ESKA Trekking - nové ráfky, pláště

25 nepřečtených
  • LumpRod

    Dobrý den,

    dají se na tohle kolo ještě sehnat nějaké obyč. vypletená kola za rozumnou cenu? Po 10 letech jsou v desolátním stavu a potřebuji nové. Na starém ráfku je tohle označení: 28 × 15/8 průměr 622 a plášť 32–622. Plánuji obvolat i nejbližší servisy a zeptat se na cenu, tak abych orientačně věděl, zda se to vyplatí a nebyl za vola. Na netu jsem našel tohle, ale nevím, zda nebude vadit ta větší šířka: http://www.supshop.cz/…1-al-36-der/.

    Děkuji Vám moc za jakékoliv rady a názory

    Dominik Stodola

    0 0
    • Vilém  

      Alespon dozadu bych dal dvojstenny rafek.

      0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      To bych spíš něco velmi málo připlatil třeba za tyto základní dvoustěnné. U levných zápletů se jednoznačně vyplatí kupovat hotové, dobrá prodejna je má rovnou skladem a nabídne i níže uvedené související věci.

      Kola si vyměníš teoreticky sám, ale prakticky nejspíš nesundáš šroubovací vícekolečko ze stávajících zápletů. Ale je to jedno, pravděpodobně by si stejně zasloužilo po letech výměnu, takže podle počtu pastorků koupit nové. A potřebuješ rovnou i pásky v ráfcích, je to za pár korun, nové duše a pláště dle uvážení.

      0 0
      • LumpRod  

        Díky, tedy koupím záplety dvoustěnné a na ně pásky, duše a pláště. Plus dozadu náboj (pokud nebude součástí zápletu že?) a šroubovací vícekolečko. To by stačilo? Omluvte moje hloupé dotazy, předtím jsem toto neřešil :)

        0 0
        • ˘Ö˘ Krab  

          Že by náboj nebyl součástí zápletu? Co si představuješ pod pojmem ‚náboj‘?

          0 0
          • LumpRod  

            Jasan, pardon. Takže mi pak stačí namontovat nové šroubovací šestikolečko na náboj nového kola a zkompletovat s přehazovačkou.

            0 0
            • ˘Ö˘ Krab  

              Přehazovačka je namontovaná pevně na rámu kola.

              Zkus si nejdřív vyndat a zpátky osadit stávající zadní kolo, ať víš, do čeho jdeš :-). Musíš začít rozvolněním čelistí brzd (stačí někde vyháknout bowden z očka), pokud hodláš operovat s nahuštěným pláštěm. Nejlépe se kolo vysazuje se zařazeným nejmenším pastorkem. Pak stačí povolit upínák kola a celou přehazovačku lehce vyklopit dozadu, aby kolo vyklouzlo z uchycení.

              Až budeš kupovat novou duši, zkontroluj si, že průměr ventilku odpovídá vrtání v ráfku – jsou 3 rozměry: autoventilek (jen válec, nejtlustší), veloventilek (o něco tenčí válec s převlečnou matkou a vyndávací zúženou částí) a galuskový (nejtenčí).

              Jak bylo výše zmíněno, zkontroluj si před nasazením nového kola, že šířka os (od patky k patce) je stejná. Kdyby byla nová osa užší, byl by to problém; na širší tento ocelový? rám lze nenásilně roztáhnout.

              Pokud by po nasazení nového kola řeťez na zuby pastorků dosedal příliš hlučně nebo se zadrhával o vrcholky zubů, je to vytahaným řetězem – vyměnit.

              Není to žádná raketová věda, na tomhle kole v podstatě nemáš, co bys pokazil.

              0 0
    • Pán z Dubu  

      Ještě si změř rozteč zadního náboje – jestli je 130 mm, nebo 135 mm. Dle toho volit nový náboj.

      0 0
    • fetr  

      To je luxusni kolo, kolik to priblizne vazi?

      0 0
    • fetr  

      Tyhle oceláky jedou sakra dobře. Pořídila jsem Favorit Brian. Má i s balonama do 13kg a vidle žehlí všechno. Strašný rozdíl proti hliníkovému GT.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.