzdnej účinek úplně v poho. Zadni kolo do smyku z horniho úchopu kdykoliv.

          • ppavon  

            Souhlasím

          • kapo22  

            Pokud je člověk zvyklý na brzdy z MTB, tak pak asi mechaniky budí trošku obavy. Jak moc velký je rozdíl v brzdném účinku mezi MTB hydro a silničníma mechanikama? Vůbec nemám představu. Věřím, že přechod ze silničních špalků na mech. kotouče musí být znatelný.

            • DoomHammer  

              Není to otázka účinku, ale dávkování. Mechaniky brzdí, ale hydrauliky nabízí výrazně lepší komfort.

              • TK75  

                Jestli myslíš jako že můžeš lehce jedním prstem brzdit tak ano to u mechanik musím víc silou což mně třeba problém nedělá, ale jde o to jakou kdo má sílu v prstech.

                • DoomHammer  

                  To taky, v rozbitém klesání z mechanik víc bolí ruce… nicméně hydrauliky jsou čitelnější.

              • jIrI___  

                +1. Kdo jednou zkusí hydry, nechce jinak. Prošel jsem si přes Spyre, BB7, pak zase Spyre na hydrauliky RS505 a následně RS685 a s klidným srdcem můžu říct, že i ty RS505, které jsou tvarově strašně nepovedené, byly komfortem při brzdění daleko před mechanikami. Maximální brzdný účinek nebude u hydrauliky nijak výrazně vyšší, ale třeba v rozbitých sjezdech člověk tu hydrauliku prostě pozná.

                • Janes  

                  Určitě, já měl na biku BB7, 185/160 a byl jsem s nima spokojenej do tý doby, než jsme s kámošem dávali jeden takovej dost brutal sjezd, skoro celý na brzdách. Já měl dole křeče v promodralých rukách a kámoš s hydrama se mi smál, byl úplně v pohodě.

                • p@X  

                  U mě Spyre prožívají renesanci, po třetí sezóně jsem konečně zjistil, jak se mají nastavit, abych se nepral s pružinou :)

                • sparrow_cz  

                  Přesně. Na cyklokrosce mám Spyre a zrovna unešený z nich nejsem. Musím to furt štelovat a přední brzda z má při úchopu z pák dost malou brzdnou sílu. Ve městě na nějaké nouzové zastavení to rozhodně není. Při jízdě z fakt velkého a prudkého kopce mě bolí brzdící prst, ale to je už jen drobnost. Laboroval jsem s deskama, kotoučema, lankama, bowdenama a nijak výrazně se to nezměnilo. Měl jsem i jiné mechaniky na mtb – stejný případ.

                  Tím nechci řict, že jsem se Spyre vyloženě nespokojený, ale všechny silniční hydry, které jsem zkoušel, byly prostě lepší ve všem. Až na údržbu. Ta je u mechanik jednoduchná jak facka.

                  • DoomHammer  

                    A v čem spočívá údržba hyder? Já jsem 685+785 nahodil a nebýt rozdrceného pístku v zadním třmeni, tak jsem jak ta blondýna – krm prase a na nic nesahej. Výměna třmene byla dost jednoduchá.

                    • sparrow_cz  

                      Výměna lanka je v řádu minut, výměna oleje a odvzdušnění v řádu desítek. Když se rozhodnu měnit i bowden, tak je to nadýl, to je fakt. Ale to je s mým nájezdem tak max jednou za rok.

                      • DoomHammer  

                        Přiznám se, že výměnu oleje jsem nikdy nechápal. Chápu to u brzdovky, která jímá vodu, ale třeba na mých stařičkých XT 785 jsem na kapalinu nesahal velmi dlouho. U přední jsem měl původní náplň od roku 2009 do 2017, kdy jsem měnil hadice, zadní mi odvzdušňovali v servisu někdy v roce 2015.

                        Na gravelu budu na brzdy sahat někdy na podzim, kdy mi přijde nová rámová sada s vnitřním vedením, tak to budu muset rozpojit.

                        Pro mě jsou hydrauliky od Shimana naprosto bezúdržbové.

                        • sparrow_cz  

                          Já s tebou souhlasím, že hydry se moc často servisovat nemusí. Ale oproti mechanikám je to prostě složitější. U mechanik se ti maximálně vytřepí nebo rupne lanko, které mají v každém obchodě a vymění ho pomocí multitoolu i cvičená opice. U hyder musíš mít odvzdušňovací sadu pro konkrétní brzdy, náplň a naštudovaný postup pro konkrétní brzdy. A to prostě u sebe mít nemusíš. Třeba bereš kolo na týden kolo na dovku a urveš hadici? Máš problém.

                          • jIrI___  

                            Ta urvaná hadice mi připadá jako něco ve stylu „nikdo to neviděl, ale všichni o tom mluví“ :)

                            • DoomHammer  

                              Už jsem to kdysi psal, ale na „urvanou hadici“ utáhli kamaráda jeho „kamarádi“ prodavači v kameňáku, když se chtěli zbavit ležáků mechanických kotoučovek. Prý „je to expediční kolo na dlouhé cesty“ (po Moravě, žádný Karakoram nebo Tibet :)) tak musí být jednoduché. Co když někde na cestě utrhneš hadici. No a milý kamarád má mechanické kotoučovky, sice musí štelovat desky a dlouho hledal dobrý bowden, ale má bezúdržbové kolo.

                              Není náhodou ta utržená hadice něco jako ta česká učitelka, kterou sežral žralok?

                              • TK75  

                                Jako žiletky na tobogánu.

                              • MlokCZ  

                                Tak při dostatečně šikovném pádu by k utržení hadice dojít mohlo. Jen pak bude utržená hadice ještě ten nejmenší problém…

                                • DoomHammer  

                                  To samozřejmě ano. Ale to už jsme v oblasti velkých teorií. Stejně tak by se dalo říct, že se zkřiví kotouč a že jsou lepšé véčka :)

                                  • MlokCZ  

                                    Já tím chtěl naznačit právě to, že v takovém případě bude už úplně jedno, že je nějaká hadice utržená.

                                    Zkřivení kotoučů, to už je jiná liga, tam to někteří dostatečně šikovní jedinci běžně zvládnou buď narváním do blbého stojanu nebo i jen blbým opřením o kotouč.

                                    A na rozdíl od hadice (kterou jsem nikdy na vyjížďce utrženou neviděl), tak jsem zažil ohnutý kotouč (vlítnul blbě silnější klacek kam neměl) a to takovým způsobem, že se nám nepovedlo ho narovnvat dostatečně na to, aby vůbec prošel brzdou i když byly vyndané desky (a rovnat bylo nutné brutální silou stylem šlápnout na kotouč, protože jinak nejdřív nepršel ani rámem). Pro dojetí jsme museli odmontovat třmen a přivázat na jiném místě ke kolu (aby se nemusela sundavat celá brzda).

                                    Vyjížďku dotyčný ale stejně celou dojel (asi ještě 60km) jen s přední funkční brzdou.

                                    • DoomHammer  

                                      Přesně jak říkáš…

                                      Ještě se teda může stát, že se kolem kola bude motat zmrd s ostrým nožem a hadice přeřeže.

                            • maajkee  

                              Já to teda viděl už dvakrát, po pádu v šutrech.

                    • maajkee  

                      Hydry jsou defakto bezúdržbový. Já jsem třeba na gravel dával mechaniky čistě jen z toho důvodu, aby to bylo prostě jen co nejednodušší přibližovadlo bez jakýchkoliv náplní, To, že jsou hydry komfortnější nemůže nikdo zpochybnit. Taky nikdo nemůže zpochybnit, že jsem pořízek a s TRP jsem neměl nikdy problém, ale když já mám fakt velkou sílu v prstech, už od mala :)

                      • sparrow_cz  

                        Argumentovat tím, že „od mala mám velkou sílu v prstech“ a proto jsou mechaniky dobré, je fakt docela vtipné :)

                        • maajkee  

                          Já tím ale argumentuju jen pro sebe. Jen zdůvodňuju proč mě mechaniky nevaděj. Chápu že pro spoustu lidí jsou hydry jednoznačně lepší.

                        • TK75  

                          Na první pivní gravel mechaniky stačí a pak si můžeš udělat radost a u druhého se posunout k hydrám u třetího ke karbonu atd.Jde jen o prachy

                          • maajkee  

                            Nebo koupíš první, pak ještě zkusíš druhej a pak zjistíš že je to vlastně k prdu :)

                            • DoomHammer  

                              I to se někdy stává :)

                  • maajkee  

                    To bude rukama pánové :)

          • TK75  

            Taktéž, když za to vezmu necitlivě zadní jde do smyku.

            • TK75  

              Já přešel na gravel z mtb a jak říkám, kdyby to bylo fakt hrozný tak ti to nepíšu.Normálně mi mechaniky fungujou a už je umím i rozdělat ( Na hydry jsem si netroufal)

          • maajkee  

            Taky mi to přijde jako zbytečně histerie. Já jezdil TRP Spyre a pokud jsem tam dal dobrý kotouce a kvalitní destičky od Goldfrenu tak to brzdilo pěkně.

      • exBURN  

        Ahoj. Já koupil Soot 70 před měsícem na jednou eshopu a jen za registraci byla sleva 15%. Kolo bylo na druhej den doma a jen jsem vyhodil teleskop páč jej nepoužívám a zbytečná váha navíc – kolo jinak super.

        • jaja01  

          Ahoj, drží ti řetěz na největším pastorku? Mě z něho občas padá na menší a dorazem mi přijde, že to není, že ten je ok. Připadá mi, že je to kvůli křížení řetězu, že by to chtělo podložky mezi převodník a kliky, posunout ho maličko ke středu, místo tam myslím je… Jinak kolo dobrý, jen musím ještě vychytat tlaky, asi předělat na bezduše, aby to bylo pohodlnější. A teleskopu se asi taky zbavím, nějak ho nepoužívám.

    • Jakobo  

      Kdo dalsi taky prvne cetl Pivni Gravel?

    • Derunov  

      Zdravím.Neměl by jsi zájem o tento kousek?S pozdravem Derunov. https://www.cyklobazar.cz/…-domane-alr4

    • sparrow_cz  

      Co takhle Canyon Grail AL 6.0 ?

    • corben  

      Kdyz uz je tu vlakno, tak jenom ze zvedavosti otazka do plena – je nejaky problem s timhle? https://www.decathlon.cz/…8504030.html

      Za tu cenu se mi to zda – v pomeru k tem uz zminenym kolum – jako slusny pomer „cena/vykon“…

      • lumyr  

        Tak min stejnej model jen bez přívlastku Gravel mají v nabídce o 5 tis levněji :).

        • kralikovo  

          https://www.decathlon.cz/…8502389.html přesně… Já si na něj brousím zuby, pořád mi přijde super… Akorát nejsou hydrauliky, ale semihydrauliky.. a limit cca 36–38 mm pneu.. takže už jen zbývá to kolo projet :-)

          • Janes  

            Kola z Dekáče jsou takový Dacie, je to levný, dokonce to i jezdí, ale tím to končí.

            • MiKED  

              Tak asi není to jako Trek či jiné značky, ale srovnání s Dacií podle mě hodně pokulhává (a ne, nemám kolo z Decathlonu).

              • DoomHammer  

                Na kole z Dekáče jsem se letos svezl, přesný model už nevím, ale byla to endurance silnička, a bylo to naprosto boží, klidně bych si takové kolo koupil, mít na to prostor. Značka nejezdí a cool factor neřeším.

                • MiKED  

                  Asi tak. Kdybych si kolo neskládal, neměl bych problém koupit si nějaké v Decathlonu.

                  • DoomHammer  

                    Kamarád si na testfestu půjčoval nějakého karbonového Rockridera a přijel s obrovským rohlíkem na ksichtě :)

                    • maajkee  

                      To vzal někde přes pekárnu jo?

                      • Janes  

                        Nebo dostal to dělo, jak se vedle zmiňuje :-)

                        • well  

                          Jel jsem na silničce z dekáče a za ty peníze to fungovalo a jelo. Nic víc, nic míň. Měl jsem kdysi podobné kolo za podobné peníze od Canyonu a kolo to bylo o dost lepší. Srovnání s Dácií docela sedí. Je to ve své cenové dobře vybavený, ale občas stačí přidat pár korun a máte o dost lepší rám a taky bez nějakých větších kompromisů.

              • p@X  

                Které značce teda odpovídá?

              • Janes  

                Proč nesedí, jsou spousty spokojených uživatelů Dacií, hlavně Dusterů, ale přesto…

            • milan.v  

              To jsou kecy…

              • Janes  

                Pouhý můj vlastní názor, jsme na foru, řekni tedy svůj vlastní a nevykřikuj.

            • maajkee  

              Taky to tak vidím.

            • Kalic  

              Co znamená „tím to končí“? Co jim teda chybí?

              • Janes  

                Když se musíš ptát, tak Ti to asi nevysvětlím. Ale já je nijak nedehonestuju, ostatně, jak zpívají Visáči, každé zboží má svého kupce 

              • maajkee  

                Většina dobrých značek je něčím signifikantní, nabízí prostě něco málo navíc. Dekáč prostě bojuje cenou. Takový obyčejný kolo s doboru výbavou za hezkou cenu a tím to opravdu končí.

                • Kalic  

                  příklad toho „něco málo navíc“?

                  • JFtryall  

                    Vetsinou spis zpracovani detailu, pokrocilejsi technologie v tvarovani, aktualnejsi geometrie, kvalita laku. Ale neni to tak vzdycky. Chce to spis resit konkretni veci. Dekac je proste lidovka, ale kola v tech normalnich cenach jsou ok. Na co jsem ale hodne alergicky jsou ty propagace kol za 8K na trailech atd…to je komedie.

                  • maajkee  

                    GT – Triple triangle, Cannon pohodlný sedlovky, Trek – pružící elementy, Specialized – odpružení v hlavovce, z českých Author – ocel, spousta úchytů, RM – hodně nízký rám, super manévrovatelnost a najdou se další

                    Ale nemá smysl to rozebírat, zastánci dekáče se vždycky najdou, je to prostě takovej ten „trapnej“ poměr cena:osazení :)

                    • TK75  

                      Poměr cena a výkon mně přijde jako totální reklamní žvást.Nevim, ale to nechápu to

                      • AussigBiker  

                        Kdyz jsem byl nedavno v Klinech, tak bylo spoustu Canyonu, YT, trapnej mytus pomer / cena vikon funguje :). Ale neni to vsechno.

                    • Kalic  

                      Tak jasně že dekáč je lidovka, kdo chce něco fajnovějšího tak bude nakupovat jinde. Pro většinu těchhle „něco navíc“ ale musíš jít obvykle cenově výš, než kde působí dekáč.

                      Jak píše JFtryall, je pak potřeba posuzovat model od modelu, např. jaký kolo příslušné kategorie můžeš mít za určítý prachy od různých značek. Pak můžeš dumat, kdo má co navíc.

                      Nejsem žádný bezvýhradný zastánce dekáče, sám od nich žádný kolo nemám, ale s tímhle paušálním ozámkováním, že ostatní mají „něco navíc“ nesouhlasím. Někdy mají, někdy nemají. V určitých kategoriích a cenových relacích vychází dekáč dobře.

                      • well  

                        Souhlasím, ale proč nevzít něco lepšího, když rozdíl jsou řeba jen tři tisíce (příklad) a kolo budu prohánět X let.

                      • milan.v  

                        S tím posledním odstavcem se dá bezvýhradně souhlasit… Sám jezdím výrazně dražší kola, ale některá kola z Decathlonu jsou lepší než značkové kousky v podobné cenové hranici, na tom se tu už delší dobu shodneme… Kupovat levnější kolo, nedívám se jinde…

                    • p@X  

                      O významu pružících elementů se dá polemizovat, jestli to nejsou spíš kurvítka, ale dají se s tím dělat perfektní reklamní videa.

                      • TK75  

                        Ušlechtilá ocel je nejlepší pružící element for me

                    • Peslezedirou  

                      Když jsme u toho, dokázal by si postavit gravel silničku na V brake za rozumnou cenu do cca 25tis?

            • CannondaleF29carbon  

              Nevím, kde si já takovou 3,14čovinu přišel. Cena poměr/výkon je bezkonkurenční. Pokud srovnat za stejně peníze právě Treka a Dekáč za 30k, tak Dekáč je úplně jinde.

    • enzzo69  

      Zdravím.

      Taky jsem toho poslední dobou dost načetl o gravel kolech. někde psali,možná, že to bylo tady, že karbon vidle se docela lámou. ja bych chtěl poradit gravel okolo 35 000 . nespěchám, takže beru že k podzimu můžou být zajímavé slevy. něco už mám vybrané

      https://www.scott-sports.com/…er-gravel-20?…

      ten bych mohl mít za 36000

      https://www.kola-online.cz/…-2019/d40304

      ten na podzim by se mohl dostat za ale to nevím jistě 40 000

      výbava 105 + hydry.

      zajímalo by mně jestli někdo nemá zkušenost s výše uvedenými koly.

      ještě mně napadá trek alr 4

      https://www.trekbikes.com/…lr-4/p/22628

      teď je k sehnaní za 36 000, ale výbava je slabší

      dík za odpověď

    • ago007  

      Za mě Kellys mám ho super poměr cena výkon bezkonkurenční.

      • well  

        Jezdím Gravel kolo už pátý rok a o lámajících vidlicích jsem nikdy neslyšel. Když jsem koupil svoje první Gravel kolo (Spešl Diverge v hliníku 1 gen.), tak se mi kolo moc líbilo, ale nevěděl jsem kde na něm jak jezdit. Přišlo mi to jako pomalá silnička. Na gravel je třeba si zvyknout, trošku se mu přizpůsobit a najít ideální cesty (a těch cest je pro Gravel opravdu hodně). Já našel prvně Brdy, ideální terén pro Gravel a pak se to nabalovalo. Teď je můj aktuální Gravel Orbea Terra moje nejpoužívanější kolo a silnička je v podstatě okrajovka a horák to samé. Občas je změna fajn a tak mám rád i mtb i silnici, ale jen jako rozptýlení.

        • enzzo69  

          Orbea je pěkný kolo. Taky jsem o něm uvažoval. Za mě poměr cena výkon Canyon Grail Al 6. Jenže ten si nemám kde vyzkoušet.

      • enzzo69  

        Zdar. Co čtu tak ty sooty jsou docela těžko k sehnání.

    • krabica  

      Tady máš popsáno vše důležité. :-)

      • DoomHammer  

        Ano, ten článek je naprosto vyčerpávající a víc informací netřeba.

      • TK75  

        Dobrý čtení a řekl bych že to odpovídá realitě.

      • nomecz  

        jj v podstatě první a nejzásadnější věc co musíš udělat je rozhodnout se jestli budeš „MAMIL“ nebo Hipster

        ostatní není důležité :-)

        • DoomHammer  

          Jednoznačně MAMIL

          • TK75  

            Ani to ani ono nýbrž odrostlý pankáč s šedým vousem:-)

            • krabica  

              Lumbersexuál? :-)

              • p@X  

                To musí mít flanelku :)

                • TK75  

                  Jo i odrostlý pankáč pochopil, že nejpříjemnější jsou upnuté elastáčky:-)

                • krabica  

                  odrostlý pankáč – nosí buď flanelku, křivák, nebo džínsku – pravděpodobnost 33% :-)

                • jIrI___  

                  I na toto je řešení :)

                  https://www.aliexpress.com/…6631408.html?…

                  • TK75  

                    Když tak dres alá Joy Division

                  • Esi  

                    Máš to vyzkoušený? co materiál nesmrdí to za půl hodiny jako bolavá noha ?

                    • nitraq  

                      Mám stejný střih i materiál, jen jiný potisk. A za mě dobrý, materiál i zpracování dobrý. Bral jsem M, 178cm/65kg a je to teda vyloženě race fit, dost na tělo.

                      • deekay  

                        Podle ty foto to rozhodne race fit neni, vzdyt to na tobe vsude planda :)))

                    • jIrI___  

                      Konkrétně tento vyzkoušený nemám, ale od Racmmeru mám doma dresů několik a nemám s nimi problém. Zpracování super a střih pro mě taky vyhovující. Ale je fakt, že pot mi v porovnání s jinými nesmrdí, takže toto moc posoudit nedokážu. Samozřejmě nelze čekat vlastnosti jako u dresu od Ale za desetinásobek ceny :)

                      • Esi  

                        super, viděl bych to jako záložní dres když se jede na víc dní a je potřeba do malého batohu sbalit něco na druhý a 3 den. jen budu muset kouknout na velikosti přece jen mých 191cm a 100kg není úplně cyklistická postava :-)

                        • jIrI___  

                          Mám 188 cm, 87–92 kg a starší střih Racmmeru mi sedne vel XL, novější XXL :). Ten dres jakože flanelka je novější střih.

                          • TK75  

                            Mám asi jak ty takže jako fakt je to xxl? Normální triko mám L

                            • jIrI___  

                              Taky tak. Však mrkni na velikostní tabulku a poměř, rozměry sedí. Nebo kdyby tě ta čínská velikost urážela, pak něco podobného dělá třeba Sensor :)

                  • p@X  

                    +

                  • Fran-tic  

                    Jsou asi i lepší řešení.

                    Kupoval jsem ho asi 2 roky zpět za 800 a nemohu na něj říct špatného slova. Jeden z mých oblíbených dresů a je i s dlouhým rukávem + k vyzkoušení v Čr

                    https://cyklisticke-dresy.heureka.cz/…are-cervena/

      • Zdendyš  

        Me tam pobavilo toto ;) „No a módní trend v táboře gravelistů říká, že je třeba mít pěstěný vous “.

        • DoomHammer  

          Ale to je fakt…

          • AussigBiker  

            Otazka je, do jaky miry jde o s chvalne pestenej vous a do jaky miry lenost se holit :D

          • jIrI___  

            Na této fotce je ovšem ještě výraznější známka lehké rebélie šátek na krku a k tomu rozepnutý dres :))

          • Zdendyš  

            Na te hlave je tech vyladenych prvku vic nez opecovavany vous. Jednobarevny dres v utlumene barve, satecek, zastrizene oboci, ty bryle tvarem jako na zakazku. No, jako ze skatulky … hm, tak to mam tedy tezce co dohanet ;).

            • DoomHammer  

              Už jsem se chtěl zeptat minule, nedá mi to, nepotřebuješ k očnímu? Jaké zastřižené obočí? Jedna stará kočičí moudrost, která se sem teď moc hezky hodí, říká: „Co to sakra meleš, ty vořechu?“

              • TK75  

                Módní policie verdikt: knírek zastřihnout tak aby nelezly neposedné vousy do pusy:-)

                • DoomHammer  

                  To dává smysl, ale Vzpup mele něco o obočí…

                  • TK75  

                    Když už si tu tak hezky povídáme musím se podělit o tu skvělou novinku: Velké S mi uznalo mou reklamaci vidlice a posílá mi novou, ale protože už neměly ocel tak posílají karbon.Boží a prostě fajné jak říkají v Ostravě:-):-):-)

                    • DoomHammer  

                      To je ovšem příjemná zpráva :)

              • Zdendyš  

                :). Jo, to jsi ty na te fotce ? Kdybych jen tusil, ze jsi to ty tak bych si nedovolil vyslovit sve postrehy :))

                • Janes  

                  Ale dovolil, jsi vzpupnej…

                  • Zdendyš  

                    Ja vim, mne a podobny jste meli jako pod kontrolou pred 89…

                    Pred holotou jsem nikdy hřbet neohybal …

                    • Janes  

                      Hele, já jsem nikdy v žádný straně nebyl a nákloností k fašisticko komunistickým ideím narozdíl od tebe rozhodně netrpím.

          • TeryPV  

            Ale, Slunečná, nemýlím-li se :) Jak vypadá okolí? Už to tam také oholili ? :(

            • DoomHammer  

              Jasnačka, nejvyšší vrchol Nízkého Jeseníku.

              Oholili to tam celkem fest. Jeli jsme přes Roudno, pak tou zapadlou silničkou z Roudna po zelené TZ pod Malým. To, co je v mapě zelené, teda v reálu většinou zelené není.

              • TeryPV  

                JJ, právě hned jak jsem to viděl, tak mi to trklo :) Já to znám spíš po modré a pak je super ze slunečné ta zkratka červenou, ale to na grejvl není no :D

                Tak to je na prd. Ty lesy fakt mizí před očima, smutné :( Si pamatuji, když jsem tam byl naposledy, tak pod slunečnou, jak je přístřešek, tak ten les byl tak hustý a tmavý, že se člověk bál i v poledne :)

                • DoomHammer  

                  Recht, tam se člověk schoval před slunkem…

                  Tentokrát jsme se srabsky drželi zpevněných cest bo gravel :)

      • well  

        Článek o ho… Na Gravelu je nejlepší, že když máš hadry z MTB nebo přísně silniční, tak je to úplně jedno.

        • maajkee  

          Myslím že jsi nepochopil smysl článku :)

          • p@X  

            To je panoptikum: https://mtbs.cz/…/album/11103

            Styling připomíná fixie vlnu, stroje od CX po XC…

            • jIrI___  

              Čím víc výstřední, tím víc gravel. Asi je na čase změnit typ kola, jakmile se z něčeho stane masovka, je zle :)

              • Zdendyš  

                Přesně tak .

              • DoomHammer  

                Nebuď máčka :) může tě hřát vědomí, žes byl ve vlně trendsettingu.

              • krabica  

                K masovce to má daleko, až to bude každé 3. kolo, které potkáš, tak by se o tom dalo uvažovat.

            • Singlespeed  

              Dobré fotky, někteří jsou hipsterspecific jak cip :-).

              • TK75  

                Masovka jsou Elektrokompenzační pomůcky (Jak říká klasik) a panoptikum je , když po cestě potkám 80% lidí závislých na baterie:-) Štěrkolet nikdy masovka nebude poněvadž jsou na to lidi moc líný}:‑)

                • enzzo69  

                  To sedí

                  • p@X  

                    Já tam teda cítím jasnou stádní masírku na kšiltovku s ohlým kšiltem pod helmou, kostkovaný dres z ali, volné kraťasy a gravel specific tretry na tkaničky + barevné fusky, ale nemůžu si pomoct, že to je převzatý od „mesíků“, je možný že fixky ve větších městech pomalu vystřídají rozšláplé berany a balóny…

                    • TK75  

                      Kšiltovka pod helmou=vedro, Kostky- v 15 když frčela Nirvana, volný kraťasy plandaj a na barvený fusky lezou hmyzáci.Takže jak vidíš masírka nezabírá na každého.Na mně zabralo, že to má pořádný kola u kterých nemusíš řešit kudy jedeš a jede to slušně po silnici kde stejně trávím většinu času.

                • Petr L2  

                  No tak to se budeš příští rok moc divit, asi se vyrojí E-gravely, dost firem je má nachystané :-)

            • Manzak  

              Jste nejaky precitlively, asi byste se meli dat k modni policii a psat treba do Harper's bazaar.

            • robb  

              Já bych řekl že v pohodě. Kdyby to byl závod někde v zahraničí, tak je to tam samej hipster a rádoby pankáč.

              • Zdendyš  

                Tak, tak viz. foto vyse :)

        • Dazz  

          fajn viďet tolik lidí po kupě co nepropadli elektrice, ať každý vypadá jak chce a na sobě má co chce, hlavně že jedou závod za své ;-)

          • AussigBiker  

            Třeba Prokop přidá eBlinduro všeho druhu příští rok :-)

            • p@X  

              Tak vítěz se éčkům nijak nebrání ;)

              • DoomHammer  

                Jakožto influencer ani nemůže :)

              • hekynen  

                Jsem se tam letos náhodou vyskytl, ne teda na gravelu. Všechna kola nuda nuda šeď. Asi tam příští rok dorazím s Papouškem.. :-D

              • JFtryall  

                Staci dobra trat a na ecku si zazavodis super, cpani se na stejny trate k maratonum neni dobry.

                • vrazdit  

                  No jo, ferovejsi to bude na jedne dráze s motokrosem…

                  • Zdendyš  

                    Ferovejsi to bude svuj k svemu.

                  • JFtryall  

                    Spis do technickych kopcu.

                    • vrazdit  

                      no kazdopadne je to motorsport, zbytek at si vyresi kazdy sam…

                      • deekay  

                        Jelikoz je motorek v cyklozavodech brany jako mechanicky doping, tak bych spis videl jinou paralelu.

                        Udelame treba cyklozavody pro lidi co jsou cisty a pak zvlast kategorii pro sypace :)))

                        • TK75  

                          V cykloobchodu nemá mechanik čas na normální kola poněvadž je zavalen prácí na mopedech:-)

                        • jIrI___  

                          V současné době už chybí jen ta kategorie pro čisté.

    • francjin  

      Ahoj, byl jsem už loni na výstavě forbikes a zaujala mě Merida Silex. Koupil jsem jí (řada 400) pod 35tis a jsem z ní nadšen. Je velmi pohodlná, dá se na ní cestovat

      celý den, aniž bys trpěl. Je to hliník, vidlice karbon, sada Shimano 105. Dovedu si ji představit i s rovnými řídítky (dlouhá stavba , dlouhá hlavová trubka a

      „reach“) . Z Tvého výběru vidím, že máš dobrý vkus a víš, co chceš, o těchto kolech jsem také uvažoval. Jinak, já mám rád dlouhé výlety i nad 100 km a často jezdím

      na ocelovém Surly Long Haul Trucker, kterého jsem upravil do hmotnosti 11 kg (pláště Conti Gator Hardshell). Měj se, jf

    • kapo22  

      Připojím se sem ještě s jedním dotazem.

      Koukal jsem, že nové GT Grade Expert 2020 bude stát cca podobně jako Canyon Grail AL 6.0 (s poštovným atd.).

      Je v této ceně lepší GT se sadou 105 a mech. brzdama nebo Grail s Tiagrou 4700 a hydrama?

      Respektive jak moc velký rozdíl je mezi Tiagrou a 105?

    • hekynen  

      Z 50 % případů název tohoto vlákna čtu jako „Pivní gravel“.. Já to pivo vidím fakt všude.. :-D

    • BB  

      Kolik bezdušového tmelu dáváte do pláště na gravelu, šířka pláště 40 mm. Odhadl jsem si to na 60 ml, je to dost ?

      • JFtryall  

        Na zacatek bude kolem tech 60ml ideal a pak i klidne mene. Spis je lepsi si vzit v pripade defektu i cerstvy tmel do lahvicky a par knotu. A nevozit uplny papir.

    • Drobeczech  

      Nechci zakládat další vlákno i když je to asi jedno. Příští rok plánuji koupit něco na dojíždění do práce. Nejlépe nějaký gravel abych se nemusel omezovat pouze na silnici. Rozpočet je 40–50k KČ, nosnost 120KG, značka je fuk. Dojíždění do práce je do 20km, s tím že bych si občas střihnul nějaké to kilečko kolem komína (max. 5–6 do měsíce). Přemýšlel jsem o tomhle s tím že bych tam dal bytelnější kola https://www.rb-bike.cz/…ail/rx/base/ nebo něco od Canyonu jako je třeba Endurace WMN AL Disc 7.0. Díky za tipy

      • Foose  

        Ahoj,

        jsem pro RB. Myslím, že ty by jsi se odlehčenému kolu měl raději vyhnout :)

        Mě by se líbil i třeba Author Ronin… po všech těch hliníkových kolech může být ocel příjemná změna.

        • Drobeczech  

          Ronina jsem měl i v merku, kamarád ho i má takže jsem ho viděl osobně. Myslím že má verzi 2018. Ty nové se mi nelíbí a upřímně mi přijde za tu cenu docela mimo.

      • V0jtisek  

        Co grail od canyonu nebo silex od meridy?

      • jIrI___  

        V první řadě bych si ujasnil, zda chci dvouplacku nebo jednoplacku. To ti gravelovou skupiny rozdělí na polovinu a může se pokračovat v sortování dále (šířka plášťů, příprava na nosiče, geometrie blíže MTB či silničce atd.).

        • TK75  

          To je to poslední co bych řešil, řazení apod.

          Drobečku hlavně geo a abys nebyl moc ohnutej atd předpokládám tedy, že asi nejsi zatím kovanej za beranama

          • Drobeczech  

            Silničku mam. Nájezd 10k ročně. Mám 206cm, takže to RB by bylo fajn z důvodu geo na míru.

            • TK75  

              Ha a je to venku.Podle nicku soudit člověka se nevyplácí

              Jsem myslel že si už trochu „karkulín“ :-)

              Omlouvám se

              Ano RB gravel je na tohle určitě fajn

    • blackseal  

      Mozno niekto poradi; v priblizne rovnakej cene mozem mat bud diverge, alebo rock machine. Diverge ma full karbon vidlu, pevne osky, ale otrasne mechaniky a claris. Rock machine o dva rady vyssiu sadu, hydrauliky, no hlinikovu vidlicu, rychloupinaky, pakovu sedlovu objimku. No a uvadzanu hmotnost skoro 11.5 kg. A neviem sa racionalne rozhodnut. Vopred vdaka za pripadnu pomoc, ku ktorej variante sa priklonit.

      https://rockmachine.sk/…black-silver

      https://www.specialized.com/…-e5/p/175291?…

      • Foose  

        11,5 kg je strašně moc… do toho bych nešel. To raději specialized.

        tip pokud sedne velikost: https://www.koloshop.cz/…vel.-56.html?…

        nebo https://www.ctm.sk/…my-oranzova/

        • JachymP  

          No jestli ten diverge nebude mít taky 11 kg. Můj diverge carbon sport v základu má něco přes 10 kg (vel. 61). I s pedálama teda, nejsem příznivec vážení na kusy ;)

          Myslím, že jde spíš o geo a aby ti to sedlo, což se blbě radí přes forum. Za mě je Diverge boží a skvěle mi sedí, ale někdo to může vidět jinak.

        • jIrI___  

          Koyuk jsem sháněl dva měsíce zpět a už tehdy nebyl k sehnání. Každopádně poměr cena/výkon je u něj nejlepší v té nižší gravelové třídě.

      • jIrI___  

        Osobně bych se mechanikám vyhnul, je jen otázka času než je budeš měnit za hydry (konkrétně do prvního projetí se na hydrách :) ) a ta výměna je pak finanční nálož, bohužel jsem si tím prošel. Z těchto dvou kol bych tedy dal přednost RM a časem vyměnil vidlici za karbonovou. Rychloupínáky bych neřešil, se svým metráčkem jsem po přechodu z RU na 15/12 mm osy nepoznal rozdíl, byť teorie hovoří úplně jinak :). Ale pokud nejsi vázán jen na tyto dva modely, hledal bych ještě dále.

        • Foose  

          ty gravel hydry jsou srovnatelné kotvy jako na mtb?

          • TK75  

            Ale jo, akorát nemáš takovou plochu (pneumatiku) kterou brzdíš.Hlavní je že jde brzdit jedním prstem a zlehka

          • JachymP  

            To ani náhodou. Je fakt že mechaniky bych nechtěl na žádným kole, ale i s hydraulickejma brzdama ten gravel oproti mtb brzdí prostě jinak, na to že zastavíš na pětníku jako na mtb zapomeň. Jednak za tu páku musíš vzít větší silou, hlavně v horním úchopu a jednak adheze plášťů je oproti mtb úplně jinde. Ale právě proto, tím spíš já osobně na gravelu jen hydrauliku.

            Chápu že když je někdo zvyklej na silnici, tak to vidí jinak, ale kdo je zvyklej z mtb, toho jako první překvapí nemožnost zastavit ;)

            • TK75  

              160 mm kotouče, hydraulické brzdy 105, šířka pneu 47

              Brzdí to stejně pěkně jako mtb deore akorát ta pneumatika je prostě užší a je to znát

              V horním úchopu lehce

              • JachymP  

                Tak nevím, páky mám GRX 600, kotouče 160 ice tech (ty horší, číslo si nepamatuju) a že by potřebná síla na páce byla srovnatelná s MTB (Shimano SLX) to ani náhodou. K tomu taky vážím 84 kg, což asi hraje roli. MTB brzdí v podstatě po doteku jedním prstem, páka jde lehce a sametově a zpomalení je brutální. Na gravelu je nutné vyvinout sílu a pocit na páce je rozhodně jiný (za mě horší). V dolním úchopu když se držíš za konce pák, tak to samozřejme je snadnější.

                Jak říkám, je to individuální.

                Neříkám, že mi to nějak vadí, gravel mám rád, ale pro mě z hlediska brždění je mtb jinde ať už máš brzdy jakýkoliv. A souhlasím, jsem zpohodlnělý, na ráfkový brzdy z 26" kol jsem už dávno zapomněl ;)

          • jIrI___  

            Vozil jsem Spyre, BB7, RS505 a zakotvil jsem u RS685 (ty se mi popravdě zdají být lepší i než současná řada). Rozdíl není zas až tak v maximálním brzdném účinku, jako spíše v komfortu. Člověk to pozná hlavně v delších a rozbitých sjezdech, kde mě z mechanik bolely a koprněly prsty a musel jsem se k brzdění přemáhat, tam s hydrami brzdím jedním prstem a ani horní úchop není problém. S MTB hydrami se to úplně srovnat nedá hlavně kvůli tomu, že na gravelových pláštích stačí daleko menší síla k tomu, aby šlo kolo do smyku. Tak či tak problém se zastavením jsem nikdy neměl :)

            • TK75  

              Občas mi ale Jirko přijde, že jsme tady u nás dost náročný.Když se podíváš za oceán, tak tam na grevlech vesele vozí mechaniky a dokonce to berou jako plus

      • Johny.Merida  

        Koupil jsem základního Diverge za 22 tis ve výprodeji, sundal jsem Soru a za 2,5 tis ji prodal, koupil jsem a nahodil za 8,5tis Sram Force22 a vyměnil kotouče za IceTech od Shimana a nemůžu si stěžovat. Jasně, hydry jsou jinde, ale nemám s mechanikou, která na kole byla sebemenší problém… To jen můj postřeh a zkušenost.

        • TK75  

          To je ta tektro mira?

        • FOSA  

          Souhlas, já teda Miru vyměnil za TRP Spyre, ale síla na mačkání páky Vám chybí? Mně teda dříve odejdou stehna :-))

          Kola zablokuji a dám do smyku uplně v klidu, nebrzdí to díky plášťům. Možná je to tím, že na dražší kolo nemám, ale u gravelu právě mechaniky nebo tiagra mi přijde plně dostačující. Tiagra ještě špatně snad nezařadila a neopak cena kazety a řetězu je o něco lepší.

          To samé ta mechanika, lanko si vyměním kdykoli když ho povezu v brašně se servisem, ale sadu na odvzdušnění zatím nevozím.

          • makimaki  

            Mám to podobně, mám TRP Spyre, Tiagru a 100kg k tomu. Je to kompromis mezi tím co jsem měl na kole předtím (páky) a tím co do kola mohu dát. Co se týká Tiagry, tak dostačuje, ale u 105 je znát vyšší sadu, řadí lépe. Kazetu jsem dal XT a řetěz mám většinou Ultegru. Dokupy na kole jsem já, proč to moc nejede …

            • FOSA  

              Já mám 105kg dokonce, ale jde to. Dříve jezdili na větších hrůzách. Mám to štěstí, že jsem na lepších kolech nejel, takže nemám s čím srovnávat a jsem spokojen.

              Ale samozřejmě co odejde opotřebením, tak pomalu upgraduju, i když limit je pořád 2×10 skrz páky, tam by se upgrade prodražil. Kliky půjdou nové, kola bych chtěl vyměnit. Jinak je to na účely úplně dostačující.

              • makimaki  

                Upřesnění: mám do 103 kg :-) a kliky jsem dal Shimano RS510 46/36, pro mě dvoupřevodník a to co jezdím, ideální.

      • ppavon  

        Já bych zvážil na tvém místě jestli chci hotové kolo, nebo jestli jsem schopen koupit kolo a povymenit komponenty. Několikrát jsem tu četl, že někdo koupil Diverge ve slevě v základu a vyměnil komponenty. Osobně mám mechaniky TRP Spyre, cca 93 kg a bez problémů, nejezdím nějaký sjezdy, moc nebrzdim, ale když potřebuju, fungují. Taky nevím co očekávas od karbonové vidlice. Asi jsou různě kvalitní karbony, nevím, kde s tím budeš jezdit, ale nějaké velké tlumení nečekej.

        • blackseal  

          Diverge, ktory som uviedol, je v zakladnej verzii, takmer urcite sa neoplati menit nic okrem kolies a mozno brzdy tektro mira nahradit spyre. Tu ani nejde o to, co ocakavam od karbonovej vidlice, ale co neocakavam od hlinikovej :). Diverge budem mat moznost vyskusat, ak sadne, pojdem donho, alebo pockam ci nezlacnia verziu 2020 na 105.

          • TK75  

            2020 verze je úplně jiný kolo.Ono se to nezdá, ale vše je jinak.Bavíme-li se o e5 což je dural a celokarbonová vidlice.Jinak geometrie, jiné průměry trubek, jiná vidlice, prostě fakt dvě rozdílný kola.

            Do 2021 e5 jde bez problémů 47 mm pneumatika a na 27,5" tam jde Continental RaceKing 2,2" a to je neuvěřitelný

            Já si říkal, že to prostě zas takovej rozdíl není, ale ten novej se teda od silnice hodně odtrhl směrem k mtb

            • blackseal  

              Viem, ze zmenili geometriu, ale neviem s akym vplyvom na jazdne vlastnosti. Pred dvomi rokmi som skusal diverge na par sto metroch a sedel mi paradne.

              • TK75  

                No překvapilo mě to, že opravdu tam sedí někdo, kdo ví co dělá.Bylo změněno přesně to, co mě na verzi 2020 vadilo. Ano, je to skvělé kolo a jízdní vlastnosti jsou supr.Ale zbytečně krátká zadní stavba měla za následek, že při osazení pneumatikou šířky 40 mm a více se guma skoro dotýkala sedlové trubky.Dále pak byl zbytečně nízko střed a byl problém použít 650b kola.No a krátký rozvor zas způsoboval občasné kopání špičkou tretry do předního kola.To vše je změněno a vyřešeno

                • blackseal  

                  Vdaka za info, a pohodlie (myslim v zmysle posedu) neutrpelo? Tym ze natiahli reach, top tube effective..

                  • TK75  

                    No je to trochu jinak, ale to chce zkusit

                    Prostě přistupovat k tomu že je to jiné kolo

                    Zase ale mám tu samou velikost a podařilo se mi nastavit skoro totožný posed (plus mínus) Vypadá to dobře :-)

    • Ronam  

      Zdarec, přidávám dotaz. Mám v plánu koupit něco víc „asfalt friendly“ k HTčku. Cenový strop jsem si stanovil 35k, pevné osy, pravděpodobně hydry (ikdyž podle tohoto vlákna je to 50 na 50). Dvojplacku. Sadu 105/GRX. Přemýšlel jsem co vlastně hledat zda endurance silnici,CX nebo gravel. A zatím jsem zakotvil u gravelu. Většinou co mě padne do oka vzhledově tak i osazením tak má dostupnost na dotaz. V hledáčku jsem měl Author Auru 2019 (2020 má nevím proč zadní QR), nebo se mě zamlouvají Giant Revolt. Noa pak je tu klasika Kellys Soot 50 rok 2020,2021. Otázka je jak je to s dostupností Lko by mělo být v krámu kousek odemě, ale oni ty velikosti mají troch jinak (mám 185cm) a taky co ta váha? Udávaných skoro 11kg v Mku, co je na tom takové téžítko? Kola bych měnil co nejdřív na bezduše…Gravel jsem zvolil kvůli lehčím převodům už z fabriky, s tim že bych tam obul nějaké 32c nebo 35ky pláště, po bazarech kukám ale všechno daleko, ve Zlínskem kraji se lidi kol asi nezbavují :-)

    • futurama  

      Testoval jsem svůj první gravel Spec. Diverge Carbon Comp, super pohodlné poježdění, ale i zklamání 11kg je jen o kilo a půl méně než můj full. Pro radost z jízdy bych asi potřeboval něco podstatně lehčího. Jsou v této cennové relaci, 80 k na trhu lehčí gravely?

      • TK75  

        Diverge bez f-šoku, bez jejich Axis zápletů a na bezduších:-)

        Bůh ví co na ten Carbon Comp dávají za kola

        Giant Revolt Advanced byl myslím chválen za váhu

      • JachymP  

        Čím jsi to vážil + myslím, že jsi měl sport carbon. Comp carbon má jinej uhlík. Mě v porovnání s fullem jede jak raketa. Možná, že ti nesedla geo nebo velikost. A nebo jsi mentálně nastaven víc na silnici, endurance tředa.

      • Martinson  

        Diverge Sport Carbon 2020 v 58 ± 10 kg i s pedály. Závěsná levná váha mi ukazovala 9,7. Vyměnil jsem ty levný původni drátěný pláště Sport za Conti Terra Speed a bez duší. Na to že to má těžký FutureShock tak se mi to zdá slušný.

    • Pessinger  

      Čau uvažuju o Superioru v karbonu ale jsem přesně na hraně dvou velikostech mám 180cm / delší nohy… přesně mezi 54/56 ......od canyonu mám endurace v eMku a taky mám dost lehkej bajk tak furt vaham. Gravel by měl sloužit na delší trasy 100+ s kratšíma odbočkama do polí a lesů pro čtverce kde už to není na silnici pohodlné/bajku délkově pohodlné… je gravel lepší menší nebo větší? Dík a nekamenujte mě

      • jerrymouse  

        Ahoj, naházej si do bikegeocalc.com kolo, co máš teď a je pohodlný s těma, co chceš koupit a porovnej si to sám.

        Já mám 178cm, trochu delší nohy (84cm inseam, v poměru s trupem) a krátkej trup/ruce (ape index –8) a jsem taky mezi M/L. Na L se většinou poskládám, ale na gravelu musím mít tak o 2–3cm kratší představec proti tomu, co prodávají (což má trochu vliv na ovládání, ale zas mám menší problém s toe overlap s 45 botama). Je to stabilnější a míň živý. Mko mi je většinou akorát na délku, ale mam hodně vysunutou sedlovku.

        Hrozně záleží na geo, hlídej si stack/reach a pak i front-center (pokuď tě štve toe overlap, já ho radši přestal řešit, protože bych novej rám nevybral). Jen pro porovnání – potřebuju aspoň 616, abych neměl žádnej.

        Co koukám na X-road, tak reach na L je už dost. Já bych určitě bral Mko, Lko už by bylo pro mě super natažený s 100mm představec, 73° STA a 100mm představcem). Ale nejsem moc ohebnej.

        Ve výsledku je to asi jedno … poskládáš se na oboje, maximálně koupíš kratší představec.

        Jo a možná taky melu kraviny, mám pořádnou zkušenosti jen s jednim gravelem, spoustou štelování/zkoušení různejch představců a řidítek a tříměšíčním výběrem novýho rámu :)

        • Pessinger  

          Dík chytrej z toho nejsem ale asi dle čísel bude lepší L...... ještě uvažuju nad kolem z Dekáče ten by mi měl sednou lépe v M Gravel EDR offroad van rysel grx je o něco lehčí 400gramu, má i těžší převod, ale za to dle fotek míň přístupnější šířky na pláště :/…na fotce je srovnání Canyonu a Supa

          • jerrymouse  

            Eště rozdíl mezi 73 a 74 stupněma STA je cca 10mm v reálným reachi (374 reach s 73 a 384 reach s 74 je prakticky stejná vzdálenost k pákám). Tak s tím laboruj. Zbytek je na tobě :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.