• levorrad2

    Ahoj, rozhoduju se mezi on one space chicken rival1 nebo GT Grade Carbon Expert 2018

    Který se vám zdá lepší? A případně proč? Pro GT hraje fakt, že bych ho koupil tady a nebylo žádný posílání.

    Díky

    • p@X  

      U Grade bývala omezená průchodnost vidle…

    • milan.v  

      Sakra, to tu také už dlouho nebylo…

    • ppavon  

      52–36 / 11–32 proti 42/ 11–42

      Já třeba vepředu chci dvě kolečka. Podle mě tohle je velký rozdíl v těch kolech.

      • sparrow_cz  

        Taky bych 1× na gravelu nechtěl. Semi kompakt kliky na Gradu by pro mě osobně byly nesmysl, ale takový, který se dá řešit.

    • Kocourek  

      Já bych se zas toho jednokolečka nebál. Taky budu na příští rok nejspíš kupovat gravel, a nejspíš zvolím jednoplacku. Jinak teda obě ty kola vypadají dobře. Ale já bych se přiklonil k tomu kuřeti. Hlavně kvůli té jednoplacce, a taky protože vypadá víc husťácky. Toť můj odborný názor.

    • Zaire  

      Grade má max. 35c zatímco kuře má 43c. A pak ten pohon, který je u každého úplně jiný. Musíš si sám říct co preferuješ.

      Jinak Grade jsem měl a bylo super nyní mám nové 2020 a to je jiná písnička :)

    • Kalic  

      Pro Kuře: možnost širších plášťů, možnost 650b kol s ještě širšíma pláštěma, design

      Pro GT: dvouplacka, i když s nesmyslnýma převodníkama, jemější škála velikostí rámu

      Řekl bych: kuře víc do terénu, GT víc na silnici.

      • levorrad2  

        A proč je tak nesmyslny ten převodník 52–36? Na gravely se přece dávají dost compacty 46–36, takže lehký převody stejný a větší možnosti do těžších, nebo si fakt myslite, že to třeba s kombinací plášťů 35mm (dal bych tam tluštší oproti originálu) moc těžký už?

        • Rowdy  

          46/36 se dává na cyklokrosky. To proto, že pak už je v těch závodech rychlejší běžet. Na gravel se klidně používá 48/32, nebo 46/30 či teď Shimano 48/31. 52/36 je super na silnici do kopců, na gravel to může být úplně zbytečně rychlý.

        • Kalic  

          Mimo silnici potřebuješ lehčí převody, zvlášť v kombinaci se širšíma pláštěma. Nejlehčí převod 36/32 je fakt moc těžký. To co teď shimano začalo dělat – 48/31 – je pro gravely trefa do černýho.

          • tompca  

            Přesně, mám 48/32 a kazetu 11–36 a pro mě ideál, občas v terénu je i ten 32/36 těžký.

    • levorrad2  

      A co si myslíte o srovnání těchto dvou kol, když porovnáme použité sady Shimano 105 vs SRAM Rival1? Jakou dáváte z hlediska kvality výš?

      • nomecz  

        Je to ± to stejne, spis si nekde vyzkousej zpusob razeni. Double tap na Sramu nemusi vyhovovat kazdemu. Ale treba ja na nej nedam dopustit.

      • embi  

        Podle mě je Rival o chlup lepší. A lehčí.

      • JFtryall  

        Jednoznacne Sram, 105 je uplny bahno na gravel.

        • Tom-T45  

          Kurník, jestli je 105 bahno, tak to abych se se svou Tiagrou bál jet někam dál, než na koupák na druhý straně vesnice…

          • JFtryall  

            Jako ono to funguje, kdyz po tom nic moc nechces, ale jak zacnou horsi podminky a moc se s tim nemazlis, tak potrebujes spis bikovou odolnost a hlavne brzdu. Takze aspon ty nove saltry a Ultegru RX. U Sramu aspon Rival saltr.

            • TK75  

              To máš pravdu, ale mně třeba spíš limituje šířka pneu.Mám 40mm a s tím to prostě nemůžu pustit tak aby mi vadil šaltr bez brzdy.Přesto mě baví víc terén než silnice a užívám si to a sám víš, že hlavní je to mít v rukách:-)

            • Tom-T45  

              OK, pokud to bereš jako bike s berany, tak rozumím, že základní silniční sada nemusí být to pravé. Pro mě je „gravel“ cestovní kolo, které mi bez problémů umožní využít polní cesty a někdy, když není zbytí i nějakou terénní vložku. Takže s Tiagrou 4700 jsem maximálně spokojen, jak s funkcí, tak lehkostí řazení a odezvou na pákách a že by mi měla chybět brzda na hazce mě doteď ani nenapadlo :-)

              • JFtryall  

                Jo tak to je v pohode.

              • deekay  

                Tak Jirka to ma cely posunuty :D ten by i silnicni zavody nejradsi jezdil na bajku :))

                Za me jsou do terenu stupidni oba typy razeni, jak SRAM DoubleTap (to mi prijde uplna hruza), tak shimano s pakama vyklanecima doboku. Zvlast v zime se silnejsima rukavicema.

                Co se tyka tvaru pak, tak SRAM nemuzu taky ani citit, tak podle me mnohem lepe padne do ruky shimano, ale opet u hydraulickych pak to neni optimalni, paky na rafkovky sedly lepe. Nicmene tohle je individualni. Kazdej to drzi jinak a ma ruce jine.

                Hydraulicky brzdy za me jednoznacne a bez debaty lepsi shimano. Ty od SRAMu mi pripominaji stary Avid Elixir. Divny chod paky, divne davkovani. Tady je Shimano dal.

                Brzda je fajn do terenu, ale zhorsuje odezvu razeni. Nadruhou stranu SRAM mi i bez ni prijde jako ze furt pridrhava. Nevim co nove AXS, ale ty starsi silnicni sady zdaleka nedosahuji skvele odezvy treba jejich MTB 11tkoveho X.01.

                Holt vsichni vyrobci maji co dohanet, aby napasovaly silnicni sady na kola s kteryma se jezdi vse mozne a pozadavky jsou na to totalne rozdilne. Na jedne strane muze byt gravel fakt silnicka na spatne cesty a sotoliny, na druhou stranu je tu pak pristup ala JF, kde je to MTB s beranama…

                Nelehky ukol :)

          • bezdratova.sprcha  

            Tiagra bez legrace řadí lépe než 105 nebo Ultegra, aspoň teda co se týče terénu. Na silnici je to celkem jedno, tam řadí slušně i totální low-end.

            • milan.v  

              Než novější 7000 a 8000?

              • bezdratova.sprcha  

                Ano, měl jsem ty novější. Tady není problém v kvalitě, jako v samotném designu. Shimano má na 11sp silničních sadách docela krátký tah lanka (tzn. délku lanka kterou řadící páka navine při pochodu od prvního do posledního pastorku). Tiagra 4700 má stejný celkový tah, ale obsluhuje jen 10 pastorků, takže na jedno přehození natáhne více lanka.

                Když bych měl uvést trochu legrační zkušenost, že mám ohnutou patku přehazovačky jsem zjistil až když jsem přešel z Tiagry na 11sp. Tiagra řadila pořád bez problému, ale 11sp Shimano už nešlo seřídit a patka se musela narovnat.

      • bezdratova.sprcha  

        Měl jsem Shimano 105 s hazkou Ultegra. Po vyzkoušení a přechodu na SRAM bych už 11sp Shimano na gravel nedal. Shimano je v pohodě na silnici, v terénu je dobrá akorát Tiagra 4700, která obsluhuje 10 pastorků s tahem 11sp řazení. SRAM řadí jistěji, přesněji, na pákách mnohem více cítíš to cvaknutí. Oproti Shimanu řadí i když jedeš přes hrboly nebo když šlapeš do pedálů ve stoje.

        • TK75  

          Zrovna tvůj Vitus mi přišel fajn.Řikal jsem si, že ta 105 s Ultegrou bude lepší než Tiagra na blbnutí po lese.Teď se zrovna trápím se zadní nábou Force Team 2×1.Přeskakuje-rozdělal jsem to a zabírá jen první řada praporků ta druhá je normálně mimo o 2mm ven.

          • TK75  

            Tady je to vidět jak je ta čárka na praporku a vevnitř taky.Tak nevím no, ale udělá to zvuk jak když přeskakuje řetěz.

          • bezdratova.sprcha  

            Bohužel, byl jsem z té změny dost zklamaný a velice brzo jsem začal poohlížet jinam. Jako možnost jsem bral i MTB řazení, protože jsem fakt chtěl něco spolehlivého. Tuším že dva nebo tři měsíce na to jsem zrovna zvažoval jestli nepřejít na jednoplacku. Koupil jsem řazení SRAM kvůli výrazně delšímu tahu lanka, vyzkoušel a už jsem se neohlédl zpátky. Časem teda jen pořídím vyšší sadu, ale nejspíš až ceny ještě více opadnou. Jezdím sice hodně, ale nezávodím, takže nároky nemám až tak vysoko.

        • deekay  

          Hele já ti nevím mě teda radi i stará 5800 přes hrboly a vestoje a to se s materiálem.vubec neseru. Ale jinak s krátkým tahem lanka souhlas. S tím.meli Shimano problém i na mtb. Na druhou stranu teda fakt silniční sram mi přijde do terénu nepoužitelný kompletně. Sice má více definované to cvaknutí ale za cenu většího počátečního odporu což v kombinaci s dementnímu doubletapem když to člověk válí v terénu je fakt voser trefovat. Maximálně elektrika a dobře si umístit satelitní tlačítka.

          Prostě žádný z výrobců nemá dle.me použitelnou sadu na terénní ježdění s beranama.

          • bezdratova.sprcha  

            Tady se budeme muset shoudnout na tom, že se neshodneme. Zdravý člověk nemůže mít problém tu páčku zmáčknout, ten zvýšený odpor beru jako plus a beru ho jako výrazněji definované pozice, kdy přesně cítíš v které části posunu se mechanismus spustí. U Shimana navíc je potencionální problém, že ti ta páčka zdrhne když rychle hrábneš po brzdě. Mě přijde doubletap super a to hlavně v terénu.

            Jinak ve výsledku řadí všechno, podstatné je jak. Někomu Shimano stačí, někomu ne.

            • deekay  

              Tak když už shodneme že se neshodneme, mužů na to napsat jen: někomu stačí sram, někomu ne

              • TK75  

                Asi to chce singlespeed.Do terénu a s beranama.

                • deekay  

                  Normalne jsem nad tim uz i uvazoval :))) Srandy si s tim clovek asi uzije kopec :)

                  Kdyby me nesralo, ze urvu prehazku za 6000, tak je reseni MTB elektrika.

    • milan.v  

      Nesmyslné je hlavně zakládat další a další vlákna k témuž…

      • Kalic  

        Nesmyslné je hlavně opakovaně psát tyhle žvásty když nemáš nic čím bys k věci přispěl.

      • Rychlej turista  

        Já bych se kvůli tomu nenervoval. Vždycky se to dá bloknout. Stejná vákna zakládají prakticky výhradně noví, protože nevědí, že už se to tady řešilo a orientovat se tady ještě neumí.

        To jen my, staří pardálové, vytahujeme z historie zdánlivé mrtvoly, protože o nich víme a můžeme tak do nich přidat aktuální poznatky, které se jinak těžko získávají. Zvlášť, když má to zapadlé vlákno jen pár příspěvků.

        • scalar  

          To jsem zvědavý, jestli někdo za pár let vytáhne vlákno na téma gravel. Na kola, co jedou na silnici jako MTB a v terénu jako silnička silnička si těžko někdo vzpomene :-)

          • Rychlej turista  

            Čoveče, řekl bych, že jsi uhodil hřebíček na hlavičku :-)

            Co se týče toho Gravelu, tak já osobně si myslím, že byl vymyslen jen proto, aby lidé mohli řeštit daší, dříve neexistující problémy :-)

            • p@X  

              Ale je fakt, že kola s berany a širšími plášti jsou tady snad 100 let a pro dost lidí jsou 20 – 25mm zbytečně úzké…

            • nomecz  

              Ne ne gravel se vymyslel proto, ze v USA nevi co je to CX kolo a tak vymysleli to stejne akorat drazsi a s uchytama na blatniky :) a protoze ve zbytku sveta jsou hrozne popularni veci ktere sou hit za velkou louzi tak si to lide zacali kupovat i tady protoze je to hrozne trendy. A kdyz je o neco zajem tak to okamzite zacnou propagovat vyrobci a snazi se na tom vytriskat co jen lze nez ten hype opadne. Viz Fat manie pred par roky

              • Rychlej turista  

                A dali tam bajkové převody. Takže na silnici se s tím nedá, protože to jede pomalu (nemá to převody) a v terénu se s tím nedá, protože to jede pomalu (nemá to bytelnou konstrukci). A 2 v 1, to se vyplatí :-D

                • p@X  

                  Gravel je strašně široký pojem, to může být opravdu skoro silnička až nějaký monstercros a prasopes s MTB rámem, pro někoho, kdo má v okolí hladké šotky, jako jsou v emerických masážních propag. materiálech, proč ne.

                  • scalar  

                    Mně už je všechny vyasfaltovali.

                    • p@X  

                      Měl bys splašit nějaký levný CX rámy a stavět to jako gravely ;)

                      • Kalic  

                        Daj se najít, ale asi spíš na ráfkový brzdy, a to by nikdo nekupoval :-)

                        Se divím, že firmy jako force na toto ještě nezareagovaly a nenechaj si něco takovýho v číně dělat.

                        • p@X  

                          Dle zdejších ne negativních reakcí na prasopsy by mohl dávat berany i na kratší menší cross rámy :)

                          • Kalic  

                            Tam je hlavní problém, že jsou stavěný na vysoký/odpružený vidlice. Krátká pevná hýbne s geometrií, hlavně pozicí sedla ke šlapacímu středu a ještě prodlouží už tak dlouhý (na berany) rám. Takhle můzou experimentovat bastlíři, ale na byznys to není.

                              • jardalee  

                                to je jeste v pohode tohle je poradnej prasopes :) jinak s tema ramama me to taky stve ,prave od maxbiku mam krasnej krosovej ram te jejich nejvyssi rady za 1850kc ,pritom 3× zeslabovanej hlinik a krasny svary ,pruchodnost klidne 2palce ,kdyby to delali jako gravel na pevnou ,tak jim mozna lidi utrhnou ruce :) ale jinak je zajimavy za jak malo penez a pritom ve velice slusne kvalite jsou v cine schopni svarit hlinikovej ram

                                • p@X  

                                  No buď nemám přehled, ale je to s podivem, jaký je problém sehnat CX/gravel rám v nejnižší cenové hladině na kotouče.

                                  • jardalee  

                                    jo schani se to blbe ,jedine mit naky stesti na slevu/akci a velikost a vzit neco z anglie ,tam se obcas nakej ram/kolo na pevnou vidlici objevi

                                  • bezdratova.sprcha  

                                    Otázka je, jestli se na takovém rámu vůbec hodí jezdit s pevnou vidlí a tenkými plášti. A jestli je rozumné na to zrovna dávat silniční sadu, která výrazně zvedá cenu. Pokud je prioritou nízká cena, jednoznačně bych stavěl na MTB sadě.

                        • Deadlift  

                          Já bych cx na mini véčkách bral hned. Z nostalgie (nejsem ale dost nostalgický na cantilever:0)

                • plzakj  

                  Tak na jezdeni ciste na silnici nebo v tezsim terenu je gravel/cx blbost. Na jezdeni po meste do prace a po praci se na chvili vyradit na pesinach/polnacjach kolem mesta mi to prijde jako super vec. + tam vzdycky muzes dat zaplety s 25/28mm plastema a vyrazit na silnici. Chapu, ze spravnej bikeforista potrebuje 53/11, ale normalnim smrtelnikum musi 46/11 stacit. Je to stejny jako 50/12.

                  Beru to jako vic silnicne orientovanej univerzal, nez HT. Na HT muzes zas do tezsiho terenu, ale nekdo zas ale oceni silnicni rodla a moznost konverze na silnici.

                  Kupovat dneska cistou silnici ma smysl jen pro zavodniky a vykonnostni cyklisty.

                  • p@X  

                    Záleží na preferencích a druhu trasy, já třeba na CX dospěl k tomu, že kousek polňačky radši oželím, než bych většinu asfaltu hobloval na CX gumách, dávám je jen na zimu…

                    • plzakj  

                      Tak ja treba polnacky uspesne projedu za sucha na 28mm. Ale po desti uz to nejde. Stacily by mi hladky 35ky a lepsi pruchodnost.

                  • adam1  

                    A jak v terénu fachčí ty duálu/řazení?Já měl kdysi duálu (deore) na staré 26 a to se neskutečně stalo ,pořád se musel měnit bovden s lankem?:)

              • bezdratova.sprcha  

                Až na to, že „gravel mánie“ trvá několikrát déle než mánie kolem fat biků. CX je umělý standard jehož podobu určuje UCI. Tzn. určují na jakém kole musíš odjet závod. U gravelu je to obráceně, nejprve přišly závody a podoba kola vznikla až posléze.

                • nomecz  

                  Mozna je CX umely standard ale narozdil od gravelu tady existuje nekolik desitek let :)

                  Nehlede na to ze gravel je jak SUP xroad coz je v podstate silnice tak stejne je gravel to silene celoodpruzene Norco ktere je full. Cekam kdo prvni prijde s gravelem s rovnyma rodlama ale nebude to fitnes kolo :)

                  • deekay  

                    Gravel je uplne stejna skatulka jak MTB. Schova se tam toho spoustu :)

            • Kanec  

              A jaké problemy máš na mysli? Rád se na ně připravím.

              • Rychlej turista  

                Pokud se kolo teprve chystáš pořídit, tak důkladně projeď historii, je tam za ty roky napsáno snad už vše.

                Problémům je lepší se vyhnout, než jim jít naproti a pak je složitě řešit. Až tu historii projedeš, získáš alespoň zevrubnou představu o tom, zda je to kolo pro tebe vhodné či ne. Protože se to probíralo a probírá snad ze všech možných stran. Já mám tu kliku, že na kole jezdím dlouho a vím přesně co potřebuji, proto jsem se gravelu hlubokým obloukem vyhnul, jako kolu pro mě naprosto nevhodném. Ty to ale můžeš mít jinak, ale jak, to přesně můžeš vědět jen ty a rozhodnout si to musíš taky sám :-)

                • Kanec  

                  No já si zde prošel hodně. Ale témata alá “jaký gravel”, “pořízení gravelu a podobně”. Nicméně. Už ho mám a jsem totálně nadšený. Je to přesně kolo, které bude vyhovovat tomu, kde jezdím a kolik jezdím. Ono taky záleží z čeho človék přechází a co jezdí. A jaké má preference. A musím teda říci, že ta kroska je na to, co budu jezdit perfektní.

          • bezdratova.sprcha  

            Nezlob se na mě, ale tyhle názory se daly pochopit pět let zpátky. Dneska už to lze brát jedině jako zabedněnost. Ale hádám, že pro některé je těžké pochopit, že ostatní budou jezdit na tom, co vyhovuje jim, ne na tom, co se jim snažíš prodat.

    • Dave1988  

      Nemáte někdo zkušenosti s tímto stavitelem? https://www.cyklokrosova-kola.cz/

    • Tomáš 84  

      Ahoj jakej gravel byste doporučili cena 30–35tis?

      Co tento SUP

      https://www.kola-online.cz/…40305/v72453?…

    • Tomáš 84  

      JJ jenže není k sehnání mám 173cm a mají pouze L

    • Tomáš 84  

      Ještě mě napadl základní model od meridy..

      Dalo by se?

      https://www.merida-bike.cz/…-cross-300-2

    • Kocourek  

      Jaký štěrkáč byste doporučili na čundry? Měl by hodně uvézt, mít rám připravený na nosiče, co největší průchodnost pro gumy, a pokud možno tak nevýraznou barvu. Převody moc neřeším, jen aby tam nechyběli lehké převody, do kopců s plnou polní to není zrovna lehké šlapání. Takže asi spíš mtb převody, ale nějak se s tím poperu ať to bude cokoli. Rám bych chtěl ocelovej, a karbon vidlici. Cena do 40k.

      Nebo je na to výhodnější pořídit jiný druh kola?

      Taky bych byl rád kdybych to mohl odstrojit, a dojíždět na tom do práce, a nebo na delší vyjížďky.

      Měl bych to jako druhé kolo, ale asi by se spíš stalo kolem číslo jedna. Na mtb které teď mám bych narval co nejširší pláště a nechal to čistě do terénu.

      • TK75  

        Spešl Sequoia.Khaki nebo matná černá, pneu tam jdou v pohodě 45mm a i více.Marin Four Corners taky vypadá schopně.

        • Romancero  

          tak souhlas…Sequoia je univerzál a má dost úchytů na nosiče, což já hojně využívám.

          Jen ty převody jsem ještě trochu poladil …rád využívám celou škálu pastorků.

          Je POZOR na ty náboje Heyfield-je třeba je seřídit (klasické konusy), z výroby zatažené jak sviňa…!

      • NesmrtelnýKostěj  

        Kdybych to měl takhle postavený, tak bych bral Salsa Marrakesh, a vidli bych vyměnil za karbonku.

      • NesmrtelnýKostěj  

        Eště mě napadla kona sutra.

    • Kocourek  

      Díky za doporučení. Sequoia I Marrakesh vypadají skvěle.

      Ale ještě budu vybírat docela dlouho, ani ještě nemám plně naspořené…

      Takže budu určitě rád když se tu objeví další návrhy.

      U těch dvou kol mi chybí jen ta karbon vidle. Takže tu bych ještě musel dokoupit, což je dost blbý u kol který už jsou docela drahý.

      • BB  

        A má ta karbon vidle u těhle kol vůbec smysl ???? Můj názor je, že ne.

        • atty  

          Mám stejný názor, že u expedičního nebo gravel oceláku, kde se primárně na váhu hrát nebude, je klidně dobrá ocelová vidlice úplně v pohodě – může pružit/tlumit lépe, než karbonka.

          • TK75  

            Ocel neznamená automaticky těžké a dobré jen na expedice.Je to jen na každém, jak si kolo přizpůsobí.Já mám celokarbonovou vidlici Ritchey Cyclocross a je fakt skvělá.Moc mě to překvapilo, všude se píše, jak ocel tlumí nárazy atd.Můžu říct, že karbonka Ritchey je do stran pevná, ale přitom krásně pruží ve směru jízdy.Daleko víc než ocelová, co tam byla dříve.Jsem z ní úplně nadšený.Kombinace ocelový rám a celokarbonová vidlice mi přijde jako nejlepší varianta.

            • atty  

              Já neříkám, že dobrá karbonka není fukčně i váhově jinde. Jen říkám, že na určitá kola a určitý typ ježdění je ocel stále dobrá volba v poměru cena/výkon.

              Ostatně Ritchey vidlice nepatří mezi nejlevnější – takže „závodní“ cyklokroska a adventure gravel – bude jistě docela velký rozdíl v použití. Nehledě na to, že jsou blbé a dobré ocelové vidlice, stejně jako blbé a dobré karbonky (ve smyslu vlastností při tlumení a pružení).

              A v neposlední řadě jde samozřejmě o jednotlivce, čemu dá přednost a kolik je ochotný do čeho a proč investovat :)

              • Jezevec70  

                Mě na cyklokrosce funguje i levná Force líp, než noname ocel, co jsem vozil ze starého krosového kola. :-)

        • Kocourek  

          Možná máš pravdu. Nemám potřebné zkušenosti abych to posoudil. Jen jsem mnohokrát četl že podstatně lépe tlumí. Jinak váhu fakt neřeším.

      • Romancero  

        tak karbon vidle ti ušetří tak půl kila, ale rozhodně nepočítej s tím, že bude lépe pohlcovat nárazy!

        U gravelu Sequoia mě vidle v tomhle zklamala. Odpružená sedlovka je naopak perfektní..

        Klidně jezdi i ocelovou…

        • Kocourek  

          Odpružená sedlovka mi připadá divná. Co neodpruží pláště, to musí pobrat nohy. Ale s tou vidlí jste mě fakt přivedli k zamyšlení.

      • kotew CZE JIHLAVA  

        Ač jsem ze Spešlácký rodiny, tak co takhle Author Ronin?

    • Matynac  

      Ahoj nevíte někdo jak je to s dostupností gravel biku: ctm koyuk 3.0 2020 ? V případě, že by se na tohle kolo dlouho čekalo nebo nebylo dostupné myslíte, že je dobrá alternativa Merida silex 400 ?

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.