Elektrokolo je budoucnost cyklistiky

1853 nepřečtených
  • Tom-T45

    Volné pokračování tohoto již značně těžkopádného vlákna: https://www.bike-forum.cz/…a-cyklistiky

    Několik náhodně vybraných myšlenek z posledních dnů:

    DaD 13.4.2019 21:34: Jeden známý se mě ptal na můj názor na E-bika. Tak jsem mu ho řekl a pak mu poslal odkaz na toto vlákno. Celý vyjevený mi potom říkal, že netušil, na kolik kokotů pohromadě se dá někde narazit :-D

    rorschach 12.4.2019 08:46: „Kolo jako zhouba motocyklistiky“:)

    orm 11.4.2019 16:53: Nikdo nema monopol poradat zavody, ani UCI, ani FIM. Klidne i ja si mohu usporadat silnicni mistrovstvi sveta a UCI do toho nema co kecat, bezohledu na moji motivaci, proc to chci delat. Vubec nechapu, co si to UCI dovoluj

    pozemstan 12.4.2019 08:14: takhle nějak ve středověku fungovaly cechy – kdo chtěl komukoliv prodávat boty, musel zaplatit cechu

    … Sgt Pepper 12.4.2019 09:25: Cechy Cechum!

    Zdendyš 10.4.2019 20:06: Boj teprve začíná ;)a verim a pevne doufam, ze dobro zvitezi nad zlem

    … krabica 10.4.2019 20:12: Zlo je FIM nebo UCI? :-)

    rorschach 8.4.2019 07:27: U nás v hospodě je štamgast, kterej chodí x let denně na 3 desítky. Má to ze zahrady asi 2km, Takže celkem necelá hoďka chůze. 2 roky nazpět dostal od kohosi tento e-nesmysl a to ztloustnutí a ztráta kondice je do očí bijící. Jistě je možné že už nastal poločas jeho rozpadu, ale..

    A několik zcela náhodně nalezených odkazů na internetu:

    https://www.finance.cz/…elektrokola/

    http://www.hybrid.cz/…ako-klasicka

    https://mtbs.cz/…ike-technika?…

    https://www.lidovky.cz/…rmy-trhy_pkk

    https://mtbs.cz/…esty-recenze#…

    https://mtbs.cz/…ike-technika?…

    P.S. Název vlákna byl zvolen čistě z důvodů objektivity a vyvážení a není mým názorem na dané téma :-)

    0 0
    • Smazaný účet  

      když trolla krmíš, roste…

      0 0
    •  

      elektrokolo nechcy

      0 0
      • Tom-T45  

        +1 za punkový přístup ke gramatice!

        0 0
        • Janes  

          ale lidi říkali, že punk je jinde !!

          0 0
    • onuce  

      Zde ještě jeden odkaz:

      https://www.denik.cz/…0190412.html

      Nějak se o to aktivně nezajímám, jen mi to vyskočilo v nabídce nových zpráv.

      0 0
      • LM  

        Zajímavé:

        V případě nehody se uživatel elektrokola s upraveným výkonem stává automaticky viníkem.

        0 0
        • Smazaný účet  

          jestli je to tak, tak to je šikovná kasička :-)

          0 0
        • iron.hide  

          vytecne :) a ked este navyse bude aj poriadne ozralej, jak sa na spravneho ebajkera patri… z toho sa len tak lahko nevylize

          0 0
        •  

          To je jako s alkoholem.

          0 0
        • zdenek  

          „Je to stejné, jako když jste účastníkem autonehody a máte propadlý techničák. Můžete za to vy,“

          Na tyhle jednoduchý prohlášení ještě někdo věří? Pokud vím, tak se zkoumá míra zavinění. Pokud poruší povinnost někdo jiný, tak uživatel takového kola nebo řidič bez techničáku není automaticky viníkem.

          Ten prodavač kol asi zrovna nebude odborníkem na právo…

          0 0
          •  

            Propadly technicak je hned po alkoholu prestupkem nejvyssim a z toho plyne mira zavineni …

            0 0
        • ScottAspect  

          Přesně a dává to smysl. Měl jsem tu čest s načipovaným elektrokolem (1kW, 96Nm, neomezená kadence). Od 65 do cca 75 km/h s převodem 44/11 už jsem se začal bát a brzdy v té rychlosti byly prakticky neúčinné. Sedět na tom nějaký analfabet, který na kole nejezdil, tak nevím no.

          Nic proti e-bikum, ale podle mě by měl být podmínkou ŘP.

          0 0
          • palo7  

            Každej normální člověk, je nebo by měl být v dnešní době rád, za to když se trochu uleví dopravě a tím, že budou ŘP na e-biky a potom už je jen otázka času, kdy i na normální kola, to bude jen horší.

            Pokud není ebike čiplej, tak je vlastně pomalejší než normální kolo, tudíž v provozu méně nebezpečný než normální bike? Takže řidičák pro všechny? Za mne pro nikoho a „rozumně“ dodržovat zákony.

            0 0
            • orm  

              Kolik normalnich lidi, kteri obas vyjedou na kole, zvladne na kole prumerku 25km/h a prumerny vykon 250 – 400w? Tipuji, ze jich moc nebude. Soucasna legislativa tim, ze zaradila ekola mezi kola, dala nezkusenym lidem do rukou pomerne rychly, nestabilni dopravni prostredek, ktery ve vetsine pripadu nezvladnou ovladat, pokud nemaji rozum a nejedou pomalu. Opravdu chces u lidi spoleha na rozum, ze se nic nestane?

              Klidne at jsou ekola bez ridicaku, klidne at jezdi rychleji, ale at odejdou z kategorie kol, at nejezdi po uzkych cyklostezkach a v lese. Proti dopravnimu prostredku v podobne ekola nikdo nic nema.

              0 0
              • wilda81  

                Někde jsem četl, že rychlostní limit chtějí ještě zvednout.

                0 0
              • palo7  

                Každej se zde chvástá jak natrhne ebikerům prdel, tak kdo je nebezpečnější? Ebiker na výletě, nebo zakomplexovanej biker bez motora?

                Kolik jsi viděl e-biků v lese a čím jsou tam nebezpečnější než bikeři? Je to blbost a stahování kalhot, daleko před brodem.

                Tento víkend jsem na skůtříku najezdim dost km okolo Pálavy, Mušova a okolí, kol tisíce, ebiky asi tři. Nebezpečný byly akorát děcka a starší lidi. A to proto, že neměly sílu vyjet kopečky a motaly se po silnici. Aji bych věřil, že s dopomoci by byly bezpečnější pro všechny.

                0 0
                • orm  

                  Odpoved na otazku, proc by mela ekola patrit do stejne kategorie jako kola? Neni k tomu jeidny duvod.

                  V lese moc nejezdim, takze zadne. Ale vidim lidi na stezkach, v Brne treba kolem olympie, a to proste neni udrzitelny stav. Nikdo nemluvi o duchodcich. Tech jsem dnes potkal hromadu na ekolech a tam problem neni. Asi nechapes, nebo nechces pochopit, ze je rozdil ve zkusenostech mezi clovekem co jede na kole 25km/h prumerku nebo novackem co sedne na ebike a jede 25km/h prumerku. Ten prvni musel odjezdit hodiny a hodiny na kole, aby takovou prumerku dosahl. Tim ziskal zkusenosti a cit pro kolo. Ten druhy nemusel.

                  Ze to neni blbost a stahovani kalhot daleko pred brodem tu treba pise uzivatel dolomity, ktery ma zkusenosti z italie, kde jsou dal a omezeni uz padlo.

                  0 0
                  • palo7  

                    Počty lidí co si koupí ebike a pak jezdí průměrem 25km/hod se budou počítat na kusy, nebo desítky. Toho bych se fakt nebál, horší je celkový příbytek cyklistů, tam jsou to tisíce a spousta z nich nemá ani ponětí o silničním provozu apod.

                    A když ebiky a to dokonce s vyšší rychlosti zvládnou Amíci, tak bych se už vůbec nebál ;-)

                    0 0
                    • orm  

                      Jak uz tu bylo psano, tak amici maji jinou legislativu a tam ebiky patri pod motorova vozidla.

                      0 0
                    • ScottAspect  

                      Ze zkušenosti je to více právě kvůli těm motorům. Proto přibyde ciklistů. V lese moc jezdit nebudou, podle mě. Ale po městech a silnicích se budou plést.

                      0 0
                      • palo7  

                        Plést? Snad uleví dopravě? Takto to vidím já, aspoň bych to tak rád viděl. Když třeba v Brně 10000lidi přesedne z auta na ebike, tak budu jen rád

                        0 0
                • dolomiti  

                  V letní sezoně tak 40–50 denně (teda když neprší :-D) Čím jsou nebezpečnější? Právě tím, že na tom kole sedí třeba po dvaceti letech poprvý a nezvládají ani jednoduchý manévry. Maximum je rozjezd a zastavení. Nedej Bůh aby museli řešit nějakou situaci. Musíš si uvědomit, že pro ty lidi to není koníček, ale cestovní ruch ;-) Dneska máme na programu výlet na e-biku a tak se jede :-D

                  0 0
                  • Tom-T45  

                    Minulý rok jsme na Vltavě potkali zájezd rakouských turistů. Přesně jak píšeš, někdo jim navlíkl vestu, posadil je do lodičky, strčil pádlo do ruky a poslal po vodě. O nějakých dovednostech při řízení lodi nemohla být řeč. Akorát na té vodě to byla sranda a skončit to mohlo maximálně nějakým šťouchancem, nebo převrácenou lodí. Pustit takového neznalce na kole dolů z kopce, kam by v životě sám nevyjel, už sranda být nemusí.

                    0 0
                    • dolomiti  

                      Výjezdy a sjezdy s nima nikdo neriskuje :-D Nahoru a dolu lanovkou. Pianko lehce zvlněná rovinka přes dvě, tři chaty :-D Jsou to zkrátka normální turisti jen jim někdo vymyslel program s e-bikem. Píšu to jen z toho důvodu, že ten umělec nahoře napíše:

                      „Kolik jsi viděl e-biků v lese a čím jsou tam nebezpečnější než bikeři? Je to blbost a stahování kalhot, daleko před brodem.“

                      0 0
                      • palo7  

                        A bez motora by byly míň nebezpečný? Nebyly, spíš více a to navíc i sobě. Takže opět jako vždy je odpověď, že je to o lidech

                        0 0
                        • dolomiti  

                          Samozřejmě, že by byli míň nebezpečný ;-) Protože bez motoru by tam nejeli, ale šli pěšky :-D

                          0 0
                          • palo7  

                            Takový turisti jsou nebezpečný i pěšky ;-) A navíc jak jsi psal, měly vymyšlený program, tudíž když někdo vymyslí program pro lidi co nejsou schopni jezdit na kole, na jakémkoli kole, i bez motora, tak je to zase naprd.

                            0 0
                            • dolomiti  

                              Je to moderní a snadno dostupný, tak proč ne ;-) Hele mě tyhle lidi vůbec nevadí, navíc mě živí ;-) Psal jsem to jen z toho důvodu, když jsi napsal, že se jich moc nevyskytuje :-D

                              0 0
                              • palo7  

                                Ekonomika tomu přeje a přibývá všeho, motorek je za poslední roky prý asi 10× tolik, aut taky a bude přibývat i ebiků a pak zase něčeho nového

                                0 0
                                •  

                                  A taky tomu preji takovi wohnouti jako jses ty ;). Divna a divne problemova doba. Ty a tobe podobni jsou pouze urychlovaci … ne komprese ale deprese … bohuzel.

                                  0 0
                                  • palo7  

                                    Jj, taky se těším do důchodu, abych pak jen všude nadával jak je všechno špatně. Ale tak dobrej jako ty v tom určitě nebudu ;-)

                                    0 0
                                    •  

                                      Nebudes a ani nemuzes. Ja narozdil od takovych podivnosti jako jsi ty jezdim i dnes i kdyz me to uz nezivi.

                                      Spatne jsou tupe hlavy a ty jak vidno se obcas z nejakeho duvodu vylihnou i na cyklistickem foru.

                                      0 0
                                      • palo7  

                                        Opět je tvá řeč nepochopitelná, asi jsi se dnes moc unavil nadáváním ebikerům do líných k… a píšeš z cesty ;-) Dej si studenou sprchu, a pak to zkus opatrně rozchodit.

                                        0 0
                                        •  

                                          Asi … ;), mozna a kdyby a coby :). Clovece zlata, stavas se obeti vlastniho mozéčku :).

                                          0 0
                              • Smazaný účet  

                                já bych to nežral…

                                0 0
                          • ScottAspect  

                            1+

                            0 0
                          • Vecis  

                            +100

                            0 0
                  • l.bily  

                    aj keby bol niekdo tak tupi a nevedel jednoduche manevry na kole, jak myslis ze sa to budu dlho ucit? Tak prvu vyjizdku sa na tem budu trochu motat, na druhej to bude lepsi a na tretej pojede upne normalne, nepredokladam ze clovek co bude jezdit po 20 rokoch, zacne jazdit downhill, prosim ber to trochu normalne a neprehanaj

                    0 0
                    • dolomiti  

                      Aby jsi to pochopil, tak musíš vylézt ze svý cyklistický bubliny ;-) Ty lidi jsou na zájezdu a někdo jim naplánoval jeden den na e-biku. Tečka! Jedou jednou a nic víc. Podruhý zase příští zájezd (možná) :-D Nemá to s cyklistikou nic společnýho ;-)

                      0 0
                      • palo7  

                        Příště budou nebezpečný na bruslích a pak na raftech a tak furt dokola ;-)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          až je (snad) sežere lef na safary :-)

                          0 0
                          • palo7  

                            Tam by měli začít a mohl být klid :-D

                            0 0
                        • dolomiti  

                          Na brusle je nikdo nepustí a na raftech budou nebezpečný jen pro řeku :-D

                          0 0
                      • l.bily  

                        jo, ale kolko je takych zajezdu? kolko to moze byt promile cyklistu vten urcity den? ma to zmysel vubec riesit?

                        0 0
                        • dolomiti  

                          Zažil jsi někdy letní cestovní ruch v Alpách? Jenom k nám na Alm při hezkým počasí přijede tak 40–50 cyklistů denně a z toho je přibližně 90–100% ečkařů :-D

                          0 0
                          • l.bily  

                            v cz mate alpy? nevim naco to risis.

                            0 0
                            • kubad  

                              ale on to neřeší, ty máš potřebu to řešit, :D

                              navíc v alpách už to řeší

                              0 0
                            • dolomiti  

                              Měl by jsi si to nejdřív přečíst od začátku, aby jsi věděl na co reaguješ :-D

                              0 0
                            • Smazaný účet  

                              :-D

                              0 0
              • 2. Bóďa  

                Zákaz do lesa klidně. Ale na cyklostezky? To jako nahnat všechny mezi auta? Včera jsem potkal na 18 km cyklostezek 5 e-biků a všichni se courali. Zato silničáři si z toho dělali dráhu… :D

                Nejel jsem po cyklostezce minimálně 2 roky, tak mě to celkem překvapilo. Že je to baví.

                0 0
                • orm  

                  Nekdy neni jina moznost. Treba v Brne se dostat na Jih, tak musis jet po stezce. Vetsina lidi, ktere jsem na ekole dnes potkal a predjizdel, tak byli starsi lide a jeli pomalu. Proti tomu nikdo nemuze nic mit. Na druhou stranu, zvlast na vytizenych stezkach, potkavam mlade lidi, kteri rozhodne nejedou v pohode, kolo neovladaji a jedou rychle, protoze jim to ekolo umoznuje. Na normalnim kole by tak rychle nejeli, protoze by to nedali fyzicky. Pokud by to dali fyzicky, tak by to kolo umeli ovladat.

                  Nejsem proti ekolum, ale myslim si, ze to ze jsou ve stejne kategorii jako kola je spatne a to pro obe kategorie, kola i ekola, ktera to zakonite omezuje, treba v rychlosti a vykonu.

                  0 0
                  • palo7  

                    Pojedou na normálním kole na hraně, rychleji se unaví a pak přijdou chyby a pleteni se a způsobí stejnou škodu. Ebike na to nemá vliv, sám jsi to vlastně psal, je to o lidech a jedno na čem sedí

                    0 0
                    • ScottAspect  

                      Takhle jsem to nenapsal. Podotkl jsem, že s příchodem e-kol začínají jezdit jedinci, kteří by jinak nikdy na kolo nesedli, to je, oč tu běží.

                      0 0
                      • Martin  

                        To ovšem klan nabíječky jako argument nevezme.

                        0 0
                        • palo7  

                          Hoši to je blbost, vyrazte mezi lidi, za posledních pár let přibylo cyklistů mnohonásobně. Lidí mají čas a peníze, ale ne tolik peněz aby si koupily ebiky ve velkým. Cyklistů potkáte tisíce a ebiky jsou mezi nima 1% spíše méně.

                          0 0
                          • kubad  

                            Zapomeň,

                            Tady na JM začíná být převaha ebiku jak to na vyjizdkach pozoruju

                            0 0
                            • palo7  

                              Už jsem to psal, patek, sobota a nedele jsem najezdil.okolo Pálavy dohromady cca 600km a kol tisíce (většinou lidí nad 50let, a nebo pak rodinky s dětma), kola průměrného věku spíše nad 10let, většina byla ráda že se na kole třepe, včetně dětí ve věku 10–15let. Starší děcka jsme nezahlédl. Nemůžu to tvrdit na 100%, ale biky bych spočítal na prstech jedné ruky.

                              Možná na Břeclavsku je jich více

                              0 0
                              • kubad  

                                Možná sem to napsal nepřesně:)

                                V lese asi víc kol, na obcerstvovackach třeba Pohansko, převaha e-kol.

                                Jinak jezdíme trasy kde moc nikoho nepotkame :)

                                0 0
                              • orm  

                                Asi nejaky Bermudsky trojuhelnik kolem Palavy. Od Brna do Vranovic jsem ekol videl za vikend desitky. Kubad pise, ze kolem Braclavy je jich take hodne, ale jako zazrakem najeto stovky km kolem Palavy a skoro nic :-).

                                0 0
                                • palo7  

                                  Asi, a nebo to negativně připravujete a já pozitivně odpuzuji :-D

                                  Mimochodem, kolo se jich chovali nebezpečněji než bikeři bez motora?

                                  0 0
                                  • orm  

                                    Jel jsem jen po silnici a stezkach na gravelu. Nepotkal jsem nikoho kdo by se choval nebezpecne, asi az na jednoho borce, to vesmes byli starsi lide, ale ja kolem nic jen projel. Stezce kolem Olympie se uz vyhybam od te doby co nemam silnicku a jezdim domu od soutoku podel Svitavy. Tam je to kriticke a tam jsem dost idiotu na elektrokolech ci jinych elektro vozidlech videl. Jedna borka se tam loni snazila zavodit a predjela me ve 40km/h na horskem kole a strilela to tam mezi lidi hlava nehlava. Kolo moc neovladala. Na malo frekventovane stezce nebude problem nikdy, ale na stezce, kde je velka hustota provozu – chodci, deti, cykliste, ecykliste, bruslari, je daleko vetsi potreba ovladat dobre kolo ve vyssich rychlostech.

                                    0 0
                                • obda  

                                  To je palova lokalni anomalie ;) Dneska v Podyji (Havraniky, Sobes a okoli) taky docela dost e-kol, casto i na stezkach se zakazem vjezdu kol. Tyhle lidi by tam na normalnim kole nejeli, treba kopec pres Sobes je dost vyzivnej… Rychlosti se vymykali beznemu provozu cyklistu a pesaku.

                                  0 0
                                  • palo7  

                                    Lokální anomálie potvrzena ;-) Včera v okolí Kyjova, Ždánic ebike vs. bike cca 1:1 rozdíl byl poznat hlavně podle toho, že bez motora se v kopcích se to motalo skoro po celé silnici, kdežto na ebiku jizda pěkná:-)

                                    0 0
                                    • dolomiti  

                                      Teď jsi toho e-bika teda obhájil :-D

                                      0 0
                                      •  

                                        náhodou toto JE celkem argument pro elektrokola – který vyvrací oblíbenou mantru, že jezdci na elektrokolech neumí řídit a jsou nebezpeční svým (ne)stylem jízdy – resp. podle toho je alespoň vidět, že v tomto směru se nedá tak jednoznačně něco tvrdit

                                        když jsem jel na to „moje stelvio“, tak jsem taky jel na elektrokole celkem způsobně u kraje silnice, ale cyklisti na normálních kolech v prudkých pasážích kličkovali po celé silnici, protože nemohli utáhnout ten prudký sklon na svůj nejlehčí převod…

                                        0 0
                                        • cioran-m  

                                          Seš už trochu únavnej s tím “svým” Stelviem na elektrokole. Ostatně, při provozu, kterej tam v létě skoro vždycky je, motat se po celé silnici…

                                          0 0
                                          •  

                                            však právě při tom provozu to motání se po celé silnici bylo dost nebezpečné – skutečně 1 borec jel zleva doprava cik-cak od krajnice ke krajnici (dost jsem na to hleděl, co to má znamenat) a minimálně jeden se třepotal v rámci svého pruhu, jak už byl na pokraji sil

                                            0 0
                                            • dolomiti  

                                              Měl jsi mu to ečko poradit :-D

                                              0 0
                                              •  

                                                moc přívětivě se na mne nedívali, tak jsem tam na pár sekund dal turbo mod a ukázal jsem jim záda :-) asi mne pak měli ještě raději

                                                0 0
                                                • Smazaný účet  
                                                  0 0
                                                  • dolomiti  

                                                    vidle jsou vidle :-D

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    určitě si pamatuješ, žes mi všechny podmínky ještě nespecifikoval – tak šup, doplnit…

                                                    a pak ti odpovím

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    0 0
                                                  •  

                                                    je mi líto, ale kolo bylo z půjčovny, neznám podrobně jeho specifikace

                                                    nicméně v tomto případě fungovala dost negativně gravitační síla, vítr zanedbatelný, jízdní odpory tak nějak normál (terénní pláště) a pak část zafungovala nějaká moje síla (jednotlivé svaly nedokážu říct) a část síla motoru – nedokážu ani moc řádově posoudit kdo/co kolik, tehdy jsem ještě watty nedokázal moc odhadnout – možná já asitak 150W-200W a e-kolo zbytek – můžeš si to zkusit dopočítat, kolik by byl ten zbytek:

                                                    hmotnost kolo + já asi 115kg

                                                    sklon vezmi nejprudší co tam je – co já vím, asi 13%

                                                    rychlost asi 20km/h v daném úseku při předjíždění cyklisty

                                                    odečti těch mých 150–200W

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  
                                                    0 0
                                                  • iron.hide  

                                                    on sa ta pytal, co pohana ebajk v rezime „walk“, teda vtedy ked ho jazdec tlaci a nepedaluje.

                                                    Absolutne jasne specifikovana otazka.

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    tady ne, tady se ptá na režim turbo

                                                    nicméně když máš walk a kolo podkluzuje, tak tlačíš čistě ty – když máš walk a kolo zabírá a ty se jen opíráš, tak táhne kolo a pak je spousta případů mezi – a já režim walk z vlastní zkušenosti neznám – na tom kole nebyl

                                                    0 0
                                                  • Smazaný účet  

                                                    No vida! Takze nemusis slapat, aby to jelo!

                                                    0 0
                                                  •  

                                                    musíš tlačit (když to podkluzuje) ale hlavně v této situaci nejsi cyklista, ale chodec…

                                                    nebo e-chodec? ;-)

                                                    0 0
                                                  • MavasH  

                                                    Určitě chodec, protože Tvůj pohyb je zajištěn vlastní silou. Navíc pak tlačíš zařízení s elektromotorem, které jede „samo od sebe“. Z e-kola se pak stává vlastně motůčko .

                                                    0 0
                                                  • Janes  

                                                    A stejně tak absolutně nesmyslná a mimo smysl tématu.

                                                    0 0
                                            • iron.hide  

                                              nerad ti kazim iluzie, ale presne toto je zmysel sportovej cyklistiky.

                                              Ty si tam vsak bol na ekole a zapol si turbo. Stavim sa ze vacsieho ****** v ten den ti cyklisti nevideli.

                                              0 0
                                              •  

                                                ale já jsem tam nebyl ze sportu – já jsem se prostě jenom chtěl dostat nahoru, cestou se rozhlížet a poznat to tam – rozhodně jsem to měl těžší než všichni motorkáři (a že jich tam bylo)

                                                0 0
                                      • palo7  

                                        Mně to fakt přišlo podstatně bezpečnější, protože pokud se zde řeší nebezpečnost v provozu, tak pak by měl být zákaz jízdy na kole bez dopomoci většině cyklistů nad 60let a dětem pod 10let ;-) Nebo aspoň jim zakázat jezdit do kopce :-)

                                        0 0
                                        • dolomiti  

                                          Bože :-D

                                          0 0
                                          • palo7  

                                            Ok, zákaz všeho všem a je jistota spokojenosti :-D

                                            0 0
                                            • obda  

                                              Nic zakazovat netřeba, stačí e-biky legislativně zařadit do stejné skupiny, jako patří Babeta ;)

                                              0 0
                                              • roman 3D  

                                                najdi si svého zákonodárce a můžete to dát dohromady:-)

                                                0 0
                            •  

                              Ty tak leda pozorujes svoji srajtofli ..... ;)

                              0 0
                              • palo7  

                                Moc nechápu tvoji řeč, ale tak lakomej jako ty určitě nejsem. A to jsem dost lakomej :-)

                                A státu i lidem okolo budu určitě taky přínosnější než ty ;-)

                                0 0
                                •  

                                  Určitě:)

                                  0 0
                            • ScottAspect  

                              Tady musím souhlasit, velmistře ;-)

                              Je to tak. Teď jsem třeba o víkendu dokonce v lese hlubokém potkal e-kolaře, který by na kolo jinak nevlezl a asi moc naježděno podle manévrů neměl. Pak chasník začal řadit a na ten děsozvuk asi dlouho nezapomenu…

                              Jinak Palo, co se týče ceny e-kol, tak rozmezí je poměrně velké. Vesele jezdí i low-end s motorem v náboji. Další variantou je, nechat si kolo přestavět, kdy zákazník zatáhne pohon a práci mechanika a waty s momentem získá stejně (ne vždy to jde, ale možnost je to případně také)

                              Palo to myslí dobře, ale celá ta rozprava nemá smysl, protože zapomíná, že společnost se úplně pravidly neřídí. To, že půlka z nich nemá ŘP, v tom vidím problém já, a akorát se pletou, to už je kapitola sama pro sebe.

                              0 0
                              • palo7  

                                Když vezmu příklad z blízkého okolí, tak třeba tchán si koupil k 50 kolo, vyjel párkrát a vždy se totálně odvařil. Tak se na kolo vyprdl a všude jezdil autem, nebo na 4kolce (pracovni, do vinohradu apod.). Cca před 5lety si nechal udělat přestavbu na ebike a všude jezdi na kole. Na auto a 4kolku si ani nevzpomene. Za mne tedy super, jak pro jeho zdraví, tak pro provoz na silnici. A taky je jak v autě, tak na 4kolce nebezpečnější jak okolí, tak sobě :-D

                                0 0
                              • l.bily  

                                na ekole sa radi dost blbo lebo musis pockat cca sekundu nez motor pochopi ze nema tahat, potom podradit a zaslapnut kde tiez tva nejaku sekundu nez pochopi ze ma zabrat, takze aj mne sa obcas stane ked potrebujem rychlo podradit a ten motor este stale tahne, lebo ked budes cekat tak na vecsim kopci ta ten cas strasne spomali a potom je to na par facek cez drzku.

                                0 0
                                • iron.hide  

                                  no tak to je hruza. Mohol by som yebat taky kram.

                                  0 0
                                  • Smazaný účet  
                                    0 0
                                  • l.bily  

                                    nechapem co tu stale resis, ked si taky odporca ekola a co si tu snazis dokazat, samozrejme sa da takym situacim predchdzat, len poukazujem ze to je ine jak na obyc kole, mne osobne to vubec nevadi

                                    0 0
                                • roman 3D  

                                  ne každý se na e-kole naučí jezdit:-)

                                  0 0
                          • dolomiti  

                            Píšeš vyražte mezi lidi, ale sám žiješ ve svý cyklistický bublině ;-) Sehnat v půjčovně normální kola pro třicetičlenou skupinu je dost zásadní problém. Za to třicet e-biků je zcela bez problémů :-)

                            Tak ještě jednou ;-) ta masovost není o tom jestli mám nebo nemám peníze abych si koupil e-bike, ale o cestovním ruchu :-D

                            0 0
                            • palo7  

                              Asi jo, v lese nepotkám nikoho, v okolí Pálavy mezi tisíci jeden ebike a v loni na Třeboňsku, mezi desetitisíci asi 10 ebiků. Takže mně ebiky vůbec nevadí a tahle masovost mně nechává klidným ;-)

                              0 0
                            • aymara70  

                              Loni a předloni Ramsau-Rakousko..půjčovny jen e-kola. Za svoje jsme jeli my a pár dalších. Všichni silničáři taky za svoje (ti co jsme potkali) E-biky z půjčovny -bohužel bída (lidi na nich) – nemají návyky..chovají se nevyzpytatelně,ale to asi každý kdo nemá najeto.

                              0 0
                          • wilda81  

                            Okolí Pusteven je tak 50:50

                            0 0
                            • palo7  

                              A kdo se jevil nebezpečnější? :-D

                              0 0
                              • Lišák  

                                Pokud pomineme to nebezpečí, tak jestli je tam polovina elektromotorových kol, tak by tam minimálně 40% z nich bez motoru vůbec nebylo. Problém je, že s množstvím roste možnost zákazu jízdy na kole. Bohužel elekromotorová kola spadají, kvůli špatné legislativě, pod jízdní kola, tak je možnost zákazu jízdy ve vrcholových částech Beskyd pro kola jako taková, bez ohledu na to, jestli jsou to motorová vozidla, nebo lidskou silou poháněné stroje.

                                0 0
                                • dolomiti  

                                  +1 asi tak

                                  0 0
                                • palo7  

                                  Fakt si myslím, že těch kol přibylo neskutečně už bez e-biků a jen někteří ted vymenili obyčejný kolo za ekolo. Ale možná si to myslim špatně, prostě to takto vnímám a strašný počty cyklistů pozoruji už více posledních let.

                                  0 0
                                  • obda  

                                    U vzdalenejsich ci kopcovatejsich lokaci je narust diky ebikum vyrazny. Mnoho z tech jezdcu na to drive fyzicky nemelo, takze tam na kole nejezdili.

                                    0 0
                                    • dolomiti  

                                      Tohle je zásadní problém e-biků, proti tomu je dvacítka německejch svátečních e-bikerů, kteří jedou někam na chatu na oběd dětská slavnost :-D

                                      0 0
              • ScottAspect  

                Tak tak.

                0 0
              • l.bily  

                co fetujes? 50 km/h jako nezvladnu? k vodicaku na B moze jezdit na skutri a nikto to nerisi ze si nikedy na tem nejezdil. To su smesne rychlosti, ja ked som teraz robil soferak na neobmedzenu moto chalani nikedy nesedeli na motorke a hnet kupili litrove supersporty 140 kw ktore jedu 300 a ziju. Ked si nebudu trufat na tem kole jet rychlejsi tak proste pojedu pomalsi. Ale aby nekdo nedokazal jet rycheljsi na kole po rovine je fakt k smichu. Ked si to na nekdo odblokovat tak uz vecsinu neco maju za sebou

                0 0
            • ScottAspect  

              Dodržovat zákony. V okamžiku, kdy má člověk možnost něco ukrást, porušit, obejít – udělá to. Vidíte, co se děje kolem a jak funguje společnoat. Jinak jasně, když by teoreticky každý dodržoval pravidla a byl ohleduplný, bylo by vše ok, ale to už neplatí jen pro ekola.

              ŘP pro ekola určo ano (nebo nějaký kurz, takže jakoby ŘP). Pak něco jako techničák a pravidelné kontroly. Přiznejme si, že potenciál těch motorů je několikanásobně větší. Legislativa nařizuje 250W a 25km/h strop, ale obejít to jde lehce.

              Pořád ale proti těm kolům nic nemám, ať si každý jezdí na čem chce.

              0 0
              • palo7  

                Kurz by potřeboval každý kdo vyjde, nebo vyjede z domu. Takže opět je to jen o lidech. Tak jak někdo už zde psal, kdo si na kole nikdy nedal sklenku vína, nebo pivko?

                0 0
                • ˘Ö˘ Krab  

                  Hmm, dřív se k tomu ve škole vyučovala dopravní výchova. Takže ani ti/ty, kteří/které řidičák nedostali/y, nezůstali/y nepolíbeni/y.

                  Kurz by potřeboval každý, v tom souhlas, tedy včetně spousty řidičů aut všeho věku.

                  Takže začít v autoškole.

                  0 0
                  • Martin  

                    Když sem Heky dával odkazy na videa „autoškola na automat“, docela ve mně zatrnulo, jakým způsobem ta slepice jezdí a že i takové stvoření ten řidičák asi dostane. Papíry jsou asi dneska ústavní právo :)

                    0 0
            • jan.pernik  

              Takže i na auto do 25km/h není potřeba ŘP. Tzn. ani na starý traktor s max rychlostí do 25km/h není potřeba ŘP?

              Pokud jo, tak jaký je tam rozdíl?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Kdyz te prejede traktor a nebudes na mekkem poli jako Drapalik, budes placatej…

                0 0
                • mikub  

                  Tak na traktor zase můžeš mít papíry už od 17, a tohle je taky traktor.

                  Jako 17 letej bych si to k narozkám fakt přál :)

                  0 0
                • jan.pernik  

                  Tak taková tlupa zdivočelých důchodců je horší jak traktor, traktor mne přejede jen 1×.

                  0 0
      • lemon  

        Vyrobci se snazi o upravu smernice na 32 km/h. To uz by bylo celkem zajimave.

        0 0
        • nooski  

          Odkud je to informace? 20 mil je snad v US.

          0 0
          • lemon  

            Na konci clanku Denik.cz od Onuceho.

            Sam bych vyssi rychlost podminil vlastnictvim RP, osvedcena metoda.

            0 0
            • Martin  

              +1

              Stačí, kolik pumpiček se motá v dnešní době…

              0 0
            • Mig_all  

              Souhlas, pro motorová vozidla řidičák!!!

              0 0
              • kyl  

                Je to jen papír a to ať se bavíme o čemkoliv. Záleží na tom jak co kdo zvládá a ne na tom jestli na to má papír.

                0 0
                •  

                  Pokud budou elektromotorky na papiry, lze na ne obhajitelne ve hvozdech hodit sit, krom toho zatim je i nulova tolerance alkoholu, tak by na komunikacich nemohli pred jizdou ani behem ni chlastat jak jsem videl.

                  0 0
                  • kyl  

                    Za mě nemáš v lese co dělat ani na obyčejném kole.

                    0 0
                    •  

                      Tak kdyz nechápeš sirsi podstatu mezi kolem a motorem tak rozumim proc mluvis co pises.

                      0 0
                      • kyl  

                        Já to chápu ale papíry prostě neuznávám.

                        0 0
                        •  

                          Rozumim ale potom hop do jiné galaxie. Obcas asi tak petkrat tydne se do ni prenesu diky prirode, kolu a zdravi.

                          0 0
                      • lemon  

                        Kdyz vidim vyvoj diskuse, obcas vlastne doufam, ze jde jen o trolleni :-)

                        0 0
                    • Singlespeed  

                      Dle Zákona č. 289/1995 Sb., o lesích a o změně a doplnění některých zákonů (lesní zákon) se může v lese jezdit na kole po lesních cestách nebo vyznačených trasách. Zatímco jezdit i stát s motorovými vozidly je v lese zakázáno.

                      0 0
                      • kyl  

                        Jenže ono se často po těch cestách nejezdí a trasy se vytvareji vlastní.

                        0 0
                        •  

                          Tak to se mi taky nelibi ale jeste s trochou sebezapreni beru pokud si do lesa ktery jim nepatri, nevozi ryce, lopaty a stavebni material.

                          0 0
                          • kyl  

                            To už tu taky před časem někdo brečel že si v lese načerno postavil dráhu a někdo mu to zničil.

                            0 0
                        • Martin  

                          A tobě někdo rozkopal les?

                          0 0
                  • xtonda  

                    Však na motorku, respektive na cokoliv co jede víc než 25 km/h nebo má víc než 1 kW bez ohledu na to jestli je to na benzín nebo elektriku je řidičák nutný a do lesa to nesmí. A pokud vím, tak chlastat se nesmí ani na kole.

                    To, že lidi na to kašlou, odblokovávaj elektrokola na vyšší rychlost, jezdí v lese na motokrosových motorkách a jezdí pod vlivem a policie to málo stíhá je druhá věc.

                    Nicméně pokud na motorky do 125 ccm a 11,5 kW s automatem je řidičák automaticky k řidičáku na auto, tak na skill jezdců jaksi nemá vliv.

                    0 0
                    • lemon  

                      To je pravda, na druhou stranu alespon vlastnictvi RP by mohlo odfiltrovat cast uplnych extremu. Zadny system neni blbovzdorny.

                      0 0
                      • Petr L2  

                        Obává se, že podle toho, co se na silnicích děje, nic proces okolo ŘP neodfiltruje…

                        0 0
        • SloM  

          Já bych dal klidně 50 km/h… Nezkušení a zejména starší lidi nezvládají ovládat ani to, co je teď. Tak jim ještě zvyšte rychlost, třeba pak snáze způsobí nehodu.

          Ať si jezdí kdo chce na čem chce, ale ať mě tím neohrožuje. A to se děje tím víc, čím víc je nezkušených jezdců v horách. Na rovinách to není tak patrné, ale na kopcích už to začínám trochu pozorovat. Čímž neříkám, že u bezmotorových není nikdo, kdo ohrožuje. Ale e-kola tahají na kopce i ty, kteří by tam jinak nejeli.

          To, co si myslím je, že přijdou omezení. Začne přibývat konfliktů cyklista x pěšák a začne se řešit, co s tím. A za mě má pěšák v lesích a kopcích vždy přednost.

          0 0
          •  

            Dopadne to tak, ze do urcitych lokalit bude zakaz vjezdu cyklistu a to diky ewohnoutum.

            Pokud ted budeme privirat oci nad everbezi v lese, casem se nam to vymsti.

            0 0
            • onuce  

              Máte naprostou pravdu, omezení přijde. Ale třeba já, i kdybych nepřimhuřoval oči, ba měl je vyvalené, co zmohu?

              0 0
              •  

                Kazdy dle svych mentalnich a fyzickych dispozic ;). Znam hospodu kde se radi a casto schazi cykliste na zaver vyjizdky. No a ty motorkare tam nikdo nezdravi … a na druhou stranu oni ani po nejake druzbe netouzi. Je videt, ze se jedná o jinou lidskou odrudu ;)

                0 0
                • onuce  

                  To ano, myslel jsem, co zmohu v rámci změny legislativy. A odpovím si sám, vůbec nic.

                  0 0
            • jIrI___  

              +1. Bohužel si myslím, že ty různé zákazy vjezdu pro cyklisty jsou díky lenochům na mopedech pouze otázkou času.

              0 0
          • kolond  

            Ale i pěšáci by se na lesních cestách šíře 3 m mohli pohybovat ohleduplně. Bohužel i při chůzi jedním směrem jdou jedni vlevo, druzí vpravo a třetí ve vícestupu.

            Naopak rychlost bych omezil na 20 km/h. Pro toho, kdo potřebuje přípomoc není třeba rychlosti vyšší.

            0 0
            • Vecis  

              Přesně, 20 jim bude stačit+ povinné ručení

              0 0
      • Tom-T45  

        Jenže letmý pohled na cyklostezky podle odborníků prozrazuje, že lidé jezdí rychle a na kolech provádějí nelegální úpravy

        To je podle mě hlavní problém. Máme zde legislativu, která je ale prakticky nevymahatelná. Prodejci navíc nabízí čipování jako něco skvělého a většinou taktně pominou, že s takto upraveným kolem majitel prakticky nesmí vylézt na silnici. Pokud by náhodou došlo na nějaké kontroly elektrokol na cyklostezkách, může policista načipovanému e-bikerovi nějak jednoduše dokázat, že jeho stroj má nelegální úpravu? A když by se mu to podařilo, co potom? Techničák mu sebrat nemůže, řidičák taky ne, takže obligátně vypustit kola a zahodit ventilky?

        Ještě absurdnější záležitostí jsou nejrůznější pekelné stroje, prezentované jako báječné pomůcky pro volný čas, viz poslední Bikesalon, kde byla e-koloběžka Hugo Big One – 40 kg vážící monstrum s pneumatikami z motorky a max rychlostí 50 km/h. Na koloběžce jezdili normálně po silnici, takže to určitě bude správně, protože jinak by to v televizi neukazovali.

        0 0
        • orm  

          Souhlasim s tebou, ze vetsi problem je u ekolobezek (nebo podobnych zarizeni). U ekol lidi vedi, jake jsou povolene parametry, ale u ekolobezek si delaji co chteji a prodejci je v tom utvrzuji. Jizda pochodniku, no problem, jizda vetsi naz 6km/h no problem, jizda rychle po stezce no problem, ale nesmite sedet a dalsi veci, ktere jsem cetl na ruznych strankach.

          0 0
        • cioran-m  

          Na (a ještě k tomu přečipovaným) Hugovi jsem několikrát jel; prodává to kamarád. Jede to prostě strašně, je potřeba hlídat, aby z toho člověk při akceleraci nespad. Ale pořád to není nic proti „elektrokolům“ na které byly vedle některé odkazy. Ale jasně – tohle obojí je i podle zákona defakto nelegálni extrém, na tom se vcelku shodneme a o tohle už ani nejde.

          0 0
          • Tom-T45  

            Jistě jsi chtěl napsat bývalý kamarád.

            0 0
        • iron.hide  

          To je v pohode, nech s tym kludne lezu na silnice. Cim viac elektrickarov, tym menej elektrickarov.

          0 0
    • cioran-m  

      “Elektrokola jsou stále oblíbenější. Prospívají důchodcům, říká odborník.”

      Podle Sylvy Hřebíčkové z Fakulty sportovních studií Masarykovy univerzity mají elektrokola dobrý vliv na duševní zdraví především důchodců. „Mohou se díky nim dostat na místa, kde byli před třiceti lety a kvůli slabé kondici nečekali, že by je znovu spatřili,“ uvedla jednu z výhod Hřebíčková. Domnívá se také, že elektrokola mohou ke sportu přitáhnout i lidi, kteří by si jinak na sportování netroufli.

      0 0
      • onuce  

        Víte, on je rozdíl, když důchodce jede na kole s přípomocí, motor v náboji, pěkně krajinou… A pak elektromotocykly, jež hrabou jako benzínové stroje, a smetou Vás zhora i zdola. I ten důchodce se slabou kondicí ohrozí vyděšené turisty, protože právě skrze slabou kondici neukočíruje stroj při náročném sjezdu.

        0 0
    • kesu  

      Stejně jako evropská komise prosazuje požadavky na nabíjecí stanice do nových a následně i stávajících garáží, měl by vzniknout i požadavek na zásuvky na každé hospodské zahrádce. Kdo má s sebou tahat ty prodlužovačky a nabíječky. A taky by nebylo špatný, kdyby byl standardizovaný jeden nabíjecí konektor jako u mobilu (teda až na iphone..).

      Protože dnešní biker přijede do hospody, dá nabíjet mobil (vytlučenej kvůli komunikaci s hodinkami), chytré hodinky (bez těch ani ránu), přehazovačku a sedlovku a topiči v elektrárně to vyrazí lopatu z ruky..

      0 0
      • bodlak2  

        :-))) za toho topiče máš u mě velké +

        0 0
      • dolomiti  

        Prodlužovačku ti pujčíme :-D

        0 0
    • martin401  

      Ano,že těch důchodců na e-kolech jezdí.Já teda potkávám lidi do 40.

      0 0
      • cioran-m  

        Dnes se spousta lidí, zdá se, jakýmsi (snad mentálním) důchodcem již narodí. Často ani jiné ambice nemaj. Koneckonců, i z mnoha argumentů v těchto diskusích o mopedech coby kolech je to dobře patrné. :)

        0 0
      • lemon  

        Potkavam starsi lidi na ekolech, nicmene jezdi… jako duchodci.

        0 0
    • honzarb  

      Ja furt nechapu, proc je nekdo za svuj nazor, at je jakykoliv, oznacovan za kokota? Viz ten tvuj znamej…

      0 0
      • Tom-T45  

        Předpokládám, že toto označení dotyčný použil nikoli kvůli rozdílným názorům, ale spíše to byla reakce na způsob vedení diskuze.

        0 0
      • lemon  

        Tezko jinde najit takovou koncentraci trollu/s trolly zamenitelnych.

        0 0
      • onuce  

        Nebo za trolla…

        0 0
        • lemon  

          Na to neni tezke prijit.

          0 0
    • Mobidyk1  

      https://ekolo.cz/…g-elektrokol

      https://www.akumo.cz/…okola-50km-h

      https://www.akumo.cz/…-elektrokola

      https://kola-cirkl.cz/…ng-speed-box

      https://www.velofiala.cz/…z-na-50-kmh1

      https://www.elektrokola-nachod.cz/…elektrokola/

      https://www.beznamahy.cz/…-odblokovani

      https://www.jizdnikola.net/…rokola-a6877

      http://www.ebike.cz/…ou-ilegalni/

      https://www.xlivesport.cz/…elektrokola/

      nevím, zajímavá budoucnost cyklistiky, jednou pustíš desetileté dítě na cyklostezku a pojedeš si pro něj do nemocnice. Jak budete děti učit na jezdit na ebiku za dva roky? Protože bez motoru to další generace už pravděpodobně nedá to vypadá, svět je víc sračkozní než jsem tušil.

      0 0
      • Smazaný účet  

        A je toho na světě i víc než jsi zatím tušil a nejhorší smrt je ta z vyděšení :DD

        0 0
      • Vilém  

        Najdi si nejakej peknej strom u cyklostezky a demonstativne si to tam hod.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ježiš, to nedělej, ten labilní jedinec si to vezme k srdci a bude to na Tebe :DD

          0 0
      • iron.hide  

        Treba si rychle kupit normalne bicykle do zasoby, lebo za 10–20 rokov uz dostanes kupit iba elektro. Tiez treba kupit do zasoby aj normalne kluky a prevodniky a pre istotu aj normalne pneumatiky, lebo na ebiky sa davaju uz len tie trojpalcove nezmysly a gumy pod 2,8" sa prestanu vyrabat.

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kluky nekupuj, těch je všude dost zdarma, zeptej se nějaké baby jak je to jednoduché :DD

          0 0
          • iron.hide  

            Nodopi** :D

            ale ano, aj normalne kluky a holky, lebo za 10 rokov uz take nieco nenajdes, len samy fluid trans a liquid.

            0 0
          • palo7  

            Tak když má rád kluky, tak proč ne. Někomu vadí ebike, někomu ne a někdo má rád kluky a navic hodně :-D

            0 0
          • Petr L2  

            Zdarma jich je prý dost, ale kvality je mizerná, pořádný chlap, jako možný budoucí otec, nedejbože ještě k tomu manžel, je prý nedostatkové zboží.

            0 0
    • kotew CZE JIHLAVA  

      Máš špatně napsaný název vlákna!

      0 0
      • palo7  

        Né, má to správně a nikdo na tom nic nezmění. Ani nasraní postarší jedinci zde na BF.

        0 0
        •  

          To je stejne absurdni jako rici, ze emotorky jsou budoucnosti motokrosu :))

          0 0
          • palo7  

            Tak toho se obávám víc, jak ty ebiků ;-)

            0 0
          • kesu  

            Vsadil bych si, že budoucnost MX jsou emotorky…

            0 0
        • iron.hide  

          Snivaj dalej

          0 0
          • palo7  

            Mně je to úplně jedno, ať si každý jezdí na čem chce a na čem ho to baví. Mně baví jezdit skoro na všem, i na motorce, na 4kolce, takže za ty roky jsem kecy jak je všechno špatně, slyšel už ve spojení jak s motorkama, tak se 4kolkama ;-)

            0 0
            •  

              A marny co ? Zkus nekdy i davat a nejenom natahovat ruce. Osobne v CZ motorkare, ctyrkolkare, z 90 % piloty bmw a audi povazuji za obtezujici a doterny hmyz. V Nemecku a Rakousku je to jinak stejne jako dal na zapad.

              0 0
              • palo7  

                A kdo živý ekonomiku? Otravnej důchodce s kolem, nebo lidi co mají motorky, auta, 4kolky, ebiky apod. ? Ty toho tak ostatním kromě keců přineseš ;-)

                0 0
                • honzarb  

                  zivy nebo mrtvy? ;)

                  0 0
                •  

                  Ty mne znas ? Neznas, tak si mne laskave neber do sve nevymachane huby a bez ty sve fantasmagorie plkat na motorkarske forum. Doufam, ze jsem se i k zjevne tupe hlave vyjadril dost jasne.

                  0 0
                  • palo7  

                    Vychladni protivo a běž machrovat do té hospůdky, kde drsňáci nezdravý neortodoxni bikery. Nebo ti praskne cévka a budeš potřebovat elektro vozítko

                    0 0
                  • palo7  

                    Asi jsem trefil vránu, tak se ozvala

                    0 0
                    • cioran-m  

                      Každopádně však, pokud se psaní týče, velmi nešťastně. Obsahem i pravopisem.

                      0 0
                      • palo7  

                        To uznávám

                        0 0
                      • palo7  

                        Odsuzovat človeka podle značky auta (nemluvě o tom, že ne každý si to auto sám vybere) a podle toho že jezdí na motorce (někdo jezdí třeba kvůli parkování, aby ulevil dopravě apod.), a nazývat je otravným hmyzem, může snad jen idiot

                        0 0
                        •  

                          Nepochopil a mezi radky uz vubec ne. Nejde o značku auta obecne, jde o to, ze v cz porizuje bmw a audi, vetsinou bazarove buhvi odkud z cca 90% pouze holotnici a tak se i projevuji denne v realu… jako otravny hmyz.

                          0 0
                          • Petr L2  

                            Možná bude problém, že ve tvé sociální bublině není nikdo, kdo si dovede vydělat na nové auto a tak stejně soudíš i ty ostatní o kterých víš prd :-)

                            0 0
                    •  

                      Pro priste mluv az budes tazan a svuj intelekt muzes uzavrit v kruhu u zakladni skoly.

                      0 0
                      • palo7  

                        tobě ta cévka né a né prasknout, asi jsi dnes potkal málo ebiků :-)

                        Je zde sice všem jasný, že by jsi chtěl určovat, kdo a kde a na čem a v čem bude jezdit. A taky kdo a jak bude kde psát, ale na to jsi malej pán. Takže sice můžeš prudit a nezdravit a taky možná jít natahat zase pár drátů přes cestu a píchat trny do země, protože to by ti podle tvých názorů zde odpovídalo

                        0 0
                        •  

                          Pokud umis aspon ramcove cist, tak v tomto vlakne kopes za vychodni manyry ty a jeste jeden pacient ;)

                          0 0
                          • palo7  

                            kopu jen proti blbcům bez tolerance. Protože to pak končí přesně jak jsem psal, tedy dráty, hroty a jiný svinstvo a to jen proto, protože se mu něco nelíbí

                            0 0
                            • Smazaný účet  

                              přesně! nelíbíš se mi ty! ostny kdekoliv!

                              0 0
                              • palo7  

                                Můžete chodit ve dvou, aspoň vám to tahání mezi stromy půjde rychleji ;-)

                                0 0
                        • JardaH1  

                          Máš to marný, tady nemůžeš prorazit, ortodoxní cyklisté zde vystupují podle hesla, které jsem si zapamatoval z doby, kdy mi bylo asi deset let. Tehdy strana a vláda hlásala, že: KDO NEJDE S NÁMI, JDE PROTI NÁM. Tady také platí pouze jedna pravda, ostatní jsou obtěžující hmyz. Trochu objektivity by neškodilo, velká většina jezdí na 250W, nečipováno a kolo jede pouze s přípomocí. Jsou výjimky ve všech činnostech a tak tomu je i ekol. Ale místní všechny hodí do jednoho pytle. A to se nezmiňuji o argumentaci, fakt se mi vrací ta stará doba. Nikdo si neuvědomuje, že ve stáří může mít nějaký problém, cyklistiku měl vždy rád a tak tedy, věren své zásadovosti, se bude raději válet u TV, protože okolo je FUJ :-)

                          0 0
                          • Janes  

                            Jardo, mluvíš mi z duše. Za sebe musím říct, že jako celoživotní cyklista jsem měl s pořízením e-kola určité zábrany dané předsudky…, ale právě zdejší diskuse vedené tímto militantním bolševickým způsobem mě přesvědčily, abych si to ekolo opravdu objednal. A určitě, až na něm co nevidět vyjedu, nebudu mít ty výčitky svědomí, které bych jinak možná měl. Takže zdejším krutopřísným odpíračům a haterům děkuji, že mě k pořízení e-kola vlastně postrčili.

                            0 0
                            • Lišák  

                              Měl sis pořídit Di2. Hateři by byli spokojení, těm Di2 nevadí. Ty bys byl spokojený, protože bys měl kolo s elektromotorem, který Ti ušetří watty. A ještě bys ušetřil peníze. ;-)

                              0 0
                              • Janes  

                                Vím na co narážíš, ale za sebe nic takového nepotřebuju, učil jsem se řadit v dobách Favoriťáckých přehazovaček bez indexu. Kdo pamatuje, tak ví, že v kopcích už to určitou zručnost chtělo, abys neskončil za potupného chrastění někde v půli kopce.. :-)

                                0 0
                            • cioran-m  

                              Až tady na téma elektrokolo zas někdo napíše něco “militantně bolševického” (SIC!), dej laskavě vědět. (Tohle jsou opravdu někdy až neuvěřitelně pitomé žvásty).

                              0 0
                              • Janes  

                                Právě ses tak projevil .....klidně pokračuj …třeba Ti nakonec dojde i smysl mého sdělení.

                                0 0
                                •  

                                  souhlas – to je rétorika hodná Rolanda Freislera a následně pak Josefa Urválka a jemu podobných.

                                  0 0
                          • cioran-m  

                            Ale Jardo, dyť je to blbost; každej příčetnej cyklista se staví právě z důvodů, které zmiňuješ, k těmhle vozítkům pozitivně a vstřícně. O tomhle snad ani není řeč. Akorát bychom byli rádi, aby se to jako věci s motorem s koly nezaměňovalo a aby snad také nějaké regulace a nějaká omezení ve srovnání s koly pro ně existovala. Tak, jak je to již dnes na některých mistech v Americe a jak to patrne za nějakou dobu bude muset být i v Evropě, protože jakési problémy masivní rozšíření elektrokol jistě přináší. A to, že cyklisté většinou příliš nechápou, proč na kolech s motorem jezdí také zdraví a mladí lidé, které (teoreticky) nic neomezuje, je jiná věc; snad docela pochopitelná, ale ne zas tak podstatná.

                            0 0
                • orm  

                  Jak prosim te lide, co maji motorky, auta, ctyrkolky a ebiky, zivej ekonomiku vice nez, lide, kteri nic z toho nemaji? Je snad jedno za co svoje penize utratis, ne?

                  0 0
                  • kesu  

                    Z pohledu ekonomiky určitě není jedno, za co utratíš peníze a hlavně kolik jich utratíš.

                    0 0
                    • orm  

                      Tak proc, irelevantne zminuje auta, motorky, ctyrkolky, ebiky? Jak kdyby tito lide meli byt pro ekonomiku prospesnejsi nez jini. I ten duchodce muze mit penize.

                      0 0
                      • palo7  

                        To důchodci mají, ale podle diskuze některých zde, je každá nová věc nahovno a nemá se kupovat a nemají lidí jezdit na výlety apod.

                        Myslím, že se říká, že stát má nejvíce z nafty a benzínu.

                        0 0
                • onuce  

                  …Otravnej důchodce s kolem… Vida! Nová doba! Tak ne že my cyklisti hudráme na motorkáře v lesích, ale naopak obyčejní cyklisti jsou již otravnou překážkou.

                  0 0
                  • kesu  

                    Tak jako řekněme si to narovinu, pro pěšáky a turisty jsou cyklisti odjakživa překážkou. Opět jsem na cyklostezce před týdnem měl tu čest" potkat silničáře, který už z dálky hulákal „uhněte“. Asi by mu spadly tepy.. A názory motoristů na „pumpičkáře“ jdou najít snad na každým autoforu.

                    I za těch pár kilometrů, co jsem na silničce najezdil, mi nějaký „motorista“ pro zábavu nastříkal půlku nádržky z odstřikovačů do obličeje, asi pro zábavu, byla to silnice 2 třídy a jel jsem úplně při kraji, provoz žádný.

                    Smutný je, že k sobě nemáme víc tolerance. Což je přesně vidět i tady na tomhle foru.

                    0 0
                    • Chlebovnik  

                      Kdyby pěšáci na CYKLOSTEZCE šli podle pravidel (podél levého kraje), tak na ně hulákat nemusel. Ale hádám, že se pěšáci chovali trochu jinak, že?

                      0 0
                      • kesu  

                        Nějaká holka na bruslích tam bojovala s kopcem, který neuměla sjet. Sotva se na tom držela, každopádně zabrala skoro celou cestu.

                        Kdyby jela při okraji, určitě by se tam vešli oba. Stejně tak kdyby silničáři jezdili škarpou, nemuseli by kvůli nim brzdit lidé v autech. Je to přesně totéž. Přitom stačí počkat a chovat se slušně.

                        0 0
                      • xtonda  

                        Jenom to ne, i když podle pravidel (pokud není vyznačeno jinak) to asi je, tak aby pěšáci na 3m široké smíšené stezce chodili vlevo je neskutečná ptákovina a taky na všech stezkách, kde je vyznačen směr pohybu, je vynačeno všichni vpravo.

                        0 0
                        • orm  

                          On by stacilo, kdyby chodci nepovazovali stezku pro chodce a cyklisty za chodnik :-).

                          0 0
                      • kolond  

                        Nevím jak mají chodit pěšáci na společné stezce pro chodce a cyklisty bez vyznačeného směru (prosím o příslušný §), bude mě stačit, když budou chodit všichni stejně a tak, aby nechali alespoň prostor na bezproblémové projetí.

                        0 0
                    •  

                      To rika ten pravy co si koupil elektromotorku. Tak toleruj a neobtezuj s ni ostatni a nejezdi viz foto po cyklostezce v Praze kde muzes ohrozit chodce a krasobruslare. Motorove vozidlo, vaha nad 20kg … atd.

                      0 0
                      • kesu  

                        Ebike na cyklostezku patří, smiř se s tím. O tom jak jezdím víš kulový, tak se k tomu nevyjadřuj.

                        0 0
                        • Janes  

                          +1

                          0 0
                        • cioran-m  

                          Na stezkách to tak skutečně už vypadá. Chodci, bruslaři, skejty a koloběžky včetně těch motorovejch, maminky s kočárky, lidé se psy a pak tihle elekrodůchodci všeho věku… Jen ti cyklisté už tam jaksi, zdá se, snad ani nepatří.

                          0 0
                          • Janes  

                            Na rovinu, nepatří, jejich revír je silnice…anebo příroda.

                            0 0
                            • cioran-m  

                              Máš na mysli kola nebo elektromopedy? S tím, co na cyklistické stezky (dnes) patří a co ne?

                              0 0
                              • Janes  

                                Myslím, že skutečný cyklista tam nepatří.

                                0 0
                                • cioran-m  

                                  Skutečný cyklista na cyklistickou stezku nepatří? Pak jsem žil doposud v bludu. Domníval jsem se, že cyklostezky ve větším městě (např ve Vídni, Solnohradu, Řezně, ale třeba i v tom Brně) slouží také (a snad zejména) k tomu, aby se cyklisté dostali bez nesnází a bezpečně mimo silnice s provozem aut etc. kam si přejí, popřípadě v klidu na kraj města a z něj ven, jedou-li zrovna někam na švih. A aby se mohli také podobně vrátit. Zrovna v tom Regensburgu nám to již před dvaceti pěti lety u příležitosti jakéhosi závodu takto vysvětlovali. Mýlili jsme se tedy všichni – oni tehdy a já teď. Zajisté, tehdy ještě nebyly běžné elektromopedy se statutem kol, to je pravda.

                                  0 0
                                  • nooski  

                                    Brno není město, jinak souhlas.

                                    0 0
                                    • cioran-m  

                                      Tak – zas to nejsou divoké příhraniční hvozdy, kde mluvil se divným neznámým jazykem a kde žijí divocí obyvatelé, co město jako Brno dříve ani neviděli!

                                      0 0
                                      • nooski  

                                        Máš pravdu, pivo z kýble se jinde nepije a vesnická tramvaj zvaná podivně šalina je také zvláštním úkázem. Prapodivná vzezření, která se musela vypěstovat, protože klasická genetika by nebyla tak krutá k živé bytosti, pak tvoří pověstnou třešničku na dortu Šalingradu.

                                        0 0
                                        • Martin  

                                          BR|NO

                                          BR|NE

                                          BR|NEIN

                                          BR|NON

                                          0 0
                                          • nooski  

                                            Would you like to visit this „city“ again? Brrr NO!

                                            0 0
                                            • cioran-m  

                                              Připomíná mi to hrdinu jedné Borgesovy povídky: když se v dobách Západořímské říše dostal jakýsi barbarský voják z pustých divokých lesů do římského města, byl neznámou dosud civilizací naprosto okouzlen, dostal práci a s vděčností a disciplinovaně tam pak (alespoň nějakou dobu) zůstal. Dokonce si moh časem postavit i červený kolo. Seems to be well known old fairytale – akorát to z pochopitelné ostýchavosti a skromnosti ty nechceš tady přiznat… :))

                                              0 0
                                        •  

                                          šalina je obecně elektřina, „tramvaji“ se tak někdy říká podobně jako na Slovensku „električka“, ale běžnější označení je šmirgl

                                          0 0
                                • dolomiti  

                                  Zkus to vysvětlit carabinierovi :-D

                                  0 0
                                  • Janes  

                                    Tak víš jak, furt se tady mnozí zaklínají, jaký jsou krutopřísný a real bikeři a nakonec se tu řeší cyklostezky :-))

                                    0 0
                                    • Singlespeed  

                                      Málo komu začíná vymazlený technický trail přímo u domu ve městě. Já takové štěstí jako ty nemám, tak musím valit po cyklostezce a silnici než k němu dojedu :-).

                                      0 0
                                      • Janes  

                                        O blízkosti trailů vyprávěj Polabanovi :-)

                                        0 0
                                • petrx  

                                  Ano, třeba pro mě je kolo celoživotní koníček a na tyhle pozér-stezky by mě fakt ani nenapadlo jet. Když už musím projet městem tak na přesun do lesa použiji silnici nebo když je to dál tak MHD/vlak/auto

                                  0 0
                      • 2. Bóďa  

                        Ohrozit chodce na cyklostezce?

                        0 0
                    • kolond  

                      Pokud se neumí pumpičkáři na silničkách chovat ohleduplně vůči okolnímu provozu se nedivím. (tím neříkám že já se vždy chovám ukázkově.)

                      Před pár týdny jsem jel k hr. přechodu Lanžhot a parta trénujících vykecávajících si pumpiček tam jela vedle sebe.

                      Se špatně fungujícími ostřikovači se občas také setkám.

                      0 0
                      • cioran-m  

                        Parta na silničkách a jela na trenink ve dvojicích vedle sebe? No to snad ani není možné !!

                        0 0
                        • orm  

                          U nas smrtelny hrich, jinde standard … Fakt bych nekdy rad videl ceske ridice na Mallorce na jare. Z toho by asi dostali infarkt :-).

                          0 0
                          • dolomiti  

                            Zatím ho dostávaj jen místní :-D

                            0 0
                            •  

                              jak to tady v čr chodí? asi mne něco takového čeká a nechcu být úplně za troubu – abych byl alespoň trochu poučený trouba

                              prostě nadrzo se tak jede s rizikem, že to někdo bude „řešit“ – naschvály od řidičů a tytyty od pčr?

                              0 0
                              • cioran-m  

                                Bude lepší, když zůstaneš, kde seš – aspoň v reálným světě trochu přece jen schovanej.

                                0 0
                                •  

                                  bohatě mi postačí, když budu schovaný v závětří – třeba bude lichý počet a pojedu vzadu sám a střídat údajně nebudu muset, alespoň ze začátku :-)

                                  0 0
                                  • cioran-m  

                                    “Střídat”? Co je to? :)

                                    0 0
                                    •  

                                      hokej :-)

                                      0 0
                                    • Janes  

                                      Střídají Švédové, střídáme i my…to neznáš ? :-))

                                      0 0
                              • dolomiti  

                                Psal jsem o Mallorce ;-)

                                0 0
                                •  

                                  aha, tys „místní“ myslel jakože řidiči z Malorky tamtéž

                                  blbě jsem to pochopil – jakože místní – z ČR

                                  0 0
                                • orm  

                                  Asi jina povaha mistnich, takze ikdyz s tim maji treba problem, tak jsem se nesetkal s tim, ze by do cyklistu najizdeli, ze by pouzivali vychovne odstrikovace a tak dal. Kdyz me tam nekdo oprasil, tak to bylo auto z pujcovny. Vsude jsou znacky pro ridice, ze maji s cyklisty ve dvojstupu pocitat. Mistni si pod sebou nepodrezou vetev. Na jare zijou z cyklistu a nemeckych duchodcu :-).

                                  0 0
                                  • cioran-m  

                                    Také Itálie, Francie – prostě kulturní země – vše po této stránce v naprostém klidu. Problém však bývá v malých zaprděnych státech.

                                    0 0
                                    • Smazaný účet  

                                      Francie…to je ta zeme, kde zapalujou kostely? Kultura 100%

                                      0 0
                                      • Lišák  

                                        Ta kultura bude možná importovaná. Bych řekl.

                                        0 0
                                        • cioran-m  

                                          A – odkud (a kdy) teda?

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Tipoval bych, že z daleka. Možná ze zámoří.

                                            0 0
                                            • cioran-m  

                                              Jakože teď? Aha. No, ani tím si nejsem (a dokonce ani dnes) tak úplně jistej…

                                              0 0
                                              • kyl  

                                                A jsi si jistý vůbec něčím??

                                                0 0
                                                • cioran-m  

                                                  No, snad třeba tím, že mi tato tvoje reakce přijde opravdu pitomoučká. :)

                                                  0 0