• Mobidyk1

    Ahoj,

    jezním na kole 21 let, a považuji se spíše za ortodoxního bikera. V posledních letech sleduji i dění okolo elektrokol a musím říci že se mi tahle mašinerie na prachy začíná dost eklovat. Především se podivuji tomu že potkávám v českých lesích borce bez fyzických dispozic a elementární dovednosti ovládat kolo v terénu, v tom horším případě i bez přilby a základní výbavy. Často se jedná o jedince na strojích za necelých 200tis. s výkonými motory a na 3" gumách, podle mého se jedná už spíše o elektrické motorky. Z cyklistiky (spíše z elektrocyklis­tiky) se podle mě začíná stáva masová záležitost a trochu mi to nahání strach v tom, že nám taky třeba jednou omezí pohyb v lesích, nebo se pěkné lesní stezky promění na přívětivé dálnice na elektrokola. Na biku mě vždy bavilo, že se nejedná o záležitost, která by se stala takovou masovkou jako je lyžařina ve střediscích. I elektrokola mají na světě své místo, ale jaký je na ně váš názor na tohle téma? Docela mě překvapily Rychleby kde se k tomuhle postavily celkem razantně. Netvrdím že by se měly ebiky zakázat ale mám pocit, že nám to začíná trochu devastovat tenhle poměrně svobodnej sport. I tady na bikeforu se to zašíná ebikama hemžit.. :( Jak to vidíte vy?

    • Vilém  

      A ?

    • oddie  

      Já už jsem docela dlouho nikoho na elektrokole v lese nepotkal. Ani na normálním kole. Ale už jsem si zvyk, že to tak v lednu většinou bývá :D

      • Goob  

        Já ano. Například trojnásobného mistra ČR v cyklokrosu Jirku Pospíšila. Který si elektrokolo užívá vedle biku i silnice, jak jsem z diskuse s ním pochopil. Další, prosím…

    • DoomHammer  

      Alkohol je zase zhouba lidstva, nevybereš si.

    • Marek.Kv  

      Vidím to tak, že bys neměl vysazovat Subutex…

    • mr.antik  

      Peklo je v to v lokalitách, kde to cíleně tlačej turistům, který chtěj mít zážitek, podobně jako koloběžky u nás na Ještědu, je lepší se tomu vyhejbat, ať se ty lidi na tom klidně pozabíjej. Jinde je to tak nějak v normálu, jestli dřív u stánku stály opřený normální kola nebo dnes stojí ekola je mi tak nějak jedno.

    • roman II  

      zrovna si jednoho efulla chci na blbnutí pořídit, budu dávat eTubolito duše kdyby se na to chtěl někdo zeptat:-)

    • team_daddy  

      Sorry, ale tento pohled se mi jevi mimoradne uchylnym. Proc hodnotit ostatni? Proc? Ja to nemam, nechci, ale proc ta touha se vyjadrit k tomu na cem jezdi ostatni? Proc? Navic uz po xte. Vlaken zamerenych proti e-bikum uz tu par je.

      • sodek  

        Vidím náznak bezpečnostního rizika. Jinak ať si každý jezdí, na čem chce.

      • Infidel  

        Maximální souhlas.

      • BB  

        a co takhle obava o prostor, který dnes máme k dispozici. Až se do něj neserou tisíce elektrikářů, tak nás vyženou všechny. Je to jasné ??? V ČR máme dnes prakticky neomezený (kromě národních parků) prostor pro ježdění na kolech ve volné přírodě, ale mějme na paměti, že jsme v hledáčku dobrosráčů, kteří chtějí kontrolovat a regulovat cokoliv a elektrikáři se jim hodí. Jednak nebezpečí pro chodce, ničení stezek silným záběrem motoru atd. Ale fakt je že s tím nic neuděláme, tak to je a bude, začnou zákazy a zákazy a terénní cyklistika dostane další adrenalinový rozměr, něco jako chlastání alkoholu v americe za prohibice, taky dobře.

        • look_as1  

          A budou nas nahanet ochranari na motorkach. Stejne jako honi vodaky na Vydre a Kremelne v terenich autech – cimz poskodi tu prirodu vic, nez ti vodaci.

        • DoomHammer  

          Tenhle argument bude rozcupován :)

          Je fakt, že s elektrokoly jsem měl v poslední době pár nepříjemných setkání – začínám se klonit k názoru, že éčka začínají sedlat i blbečci, kteří dřív sedávali po kavárnách nákupních center, ale snadná dostupnost „hustýho sportování“ na éčku je tahá ven. Přitom bohužel nemají základní vychování, takže neví, kdy uhnout, kam uhnout… donedávna mi elektrokola byla ukradená, ale v současné době z nich radost nemám.

          • Zdendyš  

            Mas u mne male vyznamne plus ;)

          • tromboonen  

            Celkem stejný je to dneska i s běžkama (klasika, bruslení, to je jedno, žádná elektrika), dělá to taky strašně lidí, a úplní nováčci a neznalci i jako „chození s lyžema,“ ale když je stopa, i jedna, šup do ní (na tom by nic nebylo, ale maj asi uhnoput minimálně protijedoucím když jdoou do kopce, nebo když je zezadu někdo dojede klasikou..). ustoupit jim mimo, klidně šlapat dál, ale nechat je projet bez otravy… to samý měkký stopy/sníh, nebo jen jedna a na úzký pěšině, nebo sice na jakoby „magistrále,“ ale jen jedna… bruslaři, i skoro profi serou a rozdupou tu stopu bruslením, a co jako, to samý pěšáci… prostě taková je asi doba, zvláštní je, že kde jsou třeba Češi i Němci (ex DDR) a neuzavřené horské trasy s vyjetými stopami od lidí (ne od skútrů a vyžehlené, prostě udělané běžkarema…), tak tam i Češi se chovaj zásadně takhle, i pěšáci se psy, občas ti bruslaři, občas procházeči, přitom kdo je Němec, i třeba chodič, tak vždycky slušně uhne, nic neničí, pokud je na běžkách nebo pěšky, psa si taky ohlídá a stopa je po něm akorát tak ještě pevnější pokud ji projede s lyžema, takže komo tradice to asi u nás nebude, voni ji měli zhruba stejnou myslím, co se veřejnosti týče…

          • Vecis  

            u mě 1 velké +

          • Jáchym 1  

            Bohužel těch rádoby cyklistů,kteří jezdí nejen na ,,éčkách",je stále víc a potkat se s nima je někdy o hubu.Nemají zažitý jakýkoliv pravidla nebo zvyklosti.Mar­kantnější to je logicky ve velký aglomeracích a rekreačních centrech.O provozu na cyklostezce v Brně kolem Svratky by se dal napsat horor.

            Ale zpět k jádru diskuze.

            Já bych za problémem neviděl e-bike,ale jezdce na něm.Rozumný člověk se chová vždy rozumně a ohleduplně,kdežto blb je blb ať dělá cokoli.

            A už na závěr o devastaci přírody.Kdo se někdy pohyboval v okolí jízdárny nebo koňské farmy určitě ví jak je okolí rozdupané a prakticky neschůdné natož sjízdné.

            • psbiker  

              Rádoby jezdci a výletníci na kolech jsou problém i bez e. Osobní zkušenosti.

            • mirage  

              Kurva e-kola, kam se člověk podívá. Myšlenka e-kol byla, že má pomáhat hendikepovaným a starším lidem. A ted, 10 děcko ma E-kolo, jasně musí ho mít, protože ho má tatka a mamka, teenegery E-kolo, kurva na co máme ty nohy a svaly na nich. Každý chlap kupuje te svoji krasavici E-kolo, aby s nim mohla jezdit, aby mu stíhala:-))). Už vidím jak vezmu babu na projíždku, po rovině bude stíhat, pak sní vjedu du terénu a tam se zabije, bo neví jak to kolo má ovládat. Hendikepovaní, nad 60-sat, není problém. Jak jsem to někde slyšel, chlap musí dětsku co má 8 roku pujčit E-kolo, aby mu nemrčelo celou cestu, že jedou tak daleko (20km). Pak jsem slyšel i nějakého obchodaka, jak říká, projedu se na E-kole, přijedu domu,ani nejsem skoro spocený a mužu jít třeba porýt zahradu. To už fakt není normální.

              • lemon  

                Kdy ze tato myslenka vznikla? Chapu, ze se to tak mohlo ze zacatku jevit, jelikoz stroje pochybne kvality se pro nic jineho nehodily, nicmene deni okolo sleduji jiz nejakou dobu a toto je pro mne v zasade novinka.

              • roman II  

                těžkej život co? :-)

              • Vecis  

                Vidím to uplně stejně!!! Jsou to sračky pro sračky…

                • cioran-m  

                  Dnes už i pro děti, jak psáno výše. Což je teda totální průser. Ale ma druhé strane jako způsob specifické dopravy pro všechny nějak hendikepovaný je to jistě velmi dobrá věc.

                  • lemon  

                    Pravda, proc byt na vzduchu, kdyz mohu jet autem.

                  • psbiker  

                    Já se na to dívám jako na křížence motorky a invalidního vozíku. Jasně, někdy to možná taky ocením :)

                    • lemon  

                      Myslim, ze diskuse je z meho hlediska jiz zcela vycerpana :-)

                      • cioran-m  

                        Přispívaje však opakovaně, z čeho sám tedy čerpáš, je-li již vyčerpano? :)

                        • lemon  

                          Skutecne se nehodlam jiz jen hasterit s par zapsklymi hnidopichy :-)

                          • cioran-m  

                            Tak proč se stále hašteříš? Zmlkna pouze (a nečerpav tedy již dále to dříve pro tebe vyčerpané) měl bys klid – a to v logickém řádu věcí (jak jsi to již několikrát sám nastínil). :))

                            • lemon  

                              Domnivam se, ze jsem celkem presne vystihl podstatu soucasne diskuse, apropos nyni vycerpano. Chces-li dobre se bav i nadale :-)

                              • cioran-m  

                                Bez tobě podobných to nebude ono! Každej cirkus potřebuje – hlavně v přestávkách mezi čísly – někoho na to lehčí pobavení… :)

                  • deekay  

                    Ale vsak ono to je prave pro ty hendikepovane… ono se staci podivat, jak se spousta decek dneska vyzranych az hruza.

                    A hendikep muze byt i mentalni… :)

                    • mirage  

                      tož vyžrane, tak to jsou řádně.Dnes abych se otočil za pěknou holkou, tak se musím otočit za 40 letou ženskou, bo mladé do 20-ti, tak to je hnus. Nohy že by jim mohl dub závidět, řitě jak kalfas a bachor, že to tak nemá ženská po po třech dětech. Zhnilí a vyžraní budem, jak ti amíci, nakročeno už máme řádně :-)))

                      • roman II  

                        Tož by ses měl tady vystavit co seš za vyšvihaného sportsmena :-)

                  • Lišák  

                    Nevím, co furt máte. Na elektromotorovém kole se lze nadřít úplně stejně, jako na jízdním kole.

              • Dave13  

                Určeno pro hendikepované a proto se dělají ekola na 170mm zdvihu s enduro geometrií. Ty jsi dobrý pacient. Hlavně že víš proč a kdo to kolo vlastní. Asi máš blbý den :)

              • Dave13  

                Určeno pro hendikepované a proto se dělají ekola na 170mm zdvihu s enduro geometrií. Ty jsi dobrý pacient. Hlavně že víš proč a kdo to kolo vlastní. Asi máš blbý den :)

                • Vecis  

                  Také pro hendikepované po mentální stránce. :D ,,marketing", a kdo se nachytá je ukázková ovečka! Oni totiž ví, že jsou tady takový, kteří smýšlejí jako ty a chtěli by si jen jezdit z kopce a nic tomu neobětovat. Je to sypačka v cyklistice no… Loserum zdar ;)

        • honzarb  

          Kdepak, tohle tady neobstoji… furt tady budes cist, jak sou ekola super, at si kazdej jezdi na cem chce, ze to je prirozenej vyvoj, ze rada hejtru na ekole ani nesedela, ale ze se tady rada z nas snazi rict prave tohle a ze tahle adorace ebajku nas bude jednou stat tu svobodu jezdeni, co tady mame, koneckoncu jak uz se to venku deje, tak na to tady sere pes… napada me primer s politikou a volici u nas, ale to sem nebudu tahat.

        • d69  

          +1

    • pepek  

      Můj názor je ten, že bikeři jsou všeobecně přemnožení. Měly by se plošně omezit stavy na úroveň kolem roku 2000.

      • RomanH  

        :-) Tak pod to bych se podepsal

        • DoomHammer  

          +1

          • Janes  

            Kdepak, já bych to vrátil před vynález toho pekelného stroje, kterýmu se dneska říká horské kolo. Pro mě je to jako s elektrokolama. Taky jsme si, pravověrný silničáři, tehdy říkali, že tenhle traktor snad nikdo nemůže myslet vážně.....a vonojoo..

            • iron.hide  

              nj, jenomze silnicari a mtb nezdielaju rovnake trasy. A aj v pripade ze sa na ceste stretnu, tak silnicar je vacsinou rychlejsi.

              • Tomcat  

                A aj v pripade ze sa na ceste stretnu, tak silnicar je vacsinou rychlejsi..... …jo jo jasně obzláště takové karbonové ráfky a ubrake. LOL

                • iron.hide  

                  nerozumim

                  • Tomcat  

                    že být rychlejší si žádá taky umět zastavit a patřičnou přilnavost v zatáčkách. A tu zrovna silniční kola nemívají bez ohledu na výkon jezdce......

                    • psbiker  

                      na silnici už neplatí, že kdo brzdí, nejede?

                      • Tomcat  

                        A co ty výlety ze zatáček na TDF ? po rovince po rovince hlavně vofafrně aby tam bylo dostek prostoru na dobrždění těma ráfkovejma leštičema. A pozor na přední brzdu, na tu se nesahá…to pak se sletí.

                        • pozemstan  

                          A nechtěl bys tam mít i zpátečku a protiprokluz?

                        • psbiker  

                          jj, ale to už jsme daleko od motokol :). Většinu těch éček jsem zatím potkal na silnici, vlastně jsem to nikde v lese ještě neviděl.

                        • orm  

                          Kdyz tak ctu tvuj posmesny komentar, tak se chci zeptat. Jel jsi uz na mtb pres 100km/h? Klidne i na asfaltu.

                    • Rychlej turista  

                      Pokud na tom bajku nemáš hladké gumy, tak se ve větší rychlosti na asfaltu za to silničkou v zatáčce sroluješ.

              • Janes  

                Bohužel dost často ano, a ono objíždět opilecké bandy na MTB, je opravdu potešení…

                Na starým Fávu by se většinou nedokázali ani rozjet ani přeřadit, zejména v kopci by tyhle frajeři všichni chodili hezky po svejch :-)

                • Lišák  

                  Na Fávu jsem měl jednoplacku a čtyřkolečko. Takže nejlehčí převod mohl být tak 50 / 20, to fakt moc do kopců nebylo ;-)

                  • Janes  

                    Taky jsem na takovým začínal :-)) ale propracoval jsem se až ke dvojplacce (malá 47) a vzadu až 26 ! A s tím už kopec nebyl problém…tedy pro mě, tyhle pojízdné balvany by to neutáhly ani po rovině.

              • joseftrebova  

                Ale,ale,záleží koho potkáš.Mladý tě dá na frak jen to hvízdne.

      • -b-n-x-  

        Jakoze by zustali jen ti co jezdili pred rokem 2000? Proc ne, me by to asi nevadilo :D

        • pepek  

          Tak surově jsem to nemyslel, ale vlastně to nezní úplně špatně.

      • mr.antik  

        Jako zase někdo ty trejly projíždět musí aby totálně nezarostly

      • kankrlicek  

        Zaregistroval jsem, že myslivcům je povoleno střílet s optikou a nočním viděním. Třeba se stavy bikerů omezí. :)

        • RomanH  

          Nocni videni s optikou je povoleno uz radu let (akorat sis to musel nechat schvalit – problemy nedelali). To povazuji za docela plus, pac alespon dotycny vi, na co strili. Ale ted nove je povoleny i odstrel z auta ;-)

    • Petr L2  

      A v čem tě ty ebajky omezujou, co ti na nich vadí? Je kvalita tvého výkonu a prožitku na kole díky existenci e-kol menší, nebo méně hodnotná?

      Cyklostezky podle foršrichtu EU jsou nechutné dálnice už dnes, takže tady problém nebude, v lese nám nakonec zakážou jezdit tak jako tak, už dnes to legálně nejde na dost místech a kvůli e-bikům to rozhodně není, takže to bych taky vynechal, Masovka jako jsou lyže už cyklistiky dávno je, osobně bych řekl, že lyžařů na rozdíl od cyklistů ubývá, takže to taky asi můžeme vynechat, takže kde je ten problém?

      • jeniiiik  

        Lyžařů ubývá, skialpinistu přibývá. Čumím jak je každý druhý vetsi kopec ojety je všech stran…

      • Cavendish  

        V čem e-bike omezuje? Podívej se na kauzu Rychlebských stezek :)

        • roman II  

          jaká kauza?, nechtěj prachy těch co si poříděj pěkně drahýho e-fulla, jejich volba, éčkaři si zablbnou a utratí jinde :-)

          • Cavendish  

            A rozvorají přitom půlku areálu…To radši ať nejezdí…

            • Petr L2  

              A frajer co má sto kilo na sjezďáku co také něco váží ho rozvorá míň jo? dobrý vtip :-)

              • Cavendish  

                Jenže lidi na e-biku jsou většinou plašani bez techniky :( Takže ano, i ten 100kg borec co to s kolem umí rozmrdá tu trať o dost míň.

                • Petr L2  

                  Jo, a lama na sjezďáku co probrzdí každou zatáčku?

                  • Lišák  

                    Lama na sjezďáku tu zatáčku probrzdí jednou – dvakrá. Motocyklista ten trail jsede podstatně vícekrák. Proto si to motokolo snad pořídil, ne? Dost lidí to tady na fóru píše.

                    • kOmE  

                      No ,to už by chtělo analýzu. Je tam dost proměnných.

            • Jimm22  

              několikrát jsem potkal na Rychlebách idioty na kole, co smykovali každou druhou zatáčku. Podle hader silniční bukvice, ti místním ortodoxním odpůrcům ebiků v lese nevadí? :D

              • orm  

                Videl jsi jejich prirozeni pres upnute kalhoty a bylo vetsi nez tvoje, tak jsi jim zavidel a od te doby mas potrebu je urazet?

                • Jimm22  

                  silniční bukvice není urážka, to je hodnocení jejich jízdy na trailu :)

                  • joseftrebova  

                    Zdravím,to je vše názoru.Josef

                    • Jimm22  

                      Tak jistěže, ale každej se tu ohrnuje na ebikerama, ale tohle poničí trail víc jak 100 ebikerů co to pojedou normálně. A řešit tu, že ebike ti do kopca prohrábne, to už se můžeme rovnou bavit o kolik jsou širší pláště horší než tenký, bo s širokejma přejedeš víc brouků. Prostě nesmysly a netolerance. Jak kdyby normální kola měly nějakou výsadu jet do lesa a ebike neměl.

                      • Breakpain  

                        +1

                      • Zdendyš  

                        Motorova vozidla do lesa nesmi obecne, tedy netusim co resis. Schovavat se za to, ze to ma jako slapatka ;) je ubohy.

                        • Breakpain  

                          svet se meni… smiril bych se s tim ;)

                          A dle legislativy je ekolo motorove vozidlo? Takze je vse v poradku …

                          • Zdendyš  

                            Legislativa se bude menit a pokud nekdo nechape, ze elektromotor je motor, tak bych mu doporucil vratit se s prosbou na jeho ZŠ do lavic fyziky.

                            • Breakpain  

                              Dokud legislativa pravi, ze to neni motorove vozidlo, ma to stejna prava jako kolo.

                              Co je psano, to je dano…

                              • Zdendyš  

                                Rozumíme;), ale je to lhani do vlastni kapsy a v praxi postupne splachovani moralniho kreditu do hajzliku.

                                • Petr L2  

                                  Takže e-kolo je nemorální, ty jsi fakt pacient :-)

                                • Breakpain  

                                  Jaké lhaní? Já nechápu, proč to odsuzuješ, v lese to jezdit může a Tobě můžeme být přeci úplně jedno, kdo na čem jezdí, ne ;)…

                                  To pak zavání stylem – „jezdí na Spešlu, je to kkt“ ;) … a podobně

                              • Rychlej turista  

                                Jsou věci, které slušný člověk nedělá, na to nepotřebuje zákony.

                                • Dave13  

                                  Jakože slušný člověk nejezdí na elektrokole do lesa??? Slušný člověk se nesere do ostatních. Tady pár dementu živí tuhle diskusi stylem jako ono se to může, ale mě se to nelíbí tak se to nemůže. Jak děti ve školce, kterým přibudou další děti na pískovišti a oni se s tím nedokážou srovnat, tak křičí paní učitelko jako tak jim to zakažte.

                                  • Chlebovnik  

                                    Jak děti ve školce, kterým přibudou další děti na pískovišti…

                                    To je ale špatné přirovnání. Trefnější by bylo:

                                    „Jak děti ve školce, kterým přibudou dělníci s lopatami na pískovišti.“

                                    =)

                                    • Dave13  

                                      Přesně, on má větší lopatku tak je to zmrd, protoze větší lopatku můžou mít jen ti co určím já. Doufam jen, že tady ti pacienti nemají řidičák, protoze je evidentně sere, když je někdo předjede, nebo sedí na něčem lepším než oni, ale schovávají to za přírodu…

                                      • Chlebovnik  

                                        Elektrokolo =! lepší než normální kolo. Ale hezky jsi nám tím předvedl mentalitu elektrokolistů, kteří se rádi povyšují nad normální cyklisty. =)

                                        Tou paralelou s pískovištěm jsem poukazoval na to, že do té doby, než přišla elektrokola, to na „pískovišti“ fungovalo perfektně. Pak tam vtrhli „dělníci s lopatami“ a neomaleně začali děti vytlačovat, protože na ně pohlíží jako na něco podřadného. To jsi vlastně i sám potvrdil svým následným příspěvkem. Děkuji ti.

                                        • kOmE  

                                          To je ale hovadina.

                                        • Crazym  

                                          Jsi celkem dobrý demagog, Ty máš budoucnost, zkus se věnovat politice :DD

                                        • Petr L2  

                                          Chlebovník ohledně té mentality bych si dovolil tvrdit, že je něco špatně spíš u tebe.

                                        • Dave13  

                                          Ja mám doma enduro a dh, elektrokolo nevlastním a nikdo mě od nikud nevytlačuje a svým komentářem ses teď pohřbil sám. Pokud dobře čtu tak tady se celou dobu povyšují cyklisti na ecyklisty a ne naopak.

                                          • Chlebovnik  

                                            Enduro a DH je taky kapitola sama pro sebe, ale pořád je to lepší jak e-mtb, to je fakt.

                                            • Dave13  

                                              A pohřbíváš se hlouběji a hlouběji :)

                                              • Chlebovnik  

                                                Vážně si myslíš, že mě tvůj názor zajímá?

                                                • Goob  

                                                  Vážně si myslíš, že nás tvé názory zajímají?

                                                  • Chlebovnik  

                                                    Upřímně řečeno je mi to úplně fuk. Co si o mně myslí ostatní, je mi zcela ukradené. Jaký další rádobyvtipný komentář tam máš dál, šéfe?

                                                  • Dave13  

                                                    Kdyby ti bylo vsechno jedno, tak se tady nehroutíš z ebiku. A ve finale máš problém s dh i endurem, takže akorát potvrzuješ to, že jsi jeden z těch pacientů co jim vadí všechno co je jinak než u nich

                                                  • Chlebovnik  

                                                    S tebou se nedá diskutovat, když si všechno překrucuješ tak, aby se ti to hodilo do krámu. Nic takového jsem nenapsal, s DH ani EN problémy nemám. Sám jsi pacient.

                                                    Howgh. =)

                                                  • Petr L2  

                                                    Tobě je fuk, co si o tobě myslí ostatní, ale u e-bikerů, protože máš pocit, že na tvůj pohled na svět serou, hned operuješ s pokleslou morálkou. To se ti fakt povedlo.

                                              • kyl  

                                                Co on je už jsem mu psal jinde.

                                          • joseftrebova  

                                            A mě těší že jezdím za svoje,a vubec mě to nevadí.Jinač v tom vidím moped,což mě vubec nevzrušuje.Josef

                                      • iron.hide  

                                        no do boha, tak ty mas dost

                                • karliner  

                                  Jo. Třeba nestřílí do lidí na hranicích, kteří chtějí žít svobodně.

                            • iron.hide  

                              +1000

                        • Jimm22  

                          Tak si to prosímtě přečti, ať tu furt neopakuješ nesmysly.

                          Pokud elektrokolo splňuje omezení dané Nařízením a plní požadavky zmíněné Normy (existuje buď atestace v akreditované zkušebně a je vystaveno prohlášení o shodě nebo je shoda deklarována výrobcem) je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola bez elektrické asistence.

                          Šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;

                          • Zdendyš  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                            • Jimm22  

                              A co s tím inzerátem? Jako marný to je, když nejseš schopen pochopit, že se snad řídíme platnou legislativou.

                          • JendaH  

                            (disclaimer: nedávno se to navíc měnilo, proto taky flame který se tady o tom nedávno vedl a kterého jsem se účastnil není aktuální…)

                            je z hlediska českého Zákona o provozu na pozemních komunikacích na elektrokola pohlíženo jako na jízdní kola

                            Ano, to je pravda.

                            bez elektrické asistence

                            Tohle jsem ale nikde nenašel. Je tam jenom „považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo“, o (ne)motorovosti se nepíše (341/2014). A nenašel jsem že by jízdní kolo bylo nemotorové.

                • Trepifajxl  

                  +1000

          • iron.hide  

            To je len dobre, nech tahnou inde

            • roman II  

              přesně, už se těším jak si na jaře zablbnu na novým e-celopérku, nějaký zaprděný rychlebky k tomu ale vůbec nepotřebujeme, trepiho bych nechal svézt aby věděl o čem blekotá ale je dlouhej jak štaflík tak z toho asi nic nebude:-)

              • Trepifajxl  

                Romane, dík za nabídku, ale já si tohle fakt odpustím, mám určité hranice a na elektorkole bych si připadal jako puchejř – můj pohled

                teď to ale nemyslím ironicky vůči tobě

    • bodlak2  

      Problém není elektrokolo, ale masovost (čehokoliv, nejenom kola) a bezohlednost.

      Když si vzpomenu před 30-lety jsem měl svátek když jsem na kole několo potkal

    • Mobidyk1  

      taky všimněte že spousta značek se přeorientovala na elektrokola, protože to je daleko zajímavější busines než prodávat kola za 15tis turistum. Stane se časem to že vaše značka omezí výrobu klasických dražších kol, jen aby mohla vyrábět jen ebiky. A to se už dlouko děje, na trhu vždy ale samozřejmě i pro analogový jezdce něco zůstane :) Na fotkách malej říklad blížící se elektrifikace vše­ho.

      • oddie  

        No ještě že si kola stavím sám, kdybych se na to vykašlal a začal stavět elektrokola, mohl bych nadávat akorát sám sobě :D

      • pumpy  

        Tak ja teda prestanu letos kupovat ty ebiky abych spasil cyklo svet.

        Nedavno me na FB vyskocilo abych si dal profilovku od Disneyho proti rakovine. Asi ucelova kampan pana Disneyho. Ale nikde uz sem se nedozvedel, jestli diky tomu tu rakovinu vylecili.

      • tomas.nov8  

        Na fotkách jsou teda značky, který zrovna kola turistům za 15tis moc neprodávaly… Rocky Mountain i Pinarello jedou trochu jiný cenový relace. A teda nepřipadá mi, že by ty 2 e-modely, co tyhle značky maj, byly na úkor nějakých klasických modelů.

      • bessinka  

        Budoucnost patří elektřině.

        To věděl již Jára Cimrman.

    • Breakpain  

      Ekolo je jiny druh sportu, fandim mu. Z hlediska treninku sjezdu na vytrvalost to ma sve benefity.

      Omezeni me nijak netrapi a jestli na tom nekdo trenuje nebo si vali sunky je mi taky jedno :)… To uz je volba kazdeho z nas ;). Jedine co mi vadi je extremisticky hate, co tu panuje, ale jak pravi me moto „je mi to fuk“;)…

    • sparrow_cz  

      Některé oblasti se kvůli e-bikům, které zvedají provoz, zavřou a zabránit se tomu nedá. Týká se to spíš alpských zemí, kde má volný trh převahu nad ochranáři přírody. Doteď tam bylo všechno přístupné a půjčovny si na e-bicích postavily business. V naší socialistické zahrádce, kde je všechno zakázané a všichni ty zákazy porušují, se nic nezmění. Já jen doufám, že až se začne přístup pro kola omezovat masivně, tak že vezmou v potaz rozdíl mezi e a ne-e.

      Dopravě na e-biku naopak fandím. Přál bych si, aby se zmenšilo momentálně veliké riziko jejich krádeže, které podle mě zpomaluje rozšiřování dopravy na e-biku nejvíc.

      • dolomiti  

        Ani moc převahu nemá, je to tak nějak vyrovnaný (teda aspoň u nás). Hlavní oponenti navíc nejsou ochranáři, ale Alpenverein Südtirol a HGV (hotelová a restaurační organizace). Problém není ani tak příroda, ale přetížené stezky ;-)

      • honzarb  

        No prave ze se ten zakaz, kterej proste jednou prijde, na rozdil e a ne-e urcite nerozdeli… tj. ten problem, co s elenochama mam ja:)

        • RomanH  

          Tak

        • dolomiti  

          Po prvních třech zákazech to tak bohužel zatím vypadá :-(

          U Alpenvereinu se zatím jen sbírají informace a všechno se vyhodnocuje. Ve hře je ještě varianta s časově omezeným zákazem, ale rozdělení na ekola a kola určitě nebude.

          • honzarb  

            Ale tady z ty debaty tady mam pocit, ze tohle riziko si nikdo neuvedomuje, jen ctu kecy o prirozenym vyvoji, o tom, jak si vlastne muzu na ekole nalozit stejne, jak si ho na stary kolena stejne kazdej koupi bla bla bla… ale ze uz na tom mopedu si nikde nezajezdime, max. nekde na acku po cyklostezce…to u

            • orm  

              Kdyby ten zakaz byl pak jen pro elektrokola, tak mne to nevadi, ale obavam se, ze se tim pak svezou i normalni kola.

              • RomanH  

                Presne. A to je ten duvod, proc tu vetsina lidi proti e-ckum vystupuje, kdyz si to koupi zdravy mlady clovek s tim, ze nema tolik casu, chce ten kopec sjet vicekrat a podobne… Proste to casem kvuli jeho sobeckosti odserou vsichni. A kapitola sama pro sebe jsou pak pujcovny na horach (zajimavych lokalitach).

                Kdyz si to nekto poridi s tim, ze to ma jako dopravni prostredek, ma zdravotni handicap, nikdo rozumnej nerekne ani popel.

                • File12  

                  Co to kecáš o sobeckosti. Zrovna tenhle člověk co nemá tolik času nebo si chce víckrát sjet kopec je sobec? Ale no tak.

                  Jaký bude rozdíl zda potkáš na ebajku zdravého člověka nebo handicapovaného? Jasně reálně jich bude s tím handicapem míň, ale to je tak všechno.

                  A co je teda pro tebe přijatelnější skupina 5 lidí kdy 4 jezdí, dole nasednou do dodávky a shuttlujou nahoru a pak znova nebo 5 lidí co si to vyšlapou na ebajku a sjedou znova.

                  Můžou ti vadit obě skupiny protože nechápeš proč hoblovat jeden kopec víckrát, ale je to jen tim, že vyznávaj jinej druh bajkování než ty.

                  Osobně jezdím takový traily kde se většina cyklopopulace neodstane nebo neodváží jezdit. Přesun tam po frekventovaný cestě beru jako nutný zlo, ale za zlé to určitě tomu, že je tam hodně cyklistů a chodců určitě nemám.

                  Ty cesty jsou tam pro všechny a maj stejný právo je používat. Ať jedu na kole, ekole, inlinech, jdu pěšky nebo v zimě na běžkách.

                  • dolomiti  

                    „Ty cesty jsou tam pro všechny a maj stejný právo je používat. Ať jedu na kole, ekole, inlinech, jdu pěšky nebo v zimě na běžkách.“

                    Jak kde a jak kdy ;-) Je to hodně relativní.

                    • File12  

                      To ano. Myslel jsem to dost obecně a takový ty hlavní cesty.

                      Je to o zdravém rozumu. Ale jistější je ho neočekávat :)

                  • RomanH  

                    Pokud kvuli neci zabave doslo k omezeni prav druheho, je to sobeckost.

                    Otocim to, co je pro Tebe prijatelnejsi ? Ten kopec si uz ofiko nesjedes vubec, nebo pripad, kdy si to budes moci sjet jen za svy ?

                    Prave to mnozstvi lidi ve spouste pripadu pusobi jako prirozeny filtr. A neberu to jen z pohledu kola, ale aktivit obecne.

                    • honzarb  

                      +1

                    • File12  

                      Ano to sobeckost je. Ale že by k tomu tolik obecně přispěli ebajkeři si prostě nemyslím.

                      Mě teda reálně ebajker žádnej ještě neomezil.

                    • Dave13  

                      Sobeckost je chtít po druhých aby se chovali tak jak chci já to platí obecně v životě.

                      • R-A-D-I-U-S  

                        A stejně tak platí, že svoboda těch druhých končí tam kde začíná moje svoboda. (a opačně)

                        • Dave13  

                          Ten ebaiker ho ma u zadku, az si to v hlave nastavi jako on budou svobodni oba :D

            • dolomiti  

              Já myslím, že pokud se bude zavírat, tak to zatím vypadá jen ty trochu extremnější cesty, které dosud byly dominantou jen pěších turistů a občas nějakýho „blázna“ na MTB (taky jsem jednu měl jako motivaci, už nemám :-D), kterej byl schopnej to zvládnout. Jenže s e-biky se tam vypravili lidi, kteří by tam na normálním MTB nikdy nejeli a tak se to zavřelo.

              Normální cesty mezi Alm na který směřuje největší část turistů s ebikem z půjčovny se určitě zavírat nebudou.

              U nás to bude hodně lokální, zkrátka každá obec si o tom rozhoduje sama.

              • RomanH  

                jj. On si treba nekdo, kdo na kole neumi jezdit, vyjede nahoru na kopec (klidne po siroke ceste ala Carosselo v Livignu), ale ze se po te ceste taky musi dostat dolu (se zadkem za sedlem), to uz si neuvedomi. A z toho prameni dalsi prusery.

                • File12  

                  Je to jejich problém. Chápu že to pak bude chtít někdo regulovat a odserou všichni. Ale je to jako když řídíš 400koňový auto. Musíš vědět, kde jsou limity nebo jak jsou nastavený. Je to o zdravim rozumu, sice se dost lidem vytrácí, ale pořád je to základní věc.

                  • krabica  

                    Jenže, když těch průserů bude moc, tak orgány to vyřeší tak, že to zakážou a pak to odnesou i ti, co neměli problém…

                    • palo7  

                      Jako že když bude velké množství bouraček silných aut, tak zakážou všechny auta? :-D

                      • krabica  

                        Takhle ale orgány fungujou, vše co překročí nějakou míru zakážou…

      • joseftrebova  

        Tak,tak,to je správné proč se rozčilovat.At jsi každý jezdí jak chce,je to jeho volba.

    • exxonvaldez  

      Ebiky mi nějak neiritujou, co mne ale neskutečně sere je to, co rozmach ebiků vyprodukoval za jednu sortu jejich uživatelů. Důchodce,buď již nemohoucí,nebo nemohoucí nikdy, ucítil šanci si pořídit něco, co docela slušně jede.A tak duchoň v pokročilém věku s pokročilou demencí,špatně vidící,nahluchlej,s mo­torickým deficitem , zrakem krtka a bez blembáku vyrazí na silnici do provozu......­.......pro řidiče aut katastrofa.

      • Deadlink  

        A jeste si to nechaji „cipnout“ aby jim to jelo jeste rychleji a uplne bez namahy. A pak s tim hrnou po hlavni 40–45km/h. Spolu s riditkama drzi jeste nejakou motyku nebo hrable, couhajici 2m do vozovky. To je pak panecku predjizdenicko.

        • nimha  

          Pri ty rychlosti je stejne nepredjedes… :-)

        • psbiker  

          Starý, mladý to je jedno. Lama, co si koupí poprvé (e)kolo a vyrazí na výlet „A všichni z cesty JÁ jedu!“

      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš chtít přestat.

      • bessinka  

        Ono ti to taky uteče a nebudeš se toho chtít vzdát.

      • mirage  

        víš co to vše změní, jak se jich víc na E-kole zabije či zmrzačí a pak se změní legislativa, bude povinost přileb, přibude třeba nějaké školení- chceš mít E-kolo, tak aspon zakladní znalosti silničního provozu. Chceš jezdit čipovaným E-kolem,které pomáha do 50km ok, tak přilba na to určená, techničák, značku a pak ho nebude mít každý duchodce.

        • pozemstan  

          tohle (přitvrzení zákonů) rozhodně přijde, ale počty elektrokol to nesníží – to až jedině povinné ručení

          • Crazym  

            To asi ne, povinné ručení je velmi malá položka při ceně e-biku a všeho kolem a když už na e-bike máš… :-)

            • pozemstan  

              Beru to tak, že když to elektrokolo bude mít každý důchodce (za levno někde z Číny za pár korun), tak když nebude moc jezdit – bude ho pravidelné povinné ručení (v kombinaci s technickou) natolik iritovat, že se toho elektrokola raději zbaví. A to povinné ručení předpokládám bude dražší než na auta – pojišťovny si už nějakou výmluvu najdou.

            • dolomiti  

              povinný ručení 500,– Eur + daň 150,– Eur a už to jede :-D

          • mirage  

            to všechno pomalu příjde, a jednou se i cajti na to víc zaměří. Zatím je mají na háku, ale něco se 100%změní

          • mirage  

            to se jednou servisy posmějou, jake se tam budou platit kasy za opravy. Zjistění závady 500,– . Dokud to jezdí, to je paráda, ale až se to začne srat, to je pak taky paráda. :-)))

            • pozemstan  

              je fakt, že s příchodem technické se přidá nějaká ta elektronika, která nepůjde obejít domácími opravami

              nicméně v takové chvíli bude dávat smysl návrat k normálnímu kolu – vzroste poptávka

            • kycis  

              Ja fakt nemam pocit, ze by ceny cervisu a povinnyho ruceni mely vliv na stale rostouci pocet aut.

              • pozemstan  

                Kdyby byl servis levný a povinné ručení žádné, tak by bylo aut ještě víc – lidi by si nechávali doma stará auta a nedávali by je na vrakáč.

                • DoomHammer  

                  Stará auta jsou zlo nejhorší. V novinách pořád píšou, jak nám stárne vozový park a jak češi jezdí v nebezpečných vránách…

                  • pozemstan  

                    Čím je pro tebe cizí staré auto nebezpečné? Jeho slabá pasivní bezpečnost tě nemusí zajímat (naopak je to pro tebe výhoda, že se o tebe při případné nehodě rozpleskne). A jeho aktivní bezpečnost není úplně špatná díky tomu, že z něj jeho provozovatel celkem dobře vidí (starší auta mají bohatší a méně skloněné prosklení) – takže se mu neztratíš v nějakém mrtvém zornému úhlu.

                    • DoomHammer  

                      éééé… že by sarkasmus?

                      • pozemstan  

                        to je jak v mateřské školce… :-(

                        • DoomHammer  

                          To bez debat. Ve starých autech obecně problém nevidím. Někdo na vesnici stoprocentně užije nějakou vránu jako pracanta na odvážení různých možných i nemožných věcí.

                          Ve městě může být staré auto problém z důvodu omezené kapacity parkování. Já jsem starou vránu sešrotoval poté, co jsem koupil vránu novou, bo parkování a dvě auta neužiju, nicméně si fakt umím představit hromadu scénářů, kdy staré auto poslouží víc jak dobře.

                • kycis  

                  Povinne ruceni je u nas na auta levne, jeste jsem neslysel ze by nekdo prodal sve druhe auto kvuli platbe za povinne ruceni. Problem podle me neni pocet registrovanych aut/e-kol, ale jejich pocet v pohybu a s tim souvisejici emise a zacpy.. A nastetsti i kdyz budu mut auta 3, ridit muzu stale jen jedno :-) Navic muj nazor je, ze by se mela e-mobilita ve mestech rozmnym zpusobem spis podporovat nez ji branit – zejmena budovanim vhodne infrastuktury. Ale tady vymejslime vymyslene, s ekolem ktere jezdi 25 za hodinu podle me neni duvod nadelat vyssi skody nez s beznym kolem, rychlejsi kola uz ted maji povinnost mit SPZ a pojistku. Podle me je system OK, jen se ted musi zacit kontrolovat dodrzovani.

                  • pozemstan  

                    Já občas uvažuju o dalších autech (parkoval bych to všechno na své zahradě před domem), ale odrazují mne právě starosti s technickou, povinným ručením, atd. Takže mi zatím zůstává jeden velký nafťák. Ale líbilo by se mi mít nějakého benzínového youngtimera řekněme z konce 90-ých let a případně ještě i malé elektroauto k tomu.

                    • Alojs01  

                      Youngtimer z konce 90.let… hmmm, trochu oximoron ne? :-)

                      • cioran-m  

                        Když, tak ale s tvrdým. Aspoň myslím. :)

                        • Alojs01  

                          Samozrejme… omluva :-)

                          • pozemstan  

                            Takže v jednom příspěvku měls současně formální i věcnou chybu – to se někomu tak někdy „občas“ sejde, že co napíše, to je špatně :-)

                      • pozemstan  

                        Jako youngtimery bývají označována vozidla, která svým stářím 15–29 let ještě nedosáhla na status veterána ale mají sběratelský potenciál.

                      • Tom-T45  

                        „Jako youngtimery bývají označována vozidla, která svým stářím 15–29 let ještě nedosáhla na status veterána ale mají sběratelský potenciál“ – toliko wiki.

                        Takže naopak, právě zhruba 20 let staré auto odpovídá definici youngtimera.

                        • Petr L2  

                          No tak to je naše republika takový pojízdný sběratelský ráj :-)

                          • pozemstan  

                            úplně ne – musí to být v dobrém stavu a musí to mít nějakou raritní hodnotu

                        • pozemstan  

                          ano a přesně o něčem takovém přemýšlím – něco, co bych už neprodával a nechal si to a občas to jenom lehce provětral v pěkném počasí – třeba A4 cabrio nebo A8 s manuálním řazením, A2 3L, Passat B5 W8 nebo prostě nějaký takový podobný koncernový lehce raritní model – tyhle youngtimery mají obrovskou výhodu, že díly na ně celkem jsou a diagnostika je základní VAG-COM

                        • Alojs01  

                          Tak to jsem asi uz starej… A ani jsem netusil, ze jsme jeste pred 3 lety meli doma jako 2.auto youngtimera, to bych ho byval neprodaval…:-)) Auto z konce 90.let je pro me starej pekac :-). Yountimera bych zaradil tak o 10 a vic let driv, ale to je jen moje, pravdepodobne tedy sparna, domnenka… Wiki to vi urcite lepe…A docela rad bych videl 15 let stare auto, ktere ma sberatelsky potencial (vyjma premiovych sportaku) :-)

                          • pozemstan  

                            Ten článek na wikipedii vyjmenovává vhodné typy – můžeš si to přečíst, když „docela rad bych videl 15 let stare auto, ktere ma sberatelsky potencial“

                            Pokud bych měl vybírat auto z roku 2004 – bral bych nějaké povedené trvanlivé ne moc známé s raritní motorizací, které se ale nějak moc extra neprodávalo. Vyznám se především v koncernu, takže třeba Seat Toledo 3.generace. Nebo u Seatu obecně některý z modelů Cupra. Ani Octavia RS není pro tento účel špatná volba – třeba v nějaké raritní barevné/výbavové kombinaci. Možná bych zkusil i Polo 9N Fun nebo Sedan. A2 se v roce 2004 taky ještě dělalo. Případně Seat Arosa 1.4/100k.

                          • Tom-T45  

                            Jó chlapče, jak Ti je nad 30, tak jsi veterán. A to ještě musíš mít „dostatečně zajímavou historií aby jsi byl sběratelsky přitažlivý a bylo výhodnější Tě skladovat, zrestaurovat a opečovávat než nechat sešrotovat/re­cyklovat“ (opět Wiki) :-)))

                            Ta přitažlivost dvacetiletých aut může mít původ třeba v nostalgii po mládí, kdy si čtyřicetiletý tatík pořídí postarší BMW, protože to bylo to auto, na které se ve dvaceti zasněně díval za výlohou autosalonu a pak ho v garáži po večerech vyvařuje, lakuje a leští a svým způsobem se tak vrací do doby, kdy mu bylo krásných 20. A může to být taky (správná) reakce na nastupující krizi středního věku, kdy renovace i prémiového youngtimera vyjde výrazně levněji, než obligátní výměna stávající manželky za mladší model.

                            • pozemstan  

                              Kromě důvodů, co uvádíš, je tu ještě jeden pragmatický – zhruba v tom roce 2004 se začaly dělat auta jinak – je v nich zabudovaná řízená životnost. V těch starších není. Já v tom vnímám i touhu po něčem, co vydrží, přetrvá.

                              Zjistil jsem, že u kol to není o moc jinak – ty nové součástky jsou jak papír. Není nad starší festovně postavený model z přelomu tisíciletí.

                            • DoomHammer  

                              Já už patřím do šrotu. Řvu, reznu, žeru a nejedu.

                      • Tom-T45  

                        Dneska mi týpek z GLSka přivezl balík v tomto: http://skoda.katalog-automobilu.cz/…-up-1-3-40kw

                        Když jsem otevřel dveře, tak mi docela spadla brada, měl to naleštěný jak kdyby to právě vyjelo z továrny a na korbě měl udělanou hliníkovou roletu. Myslím, že to definici youngtimeru splňovalo beze zbytku.

                    • Zdendyš  

                      Ty jsi jeste dnes netr..kal s nicim ani s nikym se mi jevi.

          • mirage  

            Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor? https://autoroad.cz/…vat-si-pozor

            • Petr L2  

              Tak to je článek o ničem, pozor by si člověk měl spíš dát na autora tohoto novinářského skvostu :-)

              • Zdendyš  

                Pise v ni realnou praxi a skutecnost. Pozor by si meli davat lide spis na autora tveho skvostneho prispevku:)

                • Petr L2  

                  *„A čím jsou tedy elektrokola tak nebezpečná? Největší problém způsobují ty rychlejší, jejichž provoz se rovná mopedu. Pro cyklisty jsou "příliš“ rychlá, pro klasické automobily a motocykly zase „příliš“ pomalá."

                  *

                  A tohle je podle tebe nějaký přínosný závěr zkušeností z praxe, to si děláš srandu ne?

                  • Zdendyš  

                    O elektroojebavky nejde, jde o odrudu lidi co si je porizuji, kterym je cyklistika vzdalena jako vetsine lidi jaderna fyzika. Do blizkeho budoucna budou velke problemy s narustem tohoto e- nesvaru. No, nekde uz jsou…

                  • lemon  

                    Sice asi autor (spise prekladatel) nepochopil, nebo nepodal podstatu veci, a to nekoncepcnost rozdeleni pouze na rychla a pomala elektrokola, ale v zasade je tomu tak. Rychla elektrokola (kategorie moped) nemohou na cyklostezku a realne je jejich rychlost jeste nizsi, nez u jiz tak pomaleho mopedu. Mnohdy tedy proste nebude dostupna prakticka a soucasne bezpecna cesta. Takovy /moped/ plazici se v hustem provozu je recept na nehodu.

                    • xtonda  

                      A kolik kategorií by sis představoval? Po každých 5 km/h maximální rychlosti? A k čemu by to bylo, jaké úlevy by měl jezdec na pomalejší kategorii? Já naopak nemůžu nikde najít ani jaký smysl má kategorie L1e-A – v čem budu mít úlevu oproti L1e-B abych měl důvod používat omezenější stroj.

                      Tahle část:

                      Největší problém způsobují ty rychlejší, jejichž provoz se rovná mopedu. … Jízda na takovém kole je také nebezpečná pro jezdce i ostatní cyklisty (i automobily), kteří nemusí správně odhadnout rychlost jezdce na takovémto elektrokole. Pro většinu řidičů se jedná o novinku, na jejichž rychlost nemají správné návyky. Rozpoznat v husté dopravě, na kterém typu bicyklu se k vám cyklista blíží také není jednoduché. Obrovská obliba a nárůst počtu těchto elektrokol v běžné dopravě bude jednoznačně způsobovat zmatečné a nebezpečné situace.

                      je fakt úlet, řidič pro kterýho je tohle problém, by měl vrátit řidičák, navíc v čem je tohle nový, benzínový mopedy s rychlostí do 45 km/h jako Babetta sou tu desítky let.

                      • lemon  

                        /kteří nemusí správně odhadnout rychlost jezdce na takovémto elektrokole/ tohle mi pripada opravdu vycucane z prstu, jinak by silnickari vyhynuli behem par let.

                        Mopedy tu jsou desitky let, drive na ne dokonce nebyl treba RP, coz se zjevne neosvedcilo. Dnes uz se pouzivaji temer vyhradne pro lokalni jizdy, na kompatibilite s provozem tedy tolik nezalezi.

                        Nezachazejme do absurdit, jedna kategorie navic by byla dostacujici. Za klicovou povazuji moznost prepnuti do omezeneho rezimu pro jizdu po cyklostezce. Prinosem by myslim byla rychlost na pul cesty 35km/h a napr prislusne zmirneni zmirneni certifikace, 35km/h neni mnoho.

                        • orm  

                          35km/h na cyklostezce neni mnoho? WTF. A jeste k tomu nejaky omezovac, ktery si uzivatel sam prepne po vjezdu na cyklostezku. Ten uzivatel, ktery si ted kola odblokovava, aby jezdil rychleji. WTF na druhou. Rychla elektrokola ano, ale pouze na silnici.

                          • lemon  

                            Alespon si prosim precti prispevek, na ktery reagujes. /Za klicovou povazuji moznost prepnuti do omezeneho rezimu pro jizdu po cyklostezce/

                            Pokud si nekdo elektro odblokuje bez phledu na zakony, bude mu i tak uplne jedno, jaka je legislativa, dokud se to nebude realne postihovat. Ale nejdrive by to chtelo rozumne zakony.

                      • midlander  

                        Hele, já včera viděl babču na nějaký e-hajtře v městskym provozu. Jela bez šlapání, ale reálně tak 20 km/h. Za ní šňůra aut, který ji nemohly předjet (bo protijedoucí auta). Babeta to na těch 35–40 rozjede (co jsme se s nima na kolech nazávodili), tyhle důchodcovský měststký e-prdítka ne. Jako ekologisti zajásaj, krásně se zklidní doprava, žejo. Ale já u toho tak nějak pozvedám obočí. Babču bych radši viděl v mhd.

                        • roman II  

                          lidi futr někam spěchají a zcela přesně vědí co má druhej dělat

                        • look_as1  

                          Az ji Zeli predjedena kreditku nebo ji nekdo da davku z ostrikovacu, tak se rada vrati do MHD.

                          Ja jsem dnes cestou do prace dostal z ostrikovaci 3× a to jsem ani nejel 20 km/h.

                        • Dave13  

                          Přesně tyhle šňůry aut se tvoří za elasťákama v 90ce, když jedou vedle sebe a řeší kdo má více zahnuté berany :)

                          • Rowdy  

                            Dnes umře koťátko. Chci říct, koleduješ si o záznam do prasopisu.

                          • raw 4  

                            Tak určitě…:-) začínáš být trapný…

                            • Dave13  

                              Co je na tom trapné? Tady je skupina lidí, kterým zavazí ecyklisti, mě víc omezují tihle cyklisti, protože sedím celý den v autě. Nic ale neporušují, proto tu nezakládám fóra na jejich zakaz, chovám se k nim slušně a toleruju je.

                              • bruco  

                                Podla teba cyklisti jazdiaci vedla seba nic neporusuju? Zaujimave.

                              • orm  

                                Tento komentar to pekne vystihuje. Cykliste tu byli drive nez lide s auty. Byl to jejich prostor. Zacli ho sdilet s auty. Ted ti tu zavazej a ty je tolerujes. Nevidis tu paralelu :)?

                                • Dave13  

                                  Tolerujeme se vzájemně, tvoje komentáře jsou fakt jak od dementa. Píšu tady, že vždy je to o nějaké vzájemné toleranci a ty zas píšeš tohle

                                • Jimm22  

                                  Akorát že auta tu byly dřív jak kola :) sice parní, ale byly

                                  • pozemstan  

                                    jezdec na zvířeti je lepší příklad – chudák nesmí ani na cyklostezku, musí to brát po silnici

                                    • Jimm22  

                                      Kdoví jestli se taky někde na fóru nehoufují a nechystají se linčovat cyklisty, bo přece byli v lese první a díky kolařům tam možná už nebudou moct a ty klády budou tahat ručně :)

                                      aneb jak je to „já jsem ten pravý bajker co může do lesa bo jezdím za své, …“ směšné

                                    • Jimm22  

                                      ale to bylo jen na papíře a navíc je to dost možná podvrh :)

                              • raw 4  

                                Kolik jsi jich takhle zažil? Nebo jen generalizujes? Když jedu na silnici ve více lidech tak jedeme za sebou… protože nechci jet všechno za svý a rád se schovám, posetrim a potom vystřídám

                        • xtonda  

                          A já bych zase radši viděl v MHD ty co vytáhnou auto ačkoliv nevezou nic jinýho než vlastní zadek.

                          • midlander  

                            tak určitě, to bych taky byl pro. taky radši jezdím hromadnou dopravou.

                        • kiwaf  

                          Hele, kdyby jela babca na normalnim kole, tak je to ok? Asi by o moc rychleji nejela, jestli vubec a cpat duchodce na babety mi prijde jako jeste horsi napad. Osobne tady vubec nevidim problem s ekolem, spis je to o obcasne „nesoudnosti“ starsich spoluobcanu.

                          • psbiker  

                            na normalnim kole by nejela a o tom to je :)

                          • midlander  

                            však jo. kdyby babča neměla e-kolo, tak by jela spíš tim busem, páč by to už neušlápla. nyní dostala možnost „se svézt“, tak to do penny krosí jak zamlada na skládačce. já jí to neberu, je to zcela legální, má na to právo, ale bezpečný mi to nepřijde.

                            • kiwaf  

                              Bezpecny to asi uplne nebude, at uz se motaj v provozu na cemkoliv, za sve, ci za cizi :) Nicmene tvrdit, ze na normalnim kole by nejela je cista spekulace.

    • MilanT  

      Můj názor je takový že ať si každý jezdí na čem chce.

      Kouří a smrdí to jako auta?

      Ne!

      Tak o co jde? Pohyb na čerstvém vzduchu je dobrý pro každého a jak ho provozuje je jeho věc když tě neomezuje.

      Já mám naopak radost když potkávám spoustu (vesměs starších) lidí v přírodě na e-biku. Jinak by kolikrát ani do toho lesa nemohli protože už celkem nic neujdou.

      No a e-bike jim umožňuje navštěvovat místa kam by se jinak už nedostali.

      A že na tom jezdí i mladí a zdraví?

      Každého věc, je to pokrok a ten jak známo zastavit nelze :-)

      • bessinka  

        Palec nahoru.☝

      • Chlebovnik  

        Kouří a smrdí to jako auta?

        Nó, jenže ta elektřina na nabití se taky musí nějak vyrobit, že. =)

        • Mart7  

          Elektřina je 100% zelená a bere se ze zásuvky přece :D

        • jeniiiik  

          Ty vole a kolik to tě elektřiny sežere pri tom nabíjení. I kdybys to nabijel do plna každý den, tak je to prd z toho co normálně spotřebujes. ;)

        • kycis  

          Pokud se za par let budes chtit vozit autem, bude na baterky taky.

      • Sgt Pepper  

        elektrokola mají výfuk ve Chvaleticích ;-)

      • Rychlej turista  

        Že se vývoj v nějakém odvětví ubírá určitým směrem, ještě neznamená, že se jedná o pokrok. Na kole se člověk pohybuje vlastní silou a z tohoto hlediska lze za pokrok považovat vše, co mu tento pohyb usnadňuje. Od vynálezu první přehazovačky, přes nášlapy, až po odpružení všeho druhu. Nahrazení lidského pohonu pohonem elektrickým z tohoto hlediska za pokrok ve vývoji kola považovat nelze, protože e-kolo je vlastně modernizovaný moped a jako takový taky dopadne – časem přijde o pedály, zvedne se výkon a bude z něj obyčejná motorka. Na elektřinu.

        • Jimm22  

          Určitě z ekola nebude emoped, elektromotorky už dávno jsou a taky se z nich časem nestanou ekola přidáním šlapátek :D

          • orm  

            Elektromotorky nemohou jezdit po lese, elektromotorky, kde musis tocit nohama ano. Kdyby toto omezeni nebylo, tak lide sahnout po te bez pedalu.

            • RomanH  

              To neni ten duvod. Skutecny duvod je cena, ktera to drzi (zatim) docela vysoko.

              • orm  

                Nesouhlasim. V soucasne dobe mit kolo bez pedalu a bez omezovace neni technicky problem a drazsi to take neni. Soucasna elektrokola to bezproblemu zvladnou. Tim, ale prijdes o legislativni vyhody, ktere elektrokolo vuci mopedu ma – jezdit tam kde kolo, jezdit po lese, nemuset mit znacku a ridicak. Verim, priznavam, ze to nemam podlozene, ze kdybys dal lidem moznost si vybrat elektrokolo a stejne elektrokolo bez slapani, tak si vyberou to druhe. Podivej se na „elektrokolobezky“.

                • RomanH  

                  Sice nesouhlasis, ale v nekterych statech uz je povoleny vetsi vykon. I tu si to uz nechava dost lidi odblokovat (at uz s vedomim, ze porusuji zakon, nebo ty nasledky v pripade pruseru ani netusi).

                  Podivej se, kolik stoji poradna MX e-motorka, to je fakt cenove jinde. Pokud cena klesna (a to i u podstatne slabsich motorek, na ktere Ti bude stacit ridicak na auto), zacne se to rozmahat.

                  • orm  

                    Srovnavej srovnatelne. S elektrokolem srovnavej moped, ne MX motorku.

                • embi  

                  Souhlasim.

            • Trepifajxl  

              dotaz, který mi pořád ještě nikdo nevysvětlil:

              jak moc musí řidič na elektorkole točit nohama?

              musí se jako opravdu plnohodnotně šlapat, aby to pomáhalo nebo stačí jen nějak otočit nohama?

              mě by to zajímalo, abych věděl, o čem se to vlastně bavíme, ale zase mě to nezajímá tolik, abych kvůli tomu sedl na elektorkolo

              • RomanH  

                Staci velmi velmi zvolna, podle toho, jakou asistenci si zapnes.

              • roman II  

                to ještě nevíš že na e-biku se dá i celkem slušně zpotit a vydat dost energie a spálíš dost špeku což je ve tvém i v mém věku velmi přínosné a zdravé:-)

                tady zajímavé porovnání normálního biku a e-biku který udělal jeden sedmdesátník na stejné trase – e-bike je ten obrázek vpravo:-), taky se musí nějaká ta energie vydat, zajímavé je porovnání hodnot procent spálenýho špeku

                „Pro zajímavost přikládám snímky obrazovky aplikace Polar při dvou jízdách na náhodně vybraném okruhu na Mapy.cz. Haibike je elektrokolo, Specialized Epik je kolo samozřejmě normální. Cesty byly vykonány obden, je mi sedmdesát“

                • Trepifajxl  

                  Roman II: sakra, na to se neptám, neumíš číst?

                  RomanH: dík za odpověď, přesně tohle jsem předpokládal, pak ale netuším, proč se tu furt argumentuje, že to není jako motorka, když to vyžaduje dopomoc a reálná nutná dopomoc je přitom asi jako lví pšouk

                  • roman II  

                    jsem ti na nic neodpovídal, jenom pověsil pod e-neználka jako seš ty že i na e-kole vydáš zajímavou porci energie:-)

                    • Rychlej turista  

                      Tady jde právě ale o to, že tu energii vydávat nemusíš. Proto ty davy na e-kolech.

                    • Trepifajxl  

                      máš pravdu, jsem e-neználek a NECHCI o tom vědět víc než to, na co jsem se tázal

                      odpověď jsem dostal a přesně podtrhla to, co jsem již tušil, že totiž spoluúčast řidiče, tudíž že to není motorka je jen chabá výmluva

                      jinak pokud se na něco někdo ptá a ty mu odpovídáš něčím jiným, připomínáš toho pána ze Švejka, jak se ho ptali jestli má hodně švestek a on jim odpověděl, že ten novej sultán Marockej je moc hodnej pán…

                • Chlebovnik  

                  A na normálním kole se jako zpotit nedá nebo co? Jo, počkat! Ale dá, jenom přitom nemáš vítr ve vlasech při cestě do kopce.

                  Pár dodatků:

                  Víc tuků (celkově) jsi spálil v první jízdě na Epicu.

                  Dá se předpokládat, že první jízda vyšší intenzitou nakopla tvůj metabolismus mnohem víc a tudíž budeš pálit ještě dlouho po dojezdu.

                  Ano, při jízdě nízkou intenzitou se pálí větší % tuků. Nicméně problémem je, že při jízdě nízkou intezitou se toho celkově spálí velmi málo – stačí se podívat na rozdíl v celkovém energetickém výdeji, který je po jízdě na Epicu téměř dvojnásobný.

                  • Čipera  

                    Myslím že tím chtěl básník rict, že na ekole pracuje tělo více v aerobním pásmu a tim pádem spaluje víc tuků. Na normal kole už pracuje tělo s vyšší tepovkou a tím spálí mnohem více energie a než tuků.

                    • Petr L2  

                      Konečně někdo, komu to myslí :-)

                    • look_as1  

                      Staci si dat lehci prevody a jezdit pomaleji :-)

                      • Čipera  

                        To samoszrejme staci, ale bylo to hlavně k tomu rozdílu na stejne trase ekolo vs. Normální bike. Kdyby si jel pomalejc aby si jel ve stejné tepovce jako na ekole, tak budeš mít čas výrazně pomalejsi.

                • look_as1  

                  Do 120 bmp je to kompenzace :-) To se snad neda ani pocitat jako sport, ne?

                • DoomHammer  

                  A dělá se i e-tubolito?

              • orm  

                Zalezi jak ktery typ. V zasade jsou dva, ty co maji motor v naboji a ty co ho maji ve stredu kola. Ty co maji motor v naboji dokazou jet bez toho aniz bys musel slapat. Ty co maji motor ve stredu, tak tam uz z principu slapat musis. Motor ti dava konstatni vykon, ktery si nastavis. Celkovy vykon je to co ti dava motor a to co das ty. Pokud ti staci to co dava motor, tak staci tocit nohama bez sily. Dopomoc se vypne pri 25km/h. Ze zkusenosti vim, ze kdyz clovek dava na normalnim kole 250w, tak to neni malo. Tento vykon ti elektrokolo dokaze dat.

                • Petr L2  

                  Máš to trochu pomotané, všechna e-kola a je úplně jedno kde mají motor jsou, pokud splňují normy, závislé na šlapání, pokud do systému zasáhneš, což není legální a je to výrobce od výrobce buď velmi snadné, nebo v některých případech takřka nemožné, může každé jezdit jako motorka. To tlačítko, které skoro každé e-kolo má na řídítkách, není na ovládání jízdy, to je pro potřeby tlačení, někdy se dá použít i pro rozjezd, má to svoje omezení a za jízdy je k ničemu, pokud přestaneš šlapat, brzdíš, někdy i když řadíš, motor se zastaví. Ohledně reakce e-kola na šlapání je to také trochu složitější, jsou kola, kde motor reaguje na kadenci šlapání, jsou kola, kde systém reaguje senzory na to jakou sílu na pedály vyvineš, nebo systém pracuje s obojím.

                  • orm  

                    Ach jo. Neco je legislativa a neco je co to kolo technicky umoznuje. Nehlede na fakt, ze pro elektrokola, ktera vznikla prestavbou, coz je vetsina elektrokol s pohonem v naboji, plati jina pravidla nez pro elektrokola vnizkla primarne jako elektrokolo.

                    Kdyz vezmes technickou stranku a jak se prenasi vykon na kolo, tak u motoru v naboji nemusis tocit nohama a u motoru ve stredu musis, protoze se vykon prenasi retezem na zadni kolo a bez toceni klikama to nejde. Na elektrokole s motorem v naboji muzes jezdit jak na motorce. S motorem ve stedu to neni mozne a tocit nohama, ikdyz bez sily, musis.

                    Zbytek je o nastaveni sw.

                    • Petr L2  

                      no dobře, já myslím, že některé to mají složitější, ale nechci se hádat

                      • orm  

                        Uz je to dlouho co jsem na elektrokole jel, ale to kolo melo prevodniky pevne s klikama, tj. nebylo mozne prenaset silu na retez bez toceni klikama, protoze retez prenasi silu na zadni kolo a retez je na prevodnicich a prevodniky jsou pevne s klikama. Za teto situace neni mozne prenaset silu na zadni kolo bez toho aniz bys tema klikama tocil. To co rikas ty, tak jsou kliky a prevodniky oddelene. Priznam se, ze to jsem jeste nevidel.

                    • xtonda  

                      Ne, tak to není, i na kole s nábojovým motorem může být ŘJ, která prostě plyn nemá a na takovém kole se musí šlapat a naopak sou i středové motory co umožňují použití plynu a tedy jízdu bez točení klikama jako třeba tenhle Bafang

                      https://www.evbike.cz/…0w-48v-68-mm

              • orm  

                Jeste jsem zapomnel. Opravdu si to vyzkousej. Myslim, ze tvoje ego neutrpi a alespon budes vedet o cem je rec. Ja jsem to tak udelal. Kritizovat neco o cem nic nevim a ani jsem to nezkousel je podle me hloupe. Nic proti.

                • Trepifajxl  

                  hele, já to nekrizitoval, jen jsem se ptal, jak je to s tou dopomocí

                  stejně tak může být člověk třeba odpůrcem fetování aniž by si píchnul, že?

                  • orm  

                    Souhlas, ale pak je ten nazor takovy nerelevantni. Nezkusis nevis :-).

                    Ja uz to psal mnohokrat. Mne se elektrokola libi jako dopravni prostredek. Super vec, ktera ma podle me potencial dostat lidi z aut. Klidne at takova elektrokola maji vyssi rychlostni omezeni nez ted. Co se me nelibi, ze jsou elektrokola brana jako kola a s jejich vyhodama a mohou tam kam bezna kola.

                    • RomanH  

                      Vzdyt ja, Trepi a nekteri dalsi celou dobu tvrdime to same.

                      • Trepifajxl  

                        ano, tvrdím jen a pouze právě toto, tudíž jakoby nemusím zkoušet jaké to na elektrokole je, protože mu neupírám výhody či dokonce právo na existenci – v rámci jeho kategorie

                        • orm  

                          Ja nerikam, ze ano, ale u nekterych bijcu zde mam pocit, ze vidi motor na kole a spusti se rudy hadr :-).

                          • blue.sun  

                            Motor za to obvykle nemůže. Spíš konkrétní osobní zkušenost s e-arogancí. Kupříkladu můj zážitek ze závodu, kdy na úzké pěšince nezbylo, než kola tlačit, a zezadu se na nás cpal elektrikář a nadával nám, že mu nemáme překážet, když to nevyjedeme. Chápu, že se mu nechce motorku do kopce tlačit, protože váží čtvrt metráku, ale být kvůli tomu sprostý a arogantní neudělá dobrý dojem. Nebo zážitky z polabských cyklotras, kde elektrikáři jezdí jak smyslů zbavení a hlavně se tu rozmnožili ti, kteří mají nelegální kola, na kterých nemusí šlapat. Ale přitom ta kola neovládají, nemají reakce a pozornost na jízdu v rychlosti přes 20 km/h. Ale nejsou to oni, kdo v krizových situacích reagují, musí to za ně řešit ostatní, ačkoli ten problém nezpůsobili. Je to podobné jako u aut, kde spousta lidí nesnáší pitomce v BMW a Audinách. Ne kvůli BMW a Audi, ale kvůli arogantnímu chování…

                            • DoomHammer  

                              Taky se nemůžu zbavit dojmu, že hromada elektrikářů nechala slušné chování někde doma v náhradních kalhotách.

                            • kankrlicek  

                              V Holandsku roste počet nehod na jejich cyklostezkách. Mezi e- a ne-e. Jak mi řekl místňák, většinou je to neovládnutím e-kola mladým, nevybouřeným.

                              • look_as1  

                                To je nejaka fama. Prorok na kole nejezdil, takze mladiku na kolech tam musi ubejvat, ne?

                              • Tomcat  

                                Jo jo za to 50+ jsou reflexy a ovládáním kola obzvláště navýši a to brzdění přední brzdou.

                            • Mobidyk1  

                              Jsou některé státy v USA (nebo i evropě) kde ebiky regulerně vyloučily z cyklotras nebo dokonce i z lesů, legislativně je označily za motorky a bylo hotovo. Docázelo k nebezpečným kolizím na tradiční frekventovaných trasách, nebo nadměrmému provozu v přírodních lokalitách. Právě pro jsem zakládal i tuhle diskuzi, aby trochu pootevřel téma.

                              https://mtbs.cz/…rie/pozvanky#…

                              • tromboonen  

                                Tak tam jsou jenom ženy, v těch státech, kde to vyloučily, to vony dělaj…

                              • dolomiti  

                                To jako fakt? :-O

                                „Podobně jako běžky a sjezdovky nebo sjezdovky a skialpy. Už v hodně střediscích nemůžeš vyšlapat na skialpech nahoru a pak si sjet sjezdovku, protože z toho zkrátka vlekař nic nemá, takže skialpy jsou tam buď zakázané nebo s podmínkou, že si stejně koupíš permici, přestože jdeš pěšky.“

                                Tak to je hustý :-D

                                • tromboonen  

                                  V Ladurnsu se nahoru furt chodí, dokonce po sjezdovce tam maj závody :) Nahoře Je fajn hospoda (ta poslední, vlastněná rodinkou už asi 100 let, ne jako ty ostatní. Nahoru choděj i Italští Financové na oběd, na Skialpech pěkně po kraji sjezdovky, mamá a lidi od vedlejších stolů jim posílaj panáky schnapsu s vlaječkama).

                                  • dolomiti  

                                    Jako pochopím, že na některejch zůženejch sjezdovkách nemůžeš jít v určitejch hodinách nahoru kvůli bezpečnosti, ale aby jsi nemohl jet dolu? Co to je za hovadinu? Kdo by to ukontroloval? Možná ten šéf Čemby, co to zplodil :-D

                                    • SKYlined  

                                      Tady je to každému u prdele kdo chodí přes den po sjezdovce nahoru, když si vezmeš že přes den je v Söldenu mezi 8 a v sezóně i 14tisici lyžařů za den je těch pár Skialpů nevytrhne. Co jim ale vadí je chození v noci když se rolbuje, to je v některých střediscích docela velký problém… i v létě je to každému jedno že když si to vyslspe za svoje a pak jede po lajně dolů, musím ale podotknout a to je vtipné že většina co šlapou za svoje jsou bez motoru a ty E-sašci si vozí rite na laně a šetří baterku :D :D :D

                                      • dolomiti  

                                        U nás mají jeden den v týdnu večer otevřeno pro skialpy. Někdy je večer parkoviště narvaný víc než přes den :-D

                                        • SKYlined  

                                          Tady chodí často na nočním lyžování, já teda rád chodím večer s celovkou většinou jsem sám sem tam někoho potkám. Vím kde mám je dolů abych nevjel do lana a rolbari mě znají takže to moc neřeším.

                                        • tromboonen  

                                          Zajeď si někdy na den do toho Ladurnsu na vejlet, je to tam lázeň ve srovnání s jinejma střediskama, počasí super, ceny mírné i za skipassy, „jenom“ dvě velké lanovky, ale plno sjezdovek, místa vždycky plno, max vespodu odpoledne malinko houstne provoz, ale „plnou“ sjezdovku jsem tam nezažil a to tam jsem vždycky na týden, ubytko nahoře nad tou hospodou nebo vedle ní u rodinky, pokoje basic, koupelny na chodbě, ale v poho, nikdo nemá se skiaplpama problém nahoru ani dolů, ani závodní sjezdaři (malý děti z okolí po škole to tam brousí mezi branami fakt drsně), ani místní, ještě jsem neviděl potenciální konfliktní situaci, je to tam přehledný, nehrozí, že by někdo skialpa ohrozil, plus ti financové/poli­cajti, co to tam dělaj jako součást práce. I ve Francii v největším středisku jsem kdysi šel se skialpama nahoru po sjezdovce, ale vespodu, zrovna tam nikdo nejezdil, byl tam led, rolby visely za provázky a nic proti mě nenamítaly, byl jsem daleko od nich a nakraji…

                                          • dolomiti  

                                            Bydlím půlhodiny od Ladurns. Občas jezdím až dozadu do Pflerschtalu a chodím na skialpy směrem na Agglsspitz. Sjezdovku na skialpy používám jen když mám chuť jít večer do hospody na Jochtal :-D

                                            • SKYlined  

                                              U nás je super druhá ( tichá strana) jak v létě tak v zimě. Je to tak 600 výškových a nahoře krásná Hütte ( Stallwies Alm) přes zimu maj 3× do týdne otevřeno i večer, majitel má malou rolbu kterou jezdí dolů pro lidi a upravuje cestu, nahoru se chodí přes les a dolů pi cestě a je to super i bez ski/splitu půjčují sanky i celovky. Nejlepší omeletu a zirben schnaps :D a v létě nejlepší trail strana nikoho nepotkas ani E-cirkus všichni si vozí dupky naproti na laně

              • Zdendyš  

                Po trivialni uprave ridici jednotky a deaktivaci senzoru pro pripomoc / udela na prani kazdy e-kram / jede kolo pouze na plyn, tzn, ze tocit nohama vubec nemusis.

                Udela ti to kazdy ekolo kram. Jinak bych emotorkare vykazal z lesa bez debat. Za cyklisty je nepokladam ani nevim proc bych mel, nezdravim je ani v hospode a v lese bych jim technicky nepomohl. Vic pro selekci zrna od plev zatim nemohu udelat…

                • roman II  

                  víš že zbytečně bojuješ s větrnými mlýny :-)

                • DragON  

                  Zase když to jede jen na „plyn“, rapidně se snižuje dojezd.

                  Nezdravením je vytrestáš, hned si poběží koupit „obyč“ kolo.

                  To že někomu nepomůžeš jen kvůli tomu na čem jezdí, to nebudu komentovat, ale dost to vypovídá o tvé omezenosti.

                  • Zdendyš  

                    Nezdravenim davam najevo svuj postoj k novodobe holote co se cpe kam nepatri.

                    Mluvil jsen o technicke pomoci. Pokud bude nouma obmotany kolem borovice tak mu zachranku sam zavolam. Nauc se lepe chapat psane a meziradkove slovo at ze sebe nedelas verejne blba.

                    • Dave13  

                      Podle toho co píšeš si myslím, že nikdo nezdraví tebe

                      • Zdendyš  

                        Me zdravi cykliste, tak jak to bylo, je a bude.

                        • Dave13  

                          Nazýváš tady někoho koho neznáš holotou a určuješ kdo kam patří a nepatří? Zdravím tě soudruhu

                  • iron.hide  

                    naopak, ma uplnu pravdu vo vsetkom co napisal

                • Petr L2  

                  Ne vždy je ta úprava triviální a je hlavně nelegální, je otázka času, kdy se to začne kontrolovat, svoje k tomu mají pojišťovny a hlavně po této úpravě spadá kolo do jiné kategorie, je chyba, že u nás je v tom legislativně bordel, protože mnoho vášní by se odfiltrovalo, kdyby každé takové kolo muse mít povinné ručené a další opruzy a hlavně by tak jako motorky mohlo jezdit pouze po komunikacích a ne po turistických cestách.