Elektrokolo je zhouba cyklistiky III.

36 nepřečtených
  • scoty

    „Elektrokolo“ je pouze úhybný obchodní trik výrobců motocyklů jako KTM, Yamaha atd., kteří tímto reagují na zákazy jízdy motocyklů ve volném terénu. Přidali se k nim výrobci kol a společně využili mezery v zákonech.

    Tyto motorové stroje se pohybují prakticky všude a často dochází ke konfliktu s ostatními (cyklisty, chodci, ochránci přírody, lesníky atd.) V současnosti vzniká tlak na omezení rychlosti jízdy a zákazu určitých cest pro tyto stroje.

    Ohroženou skupinou v tomto procesu jsou cyklisté, hlavní mtb bajkeři, kteří se pohybují v terénu vlastní silou a za které se motorová „elektrokola“ maskují…

    Pro začátek by stačilo umístit do vyhlášky tyto dvě věty:

    • Kola s motorem musí být opatřena výstupem pro okamžité změření max dosažené rychlosti s přípomocí.
    • Kola s motorem nesmí vjíždět na nezpevněné cesty užší než 2m
    • intermo  

      Ještě doplňuji, že před každým elektrokolem by měl běžet někdo s červeným praporkem a mávat, za snížené viditelnosti pak s petrolejovou lampou.

    • pepek  

      Nachystej si radši kolo, za 2 hoďky už můžeš jezdit kousek za barákem. (A tady ten seriál radši už blokni)

    • iron.hide  

      Suhlasim so vsetkym

    • kesu  

      Dokud budou elektrokola z pohledu zákonů kola, nic z toho se nestane. A tak to taky bude, smiř se s tím!

      • cioran-m  

        Kolaloka je zákon!

        • Janes  

          Kakaová skvrna velikosti mexického Dolaru je nad zákon…

          • zdenal8  

            Jako na trenclích jo?

            • Janes  

              Nojo, mlaďas, neznalý jednoho ze stěžejních filmových děl naší kinematografie…

              "Whisky to je moje gusto, bez whisky mám v srdci pusto…“ a celá řada dalších již zlidovělých melodií a báječných textů dnes neodmyslitelně patří na první místo zlatého fondu českých hudebních komedií. Novinář, spisovatel, kreslíř i filmový scenárista a režisér Jiří Brdečka napsal v letech 1939 – 1940 pro časopis Ahoj na neděli seriál povídek, v němž zúročil svou zálibu v tématu Divokého západu. Dal tehdy vzniknout postavě Limonádového Joea – ideálního westmana, který místo whisky pije limonádu a přísně dbá na mravnost. V březnu roku 1944 se na jevišti divadla Větrník objevil usměvavý a čestný pistolník již jako titulní postava nové divadelní hry. Nesmrtelným se ovšem jeho pátrání po kakaové skvrně velikosti mexického dolaru stalo až díky filmovému zpracování v režii Oldřicha Lipského z roku 1964.

              Nesmrtelnou filmovou parodii v hlavních rolích s Karlem Fialou jakožto blonďatým hrdinou a Milošem Kopeckým v roli největšího zloducha neštítícího se zneuctívat nevinné dívky, která nás přivádí do arizonského městečka roku 1885, kde se všichni scházejí v místním saloonu a poslouchají arizonskou pěnici Tornado Lou, vidělo jen v kinech přes čtyři a půl miliónů diváků! Od té doby se pravidelně objevuje na televizních obrazovkách a neméně i na divadelních prknech. Písně, které pro film nazpívali Karel Gott či Yvetta Simonová, budou mít diváci nyní možnost slyšet naživo v interpretaci našich předních herců. Westernová hudební parodie Limonádový Joe již dávno vévodí síni slávy české komedie.

              • zdenal8  

                Tak to jsem moc rád, že sem ještě mlaďas. Ale že by to bylo nějaký stěžejní dílo.

                • Janes  

                  Rouhači jeden :-), Ty snad za chvíli začneš zpochybńovat dokonce i samotného Saturnina, ne?

                  • HonzaRez  

                    Snažíš se zbytečně, motoskijoringu, tihle mají Richle a zbjesyle kultůřu…

                • HonzaRez  

                  To právě značí, že jsi mlaďas, pravděpodobně mileniál…

      • Hermod  

        Nikdy se s tím nesmířím a do posledního dechu budu usilovat o to, aby byl tento špatný zákon změněn.

      • scoty  

        První bod jen zajistí vymahatelnost stávajícího nařízení nejvyšší rychlosti s přípomocí, které většina majitelů obchází. Toto pomůže řešit především neutěšenou situaci na městských cyklostezkách.

        Druhý bod zklidní situaci v lese tím, že se stroje s motorem nebudou pohybovat na úzkých nezpevněných stezkách mezi ostatními bezmotorovými uživateli.

        Přijatelné pro všechny.

    • michomin  

      E-kolo po milionté. Další zbytečné, někdo by klidně řekl debilní, vlákno. To tě baví pořád dokola omílat to samé? Ty samé sračky?

      • BabbaJagga  

        Čím víc založených vláken a příspěvků na BF, tím víc echtbiker…

      • Lišák  

        Ty musíš mít hrozně těžký život, pokud tě tohle tak vytáčí. Stejně jako vlákno o „cvrčkovi“. Chtěl jsem ti tam nabídnout kapesníček a ty sis to zatím bloknul.

        Tak tedy tady: Kapesníček?

      • midlander  

        si to blokni. já se taky nerozčiluju u každého vlákna „jaký gravel“.

    • roman 3D  

      dejte to s čembou dohromady :-), jinak úsměvné kolik lidí má z e-kol celkem velkej mindráček

      • cioran-m  

        Já bych řek, že asi největší mindrák mají ti, co (ač by jinak stran věku a zdraví klidně mohli) na kole jezdit nezvládaj.

        Koneckonců, nelze se vůbec divit. Taky by mne ten pocit jisté méněcennosti (navíc, nezbytně takto veřejně předváděnej) dost vadil. . :))

        • roman 3D  

          ve finále si brečte a stěžujte jak chcete, to je tak jediný co s tím zmůžete:-)

          • Hermod  

            Možná ne. Kdyby se začalo diskutovat věcně, jak konkrétně a který zákon změnit, a vymyslela se nějaká smysluplná formulace, tak se s tím dá jít za poslanci, senátory, udělat petice … možností je spousta. A s tou Čembou to nebyl vůbec špatný nápad.

            Tak například Zákon o provozu na pozemních komunikacích definuje toto:

            1. motorové vozidlo je nekolejové vozidlo poháněné vlastní pohonnou jednotkou a trolejbus
            2. nemotorové vozidlo je přípojné vozidlo a vozidlo pohybující se pomocí lidské nebo zvířecí síly, například jízdní kolo, ruční vozík nebo potahové vozidlo
             

            Začal bych tím, že bych do něho doplnil novou kategorii vozidel. Nazveme ji třeba motorové vozidlo nevyžadující řidičské oprávnění, protože to nejlépe vystihuje legislativní podstatu věci, a definice by mohla být převzata ze současné legislativní úpravy pomocných motorů jízdního kola. Tedy:

            motorové vozidlo nevyžadující řidičské oprávnění je každé motorové vozidlo, jehož maximální konstrukční rychlost není vyšší než 25 km/h, jehož výkon nepřesáhne 1 kW, a v případě použití spalovacího motoru nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3.

            Jízdní kolo by mohlo být nově definováno jako jednostopé nemotorové vozidlo, pohybující se výlučně pomocí lidské síly.

            Tím pádem by se nám pod jízdní kolo dostala i koloběžka, ale to není nic proti ničemu. A do nové kategorie „motorové vozidlo nevyžadující řidičské oprávnění“ by se kromě elektrokol dostaly i všechny ty městské elektrokoloběžky, segwaye a podobná vozidla, což je cíl.

            Důležité na tom je, že „motorová vozidla nevyžadující řidičské oprávnění“ by se tím pádem stala podmnožinou „motorových vozidel“ dle zákona. Pak už by stačilo na začátek nezpevněných lesních cest nebo vytížených turistických stezek umisťovat značku B11 – Zákaz vjezdu všech motorových vozidel – a posílat tam namátkové kontroly.

            • BabbaJagga  

              …Tím pádem by se nám pod jízdní kolo dostala i koloběžka…

              Tohle už platí, § 57:

              (2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici. Jízdním kolem se z hlediska provozu na pozemních komunikacích rozumí i koloběžka.

      • kesu  

        Asi tak…

      • pitos  

        Někdo má mindrák z kola na baterky jiný z čemby nebo třeba bezduší…však to jistě znáš.

    • Libores  

      Nsmysl, elektrokolo je stejné jako normální kolo. Říkali to v té reklamě a prodavač v prodejně, kde jsme naše elektrokola kupovali, nám to potvrdil.

    • mykovec  

      Elektrokolare chápu, nemaj na to, tak potrebujou motor. Jelikož do terénu nejezdim, tak mi nevadí. Občas je člověk potká na silnici, ale traktor by zavazel víc. Navíc můžete machrovat, protože ekolo přejedete, kdy si vzpomenete

    • Sraldo Serpentiny  

      Nechapu narky nad e-kolem. Najezdim na MTB rocni cca 4–5tis na lesnich cestach a pesinach, sotru, asf a pokud potkam nekoho na ebiku, vnimam to stejne jako kazdeho jineho bikera. Pravdou je, ze treba na Garde po Ponale je to jak na dalnici a narůst provozu diky ekolům je tam obrovsky znat, ale za Ledrem a vůbec v okoli Gardy uz jezdim temer sam. Stejne tak u nas, za kominem a v okoli mest na cyklowegu je jejich narůst znat, ale je uplne jedno jestli se tam motaji vikendovy cyklisti (najezd 20km za vikend), rodiny s detmi nebo elektrikari. Vzdy a vsude se da jezdit MTB s min provozem.

      • Pennywise  

        To bude tím, že tě nemehlo na motokole ještě neohrozilo. Mě ano a ne jednou.

    • venkovan  

      Skvělé, máme nové vlákno! Tak aby nezapadlo, vkopíruji sem svůj názor z předchozího, byť takto holý zde bude vytržen z kontextu diskuze:

      Takže abych tě, snad už konečně, uvedl do obrazu aspoň pokud jde o pojmy. Tak vyjádření názoru není automaticky tlak na oponenta, aby ho nutně přijal za svůj. Názor je pouze vyjádření vlastního postoje, může být klidně mylný a nemusí s ním každý souhlasit, ale soubor mých informací, znalostí, definic termínů a argumentů kterými svůj pohled podrobuji, vyúsťují v názor, který momentálně mám. A sice, že ebike je moped. Nic víc a nic míň. A v tomto vlákně diskutuji o tom, že je třeba mopedy legislativně oddělit od jízdních kol aby v důsledku chtěné regulace, ať už kýmkoliv kdo má tu moc a má k tomu důvod, bylo možné vjezd do některých míst vymezit tak, aby nedošlo k nechtěným zákazům i zbytku skupiny, která v očích zřizovatele problematická není. Stejně jako je dnes běžné někde zakázat vjezd na kole a ponechat průchod pěším, také se nikdo nerve za to, aby se skupiny sjednotily byly vnímány jedním metrem, zde nám to přijde logické, že někam prostě na kole ne. Stejně tak jsou místa, kde kolo nevadí, jelikož kvůli náročné dosažitelnosti těchto míst těch kol stejně mnoho nepřijede, ale kam s rozmachem ochcávání baterkou už přijíždí víc lidí na kolech (nyní jakože dohromady) než je pro ta místa zdrávo. Varianta A: v prostředí kde je vymezení ekol od kol lze snížit míru vytížení návštěvami těmito dopravními prostředky, aniž by došlo k paušálnímu zákazu všem, i těm, kteří dosud v přijatelné míře nevadili. Varianta B: oddělení nenastane, zákaz stejně přijde, ale doplatí na to všichni.

      Takže nikoliv bajkeři, ale baterky jsou ti, kdo se k této potřebě chovají jako ten harant, který nedostal čokoládu, protože nesplnil úkol od maminky, ale jediné na co myslí je, aby ji pokud možno neměl ani bráška, který všechno udělal jak maminka chtěla.

    • venkovan  

      +1

    • Nitroglycerin  

      jako sranda dobrý, no :)

Nová reakce na zakládající

Pro napsání příspěvku se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.

Podobné diskuse