ELEKTROKOLO - aneb pokračujem o é-kolech do nekonečna a ještě dál

708 nepřečtených
  • Pavlos_S1

    Ostatní vlákna jsou už moc našlapaná a dost nepřehledná. Tak je zde nové vlákénko, kde se dává prostor pro nekonečné dohady na téma éček, e-mopedů, e-motorek, e-koloběžek, e-vysavačů, e-fénů, e-robertků a další.

    Stačí si pustit video od 6:18, kde je jasně vidět (slyšet) proč éčko má smysl. Ale pro úplnost bych se podíval na celé.

    https://www.youtube.com/watch?…

    • Nitroglycerin  

      K videu není co dodat, můj šálek kávy.

    • roman 3D  

      e- má smysl, je to budoucnost, jen si stále nemůžu v tý záplavě vybrat svýho prvního e-fulla na blbnutí, pořád vymejšlej něco novýho což je dobře, testovačky dobrý ale na jaro snad něco rozumnýho se silnou baterkou pořídím jako doplněk k pevňáku a pseudo gravelu, tři kola stačí, možná že by se mohlo oddělit e-bikeforum, tam bude brzo živějc k věci

      • Xfantasy  

        Kapacita baterie je také důležitá, ale většinou není problém vyměnit.

        Hlavní věc je volnoběžka, aby se netahal motor s převodovkou když jedeš bez baterky (dojde, porucha…). Pak samozřejmě geometrie, když už chceš na něm blbnout :D

        Na shimanu je velký převodník, takže menší opotřebení a decentní displej. Nehrozí že ho zničíš pádem.

        • JanITCZ  

          Tady neco k pripomoci spal. morem-zadna jina liga-vyrobeno cca 6 milionu,......

          https://it.wikipedia.org/wiki/VéloSoleX

          http://asimarket.it/…-solex-3800/#…

          V Italii pouzivano starsimi lidmi,postaky a napr. ve filmu s V. De Sica jako carabiniere,.....

          A volnobezka nebyla potreba,proste kolo s pripomoci!

        • Romancero  

          ony se dělají i el. pohony (středové) bez volnoběžky?

          • Sgt Pepper  

            jako že e-festka?

            • Romancero  

              no jako , že „brzdíš motorem“ :-)

              asi se bud muset na nějakém e-biku projet! Nějak tomu pohonu nerozumím! Pokud je tedy rychlost omezena na 25 km/h-pak to znamená „absolutně“ – tedy že když tuhle rychlost přesáhnu, začne mě motor brzdit nebo se prostě jen el. přípohon odpojí a já si můžu šlapat , co to dá?

              A do kopce-jak mohl jet-ten elektrikář 30 km/h? To by pak tedy znamenalo, že měl el. pohon prostě „přidává " výkon stále a nebrzdí mě, i když "povolenou“ rychlost přesáhnu !?

              mám v tom teda pěkný guláš, co? :-)

              • Zdendyš  

                Po ukonceni pripomoci třeba 25km, 32km, 50km nebo jak to nastaveni kdo odrbe, jedes za svy, motor te vubec nebrzdi, jakoby nebyl. Brzdi te vyssi vaha, treba oproti HT cca 100% tedy 20kg.

                • Janes  

                  Bosch se neodpojí a po překročení rychlosti je to jako tahat nohy z bahna, proto je čip jediná možnost, jak se projet normální rychlostí 30–35 km/hod.

                  • Zdendyš  

                    Jasne, moje info plati pro Shimano Steps 8000, s jinymi motory nemam zkusenosti.

                    • Jáchym 1  

                      Bosch ActiveLine nebo CX performance 4.generace se po odpojení přípomoci chová celkem solidně.Nohy v medu mělo starší CX-ko.

                  • Nitroglycerin  

                    Bosch se u mne normálně odpojí a cca nad 26 km/h to jede jako normální (ale sakra těžký) kolo. Nemám s tím problém

                    • natureman42  

                      presne .. vsechny stredaky se odpojujou, jen u Bosche bez energie roztacis vnitrni planetovou prevodovku, kterou tusim Shimano nebo Yamaha nema a tim padem ti klade sic minimalni, ale prec odpor..

                      • Nitroglycerin  

                        Mám pár měsíců starý kolo s CX Performance (ve verzích se nevyznám) a většinou se to odpojí a jede bez tahání nohou. Na silnici zcela ok. Už jsem si párkrát všimnul, že do mírnýho kopce to šlo někdy trochu ztěžka. Ale možná je to jen tou hmotností kola a pluskovejma pláštěma. Jinak nemám pocit, že by mě na silnici po rovině něco brzdilo.

                  • Chlebovnik  

                    Normální rychlost byla určena jako 25 km/h. Že se Vám to zdá málo je Váš problém. Zkuste si sám jet za své konstantní rychlostí 30 – 35 km/h po dobu aspoň 10 minut a klidně na lehčím kole. Poznáte, že to sakra není zadarmo.

                    Nelegální úpravy sem prosím netahejte.

                    • Zdendyš  

                      Správně, poradek a disciplína musi bejt ;).

                    • Janes  

                      Právě že na silničce je tahle rychlost naprosto normální i pro hobíky a léta jsem jí normálně jezdil. Za nás nebyly kompjůtry, tak jsem věděl vždycky jen celkovou dobu i s čůrpauzama. A normální průměry byly kolem 27mi na mém oblíbeném 50ti km okruhu. Takže když dneska jedu takhle rychle na e-kole, tak se cítím jako za mlada a nepříjde mi na tom nic divnýho…chápu ale, že bikeři to mají nastavené jinak. Já se dodnes v terénu dobře necítím, byť tam občas v rámci společných výletů musím.

                      • Hermod  

                        Před časem jsi psal o kamarádovi, co má čopra. Na tom bych se cítil sakra líp než „na e-kole jako za mlada“.

                        • Janes  

                          Já bych se tím asi taky bavil, ale, jak už jsem tu psal, nikdy jsem si kvůli kolu neudělal řidičák na mašinu. Teď toho sice lituju, ale tehdy jsem razil heslo, že žádnou motorku nepotřebuju, protože mám kolo .-).

                          • cioran-m  

                            Jasně. Motokolo a bez řidičáku k tomu. Prostě skvělý.

                            Už na to přišli mnozí. :)

                            • Janes  

                              Opravdu si myslíš, že potřebuju řidičák na mašinu kvůli e-kolu, když mám od 18 ti řidičák na auto, který obsahuje i skupinu M, se kterou můžu řídit i skútra 125 ccm? Prober se ze své zaslepenosti a nemel hovna…

                              • cioran-m  

                                Vidím, že jsi ten svůj vlastní „level“, o němž ses byl jednou jen obecně zmínil, rozhodl déle neskrývat a začal hrdě komunikovat velmi přirozeně na tímto již dobře definovatelné úrovni. :))

                                Nezbývá, než tvůj „coming out“ ocenit tak, jak mu přísluší.

                                • Janes  

                                  Prostě už jsem na některý blbý kecy alergickej…a co kdyby ses raději vyjádřil ke skutkové podstatě a ne zase prudil. Byls mimo a teď to ještě zakecáváš, toť vše.

                                  • cioran-m  

                                    Kolega ti v doskusi nabídl na svezení čopra. Ten se ve stopětadvacítce obvykle nedělá, nebo když, tak zcela okrajově, snad pro nedospělé (nemyslím jen mentálně); aspoň úplně nejslabší chopper, na kterém jsem sám jel, byla dvěstěpadesátka Virago. Obvykle má člověk tato vozidla spojena s objemem motoru kolem litru a víc. Také jsi na to reagoval, že by ses tím taky bavil, ale neudělal sis kvůli kolu řidičák na mašinu a že toho lituješ.

                                    Na tohle reagovat šlo; nebudu se přilt o to, zda moje reakce byla tou nejšťastnejší z možných, na nic takového ostatně neaspirovala, ale nebyla inadekvátní.

                                    Víš, pokud je (patrně přirozená) sprostota, tak jako u tebe, spojena i s hloupostí, je ten zmíněný "level"opravdu definován dostatečně.

                                    Takže se tedy nadalle už bav se sobě bližšími – se mnou už to nepůjde.

                          • Hermod  

                            To já jsem si ho udělal už v 18 společně s řidičákem na auto a vidíš, za pár let se bude třeba hodit. Než abych někdy v životě sednul na ten elektrickej vehikl, raději si pořídím mašinu a budu jezdit rychleji a dál. Něco skončí a něco nového začne. Tak to má v životě být … a ne oddalovat nevyhnutelné nějakými kompenzačními udělátky, za která bych se musel stydět sám před sebou …

                            • Janes  

                              Počkej, až na Tebe dojde, uvidíme jakej budeš „hrdina“. Mně teď kvůli zničeným zádům hrozí nejen konec cyklistiky (mám přísný zákaz od doktorky) taky konec mého milovaného pinecu, chodím pouze na krátké treningy a nejsem schopen hrát zápasy. Řeknu Ti, že kdybych měl s tímhle, co mně provázelo celý život, skončit, tak vůbec nevím co…a věř, že žádný náhrady jako motorka, nebo třeba šachy, mně moje milovaný sporty nenahradí. Momentálně se modlím, abych mohl na jaře aspoň na to e-kolo.

                              Ale věřím, že to máme každý jinak.

                              • onuce  

                                Alespoň na e-kolo? To Vám snad kolo nahradí? Sám mám naprosto zničené koleno a e-kolo jako alternativu… obelhávat se prostě nehodlám. Doporučuji místo e-kola převod 22/42.

                                • Janes  

                                  Ploužit se někde jako kripl, na to nejsem zvyklej a asi bych to nedal.To bych to kolo raději zahodil. Na kole mně vždycky bavila ta rychlost.....když kolem 40ky přestáváš slyšet okolí a adrenalin z Tebe stříká…to bylo moje kolo, žádné kochání v přírodě, tam chodím raději pěšky. Ale nikomu to nevnucuju, jen to máme každý jinak.

                                  Pro mně je převod 22 × 42 k smíchu. S nejmenším převodem 47 × 26 a s báglem na zádech jsem objel celou republiku, vyjel třeba na Ještěd a šlo to. Mít takovej koláč vzadu, styděl bych se, že bych to kolo snad ani nevytáhl z garáže..

                                  • onuce  

                                    Za lehký převod byste se styděl, za in-line elektrickou kriplkáru ne? Ostatně i s tím lehkým převodem nic nebrání pustit to pak z kopce třeba čtyřicítkou…

                                    • Janes  

                                      V Polabí kopce nejsou :-) A při čtyřicítce z kopce žádnej Adrenalin nebo Serotonin, nebo co to je, nestříká, to jen když to bezhlavě valíš, co to dá.....

                                    • Zdendyš  

                                      Ecka si zjevne zatim vydobila jednu sablonu. Je to blbost, tak to neni. Ano, jsou ecka ala kriplkara a jsou ecka na kterych se musi s maknout abych nekam vyjel. Tezko se to vysvetluje, je potreba pro objektivni posouzeni zkusit vsechny e-vydobytky ;) dnesni doby, bych tak nejak rekl svymi slovy.

                                  • Hermod  

                                    Vidíš, takže už chápeš moje pocity z ebiku. Ploužit se někde jako kripl, to bys to kolo raději zahodil. Já bych se mnohem víc styděl za baterku než za trojplacku a 22 × 42, protože i to ploužení je poctivým výkonem, na rozdíl od iluze s baterkou.

                                    Ale za motorku bych se nestyděl vůbec. Poctivě si přiznat, že je se sportem konec, a za odměnu pocítit, co je to stovka, a dojet až do Drážďan třeba. Věřím, že kdybys to zkusil, začal bys to mít rád.

                                    • Janes  

                                      Sorry, ale ještě jsem k tomu nedorostl :-).

                                    • Manas  

                                      Uprimne, nez jezdit na motorce jako mi kolegove kteri ztloustli tak, ze ani na ekole jim to nejede .. to snad radsi chodim pesky. A nebo to ekolo. Rozhodne radsi ekolo.

                                      Kazdy to ma jinak a holt se muze stat ze i ty zmenis nazor … zatim je pro me ekolo „velky spatny“ a u mladsich lidi to ani v lese nechapu. u tech velmi obtlouslych to taky uplne nechapu (vetsinou dle vzhledu z bohatsiho kraje), tam to je asi status symbol, nebo nevim.

                                      Az mi to nepude a pujdu si s detma chtit zajezdit tak abych u toho nechcipnul, tak klidne ekolo vezmu na milost :)

                                      • Zdendyš  

                                        Souhlas. Ja kdyz vidim ty potici se tlustochy z motorek na benzinkach jak zerou ty nabizene hnusy, tak se za ne stydim , je mi jich v podstate lito.

                                      • psbiker  

                                        Já zas nechápu ty mladší štíhlé, v upnutém cyklodresu na éčku. Tlusťochy tak trošku chápu, ale tady už fakt nevím.

                                  • xtonda  

                                    A odznak kripla v podobě elektrického motorku ti nevadí?

                                    • Nitroglycerin  

                                      Dost ubohá reakce svědčící o především „inteligenci“ přispěvatele.

                                      Fakt mě překvapuje v porovnání s některými jinými fóry kam jsem chodil nebo chodím (modeláři, běžkaři, vzducho-střelci, golfisti, pár herních fór) vysoký procento arogantních a nesnášenlivejch jedinců tady na BF. Pak se nedivte, jak na „cyklisty“ někteří nezasvěcení koukají, no.

                                      • xtonda  

                                        Na hrubý pytel hrubá záplata. Když někdo napíše Pro mně je převod 22 × 42 k smíchu. … Mít takovej koláč vzadu, styděl bych se, že bych to kolo snad ani nevytáhl z garáže. tak mě to uráží. Přitom si vozí zadek na elektrokole.

                                        • Janes  

                                          No vidíš, mně taky urážejí vaše nepodložený nadsamčí kecy o e-kolech, takže jsme si kvit.

                                          • xtonda  

                                            To si mě s někým pleteš, mě elektrojezdci nevadí, dokud nezačnou machrovat a snažit se zesměšňovat ty, co když už jim to nejede úplně nejlíp, hledají jiné způsoby jak si to usnadnit než je elektromotor.

                                            • Xfantasy  

                                              Ono je jedno na čem kdo jezdí, hlavní je slušnost a tolerance k ostatním.

                                        • Xfantasy  

                                          Vozí? Ty si fakt pleteš ebike s mopedem :D

                                          • mikub  

                                            No, zrovna od tebe to sedí.

                                            • Xfantasy  

                                              Pořád nerozumím tvé reakci. Když to neumíš vysvětlit, tak se laskavě zdrž urážek.

                                          • embi  

                                            Ale hovno, na éčku stačí tak na oko točit nohama, a jede to samo. Něco jsem na tom najezdil.

                                            • Xfantasy  

                                              Ale v tom případě si jezdil špatně, protože takto éčko nefunguje.

                                              Necháš se vozit a budeš tvrdit že je to hlavní funkce ebike…

                                              • RomanH  

                                                Ale v tom případě si jezdil špatně, protože takto éčko nefunguje.

                                                Ale no tak, funguje, zase tu nelzi.

                                                • Xfantasy  

                                                  Právě že ne. Pokud máš boost režim kdy jen hýbeš nohama, kdy ti motor dává 200–300%, tak si naprosto zabil princip fungování ebike a právě o takovýchto uzivatelů se tu vedou diskuze.

                                                  Ebike je o tom že si reguluješ přípomoc takovou, jakou potřebuješ. To že ty potřebuješ více jak 100% neznamená že tak ebike funguje.

                                                  Takové použití je proti doporučení výrobce a povede k nadměrnému opotřebení všech částí, protože k tomu nejsou díly na kolo uzpůsobeny.

                                                  • RomanH  

                                                    Boha jeho, nemusim mit ani boost rezim, ta pomoc je tam proste hodne vyrazna. E-biky (trekkingove necipnute Gianty) maji rodice, koupili si je az po vaznych nemocech a operacich. Nehodnotim e-bika jako moped, ale na druhou stranu me fakt vytaci, kdyz se rika, jak se na tom clovek nadre, Jiste, kdyz ho bude nostit do sedmeho patra, tak ano, stejne tak treba i v bikeparku, to nerozporuji. Ale na normalnich lesnich cestach jsem nikoho nevidel (a ze tech e-cek jezdi dost), co by valil s penou u huby.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Tak to je mi lito, ze jsi eckare na lesni ceste s vyplazenym jazykem jeste nevidel. Nezoufej, co neni dnes, muze byti zitrkem.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Ano, je výrazná, proto se dá upravit dle potřeb. Proto jsem si tovární nastavení ponížil, protože to bylo pro mě moc. Já mám shimano a tam se dá nastavit přesné podle potřeb. Tak mi netvrď že každý ebike musí jezdit skoro sám.

                                                    A ne každý se musí vyšťavit po rovině na lesní cestě, někdo se chce jen kouknout do přírody, jiný si chce dát do těla.

                                                    Ebike je o tom že si to uděláš tak jak potřebuješ.

                                                    A rozhodně netvrdím že se každý na ebike nadře, tvrdím že když chceš, není problém. Ale to se musí chtít a ne jen kecat.

                                                  • gerrard  

                                                    To mne pripomelo vtip: “Kdo je nejvetsi blbec na svete? Pochuzkar na zeleznici – ma rezijku a chodi pesky.” To je skoro to same jak si koupit kolo s pripomoci a nastavit ji tak, ze skoro nepomaha. :) Nic ve zlem teda.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Nooo, i tak se to dá brát :D

                                                    Tak zase ne každý musí využít plný výkon. Někdo to využije jen jako kompenzaci dané indispozice, jen když potřebuje.

                                                    A samozřejmě se dá polemizovat o tom jestli radši nekoupit lehký karbon s dobrým osazením.

                                                  • Romancero  

                                                    tak přijde mně zcela normální a logické, že když mám elektrokolo, tak z vyjížďky bych chtěl přijet s baterkou „na doraz“!? jaký má smysl tahat s sebou baterku „těžítko“-jako „olověnou vestu“ a brát to jako trénink? :-)

                                                    Když jedu na normálním kole-tak prostě neokážu jet pomalu, když mám prostě navíc (mám dost energie) – baví mě krouhat zatáčky a využívat převody-prostě se zapotit!

                                                  • Romancero  

                                                    já mám spíše po takových vyjížďkách „hubu u pěny“ (pivní) :-)

                                                  • gerrard  

                                                    Budu muset rodicum vysvetli, ze na tom ebiku jezdi blbe, ze tak nefunguje. :)

                                                  • mikub  

                                                    Hele, už se v tom zase ztrácím. Tady jsi mi psal, že režimy jsou do 100%. Teď zase, že motor dává 200–300% (o čemž jsem psal minule a vyvracel jsi mi to).

                                                    Jak to teda je?

                                                  • Xfantasy  

                                                    Běžné režimy jsou do 100%, tedy co se shimana týče. Pak je tam poslední režim boost který dává plný výkon, tuším že standart je 200 nebo 300% a plný kroutící moment. Tento boost režim shimano uvádí jako nouzový, pro vyjetí kopce a zakazuje (už nevím jak to formuluje) jeho používání dlouhodobě.

                                                    Tedy : shimano má tři režimy a každý z nich se dá přes aplikaci upravit mezi třemi volbami.

                                                    Eko – snížený krouťák cca 40%

                                                    Trail- 70% (na blbnutí v terénu ideální)

                                                    Boost- 200% plný výkon (totálně nepoužitelný pro jízdu, nedá se reálně s citem dávkovat, ale pro prudký výjezd bez techniky dobrý)

                                                    Jestli jsem to minule špatně vysvětlil, tak se omlouvám.

                                                    Pak je tu ještě neoficiální app kde se každý z režimů může nastavit konkrétně. Zvlášť % pomoci, krouťák i max výkon, nezávisle na sobě. Takže se dá krouťák ponížit aby se výkon lépe dávkoval a přitom ponechat maximální výkon při plném sešlápnutí.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Ps: ten Trail režim se dá plně využít i pro prudké stoupání úplně bez problémů, jen při delším kopci se to nemusí zvládnout udýchat, vzhledem k potřebě vyšší frekvenci šlapání. Tam třeba konkrétně u mě hapruje potřeba ještě lehčího převodu a zpomalení rychlosti. Lehčí převod bych uvítal, protože se zklidní jízda a dá se při tom i vydýchat. Ale takto mě i nejlehčí převod nutí k vysokému výkonu a tak když už to neudýchám, nejde zvolnit ale musím použít boost, nebo slézt.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Tak ja jezdim Eko 70%, Trail max kroutak a 125%, Boost nepouzivam vubec. Gro frcim na Eko, tocim 80–100 rpm v sedle. Trail pouziju pouze na prdaky, stojky a utahovaky ;) abych udrzel tepovku v aerobnim pasmu. Ve vysledku bych to nastaveni + 1000m nastoupanych na 40–50km prirovnal jako na Ht v mirne zvlnenem terénu na 50km. Proste pekna kompenzace v lese, kopcich, sem tam nejaky ten tichy houbar a hlavně zadny magori v autech a pekně nebe nad hlavou.

                                                    :)

                                                  • Romancero  

                                                    to zní jako idylka! :-)

                                                  • blue.sun  

                                                    I základní přípomoc funguje tak, že nemusíš prakticky vůbec zabírat, a jedeš na limitu. A není ani potřeba nijak čipovat motor. A tímhle stylem jezdí 95 % elektrikářů u nás (a věřím, že nejen u nás). Na takový režim ujedou sedmdesát, osmdesát kilometrů, a mají celodenní zábavu. A než zase začneš teoretizovat, tak nezapomeň, že jsem na tom taky jezdil.

                                                    Jo, že ty a Janes jezdíte jinak? Přesně to zapadá do toho, jak píšu jinde, že vy tu skupinu prostě nezachráníte. A lidi se špatnou zkušeností už vůbec nepřesvědčíte.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Tak urcite par lidi se spatnou zkusenosti se vzdycky najde o tom zadna a pochybuji, ze je chce nekdo presvedcovat. ;).

                                                  • Xfantasy  

                                                    Každý je nějaký a pokud má špatnou zkušenost, nikdo s tím toho moc neudělá. Také nesnáším menšinu, celý živou jsem sledoval jejich způsob života a mám jen negativní zkušenosti. Ale znám i takové kteří jsou „normální“ a jsou to super lidi.

                                                    Já bych jen rád, aby jsme si někde na trati, v lese, na cestě, dokázali říct slušně Ahoj, jak se vede, popřípadě si vzájemně pomoci když bude potřeba.

                                                  • blue.sun  

                                                    Člověku v nouzi dokážu pomoci vždycky, ať je čímkoli. Ale hrát takhle na city a omlouvat tím prasení, kterého se dopouští velká část elektrocyklistů, to k dobrému nepovede.

                                              • matbiker  

                                                Éčko takto funguje, nebo jinak, může fungovat. To že ty si reguluješ přípomoc na minimum je jiná věc. Absolutní většina lidí funguje tak, že si naplánují výlet a přípomoc regulují tak, aby jim baterka vydržela až do cíle.

                                                • Janes  

                                                  Ano, jaký si to uděláš, takový to máš. Samozřejmě chlápek, co s tím jezdí tři kiláky do hospody si klidně dá turbomód anohama maximálně tak šmrdlá. Kdo to používá na dlouhé výlety, aby si na stará kolena zvětšil dojezdový radius, ten tou baterkou a přípomocí po čertech šetří a může se opravdu docela slušně unavit a mít z toho výletu radost..

                                                • Xfantasy  

                                                  Ano, také se to tak dá pojmout. Pak záleží jak dané éčko chtějí využít.

                                                  Také netvrdím že pokaždé jedu naplno, někdy se jen chci projet bez sportovních ambicí. Udělat delší okruh, kochat se.

                                                  Trochu jsem to zamotal, ale chtěl jsem tím spíše říci že je to o volbě dotyčného a neplatí tvrzení že se na ebike jen vozí. Ikdyž to tak může na první pohled vypadat.

                                                  Pokud si někdo pořídil fula nebo enduro jen aby se vozil po výletě, tak je to mrhání penězi.

                                                  • onuce  

                                                    Mám fulla na vození po výletech.

                                                  • TK75  

                                                    Steaky, fulla na výlety, titanové koleno…to je hned vidět, kde jsou peníze:-)

                                                  • Xfantasy  

                                                    Nezavrhuji to, ale dalo se koupit levněji ht :)

                                                    Ikdyž ten komfort fulla se nedá popsat :D

                                                  • Nitroglycerin  

                                                    Právě na tu pohodu je full. S baterkou nebo bez.

                                                    Když jsem před časem poprvé sednul na Stumpíka FSR 29" při demo-dni na Sulicích u Zdeničky (pořádal Cyklosport Jesenice, už neexistuje), tak jsem během deseti minut v lese měl jasno. Jen jsem zbytek testovací jízdy přemejšlel, kterak vysvětlím manželce, že mi desetiletej Author Basic v oceli nestačí a fakt hrozně nutně si musím koupit něco pořádnýho:)

                                                  • Zdendyš  

                                                    Ale za stejny cas v porovnani s eckem stihnes mene zazitku :). Ledaze by to to bylo naopak ;)

                                                  • onuce  

                                                    Lepší méně zážitků, ale hlubších. Kdybych jezdil na elektromotocyklu po lese, tak by veškeré zážitky přehlušil stud a hanba.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Tak i na ecku zazijes hluboké zazitky. Jezdim na tom v podstate stejne trasy jako na kole a predevcirem jsem se nechal unest dynamicnosti jizdy, moc nechybelo a odletel jsem v jedne zatacce do udoli mezi tůristy ;). To by byla ostuda a potupa ale Buh blesku mel se mnou slitovani ;)

                                                    Ted me tak napada, ze ecko by na to tve kolinko melo byt idealni lecebnou a rehabilitacni kurou. Mozna by ti i na nejake to skromnejsi ecko prispela pojistovna.

                                                  • Romancero  

                                                    a co ta nepřirozená zvuková kulisa z e-přípohonu, když na tom jedeš v tom tichém lese?! :-)

                                                    To je jako jít na relaxační procházku do lesa a do uší si pouštět psychotrance..ha ha

                                                  • Zdendyš  

                                                    Je fakt, ze ten zvuk mi dela dobre, uplne me jako nabiji nebo co :)

                                                  • Romancero  

                                                    mě takhle duševně nabíjel v dětství zvuk vysavače-(stará ETA)..asi nějaké alikvótní tóny nebo co?

                                                  • TK75  

                                                    Mně vůně benzínu (Motorkářská rodina)

                                                  • Zdendyš  

                                                    Chystam si kolecko na zitrejsi 100km krasne schvaceni a dobře se mi s tebou keca, tak ti odtajnim moji prevodovku na HT ;). 29"/28–38/10–45 12sp. Taky mam rad lehke prevody, optimalni frekvenci mi vtloukli do podvedomi uz v kat žáci a diky tomu jsou kolinka zatim ve vyborne forme. Kdyz dnes vidim co lidi toci za prevody, vstavaji mi chlupy snad vsude po tele.

                                                    :)

                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. Chystám se o víkendu do Pošumaví a na Šumavu. Také kolem stovky za den, plus koupání v peřejích horské řeky. Koleno mám po operaci zcela odepsané, belhám se v bolestech jako invalida, přesto o elektrokole neuvažuji. Mám svoji hrdost. A radost z výletu bych prostě neměl.

                                                    Kolik procent máte takto rozsah řazení?

                                                  • Zdendyš  

                                                    Rozumim, nech to ulezet, buhvico bude za mesic natoz treba za rok.

                                                  • Hermod  

                                                    To bude:

                                                  • Janes  

                                                    Běž s tím na motofórum a neplevel s tím tady naše posvátné cyklistické fórum :-))

                                                  • Hermod  

                                                    Když sem můžou (můžou?) elektrokola?

                                                  • Zdendyš  

                                                    Proboha !, to je ale hnus fialovej. Bez s tim na motorkari.cz

                                                    :))

                                                  • onuce  

                                                    Mně tedy přijdou hnusnější elektrokola.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Zkus se na ecka podivat okem umelce …

                                                    Kdyz koukam na tu motorku, tak pri vsi snaze vidim tunovou kriplkaru, ktera jeste hluci a smrdi. Je ovsem mozne, ze po lahvince Traminu se na ten obraz budu diky tomu zatisi divat jinak.

                                                    :)

                                                  • Hermod  

                                                    Proti elektrokolu je to impozantní krása!

                                                  • Romancero  

                                                    přesně tak! Je v něm něco ušlechtilého a zároveň nespoutaného…

                                                    Proti nějaké alektrické a elektronické „m.dce“ ?:-)

                                                  • cioran-m  

                                                    Moc pěkný. Novej Sportster?

                                                  • Hermod  

                                                    jj, varianta Forty-Eight

                                                  • Pavlos_S1  

                                                    Supr stroj, ale tohle je snad jedinná možnost kdy si taky můžu zanadávat jako ti ortodoxové. Takže jdi s tím do pr..... Znesvětil jsi BF, hanba ti :-)))))))

                                                  • Romancero  

                                                    krásný stroj!

                                                  • onuce  

                                                    Apropo, dobrý pane, nebyl jste to náhodou právě Vy, kdo zde učil nezdravit éčkaře a v nouzi jim nepomáhat? Vzal jsem si to za své a nezdravím je. Ortodoxně. Když mě jeden starý pán na ekole u jezera Laka sám první pozdravil, řekl jsem mu, že já v lese motorkáře nezdravím. Všem to tam pak vykládal a zaslechl jsem na svoji adresu blázen apod. A Vy teď sám éčkař…

                                                  • 2. Bóďa  

                                                    Neodpovědět starému člověku na pozdrav, to jako vážně? Kam to ta společnost spěje…

                                                  • onuce  

                                                    I starý člověk může svojí vinou pozbýt úcty.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Mas pravdu ale bohuzel s pribyvajicimi ecky se mi paradoxne menily nazory diky vyrazne ruznorodosti lidi co je pouzivaji. V česku je zatim gro eckaru minimalne na pohlavek nebo ignoraci. V Nemecku kde jezdim z 50% jsou eckari proste v pohode. V terenu i jinde se k cyklistum chovaji bez agrese, s uctou ke druhemu a neurvalost je jim cizi. Ja jezdim proste ve dvou mentalnich svetech, resp ve trech a krom toho par mych kamaradu cyklistu s najetymi statisici km preslo na ecka aby diky zhuntovanemu zdravi byli aspon nejak jeste v deni. Ecka maji sva pozitiva i negativa, spis jde o to kdo je pouziva. Je to cely slozity a do budoucna souziti techto dvou skupin v cesku az na vyjimky pokladam za nerealne. Kdyz vidim tu rustouci agresivitu, netoleranci a ignorovani predem danych pravidel na silnici ..

                                                    A jak jsem Onuce psal uz ixkrat, ja jsem predevsim cyklista, ecko v porovnani s kolem pouzivam pouze okrajove a ucelove prave ke kolu.

                                                    Jinak to mastim z mobilu, tak dekuji za shovivavost.

                                                    Mozna jsi toho stareho pana nemusel hned vicemene poslat nekam.

                                                  • onuce  

                                                    Jistě, Spolková republika je jiný svět. Civilisace, slušnost ohleduplnost. Ale zas nemají nádherně zpustlé oblasti jako Český les apod. A to je moje doména. Tam byl od lidí a cyklistů klid. Teď si nejsem nikde jist, éčkaři se dostanou všude. Zábrany v podobě odlehlosti padly.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Jezdi po neznacenych cestach, svaznicich at se lidem vyhnes. Ja to tak delam o vikendech. Ve vsedni den je tady nastesti temno ;) jak pravila jedna moje kamaradka.

                                                    Jinak Zitavske hory jsou byvale Vychodni nemecko ale v nicim to nerozeznas treba od okoli Waidenu.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Weidenu … ;)

                                                  • onuce  

                                                    No a já občas jezdím v Bavorsku, to je opravdu etalon slušnosti, zdvořilosti a pořádku.

                                                  • Romancero  

                                                    no hlavně , aby zase ty svoje říšské pořádky nevnucovali druhým !

                                                  • Xfantasy  

                                                    Vždyť to už dělají, mamá makrellll :D

                                                  • onuce  

                                                    Rád bych si ty pohádky nechal vnutit.

                                                  • onuce  

                                                    Vidíte, toto se mi ve spojení se Spolkovou republikou vůbec nevybaví. Trochu podpásovka, myslím.

                                                  • Romancero  

                                                    no jen , že nic se nemá přehánět! A žít v jakémsi bludu, že existuje jen ten jediný správný a spravedlivý světový řád-?…

                                                  • onuce  

                                                    Právě na neznačených cestách mě poslední dobou překvapilo několik ebiků! A ještě jely nečekaně rychle do kopce, jsem teď stále ve střehu, tedy ve stresu. Pohoda a relax pryč.

                                                  • JanITCZ  

                                                    Stanislave,ac jsem temer vzdy na tve strane,tentokrat ti musim vycinit – pozdravit je projev lidske slusnosti a odpovedet je povinnost!!!

                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. Ano, cítil jsem se nakonec hloupě a stále na to myslel. Ale když nezdravit emotorkáře, v přírodě myslím, tak poctivě všechny. A ten pán jistě nejel Šumavou k lékaři pro nové brýle.

                                                  • 2. Bóďa  

                                                    Skvělý způsob, jak se definitivně o kloub připravit. A jen kvůli pýše… Smutné.

                                                    Vždyť užívání elektrokola k rehabilitaci, nebo při invaliditě tu nikdo nerozporuje, ba naopak.

                                                  • onuce  

                                                    Mám lehký převod, což elektrokolo nahradí. Nikdo se tedy nemůže vymlouvat na zdravotní stav. Naopak, nemusím manipulovat se zbytečně těžkým strojem. Nechtěl bych ekolo přehazovat přes padlé stromy apod.

                                                  • TK75  

                                                    Ano to je pravda.Taky myslím, že lehké převody bohatě stačí

                                                  • Zdendyš  

                                                    Ecko prave pro koleno by mělo byt idealni pro moznost citlive davkovatelnosti.

                                                  • onuce  

                                                    A co citlivé přenášení těžkého krámu přes překážky? To je zabiják na poškozené koleno od lékařů.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Prenaset se to moc neda ani tlacit do kopce natoz behat pres prekazky. Lehky bakelitak je oproti ecku "mnohaucelovy.

                                                  • xtonda  

                                                    není elektro jako elektro

                                                    https://www.vivax-assist.com/…/fahrrad.php?…

                                                  • Zdendyš  

                                                    Tam je ten motorek pro silnicni kola. To by mne zajimalo, jak se tohle bude resit u amaterskych zavodu.

                                                  • xtonda  

                                                    Mě se to líbí, je to lehký, jen jako vyprošťovák tam kde to i na 22/42 bolí.

                                                    Je tam viditelný vodič z podsedlové bračny do sedlovky.

                                                  • onuce  

                                                    Vida! Děkuji za upřímnost.

                                                  • Zdendyš  

                                                    Onuce, mam pro tebe dobrou zpravu, kdybys zacal uplne nahodou prijimat podoboji. Ecko ma i funkci „chodec“ o ktere jsem nemel vubec anung, ovsem diky zdejsimu uzivateli jsem po objeveneni teto rozmazlenosti pochopil i jeji nastaveni. Pri nejtezsim mem prevodu kolo jede samo 5km/hod a pri zarazovani na lehci prevody min 2km/hod. Je to funkce vyborna pro tlaceni do kopce i po kolenou, po ctyrech to nejde nebot se musi porad drzet packa levou rukou. Tak aspon tak ale na tahani pres prekazky to neni ledaze bys zatouzil po aerobnim posilovani celeho tela.

                                                    :)

                                                  • onuce  

                                                    Děkuji. Pokud ovšem budu chtít volit „režim chodec“, vezmu pořádné boty, batůžek, a skrze koleno možná ještě trekové hole.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Místo holí se můžeš opírat o to éčko :D

                                                  • Zdendyš  

                                                    Ano, ano, tzv e-hole, jenom musim vecer v aplikaci zjistit, jestli lze zvysit kroutak u rezimu chodec ala Padly anjel :)

                                                  • Xfantasy  

                                                    Nn, nejde, tento režim je striktně blokován pro úpravy, aby se nedal použít pro samostatný pohon :) tedy pro takový jaký je ortodoxi běžný :D

                                                  • Japhy  

                                                    Jedním stiskem jedu tryskem :-D

                                                    https://www.motucko.cz/

                                                  • xtonda  

                                                    To sem viděl na fotkách z budováni Trutnov Trails

                                                  • Pavlos_S1  

                                                    Tak už to tu vidím, jak ortodoxové píšou, že správnej zahrádkář a zedník používá radvanec bez přípomoci, jinak, že to se zahradničením a zedničinou nemá co společného.

                                                  • 2. Bóďa  

                                                    Vycházel jsem z informace „Koleno mám po operaci zcela odepsané, belhám se v bolestech jako invalida“.

                                                    To přece není stav pro jízdu na kole v terénu s padlými stromy. Ale každého volba.

                                                  • onuce  

                                                    Je to stav i na takovou jízdu, je to totiž stav pro všechno. Včera jsem dostal poslední injekci za 5'5tisíce korun a více prý pro mne udělat nemohou. Tedy v takovém stavu musím prostě fungovat, ač často bolestí vytrysknou i slzy. Všichni dobří lékaři jsou pravděpodobně již dávno na západě.

                                                  • TK75  

                                                    Tak to přeji brzký návrat do formy a co nejméně bolesti

                                                  • onuce  

                                                    Moc děkuji, ale je to spíše stále horší a horší. V práci již jen dřepím u PC, nemohu vůbec chodit po tvrdé podlaze. A když občas musím, tak odpoledne již myslím jen na lůžko. Koleno oteklé a bodavá bolest.

                                            • bessinka  

                                              Nesmíš si půjčovat elektrokolo od babičky z LDNky, ale svez se na opravdovém ebajku. Potom nebudeš psát nesmysly.

                                      • Romancero  

                                        ..to s inteligencí nesouvisí ! Vem si třeba Blesk-jak je populární a divil by ses, kolik ho čte třeba lékařů !

                                        Každý potřebujeme nějaký „ventil“ a snad jasné , že k tomu právě ty fóra a chaty většinou jsou!

                                        Většina cyklistů jsou také závisláci na adrenalinu-takže porovnávat je s modeláři nebo e-sportovci (hry na PC) dost neadekvátní, že?

                                        Porovnáváš hrušky s jabkama – a jak si myslíš, že jeto s tou tvojí „inteligencí“ ? :-)

                                        • Nitroglycerin  

                                          To asi nemá moc cenu rozpitvávat. Spíš jde o sociální inteligenci, empatii atd., to se dneska moc nenosí, no.

                                          Ale na adrenalin bych to fakt nesváděl – jako že „mám hodně adrenalinu, proto se chovám jako primitiv“.

                                          • mikub  

                                            Tak cyklistika je individuální sport. Možná to s tou empatií nějak souvisí…

                                          • Romancero  

                                            Jsou prostě prudší povahy s více hulvátským slovním projevem, ale na druhou stranu to mohou být lidé upřímní a čestní!

                                            a naopak „slušnáci“- hlavně univerzitní intelektuálové působí v komunikaci možná slušně, ale když dojde ke krizové situaci ,začnou se někteří chovat jako hovada!

                                            ..takže asi moc o lidské povaze nevíš,že? Soudíš jen na základě komunikace na dálku…

                                      • Sanity  

                                        No asi to je o tom, že na střelnici pro vzducho-střelce nepřileze někdo s M240G a nezačne tvrdit že to je stejný level jen s trochou přípomoci.

                                        • Romancero  

                                          jo..to je jako když si někdo na airsoft veme olověný broky a vzduchovku Slavia 632 (nebo jaký to číslo?) :-)

                                          jen taková menší „přípomoc“ ..

                                • Zdendyš  

                                  Clovek míní a Panbuh meni, kazdy se docka ;)

                            • Zdendyš  

                              Auto i motorka jsou zcela kompenzacni vehikl ;). Neco mi napovida, ze nejsi zcela pri smyslech …

                              • Hermod  

                                Jde o princip: Nežli sport jenom napůl, to raději sport vůbec. Co na tom nechápeš?

                                • Xfantasy  

                                  Aaaa už zase sport :D

                                  • Hermod  

                                    No jo. :-) Neboli dřina, pot, občas bolest a občas krátkodobá radost.

                                    Je pro vás pochopitelné, že jsou na světě lidé, kteří se NECHTĚJÍ vidět zhoršovat, a až poznají, že to nejde, raději začnou dělat něco jiného??

                                    • Xfantasy  

                                      Ale samozřejmě že jo :)

                                      Hlavní je že z toho mají radost všichni. Já si to nadávkuju podle aktuálních podmínek. A aspoň nějaký pohyb vykonám :)

                                    • Zdendyš  

                                      Az prijde to zhorsovani, mozna zmenis nazor ;). Málokdo z byvalych cyklistu a tim nemyslim turisty co ja znam a neni jich malo ;), tak jezdi porad na kole jenom logicky s pribyvajicim vekem pomaleji a pomaleji. A ti s urazy, vetsinou se jedna o bederku, klouby, tak dnes dekuji Bohu blesku za ecko. Pokud jezdis celej zivot na kole a mas ho rad, tak zhorsujici vykonnost ti jej nesebere.

                                      • Sgt Pepper  

                                        Zase ve vyssim veku se vyrazne zpomali reakce, takze je naprosto spravne, kdyz se zpomali i jizda. A moped s tim moc nekoresponduje…

                                        • Zdendyš  

                                          Moped nekoresponduje ale sportovni ecko bez uprav zcela. Jedinny kde jedes o par km rychleji jsou kopce. Pokud mas zakonnou pripomoc na 25km/h tak po rovine rychleji nejedes, malokdo je schopny a ochotny bez pripomoci tahat za sve, kolo tezke 20+ na pluskovych gumach. Z kopce v terenu jedes vyrazne rychleji na klasickem kole. Zainvestuj do vedeni a pujc si nejaky kvalitni ecko na vikend. Treba zrovna to Rb, mas to kousek.

                                        • Pán z Dubu  

                                          Nepřeháněj. Aby byly reakce zpomalené tak, že je nebezpečných 25km/h, už by člověk asi dávno neměl mít řidičák na auto. Přípomoc nemusí porychlit, ale zachová akční rádius. Ve větším městě zvládneš vyjet mimo intravilán, bydlíš-li v kopci zvádneš dojet dom, vše bez závislosti na autu.

                                          • Janes  

                                            Ano, zachování, nebo dokonce zvětšení akčního radiusu je jedním s nepopíratelných plusů éček, možná tím největším. Zvláště u starších lidí to vůbec není o rychlosti, ale o tom, aby ten výlet, na který se vydají, měl vůbec nějaký smysl a nejezdili pořád jen na dohled od komína.

                                        • Xfantasy  

                                          Moped ne, ale ebike ano. Ebike nerovná se vyšší rychlost.

                                      • Janes  

                                        Pokud jezdis celej zivot na kole a mas ho rad, tak zhorsujici vykonnost ti jej nesebere.

                                        Tohle do kamene tesat!

                                        On je tu ale ještě jeden aspekt, o kterém náš hrdý sportovec nemluví…vezmi tělu, který se celoživotně nějak hejbe, v tomto případě na kole ten pohyb a sedni si, znechucen vlastní zmenšující se výkonností, na tu opěvovanou motorku.....uvidíš, co se stane, a to tak, že velmi rychle. Jak už jsem tu jednou řekl, člověk po padesátce narazí na skutečnost, že v jistý moment už začíná holý boj o existenci, a ten je bez přiměřeného pohybu předem prohraný

                                        • Hermod  

                                          Jako že ztloustne? Tak můžu chodit plavat, abych měl přiměřený pohyb. Ostatně vodu mám taky moc rád.

                                          • Janes  

                                            Mluvím o motorce, kterou tak propaguješ, ne o náhradě jiným sportem, nehledě na to, že plavání je dle mého náročnější, než kolo. Nicméně určitě se dá přejít na pěší turistiku, to už je jedno. Jen se nezůstat válet na gauči, protože už mi to nejezdí, jako za mlada, to pak následuje rychlá devastace těla. V tom si snad rozumíme, ne?

                                            Já holt budu jezdit na e-kole, a Ty třeba plavat… to je podle vkusu každého soudruha :-)

                                            • Hermod  

                                              Jo. Motorka bude pro radost a plavání pro údržbu. :-)

                                              • Janes  

                                                S tím se dá souhlasit, jen tu motorku nezneužívat a co nejvíc chodit pěšky

                                                • Romancero  

                                                  a kam se pánové vytratil sex? To je to nejlepší sportování , co znám-zvláště po ránu!

                                                  A už je doba, kdy se tolerují sexuální aktivity všeho druhu-s kýmkoli a s čímkoli-není se za co stydět!

                                                  Dnes je doba, kdy se úchylky propagují :-)

                                                  PS: tak klidně i tu motorku můžeš zneužít!

                                      • Hermod  

                                        Právě proto, že ho mám rád, nedopustím, abych si zkazil vzpomínky. Někdy je umění i včas skončit. A to přesně udělám, až přestane být možnost nějakého zdokonalování se.

                                        • Zdendyš  

                                          Tak pokud si myslis, ze az na ten okamzik dojde a ono na nej dojde ;), budeš stale takto vyhraneny a rezolutni tak proc ne, tva volba, tvuj nazor a urcite budes potom rad kdyz jej budou ostatni respektovat.

                                          • Hermod  

                                            :-) Ve čtyřiceti vím, co říkám. A znám se příliš dobře.

                                            • Zdendyš  

                                              :) No, budiz ti prano ale ve tvem veku bys uz mohl vedet, ze se nikdy nerika nikdy a co bude za deset let nevi nikdo, mozna tak Vsemohouci.

                                            • Manas  

                                              Uprimne, ve ctyriceti jsem na tom fyzicky lip nez ve dvaceti. Ale vim, ze za par let, ten cas mozna prijde. Napriklad proto, ze plavani me ukrutne nebavi a pretlacovat se s ostatnimi duchodci v Podoli me ultra nebavi :)

                                      • Romancero  

                                        já děkuju bohu za koloběžku…paradoxně mě vrátila zase na kolo!

                                    • 2. Bóďa  

                                      Tak to už je skoro čas přestat, ne? :) Jestli se po čtyřicítce stále zlepšuješ, tak si asi předtím něco dělal špatně…

                                      • Janes  

                                        Bingo :-))

                                      • Hermod  

                                        No blíží se to a dobře to vím.

                                        • TK75  

                                          Od čtyřiceti je to rok od roku horší.Ještě před dvěma lety jsem ženu klidně nosil v náručí.Teď ji taky unesu, ale pak nemůžu týden na záda:-)

                                          • Hermod  

                                            To se tedy mám na co těšit. :-) Ale v práci vídám i padesátileté chlapy, kteří vypadají celkem životaschopně …

                                            • TK75  

                                              Ale tak to já vypadám taky životaschopně, akorát záda a ramena pokaždé stávkujou.

                                              • HonzaRez  

                                                Teď jsem v Egyptě jen tak pro legraci vynesl z bazénu svoji drahou v náručí. Od té doby mi nejede levé rameno, nevím, jak se to mohlo stát, žádnou bolest jsem necítil, ale teď je tady a možná už napořád…

                                                • Janes  

                                                  Ujišťuju Tě, že bude hůř :-), stáří není pro sraby :-)

                                          • Romancero  

                                            no snad tvoje komenty žena nevidí-aby si to nevzala osobně! …ono zvedat 80 kilo živé váhy :-)

                                      • Romancero  

                                        tak asi něco jiného je „zlepšovat“ si fyzickou kondici a něco jiného je jistě vyvíjet se "duchovně ", že?

                                • xtonda  

                                  lepší aspoň napůl než vůbec

                                  • Hermod  

                                    Ne. Proč se namáhat, když už ničeho nedosáhnu? Motivace nula. A pokud to má být zábava nebo něco pro radost, existují spousty příjemnějších věcí, jak už jsem psal.

                                    • Xfantasy  

                                      Ale v tom bohužel nemáš pravdu. Není to že ničeho nedosáhneš. Ušetříš svalům a kloubům na nohách, ale fyzickou zátěž si můžeš dát pořád stejnou.

                                      Fakt to není o tom že se necháš vozit. To jsou mylné představy z toho co vidíš venku, nebo čteš. Rozhodně ti éčko nenutím, ale přál bych si aby sis to někde na delší dobu půjčil, abys poznal jaké to je.

                                      Když už, tak to můžeš vzít formou „poznej svého nepřítele“ :D

                                • Zdendyš  

                                  Zalezi cemu rikas sport napul. Naplno sport – cyklistiku delaji pouze profesionalove. I ti uplne nejlepsi amateri v podstate delaji kolo na pul, protoze jim musi zbyt energie a cas na praci – obzivu a taky kdyz pracuji tak netrenuji. Doufam, ze chapes co tim chci rici.

                                  • Janes  

                                    Já chápu a souhlasím :-)

                                  • JanITCZ  

                                    Nevim jak CR,ale zde v IT existuji amateri na urovni II a III divise -rentieri,nota­ri,realitni makl.,......... proste lide kteri maji rano „prachy“ pod polstarem a cyklistika je bavi,chteji se ukazat,pro zachovani zdravi,…

                                    • Zdendyš  

                                      Rozumim, ale to jsou jini profici a pokud zacnou drtit kolo treba az od triceti dal bez pripravy na aerobni i neaerobni zatez od zaku, tak se spis drive ci pozdeji odvari a zdravi spis nalozi.

                                      • TK75  

                                        Zdendyš si ji napsal vyznání a smazala to.Přemýšlím esli to bylo nedopatření a nebo jsi tak geniální:-)

                                        • Zdendyš  

                                          Tak hlavne, ze si uvedomila, ze ma na vic nez se vystavovat na BF. Jinak jsem bohuzel psal pravdu, kazdej mame nejakou tu cernou skrinku. No, a ja mam tuhle ale uz jsem smirenej ;)

                      • orm  

                        Je hodne velky rozdil jet prumerem 27km/h nebo jet prumerem nad 30km/h.

                        • blue.sun  

                          A protože jet nad 30 km/h už znamená velké úsilí, je třeba čipovat a odblokovávat, aby se mopedista moc nenadřel.

                          • Janes  

                            Ujišťuju Tě, že při průměru 30 km na 50ti kilometrech se dost nadře i ten e-cyklista, protože musí tu přípomoc docela dávkovat, aby to vůbec dojel a nestál po 20ti km u pankejtu bez šťávy. Ostatně, nic Ti nebrání si to vyzkoušet, teoretiku.

                            • blue.sun  

                              Tak si to zkus bez té elektriky, ty jitrnice.

                              Mimochodem, mám taky pár desítek kiláků na elektrice odjeto, takže vím, jak se dají držet průměry na hranici toho horního limitu přípomoci. Tak na mě nezkoušej „teoretiky“.

                              • Janes  

                                Tak proč meleš takovýhle nesmysly.....­.A protože jet nad 30 km/h už znamená velké úsilí, je třeba čipovat a odblokovávat, aby se mopedista moc nenadřel…

                                • blue.sun  

                                  A není to snad pravda? Napsal jsem jen to, co jsi vzápětí potvrdil i ty…

                                  Zkus si to na normálním kole, jaké je udržet průměr nad 30 km/h, když tvrdíš, jak těžké je to na té načipované elektrice. Fakt, jste šašci, na baterky…

                                  • Xfantasy  

                                    Jj, mé rychlosti jsou prakticky stejné jako jsem měl na klasice fuuulu. Tam jsem také dal 30–40 ale se stejnou námahou.

                                  • Janes  

                                    Celou tu Tvojí pravdu shazuje tenhle naprosto zbytečný hejt .....aby se mopedista moc nenadřel…

                                    A odpust si ty šašky a jitrnice, bydlíš příliš blízko mně, mohl bych Ti to přijít vysvětlit osobně, internetový hrdino.

                              • Xfantasy  

                                Ono záleží jaké převody máš. Co znám mtb kámošů a moje Merida, tak převody umožní maximálně 40, ale reálně je 30 až 35 hranice, ale díky frekvenci jen pár km, pokud daný člověk není namakaný sportovec.

                          • Xfantasy  

                            Když myslíš tak si to zkus… Udržet takovou rychlost je nesmysl i na ebike. Navíc bych tě chtěl vidět v terénu při té rychlosti kámo ;)

                            V terénu je rychlost 13–20 max

                            • kesu  

                              Hele já nemám ani to, nakonec jezdím na Ebiku stejně rychle jako na klasice. Akorát víc čumím do lesa a do krajiny a nevadí mi protivítr.

                        • Janes  

                          O tom žádna, reagoval jsem ale na tohle …*Zkuste si sám jet za své konstantní rychlostí 30 – 35 km/h po dobu aspoň 10 minut …*** Průměr 30 je docela dost i na e-kole.

                          • psbiker  

                            Běžní mopedisti často ztrácejí ponětí o tom co je to udržet nějako dobu 30 km/h bez motoru. Pak kvičí, že chtějí zrychlovat, když je nějaký silničář předjede a poníží tak jejich bateriový zázrak. O ničem jiném to není, vše ostatní, že ‚by tak jeli‘ i bez motoru atd. je jenom lhaní si do vlastní kapsy. Ať si to zkusí teď a tady, potom ať zkusí poučovat.

                            • Janes  

                              O ničem jiném to není, vše ostatní, že ‚by tak jeli‘ i bez motoru atd. je jenom lhaní si do vlastní kapsy........­....o ničem takovém tady snad nikdo nemluvil, já osobně mluvil pouze o tom, že mi e-kolo (odblokované) dovoluje jezdit průměry, který jsem v mládí dával na silničce.....­.toť vše.

                            • Xfantasy  

                              Já myslím že mluvíte o tom samém, jen jste se špatně pochopili.

                              Spíše mu šlo o to že není nereálné na klasice překročit limit 25… Ne že tuto rychlost běžné mtb jezdí. Samozřejmě že mtb není silnička jízda na něm je o něčem jiném než o rychlosti.

                      • Chlebovnik  

                        Na e-silničce ale také přeci není problém jet 30 – 35 km/h na rovině. Tam ta hmotnost navíc nehraje roli. Pokud rychlost spadne výrazně níž, typicky v kopci, lze zapojit přípomoc. Neshledávám tedy logický důvod uchylovat se k nezákonným úpravám.

                        • Janes  

                          Nemám e-silničku, mám tohle stotunový hebedo :-)

                        • Xfantasy  

                          Pokud se vysloveně nenechá vozit na velkou přípomoc tak vypnutí motoru prakticky nejde poznat. Takže souhlasím.

                          Osobně mám us verzi kde je limit 32, ale reálně jsem stejně na max 25. Těch 30 většinou z kopce, kde stejně přesáhne rychlost přes 30.

                          Mtb jezdí většinou v terénu a tam je stejně rychlost nad 20 nesmysl.

                          • Janes  

                            Souhlas, proto jsem tu psal, že kdyby se zvedlo to omezení na 32 km, pro většinu lidí by padla ta potřeba čipovat a byl by klid.

                            • blue.sun  

                              Většina elektromopedistů sotva zvládá uřídit těch 25 km/h, a teď by se jim dala možnost ještě vyšší rychlosti. Fakt příspěvek k bezpečnosti, jen aby si pár honimírů mohlo pohladit ego, jak jim to jede…

                              • Janes  

                                Ty jsi dneska chodil při zdi, viď, že jsi tak drsnej…

                              • Xfantasy  

                                Nerovnávej většinu s turisty co vidíš.

                                Navíc zákonný limit platí pro pozemní komunikace, kde větší rychlost z pohledu motorysty vnímám jako +. Většina silniček stejně pojede rychle.

                                Jiná věc jsou cyklostezky s pohybem osob. Ale tam je moc i 20

                                • mikub  

                                  Tak to se, kamaráde, strašně moc pleteš. Zákonný limit platí výjimkou z vyhlášky schvalování motorových vozidel. Pohyb vozidel po lese je dán Lesním zákonem, kam samozřejmě ty, se svým motorovým vozidlem nemůžeš.

                                  • Xfantasy  

                                    Limit 25 je platný pro pozemní komunikace. Nikdo se nebaví i pohybu motorových vozidel v lese.

                                    Je fajn že víš kam já můžu a kam ne ;)

                                    • Chlebovnik  

                                      Aha, a jaký statut podle tebe má cesta v lese?

                                      • Xfantasy  

                                        Jak která. Některá může být účelová komunikace, na kterou se zákon o pozemní komunikaci vztahuje.

                                    • mikub  

                                      Pleteš se. Pro pozemní komunikace platí zákon 361. Ten ovšem nijak neřeší éčka. Ta jsou řešena vyhláškou EU. Pokud splňují vyjmenované parametry (výkon, přípomoc do 25, atd), jsou z účinnosti vyhlášky vyjmuty a tedy na ně je pohlíženo jako na klasické kolo. A Lesní zákon velmi explicitně zakazuje vjezd do lesa motorovým vozidlům ;)

                                      • Janes  

                                        A to prostě e-kolo není…

                                        • mikub  

                                          Éčko samozřejmě motorové vozidlo je, protože má motor. V zákoně ale aktuálně existuje výjimka, která říká, že se na toto motorové vozidlo má pohlížet stejně jako na kolo.

                                          Úplně analogicky je v zákoně 361 napsáno, že se na koloběžku má pohlížet stejně jako na kolo. Málokdo tvrdí, že koloběžka je kolo.

                                          To co jsi předvedl je velmi zavádějící zjednodušení, které by mělo smysl na začátku diskuze a pak bychom si to mohli vysvětlit. To, že plácneš takovou kravinu v tak obsáhlé diskuzi značí, že buď mentálně nemáš na to, abys ten rozdíl pochopil, případně ho chápat nechceš. V obou případech ale platí, že nemá cenu s tebou dál diskutovat.

                                          • Janes  

                                            Éčko samozřejmě motorové vozidlo je, protože má motor. V zákoně ale aktuálně existuje výjimka, která říká, že se na toto motorové vozidlo má pohlížet stejně jako na kolo.

                                            S tímto souhlas, a ano zavádějící zjednodušení jsem si neodpustil, a Ty víš, proč.

                                          • xtonda  

                                            Jednak to není v zákoně ale v

                                            • NAŘÍZENÍ EVROPSKÉHO PARLAMENTU A RADY (EU) č. 168/2013 ze dne 15. ledna 2013 o schvalování dvoukolových nebo tříkolových vozidel a čtyřkolek a dozoru nad trhem s těmito vozidly
                                            • Vyhláška č. 341/2014 Sb. o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

                                            V prvním případě je psáno

                                            2. Toto nařízení se nevztahuje na tato vozidla:

                                            *…**

                                            1. šlapací jízdní kola s pedály, která jsou vybavena přídavným elektrickým motorem s maximálním trvalým výkonem nižším nebo rovným 250 W, jehož motor je vyřazen z činnosti, jestliže cyklista přestane šlapat, a jinak je jeho výkon postupně snižován až do vyřazení motoru z činnosti, dokud rychlost vozidla nedosáhne 25 km/h;*

                                            V druhém případě

                                            8. Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

                                            a) bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,

                                            b) pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,

                                            c) jeho výkon nepřesáhne 1 kW,

                                            d) v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,

                                            e) maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a

                                            f) montáž pohonného systému – motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

                                            Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

                                            Nemůžu si pomoct za mě to říká v případě EU nařízení pouze to, že elektrokola nepodléhají technickým požadavkům a trh s nimi nepodléhá dozoru. Absolutně to neříká nic o tom že ekolo je totéž jako kolo z hlediska toho kam se s tím smí (třeba z hlediska toho lesního zákona), i když se to nyní takto intrerpretuje.

                                            Česká vyhláška je na tom podobně, kolo s dodělaným motorem se bere jako kolo pro potřeby té vyhlášky, je to tam explicitně uvedeno, kde jde pouze o technickou způsobilost a technické podmínky, tedy že to nemusí mít homologaci, jezdit na STK, opět mi toho přímo nevyplývá že to smí na stezky pro chodce a cyklisty nebo do lesa.

                                            • mikub  

                                              Metodický pokyn ministerstva dopravy tuto výjimku vysvětluje tak, jak jsem psal výše:

                                              Splňuje parametry, lze na něj z pohledu zákona pohlížet jako na kolo. Pokud parametry nesplňuje, je to motorka…

                                              • Xfantasy  

                                                A nechcete se kluci na tu přesnou terminologii vykašlat? Vy to tady nevyřešíte, bez ohledu jak na to pohlíží zákon či logické úvahy.

                                                Z mého pohledu je třeba důležité že to konstrukčně je kolo a dá se tak používat a dále že motor není hlavní pohon, ale pouze součinnost s fyzickým pohybem.

                                                • mikub  

                                                  Tak si tvůj pohled rozebereme:

                                                  Konstrukčně je kolo: O tom docela hezky mluví ten metodický pokyn v případě přestavby. Ta je možná, pokud se nezasahuje do konstrukce kola. Tedy, pomocný motorek je možné kdykoliv odstranit. A co se stane, pokud odstraníš motorek z elektrokola se středovým pohonem. Nemáš kam pověsit kliky, takže máš odrážedlo.

                                                  Motor není hlavní pohon: O tom lze s úspěchem pochybovat. Elektromotory běžně zvládají přípomoc víc než 100%, takže nelze jednoznačně určit, kdo to táhne a kdo se veze.

                                                  V každém případě: Vehikl, u kterého motor běží i po překročení 25 je motorka. Jezdec na něm je řidič motorového vozidla ;)

                                                  • Xfantasy  

                                                    O tom že to motor umí, neznamená že to tak funguje… Režimy jsou do 100% a mohu tě ubezpečit že 70 je až až…

                                                    To co je nad 100 není běžný režim a ani výrobce nedoporučuje delší používání. Auto také jede 200 a přitom 90% řidičů jezdí do 90km/hod

                                                    Rozporuje někdo limit 25? Neřekl bych. V tom máš pravdu.

                                                  • matbiker  

                                                    Ale když limit 25km/h nesplňuješ, tak to už ze zákona nemáš jízdní kolo, ale motorové vozidlo, možná že pedelec, nebo tak něco, a měl bys mít kartičku a pojistku a do lesa nesmíš.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Ale ano, z pohledu zákona samozřejmě.

                                                  • Romancero  

                                                    tak je snad hlavně na vlastníkovi pozemku, koho tam pustí!

                                                    Ohánět se zákonem je už spíše až mezní alternativa !

                                                    Pokud cyklista (éčkař) přes les profrčí po lesní cestě -nic se neděje! Problém nastává, když tam bude blbnout mimo cesty .Větší problémy dělají rozjívení houbaři a sběrači borůvek..

                                                  • Janes  

                                                    To víš, že jo,…a nejsi Ty tak trošku demagog? A pak se mi div…

                                                  • mikub  

                                                    Promiň, strašně rád bych si s tebou pokecal, ale asi nejsme na stejné vlně, takže nerozumím tomu, co mi chceš sdělit :(

                                                    Ale přeci jenom, mohl bych se zeptat, jaká část mého projevu ti připadá jako demagogie?

                                                  • Hermod  

                                                    Musím se Mikuba zastat, tento jeho příspěvek je čistá pravda a nic než pravda. Žádná demagogie.

                                                    Kvůli přemrštěné snaze výrobců nalákat co nejvíce kavek elektrokola pokulhávají i v té zákonné definici kola s pomocným motorkem … a to ve všech směrech. Přiznejme si to.

                                                  • Janes  

                                                    Čekal jsem to, vy dva jste se hledali, až jste se našli.

                                                  • mikub  

                                                    Tak sis mohl čekání zkrátit tím, že bys mi odpověděl.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Tak u nás pokulhává všechno, když neumíme pružně reagovat na vývoj technologií a už z principu je koloběžka kolem což je takový nesmysl že vše okolo je jen omáčka.

                                                    Už i to že stát naprosto kašle na výchovu v dopravě. Legálně pustí desetileté děti na silnici, aniž by se jakýmkoli způsobem snažil jejich vzdělání v tomto směru. V dnešní době přeplněných silnic a šíleného provozu ve městech.

                                                  • gerrard  

                                                    Ty nemas deti co? Deti maji ve skole dopravni vychovu, ktera celkem funguje.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Mám a právě proto vím že prakticky nefunguje. Třeba je to jen chyba školy, ale hodně mi to vadí. Třeba na hřišti byli jen jednou, na hodinu.

                                                  • matbiker  

                                                    A co výchova automobilistů v tomto směru? Sice bydlím v pidivesničce, ale i naše děti mají dopravní výchovu.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Tak snad je něco naučí a pokud je to dobré, buď rád.

                                                    Výchova automobilistů? Na to mám takový názor že by se měli dělat školení po nějakém roce. Mění se pravidla, hustota dopravy. Nikdo není dokonalý a to co platilo před deseti lety již může být jinak. I takové opakování je dobré.

                                                    Média nepodají věrohodné informace a dokonce někdy podají i vyloženě špatnou interpretaci.

                                                    Osobně jsem rád že v rámci zaměstnání máme občasné školení kde se dozvíme změny a problémové situace.

                                                • Hermod  

                                                  A co to s tím mini spalovacím motorem o výkonu 1 kW? To je „konstrukčně“ a z hlediska zákona tedy taky kolo. Může to do lesa?

                                                  • mikub  

                                                    Může a jako bonus na něm ani nemusíš šlapat.

                                                  • Romancero  

                                                    do svýho lesa ho nepustím-dělá kravál a třeba v době hnízdění ptáků nechci v lese žádný motory slyšet!

                                                  • Xfantasy  

                                                    To osobně za kolo nepovažuji, protože to již není přípomoc, ale čistý pohon na motor.

                                                  • Janes  

                                                    +1, ale ono je stejně nad jejich mentální síly toto přijmout.

                                                  • Hermod  

                                                    Protože se měří dvojím metrem. Tak podle zákona to jsou všechno kola a teď zas najednou některá ne?

                                                    Bych udělal protestní jízdu na benzínových prdlifukách lesem přes CHKO, že když tam smějí e-kola, tak b-kola taky. :-) Aspoň by někoho trklo, že cokoli motorového tam nepatří.

                                                  • Xfantasy  

                                                    B koka by ten les mohla ničit hrabáním a splodiny. Ebike nehrabe a škoda při příjezdu je tak stejná jako na klasickém kole.

                                                  • onuce  

                                                    Tak tohle se mnou zacloumalo. Emoce. Poprvé na bf. Gratuluji k absolutní demagogii.

                                                  • Xfantasy  

                                                    Ale proč? Máš pro to nějaký argument? Benzín je úplně jiná kategorie a popírá princip fungování ebike. Navíc ekologická záležitost…

                                                  • onuce  

                                                    Dobře. Jsem Vám moc vděčný, že nejezdíte v lese na benzínovém motocyklu, ale hezky ekologicky na elektrickém motocyklu. Myšleno jízlivě.

                                                  • onuce  

                                                    Skutečnost je taková, že normální motocykl alespoň včas slyším a nepřizabije mě nečekaně na lesní pěsině.

                                                  • Xfantasy  

                                                    No jo, jenže tady jde zase o toho blbce co na tom sedí. To je pak úplně jedno na čem jede a rozhodně s takovým chováním nesouhlasím. Kdo se neumí chovat nemá co v lese dělat, ale prakticky ani jinde kde může někoho zranit

                                                    Ebike má navrch ve stoupání a pokud je tam pomalejší cyklista, jednoznačně je absolutní hulváctví ho tam předjíždět nebo tlačit před sebou.

                                                    To je prakticky i argument Rychlebek, což chápu že nasere každého.

                                                  • Romancero  

                                                    normální motocykl včas slyším a stačím přebít brokovnici na patrony s pepřem :-)

                                                  • Sgt Pepper  

                                                    Na motocykl snad jen slugem!!

                                                  • Xfantasy  

                                                    To se vážně dělá?

                                                    :D

                                                  • Xfantasy  

                                                    Tak zase netvrdím že je ebike eko, ale řeším jakou škodu udělá v místě ježdění.

                                                    Samozřejmě je jeho výroba zátěž pro celý svět, to nepopírám. Ale ostatně i výroba klasického kola. Oproti benzínu ale nevypouští v místě pohybu exhalace.

                                                  • onuce  

                                                    A kolik těch jednostopých exhalátorů v lese jezdi? Na rozdíl od ekomotocyklů…

                                                  • Xfantasy  

                                                    Asi žádný. Naživo jsem to viděl jen jednou. Jen jsem srovnával škody. Stejné by to bylo i čistě na epohon, tam už škody hrozí oproti ebike.

                                                  • mikub  

                                                    Bych tipnul, že ten benzínová 1kW bude mít na rozjezdu menší krouťák, než to éčko (kde je jen tak mimochodem 250W permanentní výkon, krátkodobý špičkový se k té kilowatě budě blížit taky).

                                                  • Xfantasy  

                                                    V nastavení jsou limity, kde třeba na eko režim je i výkonové omezení plus omezení krouťáku.

                                                    Hodně v tomto dělá konkrétní nastavení, ale když k tomu přidám i plný výkon jezdce, kdy se mi mnohokrát stalo že i na boost plný výkon jsem do pedálů vykládal více než snad motor, tak věřím že i ten kw jsem dát mohl.

                                                    U mě není převod zrovna ideální, v mnoha situacích bych si představoval lehčí než je. Tady výrobce zvolil taktiku že to motor utáhne, ale už nezohlednil potřebu pomalé jízdy.

                                                  • Romancero  

                                                    jo, jo..hlavně že „nehrabe“, jak píšeš výše :-)

                                                  • Xfantasy  

                                                    Ono si stačí představit co to udělá na blátě když to proklouzne :D to má člověk co dělat aby to ustál :o)

                                      • Xfantasy  

                                        Možná máš pravdu, nedovedu posoudit.

                                • blue.sun  

                                  Kdybych měl většinu srovnávat s turisty, dopadne to pro tu většinu ještě hůř. A těch pár jedinců zastoupených zdejšími přispěvateli skutečně není hodnověrný vzorek pro posuzování.

                                  • Xfantasy  

                                    Samozřejmě že není. Jde o to že vidíš to co bije do očí. Ty normální zapadnou…

                                    • blue.sun  

                                      Vidím to, co vidět je. A jako je tomu všude, většina udává způsob, jakým bude vnímán celek. Pár ohleduplných jedinců to pak už nemůže zachránit.

                                      • Xfantasy  

                                        Ano samozřejmě. Na to právě chci ukázat. Je to stejné jako s kamiony. Jsou to profíci, ale někdo jim to také kazí…

                                        Je to lidská psychologie, potřeba si stěžovat.

                                        Nikdo nenapíše jak na něj byl někdo na ebike ohleduplný, nebo že mu dokonce s něčím pomohl. Ale to že nějaký blbec na ebike málem srazí jeho kluka na cyklostezce, to se samozřejmě pochlubí.

                                        Chtěl jsem říci že je třeba koukat na vše s nadhledem, ikdyž to v dnešní době informací není snadné.

                                        • blue.sun  

                                          Když se častěji setkáš s nebezpečným mopedistou, než s ohleduplným, jak asi budeš vnímat celou skupinu?

                                          • Xfantasy  

                                            No jasně že negativně ;)

                                            Píšu že to chápu, ale je třeba se na problémy dívat s nadhledem. Nemůže být celá „skupina“ špatná.

                                            • blue.sun  

                                              Armáda a policie jsou taky vnímány negativně, ačkoli v obou skupinách je plno slušných a rozumných lidí…

                                              • Janes  

                                                Já je negativně nevnímám, proč je negativně vnímáš Ty?

                                                • blue.sun  

                                                  Janes: nebude to tím, že jsi obecně zcela mimo realitu?

                                                  Podívej se do internetových diskusí, když se mluví o čemkoli novém pro armádu nebo policii. Nenávist napříč celou zemí.

                                                  • Janes  

                                                    No, to sis teda vybral zdroj informací :-))

                                                  • blue.sun  

                                                    Ten nejlepší. Zahrnuje lidi všech smýšlení, věkových a vzdělanostních skupin, a ve vyšším počtu, než co se dostane do průzkumů. Navíc do průzkumů s dost dementně položenými otázkami.

                                                  • Romancero  

                                                    pak jsem ale tedy vyjímka! Já nevnímám armádu a polici negativně. To je jako říkat, že bílé krvinky a imunita lidského organismu jsou špatné..nebo podobný nesmysl.

                                                    Když není v pořádku hlava, trpí celé tělo. A když není dobrá vláda, trpí i větší část národa…

                                              • Barak  

                                                Někdy se na veřejné průzkumy, jak lidé vnímají policii a armádu schválně podívej…

                                                • blue.sun  

                                                  Viz výše… Jedna věc je, co se nakecá v uměle vyrobených průzkumech, druhá věc realita.

                                                  A někdy stačí jen do některé z institucí patřit, a člověk pak ví své nejlíp.

                                                  • Barak  

                                                    Realita určitě nejsou internetová fóra, kde má každý druhý ramena jako kráva a blije tam nenávistné kraviny, aby si ulevil od svého zpackaného života.

                                                  • Nitroglycerin  

                                                    +1

                                                • Romancero  

                                                  jasně to je něco jako ty předvolební průzkumy…Je třebna takto nenápadně ovlivňovat nálady lidí „lehce“ tendenčími výzkumy..

                                          • Romancero  

                                            no pokud bychom trochu zabrouzdali do psychologie , pak si každý svým způsobem jisté lidi a situace přitahujeme!

                                            Esoterika a duchařina jdou ještě dále a říká to naplno a bez příkras „blbec přitahuje blbce a hulvát hulváta“.

                                            Jisté východní filozofie mluví o karmě -zákonu příčiny a následku.

                                            Takže z tohoto pohledu si (pokud ho někdo nebo něco soustavě prudí) moudrý člověk spíše uvědomí, že bude problém i u něho-v jeho smýšlení a „energetickém“ vyzařování..

                                            • Xfantasy  

                                              To jsme zašli do pěkného tajemna :)

                                              Ale v podstatě ano, svůj „osud“ si tak nějak řídíme sami.

                                              Já mám takovou filosofii „chovej se tak, jak chceš aby se chovali k tobě“. Dá se říci že je to i karma, co uděláš, bude ti vráceno :)

                            • Xfantasy  

                              Už jsem to také hodně psal, v limitu 32 nevidím žádný problém. Reálný rozdíl mezi 25 a 30 prakticky není. Navíc té rychlosti člověk dosáhne spíše na silnici, kde v tom nevidím problém už vůbec.

                              Jiná situace by nastala na cyklostezkách s velkým provozem a chodci. Ale tam je problém i 20, takže bezpředmětné.

                              Jen trochu mé statistiky… : od doby co mám éčko se můj průměr zvedl jen o 2 km/hod :) a to díky tomu že do kopce nejedu 6km/hod ale 13 km/hod. Takže reálná rychlost zůstala prakticky stejná.

                              • Hermod  

                                Já bych vám ten limit zrušil úplně, když už byste mohli jen na silnice :-)

                              • psbiker  

                                Jak znám mopedisty, budou těch 32 km/h valit bezohledně naprosto všude… Snížil bych to na 15 km/h, na dopravní funkci, kvůli které se těší privilegiu být zařazeni mezi kola, to bude bezpečně stačit. Po rovině za svoje ať jezdí kolik je libo, do kopce 15 km/h ‚přípomoc‘ bude stačit.

                                • Xfantasy  

                                  Hele, kdybys uměl číst, nemusel bys plácat nesmysli…

                                  Takovou píčovinu může napsat jen e-amatér

                                  Můžeš mi laskavě říct kdo chce jezdit rychleji?

                                  • psbiker  

                                    Občas píšou i petice , pěkná číčovina.

                                    Éčkaři neamatéři prý zrychlovat nechtějí, kvůli dojezdu a možným katastrofám, způsobeným éčkaři amatéry :)

                                    • Xfantasy  

                                      Hele, ono fakt není potřeba zrychlovat. 25 v terénu ani nedosáhnu a na silnici prakticky nejezdím, protože tam je to o život. Ale nevidím problém aby to po silnici jelo rychleji. Otázka je jestli to ti na mtb ušlapou, protože ač jim bude pomáhat motor, i na boost režim, tak kmitat nohama takovou dobu nevydrží :D

                                      Petice s tím asi moc nezmůže když to je věc celoevropská.

                                      Ps: nemyslel jsem to na tebe zle ;) ale snad ses neurazil

                                    • Romancero  

                                      to je jako petice LBGT komunity za uznání svazku manželského mezi nima!

                                      stejné argumenty typu „v sousedních zemích a hlavně- u našeho vzoru USA, už to mají“

                              • xtonda  

                                Rozdíl mezi 25 a 30 je značný. Pohybová energie roste s druhou mocninou rychlosti, takže energie nárazu při 30 je o půlku větší než při 25.

                                • Janes  

                                  To snad nikdo nerozporuje…ale není to náhodou stejné pro normální kola? Já jen že by se šiklo v některých případech omezení i pro ně. Třeba na cyklostezkách bych dal 25 pro všechny a ještě to měřil :-)

                                • Xfantasy  

                                  Rozdíl je naprosto minimální oproti tomu když to valím z kopce kolem 50

                                  Samozřejmě tam rozdíl je, ale to už si musí daný jedinec uvědomit sám.

                                  • Romancero  

                                    rozdíl je naopak značný! Něco jiného je, když ti přistane na zádech 10 kilová silnička a něco jiného je 20 kilové těžítko s baterií, že?!

                                    a i z pohledu chodce, kterého případně smeteš, je to dost výrazný rozdíl

                                    • Xfantasy  

                                      Ale v těchto případech samozřejmě. Tady už se jedná o přizpůsobení rychlosti daným podmínkám.

                            • xtonda  

                              V situaci kdy je u nás drtivá většina stezek smíšená s chodci, tak i těch 25 km/h je až až. Víc klidně, ale ne mezi chodci. Mě by spíš přišlo lepší aby bylo snadné přihlašovat upravená a seskládaná kola do kategorie L1e-B (moped do 45 km/h a do 4kW)

                              • Janes  

                                To určitě ano, ale to jsme někde vedle, to už si mužu rovnou koupit benzínovýho skůtra, nebo mopeda a ne e-kolo.

                              • Xfantasy  

                                Ano, o stezkách píšu. Tam je to nebezpečné.

                                • Janes  

                                  Ale úplně stejně, jako normální kolo, na kterým jede magor…a ano, i takového jsem na cyklostezce viděl.

                                  • Xfantasy  

                                    Ano, bezohlednost. To je pak úplně jedno na čem kdo jede.

                                    • HonzaRez  

                                      Opět reaguju, i když jsem si to zakázal. Není tomu tak, ukazuje to malé životní zkušenosti.

                                      • Xfantasy  

                                        Tak to také. S tím samozřejmě souhlasím.

                                        Zkušenosti se získají časem, věkem. Proto si myslím, že pokud už ti „nováčci“ na éčku zůstanou jezdit, získají zkušenosti jak se chovat. Ale stejně si myslím že většina z nich déle jezdit nebude. Když k tomu nemají cit, přejde to jako cvičení v posilovně po vánocích.

                • Pajas04  

                  To chceš říct, že odpor jízdy roste lineárně s hmotností kola?

                  • Romancero  

                    to by bylo zajímavé tohle řešit vědecky-experimentálně!

                    Pokud cyklista jede stejnou ustálenou rychlostí a jen se zvýší hmotnost, kterou veze-pak jistě stoupnou jízdní odpory (ložiska, pneu)..na druhou stranu ale má větší kinetickou energii, která odpory prostředí pomůže překonat. To bude asi nelineární funkce s nějakým „éčkem“ (základe přirozených logaritmů-2,72…)

                    • R-A-D-I-U-S  

                      ehm…ta.....fy­zika.....mňo.­.... ;-)

                      Valivý odpor roste lineárně s hmotností.

                      Kinetickou energii do toho netahej, ta nic neřeší.

                      • Romancero  

                        tak podle vzorečků na úrovni středoškolské fyziky -asi ano: Ale reagoval jsem na „odpory“ -tedy ne jen na ty valivé!

      • Pavlos_S1  

        Určitě by to nějaké é forum chtělo.

        Náhodou jsem narazil na tohle. Ale jek je to udělané mi moc nesedí. Navíc datumy to píše anglicky, což je mi proti srsti.

        https://www.electricbikers.cz/forum

    • Romancero  

      ty jooo! cit. „ještě na tom nikdo nejel, ještě na tom nikdo neseděl“

      kolo PANNA- ty voe, vidím a slyším poprvé!

    • kovar  

      a šup do blokovaných

      • Pavlos_S1  

        A proč si to tedy otvíral? Ten čas na blokaci jsi měl spíše tomu věnovat hned. Ale ona ta blokace stejně nefunguje. jen budeš mít červenou hvezdičku ;-)

        • blue.sun  

          Blokace funguje nádherně, vlákno se mi nezobrazuje v přehledu, neupoutává pozornost tím, že u něj svítí číslo nových příspěvků.

    • Romancero  

      a krásný je ten moment, jak pan Štěrba odklidí tu hnusnou plastovou láhev se slovy:„proč tohle musím pořád nacházet v lese !“

      Hned se mi vybavilo, jak nějaký hajný, lesník, majitel lesa volá za e-bikerem Štěrbou." proč mi tohle pořád jezdí po lese!" ha ha ha :-)

    • ratel  

      Chybí mi blijici smajlík.

      • Pavlos_S1  

        A v čem je problém použít malování a dát sem obrázek?

      • Janes  

        Co sem zase lezeš, ratlíku, zase si tady budeš honit brko, jakej seš hustokrutopřís­nej biker?

    • iron.hide  

      Konecne nove vlakno, do toho stareho nelezem, lebo ma 4000 prispevkov.

      Len sa spytam ci je toto vlakno elektropozitivne alebo negativne?

      • Janes  

        To je přece jasný…jaký si to uděláš, takový to máš :-)

        • R-A-D-I-U-S  

          Hele a není lepší, když Ti to udělá někdo jinej… a pořádně ? :-)

          • Romancero  

            tak , když ten jinej ví , co chceš a má tě rád!?

            Blbé je , když tě rád nemá a chce to hlavně on!

            ..a pak tady mám aféru- „Mee too“

            • Sgt Pepper  

              tak vynech kozy – nebude mee

              • Romancero  

                dobrá hláška!

                .. jo a teď si vzpomínám! Před 20 lety mě jedna studentka znásilnila!-vůbec jsme to nechtěl…Pozvala mě na privát a říkala, že chce doučit fyziku a že mi za to i zaplatí!

                No jo, jenže já jsem chlap a mně to nikdo neuvěří! Jo, jo-to je ta rovnoprávnost v tom našem systému, kde „vládnou“ muži..

      • Sgt Pepper  

        To mas jak s testem na AIDS – kdyz je pozitivni, neni to dobre…

      • TK75  

        Tipuju, že tu bude úplně stejný vzorek skautů jako ve starém vláknu:-)

      • Pavlos_S1  

        Vlákno je rozhodně elektropozitivní.

        Ale aby byla vyváženost, je zpřístupněno i těm největším odpůrcům, prudičům a trollům :-) Protože nejsme jako oni ;-)

        • Romancero  

          pá elektrošoků by to spravilo! 230 volů střídavejch---

          • Pavlos_S1  

            Nebál bych se ani 380 V

            • xtonda  

              Už dávno je to 400

              • Romancero  

                i ty puntičkáři :-)

                a to je efektivní hodnota nebo maximální ?

              • Pavlos_S1  

                Mně se líbí 380. 400 je takový divný na pohled.

                • Romancero  

                  a jak bys ten třífázovej pětikolík na dotyčný subjekt připojil? :-)

                  PS: Předpokládám tedy, že proudový chránič je vyřazen!

                  • Pavlos_S1  

                    Já nijak, nejsem konstruktér ani elektrikář. O elektrice vím a korát to, že je v zásuvce ;-)

                    Ale jinak jsem to s těma 380 nemyslel vážně, víš?

      • R-A-D-I-U-S  

        Si neviděl Akumulátor ? Levá mínus, pravá plus. Máš to za domácí úkol :-))

    • vlasto  

      Od pristiho leta u nas oteviraj 640km dlouhou trasu pres celou solni komoru pro motorkare. Bude rozmisteno 300 nabijecek po chatach na trase. To teprve zacne narez.

      • blue.sun  

        Díky za tip, kam nemám jezdit.