Elektrokolo je zhouba cyklistiky II.

1657 nepřečtených
  • scoty

    A to především cyklistiky terénní…

    • michomin  

      Máš pocit, že je zapotřebí pokračovat v tomhle nesmyslném tématu? Co chceš ještě probírat? Pořád dokola ty samé kraviny?

    • iron.hide  

      no konecne nove vlakno! to stare ma uz 6000 prispevkov, neprectenych mam 4700 :D

    • Zoidberg  

      Souhlasím a přidávám do blokovaných.

    • Pavlos_S1  

      Chce se mi zvracet…

    • Reaktor  

      Co je myšleno terénní cyklistikou? Bikeparky, lesní cesty, les mimo cesty?

    • Janes  

      Ve svým věku už bys měl mít rozum.

    • Reaktor  

      Zhouba cyklistiky jsou spíš posrané cesty od koní třeba kolem Želešic. To je horší než děda ne ekole :-)

    • plysovykozisek  

      Proč by ebike mělo být zhouba cyklistiky? Je to obyčejné kolo s elektropohonem.

      • Sgt Pepper  

        je to moto-cykl

      • venkovan  

        Zhoubne je povazovat/zamenovat tyhle variace na moped, motokolo nebo kolo s pomocnym motorkem za jizdni kolo a odvozovat z toho pak pravidla a zakazy dopadajici i na jizdni kola. V neposledni rade jde o spineni jmena, kdyz cykliste hromadne odserou pruser zpusobeny chcipakama na mopedech, kteri se houfne dostabou tam, kam by nikdy nedosli ani pesky aniz by jim neklekla pumpa

        • venkovan  

          Takze nazev vlakna je spravny a existence doslova nutna.

        • OndrysM  

          Přesně tak

        • Mr.Pavka  

          A co ma potom delat treba muj tata?

          Celej zivot cykloturista se stanem co vyslapal skoro vsechno.

          Ted je mu 65 ale sily uz ubejvaj. Jenze nechce opustit svoje kolo a vylety-alespon ty jednodenni.

          Za ty desitky let na klasice ma vzitych dost zasad slusnosti a pokory vuci ostatnim.

          To ma sedet doma na prde.i a nebo se ucit pomalu skakat do hrobu?

          • RychJ  

            Jo, protože vypatlanej Venkovan si nepřeje ebiky.

            • venkovan  

              Nic takového jsem nepsal. Kdo je tady tedy vypatlanej? Já rozumím tomu co čtu ty zjevně ne.

              • RychJ  

                Hele spouste lidi jsi ru už jen k smíchu. Nic víc. Blázen na svobodě.

          • scoty  

            Nejde o zrušení e.mopedů. Jen je třeba je legislativně oddělit od cyklistiky. Základní vlastností cyklistiky je totiž BEZMOTOROVOST.

            Táta bude v klidu jezdit po ZPEVNĚNÝCH cestách do 25km/h dál. Na to budou jeho ubývající síly optimální.

            • Janes  

              Vyndej si už konečně mozek z kalhot, žádné omezení na rychlost u e-kol není a nebude, je to pouze rychlost, kdy se má vypnout ona přípomoc, z kopce, nebo pokud na to mám, můžu jet jak rychle chci a dokážu, Ty pětadvacítko…

              • scoty  

                Nemluvím o tom co je, ale o tom co bude až motory znovu vymetou z lesa a do patřičných mezí…

                Jinak tě ještě upozorňuji, že v tomto vlákně budu mazat všechny, kteří neumí své názory vyjádřit bez nadávek. Dík za pochopení.

                • Janes  

                  Tak znova,… jak chceš zařídit, aby to e-kolo nejelo rychleji, naž 25 km/hod, to se tomu jako za jízdy z kopce otevře brzdící padák, nebo tak něco? Protože když si při jízdě z kopce vypnu motor, což opravdu dost lidí dělá, tak nepomůže ani omezovač na motoru. To prostě nejsi pořád schopnej pochopit, že Tvé přání je naprosto mimo mísu?

                  A kde vidíš nějakou nadávku? Netušil jsem, že pětadvacítka je nadávka :-)…i když v Brně je možný asi všechno…

                  • Janes  

                    Jo, a ještě něco, definuj prosím pojem zpevněná cesta, děkuji.

                  • babicak  

                    Nech to Brno na pokoju, nebo chceš snad rozhodit sandál?

                  • mirage  

                    E kolo muze jet klidne i 40km, ale na na pomoc motoru,ta musi vypnout pri 25 km. Ja bych byl treba rad az se to kontroluje. Mas ecko a je povolena pomoc do 25km, zastavi te cajti prokliknou displey, uvidi ze to mas otevrene na vic nez 25, tak pokuta a je to.

                    • Reaktor  

                      Zrychlit kolo jde i bez čipu. To by museli cajti dostat školení co a jak hledat a na to nejsou love.

                      • mirage  

                        Vsak jo, jak to zrychli svoji silou tak neni problem, ale jak to zrychli pomoci cipu, co neni povolene, tak 10 000 pokuta a neboj i my cesi by jsme se to naucili. Autem je taky povoleno v obci 50, prekrocis tak platis. Kamaradka Rakousko,dalnice, jela vic, fotli ji, prislo 80 eur a nerekla ani pepr.

                        • Reaktor  

                          Přehozením magnetu to jde taky a na displeji nepůjde nic poznat.

                    • l.bily  

                      daj si facku, kvuli cemu ? na babetu mas vodicak k autu a na kole jet 30 nemozes?

                      • mirage  

                        Jednou to je povoleno na 25km, tak at se to dodrzuje. A facku si dej ty.

                        • mirage  

                          Aha uz to chapu, ečkař :-))

                          • l.bily  

                            jj, a sem na to hrdy ze ho mam ka aj moja dcera, uzivame si jazdu a nemusim zavidiet a hejtovat ostatnych. A mame ich ODBLOKOVANE!!! Skus si to aspon raz pozicat a pochopis, ale kto ti to pozicia??

                            • blue.sun  

                              Měl jsi spíš investovat do odblokování mozku…

                            • mirage  

                              Neboj, uz jsem to mel pujcene a vubec jsem si jizdu v poradnem terenu neuzil, tezke to je jak prase. Kolik ma dcera roku?

                              • mirage  

                                Vcera jsem si dal Lysou na silnicce, jak jsem sjizdel dolu tak jsem potkaval bud silnicare nebo bajkery, ani jeden eckar :-)). Trosku jsem prisel na to jak to snema je, nakoupi si Haibike, s gumama tak nejlepe 2,6 a pak vali bud po silnici nebo cyklostezce. Vzadu zarazeny nejtezsi prevod a vyraz nejvetsiho nadupance. Kdyz je potkas v lese a jeste ve sjezdu a fakt po slusnem terenu, tak to je paradni zazitek, jak spis vede kole je, nez oni ho :-)). Topkolo v Ostrave by mohlo vykladat jak jim jdou ksefty :-))

                                • cioran-m  

                                  Dobrá už na pohled je taky ta frekvence šlapání. Ono to často vypadá, jakože se ta nutná (aby to teda jelo) přípomoc týká spíše toho vozidla, než pasažéra… :)

                                • psbiker  

                                  Včera se všichni plácali pod horami, občas i mladí lidi, ale o to hustší výraz bajkera. Poměr kolo/moped byl tak 50:50, smutné..

                            • Mr. Dalbych  

                              Moc se mi líbí jak to nezvládáš a musíš neustále dokazovat , že jsi totál mimo…

                              Nervičky pracují , co ? :D

                            • Lišák  

                              uzivame si jazdu a nemusim zavidiet a hejtovat ostatnych.

                              Aha, tak už to chápu! Ty sis tu špatně maskovanou motorku koupil proto, že jsi ji záviděl ostatním… Závist je nehezká vlastnost.

                              Osobně tedy nechápu, proč by cyklista měl někomu závidět motorové vozidlo, ale každý jsme jiný. Fotbalistovi taky nezávidím kopačky, jde to mimo mě, zrovna jako motorová vozidla. Osobní auto sice mám, ale používam ho ryze užitkově, opravdu se s ním neprojíždím pro zábavu a neřeším, že někdo má nějaké lepší, hezčí, dražší, než mám já.

                              Takže pokud závidíš ty, nesuď ostatní dle sebe!

                      • lukas aka mitro  

                        Tak si jezdi na babete, coz je motorove vozidlo se vsim vsudy, a neotravuj na eletropicovine…

                        • l.bily  

                          to ne, bavi mna predbihat cyklistu do kopca

                          • hawrda  

                            Jseš vtipnej.

                          • Hermod  

                            Ale 160 km/h ti to stejně nejede. ;-) Elektrokolo je kombinace nadopovanýho sportu a vykastrovanýho zážitku, říkám to pořád

                            • bessinka  

                              Jak si pane tedy obhájíte tu smrdlavou motorku?

                              • kesu  

                                Pockej na motorky dojde, driv nebo pozdeji dostanou stejnou normu na hluk, emise a spotrebu jako maj auta..

                                • Hermod  

                                  To už skoro mají. Euro 5, od příštího roku. A jezdí jich čím dál víc.

                                  • iron.hide  

                                    To jako fakt? Loool :D

                                    Konecne nebudu hucat na Pezinskej babe, v polke Karpat pocut ten priserny hluk.

                                    • kesu  

                                      Taky se na to těším. Jeden motorkář vzbudí celou vesnici a o smradu ani nemluvě…

                                      A to si každej druhej pitomec musí ještě vykuchat vejfuk, aby mu ten jeho trapnej půllitr dělal větší bordel..

                                      • scoty  

                                        Jaký je přesně rozdíl mezi e.endurem nejvyššího kalibru (cena kolem 160ti) a endurem se spalovacím motorem (cena kolem 160ti) kromě teda rozdílu ve hmotnosti do 30kg a při kvalitním výfuku jen pár decibelů hluku..?

                                        • kesu  

                                          Euro 3:

                                          75 dB (A) do 80 ccm, 77 dB (A) 81–175 ccm a 80 dB (A) pro cokoliv většího. Měřilo se testovací metodou WOT (plyn naplno). Motorka vstupuje do zkušebního prostoru v rychlosti 50 kmh, 10 metrů před mikrofony. Pak začne na max zrychlovat a 10 metrů za mikrofony se plyn zavírá.

                                          Aktuálně je to snad 77 dB.

                                          Chci vidět cokoliv elektrickýho, co udělá při zrychlování z 50km/h hluk 80 db…

                                          • cioran-m  

                                            Tak – hluk je jedna věc a to, že obě ty věci jsou motorky, druhá.

                                          • scoty  

                                            Jen hluk v max otáčkách? To je tedy hodně malý rozdíl na to, že jsou motorky komplet v lese zakázány a motokola ne.

                                            Nehledě na to, že 80dB má sekačka když jede na plné kule, ovšem dobře seřízený motor si jen tak brumlá…

                                            Co třeba krouťák, drapáky atd? Není to tak trochu stejné?

                                            • kesu  

                                              Nevím na koho reaguješ, já o žádným lese nic nepsal. Sekačka jde taky koupit na baterky, pokud je pro to důvod (třeba předzahrádka bytovýho domu).

                                              Mimochodem bateriová řetězová pila Makita 35cm lišta má akustický tlak něco jako 87 DB, porovnatelná Stihl MS 171 má 100. A to pila je dost hlasitá sama o sobě. Určitě si tam nikde nic nebrumlá. Teda pokud nemáš na mysli nějakej Stiga profi 4válcovej rider..

                                              • scoty  

                                                Jen naznačuji, že existují 2 produkty s velmi podobnými vlastnotmi z nichž je jeden pro volné použití prakticky zakázán, protože se jmenuje motocykl a druhý povolen bez omezení, protože se jmenuje motokolo…

                                                A díky těmto legislativním pochybením u nás vzniká averze vůči cyklistům, kteří s tím nemají nic společného a přitom jim reálně hrozí zákazy pohybu na nezpevněných TZ…

                                                • Lišák  

                                                  reálně hrozí zákazy pohybu na nezpevněných TZ…

                                                  Nehrozí. Už přece přichází – viz ČTZ Morávek, MTZ v Josefovským…

                                                  • scoty  

                                                    Je to tak, a proto to musíme začít řešit nejenom tady.

                                                  • Pepe72  

                                                    jj, nakonec budou moct kola jen na umělou cestu ( a snimi i motokola )

                                                • kesu  

                                                  Už je to tu zase. Ano, přesně tak to dopadne. Protože nikdo Ebike mezi motocykly nezařadí. Celá kategorie Ebiků byla vymyšlena jednak pochopitelně jako kšeft a pak taky jako dopravní prostředek. A právě díky tomu, že je Ebike chápanej jako kolo, vznikají mu výhody mimo jiné třeba v pohybu po cyklostezkách. A tím se šetří milované C02. Má to ale svoje kompromisy..

                                                  • scoty  

                                                    Pochopitelně že ten kdo z toho má megazisky ho mezi motocykly nezařadí…

                                                    Ovšem až se spojí ostatní bezmotoroví uživatelé lesních stezek: majitelé, lesníci, nimrodi, turisté, ochránci a cyklisté, tak to v nějaké podobě proběhne. Viděl bych to min na omezení jízdy strojů s motorem na nezpevněných cestách. To by asi společně s omezením max rychlosti na asfaltových cyklostezkách mohlo stačit.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    omezení rychlosti na cyklostezkách by vyžadovalo zakotvit povinnost vybavit kolo kalibrovaným měřičem rychlosti…

                                                  • kesu  

                                                    V první řadě by hlavně bylo dobrý, aby už nevznikaly průšvihy v podobě úzkých míst na páteřních cyklostezkách jako je Modřanská ale totéž i na severu Prahy…

                                                  • mikub  

                                                    To už by mělo plynout z toho, že se má přípomoc při určité rychlosti vypnout, ne?

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    takže by omezení platilo jen pro ebiky? fajn…to je přesně to, co tu většina normálních lidí chce – omezit jen ebiky :-)

                                                  • Toky  

                                                    Ale no. Niekto by sa mohol ohradiť, že prečo ak sa niekde zavedie obmedzenie pre ebajky tak sa na oplátku niekde inde nezavedie obmedzenie pre bicykle? Alebo napríklad vodiči áut by mohli žiadať o zákaz vjazdu pre cyklistov na cesty pretože im tam zavadzajú svojou pomalosťou…

                                                    Toto nieje práve bohvieaké riešenie.

                                                  • mikub  

                                                    Tak mimo dálnice je dost komunikací, kde je místní úpravou zakázán vjezd cyklistů. Takže ano, vodiči aut to žádají.

                                                  • bessinka  

                                                    To jsem se nasmál. Většina normálních lidí tady..... Nějak jsem je asi přehlédl.

                                                  • hawrda  

                                                    No vidis,a já do teď myslel,ze jsi holka:D.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    třeba si není jistý/á

                                                    :)

                                                  • cioran-m  

                                                    :)

                                                  • bessinka  

                                                    Nevěř nikomu nad třicet.

                                                  • kesu  

                                                    Tak na tohle „spojení“ si vezmu první řadu :DD

                                                    Je v tom ohromnej kšeft a to odvětví jde strmě nahoru, bude hodně hlasů nechat to tam kde to je.

                                                    A už vidím, jak si majitelé lesů, lesníci, nimrodi, turisté a ochránci budou přát běžné cyklisty na nezpevněných stezkách … Kdysi se tu řešil spor pár trailů v soukromým lese ve Statenicích, kde s tím majitel lesa souhlasil. Spory se táhly tak dlouho, až to přešlo postupně do ilegality. Majitel měl už těch výzev ze strany státní správy plný zuby a tak „stavitele“ požádal, aby vše zmenšili a nové nestavěli.

                                                  • scoty  

                                                    A už vidím, jak si majitelé lesů, lesníci, nimrodi, turisté a ochránci budou přát běžné cyklisty na nezpevněných stezkách …

                                                    No rozhodně už si tam nebudou přát motory..:)

                                                    A cyklisty teď čeká vyjednávání aby zachovali alespoň status quo.

                                                  • MlokCZ  

                                                    A už vidím, jak si majitelé lesů, lesníci, nimrodi, turisté a ochránci budou přát běžné cyklisty na nezpevněných stezkách…

                                                    Přesně, ti tam nechtěli cyklisty dávno předtím než se začala dělat e-kola. Těm je úplně jedno na čem se jede a zakázat vstup (tedy spíš vjezd) by to chtěli všem.

                                                  • scoty  

                                                    Dobře, ale doposud byl zachováván status quo a do lesa se smělo. Nyní se nám množí zákazy kolem Brna dokonce na stezkách, které cyklisté prokazatelně udržují…, s poukazováním na motokola.

                                                  • Hedus  

                                                    A u každého vjezdu do lesa z těch 1000 možností je cedule a stojí tam lesní stráž :) Takže se do lesa nedostaneš ?

                                                  • MlokCZ  

                                                    Mně to tedy spíš přijde jen jako záminka, aby se mohli zbavit všech cyklistů. A kdyby se nanašla záminka ebiků, tak se najde jiná.

                                                    Já to vidím celkově jako obecný problém, lidí je prostě na některých místech moc a teď je úplně jedno jestli pěších, cyklistů, ecyklistů.

                                                    Rozumné typy regulací (které bych považoval za nejlepší) bohužel neprojdou, protože jdou proti ekonomickým zájmům některých skupin. Tím myslím zejména omezit lanovky a k tomu navíc hlavně občerstvení na vrcholech hor. Chybějící občerstvení je taková rozumná přirozené regulace, která funguje pro všechny skupiny, i ecyklisty.

                                                    U příměstských lesů je to pak těžké. Tam je prostě přelidněno a žádné ideální řešení to nemá. Největší problém je pak pěší vs jakýkoliv cyklista. V tomto případě je vliv ecyklistů minimální, protože je to blízko u města a dojede/dojde tam každý.

                                                    Teď je to ale aspoň kolem Plzně opravdu mnohem horší díky restrikcím. Včera bylo tady proměnlivé počasí a když odpoledne začalo docela slušně pršet, tak i za takového počasí jsem potkal opravdu hodně pěších i dost cyklistů (nějaký ecyklista tam byl, ale minimum), kteří neměli ani potřebu se za toho deště začít vracet.

                                                    To jsem před pandemií ještě nezažil nikdy.

                                                    Už aby byla otevřená nákupní centra…

                                                  • Janes  

                                                    Souhlas se vším.

                                                  • Hedus  

                                                    Za komančů to bylo úplně stejné – jediná svoboda vypadnout do přírody. Jezdím v Hostýnkách, kde se pěší stejně stáhnou na dvě atraktivní místa. Cyklistů a e-cyklistů opravdu přibylo víc, nicméně jsem nezaznamenal, že bychom si významně překáželi. A v týdnu absolutní minimum. Největší problém asi opravdu bude u příměstských lokalit, kdy polovina lidí, díky pohodlnosti se odvalí tak maximálně kilometr od domu. A ty to za chvíli stejně přestane bavit.

                                                    Jo a ještě jedna věc, viděli jste za posledních několik let naše lesy ? Někde se nedá vůbec projet, jak jsou cesty zdevastované od „zachránců“ lesů. Ta těžká technika neskutečně rozjebala veškeré cesty, cestičky apod. Vím, že je to potřeba, ale oni jsou naprosto bezohlední a po vytěžení nedají nic do pořádku. Takže bike, e-bike je v tomto případě absolutně neškodný prostředek.

                                                  • jirkous3  

                                                    Lesáci budou těžit dřevo a dovážet taky bezmotorově? Mimochodem, ty cesty v lesích jsou hlavně kvůli nim aby mohli sadit a kacet stromy. To je jen vtípek, chápu co myslíš, ale mám obavu, že takto to nefunguje. Až to začne opravdu vadit, zakáže se vjezd všem kdo nebude mít svolení vlastníka lesa. Ono je to v zahraničí docela běžné.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    nechceš srovnávat něčí práci s vlastní sobeckou zábavou, že ne?

                                                  • scoty  

                                                    Až to začne opravdu vadit, zakáže se vjezd všem kdo nebude mít svolení vlastníka lesa. Ono je to v zahraničí docela běžné.

                                                    To je klasika typu soused má dvě krávy a já jen jednu, tak ať mu ta druhá chcípne…

                                                    Cyklisté si pustili do kožichu pěknou veš, v podobě těch motokol.

                                                  • Janes  

                                                    Dej už pokoj, a neztrapňuj se tady pořád dokola.

                                                  • scoty  

                                                    Jen tady okřikuješ ostatní bez argumentů a v Brně zatím zakazují stezky cyklistům s odkazem na motokola…

                                                  • Janes  

                                                    Vůbec Tě neokřikuji, pouze nabádám. Připomínáš mi totiž zaseknutý elpíčko. Svůj názor jsi už vyjádřil i zakložením tohoto vlákna a od té doby se jen opakuješ.

                                                    Budeš se asi divit, já Tvůj názor i chápu, množství elektrokol a pitomců na nich jezdících opravdu může mít následky pro relativně úzkou společnost MT bikerů. Ti sami si ale také pod sebou řežou větev nerespektováním požadavků majitelů lesů a chováním v nich. V neposlední řadě komplikují život turistům, a těch taky není málo, a opravdu je jim jedno, jestli je oprasí krutopřísnej biker, nebo nemotornej éčkař.

                                                  • scoty  

                                                    Motor je na stezce v lese prostě nezdůvodnitelný. Tečka.

                                                  • Janes  

                                                    Tvoje tečka…já snad kvůli Tobě opustím asfalt a pojedu si na e-kole trošku zdevastovat nějakej les, jen tak, abych věděl :-). Jen si tak říkám, nejsou pláště 29 × 2,3, co mi k tomu kolu dali, zbytečně malý drapáky? Neměl bych přezout na něco plnotučnějšího?

                                                  • scoty  

                                                    Nemusíš se pořád tak bránit:) Nejspíš nepatříš k těm neobratným éčkařům. Jde o to, že já jako zástupce cyklistů prostě tvoji přítomnost s motorem na stezkách v lese ostatním pěším uživatelům nezdůvodním…

                                                  • Janes  

                                                    V tom se právě rozcházíme, já říkám, že pěším je úplně jedno, jestli mají kolizi s cyklistou s nebo bez přípomoci.

                                                    A hájit se vlastně ani moc nemusím, jsem podobojí. Éčko mám, abych mohl z cesty na chatu vynechat auto a manželce jsem ho koupil zdůvodu, že jinak by mi nestačila a nebavilo by to ani jí, ani mě. Když jedeme na éčkách oba, panuje klid a mír na normálních kolech to byl vždy horor. Jinak ale větrám i biky. Jen silničku už ne, tu bych rozsedl, chudinku :-)

                                                  • scoty  

                                                    Tak proč kolem velkých měst, v NP a CHKO zakazují stezky s odvoláním na motokola?

                                                  • Janes  

                                                    Jak už tu bylo zmíněno, když chceš psa být, hůl si vždycky najdeš. Cyklisti je už serou dost dlouho, tak teď se jim to hodí, a takoví, jako Ty, té démonizaci e-kol jemom pomáhají. Jak vidíš, je to velmi krátkozraké, biky se pak s e-bikama prostě svezou taky.

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    a proto by mělo nastat legislativní oddělení moto-cyklů od bicyklů poháněných výhradně člověčí silou

                                                  • Jezevec70  

                                                    " Móda elektrokol dělá těžkou hlavu ochráncům přírody. Problém ilustruje fotka z Facebooku. Cyklista s širokým úsměvem ukazuje vítězné gesto na vrcholu Pálavy – v přírodní rezervaci Děvín, kam je vjezd na kole přísně zakázán. Do výšky 550 metrů nad mořem by se nejspíš vůbec nevyškrábal, kdyby mu v tom nepomohl motor."

                                                    Zdroj: https://www.idnes.cz/…-zpravy_krut

                                                  • Janes  

                                                    A teď s pravdou ven, kdo z vás tam byl na kole?

                                                    celý článek je ale tendenční a zavádějící

                                                    Ale nijak nerozporuju, že to byl(i) kretén(i).

                                                  • kycis  

                                                    Samozvany zastupce cyklistu a obrance spravedlnosti… muj zastupce rozhodne nejsi, chran nas buh od lidi kteri maji neustale potrebu ostatnim kecat do toho co maj a nemaj delat.

                                                  • jirkous3  

                                                    Jenže takto státní správa prostě funguje. My si zde můžeme vykládat něco o ekolech, ale pokud se bude něco řešit, bude to VJEZD do lesa. Případně jízda mimo vyznačené trasy. Nikdo nebude dělit kdo kde a na čem se může. Takto prostě státní aparát a úředníci nepřemýšlí. Ani teď nikdo nevede statistiky jestli se zabil někdo na ekole, silničce, bajku nebo babka na Libertě. Pro úředníky jsme všichni jen cyklisté.

                              • Hermod  

                                Jak si pane tedy obhájíte tu smrdlavou motorku?

                                Inu, třeba takto:

                                Za tu dobu, co ji mám, už to není jen motorka, ale spíš přítel. Doveze mě, kam chci, chápe mý problémy, dělá mi společnost, a pak – a to je hlavní – neodmlouvá!

                                (Z filmu „Born to Ride“, 1991).

                            • Hedus  

                              Á, Hemond se nám probudil :) Voda pro Tvůj mlýn, přesně jsem věděl, že si tady komentář neodpustíš.

                          • mirage  

                            A nas zas bavi eckare predjizdet s kopce :-))

                          • Sgt Pepper  

                            mám takovej pěknej 120 km MTB okruh…fakt se nebudeš nudit…a uvidíme, jak ti to předjíždění půjde :-D

                            • Kocourek  

                              Z toho grafu to vypadá, jako by na to bylo třeba vzít lano. :D

                              • Sgt Pepper  

                                ten skok na začátku a konci je metro :-) dojezd k metru…stopnutej sporttester…pak při výlezu z metra zase zapnutej…

                          • lukas aka mitro  

                            Njn … nekomu staci malo…jeste ksiltovku a staryho bavoraka s diravym vyfukem a jses komplet ..

                          • Nitroglycerin  

                            No, jako éčkař se za takový lidi s odbloknutým omezovačem a machrující do kopce na normální kolaře zcela upřímně stydím.

                          • Mr. Dalbych  

                            Mindráček mindráček ? :D

                            Možná bys měl navštívit specialistu na psycický problémy .

                          • cioran-m  

                            Predbíhať cyklistu do kopce… Zvláštní. To já dělám v autě a na motorce taky běžně, ale za nic, co by mě bavilo, zrovna tohle nepovažuju. Možná na Slovensku chápete ty zábavy jinak… :)

                          • iron.hide  

                            A potom oni teba z kopca, lebo ty sa na tom bojis.

                            Inak pekny priklad davas svojej dcerke, veru pekny.

                            • l.bily  

                              co som jazdil roky s obyc to jazdim aj s elektro, len s vinimkou ze si to viac uzivam aj do kopca a aj z kopca. Dakujem snazim sa

              • cioran-m  

                Tak třeba v těch kalhotách – možná na rozdíl od lidí, co i k jízdě na kole potřebují přípomoc – aspoň něco má… :)

                • Janes  

                  Koukám, že s tou osadou u zatáčky na Vídeň jsem si zavařil :-)

                  • cioran-m  

                    Ale pročpak? Řeč byla jen o potřebě jakési přípomoci. Se zeměpisem to, tedy nějaká možná im- , ech, insuficience nemá, aspoň myslím, nic společného. :)

            • venkovan  

              Tak.

          • venkovan  

            No tak když mi přirozeně dochází šťáva přestanu se srát stále do stejně náročných akcí a pochopím že musím trošku slevit. Hold nebudu jezdit nějaké vícedení tůry dám si kolo párkrát týdně po cyklostezkách najedu si svých 30 kilometrů a a hotovo. Postoj: ve 30-ti letech jsem jezdil 1000km měsíčně a tak za každou cenu musím i v 65-ti letech a vy mi sakra k tomu vymyslete nástroj – jo hele super, hodim na kolo motor a dál se na své hranici udržím tvl.a až neudržím ani rovnováhu, tak si koupím elektrickou sajdkáru a dál budu valit 1000km měsíčně a spát ve stanu – ale pro sychr na parkovišti před špitálem.

            • RychJ  

              A ty jsi KDO?

              Ze chceš někomu určovat kolik km v jakem věku, na čem a kde může jezdit?

              Jsi úplně stejne hovno na tomto světě jako my ostatní.

              Kdo ti dal právo někomu něco zakazovat a prikazovat?

              Nevím kolik ti je, ale tcoji rodiče by se za tebe meli stydět!

              • venkovan  

                A ty jsi kdo že umíš psát a nechápeš význam slov které čteš? Kde něco v komentáři na který rejaguješ zakazuju přikazuju, nulo, co v životě nic nedokázala. Já píšu v první osobě, na sobě dávám příklad toho jak se budu chovat když už mi není 20 let a přitom stále nechci opustit kolo. Prostě nemůžu s přibývajícím věkem trvat na svých dávných výkonech. Chtěj nechtěj. Nesvede to nikdo.

                šlo mi oto že argumentovat „A co má jako dělat můj táta když jediná možnost aby dával to co dřív je e-kolo“ je prostě irelevantní. Určitě není problém jen v tom že mu síly ubejvaj brzy nebude moct spát ani v tom stanu protože ho budou brát záda atd. Stárnu, prostě snížím zátěž na úroveň jakou jsem schopen.

                No tvl tobě bych zakázal i myslet bo se stejně snažíš marně.

                • Sgt Pepper  

                  jj…mýmu tátovi je 80, na biku jezdí furt a když jsme mu navrhli ebike, tak jsme málem schytali pár facek :-D

                • RychJ  

                  Hele chytráku, nebyl jsi teď v sobotu v Brdech? Byl tam přesně takovej jak si tě představuju. Vystajlovanej, namydlenej, ale neuměl nandat řetěz, podařilo se mu to na popáté a pak si malem rozbil hubu v SPD… Ze jsi to byl ty, vid?

                  • venkovan  

                    No comment

                    • RychJ  

                      Takže byl..:-))

                      • venkovan  

                        Do Brd jezdím ale nevím kdy jsem tam přesně byl a s SPD si myslím, že nemám už skoro žádný problém. Je to pár let, co jsem měl poslední operaci po pádu z kola kvůli SPD. Už ani nevím kde jsem to tu řešil.

                        • venkovan  

                          Taky si nemyslím že bych byl vystajlovanej a navoněnej. Normální bajker.

                          • RychJ  

                            Hele bylo to tuhle sobotu před obědem. Jela skupinka asi 5 bajkeru ufuneny a v desnym tempu. Jednomu spadl retez, holka na něj zavolala defekt? On ne jen retez a skupinka ani nemrkla a byla v tahu. On tam chudák asi 5 minut laboroval s řetězem, pokaždé se mu to nějak seklo, pak na to skočil, malem si rozbil hubu a jel… Jako ject s kámošema na kolo a někoho tam nechat… to mi přijde divný. Zajímalo by mě kde je pak nahanel.

                            • venkovan  

                              No to by me zajimalo kdo zdejsi to byl. To musela byt psina. Ja to urcite byt nebyl. Me by nase grupa nikde nenechala samotneho.

                              • RychJ  

                                Hlavně mě překvapilo jak na něj nechali bobek… takové zvláštní

          • krysarr  

            Vetsina lidi na ebicich se tak bohuzel ale nechova. Naopak vetsina, co potkavam alespon u nas, jsou gaucaci, kteri si vsimli, ze je to in a ze to vlastne neni tak tezky, tak „sportujou“, a prasej, ale v ocich ostatnich jsou to porad cyklisti, co jezdi tam, kde nemaji co delat a podobne. Zase je to jen o lidech, jako se vsim

            • Nitroglycerin  

              Já u nás naopak potkávám pár ekolistů mého ražení: padesátníci s pár kily navíc :.-), kteří evidentně jezdili na normálním kole desítky let, neohrožují ani sebe ani okolí a nic neničí. Jezdíme jen tak pro radost, nezapínáme navigaci, nehoníme sektory na Stravě, nenatáčíme videa, jen občas kouknu na Mapy na telefonu abych zjistil slovy klasika „Kde to sakra jsem? Kam jsem se to sakra zase dostal?“

              Já se ale záměrně vyhýbám přelidněným lokalitám, tak nemám (naštěstí) tušení, jak to vypadá kolem těch půjčoven na horách.

              • hawrda  

                Já tedy jsem padesátník,ale na baterkac bych nesedl,bo by mne hanba fackovala.

                A dcera(9 let) by mne serezala do burtu:D.

                • Janes  

                  No, taks pohonil ego a řekni nám čím je pro nás Tvůj příspěvek přínosný.

                  • hawrda  

                    Přínosný je v tom, ze se můžeš od padesátníka dozvědět,ze v tomhle věku baterkac nepotřebujes,pro­tože můžeš v pohode jezdit na kole normálním.

                    Jen holt už nepojedes 2× denně třeba z Pece na Lucni boudu.

                    • cioran-m  

                      A je to. :)

                      Nehledě na to, že padesátníci jsou ještě hodně mladí kluci.

                    • Nitroglycerin  

                      Asi ti to nemá cenu vysvětlovat ale zkusím to… po nějakejch 35 letech na kole nedávno 2× za sebou trombóza v nohách, přes rok jsem si píchal heparin. Do 100 W dobrý ale jak šlapu chvíli přes nějakejch 120 W, tak žíly bolí a hrozí průser. Jinými slovy na normálním kole bych mohl tak maximálně po rovince.

                      Klasický slušný celopéro mám ve sklepě a občas se na něm projede syn. E-full mi umožnil návrat do lesů a kopců, na který koukám z baráku. Je to super, jezdím prakticky denně tak, jako jsem dříve jezdil na normálním kole.

                      • Janes  

                        A vo tom to je.

                      • hawrda  

                        Tak myslím,že tady snad nikdo nerozporuje užití přípomoci v takovém případě,jako je ten tvůj.

                        Že by ale všichni padesátníci s pár kily navíc, nebyli schopni se pohybovat vlastní silou,tak se mi nechce věřit:).

                        • kubasek  

                          a co teprve ti třicátníci, čtyřicátníci…samej chabrus. Dneska je to samé alergie, astma a jiné civilizační choroby. A už tu taky bylo napsáno, že v Rakousku mají elektrokola už i děti. Těch je mi nejvíc líto. ;-)

                          • midlander  

                            Už jsem potkal i u nás celou e-rodinku. Dyk je super že e-dítě ujede to samý co e-maminka a e-tatínek. Přece mu nebudou kazit výlet touhletou námahou.

                            • kubasek  

                              Jj, radost pohledet. Svět je zalitý sluncem, vše je jak na být. :D Evoluci sportu/pohybu nemá cenu brzdit. Možná další krok evoluce budou 3D brýle a ventilátor. Výsledek, co se týká fyzické námahy, bude stejný a prostor venku třeba proridne. Minimalizuje se možnost zranění či spolknutí mouchy.

                              Nebo třeba celou rodinu zachvátila ošklivá nemoc.....(?)

                              • Esi  

                                Myslíš třeba obezita? :-)

                                • kubasek  

                                  Možná, kdo ví. Ale pokud ano, tak v tom bude ještě něco dalšího, protože na kole potkávám i dost otylych bikeru, takže to samo o sobě není překážkou. Sam bych se rád tak 10kg zbavil nebo je z tuků přetransformoval na něco smysluplnějšího.

                                  • Esi  

                                    No tak já bych 10kg tuků raději zahodil než transformoval, jsem z těch co nabírají svalovou hmotu celkem rychle, i když jsak člověk stárne tak už to není co bývalo, ale ono velké množství svalové hmoty není pro život úplně praktické a pro cyklistiku už vůbec ne :-)

                                    • kubasek  

                                      Jasný, to byla jen taková myšlenka, aby řeč nestála. Cestou dolů je nadvaha samozřejmě vítanou přípomocí, abychom neodbíhali od tématu. ;)

                                    • Hermod  

                                      velké množství svalové hmoty není pro život úplně praktické

                                      Rozveď to, to mě zajímá.

                                      • Sgt Pepper  

                                        čím větší sval, tím větší režijní spotřeba kyslíku…svalouni budou v PA dobří jen jako krmivo :-)

                                      • cioran-m  

                                        Svaly (když jsou všude) žerou osobě kyslík. A opravdu hodně vážej.

                                      • iron.hide  

                                        To si delas srandu ze sa to pytas, ze?

                                      • Esi  

                                        Už to napsali ostatní, velké množství svalové hmoty, velká hmotnost, velká zátěž na klouby a šlachy. Svaly mají velkou spotřebu kyslíku proto jsou vytrvalci šlachovití. Když jsem chodil cvičit tak jsem měl pro 191cm 110kg, 120cm přes hrudník 45 přes ruce. Teď mám cca 103 svalová hmota se pod tuk dobře schovala, kdybych si mohl vybrat tak raději shodit na 95kg než mít pořád 103 a přeměnit 10kg tuku na svaly. Už ve svém věku nepotřebuju machrovat před holkama v posilovně :-)

                            • iron.hide  

                              e-vylet

                • bessinka  

                  V padesáti jsem si taky myslel že jsem nesmrtelný.

                  • Hedus  

                    To já si myslím do teď, nicméně je e-bike fajn :)

                  • hawrda  

                    To by mě zajímalo,co byste všichni vy uživatelé mopedů dnes dělali za aktivitu,kdyby ty přípomocné stroje neexistovaly.Zah­radničili?

                    • Hedus  

                      Ale Hawrdo, tisíckrát se to tady již probíralo !

                    • Toky  

                      Ja napríklad v pred Kovid čase 4× týždenne futbal dvakrát týždenne činkáreň a raz beh v lese cca 8–10km. A na prepravu vrámci týchto činností plus do a z práce mám bajk, ekolobežku a najnovšie aj ebajk. Keďž bajk má 17rokov, ekolobežka je manželkina a keď je teplo tak mi ju nedá lebo ju potrebuje sama. Tak som si zaobstaral ebicykel.

                      Nie každý používa bajk či ebajk na športovanie. Ja ho používam na to, na čo je bicykel primárne určený. Presun z A do B.

                      :-)

              • jirkous3  

                Už jsem taky dost přes padesát a ekolo nepotřebuji. Nicméně kdybych měl jakékoliv zdravotní potíže, tak bych se mu vůbec nebránil. Osobně mi jezdění na ekole přijde nakonec sportovnější než se vyvézt autem na kopeček a pak ho sjet na bajku dolů. Nebo jako to teď u nás s oblibou dělají silničkáři, vyrazit podél vody po větru a pak se vrátit vlakem domů aby nemuseli šlapat proti větru.

          • honmer  

            Já s manželkou máme kola s pohonem Vivax, ten je umístěn v sedlové trubce, takže na kole není vůbec vidět že tam nějaký pohon je. Kolo má normální převody a dá se na něm jezdit i zcela bez podpory motoru. Baterka je v taštičce za sedlem. Hmotnost kola je 13,5 kg.

            • scoty  

              To je fajn. Tak to kolo vypadá alespoň z estetického hlediska hezky a díky nízké hmotnosti s ním v pohodě zvládneš manipulovat.

              Osobně nemám nic proti kolům s přípomocí, které si někdo pořídí, aby mohl vůbec jezdit. Ovšem firmy začali vyrábět lehké motorky do terénu bez omezení rychlosti i výkonu a říkají tomu e. kola, aby to nemuselo splňovat předpisy, mohlo jezdit všude a lidi nemuseli mít papíry…

              • krysarr  

                +1

              • morso  

                …já to vidím podobně, když je někdo cyklista a pak prostě dojde do věku, když už to nejde, tak holt pořídí e-kolo, jenže těch je dle mého fakt minimum. Já to mám kousek do Krkonoš a kousíček do Orlických, kde máme i chalupu. Krkonoše jsem už vlastně opustil, jelikož tam už je to opravdu dost divoké. Měl jsem tam trasy, kde těch lidí bylo fakt minimum a cyklisté a zejména e-cyklisté byli na těch hlavních trasách. Pak se člověk dá do debaty s lidma z NP nebo lesáky a oni naprosto nepokrytě říkají, že nárůst e-biků je šílený a hlavně neukázněnost. I dřív jim prý lidé jezdili mimo stezky v NP, ale to, co řešili dříve za celé letní prázdniny, tak prý nyní řeší za víkend. Bohužel to často nejsou „cyklisté“, ale i turisté, kteří přesedlali z chůze na e-kolo, jelikož na normálním kole by to nedali, ale na e-biku ano. Pak se prý nudí na stezkách a sjíždějí mimo, aby měli pocit, že jsou v terénu. V Orlických to ještě jde, ale tak nějak celkově na lidi, ale už i tam člověk za den potká více e-biků než normálních kol :-( a když pak vyslechne jejich povídání u pivka…kde slyší, jak si to chválí, že vloni se tam nadřeli, než to vydupali a dnes to dali díky e-biku v suchém triku…není to nic jiného, něž lenost minimálně u 70% takových cyklistů.

                https://www.idnes.cz/…_domaci_lesa

                • psbiker  

                  Zkrátka, jsou to líní turisté.. Na kole nikdy nejezdili a teď se nechají kvůli své shnilosti vozit na e-biku..

                • scoty  

                  Co dodat…

                • venkovan  

                  Tady to nevysvetlis, tady se budou ti tri e-vikingove hadat do krve, ze tam, kde to vadi, je kolo uplne stejny problem jako bateriova motorka se slapkama.

                • hawrda  

                  A zdejší e-zabedněnci tady budou pořád dokola mlít,jak je to všechno kolem mopedů v pohodě.

                  • Toky  

                    A zdejší zabedněnci tady budou pořád dookola mlít, jak je to všechno kolem mopedů strašně zlý.

                    :-)

                    • Tr35  

                      Tak pro ty zabednene hlupoty je jedno paradni rceni : „cim prazdnejsi sud, tim vice zvuci “.

                  • morso  

                    …jak jsi to věděl, je to přesně tak :-)))

        • Janes  

          Svým působením tady na foru špiníš obraz cyklistiky o dost víc, než pár e-kolařův přírodě.

      • scoty  

        Správně. Motorka je bicykl s motorem.

        A toto vlákno je o tom, že cyklisté nechtějí být ve stejné kategorii jako kola s motorem, protože motory jsou v lese na černé listině a cyklisté chtějí v lese zůstat…

        • bessinka  

          Cyklisté, kde jste si vycucali ta svá práva na les. Ta snad má pouze lesní zvěř, ne ?

          • scoty  

            Ale motory jsou v lese zakázány už dávno…

            • Janes  

              Ty v e-kolech nikoliv, a Ty s tím nic nenaděláš, dokud se nedostaneš do toho Parlamentu, a ni potom asi ne.

        • Reaktor  

          Do lesa nepatří ani cyklista ani e cyklista! Oba otravujete zvěř úplně stejně!

          • scoty  

            Nesmysl…

            • Janes  

              Ale on má pravdu, banda řvoucích bikerů rozhodně ruší zvěř víc, než tiché bzučení elektromotorku. A to už vůbec nemluvím o umělých trailech.

              • scoty  

                Druhý.. :)

                • Reaktor  

                  Napiš rozumný důvod proč cyklista může a e cyklista nemůže podle tebe do lesa? Nebo nerozumíš slovům rozumný důvod? :-)

                  • venkovan  

                    Počty osob. To že za své do toho lesa se dostane určité procento lidí-mezi nimiž mohou být potencionální bordeláři a či bez vychování a elementární znalosti dobrých mravů a dášli lidem pod zadek pomocný motůrek procento lidí co se tam dostane se doslova znásobí. A mnohem prudčeji naroste i ten počet zmetků co budou jen škodit svým chováním at už lesu nebo slušnějším lidem.

                    • RychJ  

                      Hele a co pěší? Není jich už taky nějak moc v lese? Chtělo by to taky omezit… Co jim začít řezat nožičky?

                      • venkovan  

                        Ale no tak, nepředváděj se. Žádný nárůst pěších turistů v lese protože by se začali dělat sedmimílové elektro boty nenastal. Tak nevymýšlej fantasmagije.

                        • RychJ  

                          Chceš mi říct, že v lesích a na pesinach není více turistů jak dřív?

                          • venkovan  

                            ne v důsledku toho že by jim někdo dal prostředek, který by je tam dostal zadarmo. Přirozené nárůsty osob jsou i v cyklistyce. mopedy ale způsobili velký skok jakože goniometrickou funkcí.

                    • Nitroglycerin  

                      No, při čtení BF nabývám pocitu, že mezi těmi „jedinými správnými“ cyklisty či bikery je těch lidí bez vychování docela dost:-/

                    • blue.sun  

                      Když vidím tohle „elitářství“ cyklistů, mám chuť koupit si natruc elektrokolo.

            • Reaktor  

              Tak prosím napiš rozumný důvod proč je to nesmysl.

              • scoty  

                Ok.

                Cyklisté, bajkeři se v lese na nezpevněných cestách pohybují vlastní silou společně s ostatními bezmotorovými v pohodě už min 30let.

                Nyní nárust moto cyklistů tuto křehkou rovnováhu narušil, množí se stížnosti, dochází ke střetům a chytla se toho média.

                • Reaktor  

                  Už ti kupodivu začínám rozumět. Ale problém bereš jako sobecký cyklista ( neber osobně), který řeší to aby mu nebyl zakázán vjezd do lesa a ne jako milovník přírody. Protože když vidím při projížďce ty pytle s odpadky co jsou u cest i v lese, tak je mě z lidí zle a to kdo a na jakým kole jede mě fakt netrápí. Až se lidi nebudou chovat jako sobecký hovada tak se zákazu vjezdu do lesa bát nemusíme. Bohužel tohle nevyřešíme stejně jako ty to tvoje nepřátelství k ebajkům. Tohle vlákno dopadne úplně stejně jako to předchozí bez výsledku.

                  Bude to tu vypadat stejně jako v tomto videu: https://youtu.be/yLqOF7twnXk

                  • scoty  

                    Ale já nemám nic proti motokolům. Sám jsem matce předělal jejího spešla na motokolo se středovým motorem. Je jí 75 a jezdí na něm do samky a na zahradu… Jenomže to nemá nic společného s výkonnými elektro endury, kterých jsou teď plné lesy…

                    • bessinka  

                      Chlápci já nevím kde jezdíte ,…plné lesy a cyklostezky ebajků s pološílenými důchodci a pod.

                      Já většinou na vyjížďce nikoho nepotkám. Chce to trochu přemýšlet kam a který den v týdnu jedu a je úplně jedno na čem. Pokud si musím dokazovat 1.května jakej jsem borec na profláknuté cyklostezce ,to je potom jiná…

                      • Lišák  

                        Já nejezdím v době, kdy většina ostatních. Díky práci mám volno v týdnu, tak jezdím hlavně ve všední dny dopoledne. Taky málo kdy někoho potkám, ale tak domr*aný pěšinky, jako letos za pár měsíců, co je teplo, ještě žádný rok nebyly.

                        A jak už jsem někde psal, moc se mi nechce věřit, že by byl tak masový nárůst cyklistů. Spíše (když už jedu o vikendu, nebo ve všední den odpoledne) potkávám dost moto cyklistů.

                        • venkovan  

                          Tak já třeba jezdím za město. Pár kilometrů to mám po stezkách kudy chodí/jezdí masi lidí tzv. „do přírody“. Celkem nebezpečný úsek, kde se jede na hovno a opatrně, protože ty rodinky, party svátečných cyklistů a tak, každá jednotlivá skupinka si myslí, že je cesta jen jejich a nemají problém si to zakempovat napříč celou šířku cesty a dát pokec se známíma nebo se postavit naštorc s kolama a obdivovat krajinu na pravoboku. Ale je to cesta pro všechny, snažím se každého respektovat a někdy vlídně upozorňuji, že nedodržují pravidla na takové cestě, která jest stále komunikací či vozovkou se zákazem motorovým vozidlům a kde se prostě chodí vlevo, za sebou, při okraji vozovky a ne na lajdáka rozprclej uprostřed ve stylu je to tady jenom pro mě. Také je zvykem že tady je v okolí těch cest značně odpadků a bordelu. V určitém místě ale začnu mířit vzhůru do kopců, do takových kopců, kam se normální výleťák obvikle nevydává a tak odjakživa co jsem tady v Plzni což je něco přes rok, byl klid, co mi kluci i mladá vyprávěly, a panenská příroda bez bordelu odpadků a zničených zoraných stezek. Prostě to bylo moc náročné se tam dostat, takže když jste za celý den potkali tří bajkeři bylo to až až. A v sezoně sem tam houbaře. No ale. No ale koho tam stále častěji lze potkat, tak jsou mopedisti s bateriovou přípomocí pro lemry a nemocné. A obvikle jsou to na těchto místech oni kdo jsou prostoduší co se nějakého cyklo vychování týče. Klidně si to valí z kopce full trotle vedle sebe a diví se že za zatáčkou potkají bajkera co to tam rve do kopce a jen tak tak že nedojde ke kolizi. Jezdí vlevo vpravo do zatáček smykují a také v oblasti razantně narostl počet odpadků doslova úmyslně zanechaných. Je pravda že nyní v době kornavirové paniky kdy stáda televizních fandů vytáhla do přírody protože se o ní zmínil superstar v televizi jsou…kam se po svých vyškrábat dá, i zvýšený počty těchto chodců a ti sebou také přináší takové chování. Vždycky je to o tom že víc lidí znamená i víc hovad a víc lidí bez nějakýho elementárního vztahu k té danné činosti a okolí známená i vyší procentuální zastoupení hovad v tom zvýšeném celku lidí.

                          • RychJ  

                            Jenže hovada jsou všude a je jedno jestli je to bike, ebike, silnicka nebo kdo ví co… tohle kategorizovani nikdy nebude fungovat.

                          • kiwaf  

                            „odjakziva… coz je neco pres rok“ :)) jezdim tu sakra dyl a nic z toho nepozoruju.

                            Hele, jak poznas odpadky umyslne zanechane od tech neumyslne?

                            • RychJ  

                              Ja myslím, že oboje je špatně. :-)

                              Spis by mě zajímalo jak se poznají ty od bikera a ty od ebikera.

                          • kycis  

                            Ziju tu 37 let a zodpovedne prohlasuju, ze to co rikas je blbost.

                  • Romancero  

                    Proč bez výsledku? Pro mě je inspirující naslouchat argumentům druhých a pokouším se je pochopit! A kupodivu musím se scotym souhlasit!

    • RychJ  

      Jdu si pro popcorn…

      • Janes  

        Jojo, Scoty se jasně snaží nahradit Alzáka, bude prča :-)

        • RychJ  

          Mam pocit ze scoty venkovan a podobni jsou úplně stejne nesvepravni jako Alzak.

          • Janes  

            Bingo :-)..ale tak, aspoň bude zábava :-)

            • RychJ  

              No mě to spis než zábavné, přijde trapne. Ale oni si neuvědomují, ze trapny jsou hlavně oni.

    • roman 3D  

      se v čembě nudíte?

      • scoty  

        Toto je správná připomínka.

        Nyní by cyklistické organizace, Čemba, svazy atd. měly jasně vyjádřit svůj postoj a distancovat se od moto cyklistů…

        • roman 3D  

          můžete se do toho obout a vyjádřit svůj postoj:-), co dělá prezident Kvašňa?

          • scoty  

            Já tam nejsem. Ale otevřený dopis na vícero míst by v současné době množících se zákazů nebyl od věci…

            • Janes  

              Ale to víš, že jooo, per tam velkou, kemo.

              • scoty  

                To jako že se potopíme společně coby gentlemani na Titaniku? :-)

                S tím rozhodně nesouhlasím, a nejsem sám…

                • Janes  

                  Mně je to jedno, já do přírody chodím pěšky :-). Můj cyklodomov je asfalt…přírodu bych si v tempu neužil a na nějaký lajdání a kochání se na kole mě neužije, tož tak.

    • venkovan  

      Já bych s restrikcemi v mopedech šel ještě dál. Nejen odpojovat pomoc při 25km/h ale i při náklonu vyším než 5% třeba. Ať si tu dvacetikilovou herku táhnou do kopce pěkně za své. A rázem je z mopedů dopravní prostředek do města kam patří.

      • roman 3D  

        naštěstí „já bych“ nefunguje a v tvém případě už vůbec:-)

        • RychJ  

          Jemu toho nefunguje víc…:-))

          • cioran-m  

            /Repete/: Co všechno však možná nefunguje hochům, kteří i na jízdu na kole potřebují přípomoc, se lze jenom dohadovat… :)

            • vaclaw  

              Za mě tohle hezky vystihuje, kde já vidim největší problém v přijetí ebiků. Sice se začíná u ochrany přírody, milionu lidí v lesích, přejetýma srnkama a vyplašenýma vystresovanýma kolouškama (což jsou dle mě validní argumenty, ale střílený dost od boku většinou) ale nakonec to stejně skončí u hlášek typu co si ecyklisti musí kompenzovat. Na mě to totiž spíš působí, že většině nadávajících spíš vadí, že si pak připadají jako s menším pindíkem.

              • cioran-m  

                Myslím, že že většinu cyklistů, když vidí někoho, komu není přes šedesát na tom motorovém vozítku, spíš napadne, co politovánihodného se tomu pánovi asi v životě přihodilo, že ani na kole normálně, bez té přípomoci chudák jet nemůže.

                Řek bych, že převažujícím pocitem bývá teda spíš jakejsi soucit.

                Vždyť proč by měl, proboha, na kole někdo nějak rivalizovat s motorkou?

                • blue.sun  

                  Myslím, že většině cyklistů je taková osoba naprosto ukradená, pokud zrovna nedělá něco, čím by je zásadně ohrožovala. A v té chvíli je asi jedno, jestli jede na mopedu nebo na Spešlu za čtvrt mega.

      • Janes  

        V Comedy clubu bys byl hvězda :-))) …zavolej si na Primu, určitě Ti tam dají prostor pro realizaci.

    • Effa  

      Ty woe tyhle lidi co by nejradši prikazovali a zakazovali jsme tady uz meli. Hele venkovane ty budes asi dobrej mental posla argumentů co tady meleš. Ja se moc těším na to az budes starej. Doufám ze budes potkavat podobný kkt jako ses ty ktery ti budou říkat co muzes a nemůžeš protoze si budou myslet ze maj patent na rozum. Zajímalo by me jestli někdy jezdíš autem, nebo jestli používáš treba lednici namisto studeného sklepa, nebo jestli používáš mobil namisto aby si pokaždé za tim s kým chces mluvit zašel.

      Ale co se vlastne nad tim pozastavuju v zemi kde nam šéfuje stbak ktery by taky nejradši nařizoval a zakazoval všem co můžou a co ne.

      • orm  

        Cela spolecnost je postavena na tom, ze ti nekdo rika co muzes a nemuzes delat. Bez tohoto by tu byla anarchie. Motorky do lesa nesmej, ale motorka co se maskuje za jizdni kolo tam muze. Ja osobne doufam, ze se to narovna.

      • RychJ  

        On je nejvyššího STBka brácha. Si o tom večer povídají pod peřinou.

        • scoty  

          O tom nadávání bez argumentů jsem něco říkal. Příště mažu.

    • pepek  

      Když už jsi chtěl vlastní vlákno, nestačilo pouze udělat CtrlC + CtrlV z původního vlákna? Chudáci militantní fundamentalisti z obou táborů to musí teď psát všechno znovu.

      • scoty  

        Nechtěls jet někam na kolo? Zítra dopo bude pršet…:)

        • pepek  

          Už jsem přijel. Objel jsem všechno, co jsem si naplánoval, tak mám čas.

          • Reaktor  

            Taky sem byl dnes na kole a čekám že se tu objeví nasraní rybáři, protože sem jezdil po dně rybníku u Hustopečí :-) ale lesem sem mel taky.

    • bessinka  

      Ten popkorn ještě platí? Dám si také …

    • venkovan  

      Nevíte někdo jak se dělá guacamole? chtěl bych si ho dát k večernímu posezení u BF. Mám tu pytlík těch kukuričných čipsů.

      • RychJ  

        Příprava jídla

        1 Avokáda rozpulte a vyjměte pecku. Oloupejte je a dejte do mísy. Rozmačkejte je vidličkou nebo šťouchadlem na brambory. 

        2 Rajčata nakrájejte na kostičky, cibuli a česnek nadrobno, z chilli papriček odstraňte semena a nasekejte je najemno a koriandr rozsekejte nahrubo. Vše přidejte k avokádu. 

        3 Pokapejte citronem, osolte a dobře promíchejte. Ihned podávejte s tortillovými lupínky na nabírání.

      • RychJ  

        Příprava jídla

        1 Avokáda rozpulte a vyjměte pecku. Oloupejte je a dejte do mísy. Rozmačkejte je vidličkou nebo šťouchadlem na brambory. 

        2 Rajčata nakrájejte na kostičky, cibuli a česnek nadrobno, z chilli papriček odstraňte semena a nasekejte je najemno a koriandr rozsekejte nahrubo. Vše přidejte k avokádu. 

        3 Pokapejte citronem, osolte a dobře promíchejte. Ihned podávejte s tortillovými lupínky na nabírání.

    • Doomek  

      Je to zhouba cyklistiky, v Rakousku už na tom jezdí i malé děti

      Problém je že lidé bez pokory a bez fýzy můžou kamkoliv

      Ještě před pár lety byl v horách klid dnes se tam vyvalí rodina na rentebiku daj svačinu samozřejmě jako správní NARPS tam zapomenou i nějaký ten plast

      Jak já tu propagaci mtb nesnáším

      • RychJ  

        Jak se pozná plast který tam zanechal návštěvník na ebiku?

        • Toky  

          Nesmrdí od potu tak ako po návševníkovi na bajku.

          • RychJ  

            Aha, tak mi dej vědět až to budeš ocuchavat přijedu se podívat. A pokud si myslíš že se ne ebiku nezapotis, je vidět, že jsi na něm v životě neseděl a meleš hovna.

            • blue.sun  

              Moc těch zpocených mopedistů jsem zatím nepotkal. Většina prostě jen tak šlape, aby se moc nenadřeli, a podle místní mopedistické elity se opravdu nedá hodnotit celek.

              • venkovan  

                Tak mistni mopedisticka elita je genialni vzorek lidi co neumi nic od jazyka pres vseobecny prehled po technicke zalezitosti kolem bajku a udrzbu. Vykvet hodny masivniho rozmnozeni jako ortelacci a babisacci.

                • RychJ  

                  Na Babise si tu zatím hraješ jen ty. Ty chceš nekomu něco prikazovat a zakazovat.

                  • venkovan  

                    No to ani omylem. Jen rozlyšovat.

                    • li-borg  

                      …co neumí nic od jazyka…

                      • Nitroglycerin  

                        to jsou možná nová vyjmenovaná slova po „v“ .. slymák, rozlyšovat … co já vím, češtinu jsem neměl už asi 35 let:)

                  • venkovan  

                    Ale nedivim se ze slozitejsim zalezitostem ohledne prava, definic a aplikaci systemoveho pojeti nerozumis.

                  • venkovan  

                    Ja sam bych ebyka chtel kdybych na nej mel. Jako dopravni prostredek z bodu b do bodu c je to idealni vec.

    • Pepe72  

      Za komouše se venku řádilo, na kole i bez něho, v těláku se skákalo přes bednu a přes kozu, sprintovalo se, hrály se hry. Dnes děti neumí šplhat a ani neumí kotoul vpřed, natož aby si učitel dovolil skoky přes kozu. Když je turnaj ve vybíjené, tak za příliš silné vybití jsi diskvalifikován a nehraješ do skončení turnaje. Dnešní mládež je na mobilu a na klávesnici. Proto je e-bike dalším zlem pro nové generace.

    • bessinka  

      Začínám se přiklánět k názoru, že ebajky jsou opravdu pohroma pro cyklistiku. Někteří pravověrní se jen při přečtení slova ebike dostávají do panického transového stavu a píšou samé nesmysly a myslí si, že tím něco změní. Prostě dětské reakce na realitu.

      • RychJ  

        Amen :-)

      • iron.hide  

        Ebiky v lese by mali byt povolene iba pre ludi nad 60 rokov.

        Podobne ako Rychleby – jazda na ebiku je tam povolena len nad 60.

        Parada. Sestimsmir.

        • scoty  

          To by mohlo být jedno z řešení.

        • Pepe72  

          1

        • RychJ  

          A já bych biky v lese povolil jen pro jezdce o váze do 50kg.

          • venkovan  

            Nejaky duvod by byl? Napr.studije,ze nad 50kg jezdec vice nici pudni fond nez do 50kg?

          • Nitroglycerin  

            Určitě. A a taky bych přidal pravidla na max. výšku, délku vlasů nebo … min. IQ. To by nám to pěkně prořídlo … :-)

            Prostě regulovat za každou cenu, to tady dlouho nebylo.

            • Reaktor  

              Tak pokud bude regulace podle IQ, tak venku moc cyklystů nepotkáte.

            • Sgt Pepper  

              navrhuji pouze pokud má pinďoura delšího než 20 cm…a na vyžádání musí doložit, že tomu tak je…

              a protože nediskriminujeme, tak stejné pravidlo i pro ženy!

      • scoty  

        Jako že ti, co narvali nesportovním masám e.mopy za nekřesťanskou cenu se jen tak toho kšeftu nevzdají?

        Asi ne. Ale je třeba jim zabránit v tom, aby to dělali pod hlavičkou cyklistiky…

        • RychJ  

          :-))))

          • bessinka  

            Trochu osvěty ,aby se zde stále dokola nešířili bludy.

            https://www.ecyklistika.cz/…lo-je-sport/

            • cioran-m  

              "Stejně tak mne bolí, když se evidentně vysportovaný cyklista vysmívá svému vrstevníkovi na elektrokole. Jak může vědět, proč na tom elektrokole jezdí? Co když má nějaké zdravotní omezení? Nebo prostě jiný důvod, který ho přivedl rozhodnout se pro elektrokolo?

              Tolerance a ohleduplnost nás nic nestojí, ale jsou k nezaplacení.

              Je tedy ecyklistika sportem? ROZHODNĚ ANO. Se svou variabilitou využití a novými možnostmi je moderní sportovní disciplínou, která kromě sportovců přivádí na kolo i lidi, kteří by z různých důvodů už na kolo nešli. A o to tady jde nejvíc."


              Článek dobrej a závěr ještě lepší: myslím, že nikdo z cyklistů se mopedistům nevysmívá, naopak jsme soucitní a tolerantní jak sviňa; vždyť víme, že kdyby nějakou tu insuficienci či omezení neměli, jistě by na těch strašidlech nejezdili.

              A navíc – je dobré, že i lidé s hendikepem mají takto pocit, že si mohou případně i jakože zasportovat…! :)

              • Sgt Pepper  

                nojo…jenže když přideš k nějakému ebikerovi a řekneš mu „ježiš, chudáčku postiženej…je mi tě tak líto!“ tak se strašně vztekají…

              • blue.sun  

                To je tak krásné… tak idealistické… tak vznešené… a tak k ničemu.

                S elektrokoly je to jako s homosexuály nebo elektroauty. Čím větší silou se to protlačuje a staví do rovnocenné pozice s tradicí, tím větší odpor vzniká a tím pevněji se drží. A zarputilý boj zastánců elektrokol (zejména zde) tomu opravdu neprospívá.

              • Romancero  

                Je to něco jako označení na autech pro invalidy? Máš e-bike? Něco ti chybí a potřebuješ holt přípomoc a jiné úlevy?

        • Romancero  

          Začínám ti rozumět. Mně zatím e-kolaři nevadí, zatím s nima žádné konflikty nemám . Jezdím na méně frekventovaných cestách nebo holt ten zvýšený provoz na chvíli zkousnu.

    • JoE70  

      Ty vole toto je sila. Za tri dni takmer 200 príspevkov. V predchadzajúcom vlákne 6000 za 4 mesiace. Vám to načisto dr*e poniektorým. Česi a Slováci patria k najzakomple­xovanejším národom. A ako som za posledný týždeň na bike fórach zistil, cyklisti sú snáď najväčší hejteri. Horšie ako boj zrkadlovkárov s bezrkadlovkármi.

      Čo vás je do toho, na čom sa človek vozí? Kua keď vás predbehne v kopci dôchodca alebo 120 kg chlap a máte z toho koprivku, tak sa dajte na štrikovanie alebo si tiež kúpte e-bike.

      Posledný mesiac som sa na starom MTB navozil 1000 km. Všetko rovina, 90% asfalt. Kde teraz bývam, mám najbližšie kopce hodinu autom. Kvôli corone sedím doma, tak bicyklujem. Objednal som si e-bajk na dochádzanie do práce, za suchého počasia. Vzhľadom na cenu a potrebný servis sa to moc nevyplatí, ale budem sa hýbať a ušetrím čas. Po práci nebudem chodiť bicyklovať, bude mi stačiť cesta do a z roboty :-)

      Do práce chodím 22 km, autom cca. 30 min. Som si to pár krát vyskúšal a na starom MTB mi to trvá od 55 min v bezvetrí do 1:15 v silnom protivetre 30 km/h. A taký vietor tu fúka skoro stále. Ráno začínam 7:30 a fakt nemám chuť šliapať od 6:00 vyše hodiny v silnom protivetre. Cestou späť kľudne pôjdem v eco+ móde a spravím si aj zachádzku aby som dal aspoň 30 km.

      Na niečo takéto je e-bike priam ideálny. A na víkend si samozrejme nekúpim ďalší gravel bicykel, budem jazdiť na e-bajku.

      Ráno cestou do práce stretávam staršieho pána na cestnom bicykli, s bagom na nosiči. Celý rok, v daždi v snehu. Zjavne nejaký commuter. Našťastie to nie je Slovák alebo Čech. By mi hodil konár do kolesa, keď ma pár krát stretne na e-bajku.

      • Sgt Pepper  

        je mi tě moc líto! ale chápu, být taková troska jako ty asi bych si to taky kompenzoval ebikem

        ale proč sis kvůli tomu založil nick na BF?

      • Chlebovnik  

        Vážně? Mně přijde, že nejvíc tady „brečí“ nad „hatery“ právě elektrokolisti, kteří mají potřebu si tu ty svoje stroje nejrůznějšími způsoby obhajovat.

        • Reaktor  

          Ale vlákno je založeno plačkou které vadí že ji někdo předjel do kopce a ani se nezapotil. :-)

          • Lišák  

            Vlákno založil scoty a jako plačka, které by vadilo, že ji předjelo něco, co má MOtor a PEDály, mně tedy nepřipadá. ;-)

      • Nitroglycerin  

        za první odstavec +1 (bohužel)

      • scoty  

        Vypadá to, že z tvé strany došlo k nepochopení smyslu těchto vláken.

        Skutečně to tady není o tom, že motokolo vyjede kopec rychleji a cyklista mu závidí…

      • midlander  

        Nojo, musíš si to nějak ospravedlnit.

      • cioran-m  

        Přijde mi, že nejvýrazněji – ako to hovorite „hejterské“ – přispěvky, beze stopy humoru či odlehčení sem, na cyklistické fórum, dáváte vy – velmi dotčeni mopedisti. A pohoršujjete se nad diskusní intolerancí cyklistů, hovoříte dokola, bůhví proč, o jakýchsi komplexech, o tom, že cyklista závidí mopedistům jejich motorové stroje, protože sám by na ně patrne neměl, opakovaně píšete o tom, jak je cyklista dotčenej, když jej do kopce předjede (ostatně skoro vždy tak škaredej) moped…

        Dyť je to přece blbost. Nikdo na kole se přece nebude porovnávat s motorkou (proč by měl?), nikdo vám ty vaše hrůzy nezávidí; nejdražší „elektrokolo“ které se tady jako vlastní objevilo, bylo pořád ještě levnejší, než opravdická kola některých z nás, nikdo přece nenapadá lidi, kteří na kole už jezdit moc nemohou, tak použivaj moped, atd, atd.

        Jediné, na co vzniká myslím pochopitelná reakce je to, aby se mopedy pořád nepletly mezi kola a lidi s motokoly na cyklistická fóra.

        A jen proto tohle běží takto pořád dál.

        • mirage  

          Fakt jsi to dobre napsal. Deset palcu nahoru. Porad se jim to tady pise, zalozte si sve E-kola forum.cz a maji po starostech,zadne narazky, nic jen oni a ecko. :-))

          • Reaktor  

            Ekolaři mezi kolaře patří! Zeptej se třeba norské cyklokrosařky Femke van der Driesscheové.

            • cioran-m  

              Zajisté – v tomto kontextu nepochybně.

              Ona je sice Belgičanka, což je fuk, ale cyklokrosařka taky už bývalá. Právě proto, že si to, o čem jsem psal výše také trochu popletla a snažila se prosadit mezi koly s motorkou… :)

              • Reaktor  

                Já si jí spletl s tou druhou co je norka. Každopádně těchto cyklistů/tek je dost, co by na ebajk nesedli, dokud se nepřijde na to že už na něm sedí. :-)

                Na cyklozávodech:

                “ nemáš nějaky doping”?

                “Ne! Já jezdím jedině za svoje, ale teď mě neotravuj. Hledám nabíječku! “

            • mirage  

              Neee, to je jinak, oni si "mysli ze mezi kolare patri a jak to tak ctu, tak ocividne nepatri :-)))

            • Libores  

              Belgičanky, když už.

              Devatenáctiletá belgická cyklistka Femke van den Driesscheová, u níž na konci ledna během mistrovství světa v cyklokrosu odhalila Mezinárodní cyklistická unie UCI motorek v kole, ukončila kariéru.

              Zdroj: https://www.idnes.cz/…klistika_ten

      • iron.hide  

        Chudacku, je mi te moc lito :(

    • scoty  

      Brno má jak známo přímo v návaznosti města luxusní okolí v podobě krásné přírody. Zejména je to na severu CHKO Moravský kras.

      Je zde pestrá síť značených stezek, které po léta hojně využívají brněnští mtb bajkeři v křehké symbióze s ostatními uživateli.

      Jeden podzimní sobotní podvečer loňského roku jsem si po nějakém čase projel kultovní Morávkovu stezku

      schválně jak to tam vypadá, provoz a tak. Je to značená červená TZ asi 6km dlouhá. Úzká pěšina, spousta zatáček. Stezka je po mnoho let využívána cyklisty i pěšímy, běžci atd.

      Za půl hodiny průjezdu za soumraku jsem potkal: 2 bajkery na mtb, asi 8 pěších všeho druhu (rodiče s dětmi), 4 motokola (2× klasika starší manželé, paní spíš vedla + 2 e.endura na mohutných drapácích) a jednu holku na koni…Napadlo mě, že se nám tu osazenstvo docela mění…

      Letos na jaře na stezce cedule s upozorněním, že stezka není pro cyklisty ,ale pouze pro pěší…podepsáno správci lesa. A ne jenom tam, ale i na dalších značených cestách v Krasu…Následovalo pár článků o motokolech v tisku. Problémy v NP, CHKO…

      Podrobnosti možno načíst i zde na BF v brněnských vláknech(letošní příspěvky ufoncz atd.):

      https://www.bike-forum.cz/…ravkova.html

      • cioran-m  

        Tak – zcela off topic (což je na druhou stranu tady možná dobře:) – Brněnská kotlina je pozoruhodná už z geologického hlediska, což podmiňuje její rozmanitost a jaksi – mnohotvárnost. Jde v zásadě o prostoupení starého Českého masivu ze seberozápadu a severu (jenž je na severovýchodě kryt vápencovými sedimenty Krasu) a proláklinou Bílých Karpat z jihu.

        Už to tady jednou bylo, ale myslím, že ještě jednou neuškodí – Brno má z našich velkých měst opravdu vyjímečné okolí – i na tu cyklistiku teda.

        No a nejen proto z čistě cyklistického hlediska (repete!) třeba Praha vždycky byla a je jen provincií Brna (a periferií Plzně)! :-))

        Pozn. : na tom ručně vybarveném obrázku je čevenej Český masiv, zelenej Kras a bílé Bílé Karpaty.

      • blue.sun  

        Plechovkáři nás vyhazují na velodromy, pěšáci zase na trailparky. Bajker je prostě lovná zvěř.

      • psbiker  

        Přírodní okolí měst je jako první zasaženo zhoubným užitím mopedu, budou následovat turisticky atraktivní místa a pak všude jinde. Motorové vehikly do přírody prostě nepatří. Nic proti kompenzaci zdravotních hendikepů motorem, ale pouze s průkazkou ZTP.

      • scoty  

        A teď proč to píšu. Když ti někdo po více jak 30ti letech začne zakazovat jezdit po starých cestách v lese na kole, a ještě to podpoří mediální kampaní, tak se něco děje ..

        • blue.sun  

          Jo, děje se to, že lidi se k sobě chovají čím dál hůř. Vždycky jsem si říkal, že bezohlednost je vlastností Prahy, že do zbytku ČR to proniknout nemůže. Ale ono jo, asi je to nakažlivé. A bohužel, ten nedostatek porozumění a ohleduplnosti je ze všech stran. Pěší, cyklisti, koňáci (ti extrémně), zemědělci. Moc tomu nepřidají ani hloupí motorkáři a čtyřkolkáři, kteří jsou schopni kurvit krajinu i v chráněných oblastech. Pak už je pod rozlišovací schopnost úředníka, jestli ta vyjetá rýha je od terénní motorky nebo od horského kola.

          V polabských lesích a polích byla dosud celkem pohoda. Teď už i u nás pěší na rychleji jedoucího cyklistu koukají s nevraživostí, a to i když jedu maximálně ohleduplně a dám o sobě včas vědět.

          • Esi  

            No já to vzal včera z polabí na Kokořín, sjel jsem z Jestřebice po modré k pokličkam, měl jsem v úmyslu pokračovat dál po modré dá Nackovi rokle ke Mšenu a potom po červené ke Grobiánovi. Parkoviště u pokliček úplně plne, když jsem po 100m viděl při sobě ten dav tak jsem to otočil a do Lhotky to vzal raději po silnici, za celých 80km jsem včera potkal jen dvě éčka obě na silnici mezi Kokořínským dolem a Lhotkou, na to že to bylo proti větru tak jsem je oba předjel tak že asi došla šťáva nebo jeli hodně malou přípomoc. Po lese éčka vůbec nepotkávam, je to móda která za pár let opadne, ono přece jen e-bike na kterém se dá jezdit v terénu je celkem drahá záležitost a tam že nemá kdo obdivovat, na cyklostezce se lépe machruje a těch pár stárnoucích bikerů kteří už tolik nemůžou do kopce tak tam teda problém nevidím

            • blue.sun  

              Neděs mě s tím Kokořínskem, taky jsem tam chtěl vyrazit (i když já se musím přiblížit autem).

              Ale obecně jsem nějak nemluvil ani o e-bajkách, jako spíš o vztazích obecně. Zajímavé je, že letos zatím moc elektrikářů kolem Labe nejezdí, loni touhle dobou to bylo výrazně horší. Ale přibyly koloběžky.

              • Esi  

                Truskatevský důl, Šemanovický důl a okolí jsou liduprázdné, tak že bych si projezdil tam, je to tam super, traverz z truskatevskeho dolu do Jestřebice taky prázdno, jak sjedeš do Kokořínského dolu tak nával, v včera v poledne bylo parkoviště u pokliček úplně plné

                • blue.sun  

                  Takže vyhnout se nejoblíbenějším lokalitám a bude to pohoda.

                  • Esi  

                    No pokud nehledáš hospody tak ty ostatní lokality jsou pěkný a nebo jet v pondělí to už to bude v klidu :-)

            • Janes  

              Děkuji.

            • bessinka  

              Mě fascinuje ,jak se někteří pravověrní diví ,že ve státní svátek jsou na provařenejch místech mraky lidí. Taková autoerotika.

              • cioran-m  

                Jakouže tu pravověrnost, která by nějak implikovala popsaný druh údivu, jsi měl na mysli?

            • midlander  

              Já potkal pár mopedistů na víceméně cestovních mopedech i v celkem náročnějších lokalitách. Oni jim v obchodě neřekli, že to sice do kopce vyjede za ně, ale z kopce musí jet sami. A to už neumí. Takže pak sesednou a ty těžký mrchy vedou. Doufám že se časem takhle poučí a vrátí se na zyglowegy podél řek. ;-)

        • Nitroglycerin  

          Už jsme to tu omílali stokrát – lidí je prostě všude mnohem víc, než před léty. 10 let bydlím u Zahořanskýho potoka a třeba minulou neděli odpoledne to na brodech bylo jako na Václaváku. To taky před časem nebylo. Rodinky pěšáků, hromada bikerů, paní s dcerou na kobylách i pár nás éčkem. To je prostě život a civilizace, je nás prostě moc. Stačí ale popojet kousek stranou mimo „hlavní tah“ a je to pohoda. Zatím.

        • Reaktor  

          Nám omezují a zavírají střelnice co fungovali víc jak 30 let třeba jen proto, že si lidé postavili domy příliš blízko a i když před stavbou souhlasili že je tam hluk ze střelnice, tak teď jim to vadí. Střelnice má omezený provoz a co? Neuděláme nic! A to je všude i v cyklistice.