• Raven008

    Ahoj.

    Po neskutečně dlouhém přemýšlení a pročítání webů zda MTB, krosové kolo, nebo gravel padla má volba nakonec nejspíš na gravel. Hodně běhám a sportuji a chtěl bych si to zpestřit o jízdu na kole. Běhám pouze terén, tak bych chtěl kromě silnice vyrazit na kole právě i do terénu. Ale silnice by byla těch 80% Pak si třeba vyšlápnout po lesní cestě někam ke hradu, nebo prostě jen valit lesní stezky. Trail asi vyloženě ne. Od toho jsem ustoupil kvůli potřebě spíše celopéra, nebo lepšího HT a jeho ceny.

    Rozpočet mám bohužel vcelku špatný. Tj od 15.000 do max. 25.000, ale to už je fakt strop.

    Bohužel v této hladině mi z gravelů vyšel jen:

    Rock Machine Gravelride 200

    https://rockmachinebikes.com/…ilver-orange

    a

    Triban Gravel 120 z Decathlonu, ale ten už není skladem.

    Osobně bych se stejně přikláněl k tomu Rock machinu, ale bojím se, aby nebyl problém v nějakém stoupání.

    Převody má 1×8, 38×11–34, 309 % Když to bude nějaký trhák v lese, tak slezu max. z kola a vytlačím, ale aby to stačilo i na běžné kopce. Žiju na Vysočině, kde je kopců plno. Je mi 37, váha 78, výška 176 cm. Jak jsem psal, chodím běhat terén, tak nohy trénované jsou, ale bojím se, aby ten gravel nebyl vyloženě jen na mírné stoupáčky.

    Nebo jiný lepší gravel v této cenové hladině? Cestou bazaru ale jít nechci.

    Dlouho jsem teď kolo neměl kvůli času na rodinu a jiným důležitějším výdajům. Ale nemůžu do kola investovat víc, ale na druhou stranu potřebuju, aby sloužilo a pár let vydrželo.

    Díky za případné rady

    0 0
    • jIrI___  

      Gravel má jednu nevýhodu, je momentálně trendy a tím pádem jsou u něj hodně vyšponované ceny. A ruku na srdce, ten tvůj rozpočet je v současné době, kdy i u kol ceny vystřelily skokově nahoru, hodně mizerný. Gravel tím pádem bude mít hodně kompromisů, které ti budou znepříjemňovat jízdu nebo nebudou mít takovou výdrž. Přemýšlel jsi o nějakém bazarovem kousku?

      1 1
      • TK75  

        Bazar určitě…jen teda jsem si říkal, že by mohl koukat i po ht, možná bude levnější, ale zase aby tam nebyl vepředu jen držák kola místo funkční vidle

        U grevlu má aspoň zaručený že vidle a rám funguje

        Ale chce to zase hlídat převody, rozsah…aby to bylo použitelný

        0 0
      • jIrI___  

        A ještě jedna doplňující věc. Před koupí důrazně doporučuji gravel někde vyzkoušet a projet se na něm pár kilometrů v terénu podobnému tomu, kde na něm pak hodláš jezdit. Osobně si i přes mediální masírku stále myslím, že gravel je poměrně specifické kolo pro lidi, kteří už mají na různých typech kol něco najeto a přesně vědí, co od toho kola očekávají. Znám hodně případů, kdy lidé cyklistikou ne moc políbení celí nadšení vybírali gravel a po jeho projetí raději koupili klasické MTB…

        5 1
    • Jáchym 1  

      https://www.cyklobazar.cz/…er-gromvel-1

      Je to víc než tvůj limit,ale je to funkční.Nemusíš nic dořešovat.Max­.pláště.

      Třeba ještě něco uhandluješ.

      0 0
    • TK75  

      Jsem se teď koukal a ty ceny jsou fakt děs. Author Aura xr za třicet…jo ale duralová vidle, Sora, bezduše na tom nejdou atd

      0 0
    • Raven008  

      Díky za rady. Bohužel cestou bazaru jít nechci. Za prvé mám voucher na slevu na kolo 9500,– a pak mám obavu, že bazarové kolo bude už použité a budou do něj potřeba investice do údržby. Doporučili byste tedy i třeba nějaky HT, ale jde mi o svižnější jízdu na silnici a to si s HT nějak nejsem jistý. Ten gravel je ideálnější

      0 0
      • TK75  

        Investice do údržby…řetěz, převodníky, destičky a třeba prehazka je furt menší proti investici do karbonové vidlice (když je dural tak to potom takhle končí) a TLR kol …to je totiž dohromady dalších cca dvacet tisíc a hned máš kolo za pade

        0 0
        • detoxy  

          No ta investice nemusí být až tak velká. Kola tlr mi tu zapletl jeden kolega za cca 5 tisíc, s vidlicí tak 10. Ale i tak to ztrácí smysl. Ale rozhodně souhlasím s podporou bazaru. To co psal TK75, jsou spotřebák a nebo se pořád. Další věci typu ložisek, únavy al rámu, apod. jsou v životnosti mnohem dál, řekněme 30 tkm. Tak opotřebované kolo už poznáš. Nevím jaký máš nájezd, ale pokud to je někde okolo 1–2 tisíce/rok, tak ti bazarovka vydrží bezproblémově 10 let.

          0 0
      • jIrI___  

        Pokud nové kolo, pak bych osobně silně uvažoval o Rometu Aspre 1 . Za cenu lehce přes 20 tis Kč dostaneš aspoň karbonovou vidlici. Osazení 2×8 bude pro tebou plánované použití lepší než 1×8 (na tom bych upřímně nechtěl jezdit ani na silnici a ani v kopcích :) ), plusem je v této cenové kategorii rozumně zvolená velikost převodníků 46/34 z a místo pro 40 mm pláště. Osazení je kompletně Shimano, což je mi sympatičtější než mix „co Čína dala“ na tom RM z úvodního příspěvku.

        3 0
    • detoxy  

      Ten rozsah si myslím, že by ti měl stačit. Osobně mám ještě menší, ale jezdím rovinu. Taky bych doporučil sledovat bazar. Nová kola v této ceně už jsou hodně očesaná a vadí mi na nich hliníková vidlice a kola, která nejsou tlr. Z tohoto pohledu se mi ten Triban jeví lepší.

      0 0
    • pawouk56  

      není lepší pár korun našetřit a objednat někde něco normálního na příští sezonu? Z tohohle bych byl zpruzelej a za rok stejně kupoval nový.

      0 0
    • Raven008  

      Pro mě je bohužel svazujici to, že musím ten voucher uplatnit ještě letos a na bazarova kola se nevztahuje. A ten Romet Aspire 1 by ušel?

      0 0
    • Raven008  

      Tak nakonec jsem musel zvednout rozpočet, abych nekupoval vyloženě low end kolo.

      Vybral jsem tato dvě

      4ever GROMVEL ELITE 2021

      https://www.4ever.cz/…na-3963.html

      Author AURA XR4 2021–22

      https://cz.author.eu/…2941302-3719

      Které bude lepší?

      0 0
      • JachymP  

        Hlasuju pro Auru, je mnohem hezčí. Jen nevím jestli umí bezduše, to je podle mě na gravel nutnost.

        0 0
        • Raven008  

          Díky, ale jak píšu výše, na bazarové kolo nemůžu využít voucher

          0 0
          • TK75  

            Aha…mě už paměť neslouží jako dřív hochu, ani oči :-)

            0 0
      • Jáchym 1  

        .

        0 0
      • Raven008  

        Které z těchto dvou by tedy bylo lepší ? Diky

        0 0
        • cyklista86  

          Ten 4ever je asi lehci a nevejdou se tam asi tak siroke plaste jako do toho authoru. Takze bych ho bral kdybych chtel jezdit hlavne po silnici a toho authora, kdybych chtel jezdit i trochu terenu. Vejdou se tam sirsi plaste..

          2 0
      • jIrI___  

        Bral bych 4ever. Tahle Tiagra funguje obstojně, oproti GRX v terénu ale pocítíš absenci brzdy na hazce. Rozhodujícím prvkem by pro mě byly hydraulické brzdy. Vždycky říkám, že je jen otázkou času, než na ně člověk bude chtít přejít (trvá to přesně do prvního projetí kola s hydraulikou :) ) a přechod z mechaniky na hydrauliku je pak poměrně drahý špás. 4ever má v základu 40 mm pláště, takže bych se nebál ani té nedostatečné prostupnosti a nutnosti úzkých plášťů, jak psal někdo o něco výše.

        1 1
        • cyklista86  

          Aha tak jestli tam jsou 40mm, tak to o te prostupnosti platilo asi u starsich modelu..

          1 0
      • Hykal  

        Vybral bych auru xr5 u té xr4 i u toho 4e je příliš kompromisů u xr4 mechanické kotoučovky a u 4e krom jiného kompakt převodník 50/34. Author se mi líbí výrazně více.

        0 0
        • Fazzy  

          Měl bych pár dotazů :) V čem spočívá ten kompromis u kompaktů? Co by mu mělo bránit si časem zvolit převodníky jaký uzná za vhodné, kdyby mu náhodou poměrně univerzální kompakty nevyhovovaly? O jakých dalších kompromisech mluvíš, že by podle tebe měl radši připlatit dalších cca 7000?

          Neblbni mu hlavu, vybral dobře. Já vim, že na BF je všechno kompromis, zvlášť, když je to z hliníku :)

          2 0
          • Hykal  

            50/34 na 34 je na gravel blbost a tigra páky na gravelu ho budou dříve nebo později štvát a nechá za upgrade na grx větší peníze než 7000. Za mě je to šetření na špatném místě.

            0 0
            • Fazzy  

              Tak pise, ze bude jezdit 80 procent silnice a jako fyzicky udrzovanej clovek (beha) ho prevod 34/34 s nejvetsi pravdepodobnosti nikde trapit nebude. Podivej se o jakym kole uvazoval na zacatku vlakna a u ceho skoncil. Timhle stylem by mohl pokracovat treba az k tomu Treku co nedavno skladal DaD..

              0 0
              • Hykal  

                To je pravda přesně tak to je, ale na druhou stranu znám pár lidí co si koupili relativně levné kolo a pak do vylepšení zahučeli víc než by je stál lepší model. Co se převodníku týče na gravel bych 50/34 nechtěl a ani neznám nikoho kdo by ho měl.

                0 0
                • Fazzy  

                  To každopádně, ale tohle už přecejen úplně levný kolo neni. Já na krosce kompakty mám, navíc s kazetou 32z. Používám ji přesně tak jak plánuje tazatel a nic menšího bych tam určitě nechtěl. Dřív než sklon mě stejně zpravidla zastaví obtížnost terénu. Převody jsou značně individuální a nikomu bych nic necpal dokud si to sám nezkusí.

                  0 0
              • tompca  

                Na silnici mu opravdu 34/34 vadit nebude, ale slovy tazatele " Pak si třeba vyšlápnout po lesní cestě někam ke hradu" tam už bude. A ty páky na tom Gromvelu nejsou Tiagra to jsou až ST-R4720(25), jsou tam ST-RS405, spolu s ST-RS505 (11 sp.) to byl mezityp než Shimano udělalo nové sady R4700 a R7000, sice hydraulika, ale to „ergonomické“ porno opravdu na kole moc nechceš.

                0 0
                • Fazzy  

                  Moje zkušenost s hrady je přesně taková jakou jsem zmínil. Buď je k nim slušná cesta a vyjedeš tam s téměř jakýmkoliv převodem nebo je tak kamenitá, že se tam s gravelem stejně nedostaneš :)

                  Co se týče těch pák, tak s nima osobní zkušenost nemám. Pokud se to opravdu nedá držet, tak to beru jako nedostatek, ale taky mám zkušenost, že se tu rádo trochu přehání :)

                  0 0
            • cyklista86  

              Ja se bojim tech prevodniku 52/36 na te endurace. V kombinaci s 35mm plastema. Budu muset zhubnout aspon 10kg, abych mohl jezdit i do kopce. :D

              0 0
            • tompca  

              Jestli máš Tiagra páky nebo GRX 400 je jedno, je to stejná páka (kromě nápisu a Grx jsou vyhnutější trochu ven), jinak půlka dílů včetně gumy je stejná) ale na tom kole nejsou Tiagra páky, ale RS405.

              0 0
    • Sulka  

      CTM Kožak či jak se to jmenuje…

      0 0
      • cyklista86  

        Co takhle dat odkaz kde ho koupit..

        0 1
        • Sulka  

          Pokud kolo shani, tak asi nebude problem si ho objednat nekde f kramu nebo eshopje. Udelej to samy jestli se pidis po tom kde ho koupit.

          0 0
          • cyklista86  

            A v tom ses probudil co.. Tyhle kola jsou beznadejne nedostupna.

            0 1
            • Sulka  

              A uz nikdy nebudou…

              0 0
              • cyklista86  

                Budou treba nekdy na konci leta… A to fakt chces cekat na konec sezony s porizenim kola… Ja budu cekat nekdy do pulky cervna na canyona a i to je docela opruz..

                0 1
    • Raven008  

      Které z těchto dvou by tedy bylo lepší?

      0 0
    • Dan205  

      Už jsi tedy na nějakém gravelu jel a víš, že je to to pravé, co chceš? Já několik týdnů hledám, pročítám testy, trávím tím dost času… Zítra konečně na mě přijde řada v půjčovně, na pár dní budu mít Kross Esker a ve výsledku pak můžu zjistit, že celé to hledání bylo zbytečné, protože mi gravel prostě nesedne a vrátím se zpět k trek/fitness.

      1 0
    • Raven008  

      Jen bych chtěl poradit, který z těchto dvou bude lepší volba.

      0 0
      • TK75  

        Author…mají gravel dlouho, a Ronin je a byl nejhezčí kolo co tady vzniklo.Geo a vše okolo piplaj od 2016

        Je delší a nemá tak strmej hlavovej úhel

        4ever mi doteď nesedl…pořád mi to přijde jako krátká a vysoká koza (střed) nebo gravel tak jak vypadal před šesti lety

        0 0
    • Raven008  

      Hmm, bude to těžká volba. Vypadá to, že obě kola jsou vcelku vyrovnaná

      0 0
    • azmodan  

      Dovolil bych si doporučit tohle kolo, které sám vlastním.

      https://rockmachinebikes.com/…-grey-petrol

      Jako tazatel, i já odjezdím tak 80% na asfaltu (cesta do práce a z práce) a zbytek na výletech, kde zavítám i na takové ty zpevněné lesní cesty a polňačky. Nikde žádný problém. Vyloženě terén nejezdím a to ne ze strachu o kolo, ale o sebe. Takže kořeny, kameny a podobný vylomeniny spíš ne.

      Jezdí to jak vítr a štěrkové cesty v lese se to nebojí. Za mě ideální varianta. Sice naježděno zatím jen 1500km, ale i řetěz zatím drží. Sice mě zlobí přehazovačka, ale je otázka, jestli je to tím, že jsem na tom kole sletěl a ona si drcla a nebo je to třeba špatným kusem…

      Nedávno jsem se tu ptal jak na tu přehazku, tak na to kolo jako takové. Jen jsem se ujistil, že jsem vybral dobře a na mé potřeby to perfektně sedí. Pokud bych dnes kupoval kolo, zvažoval bych tyhle dvě:

      https://rockmachinebikes.com/…r-black-grey

      https://rockmachinebikes.com/…-grey-silver

      a zřejmě bych koupil to za 35k. Se svými znalostmi kol nejsem schopen posoudit, jestli to je dobrá investice, nicméně mám na štěstí ve svém okolí kolegu, který by to posoudit dokázal. Nad 35k bych za to dát nechtěl, stejně na to koupíš brašničku, nářadí, světla a moře píčovin, co ti to prodraží (v mém případě včetně oblečení atd…jediné, co jsem měl ze starého kola byla helma). Takže ono by stejně bylo za 40 a víc…

      S tím co mám jsem nicméně naprosto spokojen a když nezlobí přehazka (dám to do jiného servisu, abych viděl, čím to je) je to kolo k nezaplacení!

      0 2
    • Raven008  

      Díky moc za rady, ale vyloženě chci gravel. Tim jsem si jistý. Jen se rozhoduji mezi tím 4ever a Author.

      0 0
    • Raven008  

      Myslíte tedy, že Author Aura XR4 bude tedy lepší volba než ten 4ever?

      0 0
      • cyklista86  

        Asi jo. Ten 4ever je takova znacka neznacka. Author ma prece jenom u nas nejaky jmeno..

        0 1
      • Fazzy  

        Nemyslim, že mezi těma kolama je takovej rozdíl, abys nákupem jednoho nebo druhýho udělal nějakou chybu. Jasnou výhodou 4everu sou ty hydrauliky. Nicméně ani mechanický brzdy na Auře neni nic co by se nedalo úplně bez problémů používat. Hydra je ale hydra. Navíc tyhle mechaniky, by se měly seřizovat jen napětím lanka a není možný doladění jednotlivých pístků zvlášť, což je z mýho pohledu jedna z výhod některých jiných mechanických kotoučovek.

        Ani jedno není velká chyba, takže bych se rozhod podle vkusu. Jezdit na kole, který se ti nebude líbit, je taky opruz. Jestli se ti líbí obě nebo je ti fuk jak to vypadá, přiklonil bych se k 4everu, přestože mě osobně se líbí Aura.

        3 0
        • Fazzy  

          Ještě jsem to rozklik na počítači a všiml si sympatickýho detailu – 4E má zřejmě zahlazený svary na rámu. Ne, že by to k něčemu bylo, ale je to pro mě známka, že někdo chce udělat i vizuálně hezkej rám. Bohužel u 4E to vždycky pos*rou tim svým logem, ale to je subjektivní. Kdyby si alespoň srovnali rodla a sedlo, když už to foťej na web :)

          0 0
          • TK75  

            Věc vkusu …já zas považuji zahlazený svary za hodně nepěknou záležitost :-D

            Svary jsou krásný.....

            Jinak si to napsal pěkně :-)

            0 0
            • Fazzy  

              Věc vkusu to rozhodně je, nicméně pro výrobce je to úkon navíc. A úkon navíc uděláš jen tehdy, když chceš nabídnout něco navíc :)

              0 0
              • TK75  

                Nebo schovat něco hnusnýho :-)

                Nebo jim tam sedí chlapík bez vkusu

                Jo jasně…snaží se a nejspíš bude víc lidí co se jim líbí uhlazenost na silničce atd

                :-)

                0 0
                • Fazzy  

                  Tak zahlazená bude klasicky zřejmě jen hlava, ostatní svary sou přiznaný, tak předpokládám, že se za ně nestyděj :)

                  0 0
            • cyklista86  

              Kdyz nic, tak aspon u tech zahlazenych sparu vidis snadno prasklinu a taky se to lepe cisti. Treba ten grail hlinikovej vypada fakt strasne.. Ty humpolacke svary.. To ten novej endurace hlinikovej je o parnik uplne jinde…

              0 0
    • Raven008  

      Díky moc za rady. Obe kola se mi líbí. A ve prospěch 4everu mluví ta hydraulika. Takže zvolím 4ever.

      0 0
      • cyklista86  

        Nedavno byl na bazaru a na fotkach vypadal fakt pekne. Skoda jen te zelene barvy loga…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.