• jenda95

    Asi blbost, ale mi to neda: u vetsiny plastu nejsem schopny plast presne usadit aby cara po obvodu plaste presne kopirovala rafek. At se s tim drbu jak chcu, tak porad nekde vyjizdi/zajizdi, porad kolo prifukuji, odpoustim, plast nekde tlacim do rafku, nekde vytahuji … a kdyz protocim kolem (ve stojanu), tak plast lita nahoru/dolu treba o 3–5mm, o moc lepe se mi to nedari seridit. Kdyz potom jedu po uplne hladke ceste a snazim se na to soustredit, tak zejmena zadni kolo trochu kope, je to pochopitelne citit.

    Vim, co se dozvim „neresit, jezdit“ a ja obvykle neresim a jezdim, ale ted jsem mel trochu casu a chtel jsem to zkusit srovnat uplne presne a proste jsem to nedal. Tj vicemene jen ze zvedavosti: vsiml jste si toho nekdo a byl jste nekdo schopen to fakt uplne srovnat? Pokud jo, tak to delate???

    0 0
    • skorpion  

      mas pasku vo vnutri rafiku zarovno. Ci nie je posunuta na jednu stranu a vtedy plast nesedi

      1 0
    • jannk  

      Jo jo, u mtb to je ok (a na plasti se vzorkem to casto nejde poznat), ale kdyz se na silnicce posune pasek do rafku, nebo nejak prehne, tak se plast presne neusadi. A na hladkem plasti to jde dobre poznat.

      0 0
    • Sodoma  

      Zkus před nasazením pláště potřít patky mýdlovou vodou.

      1 0
    • Idas  

      Pouzivam plaste Schwalbe a jeste jsem stim srovnanim nemel problem,

      pred lety jsem koupil jeden lacinejsi plast a hned pri montazi jsem spozoroval ze nesedi rovne a pri vetsi rychlosti jsem citil vybraci, plast jsem asi po tydnu vyhodil a koupil novy, kvalitnejsi. Plaste se na muj rafek daji natahnout bez montazni paky.

      Jinak jak napsal Sodoma natrit mydlovou vodou.

      0 0
    • novas752  

      Zaprve zkontrolovat jestli je páska v ráfku rovně a správně.

      Pak to buď naskočí samo (u mtb plášťů někde v rozmezí 3–5bar), když pořád ne, tak tomu pomůžeš mýdlovou vodou nebo silikonovym olejem.

      U levnějších plášťů bude vzorek mírně házet i když je patka usazená dobře.

      0 0
    • jirka146  

      také jsem měl problém usadit čáru po obvodu pláště, po 15min. jsem se nas… a nafoukl je, klaplo to tam samo.

      0 0
      • MnemonicJ  

        taky jsem občas zkoušel všechno možný, nakonec jsem je nafoukal na max a problém byl vyřešen :)

        0 0
    • jenda95  

      Diky moc – ja nemam problem s MTB, tam ja to ok, asi jsem mel napsal, ze jsem zapasil se silnickou (teda 28mm plaste) – podle me uplne levne nebyly „Continental Ultra Sport II silniční plášť kevlar“, coz uplny zaklad myslim neni. Zkusim mydlovou vodu, jak jsem psal, zasadni problem to neni, spise jsem nekdy detailista :) Nafouknuti na max nepomuze – i kdyz behem foukani se plast obcas pohne tim spravnym smerem. Paska taky vypada ok.

      0 0
      • novas752  

        To je to samy, stejny postup, akorat pro naskoceni musis nabusit vic, muzes prekrocit max tlak tak o jeden bar, to uz to zacvaknout proste musi (a pak zase ufouknout).

        0 0
        • Mr.Bajk  

          Překročit tlak pláště trochu může, ale taky bacha na dovolený tlak ráfku

          0 0
        • jannk  

          Plati to i pro duse nebo jen bezdusaky?

          0 0
          • novas752  

            Pro cokoliv. Když to nafoukneš lehce nad maximum (max o ten zruba bar) a nepojedeš na tom, nic se nestane. Ozve se hlasitý cvak, patky zaskočej a můžeš upustit na normálně ježděný tlak.

            0 0
    • jenda95  

      Diky za rady, ale at delam, co delam, tak to moc rovne stejne nemam. Nejlepe se mi to povedlo vicemene srovnat cele, bez jednoho mista, ktere je tak o 5mm nize (tj kope to). Pricemz ty plaste nevypadaji nejak extra sjete! (Continental Ultra Sport II 28mm)

      Kaslu na to, neresim, jezdim :)

      0 0
      • TheJD  

        A rafek mas zkontrolovany, ze nehaze? :)

        0 0
        • jenda95  

          Rafek je ze servisu po doplneni spice a samozrejme, ze nehaze :)

          Ale jo, to byla moje prvni reakce taky

          0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • abernas  

      Já jsem to samé řešil při defektu někde venku. Ať jsem dělal co jsem dělal, tak to bylo pořád blbě. Pořád jsem to upouštěl a nafukoval, rovnal, mačkal, natahoval a nic nepomohlo. A na vyjížďky s sebou jaksi mýdlovou vodu nevozím. Po půl hodině, když už mě z toho všeho bolely ruce, jsem se na to vykašlal, nafouknul to a pokračoval. Srovnalo se to samo. Maxxis Aspen 27,5 × 2,1 s duší

      0 0
      • intermo  

        Některý plášť opravdu nejde srovnat (patrně výrobní vada). Pak nezbývá než jezdit nebo vyhodit – vlastní zkušenost.

        0 0
        • jenda95  

          U MTB jsem nikdy problem nemel, max do 30mm (silnice, kroska). Sirsi plaste mi v tomhle prijdou lepsi.

          Ale vadny plast to neni – predchozich 5000km byl v pohode! Nastesti uz podle me vydrzi jen asi 1000km, ve skrini uz cekaji nahradnici.

          0 0
        • Mr.Bajk  

          Nebo reklamovat. Schwalbe s tím mělo taky problémy, nevím jestli ještě má. Ale těch plášťů od Schwalbe se posílalo na reklamace nespočet. Pokud je ráfek v pořádku, tak vada pláště se nedá vyloučit a reklamace je nejsnadnější řešení. Na házejícím plášti je jízda o ničem.

          Ještě je možnost zkusit jej nahodit na jiný ráfek, jestli bude taky házet. Pokud ano, není co řešit a rovnou ho reklamovat.

          0 0
    • jenda95  

      seru na to, plast jde do recyklace, proste s nim nic neudelam! :)

      0 0
      • platypus  

        Jednou jsem řešil podobný problém, dal jsem jinou duši a nějak záhadně si to sedlo (silnice), co jsem měnil manželce plášť na trekingovým kole zas ten samý problém, třikrát a už jsem neměl nervy, plášť za čtyři stovky odpočívá ve sklepě a plášť za stopade padl jak ulitý, na poprvé.

        0 0
    • Rychlej turista  

      Dorazily mi nová kola na 27,5" Drsoně a tak řeším i nové pláště. Budou to bezduše, takže nebudu moci měnit pláště a než si u Hnoje nechám zaplést náhradní sockokola, budu jezdit jen na těchto. Takže můj původní nápad s G-One Bite 29×2.0 Snake-skin TLE jsem dočasně zavrhnul a nahodím dopředu 27,5 Schwalbe Rocket Ron Addix speed, S-skin TL-Easy a dozadu buďto ten samý nebo klasiku 27,5 Plášť MTB Schwalbe Racing Ralph TL-easy. Nebo je nějaký jiný nápad?

      A teď to hlavní – nahazování, protože nemám vzdušník, ale obyčejnou dílenskou pumpu. Takže potřebuji pláště, které s touto pumpou na kola DT Swiss 1250 nahodím. Půjdou tyto pláště nahodit? Případně které jdou?

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • Marskatin  

        Ty ralphy jsou bez addix, tudíž nějaké staré ležáky.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Aha, toho jsem si nevšiml. Stejně jsou jen dozadu, kde bude hned po nich. Ale dík, příště si dám pozor. Šlo mi o vzorek, jestli je rychlejší, než Rocket Ron, ten se mi moc líbí. Vizuálně by RR rychlejší být měl.

          Co se dneska tak jezdí za oblíbenou kombinaci? Kdysi to byl NN a RR + samozřejmě Reba :-)

          0 0
          • novas752  

            Kombinaci na co? :)

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jak na co? Vždyť se na to moje budoucí kolo podívej – katastrofa vedle katastrofy – rám z Číny, pevná vidle, dvojpřevodník a to dokonce s jednou pilou velkou, výplety na 24 drátech, karbonové sedlo, jednostranné silniční pedály, pumpička bez hadičky… Tak chci taky mít něco, co mají všichni :-D

              0 0
              • ememem1  

                k comu ti je ta pumpicka na baloniky k bezdusakom?

                0 0
                • Rychlej turista  

                  K dofukování po defektu?

                  Bezduše jsem kdysi jezdil a někdy to chvíli trvá, než se to ucpe. No a pak je třeba to zase dofouknout.

                  0 0
                  • ememem1  

                    z mojej skusenosti ak to da tmel takna mtb netrwba nic a na silnicke je to lepsie nechat tak a dojst domov lebo to ma tendenciu potom zas fucat.

                    0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • marus123  

      ted resim stejny problem,nove kola mavic crossmax 2021,plaste schwable nobby nic a proste je nemuzu poradne usadit.na prechozich kolech to sli v pohode ale tam byl pasek nejaky textilni na mavicach je nejaky plast,muzete jeste neco poradit?dik

      0 0
      • LM  

        Rozepiš co přesně znamená „nemuzu poradne usadit“. Máš pořádně namydlené patky při nahazování?

        0 0
        • marus123  

          patka plaste je stale na stredu rafku ale jen v nekterych mistech,on se i samotny plast hodne spatne nasazoval,jeste sem se tady docetl nektere postupy ktere jeste musim zitra prubnout

          0 0
          • theedge  

            Patky pláště po nasazení na ráfek natřít mýdlovou vodou a pak velkou pumpou nafoukat na tlak až to zaskočí – klidně 3 bary.

            0 0
            • marus123  

              ok dik

              0 0
              • LM  

                Zkontroluj nejprve, jaký máš limit tlaku na ráfcích. Můžou mít méně než pláště.

                ZTR Arch MK3 maj třeba limit pro 2,5'' plášť jen 36 psi

                0 0
                • marus123  

                  mydlova voda pomohla castecne ale pak sem je normalne rucne usadil k rafku

                  0 0
          • Edwin  

            Musíš to pořádně napumpovat až uslyšíš poměrně velkou ránu – tím se ti ty patky usadí.

            0 0
            • marus123  

              ok dik

              0 0
              • Chandler76  

                Me se stalo vcera na wtb plasti a rafku, ze pri velkym tlaku kvuli zapadnuti patek praskla duse. Stalo se to nekomu?

                0 0
                • Esi  

                  Pokud nepoužíváš nějakou extra ligh duši a ještě dělanou do užšího pláště než jsi nasadil, tak byla ta duše pravděpodobně někde skřípnutá, jinak nemá důvod prasknout protože se vlastně nerozpíná dál než jí pustí plášť.

                  Tak pokud jsi do MTB pláště nenarval třeba 100Psi tak by se nic takového fakt stát nemělo.

                  Jenom bacha že ráfek má mnohdy daleko menší použitelný tlak než plášť, při nafouknutí pro zaskočení patek se při jeho překročení pravděpodobně nic nestane, když ho teda nepřekročíš nekolikanásobně, ale na kole které je nafouknuté na 7 bar bych asi zrovna nejezdil.

                  0 0
    • Floydie  

      Tak jsem asi v koncich, MTB plast (s dusi) ne a ne zapadnout do patek na vsech mistech. Pouzito mydlo a 5ATM a stejne nic, vic tam davat nechci. Nejake dalsi rady? ;-)

      0 0
      • mirorek2  

        Dal bych jiný ráfek nebo plášť

        0 0
      • jannk  

        jine mydlo? :)

        mi tenkrat nakonec taky pomohlo az klasicke s jelenem nastrouhane do vody (sorry, asi ne moc uzitecna rada :)

        0 0
      • Vilém  

        „mydlo“ rikas cemu?

        0 0
        • Floydie  

          tekute mydlo z DM.

          0 0
          • Vilém  

            Pokud mas normalni mydlo, ve forme nejake kostky, tak zkus to. Trosku nastrohat, treba do hrnku, zalit teplou vodou, pak steteckem nanest na patky plaste a rafku.

            1 0
            • jannk  

              Presne tak jsem to myslel, fakt je to neco jineho nez tekuta mydla.

              Hodne mydla az je z toho docela husta polivka.

              (obzvlaste zabavne to je u rafkovych brzd kdyz to poradne neumyjes :)

              0 0
              • Floydie  

                Tak nakonec to bylo krive nalepenou paskou (nekdo to odflakl), upravil jsem to a uz to slo.

                3 0
      • TommyP3  

        No ono jestli je to TL rafek, tak duše umí přicvaknout patku ve středovém žlabku a pak to s větším tlakem drží víc a víc. Mně pomáhá nasadit aspoň jednu stranu pláště ručně do kraje a potom teprve foukat. Jinak mám v zásobě origo tuk z pneuservisu, vysomrovany do krabičky za kilo mechosovi, funguje daleko líp než normální mydlo a jak zaschne stačí setřít.

        0 0
      • KRoser  

        Mě jednou z podobné situace pomohlo toto

        0 0
    • xrysf03  

      Hehe čerstvá zkušenost:

      Pořídil jsem nedávno na jaře ve dvou objednávkách dohromady 5 plášťů Chaoyang, těchto (made in China). A všechny sedly na první dobrou, bez nějakého přesvědčování! Ráfky jsou DT-Swiss 533D.

      Bylo to pro mě velké překvapení po předchozích „COVIDových“ zkušenostech s plášti Schwalbe Black Jack a Kenda 50-Fifty téhož rozměru (zmetkovost ve výrobě – špatně založený kord do vulkanizační formy nebo tak něco).

      No a proč píšu do tohoto vlákna: protože už dítě stihlo píchnout, tak jsem měl příležitost, měnit duši v nedávno nasazeném plášti. A užasl jsem: ten plášť, který už nějakou dobu spokojeně jezdil, funglový si sedl na první dobrou, po výměně duše ne a ne si sednout. Vždycky se našlo místo, kde „si sedl hlouběji do ráfku“ – pokaždé jinde. Podhustit a kroutit nepomáhalo. Nakonec jsem opatrně umazal silikonovým olejem ráfek zevnitř (žlábky i vystlanou prohlubeň na dně ráfku) a taky okolí patky na plášti, po celém obvodu. Do papírového kapesníku jsem párkrát foukl silikonový olej ve spreji a vytřel jsem s ním zmíněné plochy. Pak jsem položil dosud vyfouklé kolo na bok (opřelo se o osu náboje), aby se neopíralo vlastní vahou o plášť – a pomalu jsem kolo trochu nafoukl. Když byl plášť mírně nafouklý (sotva získal základní „nesplaský“ tvar), v tu chvíli jsem trpělivě „promnul“ tu napůl nafouknutou bačkoru – snažil jsem se, aby patka pláště zůstala v prohlubni uprostřed, rovnoměrně po celém obvodu. A pak jsem opatrně foukal dál, a všímal jsem si, jak patka s grácií zapadává do žlábku. Nebylo ani potřeba přehustit – prostě jsem zvolna nafoukl, kolik jsem chtěl, zatočil jsem kolem… a plášť seděl v ráfku zcela rovně!

      Jsou to divný čáry.

      Snad mi ten silikonový olej nerozleptá gumu.

      0 0
      • Charlie_R  

        Nerozleptá

        0 0
        • LM  

          Ale běžně se tam dává mýdlový roztok, který pak zaschne a přestane klouzat :-)

          1 0
      • Filippo  

        Silikonový olej už pár let používám a zatím mi nic neleptal, ani duše ani pláště.

        0 0
        • Vilém  

          A ventilek jsi zatim neutrhl?

          1 0
          • Esi  

            No taky bych se bál že při nejakém agresivnějším brždění se ten plášť na tom ráfku trochu pootočí

            0 0
          • Filippo  

            Jako že by se plášť v ráfku protočil spolu s duší, která ale má ventilek držený otvoru v ráfku a ten se utrhl?

            1 0
            • Esi  

              jo klidně, když ten ráfek bude mastný, na kole trochu nižší tlak a agresivní brždění, tak by se to klidně stát mohlo, ne že se to otočí o 3 cm, ale postupně o pár desetin milimetru, až jednou dojdeš na limit té duše, potom vezmeš za brzdu povolí ventilek a letíš

              0 0
              • Filippo  

                Jako jo dokážu si to představit, ale oleje dávám málo a ještě se mi to fakt nikdy nestalo.

                0 0
                • Esi  

                  ono stačí hlídat jestli ten ventilek najednou nezačíná koukat z ráfku šikmo, mě se to na městském přibližovadle stalo, byl tam velmi starý plášť patrně přes 20 let, asi byl volnější a po pár letech byl ten ventilek vepředu čím dál víc šikmo, byla tam v tom ráfku velká díra na autoventilek, ale duše s galuskovým ventilkem, stačilo to vypustit, shodit jednu patku, šlo to rukou, srovnat duši, nafouknout a zase to pár let fungovalo. Je to taková ta plečka na ježděni po městě a k tátovi do vedlejší vesnice cca 5 km

                  0 0
            • Hrabex1  

              Byly plaste, ktere to delaly i bez toho oleje a nebyly zrovna obycejne, ale je to uz par let, byly volnejsi, ne TLR.

              1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.