• Plzy

    Ahoj, dal by se postavit gravel do 20k?

    Vážím 110kg a měřím 174cm

    Jediný gravel do téhle ceny jsem našel z decathlonu, ale tam se bojím převodů a těch rychloupínáků.

    Kdyby se mezi vámi našel stavitel a vše mi vysvětlil byl bych jedině rád. Děkuji 

    • vpa007  

      Převodů, rychloupínáků ani dekáče bych se extra nebál… za ty prachy nic adekvátního nepostavíš, leda bys vzal něco z bazaru a pak to ladil. Což ostatně časem můžeš udělat i s tím dekáčovým. Dobrá inspirace je tady: https://www.bike-forum.cz/…65116-triban

    • Vilém  

      Postavit pochybuju.

    • TK75  

      Ještě je levný tady od Authora

      https://www.sterba-kola.cz/…el-kola-2019#…

      Nebo o kousek dráž, ale zase s Tiagrou

      https://www.ramala-silhavy.cz/…vena-56-2018

      • Plzy  

        Bohužel ta 560 by mi byla hodně veliká

        • TK75  

          Ronin 2018 byl velikostí posunutej, ty rozměry má jako 54 od roku 2019

          Žena s tou 56 (2018) jezdila a má 175 cm, ale to chce zkusit.Měla 90 mm predstavec.

    • milan.v  

      Ne…

    • Alojs01  

      Za 25 jsem si postavil karbonovej gravel na sram force 1×11. Ale nejakou dobu to trvalo no…

      Kamarad koupil Alu gravela od Authora na tiagre ve sleve za 17tis (noveho).

      Tak si myslim, ze to postavit/poridit lze. Zalezi jak narocnej jsi a co od toho kola ocekavas.

      • BabbaJagga  

        Foto je Mrtvý rybník kousek od Božáku, je to tak?

      • Cavendish  

        Jak se ti taková stavba povedla?

        • p@X  

          Před brexitem se dalo narazit na rám z Planet-X opravdu za hubičku, samotnýho mě to štve, že jsem zaváhal.

          • TK75  

            Nenech se ovládnout módou :-)

            • p@X  

              Tak hlavní důvod byl ten, že Felt je asi dvoustopý a nějak nejsem schopen to vyřešit.

              • TK75  

                Hm, dával si to poměřit do servisu?Já to doma u Sekvoje nebyl schopnej přesně zjistit.V servisu maj přípravek na to

                • p@X  

                  Když jsem jezdil každý den, tak jsem si na to zvykl, teď ho jezdím občas, tak na to vždycky zapomenu :)

        • Alojs01  

          Trvalo to 2 roky. Nejdriv jsem to postavil na deore 1×10 s rovnejma riditkama a na jare se objevila dobra nabidka na sram. A pri prestavbe se vyskytly komplikace, ze jsem mel chut to „zahodit“…

          Vetsina dilu bazar.

          Ale povedlo se a ted uz jsem spokojenej.

          Az budu mit chvili, hodim to do galerie.

    • tompca  

      Dá, tohle mě vyšlo přes zimu na 18t, 2×10 na GRX+Tiagry páky ( kdybych tam nechal původní ocelovou vidlici na 15.5t). Chce to čas a koukat po slevách a bazarech.

    • jIrI___  

      Do 20k gravela na nových dílech zcela jistě nepostavíš. Pokud by ses nebránil bazarovým dílům, už bych to viděl trochu reálněji, ale problém bude rám…

      • TK75  

        http://www.prologbike.cz/…arbon-p25358

        Tam už je ta velikost posunutá takže by mohl sedět, ale těžko říct.Ja měl tenhle ročník velikost 54 a mám 181

        • jIrI___  

          Sehnat za 9 tis Kč všechny zbývající komponenty by byl ale celkem oříšek.

          • TK75  

            To jo, když nic nemáš doma ze starýho kola.Mít k dispozici dvacet, tak koukam na nějakej gravel z bazaru.Já toho svého Ronina taky prodával pod dvacet a bylo to kolo naprosto ok

          • ˘Ö˘ Krab  

            Záleží. Pokud se spokojí s mechanickými kotoučovkami a sadou do 10sp včetně, tak by to teoreticky poskládat mohl, z bazarových dílů příp. „sundáno z nového kola“. Bude to nějaký čas trvat, než nastřádá potřebné.

            Největší problém je dlouhodobě rám a asi by si pak počkal na záplety s odpovídající­mi osami.

            Pokud má alespoň trochu konfekční velikost a nemá na kolo nějaké výjimečné nároky (v té cenové hladině ani mít nemůže), tak by se mělo vyplatit koupit bazarově celé kolo a případně vyměnit představec a sedlo podle osobních preferencí.

    • Plzy  

      Nejspíš pujdu cestou nejmenšího odporu..koupím Triban RC 500, hodím na něj alespoň 35 pláště a gravel řídítka.

      • Vilém  

        Tomu rikas nejmensi odpor? Ja ti nevim.

        • Plzy  

          Tak tohle mi přišlo jako prkotiny, nic složitého a drahého

          • ˘Ö˘ Krab  

            Pláště 35mm jsou dost omezující. Pokud nemáš v okolí opravdu pěknou síť mlatových cest bez vylézajícího kamení, tak na gravelení jdi určitě do širších.

          • Vilém  

            Ona je otazka, kterou verzi toho kola jsi mel na mysli, kdyz zminujes doplneni gravel riditek. Myslel jsem, ze mas na mysli predelavku verze s rovnymi riditky a to by uplne levne nebylo.

      • koko0925  

        Co jsem tak letmo nyní koukal, tak v Mku všude nedostupné.

    • borda  

      Dost záleží, co od toho gravela chceš. Jestli chceš prostě pohodlný kolo na výlety, silničku, ale s tím, že se nemusíš extra ohlížet na to, kudy pojedeš (tzn. v podstatě, jedu primárně silnici a zpevněný cesty, typicky značené cyklotrasy), tzn. využití, dejme tomu, jako krosový kolo, tak je ten triban v pohodě.

      V takovém případě bych i zvažoval, zda vůbec měnit řidítka. Přehodil bych pláště, určitě bez duší, protože i my těžký se tak dostaneme na relativně slušný tlaky :) a kazetu, poněvadž devítková je levná a není to žádná práce.

      Na nějakou kudlu v terénu to nebude. Třeba já, co nemám techniku, zato mám zbytnělej pud sebezáchovy, jsem tak nějak smířen s tím, že kdybych chtěl do terénu, pořídím si horský kolo :).

      • ˘Ö˘ Krab  

        Zkoušel jsem na vlastní kůži, co to obnáší.

        Pro konkrétní setup gravelu/CX je potřeba najít uplatnění nebo opačně je třeba si to kolo k obrazu a potřebě své přizpůsobit. Není samospasitelné ani univerzální – to je HT MTB.

        K ladění je nutně potřeba mít zejména velkou rezervu pro průchodnost plášťů rámem a vidlicí, asi ideálem je, když se dají nakonec dát třeba až 27,5" záplety s MTB obutím 2"+. Pak už je limitem jen neodpružená vidlice a technické schopnosti, odhad a odvaha jezdce. Řešení převodů je třeba komplikované, ale proti průchodnosti relativně snadné.

        Mám na kole RB RX obuty pláště 35 mm. Dá se s nimi a nedá. To, co na 2,25" HT jedu bez brzd, tak na 35 mm je o opatrném baletu mezi křehkými vejci. Nebo čirý adrenalin. Každopádně 35 mm plášť nesnese zdaleka tolik, jako Scylla na MTB. A je daleko větší rozdíl mezi plášti, kdy i ve stejné hmotnostní/vý­konnostní kategorii jsou vlastnosti a odolnost nebetyčně rozdílné (Mitas X-Road vs Schwalbe X-One TLE).

        Pokud bych si měl pořídit gravel jako jediné nebo hlavní kolo, hleděl bych v první řadě na možnost osadit bez problémů a s rezervou něco jako 42 mm obutí, optimálně bezduše. Zbytek výbavy se poddá.

        • borda  

          I já to zkoušel, proto mu píšu k čemu to je a k čemu ne.

          Pokud chce poměrně robustní, pohodlnou a levnou silničku, která projede i sem tam nějakou tu polňačku, na to to je.

          Pokud po těch polňačkách chce lítat celý dny a podívat se i do terénu, tak na to to není, protože se bude bát, stejně to nedá převodama a vůbec celkově se bude trápit. Píšu o konkrétním modelu kola, kterej zmiňuje. Jakýkoli zásadní úpravy postrádají smyslu, protože cena poroste k nesmyslu.

          To musí vědět on, co čeká.

          • TK75  

            Jenže to, na co to chce, se může časem změnit.A tady pak není ta možnost změny nastavení.

    • RapMan  

      sorry za upřímnost ale s tvými proporcemi bych se na gravela vybodnul a vzal robustní MTB HT, jak se ptáš v tom druhém tématu…

      Je super že chceš sportovat, držím palce že se povede váhu srazit.

    • borda  

      https://www.bike-forum.cz/…ro-tloustika

      tak už vidím co chceš… tak to se na tribana vykašli, byl bys akorát nasranej. Kup si bika. Kvůli převodům a ovladatelosti.

      • TK75  

        Výlety po horách s Tribanem jsou určitě super

        Zhubne hnedle:-)

        • ˘Ö˘ Krab  

          … a navíc potrénuje na šampionát horských nosičů.

          Zpět k účelu. Má to primárně na „skoro každodenní dojíždění“ (bez udání kilometráže, povrchu a převýšení).

          Jestli takto, tak nutně vyjde spousta cest na špatné světelné podmínky nebo úplnou tmu. Jestli není trasa čistě po pěkném asfaltu, tak ocení odpruženou vidlici a opravdu široké obutí, protože pak nemusí tolik řešit nerovnosti a binec na kraji silnice (větvičky, bláto, kamení, posyp). A to vůbec nemluvím o případných „zkratkách a nábližkách“ přes les a po polňačkách.

          Na dojíždění je třeba mít maximálně spolehlivý a robustní stroj, kterého člověku není moc líto a nemusí na něj brát příliš ohled – účelem je přepravit se z bodu A do bodu B v čase Č. Na dojíždění je výborné mít trvale nasazeny dlouhé blatníky.

          Asi bych to celé řešil jinak – dvojicí bicyklů. Jeden s blatníky a primárně držák-dojížďák, druhý „nedělní“ na víkendové vyjížďky, sport a do pěkného počasí (časem by pak ‚propadl‘ na pozici dojížďáku). Nedělní stroj vybrat pak buď čistou silnici nebo HT MTB. Víceméně se mi to takto časem uspořádalo, kdy jako dojížďák s blatníky mám trekové kolo (soumara s nosiči) již bez sportovních ambicí (přestože spolehlivý a příjemně jedoucí), na zábavu a umírněné sportování pak používám ostatní kola.

          • Plzy  

            Tak do práce to mám 7km a když si chci zajet tak 13 tam a 13 zpět, bydlím v krusnych horách a rad jezdím kopce, ale na nějaký kroseni se chci vyprdnout, mame tu krásný krusnohorsky okruh po silnici a sem tam si zajedu nějakou polnacku, takže bych spíš bral ten gravel, nebavi me se ničit na tlustých gumach jako jsou 2,10/2,25..které do kopce a z kopce brzdí…hlavně jsem si dal za cíl příští rok zajet k manželky babičce na kole cca 130km a nevím jestli by to bylo i na tom ht příjemný..no uvidím co bude v nabídce na bazarech/kramech ted v pulce září a rozhodnu se..protože když se ptám na ht, tak mi doporučí plno lidí gravel a kdyz se rozhodnu pro gravel, tak mi zase každý doporučí Ht

            • TK75  

              I na ht existují pneumatiky skoro bez vzorku co jedou

              Co úzké berany, ty ti vyhovujou?

            • borda  

              No tak ono to není jednoduchý, když v jednom vlákně píšeš o středním terénu a v druhým píšeš, že se na nějaký krosení můžeš vyprdnout :).

              To co píšeš tady, je v podstatě to, co ti píšu já kousek výš.

              Jestli chceš prostě pohodlný kolo na výlety, silničku, ale s tím, že se nemusíš extra ohlížet na to, kudy pojedeš (tzn. v podstatě, jedu primárně silnici a zpevněný cesty, typicky značené cyklotrasy), tzn. využití, dejme tomu, jako krosový kolo, tak je ten triban v pohodě.

              Nebo samozřejmě jiný kolo typu gravel, pokud ho seženeš v daném rozpočtu a odpovídající velikosti. Průchodnost na pláště je určitě plus, ale bacha, abys to pak zas pomalu, ale jistě nesměroval do terénu a nebyl nasranej, že nemáš bika, protože opět viz. výše.

              Jinak bike s rychlýma pláštěma, ideálně bez duší pojede taky moc hezky. Toho bych se vůbec nebál :).

              Velkou výhodu u těch dekáčů vidím právě v možnosti instalace bezduší na kolo z krámu. Ač je to u těch jejich kol trochu voser, jde to. Nevím, jak to mají jiní u takhle levných kol. A třeba pro mě jsou ty bezduše důležitější, než širokej plášť. Tím se nechci nějak s nikým dohadovat, mám to tak já, vím proč to tak chci a každej to může mít úplně jinak.

            • ˘Ö˘ Krab  

              To brzdění „tlustých“ gum 2,1/2,25" je naprostá chiméra. Se 110 kg to bude spíš naopak, v takto širokých najdeš snáz dobře jedoucí a zároveň tlumící kousky. Nesmíš brát nejlevnější z levných a ideálně jít rovnou do bezduší. Odhadnout kompromis mezi hmotností pláště a jeho odolností. Záleží velmi velmi na zápletu, aby se pod Tebou nekroutil.

              Na normální ježdění po cestách, polňačkách, pěšinách, lesních cestách a občas silnicích mám na HT 27,5" × 2,25" Mitas Scylla. Není to žádný superzázrak, ale rozhodně nemám pocit, že by mě brzdil vzorek nebo šířka pláště. Užší bych rozhodně nechtěl (a hladší také ne). Vyhovuje mi minimum defektů, už si ani nepamatuji, kdy jsem nějaký řešil (ťuk ťuk ťuk). Teď jsem obul druhé záplety na muzeální bahenní Charybdis 2.0" a přijdou mi to úžovky. Jezdím hlavně do a z práce přes lesy – jedna cesta cca 18–22 km, ale občas dám i něco mírně delšího.

              Jet 130 km na HT … není o HT (podívej se na RychléhoTuristu), ale ve Tvém případě o odhodlání a disciplíně nepřepálit začátek. Když nebudeš mít nějaké nesmyslné pláště, tak je v podstatě jedno, na čem to jedeš. (Letos za sebou mám mj. dva dojezdy přes 150 km dlouhé – Křída->Rakovník a Babylon->Rakovník, trekingové kolo, obutí 42 mm s hrubým vzorkem a na nosičích komplet bagáž vč. stanu.)

              Kolo si vybírej podle toho, aby v první řadě fungovalo, vydrželo, mělo správné převody a aby mělo správnou velikost. Jestli gravel nebo HT MTB nebo cokoliv jiného je nakonec na Tobě. Nebo treking – který by splňoval vše, co od kola chceš ve všech zatím nastíněných směrech. Treking se vzduchovou vidlí, 3×9/10, kotouče hydry, pláště 40 mm a víc. Kouzlo je mj. i v tom, že širší pláště nemusíš tolik foukat s ohledem na svou hmotnost a při tom zůstane skoro stejný valivý odpor, ale naroste pohodlí a tlumení. Takové kolo běžně nekoupíš, buď si ho postavíš nebo necháš postavit. Dlouhé silniční přesuny jsou pak úplně v pohodě.

              • ˘Ö˘ Krab  

                Jestli se bojíš širokých plášťů, tak na 29" se samozřejmě dají obout i úzké a hladké, třeba Schwalbe Marathon 40 mm.

                Tahle nabídka nevypadá úplně špatně, ale možná by se našla i lepší. Jako vždycky.

                Tahle je v některých ohledech lepší – pevné osy, boost, nové kolo. Do toho jdi, ať to máš za sebou.

              • Edwin  

                130 km pro 110 kg borce je hlavně o tom usedět 7 hodin, což pro netrénovaný zadek není úplně vysněná dovolená.

                • ˘Ö˘ Krab  

                  Což o to, zadek natrénovaný mít může. Záleží, jak bude foukat a jak moc to bude přes kopce. Podstatné bude moc nevysedávat po zahrádkách hospod, cestou však pravidelně jíst a pít, tedy si naplánovat doplnění tekutin.

            • kliiima  

              Těžko ti bude někdo radit, co ti bude vyhovovat. Zajdi do Decathlonu a půjč si na víkend jak Tribana, tak i HT MTB a poté se rozhodni.

              Na HT MTB (29") jsi schopen v případě potřeby obout gravel pláště, ale na gravel MTB pláště nedáš kvůli průchodnosti rámu.

              Navíc cenově MTB HT vyjde výhodněji

    • Plzy  

      Tak už mám skoro vybráno, co mi poradíte spíš?

      Kellys soot 30

      Nebo

      Mongoose guide sport?

    • Kniha  

      Zkusím se sem vetřít…

      Taky mám v plánu koupit gravel, stavba u mě není ani časové ani technicky možná…

      Mám zatím vítěze

      Canyon Grail AL 6.0 (cca 40 tisíc).

      Je k němu nějaký lepší konkurent???

      Díky M.

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.