• ppavon

    Zdravím, prosím o radu. Je mi 32, rád bych si koupil po spoustě letech nové kolo. Doted jsme měl hodně staré horské kolo, plně neodpružené. Jezdím převážně silnice(české…), zpevněné cesty, polňačky, výlety, nehoním kilometry. Docela jsem koukal a divil se kolik existuje kategorií kol. Zaujal mě gravel. Pročítal jsem diskuze, koukal na testovací videa, četl nějaké recenze. Do nového horského se mi nechce, myslím si, že do terénu jako takového se prostě tak často nepodívám. A v případě, že bych chtěl sjíždět sjezdovky, půjdu do horského a koupím ho jako druhé. Rád bych na kole začal jezdit i do práce, 25km ta a zpět. Převážně po silnici, pěkná lesní cesta. Rozpočet na kolo mám max do 35tis, to je maximum, ideálně kolem 30, v tomto případě to bude chtít ještě pedály a boty. Koukal jsem co se v téhle cenové kategorii dá sehnat. Osobně třeba nejsem schopen posoudit rozdíl mezi mechanickými a hydr. brzdami. Rád bych v případě gravelu dvojpřevodník. Uvažuju, že bych na to dal možná blatníky. S nosičema jezdit nebudu určitě. Chci kolo, který si můžu prohlídnout někde na prodejně, ne kolo, který koupím jen přes net. Vážím 90kg, 178cm. Zatím mám v hledáčku tohle:

    https://www.kellysbike.com/…ot-50-p57707

    http://www.wilier.cz/…dro/d-76170/

    https://www.ctm.sk/…eda-cervena/

    http://cz.author.eu/…9-ua42912402#…

    Uvítám zkušenosti s gravelem, ideálně s výše uvedenými jestli máte. Uvažoval jsem o trekingovém kole, ale nevím. Přijde mi, že tahle kategorie kol není v čechách nijak zvlášt rozšířená. Rozpočet by byl stejný. Odpruženou vidlici asi nutně nepotřebuju. Troufnu si říct, že umím odhadnout, kdy bych si koupil silničku nebo horské. V tom mám jasno. Ale gravel/treking? Díky za názory. Berte to tak, že jsem tady přemýšlel nahlas. Nechci to moc řešit s prodavačem na prodejně, který mi nabídne jen to co, tam v tu chvíli má.

    Co doporučíte? Díky

    • roman II  

      pokud by jsi netrval na beranech tak třeba tohle při troše smlouvání ukecáš na 26–27 a jdou na to dát v klidu 40mm pláště

      https://www.sterba-kola.cz/…der-900-2018

    • BB  

      Na to co jezdíš, tak gravel je ideální. Nenech se ukacet na nějaké pseudo gravely s rovnými řídítky. Z těch co máš v hledáčku je recenze https://www.bikeandride.cz/…ou-necestou/

      mě se vzhledově nejvíce líbí ten kellys, ale vzhled nejezdí. Ze svých krátkých zkušeností na gravelu bych poradil výběr tak, aby brzdy byly hydraulické, pevné osy a rám takový, aby se tam vešly pláště 42 mm (možná i o chlup více).

    • CzechJoker  

      Gravel jsem řešil loni a nakonec jsem vzal z Anglie Full Monty od Planet-X. Problém u řady „gravel“ biků je imho ten, že se jedná o překopanou silničku, tzn. kolo má stejnou geometrii a pouze umožňuje použít širší pláště s tím, že pokud chceš třeba na zimu blatníky (což byl můj požadavek, nepotřebuji mít každý den bláto za ušima), tak se tam většinou nevejdou, protože ta kola mají krátkou zadní stavbu.

      Můj další požadavek byly převody 1×11, z praktických důvodů (po zkušenosti z předminulé zimy) jsem nechtěl přesmykač.

      Z nabízených variant se mi asi nejvíc líbí CTM.

      • Fran-tic  

        ctm je dlouhodobě nedostupné… a tezko tict, kdy bude.

      • p@X  

        Řekl bych, že gravely mívaj divokou geo dost se od silniční lišící, pokud se nevejdou blatníky, tak je to imho spíš Endurance…

      • Petr L2  

        CzechJoker to máš špatné zkušenosti geo u gravelu je s možností instalace sirších plášťů hlavní rozdíl mezi silnicí a gravelem

      • BikerM  

        Sedel jsem zatim jen na dvou gravelech a geometrie oproti prumerne silnicce je uolne mimo.

        Spis bych gravel prirovnal k pohodlnejsimu cyklokrosovemu kolu, s tim, ze gravel je pohodlnejsi, ve vetsine pripadech naprimeny posed, moznost sirsich plastu, moznost ruznych uchyceni blatniku, pripadne nosicu, kosiku…

        • TK75  

          +1

          A i cx je dost jinak, už jen tím že má vysoko střed

          • p@X  

            CX musí splňovat regule UCI, gravel je úplně cokoliv s beranama.

            • BikerM  

              Pravda, nektera gravel kola jsou v podstate biky s beranama. Takovy navrat ke korenum pocatku horskych kol, kdy taky meli ze zacatku berany. :D

              • TK75  

                Bike s beranama to taky nikdy úplně nebude, ale určitě mě to přijde rozumnější, než z grevlu dělat silničku.To bych radši koupil opravdové silniční kolo.

                :-)

        • Tom-T45  

          Teď ještě zjistit, co to je vlastně „průměrná silnička“…

          • BikerM  

            Myslel jsem to z osobni zkusenosti na cem jsem kdy jezdil. A to muzu klidne vyjmenovat Author (nepamatuji si model), Cube Agree hlinik, Cube Agree karbon, A:xus Cuneo, Rocky Mountain karbon (nepamatuji si model), Corratec CCT team karbon. Vesmes jsem vzdy na tehle ramech mel vzdy dost podobnou geometrii i posed.

            Na gravelu jsem poznal obrovsky rozdil v chovani kola oproti silnicce i v samotnem posedu.

    • puffbodie  

      Ja chtel Mongoose Guide Sport, jenze prvni prekvapeni bylo, ze Mongoose tam nedava SRAM sadu, druhe prekvapeni bylo, ze v moji velikosti to letos vyrobce vubec do CR nedoda, nechtel jsem presmykac. No a nakonec je cyklokros XLA od Planet X a spokojenost.

    • bodlak2  

      Nenech se přemluvit a ber rozhodně berany :-)

      S výběrem neporadím, jen přidám tip, že gravela v podobné ceně má i canyon.

    • Pán z Dubu  

      Na zimák/šichťák jsou potřeba plnohodnotné dlouhé blatníky případně ještě s plácačkama. https://www.bike-forum.cz/…-pro-vsechno#…

      Doporučuju rám, který má montážní otvory na blatníky. Zároveň si pohlídat jestli rám pobere zároveň pneu v zamýšleném objemu + blatník. U krátkých rámů se při zatočení potkává bota s předním blatníkem.

    • Tom-T45  

      Nemyslím si, že řešit něco s prodavačem na prodejně by bylo špatně, pokud si člověk zachová kritický odstup a oběhne víc obchodů, tak naopak může získat spoustu informací a kola si ošahat.

      Ohledně odkazovaných kol, vzhledem k doporučené ceně bych zvolil tohle pořadí:

      1. Kellys – 105 s hydrobrzdama, pevné osy, karbonová vidlice, v podstatě není co vytknout.
      2. CTM – 105, TR ráfky a pláště, škoda že nemá hydrauliky, jinak vypadá skvěle
      3. Willier – Tiagra s hydrama, převodníky 48/32 – to bych bral jako +, vzadu rychloupínák, nemá karbonovou vidlici, ale je otázka, jestli je to při tlustých pláštích důležité
      4. Author – Tiagra s mechanikami, vzadu rychloupínák, doporučená cena je poněkud přestřelená. I když mám doma loňský model, tak v tomto případě bych ji vyřadil z výběru.
      • Singlespeed  

        Kellysu je třeba vytkout zejména převody. Pily 52/36 a nejedoucí, těžké a hrubé 40 mm Smart Samy je brutální kombinace, kterou by pořádně roztočil snad jen Sergej Suchoručenkov v době své největší slávy :-)

        • deleteduser  

          Na polozpevněné rovinky typu Litovelské Pomoraví, kde nejvyšší kopec je železniční násep nebo hráz u Moravy, je 52/36 v pohodě :)

          • detoxy  

            No 52 fakt nechápu. Pro profíka v kondici ok, ale ten zase nebude jezdit Kellys.

        • Tom-T45  

          Souhlas, převodníky by se asi víc hodily 50/34, ale převody jsou hodně individuální, záleží na kondici a kde bude jezdit. Na druhou stranu, pokud na léto nahodí nějaké tenčí silniční pláště, nebo si pořídí druhou sadu kol, tak 52/36 může být OK.

        • ppavon  

          Zdravím a děkuji moc za názory. Já jsem rekreační cyklista, nejezdím výkonově, výlety, rád bych začal do práce jezdit. Ale s tím názorem, že převody 52/36 jsou dost jsem se tady na fóru vícekrát setkal. Je to opravdu tak znát proti 48/32? S tímhle nemám zkušenost a nejsem schopen to posoudit jestli to je opravdu tak velký rozdíl. Jezdil jsem doposavad trojprevodnik na starém horském a tam největší kolečko bylo 44. S fyzickou zas tak suprove na tom nejsem. Ale chci ji poladit… Víc jak 50km bych asi teď neujel. Záleží na terénu.

          • deleteduser  

            Záleží, kde chceš jezdit. Pokud rovinky, polňačky, lesní asfaltky, tak by 52/36 zas nemusel být úplný průšvih. Ale pokud se chceš pustit do větších kopců, potom by to převodníky chtělo určitě menší. On je i rozdíl jezdit kopce po silnici a jet kopce a nezpevněné cesty :)

          • Rowdy  

            Je to znát. 52 zubů je pro nepříliš výkonného amatéra skoro nevyužitelně rychlý převod. 52 vepředu a 11 vzadu znamená, že i při rychlostech přes 60km/h můžeš šlapat. Ne že by to něčemu překáželo, jen to asi nebudeš moc používat. 36 malá placka je fajn, pokud máš smysluplný W/kg, nebo nejezdíš strmé kopce. V zásadě 36 vepředu a 32 vzadu (běžná kombinace do kopců) znamená, že při smysluplné kadenci pojedeš 10km/h. Jestli máš kolem sebe kopce, kde potřebuješ jet i pomaleji, pak to může být těžký převod. S převodníkama 48/32 můžeš šlapat do cca 55km/h, to je furt dost rychlý na to, aby to stačilo. Na straně lehkých převodů prakticky získáš jeden převod navrch. Což v dlouhých nebo strmých stoupáních může být zásadní úleva. Taky nebudeš muset sahat na smyk tak často. Ono se ti může klidně stát, že ti foukne protivítr a pojedeš malou i po rovině.

            • ppavon  

              Díky, užitečné.

            • jeniiiik  

              Doplním, ze malá placka se fest hodí, když navesis na kolo brašny ;) V Itálii mi chyběly v kopcích převody i na předek 32 zadek 34.

            • Jezevec70  

              Na starém kole se mi osvědčily převody 46/34. Na novém mám 50/34 a velký je moc velký a rozdíl mezi převodníky mi taky moc nesedí.

      • Johny.Merida  

        Ten jsem u něj přesně kupoval já .

        • ppavon  

          A jsi s ním spokojenej?

          • Johny.Merida  

            Hele nadmíru, ale koukni mi do profilu… já ho přestavěl hned po koupi.

            • Tom-T45  

              Jsem s ním spokojený, proto jsem ho přestavěl, nebo jsem spokojený, protože jsem ho přestavěl ? :-)))

              • Johny.Merida  

                Hele , rámová sada jako základ super a že jsem měl možnost tam frknout Sram Force 22 misto Sory, to je bonus. Jinak bych ho nechal v základu. Chtěl jsem stáhnout váhu. Pevný osy a vzadu 142 mm nába, průchodnost gumy až 42 mm, co chtit vic. Geometrie v poho a pořád se toho kola nemůžu, co se týče pohodlí a ovladatelnosti nabažit. A mechanika u brzd mi nevadi.

                • Tom-T45  

                  Rám vypadá hodně dobře a cena po slevě není na to, že to je Spešl přestřelená, takže proč ně. Sice je to „jen“ 9 speed, ale na druhou stranu, pokud bude chtít majitel ladit převody, tak nová kazeta bude doslova za pár stovek.

                  • Johny.Merida  

                    No ono nejde jen o kazetu :-)

                  • lumyr  

                    Tak pořad bych řekl, zle ta cena je dost mimo… pokud nemáš doma v šuplíku nějakou 11 (10) sadu, tak překopat to, bude celkem dost stát a to už je lepší koupit celý kolo.

                    • Tom-T45  

                      Proč by to měl překopávat?

                      • Rowdy  

                        Lidi si kupují levná kola, aby je mohli za těžké peníze vylepšovat. Se tomu říká „upgrade“. Člověk si tak udělá radost víckrát. Zaprvý, když si koupí kolo. Zadruhý, když si k němu konečně koupí komponenty, který tam vlastně chtěl mít od začátku. Zatřetí, když se na bazaru dokáže zbavit těch nechtěných kusů. Je to takové „tři v jednom“ a stojí to jen dvakrát tolik.

                        • deleteduser  

                          toys for big boys

                          proto kupuju holé rámy a díly točím tak, jak se mi to hodí… ještě navíc si udělám radost hledáním v bazaru a výprodejích

                        • Markony  

                          .

                      • lumyr  

                        Protože „jen“ vyměnit kazeta nejde, abys z 9sp udělal 10,11 jak píšeš o několik příspěvků výš.. musíš v podstatě vyměnit celý pohon.

                        • jeniiiik  

                          A nebo by to nechal tak a prostě bude točit klikama, řadit a bude mu buřt kolik má vzadu koleček. :-)

                          • lumyr  

                            Jenže já reagoval na něco trochu jiného než to, jestli ti je počet převodů buřt…

                        • Tom-T45  

                          Jo tááák. Ladit převody bylo myšleno tak, že když mu nebudou vyhovovat stávající, tak za pár kaček koupí kazetu s jiným rozsahem. Měnit celé řazení by bylo samozřejmě nesmysl.

              • Petr L2  

                Já mám Diverge taky, jsem spokojený, hned jsem měnil brzdy za hydry, hazku za Ultegru RX, 38 pneu a sedlo Phenom, pak RedShift představec a sirší berany :-)

          • ondrejkout  

            Jsme s ním spokojený viz profily :)

      • ppavon  

        Vypadá dobře, jen si nejsem jistý jestli při 178cm ta 54neni malá.

        • Johny.Merida  

          Mám 54…a 175cm

        • ondrejkout  

          Já 180 a 56. 85 kilo. Ale mám krátkej inseam, 80 cm, takže delší vršek těla, což se odráží na mojí potřebě delšího rámu. Asi budeš muset vyzkoušet.

    • M4N1  

      Zdravím, zkusím se přidat k tématu, protože řeším podobnou věc. Co si myslíte o RB set Base a vlastní konfiguraci rámu?

      • deleteduser  

        Myslíš vlastní geometrii? Na to je ideální zeptat se přímo pana Heiníka. Já jsem s ním geo nového RX řešil, poslal jsem mu svoje míry z competitive cyclista…

        Ovšem praktické uvedení RX 2019 je naplánováno na léto… a bůh ví, kdy to reálně bude.

    • Kadel x road  

      Ještě mrkni na superior X-road já ho jezdím a velká spokojenost:-)

      • jeniiiik  

        Malo mista na gumu, az 2020 bude lepsi. ;)

        • Kadel x road  

          Mám superior xroad issue 2017 a vozím bezduse 42mm konkrétně wtb resolute 42 a velká spokojenost:-)

          • Kukinos  

            Ahoj, uvažuji právě o koupi X-Roada z roku 2019, tedy stejný rám bych řekl. Jen nevím, kolik se tam max vejde plášť… tedy 42" dokonce je ok? Díky moc. A ještě dotaz… pohltí ten karbon a sedlovka s těmi plášti slušně vibrace od nerovností..?

            Díkes moc.

          • Kukinos  

            Ahoj, uvažuji právě o koupi X-Roada z roku 2019, tedy stejný rám bych řekl. Jen nevím, kolik se tam max vejde plášť… tedy 42" dokonce je ok? Díky moc. A ještě dotaz… pohltí ten karbon a sedlovka s těmi plášti slušně vibrace od nerovností..?

            Díkes moc.

          • Kukinos  

            Ahoj, uvažuji právě o koupi X-Roada z roku 2019, tedy stejný rám bych řekl. Jen nevím, kolik se tam max vejde plášť… tedy 42" dokonce je ok? Díky moc. A ještě dotaz… pohltí ten karbon a sedlovka s těmi plášti slušně vibrace od nerovností..?

            Díkes moc.

            • jIrI___  

              42" se zcela jistě nevejde, 42 mm je hodně hrana, 38 mm je fajn pokud nevyhledáváš bláto, s 35 mm se nemusíš bát ani do bláta. Na některé pláště širší než 35 mm je potřeba zbastlit uchycení přesmykače, ať pláštěm nechytáš o lanko. Toť moje zkušenosti s hliníkovým X-Roadem, jak to má karbonový netuším.

    • Svobodník čekatel  

      Já nedávno řešil stejnou otázku a nakonec jsem šel do Tribana 520Rc. 105, hydry. Pevný osy to sice nemá, ale u gravelu to asi nevadí. Jen vedení bovdenů je nešikovný. Když ti sedne geo… :)

      • Svobodník čekatel  

        s pláštěm nad 36mm se blatník nevejde, zbyde ti dost na případný upgrate.

      • Petr L2  

        Já myslim, že zrovna pevné osy jsou u gravelu důležité…

        • Archer  

          Mě se zda, ze rozdíl mezi osou 12×100 a dobře utaženým rychloupínákem 9×100 (třeba RWS) bude zanedbatelný. Ale co se tyká pohody manipulace s kolem – osa vede.

    • puffbodie  

      A co Bergamont Grandurance RD 5 ?

      Vcetne blatniku, nosice, dynamu v naboji a svetlo. Slozeni docela jde, plaste super. Jen vaha neni moc rozdil proti horaku treba.

    • Namtos  

      Je na českém trhu hliníkový rám i s karbonovou vidlicí – mimo RB RX – pro stavbu? Nedávno tu někdo dával Aura RX – to jsou ale rámy co někdo odstrojil – to výrobce neprodává ideál by bylo něco ve stylu Specialized Sequioa s větší průchodností pneumatik…

    • lukas.m  

      Dobrý den,

      rád bych se přidal k tématu výběru gravel-biku. Tak jak pročítám fóra a koukám co ostatní doporučují, tak většina kole není skladem nebo dostupnost za několik měsíců, ale co si mám koupit teď. Zkušenost s cyklistikou (silniční) mám celý život, ale chtěl bych kolo na blbnutí, dojíždění na chalupu a projížďky v terénu.Mé fyzické proporce jsou 191cm/90kg což odpovídá rámu 58 a to mi přijde, také jako nedostatkové zboží. Co se týče cenového limitu ten se pohybuje +/- 35tisíc. Jaké kolo byste si koupili?

    • Jáchym 1  

      Já jsem si postavil toto.

      Rám ocel/ Werk- Čaprnka-moje geometrie.

      Vidlice Force,crb

      Kola Remerx

      Sada Sram 2/10

      Stálo mě to cca.18 000

    • romanek1  

      A brzy bude novej Triban.

      https://www.decathlon.de/…_/R-p-308073?…

    • ppavon  

      Tak zdá se, že vybrat kolo bude nakonec větší oříšek s ohledem na dostupnost kola. Ohledně velikosti všichni doporučují vyzkoušet což chápu a mám v úmyslu, ale ty sklady jsou mi přijde asi úplně prázdný. Co projíždím internetové stránky, hromada kol prostě není dostupná či píšou na dotaz. Gravel od RB bike bych taky bral, ale dostupnost až 06/19, kdybych se překonal a koupil to přes net, tak Canyon taky 07,08/19. Já tomu nerozumím, to to prostě jen nestíhaj vyrábět, anebo toho dělaj tak málo… Takže si vezmu 35tis. do peněženky a půjdu obíhat prodejny. V podstatě tři favority(Willier, Kellys, CTM) výše uvedené mám, jestli teda nepadnu na něco jiného s dobrou výbavou. Nechci čekat na kolo měsíce, to je čekačka jak na Superba.

      • krabica  

        Je to jednoduché, kola se dělají nárazově 1× za rok, výrobce/prodejce si něco objedná, pak se to vyrobí, a celý rok se prodává, pokud dojdou, čeká se na další várku zbytek cyklu.

        • ppavon  

          Já vím, že takhle to dělají některé značky se sportovním oblečením. VO si objednají, to se vyrobí a nic víc a pak až za rok. Mě jen přijde, že začíná cyklo sezona tak bych čekal, že ted ty modely budou.

          • krabica  

            Tak těch fabrik je pár, takže to dělají postupně, předpokládám, že menší značky půjdou až na konec. Navíc Kellys měl snad loni docela fajn ceny, tak některé modely zmizely v podstatě na předobjednávkách a do obchodů se skoro nic nedostalo. :-)

          • Jezevec70  

            Pracuji ve firmě, kde se vyrábí zimní sportovní vybavení a funguje to asi následovně:

            V září 2018 se začínají dělat vzorkové kolekce na zimu 19/20, od října se pomalu rozjíždí výroba podle objednávek. Ta musí být hotová do konce října 2019. Takže v zimě, už se nic dodělávat nedá, to už se jede na další zimu.

            Předpokládám, že u výroby kol na bude obdobné.

            • BB  

              U zimního vybavení to chápu, ale kolo není sezonní vybavení, tak tam je mi to nepochopitelné. To mě připadá, jako by auta byla ke koupi jednou za rok. Ale asi mi něco uniká.

              • ppavon  

                Naprosto souhlasím

              • Tom-T45  

                To bude asi tím, že normální lidi, kterých je většina, jezdí na kole od jara do podzimu, takže kolo JE sezónní záležitost, stejně jako třeba lyže :-)

                • ppavon  

                  No, sem to teda nepatří, ale lyže už dlouho nejsou sezónní záležitosti stejně jako plavky…

                • BB  

                  fajn, takže sezóna je 3/4 roku, tak bych pochopil, že kola nebudou v zimě, ale po zbytek roku (je sezóna) jsou, ale podle diskuse se zdá, že je vše opačně, že kdo nekoupil v zimě je bez šance. Fakt tomu nerozumím.

                  • Jáchym 1  

                    Ono se to jeví nepochopitelný,ale výroba kola je poměrně náročná na logistiku.

                    Jelikož je zažitým standardem,že na každý rok(sezóno)se vyrábí kompletně nová kolekce i když se prakticky oproti minulé kolekci na většině modelů nic zásadního kromě barev nezmění.Samozřejmě v kategorii ,,top"kol to je o tom, s jakou novinkou vývojáři vyrukují.

                    Ale zpět k jádru.Každý výrobce vyžaduje od svých odběratelů potažmo prodejců tzv.předobjednávku s minimálně půlročním předstihem a to proto,aby si mohl u výrobců jednotlivý komponentů objednat počty a druhy součástek z kterých se kolo pak smontuje.

                    Kapacity výrobců mají limity a je to velký boj si zajistit dodávký v požadovaných objemech a termínech.První,,že­rou" nejsilnější hráči v branži,např.Giant nebo Merida.

                    Takže ,fabriky ,,vyflusnou"ak­tuální kolekci a v tuto dobu se už objevují vzorky pro rok 2020.

                    Žádný výroce nebo velkoobchod nechce mít v červnu plný sklad kol.Co není na maloobchodech už nejspíš nebude.

                    Je to celkem mazec

                    • Namtos  

                      No jenže s každou další sezónou se mění cena a když ne cena, tak za stejné peníze levnější komponenty třeba o řadu nižší…

                    • Petr L2  

                      Tak Merida nemusí „žrát“ jako první, neboť oni jsou ti, kdo vaří a protože vlastní takřka půlku Spešlu, tak první asi „žere“ Spešl :-)

              • krabica  

                Auta si dělá zpravidla každá firma svoje, na kola je jen pár fabrik a ty postupně bouchají rámy pro jednotlivé značky. ..

                • BB  

                  Takže to by jedny kola byla v lednu, druhá firma v únoru atd. Takže globálně by byla kola po celý rok, ale tady podle diskuse ze zdá, že ten takt mají všechny firmy stejný a teď nejsou gravely od žádné firmy.

                  • Marskatin  

                    Jedině Triban :)

                  • krabica  

                    Ještě do toho vstupují další komponenty… Gravely určitě jsou, jen ne zrovna teď od pár menších značek, co se tu poptávají, zkusil bych třeba Trek, Specialized, Scott, GT nebo jiné firmy…

      • detoxy  

        Hmm vidím, že za 2,5 roku, co jsem kolo kupoval já, se moc nezměnilo. Tenkrát narazit na gravel nebo cx na prodejně byla věc nemožná. V lepších prodejnách už o nich tenkrát slyšeli :-)

    • Markony  

      No Kellys CTM budou s dostupnosti dosti podobně co jsem si zjišťoval ohledně Kellys Soot 50 dostupnost březen ± a pak už nic moc.Jak psal ppavon vyrobí se várka a jeto prodá, ohledně Soot 50 u mi tvrdili že se vyrobila várka na podzim 2018 a pak na jaře 2019 a už nic nebude .

      • Fran-tic  

        ctm jarní várka už je rozprodana btw

        • ppavon  

          To je prima no. Aspoň člověk nemá tak velký výběr a je jednoduzsi se rozhodnout.

          Počkej a to víš jak?

          • Fran-tic  

            to vím tak, že ho mám objednáno od začátku února a už tehdy byly 2 poslední kola dostupné v předobjednávce. ale nadávám na to samé, ta dostupnost je malinká

    • ppavon  

      Dnes jsem se byl podívat na tohle kolo:https://www.specialized.com/…ite/p/154307?…

      Strašně pohodlný posez, velmi komfortní. Ale ty prachy no…

      Ještě se chci mrknout na: https://www.finebike.cz/…ra-2018.html a https://www.kola-visek.cz/117614//?…

      Měly by být skladem, i velikosti a cenově pro mě akorát. To jsou asi favoriti. Jen u treku případně specializedu by se musely měnit pláště, prodávají to na hodně tenkých silničních.

      • puffbodie  

        Na tom je specialni asi jedine ta cena, ktera je i po sleve tak o 10 tis. vyssi nez kola co se daji sehnat s vyssi vybavou :-)

      • ondrejkout  

        A jakou vyhovující velikost jsi u toho Diverge sedlal?

      • makimaki  

        Při tvojí výšce bych se podíval po kolech z Evancycle, Merlin Bikes nebo Planet X, vybereš si, jsou to celkem pěkná kola a za dobrou cenu. Já při svých skoro 2m jen bezvýsledně hledám odpovídající rám … , jsou to vyzkoušené obchody, docela dost lidí odsud je má. Mě se v poslední době líbilo kolo z Merlin Blue, cestovní s brašnama, jak tady někdo někde dával odkaz, pláště 32mm, snad by i 35 vyšlo – ale to je trochu mimo tvoje požadavky, jen takový tip.

    • PatrikKalista  

      Nikdo z vás tady neuvažoval o Salsa Journeyman?

      https://salsacycles.com/…man_sora_700

      • puffbodie  

        Vypada hezky, ale viz. vyse. Jsou tu levnejsi kola s vyssi vybavou.

        • Tom-T45  

          Hmmm, pokud jsou ta kola levnější a zároveň mají lepší výbavu, tak podle zákonů trhu musí být v něčem jiném horší…

          • puffbodie  

            Jo, v nalepce na ramu. Nekteri lide jsou na nalepky strasne vysazeni :-)

            • well  

              Je to o tom rámu a ten je nejdůležitější. Kolo kupuješ na několik let a co je dnes deset tisíc. Já jako nejlepší cena užitná hodnota beru Canyon. Tyhle různý garážovky z UK made in China mají dost hrozný hodnocení v testech. Nakonec je to každého volba.

              • puffbodie  

                Ano a proto to vsichni delaji v Cine a na Taiwanu, pro Canyon to dela Giant, pro Specialized to dela Merida. A s cenou jim to taky nejak hapruje vzhledem k tomu, ze prodavaji na primo. Cena vs uzitna hodnota to mozna platilo predtim u jejich nizsich rad, ted jak je vidno i tady v diskuzich nejak zacali davat prednost cene pro sebe. Nakonec je to kazdeho volba.

                • snas89  

                  Ale treba lux ma cenu uplne luxusni

                • kliiima  

                  U vyšších modelů to dle mého názoru pořád platí, že u Canyonu dostaneš dobrou výbavu za zajímavou cenu, viz Lux, Neuron CF, kterou ti konkurence nenabídne…

                  • puffbodie  

                    „Nahore“ to nerozporuju. Maji tam pekne kola, clovek by si vybral, kdyz uz by do toho chtel dat tolik penez.

                    • gregorus  

                      Je to taky tím, že canyon pořád dává kompletní a nové shimano řady. Když tu pak někdo srovnává cenu canyonu na nové koutočové tiagře s cenou kellysu na 105, kde je ale RS505, tak to samozřejmě vypadá, že je canyon drahý.

                • lumyr  

                  Tak snad kde a kdo daný komponent dělá, není moc určující. Kvalitu a ostatní parametry určuje kupec… Giant/kdokoliv ti vyrobí jen to, co si objednáš.

    • kliiima  

      A co si myslíte o Meridě Silex 600?

      https://www.merida-bike.cz/…la/silex-600

      Má pro mě hodně zajímavou geometrii

      • Fran-tic  

        za 46 mi to přijde přestřelené a navíc se mi ty meridy strašně nelíbí :)

      • gregorus  

        že je to drahý

      • Cavendish  

        Hliník, základní SRAM Apex, Merida komponenty, maxxis pláště a cena 46? Za 43 je lépe vybavený Canyon Grail Al 7 nebo za 38 cyklokrosový Inflite AL SLX ve stejné výbavě.

        • kliiima  

          Děkuji za názory a otevření očí. Líbila se mi u toho geometrie, tak jsem byl trochu zaslepen.

          Nakonec to asi dopadne tak, že počkám na Shimano 1×?? do června a potom to bude RB s tím Shimanem

          • makimaki  

            Je potřeba krotit optimismus ohledně nového RB RX, to bude dříve spíše to Shimano …

    • ppavon  

      Tak jsem absolvoval For bikes, prohlédl jsme si téměř všechna kola, která mě zajímala. Na stánku CTM, jsme se zeptal na dostupnost. Byl to člověk z https://www.kubasport.cz/ (dal mi vizitku) a tvrdil mi, že objednat KOYUK by neměl být takový problém, že snad mají ještě rámy, ale čekají na ostatní komponenty. No trochu se v tom motal, ale důvěryhodně to nepůsobilo. Nicméně jsem byl ještě u výrobce KROSS a ten mi popisoval jak všichni výrobci kol mají každý rok komplet novou kolekci a přichází s novinkami atd…, a že výrobu kol zadávají 7 až 12 měsíců dopředu. A prý když se kola vyprodají do měsíce, pak už se jen čeká na další sezonu. Nicméně na stánku Rideka jsem si mohl prohlídnout https://www.cube.eu/…cknred-2019/, což se mi líbí a mělo by být sehnatelné, zítra se na něj chci jít podívat, ještě na Williera Jarren a mezi nimi se rozhodnu. Když opravdu budou.

      A ještě takový postřeh. Já mám 90kg, nejsem balvan, ale váha je váha. V různých diskuzích se tady řešila kvalita a tuhost rámu v souvislosti s váhou cyklisty. Viděl jem tam dost chlapů, který byli prostě jen velký a hodně vážili(chlap 2 metry) anebo i dooooost tlustý lidi s břichem jak 90l krosna, který by museli jezdit já nevím na čem. A když se zajímaly o silničky, gravely, fakt jsem si vzpoměl na ty diskuze tady…

    • ppavon  

      Tak a je doma Cube Nuroad Pro, koupeno v rideko.cz v Praze v Lidicke. Skvělý prodavači.

      • Cavendish  

        Líbí. Vkusný gravel

      • krabica  

        Mně se na tom nelíbí ta masivní hlavovka a vidle.

        • p@X  

          A to mně se zas ten konrast předku a zadku líbí a to Kostku nemusím :)

      • Fran-tic  

        je to pěkný a udělal si dobře. na kubasportu jsem objednaval ctmko už v únoru. termín dodání se co 2 týdny kvůli něčemu posunuje. čekalo se na rámy, komponenty, pak vlastně se to jen o měsíc zpozdilo…jako třeba fakt za to nemůžou, ale to je utrpení toto :) btw i já se na to vykašlal a čekám :)

        • ppavon  

          Já právě s člověkem z kubasportu mluvil a říkal mi přesně co popisuješ. Je možný že v tom jsou nevinně, ale já chtěl kolo teď a chci jezdit a ne čekat.

      • hyky  

        Tak jak si spokojenej ,jaký jsou první dojmy?

        • ppavon  

          No já jsem spokojený moc, zatím jsem jezdil jen na silnici, takže nemůžu posoudit „terénní vlastnosti“ kola. To kolo mi přijde, že je děsně rychlý. Ty převody jsou akorát, prudký kopec se vyjet dá, spíš co mě zatím v kopcích limituje je moje fyzička. A sedlo je teda dost sportovní mi přijde, zadek si hodně zvyká… Ale celkový posez je velmi pohodlný. Zatím ta negativa souvisí s mou fyzičkou či tím, že jsem delší dobu nejezdil, případně s mou nezkušeností. Jako například s pedály, se kterými jsem zkušenost neměl. Ale šlapání s nimi mi moc vyhovuje. Samozřejmě, že když jsem si zkoušel nacvakávání ve sklepě u zdi, samozřejmě jsme to položil na bok. Lepší než na silnici…

    • Papuča  

      Máte niekto skúsenosti s CTM Koyuk 1.0? Oproti 2.0 je postavená na Sore. môžem ho mať v zaujímavej cene. Je váha10,5 kg na gravel už veľa, alebo ešte v pohode? Dik

      • Fran-tic  

        mi se líbí i koyuk 2.0, ale na gravela už nechci nikdy shimano a dvě placky :) u ctm byla problém hlavně dostupnost

        • Papuča  

          Koyuk 2.0 je nezohnateľný na Slovensku, iba nejaké kusy 1.0. V tej cenovej kategórii nič lepšie nie je. Iba na Clarise a ťažšie…

        • TK75  

          To já zas zjistil, že dvě placky a konkrétně Tiagra mi sedí víc než jednoplacka Sram.Jako ani ne rozsahem převodů, ale tím jak jemně a v klidu Tiagra řadí + je supr nemuset furt cvakat.Prostě je to silně individuální:-)

          • jIrI___  

            +1. Taky jsem kdysi měl hříšné myšlenky přejít na gravelu z Ultegry/105 na jednoplacku, ale po vyzkoušení Sram Rival 1×11 během 60 km projížďky jsem si to rychle rozmyslel. Je to prostě o prioritách, každému sedne něco jiného.

            • deleteduser  

              Tak nějak. Hustí enduráci asi uvítají, že se v krutém terénu nepřátelských trailů a prudkých výstupů nemusí zabývat levou páčkou, ale mně osobně na gravel jednoplacka nesmí. Navíc se mi SRAM blbě drží. Je to halt velmi subjektivní.

    • Jenda82  

      Ahoj,jezdí někdo gravel na 29 kolech?

      • V0jtisek  

        …kazdej?

        • Petr L2  

          No, kde vlastně tak zhruba končí v šířce pláště 28" a už je to 29" :-)

        • Marskatin  

          Asi neee…:)

          Chápu, že asi narážíš na to, že ráfky mají stejný rozměr 622, ale technicky vzato je za 29" kolo považováno kolo, kde průměr pláště přesahuje 28,5 palce a hraniční plášť je zhruba 29×2,0 (50–622). 47–622 je poslední „trekkingový“ 28" plášť.

    • sandy1  

      Svezu se na tomto tématu.

      Přemýšlím nad koupí druhého kola. Mělo by to být kolo na ježdění do práce, občasný výjezd na něčem jiném než full a hlavně na cestování na těžko ve stylu Bikepacking. Silnice i nezpevněné cety. Kopcovitý terén je samozřejmostí. Takže gravel. Jelikož mám vedlejšák v Dekáči, tak jsem se v první řadě koukal tady. Nepotřebuji karbonový rám, ani hi-tech technology. Prostě nahodit brašny a za víkend hodit cca 300 km. Případná předělávka za užitečnější komponent časem není nemožná.

      1. https://www.decathlon.cz/…8518726.html cena 12.000
      2. https://www.decathlon.cz/…8502389.html cena 15.745
      3. https://www.decathlon.cz/…8504030.html cena 18.000

      Nebo něci jiného za ty prachy, ale nevím co. Je mi jasné, že u 1. a 2. varianty na to hodit silnější pláště. Papírově poberou 36mm, ale vím, že 40 není problém.

      Dík za rady.

      • V0jtisek  

        2 + jiny plaste,

        ten gravel 3. nenabizi nic navic

        ta sora na 1. je bidna, rozhodne se vyplati priplatit za 105

      • lith  

        Ten gravel ma oproti silnicni jeste jina riditka, vyhnuti 16°. Ale to je asi vsechno.

        Ty ceny jsou pro zamestnance Dekace? Hezky…to bych si toho gravela koupil hned.

        • sandy1  

          Jj jsou pro zaměstnance. Když vyměním pláště a řidítka, tak na tom furt budu peněžně líp, než když vemu rovnou gravela.

          • lith  

            Ty riditka nemusi byt uplne nutna, ne kazdej to vyhnuti vyzaduje…

            Maji to zamestnanci omezene…ze bych nekoho oslovil? :-)

    • sandy1  

      Jj mají

      • Markony  

        A nebylo by lepší ceny neuvadat a nechat ceny co jsou na netu pro oby lid nepřipadá mi to moc rozumné aby tě někdo nepochválil z vedení .

        • V0jtisek  

          +1

        • milan.v  

          Přesně, navíc těch zavistivců a vychcánků je tu celkem dost…

          • lumyr  

            Vzhledem k tomu, že to není nějaká super tajná sleva pro klienta, ale obyčejnej zaměstnaneckej benefit, tak je to úplně jedno. Dost lidi má v práci mnohem větší benefity a taky o nich klidně mluví. Nechápu, co zase řešíte.

            Jediný, co se mu může stát je jen to, že ho bude kontaktovat pár lidi z BF a prosit o slevu, ale to už je jeho boj.

            • milan.v  

              A přesně o tom mluvím…

            • Prazak0  

              Nižší ceny pro vlastní nákup mají myslím i běžné obchodní řetězce, taky to nikdo netají. U kol to jde navíc docela dobře pohlídat. Asi není běžné, aby si někdo kupoval pět jízdních kola za jeden rok. Sleva může být limitovaná počtem kola na osobu různým způsobem (kolo pro osobní potřebu jedno nebo jedno svého druhu, např. silniční plus MTB, kolo i pro partnerku, děti – zde to jde taktéž limitovat). Další věc, i ta zaměstnanecká cena není charita, řekl bych, že bude se ziskem, ale jen dosti menším. Lidi jsou sice vyčůraní, ale obchodníci celkově mají větší zkušenost, zkrátka je nikdo moc nepřečůrá. Pohlídají si to, něco nechají, zvl. když fakticky to je pro ně výhodné.

              V Decathlonu jsou taky slevy, v eshopu stála některá kola víc jak na prodejně. Ani ta snížená cena nebyla myslím prodělečná, pouze menší zisk. Proti běžnému obratu. Nakonec to k obchodu patří, že na něčem se hodně vydělá a něco může být i prodělek.

              Když vidím, jak silniční kolo se Sorou jde prodávat za malinko přes 8 tisíc, tak nemyslím, že by Decathlon na levnějších cenách tratil. Leda u pár lidí, co by si koupila kolo za plnou cenu. Nebo taky nekoupila v Dec., ale jinde.

        • sandy1  

          Pravdu díš.

        • jIrI___  

          Ta 20% sleva pro zaměstnance je/byla uvedena mezi benefity snad na všech webech s pracovními nabídkami… Nedělal bych z toho nějakou top sekret informaci :)

    • FOSA  

      Zdravím,

      nevím kam s dotazem, tak to hodím sem…

      Zvažuji koupi GT Grade Elite 2020 (nejlevnější verze za 25k), vím že koupím levněji lépe vybavené kolo, ale prostě se mi líbí a pokud sedne na projetí, nejspíš to dál nebudu řešit…

      K dotazu – má někdo tenhle bike? Můžu poprosit o recenzi, rady, tipy?

      Dík, Fosa.

    • Davidakta  

      Tak už mě to taky dohnalo a začínám přemýšlet o gravelu. Mohl by sem někdo hodit názor na tohle kolo? https://www.velosport.cz/…-138390.html

      Můžu ho mít za 24k, ale vůbec se neorientuju v těch komponentech.

      • p@X  

        Pěkný to je, ale případný upgrade na hydry, nevím se Sorou jestli je vůbec možný, sériové záplety jsou většinou setrvačníky…

        • Davidakta  

          Ale vyloženě průser to za ty peníze není? Je mi jasný, že v decathlonu bych asi nakoupil líp, ale mě tohle prostě padlo do oka:)

          • p@X  

            No nevypadá, že by to mělo průchodnost na balóny, já bych vzal toho dražšího na GRX s jednopilou :) Nejlíp teď u nás vychází asi ten Soot na Sramu. Na Planet X za to býval karbon, nevím, jestli doprava funguje.

      • tompca  

        Tak jako základ pěkné, Sora je úplně v pohodě, jen popřemýšlej o převodech jestli Ti to bude vyhovovat. Má to kompakty 50/34 a vzadu 11–34 ( Sora RD-R3000 GS pobere v pohodě i 36t). Ještě se podívej jak široký plášť tam jde dát, aby šel aspoň 38–40mm.

        • Davidakta  

          Na ty pláště jsem už posílal dotaz, snad někdo v pondělí odpoví. Kdybych chtěl jiný převodníky, tak se musí měnit celé kliky? Myslím, že těch 50z nedám.

          • TK75  

            Na netu píšou že prostupnost max. 700×37

            Sora sice funguje, ale nemá brzdu, takže do terénu nic moc.

            Prostě kolo na silnici a hladké stezky.Cena pěkná, pevný osy.

            • p@X  

              Působí to na mě jako CX/commuter orientovaný spíš na silnici, záleží, na co to chce…

              Na fotu commuter verze.

              • Davidakta  

                Měl bych to na stezky a dojíždění do práce, na hrubší zacházení mám HT.

                • TK75  

                  No a to je celkem škoda, připravit se o tu možnost vzít to jakoukoliv cestou a neomezovat se.Za mě, když grevl, tak 40 mm pneumatiky minimum.Řazení Sram nebo Grx, celokarbonovou vidlici.

                  Jinak dá se projet vše se vším, ale pomalu a nic příjemného to nebude.

                  • Jenda82  

                    Ahoj,já se rozhoduji mezi sootem 50 a 70 2020. Má někdo zkušenosti, porovnání sad GRX vs. Apex? Převody by byly ok, jde mi spíš o chod, seřízení,ceny dílů,životnos­t,plusy-misnusy sad.Diky za postřehy.

            • tompca  

              Jezdil jsem loni Soru na Diverge a nějak mě, že nemá brzdu neomezovalo.

          • tompca  

            Musel by jsi měnit kliky, třeba tyhle

            https://www.cyklobazar.cz/…grx-fc-rx600 + osa je stejná jako na Soru, ty kliky jsou na 2×11, ale mám je odskousené na dceřině kole jak se Sorou, tak s Tiagrou a pobere je i presmykač, přinejhorším by jsi musel koupit GRX 400 přesmykač cca. 700,–. Ty Sory kliky v pohodě prodáš.

      • jIrI___  

        V první fázi si musíš ujasnit, do které gravelové skupiny se zařadíš:

        Skupina 1: gravel používá jako aktuálně cool náhradu MTB, silnici se spíše vyhýbá. Z toho plynou požadavky na geo, průchodnost plášťů 40–50 mm a více a samozřejmě jednopřevodník. Pokud se řadíš do této skupiny, pak bych se zcela jistě poohlédl jinde.

        Skupina 2: gravel používá spíše jako silničku, na které se nemusí bát polňaček a lesních cest. Tady bohatě stačí průchodnost plášťů 35–40 mm, geo má blíže k silničce než k MTB a dvouplacka potěší kvůli příjemnějšímu odstupňování. Pokud se řadíš do této skupiny, pak bych se toho Bergamonta vůbec nebál, nová Sora chodí solidně.

        Možná bych jen pouvažoval nad tím, jestli nezvážit hydraulické brzdy, přeci jen přechod z mechaniky na hydrauliku je v případě silničních sad celkem finanční nálož…

      • Dave13  

        https://shop.kolovna.cz/…cerna-mint5/

        Zdravím, mám tohle, je to ta vyšší verze, cenu jsem dostal 32000,–.

        Pláště max38. Mám to jako silničku na horší cesty, polňačku a lesní cesty.

        • Davidakta  

          Dneska jsem nad tím přemýšlel, proč bych na to cpal něco přes 40 když mám XC. Se značkou jako takovou jsi spokojený? Zpracování, lupání, lak, případné reklamace?

          • TK75  

            Hodně kvalitních gravel pneumatik je v rozměrech 40–45 mm. a 38 mm ti nepojedou rychleji, zato bude kolo víc kostitřas a to i na silnici.Na xc se určitě nejezdí na gumě 40–50 mm

          • Dave13  

            Mám ho chvilku, ale zpracování pecka. Bergamont je pod křídly scottu a podle toho vypadá. Když ho uvidíš na živo tak je to krasavec. Mám ho k enduru a dh a širší pláště nepotřebuju, tam kde jezdím je to ok a berany do terénu tahat nechci. Když přitlačíš tak ti dají cenu 32000,–. Udávají to jako cyklokros, ale vlastně nevím jaký by v tom měl být rozdíl :D na mtbs. cz dělali test 3× gravel od jiných značek ve stejné velikosti a pokaždé úplně jiná geo, některé menší než moje, některé větší

    • vaclaw  

      Zdravím,

      zneužiji taky vlákno, chtěl bych poprosit bych o radu/názor… sháním pro švagra nějaký gravel bike do 25k. Nejčastěji by to využíval na cestu po Praze do práce případně jako přibližovadlo s tím, že občas jako univerzál na výlety mimo město. Po hledáním na netu mi vylezly následující kandidáti:

      https://www.mojekolo.cz/…ver-white-1/

      https://www.koloshop.cz/…el-kolo.html

      https://www.newbike.cz/…-2020/d13154

      Ta Merida mi přijde asi nejzajímavější – sora, univerzální převodníky, udávaná váha, dobrý reference, ale zase vůbec nevím, co čekat od brzd. U toho Kellyse se mi zase líbí právě brzdy, ale nevím, jestli ospravedlní řazení, který mi tady přijde slabší a to GT se zase líbí švagrovy a já mám se starší verzí taky dobrý zkušenosti, i když pravda moderní gravel rámy už jsou trochu jinde.

      Dává prosím takový výběr smysl, nebo byste doporučily něco jiného? Mě přijde, že v téhle cenové relaci se toho moc vymýšlet nedá.

      Díky

      • tompca  

        Nevím jak je švagr vysoký, a jaký typ gravelu preferuje ( sportovnější, pohodlnější, jak psal jlrl_ o pár postů výše), ale za 25t se dají najít lepší kola.

        Např.

        https://www.kolokram.cz/…8292516.html?…

        • vaclaw  

          Dík, tohle je dobrý tip. Má 173 cm, takže podle tabulky by to mělo být ok a preferuje spíš pohodlnější. Obecně bude lepší vychytávat nějaký akce když tak koukám na ty konfigurace, ty do 25k původně jsou vcelku pochopitelně docela zoufalý.

          • tompca  

            Já měřím také 173cm ( vel. 54) a jenom jsem dával 90 mm predstavec ( mám kratší ruce).

          • TomCZ46  

            Za mě teda výbavou taky ten Spešl, ty ostatní jsou na tu cenu bída.

            • vaclaw  

              Tak ten Spešl to asi nakonec vyhrál, v porovnání s těma ostatníma je jinde. Ale neřekl bych, že ty původní modely jsou cenově přestřelený. Koukal jsem na řadu modelů a v týhle kategorii jsem nenašel nic moc lepšího, samý Sory a Clarisy a low cost výbava, to spíš ten Spešl je cenově nízko mi přišlo.

    • Smouk92  

      Ahoj…taky využiju toto vlákno. Chystám se pořídít nějaký gravel. Doposud jsem jezdil na 11 let starým Author Zenith rám 24, dřívě nebyl problém za vyjiždku ujet 130 km a to především po silničních a cyklostezkách. Měřim 190 cm, vážim 95 kg. Rozpočet je okolo 20k ±. Koukal jsem třeba na Triban RC520 – https://www.decathlon.cz/…8502389.html a https://www.decathlon.cz/…8504030.html – rozdíl je jen v plášti a řiditkách..jakto že mají úplně shodou geometrii když jedno je silnice a druhy gravel? to je mi podezřelý. Dále jsem koukal na Soota 30, Rock Machine Gravelride 200 nebo na toto: https://www.kolokram.cz/…8292134.html?… …velikost 56 mi bude asi malá, že? Díky za rady a typy :)

      • milan.v  

        Specialized na tvou výšku určitě velikost 58…

        • Prazak0  

          Taky mi to tak přijde, velikost mi přišla malá. Myslím, že tam půjdou dát i širší pláště. V Decathlonu dělají takové silničky, že tam jdou dát širší pláště, zvl, když tam jsou diskové brzdy. A protože to je moderní, tak tomu nyní říkají gravel. U těch levnějších kol mi to přijde ve stylu starých favoritů. Tam šlo dát tak plášť 35/37 mm šířky. Tehdy se tomu ani neříkalo silniční kolo, ale sportovní.Ten termín se přestal užívat, jak se objevila MTB, trekingová a krosová kola.

      • Smouk92  

        Tak jaké kolo byste mi tedy doporučili? :)

        • Prazak0  

          Hlavně odpovídající velikosti a s možností si ho otestovat, posadit se na něj a kus se projet. Mně se líbí třeba Author Ronin, ocelový rám, loňský model jde sehnat i za 21t, letošní je zas dražší (má jiné kliky). Nebo třeba Kona Rove DL, letošní myslím 23 t.

        • jezdec smrti  

          Těžko radit, pro každýho je důležitý něco jinýho. Mám za to, že rám je u silnice a gravelu v dekáči stejnej.

          Řešil jsem podobný zadání a koupil jsem v dekáči silničního tribana RC500. Jen jsem vyměnil brzdy promax (protože se jedna zcela rozpadla) za TRPčka, dál microshift používá jako materiál na výrobu kazet a řetězů bláto (ale to jsou stokorunový položky) a ještě jsem tam dal bezdušový gravel pláště. Za ty prachy (i po připočtení „tuningu“) jsem spokojenej.

          • Prazak0  

            Já bych volil Triban, kdybych kupoval nějaké levné kolo, třeba za 15 tisíc se Sorou. A za 25 tisíc, to bych se podíval jinde.

            Ano, oni dělají taková univerzální „sportovní“ kola, jak se dřív říkalo favoritům. Jde tomu říkat silniční a nebo i gravel, podle brzd a hlavně plášťů, které se tam vejdou široké. Přijde mi, že ty nové modely podražily, Tribany mi přišly zajímavé hlavně z hlediska ceny a to u těch levnějších se Sorou.

    • ann1aa  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.