• wego1991

    Zdravím,

    asi dva roky sem pokukoval po něčem mezi silničkou na rozbitější cesty a gravelem. A nyní asi dozrál čas a rád bych si pořídil nějaký gravel. Ale totálně se neorientuji jaký bude pro moje použití ten ideální. Tak bych Vás chtěl požádat o věcnou diskuzi, tipy a nasměrování. Posledních pár týdnů to sleduji a vím, že nejdůležitější bude ve finále dostupnost (a co sem se díval tak v mé velikosti XL už to žádná sláva není). Letos už si moc cíl na něm jezdit nedávám, ale rád bych jej měl nejpozději, jakmile sleze alespoň částečně sníh a budou trošku příznivé teploty (cca přelom únor/březen).

    Nikdy sem na ničem s berany neseděl, ale nepředpokládám, že by mi to dělalo problém a nezvykl bych si na to. Na kole (full 120/110 mm) najedu ročně cca 3000+ km.

    Od gravelu očekávám, že bude rychlý na silnici a v lehčím terénu (ne jen polňačky) taky něco vydrží (Beskydy). Nechci žádné extra balóny (ať se mi jeho ,,dovednosti'' nekryjou s mým nízkozdvihovým fullem), spíš nějaký zlatý střed, ať to spíš sviští po áčku, ale zároveň, ať se nemusím vracet pokud se cesta (polňačka, turistická značka) změní z lehce rozbitou na více rozbitou.

    Požadavky:

    • dobrý poměr cena / výkon
    • karbon sem nikdy neměl a ani po něm nějak extra netoužím – radši lepší výbavu (vidlici karbon beru jako standart)
    • mám 191 cm / +/- 100 kg + batoh cca 5kg (vždy sem měl velikost kol XL – pokud by šlo o číslování tak to je ekvivalent 58?)
    • pořádné hydraulické brzdy (z důvody mé váhy i charakteru míst, kde chci jezdit)
    • pevné osy
    • kvalitní kola (lehká) – přípravu na bezduše beru jako samozřejmost, i když bezduše neplánuji, ale kdo ví..
    • převody 2× 10/11 (kvůli horám)
    • příprava na blatníky (nevím zda použiji) by být mohla, adventure úchyty na nosiče, láhve na vidlici apod nepotřebuji

    Cenově vzhledem k tomu, že na gravelu v podstatě není ,,nic extra'' drahého (jako vidlice, tlumič a teleskop u fullu), tak bych se chtěl pohybovat někde kolem 40–50k (v případě hodně výhodné nabídky max 55k, ale to včetně dopravy a všeho okolo). Nebráním se ani zánovnímu kolu z bazaru.

    Díky za rady!

    0 0
    • Alojs01  

      Jen vlastní zkušenost:

      Lepší rám poznáš víc, než lepší výbavu, tak bych karbon nezavrhoval :-).

      A pokud chceš kvalitní a lehká kola, tak bych o duších ani neuvažoval, je to obrovský rozdíl :-).

      1 0

        MTBIKER doporučuje

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

        GT Grade Elite 28 kolo, bordó

        25 499 Kč MOC 32 599 Kč

        GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

        Akce -15% GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

        od 82 499 Kč -15% MOC 101 999 Kč

      • wego1991  

        Karbonu se nebráním, ale chci i kvalitní komponenty. Hlavně teda brzdy samozřejmě a s tím jde tak nějak dohromady i kvalitní zbytek komponentů, protože většinou, kde jsou slušné brzdy je slušný i zbytek. Naopak to moc není podle mě. A v té ceně chtít karbon i dobrou sadu se mi mým laickým pohledem zdá, že to není možné.. nebo ano?

        A co se týče duší vs. bezduše – žena má na fullu bezduše a co sem tak počítal, tak oproti duším je ten rozdíl víceméně nulový. Jízdní komfort asi (u našich kol) lepší. U gravelu chápu, že ještě vyšší, ale váhově si myslím, že tam je rozdíl opravdu nepostřehnutelný.

        0 0
        • JachymP  

          Bezduše nejsou o hmotnosti, ale o komfortu a o možnosti jezdit tlaky, kdy plášť optimálně tlumí. Na gravelu nejdůležitější prvek.

          0 0
          • wego1991  

            Jo tomu rozumím. Ale vždy sem se tomu úspěšně vyhýbal, ale pokud to je opravdu takový přínos, tak na gravelu teda počítám že budu vozit bezduše.

            0 0
    • tomfree  

      Měl jsem podobnou představu jako ty,kolem 50 z bazaru,sle­doval jsem to cca půl roku,pokud se něco objevilo,co mne zaujalo,bylo to hned pryč.Takže nakonec karbonový rám,kola a odpružená hlava,od září přes 1000km a jsem spokojen.

      0 0
      • wego1991  

        Co je odpružená hlava?

        Co si tedy nakonec vybral pokud ses udržel v původním rozpočtu?

        0 0
        • tomfree  

          Koupil jsem Diverge a rozpočet už jsem neřešil,má to odpružený sloupek řízení,pružina a hydraulický tlumič,zdvih 2 cm,ale je to fakt přínos.Do beskyd mi byl třeba dvoutác na grx s kazetou 11–34 málo,na Lysou jsem sice vyjel,ale mám to 50km z domu,takže bych uvítal nějaké lehčí převody.Aktuálně mám 40z vpředu a 10–50z vzadu,což mi vyhovuje více.

          0 0
          • wego1991  

            A který konkrétně si teda koupil? Předpokládám, že si spokojený. Přemýšlím, že bych navýšil rozpočet, tak hledám inspiraci.

            0 0
            • tomfree  

              Mám ho asi měsíc,cca 1000km a jsem spokojen,dobrý je úložný prostor v rámu,normálně jezdím s batohem,ale tady sedí člověk jinak,takže jsem rád,že ho mít nemusím.

              1 0
              • Alojs01  

                Tohle je ovsem hodne mimo weguv rozpocet…:-)))

                0 0
                • wego1991  

                  No pokud sem to dobře dohledal tak z původního rozpočtu 50k to navýšil několika násobně :) Pěkný raketoplán.

                  0 0
                  • tomfree  

                    Byla dobrá nabídka a chtěl jsem jezdit a né čekat jestli někdy něco bude a ceny třeba klesnou a za pár let… :-)

                    0 0
              • jIrI___  

                Úložný prostor v rámu je super návyková věc. Povinně bych ho zavedl do všech kol s macatými trubkami :)

                0 0
                • Melvin  

                  Zajímavé, že s tím nikdo nepřišel už dřív. Že by to byl přínos e-biku, kdy někoho napadlo, že u biku by se místo baterky do rámu mohlo dát nářadí, či lepení? Nebo to přišlo z triatlonových bi­ků?

                  0 0
              • keymaker  

                Kde v ramu je ulozny prostor???

                0 0
                • tomfree  

                  Tu

                  0 0
                  • keymaker  

                    To chci takyyy. To na mym CruXu neni :-( nechci to ovesovat, tak jezdim na lehko a desim se, az nekde pichnu :-)

                    0 0
                    • Pavell  

                      Hele ja to mam podobne…Grizla mam po 600km uplne holyho, ani jeden kosik, zadny naradi…no nic…o)

                      Nejezdim zadny dardy a jak uz neni vedro, tak do tech 60km vyjizdek nepotrebuju vozit piti (nekdy v zari jsem si dal nekde na cyklostezce pivko)…o)

                      Ale uz na nejakym zakladnim balicku s sebou pracuju…

                      0 0
                      • keymaker  

                        A kam to chces nandat? Pod sedlo? Jinak piti vozim, ale to je tak vsechno ;-) na biku mi kapsicka pod sedlem a v ramu nevadi, ale tady se mi to nechce hyzdit :-D staci ze to hyzdim ja jako jezdec :-D

                        0 0
                        • Pavell  

                          Asi by mi nejmin vadil bidon se zakladnim naradim ze spodu na sikmy ramovy trubce…a uz konecne dam zbyvajici dva kosiky na piti…

                          0 0
                          • keymaker  

                            Mno to ja na CX mam jen dva bidony a zdravas, takze pak uz nejaka kapsa kdesi umistena…

                            0 0
              • Pavell  

                Krasnej

                0 0
    • JachymP  

      Konkrétní tip neposílám, jen pár komentářů k tvému uvažování.

      Na 190 cm mám gravel 61 (Diverge), 58 by mohlo být malý pro tebe.

      Do 50K to karbon asi nebude, ale za mě karbonový rám u gravelu je obrovský plus. Víc než u MTB, kde pláště odtlumí mnohem víc než na gravelu. Jedině že bys šel cestou TK75 ;)

      Brzdy na gravelu nejsou takový problém, limitem je grip plášťů, který je ve srovnání s MTB překvapivě nízký. Ale hydraulika samozřejmě má velký význam.

      Bezduše na gravelu jsou nutné. Z pohledu cena/výkon naprosto nepřekonatelná věc.

      0 0
    • andy97  

      Určitě bych šel do karbonu. Rozdíl poznáš jak v tuhosti tak i v pohlcování nerovnosti oproti hliníku.

      0 0
    • jkcz  

      Do Beskyd hlavne dostatecny rozsah prevodu.

      Zda ram karbon nebo hlinik, nakonec bude stejne o tom, kolik jsi ochotny investovat. Pokud hlinik, muzu vrele doporucit sedlovku od Ergonu

      https://www.ergonbike.com/…details.html?…

      Tuto sedlovku plus bezduse s optimalnim tlakem a budes king.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      2 0
    • jIrI___  

      Jen pro info – Canyon na eshop přidal hliníkové Grizly, jsou skladem a ceny mi na aktuální poměry připadají hodně slušné. Pokud vyhhlížíš i na bazarech, musíš být rychlý. Prodával jsem svého X-Roadu, cenu jsem z mého pohledu nastřelil, a i přesto byl za dvě hodiny zamluvený a za dalších 5 hodin si pro něj přijel pán z Jižní Moravy. A byl šťastný, prý že mu před nosem unikly další dvě nabídky. Takže hlad po bazarových kolech je :)

      0 0
      • wego1991  

        Na ty sem se včera díval, ale mám trošku problém s barvama. Doteď sem sice měl víceméně 3 poslední kola skoro komplet černé a gravel bych rád nějaký výraznější (i kvůli viditelnosti na cestách za šera či tmy) a zrovna ty Canyonacké mi letos přijdou škaredé a vyblité..

        2 0
    • cyklista86  

      Jak pise Jiri. Okamzite bych objednaval toho Canyona. https://www.canyon.com/…-7/2709.html?… Nic lepsiho za ty prachy nesezenes. Po kolech do 50 tisic se ted jen zaprasi. Snazsi to maji ti co chcou dat za kolo 100 a vic tisic. Tech je furt dost.. Jinak ty jako 100kg chlap co asi nebude jezdit prumernou rychlosti 40km/h. Vubec bych nepremyslel o tom davat tam uzsi plaste. Aby te to nebrzdilo tak zasadni je vzorek. To ze sou o neco tezsi se ti vrati v pohodli. Musis pochopit, ze 60kg typek muze foukat treba 30mm gumy na mnohem nizsi tlaky nez ty. Pro tebe bude tech 40mm to same jako pro toho 60kg typka 30mm.. Ale jestli mas v zivote malo trapeni a chces si to vynahradit tak tam ty uzovky dej. Nezrychli te to a krasne naklepavat.. :)

      0 0
      • wego1991  

        Jo na ten sem se díval i tu barvu bych asi zkousl, ale teď už zas mám v hlavě, že hliník je na prd a zvlášť v horách bych se na tom zbytečně naklepával, ale třeba to s tím karbonem není tak horké a jen je to jedna z BF fám? :D

        0 0
        • TK75  

          Představa, že budeš obecně na duralu s karbonovou vidlicí naklepanej a na celokarbonu to bude ok je naprostej nesmysl… Ten „komfort“ ti udělají kola, tlaky, bezduše a případně pružná sedlovka…proto je dobrý když má rám sloping a sedlovka má prostor pracovat

          Kvalitní karbon rám je pochopitelně top jestliže hledáš co největší efektivitu, rychlost atd ale je třeba si připlatit

          Mimochodem já nepoužívám objemný pneumatiky (48 ) kvůli dural rámu, ale protože jsem zjistil, že jsou o dost výkonnější než méně objemný pneumatiky, když chci od kola co největší všestrannost.Navíc mi přijdou rychlejší než když jsem jezdil s 38 a tak nějak celkově je mám radši.

          Hlavní je aby tě to bavilo a aby ti to kolo sedělo.

          3 0
          • JachymP  

            Souhlasím, ale i přes to: na karbonovým Diverge je komfort zadku mnohem větší, než na řídítkách. A to i přes to, že mám futureshock a teď jezdím vzadu 38mm a vpředu 43mm a vpředu mám o 0,5 bar menší tlak. Sedlovka určitě hraje roli, ale spíš myslím, že víc dělá rám. Srovná se to až když vpředu snížím tlak skoro na hranu použitelnosti.

            0 0
            • TK75  

              Když jsem jezdil s f -šokem na dural rámu tak si přesně tohle pamatuju taky…jakmile jsem začal používat karbonovou sedlovku, tak byla zadní část pohodlnější než předek s f šokem a měl jsem 38 zadní kolo a 40 přední.To je ale jasný, rány jdou zepředu..od vidle.

              Ale jako fakt netvrdím, že tam rozdíl není…to ne

              0 0
          • jIrI___  

            Částečný souhlas. Přešel jsem z hliníku na karbon a rozdíl je sice poznat, ale není to nic zásadního. Jak píšeš, tlak v pneu i pružící tlumící sedlovka udělají mnohem více.

            0 0
            • TK75  

              Hlavně to prostě nejde říct obecně…Je to jako ty debaty o kolech „do rychla“ vs prasopes:,–) Cannondale Slate (alias prasopes do pomala) je kolo co vyhrávalo závody jako je Dirty Kanza

              „Nepohodlný“ dural Mason Bokeh se používá na dlouhé štreky viz Josh Ibett protože je to dobře udělanej stroj atd

              :-)

              0 0
              • jerrymouse  

                Já třeba můžu potvrdit, že zadek byl na GT Grade Carbon 2015 pohodlnější, než Bokeh (při 35mm gumách), ale s většíma gumama (40C+, popř. 650b) se to dost srovná.

                0 0
                • TK75  

                  To jsme ale zase u toho, že to nejde obecně, protože zrovna GT Grade s Triple Trianglem je hodnocené jako hooodně pohodlné kolo na zadní stavbě

                  Tak je fajn vědět že to funguje :-)

                  Gt grade je i za slušný peníze

                  0 0
                  • jerrymouse  

                    Jo jo. Ten novej v carbonu by byl pěknej a imo dost splňuje i požadavky zadavatele. Jedinej „problém“ je max. průchodnost pro 700×42c, ale umí i 650b kola. Akorát teda stojí 70+ a musí sehnat nějakou skladovku :)

                    0 0
              • jiri.kostinek  

                Josh používá co mu dají zadarmo:-) Tím ale nerozporuju že Bokeh je dobrej i vizuálně pěknej stroj.

                0 0
        • Melvin  

          Už tu někteří zmínili, že to jak moc budeš vyklepaný rozhodne šíře pláštů a tlak v nich. Já vozím 35 mm a na silnici to jede pěkně, na šotce v pohodě, ale v nějakém terénu už to je HODNĚ kompromis. Dále se s užšíma pláštěma hůř brzdí na šotkách, kdy ten užší plášť nemá takový grip. Na druhou stranu jsem si krosku pořídil, jako takovou silničku do bordelu, takže bych tam nedal cokoliv většího než 38–40 mm. Víc už mi nedává smysl pokud má člověk bike. Protože gravel s 48 mm jak tady někteří mají bude v terénu pořád horší než čistokrevný bike a navíc se s gravela stane líný stroj. Ale pokud má člověk jedno kolo tak to celkem chápu. Jinak možná by bylo dobré si nejdřív gravela půjčit a projet si místa, kam bys chtěl jezdit ať víš.

          1 1
        • cyklista86  

          Chceš kolo kolem 40–50 tisíc. Jestli to nechceš na špatných komponentech, tak to je dnes cenovka spíš za hliník a ne karbon. U celopevneho kola to jak budeš vyklepanej záleží z 90% na obutí. 40–45mm bezduse a podle toho kde zrovna pojedeš budeš přizpůsobovat tlak. Na asfalt prifouknes a na polnacku, lesní cestu ufouknes.. Oproti fullu to půjde za pedálem uplne jinak. Snad máš teda naslapy a tretry s karbon podrážkou. Bez toho bych gravel ani nekupoval. Jak mají někteří na gravelu platformy. Strašný.. Dobrý leda tak na ježdění do práce pár km a ne na sportovní ježdění..

          0 0
          • Singlespeed  

            Platformy sice vypadají trošku nepatřičně, ale jezdí se na nich skvěle i když je člověk zvyklý na nášlapy, o tom žádná. Platformy nasazuju na zimu, neboť civilní bota poskytuje v zimě nesrovnatelně více tepelného komfortu než cyklistická tretra, která promrzá od kovového kufru. V zimních tretrách za 6 litrů mrznu, v civilních za polovinu s platformami teplíčko jak doma u kamen :-) .

            0 0
            • jerrymouse  

              Tohle řeším PD-EH500, zimníma 5.10 a SPD na jaro-podzim. Taky v tetrách mrznu i s navlékama. Ale souhlasim, že na sportovní jízdu to trety chce.

              0 0
            • cyklista86  

              Otázka je co to znamená skvele. Jak jsem psal rozdil přenosu energie u podrazky normální boty a karbon podrazky je až komicky. Taky jezdím s platformami v zimě a do práce obchodu a pod.. Ale pro sportovní účely kde chceš co největší efektivitu to prostě bez treter nejde. Hlavne lidi jako já 90kg+. Tam je prostě ta ztráta energie s normalnima botama obrovská.. třeba jit ze sedla. To jak vystrelis s tretrama ve srovnání s botama. To je prostě neskutečný rozdil..

              1 0
              • JachymP  

                Souhlasím, tretry s karbonovou podrážkou a tretry s „nekarbonovou“ podrážkou jsou obrovský rozdíl a jen lituju, že jsem si je na gravel nekoupil rovnou.

                0 0
                • Singlespeed  

                  Má partnerka měla vždy tretry s karbonovou podrážkou za hromadu peněz a nedávno si na lítačku koupila levné Spešly na tři suché zipy, které vozím i já. Ke svému milému překvapení žádný zásadní a nepřekonatelný rozdíl mezi nimi a karbonovými Sidi ani S-Worksy nepocítila a to má už něco nazávoděno.

                  0 0
                  • cyklista86  

                    Jachym to nejak blbe pochopil. Ja ale nepsal o rozdilu karbonova, plastova podrazka. Ja psal o rozdilu tretry vs kecky a platformy.. Jinak logicky cim vic sily mas tim vic ocenis maximalni tuhost podrazky. Je sakra rozdil jestli si 90kg chlap co do toho dokaze dupat a nebo si 60kg holka..

                    0 0
                    • JachymP  

                      Ano ta hmotnost a síla bude hrát roli. Jinak já to opravdu myslím jako rozdíl tretra – tretra a pro mě ten rozdíl je obrovský. Konkrétně Sidi s podrážkou SR7 a druhé s karbonovou, používám je paralelně. Ale nepřu se, že to platí pro každého. Jsou zde i osoby, které necítí rozdíl mezi duší a bezduší ;) O rozdílu karbonová podrážka – bota na běh se nemá cenu ani bavit.

                      0 0
                  • jIrI___  

                    Stejná zkušenost, jen teda nemám něco nazávoděno. Ono ta tuhost bude i dost o hlavě :)

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Sorry, ale jestli nepoznas rozdil v tuhosti nejakych zakladnich treter s total shit podrazkou a karbon podrazkou, kterou proste neohnes, ktera zapracuje opravdu jen minimalne a to jen pri te max zatezi. Tak proste jen sedis v sedle a motas nohama na „večerníčka“.. :) V tom pripade me taky staci i platformy a trekove boty. Treba kdyz jedu uplne na pohodu do prace.. Abych se nezadycha, nespotil.. ALe jakmile jdu jezdit a rvu to tam ze sedla a pod. tak z plastove podrazky, ktera se dost prohyba zacne docela rychle bolet chodidlo..

                      0 0
                      • jkcz  

                        Presne tak, z mekkych treter boli nohy.

                        0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
          • wego1991  

            Tomu naprosto rozumím, že pokud bych opravdu chtěl karbon, tak musím jít s rozpočtem nahoru.

            Hodně se mi líbí tahle Orbea ale 80k je opravdu na zvážení, zda to pro mě má přínos (navíc, když sem na kole s berany nikdy neseděl), ale láká mě to o tom žádná. Jinak jezdím samozřejmě s SPD a dokonce i s tretry s karbonovou podrážkou (ale oproti předchozím nekarbon tretrám ten rozdíl v rychlosti a přenosu síly opravdu nepozoruji – jediný pro mě rozpoznatelný rozdíl je, že se v nich hůře tlačí-chodí).

            0 0
            • Jan D.  

              Jestli jsi na kole s berany nikdy neseděl, zkusil bych si nejdřív nějaký gravel půjčit a projet trasu, kterou budeš jezdit. Mohlo by ti to ušetřit dost peněz nebo zjistíš, co vlastně chceš.

              0 0
              • Melvin  

                Přesně tohle jsem tady už psal. V OV by snad mohli mít nějaké testovačky, takže bych využil dokud je hezky a zkusil si něco půjčit. Pak se bude už vybírat trochu líp.

                0 0
              • wego1991  

                To jsem zkoušel, ale bohužel nepochodil. OV, FM ani Třinec žádná testovačka. Nejbližší co sem zjistil bylo na půjčení v Kolovně někde pod Kralickým Sněžníkem. Je pravda, že to je trošku risk, ale vím, že si na ten posez zvyknu, akorát prostě si vybrat co bude pro mě přínosné a co je zbytečně cash navíc, ať je kolo dostupné a je to. Ale vybrat si je pro mě vždy největší problém..

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • wego1991  

      Teoreticky, když bych pozměnil požadavky na karbon rám (kvůli pohodlí), co by jste doporučili za hotový bajk v nějaké rozumné cenové hladině?

      0 0
      • skaj  

        Pokud menis pozadavky kvuli pohodli, tak zacni bezdusema a sirkou plastu. Udelaji nasobne vice nez karbon vs. hlinik. To, co dokazes plastem a bezdusi (z hlediska pohodli) ramem nikdy nedokazes.

        0 0
      • Pavell  

        Pokud by si přitlačil trochu na finance, tak tohle by Ti udělalo neskutečnou radost. Mam 500 km na podobný verzi a nedá se popsat jak skvěle to odvaluje na 45mm bezduších (ano já to mám přefoukaný na těch bláznivejch 5bar…o)

        Ještě bacha na velikost…já mam 188 v tretrách a mám L…a sedlovku mam vytaženou z 10cm rozsahu na 4cm…

        https://www.canyon.com/…ap/3106.html?…

        0 0
        • jIrI___  

          A počkej až ty kotvy G-One Bite vyměníš za nějaký aspoň průměrně rychlý plášť, to se pak bude odvalovat jedna radost :)

          2 0
        • cyklista86  

          On chce kolo za 40–50 tisíc a ty mu sem dáš kolo za 87 tisíc a říkáš tomu trochu protlačit na finance? To je trochu mimo nemyslíš?

          1 0
          • Pavell  

            Jen alternativa z high endu. Urcite si vybere co mu sedne nejlip

            0 0
    • ratel  

      Hlavně si ujasni, kde na tom chceš jezdit :-). Já mám hliníkový CX a na kroužení kolem Ondřejníka dobrý…

      0 0
      • wego1991  

        No tak rajón máme stejný. Máš sice CX, ale z mého pohledu se to krom geometrie (?) od gravelů nějak moc neliší, tak mě zajímá jaké máš pláště a jestli v pohodě s němi dáváš obě vrstevnice kolem Ondřejníku a třeba sjezd po žluté do Metylovic k Sv. Anně?

        0 0
        • ratel  

          Vrstevnice – tu spodní nad Lhotkou ano ( zimní běžecká trasa) , o horní jsem se nepokoušel, po žluté dolů ne, zbaběle to objíždím tudy https://mapy.cz/s/jotegagafo a i tudy se v jednom mistě trochu bojím :-) . Ale moc tam nejezdím. Spíše z Kubalánek do Lhotky nebo na Solárku.

          Schwalbe Marathon 32 . Jsem konzervativní a primárně jezdím po rozbitých lesních asfaltkách + do práce kombinace šotolina/asfalt. Ano jsou těžké ale pro moje použití ok, trvanlivé a bez defektů. V blátě moc nejezdím, tam asi nebudou nic moc.

          0 0
          • Markony  

            Po té žluté sem je až dolu není tak strašná al v jednou úseku je plot z obou stran a to je fest nepříjemné .

            0 0
        • Fran-tic  

          CX nechceš, to ti podle prvotního příspěvku můžu napsat hned :)

          1 0
          • wego1991  

            Nechci. V tom jediném mám jasno :)

            0 0
            • keymaker  

              Ja jsem pokukoval taktez po gravelu a skoncil u CX, kam jsem ted dal 700×35c a neprijde mi to tak strasny teda. Vyskove jsem mensi, kilama asi cca stejne :-D. Na Lysou bych to asi neuslap, bo vpredu 46 a 36 a vzadu 11– 28 zubu, ale do budoucna hodim asi 34 a to uz by mohlo jit. I nejaky cesty spis na bike jsem s tim absolvoval a celkem v pohode. A vesla by se mi tam jeste o krapitek sirsi pneu…

              0 0
    • Fran-tic  

      Mam 194 cm a 90 kg, karbon je boží a nic jiného bych nechtěl (ale kopu za sebe). Dělám na tom i ultrabikepacking, ověšené kolo na max a podobně. 1×11 do většího terénu s požadavkem na menší servis, 2×11 pro větší rozsah a častější silnici (i tak dávám 200+ km jízdy na silnici s 1×11, ale možná jsem magor). Měl jsem i al model a bylo to s karbonovou vidlí dostatečné. Teďka jsem k tomu přihodil karbon kola a je to fičák – moje doporučení je, že lepší kola klidně pláště s objeme a poletíš po cestě i v terénu. BTW bydlím ve Frenštátu, takže se považuju za Beskydského odchovance, co jezdí hřebenovky na gravelu.

      Co ale bude klíčové, tak je dostupnost. Nebudeš mít moc volby, většina 60/XL kol bude nedostupná. Já bych klidně šel do canyonu, klidně do hliníku a lehce dotunil. Na výběr stejně moc nemáš.

      0 0
      • Fran-tic  

        a to místo grizlu bych klidně zvážil grail

        1 0
      • Pavell  

        Máš to pěkný…jak velký je převodník ?

        0 0
        • Fran-tic  

          Jsem masochista, 42×11–42

          1 0
          • TK75  

            :-D

            0 0
          • Melvin  

            42 je ideální pro toto použití. Sám mám 42×11–36

            0 0
          • jkcz  

            Masochista :).

            To ale nebude obrazek z Beskyd, to je nejaka Ceska Kanada ci co, tam je 1:1 dostatecne…

            0 0
          • jIrI___  

            To je rozumný převod. Na silnici to ještě jakž takž jde a na 1:1 jde vyjet většina věcí. Kdybych nějakým nedopatřením chtěl jednoplacku, tak bych zvolil kombinaci přesně jako ty.

            0 0
            • Pavell  

              Myslim si to stejny…42 prevodnik vymenim za 40 jakmile ho ojezdim.

              0 0
      • wego1991  

        Co to je za kolo? Hotovka nebo si stavěl?

        0 0
    • naker21  

      zeber kross gravel 7.0. nebo 6.0. a budeš spokojený. Jsem s 6.0. vyjel jeseníky nahoru, dolů v těžkém terenu, už jsem si kolikrát myslel, že to kolo to nemuže dat a hodím ho do škarpy,po akci jsem zjistil,že kola, rafky uplně bez poškození a to mám 100kg a 175cm, dobrý stroj, ty skryté obchoďaky bych tu nedoporučoval moc poslouchat.

      0 1
      • Melvin  

        To by se mohlo napsat i o tvém příspěvku a těch skrytých obchoďácích.

        0 0
        • naker21  

          Já pronajimam vagóny, tz. nejsem tady skrytý obchoďák s kolama, ale za ten gravel esker 6.0. se postavim všemi deseti protože ho vlastním a protože jsem nečekal co vydrží.

          0 0
          • jIrI___  

            V případě výdrže je to spíše o tom, co vydrží jezdec. Samotné kolo ty limity bude mít nastaveno daleko za schopnostmi většiny uživatelů :)

            0 0
    • Speedy.HVR  

      Zkus se podívat tady.

      RB

      a tady nějaké povídání o tom kole :o)

      test

      0 0
      • wego1991  

        O RX vím, ale já mám s RBčkama problém, že se mi odjakživa nelíbí.

        1 1
        • cyklista86  

          ME taky ne. Humpolacky svarene trubky jak v roce 90… Vypada to mnohem hur nez decathlon.. Za me by to bylo ok, kdyby to vyvazili cenou, ale oni si hrajou na to, ze „made in czech“ takze jako bys mel podporit ceskyho vyrobce. ******..

          1 1
          • wego1991  

            Tak to já zase ten pohled mám jiný. Nějaké RB sem už viděl a svary mi špatně provedené nikdy nepřišly (spíš naopak). Made in Czech je pravda a s tím souvisí i cena a ta mi vzhledem k možnostem nějak mimo nepřijde. Já mám spíš problém, že jejich rámy jsou prostě jen obyč trubka (tvarem) a jedno či vícebarevný lak plus pár nálepek. Žádný zajímavý design, ale jsou lidi kterým se to líbí.

            0 1
            • cyklista86  

              Ja to napsal asi blbe. Nemyslel sem to tak, ze jsou primo svary spatne. Ale proste ten ram celkove na me dela dojem, ze to je low cost amaterska produkce ve srovnani s tim jak dnes vypadaji hlinikove ramy od jinych znacek.. Proste jak pises fakt vylozene jen trubky svarene k sobe. Ty trubky hlavne zadni stavby se me vylozene prici. Tluste, nijak neprofilovane. Proste ram jak od ucne na zaverecne zkousky a ne hlinikovej ram od profiku v roce 2021.. :D

              0 1
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
              • Sulka  

                Ja zas nechapu proc by meli obycejny kulaty trubky vadit designu u hliny a u oceli by meli bejt bozi. Mluvim ciste jen o designu. A nekomu se proste a jednoduse ty kola libej a jeste jim je simpaticky ze vzniklo opravdu doma. Cena navic neni stale napalena. Ano, kvalita laku je docela marna. Takze to vice mene bude o libivosti. Takze co je na ramech od RB jinak spatne?

                1 0
                • cyklista86  

                  Ten novej gravel neni tak spatnej. Ja mam RB spojene furt s tema starsima modelama, kde byly priserne tluste ty trubky zadni stavby, To reseni patky taky odporny.. Ten novej gravel bych si dokazal predstavit vlastnit..

                  0 0
    • wego1991  

      O víkendu jedeme na testovačku kousek od Dolní Moravy, tak si aspoň osahám posez na gravelu (a obecně beranech – jak sem už psal, nikdy sem na ničem s berany neseděl) a snad si i ujasním jakou bych preferoval šíři plášťů a taky zda se hliník dá přežít nebo budu chtít investovat do karbonu. Bezduše už beru jako samozřejmost. K dispozici budu mít základní Cannondale Topstone 3 v XL.

      Takže prozatím díky a příští týden se ozvu s poznatky a uvidí se co dál.

      1 0
      • TK75  

        Nic moc…37 pneu s dušema moc pohodlné nebudou a sedlovka je taky dural, Sora s přesmykem je mimo silnice na prd a tovární berany taky nejsou většinou nic moc (zbytečně úzký) takže ti to moc neřekne

        Nicmene když si vzpomenu na první jízdu tak to byl ocelák Sequoia, stejná Sora a duše…akorát hodně objemný Sawtooth 42 a bylo to celkem fajn.Až na tu přehazku :-)

        0 0
        • TK75  

          Pardon … děda taky na všechno nadával, asi už to na mě jde :-D

          Užij si to, snad to bude fajn:-)

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            1 0
        • wego1991  

          Jo pneu sem si vědom, ale bohužel s tím nic nenadělám. Aspoň si udělám obrázek jestli to je opravdu málo a budu chtít na svém kole 40–43 mm. Soru přežiju, tam nemám co testovat, hlavně ať to přehazuje. To že to kolo není pro moje preference ideální chápu, ale bohužel sehnat gravel na půjčení v XL je vcelku kumšt, takže sem rád i za tuhle možnost.

          A co se týče beranu, tak souhlasím s Jiřím a kolo, které později koupím, tak chci ať je „done“ – nechci nic měnit jenom + bezduše a možná jiné pláště, ale i tomu bych se rád vyhnul.

          0 0
    • wego1991  

      Jinak žena už na víkend má půjčené kolo od kamarádky. https://www.endorphinrepublic.cz/…xpert/275542 Paráda jak to je lehké. Pláště jsou takové hladké užovka Schwalbe G-ONE 35–622 (28×1.35) a řídítka hodně úzké. Zkoušel sem kousek jet, ale je to na mě celé malé. Řazení a brzdy bude výzva se to naučit a zvyknout si. Jinak kolo vypadá fakt parádně.

      0 0
      • cyklista86  

        Rekl bych, ze ty berany jsou vytocene nahoru az moc. Jizda ve spodnim uchopu a brzdeni/razeni muze byt docela problem s timhle nastavenim..

        0 0
        • Jáchym 1  

          Je to půjčený,takže si to bude nejspíš upravovat.Taky úhel focení může lehce zkreslovat.Výška sedla oproti řídítkům naznačuje vzpřímený posed a to pak i úhel rukou k pákám tomu odpovídá.

          0 0
        • Singlespeed  

          Předpokládám, že na 99,99 procent paní vůbec nenapadlo se snažit chytit za spodky oblouků, tudíž řešit neexistující jízdu ve spodním úchopu je nesmysl :-) .

          0 0
          • cyklista86  

            Jasny, ale jestli se rozjede z kopce na rozbite lesni ceste, tak snad instinkt zapracuje a prechytne. :D

            0 0
          • wego1991  

            Proč to má takto natočené nevím, ale ve spodním úchopu jezdí. A jelikož to je reprezentantka ČR (v jiném vytrvalostním sportu než cyklistika), tak na 99,99 procent by vám všem ukázala záda i s tímto „špatným natočením beranů“ :)

            1 0
    • wego1991  

      Tak info z testu:

      • na to, že to testovací kolo , byl základní model, tak mě překvapilo, jak je to pocitově lehké (velikost XL)
      • úchop řídítek mi extra problém nedělal, i když ze spodního úchopu mě sem tam bolely ruce
      • co je za mě zvláštní je posed (což se dalo čekat) – prostě je člověk zhrbený a vesměs čumí jen před kolo
      • na to jaké byly na kole pláště, tak zvládly víc než sem čekal (daly sjezd z chaty Návrší po modré TZ krom začátku kde sem kousek kolo snesl)
      • jasno sem si udělal, že mechanické brzdy opravdu ne
      • co se týče otřesů od zadního kola, tak sem to čekal mnohem horší a ve výsledku to bylo úplně v pohodě, což mě překvapilo i kvůli hliníkovému rámu

      No mám o čem přemýšlet..

      0 0
      • JachymP  

        Jestli ti nebylo velký. Sedlo máš dost nízko. Ale samozřejmě takto z fotky těžko posuzovat. Jinak mechanické brzdy ty se hodí tak maximálně do Polabí, to je jasný.

        0 0
      • pumpy  

        good luck pri vyberu, jen ti mohu poradit muj pocit z par prvnich jizd na gravelu (jako prvniho kola s berany v zivote) spodni uchop byl pro me hrozny problem a vubec me to nesedelo. Pak jsem si koupil riditka Ritchey Venture Max Comp

        a najednou je spodni uchop uplne nekde jinde, tzn chce to zkouset nez ti sedne to prave.

        0 0
      • cyklista86  

        Jo jestli si mel na mtb posed jako na záchodě, tak ti to přijde že si moc natazenej a že máš víc váhy na rukách to je normální.. Ale zvykne si rychle. Hlavne to chce posilovat střed tela, mezilopatkove svaly a pravidelně protahovat zadek, hamstringy, pritahovace.. Aby jsi predesel problémům a případně byl schopen jezdit ještě agresivnější posed.. Na střed tela stačí i klasické prkno treba 3–5serii po minutě, ale chce to fakt denně. Že začátku stačí obden aby nebyla svalovka tak brutalni a to protahování idealne treba večer 15 minut.. nezabere to moc času a dělá to fakt hodně..

        0 0
        • wego1991  

          Na fullu mám naprosto normální posed. Noha v dolní úvrati téměř propnutá – tak jak má být.

          Možná sem to blbě napsal, posed na tom gravelu jako takový byl ok nic mi v tomhle směru nevadilo jako např. sedlo, zatížení nohou apod vše v pořádku. Co mi vadilo byla pozice hlavy. Že sem měl hlavu (v dolním úchopu, kde jsem strávil 90% času jízdy) prostě vztyčenou – nic mě nebolelo, ale extra příjemné mi to taky nebylo. Možná lehce mě po jízdě chvíli bolelo za krkem. Třeba žena to vzdala víceméně po chvíli a skoro celou dobu jela chycená ,,za tykadla pák'', což zas mě přišlo hrozně vratké = asi na mě užší berany, než bych potřeboval. Že by mi kolo bylo krátké ani dlouhé mi nepřišlo.

          0 0
          • tomfree  

            Jezdit v dolním úchopu 90 procent času je divné,já jezdím jedině z kopce,nebo když je moc velký protivítr.

            2 0
            • jIrI___  

              Pokud jel z 90 % v terénu, pak je ten spodní úchop pochopitelný. Osobně je to pro mě v terénu asi jediný plně použitelný úchop, kdy můžou současně brzdit jedním prstem a s jistotou držet řidítka, ať mi je kameny nevykopávají z rukou. A jako bonus berany v této pozici nejvíce pruží, takže to je i pohodlnější :)

              0 0
              • tomfree  

                Pokud vím,že pojedu 90 procent v terénu,vezmu si jiné kolo.

                1 0
                • JachymP  

                  Máš pravdu. Ale on zkoušel limity, kola i svoje s 22l batohem ;)

                  0 0
                  • tomfree  

                    Nojo,ale limity se lépe zkouší,když už jste spolu kamarádi,ze začátku jsem měl strach přejet železniční přejezd a teď jde i skočit,pokud nemá více kolejí :-)

                    0 0
                    • TK75  

                      Wego je statečnej…vždyť sebou vzal i manželku, to člověk najde svůj limit celkem brzo :,–)

                      0 0
          • Melvin  

            Jako v dolním úchopu nemusíš jezdit celou vyjížďku. Já se na krosce dost často držím za páky, případně nahoře, jakoby u představce. V dolním úchopu jezdím když jedu rychle nebo ve sjezdu.

            1 0
          • cyklista86  

            Nohu nemáš met prodloužení v dolní poloze ani náhodou. Ostatně nevím proč to zminujes. Posed „na zachode“ dělá poloh řídítek a ne výška sedla. Ta ma polohu danou, ale plno lidi má sedll moc vysoko. Zase běžný clovek co kolo neřeší a ma ho jen jako priblizovadlo ma sedlo často moc nízko.. Jinak tykadlum se říká bowdenum, které vedou obloukem mimo omotavku.. Úchop za páky ti přijde vrátky. To je normální po přechodu z MTB. Ja kdyz po dlouhé době sedl na agresivní silnicku, tak jsem měl pocit, že nedokážu ani zatočit v mensi rychlosti a že sem moc natszenej. Ruce moc u sebe a pod.. Pár jízd a všechno mě zase přišlo přirozeně..

            0 0
          • JachymP  

            Většinu času se jezdí v horním úchopu. Mně to ze začátku připadalo taky vratký, chce tomu dát pár vyjížděk. Nejhorší pro mě bylo šlapání ze sedla, to mi připadalo ze začátku jak na vlnách. Ale zvykneš si rychle a nakonec ještě budeš chtít užší řídítka ;)

            0 0
            • wego1991  

              Užší berany určitě ne. Jednak sem zvyklý z mtb na široké rodla a taky mám poměrně široké ramena. Samozřejmě nechci žádné extra široké, ale takový rozumný střed. Horní úchop mi nevadil akorát to bylo prostě vratké (z důvodu úzkých beranů) a taky mám radši pocit, že dokážu sáhnout na brzdu rychle, což jde na gravelu s určitou jistotou pro mě zatím jen ve spodním úchopu..

              0 0
              • Jan D.  

                Viz můj příspěvek níž. Jestli máš široká ramena a nechceš na tom závodit, tak bych se širokých beranů nebál. Aby se ti dobře přehmatávalo do spodní polohy, chce to malý drop.

                0 0
              • jonti  

                U beranu je sirka extra dulezita, na pakach chces mit ruce rovnobezne. 2cm sirsi a hned mas lokty mimo osu.

                0 0
          • BB  

            no spíše je divné, že jsi 90 procent času strávil v dolním úchopu, zatím jsem se s nikým takovým nesetkal. Spíše naopak, 90 procent horní úchop a 10 procent spodní. Já jezdím spodní když je protivítr a když je těžký terén z kopce dolů.

            1 0
            • TK75  

              A nejvíc divný je, že i když strávil 90% v dolním úchopu, tak ho to neodradilo :-) Je to bojovník…

              0 0
              • wego1991  

                Neodradilo. Na to že to bylo něco úplně jiného, než na co sem zvyklý, tak to bylo v pohodě. A ještě si představ, že sem měl na zádech skoro plný 22l batoh :)

                0 0
          • Jan D.  

            Na gravelu se dá udělat pohodlnější posezení. Pár podložek pod představec a široká řidítka s nízkým dropem i reachem, trochu rozcapené do stran (flare). Sice se připravíš o trochu aerodynamiky, ale zase můžeš pohodlně využívat i spodní úchop. Mám tyto řidítka v šířce 480 a jsem spokojený. Ta šířka dá i větší jistotu na horším povrchu. Dnes už je těch širokých řidítek docela výběr.

            0 0
            • romank3  

              nepřeháněl bych to s tou šířkou řídítek.. já mám opravdu široká ramena a nejraději na kole s berany jezdím s rukama nahoře hned vedle představci tak, že se mi skoro palce vzájemně dotýkají. Do terénu jsou ty požadavky samozřejmě jiné, ale obecně prostě podle mě rozhodně neplatí širší řídítka = pohodlnější

              1 0
              • jkcz  

                +1

                Ale to je silničářský zvyk, já třeba na širokých bajkových rodlách vozil omotávku vedle představce. Spousta lidí na mě hledělo jak na pako

                0 0
                • romank3  

                  jo to je fakt, taky jsem jí tam vozil. Teď jsem to nahradil vnitřními rohy.. je super jak dávají možnost jiného úhlu úchopu i na rovných řídítkách a tím že jsou vnitřní, tak umožňují i „užší“ úchop. přitom z nich jde brzdit i částečně řadit. za mě luxusní věc :-)

                  0 0
                  • jkcz  

                    Jj taky tam ted na novem kole mam sqlab. Je to super. Dokazal bych si predstavit jeste trochu jiny tvar zakonceni rohu, ale to uz bych chtel moc.

                    0 0
              • Jan D.  

                Já se na těch širokých řidítkách taky někdy držím té rovné části. Místa tam na to je habaděj:) Ale souhlasím, že to asi není pro každého. Je třeba to zkusit. Na silnici mě osobně dávají smysl užší řidítka, na gravelu širší.

                0 0
                • cyklista86  

                  SIroky berany jsou nesmysl i na gravel. Se staci podivat na cyklokrosare maji normalne siroky riditka jak na silnickach proste na sirku ramen. To same ti co zavodi gravel zavody typu dirty kanza a pod.. Maximalne je maji lehce sirsi ve spodnim uchopu, ale zadny ty extremy co vozi ti trapni hipsteri s bibrama ve flanelove kosili s kozenyma doplnkama a placackou pod sedlem… Ti maji ty berany siroke jak MTB rodla a jeste je maji dole roztazene tak, ze se to ani neda drzet za paky jak jsou ze sikma..

                  1 4
                  • Jan D.  

                    Tobě ti hipstři museli hodně ublížit:D

                    Já někde výš wegovi psal, že pokud neplánuje závodit, tak ať zváží široké berany. Spíš sem napiš, co máš za negativní zkušenosti s širokými berany na gravelu nebo proč myslíš, že to má nevýhody a jaké (kromě tvojí asociace s nějakou skupinou lidí). Tohle mu nijak nepomůže.

                    1 0
                  • makimaki  

                    Leda dát ruce křížem, to roztažení (u řidítek) je divnověc. Pak si človek ubere pozici za páky, což třeba u mě je tak 90% …

                    0 0
                    • Jan D.  

                      Proč ubere pozici za páky?

                      0 0
                      • makimaki  

                        Jak jsou páky šikmo, tak to se snad nedá dlouho držet.

                        0 0
                        • Jan D.  

                          Asi jak na kterých. Zrovna na těch PNW co mám s tím problém nemám, ale jiné jsem nezkoušel. Teda jo. Ritchey Ergo Max, ale tam je to vyhnutí minimální.

                          0 0
                          • makimaki  

                            Já používám řidítka bez vyhnutí, ale zdá se mně to zbytečné, spíš efektní než účelné. Ale je to individuální, jak se píše o příspěvek níže.

                            0 0
                        • jIrI___  

                          S tímto souhlasím. Zkoušel jsem Ritchey Venture Max v šířce 460 mm a s tím jsem nebyl schopen rozumně jezdit, po nějakých 300 km šly pryč z kola. Kromě hodně nepohodlného držení za páky, které jsou kvůli 24° flare už citelně vykloněné, mi vadila i velká spodní šířka. Při spodním úchopu to člověka nezrychlilo, ale naopak spíše zpomalilo a navíc mi ta šířka už byla nepohodlná, byl jsem na tom tak nějak divně rozčapený. Skončil jsem u Ritchey Butano 440 mm, která si drží spíše klasičtější geometrii, a ty mi jsou svým tvarováním výrazně příjemnější.

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                  • TK75  

                    U cx se nejezdí dlouhý sjezdy offroad kde využiješ výhody sirokyho spodního úchopu a podle pravidel UCI je povolená maximální šířka 50 cm

                    Ale jinak teda si myslím, že je to fakt silně individuální záležitost… každopádně je dobrý si vyzkoušet co a jak

                    2 0
                    • orm  

                      Ja mel jeden rok ritchey venturemax, ktere dole mely sirku asi 56cm a krome sjezdu v terenu, kam si teda myslim, ze gravel nepatri, to bylo peklo drzet za spodni uchop. Nejhorsi to bylo kdyz jsi chtel jet po rovine nebo z rychleho sjezdu ve spodnim uchopu a pri tom slapat. To clovek vydrzel fakt jen chvilku jak to bylo nepohodlne.

                      0 0
                      • pumpy  

                        vidis to a ja diky tvym riditku co jsi me prodal si jizdu na grevlu uzivam o to vic. s puvodnimi berany to nejak nebylo ono. je to proste co komu sedne

                        0 0
                  • Dejv0  

                    Občas jezdim do práce na silničce a mám plnovous i flanelku, jen teda 44cm řidítka, to už snad tak trapnej nejsem. Nebo mám radši pořídit bundu Sweep?

                    Kamarád vozí na gravelu 52cm roztažený berany a libuje si, možná bych nekoukal jen na to, co vozí top jezdci, ale šel bych na to individuálně co je komu pohodlný.

                    1 0
                    • jIrI___  

                      To máš nějakou funkční flanelku nebo klasickou? Jízdu s klasickou bavlněnou si moc nedokážu představit, z té bych po příjezdu do práce musel ždímat pot :)

                      0 0
                      • Alojs01  

                        Tak treba to ma do prace 5km, nebo jede stylem ala holandsko…:-)

                        0 0
                        • Dejv0  

                          Včera s kamarádem na gravelech kecací projížďka 45km, taky v košili a pohoda. Jasně, když chci jet bomby a potím se jako prase, tak si to neberu. :)

                          0 0
                      • cyklista86  

                        Prostě trapná póza no. Je jedno, že funkčnost nula nebo spíš –10 oproti funkčním sportovním hadram. Hlavne ze sem hustej hipstr co může sázet na instagram 30 fotek za minutu..

                        0 0
                        • Dejv0  

                          Nejsem hipst, na insta nic moc nesázím, prostě to vystihuje můj styl a cítím se v tom dobře. Co v tom vidíš za trapnou pózu? Funkčnost nech asi na každém člověku.

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Přesně podle toho se pozná opravdový hipster – tvrdí, že není hipster, ale, že je to jeho styl a v žádném případě to není póza :-) .

                            1 0
                            • Dejv0  

                              Tak určitě, mám košili a vousy = jsem hipster, asi ti to odkývnu, když to vidíš tak jednoduše. :)

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                1 0
                            • cyklista86  

                              Není to komické jak jen potvrdil že je hipstr? :-))

                              0 0
                              • Dejv0  

                                :D Hele taky bych stopro necenil tvoje hadry na kole, ale že by mi z toho praskala žilka jako tobě z košil.

                                0 0
                              • Jan D.  

                                A není to jedno?:D Drahá lycra s nějakým nápisem je taky póza. Někdo je mamil, někdo hipstr. No a co? Tak se nám aspoň svěř, proč ti ty hipstři tak leží v žaludku.

                                0 0
                                • krabica  

                                  Jj, už jen to, že si mamilové z někoho utahují, je vtipné… :-D

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Kdo ze zde přítomných je mamil? (tedy muž kolem padesátky s bříškem na S-Worksu oblečený v Assosu).

                                    0 0
                                    • Alojs01  

                                      Dik za vysvetleni, zase jsem moudrejsi…:-)

                                      0 0
                                    • krabica  

                                      Definici mamila máš blbě. Pejorativně se vyjadřovat o jiných je v poho, ale když se někdo opře ze srandy do tebe, tak se hned ohrazuješ, to o něčem vypovídá. :-D

                                      Jinak k tématu, můj otec byl hipster už v 70–80 letech, jezdil na Fáčku, měl plnovous, džíny a flanelku, já jako malý harant jsem v osmdesátkách taky jezdil ve flanelce, bohužel mi nerostly fousy, takže jsem za hipstera nemohl být označen…

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Já bych chtěl být mamilem, ale se svým Maxbikem a oblečením Kupkolo nemám šanci . Nemám ani POC přilbu, lépe řečeno, jezdím zásadně bez přilby, což se u mamilů netoleruje :-) .

                                        0 0
                                • cyklista86  

                                  Tak vzhledem k tomu že mam dvoje kraťasy staré minimalne 7 let a dres mám ještě starší, tak snad to póza není.. Jezdit v cyklohadrech na kole.. Jinak já často jezdím v civilních hadrech. Značka nebo nějaký styl.me nezajímá. Obléci si to co mi sedí a bylo to třeba ve slevě. Ovšem když někdo s plnovousem ve flanelové košili bude říkat že to není hipstr, že to jen sedi k jeho stylu tak sorry, ale to je definice hipstra. ;-) Jinak vubec nic proti nim nemám. Jen mě přijdou srandovní jako plno jiných stereotypnich skupin včetně cyklistu. Hlavne nemám problém si udelat srandu i sám že sebe. Ostatně i proto nemůžu mít nějaký styl. Sám sebe neustále pozoruju jako z třetí osoby a dělám si že sebe srandu.

                                  0 0
                                  • Melvin  

                                    A teď si představ, že někteří na kole i jezdí a kraťasy jim vydrží 1–2 sezóny a pak už je to tak na dojetí. Takže že si někdo kupuje nové věci častěji je spíš nutnost. Hlavně ty se mu směješ, že jezdí ve flanelce a pak napíšeš, že většinou jezdíš v cicilních hadrech :-)

                                    0 0
                                    • vrazdit  

                                      diskutovat s cyklista86 nemá cenu, protože jeho pravdu a nejsprávnější vidění světa, stejně jako jeho jediné správné, hluboké znlosti téměř ve všech odvětvích, nelze samozřejmě nijak popřít a už vůbec nelze s nimi polemizovat :)

                                      2 0
                                    • cyklista86  

                                      Ale já neříkám že nosit státě kraťasy s vložkou která už neplní účel je dobre. To byl jen argument že nejsem mamil nebo jak se tomu nadává. Hadry už jsem chtěl nové dávno, ale zatím co jsem zkoušel nesedlo tak jak ty nové. Tak jsem zatím nebyl schopný koupit nové, ale na příští sezónu to už snad poresim. Problém je střih. Protoze nemám zrovna cyklistické proporce a nějaké plandave hadry které neplní účel odvodu potu a pod. Nechci.. Jinak civilní hadry jsou furt sportovní hadry. Nechodím v mandzestrakach a kabátek..

                                      0 0
                                  • Dejv0  

                                    No prostě se tak oblíkám a nepojmenovávám se, taky bych mohl řikat, že se 7 let starýma vytahanýma hadrama jsi leccos. Takže jo pojmenuj si to jak chceš, když vidíš černobíle. Definici hipstra si dohledej, sorry jako, ale za tím vidím víc, než jen košili a vousy. :D

                                    0 0
                            • Jasam  

                              ..a ten co není hipster pak zákonitě musí tvrdit, že hipster je;)

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Pokud někdo vypadá jako hipster (plnovous, flanelka, kulich v létě, ošuntělé sako, uplé kalhoty apod.) a zároveň tvrdí, že není hipster, tak to je správný a pravý hipster. Pokud někdo vypadá jako hipster a zároveň tvrdí, že je hipster, je to podvodník nebo v lepším případě nezkušený hipster začátečník, neboť správný hipster mazák o sobě nikdy neřekne, že je hipster :-) .

                                4 0
                        • Melvin  

                          Tak zase ono i celé to gravel s bikovými plášti a 500 mm širokými berany je spíš „styl“. To samé, když tu někdo dával gravel s vysokými ráfky a bikovými plášti. Ale to samé je vidět i na opačné straně spektra. Jak už třeba někdo zmínil Asos. Jasně funkčně to bude úplně jinde než flanelka, ale taky vidíš týpky dávat fotky na insta jak sedí na kafíčku, na sobě dres Asos, brýle Oakley atd. Hodně lidí si kupuje věci spíš kvůli vzhledu než funkci, takže na tom nevidím zas tak zvláštního. Já bych třeba ve flanelce nešel ani do lesa, ale pokud na tom někdo chce jezdit, tak ať si jezdí.

                          0 1
                          • krabica  

                            Jako na prochajdu do lesa chodím normálně v civilu, takže třeba i v té flanelce, stejně tak, když se přemisťuju kolomo do hospody, na nákup, na to netřeba mít hned spešl sportovní hadry… Sportovní hadry beru, když chci podat nějaký ten sportovní výkon, jedu na hory…

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Já začal funkční trička nosit už i pod civilní oblečení. Potím se na zádech i při rychlejší kůži a ta mokrá bavlněná košile či triko bylo s chladnějším počasím vždycky leda tak na nachlazení se :)

                              0 0
                      • Dejv0  

                        Bavlněnou flanelku beru jen, když vím, že nepojedu žádnou intenzitu a většinou spíš podzim-jaro. Pod tím mám samozřejmě funkční věci a je mi v tom fajn. :) Pak mám ještě tohle, je to téměř neprofuk, ale taky na žádnou intenzitu.

                        1 0
                        • mantis  

                          No tak tim je to jasný, to je hipstrovina jak z magazínu :D

                          0 0
                  • Pavell  

                    Berany 440 idealni volba s velkym mnozstvim variant na uchop…oproti sirokym rovnym riditkam

                    0 0
      • Pavell  

        Mi zásadně pomohlo otočit na gravelu představec…

        0 0
    • wego1991  

      Sem moc rád, že jste rozebrali problematiku hipster oblečení, ale to mi ve výběru moc nepomáhá :D

      Trošku sem si to nechal rozležet v hlavě a nejspíš sem ochoten vypláznout 70–80k. A teď to hlavní: o jakých konkrétních kolech (značkách a modelech) má cenu uvažovat? Krom těch co jsou/budou dostupné :-)

      0 0
      • TK75  

        Hezky popořádku....­.nejdřív musíš mít plnovous, potom ti poradíme jakou flanelku a pak třeba časem nějakej ten štěrkolet :-)

        5 0
        • ratel  

          a do prčic… tak proto mi to na tom kole tak nejde, nejsem dost zarostlý…flanelek mám dost, tak to zkusím vylepšit outfit.

          0 0
        • Melvin  

          Ještě, že se cyklokroska nepočítá, jinak mi by musel stačit jen bike a silnice.

          0 0
        • wego1991  

          Já si říkal, že slečna se úplně netvářila, když mi to kolo půjčovala. Asi sem byl první metrosexuál, který jejich půjčovnu navštívil. Jinak flanelky mám, ale plnovous nevedu a dokonce sem ani nikdy neměl kávu ze starbucks. Tak to musím znova přehodnotit, zda gravel je to co hledám..

          0 0
      • jIrI___  

        Máš možnost blokování příspěvků, pro čistotu vlákna ji doporučuji využívat ;). K těm konkrétním kolům se špatně radí, liší se od sebe spoustou věcí (geometrie, průchodnost, montážní body apod.). Nejlepší poměr cena/osazení z mého pohledu má stále Canyon, ať už u Grailu nebo u Grizlu. Do nedávna slušně vycházel třeba i Giant Revolt, ale s cenovou politikou na nové modely se spíše přidávají na opačnou stranu spektra po bok Spešlu (mizerné osazení za extrémní cenu). Ve výsledku podle mě skončíš tak, že vezmeš to, co zrovna bude skladem a bude vyhovovat tvým požadavkům, protože pokud člověk nechce čekat dlouhé měsíce s nejistým výsledkem, tak v současnosti jiná možnost vlastně není :)

        0 0
        • wego1991  

          Jo na Canyon se dívám, a přiznám, že poslední 3 kola (i jedno současné) byly Canyon, ale za extra fandu této značky se nepovažuji, ale sympatická mi jejich kola vcelku jsou. Bohužel jak sem psal už minule, tak letos mě ty barvy na jejich gravelech nějak neoslovili spíš naopak se dá říct, že se mi bohužel vůbec nelíbí. Naopak ta Orbea výše se mi líbí, ale dle Melvina podemnou to je dle osazení cena přestřelená. A samozřejmě chci co nejlepší poměr cena/výkon, ale zároveň se mi kolo musí líbit (ano vím, že to je malichernost), protože nedokážu utratit balík za něco co se mi nelíbí – závidím těm co to umí zkousnout :)

          0 0
          • Melvin  

            Mě se třeba ten design i barvy grizlu líbí, ale chápu, že každý to máme jinak. A jinak já bych si taky nekoupil něco co se mi nelíbí. Kor když to stojí tolik peněz.

            0 0
      • Melvin  

        Cenově vychází slušně Canyon. A podle preferencí bych vybíral mezi Grail a Grizl. Ale cekově to bude boj něco sehnat. Jinak občas bych i kouknul na bazar.

        0 0
      • Dejv0  

        Včera jsem viděl AL Grizla na bazaru v XL, jestli tam ještě bude. A sorry za OT výše. :)

        0 0
        • Melvin  

          Tak na bazaru je zrovna i Orbea (nová), kterou tu předtím zakladatel dával, že by se mu líbila, ale XL bude už velké asi i na něho. A cena 80 mě příjde docela dost na to osazení.

          0 0
          • Dejv0  

            Třeba zrovna Grizl, kdybych ho kupoval tak v XL, mám 190cm.

            0 0
      • Jan D.  

        Původně ta debata myslím vznikla mým příspěvkem o širokých beranech. Ale nějak se to zvrhlo:D

        0 0
    • krabica  

      Taky bych potřeboval poradit s výběrem nového gravela, stačí rám, zbytek už si poladím podle sebe. Měl by to být karbon, pojmout musí 45mm pláště, kompatibilní s mechanickým přesmykačem, na kotouče, jednoduchý klasický subtilní tvar rámu bez nějakých pokroucenin a úskoků, delší hlavová trubka výhodou. Nějaké tipy? Moc se mi líbí nový Specalized Crux, ale zabíjí ho cena a nekompatibilita s mechanickým přesmykačem.

      0 0
      • tomfree  

        Nový Crux je fajn,ale podle požadavků nehledáš nic nového,ale spíš starého :-)

        0 0
        • krabica  

          Crux je fajn, ale vyhovuje mi dvoupřevodník a mechanické řazení, což se s ním vylučuje… :-)

          0 0
      • Jan D.  

        Jednoduchý klasický subtilní tvar rámu najdeš spíš u oceli. A jaký máš rozpočet?

        0 0
        • krabica  

          Rozpočet moc neřeším, ale Crux S-Works za ceníkovku určitě neberu… :-)

          0 0
    • wego1991  

      Co říkáte na tento Grizl CF SL 7? https://www.canyon.com/…-7/3244.html?… V té oranžové se mi i vcelku líbí. Jsou tam dobré kola (na cca 110 kg v plné polní), co sada a brzdy? Co bych případně měnil, tak nejspíš pláště – 45mm je pro mě mimo. Možná i rodla 440 mm se mi zdá od oka na moji šíří ramen málo.

      Pak se mi jakž takž líbí tento Grizl https://www.canyon.com/…-8/2713.html?…

      1 0
      • JachymP  

        Ber tu oranžádu.

        To SL8 má jen lepší kliky a páky, ale rozdíl fakt nepoznáš, je to jen o hmotnosti. Jedině že ty lepší kliky mají 48 zubů narozdíl od 46 na těch GRX600, pro mě je to třeba argument, ale nevyvažuje to rozdíl v ceně.

        Kola jsou naprd u obou dvou, hrozný těžítka a nejspíš bláto. Měl jsem na kole DT Swiss G540 (myslím že tak zhruba podobný nebo mírně horší) a oproti pořádným karbonovým kolům je to propastný rozdíl. Až se rozjedíš, tak ty kola stejně budeš chtít vyměnit,

        Pláště jsou spotřebák, podle toho nemá cenu se orientovat, ojedeš je hned a když nebudeš spokojen, dáš příště jiný.

        0 0
        • Pavell  

          Ber 8 Grizla…dostanes top GRX vybavu a DT Swiss 1800 jsou prima kola…hodis to na bezduse a pojedes jak pan…mam jednoprevodnik a kolo je naprosta parada…ram je masivnejsu nez u Grailu, vcetne loziska u vidilice…budes spokojeny

          0 0
          • JachymP  

            Top GRX sada? A v čem je přesně rozdíl u těch pák a klik kromě těch 2 zubů? :)

            Já bych koupil oranžádu, hned bych prodal záplety dejme tomu za 4K. Za ušetřených 22K oproti SL8 bych koupil karbonový kola (něco bych přihodil, za 22K bys asi nic moc nesehnal). S hmotností bys byl o půl kila dole, nemluvě už o pocitu z jízdy. Navíc ta barva je fakt hezčí. Mnohem lepší varianta než SL8.

            0 0
            • Pavell  

              Jasny barva je kazdyho vec…GRX 800 je top v GRX…rozdil asi stejny jako v jinych Shimano radach…provedeni, vaha, lepsi davkovani, hladsi chod…

              0 0
            • wego1991  

              To je pro mě moc komplikované. Nerad se v kole drbu chci jen jezdit a neřešit. Radši příplatim rovnou a mám to co sem chtěl a vyměním jen nutné věci co nevyhovují typu sedlo apod. Chápu že to co doporučuješ je dobrá varianta, ale ne pro mě.

              0 0
        • jIrI___  

          Taky hlasuju pro CF7. Příplatek 22k za CF8 mi připadá neopodstatněný. Kdyby ty prašule v peněžence zavazely, pak raději za 22k koupit lepší záplety, to člověk aspoň pozná. Ty sériové DT jsou celkem těžítka.

          0 0
      • tomfree  

        Drobek nejsem a rodla 440 mi vyhovují,pláště mám 42 psaných,šuplera měří 45 a užší bych nechtěl.

        1 0
      • Dejv0  

        Ty jo být teď před koupí Grizla, tak by mě do toho hodil vidle novej Revolt, koukal jsi na něj?

        0 0
        • JachymP  

          Koukat může, ale to je tak všechno. V česku máme super distributora Giantu, takže bůhví kdy se k nám ty Revolty dostanou a jaká velikost přijde. Jasně, distributor za to až tak nemůže. Jenže ten Canyon jde teď objednat…

          0 0
        • krabica  

          Revolt má vyšší stack, což mě třeba vyhovuje, zas Canyon mi víc sedí osazením, těžké vybrat… :-)

          0 0