• Airen

    Ahoj, předem se omlouvám za trochu obecný dotaz, ale budu se snžit co nejlépe vykreslit svou situaci a myslím, že zde je vhodné prostředí k tomu, aby mi bylo na některé dotazy odpověděno. Už jsem si načetl nějaké diskuze, kouknul jsem na možnosti největších značek, takže do toho nejdu úplně naslepo. Ale jinak jsem vpodstatě cyklistický panic. Plnu termínů co jsem zahlédl v diskuzích nerozumím, ale jsem dostatečně chápavý, takže není problém mi cokoliv vysvětlit.

    Po dlouhém (čtěte několikaletém) pohrávání si s myšlenkou pořízení slušného kola jsem učinil rozhodnutí, že se tím začnu zabývat velmi vážně, a že snad něco konečně vyberu.

    Věk: 27 let

    Výška: 183 cm

    Váha: kolem 70 kg

    Má cyklistická minulost: Velmi chabá. Jako malý jsem jezdil velmi rád, ale poté jsem měl pouze nějakého authora asi za 6 tisíc a v podstatě jsem v životě ani neseděl na ničem, co by se dalo považovat za slušnější kolo. Jinak jsem ale poměrně sportovně založený, jen prostě to kolo se mi tak nějak vyhýbalo (nebo já jemu) a nyní jsem odhodlaný to napravit.

    Rozpočet: Původně jsem ho měl nastavený na 20k, ale asi jsem trochu přehodnotil situaci a nyní bych si tedy strop nastavil na 30 (ale to by měl být pokud možno opravdu strop, přes který bych šel nerad).

    Účel výběru kola: Nad tímto jsem si lámal hlavu delší dobu, ale nakonec mi ze všeho nejlépe asi vyšel Gravel. Těžko se mi odhaduje co přesně budu rád jezdit když s tím nemám žádné zkušenosti, ale tipnul bych tak 80% cesty (s přítelkyní co má kolo na silnici) a zbytek nějaký lehčí terén (s kamarádem co má horské kolo).

    Možnosti, které mi zatím padly do oka:

    • AUTHOR AURA XR 5 2019 (tohle kolo mě zatím zaujalo asi nejvíce, jedná se o loňský model (=pěkně slevněný), četl jsem i poměrně pozitivní recenzi – https://mtbs.cz/…orie/preview#…, ale mám takový pocit, že zde Authory plno lidí možná nemá rádo?)
    • Kellys Soot 50 2019 (zde jde cena přes výše zmíněnou hranici 30k, ale stejně bych rád slyšel váš názor a srovnání třeba s tím Authorem)
    • rád bych třeba i vaše další názory a nápady, těch výrobců je opravdu velké množství až se mi z toho trochu zamotala hlava :)

    Jinak určitě plánuji i osobně navštívit nějakou prodejnu a pozeptat se na názor tam. Například, ten Author by měl být v jedné nedaleké prodejně vystavený.

    Děkuji všem za jakýkoliv input, budu si toho vážit.

    0 0
    • myscho  

      Triban 520rc a ešte to zostane pár tisíc na výbavu, alebo upgrade bŕzd.

      0 0
      • Airen  

        Děkuji za odpověď, co jsem na to tak koukal, tak to kolo má na tu svou cenu asi opravdovou value, je tam sice pár kompromisů a ústupků, ale u většiny značek začíná Shimano 105 až tak na 35k, což už je opravdu slušný cenový rozdíl.

        Jen jsem se chtěl zeptat, netušíš jaké nejtlustší pláště bych na ten Triban dokázal dát, tak aby s tím nikde nebyl žádný problém?

        0 0
        • Namtos  

          Na Decathlonu píšou max 36mm…

          0 0
          • Airen  

            No a je 36 velikost co už by se dala považovat za Gravel? Jde na tom už občas jet třeba po polňačce? Samozřejmě že nečekám nějaký velký luxus a pohodlí, ale aby to bylo alespoň ovladatelné.

            0 0
            • Prazak0  

              Asi před týdnem jsem jel po dosti mizerné polní cestě na krosovém kole s plášti 32 mm. Bylo to méně pohodlné než mít pláště 40 mm nafoukané naměkko, jel jsem trochu pomaleji, ale nebyl to zásadní problém. Nakonec občas vidím jet kus po mizerné cestě i silniční kola. Co jsem koukal, tak ta silniční kola Triban, tam se vejde bez potíží plášť 35 mm (alternativně značený též 37 mm, podobně jako těch 40 mm je alternativně myslím 38 mm), Těch 35/37 mm by šlo dát i do rámu, kde jsou klasické čelisťové brzdy, toto by ještě prošlo. U verze RC by to bylo se zárukou.

              Opravdu víc pohodlí dávají až pláště 40 mm, to mluvím o dosti mizerné polní cestě. Kde je polní nebo lesní cesta hladká, tak v pohodě to zvládne i 32 mm Já bych kolo Triban koupil spíš v té levné verzi, tj. obyčejné silniční brzdy, ve výprodeji stojí na prodejně 13–14 tisíc. Osobně bych za Triban moc peněz nedával, vybavení mají dobré za ty ceny, ale rámy se mi moc nelíbí. Možná bych si koupil toho tribana nyní za 14 tisíc, jestli tě to bude bavit, tak v zimě prodal. A kolo Author (Aura XR nebo Ronin) bych si koupil až mimo sezonu. Nyní šly ceny opět nahoru, klidně bych na přechodnou dobu koupil levnější kolo a počkal na slevu. Navíc zlevní i ty letošní verze, kde jsou zas modernější než ty loňské. Třeba Ronin v základní verzi šel sehnat i za necelých 21 tisíc, nyní nejlevnější z r. 2019 za 26 nebo 27 t, Část slev přijde i v létě, teď asi lidi kupují kola nejvíc, tak na cenách se to projeví.

              0 0
              • Airen  

                Děkuji moc za velmi detailní odpověď, přesně v něco takového jsem doufal. Zároveň tím mám samozřejmě ale ještě mnohem zamotanější hlavu než doteď :D

                0 0
            • Tom-T45  

              Ano, velikost 36 se už dá považovat za Gravel :-)

              V Dekáči nabízí i přímo Gravel verzi s širšíma gumama a „gravel“ řídítkama https://www.decathlon.cz/…8504030.html

              Rám umožňuje osazení plášťů až 40 mm, to omezení je prý kvůli tomu, aby ses nekopal do předního kola.

              Nakonec, můžeš si ho nechat dovézt na prodejnu a tam pořádně vyzkoušet.

              Nějaký test je třeba zde:

              https://www.bikeradar.com/…disc-review/

              https://road.cc/…sc-road-bike

              a tady se už do něj někdo snažil nacpat širší gumy: https://forum.szajbajk.pl/…lonu/page/2/

              0 0
    • ppavon  

      Cube nuroad pro

      0 0
    • makimaki  

      Author Aura XR5 2019 je pěkné kolo, solidně vybavené, standardní geometrie, vzhledově žádná divočina, decentní matovka – určitě bych ho doporučil. V Brně jsem měl vyhlédnuté i Cube Cross resp. Nuroad. Tam se vejdeš taky do 30 tis., myslí že to bylo bikelife, ochotní prodavači.

      0 0
      • Airen  

        Děkuju za odpověď, musím říct, že mi oka celkem padlo to Cube Cross a chtěl jsem se zeptat, proč je to zařazeno do kategorie Cross – kvůli geometrii? Protože, jinak berany a Shimano 105 se pokud vím používají právě na Gravelech a silničkách. Takže mi to příjde jako takový hybrid mezi cross a Gravelem :D

        0 0
        • milan.v  

          Jde o cyklokrosové kolo…

          0 0
          • Airen  

            Ok, já to nijak nerozporuju, jen mě zajímalo proč. A hádám teda (se svýma velmi omezenýma znalostma), že kvůli geometrii (a možná plášťům)?

            0 0
            • Prazak0  

              Cyklokrosová kola mají jinou geometrii, proti kolům gravel nebo i kros/treking mají kratší horní rámovou trubku. Resp. její efektivní délku, tj. přepočteno, jak kdyby byla vodorovně.

              0 0
            • Tom-T45  

              Cyklokroska je sportovní nářadí, gravel je primárně pohodlné cestovní kolo. Na cyklokrosce nebudou navářky na nosič a možná ani na blatníky, má delší sedlovou trubku, kratší hlavovku a předpokládá se u ní, že si ji občas někdo bude nahazovat na rameno.

              Na gravelu je vyšší hlavovka, kratší sedlová trubka a počítá se s blatníky, nosičem, atd.

              0 0
              • Prazak0  

                Tak blatníky jsou dát mnohdy i na běžná silniční kola, u CX se s nimi nepočítá, protože by se zanesly bahnem. Ano, je to kolo pro závody do terénu, které trvají asi hodinu. Gravel je vhodnější na vícehodinovou jízdu. O blatníky ani nosiče zas tak nejde, gravel není primárně expediční kolo, ale je pro delší jízdy.

                0 0
                • depresy  

                  Dávno před gravelama se prodávaly tzv. hobby CX s přípravou na blatníky a nosič, košíky s bidony bývaly nemyslitelné, teď jsou dokonce vidět i při prvních závodech v sezóně…

                  0 0
              • TK75  

                U CX to asi většinou platí- bez slopingu, střed vysoko, sportovní kolo dělané na podání výkonu v krátkém čase (závody)

                U gravelů se ale obecně nedá nic moc definovat, jsou dost rozdílný, úchyty na blatníky a navářky na nosiče taky spousta vůbec nemá.Chce to se trochu rozhlédnout co a jak se s tím vůbec jezdí a hlavně vybrat takovej typ, co má velkej záběr.

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, název gravel je módní a mnohdy se za tím schovávají různé věci. U CX je pár věcí definovaných, vysoký střed, rovná horní trubka atd. Já o CX jeden čas uvažoval, jsem radší, že jsem pořídil gravel. Chtěl jsem primárně kolo, co bude zvládat mizerné okresky i lepší polní cesty a se silničními řidítky. Vysoký střed ani krátkou horní rámovou trubku bych pro své účely nepovažoval za výhodu.

                  0 0
                  • TK75  

                    Já se snažím naučit využívat všechny možnosti co štěrkáč nabízí.Naučil jsem se jezdit s beranama po silnici( je to jiné než jsem byl zvyklej z mtb a určitě mám ještě co zlepšovat) pak různé stezky, polňačky, na sněhu, bahnem atd. teď se snažím naučit i jízdu v terénu (kam až to jde) To taky má svoje specifika, přeci jen to kolo má berany.Vyzkoušel jsem různý řidítka, pneumatiky, průměry ráfku atd.

                    Jde to pomalu, ale už mám tak nějak hrubou představu co se s tím dá jet a jaké je ideální nastavení, tak aby to byl co největší univerzál na jízdy cestou necestou:-)

                    0 0
                    • Airen  

                      To zní super, přesně něco takového si představuju u sebe :))

                      0 0
                    • Prazak0  

                      Já si na berany zvykl velmi rychle, už předtím jsou třeba zkoušel sednou na silniční kolo v trenažeru, co měli v Decathlonu. Zvykal jsem si na řazení, byl jsem zvyklý vidět, co mám zařazeno na ukazateli. Ale teď to není problém. Gravel kolo mám rychlejší jak na silnici, tak i na polních cestách. Měl jsem starost, co záda, ale kupodivu je to lepší než u rovných řidítek. Krosová kola mám dvě, přemýšlím, jestli u jednoho nedám taky silniční řidítka.

                      0 0
                • Tom-T45  

                  Jasně, souhlas, ty kategorie se prolínají a gravelem můžeme nazvat v podstatě cokoli od endurance silničky s 32 mm plášti až po peklostroj s bikovýma gumama a parohama místo řídítek :-)

                  Každý se na to dívá přes svou zkušenost, své potřeby a výkonnost, takže nejde říct, tohle je univerzální řešení vhodné pro každého. Každý si prostě musí najít to svoje :-)

                  0 0
    • Airen  

      Tak ještě včera ta Aura byla za velmi pěknou cenu v Brněnské prodejně, ale dnes už pouze na skladě poslední kus mé velikosti v Holešovicích. Asi bych si měl teda pohnout co :D všude jinde je o 3 litry dražší…

      0 0
      • Airen  

        Tak ne, spletl jsem si Auru 55 (silnice) a XR 5 (gravel) – ta v Brně stále je :)

        0 0
    • MatyW7U  

      Já bych šel do tohoto je to sice na hranici rozpočtu ovšem osazené je to velmi slušně..nejnovější GRX sada 400/600…jako jediné zde uvedené již slušné brzdy,novatec náboje,WTB výplety,WTB sedlo ačkoli vše v základní verzi tak vzhledem k pořizovací ceně slušné. Výrobce je méně znám avšak rám podobný s Kellys (také slováci),rámy od všech výrobců jsou v této (mnohdy i ve všech cenových relacích) vyráběny v Asii takže jde jen o osazení případně geometrii.

      CTM KOYUK 2.0

      https://www.ctm.sk/kontakt/#…

      0 0
    • Dvojan1  

      Co třeba Cannondale Topstone 2020 na soře. Ta je pod 30tis.

      0 0
      • Airen  

        Ahoj děkuji za odpověd. Kola Cannondale se mi sice vzhledově moc líbí, ale příjde mi to upřímně jako jedna z těch nejdražších značek. Sice se až tolik nevyznám v těch řadách, ale už vím že to jde Claris – Sora – Tiagra – 105 – a dál…a kolem 30 se už dají sehnat v pohodě Tiagry, a občas i nějaká ta 105 (třeba právě nějaký loňský model). A v takovém případě mi příjde rozumnější vzít vyšší řadu i za cenu toho, že nebude jedna z těch „top“ značek.

        0 0
        • Dvojan1  

          Sora řadí krásně. A to kolo je čistokrevnej gravel. Některá kola si na gravel jenom hrají. Převody 50–34 jak na silnici, širší gumy neobuješ, lanka tahaný po rámu.

          0 0
        • Prazak0  

          U kola nezáleží jen na tom, kterou řadou je osazeno. Např. kola z Decathlonu mají vyšší osazení při stejné ceně a nemusí znamenat, že jsou lepší než kola jiná. Claris-Sora-Tiagra-105 se liší tím, že tam je 8,9,10 a 11 pastorků vzadu resp. Pak samozřejmě i kvalita a hmotnost. Já nyní mám Soru, řadí bez problémů, třeba u přesmykače vůbec nepoznám, že na jednom kole mám Ultegru a zde Soru. Menší počet převodů je pro někoho nevýhodou, já to zas beru jako výhodu. Devítkové řetězy jsou levnější než jedenáctkové, podobně i kazety atd. Naopak, lepší geometrii rámu, to člověk pocítí při jízdě hned.

          0 0
          • Airen  

            OK, děkuju, to je rozumné zhodnocení, protože něco takovéhi ti samozřejmě žádný výrobce nenapíše :)

            0 0
            • Prazak0  

              Tak každý výrobce nebo prodejce zdůrazní přednosti svého produktu, o nevýhodách pomlčí, to je běžné chování obchodníků. Já třeba to beru i z finanční stránky. Přitom u žáků a kadetů je běžné, že mají jedenáctkovou kazetu, ale některé převody mají dorazem omezené. Smí jezdit třeba jen nejtěžší pastorek 16 z., takže pak mají stejně z jedenáctikolečka třeba osmikolečko. Nebo kdosi z místních borců psal, jak po rovině jezdí převod 52/19. Kazeta mu končí 25 zuby, takže moc lehčích převodů proti rovině fakt nemá. Vysvětloval mi, jak je důležité mít víc než polovinu kazety pro ty rychlé převody pro jízdu z kopce, třeba když jede rychlostí 70 km /h. Přitom profi závodníci, ti ty těžké převody po rovině skutečně jezdí, myslím, že když jedou nějakých 45 km/h, což je asi běžná rychlost pro rovinu, tak mají nějakých 52/14. A je tam ještě dost převodů pro sjíždění kopců nebo spurt, kdy i po rovině jede sedmdesátkou. Právě ty vyšší komponenty nebo i jimi vybavená kola jsou mnohdy uzpůsobena potřebám profi závodníků a neodpovídají výkonnosti běžného jezdce. Třeba u silničních kol z Decathlonu u levnějších se Sorou jsou lehčí převody než u těch s vyššími řadami. Pak má člověk jen víc převodů, které stejně nejezdí.

              0 0
    • tatakona  

      Giant toughroad SLR GX1 2019

      Podle webu skladem na prodejně v Praze M/L, to by mělo být na 183cm přesně.

      0 0
    • BigTomik  

      Aho nechci zakladat nové téma ale také hledám gravel padl mě do oka loňský model sup.?

      https://www.kola-online.cz/…-2019/d40305

      O authoru jsem také koukal např.ronin ale nelíbí se mi moc vzhled…

      0 0
      • TK75  

        https://www.newbike.cz/…-2020/d13132

        O kousek dražší než ten Sup, ale má Shimano GRX, hydraulické brzdy, obě pevný osy, větší prostupnost pro pláště

        0 0
        • jIrI___  

          Hydry a pevné osy má i ten Sup. Ale je pravda, že Kross je celkově osazením lepší. Jen ten design je takový více rozporuplný :)

          0 0
          • TK75  

            Na tom odkazu co dal to vypadá, že vzadu je rychloupínák a osazené to je taky hůř co se týče převodů

            Nedávno Krosse tady někdo fotil do biků a vypadal překvapivě pěkně

            0 0
            • jIrI___  

              Pořádně jsem se na to podíval a s tím rychloupínákem máš fakt pravdu. To je pro mě překvapením, protože mám starší model X-Roadu a ten má vzadu 12 mm pevnou osu.

              0 0
              • Kouba_2005  

                Měl jsem doma chvíli model 2019 a měl obě osy pevný. Bylo by divný, kdyby na letošní model dávali QR.

                0 0
    • jerrymouse  

      Taky se sem trochu přifařim, at tu neni 1000 vláken s gravelem.

      Mám GT Grade 2016 (Carbon) předělanej na 1×11 (42×11–40). Kolo super, se vším jsem spokojenej … krom průchodnosti plášťů.

      Vozím 35c a rád bych se dostal na 40+ (ideálně 42–45) s tím, že bych přeházel osazení. Nemáte nějaký doporučení na pěknou rámovou sadu (ne nutně carbon, klidně může bejt titan :), popř. hodně hezká ocel)? Nejradši bych Grade 2020, ale rámovku se mi nedaří sehnat samotnou, jen celé kolo. Úplnej strop je cca 30, ale klidně by mohla bejt i pod 20. Počítám s tím, že budu muset kupovat možná sedlovku, koncovky na náboje a možná zadní třmen (postmount/flat­mount). Rád bych, aby to moc neztratilo na živosti a rychlosti (pláště jsem zkoušel, nové RM jede moc pěkně i na 45c, takže tím se nijak extra neztratí).

      Jako bonus by byla možnost montáže brašen na vidlici (jako má novej Grade) – prostě hodně děr na přichycení bordelu – zbavil bych se pak 2 kol, které využívám jen sporadicky (trekové na brašny a starý 26'' XC full na švihy s kombinací asfalt/les) – není, kam to dávat.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A co si nechat svařit ocel dle geo, která ti vyhovuje? Single be.

        0 0
        • jerrymouse  

          Jo to mi už napadlo – od Toma. Jen se mi nechce čekat půl roku a víc.

          0 0
        • Lubka6  

          V Táboře v Bikespace mají grade 2020 ramovky v nějakým omezeným množství . Zkus poptat, jsou tam celkem ochotný

          Edit: špatně zařazeno

          0 0
      • krabica  

        Taky mám karbonové Grade 2016 a tohle je jediné mínus tohoto kola, které pociťuji. Rámovku nového Grade asi neseženeš, kdyby jo, tak se mi prosím ozvi… Jinak mě teď napadá RB RX, mrkni na PlanetX, možná tam něco zajímavého bude, nebo si nechat udělat na míru to Single Be.

        0 0
      • TK75  

        Kdybych teď chtěl kupovat tak bych asi bral tuhle rámovku z UK.Prostupnost je tam hooodně velká a zrovna tenhle design se mi moc líbí.

        Nebo krásnýho hliníkáče Liteville 4-ONE MK1

        Teď je novej Ritchey Outback v krásný zelený barvě a větší prostupnost je tam taky.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Jak tak sleduji, tak ten gravel snad vymysleli pro Tebe. Láska na první pohled.

          0 0
          • TK75  

            No tak nějak to zapadlo všechno hezky do sebe.Roky jsem se tady toulal na horskym se zamčenou vidlicí a štěrkáč je rychlejší, lehčí, takže ho můžu nosit, když chci něco někde prozkoumat:-) Co jsem ale nečekal, že mě začne bavit i servis a dělat si na kole vše sám

            0 0
        • jIrI___  

          LV je pecka, cena ovšem taky tak :)

          0 0
        • Jezevec70  

          Ten Ritchey vypadá hodně dobře. :-)

          0 0
        • jerrymouse  

          Koukam levně z toho nevyváznu :-)

          0 0
    • BridgesTM  

      Zdravím!

      Vybírám zrovna gravel v podobné cenové hladině a i když tu mám všechny moudra načtena, tak se nemohu rozhodnout. Touhle dobou se ukázalo jako největší omezení skladová dostupnost. Chtěl bych jezdit ještě v červnu, proto je výběr omezen hodně tím, co je skladem a dostupné v Brně a okolí v mé velikosti (cca 187 cm). Neplánuji stovky kilometrů týdně, ale spíš víkendové popojíždění a pár km do práce, proto nehledám carbon a top výbavu :)

      Mám tyhle tři favority

      https://www.gtbicycles.cz/…grade-expert

      Docela hrozná barva, ale podle toho co jsem načetl tak zřejmě nejagilnější v terénu, což je pro mě velké plus. Mechanické brzdy beru také jako drobné plus, protože jako amatér je lépe zvládnu (na balkóně) udržovat :D

      https://www.pells.cz/…te-l---20-30

      Působí solidně a Pells je mi sympatický. Nedají se o něm však najít vůbec žádné informace/zku­šenosti.

      https://www.ctm.sk/…my-oranzova/

      Výkon/cena vypadá až podezřele dobře na 30k. Je tam někde zásadní háček?

      Případně nejlevnější nouzovka

      https://www.merida-bikes.com/…69/silex-200

      0 0
      • Tom-T45  

        To CTM vypadá asi nejlíp a žádný háček v něm nevidím. Na gravelu za 30 bych mechanické brzdy už nechtěl, hydry jsou funkčně mnohem příjemnější – líp se dávkují a i líp brzdí. Ohledně údržby, pokud budou hydry na začátku seřídíš, tak už na ně v podstatě do výměny destiček nemusíš sáhnout, což se o mechanikách říct nedá.

        0 0
      • kapo22  

        GT ve fialové na obrázku vypadá hrozně ale v reálu jsem jej už párkrát viděl a vypadá to hodně dobře…

        0 0
      • Singlespeed  

        CTM je poskládáno opravdu zajímavě. Oproti Pellsu je to opravdový gravelbike. Pells je nějaký ten rok pozadu zejména skladbou převodů a hodně úzkými plášti.. .

        0 0
      • BridgesTM  

        Díky za potvrzení, že CTM bude favorit výběru. Teď jestli mi potvrdí, že ho mají vážně skladem, protože postupně všude zmizel :)

        Ještě po připlacení připadá v úvahu Trek AL4 https://www.trekbikes.com/…l-4/p/30207/ ale tam je to rovnou na přikoupení nových plášťů. Nechápu, proč na gravel dávají uzoučké slicky.

        0 0
      • ppavon  

        Mrkni ještě na Cube nuroad pro

        https://www.cube.eu/…pgreen-2020/

        0 0
        • BridgesTM  

          Cube jsem měl vyhlídnutý jako úplně první, ale zaváhal jsem a už samozřejmě v sezóně není nikde k dostání.

          Jediný kdo očividně nemá problémy se skladem je Pells, ale nevím o čem to vypovídá :)

          0 0
      • Fík123  

        Ahoj mám CTM Koyuk 3 sehnal jsem ho za 30 500,–. Mám ho teprve chvilku, ale naprostá spokojenost.

        0 0
        • Brasi  

          Btw máte někdo tip, kde se da CTM vyzkouset Brno a okolí. Pro nas 190cm + se xl zda jako dobra volba.

          0 0
          • Singlespeed  

            XL myslíš 580 mm? Pro 190+ to bude na hraně, na 580 mm se pohodlně poskládám se svými 183 cm.

            0 0
            • Brasi  

              Kruci špatně jsem se podival, moje chyba. Tak, zpatky do hledani :/.

              0 0
              • Singlespeed  

                Chce to opravdu vyzkoušet. U gravelbiků se s vysokými lidmi u některých modelů moc nepočítá, nechápu proč.

                0 0
                • Brasi  

                  Nevím jestli jsem byl jenom slepý, nebo s 2021 se u CTM počítá s větší velikostí? Na stránkách je už i 600mm pro postavu 195–205 cm.

                  0 0
          • makimaki  

            Volba je to dobrá, ale tak do max 190cm, spíše méně … tudy cesta nevede.

            0 0
        • Infi  

          Jaké pláště se do toho CTM maximálně vejdou ?

          0 0
        • Ešus  

          A nepřijde ti, že CTM má příliš malý offset vidlice? 45 mm se mi zdá docela málo, ale samozřejmě záleží, co člověk hledá.

          0 0
      • enzzo69  

        BridgesTM: Jo s dostupností bude problém. Mrkni na to

        https://www.kola-atrex.cz/…er-gravel-30

        na živo to vypadá hodně povedeně. Maj tam i systém slev do 34K by ses vlezl.

        0 0
        • BridgesTM  

          Speedster se mi vzhledově hrozně líbí (stejně jako Topstone Sora :) Ale trochu mě odradilo pár reviews, co jsem pročítal. Zmiňují, že je to geometrii a vybavením vlastně jen silnička na větších gumách, což dělá potíže i v mírným terénu. Ale stejně ho asi půjdu očíhnout, když je skladem.

          0 0
          • Tom-T45  

            Vybavením jako silnička? Jako že to nemá řidítka zakroucený jak pratuří rohy? Nemá pevné osy, což by se dalo považovat za mínus, ale jinak je to o tom, na co to chceš používat. Na jízdu v terénu jsou mnohem vhodnější kola než gravely…

            0 0
      • jIrI___  

        Divím se, že CTM je ještě k dostání, protože to je momentálně gravel s nejlepším poměrem cena/osazení a je si toho vědoma kupa lidí :).

        0 0
        • BridgesTM  

          Tak nakonec opravdu bylo skladem a Koyuk 2.0 je doma. Na mých 187 cm vypadá vel 58 v pohodě a myslím, že snese i vyššího člověka. Snad bude co nejdřív čas ho projet, vypadá krásně :)

          V Brně mají poslední kousek vel 56 skladem https://www.cyklocibulka.cz/…tm-koyuk-2-0

          0 0
    • Ešus  

      Mohl bych se zeptat, jestli tu někdo má kolo Cube Nuroad (zkušenosti, kvalita?)? Výhledově (nákup asi až 2021) uvažuji o Cube Nuroad Race a přijde mi, že Cube je taková tajemná značka, která se v moc prodejnách nevyskytuje. Vypovídá to něco o její (ne)kvalitě?

      Sháním totiž gravel do 40 000 Kč, přičemž podmínkou jsou hydraulické kotouče a menší talíře, což v podstatě znamená GRX. Díval jsem se ještě na Auru XR5 a taky se mi líbila. Naopak od CTM a Kellysu mě odrazuje malý offset vidlice. Já totiž s gravelem v terénu jezdit nebudu, spíše to bude kombinace asfaltu a polních/lesních cest, takže mi jde o pohodlí a stabilitu na dlouhých projížďkách.

      0 0
      • depresy  

        Co je na Cube tajemného? Germánská masovka s dobrým poměrem cena – výkon.

        0 0
      • Singlespeed  

        Jen tak mimochodem. 45 mm není malý offset, ale běžný offset, zejména v segmentu silničních kol, takže zde problém určitě nehledej.

        0 0
      • ppavon  

        Já mám Nuroad Pro 2019, což je ta nižší verze. Mám to na silnice, polní a lesní cesty. Do terénu jako takovýho s tím nejezdím. Je to pohodlný, svižný. Předtím jsem zkušenost s berany neměl a vyhovuje mi to. Jediné co mě na tom kole kdy omezovalo, byla moje fyzička. Což souvisí i s těmi tebou preferovanými menšími talíři. Až budu někdy v budoucnu kupovat nový kolo, 50/34 vepředu asi už nebude. Ikdyž jak říkám, je to o kondičce. A taky kde jezdíš… Nic jsem na tom kole neměnil a vše zaítm funguje normálně. Cube je standartní značka. Ta karbonová vidlice, že by nějak zázračně žehlila, to rozhodně ne. Je to pevná vidlice, mě to nevadí(chtěl jsem pevný kolo), ale aby si někdo nemyslel, že když je to karbon bude to vše hladit. To ne. A asi bych doporučil bud silnou omotávku nebo klidně dvě. Já jsem často víc vyklepaný ze silnice než z polnačky kde jezdí traktory.

        0 0
        • Ešus  

          Díky, přesně takovou reakci jsem žádal. Já mám teď MTB XC 26' s „rohy“ na řídítkách a myslím, že gravel je fakt pro mě, protože jezdím akorát po asfaltu a lesních/polnich cestách a cca 60 % času se držím za ty rohy, na kterých mi občas chybí brzdy. :-) Pružinová vidlice je u toho kola spíš na obtíž, protože funguje až na větších nerovnostech, kde ale pro změnu „kope“… Nicméně MTB si nechám, kdyby se mi náhodou stýskalo po rozbitějším terénu.

          Od vidlice nic nečekám. Na ježdění po městě (na nákup apod.) mám taky pevné kolo, a když odmyslím tu příšernou geometrii, tak si uživám právě tu dynamičnost a do jisté míry i rychlost, kterou MTB prostě nemá. Díky plášťům á la gravel je jízda po nerovnostech ještě OK, ale úzké silniční pláště bych nechtěl…

          0 0
    • CyklistaZCeska  

      Ahoj, vybírám také gravel okolo 30k a též jsem lajk, kterému se tento typ kola líbí. Má nekdo tip na aktuálně nejlepší volbu cena / výkon?

      Kolo by mělo sloužit pro dojíždění do prace po Praze a občas lehký terén.

      Jak je to s váhou? U horského mám 10,5 kg, gravely okolo 30k se pohybují ve stejne váze. Jaký je to pocit z jízdy. mám tak nějak zakořeněno, ze silniční rámy by mely byt lehke, pod 10 kg…

      Zaujala mne například tato kola:

      • CANNONDALE Topstone 4 2021
      • CUBE NUROAD PRO
      • GRAVEL TRIBAN 520
      • zaujal mě také Cannondale SYNAPSE TIAGRA, ale zde se jedná spíše o silničku…
      0 0
      • CyklistaZCeska  

        Jeste CTM koyuk 2.0

        0 0
      • Tomcat  

        A kolik pak jich je v dané velikosti skladem?… Vzhledem k situaci na trhu teoretizování nad kolem, které není a xx měsíců nebude je zbytečné.

        0 0
        • Johny.Merida  

          1+

          0 0
        • CyklistaZCeska  

          Dík za pomoc. ;-)

          Kromě Noroadu, který je asi dostupný pouze v Německu, jsou aktuálně v potřebné velikosti dostupná všechna výše uvedená kola. Alespoň dle internetu. Samozřejmě kusově, ale sehnat se s trochou štěstí dají.

          Cannondale Topstone 4 by se snad dokonce mel do prodeje teprve dostat. Někde byla informace od 10.5.

          0 0
    • Stana.Z  

      Ahoj, abych nezakladala novy topic, pripojim svou zadost o radu sem. Aktualne mam HT Scott Aspect 910 2019, vazne uvazuji o vymene za gravelbike, protoze mi prijde skoda jezdit s HT pouze na cyklostezkach. Prvni otazka, ma smysl uvazovana vymena? Pokud ano, prosim o zhodnoceni zvazovanych modelu:

      Kellys Soot 30

      Giant Revolt 2

      Popr." Liv Devote 2":https://www.liv-cycling.com/cz/devote-2

      Merida Silex 200

      GT Grade Elite

      Pripadne prosim o nejake jine tipy, chtela bych ciste univerzalni kolo, silnice/zpevne­ne cesty.

      Dekuji

      0 0
      • tompca  

        Ano ta výměna má asi smysl, ale jestli jsi na „silničním“ kole nikdy nejela, asi by bylo vhodné si to nejprve vyzkoušet. Ani jedno z těch kol už asi letos nekoupíš. Vyber si nějaké, které je opravdu v tvé velikosti skladem a pak se o tom dá diskutovat.

        0 0
      • jIrI___  

        Nejdřív doporučuju si ujasnit, co vlastně od gravelu očekáváš a trošku si utřídit myšlenky (může pomoci tento článek), protože v tvém výběru jsou gravely naprosto protichůdného zaměření. Bohužel letos situaci při výběru výrazně komplikuje (ne)dostupnost kol, takže bych možná v první řadě začal průzkumem, zda jsou ti tví favorité ke koupi hned, resp. zda ti nevadí na koupené kolo čekat několik měsíců.

        0 0
        • TK75  

          Její výběr mi přijde jako normální střední proud

          Nic protichůdného

          0 0
        • Stana.Z  

          Protichudne nevim, proto se ptam na nazor, jezdim po cyklostezkach (cca 90%), obcas ve meste a zbytek teren.

          0 0
      • TK75  

        Žena si velice oblíbila Ronina…toho nejlevnějšího­.Pohodlné kolo, spolehlivé a geometrie nijak agresivní a velice pěkné na pohled :-)Předtím taky jezdila na hátéčku

        To jen jako návrh…kdyby náhodou

        0 0
      • MajkyMajk  

        na cyklostezky ideál, představa jezdit s obloukama delší dobu někde v terénu, tak je to hodně nepohodlná sranda…

        0 0
      • DonE  

        Cyklostezka je široký pojem. Ujasni si povrch, po kterém jezdíš. Abys za chvíli neměnila gravel za silničku. A reálně, pokud jsi na aktuálním kole schopná rozumně jezdit, tak bych letos nic nekupoval. Naopak beranů se bát nemusíš … chvíli budeš nejistá a pak si zvykneš. Samozřejmě v těžším terénu to není ono, ale to stejně asi nejezdíš.

        0 0
    • MajkyMajk  

      Cube Nuroad a Cross Race jsou krásný kola, osobně jsem si vyzkoušel Cross Race a mě prostě odradila váha kola, která je udávána na 10 kg, ale mě se zdálo, že je to spíš okolo 12 kg pocitově. Nakonec jsem vzal loni na podzim v akci poslední Giant Contend 2 a jsem spokojenej. Píšu to proto, jelikož se mi Cube silničky/grave­ly/cyklokrosky líbí hodně hlavně rámový sady a jejich poměr cena/výbava. Mít kolo na víc než občasný ježdění, tak si připlatím za Cross Race Pro v karbonu , to musí být zajímavý svezení.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.